Auteur Topic: [MO22] De geheime biechten  (gelezen 1294 keer)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] De geheime biechten
« Reactie #40 Gepost op: 17-07-2022, 17:45:19 »
Nou vooruit, een kleintje dan voor het slapengaan, al weet je het nooit met de lengte bij mij  ;D

Vandaag was... hectisch. Ik ben de nieuwe penningmeester geworden. Vraag niet hoe. Gerrit was op Discord een discussie gestart, later zei hij dat dit als grap was. Ammehoela. Uiteindelijk is er een poll gekomen op het forum en MollenvangR en ik eindigden gelijk. Toen heeft hij besloten de pot aan mij over te dragen, helft van de groep gelijk weer gepikeerd omdat dit niet democratisch besloten was, echt waarom kunnen wij als groep nooit iets normaal beslissen? De pot, de groepsindelingen, we doen altijd waar wij als groep het beste in zijn, namelijk ouwehoeren  ::)

En nu, nu zit iets me dwars. Of ja eigenlijk, 2 mensen zitten me dwars. MIJN 2 HOOFDVERDACHTEN, MOLLENVANGR EN CHOWI, IK KRIJG HOOFDPIJN VAN JULLIE!!!  :(

Ik zal eens haarfijn vertellen waarom. Ik begin dit verhaal even bij MollenvangR. Die heeft mij dus penningmeester gemaakt. Zodra dit officieel was, kreeg ik gelijk allemaal berichten. Hey Frank, zullen we een bommetje droppen? Wat nou als jij me de helft van het geld geeft? Eh MV, je bent mijn verdachte. Waarom zou ik dit doen? Waarom blijf je zo obsessed met de pot? Ik heb er wel mee ingestemd, maar ik weet nog niet of ik hierin meega. Je slaapt nu, maar ik moet hier nog even een nachtje over nadenken. Je blijft gesloten over je verdenkingen, je blijft totaal niet te peilen. Dit brengt me naar de andere kant van het verhaal

Chowi. Lieve, lieve Chowi. Luister jij eens even heel goed. Wij hebben een bondje. Ik weet de verdenkingen van IEDEREEN, behalve die van MollenvangR. Ik heb ze ALLEMAAL naar jou doorgespeeld, omdat ik samen met jou verder wil komen. Nu beweer jij dat jij de verdenking van MollenvangR weet, en nu MOET JIJ EROVER NADENKEN OF JE DAT MET MIJ DEELT? Hallo, ik steek werkelijk m'n nek uit voor alle info die ik deel, moet constant oppassen met wat ik zeg tegen wie dan ook, en jij wilt dit niet delen? Je vraagt aan mij wat ik aan die info heb omdat ik hem verdenk, maar hallo, het is ook jouw verdachte. Het is ook jouw nummer 1. Wat is dan the big deal van het delen van die info? Of lieg je over je verdachte tegen mij?  ::hypocriet::

Terwijl ik dit typ bedenk ik me dat, heel toevallig, Chowi en MollenvangR allebei hun lijstje met nieuwe vragen nog niet hebben gestuurd in de kandidatenchat. Kan toeval zijn, maar met dit hele verhaal erbij, echt die 2 zijn iets aan het bekokstoven. Dat kan niet anders. Laat deze 2 mensen nou allebei heel toevallig mijn hoofdverdachten zijn. Echt ik vertrouw er geen reet van. Chowi roept wel steeds dat ze twijfelt of ze me wel kan vertrouwen maar ze heeft werkelijk geen enkele reden om dat niet te doen omdat ik alles wat ik weet met haar deel, vind ik toch apart. MollenvangR roept wel dat hij me kan vertrouwen, maar blijft maar testen en blijft maar met bommetjes komen en blijft ondertussen maar gesloten, ja dat weet ik ook niet. Echt ik hou jullie allebei in de gaten  ::vergroot::

De test komt er binnenkort aan. Misschien kom ik nog met een bommetje van geld verdelen, misschien niet. Het spel wordt harder, maar het zal een stuk makkelijker worden als iemand die ik veel spreek uit het spel gaat zodat ik wat minder hoef te liegen. Moet ik eerst natuurlijk zelf wel door zien te komen, maar ik krijg steeds meer vertrouwen in mijn 2 Mollen. Goed, ik ga weer slapen nu, is weer eventjes mooi geweest. Tot de volgende!  ::bravo::

PS: Even een appreciationwoordje voor Chardo en Monkeysuncle. Ik kan hun allebei spreken om m'n hart even te luchten over het spel en dat vind ik echt heel fijn. Thanks heren, dat jullie af en toe even mijn eindeloze gebrabbel aanhoren  ::bravo::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] De geheime biechten
« Reactie #41 Gepost op: 17-07-2022, 17:45:54 »
Russisch roulette, kennen jullie dat?  ::)

Ik zit hier maar weer eens, ik moet het toch even kwijt als kersverse penningmeester. De aflevering is klaar, de opdrachten zijn gespeeld en ik heb echt een goed gevoel. Dit heeft meerdere redenen

Ten eerste; hoera! We hebben onze beste aflevering qua geld sinds de decoys uit het spel zijn. Ik zeg wel hoera, zelf heb ik hier het minste aan bijgedragen dus ik mag niet al te veel met de toeters gaan blazen  ::rofl::
Waar begin ik? Bij Mail Fail? Tja.... D*Nnis maakte de opmerking al terecht, dit was een echte Mail Fail. Er liep hier vanalles mis. Ik had met Chowi afgesproken dat we samen deze opdracht zouden verknallen. We moesten 10 pakketjes bezorgen op 20 adressen, uiteindelijk hebben we maar 7 pakketjes bezorgd waarvan 0 goed.... ja hoe kan dat nou? Maar er gebeuren meer gekke dingen hoor! Niels die pakketje 4 aflevert bij het verkeerde huisje 22, Chowi die bij 11 aanbelt i.p.v bij 2, GerritDeBloempot die bij het verkeerde huisje 86 aanbelt, Niels die iets verkeerd bezorgd aan de hand van de omschrijving van MV (wie van de 2 zal het zijn?), meerdere mensen die huisjes dubbel gevraagd hebben!! (oke, ik zelf ook, ik mag niet judgen). Ik heb wel gewoon een kaartje bijgehouden met de huisjes. Elk nummer wat gevraagd is heb ik erin gekalkt. Toch heb ook ik het voor elkaar gekregen iets dubbel te vragen. Uiteindelijk verdienen we 1110 van de 5000 euro. Ja..... Niet zo goed, maar voor onze groep wel een wereldwonder denk ik

Click the Pick, ja hier heb ik me weer eens ouderwets laten gaan hoor. MollenvangR, Niels en Pieter, geloof me alsjeblieft als ik zeg dat ik echt m'n best heb gedaan om het krijtje van AnneMarie Jung uit te beelden. Ik ben echter geen kleuter van 5. Ik heb geen krijtjes in huis. Ik heb een tijdje door Leiden gestrompeld om iets van krijttekeningen op stoepjes of muren te vinden, bij scholen, niks te vinden. Achteraf als ik al m'n andere foto's laat zien lukt het gelukkig wel, dus jullie zien wel dat ik het kan, alleen die eerste foto was gewoon ruk. Verdacht natuurlijk, als Mol zou je ook de 1e foto verpesten en de rest goed doen als cover. Zou het? Zou de verdenking op mij dan toch weer terug komen?  ::) (Ik geloof niet dat iemand mij ooit nog gaat verdenken maar ik kan ernaast zitten)

Door weer even een aflevering wat minder goed m'n best te doen heb ik veel tijd om te observeren, te kletsen, vuurtjes aan te wakkeren, vandaag ook weer in de kandidatenchat. Het was een gezellige dag. Lief dagboek, vandaag heb ik eens even aan de kaak gesteld dat Gerrit, MollenvangR en Chowi nog steeds hun lijstje niet hebben gedeeld. Dit mondde uit op een discussie (want ja, wij zijn de WIDMO22 groep), waar ik lekker m'n popcorn bij had gepakt. Ik had allang in de gaten dat het nergens op zou uitdraaien, maar toch leuk om te zien wie dan wat zegt. Echt de discussies, de topito-leugen, de masterplannetjes, wat moeten de kandidaten hoofdpijn van mij krijgen als ze dit lezen. Sorry  ::rofl::

Ik zei het al eerder, Russisch roulette. Het is zaterdagavond op het moment dat ik dit typ. Ik heb net mijn test ingevuld, gelijk al toen hij online kwam. Meestal wacht ik even, maar nu voelde het gewoon goed. Ik had een gevoel, het moest eruit. Ik ben, jawel jawel, all-in gegaan.
Nee PieterBasje, nee Gerrit, nee Ricardo, niet op Niels.
Nee Chowi, niet op MollenvangR

Ik heb mijn test volledig op Chowi ingevuld. 20 vragen. Bam. Ik was haar al voorzichtig aan het meenemen in m'n laatste testen en nu word ik eigenlijk met elke dag zekerder. Ik voel iets, ik kan het niet uitleggen. De opdrachten, de plannetjes, de gesprekken in de kandidatenchat, het voelt gewoon echt heel erg alsof ze de Mol is. Ik denk oprecht dat ze geen idee heeft dat ik haar verdenk, dat ga ik voorlopig nog even zo houden. Dit is even mijn geheimpje. Misschien zit ik ernaast en vlieg ik er deze aflevering uit, dan was het gezellig. Maar ik heb eigenlijk wel vertrouwen. De test wordt wel spannend, ik denk dat veel mensen Niels verdenken dus hij moet er wel in blijven. Ik hoop dat ik door kan met dit gave spel. Groetjes!  ::bravo::

Dag biechtstoel,

Daar zijn we weer met de wekelijkse after-testbiecht.


Voor ik daarover begin moet ik eerst nog even iets kwijt. Mijn bommetje... is niet ontploft. #kutdennis. Waarom mocht jij wel van mij 3.000 euro uit de pot graaien, maar mogen wij niet de pot splitten over een penningmeester en een (onder)penningmeester  :-\\ nou ja jammer dan, komt wel weer een nieuwe kans voor mij. Wie mij trouwens na deze aflevering nog (steeds) verdenkt, wat ik echt niet snap als je me überhaupt ooit hebt verdacht, verdient een enkeltje podcast met Jesper  >:D

Goed, dan nu aflevering 5. De aflevering waar het in 2020 mis ging toen ik te vroeg en met een joker op zak all-in ging. Dat heb ik deze keer in ieder geval niet gedaan. Iets met een ezel en een steen... (al heb ik dit keer ook geen joker). Ik heb over 2,5 mensen gespreid. Ik wilde eigenlijk over 3, maar dat is op 7 kandidaten misschien net te veel. Als het goed is heb ik de meeste vragen op hoofdverdachte Gerrit, daarna op bijverdachte Chowi (als je dit leest: ik kan je nog steeds niet 100% vertrouwen in dit spel. Sterker nog: dit bondje is eerder een blok aan mij been aan het worden. Jij laat je niet in je kaarten kijken, nou dan ik ook niet... :P buiten het spel vertrouw ik je wel 100% hoor :) ) Mijn derde verdachte Niels blijft een twijfelgeval, dus dat is mijn halfje geworden.

Ik geloof dat dit mijn verdeling bij deze test als volgt is
15 op hoofdverdachte Gerrit
12 op tweede verdachte Chowi
3 of 4 op Niels (weinig, dus als hij het is, lig ik er vermoedelijk uit)

Ik heb deze test ook extreem goed voorbereid. Ik heb wel alles van iedereen bijgehouden, maar enkel gefocust op de antwoorden en posities van Gerrit Chowi en Niels (en deze uit mn hoofd geleerd). Ik had oprecht rekening gehouden met vragen die zouden komen (moltempel, executiereactie) dus dat scheelde ook tijd. Alleen de quote moest ik even opzoeken. Voor mijn doen was ik (relatief) snel.

Dan het hoe en waarom Gerrit, Chowi en Niels. Even mijn observaties van de opdrachten van deze week overlopen


Gerrit
- Deed zijn best als koffiezetter, maar verzaakte dan weer net 1 puzzel af te maken (ook een mol verdient wel eens een bedragje en 400 valt mee)
- In de pakketjes opdracht, wat hij daar aan het doen was? Verkeerde huisje vragen (die ik hem natuurlijk geef), aanbellen en vervolgens weinig concreets doen. Als enige verkoper, haalde hij niks binnen. En dat voor een pizzaverkoper... dat klopt niet

Chowi
- Deed haar puzzels ook al zo goed (ook een mol verdient wel eens geld en 500 kan net)
- In de pakketjesopdracht gaat ze er vol voor, maar wat is het resultaat? ::art:: euro. Ja sorry hoor... dat gaat er bij mij niet in.

Niels
- Dit lijkt me typisch een kandidaat, hij test anderen uit voor mijn gevoel. Al kan hij ook een mol zijn die zich voordoet als kandidaat. Dingen (bewust) fout doen en goed doen is een soort patroon bij hem.
- Hij maakt fouten, die hij daarna oh oeps weer weet te herstellen. Ja dikke doei... maar als PB en Frenkie foute antwoorden geven, ga je dat niet herstellen toch?
- Doet zijn best bij de pakketjes (of ja soort van, want echt niet alles ging daar goed)

Kortom, lig ik eruit? Dan is Niels toch de mol. Well played my friend  ::ok:: Zo niet, dan ben ik ervan overtuigd  dat Gerrit of Chowi de mol is. Alleen gaat er toch een all-in moment moeten komen. De vraag is alleen, wanneer...? Mocht ik aflevering 6 halen, dan ben ik in ieder geval getraind op het sneller maken van de test.

Tot volgende week (hoop ik).


We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] De geheime biechten
« Reactie #42 Gepost op: 17-07-2022, 17:46:37 »
Ben ik weer!

Wat een weekje. Het begon lekker met die koffieopdracht, daar was ik redelijk op stoom en in de discord kreeg ik ook contactjes en zat ik er lekker in. Maar toen kwam die mail opdracht precies tegelijk met 3 klassen examenwerk wat nagekeken moest worden. En dat ging even niet met de specifieke tijden. Dat vond/vind ik wel lastig want het spel zit leuk in elkaar; ik ben blij dat ik eindelijk een keer meedoe, maar tegen het gespam en het enthousiasme en de investment van deze groep kan ik gewoon niet opboksen. Dat maakt me best wel onzeker....

Maargoed; inhoudelijk dan maar. Na afgelopen groene schermen is er nog geen duidelijke reden waarom ik zou wisselen van mol. Niels, Chowi en Gerrit blijven dus op mijn radar staan. Maar er is deze week wel nog een naam bijgekomen; Frank.

Frank zou een ideale mol zijn. Is een beetje de sociale spin in het web van de groep en doet weinig goed. Ik heb hem wellicht iets te voorbarig afgeschreven na de 1500 euro bij de tambours. Maar misschien heeft ie die er ook wel weer ergens uitgespeeld. Gelukkig zat hij vaak samen met Chowi deze aflevering dus die antwoorden kon ik combineren in de test.

Vanwege mijn mindere dagen heb ik alleen het lijstje van Gerrit (die hij openbaar had gepost) weten te bemachtigen. Maargoed; de vragen die ik op hem wilde spreiden heb ik dus kunnen opsparen tot het eind van de test. Mocht ik verder komen dan wordt dat ook wel weer een probleem want sociaal ben ik gewoon niet goed bezig.

Het grootste deel van het examenwerk zit er nu op. Dus er is iets meer tijd! Dat is het goede nieuws. Het slechte nieuws is dat ik met Hemelvaart van donderdag tm zondag een weekendje weg ben met vrienden en ik mijn offline sociale leven toch belangrijker vind en er dus niet veel zal zijn. Mocht ik doorgaan zal het wel weer een week vol onzekerheden worden, maar we geven niet op!

 ::zwaai::

PB heeft hulp nodig ::jaja::

Holy. Fucking. Shit.

Ik schrijf dit 2 minuten nadat gerrit is afgevallen. Gerrit en ik zaten allebei all-in op Niels.

Ik heb deze executie dus op TIJD overleefd. Ik was waarschijnlijk ietsje sneller.

O mijn god. Ik ben een mess. Ik moet komende week echt heeel erg goed gaan speuren, want zo kom ik er niet uit.

GROETJES  :o :o :o
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] De geheime biechten
« Reactie #43 Gepost op: 17-07-2022, 17:47:18 »
Aflevering 6



Dag biechtstoel,

Er klopt iets niet... Ik ben in de war. Gerrit uit het spel  ??? Die rode knop, daar is iets mee... toch? En zo niet, is dan TOCH Chowi, mijn maatje, de mol? Of heb ik geluk gehad dat ik drie vragen op Niels gezet heb? Als er geen twist komt, waarbij Gerrit terugkeert in het spel, ga ik over die 2 spreiden om in ieder geval. Aan de reacties te zien na zijn exit, zijn er veel mensen verbaasd. Ik houd mezelf bewust op de vlakte en plaats alleen twee keer een  ::hug:: ::hug::

Zit ik zo erg mis? Ricardo: heb ik 2 keer maar 2 vragen op gezet. Doet te veel goed in mijn schema een echte kandidaat (los van die actie met het songfestival). Kan het niet zijn.

PB: vorige test 1 vraag op gezet, doet ook te veel zijn best al heeft hij nog wel eens dubieuze acties. Kan het ook niet zijn.

Frenkie was een hoofdpijndossier, maar letterlijk 2x 1 vraag op hem gezet, die kan m niet zijn.

Nieky... afgeschreven om zijn inactiviteit, maar wat heeft die jongen wel goed gedaan als hij er wel was? Moet ik hem nu toch wel weer meenemen?  ??? Ik ga zijn handelen toch nog eens onder de loep nemen deze week.

Alle lijntjes voor wie de mol is, gaan toch naar Chowi (of Niels), of Gerrit...  ??? Echt ik snap er niks meer van.  Één ding weet ik wel: ik zit in aflevering 6. Als ik komende ronde afval heb ik het ook dik en dik verdiend want dan zit ik er goed naast. Maar Dennis en Tim kennende, komt Gerrit gewoon terug...  ::zwaai::

Nee, Gerrit komt niet terug
Dag Biechtstoel,

5x gaf Dennis een rood scherm. Kijk en vergelijk. We worden gefuckt of ik ben paranoia. Gerrit komt gewoon terug hoor...

Lan:
Helaas eindigt het avontuur voor jou hier! Bedankt voor je deelname ::hug::. Neem afscheid en kom mee!

Arno:
Helaas eindigt het avontuur voor jou hier! Bedankt voor je deelname ::hug::. Neem afscheid en kom mee!
 
Spacy
Helaas eindigt het avontuur voor jou hier! Bedankt voor je deelname ::hug::. Neem afscheid en kom mee!

Midas:
Helaas eindigt het avontuur voor jou hier! Bedankt voor je deelname ::hug::. Neem afscheid en kom mee!
 
Gerrit
Helaas stopt hier het avontuur voor jou ::sorry::. Bedankt voor het meedoen! Kom mee!

 ::zwaai::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] De geheime biechten
« Reactie #44 Gepost op: 17-07-2022, 17:48:42 »
Gerrit neemt afscheid
Omdat ik eigenlijk het hele seizoen niet heb gebiecht wil ik toch even een afvallersbiecht de deur uit gooien.

Eerst even een kort bedankje naar de kandidaten:


Arno: Mijn nieuwe favoriete Belg! Ondanks dat je het niet lang vol hebt gehouden, heb ik toch een aantal keer flink om je moeten lachen. Ook was je erg leuk in de podcast!

Spacy: Stiekem was ik heel blij toen jij afviel, niet als persoon hoor, maar omdat ik je zo lastig kon peilen. Was je nou aan het nepmollen? Of was je echt de mol, met een bijzonder moltactiek? Ik kon je bij de testen maar niet helemaal loslaten. Ook was je erg gezellig in de discord en gaf je erg leuke antwoorden tijdens de jackbox avondjes :)

Midas: Het neppe duracell konijn! Ondanks je leeftijd was je een erg gezellige toevoeging voor deze groep. Sorry voor het pesten!

NielsE: Ik ben op jou uitgevlogen, je hebt het dus geweldig gespeeld. Je was een heerlijke vent om mee te lullen, en je droge humor was fantastich!

Chowi: De enige kandidaat die niet zo leuk was.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

MollenvangR: Ik heb genoten van onze privé gesprekken! Jij kan heerlijk over van alles en nog wat lullen! Ook je woordgrapjes waren heerlijk! (Soms wel een beetje vervelend ;))

PieterBasje: Je kinderlijke, maar toch ook volwassen enthousiasme was heerlijk! Ik kon soms ook smakelijk om je lachen. Ik hoop dat je het spel wint, of iniedergeval als eerste minderjarige ooit de finale haalt! En jij bent voor mij het echte duracell konijn!

Ricardo: Hoe zeker je ook was, ik ben echt niet de mol Ricardo! Ik kreeg van Ricardo de dagen voordat ik afviel wel meerdere keren het bericht om mij te testen of ik de mol was. Ik ging hier lekker mysterieus op in, maar helaas heeft mijn exit er niet voor gezorgd dat je nog verder in een tunnel gedrukt werd. Of was het toch allemaal een leugen? Je bent echt niet te pijlen. Ik heb ook genoten van je meme-account, heeft meerdere keren een dikke glimlach op mijn gezicht getoverd.

Frenkie: Je was heerlijk actief op discord en in het spel. Ook was het bondje dat we hadden erg fijn, al denk ik nu achteraf dat PieterBasje en ik er keihard ingetrapt zijn. Je bent een toffe gast, en ben blij dat ik je heb mogen leren kennen!!

Nieky/Lan: Ik heb jullie beide niet echt gesproken, omdat jullie niet op discord waren. Maar ik ben iemand die zich nogal snel ergert aan anderen, en dat was bij jullie beide niet het geval. Dus ergens deden jullie iets goed :)

Mijn idee voor mijn laatste test was om hem zo in te vullen dat ik niet af zou kunnen vallen. Ik wist dat PB all-in zou gaan op NielsE, dus mijn idee was om bijna all-in te gaan, en dan op elke andere kandidaat 1 vraag extra goed beantwoorden ten opzichte van PieterBasje. Maar ergens heb ik hier een hele dure rekenfout gemaakt ben ik bang. Of PieterBasje is het zelf natuurlijk, maar als ik de test terugkijk ben ik waarschijnlijk vergeten een extra vraag op Frank in te vullen...

Ik ben in dit spel veel te goedgelovig geweest. Ik vermoed nu dat ik een bondje heb gehad met de mol. Momenteel denk ik dat Frenkie het is. Via via heb ik gehoord dat Arno zijn test op Frenkie ingevuld zou hebben, dus heb ik hem meteen uitgesloten. Dit zal dus niet het geval geweest zijn. Ik baal heel erg en ben nu alleen maar aan het denken wat als? Maar dat heeft natuurlijk weinig zin meer.

Wel ben ik heel dankbaar voor dit leuke avontuur en de toffe mensen die ik heb leren kennen! Hopelijk zullen er nog veel jackbox avondjes volgen in de toekomst! Ik zal zeker actief blijven op het forum en hoop over 2 jaar weer te kunnen doen!(Of volgend jaar, maar dat lijkt me niet waarschijnlij  Ook zal ik aan zo veel mogelijk andere forumspellen mee gaan doen, want wat zitten er veel toffe mensen op dit forum!


Dat moet je zelf bepalen Frank
Beste hosts,

MOET ik op de rode knop drukken? Ik heb namelijk de neiging om het niet te doen maar ik wil geen spelregels overtreden ofzo  ::rofl::

::rofl:: Het hele dilemma is druk je wel of niet ::rofl:: Waarom zou je moeten drukken?

Oh dan had ik het verkeerd begrepen, ik dacht dat het misschien om een eventuele volgorde ging en niet om het wel / niet dilemma  ::tandpastasmiley::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] De geheime biechten
« Reactie #45 Gepost op: 17-07-2022, 17:50:19 »
Hoi! Nieuwe biecht. Ik heb geen zin/tijd om weer het opdrachtenriedeltje te doen, dus er komt weinig structuur in deze biecht.

Op het moment dat ik dit typ fluit de scheids  af in Feyenoord - Roma, dus ik ben in een agressieve bui vandaag. Hou daar rekening mee!


Ten eerste ben ik absoluut clueless. Ik had een bondje met Gerrit, en we gingen beide all-in op Niels. Nou ik heb dit dus overleefd op tijd, en dat betekent ook dat ik (rekening houdend dat Chowi ook niet de mol is door de test van Midas) nu al 2/3 testen door ben gekomen met 2/3 goede antwoorden. Dat moet haast wel betekenen dat  iedereen finaal verkeerd zit. Er zit echt een vloek op mij en mijn bondgenoten trouwens. Van de 5 huidige afvallers, had ik een bondje met 3. Je zou zeggen dat je daar veel info uit haalt, maar stiekem is het eigenlijk TE veel. Ik heb via Frenkie Spacy's verdenkingen gehoord, dus hier kwam ik op uit:

Frank -- Midas en Arno zaten ophem
PB -- Ben ik zelf, kan niet
MV -- testen spreken tegen, Spacy zat erop
Niels -- Kan niet ivm gerrit executie
Chowi -- Kan niet ivm met  Midas en Spacy
Nieky  -- Kan niet door Spacy
Ricardo -- Kan niet door koffie

Dus ik hou letterlijk NIEMAND OVER

EN IK KAN DE STRESS NIET AAN
EN IK GA AFVALLEN KOMENDE TEST WANT IK HEB GEEN FLAUW IDEE
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Het is inmiddels 5 minuten later, ik ben even afgekoeld. Ik heb uiteindelijk maar besloten dat de kans dat Frenkie hier liegt te groot is, dus die neem ik dan niet mee. Dan krijg je dit:

Frank -- Midas en Arno zaten ophem
PB -- Ben ik zelf, kan niet
MV -- testen spreken tegen(maar aangezien iedereen waarschijnlijk fout zat ook weer niet)
Niels -- Kan niet ivm gerrit executie
Chowi -- Kan niet ivm met  Midas
Nieky  -- Kan
Ricardo -- Kan niet door koffie

van Nieky wil ik gewoon niet dat ie het is, inactiviteit is namelijk geen molactie. Daarom denk ik dat ik komende test 50/50 MV en Ricardo ga. Ricardo glipt overal tussendoor, maar haalt dan ook veel geld binnen. Dat is dus het dingetje. Maar alles in mij schreeuwt dat ik de volgende ben. Mijn doel in dit spel is om pagina twee qua topics haal, daarna ben ik tevreden. Op dit moment zit ik daar dus net niet aan, dus als ik straks afval zou dit extra zuur zijn.

Ik heb vandaag ook een tip van Chowi gekregen. Zij heeft me verteld dat ik meer op
 acties, gevoel en ftm moet letten. Dit probeer ik te doen, alleen mijn gevoel heeft me al vaker fout laten zitten (Spacy mini editie, Niels deze editie) dus daar kan ik niet echt op vertrouwen. Ook heb ik geen ftm, WANT IK BEN LUI OKE!!! Dus ja, acties it is. Ik weet ook niet wat ik er allemaal van moet vinden. HAD FEYENOOORD NIET FF KUNNEN WINNEN OFZO AAAA

Hoi! Ik ben weer afgekoeld, even rustig. Ik ben erg benieuwd naar de opvolgende dillema's. Ik ben erg benieuwd naar de opvolgende dillema's, en wat mijn medespelers gaan doen. Ik denk toch dat de meerderheid drukt, maar ik ga mezelf weerhouden. Ik ga niet op de knop drukken. Ik denk zelfs dat de rollen misschien wel omgedraaid zijn dit keer, dat gretigheid word gestraft en als je niet drukt je juist voordeel krijgt. Ook vermoed ik nog wel iets met Gerrit die terugkomt, maar dat is me ook grotendeels door hem zelf aangepraat. Hij zit nog in de denial fase denk ik ::rofl::

Tja, wat valt hier nog meer te bespreken. Ik ben echt zwaar de weg kwijt, en moet nog ff goed naar de feiten kijken. Het lijkt soms ook wel alsof ik de enige kandidaat ben in de groep. Soms denk ik echt: 'Waar zijn jullie in godsnaam mee bezig?'. Dan  probeer ik de groep te overtuigen om ons weer terug op de rails te krijgen, maar ik word 9/10 keer glashard genegeerd. Tja, wat kan je dan nog doen behalve toekijken. Niemand luistert gewoon, en daar kan ik soms nog best mee zitten. Schijnbaar wil de groep niet dat de opdrachten slagen, en ze maken het de mol bijzonder makkelijk. Ook met het roeien, ik heb al meerdere voorstellen gedaan en ze blijven maar doorroeien als een stel gehypnotiseerde kikkers. 'IK MOET ROEIEN, IK MOET ROEIEN, IK MOET ROEIEN, IK MOE-' ach je begrijpt het wel.  er  zit gewoon 0 structuur in, en als iemand die probeert de brengen doet iedereen alsof zijn neusbloed. He bah, ik hoop dat Gowi snel afvalt. Zo moet ik elke keer /haar eraan toevoegen, wat een werk! Ik heb me ook maar weer opgeofferd met de vogelgeluiden, want iedereen zijn ego ligt te hoog schijnbaar. Met Gowi 'resoneert de opdracht niet' en de rest(hé, ik zie een patroon!) negeert het gewoon. Iemand moet het doen hé, dan doe ik het wel. Laat PieterBasje het kind maar lekker alles opknappen waar de volwassenen geen zin in hebben!! Echt volgende keer ga ik lekker meedoen, 'nee hier ligt mijn ego te hoog voor dus ik doe het lekker niet!'. Simpel als het is. Ik heb inmiddels ook al 2/3 deelopdrachten gedaan, en Niels heeft zijn opdracht gedaan nadat ik hem even flink heb aangespoord(ja, de rest negeerde de opdracht weer!  :-\\). Nou word ik TOXIC! Onthou, alles wat ik hier zeg meen ik niet WANT IK BEN BOOS en ik moet gewoon even zeiken op iets of iemand. Ik ga echt afvallen, dat moest haast wel. Weet je wat, als ik komende executie doorkom dan ga ik winnen. Ik MOET iets doen, anders vind ik dit echt enorm zonde van mijn geluk. Ik ben tot nu toe echt 2/3 keer doorgegaan met 2/3 antwoorden waarschijnlijk(misschien nog wel meer zelfs), dusals ik nu op een onnodige en onnuttige manier afval dan vind ik dat simpelweg megazonde. Iets wil mij in het spel houden, dus ik moet die kans met beide handen aanpakken en niet laten slingeren. Anders komt het nooit meer goed en geraak ik nooit ver. Het ding is: mijn concurrentie is zo goed. Iedereen waarmee we spelen is oprecht een goede en slimme speler, die echt weet hoe dit spel werkt. Daarom ben ik ook zo bang nu, want aangezien we al in afl 6 zitten zijn we nu nog over met alleen mensen die echt wel het een en ander over dit spel weten, en echt weten hoe dit spel werkt. Een groepje mensen die (voor wat het lijkt) alles op een rijtje hebben en het spel goed kennen vs een radeloze puber met zijn hoofd in een zak stront. Ik gok mijn kansen niet heel hoog als ik er zo naar kijken. HIDM, (of wie het dan ook overneemt), verwacht me alvast in de uitzending komende week, because my balls are getting crushed. Absoluut, geen twijfel aan mogelijk.

Nou nu ga ik maar verder met beleven, spelen en vooral genieten van dit machtig mooie spel wat me vele uren aan hersendraaien in bed hebben gekost. Ik voel me weer echt een flop, ik was echt echt ECHT overtuigd van Niels als mol. Op dit moment ben ik en blijf ik dankbaar  voor deze kans en al die leuke mensen op me heen die elke dag een stukje beter maken <3. Echt ik kom niet meer uit mijn woorden. Ik ga nog janken als ik zo doorga, dat motten we niet hebben dus ik sluit het hier lekker af.

Joejoe, of op zijn malagassisch: veloma!

We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] De geheime biechten
« Reactie #46 Gepost op: 17-07-2022, 17:51:37 »
Oke Frank
Hallo,

Ik geef mijn 2 gouden topito's aan Chowi. Als het goed is gaat ze hiervan een joker maken. Kan dat op deze manier? Groetjes!  ::zwaai::

Dag biechtstoel,

Deze keer even een pre test biecht (in plaats van de gebruikelijke after test biecht). Ik ben sinds het afvallen van Gerrit echt lost. (en die komt volgens mij ook echt niet meer terug, zoals ik eerder dacht, dat was te mooi om waar te zijn). Het is een chaos in mijn hoofd en hoe ik de puzzelstukjes ook leg, ik kan er geen peil meer op trekken. Welke puzzelstukjes ik gebruik? Mijn vorige testen en observaties in het spel. Ik had een vast stramien van 3 verdachten (Gerrit, Chowi, Niels) en in een eerdere fase Nieky/Spacy daarbij.

Als ik nu alles naast elkaar leg, kan het alleen maar Chowi zijn... maar ja dat ligt er dik bovenop. De lijst van haar acties is echt immens.

Aflevering 1
- In de Repelsteeltje chat stuurt ze aan op een fout land met als betaalmiddel euro
- Ze fixt samen met mij een boete bij de opdracht 24 (heel subtiel)
- Ze zet zich op cruciale plekken in de klauterboom (tekent een boodschappentassen terwijl het om BOODSCHAPPEN gaat, ja teken dan ook een stokbrood, kaas e.d)
- Verdient geen geld bij Bungee (er moet 1 iemand springen in haar team, zij zit in een team met 2 mensen die aangeven wel te willen springen en zij heeft hoogtevrees. De mol deelt de ploegen in, heel handig als je in zo'n team zit)
- Verspeelt haar stem aan decoy 3 Chardo (duidelijk Vermoljoen)

Aflevering 2
- Is een van de mensen die mijn plan afschiet en dan ook nog eens gelijk eindigt bij de aura's
- Bemoeit zich sneaky met de inzet van de foute maki's op de foute plekken (en maakt enkele verwarrende tekeningen). Bovendien is haar maki die goed is met schilderen weg, voor we die kunnen gebruiken
- Zit in het zwarte team bij de wizards, zet slechts 100 euro in, bij team zwart wordt al het geld van rood/blauw weggespeeld, maar aangezien Gerrit de huisjes leegrooft, maakt dat niet uit

Aflevering 3
- Onmols: komt niet op een super goede molpositie bij het songfestival (maar frenkie doet hier het werk? dat weet ik niet)
- Youtube clickbait: ik kom met rondje door de lucht 1 en het juiste antwoord was de niet gevonden video met nummer 2...  ::)
- Tambours natuurlijk geen geld pakken en haarzelf een beetje er tussen manouvreren

Aflevering 4
- Ze laat mij doodleuk stikken bij de plons executie
- Hier doet ze ook iets raars en onmols? : 500 per ongeluk pakken met haar luchtbedje, maar ja als je dan 300 euro betaalt voor edelstenen hint, topito's koopt stenen koopt in het dorpshuis en doodleuk wel wat stenen weet te vinden, verdien je netto nog bijster weinig en lijkt het alsof je je best doet

Aflevering 5
- Wat ze bij mail fail allemaal aan het doen was...? ik weet het niet, leverde geen moer op
- wil graag bij koffiezetters, dat is de minst goede molplek. Dat is ook erg onmols 5 puzzels oplossen en 500 euro binnen  brengen

Aflevering 6
- Lekker klooien in de dierentuin al verdient ze dan nog wel 100 euro met vogels tellen
- Geen opdracht aannemen bij het roeien

Het lijkt allemaal zo voor de hand liggend bij Chowi, maar er zitten ook een paar niet molse acties bij. Bovendien heeft ze altijd tegen mij gezegd: ik nepmol... maar ja is dat haar strategie? Ze is nu de meest logische moloptie, alleen toch... twijfel overheerst. Dan de anderen nog even overlopen

Frenkie had ik 0 vragen op in eerdere test, kan het niet zijn, Ricardo doet te veel onmolse acties (en als ie het wel is, lig ik er terecht uit).

Niels verdient ineens 600 euro en daar had ik de vorige test 3 vragen op gezet. Vorige aflevering bij de foto's maken, gedroeg hij zich verdacht en kandidaats. Hij wilde denk ik Frenkie en PB uittesten.

Dan Nieky. De man die altijd weg lijkt te zijn, veel afwezig is, een keer met stip op mijn lijst kwam, maar daar ook weer vanaf ging. Maar wat doet hij eigenlijk?  ??? Helemaal niet zo veel functioneels volgens mij als hij er wel is. Zijn daden ga ik ook nog eens onder de loep nemen.

En tot PB. Vaak afgeschreven door mij, maar feitelijk gezien verdient het minste van ons allemaal. Hij roept veel, doet ook veel dingen goed, maar er gaat volgens mij ook heel veel mis bij die jongen. En zoveel verdient hij dus ook weer niet. Wat als we dan TOCH allemaal door deze 14-jarige in de maling worden genomen? Ook zijn daden ga ik nog eens goed onder de loep nemen. Los van test 4, heb ik altijd wel 3-6 antwoorden op hem gezet. Bij test 4 waren het er  1 of 2.. als het er 2 zijn, kan ik nog door zijn...

Kortom, zoals jullie kunnen lezen: ik ben lost. Ik heb een flinke dosis geluk gehad dat ik hier in aflevering 6 sta. Iedereen die ik verdenk heeft voors- en tegens. Ik krijg de puzzelstukken niet gelegd en weet niet meer wat ik moet doen. All-in? Ja dat is misschien deze aflevering net te veel risico. Spreiden, meest logische optie, maar op wie dan en hoeveel? 2? 3 is te veel denk ik. Ik neem vast afscheid, want na vanavond lig ik er waarschijnlijk uit. En eerlijk gezegd, als ik zo mijn biecht teruglees, verdien ik dat rode scherm ook en heb ik er vrede mee.

 ::zwaai:: (hopelijk tot volgende week, maar waarschijnlijk niet).
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] De geheime biechten
« Reactie #47 Gepost op: 17-07-2022, 17:52:02 »
GerritDeBloempot — 23-05-2022
Ik ben zo vies hard in je val getrapt
[20:28]
Goed gespeeld man
[20:30]
Jij bent het gewoon wel. Vet goed gespeeld om iedereen toch weer van je af te krijgen.


Aflevering 6 is behaald, hoera!  ::bravo::
Laat ik eerst weer even mijn moment pakken om stil te staan bij de afvaller. Wessel. Lieve Wessel. Vlak na je exit stuurde jij me dit, nadat jij (denk ik) vol op Niels hebt ingezet, mede door het aansturen van mij. Ik heb je lang verdacht en nu lig je er mede door toedoen van mij uit. Ik weet dat het een spel is en dat er koppen moeten rollen, maar stiekem voel ik me hier wel een klein beetje slecht over. Ik wist echt niet dat ik zo'n manipulatieve kant in me had. Wessel was zo'n leuke toevoeging voor het spel en ik zal hem echt oprecht gaan missen  ::bravo::

GOED! Een nieuwe aflevering, nieuwe ronde nieuwe kansen! Tijd om nieuwe opdrachten te spelen en hopelijk het masterplan van Chowi en mij door te kunnen zetten. EN WELLICHT! Is er wel ruimte om nieuwe plannetjes te smeden! De exit van Gerrit werpt al gelijk een eerste probleem op. Dit probleem heet PieterBasje. Het is een schat van een jongen en hij is zo fanatiek en ik praat zo graag met hem, maar deze aflevering krijg ik het werkelijk Spaans benauwd van hem

PieterBasje — 23-05-2022
Zeg Frank
[20:21]
Heb jij hier nou een partijtje lopen liegen hier
[20:21]
Over Spacy's verdenkingen
[20:21]
heb jij geen bondje met Chowi
[20:21]
En heb je met haar afgesproken om ons samen valse info te geven over Spacy's verdenkingen


JA PIETER! Ja ik heb gelogen, ja ik heb een bondje met Chowi en ja ik heb afgesproken om iedereen valse verdenkingen te geven. Je hebt helemaal gelijk, maar ik wil niet dat je dit weet. Verdomme. Hoe moet ik me hier nou uit lullen? Die jongen is zo slim, echt waar. Hij heeft inmiddels besloten om Spacy's verdenkingen niet mee te nemen in zijn overwegingen en alsnog komt hij niet uit op mijn Mol. De nadruk ligt nu op Ricardo. Ja, laten we de focus vooral verleggen naar Ricardo, dat klinkt als een goed idee. Als jij nou even je test invult op Ricardo dan weet ik dat hij het niet is (wat ik eigenlijk al weet). Sorry PB, het blijft een spelletje en ik klets nog steeds eindeloos met je mee  ::)

Nu ik het toch over hem heb, hey Ricardo! Met Ricardo heb ik nog steeds goede gesprekken en ik hoop dat hij erin blijft want ik mag hem zo graag. Deze aflevering is Ricardo bezig met openlijk vingers wijzen naar Chowi om haar verdacht te maken. Dit brengt me in de war. Ik denk te weten dat Ricardo namelijk nog wel Niels verdenkt. Ik bericht die jongen eens en ja wat blijkt, Ricardo verdenkt Niels nog steeds, echter ziet hij het wel als realistisch dat Chowi het kan zijn. Hij hoopt dat Chowi afvalt om zo zeker te weten dat het Niels is. Ach Rico, het spijt me, maar jouw verdenking op Niels blijf ik voeden, ja ik vind hem ook heeeeel verdacht, hij moet er wel in blijven hoor, kan niet anders  ::)

Ook over Niels heb ik wel even iets te zeggen. Lieve Niels, het spijt me, maar ik lieg nog steeds ontzettend veel tegen je. Ik blijf maar volhouden dat ik je verdenk en probeer mijn houding ook dusdanig zo neer te zetten dat jij dat denkt, maar ik weet dat je niet achterlijk bent. Ik ben nu aan het doen wat jij ook doet, informatie spitten. Zoveel mogelijk modder gooien en kijken wat er blijft plakken. Kan jij er doorheen prikken bij mij? Alles in mij schreeuwt dat ik je de waarheid wil vertellen over waar ik al weken mee bezig ben, maar dat schopt nog meer in de war voor mij. Je bent een slimme speler Niels. We hebben denk ik een gezonde rivaliteit. Niels roept zoveel dingen door elkaar dat ik op speltechnisch gebied niet meer zoveel waarde hecht aan onze gesprekken, ik verwacht dit andersom namelijk ook niet. We weten gewoon van elkaar dat we veel liegen.

Dan kom ik ook nog even bij MollenvangR. Deze kerel is al weken een mysterie voor mij, mede omdat ik nooit zijn verdenkingen wist, maar AHA! Ik lijk ook hier weer iets op het spoor te zijn. Chowi had al eerder geleakt dat hij op Wessel zat, maar dat dat even geleden was. Blijkbaar weet zij al langer dingen van hem, maar deelt ze die nooit. Nu krijg ik opeens een screen van PieterBasje, dat MV mij zou verdenken. Mij? En, wat is toeval toch mooi, ineens krijg ik niet veel later ook van Chowi te horen dat MV mij verdenkt. Wel toevallig, Chowi die alles deelt, behalve de verdenking op mij. Doet Chowi hier toevallig alsof ze mij ook verdenkt en stuurt ze hiermee MV de verkeerde kant op? MV noemt mij zijn hoofdpijndossier, nou MV, ik hou ook van jou hoor!  ;D

Goed, dat lijkt me weer even genoeg geroddel. Of ja, voor nu. Laat ik even mijn licht op de opdrachten schijnen, m'n biechten zijn even geleden dus ik heb nog wat in te halen!
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] De geheime biechten
« Reactie #48 Gepost op: 17-07-2022, 17:52:12 »
Goed, als eerste, opdracht 1, die eigenlijk niet echt wilt vlotten ( ;D)

Hierbij moeten we roeien, en roeien, en roeien, ik had dit leuker gevonden als wij Aaf Brandt Corstius in ons midden gehad die ons met haar tromgeroffel kon aanmoedigen. Helaas was dit nu niet het geval. Tussendoor moeten we mini-games spelen. Of ja, dat is de bedoeling. Met onze groep.... nou ja goed. Ik laat wel lekker veel van me horen, ik roei echt wel veel. In the end heb ik echter geen enkele mini-game behaald. Ja ik had een Secret Letter opdracht (OHJA, jullie zijn er waarschijnlijk inmiddels wel achter dat die van mij complete onzin was. Ik had verzonnen dat ik op een precies uur moest roeien (wat ik ook heb gedaan, dus vond ik wel leuk). Daarbij kon ik natuurlijk noemen dat ik het behaald had. Echter is dit een slimme groep die bepaalde puzzelstukjes wel kan leggen, dus dit komt vroeg of laat wel naar voren. Sorry, klein leugentje om bestwil moet kunnen toch?  ::vergroot::

Uiteindelijk zijn Niels en Ricardo de 2 mensen die geld binnenhalen met deze opdracht, maar echt van harte ging het niet. Deze groep vindt bij elke opdracht wel weer aanknopingspunten om vingers te wijzen of het spel nog harder te gaan spelen. Ik heb dan wel een envelop gekregen en 1x gevist naar die gouden Magikarp, maar echt iets gedaan heb ik niet. Toevallig genoeg is er nog iemand voor wie dit geldt. Toevallig genoeg is diegene ook mijn Mol. Dat ik geen opdracht heb gedaan komt ook deels wel door de snelheid van de kandidaten. Elke keer als er iets nieuws kwam, leek het alsof er ineens meerdere Duracell konijnen waren. Het was steeds zo weg. Ja hallo, dan kom ik er ook gewoon niet tussen. Uiteindelijk kan ik dit natuurlijk wel gebruiken om te doen alsof ik lekker m'n best heb gedaan want ik heb wel lekker veel geroeid natuurlijk. Deze opdracht in Excel bijhouden is wel een ramp. Ik heb aantallen, pagina's, tijdstippen, ALLES. Dit is echt ideaal om een testvraag over te stellen dus het zou me niks verbazen als die er komt

De dierentuin..... moet ik hier woorden aan vuil maken? Niels en ik die maar wat ronddwarrelen, Ricardo en Chowi die zich ontpoppen tot een vechtend getrouwd stel, Pieter die de orde probeert te herstellen. Ik was het spoor bijster en ik denk dat ik niet de enige was. Ik moet wel even iets claimen. Ik moet een ei bewaken. Ik vraag die opdracht 's avonds aan. Echter was ik moe, dus ik was gewoon lekker bijtijds m'n bed in gegaan. Ik word de volgende ochtend wakker en ik zie, ik kan de jagers blocken van het afpakken van het ei. Ah dat is wel fijn, dan kan ik du-- Oh JaccoS heeft mijn ei al gejat. Geloof mij alsjeblieft jongens, dit is ECHT EEN ONGELUK GEWEEST. Ik wist dit echt niet. Maar ga ik dit gebruiken om meer verdenking op me te krijgen? Zeker wel!
Dan is er nog de rondleiding. Nadat ik dagenlang verdwaald ben geweest in de Dierentuin had ik daar dan een opdracht aangenomen. Ik mocht hier niet meer weg. Ik moest met minstens 1 andere medekandidaat een rondleiding verzorgen. Hier kom ik toch weer uit bij Niels, die mij bericht hoe hij mij kan helpen, maar dit weifel ik een beetje weg. Iedereen is zo chaotisch en elkaar aan het beschuldigen dus ik dacht hey, ik moet hier ook maar eens mn duit in het zakje doen. Uiteindelijk komt de rondleiding er niet, sorry voor iedereen die zich erop verheugd had. Deze aflevering heb ik dus gewoon maar weer eens een dikke vette 0 euro verdiend. Maar! Ik heb natuurlijk wel geld verdiend met Spam Glam, toch jongens?  ;D

De rode knop, ja... Die is mij op het moment dat ik dit typ nog steeds een raadsel. We beginnen met een vraag waarbij iedereen zijn verdachte van de laatste test moet noemen, ofja, degene waarop je vraag 20 hebt ingevuld. Ik besluit eigenlijk gelijk, ik moet wel liegen. Als ik hier niet Niels noem valt heel het masterplan in het water. Bovendien weet niemand dat ik Chowi verdenk en dat wil ik graag zo houden. Ik had nooit nooit nooit verwacht dat de meerderheid hier de waarheid sprak. De naam van Gerrit wordt wel vaker genoemd, van niet iedereen geloof ik dit. Dan komen er nog wat meer dilemma's. Sorry jongens, ik ben weer egoistisch geweest. Ik heb welgeteld 0 keer voor de extra opdracht gekozen. Ik heb dus 2 gouden topito's, een hint naar de knop, 200 euro in de pot en een lijstje naar keuze. Ik ga er hier echt nooit achterkomen wat iedereen gekozen heeft. Ik zal echter wel al mijn keuzes toelichten, nu ik hier toch zit

De gouden topito's, ja..... Ik heb die niet nodig, ik heb een sterk gevoel wie de Mol is. Maar er is iets anders gaande hier. Ik ben er heilig van overtuigd dat mijn bondgenootje ook de gouden topito's gekozen heeft. We hebben dan wel een bondje, maar de laatste tijd schommelt het wel wat meer omdat we openlijk onze verdenking naar elkaar hebben uitgesproken. Ik ben natuurlijk een lieve jongen, dus ik heb mijn 2 gouden topito's aan Chowi gegeven. Liever dat de Mol een joker heeft, dan een kandidaat de vrijstelling ofzo. Het bondje moet wat hersteld worden dus laat ik maar even zien dat ik ervoor ga! Lief he Chowi?  ::bravo::
Een hint naar de knop heb ik nodig. Die is mij een mysterie. Ik krijg de hint om iets van 45 naar 90 graden te draaien. Een kwartslag dus. Ja wat kan ik hiermee? Heeft dit invloed op een toekomstige opdracht? Heeft dit invloed op de test? Heeft dit invloed op de pot? Wat is dit? MollenvangR heeft ook een hint, iets met een helling ofzo? Leuk die hints, maar ze helpen me niet echt verder. MollenvangR speculeert wel over wat mogelijke dingen waar de knop voor staat, waaronder mogelijk een dubbele executie. Ja hallo, dat wil ik niet hoor. Wat mij wel gelijk opviel toen het bericht over de test online kwam, was dat er niet stond dat we 20 vragen zouden krijgen over de Mol, maar vragen over de Mol. Dit roept dan weer vragen in mij op. Heeft dit dan met de knop te maken?
Die 200 euro, ja hallo, ik wil zekerheid. Een opdracht is onzeker omdat ik niet weet hoeveel we ermee kunnen verdienen. In de fase waarmee wij nu met deze groep zitten, is elk centje heilig. Iedereen heeft wantrouwen naar elkaar. 200 euro is niet veel, maar nu liever even iets dan niets.
Achter het kandidatenlijstje zit ook een idee. Ik heb aan Chowi eerlijk verteld wat ik allemaal heb gekozen. Ik zeg hier wel bij dat ik nog niet weet wie ik kies. Onzin natuurlijk, dat weet ik allang. Ik moet gewoon even doen alsof ik nog een tactische overweging moet maken. Chowi kent mij, die prikt door me heen, dus die weet probably allang dat dit niet zo is. Ik zeg dat ik Nieky heb gekozen, omdat ik zogezegd als enige van hem nog het 2e lijstje mis. Zijn antwoorden vallen wel te achterhalen, maar ik ben onzeker omdat ik het gevoel heb dat mensen gewisseld hebben van antwoorden. Dit zeg ik in mijn bondje, in principe klopt dat, op 1 belangrijk detail na, het maakt me niet uit. Ik heb maar van 1 iemand de antwoorden nodig. Ik wil zeker weten van 1 iemand dat ik van haar het goede lijstje heb. En warempel, dat had ik! Chowi, je had gewoon eerlijk je lijstje aan mij gegeven. Wat lief!  ::love::

Wat er nou precies met die knop gaat gebeuren horen we bij de executie. Op het moment dat ik dit typ, heb ik de test al gemaakt, EN JA HOOR! Die had maar 10 vragen. Zie je, die knop is iets met de test, I knew it. Er komt weer iets onheilspellends aan. Als het maar niet ten koste van m'n positie gaat, dan vind ik het goed. Het is weer een heftig weekje geweest waarin ik weinig thuis was en weinig tijd had alles bij te houden en te biechten. Een schaarse aflevering van mijn kant. Als ik erin blijf beloof ik het volgende aflevering te compenseren, ik heb nog wel meer te vertellen namelijk, maar ik moet zo de deur uit. Ik ga zo even lekker naar een voetbalstadion toe, in de hoop dat mijn club promotie af gaat dwingen, dus ik ben vrij gespannen. Veel tijd heb ik niet meer maar ik vind biechten gewoon zo leuk. Misschien gooi ik er vanavond nog even wat uit, voor nu zeg ik jullie weer eventjes gedag!  ::joehoe::

We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] De geheime biechten
« Reactie #49 Gepost op: 17-07-2022, 17:52:59 »
Dat was een pittige test. Natuurlijk een twist met maar 10 vragen, maar de vragen waren erg pittig. Ik had denk ik eerder naar het eind moeten scrollen en de test op snelheid moeten maken. Ook ging de deurbel tussendoor dus moeilijk, moeilijk.

Frenkie en Chowi zitten duidelijk beiden te kloten met hun lijstjes. Ik heb daar dus niet zoveel aan. Wel leuk die chaos, maar dit bevestigt maar weer dat mijn tactiek niet zo gek was. Mocht ik op een of andere wonderbaarlijke manier doorgaan dan ga ik weer lekker als einzelganger verder, maar ik denk dat doorgaan weleens erg lastig kan worden  ::jaja::

Dag Biechtstoel,

Ben ik toch nog even. Ik lig eruit. Ik voel het aan ALLES.  Er zal nog wel een twist komen, daar de test slechts 10 vragen bevat. Ik heb 'm slecht gemaakt. Dit was het dan. ::zwaaisip::

We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] De geheime biechten
« Reactie #50 Gepost op: 17-07-2022, 17:53:13 »
Lief dagboek,
Dennis en Tim zaten eens te denken
wat zij aan Frenkie zouden schenken
.. nu is de inkt op


In mijn vorige biecht heb ik beloofd snel weer een verhaaltje erachter aan te knallen. Ik heb werkelijk een klote avond gehad, inmiddels is het nacht en ligt iedereen al op apegapen. Ik lig ook al lekker in bed, maar ik kan natuurlijk niet gaan slapen voor ik de kraan weer even een stukje verder opendraai. We zitten namelijk nog steeds in aflevering 6. Ofja, 6.5? Chowi, Ricardo, Niek en Pieter hebben op de knop gedrukt, waardoor de verlenging is gestart en we weer dezelfde opdrachten gaan spelen. De geschiedenis herhaalt zich, of toch niet? Het lijkt nu alsof we gewoon dezelfde aflevering nog eens gaan spelen, ook zonder afvaller. Er ligt dus niemand uit, maar at what cost? Komt er een dubbele executie aan?

Het spel gaat nu dus maar door en om heel eerlijk met jullie te zijn, ik heb het volgensmij al eerder aangekaart, maar soms valt het me een beetje zwaar. Begrijp me niet verkeerd, meedoen aan WIDMO is fantastisch. Ik hou van de groep, het spelen van opdrachten is een feest, het list en bedrog wat erbij hoort, heerlijk. We komen nu wel steeds meer in een fase dat iedereen gewoon steeds harder wordt. Iedereen is op oorlogspad. Iedereen is zo op z'n hoede op alles. Deze groep is zo scherp, zo slim. Ik ben echt al weken geleden begonnen met snode plannetjes en zoveel liegen tegen iedereen. Mensen gaan er straks uitliggen omdat ze deels op het verkeerde spoor zijn gezet door mij. Soms lees ik gesprekjes of acties terug van mezelf en denk ik echt, mijn god, ik ben een draak. Een verschrikking. Ik hoop dat iedereen me na dit spel nog aan durft te kijken gezien alle leugens die ik zo makkelijk uit de mouw schud. Alles, kleine dingen, grote dingen. Ik kom mezelf gewoon soms een beetje tegen en m'n hoofd explodeert soms van info. Dat constante opletten wat je tegen wie kan zeggen. De groep is leuk, maar ik wil zo graag voor de winst gaan, ik trek daar wel veel voor uit de kast ja. Maar echt, WIDMO spelen is geweldig!  ::bravo::

Voorspelling
Dit lijkt me ook wel eens leuk om te benoemen. Ik denk een redelijk beeld te hebben van het spel momenteel. Ik kibbel met iedereen flink wat af en denk het een en ander aan info te hebben. Van een bepaald persoon mag ik niet zomaar alles aannemen en moet ik op m'n hoede zijn en is lang niet alle info die ik heb correct, ik ga niet zeggen over wie dit gaat, maar het is Chowi. Nou, ik denk dat ik juist wel veel weet, daarom neem ik jullie even mee in m'n gedachtes

Verdomme, ik had een heel verhaal hier getypt maar per ongeluk gerefresht ofzo, nu is de hele bedoeling hier weg, even denken wat ik ookalweer had  >:(

Goed, laat ik beginnen bij dat ik denk te weten wie de komende 2 afvallers worden, hoe zeer ik het ook betreur. Dit gaan Ricardo en PieterBasje zijn. Echter moet volgens mijn plan wel Pieter eerder afvallen dan Ricardo. Ricardo wordt namelijk door Pieter verdacht en zijn exit kan eventueel verwarring opleveren. Ricardo zelf zit op Niels dus dit blijf ik ook voeden tot hij er eenmaal uit ligt. Chowi is wel in z'n picture maar niet nadrukkelijk. Hij wou 80/20 in gaan zetten en dat geloof ik wel. Dan kom ik bij MollenvangR. Hij praat veel met de Mol, maar ik weet niet of dat uit wantrouwen is of niet. Ik weet wel dat Chowi hem verdenkt. De verdenkingen van hem zijn al het hele spel een raadsel, tot mijn naam ineens opgedoemd is nu. Daar moeten wel meer namen bij zitten, misschien Niels, Ricardo of Niek? Ik heb geen idee, maar mijn inschatting is dat hij Chowi niet verdenkt. Dan zijn we nog over met Niek, Niels, Chowi en ik. Niek had een tijd geleden 3 verdachten, namelijk Niels, Gerrit en nog een derde persoon. Deze derde wist ik nog niet. In het topic van de rode knop heeft Niek Chowi als antwoord gegeven op de 20e vraag. De meerderheid heeft hier de waarheid gesproken (ik niet). Zou Niek dan Chowi als hoofdverdachte hebben en haar daarom voor mij verzwegen hebben? Van Niels weet ik dat hij ook op Chowi zit. Hij is echter wel tergend langzaam met z'n test en houdt niks bij. Hij gaat altijd even koffie zetten tijdens het maken van de test of hij gaat eventjes de hond uitlaten ofzo. Oh nee dat is Ricardo's ding. Uiteindelijk is die slordigheid hem denk ik fataal en zal Niek de finale halen
TL;DR
- PieterBasje valt als volgende af (Ricardo)
- Ricardo valt daarna af (Niels)
- MollenvangR valt dan daarna af (Spreiding, maar niet op Chowi als enige)
- Niels valt vlak voor de finale af (Goede Mol, maar legt het af op snelheid / slordigheid)
- Niek haalt met mij de finale, die ik dan zal winnen omdat ik denk de meeste info te hebben


Misschien zit ik er wel helemaal naast he, dat kan. In Z4P waagde ik me ook wel eens aan een voorspelling. Vaak wel met succes. Ik zou natuurlijk tekenen voor deze voorspelling, hoe jammer ik het ook zou vinden dat bepaalde mensen er dan uit liggen. Deze gaat even in mijn plakboek. Eens zien of ik een beetje mensenkennis heb!  ::love::

Ik kan nog wel wat dingetjes over de opdrachten gaan ratelen, maar die zijn pas net weer bezig en een strategie heb ik nog niet echt. Misschien ga ik me voor de verandering weer eens wat beter inzetten voor de pot. Ik heb nu weer genoeg geklooid. Als mensen me nu niet verdenken gaan ze dat nooit meer doen en kan ik dus net zo goed voor de pot gaan. Mochten mensen mij nu wel weer verdenken, dan kan ik m'n best doen om verwarring te zaaien. Ik moet toch eventjes weer iets nieuws hebben om mee te pronken. Die pot mag sowieso wel weer een stuk omhoog, eens zien in de komende tijd of dat realistisch is

Ik ben echt wel zeker geworden van mijn Mol, Chowi. Zij weet dat ik haar verdenk en dat vind ik prima. Ze doet wel echt haar best om mij van haar af te krijgen, maar diep van binnen weet ze denk ik wel dat dit haar niet gaat lukken. Waarom is zij mijn Mol? NOU!

- Met test 5 alles op haar ingevuld, de volle 20 vragen. Hiermee 7 op GerritDeBloempot, die zoals we weten niet de Mol is, 5 op Ricardo, 3 op Niek en Niels, 2 op MV en PB. Dit sterkt het aan
- Tycho verdacht Gerrit, Niek, Niels en MV en zat hiermee dus wel fout, ik moet dus een andere richting op kijken dan dat
- Ik denk dat Niels al langere tijd op Chowi zit en hij is er ook nog. Niels is niet de Mol omdat Wessel eruit ligt, dus deze verdenking is legit
- Met ''Het Vlot'' heeft ze veel geroeid, maar geen enkele opdracht gedaan. Ja, ff een keertje een goud visje zoeken en een envelop ontvangen voor Secret Letters
- In de dierentuin schept ze veel chaos en verwarring. Ja ze brengt geld binnen, mja, zo'n klein bedragje, perfect als afleiding
- Ze is makkelijk meegegaan om Mail Fail te verpesten, bovendien heeft ze hier bij 11 ipv bij 2 aangebeld en heeft ze pakketjes voor dichte deuren neergegooid, dat is gewoon het verpesten verpesten
- Ze doet zich voor als WIDM-kenner, maar toen ik haar mijn foto stuurde van mijn uitbeelding van de Jokergate uit 2019, noemde ze Evelien ''Carolien''. Dat vind ik wel apart. Verspreking wellicht?  ::vergroot::
- Bij de edelstenenopdracht was ze heel royaal in het spenderen van geld. Dit ging onder andere naar een nutteloze hint en naar het inkopen van een steen voor meer waarde dan hij echt had
- Bij de boodschappenopdracht had ze op veel dingetjes kritiek, waarschijnlijk omdat ze de prijzen wist. Na wat overleggen komen wij samen uit een lijstje, logisch ook als zij de prijzen al weet. Het verschil tussen een klein minbedrag en een groot plusbedrag is zo gemaakt
- Terwijl ik dit lijstje aan het maken ben besef ik me iets omg. MV heeft bij Spam Glam op de laatste pagina een vrij zinloos bericht geplaatst, waarmee hij in aantal gelijk kwam met Chowi. Hiermee werden 2 duo's gesaboteerd, maar die 2 hebben een bondje. Omg, mijn aandacht ging hiervoor naar MV, wat als dit gewoon op aansturen van Chowi is geweest?
- Chowi is namelijk een MASTERMIND, zoals we bij Wizards gezien hebben. Die kan echt wel beinvloeden en liegen

Er lijkt bij Chowi altijd een dubbele laag te zitten;
- Als ik amper een week penningmeester ben wilt zij al de pot hebben, waarom? Mijn vertrouwen proberen te beinvloeden?
- Niets delen over de info die je van MV krijgt, terwijl ik wel alle verdenkingsinfo met jou deel? Even aan het afwegen welke bondjes je als Mol het beste kunt bespelen?  ::)
- Chowi wou zo graag de overzichtspositie bij Mail Fail, om die vervolgens weer af te staan als ze hem al had, waarom zou je dat doen als kandidaat?

Ik kan nog wel eventjes doorgaan hoor want ik heb nog wel meer redenen, maar ik ben een gevoelsmens en mijn gevoel brult gewoon Chowi. Ik onthou alles en ik denk ook dat zij dit weet. Ik ga steeds meer lijntjes leggen, verbanden zien. Ik heb een spoor en dat spoor maakt me gelukkig. Ik heb je al langer in de gaten hoor Chowi!  ::bravo::

Voor nu vind ik het wel weer eventjes mooi geweest want ik ben moe. Ik ga nu dus roeien slapen, morgen weer een dag en we gaan eens zien of we iets moois van de opdrachten kunnen maken. Toch altijd weer even leuk om zo mijn verhaal te kunnen doen. Tot aan de volgende!  ::zwaai::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] De geheime biechten
« Reactie #51 Gepost op: 17-07-2022, 17:55:31 »
Plottwist coming

Citaat van: Nieky op 31-05-2022, 16:50:17
Hoi Frank,

Even hier aangezien ik op werklaptop niet op discord ga/zit;
Ik heb wel zin in iets meer chaos. Zullen we samen afspreken dat ik een bepaald (klein) bedrag uit de pot 'jat' of ben je bang dat je je perfecte reputatie dan teveel ten grabbel gooit?  ;D
Ik hoor het wel.

 ::zwaai::

Hey Niek, dit vind ik wel interessant. De boel op de schop gooien kan altijd. Wat is je idee hier verder bij?  ::)

Geen idee, beetje chaos.  :P
Kijken hoe mensen reageren als er dadelijk 500 euro uit de pot verdwenen is en in mijn kontzak zit  ;D.
Wie er heel fel wordt en wie juist gelaten. Vind ik wel interessante informatie

Dat vind ik inderdaad ook interessant. Goed plan, doen we!  ::bravo::

Ik steel 500 euro uit de pot!

(Ik laat dit gaan mits Dennis / Tim dit ook goed vinden)

Helemaal prima  ::ok::

Hallo

Tijdje niet gebiecht; komt omdat er wat minder actie geweest is. Ricardo en ik hebben geluk gehad dat we er nog in zitten. Aangezien ik een weekend weg was heb ik geprobeerd (lastig zonder info) te spreiden tussen Chowi en Gerrit. Gerrit is het niet weten we inmiddels dus het vermoeden van aflevering 2 of 3 (b)lijkt te kloppen. Chowi is de Mol.

Waarom zet je anders in size 1 ergens achter dat je niet mee gaat roeien?  8)

Daarnaast zit ze vaak op posities die handig zijn als Mol en ook het feit dat ze haar lijstje niet wilde delen bewijst haar rol. Doordat mensen haar verdenken moesten we wel die info verkiezen tussen geld / een opdracht.

Deel 1 van de test ben ik voor 80% op Chowi gegaan en de overige vragen gespreid om zo de kans te verkleinen dat ik onderaan eindig mocht zij het niet zijn. Komende 10 vragen gaan vol op haar. Ik voel namelijk dat ik goed zit..

Groetjes
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] De geheime biechten
« Reactie #52 Gepost op: 17-07-2022, 17:56:06 »
Graag gedaan Frank:
Godverdomme, niet weer  ::rofl::

Ja, daar zijn we weer, met een volgende biecht. Ik weet niet hoe groot hij gaat worden, dat weet ik eigenlijk nooit. Ach wat een gezwets intro ook weer, laat ik maar gewoon beginnen  ;D

Daar waar ik in m'n vorige biechten nog heb getwijfeld om in de opdrachten wel of niet voor het geld te gaan, i.c.m het verdacht maken van mezelf, heb ik dat nu maar laten varen. Ik ga, in ieder geval voorlopig, weer eventjes vol voor het geld, want my god, de sfeer is echt omgeslagen naar een absoluut nulpunt. Ik denk dat het goed is voor de groep dat ik even wat geld binnenbreng. Eigenlijk helemaal niet wat ik wil, maar ik hecht ook veel waarde aan het groepsproces (+ ik wil de pot gewoon graag winnen)

Over de pot gesproken, ik ben benaderd door Niek. Niek heeft zin in wat reuring en stelt voor om wat geld uit de pot te ''stelen''. Na wat berichten over en weer besluiten we dat het prima is als hij 500 euro uit de pot jat. De groep weet dit nog niet. Op het moment dat de aflevering klaar is en er weer een volgende tussenstand van de pot komt, zullen ze er wellicht achter komen. Sorry jongens, compensatie ofzo? Niek en ik willen eens kijken hoe jullie hier nou weer op reageren, ik ben heel benieuwd  ::joehoe::

Dan de opdrachten, oh terwijl ik dit typ ben ik het disaster al eigenlijk helemaal vergeten omdat ik het gewoon achter me gelaten heb, laat ik het opdrachten deel even inluiden met een boodschap
Chardo en Jacco, dit is een bericht speciaal voor jullie. Ik vond het leuk om een opdracht te spelen met jullie zolang het duurde, maar ik haat jullie nu intens. Doei.
Het verdedigen van het ei in de dierentuin ging dit keer aanzienlijk beter dan de eerste keer. Tijdens koken, boodschappen doen, tijdens jackbox spelen met de groep, nota bene tijdens mijn call met Chardo, continu was ik alles in de gaten aan het houden en kon ik alles, met behulp van Niek, afhouden. Ik had er vertrouwen in, maarja. De nacht kwam. Ik had het plan een nachtje door te halen want ja, ik had toch niet echt plannen de volgende dag. Uiteindelijk haalde ik dit niet en had ik maar een wekker om 7 uur gezet. Omdat het zo'n korte nacht was, snapte mijn hoofd niet waarom de wekker zo vroeg ging, nota bene op m'n vrije dag. Ik was nog zo moe, ik viel maar gewoon weer in slaap. Ja hoor, opdracht verpest. ECHT NIET BEWUST. Ik word iets later wakker, en ja hoor, m'n Discord staat vol. Ja hoor, typisch. We zagen dit aankomen. Goed hoor, weer die eieren weg blablablaaaaa echt stik erin jongens  ::ohno::

Dit was echt niet bewust en ik wou me nog echt wel van m'n beste kant laten zien, dan moet dat maar ergens anders mee. In de roeiopdracht besluit ik weer fanatiek mee te roeien en er dit keer bovenop te zitten met de opdrachten. De woordzoeker pak ik. Een puzzel met de namen van de kandidaten, de decoys en de hosts. Nou wat leuk! Nou ben ik een redelijke puzzelaar dus om dit op tijd te klaren was voor mij no big deal. Uiteindelijk met het vissen ben ik ook degene die de gouden vis vangt. Hoppa, 1000 euro er weer bij, iedereen weer blij? Met de Secret Letters besluit ik om de envelop niet te pakken. Tactisch dingetje. Als ik hem wel pak, weet ik de missies van de anderen niet. Als ik hem niet pak, kan ik op de test sowieso al 1 missie wegstrepen op een eventuele testvraag. Ik krijg nota bene weer dezelfde opdracht als de eerste keer, dit triggert gelijk de gedachte in mij dat iedereen dezelfde heeft, maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet. Ik heb weer die klote opdracht hoor. M'n roeispatel moet rondgaan bij iedereen. Hopelijk snapt iedereen dit, gezien er al een testvraag over is geweest. Ik geef hem door aan Ricardo omdat ik denk goh, die gaat dat wel begrijpen, nou ik wacht nog geduldig af  ::)

En dan..... de onderhandeltafel in de dierentuin. Mijn god, stelletje hyena's, echt. Inmiddels zijn m'n emoties wat gaan liggen maar ik heb me er vanmiddag weer over zitten opfokken hoor  ::rofl::
De bedragen vlogen over de tafel. Toen het over de testvraag ging, kon ik me er nog wel in vinden. Daar ben ik uiteindelijk zelf ook op gaan bieden. Ik wil die wel graag hebben, omdat ik het eerste deel van m'n test echt heb vergald voor m'n gevoel. Nu expose ik wel dat ik meer dan 1 topito heb, wat niemand weet als het goed is, oeps. Hopelijk vraagt niemand hier over door. Maar dan... DIE FUCKING KANDIDATENLIJST, HALLO??? Niels offert nota bene om gewoon gratis welk lijstje dan ook te overhandigen, inmiddels zitten we hier met bieden al over de 1000 euro, waarom? Meerdere mensen hebben hier aan bijgedragen, nou goed hoor jongens, die 1000 euro die ik bij het roeien in de pot heb gespeeld is meteen weer weg.... En wie weet wat er nog meer komt aan de onderhandeltafel

En jawel jawel, dan is het weer tijd voor het gekonkel stukje in mijn biecht

Met hier als eerste even PieterBasje, lieve kerel, ik mag jou zo graag, ik vind je echt een topper. Maar het spijt me zo ontzettend erg, ik ben je zo aan het naaien, net zo hard als Gerrit. Door de exit van Gerrit weten we dat Niels niet de Mol is. Na wat goede gesprekken die wij samen hebben kunnen we eigenlijk maar 2 conclusies trekken, het moet wel Ricardo of MollenvangR zijn. Pieter wilt 50/50 gaan, ik stel nog voor dat we dat eventueel nog verdelen, dus dat we allebei 70/30 gaan op 1 van de 2, zodat we iets hebben aan een eventuele exit van de ander (ik weet dus al dat ik dit sowieso niet doe). Pieter denkt volgensmij echt dat ik mee ga met zijn verdenkingen, omdat ik zo erg aan het meespelen ben wat ik allemaal voor verdachte dingen zie, en waarom anderen het niet kunnen zijn vanwege eerdere verdenkingen, etcetera. Echt het spijt me zo  ::hug::

Dan MollenvangR, die heeft mij (terecht) geconfronteerd. Ik heb namelijk gelogen over mijn missie tijdens Secret Letters tijdens deel 1 van deze aflevering. Laat dat nou net een testvraag geweest zijn. Ja goddomme, ik zag dat, en ik dacht, oh nee. Nu hang ik bij meerdere mensen. Het was wachten tot de eerste persoon het zwaard boven m'n hoofd zou plaatsen en ja hoor, daar was MV...
MollenvangR — 31-05-2022
Je verzamelt info bij mensen die je denkt te kunnen vertrouwen, tegen wie je eerlijk bent geweest, en dan krijg je foute info ervoor terug? Dan ontneem je me dus bewust wegstreep info op de test.
[13:01]
Ik dacht dat je samen met mij richting de finale wilde /zo ver mogelijk komen
[13:01]
maar blijkbaar ben je me liever kwijt dan rijk (zoals volgens mij bijna iedereen in deze groep)
[13:01]
Die joker was zeker ook alleen maar wisselgeld om vertrouwen te winnen?
[13:02]
En hoeveel van onze gesprekken liggen niet bij anderen? (hoe weet ik zeker dat dat niet is gebeurd)

Het komt erop neer dat hij teleurgesteld is en dat ik niks meer van hem mag verwachten. Nou deelden wij sowieso al geen verdachten met elkaar, maar toch. Hier en daar konden we wel sparren over dingen, daar mag ik nu dus niet meer op hopen. MV, je hebt ook helemaal gelijk hoor, sorry dat ik tegen je heb gelogen en dat ik je zo teleurgesteld heb laten voelen  ::hug::

En dan is er nog Chowi, mijn lieve bondgenoot. Wij zijn al weken trouw aan elkaar, maar vandaag is er iets geknakt. Het is gewoon heel gek om een bondje te hebben, als je van elkaar weet dat je op elkaar inzet met de tests. Ik met test 5 dus vol, Chowi al vanaf dag 1 op mij. Kan je dan nog wel een bondje hebben? In hoeverre klopt de info dan die je met elkaar deelt? Chowi wilt haar vraag van de Moltempel niet uitwisselen met mij, haar verdachten van MV die ze al weken wist deelde ze pas heel laat, we hebben bonje gehad over het bieden bij de onderhandelingtafel, allemaal kleine scheurtjes. We weten niet of we er goed aan doen om een bondje met elkaar te hebben. Het is nog niet uitgesproken, maar dat wat ik al langer vrees vanwege opvattingen die ik uit onze gesprekken haal, lijkt nu echt te gebeuren. Als ik morgen wakker word, denk ik dat ik WIDMO verder bondjesloos zal spelen. Of ja, ik heb wel meerdere bondjes, maar daar lieg ik allemaal tegen (nogmaals, sorry jongens). Met Chowi was ik altijd fair en deelde ik ontzettend veel. Ik vind het zo moeilijk om dat straks misschien los te moeten laten, maarja, als het niet meer werkt...

Ja, ik denk dat ik er alleen voor sta, en dat het tweede deel van de test nog wel eens heel pittig kan worden. Dit is eigenlijk het eerste moment dat ik denk ja, misschien vlieg ik er met deze test wel uit. Ik wil dat echt niet want ik zit zo onwijs goed in het spel. Gelukkig heb ik nog een joker in m'n zak zitten, SINDS AFLEVERING 2 (!!). Het zou zomaar kunnen dat die deze test dan ein de lijk ingezet gaat worden, mits ik het tweede deel van de test net zo verpest als het eerste deel. Ik duik weer eens m'n bedje in, binnenkort vast wel weer een nieuwe biecht. Tot de volgende!  ::bravo::

We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] De geheime biechten
« Reactie #53 Gepost op: 17-07-2022, 17:57:35 »
Hey Niek, voor jou ff een heads up. Ik heb net de tussenstand van de pot in kandidatencafe gepost. Hier mist dus 500 euro, dan weet je dat vast. Jij weet vast wel waar die gebleven is  ;D

Uhm nee PB, wij maken geen fouten:
HOI HOSTS

We zijn verder geraft vanaf 4995 meter. We zijn geëindigd op 1510 meter. Dus als je het aantal roeis wil bepalen, doe je 4995-1510 :15. Als je dit doet, kom je echter uit op 232,3333.  Dit betekent dus dat er een fout zit in de telling!


Groetjes!

Dag Biechtstoel,

Ik dacht vorige week al dat het mijn laatste biecht zou zijn. Toen kwam er de verlenging waar ik in moest scoren. Het eerste deel heb ik volgens mij flink verkloot, mijn laptop liep vast tijdens het maken wat tijd kostte, mijn hoofd was in de prut door de vragen als of de mol loog, hoeveel topito’s de mol had en wat de geheime opdracht was bij Secret Letters (Chowi en Frenkie hebben bovendien gelogen tegen mij, daarover zo meer). Echt alles ging mis. Tot overmaat van ramp heb ik in de haast de vraag over het aantal live dieren in de dierentuin op nota bene Ricardo ingevuld! Dan over Frenkie en Chowi (de fuckers):



In een eerdere biecht heb ik al eens gezegd dat ik vermoedde dat die twee samen spanden, maar nu weet ik het zeker. Ik heb ze daar ook gewoon mee geconfronteerd, want ik ga niet doen alsof er niks aan de hand is. Op mijn eigen ‘in karakter – ik ben altijd eerlijk en nu word ik boos manier.’ Ik heb mijn verontwaardiging extra dik aangezet om ze toch een beetje een schuldgevoel aan te praten. Gewoon een beetje zielig en boos doen, mezelf wegzetten als een domme naïeve sukkel, om maar dat schuldgevoel op te wekken bij Chowi of Frenkie.



Ik snap het heel goed hoor, want het hoort bij het spel (ik ben hier echt te lief voor) alleen ik vind het jammer dat het zo moet (geef me dan die info gewoon niet i.p.v te liegen), maar laat ik dit dan maar zien als een wake-up call. Wat ook nog bijzonder is, is dat Chowi me heel erg in de richting van Frenkie probeert te sturen (zal ook wel part of their deal zijn). Terwijl ik allang weet dat Frenkie niet de mol kan zijn op basis van mijn testen zeg ik maar ja en amen en doe ik net alsof ik hem heel verdacht vind. (maar eigenlijk hoor ik niet wat je zegt, wat niemand zegt, ik volg nog steeds alleen mijn eigen lijn van testresultaten en lijstjes van sabotages nog).



Ik zie de biechten over die joker die ik heb gehad en dat ze me willen inpalmen al voor me. Stelletje fuckers. Opeens was ze ook de deadline voor het bieden op een testvraag vergeten. Yeah right, gun die maar lekker Frenkie ;) Maar wacht maar. Ik heb ook altijd gezegd: ik ben wel naïef, maar niet dom. Bovendien doe ik tegenover Chowi alsof ik het allemaal niet meer weet. En ik er zeker van ben eruit te liggen. Gewoon om haar reactie te testen, aangezien zij hoog op mijn lijstje staat. 



Er wordt zoals ik ook al eens eerder heb gezegd, veel geluld en er gebeurt veeeeeel achter mijn rug. Zo weet ik ook dat Frenkie en Chowi Nieky hebben genaaid door met de lijsten te husselen. Over Nieky zo meteen meer. Maar goed, liegen hoort bij dit spel. Dus wat zij kunnen kan ik ook. Ik vergeef wel, maar ik vergeet niet. Hopelijk krijg ik nog de kans om ze terug te pakken. Van Frenkie weet ik zoals gezegd dat hij de mol niet is (door eerdere testen), alleen Chowi… logischerwijs zou zij het moeten zijn. Ik denk ook dat als ze het is, ze het moeilijk heeft mij te beliegen (en omdat ze weet dat ik op haar spoor zit, maar dat niet uitspreek). Alle sporen wijzen naar haar, zoals ik ook al eerder heb gebiecht. Alleen wat als ik er nu massaal naast heb gezeten en veel geluk gehad heb?



Ik weet zeker dat PieterBasje (testvragen), Ricardo (acties en testvragen) en Frenkie (testvragen) het niet zijn. Blijven er drie over: Chowi, Niels en Nieky. Niels vind ik toch nog steeds de nepmollerige kandidaat. Nieky had ik rond afl 2/3 natuurlijk even op mijn radar, maar is door zijn bijna onzichtbaarheid er ook weer vanaf gegaan. Maar wat nou als DAT de tactiek is voor iemand die anders ALTIJD vol in spellen gaat?  Ik heb dus net als voor Chowi en Niels een lijstje van mogelijke molacties van Nieky gemaakt.



Deze biecht gaat over de 10.000 tekens, dus deel 2 komt er zo aan...
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] De geheime biechten
« Reactie #54 Gepost op: 17-07-2022, 17:57:50 »
Dag biechtstoel, hierbij deel 2 van de biecht voorafgaand aan test 6.5.

Ik kan bij de komende test 2 dingen doen: vol verder gaan op Chowi (en mogelijk eruit liggen) of toch nog 1-3 vragen op Nieky zetten. Want om nu te zeggen dat zijn aandeel heel erg groot is aan de groep… In mijn hoofd gebeurt er dan ook dit: Chowi is de mol, maar dat kan niet? Maar de vorige test zat ik op Gerrit en Chowi en ik ben er nog. Maar Nieky 4 vragen, die kan het nog zijn toch? En de test daarvoor maar 1 of 2 vragen op Nieky, heb ik dan geluk gehad? En Niels? Daar had ik toch ook 3 vragen op? Dit cirkeltje speelt zich steeds in mijn hoofd af.



De vermoeidheid van het spel slaat ook toe. We zijn 8 weken bezig en nog steeds met 7 kandidaten en spelen dan ook nog eens dezelfde opdrachten als een week eerder. Leuke twist, maar het werkt niet voor mij. Ik heb nog eventjes om te bepalen wat ik ga doen. Ik neig ernaar de gok te nemen en alles op Chowi te zetten, dan ben ik van alle onzekerheid af. En als ik eruit lig, is of Niels toch de mol of dan toch Nieky en accepteer ik mijn verlies. Ik ben al verder gekomen dan in 2020. Mijn hoofd draait overuren in de zoektocht naar de mol en soms moet ik ook gewoon op zijn Joeri's even zeggen:



Mogelijke molacties Nieky
1.1 “24”
- Voornamelijk goodwill kweken? (goede suggesties aandienen zoals Medan)

1.2 Among Baobab
- Niet een keer meestemmen op de decoys, alleen meedoen aan eigen opdrachten, heel erg inactief lijken.. waardoor mensen denken dat je decoy bent. Dit kost weer geld voor de pot. Alleen niet meestemmen in de

1.3 Bungee
- Verdient geld door te springen zit in een team met Niels en Midas. Niels heeft hoogtevrees springt sws niet. Midas geen hoogtevrees, als mol kun je makkelijk niet springen. Of is dit goodwill kweken?

1.4/2.1 kaki maki trainers
Is heel sturend aanwezig bij maki’s die weinig geld zullen opleveren (rindra voor 40), hij plaatst niet dikgedrukt, wat wel regel was. Daardoor 170 euro verdiend. Bovendien ook aanwezig bij de beslissing voor Wenddy. Zijn maki is ook niet optimaal getraind (kan een sabotage zijn)

2.2 Wizards
400 als inzet die bij winst bij Gerrit of winst team zwart chowieso uit de pot zou verdwijnen. Weinig echt vreemde acties te zien.

2.3 Spam glam
Gaat aan de haal met mijn plan (lijkt de held) en verliest geld door gelijke stand

3.1 Youtube
Deelt zijn hint, heeft geen data. Doet geeneens een filmpje insturen (heel zwak en laf optreden van een mol ook al ben je afwezig. Stuur dan IETS in).

3.2 – African songcontest
Voegt weinig toe aan de lichten opdracht (3/4 posts), bovendien ook nog aansturend op een hint kopen

3.3 Tambour circle
Wordt met name door zijn afwezigheid snel vooraan geplaatst. Kan zich heel erg als kandidaat neerzetten, vechten voor topito’s om kandidaats te lijken (en die in afl 6 nog gebruiken aan de handeltafel?)

4.1 plons executie
Als een van de laatste wanhopig in het water, geholpen door Gerrit te ontsnappen. Verdient 0 euro met zijn doolhof

4.2 shop till you drop
Niet directe sabotage te zien. Zijn lijst bevat een aantal hele goede, maar ook een aantal hele slchte schattingen van de prijzen.

4.3 edelstenenoorlog
Koopt vermoedelijk topito’s. Verder vindt ie geen edelstenen, doet geen moeite tot kandidaten uitdagen voor duels en bezoekt ook het dorpshuis niet (wederom een passieve sabotage dan en wachten tot hij topito’s kon kopen)

5.1 Mail fail
Weer veel afwezig, die hele pakketbezorging wordt daardoor nooit op tijd en een grote mess (ook nu weer een beetje zuinige sabotage met afwezigheid)

5.2 koffiemasters
Ricardo is hier vooral in de lead en zet hem buitenspel met zn koffiepodcast. Heel veel pech gehad als hij de mol is dan. Zaait nog wat verwarring over Douwe Egbers en neigt naar Colombia als antwoord i.p.v Ethiopië. Kan alleen maar meegaan. Als hij de mol is, zal hij hier gebaald hebben.

5.3 Click the pick
- niet aanwezig

6.1 Dierentuin
Sowieso 1 grote mislukking van alle kandidaten samen. Lastig hier de mol uit te pikken. Maar onder het motto van boosheid haalt hij hier 1.300 euro ruim uit de pot. Ideaal voor een mol die sowieso op de achtergrond is.Dit is dan echt een lennartje en gebruik maken van het imago dat je hebt opgebouwd. Daar tegenover staat een Chowi: er was met geen woord gerept over geld bij het bieden (oude spullen inleveren), ik bood 100 en wie bood er meteen 200? Chowi ::vergroot:: dan heb je als mol ook het spel op de wagen.

6.2 Roeien
Roeit in deel 1 nauwelijks. Een bioloog die vogelgeluiden niet herkent? Opdracht mislukt… zijn geheime opdracht bij de Secret letters is ook sowieso tot 2x toe mislukt

6.3 Rode knop
Drukt, koopt vermoedelijk alles voor zichzelf, drukken levert extra sabotage opties op en keuze voor zichzelf ook weer in de dierentuin

6.4
Brengt niks binnen los van een selfie met PB. Weer geen geld in de pot.


(Nieky's aanwezigheid als gifje :P ).

Het is niet allemaal even spectaculair en het is een afwisseling van hele “milde” (lees: inactieve) maar ook leuke molacties als hij het is. Dan is zijn strategie onzichtbaar zijn en dat doet ie goed. Wat me vooral doet twijfelen of een mol niks zou inleveren bij de Youtube opdracht. Ja hij had geen internet, maar je kunt toch de moeite nemen een random onderbouwd antwoord inleveren? Dat zou ik dan wel echt een hele flauwe sabotage vinden. Goed, ik ga de test straks maken en dan zie ik het wel hoe het eindigt...



Hopelijk tot aflevering 7 ::zwaai::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] De geheime biechten
« Reactie #55 Gepost op: 17-07-2022, 17:58:50 »
Aflevering 7
Dag biechtstoel,

Onder het voorbehoud van rare sadistische twists van deze hosts durf ik te zeggen: ik ben er nog.  ::bravo:: De achtste finales gehaald na verlenging. En ik weet voor 95% zeker dat dat wat ik eigenlijk al vanaf de eerste aflevering dacht, toch steeds meer waar blijkt te zijn: mijn geliefde maatje Chowi is de FUCKING (ik citeer PB) mol.



Ik heb besloten voor eens voor altijd duidelijkheid te scheppen in de test. Ik heb de 10 vragen van deel 2 op Chowi gezet. Dat levert de volgende verdeling op

17 vragen Chowi
3 vragen Frenkie
2 vragen Niels (vorige keer 3 nu 2.. hij zou het nog kunnen zijn, maar de kans is klein)
2 vragen op Ricardo
1 vraag Nieky (die daarmee definitief is afgeschreven, temeer omdat een PB vermoedelijk zijn richting op keek bij de test, maar helemaal zeker ben ik niet)

Het kan bijna niet anders... volgende week ook gewoon all-in gaan en ALLES maar dan ook ALLES over Chowi noteren/onthouden. Dat ik haar best wel goed ken, kan in mijn voordeel werken. Het gaat in de final 6 nu om details en snelheid. (en er komt ook nog een dubbele executie aan denk ik). En als ze het toch niet is, ben ik de Jochem van Gelder van dit seizoen en lig ik er volgende week alsnog uit.

Tot de volgende test maar weer ::zwaai::

P.S Gerrit is toch teruggekomen in het spel (ik had gelijk ;D nou ja soort van).

Dag biechtstoel,

Daar ben ik weer even. Dit keer weer met rare situatie waar ik nu weer in terecht ben gekomen. En heel eerlijk? Ik heb allemaal geen zin/tijd voor randzaken. Mijn enige doel is focussen op mol Chowi. Ik weet nu dat ze het is, maar het wordt een beetje ongemakkelijk. We hebben een bondje, maar als mol weet zij ook, dat ik weet dat zij de mol is. Ik moet haar te vriend houden en informatie verzamelen, maar aan de andere kant, mezelf ook niet in de vingers snijden.

Wat is nu geval? De puzzelstukjes van een side-bondje tussen Chowi en Frenkie waren (wel laat, maar toch) op zijn plek gevallen. Ze hebben mij genaaid en ik snap dat heel goed. De enige persoon in dit spel die ik echt vertrouw (en ook op Chowi zit) is Ricardo (het kan zijn dat hij me ook naait maar goed).

Frenkie beweert tegen Ricardo dat hij de topito's van mij en Nieky heeft. Dat is grappig, want Chowi op haar beurt komt naar mij toe met ik heb ze van Frenkie en Nieky (weer bewijs dat die 2 iets in hun schild voeren). Het zal me ook niet verbazen als de 500 euro uit de pot verdwenen is, een truc is van de mol, om Frenkie te paaien. Maar goed, Frenkie die beweert dus niet bij Chowi te willen proberen voor topito's (yeah right..).

Vervolgens heeft Ricardo hem wijsgemaakt dat ik op Frenkie zit (iets dt waarschijnlijk ook door Chowi confirmed is aamgezien ze mij vorige week nog heel erg naar hem stuurde en ik daarin mee ging over hoe verdacht ik hem wel niet vond). En als tweede verdachte Niek. Frenkie denkt dus nu dat ik er mogelijk uit lig omdat ik op een totaal ander spoor zit dan hij en Ricardo (en vermoedelijk ook Chowi). Die wijzen naar Niels.

Maar wat is er hier nu aan de hand? Chowi die wil die topito's van mij, zodat er een topo compleet is. Die topo heeft zij als mol niks aan, maar haar maatje Frenkie wel. Frenkie zit natuurlijk in de gevarenzone om een rood scherm te krijgen. Als alles klopt, vertrouwt hij Chowi en zit hij op Niels als mol. Ik weet dat Ricardo op Chowi zit, Nieky vermoedelijk ook (hij heeft haar lijst gewonnen bij de veiling als het goed is) en van Niels weet ik het niet. Die laatste beweert mij te verdenken  ::rofl:: maar goed, daar hecht ik sowieso geen waarde aan.

Chowi is een kat mol in het nauw die Frenkie verdacht aan het maken is. Frenkie is haar enige bliksemafleider en die topo gaat dan niet haar, maar naar Frenkie, omdat hij afstevent op een exit. Natuurlijk wil ik Chowi die volle topo gunnen (als de mol hem heeft prima!), maar dan wel pas als Frenkie uit het spel ligt. Chowi kan lullen als brugman over dat Niels of iemand anders die de topo pakt, maar ik heb het sommetje allang gemaakt. Het is of mijn joker, of haar topo. Alleen ja, dat ding is bestemd voor Frenkie en daar werk ik niet aan mee. Lig ik er straks uit, terwijl hij degene is die fout zit. Zo zijn we niet getrouwd.

Nee beste Frenkie, jij hebt tegen mij gelogen en ik hoopte mijn kans te krijgen je terug te pakken. Als alles klopt wat ik hierboven beschrijf, lig jij er een van de komende afleveringen uit. God straft meteen zei ene Viktoria Koblenko ooit...  >:D (hoe fucked up is het als ik er zaterdag alsnog uitlig?  ::rofl:: Nou ja ik zou ermee kunnen leven. Ik weet wie de mol is in ieder geval en ben verder gekomen dan in 2020).

En nu weer over tot de orde van de dag, want voor al deze randzaken en gekonkel heb ik geen tijd en ook geen zin. Nu gewoon de juiste informatie bij Chowi wegpeuteren en op naar de volgende aflevering.

 ::zwaai::


We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] De geheime biechten
« Reactie #56 Gepost op: 17-07-2022, 17:59:35 »
Oja, dat hadden we ook nog

Hey Niek,

wat is nu jouw plan met die 500 euro die mist uit de pot? Komt die wel ooit weer terug?  ::)

PieterBasje — 05-06-2022
:')
[00:20]
Ik vergeef je
[00:20]
Maar man man man wat ben ik verraden
[00:21]
De enige persoon die ik echt 100% vertrouwde


Oh my lord. Aflevering 7 en we staan er gewoon nog steeds. We made it! 6 kandidaten liggen al uit het spel, en daar waar er wel wat moeilijke exits tussen zaten, gaat deze mij wel echt aan het hart. Ik ben de laatste weken al heel erg met konkelen bezig geweest, hierdoor wist ik mede bijvoorbeeld dat Gerrit er waarschijnlijk uit zou vliegen, doordat ik hem van Chowi als verdachte af heb gepraat. Nu heb ik hetzelfde trucje uitgehaald. Ik wist dat PieterBasje gevaar liep. Ik heb een lichtelijk vermoeden dat hij er op Ricardo (of 50/50 ook op MV) uit gegaan is. Ik wist het en ik kon het niet meer stoppen. Het is een spel maar man wat had ik het die jongen gegund. Hij is zo positief, zo leuk om er in een groep bij te hebben. Hij voelt zich verraden, helemaal terecht ook. Sorry PieterBasje!  ::bravo::

Goed, aflevering 7 en we hebben weer 3 nieuwe opdrachten, ik heb er weer helemaal zin in. Blij dat we eindelijk klaar zijn met dat roeien, nieuwe energie voor nieuwe opdrachten! Als eerste heerst er een sprinkhanenplaag en moeten we door middel van minigames zoveel mogelijk sprinkhanen verzamelen. Dit moeten we gaan spelen tegen de afvallers. Oh nee he, ik heb nog wel een paar mensen die een appeltje met me te schillen hebben, die zullen wel gebrand zijn om mij in te maken. Ik besluit eigenlijk meteen mezelf te werpen over Galgje. Omdat ik best wel talig ben, heb ik vertrouwen dat ik dit wel kan, nog niet wetende wie m'n tegenstander zal worden. Ik kon mezelf al wel gelijk bij 3 dingen inschrijven maar ik dacht hey, laat ik eens eventjes rustig beginnen. Uiteindelijk kom ik tegen PieterBasje, gezellig! Op het moment dat ik dit typ zitten we nog midden in onze epische strijd, ik kan jullie beloven dat deze aardig spannend verloopt! Wat mij verder deze opdracht opvalt is dat Ricardo heel lekker bezig is en Niels iedereen van tafel gaat vegen met Lingo. Chowi heeft zich meteen voor 3 dingen ingeschreven, maar daar heb ik nog niks over gehoord. Ik heb zo m'n twijfels of ze echt haar best aan het doen is.. Gaan we dit winnen van de afvallers, of niet?

Voor I like to move it krijgen we eigenlijk 2 opdrachten in een. Ten eerste moeten we dansen met een afvaller als danspartner. Ik ben hier gekoppeld aan PieterBasje, verdomme, het lot en die jongen blijven me maar achtervolgen!! Ik heb de geheime opdracht gekregen om de anderen te laten raden dat het geld in PieterBasje z'n zak zit. Dit moet ik doen door de letters te ''dansen''. Ik dacht, ik ga hier eens even goed voor zitten. Hoe kan ik dit nou doen? Ik heb een geniaal idee, geinspireerd door de pinata opdracht in 2008 (dankjewel Dennis Weening). Ik dacht, wat nou als ik doe alsof iedereen de zaal van bovenaf ziet, en ik mij gewoon voortbeweeg als zijnde de letters? Want zeg nou zelf:
Als eerste dans ik een flink stukje omhoog met PieterBasje, daarna draaien we samen in een halve cirkel rechtsom naar beneden, om vervolgens weer halverwege de hoogte waar we begonnen uit te komen
Kijkers thuis, doe allemaal eens eventjes mee. Pak een papiertje, pak een pennetje, teken precies even de omschrijving die ik jullie hier geef. Hier komt toch de hoofdletter P uit? Zo besluit ik elke letter in een nieuwe alinea ''uit te beelden''. Ik probeer erop te hameren dat iedereen dit even snel moet gaan ontcijferen, maar vooralsnog heeft dit nog weinig succes helaas  ::ohno::

Er zit ook nog een ander deel aan deze opdracht vast, volgensmij met als grootste inspiratiebron Quiplash, of zoals TimvDons (en volgensmij iedereen uit onze groep) het nu noemt: Quicksplash. We krijgen nu elke keer een prompt die we aan moeten vullen. De afvallers kiezen dan uiteindelijk welk antwoord het grappigst is. Om jullie even mee te nemen in mijn galerij, hier is bijvoorbeeld mijn antwoord op vraag 1:
1. Toen Nieky binnenkwam op dit feestje dacht ik ….
Ik dacht dat je eruit was. Zit je nog in het spel? Gadverdamme

Dit is niks persoonlijks Niek!! Ik vond het gewoon even leuk om een WIDM quote erin te gooien. Ik vond hem ook wel een beetje passen hoe jij het spel speelt. Voor vraag 2 heb ik ook al een antwoord ingestuurd, maar zover zijn we nog niet...
2. Chowi was zo dronken deze avond dat ze …
... ineens beweerde dat ze Anne-Marie Jung als favoriete Mol had en zelfs beweerde dat ze Mary-Lou van Stenis een leuke kandidaat vond

Ik kan nu al niet meer wachten op welke vragen er nog meer gaan komen. Quiplash is een van de favoriete spelletjes van onze groep (om Midas even te quoten: nog een rondje!). Ik kan de afvallers echter totaal niet inschatten. De vraag is ook, wat gaat er gebeuren met de antwoorden die de meeste stemmen krijgen? Is dit voor geld of gaan er nog meer persoonlijke voordelen het spel in komen? To be continued...

Met opdracht 3 gaan we een filmavond houden. Ah kijk, watchparty. Een opdracht naar m'n hart. Al snel komen we met een schema waarbij iedere kandidaat aangeeft welke dagen hij / zij kan. Elke kandidaat die er niet is levert namelijk mingeld op. Niels zegt al vrij snel dat hij de avonden niet kan, dus 5 is in dit opzicht de maximale score. Nou wil het toeval zo zijn dat wij op dinsdag 5 aanwezige kandidaten hadden staan, ideaal dus. Dit is niet doorgegaan. WAAROM? Ricardo wou graag meer tijd om meer mensen te binden, terwijl op de andere dagen niet elke kandidaat aanwezig kon zijn. Ik weet niet hoeveel kijkers we zullen werven, maar toch wel even iets om te onthouden. Mij maakt het niet per se uit op welke dag het is, ik zei wel gelijk dat we gewoon een dag moeten pakken waarop we zo min mogelijk mingeld zullen verdienen. Nu kan Chowi niet. Ik kwam wel met het idee dat kandidaten die niet kunnen zichzelf in de stream kunnen zetten maar gewoon niet mee hoeven te kijken, als het ware ''een afwezige kijker'', maar ik heb eigenlijk geen idee of dit telt. Ik heb wel veel zin in de filmavond, biertje en popcorn erbij en ik vermaak me wel!  ::bravo::

In mijn biecht van aflevering 6 had ik voorspeld dat PieterBasje als volgende eruit zou liggen en dat is gelukt. Nu heb ik als volgende in die rij Ricardo staan, maar inmiddels weet ik dat dit niet zal gebeuren. Hoe? Ik ben even overstag gegaan. Ik heb in mijn laatste biecht gezet dat ik dacht eigenlijk geen bondje meer te hebben. Na wat goede gesprekken met Chowi lijkt dit hersteld, ookal kan het er nog altijd vrij intens aan toe gaan in onze gesprekken. ECHTER! Ik heb gewoon behoefte aan iemand waarbij ik m'n ei kwijt kan, ik vind het liegen en het manipuleren ''leuk'' om te doen hoor, maar af en toe je hart kunnen luchten is toch ook wel fijn. Ik besluit een stap te zetten die ik eigenlijk al eerder wou doen, ik bel NielsE namelijk op. Na wat koetjes en kalfjes praat biecht ik alles op. Dat ik hem al wekenlang niet meer verdenk, wie ik wel verdenk, wat dingetjes die ik heb uitgespookt, etc. Het moest eruit, de ketel stond op springen. Niels heeft, zoals ik al verwachte, dezelfde verdachte als ik, namelijk Chowi. Ik doe nog een interessante ontdekking. Ricardo verdenkt Niels namelijk helemaal niet. Ricardo heeft namelijk een bondje met Niels. Ricardo heeft afgesproken om Niels verdacht te maken bij mij, zodat ik hem misschien ga verdenken, maar hallo, dit was ik ook al bij Ricardo aan het doen. Ricardo zit dus ook vol op Chowi, net als Niels en ik. Pittig, dit kan nog interessant worden... Ik besluit een pact te vormen met Niels en zolang we er nog in zitten gewoon zoveel mogelijk info te delen. Naar de buitenwereld is er niks gebeurd. Ik doe tegen Ricardo nog steeds alsof ik Niels verdenk. How the tables have turned, leuk dat wij afzonderlijk van elkaar toch op de juiste Mol zijn gekomen  ::bravo::

Niels en Ricardo, daar valt niet zoveel meer aan te veranderen. MollenvangR is volgensmij nog steeds boos op mij vanwege mn bedrog eerder. Daar hoef ik niks van te verwachten dus hij zal ook niks van mij aannemen. Chowi blijft er sowieso in. De enige die dan nog over blijft is Niek, maarja, die is ook niet achterlijk. Niels heeft wat inzet verloren bij het blackjacken en Niek is er daarna naartoe gegaan. Niels wilt dat ik dat gebruik om verwarring te zaaien en de verdenking bij Niels op te wekken. Ik denk dat Niek wel enigszins Chowi verdenkt, maar als hij ook maar een beetje gaat spreiden over Niels, zal Niek eruit liggen. Dit ga ik proberen aan te sterken voor de test. Sorry Niek, het is een spel en ik moet ook jou hebben. Voor MollenvangR geldt overigens hetzelfde, maar daar kan ik gewoon niet zoveel meer mee doen. We naderen de eindfase van het spel, iedereen sluit zich steeds meer af, ik eigenlijk ook. Kom maar door met die endgame, met al deze slimme mensen komt dat wel goed  ::zwaai::

OHJA, 1 dingetje nog. Chowi, ik heb gezegd dat ik m'n joker niet meer heb. Ehhhhh ja die heb ik nog wel. Test 2 t/m nu al een joker in m'n zak gehad en nog steeds niet gebruikt, sorry. Risico's zijn er om genomen te worden toch?  ::bravo::

Wat jullie willen
Ja als ik afval dan geef ik hem direct terug? Of mag dat niet van de almachtige spelleiders?

Geen idee eigenlijk, zou 1 van de almachtige spelleiders hier uitsluitsel over kunnen geven?

Ja dat kan, je mag als je afvalt dat gewoon in het topic posten dat je de 500 terug in de pot doet.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] De geheime biechten
« Reactie #57 Gepost op: 17-07-2022, 18:01:25 »
We zijn nu weer een paar dagen verder en ach, jullie kennen me, dan moet er gebiecht worden toch?  ::bravo::

Laat ik deze biecht maar weer eens positief beginnen. Tim, Dennis, jullie hebben het maar zwaar te verduren met ons. We zijn een scherpe groep die overal om zeuren en dat kan als host natuurlijk behoorlijk irritant zijn. Echter ben ik me ook bewust van alle moeite die jullie in het spel te steken en waardeer ik dit echt enorm. Ik zeg dit ook wel eens persoonlijk maar ik wil het hier ook even benoemen. WIDMO hosten doe je niet even in een weekje, het vergt veel voorbereiding en veel van je tijd als je eenmaal bezig bent. Daarvoor echt complimenten heren, dank jullie wel!  ::joehoe::

Het zijn wat grimmige dagen, daardoor heb ik misschien net even wat minder te melden dan eerdere afleveringen. Je merkt gewoon steeds meer dat iedereen z'n kaarten meer en meer op de borst houdt. Ik snap het, maar het is wel gek om te beseffen. We begonnen als een echt gezellige groep, waar de kandidatenchat gewoon 24/7 doorgerateld werd. Nu is het alsof er een bom is ontploft. Zo heb ik me al vaker gevoeld, maar nu is het een permanente bom. Niemand deelt nog zomaar iets, iedereen trekt een beetje z'n eigen plan. Toegegeven, ik ook wel. Maar ik mis het sociale deel gewoon een beetje want ik weet dat we nog met allemaal gezellige mensen zitten. We naderen de eindfase en dat is hard, heel hard

Ik heb het in mijn biecht van eerder deze aflevering al benoemd, maar ik denk dat Niels, Ricardo en ik voorlopig wel goed zitten met onze verdenking op Chowi. Ricardo en ik doen tegen elkaar alsof we Niels verdenken, maar Ricardo is ook niet gek. Misschien heeft Niels het zelf al gezegd tegen hem of misschien heeft hij zelf een vermoeden (dat zei Niels ook al enigszins), maar Ricardo stuurde mij gisteren iets opvallends, namelijk dat hij niet weet of hij bij Niels als verdachte blijft. Ik weet dat hij allang Niels niet meer als verdachte heeft, maar waarom zou hij dit eerlijk met me delen? Wilt hij dan alsnog de finale met me halen en eerlijk spelen? Hij heeft niet gezegd wie hij dan wel verdenkt, maar hij heeft wel altijd gezegd dat het in zijn hoofd tussen Niels en Chowi gaat, dus misschien geeft hij het indirect wel toe. Tot hij dit niet gedaan heeft, blijf ik volhouden dat ik zeker weet dat Niels de Mol is. Wel even een dankwoordje voor Ricardo, gelukkig heeft hij begrepen wat ik bij de I like to move it opdracht aan het uitbeelden was, dankjewel Rico!  ::bravo::

Er is mij wel iets anders interessants ter ore gekomen. MollenvangR en ik, ja dat is wel klaar op spelgebied. Ik heb echter wel andere lijntjes lopen. Ik heb sinds aflevering 2 (!) mijn opperbondje met Chowi staan, ookal is dat met hangen en wurgen geweest door de weken heen. We hebben elkaar beloofd elkaar als verdachte los te laten, omdat dat de enige manier zou zijn om ons bondje te kunnen laten werken. Chowi, lieve schat, het spijt me, maar ik heb in het tweede deel van test 6 weer vol op je gezeten en ik ga in test 7 ook weer vol op jou. Ik wil gewoon heel graag dat ons bondje blijft en dit is de enige manier waarop dat kan. Je hebt het zelf tegen me gezegd, liegen is geoorloofd in het spel. Nou, dan kun je het krijgen. Het is een spel, dus ik lieg. Ook tegen jou!  ::bravo::

Goed, ik begon dit verhaal niet om Chowi, maar om MollenvangR. Echter is Chowi mijn sleutel in dit verhaal. Omdat ik een bondje met haar heb vertellen wij elkaar dingen (ja, dat is een bondje). Chowi heeft echter ook een bondje met MollenvangR. Zij schijnen nu wel weer goed contact te hebben, daar waar, als ik het moet geloven, MV eerst ook nog op haar boos was. MV is dus richting Chowi wel wat opener, dat wat ik eigenlijk al weken aan het vermoeden was. Chowi zegt dat hij de verdenking van MV weet, maar dat ze dit niet zomaar gaat delen vanwege hun onderlinge vertrouwen. Ik besluit dan op te gooien dat ik weet dat Ricardo op haar zit. Dan ''moet'' zij eigenlijk ook wel haar info delen, omdat het soortgelijke info is. Chowi vermoedt wel gelijk dat er iets niet in de haak zit. Hoe kom ik aan die info? Wel, ik heb een bondje met Niels nu, als het ware het ''Chowi-verdenkings-pact''. Dat schept een band he, dan deel je sneller dingen. Niels weet dat ik op Chowi zit. Dit vertel ik allemaal niet tegen Chowi zelf, dat onderlinge vertrouwen moet natuurlijk wel blijven.
GOED! Mijn verhaal is dus weer waterdicht tegen iedereen, dan kan ik, zoals ik al weken doe, weer eens vissen naar informatie en losweken wat Chowi over MV weet. MV heeft dus gezegd dat ik zijn verdachte ben.... Ik weet niet of dit klopt, gezien het info is die ik van de Mol hoor, maar als het wel klopt is dit zeer interessant. Ik had mijn pijlen eigenlijk elders staan, maar MV, zo te horen ben jij de volgende.....  ::)

Ik dacht eigenlijk dat het niet meer mogelijk zou zijn, maar ik sta toch weer even in de spotlight bij iemand, ALS HET KLOPT! Of dit nou de waarheid is of niet, zodra ik dit weet moet ik even impulsief zijn. Ik moet hier snel op handelen. Hoe doe ik dat? Ah ik weet wel iets! Dezelfde dag dat ik dit hoor, is er ineens een leuke filmavond! Natuurlijk! Ik, die zulke mooie schema's had gemaakt, Mr. Good Guy, ik zou er sowieso wel bij zijn toch? Ik besluit eens even lekker gebruik te maken van de situatie, en mijn innerlijke Milouska even boven tafel te halen, me weer eens wat dommer voor te doen en voila. Ik had er allang bij kunnen komen bij de film, echt waar. Niet alleen werd ik prive gebeld door Ricardo (sorry, ik moest je wel negeren voor m'n plan), dat waar ik eigenlijk op hoopte gebeurde ook. Wie is de eerste persoon die mijn afwezigheid opmerkte? Ja hoor!
MollenvangR — 09-06-2022
Waar is Frenkie eigenlijk? :eyes: met zn schema

Per-fect. Of MollenvangR me nou verdenkt of niet, dit zet zijn gedachtes misschien wel weer een stukje op hol. Ik besluit vlak voor het einde van de film ineens in te haken ''want ik dacht dat dat ook wel zou kunnen'', vervolgens besluit ik Madagascar 2 te kijken ''want ik heb dan gewoon een hele film gekeken''. Oh, ja die domme naieve kant, die wil ik nog wel eens uit de kast trekken. Sorry, ik vind die gewoon zo leuk. Wat het precies tot stand brengt moet nog blijken. Ik hoop dat MollenvangR mij nu verdenkt  ::)

Voor het einde van de aflevering kom ik nog wel weer een keertje terug, dit is wel weer even mooi geweest. Slaaplekker allemaal!  ::zwaai::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] De geheime biechten
« Reactie #58 Gepost op: 17-07-2022, 18:02:58 »
Dit was de week waarin ik eigenlijk een verdachte moest laten vallen, maar niet echt kon kiezen of dit Frenkie of Niels werd...

Chowi is écht mijn hoofdverdachte nu. Heb volgens mij in de test ook de meeste vragen op haar ingezet. Frenkie en Niels. Tja, ze zijn een beetje vergelijkbaar. Zouden beide heel goed de mol kunnen zijn, maar ook gewoon ontzettend goede spelers (Chowi trouwens ook), dus ik heb toch nog maar een beetje over beide(n) gespreid. Dat kan mijn ondergang worden, maar hopelijk zit er iemand op dit moment helemaal fout. Of besluit er iemand ook alles op 1 iemand te gaan gokken/zetten en kiest diegene verkeerd. Ik waag het er nog een rondje op, met een meerderheid van de vragen op Chowi.

Desalniettemin kan het ook weer zomaar afgelopen zijn, maar hé; best ver gekomen al zeg ik het zelf  ::bravo::

Dag biechtstoel,

Voordat ik zometeen mijn (mogelijk laatste) scherm nog even mijn traditionele kijk op de week. Ik kan kort zijn: het was een beetje voortkabbelende week. De spellen vond ik leuk en verder tsja, heb ik dit keer weinig zinnigs te melden. Behalve dat ik mijn test voor mijn doen razendsnel all-in op Chowi heb ingevuld (1 foutje gemaakt denk ik). Op vrijdag heb ik met Chowi geskyped (bewust niet via Discord i.v.m screenshots) en haar gezegd dat ik haar verdenk als mol. Ik heb geen zin meer in leugens. De conclusie van deze test is:

1. Ik zit goed (heb toch ergens 5% twijfel hoor)
2. Ik vlieg eruit en mijn schema's en analyses waren niks waard, hebben me ver gebracht en ik heb geluk gezien. In dat laatste geval laat ik me heel graag verrassen hoe ver ik er naast zit  ::bravo:: ::ok::

Tot de volgende week hopelijk  ::zwaai::

Goed idee Frank
Hoihoi, moet ik posten in het topic dat die 500 euro terug gaat in de pot of moet Niek dat zelf doen?

Dag Biechtstoel,

Het kan echt niet anders meer: Chowi is de mol (en zo niet: WTF DOE IK HIER DAN NOG  ???). Nieky ligt eruit en dat vind ik jammer :( Hij speelde het spel dit keer heel anders dan ik hem ken, maar ik vond het fijn om met hem te sparren. Hij zat volgens mij ook op Chowi (of twijfelde hij?) in het eerste geval zit iedereen sowieso goed en wist hij het minste. (dan gaat de tijd dus NOG belangrijker worden dan ik al denk). In het tweede geval zou het zo kunnen zijn dat Nieky gespreid heeft en gewoon de test het slechtste heeft gemaakt. Als dat het geval is, hoop ik het volgende:

- Niels verdenkt Chowi en mij (of Frenkie en Chowi), nou ja wie hij ook verdenkt, die Niels zegt ook maar wat volgens mij. Boeit me ook niet.
- Frenkie heeft zich laten inpalmen door Chowi, maar vertrouwt haar niet helemaal en kijkt ook nog naar Niels als mogelijke mol.
- Ricardo en ik all-in op Chowi. 

Ik heb nu in ieder geval aflevering 8 (en eigenlijk al de 9e als je aflevering 6.5 meetelt) gehaald  ::bravo:: wie had dat gedacht? Ikzelf niet, maar misschien moet ik toch eens wat minder onzeker zijn over mijn eigen kunnen. De finale is nu heel erg dichtbij, maar ik juich nog zeker niet te vroeg. Ik zie het als een knock-out fase van een voetbaltoernooi. Het WK. We zitten in de kwartfinale. Die doorkomen en we zijn in de halve en daarna pas de finale. Nog 2 executies overleven, toch? Of slechts 1. Mijn gevoel zegt dat er 2 dingen kunnen gebeuren:

1. Dubbele executie en volgende week finale (temeer omdat Dennis vraagt hoe het met de beschikbaarheid van iedereen is over pakweg 13 dagen). Dat betekent dat Aflevering 8 ongeveer t/m zondag de 19e duurt. En dan de finale van zo/ma 19/20 2-3 opdrachten t/m donderdag de 23e. Finaletest voor de vrijdag/zaterdag en dan die zaterdag of zondag de ontknoping met de groep.

2. Nog 1 executie en finale met 4 spelers.

Wat het ook wordt, ik reken me echt verre van rijk. Alle puzzelstukjes zijn op zijn plek gevallen. Vanaf nu is het gewoon van week tot week bekijken. Elke executie die ik overleef is er weer één. Ik moet alle informatie verzamelen die ik nodig denk te hebben, alles goed uit mijn hoofd leren zodat ik als een Speedy Gonzales de test kan maken, want tijd kan de doorslag gaan geven en vooral GEEN stomme fouten maken. En voor de twijfelaars (die er niet zijn denk ik), mezelf misschien toch wat verdacht maken  >:D

We zullen zien waar het me brengt, ik hoop de grote finale, maar zo niet, heb ik er vrede mee.

Tot snel  ::zwaai::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] De geheime biechten
« Reactie #59 Gepost op: 17-07-2022, 18:04:04 »
Aflevering 8
Dag biechtstoel,

Ik moet even iets van me af schrijven. De laatste 5, maar we zitten in een beetje rare situatie. We praten bijna niet meer met elkaar, de opdrachten lopen wat stroef, er wordt bijna een soort ruzie gemaakt en er hangt een beetje een rare sfeer in de groep. Hoe dat komt? We weten allemaal dat Chowi de mol is. (en zij weet dat ook dat we dat weten). Ricardo all-in, ik all-in, Niels die ook all-in blijkt te zijn gegaan op haar en Frenkie? Ja die zal ook wel op de mol zitten, maar heeft net als ik een voordeel van een goeie band. Ik heb ook geen zin meer in leugens (oké ja die joker ga ik proberen te pakken in opdracht 8.2) en dus vertrouwen Niels en ik elkaar nu ook (misschien heel stom, maar liegen heeft ook geen zin meer). Frenkie denkt mogelijk dat ik nog op hem zit, dat is het enige. Ik wil het gewoon tegen al deze ijzersterke spelers op gaan nemen  ::ok::

Het spel is in feite gespeeld, de mol wordt door ons buitenspel gezet en is echt een kat in het nauw. Ik vind het jammer dat we het allemaal al weten, want als ik mijn lijstje teruglees van acties dat ik 2/3 weken geleden biechtte, vind ik dat Chowi het echt super heeft gedaan.  ::hug:: Respect voor haar aanpak en ik kan me voorstellen dat dit geen makkelijke situatie voor haar is.

Vooraf had ik 3 doelen, dat werden er naar mate het spel vorderde 5
1. Aflevering 1 overleven CHECK
2. Aflevering 5 halen en overleven CHECK
3. De mol ontmaskeren CHECK (vanaf afl 1 al op mijn lijst en in afl 6 definitief)
4. Zo ver mogelijk komen CHECK (soort van, kom ik zo op)
5. De finale halen (en winnen) WORDT MOEILIJK...

De eerste 3 doelen heb ik gehaald en ik weet wie de mol is. Staat sinds aflevering 1 op mijn lijst, maar nu we ook bijna van elkaar allemaal weten, dat we weten wie de mol is, wordt het komende test dus vooral een kwestie van snelheid en de juiste informatie hebben. Wat ik vooral hoop is dat er een gelijk speelveld komt qua informatie want in principe verdient iedereen het om de finale te halen. En dan is het lullig als mensen informatie missen m.b.t de test. Als ik eruit zou liggen komend weekend, vind ik dat heel jammer, maar dan heb  ik er wel vrede mee. Ik weet wie de mol is, heb genoten van het spel, van de groep.

We zullen zien hoe het verder gaat...  ::zwaai::

P.S wat zou deze biecht een giller zijn als toch iemand anders de mol blijkt te zijn  ::rofl::

We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela