Auteur Topic: [MO22] De geheime biechten  (gelezen 1302 keer)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] De geheime biechten
« Reactie #20 Gepost op: 17-07-2022, 17:28:36 »
Hoewel MV er ook wat van kan

Dag biechtstoel,

Dit was weer een aflevering zeg. Nog een wonder dat we met de spam opdracht 2.500 hebben verdiend, maar ja dat had makkelijk nog meer kunnen zijn. En ja als er toch 2.850 uit de pot gaat, dan stelt dat weer geen moer voor. Maar goed, daar zit ik hier niet voor. Ik wil eigenlijk even vertellen hoe ik in het spel zit. Eerder zei ik al dat mijn boosheid een beetje aangezet was (wel echt getriggerd door het gevoel dat ik een beetje ben buitengesloten bij de Wizard opdracht en mijn aura plan werd afgefakkeld), maar goed… ik heb me van mijn goede kant laten zien.

Oprecht, ik heb voor zover ik weet nog geen één keer gelogen in deze twee afleveringen. Ik doe echt mijn best voor de groep. Daarmee zet ik mezelf ergens ook een beetje onbewust neer als naïef. Ik ben misschien ook wel een beetje naïef, maar ik ben niet gek. Al weet ik één ding zeker: ik word aan alle kanten genaaid en belogen. Ik weeg mijn woorden zeer zorgvuldig. Ik ben van het principe gelijk oversteken en houd alle opties open.

Ik weiger het om mensen te naaien of te beliegen. Ik wil mezelf echt nog in de spiegel kunnen aankijken. Als mensen mij een naam vragen van een verdachte of van de test, dan geef ik die ook na een goede afweging eerlijk. Buiten dat, houd ik al mijn kaarten op de borst. Vertel mij alles, dan vertel ik jullie helemaal niks (mijn motto is: dat wat je niet vertelt, daar kun je ook niet over liegen). Nee, ik zeg niet te veel. Er wordt volgens mij veeeeeeel geluld, zeker met Discord is een screenshot zo gemaakt en verstuurd. Alleen als iemand mij iets vertelt, deel ik dat niet met anderen. Alles blijft discreet bij mij en dat helpt mij ook weer een beetje om te zien hoe de kaarten onderling liggen.

En eerlijk duurt het langst zeggen ze wel eens. Ik had helemaal niks in handen qua troeven en dan geeft Frenkie me ineens dit:


(Bericht voor Chowi en Spacy: mits Frenkie niet gelogen heeft, weet ik dat jullie achter die joker aan zaten, maar die heb ik nu in mijn bezit).

Niemand weet dat ik die joker heb (tenzij Frenkie dat doorlult), dus ja dat maakt deze biecht achteraf ook wel leuk. Iedereen denkt dat Frenkie 2 jokers heeft, maar niks is minder waar: hij heeft er nog maar 1... Die joker is een zege, maar ook meteen een hoofdpijndossier.

Ik wil Frenkie vertrouwen, maar ergens denk ik toch ook dat dit de mol kan zijn die mij gunt om verder te komen. Die jongen blijft verdacht, hoe dan ook. Al heb ik voor mezelf eigenlijk bepaald dat hij de mol niet is… en dat is een hele lastige en gevaarlijke keuze, want zijn acties zijn overall best wel verdacht. Zoals Patrick Martens zou zeggen: “maar je doet er niks mee.”

Een andere reden waarom het een hoofdpijndossier is: ik twijfel of ik hem moet bewaren… PieterBasje is weg, wat is hij aan het doen? Komt er een Zwarte Vrijstelling in het spel, dan fuck ik mijn joker up… aan de andere kant, de laatste keer dat ik deelnam verliet ik het spel met een joker op zak. Die had ik de aflevering ervoor wel succesvol bij me gehouden. Ik ga hem gewoon netjes inzetten (denk ik...).

Genoeg stof tot nadenken. Tot de volgende bij mijn verdachten ranking… ::zwaai::

We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] De geheime biechten
« Reactie #21 Gepost op: 17-07-2022, 17:28:42 »
Dag biechtstoel,

Daar ben ik weer. Nu we wat meer opdrachten hebben gespeeld, beginnen de eerste verdachte zaken ook wat meer in elkaar te vallen en durf ik voor het eerst iets van een ranking te maken van mogelijk de mol is, wie niet de mol is en wie misschien de mol kan zijn.

1. Hoofdverdachte
1. GerritdeBloempot
Deze jongen sneakt overal doorheen en komt er nog mee weg ook. Hij blend zo makkelijk in de groep, iedereen mag hem wel, maar toch stuurt hij anderen lekker aan op fouten en maakt hij ze zelf ook. 2 voorbeelden van sturend gedrag:
GerritDeBloempot — 16-04-2022
Nee daar hebben we nog wat aan volgende ronde.
PieterBasje — 16-04-2022
Das waar
GerritDeBloempot — 16-04-2022
We doen gewoon MitchK
Voorbeeld 2: zijn rol in de keuze voor Benoidy, en dan achteraf zeggen: ja sorry je had gelijk.

Als hij de mol is, speelt hij het geweldig en bovendien ook brutaal (spammen: IK BEN DE MOL OF TOCH NIET… en zo zijn er wel meer van dat soort kleine bijzinnetjes of dingen die hij zegt. Los daarvan op basis van zijn acties staat hij voor mij met stip nog steeds op nummer 1 als hoofdverdachte. Zomaar wat acties uitgelicht:
- is één van de drie Chardo stemmers voor decoy 3 (duidelijk Vermoljoen), was in die opdracht sowieso heel sturend en pushend bij foute antwoorden (en dat gedrag zie ik later weer)
- Zat in één van de twee teams die niks verdiende bij de bungy proef.
- Hij staat op een gelijkspel/verkeerde kleur bij de spam opdracht (niks verdiend, terwijl hij nog wel even lekker ging spammen)
- Verdient slechts 40 euro met zijn maki (en vergat m ook nog een keer te voeden)
- Is als huisjes leegrover verantwoordelijk ervoor dat al het verdiende Wizard geld verdwijnt en doet dan achteraf alsof hij niet wist dat het zo zou zijn…

Ik moet waken voor tunnelvisie en daarom zijn er nog een paar gegadigden waar ik op ga spreiden komende test. De net niet hoofdverdachten, maar toch zeker wel verdachte personen om over te spreiden: Chowi, Spacy en Nieky.

Net geen hoofdverdachte, maar 3 kandidaten die verdacht genoeg zijn om op te spreiden

2. Chowi
Mijn lieve maatje en kamergenootje Chowi. Ze is lekker actief, maar echt een levensgevaarlijke speelster. Hoewel Gerrit mijn hoofdverdachte was, heb ik bij de vorige test vraag 20 met haar naam beantwoord (al was dat ook puur om nog een vraagje op haar te spreiden en ik er al genoeg op het bloempotje had). Ze is een kandidaat die heel aanwezig is dingen goed doet, maar er gaat toch ook een en ander mis. Zij was in groep Repelsteeltje samen met Niels degene die zorgde voor verwarring rondom het antwoord Kroatië.

Ze zei dat zowel Kroatië als Hongarije de euro hebben, dat klopt niet. Bovendien stemde zij als een van de drie mensen voor Chardo als decoy 3 (terwijl dat Vermoljoen was), zat ze in een van de bungy groepen die niks binnenhaalde, zette ze weliswaar maar 100 euro in bij de Wizard opdracht, maar zorgt ze er met team zwart voor dat bedragen van rood en blauw sowieso niet verdiend konden worden, ware het niet dat ene Gerrit er eigenhandig 2.850 euro uit de pot speelde. Ze is een van de drie mensen die direct bovenop mijn plan vlogen m.b.t het spammen. Als de mol daar tussen heeft gezeten, dan moest die wel ingrijpen om de structuur te ontregelen.

Ik vind Chowi echt een powervrouw, een geweldige persoonlijkheid met wie ik heeeel goed klik, maar als zij de mol is, dan trap ik in ieder geval niet in haar manier van spelen. En is ze de mol niet? Dan hoop ik gewoon heeeeeeel ver met haar in dit spel te komen.

3. SpacyColours
Hij is momenteel een grootverdiener voor de groep (500 maki en de helft van 1000 bij het spammen), maar ja als je weet dat er 2.850 euro uit de pot gaat, ja dan kun je best wat verdienen. Zijn uitval bij de spamopdracht, is dat nu kandidaats, of juist een mol die wél moet ingrijpen om weer chaos in de structuur te krijgen? Tegelijkertijd maakte hij onderdeel uit van het zwarte team, dat de verdiensten van team rood en blauw teniet kon doen. Bij de bungy zat hij in een team dat geen geld verdiende en bovendien maakte hij ook deel uit van team Noorwegen en opperde hij Madagaskar (2 versies van dat verhaal 1 van hem en 1 van Frenkie…). Bij de decoy opdracht was Spacy erg sturend en bovendien stemde hij 2 keer niet mee op zekerheidjes Daisy en belg. Kortom, reden genoeg hem mee te nemen in mijn spreiding…

4. Nieky
Nieuw op mijn verdachtenlijstje is Nieky. Hij valt eigenlijk nauwelijks op en voor zijn doen vind ik hem eigenlijk een beetje flets / minder actief dan in eerdere spellen. Dat kan tactiek van een observerende speler zijn, maar ook van een hele sluwe mol. Bij de decoy opdracht stemde hij op geen enkele decoy, wellicht in de hoop dat mensen hem als inactief en dus decoy zouden aanmerken. Bij de spam opdracht gaat hij ineens aan de haal met een geüpdatet versie van mijn plan, om dan zelf alsnog niks te verdienen (of komt dat door Gerrit?). En wanneer er beslissingen genomen moeten worden, dan is hij er vaak ineens wel bij. Iemand om in de gaten te blijven houden…

6/7. Iets minder verdacht, maar toch nog mogelijk de mol en dus een beetje meenemen als 5e in mn spreiding
Op een gedeelde zesde plaats staan hier Arno en NielsE. Niels vond en vind ik nog steeds wel verdacht eigenlijk, maar er is wat veranderd. In deze aflevering zie ik meer iemand die via nepmolgedrag verder wil komen, dan met echte molacties. Wat me niet lekker zit is dat hij ook zo tegen mijn aura plan in ging. Is dat goodwill of een mol die ingrijpt?

En dan Arno. Die is echt ongrijpbaar. Ik gun het hem echt een mooi parcours af te leggen tijdens dit spel. Alleen speelt hij ook wel een beetje een rolletje. Dat hij zo zielig (dit klinkt lulliger dan ik het bedoel) is omdat hij geen bijzondere positie heeft kunnen bekleden binnen het spel. Die kans komt echt nog wel.. Hij doet ook een beetje alsof hij het allemaal niet snapt, maar Arno is een hele slimme gast. Volgens mijn follow the money schema verdient hij het minste geld. Hij speelde voor 500 euro bij de wizard opdracht en ook bij hem leverde zijn maki weinig op en vergat hij deze eten te geven door niet dik te drukken. Bovendien zat hij ook in een falend bungy team. Verder valt het me op dat als er antwoorden worden gevraagd, hij dikgedrukt post als het niet meer hoeft.

Net daaronder komt Ricardo. Bro, als jij het bent, praat ik echt de komende 1500 jaar niet meer met je. :P Dan speel je het echt geweldig. Ricardo komt gewoon oprecht over en lijkt me een kandidaat. Zeker het liegen over kleuren… daarmee vestig je als mol alleen onnodig de aandacht op je? Of is dat juist zijn strategie? Dit lijkt me een kandidatenactie. Hij heeft wel een aantal verdachte acties op zijn naam, of acties die zo uit te leggen zijn. Hij speelde voor 500 euro in de wizard opdracht, zijn maki leverde niks op en hij zat in een van de bungy teams die niks verdiende. Daarentegen was hij heel stellig gefocust op de 1.500 van de aura’s. Ik ben geneigd hem af te schrijven… (en dat is gevaarlijk!)

8. Twijfelachtig / zeer waarschijnlijk niet de mol
Op een gedeelde achtste plaats staan Frenkie en PieterBasje

Frenkie alles wat jij doet is verdacht, je verdeelt, je heerst, je bent een meester manipulator en niet bang voor verdenkingen. Als jij de mol bent, speel je het briljant. Schijt hebben aan verdenkingen en gewoon gaan. Dan heb je mij ook goed liggen, want zoals ik vorige keer ook al zei: ik zie een kandidaat in je (oke en toch ook een mol, maar minder waarschijnlijk).  Ik zie een vleugje van mezelf in 2020 terug in jou. Je geniet ervan verdacht te worden en bent volgens mij ook hoofdverdachte bij veel kandidaten. Ik streep je bijna af. Niet omdat je me die joker hebt gegeven (is dit een Patrick – Art momentje?), maar omdat ik gewoon iemand zie die iedereen wil laten denken dat hij de mol is. Die joker verwart me wel een beetje overigens…

PieterBasje, de man het vraagteken. Wat ik bij hem lastig vind, is dat ik hem niet kan peilen. Ik ben bang dat ik straks door een 14 jarige snotneus (dit klinkt heel onaardig, zo bedoel ik het niet want ik vind je leuk overkomen in het spel) in de maling word genomen. In de gesprekken die ik met hem heb gehad, komt hij oprecht over. Ik heb hem ook een beetje getest en daar antwoordde hij eerlijk. Bovendien is hij een fanatieke speler, wat weer een goede dekmantel kan zijn voor een mol. Want er gaan zowel dingen goed, als mis bij PieterBasje en met name die combinatie maakt hem lastig te peilen en toch ook wel weer een gevaarlijke outsider voor het molschap.

99.99% Niet de mol
10. Midasian. Volgens mijn schema had ik vorige test maar 1 vraag op hem ingezet (misschien 2) als Ricardo de waarheid spreekt, dan heeft hij minimaal 3 vragen ingezet en we zijn allebei door.. (Tenzij hij de mol is, iets dat ik nog niet helemaal uitsluit). Midas verdient volgens FTM wel het minste van iedereen en zo nu en dan zie ik hem rare moves maken, maar ja ik kan niet op 10 spreiden. Dus voor nu leg ik Midas even links.

Bij de komende test ga ik dus spreiden over 4/5 mensen: Gerrit, Chowi, Spacy, Nieky en een beetje Arno of Niels (een van die 2 denk ik even zien hoe het uitkomt).
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] De geheime biechten
« Reactie #22 Gepost op: 17-07-2022, 17:29:14 »
Kalm guido

GODVERDOMME

Ik ben net een half uur bezig geweest met een biecht schrijven, maar toen refreshte ik de pagina per ongeluk en nu is alles weg >:( >:( >:(

Verwacht een biecht binnen drie kwartier  ::niet-ok::

Hey hoi Meneer Biechtmans!

Were back with a brand new biecht!

En deze week een speciale, want ik ben namelijk ontvoerd ::oink::

Oke ik voel me een beetje alsof ik mijn eigen show heb en dat ik mensen moet vermaken ::rofl::

Anyways, laten we beginnen bij de opdrachten!

Opdracht 1: Kaki Maki gedoe
Over deze opdracht valt niet veel te vertellen, dus ik som maar een beetje de dingen op die me opvielen:
Arno heeft nooit geschilderd
Gerrit en Nieky die mij heel erg pushten om Benoidy in te zetten(terwijl die met 0 euro terugkwam)
Chowi die Beloha inzette terwijl die echt nodig was bij het schilderen
Ricardo heeft zijn maki niet ingezet

Dat was het eigenlijk wel, heel veel meer valt er niet te vertellen. Op naar de volgende opdracht!

Opdracht 2: Veel te ingewikkeld wizard spel

In deze opdracht is een hoop gebeurd, en ik heb een hoop te bespreken!

De opdracht begon goed. Ik raakte zonder zelf veel moeite te doen in een clubje van NielsE, Spacy, Chowi en Frenkie terecht waarmee we iedereen gingen uitmoorden. Niels en Chowi waren mijn teamgenoten(hadden ze mij verteld), en het plan was om iedereen dood te maken en dan uiteindelijk Spacy te vermoorden zodat ons team zou winnen. Maar zodra ik Gerrit begon aan te vallen, werd Chowi boos dat ik niks overlegde en gingen Spacy en Chowi op mij. Niels was ook heel raar deze opdracht. Hij had mij verteld dat we teamgenoten waren, maar opeens gingen ze op Niels. Niels vertelde mij dat hij gelogen had over zijn groepje, en dat we geen teamgenoten waren. Dit verraste mij, maar ik zocht er niet veel achter. Dat was totdat op het einde bleek dat hij wel mijn teamgenoot was. Dit vond ik een hele rare actie. Als hij tegen mij gezegd had dat Chowi en Spacy logen, had ik hem ten hulp kunnen staan en hadden we samen kunnen winnen. Zo gingen we allebei dat. Maar toen bleek achteraf dat Chowi ook loog, en dat ze helemaal niet bij mij in het team zat. Ze vielen mij aan, en vervolgens ging ik dood. Jammer van de persoonlijke voordelen, maar alles was prima en ik had vrede met de uitslag. MAAR TOEN... kwam BOMBSHELL Gerrit nog even om de hoek kijken. Hatsa 2850 euro uit de pot. Bijna de gehele opbrengst van deze aflevering. Ik denk zelf wel dat het er echt niet bij stond en dat het goed denken was, maar toch. Zo'n fout kun je niet maken en er nog zo mee weg komen. Ik zoek er niet teveel achter. Sterker nog, ik ben deze opdracht juist iemand anders op het spoor gekomen. Daarover later in deze biecht meer...
Frenkie was deze opdracht wel eerlijk tegen mij. Hij was team Paars, en zijn opdracht was om met een heel team over te blijven. Het enige waar hij over gelogen heeft is dat de pot zou verdubbelen als hij zijn opdracht voltooide. Daar kreeg hij 2 jokers voor! Oke misschien is hij toch niet helemaal eerlijk geweest ::rofl::


Opdracht 3: Spam gebeuren

Oke...
Om maar even Arno te quoten: In deze opdracht pakte ik mijn shine. Zowel op het gebied van vraagteken als opdracht verloop. Deze opdracht was pure chaos, en Frenkie begon random te spammen. MV deed een poging, waardoor hij daalt in mijn verdenkingen. Uiteindelijk was het Nieky die deze opdracht gered heeft, waardoor ik hem nu kan afschrijven. Nieky is niet de mol. Voor de rest ging het best goed, en ben ik enorm trots op de groep dat we toch nog 2500 euro hebben verdiend terwijl iedereen de moed eigenlijk al heeft opgegeven. Ik denk niet dat deze opdracht de verdenkingen op mij heel erg omhoog heeft geholpen, dat dat is dan wel het nadeel.Maar ik heb nog een klein dingetje te bespreken, namelijk het vraagteken...

Onze groep was uiteindelijk tot de conclusie gekomen om het vraagteken democratisch te beslissen.  Schijnbaar word ik genoeg vertrouwd zodat ik het vraagteken mocht hebben, terwijl ik hem eigenlijk helemaal niet wou ::rofl::. Nu mag ik dus niet meer praten en ben ik ontvoerd... De kandidaten worden helemaal gek. Vooral door af en toe een beetje te typen en dan te stoppen dan worden ze helemaal gek  ::rofl:: Ik doe het gewoon een beetje random en er zit niks achter(morse ofzo), maar het blijft leuk. Er word gesmeekt of ik terug wil komen, en ik krijg zelfs een joker van Gerrit en topito's van Chowi  ::rofl::. Om even mooi MV te quoten:
MollenvangR — vandaag om 18:22
Of hij zit ons te kutten
MollenvangR — vandaag om 18:23
En lacht zich rot

Ja MV, dat is precies wat ik aan het  doen ben ::rofl::
Ik wil ook helemaal niks zeggen, want ik ben doodsbang om iets verkeerd te zeggen. Als ik iets zeg, krijg ik namelijk 2 minjokers. Dat haal je niet als je blijft spreiden.

Oke, ik moet nu dus een filmpje maken dat ik ontvoerd ben en ik BARST van de ideeën! ik ga hier het een en andere alvast uitwerken!

Beginscene: Zwart scherm. Je hoort Dennis praten.
Dennis: 'Hallo PieterBasje. Gefeliciteerd met je vraagteken. Je mag met mij meekomen'.

Vervolgens komt er een soort glitch effect en word overgeschakeld naar een beeld van een lege kamer. Opeens verschijn ik liggend en bewusteloos in die kamer. Ik word wakker en ik kijk rond.

PieterBasje: met een echo-effect 'Hallo? Waar ben ik? Is daar iemand? Dennis? Tim?'

Vervolgens komt er een soort schreeuwachtige audio en word het beeld zwart. Ik weet niet of dit de komende opdracht gaat dwarsbomen, maar ik ben van plan om gewoon hele korte stukjes tekst van 'HELP' ofzo door het scherm te laten flikkeren. Terwijl het beeld zwart is, is er een stilte maar dan komen er een paar piepjes. Deze piepjes zijn kort of lang en moeten morse voorstellen. Als je die piepjes vertaalt dan krijg je S.O.S. Ook ben ik van plan om even kort Binaire door het beeld te laten flikkeren, die 'help me' uitspelt.

Vervolgens kom ik weer in beeld. Ik zit in een donkere kamer op een stoel, vastgebonden aan de stoel. Ik heb bordjes, die ik 1 voor 1 laat zien. Op die bordjes staan de volgende teksten:

'Beste kandidaten'
'Ik ben PieterBasje'
'Ik ben ontvoerd'
'Door de mol'
'Red me'

Dan eindigt het filmpje.
Klinkt leuk! De vraag is alleen of ik het morgen af krijg. Ik moet wel een moment vinden waar ik alleen thuis ben, want anders krijg ik waarschijnlijk heel veel vragen van mijn familie over me heen.

Oke nu terug naar het serieuze gedeelte, want terwijl ik dit typ begin ik een enorme tunnelvisie te krijgen. Mijn verdenkingen deze week zijn iets veranderd. MV kan volledig weggehaald worden uit mijn verdenkingen, en daarvoor in de plaats komt een nieuwe hoofdverdachte, namelijk Chowi. Ik denk namelijk dat ik een molactie heb gevonden.

Bij de Wizards opdracht, zat ik samen met Chowi in een soort 'verband'. Echter  wanneer ik Gerrit aanval, gaat chowi opeens raar doen en gaat ze mij aanvallen. Later blijkt dat Gerrit 3000 euro op de pot heeft gespeeld. Als Gerrit dood was geweest, was dit geld niet uit de pot gegaan en had hij ook geen jokers. De enige andere verklaring die er is is dat Gerrit en Chowi een bondje hebben, anders is ze keihard de mol.

Nou nu moet ik echt gaan eten, want deze biecht word veel te lang. Ik ga dus voorlopig zeker Chowi in de gaten te houden, ik word steeds meer overtuigd.

Joe joe!

PS: Ik heb terwijl ik deze biecht typte de hele tijd op het puntje van mijn stoel gezeten  ::rofl::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] De geheime biechten
« Reactie #23 Gepost op: 17-07-2022, 17:30:33 »
Ingeleverd!

Dan meteen maar mijn eerste biecht :)

Week1

Jeeeeej! Eindelijk heb ik een keer wat tijd gevonden om mee te gaan doen met widmo! Een lang gekoesterde droom wordt werkelijkheid :)

Maar week 1 was alles wat ik niet gehoopt had. Volledige chaos. Dat hoort natuurlijk 100% bij dit spel. Maar 24 'kandidaten' en een hoop gespam. Daar kon ik geen wijs uit. Ook toen de uiteindelijke 12 bekend waren (leuke groep!) had ik het gevoel er totaal nog niet in te zitten in dit spel. Een exit was volledig terecht geweest. Dus ik ben voor de meest logische eerste ronde tactiek gegaan: Grootste groepen kiezen en heeeeel snel zijn. Sommige vragen heb ik gewoon random wat aangeklikt om maar de snelste te zijn. Dat is toch één joker waard eigenlijk ;). Beetje de focus op Spacy gelegd. Die vond ik verdacht

Helaas viel Lan af. Mijn mede-buitenbeentje omdat we niet op discord zitten. Ben al meerdere malen gevraagd door de leuke groep om daar ook actiever te worden, maar die tijd heb ik gewoon echt niet. Ik heb in het verleden mezelf al te vaak verloren in online spelletjes. Dat doe ik niet meer. Wat niet wil zeggen dat ik niet geniet van mijn deelname trouwens  ::bravo::. Ik geniet nu juist des te meer, omdat ik écht de dingen doe die ik leuk vind en me niet (onnodig) energie kosten  :)

Week 2

Over deze week ben ik wat meer tevreden. Ik heb mezelf wat kunnen profileren. Heb bij de spamopdracht een redelijk goede bijdrage gedaan. Bij de Maki's liep ik een beetje te klooien omdat het voor mijn gevoel toch een beetje gokken was. De wizards snapte ik écht te weinig van en daar had ik een te grote tijd handicap. Chowi heeft me daar goed bespeeld!

De test dan; Dit keer wat meer 'bewust' gespreid tussen 4 personen. Spacy; Chowi; Gerrit en Molfreak Arno. Na de test het gevoel dat ik te weinig op Gerrit heb gespreid, maar we gaan het zien bij de executie. Het kan weleens een lastige worden met de jokers in het spel (maar misschien doen ze de next-level widm tactiek en bewaren ze wat troeven) en de afwezigheid van PieterBasje. Hopelijk weet ik me hier nog doorheen te slaan. 1 groot nadeel; crappy camping Wifi. Dus de supersonische tijd-test-techniek was ook minder goed mogelijk.

Volgende week nog een weekje vakantie! Dus dan weten jullie dat als hosts, mocht ik even wat minder er zijn of iets vanaf mijn telefoon niet zo handig kunnen doen Als ik niet virtueel naar huis vlieg

 ::zwaai::


Oke dus gister heb ik een nog al lange biecht gestuurd waarin ik overtuigd werd dat Chowi de mol is. Alleen ben ik nog een belangrijk dingetje vergeten te zeggen.

Ik heb me gister(terwijl ik niet mocht praten) zeker nuttig gemaakt, en ik heb mijn tijd besteed door de belangrijkste dingen uit de afgelopen seizoenen WidMO terug te lezen/kijken. Hier ben ik flink wat van opgestoken qua kandidaat zijnde, en qua spelverloop(spreiden bij tests, all-in gaan). Maar toen kwam ik hierna een post van onze Dennis zelve tegen, dat hij er niet van hield om een obvious mol te kiezen en dat hij daarom robindtc koos. Dit is nog maals iets wat naar Chowi wijst, omdat zij hier natuurlijk nieuw is op het forum en weinig mensen haar kennen  ::)


Nou dat was even een korte toevoeging waarom ik Chowi zwaar verdenk, laters ::zwaai::

Tuurlijk
Oeps, ik heb net een soort bij-biecht alleen naar Tim gestuurd. Als Tim die even door wil sturen naar Dennis ;D

Oh dan is het wel goed gegaan! Ik wou D*N invoeren bij het 'aan' vakje maar er kwam niet zo'n balkje eronder dus ik klikte enter terwijl D*N in het vakje stond omdat ik dacht dat ie dan D*N ging toevoegen, alleen toen verstuurde die het hele bericht  ::ok::

Dag biechtstoel,

Daar ben ik weer. De test heb ik net gemaakt en ik ben iets zelfverzekerder dan na test 1. Ik heb precies kunnen spreiden zoals ik wil, los van misschien een vergissing heb ik als volgt gespreid:

8 op Gerrit (hoofdverdachte)
6 op Chowi (vraag 20 weer op haar, maar dat is dezelfde truc als vorige keer, ik had al 8 vragen op Gerrit)
6 op Niels
6 op Nieky
6 op Spacy
En voor de zekerheid nog een paar op Arno (en toevallig ook Frenkie)

Ik heb een joker van Frenkie en die gewoon ingezet. Nou ja lig ik eruit dan zal PB, Ricardo of Midas (kan bijna niet) de mol wel zijn.

Hopelijk tot aflevering 3  ::zwaai::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] De geheime biechten
« Reactie #24 Gepost op: 17-07-2022, 17:33:55 »
Aflevering 3
PB heeft last van opsluitingsproblemen?!

Yooo hosts!!

Ik kan niet wachten om bevrijd te worden, maar kunnen jullie even een link ofzo delen van die YouTube video zodat ik weet wat de tussenstand is?

Heel veel berichten over het songfestival en tambour circle verder:
Ja hoor, aflevering 3 en we zijn er zowaar nog steeds! Wie had dat gedacht? Ik heb denk ik in verhouding nog wel weinig gebiecht, dus ik heb even zin om een flink verhaal te houden. Robbie en JW zullen wel geshockeerd zijn dat ik nog maar zo weinig voorkom want die weten hoeveel ik normaal gezien biecht. Nou hey ho, let's go  ::)

Laat ik beginnen bij de vorige executie. Ik was daar eigenlijk helemaal niet gespannen voor. Ik had een goed gevoel bij de test en ik had ook nog wel het gevoel dat mensen op mij ingezet hadden. Met de joker nog op zak afvallen was zuur geweest natuurlijk maar ach, een beetje risico kan geen kwaad toch? Sommige kijkers trekken het niet goed dat ik niet zenuwachtig was voor de executie (Dag Chardo!) maar ik zit er gewoon lekker in oke! Dan de afvaller, Arno. Lag dit in de lijn der verwachtingen voor mij? Ja, misschien wel  ::) Vind ik het jammer? Ja, best wel. Arno is echt een zachtaardig persoon en die kunnen we er in deze fanatieke groep goed bij hebben. Ik was blij dat hij steeds meer op begon te leven maar ik heb ook het gevoel dat iemand ervoor gezorgd heeft dat hij er op mij uit getunneld is, daarover in mijn biecht later meer... Ik schiet er in ieder geval na Lan weer niks mee op want er is weer iemand uit die ik totaal niet verdacht, waar blijft die shock exit nou?  ;D

OMG! We hebben gewoon een muziekaflevering, wat leuk! Ik hou van muziek. Ik luister muziek in de bus, ik luister muziek als ik buiten aan het lopen ben, ik luister muziek tijdens het afwassen, onder de douche, op school, eigenlijk overal. Dit belooft dus sowieso veel goeds! Inmiddels vraag ik me echt af hoe ik ervoor sta in de groep. Omtrent de executie hebben 3 personen mij soortgelijk bericht met dat ze minder of niet op me in gaan zetten, daar waar ze alledrie toch eerst op mij aan het focussen waren. Wessel, Ricardo en Niels, ik weet niet of jullie dit onderling hebben afgesproken maar vanaf moment 1 valt mij al op dat jullie elkaar volgen in jullie gedrag richting mij. Jullie bespreken dit vast wel met elkaar. Prima als jullie me minder gaan verdenken hoor, misschien moet ik me dan maar weer eens wat Molser gaan gedragen. Ik heb zoveel verdiend de laatste tijd natuurlijk, het moet niet gekker worden toch?  ::)

Sinds de afgelopen test zijn mijn verdenkingen flink op de schop aan het gaan. Er komen steeds meer mensen bij en dat wil ik niet. Ik moet echt mensen gaan uitsluiten anders ben ik gezien. Mensen die ik eerst verdacht, verdenk ik nu minder, maar ook andersom. Deze aflevering wil ik dus echt weer gebruiken om te testen en goed te observeren. Ik ga me op verschillende manieren gedragen om te kijken wie er reageren en op welke manieren ze dat doen. De pot is op dit moment niet prioriteit nummer 1 voor mij. In aflevering 2 heb ik 1500 euro verdiend samen met Ricardo en nu ga ik misschien ook wel weer wat verdienen, maar ik weet nog niet zo goed of ik dat wel wil. Ik heb liever die verdachte positie weer terug maar ik weet niet of dat nog gaat lukken  ::rofl::

Opdracht 1, ah jongens, wat maken we er hier weer lekker een potje van met z'n allen. We zijn amper bezig of er zijn hier en daar al overtredingen gemaakt omdat mensen de regels niet lezen. Echt ik moet zo lachen met deze groep, al vraag ik me af of Dennis er ook zo over denkt na het 7x benadrukken van de slechts 4 regels die er waren  ::rofl::
We kunnen Pieter dus gaan bevrijden. PieterBasje die, op mysterieuze wijze, ineens verdwenen was uit de groep. Via wat filmpjes hadden we ontdekt dat hij in de kelder van D*N verstopt zat. We kwamen namelijk op een filmpje terecht van een jongetje wat niks zei. Eventjes was er lichte twijfel over wie dit was, maar toen we het handschrift op de papiertjes zagen wisten we genoeg  ;D
Na wat likes verder is Pieter weer vrij en kon hij overal weer praten. Lieve mensen, jullie moeten je even voorstellen, PieterBasje is natuurlijk een Duracell-konijn (ja Midas, jij ook). Als hij ineens wegvalt, dan is er in onze groep ineens 50% minder activiteit. Die jongen stuitert iedere hotelkamer door. Als dat dan ineens weg is, dan mis je toch wel wat. Ik was dus erg blij dat we hem weer bevrijdt hadden  ::bravo::
De opdracht zelf, ja..... Ik denk dat ik deze ga proberen te gebruiken om mezelf verdacht te maken. Ik heb het idee dat nog steeds niet iedereen de kaders begrijpt. De warrige Frank gaat dat eens even lekker voeden. Ik ga gewoon mee in het zaaien van verwarring, wellicht probeer ik anderen nog overtredingen te laten maken. Ik ben sowieso niet van plan om mijn eigen missie te behalen. Dag jongens, ik heb weer genoeg m'n goede kant laten zien. Nu weer even tijd om iets te verknallen  ::zwaai::

Tussen de opdrachten door praat je natuurlijk steeds meer met elkaar en ik ga echt steeds meer van de groep houden. Ik kan echt ontzettend veel lachen in de Discord. Ik kan ook echt wel praten over dingen buiten het spel. Laat ik eens even kort de tijd nemen om wat over jullie individuele persoonlijkheden te zeggen! (ja, ik kan soms ook wel aardig zijn en dit moet er gewoon eventjes uit)
Om Ricardo kan ik altijd echt lachen, dat is echt een goede jongen. Leuk ook om te merken dat Ricardo verschillende kanten heeft, hij heeft een serieuze spelkant maar ook een vrolijke speltechnische kant en dat vind ik tof!
PieterBasje straalt gewoon positiviteit uit, daar word ik standaard vrolijk van.
Niels en ik spelen altijd hard tegen hard, maar diep van binnen zijn we echt goede vrienden en praat ik graag met hem. Onze wegen kruisen wel vaker de laatste tijd dus we leren elkaar steeds beter kennen, wij versterken denk ik elkaars fanatisme enorm
Wessel heb ik dankzij dit spel leren kennen maar bloeit ook steeds meer op, ik vind hem een leuke frisse wind die de boel ook lekker op scherp houdt.
Midas is ons andere Duracell-konijntje die ook zulk lekker kinderlijk enthousiasme in zich heeft. Hij heeft echt 1 van de schattigste lachjes die ik ooit heb gehoord.
Nieky is nog wat afzijdiger in de groep maar wel iemand die het spel volgensmij slim speelt. Ik zou het leuk vinden om hem nog wat vaker te spreken dus hier ga ik nog even in investeren!
Tycho is iemand die net als mij geslepen te werk gaat en ik vind het heerlijk om met hem hierover te sparren. Ik kan ook met hem lachen omdat we allebei van die domme dingen in het spel kunnen uithalen.
MollenvangR, jouw grapjes, wat moeten we toch zonder ze. Je bent een sfeermaker en of dat nou tactiek van je is of niet, jij zorgt er zeker voor dat wij elkaar niet 24/7 in de haren vliegen en zo'n persoon kan je er altijd goed bij hebben!
Chowi heeft het denk ik zwaar, zo als enige vrouw tussen dit mannelijke gezelschap, je moet het maar doen. Chowi houdt zich goed staande en, hoewel ze hard en fanatiek kan spelen, heeft ze volgensmij een hartje van goud. Net als bij Wessel ben ik dankbaar voor haar als nieuwe frisse wind!

OKE! GENOEG POSITIEF GEZWETS!  :-X MIJN BIECHT LOOPT NOG VERDER MAAR IK TYP TE VEEL! Dus de rest komt er zo achteraan ergens!  ::rofl::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] De geheime biechten
« Reactie #25 Gepost op: 17-07-2022, 17:34:10 »
Tijd om mijn licht eens op opdracht 2 te laten schijnen. In deze opdracht zijn we in 4 groepjes verdeeld. Ik heb me bewust wat losser opgesteld omdat ik gewoon even wil kijken, omdat ik wil zien hoe zo'n groepsverdeling dan verloopt (Ik heb van mijn goede vriend MitchK geleerd dat dat altijd heel interessant is). Uiteindelijk beland ik samen met Chowi in het team wat moet gaan opvallen, ofwel het promotieteam. Chowi en ik laten ons allebei redelijk gelden in de groep dus dat wij hier belanden, ja daar ben ik eigenlijk niet door verrast. We moeten ervoor zorgen dat ons prachtige eerste, officiele African Songcontest goed gepromoot wordt. Dit kan aan de hand van Instagram, Twitter, noem maar op. Ik heb een tijdje met Chowi gebabbeld over wat onze strategie met deze opdracht is. We zijn nu eventjes onderweg en Chowi heeft een prachtig promofilmpje gemaakt wat op de Instagrampagina staat die ik heb aangemaakt. Inmiddels ben ik bezig met het online zetten van de deelnemende landen met teasers van de liedjes. MET HET DERDE LIEDJE STUIT IK AL OP EEN COPYRIGHT CLAIM. VERDOMME INSTAGRAM, WAAROM?!  >:(
Ook ben ik bezig geweest met het hier en daar verspreiden van de pagina. Ik heb het op RN gedeeld maar ook op m'n eigen Instagram. Ik heb iets minder dan 700 volgers dus ik dacht nou, dit moet best wel gaan lukken, toch? Inmiddels staat het een halve dag in mijn verhaal en is nog niemand van mijn volgers gaan volgen, echt ik heb geen vrienden meer volgensmij  ::rofl::
Van RealityNet zie ik wel een aantal mensen voorbij komen die het account zijn gaan volgen / liken! Dat is superfijn en maakt mij vrolijk, daarvoor dank  ::bravo::

Ik noemde het al eerder, Chowi en ik zijn bezig met onze tactiek. Chowi is nog altijd een beetje boos op mij vanwege de Wizardopdracht en ik heb ook het idee dat ze me nog steeds niet helemaal vertrouwt, maar ik doe echt m'n best om met haar te bonden. Zij heeft het idee dat ze niet zo verdacht wordt in de groep en ik heb ook uitgelegd hoe ik m'n eigen situatie ervaar. We willen ons wel verdacht maken alleen weten we niet of dit de opdracht ervoor is, omdat het best wel opvalt als we het verknallen. Daarom laten we het nog even in het midden en gaan we misschien iets anders verknallen. Chowi en ik delen wel het een en ander met elkaar dus ik hoop echt dat we elkaar er doorheen kunnen slepen  ::bravo::

Oh, ik hoor jullie denken. Hoe staat het ervoor met de andere bondjes? Well....
Niels - Niels beweert dus dat hij Arno in een tunnel op mij heeft gestuurd en dat hij zelf 0 vragen op mij heeft ingezet. Daarom vertrouwt hij me nu. Dit kan zomaar kloppen maar ik wil hem hier niet blind op geloven. Niels is een slimme speler en kan dit ook zomaar uit z'n duim zeggen. Misschien zegt hij ook wel tegen Ricardo dat hij Arno op hem eruit heeft laten gaan en hem daarom nu kan vertrouwen. Is een simpel trucje en Niels heeft gezegd dat hij dat ook wel in zich heeft. Niels en ik.... Ja.. ik weet het niet. Ik ben wel aan het overwegen om minder op hem te gaan inzetten op de test. Ik moet nog even testen of ik hem echt kan vertrouwen, als ik dit kan trekken we misschien wat meer naar elkaar toe
Ricardo - Ik heb het idee dat Ricardo al langer met mij wilt bonden maar dat ik steeds gewoon dingen doe waardoor hij me niet kan vertrouwen. Nu beweert hij dus dat hij me minder verdenkt (ik vermoed ingefluisterd door Niels of andersom). Ik ga eens even kijken of ik de komende tijd wat meer kan ontfutselen bij Ricardo. Het is namelijk wel een slimme speler die je heel goed aan je kant kan hebben. Als hij me echt vertrouwt moet ik dat, net als bij Niels, ook maar even testen natuurlijk
Tycho - Tycho en ik hebben een bijzondere band. We bespreken samen veel dingetjes en weten van elkaar ook wel wat diepere laagjes, maar veel is toch ook wel speculatie lijkt het. Met test 1 bespraken we dat Wessel en Niek onze hoofdverdachten waren. Nu beweert hij Niels er ook bij te hebben. Voor de zekerheid heeft hij ook op mij ingevuld. Grappig, ik heb EXACT hetzelfde. Tycho en ik vertrouwen elkaar denk ik wel maar verdenken elkaar ook? Ik weet het niet? Ik denk wel dat hij ook aan mijn kant staat
MollenvangR - Was aanvankelijk eigenlijk de eerste persoon die mij om een bondje vroeg, maar laat eigenlijk het hele spel speltechnisch al niet zo veel los. We kunnen het heel goed met elkaar vinden en praten ook over veel dingen, maar niet over WIDM. Ik weet dus ook niet in hoeverre dit nog een bondje te noemen is. Het is wel iemand die ik dicht bij me wil houden, vanwege bepaalde redenen die de laatste tijd steeds meer spelen....  ::)
Maar heren, jullie hebben allemaal lekker pech want Chowi blijft m'n opperbondje en met haar deel ik het meeste  ::bravo::

Opdracht 3 is nog zo'n lekkere opdracht die het vertrouwen binnen de groep op scherp zal zetten. Heerlijk, zulke opdrachten. 1 voor 1 moeten we iemand kiezen die naar binnen gaat langs allerlei bakjes waar wellicht persoonlijke voordelen in zitten. Ik wou Ricardo als eerste hebben, gewoon omdat ik echt niet denk dat hij de Mol is dus ik dat hem wel toevertrouw. Tycho stemde vanaf het begin al op Niek en dat vond ik wel opvallend, gezien Niek de hoofdverdachte van Tycho is, die wil je daar dan toch niet hebben?! Uiteindelijk kan ik ergens in het midden naar binnen toe en loop ik tot redelijk ver het pad op, ergens bij het einde stop ik bij een bakje van 1500 euro, en ik ben er lang over aan het nadenken. Moet ik dit nemen of niet? Als kandidaat kan ik het zowel inzetten als middel om veel te veel nadruk te leggen op hoe goed ik deze opdracht heb gedaan, maar ook om mezelf verdacht te maken, niemand verwacht dat ik voor geld ga dus misschien stemt iedereen wel anders bij mij straks, en heb ik het geld alsnog niet... Ik besluit het te pakken en me iets afzijdiger te houden van de discussie die volgt. Mensen liegen en dat is vanaf het begin duidelijk. Wie heeft de joker, wie heeft de topito's? Ik ga niks doen behalve gelijk open gooien dat ik 1500 euro heb en hier en daar de boel een beetje opstoken. Ik ben heel benieuwd hoe dit eindigt!

In mijn volgende biecht ga ik in op hoe de opdrachten geeindigd zijn en zal ik ook nader toelichten hoe m'n verdenkingen er nu uitzien, want die zien er behoorlijk anders uit nu ten opzichte van het begin. Ik zit met deze biecht al over de 10000 tekens heen (geen onbekend scenario voor mij) dus ik ga hem weer lekker in 2 splitsen, hoera, wat leuk! Nou, binnenkort dus meer van mijn eindeloze gebrabbel, tot m'n volgende biecht!  ::bravo::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] De geheime biechten
« Reactie #26 Gepost op: 17-07-2022, 17:35:27 »
Dag biechtstoel,

Ik heb vandaag de banden wat aangetrokken met mijn hoofdverdachte: Gerrit. Keep your friends closes, but enemies closer. Die mij wist te vertellen dat Arno, Midas en Niels hem verteld hebben dat ik naar hem als verdachte zou kijken. Ik heb NOOIT met hun over verdachten gesproken. Gerrit jij leugenaar, jij (mogelijke) mol.

Niels op zijn beurt meldt aan Chowi dat hij Arno op Gerrit heeft laten tunnelen. (nou ja prima laat maar gaan, ik volg mn eigen schema van molacties). Interessant, maar ik geloof hem niet. Sowieso, Niels die liegt alles bij elkaar. En dat gesprek met Gerrit en ook de mogelijke leugens van Niels brachten me op het idee om eens een bommetje te droppen op een random moment als veel mensen in de Discord chat zitten te praten over koetjes en kalfjes. Wat nou als ik “per ongeluk” een tekstje even drop dat zowel naar Frank als Gerrit gestuurd kan worden (en het vervolgens ook weer snel verwijder):

Overigens wil ik me nog wel even verontschuldigen. Bij de keuze voor de volgorde van de tambour opdracht, niks persoonlijks, maar jij had al die 2 jokers vorige keer, dus wilde ik nu dat anderen...

Vervolgens heel die chat in rep en roer, MINJOKERS, HIJ OVERLEGT… (maar ik heb dit nooit naar iemand gestuurd, dus waar is het overleg dan…? ). Ik ben wel naïef, maar niet gek. Als ik niet mag overleggen, doe ik dat niet. De reacties zijn in ieder geval waardevol studiemateriaal… ;) (he Niels?). Mooi ook dat hij niet veel later bij Gerrit komt vissen. "Was dit voor jou?". Laat iedereen maar even gissen.

Voor de komende test zie ik geen reden af te wijken van mijn manier van spreiden: Gerrit, Chowi, Spacy. Niels blijven top suspects (met een beetje Nieky en of Frank). PB, Midas en Ricardo ga ik in ieder geval niet meenemen, want nu we met 10 (inclusief mezelf) met 9 opties over zijn, is spreiden over 4-5 toch eigenlijk wel de max.

Wordt vervolgd...

Dag biechstoel,

Echt deze mensen... gezellig, lief, leuk, maar ook zo ontzettend hypocriet (nee hoor love jullie  ::love::). Om met de woorden van Frank Evenblij te spreken in de Verraders: "ik heb soms het gevoel dat ik in een aflevering van Loenatik terecht ben gekomen."

Mensen zeggen A, en ze doen B. Maar eigenlijk lig in een deuk. Die hele penningmeesterpoll/soap slaat natuurlijk nergens op. Sowieso die hele rol van penningmeester boeit me niet zo. Ik heb me destijds kandidaat gesteld om zeker te zijn dat er niet gekloot zou worden. In tegenstelling tot in de tv series en andere Widm'os is er nog geen aparte rol voor de penningmeester geweest. Dus veel levert het me niet op. Hoewel... de reacties zijn wel handig. En wat me opvalt, is dat het precies nu gebeurt. Zou er een sleutelpositie aan zitten komen in de volgende aflevering? (eerst maar eens halen natuurlijk). Toevallig liep ik gisteravond na mijn nepbericht actie op straat en dacht ik nog: zal ik de pot doorgeven? Gewoon om reacties te zien, maar als dat voor me gedaan wordt, dan moet ik maar even een andere modus inschakelen. Want dit pik ik natuurlijk niet.  :-\\ Toch?

Nu er aan mijn stoelpoten gezaagd wordt, kan ik een andere kant van mezelf laten zien en de discussie verder voeden. Spice maar een beetje op en laten we eens kijken wie er toehappen. Want die die lieve eerlijke MV, die altijd goedlachse sfeermaker die altijd zo zijn best doet voor de groep, wordt iets ontnomen en dat is niet fair natuurlijk.  Maar mijn motto is: ik ben wel naïef, maar niet gek. Ik geef de pot zwaar verontwaardigd en ondemocratisch door aan Midas. Als jullie dat willen, dan kunnen jullie het krijgen ook. Waarom Midas? Die jongen is de mol niet en wilde de pot niet hebben. Gewoon even een berichtje sturen met de vraag of ik de pot weer terug mag om de reacties daarop te zien. Bovendien kan dit ook waardevol voor hem zijn. 

Terwijl ik dit aan het typen ben, is de pot weer terug bij mij. Het was weer een leuk dagje in het gekkenhuis.  ::zwaai::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] De geheime biechten
« Reactie #27 Gepost op: 17-07-2022, 17:36:09 »
We zijn bijna bij het einde van aflevering 3, een aflevering waarin iedereen lekker wantrouwend naar elkaar is geworden omdat we met 7 mollen gezeten hebben. We zijn een ongezellige avond verder, na de uitslagen van de opdrachten. Ik zeg wel ongezellig, maar wat potjes Skribbl.io hebben alles weer soortvan goed gemaakt, het wantrouwen in de groep blijft aanwezig. Deze aflevering verdienen we slechts 1750 euro, waarvan ik voor 1500 euro heb gezorgd  ::hypocriet::

Daar waar ik me in aflevering 2 vooral met observeren heb bezig gehouden ben ik nu weer bezig geweest met testen. Een van de onderdelen hiervan was de penningmeestercoupe. Een paar mensen (waaronder ik) ''vonden het wel weer eens tijd voor een nieuwe penningmeester''. Ik offerde als grap om op het forum een poll aan te vragen en dat heb ik uiteindelijk toch maar gedaan. Van mij mag MollenvangR best penningmeester blijven, maar het is toch interessant wat voor kippenhok er dan altijd komt als er een bommetje in de groep geplaatst wordt. Ricardo bevestigt tijdens dit verhaal voor mij wel echt dat hij een kandidaat is. Dat gevoel heb ik al het hele spel maar hij reageert zo puur uit emotie, eigenlijk precies hoe ik ook zou reageren misschien. Sommige mensen houden zich wat afzijdiger van dit soort situaties, zoals Tycho, Niek en Niels. Deze mensen blijven dan lastig te peilen. Op het moment dat MV zijn penningmeesterschap dreigt te verliezen geeft hij het snel over aan Midas. De keuze voor Midas snap ik wel dus vind ik niet per se opvallend. Midas geeft het echter gelijk weer terug aan MollenvangR. Zo is het net alsof er niks gebeurd is, toch?  ::)

Even om bij MollenvangR te blijven, ik ga hem hier even citeren:
MollenvangR — gisteren om 23:30
Nee ik geloof niet dat je mij verdenkt. Je hele houding richting mij verdenkt me niet.  Anders had je me ook geen joker gegeven. Of dit is een Patrick - Artje

Prima als je dat denkt MV. Ik ga je vooral dat gevoel blijven geven. Jij bent de laatste tijd steeds hoger op m'n lijstje aan het komen. Prima als je mij wel vertrouwt en steeds meer los laat richting mij, die positie wil ik vooral proberen vast te houden door te doen alsof we elkaar niet verdenken. Maar je dacht toch niet dat ik je echt niet verdacht he? Ik hou jou zeker in de gaten  ::vergroot::

Om dan gelijk ook even een ander onderwerp aan te kaarten, de joker. Van mijn 2 jokers heeft hij er dus eentje, die andere brandt nog altijd in m'n zak. Ik heb de vorige test overleefd zonder die joker in te zetten, ik denk dat ik dat nu weer ga wagen. Een klein risicootje maakt het leven leuk. Ik doe tegen iedereen alsof ik alles heb ingezet en dat is natuurlijk complete flauwekul. Ik heb gewoon het gevoel dat ik de joker niet nu al nodig heb  ::)

De Youtube opdracht is uitgedraaid op een fiasco. Ik had er hier bewust voor gekozen om wat minder m'n best te doen met zoeken naar m'n filmpje (ik wist het ook gewoon echt niet maar ik heb dit gewoon extra aangezet), maar achteraf gezien waren er maar 2 mensen die het goed hadden ingestuurd, namelijk MV en Ricardo. Opvallend wel, die van Midas was niet zo moeilijk te vinden, Tycho brulde al vrij snel dat hij zeker was van z'n filmpje. Toen hij dit toelichtte in het topic werd dit bevestigd door MollenvangR. Ook Chowi was vrij zeker van haar filmpje. Ik heb in alle eerlijkheid niet zo gelet op welke overtredingen er door wie zijn begaan, het was een en al chaos en voor mij vanaf moment 1 al duidelijk dat dit zou mislukken  ::rofl::

Dan Niels. Niels, je doet tegen mij wel heilig alsof je nooit liegt in dit spel, maar ik heb, mede dankzij m'n bondgenoot, een interessante ontdekking gedaan. Tegen mij doe je al een paar dagen alsof je Arno op mij hebt laten inzetten en dat jij nu Chowi, Tycho en MV als verdachten hebt. Laat ik nou net van Chowi weten dat je tegen haar hebt gezegd dat je Arno op Gerrit hebt laten inzetten en dat je 60% van je test op mij hebt ingezet, daar waar je tegen mij beweerde dat je niks op mij hebt ingezet. Ja Niels, je weet niet dat ik dit weet, maar dit versterkt het vertrouwen natuurlijk niet  ::)
Jij hebt mij je top 3 verteld, ik jou de mijne ook. Ik heb jou gezegd dat ik Chowi, Tycho en jou verdenk. Chowi is complete onzin, die noem ik gewoon om haar verdacht te maken bij jou. Jij bent ook onzin, ik ben jou al dagenlang minder aan het verdenken maar dit laat ik je niet blijken. Hier blijf ik lekker aan vasthouden. Tycho verdenk ik ook steeds minder, maar ook dit laat ik niet aan je blijken. Tycho is, net als jijzelf, een goede cover voor mij om iemand te verdenken  ::zwaai::
(Ohja, ik heb ook gezegd dat Tycho degene was met het Noorwegen-idee en dat ik hem daardoor juist minder verdacht vind, van dit hele verhaal klopt ook helemaal niks  ;D)

Ik wissel in mijn biecht lekker af tussen persoonlijke stukjes en opdrachten, ik ga nu eventjes verder met de Songcontest opdracht. Laat ik beginnen met zeggen dat ik dit echt een hele leuke opdracht vond! Het feit dat we in verschillende groepjes bezig waren om toch met z'n allen een overkoepelend thema van muziek te laten zien maakte me heel vrolijk!  ::bravo::
De opdracht zelf..... ja.... Waar moet ik beginnen? Chowi en ik hadden dus besproken dat we deze opdracht zo goed mogelijk wouden doen. De filmpjes, kaartjes, instaposts en promotie hier en daar, alles liep gelukkig goed. Wel heb ik geprobeerd Chowi verdacht te maken door te verkondigen dat ze geen steek heeft uitgevoerd. Dit mocht ik van haar eigenlijk niet doen maar dat was me een beetje ontschoten, sorry!  ;D. Uiteindelijk slaagt onze opdracht en verdienen we 1000 euro MITS ONS NUMMER HET GOED DOET IN DE SONGCONTEST. Omdat ik alles gepromoot heb ken ik de nummers van binnen naar buiten allemaal. Toen ik bij het filmpje zag welk nummer van ons was en welk nummer van de Mol, ja sorry hoor, toen wist ik al gelijk dat het een verloren zaak was. Ik vond Kaapverdie echt 1 van de minder leuke nummers die ertussen zat. Godzijdank hebben we Daisy en Kaaasje nog, die de Mol van een overwinning hebben kunnen afhouden. Wij zijn gewoon troosteloos laatste geeindigd. LAATSTE!!! En dat met 2 van zulke muziekkenners, Ricardo en MollenvangR? Ja sorry heren, maar een beetje ongeloofwaardig hoor.. Er lijken meerdere mensen deze zelfde conclusie te trekken, maar ik denk dat mensen Ricardo niet echt verdenken en MV wel. Al met al toch een positief puntje: Ik heb in ieder geval wat leuke nummers erbij die ik wellicht vaker wil luisteren. Bedankt aan iedereen die mee heeft gedaan!  ::bravo::

Tycho verdenkt mij niet. Tycho vertrouwt mij. Dat durf ik wel te zeggen. Ik NEIG ernaar om dit ook bij hem te doen, maar zeker weten doe ik het nog altijd niet. Ik wil hem, net als Niels, eigenlijk ook minder mee gaan nemen in m'n test. Ik weet zijn top 4, namelijk Gerrit als hoofdverdachte en daarnaast nog Niek, Niels en MV. Dit komt redelijk overeen met de mensen die ik ook verdenk. Als wij dus goed zitten zou het zomaar kunnen dat wij allebei wel een stukje verder komen. Wat Tycho wel overigens helemaal terecht zegt:
SpacyColours — vandaag om 00:08
Bij Chowi heb ik zoiets van, als ik afval en dat betekent dat zij de mol is dan heb ik daar vrede mee
[00:08]
Want dan speelt ze het écht goed

Ja.... Ik zit hier dus ook mee in dubio. Chowi is mijn bondgenootje en we vertrouwen elkaar steeds meer. We bespreken basicly alles met elkaar. Met een aantal van jullie bespreek ik slechts stukjes, daar waar zij en ik gewoon de hele puzzel leggen. ALS CHOWI DE MOL IS..... Dan vlieg ik er binnenkort uit en dan ben ik echt genaaid  ::rofl::
Het zou gewoon zo goed kunnen, maar ik wil het niet geloven. Dingen die ik met Ricardo, Pieter, MV, Tycho, wie dan ook bespreek komen allemaal ook bij Chowi terecht, zodat we samen onze conclusies kunnen trekken en elkaar kunnen helpen waar nodig. Ik heb het al tegen meerdere mensen gezegd, maar we zitten echt met een slimme groep. Ik verdenk niet iedereen hoor, maar er zijn zoveel mensen die de potentie hebben om echt een verdomd goede Mol te zijn  ::)

Opdracht 3, de tambour circle, ah my time to shine  ::love::
IEDEREEN heeft hier voor zichzelf gekozen ja. En waarvoor? Meer dan de helft van de groep heeft, of een leeg bakje, of 1 topito. 1 TOPITO?! Wat stelt 1 topito nou voor in WIDM, ff serieus jongens! Zoals jullie weten heb ik voor de 1500 euro gekozen, BEWUST! Dit kan namelijk 2 kanten op gaan werken
- Ofwel gaan jullie denken hey, die Frenkie is echt een goede kandidaat, laten we proberen met hem te bonden want hij is sowieso te vertrouwen. Dan kom ik aan meer info en kan ik dat lekker door gaan spelen
- Ofwel denken jullie hey, dit kan reversed psychology zijn. Frenkie heeft in het begin nooit voor het geld gekozen, en doet dat nu ineens wel? Is dat compensatie? Is dat schijn?
Either way bezorgt het mij een buffertje om jullie vertrouwen te winnen in aflevering 4, mits ik er dan nog ben, en om de boel dan weer eens flink op stelten te zetten. Na Spam Glam, Songcontest en Tambour Circle heb ik wel weer even genoeg voor de groep gekozen toch?  ;D

De test komt eraan en naarmate we verder komen wordt het natuurlijk steeds lastiger. We zitten met een fanatieke groep en afscheid gaat sowieso pijn doen. De eerlijkheid gebiedt mij wel te zeggen, zolang ik er niet uit lig, vind ik het prima. Ik wil echt heel graag door. Ik ga me in de test DENK IK focussen op MV en Gerrit, misschien een beetje op Tycho en misschien een beetje op Chowi. MAAR VOORAL DIE EERSTE 2! Spreiden is je beste vriend toch? Oh en die joker? Die hou ik denk ik gewoon lekker op zak. Ik zie jullie in aflevering 4. Toedeloe!  ::bravo::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] De geheime biechten
« Reactie #28 Gepost op: 17-07-2022, 17:37:05 »
Hey Hoi Meneer Biechtmans!

Hier ben ik weerrrrr, en dit is eigenlijk mijn week-biecht. Ik moet nog even mijn laatste notities voor de test afmaken, en dan ga ik die ook maken. Er is deze week een hoop gebeurd, en ik VERDRINK in de hints in de youtube video. Ik zie echt in alles een hint.

Bij het 'draag je steentje bij' filmpje, is japanse ondertiteling. Er staat automatisch gegenereerd bij, maar  dat kan je dus manipuleren. Bij de leader staat  namelijk ook 'Indonesisch(automatisch gegenereerd)' en als je die tekst vertaald dan staat er 'like even'. Dit valt dus wel degelijk te manipuleren. Deze japanse tekst kan je kopiëren bij het transcript, en dan krijg je deze vertaling:

Ben Bambo vlucht Bambo vlucht band
Tasaka boek
Vlucht Bambo Bem Bambo
nr. 10
Ben Bambo-handboek voor operators
Pen nummer Kuraku

Dit wijst dus naar vlucht nummer 10. Spacy en Ricardo zaten in de vlucht met 10 mensen. Kan dit naar hun wijzen?

Ook zegt Dennis op het eind van dit filmpje 'kwak', kan dit wijzen op Niels/Gerrit? (Alfred J Kwak, Guus Geluk)

Oja mijn hele Chowi tunnelvisie is deels over, maar dat komt omdat het schijnbaar niet uitmaakte of Gerrit leefde of niet, als hij het geld had binnengebracht was het al uit de pot. 

Ik heb nu dus een soort geheim driehoeksverhoudingsbondje met Niels en Gerrit. Met dit bondje delen we best veel, en we hebben een soort plan om Midas weg te werken. Ik weet nog niet of ik daarin mee wil gaan. Het plan is grotendeels om andere mensen op Gerrit, Frenkie of Niels te zetten qua verdenkingen, zodat die eruit vliegen en wij niet. We zijn daarin samen ook tot de conclusie gekomen dat het zeer waarschijnlijk of MV, of Chowi moet zijn. Hier ga ik dus ook mijn test op inzetten, alleen ik wil Spacy ook nog meenemen omdat het erg risky is om nu al op 2 te gaan. Ik ga dit doen in de volgende verhoudingen: 6 MV, 6 Spacy en 8 Chowi. Dit kan natuurlijk een beetje in de war komen met spreidingsvragen, maar dat maakt niet uit.                 

Ik ben nog wel redeliijk onzeker over Niels. Ergens vertrouw ik hem wel, maar aan de andere kant ook weer niet. Ik geef hem voor nu het voordeel van de twijfel, en ga niks op hem inzetten.

Niels die heeft dus de ongecensureerde versie van de podcast gehad, en daarin kwam er schijnbaar uit dat het Chowi moest zijn. Dit is zeer handige info, zo weet ik namelijk iig dat Arno niet op haar heeft ingezet. Ik heb inmiddels wel al een flink aantal afgestreept, namelijk:
Nieky, Gerrit, Ricardo, Midas, Frenkie

Dan houd je er 4 over, waarvan ik op  3 ga inzetten. Dat maakt mijn kansen om door te gaan wel aanzienlijk hoog.

Nou dat was hem wel weer eigenlijk, de opdrachten valt niet zo veel over te vertellen(en ik heb geen zin om het te schrijven(en ik moet nog notities maken voor de test))

Voor nu gewoon fingers crossed dat ik de executie van vanavond overleef. Spannend!!! Ik wil echt nog niet naar huis, ik vind dit spelletje en de mensen eromheen allemaal veeeeeel te leuk  ::bravo::


Joe Joe!

PS: Hosts, verwacht dat ik binnen het komende uur de test ga aanvragen!

Goedemorgen!
Net de test gemaakt en weet niet zo goed welk gevoel ik er bij heb. Het waren erg veel specifieke vragen dus dat maakte het aan de ene kant makkelijk, maar moeilijk om echt goed te kunnen spreiden. Sommige vragen wist ik ook gewoon niet dus die heb ik maar gegokt. Vorige week heb ik Frenkie uit mijn test gelaten en bij Arno er op gehamerd dat Frenkie het wel móet zijn. Arno kreeg rood dus ik schrijf Frenkie 100% af.

Wie schrijf ik nog meer af?
PieterBasje - Een mol kiest geen vraagteken, wilt niet voor zoiets uit de groep en nu het vraagteken pakken betekent dat mensen je later in het spel minder snel iets zullen gunnen. Daarnaast, het is PieterBasje; ik heb die jongen een potje weerwolven als wolf zien spelen en.. tja.. dat was geen succes zullen we maar zeggen. Sorry PB maar ik zie jou dit niet doen.

Midas
Doet die nog wel mee eigenlijk?

Frenkie
Zie hierboven. Begon heel verdacht maar is nu grootverdiener van de groep volgens mij. Iedereen zal hem inmiddels hebben afgeschreven dus dat is wel jammer.

Gerrit
Risico aangezien hij de vorige 2 testen nog wel werd meegenomen door me. Ik zie hem niet zoveel goed doen, maar kan me ook niet voorstellen dat je als Mol bij de Wizard opdracht kiest om de hutjes langs te gaan voor 2 jokers. Elke kandidaat zou dit doen dus je bent als Mol nuttiger op een plek in één van de gekleurde teams.
Terwijl ik dit type besef ik dat als hij het toch wel is dat ik er dan waarschijnlijk uit lig, so be it. Hoi Wessel!

Ricardo
Vliegtuigjes laten vertrekken in opdracht 1, bij de spamopdracht deed hij het goed en is in DM heel oprecht. Hebben vorige week tijd gebeld samen en ik vertrouw hem.

Nieky
Is niet super actief, deze week door zijn vakantie maar ook de afleveringen daarvoor zag je hem niet super veel. Een mol mengt zich meer in de groep verwacht ik om invloed te hebben. Dat zie ik bij hem te weinig.

Automatisch houden we dan nog 3 verdachten over op wie ik de test gespreid heb;

Chowi
Manoeuvreert zich heel gemakkelijk door de groep maar doet precies de dingen die een Mol ook zou doen. Zelf weinig inzetten bij de Wizards, wel de overige teams kapot maken. Ze wilde eerst ook niet dat ik richting Gerrit zou gaan, misschien omdat ze het wel prima vond wat hij deed?
Eindigde gelijk met de spamopdracht. Haar promotietaken heel goed uitgevoerd; maar doordat de songcontest verloren werd deed dit er niet toe. Perfect als Mol om ergens te laten zien hoe goed je bent maar weten dat het op een andere plek verpest wordt.
Chowi is mijn hoofdverdachte momenteel.

MollenvangR
Kan toch echt een stuk beter dan wat hij nu laat zien. Doet op Discord en RN steeds alsof niemand hem mag als er iets wordt besloten maar dat zie ik als een stuk spel. Wacht nog op het moment dat de penningmeester een cruciale rol krijgt en hij dan een groot deel van de pot weggooit onder het mom van: "jullie gunden me niets en vertrouwden me niet, daarom heb ik dit gedaan."
Een mol met de pot, ironisch toch?

SpacyColours
Deze week opdracht met hem gedaan. Ging niet al te best. Initiatief liet hij aan mij en hij ging zelfs mee in mijn slechte voorstel om info uit vragenlijsten in het lied te verwerken. Hallo? Hoe groot is de kans dat de actieve kijker tijdens zijn/haar tijd als decoy al onze lijstjes heeft? MOL ALARM!
Hij liet me helemaal mijn gang gaan. Is dit omdat hij het als Mol wel prima vond of wilde hij juist mij uittesten? Anyway; onze plek was ruk want we hadden nergens echt invloed op. De taak van De Mol was natuurlijk om de stemming te beïnvloeden van de contest dus waar wij mee bezig waren was bijzaak deze opdracht.

Ben benieuwd naar mij scherm vanavond. Heb de afgelopen twee weken niet echt plekken gehad waar ik wat mee kon; was telkens snel klaar of kon geen acties uitvoeren (Wizard) en merk dat ik daardoor minder met het spel bezig ben. Mijn Excelletje loopt ook nog tot aflevering 1 dus als ik het overleef is het wel een wonder eigenlijk.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] De geheime biechten
« Reactie #29 Gepost op: 17-07-2022, 17:38:48 »
Aflevering 4


Vuile mol,

Deze aflevering wordt volgens mij één groot slagveld voor de pot… alleen al 900 euro aan onnodige hints. De winkelcentrum opdracht die volgens mij ook gaat falen en dan nog de keuze voor de pot of eigenbelang in het labyrint Nee dit gaat niet goed. Wat wel fijn is dat zowel Niels, Chowi als Gerrit nu een geldig bod gedaan hebben, mocht dat een testvraag zijn, pak ik 3 van mn verdachten in één klap mee. Ik was er ook als de kippen bij om een kamer alleen te claimen, zodat ik op de test niet per ongeluk een testvraag op mezelf moet invullen omdat ik naast een verdachte lig.



Dan nog even terug naar de opdrachten. Ik ben natuurlijk weer totaal in karakter Joeri verbolgen over hoe al die kandidaten maar geld uit de pot halen voor eigen gewin. Nou ze doen maar… Het levert mij alleen maar extra informatie op en een beetje stoken kan ook geen kwaad  >:D (want ik ben totaal niet echt boos, ik ben alleen maar bezig om de mol te pakken). Daar komt nog bij dat de ene regel na de andere gebroken wordt (en natuurlijk doe ik daar zelf aan mee, want ik wil wel een beetje verdacht blijven ondanks mijn fanatisme).

Niemand gaat voor de pot en er zitten echt een paar enorme nepmollen bij (en 1 echte en die lacht ons allemaal 10000% nu keihard uit… toch Gerrit? Tenminste als je het echt bent en ik geen enorm last heb van kokerzicht).

We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] De geheime biechten
« Reactie #30 Gepost op: 17-07-2022, 17:39:05 »
Dag biechtstoel,

Ik heb de derde test gemaakt. Hij pas pittig. En ik ben onzeker. En dat komt ook omdat ik een aantal mensen definitief (moet) gaan strepen van mijn lijstje.. De derde test, dat betekent ook dat ik wat specifieker moet gaan spreiden omdat we nog met 10 kandidaten zijn (9 om uit te kiezen). Ik ben geneigd all-in te gaan, maar tunnelvisie en de vorige serie waar ik aan meedeed, weerhoud me daarvan. Als ik aflevering 6 haal, overweeg ik het… (denk ik)

Aflevering 1 – 12 kandidaten (11 om uit te kiezen dus spreiden over 6,6 kandidaten ongeveer)
Aflevering 2 – 11 kandidaten (10 om uit te kiezen dus spreiden over 5,5 kandidaten ongeveer)
Aflevering 4 – 10 kandidaten (9 om uit te kiezen, dus spreiden over 4,5 kandidaten ongeveer, dat worden hoofdverdachte Gerrit, Chowi, Spacy, Niels en een beetje Frenkie). Halfjes 0.5 staan hier voor: neem ik voor de zekerheid mee…  Van 2 vragen heb ik geen idee op wie ik ze heb ingevuld, dus ja we zien wel. Ik vrees dat ik er uit lig vanavond. Ik heb in ieder geval als volgt gespreid:

9 (of 10) vragen op Gerrit
8 op Chowi
6/7 op Spacy
6 op Niels
en dus een paar losse flodders op Frenkie (en ook Niek geloof ik) volgens mijn administratie.
Laten we alle kandidaten maar weer eens overlopen van niet de mol tot potentiële mol. En soms is het droppen van een bommetje daarin ook wel handig...



Niet de mol

10. MV, ja dat ben ik zelf. Als je mij verdenkt, ja sorry, maar dan verdien je echt een rood scherm. Ik heb dat ook tegen enkele mensen gezegd. Ik snap het wel, maar kijk a.u.b verder dan je neus lang is. Ik ben en blijf eerlijk (dat moet ik niet zijn, iedereen liegt de hele boel bij elkaar) en ik blijf werken voor de pot.

9. Midas
Is echt niet heel actief voor een mol, bovendien had ik hem al afgestreept. Er gaan zowel dingen goed als fout bij hem. Alleen ten opzichte van de anderen vind ik hem een stuk minder verdacht. Die ga ik er nu niet weer terug erbij nemen

8. PieterBasje
Een mol zou zich niet laten ontvoeren voor een vrijstelling. Niet alles gaat goed bij hem, maar alles ademt kandidaat in zijn uitingen. Hij kan makkelijk zijn Youtube opdracht verkloten, maar was de enige die nog echt zijn best deed bij de lichten opdracht. Al is hij degene die begint over songtekst i.c.m de kandidatennamen (dat zou een mooie molstreek zijn!). Gerrit benadrukt dat later nog een keer. Bovendien is HIJ het die met de slimme opmerking komt dat Frenkie 1.500 euro moet hebben (terwijl hij de bakjes niet heeft gezien). Frenkie die ‘m zelf heeft, is hier gewoon aan het testen geweest. Als mol zou je je mond houden over de 1.500 of verwarring zaaien. Als hij het toch is, voel ik me echt voor lul gezet door een 14-jarige… 

7. Ricardo
Ja, dat songfestival faalde enorm. Misschien wilde hij me uittesten? Of was het toch een bewuste sabotage? Nou ja, ik maak hem in ieder geval vooral verdacht We hebben iets van een bondje en mn gevoel zegt dat hij mij wantrouwt (en op mij de test gaat invullen?) ik hoop het echt niet. Dus door hem verdacht te maken, kan hij nog even blijven. In de eerste 2 afleveringen had ik al twijfels bij hem Als hij het toch is? Heeft ie me knap genaaid. Op mijn lijst van goede/slechte acties staan bij Ricardo wel meer goede dan slechte acties. O.a liegen over 1.500 euro bij de kleuren (om kloten te voorkomen), zijn Youtube video vinden (ook al zijn er boetes gemaakt), Oostenrijk als oorsprong van de croissant noemen.


Mogelijk de mol

6. Nieky
Weer iets gezakt in de pikorde. Nog steeds wel lichtjes verdacht, ik kan geen vinger op hem leggen. Ideale week ook om met vakantie te gaan. Veel dingen via pm sturen en in een groep waar de opdracht toch al doomed was. Voor mij het grootste vraagteken naast de nummer 5 op deze ranking na aflevering 3.

5. Frenkie
Frenkie, jij geeft mij hoofdpijn. Het ene moment denk ik: dit is een kandidaat, het andere moment denk ik: dit is de mol die de kandidaat speelt die doet alsof ie molt en dan 2x erbij is bij de grote bedragen. Ook die joker. Ben je nu echt eerlijk tegen me? OF speel je een spelletje met me. Je hebt het al over wervelen in aflevering 4 na die grote bedragen binnen te halen. Waar ben je nu eigenlijk mee bezig? Manipuleren, dat kun je als geen ander. Met als gevolg dat ik niet weet wat echt oprecht is of wat niet.



Nou ja puur op basis van deze aflevering zou ik denken dat je kandidaat bent. Je wilde waarschijnlijk zien wie er zou liegen over 1.500 euro om zo weer te zien wie er mogelijk kandidaat is en voor items gaat. Maar als je de mol bent pak je toch de 500 en niet de 1.500? Ik wil je afschrijven, 100% vertrouwen maar ik kan het nog steeds niet helemaal… en dat is zwaar irritant.

4. Niels
Nog zo’n twijfelgeval en als ik het zo doorzie doet hij maar één ding: de hele boel bij elkaar liegen en bedriegen. Vertrouwen doe ik hem in ieder geval zeker niet. Niels is iemand die A zegt en B doet en bovendien ook best wat molacties op zijn naam heeft staan. Omdat het, er net als bij Frenkie, zo dik bovenop ligt, denk ik dat hij gewoon een kandidaat is die er alles aan doet om zo ver mogelijk in het spel te geraken. Liegen, bedriegen, nepmollen. Maar ja, dat kan ook weer de strategie van een mol zijn…

Naar mijn idee de mol
3. Spacy
Hier had ik een heel verhaal over Spacy kunnen houden, maar die is de mol dus niet. Jammer dat hij weg is… :( Alleen fijn voor mijn spreiding in test nummertje 4.

2. Chowi
Ondanks dat ze mijn bondgenootje is, blijf ik haar verdenken de grote meestermanipulator te zijn. Ze is steeds op het verkeerde moment op de goede plek. Ze zegt tegen mij dat ze wil nepmollen en dat niet tegen de rest zegt? Alleen wat als dat juist haar strategie is? Het zal me niet verbazen als zij niet de mol is, gewoon achter mijn rug om dingen deelt met bijvoorbeeld een Frenkie (ik zie de biechten wel verschijnen aan het einde.

Want ik ben wel naïef, maar niet gek). Ze kwamen allebei bijna op hetzelfde moment bij mij vissen deze week naar mijn verdenkingen. (of ik ben paranoia en bang om de mol fout te hebben). Ik wil haar zo graag 100% vertrouwen, maar ik kan het niet. In ieder geval niet in dit spel. Zij slingert de penningmeesterdiscussie aan, ze liegt alles bij elkaar in de tambour opdracht om maar kandidaats over te komen. Elke keer als ik denk: nu vertrouw ik je, doet ze weer iets waardoor ik haar wantrouw.



1. GerritdeBloempot
Alles aan deze gast ademt de mol. Alleen moet ik waken voor tunnelvisie. Hij was heel happig op het penningmeesterschap, waarom…? Deze aflevering hoefde hij niet veel te doen. Een boete pakken bij Youtube, zijn video niet vinden, knoeien met de lichten en hints kopen en als kandidaat niks uit het bakje halen en zich na die 2.850 euro uit afl 2 ook nog eens willen opofferen voor de groep. Nee vriend, dat gaan we niet zo doen. Dat nonchalante, als je de mol bent, dan geniet ik er echt van. Je lijkt overal mee weg te komen en je (zin)speelt er gewoon mee dat je de mol bent, dat het bijna ongeloofwaardig wordt, maar je achteraf wel kan zeggen; ik heb echt honderden hints gegeven dat ik de mol ben.

Neem bijvoorbeeld dit gesprekje:
MV: als ik vanavond afval
Gerrit: Jij valt echt niet af hoor.

Hoezo val ik niet af? Heb jij als mol soms voorkennis dat ik een beetje in de goede richting zit? En speel jij gewoon steeds met die voorkennis?  ???  Dat doet me ook heel erg twijfelen of hij het wel echt is. Ondanks dat het aantal goede acties voor de groep van hem op één hand te tellen is. Of beter gezegd: in één nacht te tellen is. Wat ik ook bijzonder vindt: je liegt gewoon recht in mijn gezicht. Ik heb nooit contact gehad met een Arno of Midas over mijn verdenkingen. Dat zuig je gewoon uit die bloempot van je. Ik houd mijn verdenkingskaarten voor me en jij blijft meegaan in mijn komende spreiding.


En hier een bericht uit de toekomst: ik zit dus in aflevering 4, maar soms denk ik, waar ben ik aan begonnen... deze groep echt. Leuke mensen, stuk voor stuk egoïstisch. Ik kan net zo goed de hele kluis in zee pleuren...


We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] De geheime biechten
« Reactie #31 Gepost op: 17-07-2022, 17:39:38 »
Yessss aflevering 4, we made it!  ::bravo::

Oh dat werd toch nog wel even spannend. Ik was niet aanwezig met de executie omdat ik gezellig ergens zat te THEELEUTEN (deze groep niet geheel onbekend). Het was geen thee, wel iets sterkers  ;D
Ik had me er al helemaal op ingesteld dat ik een groen scherm zou krijgen en dat ik alvast even kon borrelen op dit succes, maar nee hoor, er moest natuurlijk weer een twist komen. Opeens komt er iets van een puzzel met kooien en tralies en moeten we ontsnappen om ons scherm te zien. Ik doe alsof ik het niet snap en heb dit even lekker sterk aangezet, je weet maar nooit waar het goed voor is. Wat er eigenlijk gebeurde is dat ik amper tijd had om te reageren, ja hallo, ik was lekker op stap, sociaal aan het doen met een drankje in m'n hand. Dan heb ik niet constant tijd om de puzzel op te lossen  ::rofl::
Uiteindelijk met hier en daar wat helpende handjes kom ik toch tot mijn oplossing en weet ik te ontsnappen uit mijn kooi met een groen scherm. Dankbaar dat we deze leuke twist hebben overleefd! Helaas is het wel ten koste gegaan van Tycho. Deze executie voelt voor mij onwijs dubbel. Op persoonlijk vlak vind ik het echt heel jammer en had ik het ook niet verwacht. Tycho en ik deelden wel het een en ander aan info en ik dacht dat we samen wel een stukje verder zouden komen. Ik mag Tycho graag dus dat had ik ook graag gezien. Aan de andere kant, speltechnisch gezien is dit misschien 1 van de meest waardevolle mogelijke exits geweest. Tycho en ik vertrouwden elkaar wel dus ik wist precies waar hij op ingezet heeft. Ik kan dit natuurlijk ook voor mezelf houden, maar ik besluit samen met mijn echte bondgenoot om dit in een masterplan te stoppen, hierover later meer  ::)

Inmiddels is ook deel 2 van deze opdracht online gekomen. We hebben een voertuig waarmee we een labyrint doormoeten om voor geld of persoonlijke voordelen te spelen. Ah nee he, niet weer. Echt ik kom jullie allemaal halen als ik weer de enige ben die voor geld speelt  ::rofl::

Op het moment dat ik dit aan het biechten typ heeft PieterBasje een voordeel en Gerrit geld. Van Gerrit vind ik het wel opvallend, hij was er dus snel bij en heeft een voertuig gekozen om iets te pakken waar alleen hij bij kon en dat bleek dus geld, zou je dat als Mol doen? Het kan ook een afleiding zijn, maar opvallend is het wel. Niemand weet natuurlijk wat waar ligt, behalve de Mol natuurlijk. Ik hoop zelf eigenlijk op topito's hier. Die heb ik nog niet en meerdere mensen al wel. Het ziet er ook niet naar uit dat ik ze binnenkort in handen ga krijgen dus laat mij ook eens wat kleurtjes in m'n hand hebben!

Bij opdracht 2 gaan we lekker shoppen! Ofja lekker, inmiddels is het al wel weer gedoemd om te mislukken. We hebben bijna allemaal een lijstje gemaakt waarbij we inschattingen hebben gemaakt van de producten. Iedereen heeft hierin wel wat steekjes laten vallen, van producten veel hoger of lager inschatten tot aan sommige dingen gewoon niet noemen. Ik heb sommige dingen ook gratis gemaakt, misschien bewust. Niels belt me niet veel later nadat ik mijn lijstje online heb gezet op Discord en is me nog net niet aan het uitlachen. ''Ja Frank, ik weet dat je de Mol niet bent, maar nu ben je gewoon aan het klooien toch? Dit slaat toch nergens op?''. Ik speel het spelletje wel even leuk mee, Niels gaat mij nooit meer verdenken maar hij moet nog altijd even denken dat ik hem wel verdenk.

Uiteindelijk hebben we nu allerlei lijstjes online en moeten we toch tot consensus gaan komen. Ik heb het idee dat dat er niet eens gaat komen omdat we zo erg uit elkaar liggen met onze inschattingen, dit gaat heel veel geld uit de pot worden. Aan wie dat dan te wijten is? Ik denk aan genoeg mensen. Iedereen draagt wel een stukje bij in de chaos. We zijn een gezellige groep hoor, maar 1 ding daar zijn we echt allemaal het beste in, namelijk, ouwehoeren.

Opdracht 3 is inmiddels ook lekker aan het uitdraaien op een fiasco. Laat ik beginnen met het begin. Ik zit in een team met MV en Pieter, samengesteld door eerstgenoemde. Ik denk dat hij zichzelf bij Pieter en mij heeft gezet omdat hij ons allebei kan vertrouwen. De samenwerking loopt eigenlijk wel goed, daar waar Pieter en MollenvangR zich vooral bezig houden met het zoeken naar stenen en een stukje duelleren, focus ik me op het onderhandelen in het dorphuis en duelleer ik hier en daar ook. Ik heb eigenlijk geen idee hoe we ervoor staan, iedereen wint en verliest wel wat duels. Eerlijk gezegd kan me het geld met deze opdracht gestolen worden. Ik wil gewoon dat ons team 1e eindigt, zodat we die topito's bemachtigen. Daarom blijf ik onderhandelen in het dorphuis. Ik wil zoveel mogelijk stenen voor zo min mogelijk waarde, zodat er niet veel verdubbeld wordt mochten we 1e eindigen en kan het eventueel als Molactie gezien worden omdat ik geen risico's neem  ::)
Inmiddels loopt alles dus door elkaar, er wordt met geld gesmeten voor hints, mensen praten in het dorpshuis terwijl hun teamgenoot er nog zit (HALLO PIETERBASJE!  ::zwaai::) en mensen gaan duels aan terwijl ze nog in het dorpshuis zitten. De uitslag van deze opdracht wordt denk ik een hele spannende. Sowieso vraag ik me af wie als eerste die volle topo gaat verzamelen voor een vrijstelling. Ik ga dat niet zijn, dat weet ik wel. Tenzij er nu ineens wonderen gaan gebeuren!

Kijk, die opdrachten zijn leuk he, en ik ben dan inmiddels in de tempel geweest ook, we zijn echt een leuke groep en dat meen ik. Ik kan het met iedereen absoluut goed vinden. Maar het is ook een tactisch spel. Ik stel me dan wel op als die lieve jongen die iedereen kan vertrouwen, maar de positie die ik nu heb, echt jongens jullie hebben geen idee... Er komt even een andere biecht aan want ik moet toch even wat dingen kwijt  ::)
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] De geheime biechten
« Reactie #32 Gepost op: 17-07-2022, 17:39:50 »
Oke, over tactiek gesproken, nu gaan we echt beginnen. Chowi en ik, als bondje still going strong, hebben echt een masterplan in elkaar gezet. Hiervoor zijn een paar factoren belangrijk. Voor ik dit op tafel ga leggen ga ik zeggen sorry jongens, ik ben echt een bondjessloerie en jullie hebben mij wellicht onterecht jullie vertrouwen gegeven. Buiten dit spel om ben ik echt een lieve betrouwbare jongen, maar het is een spelletje dus ik moet jullie allemaal hebben  ;D

De eerste factor die wij nodig hebben, is dat wij iemand op de korrel moeten gaan nemen zodat we diegene als hoofdverdachte kunnen gaan bestempelen. Al vrij snel besluiten we dat dit Niels moet gaan worden. Ik ben inmiddels overtuigd dat hij niet de Mol is. Chowi heeft dat ietsje minder, maar wilt hier wel in meegaan met mij. Dan denken we na, hoe kunnen we dit zo realistisch mogelijk brengen? Het moet namelijk niet in verband worden gebracht met het bondje wat Chowi en ik hebben. Dan heb ik een idee. Ik kan wel doen alsof ik een bondje met Tycho had en dit naar iedereen verkondigen, dit is deels natuurlijk waar. Ik hoor jullie denken, waarom dan? Wel.. Ik kan doen alsof ik de verdachten weet waarop Tycho heeft ingezet. Die weet ik ook wel, alleen ik kan ook een foute lijst naar iedereen doorsturen en doen alsof dat echt de verdachten zijn van Tycho. Jullie vertrouwen mij toch wel allemaal he?  ::love::

Tycho had Gerrit als hoofdverdachte, gevolgd door MV, Niels en Nieky in willekeurige volgorde. Hallo, dit hoeft natuurlijk niemand te weten, dus dit gaan we even vervormen.
Gerrit - Gaan we niet gebruiken als verdachte naam, te kostbare info
MV - Kan wel aangehouden blijven worden, maar valt teveel op i.c.m Gerrit, daarom 1 van die 2, gezien MollenvangR vaker genoemd wordt is hij de meest geloofwaardige
Niels - Wordt onze nieuwe targetman. Wat nou als we hem van potentiele verdachte van Tycho ineens veranderen in iemand op wie Tycho juist niet meer ingezet heeft?  ::vergroot::
Nieky - Realistische verdachte, moeten we gewoon erbij houden om de focus niet teveel op de rest te leggen. Heeft de minste verklaringen nodig
Chowi - Gaan we erbij bedenken. Chowi wordt door wel meer mensen verdacht dus het is niet erg als dat een beetje extra gestimuleerd wordt
Ricardo - Niet realistisch, wordt door volgensmij niemand verdacht en ik zou het ook niet geloven als Tycho wel op hem ingezet heeft, laat staan de rest
PieterBasje - idem voor Ricardo, valt snel af als mogelijke verdachte
Midas - idem voor PieterBasje, valt snel af als mogelijke verdachte
Ikzelf - Houden we achter de hand. Ik ga proberen mezelf weer verdacht te krijgen, het helpt dan niet om mijn naam hier als mogelijke verdachte te hebben. Daarnaast, is het wel geloofwaardig als Tycho mij verdenkt en toch zijn lijstje deelt?
DAT BRENGT ONS BIJ DE VOLGENDE CONCLUSIE!
Eerst: Gerrit, MV, Niels en Nieky
-> NU: Chowi, Nieky en MV, Niels juist helemaal niet meer


Dan is het tijd voor de volgende stap in ons plan. We gaan Niels verdacht maken bij andere mensen. Ik kan dit beter gaan doen dan Chowi, gezien het vertrouwen in mij momenteel ietsje hoger ligt en zij nogal verdacht wordt. Ik kan de lijn van het verdenken van Niels perfect doortrekken, ik doe namelijk al het hele spel alsof ik Niels verdenk, in groepsgesprekken of in calls, letterlijk overal. Mocht Niels dit dus bespreken met anderen, dan is de cirkel gewoon weer rond  ;D

Mijn eerste doel is Ricardo. Ik heb het idee dat hij al wel langer een bondje met mij aan wou gaan, maar dat er steeds net niet genoeg vertrouwen heerste om deze stap te zetten. Na een nieuwe poging van mij is het officieel, ik heb er weer een bondgenootje bij. ''Ik weet dat je de sociale skills hebt om veel info te krijgen''. Dankjewel Ricardo, dit klopt ook. Dit is precies waar ik nu ook mee bezig ben. Sorry dat jij er de dupe van gaat worden  ::love::
Ricardo verdenkt met name Niels en MV, perfect! Over de verdenking van Niels kan ik dus de schijn blijven ophouden, daar waar ik mijn echte verdenking op MV bij hem juist door kan zetten om niet constant te liegen. Hij verdacht ook Chowi en Tycho, maar in mindere mate. Tycho is natuurlijk afgevallen dus we zijn het er samen over eens, deze exit was nuttig. Een nieuwe bron van info is geboren, de zaadjes zijn geplant  ::)

Dan kom ik ineens in een groepsgesprek terecht met Gerrit en Pieter. Dit begon in eerste instantie eigenlijk een beetje als een grapje, maar ik dacht, laat ik eens van de situatie gebruik maken. Ik voelde namelijk al aan dat Gerrit en Pieter in deze driehoek niemand verdenken, dus ik dacht, ik gooi een balletje op. Hey jongens, zullen wij een driehoeksbondje vormen? Eigenlijk is daar wel interesse voor. Ik krijg gelijk te horen dat deze 2 heren een plan al hadden om Midas mij te laten verdenken en hem zo weg te werken. Ik ga hier niet al te veel op in, maar eigenlijk wil ik dit helemaal niet. Als Midas er langer in blijft heb ik sowieso 1 iemand minder om te verdenken. Ook de testresultaten van Arno worden gedeeld, omdat Pieter een bondje met hem had. Uiteindelijk leg ik het bommetje van de zogenaamde resultaten van Tycho neer en ja hoor, precies zoals ik hoopte, alle focus gaat richting Niels. Prima jongens, goed werk. Laten we elkaar vooral veel dingen blijven vertellen  ::bravo::

.... En dan ben ik nog niet klaar  ::)
Uiteindelijk beland ik op Discord ook in gesprek met Niek. Dit is voor veel mensen nog een beetje een grijs gebied, in de zin van dat niet iedereen evenveel gesproken zou hebben met hem. Ik denk, hey, dat is waardevol, die moet ik aan mijn kant hebben. Na wat gepraat over koetjes en kalfjes stel ik een bondje voor bij hem, en hij vermoedt, volledig terecht, dat ik meerdere bondjes heb. Disclaimer, dit vermoeden jullie volgensmij allemaal, maar toch blijven jullie dingen met me delen  ::). Uiteindelijk kan ik me, net zoals de rest, verschuilen achter het bondje wat ik met Tycho had en zegt Niek dat hij ook bepaalde info van Tycho heeft. Doordat ik de juiste dingen weet te delen en zo het vertrouwen kan winnen van Niek, kom ik uiteindelijk bij het zogenaamde lijstje van Tycho uit. Niek en ik trekken ook een voor de hand liggende conclusie: Niels is een serieuze verdachte. Niek stelt wel interessante vragen die aangeven dat hij zich bezig houdt met het spel, dus hij is ook zeker iemand om langer bij de hand te houden.

Ondertussen ben ik bij mijn echte Mol, MV, vertrouwen aan het wekken en hij heeft volgensmij geen idee dat ik hem verdenk, ik vraag me uberhaupt af of, naast Chowi, er iemand is die dat weet. Ik ga de komende test nog wel spreiden hoor, geen zorgen. Maar de afgelopen dagen zijn er zeker wat zaadjes geplant en heb ik zeker veel info bemachtigd. Heel benieuwd hoe dit plan vanaf nu verder gaat lopen. Ik hou van jullie hoor, maar het spel moet gespeeld worden  ::bravo::
DISCLAIMER: Als Niels de Mol is ben ik de sjaak
DISCLAIMER 2: Als Chowi de Mol is ben ik ook de sjaak

Nou dat lijkt me weer even genoeg info voor nu. Ik moet weer eventjes bijkomen met een cocktail aan het strand, joejoe  ::zwaai::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] De geheime biechten
« Reactie #33 Gepost op: 17-07-2022, 17:40:55 »
Ola!
Deze week 0 stress  ::tandpastasmiley:: , vorige weken eigenlijk ook niet echt. Ik heb nog steeds Chowi als hoofdverdachte, gevolgd door MV en nog een klein beetje Gerrit. Chowi en MV heb ik al een keer als mol aangevinkt dus nu voor Gerrit gekozen. Rest van de vragen niet echt bekeken.

Ik merk in de groep dat mensen me niet vertrouwen, dat is prima voor me en kan ik mooi benutten om zelf verder te komen. Ricardo is mijn echte 100% bondje, met de rest kloot ik maar wat aan. Frenkie ben ik ook eerlijk tegen; al gelooft hij niets van wat ik zeg dus dat maakt het leuk.

Chowi en Gerrit nemen gekke beslissingen en zorgen regelmatig voor geld uit de pot. MV doet alsof hij fanatiek is maar dat levert ook maar weinig op.

Tot aflevering 5  ::tandpastasmiley::

Dag biechtstoel,

Test 4 zit erop en ik denk dat ik hem eigenlijk wel goed genoeg gemaakt heb om aflevering 5 te halen. En geloof me ik wil deze executie overleven, al is het maar om net als in 2020 ook de vijfde aflevering te halen.

Ik heb de test dusdanig gemaakt, dat ik door kan naar de volgende ronde. TENZIJ… de mol in een ander groepje van mensen zit. Kom ik zo op. De test was op zo’n manier opgezet dat je kon spreiden, maar ook al heel specifiek moest antwoorden (lees: 10 vragen met alle 9 kandidaten als antwoordoptie). Dat maakt dus dat ik iets ben afgeweken van mijn eigenlijke tactiek. Niet over 3.5 spreiden, maar gewoon 3. Drie kandidaten op acht (exclusief mezelf) is redelijk safe denk ik. Ik zie geen redenen om op basis van mijn observaties in het spel te veranderen van gedachten (ja Gerrit deed ogenschijnlijk zijn best.. maar niet heus). Daaruit is de volgende spreiding gekomen:

- Gerrit (hoofdverdachte) 11 of 12 vragen
- Niels/Chowi: 7 of 8 vragen
- De rest: 1, 2 of 3 vragen (waaronder Nieky).

Over Nieky gesproken: als hij echt de mol is, vind ik hem heel passief en vooral op bepaalde momenten iets posten/toeslaan. Hij is te weinig super actief om goed te mollen, al gaat ook lang niet alles goed bij hem. Dus als Nieky de mol is, dan ben ik fucked. Dat zelfde geldt ook als het toch PieterBasje blijkt te zijn (sluit ik niet helemaal uit). Zeker met mijn testtijd van ruim een kwartier kan ik straks hangen. Ik moet echt sneller worden.

Waarom ik twijfel over 11/12 en 7/8 is de vraag:  Hoeveel duels won de mol bij de Edelstenen oorlog? Die vond ik nogal raar geformuleerd en verwarde me enigszins. Ik heb van alle kandidaten bijgehouden wie er uitgedaagd werd, wie de uitdagende partij was, wie hoeveel duels won/verloor/gelijkspeelde etc. In totaal waren er 21 duels en het hoogste aantal gewonnen duels door 1 iemand was 9. Ging dit dan om het aantal duels dat de groep van de mol speelde? Heb ik het verkeerd bijgehouden? Nou ja we zien wel…

Ik ben positief gestemd en zie de executie met vertrouwen tegemoet, al zit er ook 10% vrees in mijn dat dit mijn laatste week was.

Hopelijk tot de volgende keer! ::zwaai::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] De geheime biechten
« Reactie #34 Gepost op: 17-07-2022, 17:41:30 »
Aflevering 5
Het is weer tijd voor een biecht!

Eigenlijk gaat het best wel lekker en begint het zelfvertrouwen langzaam maar zeker te groeien. Zonder voordeeltjes ben ik doorgegaan en doordat ik afgelopen test aangeschoten en zonder molboekje op mijn telefoon heb moeten maken begin ik er ook in te vertrouwen dat de factor geluk minder van toepassing was op mijn laatste testen.

Chowi, Gerritdebloempot en NielsE. Dat zijn en blijven mijn 3 hoofdverdachtes. Frenkie durf ik ergens nog niet helemaal te schrappen, maar die 1500 euro..... Ricardo, Mollenvanger en PieterBasje heb ik nog nooit meegenomen en ik ga de focus dus ook van hen afhalen.

Daarnaast begint het ook sociaal wat lekkerder te lopen. Thuis zijn van vakantie helpt met met Mollenvanger, Chowi en Frenkie heb ik wel wat leuk contact. Voorlopig ben ik eigenlijk best wel eerlijk tegen ze geweest. Tegen Frenkie zelfs over verdenkingen. Maar ik denk omdat ik in het begin wat afstandelijker was dat ze toch hun vraagtekens zetten bij mijn eerlijkheid. Dus ik denk dat dat geen kwaad kan. Wie weet kan het wat verder gaan groeien de komende tijd.

De topo is eruit. Dat Niels er al 8 zou hebben had ik niet zien aankomen, alhoewel hij al wel begon te pmmen over ruilen. Dat was natuurlijk een dikke vette tip  ;D.

Mijn plan is verder om deze week wat voor onrust te zorgen. Maar dat is volledig afhankelijk van de opdracht. Bij de groepsindeling over de koffie was ik er al lekker scherp bij (ik was een keer thuis op de zaterdagavond). Geen idee wat die opdracht gaat worden, maar wie weet zorgt het wat voor reuring.

(ik ga echt kappen met het hey hoi meneer biechtmans)

Hoi hosts, kandidaten en kijkers die dit later lezen!
You heard it here first, de mol is NielsE!

Ik was ziek, dus ik heb een tijdje niet gebiecht, maar er is echt ongelooooooflijk veel gebeurd afgelopen dagen. TE veel. Dus waarschijnlijk vergeet ik driekwart. Nou ik ga eerst maar opdrachten bespreken ofzo  ::regenboog::

(phew ik dacht heel even dat ik 2 weken niet meer gebiecht had bleek 1 weekje te zijn)

4.1 Plons executie

Allereerste wil ik de hosts even bedanken voor me in kooi 1 zetten ::bravo::
Hierdoor mocht ik als eerste mijn scherm zien (ik was nogal zenuwachtig want had maar 3 vragen goed gehad op MV) en ik mocht als eerste mijn vaartuig kiezen!
Ik MOEST natuurlijk gaan voor de
Ik was ook zeer blij dat ik die dan mocht hebben. Thanks groep  ::bravo::.
En vooral Spacy, want die zat nogal aan te dringen dat we eerst gewoon 1 moesten proberen. Nog heel veel bedankt daarvoor  ::joehoe::

Ik pakte voordeel, waar ik eerst wel blij mee was. Maar een topito? Dat is wel ergweinig. Dan had ik denk ik liever 500 gepakt. Heel veel meer valt er niet te zeggen denk ik, er is hier niet veel mogelijk om te de als mol,  want je kan zowel geld als voordeel pakken. Geld om jezelf onverdachter te maken voor een (tamelijk) laag bedrag, of voordeel om net geen geld te pakken. Kan allebei.


Ik haat shoppen
Deze opdracht viel wat weg tegenover de anderen. Ik doe zelf nooit inkopen, dat word allemaal nog lekker voor me gedaan  ;D. Hier had ik dus ook geen flauw benul van de prijzen, en heb k me expres op de achtergrond gehouden. Uiteindelijk toch maar een lijstje voorgesteld die denk ik oprecht goed was geweest, maar niemand luisterde weer. Uiteindelijk min 10, prima score. Jammer omdat we zo dichtbij waren.


Edelstenen graaien
Deze opdracht was puuuuuure chaos. Niks meer niks minder. Als je eenmaal de persoon te pakken had, vond je ze gelijk allemaal. Hier viel ook niks uit te halen. Het was zo druk, er gebeurde zo veel, iedereen stond hier te mollen. Ook echt een megaslechte score uiteindelijk, met ook nog eens iedereen behalve Frenkie en ik die 2 topito's koopt. Deze opdracht snel vergeten!!!


Nou komen we dus op het hoogtepunt van deze biecht. Mijn hoofdbondgenoot is Gerrit, daarmee hoop ik de finale te bereiken. Daarom heb ik deze info ook met hem gedeeld. Ik heb een redelijk groot web aan bondjes, en weet van de meesten wel wie ze verdenken. Ik speel dit spel redelijk open, ik spreek ook wel vaak de waarheid. Omdat ik het zo open spel, zijn mensen ook vaak veel opener tegen mij en vertellen ze mij ook meer informatie. Zo had ik veel informatie.

Ik weet dat Arno fout zat omdat  hij afviel, maar ik weet ook dat hij op Gerrit en Frenkie zat.

Frenkie
Gerrit


Vervolgens kwam Frenkie naar ons toe, en vertelde ons dat Spacy op MV, Nieky en Chowi heeft ingezet. Nieky had ik al afgestreept vanwege zijn reactie toen hij dacht dat hij was afgevallen en zijn inactiviteit binnen de groep zelf. Chowi en MV kom ik later op terug.

Nieky

Ondertussen had ik de test van aflevering van aflevering 3 zo gemaakt:

Nieky 3
Midas 5
NielsE 4
Spacy 6
Ricardo 4
Chowi 12
Frenkie 3
Gerrit 3
MV 3

Vraag 12 niet meegerekend, die kon je niet weten.

Ik had hier dus een risico met 3 op MV, terwijl ik hem nog wel verdacht. Gelukkig overleefde ik het, waardoor ik MV vrijwel kon afstrepen. Toen heb ik in aflevering 4 een risico genomen en ben volledig op Chowi en Niels gegaan. Niels, omdat Frenkie zei dat Spacy precies afviel toen hij van Niels afstapte. Chowi, voor het geval dat Frenkie loog. Dit heb ik toen ingezet:

Midas 2
Chowi 13
Ricardo 3
Frenkie 2
MV 2
NielsE 12
Nieky 2
Gerrit 3

Op iedereen dus maar 2 of 3 vragen, behalve Chowi en Niels. Als het niet een van die twee is, was ik dus echt zeer waarschijnlijk afgevallen en als ze het allebei niet zijn, dan wil ik ten eerste god bedanken maar dan vlieg ik er volgende week toch alsnog uit. Maar... Toen viel Midas af. En ik weet wat Midas gedaan heeft

Midas heeft namelijk 50/50 Chowi en Frenkie ingezet. Met 10 vragen op Chowi(mol in dit scenario) zou je echt nooit kunnen afvallen, al helemaal niet met zoveel mensen. Dus Chowi:

Chowi

Tja, dan blijft er maar eentje over hé. Het moet hem wel zijn. En dit keer echt. Ik ga volgende test all-in, dan ben ik de komende 2 testen nog wel veilig. En daarna word het vechten als beesten.

nou dat was hem weer, zie jullie later! (in de finale hopelijk) ::zwaai:: ::zwaai::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] De geheime biechten
« Reactie #35 Gepost op: 17-07-2022, 17:42:12 »
Ma how seg, op het moment dat ik dit typ is het de nacht van 16 op 17 mei. Ik lig in m'n bedje en zou eigenlijk moeten slapen, maar het lukt gewoon eventjes niet. Ik merk dat het spel me heel erg bezighoudt en dat ik gewoon even wat dingen op papier moet gaan zetten. Leuk hoor, Wie is de Mol, maar je kunt het gewoon niet half spelen. Ik niet in ieder geval. Ik zit er momenteel echt met gestrekt been in en dat heeft zo z'n pro's and cons. Laat ik maar weer eens een poging doen tot het maken van prachtige proza  ::)

Waar begin ik, allereerst even met het uiten van vreugde. Hallelujah, we zijn weer een aflevering verder!  ::bravo::
Hoe dat gekomen is? Ik denk een combinatie van factoren. Laat ik eerst beginnen bij die arme Midas. Ik had het die jongen zo gegund om verder te komen. Onze jonge frisse wind van de groep die volgensmij door niemand verdacht werd, is wellicht op een verkeerd spoor gezet door PieterBasje en GerritDeBloempot, althans, dat hebben die 2 tegen mij gezegd. Als dat echt klopt en gebeurd is, is Midas er dus op mij uit gegaan. Laat ik eerlijk zijn he, zolang ik zelf doorben zie ik wel wie eruit ligt, maar ik had het Midas gewoon gegund en ik vond het leuk dat hij erbij was!!
Ik denk ook dat ik door ben omdat het masterplan in werking aan het treden is. Ik voel vertrouwen. Ik voel dit van Ricardo, ik voel dit van Niek, ik voel dit van MollenvangR, ik heb nog mixed feelings bij mn driehoeksbondje met Pieter en Gerrit want die liegen er volgensmij allebei op los. Ik weet dat Niels niet de Mol is dus ik ben dit lekker aan het aanscherpen en dit lijkt te werken want mensen komen nu ook sneller naar me toe om dingen te bespreken en te delen. Hey guys, keep it coming. Je helpt jezelf, maar vooral mij en Chowi!  ;D

Speaking of which, in mijn vorige biecht heb ik het masterplan benoemd waar wij samen mee bezig zijn. Laat ik wel duidelijk vermelden, dit is echt een duo effort geweest. We hebben hier samen echt goed over nagedacht en zoveel mogelijk geprobeerd alle stappen uit te denken. Tot nu toe werpt het dus z'n vruchten af en als we hier allebei verder door blijven komen speel ik het spelletje gewoon lekker mee!! Maar die Chowi is echt een meesterbrein hoor, die speelt het spel zo slim, je zou bijna zeggen, te slim...  ::)

De opdrachten van de vorige aflevering zijn dramatisch afgesloten. Uiteindelijk zijn we wel met een positieve balans er doorheen gekomen, maar de minbedragen vlogen echt over de tafel. Kijk chaos is lekker, ik doe daarvoor ook echt wel m'n duit in het zakje denk ik, alleen komt er al zo weinig in de pot nu, en ik wil wel echt voor die pot gaan uiteindelijk. Ugh, ga ik nu vol voor de pot spelen en de hoop opgeven ooit nog verdacht te worden, of moet ik een plan uit gaan denken om, door het slim te spelen, toch weer op de radar te komen bij mensen? Van hoofdverdachte naar niet meer verdacht naar weer terug verdacht worden, dat is toch schitterend? Aaah echt m'n hoofd ratelt als een malle, what to do, what to do....  ::hypocriet::

Ik heb eens even geanalyseerd wie iedereen verdenkt (ofja, tegen mij zegt) en dan kom ik tot het volgende lijstje:
Ricardo > Niels / Chowi
Pieter > Niels / Chowi
Gerrit > Niels / Chowi / MV
Chowi > MV / Gerrit / Niels
Nieky > Niels / Gerrit /... (nog iemand)
Niels > Gerrit / Chowi
MV > weet niemand

In mijn achterhoofd weet ik ook de verdenkingen van Tycho. Hij had Gerrit als hoofdverdachte, op de voet gevolgd door Niek, Niels en MollenvangR. Gerrit is ook 1 van mijn verdachten, maar Tycho is niet gek. Die heeft gewoon goed gespreidt, dat weet ik. Dat is een slimme kerel. Moet ik nu ons bloempotje daardoor afstrepen? I might, maar veel wijst gewoon naar hem..

MollenvangR.. Ja die komt steeds meer op de radar bij mij, het lijkt alsof weinig mensen hem verdenken maar dat geloof ik eigenlijk niet. Hij speelt het spel heel gesloten in de zin van, deelt eigenlijk met niemand iets. Ik weet het gewoon niet zo goed, want ik kan het echt goed met hem vinden en ik hoop dat hij er lang in blijft, maar hij heeft het echt in zich om een goede Mol te zijn..

En dan, ja, misschien wel een heel pijnlijk moment in de geschiedenis. Dames en heren, het zou zomaar kunnen dat ik die kneus ben die een opperbondje heeft met de Mol. Dat ik degene ben die een volledige blinde vlek heb gehad. Dat ik degene ben die met open mond voor de buis zit omdat hij geen idee heeft gehad wat er voor z'n neus is gebeurd. NEE! DAT ZAL NIET GEBEUREN! Met de laatste test heb ik 11 vragen op MollenvangR ingevuld, maar 8 op respectievelijk GerritDeBloempot en Chowi.... Chowi en ik delen echt wel veel dingen. Al weken lang vormen we eigenlijk een powerbondje. Ik mag haar echt zo graag en trek de laatste tijd echt heel veel naar haar toe. Het is een krachtig persoon waar ik echt heel goed overal mee over kan praten. Ik heb oprecht bewondering voor haar  ::love::
Echter, als ik een speltechnische blik werp op haar, de afgelopen week ben ik eens gaan analyseren door gewoon even een nieuwe blik los te laten op alle gebeurtenissen tot nu toe. Als ik objectief kijk is Chowi gewoon heel verdacht. In aflevering 1 was ze een van de uitblinkers, om vervolgens in alle afleveringen die daarop volgen verwarring te zaaien, chaos te creëren en meerdere malen met mingeld te komen.

Nondeju, ik moet echt al mijn opties open houden, ik zit er echt lekker in en ik speel het zo scherp als ik maar kan, door bij iedereen info te winnen, mezelf op verschillende manieren op te stellen en me zo op de meest ideale posities te wurmen om alles los te kunnen weken, maarja. Dat ik Chowi steeds verdachter ga vinden is wel een dingetje...

Even iets uit het hart. We zitten nu in aflevering 5 en ik merk gewoon dat het steeds harder wordt. Ik vind het prima, ik speel het spel zelf ook slinks en geslepen. Ik ga nooit meer vertrouwd worden in een spel nadat al mijn biechten er zijn. Weet je wat het is, ik heb misschien een beetje onderschat wat zo'n groepsproces dan eigenlijk inhoudt als je aan Wie is de Mol meedoet. We hebben allemaal hetzelfde doel, iedereen liegt en bedriegt maar ik merk gewoon dat ik ook dingen doe die ik in het dagelijkse leven niet zou doen. Er zit bij mij echt een verschil tussen spel-Frank en irl-Frank. Neem nou Niels, iemand met wie ik het echt goed kan vinden en iemand die in elk spel eigenlijk wel mijn maatje is. Dit spel ben ik hem volgensmij alleen maar aan het tegenwerken en aan het liegen over mijn verdenking en weet ik veel. Ricardo, iemand die zo graag een bondje wou met iemand die hij echt kon vertrouwen, ik ben hem gewoon echt aan het besodemieteren, en dat terwijl ik hem echt zo graag mag, ik kan zo om hem lachen. Chowi, iemand met wie ik op persoonlijk vlak ook zo goed klik maar bij wie ik nu dus ook de schijn moet gaan ophouden dat ik haar wel / niet verdenk. En weet je, zo kan ik eigenlijk over iedereen wel iets zeggen. Echt het persoonlijke stukje kruist het spelstukje soms wel want ik mag deze groep zo ontzettend graag. Ik speel misschien te achterbaks en doordacht ja, maar ik hou echt van de groep. Hopelijk willen jullie na afloop nog vriendjes met me zijn want geloof me, ik ben echt een lieve jongen, alleen in het spel soms gewoon even niet. Niks persoonlijks, ik wil gewoon heel graag zo lang mogelijk in het spel blijven en die pot winnen  ::hug::

Aflevering 5 dus en het wordt gewoon zwaar. We zitten met een slimme, sociale groep en ik zou gewoon niet weten wie er nog af gaan vallen of wie er de finale gaan halen. Iedereen heeft die potentie. Daarom vier ik het ook als een feestje bij elke aflevering die ik doorkom! Het spel is fantastisch, ik ga er voor de volle 100% voor. Ik ben nog lang niet klaar om eruit te vliegen dus ik ga alles op alles zetten om in het spel te blijven. Tussen alle hardheid door probeer ik het op Discord echt wel gezellig te houden. Recentelijk onderzocht, maar ik heb de meeste berichten in het kandidatenkanaal. Mensen omschrijven mij wel eens als iemand die graag de lijm van een groep wilt zijn en zo zie ik mezelf denk ik ook wel. Ik klets gewoon heel veel met iedereen want ik heb oprechte interesse en ik heb gewoon echt een sociale kant. Hey jongens, spelletje spelen? Of krijgen we dan Dennis en Tim achter ons aan omdat we teveel aan het theeleuten zijn?  ::rofl::

Goed, ik ga proberen te slapen. Ik heb weer eventjes mijn hart gelucht want dat is soms gewoon echt even nodig in het spel. Ik praat nu in feite tegen niemand (ja hoi kijkers, jullie lezen dit ooit wel), maar gedachtes op papier zetten is gewoon even lekker. We gaan iets moois maken van aflevering 5. Ciao, tot de volgende biecht luitjes!  ::zwaai::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] De geheime biechten
« Reactie #36 Gepost op: 17-07-2022, 17:43:06 »
Ricardo haalt even in

Tijd om weer eens mijn biechten te sturen!

Biechten Test 1

Ik had me voorbereid door alle lijstjes te noteren op papier in mijn molboekje te noteren. Ik heb ook elke overeenkomende antwoorden gearceerd met markeerstiften zodat ik in 1 opslag kon zien. Het opschrijven hielp ook met het onthouden van de antwoorden van specifieke kandidaten die ik de mol wel zie zijn. Ik ben niet helemaal tevreden met de manier waarop ik gespreid heb. Ik wilde wat meer vraagjes op Molfreak Arno zetten en was van plan om niks op Nieky te zetten. Verder heb ik op iedereen waar ik heb willen inzetten 5 vragen of meer gezet en ik heb mijn test ook snel genoeg gemaakt. 

 

Even een paar woordjes over elke deelnemer. Chowi is de grote onbekende voor mij in dit spel. Ze is de enige dame en ze heeft een sterke persoonlijkheid. Ik mag dit wel en ik verwacht dat ze best ver kan komen, omdat veel gaan trappen in haar nepmollen gedrag. 

Midas is de benjamin van de groep. Ik ken hem niet zo goed. Ik zie hem wel eens verschijnen in de discordserver, maar ik denk niet dat hij het in zich heeft om de mol te zijn. Hij is echt te jeugdig voor die rol. We hebben al eens jonge mollen gezien, maar Midas lijkt me echt te jong. 

De andere jonge hengst zie ik nog wat vaker voorbijkomen in de discordserver. PieterBasje kan het zeker wel zijn, maar ik voel het niet zo dus ik heb bewust minder vragen op PieterBasje gezet. Ik denk wel dat hij ver kan komen, want ik denk wel dat hij manipulatief is.

GerritDeBloempot is een iconische verschijning op het forum. Hij komt af en toe rond de periode van Wie is de Mol? Online even bovengronds en verdwijnt daarna weer. Lekker een mysterieus type dus net zoals Chowi. Wat ik van hem heb gezien is zeker wel een potentiële mol.

Lan ken ik eigenlijk niet heel goed, het is een lid van voor mijn actieve forumleven. Ik weet wel dat hij in de videoserie van Enigma zit op Youtube wat in mijn prachtige Apeldoorn gespeeld werd. Daar was het wel een van mijn favoriete deelnemers. Hij was zeker weten een tactisch sterke speler en weet hoe dit soort spelletjes werken. Hij is zelfs oudwinnaar!

Molfreak Arno is normaal gesproken een schatje. Ik vind hem moeilijk in te schatten. Hij is al eens een mol geweest in een spel waar ik samen met WhattheFrank als eerste afviel. Daar heb ik hem bewust weggelaten, omdat ik het toen gewoon weg niet hoopte dat hij het zou zijn. Toch een goede actie van de mol dus.

WhattheFrank is zo verdacht dat heb ik bewust lekker aangedikt zodat iedereen Frank mee gaat nemen als mol. Zo kan ik de kans op doorgaan vergroten. Ik weet dat hij het kan en dat hij heel sluw kan spelen. Hij wint niet voor niks het spel Z4P. Verder is dit gewoon een toffe peer.

Wie ook een toffe peer is waar ik mee gespeeld heb in een molspel is NielsE. Ook hij kan de mol zijn en is een sterke speler. Ik kan redelijk goed met hem en we lopen altijd wat aan te klooien. 

Nieky ken ik vooral van de sportkant van het forum. Ook al hebben we al 2 spellen samengespeeld hebben we vrij weinig interactie met elkaar gehad. Hij houdt van spelletjes spelen en dat is eigenlijk alles wat ik van hem weet. Ik denk dat hij niet zou willen om de mol te zijn, omdat hij daar geen tijd voor heeft.

Laatste 2 ga ik even in 1 blokje doen. Spacycolours en MollenvangR, de hosts van vorig jaar. Ze weten dus hoe een spel in elkaar zit en hebben allebei de potentie om een mol te zijn. Het zijn ook 2 mannen die ik wat beter ken van Team Fatinidad uit het forumspel RN Most Wanted. Ik denk dat ik ook een bondje ga oprichten met MollenvangR. 

 

Ik praat eigenlijk met niemand dagelijks over het spel, dus op het moment ben ik een beetje de kluizenaar van het eiland. Iedereen waar ik een beetje mee praat is ook gelijk heel erg verdacht. Nou laten we de executie even afwachten.

 

Biechten Aflevering 2

Ik heb het gered, helaas niet mijn scherm gezien. De sfeer achter de schermen is geweldig. Misschien wel iets te dat het ten kostte gaat aan het spel. Helaas niet het geluk gehad als in 2020 dat een hoofdverdachte van veel kandidaten vertrok in aflevering 1, TimvDons.. Lan had ik eigenlijk al afgeschreven. Ik denk dat het puur toeval is dat hij als enige niet lid van Discord is. 

Kaki Maki Trainers

Exact als ik had gedacht komen de maki's nog van pas. Ik ben goed gebond met Bakoly. Ik ben meer gehecht aan haar dan aan welke kandidaat ook. Ik ga lekker afwachtend doen in deze opdracht en ik ga lekker kijken wie er gaan sturen, maar geen beslissingen gaan maken. Frenkie heeft al dan niet bewust zijn maki 2 dagen geen eten gegeven. Dit heeft hij voor mijn gevoel echt expres gedaan om verdacht te worden. Dit had directe gevolgen voor de rest van het spel. Bakoly heeft ook geen geld opgeleverd, omdat ze niet ingezet kon worden in de laatste situatie. Ik had dat al door, maar ik liet het lekker even lopen. Ik ben al amper verdacht dan kan ik ook wel eens een beetje de touwtjes laten fieren. Nu neem ik Bakoly lekker de rest van de reis mee in mijn rugzak als een soort mascotte. 

Wizards of Kirindy

Dit is een opdracht die me niet heel veel boeit, omdat ik niet zoveel snap van het spel. Tijd voor Ruben van der Meer en Tijl Beckand met de Grote Improvisatieshow. Tijd om wat plezier te maken, PieterBasje deed heel stoer. Ik ga hem aanvallen en kijken of het spel loskomt. En daar ga je dan. In elkaar geslagen door een groepje van 4. Wat zielig zijn die lui ook! Ah fijn, Gerrit heeft lekker elk huisje leeggeroofd en heeft lekker zijn 2 jokers en een flinke hap uit de pot genomen. Lekker een deuk in het groepsgevoel voor wat topito's en jokers.

Spam Glam

Deze opdracht heb ik de perfecte positie, ik heb de rode kleur. Dat hoeft de rest niet te weten. Zo kan ik lekker zo weinig berichten mogelijk sturen en alvast de rode kleur locken op plek 11. Plek 1 is een vraagteken. Ik denk eigenlijk dat het een vrijstelling is die misschien te verzilveren is door iemand met de juist kleur/speciale vrijstelling kaart. Ik ga lekker een beetje tegenstribbelen en kijken wat de rest gaat doen. Ah Pieterbasje is weg. Hij zou wel gekidnapt zijn of ons in de maling nemen. Een beetje als de schermenexecutie toen met Lodewijk en LdH die de test als snelst hadden gemaakt. PB heeft denk ik een vrijstelling aangezien hij stil is in de groep en op discord waar hij vaak superdruk en actief is.

 

Biechten Test 2

De mensen waar ik het meest mee spreek + GerritdeBloempot en Chowi zijn mijn verdachten. Chowi, Frank, GdB, MollenvangR, NielsE en SpacyColours zijn de namen waar ik mijn test op in ga zetten. Spacy en Frank durf ik gewoon niet af te schrijven al denk ik niet dat ze de mol zijn. Chowi en NielsE zijn zo erg aan het nepmollen, dat het ook nog een moltactiek kan zijn. MollenvangR is heel afstandelijk aan het doen, terwijl wij zouden bonden, ik krijg vrij weinig van hem en uit hem. Ik weet dus niet of we volgende aflevering nog een bondje zijn. 

We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] De geheime biechten
« Reactie #37 Gepost op: 17-07-2022, 17:43:17 »
Biechten Aflevering 3

Ik ben er nog steeds, ik denk dat nu het grote roulettespel wel stopt en we echt richting de juiste personen moeten kijken. Ik heb besloten om mijn oude meme account van een molspel van Chardo weer af te stoffen en in gebruik te nemen. Zo geef je het spel weer wat extra dimensie voor jezelf. Ik kijk heel erg uit naar de opdrachten deze week. Ik ga wel in stress met de test zitten aangezien ik vrijdag in het holst van de nacht vertrek naar London. Ik ben een bondje gestart met NielsE, ik ga lekker mensen op hem afsturen en hem lekker verdacht maken.

YouTube Clickbait

Dit is echt een toffe opdracht, een soort escape room op Youtube. Ik heb al gauw een paar videolinks en verborgen puzzels gevonden en opgelost en ergens vond ik het verassend dat er 2 keer de pauw a la Brent is als doorklikvideo. Foutje van de hosts of een geheime hint? Mijn hint is … van Plezier. Ik heb dit nog niet echt teruggevonden in een video of de link niet gelinkt ik ga morgen weer kijken. 

Ah de pauw is voor een andere video vervangen dus ik denk dat ik nu lekker de kant van mijn filmpje kan onderzoeken.  En we hebben het juiste filmpje gevonden. Een prachtige jongeman die het liedje Some Nights van Fun, dit liedje is dus van Plezier zoals mijn hint was. Ik ga lekker de link inleveren en dan heb ik weer mijn geld verdiend. Ik ben echt de enige met MollenvangR die onze juiste video heeft gevonden. Ik vind het kwalijker dat een heel aantal mensen geen link heeft gedeeld en ik denk dat de mol sowieso een link zou posten, maar dan een verkeerde.

African Songcontest

Mijn calling is hier, een songfestival. Ik heb al eens eerder een songfestival met het thema Afrika gewonnen, dus ik heb wel een beetje ervaring met de muzieksoort. Ik ben in het juiste groepje geplaatst samen met MollenvangR. Hij heeft ook een goede muzieksmaak, maar wel een specifieke waar ik denk niet goed mee te scoren op Afrikaans gebied. Ik wil eigenlijk een lekker dansbaar nummer inzenden. Ik wil geen standaard Afrikaans land pakken zoals Marokko en Egypte. Die landen voelen zich geen eens Afrikaans. Zuid-Afrika vind ik ook te makkelijk ik wil kijken naar West-Afrika: Nigeria, Ivoorkust die hoek een beetje. Nadeel elk uur valt een mogelijk land weg en dit kan dus nog wel een discussie worden die lang gaat duren tussen MollenvangR en mij. Ik denk dat we allebei onze eigen keuze willen doordrukken.

Zuid-Afrika valt als eerste weg, maar dan volgt Nigeria al waar je een gigantische muziekindustrie hebt. Hoe we het voor mekaar krijgen geen idee, maar het is dus Kaapverdië geworden. Ik ben er niet super tevreden mee, maar ik ga toch nog op zoek naar muziek wat meer naar mijn smaak in het land. Uiteindelijk heb ik wat gevonden en ik denk dat het wel gemiddeld moet gaan scoren. En MollenvangR is ook mee. Ik vind toch dat MollenvangR niet zijn best heeft gedaan, want zo'n beetje elke optie die hij heeft aangedragen is zwaar en zwaar onder zijn niveau van liedjes op RN Song Contests.

We hebben tactisch geprobeerd te stemmen zodat de mol niet gaat winnen en wij zo hoog mogelijk komen. Nou ik denk dat ik er te veel vertrouwen in had om middenmoot te eindigen. We zijn echt dik en dik laatste geworden. Ik ben het er zelf ook helemaal niet mee eens. Ik vond ons nummer echt wel beter dan een hoop andere nummers, maar ja wat doe je er mee. Ik hoop dat dit mij en vooral MollenvangR verdacht maakt, want ik denk dat hij de mol niet is met potentie om wel verdacht te worden.

Tambour Circle

Ik heb redelijk het vertrouwen genoten en ik mag dus als eerste gaan langs de bakjes. Oké ik verwacht dat bakje 6 leeg is want ik mag maar tot bakje 6 lopen dus ik ga sowieso max bakje 5 pakken. Laat nu net bakje 5 een joker zijn, mooi die is in ieder geval uit het spel. Ik ga hem niet met mijn leven beschermen. Als ik niet zoveel mijn best doe voor die joker kunnen mensen mij misschien een beetje in de gaten gaan houden. Nou Nieky gaat gelijk vertellen dat ik de Joker gepakt moet hebben. Ik ga de slechtste verdediging ooit neerzetten en de Blame Game starten. Nieky heeft de joker niet ik. Ik heb toch geen jokers nodig, ik wil gewoon dat de andere geen voordelen hebben en dan ben ik tevreden. Eigenlijk ben ik een soort Michael90 in dit spel. Ik hoef al die troeven niet. Ik ga ook nooit aan de topito's voor een vrijstelling komen dus ik ga kijken wij ik die ga gunnen als ik ergens per ongeluk topito's meekrijg. De stemming is duidelijk, ik ben mijn joker kwijt, maar niemand anders heeft de joker te pakken. Lekker gelijke monniken, gelijke kappen de executie in gaan.

 

Biechten Test 3

Ik ben dus een bondje gestart met NielsE en ik heb wel vertrouwen in ons pact, hij deelt veel met mij en ik omgedraaid. Ik heb dankzij Niels Frank helemaal kunnen afschrijven als mol en dat was iets wat ik eigenlijk al wilde doen. Ik heb mijn test vooral ingevuld op Chowi, Gerrit en Spacy en per ongeluk NielsE en Midas nog aardig veel meegenomen. Ik hoop niet dat mijn vertrouwen in Niels me nekt deze executie, maar ik vertrouw hem en ik denk dat ik in de juiste richting kijk met Gerrit als mol. Hij is echt mijn hoofdverdachte en ik durf Chowi gewoon nog niet te schrappen. Spacy kan het ook zijn zo sluw is hij ook wel. Hopelijk tot de volgende aflevering, biechtkamertje. Tot Snel!

Biechten Aflevering 4

Oké Frank is het dus niet en NielsE kan ik vertrouwen ook al heb ik per ongeluk vragen meegevuld op hem we gaan nu het spelletje nog harder spelen met verdachtmakingen richting Niels. Ik ga zaadjes plaatsen bij Frank en Pieterbasje dat ik veel op Niels heb ingezet. Frank wil ook een bondje mij, omdat hij mij kan vertrouwen. Persoonlijk denk ik dat hij een bondje had met Spacy die helaas voor hem aflevering 3 eruit vloog. Voor mij is dat een meevaller. Nu hoef ik alleen nog naar Chowi en Gerrit te kijken en rekening houden met een mogelijk molschap van mijn bondgenoot NielsE. Het gaat moeilijk worden voor de opdrachten deze week om die van aflevering 3 te toppen, maar ik zag wel een veel belovende teaser.

Plonsexecutie

RIP Spacy, ik wachtten op mijn eerste scherm bij de London Bridge en er kwam ineens een executietwist. Nou hoe leuk is dat! Ik heb vrij weinig aan het begin kunnen bijdragen, omdat ik druk was met mezelf verplaatsen door London en pas in de lobby met wat biertjes en GinTonics achter de kiezen startte ik met terug lezen en probeerde ik mezelf te bevrijden en keek ik even op mijn tralies. Mijn woord was snel duidelijk namelijk combinatie en ik zag voor de eerste keer mijn scherm en het was prachtig felgroen. Ik heb toen lekker nog wat drankjes gedronken en wat met de andere hotelgasten gesproken. Ik had uiteindelijk geen keuze meer voor een voertuig dus ben ik lekker gaan waterfietsen. Ik heb weer geen voordeel gepakt, maar geld. Gelukkig was het maar 1 topito, waaraan ik niks heb als persoon zonder topito's. 

Shop Till You Drop

Ik heb hier lekker de anderen laten kijken en pas toen ik weer in Nederland was mezelf in deze opdracht gesmeten. Mensen doen alsof een aantal voorwerpen niks waard waren terwijl bijvoorbeeld de Parkerpennen een fortuin kosten soms zelfs 500 euro. Dat is een lekker makkelijke actie gelukkig kon ik daar een stokje voor steken. Ik heb de rest lekker uiteindelijk de beslissingen laten maken en mezelf afzijdig gehouden. Wel wat adviezen over de prijs van producten. Uiteindelijk hebben we minder dan ik had verwacht verloren op deze opdracht dus dat is prima te doen.

Edelstenenoorlog

Ah dit is de grote opdracht van deze week ik laat me lekker sturen door mijn teamgenoten en die zijn keihard aan het knokken voor onze edelstenen. Ook willen ze mollen door te communiceren en zo boetes te pakken. Prima joh doen jullie dat lekker mannen. Ik ga lekker de duels aan en laat het dorpshuis aan de andere 2 over. Het zoeken van edelstenen heb ik de laatste uren gedaan en er helaas geen gevonden. We hebben de topito's binnen en ik ga witte pakken en deze aan Niels geven die heeft dan bijna z'n vrijstelling als Gerrit aardig doet en zijn witte topito's ook geeft heeft iig een bondgenoot de vrijstelling en kan ik mijn actie verklaren door te zeggen dat ik de mol een vrijstelling gaf i.p.v. een concurrent op de test. 

Biechten Test 4

Ik heb besloten om veel op Gerrit te zetten en Frank en MV helemaal uit te sluiten. Ik heb meer op Chowi bij toeval ook al verdenk ik Gerrit veel meer. Ik denk zelfs dat ik als ik een volgende aflevering door kom alles op Gerrit ga zetten. Het is voor mij zeker, De Bloempot is de mol. Nu is het de taak om de andere spelers van hem af te houden en zorgen dat ik in de finale de test het snelste maak. Alles wat hij doet is in mijn ogen verdacht, maar volgens mij heeft de rest hem totaal niet door. Alleen al de poging tot penningmeester worden, had wel meer ogen in zijn richting moeten zetten toch? Volgens mij heeft hij dit allemaal naar Chowi gewezen. Ik weet dat Spacy, Niels had laten vallen als verdachte dus ik ga Frank lekker voeden en zeggen zet maar op Niels in dat doe ik ook. Terwijl dit niet echt het geval meer is. In ieder geval niet bewust. Dit stukje tekst is zo mooi om te lezen als ik toch fout ga zitten. 
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] De geheime biechten
« Reactie #38 Gepost op: 17-07-2022, 17:44:19 »
Hallo biechtstoel.

Gaan we wéééééér. Weer die zinloze onzin over het pennigmeesterschap. Lekker weer een beetje over de top boosheid spelen, alsof ze allemaal MV'tje pesten, om dan straks na een ondemocratische stemming de pot door te geven aan Nieky. Ik wil gewoon niet dat de pot in handen komt van of Chowi, of Gerrit of Niels komt. Bij mij is ie veilig. Ze zoeken het allemaal maar lekker uit.

 ::zwaai::

Dag biechtstoel,

Ben ik weer. Een beetje boos en geïrriteerd doen werkt denk ik wel. Nu sta ik ineens op 3 stemmen, maar die gaan straks miraculeus verdwijnen. Mark my words  ::) Maar goed, dan is er ineens (nep) molNiels, die denkt mij te kunnen manipuleren of zo.

Ik citeer:

Nilzo — vandaag om 16:39
Als je mij penningmeester maakt en ik krijg er voordelen mee bij opdrachten of iets probeer ik zoveel mogelijk met je te delen. Dan houden we het iig bij ons en niet bij dat groepje wat zou graag iets anders wilt

Nilzo — vandaag om 17:09
Ben vanaf week 1 klakkeloos met je meegegaan uit vertrouwen en hoop dat je ook wat vertrouwen in mij hebt

Nee Niels, ik heb totaal geen vertrouwen in je. Ik vermoed dat je aan het nepmollen bent, maar als je wel de mol bent. Je ziet ee olympische vlag op de foto en jij komt met het WK? Really? En oeps het 12e huisje... nee je moest bij huisje 10 naar beneden.

Ik hou me natuurlijk heel erg van de domme. Er zijn 3 mensen die ik de pot niet toevertrouw. Daar zit de mol tussen, en jij bent 1 van die 3. Die rol gaat of naar mij, of naar iemand die ik wel vertrouw.

We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] De geheime biechten
« Reactie #39 Gepost op: 17-07-2022, 17:44:41 »
De kraan wordt weer opengedraaid, daar ben ik weer!

Het is inmiddels weer een paar dagen verder dus ik moet nu weer serieus gaan nadenken over wie ik verdenk en wie niet. De opdrachten, m'n gesprekjes, m'n schema's, alles neem ik hier uiteraard in mee. Komende test gaat weer interessant worden omdat ik het denk ik weer anders ga doen dan mijn vorige test. Wat dat betreft ben ik nog niet zo standvastig maar hey, ik ben er nog, dus ergens zal ik wel iets goeds doen!  ;D

Er is weer vanalles gaande en ik weet eigenlijk niet zo goed waar ik moet beginnen. Vandaag is het penningmeesterschap van MollenvangR weer op de proef gesteld. Dit is denk ik een combinatie van factoren geweest, de nieuwe lijstjes maar ook gewoon dat het normaal is om hiermee te rouleren. Dit liep, zoals eigenlijk altijd met onze groep, weer eens ouderwets uit op een heerlijke discussie. Ik ga hierin heerlijk mee in de flow, want ik heb een plan. MollenvangR beweert dat hij altijd voor de groep is gegaan en wat hij zegt klopt ook wel en slaat op ons allebei (of ja, dat denken jullie dan  ::)). Ik ben heel erg van de situatie gebruik aan het maken om ook te beweren dat ik echt geen topito's gekocht (dit heb ik dus wel, sorry allen die ik hierover heb voorgelogen  ::sorry::). Het komt erop neer dat MV, PieterBasje of ik erover liegt, maar gezien ik het vertrouwen heb gaat er geen aandacht uit naar die leugens van mij, maar komt de focus op MV. Sorry lieve MollenvangR, we moeten je ook minder pesten!  ::hug::

Ik wil kijken wie er meegaan in het verdenken van MollenvangR en ja hoor, mijn driehoeksbondje met Gerrit en PieterBasje draait als een tierelier. Niemand weet het eigenlijk. Goh ja, is dat van MollenvangR nou een act of is hij echt zo? Wij lijken allemaal wel overtuigd van Niels als Mol, maar ik moet natuurlijk wel een backup hebben mocht Niels eruit liggen. Die 2 heren lijken van Niels overtuigd en willen all-in gaan op Niels, al weet ik niet of ik dit geloof. Ricardo wilt met de stemming voor het penningmeesterschap ook voor mij gaan, daar waar hij eerst nog de back van MV had. Is dit dan een teken dat hij mij meer is gaan vertrouwen, of dat er juist wantrouwen is richting MV? Van Niels mogen we MV niet pesten. Sorry Niels, ik stap wel over naar het pesten van jou, zogenaamd Molletje van me!  ::bravo::

Ik ga dus heel erg mee in de plannen van de verdenkingen van Niels, al GERUIME tijd. Nu komt daar een plannetje bij. Sorry Chowi, je bent mijn bondje maar je weet dit niet, dus even oortjes dicht  ::)

Ik raak er namelijk steeds meer van overtuigd dat Chowi de Mol is. Gewoon het gevoel tijdens opdrachten, het gevoel tijdens gesprekken, ALLES. Nu met de stemming ook. Ik ging er vanuit dat Chowi op zichzelf zou stemmen, maar ze beweert dat ze dat niet gedaan heeft. Nu gaat ze mij aanrekenen dat ik niet op haar heb gestemd, terwijl ze wel tegen me zegt dat ze toch nooit de meeste stemmen zou behalen. Ik ben de bad guy omdat ik op mezelf stem, maar Chowi, jij stemt op ''onze Mol''. Jij vertrouwt ''onze Mol'' dus meer dan je bondgenootje? Je verhaal klopt niet...  ::vergroot::

Gezien ik Chowi verdenk (en niemand dit weet) probeer ik dus zoveel mogelijk mensen van haar af te sturen. Oh ja, MollenvangR is inderdaad erg verdacht jongens, dat met die penningmeesterstemming, oh ja kijk mijn schema's eens blabla.... wat moeten we met hem? En dan die snuiter van een NielsE? Nee hoor jongens, ga hun maar allebei verdenken, ik vind het helemaal mooi! Ondertussen blijf ik uit alle hoeken informatie doorkrijgen, die ik dan weer doorspeel naar Chowi. Ons bondje is er wel echt maar ik hou alles in de gaten wat zij doet. Ze is echt slim en we komen samen echt met goede plannetjes vind ik. Nou hoop ik dat ik zelf ook kan tippen aan het zijn van zo'n mastermind, want ik wil echt graag winnen  ::love::

Tegen Chowi doe ik dus vooral alsof ik Gerrit en MollenvangR verdenk - dat plan ligt er al tijden. Gerrit ga ik denk ik met de komende test laten vallen. Die jongen liegt wel veel maar is denk ik wel gewoon echt een kandidaat. Nu ik hem wat meer spreek ontdek ik dat wel. MollenvangR blijft een raadsel dus die hou ik er wel bij....
Tegen Niels doe ik vooral alsof ik hem verdenk, maar ook alleen hem. Alles buig ik om naar hem, ik ga mee in zijn chaos, alles naar zijn handje. Ik weet niet of Niels me hierin nog gelooft, maar de act houden we staande
Zoals eerder gezegd willen Pieter en Gerrit all-in gaan op Niels. Omdat ik wel reeel wil blijven spreek ik uit wat ik normaal ook zou doen. ALL-IN GAAN IN DEZE FASE KAN SUICIDE ZIJN. Niels is wel m'n hoofdverdachte, maar we zijn het er alledrie ook over eens, MollenvangR moet wel de tweede zijn. Chowi kan het niet zijn ''vanwege de verdenkingen van Tycho''. Dit verhaal heb ik de wereld in geholpen en blijf ik ook voeden natuurlijk.
Ricardo vertrouwt mij wel, maar ik weet nog niet naar wie hij meer neigt op de test, Niels of Chowi. Dat gaan we ook eens aan de tand voelen de komende dagen
MollenvangR en Niek blijven raadsels, ik klets wel met ze maar krijg het minste van hun los denk ik

Dat is weer even genoeg voor nu, de test komt er binnenkort denk ik weer aan. Die ga ik in met Chowi als hoofdverdachte en MollenvangR als goede nummer 2. Ik voel me goed in het spel, dus de joker? Die blijft misschien nog wel op zak. Mocht ik voor de test m'n hart nog willen luchten dan kom ik wel weer terug. Nou joejoe!

PS: Ik ga me met de aflevering duivelser voelen omdat ik echt tegen iedereen zoveel aan het liegen ben. Sorry, echt waar. Ik moet iets doen om in deze slimme groep overeind te blijven. Ik heb dan wel veel plannetjes uitstaan, zo lijkt het, maar ik trek m'n eigen plan hoor. Stay focussed  ::)

Dag biechtstoel,

Ze wilden iemand anders, dan krijgen ze iemand anders als penningmeester. Of toch niet? Het is tijd om een nieuw bommetje te droppen  >:D



Waar mensen zich druk om maken zeg. Dan is het weer een grapje, dan is het weer echt, dan moet er weer een poll komen, dan is er een poll is dat ook weer niet. Dan vraag ik om een groepsstemming, geen reactie. Ja pleur dan allemaal maar lekker op (aldus in karakter rancuneuze eerlijke MV). Echt die hele pot en die hele discussie kan me gestolen worden. Ik focus me liever op andere dingen.

De pot is nu bij Frenkie (die vertrouw ik na de vorige test 99.9% want sowieso moet ik nog max 3 op 7 mensen verdenken in deze fase, maar dat is een ander verhaal). En het is grappig dat uitgerekend mijn 3 hoofdverdachten op de pot loeren of bij deze discussie betrokken zijn. (Niels die me eerder probeerde om te kopen, Chowi met haar "bezwaren" en Gerrit met zn grapje(s).

Maar goed, wat ben ik van plan? Ik heb met Frenkie gesproken en als hij woord houdt, dan krijg ik morgen de helft van de pot. Frenkie is wel in voor een beetje chaos. Zijn er ineens geen 1, maar 2 penningmeesters. Eens kijken wie er dan het hardste gillen en drama maken...   >:D  Ja jullie wilden het anders, dan krijgen jullie dat ook. Nu maar hopen dat ie echt woord houdt... nou ja en anders kan ik mn tijd weer in andere dingen steken dan boos en verontwaardigd spelen.

Laterrr   ::zwaai::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela