Auteur Topic: [MO22] Aflevering 1 - Opdracht 2 'Among the Baobab'  (gelezen 11873 keer)

Offline MitchK

• Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • RN F1 Manager van 2024!
Re: [MO22] Aflevering 1 - Opdracht 2 'Among the Baobab'
« Reactie #280 Gepost op: 15-04-2022, 07:42:54 »
Hint voor Decoy 2 graag Dennis.  ::ok::

Wat betreft de tweede vraag.. ik twijfel hierover, want je kunt je makkelijk vergissen zeker tussen nov en jan. Madagaskar ligt relatief in de zelfde regio als Zuid-Afrika. Tropisch klimaat waar het winter is in onze zomer en zomer in onze winter. Dus ik denk dat HIDM deze redenatie ook wel kan maken, wat jullie?

Ja ik denk wel dat HIDM dit weet!
Nog steeds een onbekende na Het Onbekende!

Offline PieterBasje

• Actief Lid
  • 1/8e finalist WidMO 2022
« Reactie #281 Gepost op: 15-04-2022, 07:57:51 »
Kan het nummer niet op favoriete nummer/iemands muzieksmaak slaan?

Edit: ik zie net bij Vermoljoens lijstje dat zijn favoriete snoep zure beertjes is…

Edit 2: Whatthefranks favoriete snoep is Zure autodrop
« Laatst bewerkt op: 15-04-2022, 08:02:56 door PieterBasje »
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Offline Brent

• Forumlid
« Reactie #282 Gepost op: 15-04-2022, 08:07:19 »
Hint voor Decoy 2 graag Dennis.  ::ok::

Wat betreft de tweede vraag.. ik twijfel hierover, want je kunt je makkelijk vergissen zeker tussen nov en jan. Madagaskar ligt relatief in de zelfde regio als Zuid-Afrika. Tropisch klimaat waar het winter is in onze zomer en zomer in onze winter. Dus ik denk dat HIDM deze redenatie ook wel kan maken, wat jullie?
Ben het hier volledig mee eens, ik denk dat hij die regio van binnen en van buiten kent! Begrijp ik het goed dat we, inclusief deze vraag, nog 5 pogingen hebben en enkel bij deze boom de hint voor decoy 1 kunnen krijgen?
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Brent

• Forumlid
« Reactie #283 Gepost op: 15-04-2022, 08:09:34 »
En hoewel ik ook meen dat Spacy een decoy is, vind ik sterrenbeeld bij hem wel echt ver gezocht. Laat staan de tweeling of kreeft.

EDIT: Het Chinese sterrenbeeld aap linken met Monkeysuncle lijkt me dan wel meer plausibel.
« Laatst bewerkt op: 15-04-2022, 08:12:01 door Brent »
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Chowi

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Mol WIDMO2022
« Reactie #284 Gepost op: 15-04-2022, 08:10:41 »
Ben het hier volledig mee eens, ik denk dat hij die regio van binnen en van buiten kent! Begrijp ik het goed dat we, inclusief deze vraag, nog 5 pogingen hebben en enkel bij deze boom de hint voor decoy 1 kunnen krijgen?

Dit staat in de openingspost:

Citaat
Wanneer jullie dit goed inschatten verdien je een aanwijzing naar Decoy 1 of Decoy 2.

Volgens mij mag je elke keer zelf kiezen van welke decoy je een hint wil.

En ik denk dat je met de hint over het sterrenbeeld nu echt niet zoveel kan. Die is echt te vaag en cryptisch.

Offline Brent

• Forumlid
« Reactie #285 Gepost op: 15-04-2022, 08:12:40 »
Dit staat in de openingspost:

Volgens mij mag je elke keer zelf kiezen van welke decoy je een hint wil.

En ik denk dat je met de hint over het sterrenbeeld nu echt niet zoveel kan. Die is echt te vaag en cryptisch.
Dus wij mogen 6 hints vragen over decoy 1 en/of 2? Handig!
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Lan

• Forumlid
« Reactie #286 Gepost op: 15-04-2022, 08:13:03 »
::megafoon:: Muziekboom kandidaten hier is jullie derde afbeelding:

Ik vind deze lastig. Gezien het zweepje en het masker denk ik S&M van Rihanna, maar ik vind hem niet heel duidelijk.

Offline monkeysuncle

• Winnaar Zap 5
  • Forumlid
« Reactie #287 Gepost op: 15-04-2022, 08:20:58 »
En hoewel ik ook meen dat Spacy een decoy is, vind ik sterrenbeeld bij hem wel echt ver gezocht. Laat staan de tweeling of kreeft.

EDIT: Het Chinese sterrenbeeld aap linken met Monkeysuncle lijkt me dan wel meer plausibel.

Het lijkt erop dat Spacy's opmerking over de profielfoto van Misty-Fristi op Discord (een ster) genegeerd wordt. Ik denk steeds meer dat de decoys elkaar aan het beschermen zijn. Natuurlijk kan mijn naam ook aan een sterrenbeeld gelinkt worden, maar het stelselmatig vergeten van een andere hint is wolfs decoys

Dat maakt Daisy en Brent voor mij veel meer decoy dan Spacy.
My fall will be for you

Offline de_witte

• Forumlid
« Reactie #288 Gepost op: 15-04-2022, 08:38:35 »
Het lijkt erop dat Spacy's opmerking over de profielfoto van Misty-Fristi op Discord (een ster) genegeerd wordt. Ik denk steeds meer dat de decoys elkaar aan het beschermen zijn. Natuurlijk kan mijn naam ook aan een sterrenbeeld gelinkt worden, maar het stelselmatig vergeten van een andere hint is wolfs decoys

Dat maakt Daisy en Brent voor mij veel meer decoy dan Spacy.

Maar dat zou betekenen dat de decoys van elkaar weten dat ze decoy zijn... Zou dat dit spel niet een beetje onmogelijk maken?
Wit is ook een kleur!

Offline Brent

• Forumlid
« Reactie #289 Gepost op: 15-04-2022, 08:39:56 »
Maar dat zou betekenen dat de decoys van elkaar weten dat ze decoy zijn... Zou dat dit spel niet een beetje onmogelijk maken?
Als dat zo is, dan kunnen de decoys zomaar alle kandidaten eruit stemmen. Had MU wel slimmer ingeschat, lijkt me een beginnersfoutje.

Decoys weten quasi zeker niet van elkaar wie ze zijn als ik zo redeneer.
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline monkeysuncle

• Winnaar Zap 5
  • Forumlid
« Reactie #290 Gepost op: 15-04-2022, 08:42:15 »
Als dat zo is, dan kunnen de decoys zomaar alle kandidaten eruit stemmen. Had MU wel slimmer ingeschat, lijkt me een beginnersfoutje.

Decoys weten quasi zeker niet van elkaar wie ze zijn als ik zo redeneer.

Ik denk dat decoys zeker kunnen inschatten wie mogelijk andere decoys zijn. Als ze weten dat er decoys in zitten, dan speur je daar ook naar. Ik had Brent toch slimmer ingeschat  ::vergroot::
My fall will be for you

Offline Brent

• Forumlid
« Reactie #291 Gepost op: 15-04-2022, 08:42:58 »
Ik denk dat decoys zeker kunnen inschatten wie mogelijk andere decoys zijn. Als ze weten dat er decoys in zitten, dan speur je daar ook naar. Ik had Brent toch slimmer ingeschat  ::vergroot::
Mad omdat je betrapt bent? :’)
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline monkeysuncle

• Winnaar Zap 5
  • Forumlid
« Reactie #292 Gepost op: 15-04-2022, 08:44:18 »
Mad omdat je betrapt bent? :’)

Ja seething with rage. ::)
My fall will be for you

Offline de_witte

• Forumlid
« Reactie #293 Gepost op: 15-04-2022, 08:44:21 »
Maar wat hebben decoys er dan mee te winnen als ze elkaar beschermen?
Wit is ook een kleur!

Offline PieterBasje

• Actief Lid
  • 1/8e finalist WidMO 2022
« Reactie #294 Gepost op: 15-04-2022, 08:45:20 »

Jongens, laten we het gezellig houden! Ik denk idd niet dat de decoys van elkaar weten dat ze decoys zijn, maar dat ze dat inmiddels echt wel bij elkaar geredeneerd kunnen hebben. Het zou goed kunnen dat een aantal nu elkaar in aan het dekken zijn. Toch vindt ik voor al deze dingen een hint te vaag, dus laten we voor nu gewoon ons best doen om tot volgende hints te komen en dan gaan we mensen bij bomen achterlaten. Mocht het echt niet anders kunnen, dan laten we mensen die we verdenken achter, maar D*N zei dat we zelf bepaalden hoe lang deze opdracht duurde dus ik denk dat we een relatief ruime marge hebben.
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Offline Sanmol

• Forumlid
  • professionele speurneus
« Reactie #295 Gepost op: 15-04-2022, 08:45:51 »
Meiden meiden meiden het gaat weer helemaal fout. We denken allemaal veels te moeilijk. Er is ook een sterrenbeeld genaamd Vissen. En wie heeft er toevallig 2 goudvissen? Ricardo! Al verdenk ik hem niet helemaal dit is wel een potentiële lead naar hem toe. Joe Joe nou dat was mijn contributie van de dag.

Offline de_witte

• Forumlid
« Reactie #296 Gepost op: 15-04-2022, 08:48:05 »
Laten we vandaag inderdaad gebruiken om meer hints te verzamelen.

Een deadline is er wel geloof ik (ergens zondagavond)... dus we hebben niet onbeperkt tijd. En in die tijd moet ook deel 2 van de opdracht nog gespeeld worden.
Geen idee hoe makkelijk/moeilijk deel 2 wordt maar laten we in elk geval zorgen dat we zaterdag met deel 1 klaar zijn.

Dennis schrijft: De gehele opdracht duurt tot Zondag 17 april 20:00. Hoe snel jullie doorgaan naar deel 2 zal van jullie zelf af liggen.
« Laatst bewerkt op: 15-04-2022, 08:51:09 door de_witte »
Wit is ook een kleur!

Offline Sanmol

• Forumlid
  • professionele speurneus
« Reactie #297 Gepost op: 15-04-2022, 08:54:42 »
Goede opmerking de_witte. We moeten dus vaart maken!

Offline Chowi

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Mol WIDMO2022
« Reactie #298 Gepost op: 15-04-2022, 08:57:20 »
Laten we vandaag inderdaad gebruiken om meer hints te verzamelen.

Een deadline is er wel geloof ik (ergens zondagavond)... dus we hebben niet onbeperkt tijd. En in die tijd moet ook deel 2 van de opdracht nog gespeeld worden.
Geen idee hoe makkelijk/moeilijk deel 2 wordt maar laten we in elk geval zorgen dat we zaterdag met deel 1 klaar zijn.

Dennis schrijft: De gehele opdracht duurt tot Zondag 17 april 20:00. Hoe snel jullie doorgaan naar deel 2 zal van jullie zelf af liggen.

Dit is precies waarom ik de hele tijd zo ongeduldig ben!

Offline Brent

• Forumlid
« Reactie #299 Gepost op: 15-04-2022, 08:57:38 »
HIDM weet het antwoord op vraag 2 wel
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE