Auteur Topic: [MO22] De geheime biechten  (gelezen 1293 keer)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
[MO22] De geheime biechten
« Gepost op: 17-07-2022, 16:34:33 »
Kandidaten, er is gedurende het spel ook gebiecht. Hieronder een samenvatting van circa 150 pagina's a 20 berichten (3000 pm) over het spel. Geniet ervan zou ik zeggen ::jaja::

Graag niet posten totdat ik het aangeef ::jaja::



Het spel begon toen Dennis de actieve kijkers vertelde over de twist
Beste actieve kijker,

Super leuk dat je meedoet als decoy kandidaat van Wie is de Mol? Online 2022!  ::bravo::. Hierbij nog wat extra informatie over je rol. De geselecteerde kandidaten krijgen straks te horen dat ze meedoen aan het seizoen. Tegelijkertijd krijgen jullie ook een pm dat je geselecteerd bent zodat jullie precies dezelfde informatie krijgen. Daarin krijgen jullie een eigen ticket voor het seizoen + een linkje naar het inschrijfformulier.

Het inschrijfformulier
Deze krijg je dus en mag je eventueel invullen voor wanneer kandidaten tijdens de opdrachten lijstjes willen uitwisselen. Je kan uiteraard ook zeggen dat je geen lijstjes wil delen of misschien benaderd niemand je ;D.

Opdrachten
Tijdens de eerste opdracht gaan jullie meespelen als kandidaat. Maak je geen zorgen als je delen mist qua tijd, ook kandidaten zullen daar af en toe moeite mee gaan hebben. Daarnaast mag je zelf invullen hoe je gaat spelen. Je kan gaan nepmollen, je kan als geldsparende kandidaat spelen, doe vooral je ding. Tijdens de tweede opdracht gaan de kandidaten proberen de decoys uit te schakelen. Uiteraard is daar jullie doel om het einde van de opdracht te halen zonder uitgeschakeld te worden. Je weet niet wie de andere decoys zijn, om jullie geen te groot voordeel te geven.

Bedankt voor jullie inzet en tot mols!

ondertussen stroomde de reacties van de geselecteerden binnen:
Ohhh wat vet! Ik heb er zin in mannen! Nu al dank voor de organisatie en al jullie werk wat er in gaat zitten :)

Thanks voor het selecteren!

::bravo:: Heel chill, dank jullie wel voor de uitverkiezing! Wat is Widmo nu zonder mij?  ::hypocriet:: Als ex-host wil ik jullie in ieder geval heel heel veel succes en plezier wensen  ::ok:: (of ja vooral Timmie, Dennis had ik al eens voor 1 maart een keer succes gewenst).

Jeeeeeeej! ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

Superhyped! ::hyper::

En raad eens op welke dag ik daadwerkelijk naar de Efteling ga. ::rofl::

9 april?


Lekker enthousiast Vermoljoen!

AAAAAAGHHHHH YES YES YES! Zin in!  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: Hopelijk ga ik dan toch eens ein-de-lijk de finale halen  ::rofl::


Yess, wat leuk!! Ik kijk er naar uit!! Ik heb al mijn test lijst ingevuld, ik ga over een uurtje even kijken naar mijn extra mollicitatie ::bravo::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] De geheime biechten
« Reactie #1 Gepost op: 17-07-2022, 16:36:40 »
MollenvangR heeft de eer om als eerste te biechten:


Hallo, daar is ie weer hoor  ::zwaai:: Jullie dachten toch niet dat ik WIDMO aan mij voorbij zou laten gaan nu ik gestopt ben met hosten? Integendeel, wat is dit spel nu zonder mij?  ::hypocriet::

Dat ik meedoe, is voor een deel te danken aan oud-mol en AS kandidaat Swifty. Zij heeft me over de streep getrokken met de woorden: ik zou jou ook graag weer eens in een forumspel willen zien. Welnu, ik heb me ingeschreven en tadaa! Daar ben ik. Ik ben er weer bij, weliswaar niet als mol, maar ik heb heel heel heel veel zin om het spel weer te mogen spelen.

En ik ben oprecht dankbaar dat ik dit spel weer mag spelen en dan ook nog eens onder leiding van mijn 2 oud-collega hosts. In tegenstelling tot mijn vorige deelname ga ik nu gewoon de eerlijke sociale en gezellig kandidaat spelen en kijken waar ik de mol een hak kan zetten  >:D Molletje, wie je ook bent, ik hoop dat ik je ga vangen, al zou ik het ergens ook wel leuk vinden om volledig ernaast te zitten. Kortom, we zien wel wat het spel gaat brengen. Het is heerlijk om niks te weten, al ben ik ook heel benieuwd wie mijn medekandidaten gaan zijn  ::nieuwsgierig::

O ja, wat heeft die vage QR code op mijn  deelnameticket te betekenen? Ergens zegt mijn gevoel dat er geen addertje, maar een enorme Python (pun intended ;D) onder het gras zit...

Nog 7 nachtjes slapen. Tot dan  ::zwaai::

Terwijl Frank vraagt of er al gebiecht mag worden:
Dag heren,

Het is al laat maar ik heb een hele prangende vraag. Is het al toegestaan om te biechten? Ik kan niet wachten om m'n gedachtes op papier te zetten namelijk!  ;D

Waar begin ik mijn verhaal? Ik begin mijn biecht met datgene waar ik in mijn vorige Z4P biecht ook mee eindigde. Sorry SpacyColours, sorry Lyra, sorry Chardo, sorry Jacco, sorry Brent, sorry Niels, sorry Monkeysuncle, ja, ik heb tegen jullie allemaal al gelogen, ik doe namelijk mee aan dit seizoen van Wie is de Mol Online!  ::bravo::

OH YESSS! Binnenkort gaan we echt van start en ik ben al helemaal aan het stuiteren alsof ik teveel energy-drankjes op heb. Ik kan niet wachten om mezelf weer te laten zien op positieve wijze. Ik heb geen idee wat ik kan verwachten maar daarom vind ik het ook wel leuk. Ik ben gek op spelletjes en mijn radar staat al helemaal aan. Ik ga die Mol vinden, letten jullie maar eens op! Of ga ik toch afvallen in aflevering 1? Wie zal het zeggen?  ::)

Ik ben echt heel benieuwd wie dit avontuur met mij gaan spelen. Zullen het mensen zijn die ik ken? Zullen het mensen zijn die ik niet ken? In hoeverre is het nog veilig om mezelf als nieuweling te gedragen? Gaan mensen mij nog wel onderschatten nu ik al 1 forumspel gewonnen heb? Mijn hoofd is al aan het ratelen over hoe ik dit spel wil gaan spelen. Ik ga er wel in met gestrekt been hoor, alles voor eigen behoud. Ik hoop eigenlijk niet dat er mensen uit mijn Z4P seizoen meedoen. Ik kan me namelijk voorstellen dat er daar een paar tussen zitten die nog wat appeltjes met me te schillen hebben, nadat ik me daar enigszins als bondjessloerie gedragen heb  ::hypocriet::

Dit weekend gaat het grote feest losbarsten. Ik zal het op de scherpst van de snede spelen. Ik ga heel erg m'n best doen alles te snappen, alle opdrachten te doorpluizen, maar ik ga me vooral bezighouden met mijn rol in de groep. Ik zal op zoek gaan naar een bondje (voor nu nog met de nadruk op EEN) en ik zal er vooral op letten wie van zijn / haar normale gedrag afwijkt buiten de opdrachten om of buiten dat wat ik van de mensen die ik ken al weet. Daarom hoop ik toch wel op wat bekende namen. Ik hoop dat mensen mij niet al te goed zullen kennen en me misschien zullen onderschatten, dat werkte in Z4P ook priiiiiima. Ik ben echt benieuwd, ik zit er klaar voor. Laat die Efteling maar komen hoor!  ::bravo::

MV krijgt de smaak te pakken

In mijn eerste biecht zei ik al dat er misschien een addertje of een python onder het gras zou zitten, mijn vermoeden wordt gesterkt door een ontdekking die ik heb gedaan (tenzij het helemaal geen ontdekking is). Ik alleen niet zeggen wat ik ontdekt denk te hebben. We zouden toch 9 april beginnen, waarom dan toch vanavond al?

Als een echte speurder ben ik aan de slag gegaan met mijn toegangsticket. Die QR code daar was wat mee toch, of niet? Ik klink heel mysterieus, maar als mijn vermoeden klopt dan ben ik nog helemaal niet zeker van mijn deelname in deze reeks en gaan we daarvoor moeten strijden of iets anders... (of ik zit ernaast en dan zal ik later uitleggen wat ik precies bedoelde).

We zien het vanavond  ::zwaai::

We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] De geheime biechten
« Reactie #2 Gepost op: 17-07-2022, 16:41:31 »
Aflevering 1

Hey hoi meneer biechtmans!(ja dat wordt mijn standaard biechtopening, deal with it!)

Ik heb al genoeg hersenspinsels gehad voordat het spel überhaupt is begonnen, dus ik heb hier even een pre-spel biechtschema.

p.s: verwacht hier af een toe een werkwoord spelling fout, ik kan er ook niks aan doen


-9 dagen voor start
Ik heb net het nieuws binnen gekregen dat ik ben geselecteerd! Joepie! Ook heb ik een mooie Efteling ticket binnengekregen, wat vet! Mijn gevoel zegt dat er een hint op die ticket staat, dus dat hou ik in de gaten. Ik heb hem al vast even opgeslagen! Wat dat tegenspreekt is dat ik nog in de running ben voor het molschap, dus dat de mol nog niet gekozen is. We'll see i guess!


-5 dagen voor de start
Net een nieuw berichtje gekregen, ik ben helaas niet de mol. Dit vond ik wel jammer, maar dat geeft me zeker niet minder zin om het spel te gaan spelen! Ik heb de vorige keer veel geleerd, en ben van plan om het erg serieus aan te pakken dit seizoen.


-Iets later dezelfde dag
Ik heb net even Midas gesproken. Ik weet dat hij zich heeft aangemeld (hij wist in eerste instantie niet dat hij het geheim moest houden/ik had hem aangeraden bij de host) en heb hem toen even een berichtje gestuurd. Na wat geklets hebben we afgesproken dat we samen een (geheim) bondje gaan aanhouden tijdens het spel. Omdat het zijn eerste keer is, (en mijn eerste keer miserabel ging) heb ik even een lijstje met basisregels voor hem gemaakt waar hij zich aan moet houden tijdens het spel zodat hij het niet ook verpest (net als ik hihihi)
Dit is het lijstje:
1. Trap nooit in trucjes. Ga nergens van uit totdat iets heel sterk bevestigd is.
2. Vertrouw niemand.
3. Kom niet op de voorgrond, maar ook niet op de achtergrond. probeer een balans te vinden. De vorige keer heeft niemand een enkele vraag op mij ingevuld omdat ik te goed meedeed en te fanatiek was.
4. Er zijn 12 kandidaten. Dit betekend dat je een erg grote kans hebt dat je verdachte fout is. Spreid iig in aflevering 1 nog op minimaal 4 mensen, en ga niet op een persoon tot er nog 5/6 mensen over zijn.
5. Zoek een bondje en heb daar goed contact mee. Zorg dat niemand door heeft dat we een bondje hebben behalve in de biechtkamer bij de host of in privegesprekken. Soms komen er vragen over groepjes waar je zelf helemaal niet bij was, dus het is belangrijk dat jullie je onder verschillende groepjes verdelen.
6. Als je een belangrijk antwoord in een opdracht weet, tenzij het echt niet anders kan, probeer altijd iemand anders in de goede richting te duwen. geef je zelf dit cruciale antwoord, word je gelijk door iedereen afgeschreven en verdenkt niemand je meer.
7. Troeven zijn meer waard dan dat je denkt. We zijn met 12, dus de kans dat je de pot wint is erg klein. Kies tenzij je een andere strategie of reden heb voor je eigen belang.


het is soms wat direct, maar i like it!


-3 dagen tot de start
Ik heb hier eigenlijk niets nuttigs te zeggen, maar ik heb er gewoon erg veel zin in!




Start: WAAATTTT?? 24 Kandidaten? Dit gaat nog moeilijk worden...


Ik heb net een bericht van Molfreak Arno gekregen, en die wou een bondje met mij starten. Ik heb er natuurlijk al een met Midas, maar eentje extra kan nooit kwaad! Ik vertrouw Arno wel. Hij kwam met een theorie dat er een aantal decoys(neppe deelnemers) aanwezig waren, maar ik weet niet of ik dat geloof. Ik ga in het begin gewoon knokken voor mijn plek in aflevering 2!

PS Je merkt dat het spel is begonnen, mijn dm stroomt overvol!

ik ga even alle kandidaten langs!

Ricardo: Een sterke kandidaat. Heeft zeker molpotentie, ik ga hem goed in de gaten houden.
MonkeysUncle/JW : Oe.. Dit is een lastige. Zou denk ik een hele goede mol maken, en een hele sterke kandidaat. Weet niet of ie een rol zo groot op zich zou willen nemen. Nog maals, ga ik zeker in de gaten houden.

B&W/Rob: Rob is een hele lieve jongen, waarvan ik denk dat ie niet goed zou kunnen liegen. Schrijf ik niet af, maar ga ik ook in eerste instantie niet mijn focus op ligt.
Nieky: Ken ik niet echt, maar lijkt me een goede speler. Staat een beetje in het midden van mijn lijstje
GerritDeBloempot: Ken ik niet, ga ik wat minder in de gaten houden. Lijkt me een eerste afvaller type
SpacyColours/Tycho: heb ik eerder widm mee gespeeld. Weet ik van dat het een onwijs sterke speler is, en wellicht een goede mol. Ik ben namelijk wel eens eerder in zijn verhalen getrapt.  Houd ik in de gaten.
WhatTheFrank/Frenkie: Heb ik een widm spel van gespeeld als kandidaat terwijl hij hostte. Heb ik goed contact mee, kan ik denk ik makkelijk lezen. Houd ik in de gaten, de bovenkant van de middenmoot
Midasasian/Midas: 10000% zeker van dat ie niet de mol is. Dikke Punt.
MitchK: Ga ik zeker in de gaten houden. Zou een best redelijke mol maken
Misty-Fristi: Nog niks van gehoord/gezien dus ik ga diegene maar op de naam en activiteit afstrepen ;')
Chardo: Enorm geheimzinnige knul, enorm grote kans dat ie de mol is. Staat ergens bovenaan mijn lijstje!
MollenVangR: Lijkt me een slimme kerel, weet niet of hij (voor nu) molpotentie heeft...
NielsE: Aardige Kerel, heb ik onlangs een potje WvW mee gespeeld. Is erg goed in het spel en is zeker een concurrent, staat ergens in de middenmoot als kandidaat
Belg: Weet ik niks van, maar is volgens mij een goede speler.
Brent: Een ongelooflijk leuke gozer, maar heeft denk ik niet veel molpotentie :')
Chowi: Ken ik weinig van, 95% zeker dat ze niet de mol is
mr Perzik: Is niet de mol, is het  forum gejoind op de dag van deadline :). Dat zegt denk ik wel genoeg
Daisy: Ben ik niet bekend mee, staat onderaan de middenmoot
MF Arno: Vertrouw ik, vrij zeker dat hij niet de mol is
Sanmol:  Erg mysterieus, kan ik geen goed beeld van krijgen.
Lan: Ken ik niet, lijkt me niet de mol
De_Witte: sterke kandidaat, denk ik niet de mol
Vermoljoen: Ken ik niet goed, maar erg mysterieus en lijkt me een goede mol

Nou dat was het! Net gezien dat Frenkie mee doet, dus ik moet wel meekomen met mijn biechten natuurlijk!

Doei!

Tijd voor mijn derde biecht. Ik zal het (redelijk) kort houden

We zijn nu even onderweg, 24 man. De laatste keer dat ik een WIDMO met 24 man zat, werd een deel op de trein gezet. Nee er klopt iets niet...  Mijn vermoeden klopt in ieder geval wel: we zijn met meer dan 12... maar wat betekent dat?
1. Krijgen we een massaslachting? Dan is het goed om veel info te verzamelen (ik heb nu zo'n 12 lijstjes en nog wat lijntjes lopen). Ik heb heel wat newbies gecontacteerd, omdat ik het belangrijk vind dat zij zich ook welkom voelen in het spel en op het forum.

2. Zijn er 12 fake accounts, of mensen die niet echt meedoen, maar gevraagd om mee te spelen?

3. Is dit een selectieproef?

4. Nou ja wat het ook is, ik vind het leuk. Leuk opgezet hosts  ::ok:: We zien wel wat en waar me dit brengt. Ik heb, naast contact  voor het spel, ook gewoon leuke gesprekken met mensen en daar kan de mol bij zitten (he Chowi? ;) ). Alleen dat maakt me echt niet uit, die gesprekken en gezelligheid zijn me gewoon heel veel waard :)

Ik heb ondertussen alle informatie bijgewerkt in mijn molboekje, dan kan het daar niet aan liggen als ik eruit vliegt. Goed, we gaan zo beginnen aan onze proef. Ik ben benieuwd  ::zwaai::

We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] De geheime biechten
« Reactie #3 Gepost op: 17-07-2022, 16:41:44 »
We zijn begonnen en wordt uitgebreid gepm't en op discord gepost. Het meeste zal ik jullie besparen, maar sommige berichten zijn echt juweeltjes ;D Zoals Nieky die direct een bondje wil starten:

We zijn nu echt begonnen! Succes team sprookjesboom!

Wellicht wat prematuur; maar hoe denken jullie over een wat intensievere samenwerking. We zouden bijvoorbeeld wat informatie over de lijstjes kunnen uitwisselen? Zou in de toekomst interessant kunnen zijn.

How  exciting!
Ik sta hier best voor open, ook al heb ik de lijstjes van sommigen hier al. Ik wil hem best delen, maar dan wil ik wel eerst weten dat iedereen hier voor open staat. Anders dan stuur ik hem, en dan krijg ik niks terug.

Nog een klein dingetje: Wie helpen er allemaal morgenochtend bij onze opdracht? Ik weet niet hoe intensief het is en of ik het in mijn eentje kan. Dat denk ik wel, maar toch even checken  ::)

PB biecht weer eens:
Hey hoi meneer Biechtmans!

Het spel is nu echt begonnen! :P

Je merkt ook dat het gekonkel al begonnen is. Ik heb van een groot aantal spelers al een lijstje weten te bemachtigen, zonder veel initiatief te tonen. Ook hebben de meeste mensen waar ik mee gebabbeld heb me nu al afgeschreven, ik weet ook niet waarom :(
(Voor de volgende host, take notes!)

Ik heb op dit moment 3 bondjes :o
Met gerritdebloempot, Molfreak Arno en Midasian. Wat wel grappig is is dat ik met Chardo bijna meer informatie heb uitgewisseld dan met die drie bij elkaar ::rofl::

We hebben met onze sprookjesboom groep alvast een groep gemaakt op Discord, en het plan is dat ik morgenochtend de eerste opdracht van ons team ga uitvoeren. Monkeysuncle doet ook deels mee  ::love::

Ik heb al de lijstjes weten te bemachtigen van:
WhatTheFrank
Ricardo
Vermoljoen
Chardo
Midasian
Brent
GerritDeBloempot
MollenVangR
Molfreak Arno
Sanmol
en Chowi

Ook kreeg ik vandaag een leuk complimentje van MollenVangR over mijn muzieksmaak ::love::
Hij komt wel oprecht over, dus ik vertrouw hem wel.

Ik wil morgen wel proberen om de lijstjes van Monkeysuncle en B&W te bemachtigen, dat zijn niet mijn hoofdverdachte maar daar zou ik het wel erg handig  vinden als ik ze heb. Ik ga morgen in als een enthousiaste deelnemer, en ik ga het maximale aantal landen wegspelen! Topgrafie is een van mijn sterkere kanten, dus dat is mooi.

Nou dat was mijn biecht weer, ik ga proberen om dagelijks te biechten! (tenzij er te weinig gebeurd op een dag). Ik hoop dat ik zo een beetje mee kan komen met Frenkie's biechten, want dat is natuurlijk wel de biechtkoning ::rofl::

Doei!

Het eerste was ik al ingelopen. Toen bleken er ineens 24 kandidaten te zijn  ::oink::
Ik dacht al, ze maken een grap, dit kan nooit zijn. Maar jawel hoor, we gaan met die 24 kandidaten een opdracht doen! En toen gingen er zoveel dingen in m'n hoofd ;) Het bleek dat er 4 teams waren en dat die allemaal aan 1 van de 4 deel-opdrachten meedoen. Ja, bij het begin hebben ze ons meteen goed te pakken.

Ook decoys biechten

Biecht van een decoy kandidaat

Het was best even ingewikkeld. Ik had vrij duidelijk naar een aantal mensen gecommuniceerd dat ik na de maandenlange organisatie van Z4P even een pauze wilde van het forum. Dus geen WIDMO voor mij dit jaar. Actief als kijker was goed genoeg en dat had ik D*N ook gemeld.

En toen vroeg onze hostverslaafde me of ik decoy kandidaat wilde zijn. Dus ik moest een beetje op m'n schreden terug bij enkele Zappers, met name Niels en Brent, die ik had verteld dat ik me niet ging opgeven. "Ik ben wel erg host-moe" heb ik er maar van gemaakt. Het leek erop dat dat geslikt werd.

De vragenlijst heb ik oprecht ingevuld en het leek me wel leuk om er gewoon vol in te gaan in de ene opdracht die ik mocht spelen. Maar 24 kandidaten? Oef! De hosts hebben de decoys bewust niet verteld wie de anderen zijn, maar dat het waarschijnlijk 12-12 is ligt voor de hand. Ik ben met Swifty, die ik als enige heb verteld van mijn decoy-schap (nadat ik zag dat zij er niet bij stond), gaan puzzelen en we hebben samen bedacht wie we denken dat decoys zijn. Vooral gebaseerd op connectie met de hosts (maar ok, wie heeft er nou geen connectie met Dennis) en op eerdere deelnames.

We zijn uiteindelijk gekomen tot 3 decoys in elke groep.

Groep 1 Nieky, B&W en ik.
Groep 2 Chardo, MitchK en SpacyColours.
Groep 3 Belg, Brent en MollenvangR.
Groep 4 Daisy, Lan en Vermoljoen

Maar vooral groep 4 zou best eens een grotere groep kunnen zijn, ook Sanmol en De_witte waren niet direct kandidaten die ik had verwacht. En de kandidaten die ik niet ken (GerritDeBloempot, Chowi, Misty-Fristi en Mr. Perzik) zouden natuurlijk ook nog fake kunnen zijn. We will see.

In de eerste opdracht ben ik er enthousiast ingegaan. Een groeps-PM gemaakt, een Discord-groep voorgesteld en gewoon de antwoorden geven die ik denk te weten. En een beetje orde in de chaos van nieuweling PieterBasje (die ik al ken vanuit de WIDM-Discord) brengen, want dat zou een Mol NOOIT doen.

Daarnaast ben ik heel vrij omgegaan met mijn lijstje. Alle mensen die aan mij een lijstjesruil vroegen, konden die krijgen. En ik ben ook zelf op zoek gegaan naar mensen die ik daar in het normale spel ook op zou aanspreken. Dus inmiddels heb ik meer dan de helft van de lijstjes binnen en alleen SpacyColours heeft geweigerd. Chowi sprak mij als enige nieuweling aan op Discord en daar heb ik gezellig mee gekletst, lijkt me echt een leuke kandidaat waarvan ik hoop dat ze er lang in blijft. En datzelfde geldt voor Ricardo, die ik zijn deelname enorm gun en die ook hopelijk ver komt. Natuurlijk geldt dat voor iedereen (NielsE viel te snel af in Z4P, Midasian en PieterBasje zijn hyper-enthousiast), maar er moeten ook mensen afvallen.

Op zich wel lekker rustgevend dat ik me niet druk hoef te maken om een executie, wie de Mol is of welk bondje ik sluit. Maar ik zal het spel wel echt volgen en ook soms wel denken "waarom heb ik me eigenlijk niet aangemeld?"
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] De geheime biechten
« Reactie #4 Gepost op: 17-07-2022, 16:43:44 »
Ondertussen gaan de eerste kandidaten de biechten inspreken:

Uhmm... dat typen kost alleen maar tijd. Laat ik het inspreken!

https://voca.ro/1ijmgo2XnDuU

https://voca.ro/14Dw9JDWcBMD

Goedenavond!
Gisteren is het spel dan officieel begonnen. Ik moet zeggen dat ik voor een seconde of 30 verrast was door de hoeveelheid 'deelnemers', maar al snel zag dat hier deelnemers van vorig jaar bij zaten. Gewoon actieve kijkers dus die zich hebben opgegeven om een opdracht mee te spelen plus een aantal nep accounts.
Benieuwd waarom, want hoe ik het nu zie had de opdracht met 12 ook prima kunnen lukken. Wat zal de twist zijn..

Qua verdenkingen is het erg lastig. Frenkie valt me op omdat hij meteen wilde gaan gokken, verkeerde landen oppert / in mee gaat en als er een goed land wordt genoemd dan geeft hij even geen thuis..
Verder is het erg lastig omdat het er zoveel zijn; je kan het gewoon niet zien met 24 'deelnemers'.
We gaan zien als deze opdracht klaar is wie er echt mee zullen doen.

Mijn eigen tactiek is om niet te fanatiek te worden. Dit is niet hoe ik normaal spellen speel en daardoor hoop ik dat anderen me verdacht gaan vinden. Eens zien hoe dat uit gaat pakken.
Gisteren lekker op tijd naar bed gegaan waardoor mijn groepje me lang moest missen en heb ook al aangegeven dat ik de nachtopdracht niet ga doen. Al zou ik die gezien mijn werk en gezin sowieso niet doen. Hopelijk pakken anderen dit op, maar ik ga van niemand de verwachting hebben dat ze 's nachts de wekker hiervoor gaan zetten..

1 April 2022

De dag waar ik 3 jaar op heb gewacht is eindelijk hier. Ik mag meedoen aan Wie is de Mol? Online. Ik ga hier zo van genieten en hopelijk de mol ontmaskeren. Ik heb al voorbereidingen getroffen door het halen van een molboekje/schrift. Ik loop al te fantaseren waar we heen gaan en wie er nog meer mee gaan. Het ticket heeft een QR-code, maar het lukt me nog niet om hem te scannen. Wel denk ik dat de seizoensopening in de Efteling plaats zal vinden, dus hopelijk heb ik geluk en krijgen we een Waar-gaan-we-naartoe? Opdracht.

Ik denk dat er flinke concurrentie gaat zijn voor mij aangezien er afgelopen jaar ook een hoop nieuwe spelletjesfanaten het forum hebben gevonden. Ik hoop diep in mijn hart dat Monkeysuncle en MitchK er sowieso bij zitten, daar heb ik in een ander molspel mee genoten. Aan Z4P doen ook een aantal kanshebbers mee zoals een NielsE en WhattheFrank. Het gaat dus geen eitje worden om ver in het spel te komen. Ik kijk uit naar volgende week zaterdag.

8 April 2022

Hallo? Wat gebeurd er hier. Ik was hier al zo bang voor. 24 kandidaten? Hier moeten fake kandidaten tussen zitten of er gaat nog een vreselijke zuivering plaatsvinden. Ik ben in iedergeval onderdeel van team Sprookjesboom met Monkeysuncle, Pieterbasje, B&W, Nieky en Gerrit de  Bloempot. Ik ken deze 5 allemaal van naam en een paar van eerdere forumspellen.

Wat een namen de meeste ken ik. Dit gaat nog een stuk moeilijker worden dan dat ik had verwacht. Gaan er telkens dubbele executies plaats vinden? Gaat de groep in 1 keer gehalveerd worden? Wie zegt het. In ieder geval tijd voor het lijstjes verzamelen en mijn op 12 kandidaten gerichte molboekje uit te breiden.

MollenvangR wilt een bondje aangaan en dat vind ik een strak plan. We staan allebei dichterbij andere mensen, dus hebben makkelijker alle lijstjes te pakken straks. Iets wat je niet mag doen in zo'n spel is blindelings vertrouwen, maar ik ga dat lekker toch doen.

De eerste opdracht ziet er super uit. Dit is een opdracht naar m'n hart. Topografie en logisch nadenken. Ik ben benieuwd wat de exacte opdrachten zijn, maar de nachtopdracht is wat voor mij.

9 April 2022
Vandaag gaat het dus echt gebeuren, het spel(de opdrachten)gaat starten. Ik ga vooral heel erg mijn best doen en ik denk eigenlijk niet dat de mol gaat klooien in deze opdracht.

Ik vind dat team 3 heel erg solide start en ik ben bang dat wij deze leuke opdracht al niet meer kunnen spelen, omdat het zo snel gaat. Jammer we gaan dus niet naar Kroatië, Venezuela of Canada. Ik heb tijdens het grappen met Vermoljoen over het molschap gezegd of hij zin had in Tanzania. Dat zou hilarisch zijn mocht dit kloppen. Mijn voorgevoel blijft wel Afrika zeggen als eindbestemming.

10 April 2022

Na een avondje afwezigheid door een leuke show in de Efteling ben ik weer helemaal ready. Ook al was het een latertje, ik wil invloed hebben op deze opdracht. 15 verwijzingen naar landen en eigenlijk weet ik de meesten wel. Een groot aantal verwijzingen zijn al geraden dus ik vul nog een paar dingen aan en combineer ook de plaatsen van de vluchten, aangezien wij de morgengroep zijn. Pieterbasje probeerde even verdacht te spelen of hij snapte het echt niet zo goed en ging ook makkelijk mee in foutieve antwoorden van andere kandidaten.

1 van de momenten waar ik in uitblink is het nachtbraken, helaas kan ik door omstandigheden niet de hele nacht doorpakken en besluit dat 4 uur slaap genoeg is. Ik zet mijn wekker met spotify met als nummer de podcast Totale Tunnelpaniek! Echt een aanrader. Dit bericht is niet gesponsord of gedwongen te schrijven!

11 April 2022 deel 1
Pfff, wat ben ik moe, alles voor de groep toch? Nu hopen dat de laatste 2 groepen er ook zo over denken. Het doet me deugd dat Gerrit aardig wat tijdstippen afgestreept heeft. Ik heb even een duidelijk lijstje gepost. Ik ben alleen bang dat ik zo al heel snel de goede kandidaat lijk!

Vandaag staat de avondopdracht op het programma en dat is het wie is het? Een land dat niet in Zuid-Amerika, Europa of Azië ligt.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] De geheime biechten
« Reactie #5 Gepost op: 17-07-2022, 16:50:21 »
[Veel PMs van Dennis van de opdracht '24' en discussies tussen de verschillende groepen later]

Mogen niet kandidaten ook biechten? Ach, weet je, ik doe het gewoon. ::rofl::

Donderdag snel nog even een fictief lijstje gemaakt, vind het wel enorm grappig dat ik als favoriete serie 24 heb ingevuld, en opdracht 1 heet zo. ::rofl:: Daarom maar proberen mijn lijstje in het spel te brengen, wellicht zien mensen er nog wel een hint naar de mol in ::vergroot:: (al denk ik eerder dat mensen denken, als uit komt dat er wat nepspelers tussen zitten, dat ik een grap gemaakt heb, maar nee, ik wist echt niet dat dit ging gebeuren! :P Het is gewoon een oprecht antwoord)

Iemand wil met mij een bondje sluiten (NielsE). Ik zou het echt enorm grappig vinden als blijkt dat hij ook niet in het spel zit, dan houden we elkaar voor de gek ::rofl::  Voor nu ben ik natuurlijk zeer geïnteresseerd.

Ben benieuwd naar opdracht 2 ::vergroot::

https://voca.ro/1lWAkbS5uQt0

Ondertussen verstopt Dennis makiflippo's in de slaapkamers, met de volgende reacties tot gevolg:
Ik stop het veilig weg in mijn onderbroek, daar gaat niemand zoeken.
Wel stel ik hardop de vraag wat ik gevonden heb en dat ik het een aparte organisatie vindt dat ze slapende kandidaten bespieden!

Wat moet ik daarmee ::rofl::.

Ik druk op deze button! Knoppen zijn er om ingedrukt te worden.

Haha het is meer een soort flippo/button  ;D

Haha het was te proberen.

Ik kon het niet laten ;D

Ligt er ook een zak chips bij zoals bij de flippo's?

OH help, wat moet ik hiermee doen?  ::rofl::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] De geheime biechten
« Reactie #6 Gepost op: 17-07-2022, 16:54:17 »
Arno ::rofl::

Button als in knop? Want dan druk ik hem in.

button als in meer als een soort flippo  ;D

Kan ik hem omdraaien dan?

Dat kan, maar die kant heb ik niet gephotoshopt  ;D. Die is gewoon rood.

Ondertussen wordt er weer gebiecht:
https://voca.ro/1daFRu1goE8Q

Diverse posts over tekeningen etc verder

Geen idee wat ik hier mee moet verder.
Maar ik vind het wel extreem grappig dat de eerste opdracht gebaseerd is op mijn favoriete serie, en nu eentje op mijn achternaam. Ik zou er haast zelf een hint in gaan zien ::rofl::

Hey hoi meneer biechtmans!

De lang verwachte biecht update is hier!
Ik had het de afgelopen dagen wat drukker, dus ik ga hier weer even wat biechten.

Laat ik beginnen met dit: Ik weet niet of de vliegtuiggroepjes nog voor een opdracht zijn ofzo, maar wat een top team heb ik! Niels, Frenkie en MollenVangR ::bravo::
Ik zag het plekje vrij, dus ik ben er snel bij gekropen!

Ik heb nu redelijk veel contact met Arno. Die had het tevens goed dat er decoys waren! Hij verdenkt mij(tenminste dat zegt hij) wat ik zowel goed als slecht vind, want ik wil hem wel in het spel houden. Hij zei dat hij nog een tactiek had, maar dat hij die niet wou zeggen. Voor nu speelt hij het heel eerlijk en confronterend, dus ik probeer hem soms een klein beetje uit te lokken.

Het penningmeesterschap was ook nog een ding... Op het gegeven moment was ik er wel een beetje klaar mee en heb ik maar gezegd dat MV het gewoon moet worden. Ik vertrouw hem met de pot, en hij is volgens mij wel een eerlijke speler. Ik heb afgelopen dagen wat meer contact met hem gehad, dat  is goed.

Nog maals, de vliegtuig verdeling is echt top! Ik heb in elk vliegtuig een van mijn bondjes zitten!
Gerrit bij Sanmol, Midas in de groep van 8 en Molfreak in de groep van 10. Met Gerrit en Molfreak heb ik al wat contact erover gehad om info uit te wisselen, met Midas nog niet. Midas speelt volgens mij wat meer terughoudender (tegenover bij ten minste), en heeft nog niet echt laten blijken dat we een bondje hebben. Ik hoop dat dit in de toekomst nog wat meer naar voren komt, dan ben ik binnen!

Bij de kamer verdeling heb ik maar wat gekozen. In eerste ging ik in de kamer bij Monkeysuncle, omdat hij op dit moment mijn hoofdverdachte is gut feeling i guess). Toen wisselde hij daarna uit de kamer, dus ik heb er nu niet veel meer te zoeken. Gewoon gezelligheid dus  ::bravo::

Team 2 was zo duidelijk aan het nep mollen. Chardo en Spacy doen sowieso een beetje raar dit spel, ik denk dat ze decoys zijn. Ik vind het wel knap dat 3/4 teams zulk goed puzzelwerk verricht hebben, ik was er zelf niet uitgekomen! 3000 2450 euro in de pot! Goed begin zou ik zeggen.
Side Note: Monkeysuncle was een van de personen die voornamelijk de lijsten tussen de shifts door stuurde. Dit bevestigd alleen maar mijn gut-feeling.
Side Note 2: Arno lijkt flink overtuigd dat Sanmol de mol is. Ik ga eerst nog even aan  zien of (ik weet niet welke pronouns ik moet gebruiken) niet een decoy is.

Bij de bomenopdracht lijkt het een beetje stug te gaan tot nu toe. Ook al komt dat deels door mij, ik heb een beetje gemolt ::)
Ik wist dat Chardo moeilijk ging doen, omdat hij gewoon een etter is (Sorry Daan ::bravo::). Ik heb met Arno ervaren dat hij mij nog een beetje verdenkt, puur door mijn onschuldigheid. Ik wou dus (eenmalig) voor iedereen die dat denkt dat gevoel even een ietsie pietsie beetje aansterken, waar door hopelijk iets op mij wordt ingevuld.  Ook was dit een beetje een poging om andere mensen te laten denken dat ze een "subtiele" molactie hadden gevonden, waar door ze me toch een beetje meer gaan verdenken.

Nou ik ga ook nog even een decoy voorspelling maken, hier komt ie:
Geen decoy:
Ricardo
MonkeysUncle
Midasian
MollenVangR
NielsE
Chowi
Molfreak Arno
Sanmol
Vermoljoen

Misschien/waarschijnlijk Decoy:
GerritDeBloempot(waarschijnlijk niet)
SpacyColours(waarschijnlijk wel)
WhatTheFrank(waarschijnlijk wel)

Zeker Decoy:
B&W
Nieky
MitchK
Misty-Fristi
Chardo
Belg
Brent
mr Perzik
Daisy
Lan
De_witte

Of Spacy of  WhatTheFrank is dus nog echt. Het kunnen ze denk ik beide zijn.


Heb ik nog meer te lullen? Vast wel. Maar helaas...

MEGA MINDY, JE TIJD IS BIJNA OM

Ik kon geen clipje vinden:'((((

Nou dat was mijn gelul en gebabbel wel weer, tot de volgende keer!

Wow dat rijmt

Oke dit keer ga ik echt doei doei!

~Pieterbasje
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] De geheime biechten
« Reactie #7 Gepost op: 17-07-2022, 16:59:37 »
Ondertussen onderzoekt Niels de kamer:
Ik doorzoek de rest van de kamer..

En de volgende die op de button wil 'drukken'

Ik druk erop?  :-\\

Er gebeurd niks. Het is immers een button zoals de Flippo's van vroeger ;)

Ohwww  ::rofl::

Had Belg een voorgevoel?
Ik geef mijn button aan Chowi

Na heel veel pms verder eindelijk weer wat relevants

Ik gooi deze button anoniem onder het kussen van GerritDeBloempot met de boodschap: ''Hopelijk heb je er wat aan gozer''.

 ::bravo::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] De geheime biechten
« Reactie #8 Gepost op: 17-07-2022, 17:01:14 »
Dag biechtstoel, daar ben ik weer. Wat een idiote eerste week was het. Om KingLennart één keer te citeren: ”Tering”, wat een chaos met al de Decoys. Gelukkig zijn die allemaal verdwenen (al vind ik het van een aantal jammer dat ze er niet bij zijn). En die Decoy’s lachen me waarschijnlijk uit om de gesprekken die ik met ze heb gehad, maar ik heb in alle gevallen wel woord gehouden! Niemands lijstje verhandeld. Alleen nu zij weg zijn, zit ik alsnog met 11 mollen opgescheept, want ik vertrouw op dit moment echt niemand.

Ik geloof dat ik iedereen (behalve Lan, maar die ga ik nog contacten) heb gesproken. Ik heb besloten dat ik dit jaar echt niet (of zo min mogelijk) wil liegen tegen iedereen, en hey, iets dat je niet zegt tegen iemand, kun je ook niet over liegen. Ik vind dit wel een hele toffe groep, met weer een heel andere dynamiek van die van 2020 (2020’ers stelletje Decoy’s… :(). Maar laat mij eens de groep overlopen.

Te beginnen met Chowi. Lieve Chowi, alle woorden die ik jou als mens heb gegeven zijn oprecht gemeend. Mocht ik er als eerste uitliggen, dan heb ik weliswaar verloren, maar hopelijk ook een hele fijne vriendschap gewonnen <3. Wij hebben zo’n goede klik, praten over persoonlijke dingen en de kattengifjes, woordgrappen en Mr. Bean gifjes vliegen over en weer in onze gesprekken. Dat is als mens, als speler ben ik een stuk terughoudender. Op het eerste oog ben je heel aanwezig en fanatiek, en je spreekt ook de waarheid als ik bepaalde dingen (na)vraag, maar tegelijkertijd ken ik ook een beetje jouw geslepenheid. Dat moment waarop je mij aansprak dat ik niet mocht posten? Daar reageerde ik op, totale kosten? -150 euro. Heel subtiel, nee jij bent gevaarlijk. Als jij de mol blijkt te zijn, wat ik niet uitsluit, krijg ik in ieder geval een heerlijk baksel van jou. Hoe dan ook, ik hoop dat je ver in het spel mag komen en als je de mol niet bent, dan hoop ik je in de finale te zien.

Dan Whatthefrank, ik noem hem Frenkie, (en deel 1 van het duo Tesla). Hele chille gozer, ook zo iemand met wie ik niet alleen over het spel, maar ook over andere zaken kan praten (voornamelijk voetbal). Bovendien moet hij me meenemen naar het voetbal als hij de mol blijkt te zijn. Maar goed, dat maakt hem ook tot een interessante speler. Als er 1 iemand is van wie ik hoopte dat hij geen Decoy zou zijn, was hij het wel. Hij is lekker fanatiek aanwezig en een echte speler. We kunnen goed sparren over spel, maar ergens zegt mn gevoel ook dat ik wel eens met de mol te maken hebben…

Bij wie ik dat ook heb, is NielsE (deel 2 van het duo Tesla), man wat kunnen Frenkie en hij hun rivaliteit uitweiden zeg. Is het gespeeld? Is het echt? Ik weet het niet. Hij zegt een tunnelvisie te hebben op Frenkie als mol. Ze verdenken elkaar openlijk. Nou ja wat het ook is, ik vind het vooral vermakelijk de dynamiek tussen die 2. Niels is vooral tactisch erg sterk denk ik. Op voorhand kende ik hem niet echt, maar wel een goede gesprekspartner. Toch heb ik het gevoel dat hij niet altijd het achterste van zijn tong laat zien… heel geslepen verwarring zaaien over België als Euroland… en de Titanic sturen als je oceaan wil overbrengen. Het is iemand die ik in de gaten moet houden, maar of ik met de mol te maken heb…? Ik weet het nog niet.

Arno, ja als er 1 iemand is die ik een tweede kans gun is hij het wel. Zeker omdat hij vorig jaar degene was die onfortuinlijk als eerste moest afvallen, terwijl hij Dennis een beetje verdacht. Ik ken hem ook een beetje van gesprekken op Discord, over o.a Widm Oosterhout. Het is een ontzettend lieve jongen, een fanatieke speler die zich 300% in proeven smijt, een hele chille gozer die altijd vrolijk lijkt. Behalve gisteravond… omdat ik me ook oprecht als verbindende factor in de groep zie, heb ik even met hem gepraat. Hij zag het allemaal niet meer zitten… maar ja, is dat spel of echt? Hoe dan ook, ik wil wel dat als je dit leest, dat mijn woorden gemeend waren. Alleen als ik me ontfermd heb over de mol, ja dan lacht die me nu uit. Dus ja genoeg stof tot nadenken.

GerritdeBloempot, iemand die ik nog niet goed kende. Op het eerste oog ook een hele fijne persoonlijkheid om mee te praten. Kun je goed mee sparren over het spel en hij vertelde bovendien de waarheid wanneer ik daarnaar vroeg (Klauterboom). Hij is lekker actief en dat is goed, toch laat hij her en der ook al wat steekjes vallen en hij lijkt vooralsnog niet super op te vallen. Ideaal voor een mol? Een gevaarlijke klant in ieder geval. 

Och ja, dan hebben we Ricardo. Die ken ik al wat langer natuurlijk en dat maakt het ook gevaarlijk. Bij hem heb ik hetzelfde gevoel als Frenkie. Kan ik lekker me ouwehoeren, een fijne kerel, maar tegelijk kan hij best wel eens de mol zijn. Hij blend lekker in de groep en laat nog niet het achterste van zijn tong zien. Net als Frenkie lijkt hij het goed voor te hebben met mij, maar ja wat is dat waard in dit spel? Ik hoop in ieder geval dat hij een eindje komt en het goed gaat doen dan wel als kandidaat, dan wel als mol.

Het Duracell duo PieterBasje en Midasian. De 2 belhamels van de groep. Fijne toevoeging tussen de andere spelers en ze gaan alle kanten op. Midasian had zijn deelname al soort van verraden door 1 post in de bar, maar dat is dus juist waardoor je hem gaat onderschatten. Die jeugdige onschuldigheid. Ik heb nog weinig contact met hem gehad, maar één ding is zeker: waakzaam zijn voor onderschatting van een 14-jarige is belangrijk. Dat andere Duracell konijntje, PieterBasje, heb ik al wat vaker gesproken. Hij is veel aanwezig en erg open en eerlijk in gesprekken (althans, dat is hoe hij overkomt). Daar zit ook meteen het gevaar voor onderschatting. W

SpacyColours, oh man, wat moet ik toch met jou… als er  1 iemand is die ik als mijn broekzak zou moeten kennen, ben jij het wel. We hebben tenslotte samen de vorige reeks gemaakt. En nu zitten we er samen in. Je hebt Survivor overleefd (no pun ;D), dus tactisch ben je erg sterk. Sowieso hangt er een zweem van mysterie om je heen. Ik weet het nog niet met jou, mol? Echt? Ik zou je graag willen vertrouwen in een presentatorenbondje, maar dat kan ik niet… voor jou geldt: keep your friends close, but your enemies even closer.

Tot slot de laatste 2 kandidaten: Lan en Nieky. Voor jullie ben ik bang, zowel als kandidaat als voor jullie als mol. Lan, jij hebt al eens gewonnen, ga je voor 2 keer, of ben je nu gewoon de mol? Het zou zeker kunnen, want o.a ik dacht dat jij een Decoy zou zijn. Dat kost weer geld voor de pot. Binnenkort maar eens contact leggen En Nieky, idem. Heel erg onder de radar vlieg jij tot nu toe door het spel. Je bent in staat dit spel te winnen met jouw capaciteiten. Ik heb je even kort gesproken en mijn woord gehouden: jouw inschrijfformulier is niet bij anderen terecht gekomen. Toch kun je ook zomaar de mol zijn, jou moet ik ook echt niet uit het oog verliezen.

Kortom, 11 hele fijne en 11 verschillende mensen, maar ook 11 potentiële mollen. Wie die mol is?  Daar ga ik nog eens goed alles voor overlopen als alle opdrachten gespeeld zijn van aflevering 1. Één ding weet ik wel: ik vertrouw niemand. Ik blijf de scheiding tussen de speler en de mens maken. Ik blijf bij mezelf, bij mijn eigen gevoel en mijn eigen analyses en dan zie ik wel wat dat me brengt. Ik ga blijven spelen voor de ploeg, geen bewuste nepmolacties maken en een goede penningmeester zijn voor de groep.

::zwaai::

https://voca.ro/1ltEG5gKcgMp

We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] De geheime biechten
« Reactie #9 Gepost op: 17-07-2022, 17:01:46 »
Oh. Mijn. Hemel!!!

Mijn laatste biecht is gewoon VEERTIEN (!!) dagen geleden. Voor de mensen die mij enigszins in Z4P hebben gevolgd, dit is wel een klein wereldwonder hoor. Dit kan best in het Guinness Book of RN Records (JW en Robbie zullen hier al helemaal versteld van zijn). Ik heb ook zoveel om te melden nu eigenlijk, ik heb geen idee waar ik moet beginnen dus ik ga hier even rustig voor zitten en dan stroomt de waterval van inspiratie vanzelf wel

WAT EEN BEGIN! We beginnen het spel met 24 en ik raak de draad dan eigenlijk al helemaal kwijt. Het voelt net alsof ik met een groepje naar een festival ga, mensen mij vertrouwen op m'n richtingsgevoel, ik dan goede keuzes moet gaan maken maar we gewoon rustig in Timboektoe (of in dit geval, Noorwegen!  ;D) belanden. Ik zie zoveel leuke namen voorbij komen die ik al ken en zoveel leuke namen die ik nog minder goed ken, maar ik schiet wel gelijk in een soort speurmodus. Ik ga praten met mensen om zo te kijken of ik kan ontfutselen wie er mee zouden doen. Van sommige mensen, zoals Monkeysuncle, Chardo, Brent, Vermoljoen en De_witte had ik al ingeschat dat ze niet zouden meedoen, maar dan blijven er toch nog genoeg keuzes over. Qua lijstjes ben ik al lekker bezig, met name via MollenvangR bemachtig ik vanalles over de ruggen heen van kandidaten, zo heb ik bijvoorbeeld de lijstjes van Sanmol en Vermoljoen zonder dat ze dit weten  ;D

Ik beland in een leuke groep met veel mensen die ik al ken. Midas, Chardo, Spacy, Mitch, daar heb ik allemaal wel redelijk contact mee. Van Misty wordt al vrij snel vermoedt dat ze decoy is en dat blijkt ook zo te zijn. Met opdracht 1 is de spotlight denk ik wel op onze groep gekomen. We hebben amper vluchten meegepakt, zijn met de windrichtingen niks opgeschoten, hebben niks bijgedragen aan de vragenlijst en met wie is het konden we niks doen. De verdenkingen gingen dus richting ons. Voeg daar nog aan toe dat er 1 genie was die het meesterplan op heeft gezet om Noorwegen als bestemming door te geven en dan te doen alsof hij het niet was en voila, de verdenkingen zijn geboren! Dit vind ik als fanatieke kandidaat helemaal niet erg natuurlijk! En die Spacy zei nog zo goed dat we naar Madagaskar zouden gaan, nee ik wou echt even reacties uitlokken hier. Alle info die je in zulke chaos kan meepakken is zo verschrikkelijk kostbaar!

Met opdracht 2 heb ik eigenlijk ook geen pepernoot uitgevoerd. Ik heb bewust een boom uitgezocht waar ik niet zo veel effort in hoef te steken zodat ik lekker veel kan observeren voor het uiteindelijke verdict. Ik ben in de eerste 2 opdrachten nog helemaal niet bezig geweest met wie de Mol is. Ik zit tegen iedereen namelijk te vertellen dat de Mol in de eerste 2 opdrachten niks heeft hoeven doen en lekker achterover in z'n stoel heeft gezeten, want ja, wie heeft dat ookalweer nog meer gedaan?  ::)
Uiteindelijk loopt de opdracht best goed en ontmaskeren we veel decoys, met een enkele misser. Echt trots op ons hoe dat zo goed gegaan is!

Vanaf het punt dat we met 12 gaan spelen ben ik eigenlijk vooral opgelucht. Opgelucht omdat voor mijn gevoel nu. het spel echt kan gaan beginnen. Ricardo, Niels, Arno, Spacy, Midas en Pieter ken ik al wat beter, Nieky, Lan, MollenvangR, Chowi en Gerrit eigenlijk nog totaal niet, maar ik heb er gewoon lekker zin in. Chaos creëren, verwarring scheppen en ondertussen het spel slimmer en doordachter spelen dan de meeste mensen zullen denken.

Voor opdracht 3 zit ik in een groep met Chowi en Gerrit en eigenlijk mag maar 1 iemand van ons springen, maar ik ben nu wat dagen verder en ik schat in dat ik niet de enige ben die ''ja'' gezegd heeft. Mocht dit het geval wel zijn, hey, ik heb mezelf het meest duidelijk verdedigd! Stiekem hoop ik dat Chowi of Gerrit ook ja heeft gezegd, dan kan ik het lekker als verdenking richting mij gebruiken, als ik toch de enige blijk zeg ik gewoon zien jullie nou wel dat ik een goede kandidaat ben!  ::bravo::
DISCLAIMER: Ik ga nu alvast voorspellen dat, mocht dat laatste gebeuren, ik naar mijn hoofd ga krijgen ''he he, doe jij ook eindelijk eens iets goeds''. Prima jongens, ik sta erbij en kijk ernaar  ::rofl::

Voor opdracht 4 gaan we maki's trainen. Als dit me net zo goed af zou gaan als bij Pokemon dan moet dit wel goedkomen, maar ik besluit, net als bij de andere opdrachten, om eigenlijk net niet helemaal mijn best te doen. Ik ben wel lekker actief in het spamtopic maar daar is dan ook al wel alles mee gezegd. De eerste test is heilig, en ik ben al vanaf het begin bezig met zaadjes planten zodat mensen mij eventueel kunnen verdenken maar ik me toch achter een goed imago kan verschuilen om zo min mogelijk te hoeven liegen. Ik denk eigenlijk niet dat opdracht 4 goed komt maar ach, we hebben deze aflevering al een hoop verdiend

De groep? Ja daar heb ik ook een hoop over te zeggen, maar dat gaat denk ik niet in deze biecht passen dus daar ga ik even een apart bericht aan wijden!  ;D
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] De geheime biechten
« Reactie #10 Gepost op: 17-07-2022, 17:01:59 »
Mijn positie in de groep is denk ik wel prima. We hebben een kandidatenchat op Discord die uitermate gezellig is. Ik stel me een beetje op als die sociale kerel en volgensmij heeft iedereen daar wel vrede mee. Laat ik gewoon beginnen met te zeggen jongens, we zijn nu al een aantal dagen onderweg, maar ik heb het echt gezellig met jullie en ik zou het zonde vinden als iemand van ons weg zou vallen  ::love::
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

De rol die ik bij Z4P innam als de persoon die makkelijk onderschat zou worden en het allemaal niet zo snapt, dat lijkt wel verleden tijd. Ik voel gewoon aan alles dat mensen me in de gaten houden, zowel als Mol als eventueel fanatieke kandidaat. Ik probeer die zorgen echt weg te nemen maar WIDM is echt wel andere koek. In de kandidatenchat hebben we al een paar keer quizjes gespeeld, de heuze Tegen wie was dit? - quiz waarin ik quotes van mezelf deel die ik tegen de kandidaten heb gezegd. De helft speelt mee, supergezellig. Wat jullie niet allemaal beseffen is dat ik zo een beeld krijg over hoe jullie over elkaar en andere zaakjes denken, bovendien zijn er bepaalde anderen (ahem, Pieter) die dit foefje ook uithalen, waardoor ik ook kan zien met wie hij goede contacten heeft. Zo is het zeker gezellig, maar levert het me ook kostbare informatie op.

Ricardo en ik steunen elkaar denk ik wel. Wij hebben eerder aan een spel meegedaan en vielen daar samen als eerste af, wij voelen dus dat we een soort van lotgenoten zijn. Wij zeggen tegen elkaar dat dat niet weer gebeurd, maar hij spreekt ook verdenkingen naar mij uit. Ik weet niet of hij dat openbaar zou doen, maar met WvW was hij ook wel van de reversed psychology
Niels zit mij vanaf dag 0 al op te fokken met dat hij mij zogenaamd verdenkt en ik weet nog steeds niet of ik hem geloof. Ik speel de onschuld wel hoor want dat lukt me wel, ik probeer het over te laten komen als fanatieke Mol. Niels is wel altijd eerlijk tegen mij maar ik weet niet hoeveel waarde ik aan deze dingen hecht. Hij benoemt wel de dingen die ik al fout heb gedaan dus hij houdt me zeker wel in de gaten
SpacyColours let denk ik ook op mij, daar zat ik vanaf het begin al mee in een groepje en hij heeft natuurlijk gezien dat ik vanaf het begin echt niet mijn best heb gedaan en dat ik zelfs foutjes heb doorgegeven. Hij was ook wat geheimzinniger met z'n lijstje maar dat was hij bij meerdere mensen. Ik denk dat hij sneaky is over z'n verdenkingen en zich nog niet al te veel uitspreekt
MollenvangR en ik verdenken elkaar gewoon niet. Dat geloof ik niet. Wij hebben veel gesprekken 1 op 1 en die gaan ook voornamelijk over dingen buiten het spel, ik kan het goed met hem vinden. Als hij me wel verdenkt, kan hij dat goed verborgen houden
Ook met Chowi heb ik steeds meer contact, dit is iemand die ik echt helemaal niet ken maar wat een leuke persoonlijkheid! Praat lekker mee in de groep en speelt het spel denk ik een beetje hetzelfde als ik, fanatiek maar met een diepere laag. Is ook wel iemand die ik vrees

Met Arno, Gerrit, Midas en Pieter heb ik al wel gesproken, maar gewoon nog in een wat mindere mate om er echt iets uit te kunnen opleiden. Met Nieky en Lan heb ik, vanwege het feit dat ze niet op Discord zitten, nog helemaal niet zo veel gesproken. Zo is de groep voor mij een beetje verdeeld in 2 kampen, de ''bekenden'' en de ''onbekenden''. De fanatieke ik gaat binnenkort natuurlijk wel even vissen naar meer info, want vissen doe ik zo graag, he Chowi?  ::)

OKE. Ik had me ECHT voorgenomen om dit spel maar 1 bondje te hebben. Echt waar. Het heeft eventjes geduurd dat ik me afzijdig kon houden, het was ook echt m'n plan zodat ik goed kan observeren, maar nee. Het begon allemaal bij MollenvangR. Wij hebben een heus ADO-pact. Wij voelen ons gewoon goed bij elkaar en zoals al eerder benoemd, wij kunnen heerlijk ouwehoeren over dingen die niks met het spel te maken hebben. Dat vind ik echt fijn. Dan was daar Niels, en zoals ik ook al zei, Niels werkt me al half op m'n zenuwen. Hij vindt momenteel zelfs de kleur van mijn veters verdacht volgensmij maar ik ben er echt nog niet over uit of ik hem nou geloof. Ik maak me wel wat verdachter bij hem want ik ben me bewust van m'n positie, dus ik sterk het wel aan, maar uiteindelijk vraagt hij wel om een bondje, want hij wilt me in de gaten houden. Hij werkt graag met me samen en hey Niels, ik ook met jou!  ::bravo::
Maaaaaarrrr ja ik moet toch wel even iets toegeven. Deze bondjes zijn fijn, maar ik heb toch wel een opperbondje wat er bovenuit steekt. Chowi heeft namelijk in haar eentje democratisch besloten dat wij een bondje hebben. Ik kan me daar prima in vinden want ik mag haar echt graag, ik denk dat we elkaar goed kunnen helpen en het is zeker ook iemand die op m'n verdachtenlijstje staat. Chowi en ik gaan alles in de gaten houden en al onze bevindingen met elkaar delen, maar trekken onze eigen conclusies. Ik verzwijg m'n andere bondjes omdat ik ook nog niet zeker weet hoe waardevol ze zijn (nogmaals heren, ik mag jullie graag, maar met MV praat ik sowieso wel veel en Niels wilt volgensmij vooral z'n Mol in de gaten houden  ;D), maar Chowi en ik, ja ik voel daar wel iets fijns bij, dat moet zeker goedkomen!

Mogelijke Mollen heb ik wel in mijn hoofd, maar hier kom ik later voor de test nog wel op terug. Alle begin is lastig en ik ben als een gek alles in mijn Molboekje in het bijhouden. Ik weet straks met de test alles, de vraag is of ik het ook op de juiste mensen in ga vullen om in het spel te kunnen blijven. Ik wil echt niet als eerste afvallen want ik vind het spel en de groep gewoon veel te leuk. Plan voor de komende tijd: Mysterieus gedragen en de bestaande verdenkingen richting mij vermoeden, mezelf misschien soms een beetje tegenspreken of afzijdiger houden zodat het misschien lijkt alsof ik een Mol ben die het nu al moeilijk heeft ofzo, ondertussen alles haarfijn bijhouden en het mysterie uitpluizen, echt ik ga er helemaal voor dit seizoen. Bomvol energie. Als ik die eerste test maar doorkom....  ::hypocriet::

We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] De geheime biechten
« Reactie #11 Gepost op: 17-07-2022, 17:02:42 »
Goedenavond!

Inmiddels is het spel ruim een week onderweg en ben ik eigenlijk nog niets wijzer geworden..
Vanaf de start met 24 personen wist ik dat er een twist zou komen. Sommige bekende namen waren zo inactief dat ze wel een decoy moesten zijn. Prima tactiek voor een Mol ook lijkt me. Doen alsof je amper betrokken bent zodat mensen op jou gaan stemmen als decoy. Zo kan je geld uit te pot houden.

Mijn eigen tactiek is om zo af en toe een steekje te laten vallen. Anderen kennen mij als een fanatieke speler en dat is niet wat ik nu laat zien binnen de groep. Ik hoop dan ook dat anderen mij wellicht zullen verdenken.
Grote kans dat we onze maki nog nodig gaan hebben de komende opdracht dus ik zal mijn best doen haar in leven te houden. De slingeropdracht wordt pittig aangezien ik 0 filmkennis heb. Ik zou kunnen Google-en en doen alsof ik toevallig wel een film weet die DreamWorks gemaakt heeft, maar ik weet het oprecht niet dus ga proberen via een omweg toch een slinger op gang te brengen. #fairplay
Voeden en klimmen ga ik serieus goed doen omdat deze erg simpel zijn. Zou heel gek zijn als dit niet lukt.

Nou nu ga ik mijn medespelers op alfabetische volgorde bespreken  :)

Chowi Mol? Mogelijk..
Als enige dame in de groep zal het best pittig zijn voor haar. Één ding is zeker; zij weet of de Mol een man of een vrouw is, al vermoed ik dat iedereen uit veiligheid toch wel op man zal stemmen. Sinds decoy-monkeysuncle me bedrogen heeft ben ik op zoek naar een nieuwe bondgenoot. Merk dat we sinds een paar dagen gesprekken hebben over niet spel gerelateerde onderwerpen, dit kan wel eens de basis zijn van een zinvol bondje. Ik had vandaag door drukte op het werk echt geen tijd om mijn mede-kandidaten in de gaten te houden. Attent zoals Lily is gaf ze me aan dat Spacycolours een kokosnoot opende terwijl dit helemaal niet zijn opdracht is. Thanks want hier had ik nog geen moment naar gekeken :)
Toch heb ik ook naar haar uitgesproken dat ze op mijn lijstje staat als verdacht. Vind het ook om die reden fijn dat ik contact met haar heb.


Gerritdebloempot Mol? Mogelijk..
Gerrit vind ik lastig in te schatten. Heeft in de eerste opdracht gedaan alsof hij fanatiek die vluchten ging doen, maar die tijden waren wel de makkelijkste en zouden door ieder ander gedaan kunnen worden. Zal hem toch meer moeten onderzoeken :)

Lan Mol? Top 3 verdacht
Bestempeld als decoy, maakt hem meteen verdacht. Tevens weet hij goed hoe hij een spelletje moet spelen gezien zijn deelname aan Enigma (ja ik lees van alles terug en ja Dennis ook over dat gedeelde document van vorig jaar heb ik teruggelezen  ;))
Wat ook verdacht is, is dat hij geen enkele toenadering tot me gezocht heeft. Ik ook niet tot hem maar heb via via zijn lijstje gekregen. Zeker iemand om in de gaten te blijven houden.


Midasian Mol? Nee
Verliet ineens Discord om daarna weer terug te komen. Is bewust wat vaag aan het doen en ik geloof gewoon niet dat jullie als hosts hem Mol maken. Hij had in zijn lijst die hij me stuurde een antwoord veranderd; dit vind ik erg kandidaten-gedrag en durf heb zo goed als af te schrijven als Mol.

Molfreak Arno Mol? Nee
Arno was de Mol in de versie die ik op Discord georganiseerd heb. Ik weet dan ook hoe hij spellen speelt én hoe hij als Mol speelt. Arno speelt dit als kandidaat en daar ben ik vrij zeker van.

MollenvangR Mol? Mogelijk..
Komt erg fanatiek en gezellig over. Moet oppassen dat ik hem niet automatisch daardoor ga vertrouwen. Is een persoon die het spel door en door kent, wat hem natuurlijk een erg gevaarlijke Mol zou maken. Kwam met de seinopdracht met regelmaat informatie ophalen, heb daar weinig voor teruggekregen dus dat maakt dat ik een beetje op ga passen met hem.

Nieky Top 3 verdacht
Bestempeld als decoy, maakt hem meteen verdacht. Is iemand die, ook volgens de Podcast, erg stil en op de achtergrond is in grotere groepen. Kwam nu bij deze opdracht wel goed uit. Verder kan ik weinig hoogte van hem krijgen. Hebben elkaar niet gesproken eigenlijk en houdt zich erg op de achtergrond. Mijn gevoel zegt dat hij of een gevaarlijke speler is die ver kan komen, of hij is De Mol..

Pieterbasje Mol? Nee
Ik weet van Pietertje dat hij me verdenkt, dit heeft hij namelijk met me gedeeld. Spreek hem de laatste dagen vaker en wijs hem op fouten van andere spelers terwijl we geen bondje hebben. Hoop dat hij op die manier ervan overtuigd raakt dat ik een Mol ben die vertrouwen probeert te winnen en een kandidaat speelt. Verdenkingen op mij zijn prima!
Speltechnisch is PB wel een gevaarlijke jongen. Hij is mega fanatiek en kan als hij de opdracht goed leest (wat zelden gebeurt) in zijn eentje een opdracht doen slagen. Door de extra vragen die hij stelt vermoed ik dat hij echt een kandidaat is en net als bij Midas zie ik de organisatie hem niet als Mol kiezen.


Ricardo Mol? Nee
Ricardo is iemand die bewust zijn acties overdenkt. Zet 's nachts zijn wekker voor de vliegtijden, maar benoemt in de Discord-chat openlijk dat hij de Mol is. Zo speelde hij het ook in een weerwolvenpotje wat ik met hem gespeeld heb, maar ik geloof het dit keer niet. De vorige keer ook niet toen hij wolf was, maar nee ik zie een Mol niet midden in de nacht zo'n cruciaal onderdeel van de opdracht uitvoeren terwijl niemand raar had opgekeken als hij gewoon was gaan slapen. We delen soms wat maar ik weet dat hij een echt bondje heeft waar hij trouw aan is.

Spacycolours Mol? Mogelijk..
Bestempeld als decoy, maakt hem meteen verdacht. Opent een kokosnoot terwijl zijn maki dit niet hoeft te trainen. Post een filmposter van Madagascar die toevallig door DreamWorks gemaakt is. Spamt random in het klimtopic. Tycho wat ben je toch allemaal aan het doen? Ik denk niet dat je het bent want het is zo opzichtig maar ik schrijf je zeker niet af.

Whatthefrank Mol? Top 3 verdacht
Tja, waar moet ik beginnen Frank. Wat ben jij verdacht Molletje! Het begon al in de eerste opdracht waarbij je de verkeerde landen kon gokken bij de windrichtingen, maar toen er twee landen over waren koos je net de verkeerde! Ook het antwoord Noorwegen? Denk dat een Mol echt geprobeerd heeft om te sturen en dan komt het je goed uit dat je met een aantal bekenden in het team zit.
Never have I ever.. je vergeet hier zowaar een drankje te nemen, maar wijst ons wel op dat we vergeten zijn om een bericht vet te drukken. Alsof er M O L op je voorhoofd geschreven staat. Terwijl ik dit type bedenk ik me dat hij bij de boom ook niet mega actief was waardoor mensen hem wellicht nog als decoy zouden zien. Genoeg verdenkingen dus; ik heb Frank benaderd om wat meer info te delen met elkaar. Heb graag mijn verdachte mollen dicht bij me :)

We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] De geheime biechten
« Reactie #12 Gepost op: 17-07-2022, 17:03:09 »
Oef, zo voelt het dus om hoofdverdachte van de groep te zijn?  ;D

Nee grapje, ik wil niet teveel geloven wat ik voorbij zie komen maar van bepaalde mensen komt het wel heel sterk naar voren toe nu dat ze mij verdenken. Van Ricardo en Niels geloof ik het steeds meer, die overleggen dat ook samen met elkaar volgensmij. Chowi is ook mijn bondgenoot maar geeft toe dat ze mij niet helemaal vertrouwt. Pieter zegt ook dat hij gaat inzetten op mij, Wessel gaat ook mee in die vibe. Sinds vandaag doet ook Arno dit. Eigenlijk houden MollenvangR, Tycho en ik nog een beetje de kaarten op onze borst. Ik heb wel rondgebazuind wie ik zogenaamd verdenk maar hier klopt natuurlijk geen ene pepernoot van.

Ik ben flink aan de slag gegaan met mijn molboekje, want ja, wie schrijft, die blijft. Ik heb overzichtjes per opdracht, follow the money schema's met kleurtjes voor objectief beoordelen wie ik wel of niet verdacht vind, alle acties, kleine dingetjes, ik heb ze allemaal. Het enige lastige voor de test vind ik toch wel dat opdracht 4 nog ingewikkeld is om te beoordelen. Deze is nog niet klaar. Wat zit daar achter? Misschien is het niet eens voor geld? Ik hecht hier dus niet al te veel waarde aan.. Een follow the money lijstje maken werkt wel echt verhelderend. Goh, wie zou er nou helemaal onderaan bungelen?  ;D

De eerste test komt er nu dus aan en eigenlijk maak ik me niet zoveel zorgen. Dit komt voornamelijk doordat ik denk dat ik redelijk verdacht word en dat ben ik lekker aan het voeren natuurlijk. Ik zit ook wel lekker in het spel, ik heb niet 1 hoofdverdachte maar ik ga met de test gewoon lekker spreiden. Ik heb veel informatie dus ik kom er echt wel uit. Ik heb het al eerder gezegd maar wie er ook weg gaat, het zal een gemis zijn.

Op wie ga ik de test inzetten? In ieder geval niet op team Duracell, Pieter en Midas. Zij zijn allebei gewoon lekker enthousiast en doen gewoon hun dingetje, ik geloof nooit dat zij de Mol zijn.
Arno wil ik uitsluiten maar ik weet nog niet of ik dat kan doen. Hij heeft met opdracht 2 wel echt zijn best gedaan maar daarbuiten helemaal niet
MollenvangR heeft eigenlijk ook elke opdracht zijn best gedaan, maar dit zou wel een hele slimme Mol zijn dus ik weet niet of ik hem kan uitsluiten

Bovenaan mijn lijstje bungelen denk ik Niek, Wessel en Tycho / Niels. Iedereen die ik nu niet genoemd heb bungelt er een beetje tussenin. Niek ken ik nog niet zo goed maar heeft zich voor mijn idee nog best afzijdig gehouden, is ook geen grootverdiener geweest. Wessel komt fanatiek over, maar heeft bij verschillende opdrachten toch wel merkwaardige dingen gedaan (een aantal foute vragen bij opdracht 1, Maki vergeten eten te geven en ervoor gezorgd dat onze groep bij opdracht 3 geen geld verdiend heeft). Bij Tycho en Niels heb ik allebei mijn twijfels. Tycho speelt denk ik hetzelfde als ik, een beetje laidback, word ook veel verdacht en vindt dat volgensmij prima. Tycho en ik hebben samen flink wat steekjes laten vallen. Kan een opvallende Mol zijn, maar daar ben ik nog niet over uit. Niels is een slimme speler, die vanaf moment 0 al alles op mij aan het pinnen is. Ik vind het apart dat hij dit zo openbaar, tegen mij maar ook in de groep, aan het doen is. Ik denk dat hij me probeert te testen... Ik sluit hem zeker niet uit!  ::vergroot::

Mijn doel is het behalen van aflevering 2, ik heb er vertrouwen in dat dat lukt dus dit is zeker niet mijn laatste biecht!  ::bravo::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] De geheime biechten
« Reactie #13 Gepost op: 17-07-2022, 17:04:38 »
11 April 2022 deel 2

Ik ben uitgeput, die nachtopdracht was misschien niet een slim idee. Ik heb volgens mij de griep te pakken en ik denk dat de avondopdracht niet sneller voltooid kon worden. Nu snel naar bed en hopelijk uit zieken en morgen de laatste paar landen wegspelen en hopen dat de andere nachtopdracht mensen nog wat wegspelen.

Aflevering 1 Opdracht 2 deel 1

Hallo lieve biechtstoel, ik heb eindelijk weer de energie om te biechten. Ik had een flinke griep voor een paar dagen. Ik heb wel mijn energie in het spel gestoken en ik ben een bondje met MollenvangR aangegaan. Ik heb ook een 2de bondje geweigerd, Niels wilde namelijk een bondje. Ik vertrouw Niels niet echt, ik denk dat hij best de mol kan zijn. Nu hopen dat MollenvangR geen decoy is, want het zou me ook niks verbazen als hij wel een decoy is.

Voor nu denk ik dat de decoys: Brent, Chardo, Nieky, BW, Sanmol, Vermoljoen, Belg, Molfreak, Mr Perzik, MitchK, SpacyColours en Lan zijn. Best een leuke groep krijgen we dus!

Ik vertrouw Frenkie, Niels en MollenvangR nu al niet meer. Die vind ik allemaal zo leuk, dat ik bang ben dat ik ga blindsiden op hun. Als Spacy en Chardo meedoen denk ik dat het nepmollen zijn en neem ik ze voor de zekerheid even extra onder de loep. Verder weet ik niet of de 2 duracelkonijntjes of Monkeysuncle de mol willen zijn.

Aflevering 1 Opdracht 2 deel 2

Ik heb het verpest, ik heb al zo goed mijn best gedaan dat ik al van verschillende lijstjes af ben. De groep is bekend en het zijn allemaal wel toffe mensen.

Eigenlijk kan iedereen de mol zijn. Ik denk wel dat de mol wat actiever is geweest dus dan vallen Lan en Nieky wel een beetje af, maar de mol kan natuurlijk ook gegaan zijn voor het decoyverhaal. De duracellkonijntjes kunnen het zijn, maar ik denk persoonlijk van niet. Ik ben het zelf niet en in de 7 anderen zie ik een potentiële mol.

Ik ben benieuwd hoe de eerste opdrachten met 12 gaan verlopen. Wel nu 2 halve bondjes met MollenvangR en NielsE. Op papier is het bondje met MollenvangR echt en die met NielsE verkennend, maar krijg veel meer terug van NielsE dan uit m'n officiële bondje.

Opdracht 3
Een lekker rustige opdracht, springen of niet. Ik heb duidelijk gezegd niet te springen, dus ik doe dit niet. Kan ik gelijk mijn andere 2 groepsgenoten testen, want er hoeft er maar 1 te springen.  Verder is er eigenlijk vrij weinig te zeggen over deze opdracht. Exact de 2 groepjes waar ik iedereen in verdenk halrn

Opdracht 4
Dit is een hele uitgebreidde opdracht waar veel info is en waar veel plekken zijn om te mollen. Ik heb helaas een slechte aap door pech met de slaapplaatsen. Ik moet ook nog eens spammen, waar ik helemaal geen zin in heb.

Mijn woordslinger is wel weer in mijn categorie eilandstaten. En mijn maki is echt een lieve schat. Ik heb last minute besloten om toch mijn maki goed te levelen, want ik vermoed dat er Vrijstellingen of jokers te bemachtigen zijn. De test is inmiddels online gekomen, maar daar gaat mijn volgende biecht over zijn.

Hey Hoi Meneer Biechtmans!

Hier ben ik weer terug met een nieuwe biecht!

Dit maal een biecht over... tromgeroffel

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


Dat dagelijks biechten is hem trouwens niet echt geworden :-[


Ik heb voor mijn biechten een (soort) schema gemaakt.
Ik heb uiteindelijk besloten om mijn test in te vullen op:
25% Frenkie
25% Spacy
25% NielsE
25% MV

Dat was de bedoeling ten minste...

Maar toen kwam de test. De vragen waren moeilijk en ik had voor de meeste geen dingen opgeschreven (al hoewel ik wel 450+ regels heb volgeschreven met info ;D). Zo heb ik uiteindelijk het meeste ingezet op Frenkie en Spacy, en nog een paar vragen op Niels meegepakt. Uiteindelijk is MV een beetje weg gevallen,  ook al was ik bij hem het meest overtuigd was dat hij het niet is. Waar ik dat op gebaseerd heb weet ik zelf eigenlijk ook niet, dus dat is zeker een gevaar in dit spel. Zo komt hij gewoon over, en dat is een goede eigenschap voor een mol. Dit besef ik ook pas ter wijl ik dit typ, dus ik ga hem zeker in de gaten houden!

Nou dat was mijn biecht weer grotendeels, heel veel  meer valt er niet te vertellen!

Joe joe!

Note for the hosts: Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is er een functie dat als je op een google form rechtermuisklik doet en dan 'paginabron weergeven' klikt, dan is er volgens mij een manier om het juiste antwoord  te zien. Dit haalt een beetje de lol weg en ik heb mezelf weten in te houden, maar ik dacht ik meld het even want het kan dit spel nogal oneerlijk maken. Ik weet niet of jullie iets hebben gedaan om dat te verbergen, maar ik dacht ik meld het even ;). Ik kan het ook niet echt checken, want in het geval dat het wel zichtbaar is is alle lol voor mij weg  ::love::


Nee hoor PB

De juiste antwoorden zijn niet opgenomen in het google form, dus dat is onmogelijk zichtbaar ;D. We krijgen een excelsheet met wat iedereen heeft ingevuld en die staat beveiligd op naam ::jaja::.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] De geheime biechten
« Reactie #14 Gepost op: 17-07-2022, 17:05:40 »
Dag biechtstoel,

Daar zit ik dan, vlak voor de eerste test. Ik vrees ook voor de laatste keer. Ik ben bang dat ik aflevering 2 niet ga halen.

Het waren 2 intense weken. Eerst al die decoy's en daarna ook nog zorgen voor mijn maki Wenddy en bungeejumpen. De decoy's maken het niet makkelijk om de mol te betrappen. Iedereen heeft tussen die afleiders wel wat vreemde acties gedaan. Ik heb alles op een rijtje gezet, maar kan de puzzel maar niet leggen. De eerste test is natuurlijk een loterij, maar nu ik de TWINTIG! pagina's vol details in mn molboekje doorblader, heb ik meer vragen dan antwoorden.

Wat is echt? Wat is nepmollerij? En hoe speelt die mol? Was de mol dominant of heeft de mol zich deze aflevering wat afzijdig en low profile gehouden? Dan is het Nieky, Lan, Arno of Midas. Is de mol dominant en constant aanwezig? Dan is het Spacy of Frenkie. Is de mol iemand die goed in de groep opgaat en beetje off the radar blijft? Dan is het Gerrit, Chowi, Niels, PieterBasje of Ricardo.

Vragen, vragen, vragen, maar geen antwoorden. Spreiden over 11 kandidaten kan niet, maar alles overwegende ga ik voor nu op de volgende 5 personen spreiden: Gerrit, Spacy, Niels, Chowi (sorry ik vind je echt heel lief  ::love::, maar ik vertrouw je niet 100%) en dan nog  een 5e iemand uit het rijtje: Arno, Ricardo, PieterBasje, Niek/Lan

Veel wijst naar Frenkie en hij kan het heel goed zijn (dan is hij zo erg iedereen aan het pleasen en vermaken) dat ik het een geweldige moltactiek zou vinden. Alleen voor nu denk ik dat hij eigenlijk een heel fanatieke speler is die overal lijntjes uitzet om de mol te vinden. Dus ja als hij het is  ::ok::  en dan ben ik een enorme sukkel dat ik toch ervoor gekozen heb hem als kandidaat aan te merken. Overigens zegt hij nog geen 1x tegen mij gelogen te hebben, ik geloof dat niet. Ik naief, maar niet gek. Sowieso hebben Spacy en hij 2 verschillende verhalen over de keuze voor Noorwegen in hun groep, dat vind ik apart...

Nou ja als ik afval: ik heb het heel erg naar mn zin gehad en ga de gezelligheid in groep enorm missen :(. Als jullie dit lezen aan het eind van de reeks: heel erg bedankt voor alles ::hug::

Hopelijk tot de volgende  ::zwaai::

Hoi, ben ik nog even.

Dit was een pittige test. Ondanks dat ik zoveel had genoteerd en in mn boekje gezet, had ik lang de tijd nodig. Ik deed de eerste test op zn Lodewijks: langzaam en met beleid. Vooraf al bedacht wat voor soort vragen er konden komen, maar ze waren net even anders. Desondanks wel kunnen spreiden zoals ik wilde:

8 op gerrit (hoofdverdachte)
7 op Spacy
6 op Niels
6 op Chowi
en onbedoeld mooi meegenomen 5 op PB, Frenkie Ricardo en Nieky. Misschien niet goed gespreid, maar wel op de mensen waarover ik wilde spreiden. Arno slechts 3 en ik vrees nu een beetje dat hij of Lan de mol is. Lan deed goed mee, maar werd wel gezien als Decoy. Dat vind ik een beetje enge gedachte...

Verder moest ik gokken bij de vraag op wie de mol stemde voor decoys, dus heb ik maar gegokt op het antwoord waar de mol 4 gewone kandidaten aanwees. Al was niet stemmen Lan/Midas ook een optie.

Niks meer aan te doen. We zien het wel...

 ::zwaai::

Dat was aflevering 1 ::zweet::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] De geheime biechten
« Reactie #15 Gepost op: 17-07-2022, 17:14:25 »
Aflevering 2
Voor het gemak skip ik alle uitlegpm's voor Wizards en spam glam. Wel is goed om te vermelden dat Gerrit waarschijnlijk nooit samen met mij in het casino gaat dobbelen ;D

Hé een bondje  ::vergroot::

Dag Spacy,

Wat fijn dat je aflevering 2 gehaald hebt. Ik ben benieuwd wat ons presentatorenbondje waard is. Zou je wat willen delen m.b.t jouw rol in deze opdracht? Uiteraard blijf ik net zo discreet als ik met je inschrijfformulier ben omgegaan.

Je weet wat ze zeggen; Hosts before bro's & hoes! 8)

Ik wil er best eerlijk over zijn, als jij dat ook bent. Maar zullen we beloven dat we elkaar hoe dan ook niet meteen gaan aanvallen?

Dat is voor mij akkoord! Misschien is het dan in deze fase handiger om elkaars kleur alleen te kennen? Letterlijk kleur bekennen, een opdracht die we vorig jaar hebben gehost. Hebben we een deal?  ::ok::

Is goed!

Ik zal het maar meteen zeggen: ik zit in Team Zwart. En jij?

Ik ben team blauw... dat betekent dat we nu eigenlijk vijanden zijn, maar ook een gemeenschappelijk doel dienen: geld voor de pot.. maar ik snap ook heel goed als je me nu toch gaat naaien, want hey er staan ook voordelen op het spel.

En dan weer een biecht
https://voca.ro/18gKyQGEuRIx

Ondertussen bij wizards spitsen Dennis en ik onze oren:
Prima  ;D

Dus, wat vind jij van de hosts?

Dit komt sowieso in de afters van deze opdracht aan het einde van het seizoen ;D Ja Timmie en D*N prima gasten hoor, ik had geen betere opvolgers kunnen bedenken. Hoewel jij ook al een goede widm host bent. Wat zou Spacy er van vinden? Die is waarschijnlijk nog in de 7e hemel met zn eerste groene scherm.

Oh die jongen zijn seizoen is nu al geslaagd (net als de mijne trouwens) dus hij is vast blij met de hosts! Ik was vandaag wel even bang voor D*N hoor, ik dacht dat ik billenkoek zou krijgen omdat ik per ongeluk in Discord aan het overleggen was in plaats van op het forum. Met Tim kan ik over bier praten dus dat is altijd goed natuurlijk  ::love::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] De geheime biechten
« Reactie #16 Gepost op: 17-07-2022, 17:19:11 »


Vuile mol... het spel is aan. Ik had je goed liggen. Mijn systeem tot het doen slagen van de aura opdracht was waterdicht (los van de marges inderdaad daar had ik beter over na kunnen denken). Dus moest je wel ingrijpen (denk ik). Niels, Chowi en Spacy, niet toevallig 3 van mijn verdachten waar ik over heb gespreid. Dat levert interessante informatie op (denk ik, want als pakweg PieterBasje of Midas de mol is, slaat deze gedachte nergens op natuurlijk ;D).

Maar goed, ik wil even zeggen dat ik niet echt boos/geïrriteerd ben hoor dat mijn plan van tafel is geveegd. Ik zet die boosheid ook een beetje aan om eventuele reacties uit te lokken en misschien werpt het zelfs de verdenking op me (al wil ik dat helemaal niet, ik wil gewoon die spellen hier zo goed mogelijk spelen).

Zoals ik zei. Gerrit was niet blij met mij ::rofl::

Laat Dennis de volgende keer maar gooien ::tandpastasmiley::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] De geheime biechten
« Reactie #17 Gepost op: 17-07-2022, 17:19:58 »

Een paar honderd overlegpm's verder

Poeeee, ik had 1 doel voor ogen, namelijk om niet de eerste afvaller te zijn. Ik had goede hoop in dat ik dat ook niet zou zijn maar het is toch wel fijn om dan even die bevestiging te zien en, nota bene als eerste, je groene scherm te zien  ::) Leuk ook om even die spanning te zien bij iedereen. Het zweet stond nader op het voorhoofd van Niels. Ik denk dat het hele eiland hem kon ruiken. MollenvangR zat zo te trillen met zijn lichaam, ik dacht eigenlijk dat hij gewoon airpods in had en aan het bewegen was op de muziek, die ging helemaal los. En Pieter? Die is eerst huilend weggerend toen we eenmaal op de stoelen zaten. Toen waren we hem kwijt en heeft de executie 43 minuten vertraging opgeleverd. Helaas een toch wel onverwachtse exit van Lan. Ik denk dat velen dit niet zagen aankomen. Het geeft denk ik aan hoe sterk en pittig deze groep is.. Ik ben achteraf gezien wel blij met de spreiding die ik bij de test heb kunnen maken. 10-9-8-7 op m'n 4 verdachten, Niek, Niels, Tycho en Wessel. Uiteindelijk ook per ongeluk 7 vragen op PieterBasje, puur toeval want ik heb 0 ingezet op hem!

Vandaag ben ik vroeg wakker vanwege het gesnurk van Tycho. Dat geeft mij een mooie kans om even bij te biechten sinds we nu een paar dagen verder zijn. We zijn los dus in de volgende aflevering. Ik heb nog steeds goede contacten met de groep. Ik ga echt van iedereen houden want het is zo intens allemaal. Echter ben ik natuurlijk wel een enorm dubbelspel aan het spelen en dat ik voor geen meter vertrouwd word is, soms terecht, soms onterecht. Wat ga ik hier namelijk als eerste nader toelichten, de opdrachten waar ik met een driedubbele laag aan het spelen ben, of het feit dat ik mij, ONDANKS DAT IK ME ANDERS VOORGENOMEN HAD, weer de bondjessloerie aan het worden ben?

Voor ik mijn bondjesverhaal begin wil ik even het volgende zeggen. Hey, kandidaten, ik dacht dat het een GRAP was na het screenshot van PieterBasje, maar er is dus werkelijk een Frenkie Conspiracy chat waar jullie lekker allemaal aan het roddelen zijn over mij en hoe verdacht jullie me vinden. Ricardo, Niek en ik zitten er niet in, maar verder iedereen?! WAT IS DIT NOU!!!!  ::rofl::
Goed, ik beschreef het al eerder, ik heb veel sterke contacten en dit wordt ook door veel mensen verwacht. MollenvangR spreek ik nog steeds veel, maar spelinhoudelijk toch eigenlijk steeds minder. Wel fijn dat wij een beetje dezelfde positieve vibes hebben en wij lekker kunnen lullen over F1 en voetbal. Dat is heerlijk om even je koppie leeg te maken dus ik hoop alleen al daarom (en vanwege z'n slechte woordgrappen) dat hij er zo lang mogelijk in blijft
Niels..... Ja de band die ik met Niels in spellen heb is toch altijd wel interessant. Niels heeft tegen mij persoonlijk gezegd dat hij tussen de 10 en 15 vragen heeft ingevuld op de vorige test. Echter heeft hij in de Frenkie Conspiracy Chat (ofwel, de FCC) gedeeld dat hij maar liefst 18 vragen op mij heeft gezet. Ja Niels, dit weet ik. Liegt hij dan tegen mij of liegt hij dan in die chat?  ::) Ons bondje is dus vooral gebaseerd op dat hij zijn Mol dichtbij de hand wilt houden, al moet ik wel zeggen dat ik hem ook verdenk, dat is vooral omdat ik hem wat beter ken en ik gewoon weet dat hij een goede Mol zou kunnen zijn, hij speelt echter niet anders dan normaal ofzo. Ik kan er nog niet de vinger op leggen of hij nou een hele fanatieke kandidaat is of.....
Chowi, lieve schat, ik weet dat je dingen voor me verzwijgt omdat je me verdenkt. Ik probeer echt een vertrouwensband op te bouwen tussen ons. Het fanatisme spat van je af, maar op deze manier kunnen we natuurlijk nooit een bondje opbouwen he! We mogen elkaar wel heel graag, maar spelen het spel ook voor de volle 100%. Ik hoop dat wij ons in de komende tijd meer naar elkaar kunnen openbaren
Ik dacht eigenlijk dat het hierbij zou gaan blijven maar nee hoor, de volgende persoon bood zich om het hoekje al aan, en ook met hem heb ik al interessante gesprekken gehad  ::)
Hoe het is ontstaan weet ik niet meer, maar opeens zijn Tycho en ik ook bij elkaar beland. Tycho en ik zijn een bijzondere band aan het opbouwen. We lijken het spel allebei een beetje hetzelfde te spelen en voelen allebei aan dat we fel verdacht worden. Wij hebben openlijk uitgesproken dat we elkaar verdenken, maar we hebben ook allebei dezelfde top 2 qua verdachten. Inmiddels, een paar dagen verder, lijken we toe te werken naar elkaar steeds meer vertrouwen, maar maak je geen zorgen hoor Tycho, je blijft hoog op m'n lijstje staan  ::love::

Maar wat Spam Glam betreft...... echt wat een ellende, en jullie weten nog niet eens de helft  ::rofl::
Oke, met Spam Glam ben ik bewust zo snel mogelijk zoveel mogelijk gaan spammen, met 2 redenen. Ten eerste, als ik een vraagteken zie, dan ren ik er als een Duracell konijn (hahaaa, Pieter en Midas, I see you) op af, hallo, je zit in Wie is de Mol, dan ga je toch altijd voor het vraagteken? Ten tweede, ik wil natuurlijk kijken hoelang het duurt voor ik hierin afgestopt word en vooral, wie dat doen. Ik wil zien wie er meegaan in de chaos en wie er juist een revolutie starten voor orde. De vraagteken kwestie.... jongens jongens, ik weet dat jullie me niet vertrouwen maar pfoe, zo voelt het dus om verdacht te worden  ::rofl::
Wat Niels over me zegt is overigens helemaal terecht, ik ben wel aan het pronken met dat ik de eerste met overzicht ben, zelf sta ik wel aan de basis van de chaos die het hele topic eigenlijk doorgaat. Veel mensen gaan hierin mee en wantrouwen elkaar volgensmij. Nu lijken we wel op een punt te komen waarin we toe werken naar een goede oplossing, we gaan nu af op het overzicht en systeem van Niek (mijn hoofdverdachte, echt wat gebeurd er allemaal deze opdracht  :\'(). Of het goed af gaat lopen weet ik niet. Ik ben toch op plek 2 in de ranking terecht gekomen ondanks het wantrouwen van de halve groep. Ik ga echt niet meer voor het vraagteken. Ik wil ook eens geld verdienen dus laat mij maar die 1500 pakken, dan sta ik tenminste even wat hoger op de Follow The Money lijst, en ben ik dan ineens die Mol die ineens even zijn best doet omdat hij door heeft dat hij verdacht wordt (toch Arno?  ;D)

Opdracht 2 wordt wel wat spannender. Ik heb inmiddels bijna iedereen gesproken op dit mooie speelveld. Het begon wel stroef hoor, ik was nog amper begonnen, en ik had binnen no-time Duracell konijn 1 EN 2 in mijn tent. Ja hallo, zo kom ik toch nooit weg? Mensen hadden het halve speelveld al overgestoken, en ik was nog bezig met mijn fysiotherapeut op de speed dial te krijgen. Ik hou een excel-bestandje bij met daarin alle looproutes en wie elkaar op welk punt kruist. Ik weet precies wie wat zou moeten weten van elkaar. Sorry MollenvangR, ik had plechtig beloofd je niet te verraden maar vroeg of laat ga ik je wel tegenzitten  :\'(. Ik ga me namelijk aansluiten bij team Rood, bestaande uit Pieter, Niels en Chowi. Wij staan nu met z'n allen bij elkaar, al een tijdje plannen te smeden. Oh ja, Tycho staat er ook bij. Vandaag gaat er actie in de tent komen en gaan we mensen aanvallen. Ik heb tegen iedereen gezegd dat ik het bedrag kan verdubbelen van het team waar ik samen mee overblijf, om zo een prachtig alibi op te kunnen bouwen eindelijk eens iets te verdienen en niet te hoeven liegen. Ik weet niet in hoeverre jullie me geloven, dat ga ik nog zien, maar dit is natuurlijk een volledig broodje aap verhaal. Als ik overleef, kan ik namelijk 2 jokers verdienen. Dit weet niemand en dit ga ik ook voorlopig zo houden. Ik hoop die natuurlijk in m'n zak te kunnen slepen.

Het spel wordt steeds harder, Vlaanderen vakantieland van aflevering 1 lijkt wel verleden tijd want ja, we spelen niet voor Artis-punten. Ik heb in de Discord uitgesproken dat dit wellicht ook aan het gebeuren is, maar dat we als groep ook leuke dingen met elkaar moeten blijven delen. Op Discord is de sfeer namelijk wel echt goed en ik doe m'n best hier m'n steentje aan bij te dragen. De groep is echt leuk en ik zou het zonde vinden als hier op persoonlijk vlak scheuren in komen. Op spelgebied echter...... Ja ben ik wellicht 1 van de aanstichters van de vuurtjes die gestookt worden. Part of the game jongens, ik hou van jullie maar een spel is een spel!  ::bravo::

We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] De geheime biechten
« Reactie #18 Gepost op: 17-07-2022, 17:27:13 »
Gaat het goed Ricardo?

Hallo-lo-lo-lo
Echo-o-o-o

Wederom + 500 pms verder:

Hallo Tim en Dennis,

Ik wil graag 1 van mijn 2 jokers afstaan aan mijn goede vriend, MollenvangR!  ::bravo::

Meteen de test gemaakt nadat deze op te halen was. Denk dat ik een record gevestigd heb door zo lang over een test te doen, 45minuten?
Reden hiervoor is dat ik niks bijgehouden heb en alle vragen die in de test stonden rustig heb opgezocht  :)

In de test zat een fout over de scenario's; het antwoord van Frenkie en Ricardo was niet mogelijk. Ik heb dan ook tijdens de test besloten om Frenkie (vorige week hoofdverdachte) nu uit mijn test te halen. Het antwoord van De Mol zal altijd gecontroleerd zijn vermoed ik dus ik durf Frenkie dan ook uit te sluiten. Was ook te opvallend allemaal  :-X

Afgelopen week niet echt veel bezig geweest met wie verdacht is en wie niet. Had zelf niet bepaald taken waar ik wat mee kon dus het spel is wat langs me heen gegaan. Komende week, als ik er nog in zit, zal ik weer op gaan letten  ;D

Vermoed nu dat MV, Spacy of Nieky de mol is.

Heb afgeschreven: Frenkie, PB, Midas, Ricardo, Arno, Lan

Groetjesss

Ondertussen mag PB niet posten en heeft behoefte aan een gesprek
Hoi Tim!

Vind je het leuk om te hosten tot nu toe?

We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] De geheime biechten
« Reactie #19 Gepost op: 17-07-2022, 17:27:37 »
Weer een nieuw boekwerk van Frank
Man oh man.. Willen jullie een samenvatting van deze aflevering vanuit mijn optiek in een paar quotes?
'' Oh had ik nog niet gezegd dat je eigenlijk niet de mol was geworden?'' - Dennis
''Je bent me er eentje, wil ik eens keurig voor het geld gaan, kom jij weer tussendoor fietsen!'' - Tycho
''Echt kutffrank, zo kan ik je nooit vertrouwen'' - Ricardo
''7 personen verdenken je, dat is niet best als Mol'' - Niels
''Dit is echt de grootste bullshit Frenkie'' - Chowi
Oke nee, laat ik maar gewoon daadwerkelijk gaan biechten  ::rofl::

Laat ik even de opdrachten 1 voor 1 langsgaan om te laten zien wat voor een keurige Molkandidaat ik ben geweest. Te beginnen met het trainen van de Maki's. Eigenlijk zou ik daar echt voor de pot gaan. Ik wou mijn Maki sowieso inzetten bij een scenario waarbij jullie het allemaal eens waren dat Kintana er geschikt voor zou zijn. Echter had ik ingefluisterd gekregen dat Arno in de Frenkie Conspiracy Chat had gezegd dat ik deze aflevering wel erg m'n best aan het doen was en dat mensen me nu misschien zouden gaan afschrijven. Ja hallo, dat is niet de bedoeling! Ik vind het leuk als jullie me verdenken dus dat moeten we dan maar vasthouden! Even subtiel mijn Maki geen eten gegeven en voila, jullie kunnen haar niet meer inzetten. Vooral Niels valt dit op want hij spreekt me er gelijk op aan. Gelukkig is de Maki van Tycho er nog om deze opdracht te redden!  ::bravo::

Spam Glam... is eigenlijk beter gegaan dan ik had verwacht. Ik dacht echt, na alle chaos die er was ontstaan (waar ik misschien zelf ook een beetje aan heb bijgedragen) dat we met 0 euro zouden eindigen. Echter voelde ik wel de drang om hier voor het grote geld te gaan. Pieter zou het vraagteken krijgen, dat hadden we democratisch besloten. Hey, als we als groep iets beslissen hou ik me er ook echt wel aan hoor. Zien jullie nou wel dat ik me aan m'n woord kan houden? Eigenlijk had ik nog 1 troefkaart in m'n hand. Ik zat heel erg aan te sturen op dat ik voor de rode aura wou gaan, dus eigenlijk plek 2, maar niet omdat ik dichtbij het vraagteken wou zijn, absoluut niet (al denken jullie vast van wel). Dit had te maken met dat ik had gelogen over m'n andere kleur. Deze kaart heb ik niet hoeven spelen omdat het zover niet gekomen is, dus jullie lezen dit nu voor het eerst! Samen met Ricardo kan ik de 1500 euro voor de pot verdienen, lekker! Ook de 1000 wordt verdiend. In het midden van de ranglijst is het even misgegaan, maar het grote geld is er. Vraag niet hoe, want de stemming voelde wel alsof de pleuris een beetje uitgebroken was  ::)

Over uitgebroken pleuris gesproken, de Wizardopdracht... WAT HEERLIJK!  ::love::
Dat het spel steeds scherper en harder aan het worden is, bleek tijdens deze opdracht wel. Daar waar het eerst nog een theeleutfeestje was, kwam naarmate het einde vorderde toch wel naar voren dat er een aantal mensen over verschillende dingen had gelogen. Ik had heel keurig in m'n Excel bijgehouden wat de routes en kruisingen waren, maar ook wie in welk team zat. Van dat laatste klopte op een gegeven moment echt geen drol meer. Ik liep langere tijd samen met een groot groepje, namelijk Pieter, Chowi, Niels en Tycho, tot dit steeds meer mensen werden. Mensen gingen al zonder mij overleggen, mensen namen al aparte routes, ik voelde al wel aan dat er een bommetje zat aan te komen. De mensen die ik in bepaalde teams had staan, gingen elkaar opeens aanvallen. Ik begreep er werkelijk niks meer van. Ik heb altijd in elk gevecht mee gevochten. Toen ik op het punt kwam dat ik niet meer wist wie bij wie hoorde werd ik onzichtbaar en nam ik de benen. Eh ja hallo? Ik wil me aansluiten bij een team maar daar is nu zoveel onduidelijkheid over. Chowi, wat heb jij het meesterlijk goed gespeeld hier!  ::bravo::

Uiteindelijk gebeuren er een paar interessante dingen. Ten eerste blijf ik uiteindelijk met team Zwart over, daar waar ik bijna het hele spel dacht dat ik met team Blauw, met andere mensen, zou overblijven. Ten tweede, Wessel heeft even de pot leeggeroofd ten koste van 2 jokers. Ah ja, good call! Ik heb ook 2 jokers verdiend en rondom deze jokers zijn wel wat gefronsde wenkbrauwen ontstaan. Ik heb dit het hele spel ontkent. Ik heb gezegd dat ik met een team moest overblijven en dat ik dan de inzet van het team zou kunnen verdubbelen. Dikke onzin dus. Nu ik een joker heb, zit Tycho erop te hinten dat hij hem ook wilt, als mijn kamergenootje. Wie er volgensmij vooral mee zit, is Chowi. Mijn lieve bondgenootschap waarin het vertrouwen volgensmij met de dag kleiner wordt. Ze confronteert me dat ik gelogen heb, terecht. Zij wilt ook 1 van m'n jokers, maar dit wijs ik af. Ik speel de tiny violin met dat ik het zwaar heb en er deze aflevering veel gebeurd is waardoor ik niet meer weet wie de Mol is. Chowi, je callt me op dat het bullshit is en je hebt echt helemaal gelijk. Echter moet ik toch een verhaal tegen je ophangen als ik niet allang al een deal had om 1 van mijn 2 jokers aan MollenvangR te geven!  ::bravo::

Hij heeft 1 van mijn jokers omdat ik vind dat hij hem verdient heeft. Hij heeft zich bij de Spamopdracht goed ingezet, ookal luisterde er daar niemand naar. Ook hou ik hem er graag bij in de groep. Hij zorgt voor sfeer, ook op de momenten dat die misschien dreigt te verdwijnen. Zo'n persoon kan je er altijd goed bij hebben. Bovendien is het denk ik nog zo'n beetje de enige overgebleven persoon die mij vertrouwt  ::)

Ik denk dat ik een eenzame periode tegemoet ga. Niels en ik delen weinig, Chowi en ik steeds minder, Ricardo gaat me nooit vertrouwen, Tycho en ik... nja geen idee, wij hebben ook een bijzondere relatie denk ik. Het is heel gezellig in de groep hoor, maar speltechnisch gezien.. Ja het wordt harder, fanatieker, scherper.
Ricardo, ik voel je verdenking. Niels, ik weet het niet met jou. Chowi, wij weten het niet met elkaar. Tycho, fijn dat we samen onze onrust acties kunnen bespreken. Arno, jij verdenkt mij volgensmij ook, net als Midas. Niek, ik heb medelijden met je vanwege het niet meekrijgen van de kandidatenchat op Discord. Wessel, ja ik voel jouw verdenking ook wel eigenlijk. MollenvangR, gelukkig vertrouwen wij elkaar wel. Pieter, WAAR BEN JIJ???

Ik mag deze groep heel graag en afscheid gaat pijn doen, toch denk ik wederom dat ik dit niet gaat zijn. Ik ben niet zeker over m'n verdenkingen maar ik ga gewoon weer lekker veel spreiden. Dat heb ik vorige test ook gedaan en dat beviel me prima. Allesbehalve zeker over wie de Mol is. Ze kunnen het eigenlijk bijna allemaal nog wel zijn. Deze aflevering is er veel gemold, ook door mensen die ik in de vorige aflevering niet verdacht. Dat maakt het er allemaal niet makkelijker op. Ik zit wel echt lekker in het spel en ik hoop echt dat ik kan blijven!  ::bravo::

We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela