Auteur Topic: De Eilandraad  (gelezen 13102 keer)

Offline B&W

  • Forumlid
Re: De Eilandraad
« Reactie #460 Gepost op: 11-12-2021, 21:36:45 »
Ik ben sprakeloos atm ::regenboog::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Eilandraad
« Reactie #461 Gepost op: 12-12-2021, 21:33:22 »
Tie-breaker uitslag

Zonder teveel poespas, de winnaar van die duel is:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Dat betekent dat het avontuur hier eindigt voor:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: De Eilandraad
« Reactie #462 Gepost op: 12-12-2021, 21:38:30 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: De Eilandraad
« Reactie #463 Gepost op: 12-12-2021, 22:00:52 »
Goed gespeeld, B&W en Rik! ::ok::

Ik had dit weekend weinig tijd dus ik wist al dat dit lastig voor mij ging worden. Verdiende winnaar in elk geval.

Veel plezier nog in het spel verder. ::bravo::
Sky might be falling but remember you can fly

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Eilandraad
« Reactie #464 Gepost op: 16-12-2021, 20:09:57 »
Dag 38: Eilandraad #14.2 Umoja



Welkom Umoja bij de Eilandraad. Bij de eilandraad worden de acties die je hebt ondernomen verantwoord. Dus voordat jullie je stem gaan uitbrengen, heb ik nog wat vragen voor jullie.





B&W: Wanneer ben je volgens jou een waardige Survivor winnaar?
Jennifer: Gefeliciteerd met je immuniteit en je gegarandeerde plek in de finale! Had je gedurende het spel verwacht dat je de finale ooit zou halen?
Rik: Hoe belangrijk is deze laatste beslissing om iemand weg te stemmen?
Sanmol: Tegen welke van deze kandidaten denk jij de beste winkansen te hebben?

Regels stemmen:
- Gestemd=Gestemd. Je kan je stem niet veranderen als die eenmaal gegeven is.
- Je stemt voor de deadline, ben je te laat of stem je niet, dan stem je automatisch op jezelf. Hetzelfde geldt voor het beantwoorden van je eilandraad vraag.
- De spelleiding zal een bevestiging geven dat je stem is ontvangen. Stem je heel kort voor de deadline, dan is het je eigen verantwoordelijkheid dat je stem aankomt.
- Bij een gelijke stand wordt er eerst gekeken naar de verkregen stemmen op voorgaande eilandraden. Is het dan nog steeds gelijk dan volgt er een tie-breaker.
- Wanneer je bent weggestemd, heb je geen contact meer met deelnemers nog in het spel over spelgerelateerde zaken.

Er kan niet op Jennifer gestemd worden,
Deadline: Vrijdag 17 december 20:00

***Dit topic is alleen voor het beantwoorden van de eilandraadvragen. Dus graag geen andere berichten. Mensen die niet in het spel zitten worden verzocht hier niet te posten!***
« Laatst bewerkt op: 16-12-2021, 22:51:39 door D*N »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: De Eilandraad
« Reactie #465 Gepost op: 16-12-2021, 21:24:46 »
Citaat van: D*N
Sanmol: Tegen welke van deze kandidaten denk jij de beste winkansen te hebben?

Ik denk dat op dit punt van het spel in jezelf moet geloven. Iedereen is zover geraakt voor een reden. En als ik niet in mijzelf geloof dan ga ik ook niet winnen. Niemand zit te wachten op iemand die niet zelfverzekerd is van zijn, haar of hun spel. Ik besef dat ik in de underdog positie zit, maar ik hoop nog mensen te kunnen te verrassen. Ik weet wat ik wel en niet kan. Mocht ik de finale halen dan hoop ik dat mensen willen luisteren naar mijn verhaal en mij respecteren als een persoon. Ik heb mijn ups en downs gehad en ik hoop te eindigen met een piek (en dan niet degene die in de kerstboom hangt!)

Offline Jennifer (Survivor)

  • Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Eilandraad
« Reactie #466 Gepost op: 16-12-2021, 22:38:40 »
Jennifer: Gefeliciteerd met je immuniteit en je gegarandeerde plek in de finale! Had je gedurende het spel verwacht dat je de finale ooit zou halen?
Thank you, D*N. ::blond::

Het was een hele lange weg hiernaartoe die vol stond met hindernissen en onzekerheden. Er zijn zeker fases geweest waarin het behalen van de finale onmogelijk leek, maar juist op die momenten heb ik extra hard gepusht om steeds weer een ronde verder te komen. Zo ook bij deze laatste proef. Want het is nog maar de vraag of ik deze Eilandraad zou zijn doorgekomen als ik geen Immuniteit had.

Ik ben hier ook zeker niet in mijn eentje gekomen, want velen hebben mij geholpen. Maar de bottom line is wel dat ik van begin tot eind in mezelf ben blijven geloven en dat me altijd krachtig heeft gehouden. Ik heb altijd alles met volle overtuiging gedaan en nooit aan mezelf getwijfeld. Ook in de finale zal ik alles geven om de jury te overtuigen en van mijn tegenstanders verwacht ik precies hetzelfde. Want ik ben nu eenmaal een vurige vrouw en ik ben niet van de zachte aanpak - ik wil dit spel winnen en neem met niets minder genoegen.

Dus ik ben benieuwd wie het straks tegen mij op gaan nemen - als ze durven. ::blond::

Does not give a single fuck about you.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: De Eilandraad
« Reactie #467 Gepost op: 16-12-2021, 23:18:16 »
B&W: Wanneer ben je volgens jou een waardige Survivor winnaar?
Dat is een hele goede vraag. Er is uiteindelijk geen recept om dit spel te winnen en dat is wat het ook zo spannend maakt. Ik denk dat elk jurylid voor zichzelf redenen mag hebben en bedenken. Ik zou graag teruggaan naar de basis van Survivor en dat is een sociaal en strategisch spel. Je verdient het wat mij betreft om te winnen als je op beide gebieden hebt laten zien wat je waard bent.

Offline Rik

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • het leven is voor mij gewoon ontzettend zwaar
Re: De Eilandraad
« Reactie #468 Gepost op: 16-12-2021, 23:29:31 »
Rik: Hoe belangrijk is deze laatste beslissing om iemand weg te stemmen?
Meestal is de laatste ronde een million dollar decision en in sommige gevallen blijkt dat een million dollar mistake. Daarentegen is vandaag naar mijn idee een vrij makkelijke beslissing en zitten alle spelers op één lijn. Laten we er een spetterende finale van maken! ::bravo::

Ik wil dit moment nog even uitmelken om mijn dankbaarheid te tonen. Het is een hele mooie reis geweest met heel erg veel hoogtepunten. Daarom ben ik blij dat dit spel is georganiseerd, bedankt Lucy en D*N! ::bravo:: Ik geef toe dat ik me in eerste instantie niet in durfde te schrijven omdat ik bang was dat dit het zoveelste spel zou zijn waarin ik zou floppen. Toch heeft die ene mogelijkheid dat het toch goed zou gaan mij doen besluiten er gewoon voor te gaan, en ik ben trots dat ik het avontuur ben aangegaan. En hoe ::bravo::

Dankjewel allemaal :-*
Zzzzzzzzzzz

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Eilandraad
« Reactie #469 Gepost op: 16-12-2021, 23:38:58 »
Gezien alle stemmen er al zijn, ga ik de eilandraad nog proberen op te nemen. Dan hebben we een dagje extra voor de finale eilandraad!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Eilandraad
« Reactie #470 Gepost op: 16-12-2021, 23:58:54 »
Dag 38: Eilandraad #14.2 Umoja

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline B&W

  • Forumlid
Re: De Eilandraad
« Reactie #471 Gepost op: 17-12-2021, 00:10:31 »
Fijn dat je zo snel de eilandraad kon opnemen! :)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Eilandraad
« Reactie #472 Gepost op: 17-12-2021, 00:12:23 »
Dag 39: Finale Eilandraad





Finalisten, jullie zijn zo ver gegaan als maar kon. Er zijn geen proeven meer, geen eliminaties meer en geen twists meer. De macht over de uitkomst verplaatst zich nu naar de jury, de mensen die jullie zelf hebben weggestemd. We gaan ze erbij halen:
Juma, Bjorrn, Okwonko, Brtdm, Nieky, Stien, Wouterv, Spacycolours, Molfreak Arno en Rik.



Daarnaast zal er nog een kijker zich voegen bij de jury. Dit wordt morgen bekend gemaakt :).


We beginnen met een openingsspeech van alle drie de finalisten. Jullie krijgen 24 uur om die online te zetten. Tijdens deze periode moet de jury nog stil zijn.
Deadline: Zaterdag 18 december 20:00
* Gezien we eerder beginnen is het gewoon wanneer de drie speeches er staan gaan we verder. Dan zal het jury vragenrondje wat langer door kunnen gaan!

Vervolgens krijgen alle juryleden een moment om hun vragen te stellen. Om vragen te stellen krijgen jullie 48 uur. Jullie mogen vragen stellen, maar ook slechts een statement maken. Graag een herinnering dat we een finale eilandraad willen die inhoudelijk is en dat we respectvol blijven naar elkaar. Het stellen van eisen als “Maak een essay van x aantal woorden over waarom persoon X dom is” zijn niet toegestaan. De finalisten mogen al gelijk antwoorden op alle vragen.
Deadline: Maandag 20 december 20:00

Vervolgens is er nog 48 uur om te reageren op alles en zal de stemming geopend worden. Als je gestemd hebt, kan je niet meer reageren. Dan ben je klaar.
Deadline: Woensdag 22 december 20:00

Woensdagavond rond 20:00 zal dan de uitslag van start gaan en kronen we een nieuwe winnaar voor het eerst in 5 jaar! ::bravo::

Regels stemmen:
- Je stemt positief, dus voor een winnaar!
- Gestemd=Gestemd. Je kan je stem niet veranderen als die eenmaal gegeven is.
- Je stemt voor de deadline door middel van een pm naar Lucy en D*N, ben je te laat of stem je niet, dan telt je stem niet mee.
- De spelleiding zal een bevestiging geven dat je stem is ontvangen. Stem je heel kort voor de deadline, dan is het je eigen verantwoordelijkheid dat je stem aankomt.
- Bij een gelijke stand voor de winnaar, zal de derde persoon met de minste stemmen bepalen wie van de twee de winnaar wordt. Bij een gelijke stand tussen de nummer 2 zal de persoon wiens schaduw/andere account verder is gekomen hoger komen in de ranking.
- Juryleden mogen niet beïnvloed worden door anderen buiten het spel om.

Deadline: Woensdag 22 december 20:00

***Dit topic is alleen voor het beantwoorden van de eilandraadvragen. Dus graag geen andere berichten. Mensen die niet in het spel zitten worden verzocht hier niet te posten!***
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Jennifer (Survivor)

  • Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Eilandraad
« Reactie #473 Gepost op: 17-12-2021, 20:57:40 »


::gordijn::

Lieve juryleden,

It's been a long and bumpy ride, maar het was het dubbel en dwars waard. Ik kan het nog steeds maar moeilijk geloven dat ik hier daadwerkelijk sta! ::bravo:: Het voelt voor mij extra bijzonder omdat ik dit programma nooit gekeken heb, en dit spel op RealityNet nooit eerder gevolgd heb. Alles was voor mij dus totaal nieuw, van termen als "flippen" en "throwen" tot aan "idols" en "eilandraad". Ik weet dat mijn medefinalisten beiden wel doorgewinterde Survivor-fans zijn, dus het zal voor mij een extra uitdaging worden om van die twee te winnen.

Maar ik denk dat er genoeg reden is om op mij te stemmen. Ik vertel jullie er graag over. ::blond::




Waarom ben ik dé ultieme Queen van Survivor: Tribal Wars?






Dr Jekyll & Sister Hyde



Toen Spacy bij de inschrijving de Vuurproef wist te winnen, mocht hij zijn voorkeur aangeven voor een schaduwaccount. Natuurlijk zette hij mij op één, want let's face it - ik ben nou eenmaal zó heet dat ik pas ergens naar binnen kan als het brandalarm uit staat. ::blond:: Samen vormden we een perfect duo: hij de nice guy, ik de mean bitch. Twee volledig tegenovergestelde speelstijlen, maar we zijn altijd onafscheidelijk gebleven en altijd elkaars enige echte bondgenoten geweest. Deze samenwerking heeft ons beiden ver gebracht.

In de kampfase dacht men lange tijd dat ik bij Brent hoorde - iets waar ik vrolijk in meeging door af en toe een Vlaamse tongval of shady gifje te plaatsen. Ondertussen konden we in Moto van twee kanten meekrijgen wat er speelde. Zo bleek al snel dat ik toch niet zo populair was (jaloehoers ::hand::) dus besloot ik een bondje te starten met Aurynn, Bjorrn en natuurlijk Spacy. Ondertussen speelden Sanmol en Jungmoon hetzelfde spelletje als Spacy en ik, dus het was allemaal één grote schizofrene toestand, waar Aurynn het slachtoffer van werd. :\'( Toen besloten Sanmol en Bjorrn elkaar plotseling te haten, wat mij goed uitkwam, want zo kon ik Bjorrn mooi als schild gebruiken voor tegenstemmen. :-*

Die fase zijn we samen zonder kleerscheuren doorheen gekomen. Maar toen begon het spel pas echt. ::vergroot::






De Idoltuit en de Immunity Daddy



Idols are a girl's best friend, ik geef het toe. ::blond:: En dus hadden Spacy en ik de afspraak dat hij steeds Immuniteit mocht hebben, en ik de Idols. ::trots::

Bij Levend Stratego liet Spacy onze kampgenoten denken dat hij de vlag ging verstoppen. In werkelijkheid liet hij dit stiekem door Bjorrn doen en verstopte Spacy nepvlaggen. Alles om eventuele dubbelspionnen uit Maji te stallen, terwijl Spacy op zoek ging naar de vlag van Upepo. Die vond hij als eerste, en we kregen een Idol clue. Ik kwam er al snel achter dat de Idol op het dak van de Biechthut moest liggen. Dus ik rende daar - op sierlijke wijze ::blond:: - naartoe, en wat zag ik? DrenziBoy grist hem zó voor m'n neus vandaan. Dat ie het lèf had! ::hand::



En die knul heeft hem niet eens ingezet, dus die Idol ligt nu vast op zijn schoorsteenmantel te verpieteren. Ugh, ik baalde zó! >:(

Maar niet veel later lag ik in mijn hangmat van de warmte en mijn perfectie te genieten, en hoorde ik op de achtergrond de radio van die Ardhi-losers opstaan. Ik luisterde goed naar de nummers en besloot om even de archieven van de productie in te duiken. En daar, aan het gewei dat 5 jaar terug nog in de Moose Bar hing, bungelde die... Mijn eerste Idol! ::cheerleader::



In de kampfase hadden Spacy en ik macht en controle. Maar alles veranderde bij de samensmelting. Brent werd met schaduw en al het spel uitgekegeld en Bjorrn liet ons in de steek. Ik wist dat Spacy of ik getarget zou gaan worden. We hadden maar 1 Idol op 2 accounts, dus er zat maar één ding op: Immuniteit winnen.

De Battle Area kwam als geroepen. Niet alleen om "dubbele" immuniteit te winnen, maar ook een tegenstander het spel uit te sturen. Spacy startte gelijk een battle tegen Charlie, en ik pushte Erica om een puzzelgevecht te starten. Ambitieus als die meid was koos ze sterspeler Nieky uit als tegenstander, die het gevecht helaas won. Maar Spacy won ook.

In de ronde daarna focuste ik me op het vangen van vissen. Hoewel het in sommige opzichten een frustrerende week was, ben ik het eens met één van de juryleden dat ik het samenwerken bij deze proef één van de leukste momenten in het spel vond. ::bravo::

Dus nou, wij lekker shoppen bij de veiling. ::love:: Krijg ik dit:



Serieus...? ::hand:: Urenlang op vlotten gestaan, dagenlang ondergedoken gezeten... alles om uiteindelijk gescamd te worden? :\'( >:(

Maar Spacy had meer geluk. Op aanraden van Brtdm kocht hij een zak snoep waarin een Idol clue zat. Ik vroeg Arno om die Idol op te rapen zodat men zou denken dat hij hem had en hij daarmee waarschijnlijk safe was, en hem vervolgens aan mij te geven. Ik wilde hem eigenlijk op Juma inzetten, maar hij wilde zelf niet dat er een Idol op hem werd gespeeld. ::sorry:: Natuurlijk had ik die eigenwijze, bescheiden jongen gewoon moeten negeren en hem toch op hem moeten inzetten, maar ik wilde natuurlijk zelf ook geen risico lopen.

Toen Juma naar huis moest, raakte ik echt eventjes mijn motivatie kwijt. :( Maar ik moest door. Ik had nog steeds mijn eigen Idol en dus had ik ook weer Immuniteit nodig. Dus Spacy weer alles op alles zetten om de proef te winnen en dat heeft zich uitbetaald. Wederom een Eilandraad volledig safe met twee accounts. En dit keer zag niemand het aankomen. ::blond::

Toen kwamen B&W en Rik ook nog overgestoken naar onze zijde (snap ik, want wij waren way cooler) en dan merk je wel dat twee accounts in het spel hebben echt z'n voordelen heeft. De weg naar de final 6 lag voor ons open.

Maar toen? ::nieuwsgierig::






Love me or deny it



Ik heb met veel spelers samengewerkt en ik heb het aan vele mensen mede te danken dat ik hier sta. Maar ik heb in dit hele spel nóóit iemand volledig in vertrouwen genomen of het gevoel gehad dat ik iemand's nummer 1 bondgenoot was. Daardoor heb ik me er altijd op voorbereid dat er een moment kon komen dat men zich tegen me kon keren, en door steeds meerdere stappen vooruit te denken, dat scenario ook steeds proberen te voorkomen. Ik zou bijvoorbeeld niet weten wat er echt zou zijn gebeurd als ik 3 minuten trager was in de allerlaatste proef, maar ik ben vooral heel erg opgelucht dat ik daar ook niet achter heb hoeven komen.

Het is ook mede hierom dat ik in het hele spel nooit vijanden gemaakt heb. Sure, I've been a mean bitch at times. ::blond:: Maar ruzie heb ik nooit gehad en ik hoop natuurlijk dat dit nu in m'n voordeel werkt. ;)

Goed, lieve juryleden. Ik heb maandenlang keihard gestreden en wil dit spel heel graag winnen. Daarnaast heb ik dit spel proberen kleur te geven van begin tot eind en denk ik dat dit fantastische seizoen van D*N en Lucy een iconische winnaar verdient.



Ik ben benieuwd naar jullie vragen! ::blond::

~Jennefire

::rits::
Does not give a single fuck about you.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: De Eilandraad
« Reactie #474 Gepost op: 18-12-2021, 02:14:47 »
Geachte juryleden,

Wat heb ik genoten van dit seizoen van Survivor ::bravo::! Ik wil dan ook eerst D*N en Lucy bedanken voor al hun inzet, energie en tijd die zie in dit spel hebben gestoken de afgelopen paar maanden. Er waren enkele ups and downs in mijn Survivor avontuur, maar ik heb geen minuut spijt gehad van de keuzes die ik heb gemaakt in het spel. Deze keuzes hebben mij geleid naar een finale plek. Door mijn sociale vaardigheden wist ik vertrouwen te winnen onder spelers. Velen van jullie waren loslippig naar mij toe en met die informatie kon in een verdeel en heers strategie gebruiken. Er is bijna geen enkele eilandraad geweest waarvan ik niet wist wat de stemming zou worden. Door het spel heen heb ik meerdere ''spionnen'' gehad die voor mij een oogje in het zeil hielden. Ëén daarvan heeft ook de finale gehaald, en werd uiteindelijk een goede bondgenoot van mij. Tot de dag van vandaag is dit bondje onopgemerkt gebleven. Ik heb ook zeker een strategische kant laten zien. Vaak probeerde ik met succes de touwtjes in handen te hebben hoe ons bondje ging stemmen of was er een (nieuw) plannetje wat ik klaar had staan. Allemaal om mij naar die finale te brengen. ''Je bent een echte fixer'', zoals SpacyColours het zou zeggen. Het gekke is dat ik hiervoor nooit ben gepakt en dat kwam deels door mij dommer voor te doen dan ik was. Ik werkte op de achtergrond om zo uit de schijnwerpers te blijven. Voor mijn gevoel heb ik een perfect spel gespeeld en ik kan dan ook met trots zeggen dat ik de enige persoon ben die nooit een tegenstem heeft gekregen. Hoe ik dit voor elkaar heb gekregen zal ik nader uitleggen.



Waarom moet ik dit seizoen van Survivor winnen?



Hoofdstuk 1: Geen blij ei



Het begon allemaal in kamp Moto waar ik samen met mijn vriendin Jungmoon op het eiland zat. Jungmoon was mij toch een pittige dame. Mijn tactiek was met mijn schaduwaccount totaal in de schijnwerpers te staan zodat ik als Sanmol uit de schijnwerpers kon blijven. Het was dan ook voordelig dat niemand doorhad dat ik Jungmoon was. Ik heb er alles aan gedaan om niet te laten merken dat ik haar speelde . Als mijn kampgenoten klaagden over Jungmoon dan klaagde ik met hun mee. Met succes, want later heeft dit ervoor gezorgd dat Aurynn het spel verliet in plaats van mij ::vergroot::. Ik heb toen Jennifer om de tuin weten te leiden en daardoor kwam een duel tussen mij en Aurynn. Één stem meer op Jungmoon en ik had eruit gelegen. Dat duel heb ik toen ook gewonnen. De enige die wel wist dat ik Jungmoon was was mijn nummer één bondje destijds: Gijs. Op dit punt van het spel dacht ik aan ons kamp in groepsverband en heb ik uiteraard mijn best gedaan bij de proeven. Door onze goede samenwerking hebben wij vaak immuniteit gewonnen als Moto. Totdat we een proef verloren en daarna nog één proef met het ''ei incident''. Dat incident heeft mijn hele Survivor spel op scherp gezet. Ik wist al meerdere rondes dat zowel Bjorrn als SpacyColours beiden Gijs en Jungmoon eruit wouden stemmen. Om ons kamp sterker te houden heb ik toen besloten om mijzelf op te offeren in plaats van Gijs. Iemand zijn avontuur oneerlijk stop zetten kon ik niet over mijn hart verkrijgen. Dit was een totale  altruïstische beslissing. Bovendien was Gijs sterker in proeven en die kracht konden wij zeker gebruiken. Helaas mocht het niet baden en Gijs verliet alsnog het spel de ronde die daarop volgde. Wij hebben er alles aangedaan om samen door te gaan, maar een bondje met Bjorrn en SpacyColours zat er nou eenmaal niet in op dat punt van het spel. Soms moet je in dit spel beseffen wat je plek is en dat accepteren. Ik geef ook toe dat dit zeker een rocky start was, maar uiteindelijk zou dit leiden tot een grandioze finish. Hardlopers zijn doodlopers.



Hoofdstuk 2: Spionage



Uiteindelijk haal ik de ronde voor de samensmelting, maar wel in mijn ééntje. Mijn enige bondgenoot in het spel was al weggestuurd. Gelukkig had ik al wel wat contacten gelegd met mensen uit de andere kampen. Tijdens de beklad de vlag proef had ik alvast met Ricardo, Brent en Brtdm gepraat. Al snel wisselde ik met Brent en Ricardo uit wat de schaduwsaccounts waren in dit spel. Ik had bij de beklad de vlag proef bijgehouden welke links er werden gebruikt voor de plaatjes. Zo wist ik heel wat schaduwaccounts te ontmaskeren. Ik wist ook dat Ardhi en Maji er goed voor stonden, dus moest ik iemand van hun overhalen naar mijn kant. Brtdm zat op de bodem bij het Ardhi bondje en doordat te zeggen wist ik hem over te halen naar ons bondje. Ricardo kende Brent en Molfreak Arno al vanuit Upepo en samen werden wij het ''bondige bondje''. Brtdm vertrouwde mij enorm en vertelde mij precies hoe de vork in de steel zat. Hij werd mijn eerste spion. Brtdm vertelde o.a dat Ardhi met z'n allen de samensmelting wouden halen. Iets wat ik al tijden riep tijdens de eilandraden, maar niet werd opgepikt door mijn andere kampgenoten. Hij vertelde ook dat Ardhi Brent zijn beide accounts eruit wouden stemmen deze ronde. Om geen potentieel target te worden heb ik niet mijn best gedaan bij Jeopardy. O, wat was ik toch suffig  ::blond::. Doordat Rik zijn advantage had ingezet verliet Brent het spel met z'n beide accounts. Daarna verlieten nog eens WouterV zijn schaduw en Brtdm zijn schaduw het spel door de duels. Ik bleef weer uit de schijnwerpers.



Hoofdstuk 3: Het laatste avondmaal

We hebben eindelijk de samensmelting gehaald, maar ik wist ook dat we niet de numbers hadden om met z'n allen door te gaan. SpacyColours had zich nog wel toegevoegd aan het Bondige bondje als nieuw lid. Het Ardhi verbond stond heel erg sterk met een meerderheid. Wij hebben toen als bondje ook enorm ons best gedaan om alle voordelen bij de immuniteitsproef te verkrijgen nadat Brtdm wist wat er onder zat. Ik ga hier even credits geven aan Brtdm, die 15 uur lang op een vlot heeft gestaan. Als dat niet Survivor waardig is dan weet ik het ook niet meer. Ik was trots op ons bondje dat wij aan het langste eind hebben getrokken deze proef ::bravo::. Deze immuniteit was ook zeer belangrijk voor mij om te winnen, want ik wist dat Bjorrn zou door drukken om mij eruit te krijgen. Om mijzelf te redden heb ik toen een afspraak gemaakt met Nieky om stemmen van mij weg te halen mocht ik genoemd worden. Met hem had ik ook sinds de samensmelting contact. Gelukkig won ik immuniteit en zat ik veilig voor twee eilandraden. Juma moest helaas het spel verlaten nadat Jennifer de idol verkeerd op haarzelf had ingezet. Daarna wist ik of dit word de Titanic of je gaat nu iets doen om jezelf te redden. Die wilskracht zit in mij om te overleven. Ik had al die tijd ook contact gehad met B&W en heb hem toen een offer gedaan om bij ons aan te sluiten. Bjorrn en Nieky leken heel close met elkaar en ik had een goede klik gevormd met B&W. Deze move heeft uiteindelijk ervoor gezorgd dat de finale eruit ziet zoals hij eruit ziet. Eerst was het plan van B&W om Brtdm naar huis te sturen, maar ik wist dit conflict op te lossen. Ik heb een bepaalde liefelijkheid in mij zitten dat ik zeker als een voordeel heb gebruikt. In het diepste geheim ging B&W op Bjorrn stemmen. Niemand wist van dit plan behalve B&W en ik. Er kwam een schokkende blindside en Bjorrn ging weg. Ultiem geschikt voor mijn spel om de finale te halen.



Hoofdstuk 4: Dubbelspel

De eilandraad die hierna volgde maakte mij het niet uit om immuniteit te winnen. Ik wou onderschat blijven en dus besloot ik wel mij best te doen, maar niet slapende honden wakker te maken. B&W en ik hadden samen een plan gemaakt dat we een dubbelspel gingen spelen. B&W hielt Bjorrn, Nieky en WouterV aan het lijntje om alle stemmen van mij weg te houden. Die extra stemmen konden namelijk nog wel eens belangrijk worden op het einde van het spel. Ik ging dan B&W uit de schijnwerpers houden bij Molfreak Arno, SpacyColours en Brtdm. Elke keer als iemand wantrouwen had overtuigde ik ze toch weer dat het allemaal okay was. Okwonko verliet het spel. Daarna kwam er enorme paranoia. Ik had samen met Brtdm, Molfreak Arno en mij een apart bondje gemaakt. Daarin zei Brtdm dat Bjorrn een vermoeden had dat B&W en SpacyColours samen werkten. Iets wat ook Nieky had geopperd aan mij. Ik wist natuurlijk dat dit onzin was, want ik was degene die in het geheim samenwerkte met B&W. Brtdm was overtuigd dat de schaduwsaccounts van SpacyColours en B&W weg moesten. Ik heb hierna gelijk SpacyColours en B&W ingelicht hierover. Nadat Brtdm Nieky immuniteit had gegeven waren de rapen gaar. Een top 6 bondje werd aangemaakt door mij en ik wist dat ik daarna wel eens de finale zou kunnen halen. SpacyColours en B&W hadden beiden nog een schaduwaccount in het spel en dat zou ironisch gezien mij juist in de schaduw zetten ::spook::. Brtdm verliet die ronde het spel.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: De Eilandraad
« Reactie #475 Gepost op: 18-12-2021, 02:18:15 »


Hoofdstuk 5: De idol



Toen kwam er een hele belangrijke ronde aan. Ik wist door B&W dat Bjorrn een idol kon krijgen de ronde hiervoor. Ik had besloten Bjorrn de idol te geven, omdat ik wist dat het niet meer mee zou gaan doen voor de long run van het spel. Een move waar je wel de ballen voor moest hebben. Ik heb genoeg mensenkennis om te weten dat Bjorrn zijn eigen hachje zou willen redden en de idol zou inzetten de ronde daarna. Kosten wat het kost moest Jennifer de idol niet krijgen. Zij deed wel mee voor de long run van het spel. Ik had inmiddels ook een finale bondje met SpacyColours en Molfreak Arno, maar ik wou beide kanten van het spel spelen. Ik besloot B&W niet over dit bondje in te lichten. Aan de ene kant had ik dus B&W als finale bondje en aan de andere kant had ik SpacyColours en Molfreak Arno. Een uitermate gunstige positie voor de end game. Bij de kamelenrace heb ik er alles aangedaan om Nieky en Bjorrn geen immuniteit te geven. Ik heb zo ontzettend gemold in dat spel. O, de blauwe kameel kan niet meer winnen? Suf van me ::blond::. Ik hoefde geen immuniteit te winnen en wou uit de schijnwerpers blijven. Maakte mij het uit wie immuniteit won van ons bondje. Het ging er om dat zij geen immuniteit zouden krijgen. Tijdens de eilandraad heeft B&W Bjorrn bang gepraat om de idol in te zetten en Nieky zijn stem werd gejat door SpacyColours. We hebben toen zo de stemmen tactisch verdeeld dat Nieky naar huis ging. Een hele sterke speler, waar ik enorm respect voor heb en tijdens de beste had ingevuld dat hij zou winnen.



Hoofdstuk 6: AnOthEr One?

Als de bingo kaart nog niet vol was kwam nu ook WouterV met het idee om mij en Molfreak Arno mee te nemen naar het einde. Nu komt toch wel mijn lameste move van het hele spel. Ik had tegen WouterV gezegd dat we de stemmen zouden splitten tussen hem en Stien. Dat was gewoon een leugen. Daardoor moesten Stien en WouterV wel op elkaar stemmen. Ik wou immers geen extra stemmen krijgen deze ronde en Stien had gezegd op mij te willen stemmen. Stien ging eruit en WouterV bedankte mij daarna dat we hem hadden gered.  SpacyColours en B&W hadden beiden nog een schaduwaccount in het spel zitten en daardoor bleven Molfreak Arno en ik onder de radar. Wij gebruikten hun als een schild om stemmen op te vangen. WouterV wou op Rik stemmen en dat kwam mij wel gunstig uit in de end game. Ik heb hem dan ook gewoon op Rik laten stemmen. Ik moest aan mijn eigen spel denken. WouterV te vragen op een ander te stemmen zou een enorm risico zijn gezien Molfreak Arno ook in die groep zat. Elke extra stem op een ander was niet een stem op mij.

Volgensmij ook rond deze tijd kwam SpacyColours met het voorstel dat hij wou samenwerken met B&W. Ik heb toen tegen B&W wel opgebiecht dat ik een finale bondje had met SpacyColours en Molfreak Arno. Om zo vertrouwen te winnen bij B&W. Hij ging niet in op het voorstel van SpacyColours, wat later hem nog wel eens de das om zou kunnen doen. Iedereen vertrouwde mij enorm, maar ik had dan ook zo'n goede klik met deze top 6. Ook al speelden we allemaal ons eigen spel. Ik vond dat we allemaal het verdiende de top 6 te halen.



Hoofdstuk 7: Sabotage'



Daarna kwam de infamous top zes ronde. Daar heb ik een groot aandeel in gehad. Ik wist dat B&W de idol had en speelde op dit punt nog twee kanten van het spel. Ik wou een duel forceren zodat ik geen kleur hoefde te bekennen en ik vond een duel ook wel een episch iets om te zien ::bravo::. Ik heb mijzelf geen bloemen laten geven, want dan hoefde ik ook niemand aan te vallen. Daarna nog even acteren hoe verdrietig ik wel was. Ik heb Molfreak Arno immuniteit gegeven zodat hij er niet uit kon gaan met 5 extra stemmen. Ik wou met Molfreak Arno sowieso in de finale staan. B&W ging de idol op Rik inzetten en ik heb Molfreak Arno en SpacyColours de stemmen laten splitten op Rik en B&W. Ik heb wel tegen B&W gelogen op wie de idol in te zetten, maar dat maakte toch weinig uit want hij ging sowieso op Rik. B&W won het duel, maar als SpacyColours het duel had gewonnen dan was dat speltechnisch ook okay geweest. Het stond toch al vast dat de finale zou zijn geweest Molfreak Arno, ik en B&W/SpacyColours. Iedereen ging zijn schaduwaccount wegstemmen bij de laatste vier. Door een twist moest opeens Molfreak Arno het spel verlaten en dat vond ik toch wel pittig om te ervaren. Hij was één van mijn grootste maatjes en iemand waar ik erg naartoe was gegroeid. Toch is de een zijn brood de ander zijn dood. Ik wist dat ik de finale stond en dat is precies wat ik al die tijd wou.

Ik hoop dat jullie nu begrijpen dat ik zeker geen volger ben geweest in dit spel en dat ik het spel heb gespeeld op mijn eigen manier. Door mijn hart en keuzes te volgen sta ik nu hier. Ik had het niet anders willen spelen. Ik ben erg benieuwd naar jullie vragen. Kom maar op.

Kusjes.


Offline B&W

  • Forumlid
Re: De Eilandraad
« Reactie #476 Gepost op: 18-12-2021, 19:53:22 »
::zwaai:: Hey allemaal ::zwaai::

Op dit moment leef ik mijn droom. Maandenlang heb ik toegewerkt naar dit punt: Final Tribal Council. Ik ben een enorme Survivor fan en dat maakt het een enorme eer om mee te mogen doen aan het spel van mijn dromen. Ik wil jullie graag meenemen in mijn ervaringen van de laatste tijd om inzicht te geven in hoe ik het spel heb gespeeld. Ik ga niet smeken om een stem, ik wil het liefst dat iedereen een keuze kan maken die goed voelt.




De eerste week had voor mij niet beter kunnen verlopen. In kamp Maji had ik de volledige luxe- en immuniteitsproef voor rekening genomen en tot mijn verbazing wonnen we allebei. Dit was een persoonlijke overwinning, aangezien ik bijna nooit iets heb gewonnen op dit forum. Ik forceerde mezelf om vanaf dag 1 aan de slag te gaan met lijntjes uitgooien naar mijn kampgenoten om zo een social capital op te bouwen. Mijn strategie om met zo veel mogelijk spelers zo snel mogelijk te praten wierp al snel zijn vruchten af, want een alliantie in Ardhi vormde, bestaande uit Okwonko, Bjorn, Erica en ik.

Binnen de kortste keren heb ik mezelf naar een veilige positie gepraat in beide kampen waar ik een deel van uit maakte. Ik bleek ook verrassend goed te zijn in het raden wie er achter schaduwaccounts zaten en in week 2 won ik een geheim puzzelduel waardoor ik de Legacy Advantage kreeg. Ik durfde van mezelf te laten horen en ik stook niet onder stoelen of banken wie ik dacht dat weggestemd moest worden. Na de escape room-proef in week 5 bleven Okwonko, Stien en ik hangen in de chat en onthulden we wie we waren. Nu dat duidelijk was, gingen we nadenken hoe we het spel wilden uitspelen. Het kwam er op neer dat we een modderverbond wilden maken met alle spelers uit Maji en Ardhi. Om niemand van het potentiele verbond te verliezen besloot Bjorn proeven te throwen in kamp Moto zodat het makkelijker werd om immuniteit te winnen.

Uiteindelijk gingen we de swap van week 8 in met 11 van de 18 spelers wat ons op papier twee keer een meerderheid gaf. Ik greep de mogelijkheid aan om gesprekjes aan te knopen met de spelers met wie ik voor het eerst kon praten. Jammer voor mij voelde ik aan alles dat Brtdm ging flippen en dat hij daarbij op mij zou stemmen. Bjorn en Nieky waren vol vertrouwen dat dat niet zou gebeuren. Gelukkig had ik een troef in handen: mijn Legacy Advantage die precies geldig was voor die week. Ik speelde deze op Rik en ja hoor, Brtdm was inderdaad geflipt. Ik sprong als een gek rond in mijn kamer, want ik was zo blij! ::boogie::

Met een correcte idol play op mijn resumé en met twee accounts in de samensmelting, begon ik eindelijk een beetje in mezelf te geloven. Voor een groot deel was mijn missie al geslaagd, want ik wilde zo graag laten zien dat ik een bijdrage kon leveren aan mijn kampen en dat ik in staat was om allianties op te bouwen. Ik nam mezelf voor om een spel te spelen met meer risico, want vanbinnen kon ik niets meer verliezen.

In deze nieuwe fase van het spel begon ik me minder thuis te voelen in mijn bestaande alliantie. Als ik naar het einde zou gaan met Bjorn en Nieky (het was nog maar de vraag of ze me mee zouden nemen), dan waren onze routes te vergelijkbaar geweest. Ik had dus waarschijnlijk niet gewonnen van deze twee grote namen. Ondertussen ontstond er een hele sterke band met Sanmol. Ik wilde het spel een draai geven en mijn lot in eigen handen nemen, dus ik besloot Bjorn te blindsiden. Dit was mijn belangrijkste move in het spel en de start van het onontdekte power duo bestaande uit Sanmol en mijzelf.

Na deze actie kwam ik in een hele sterke positie terecht, want ik bevond me in allianties met alle spelers die  in het spel zaten. Ondanks dat ik bij touchy subjects was verkozen als de beste leugenaar in het spel, geloofden Bjorn, Nieky en Wouter keer op keer mijn leugens, nog steeds. Hierdoor kon ik ervoor zorgen dat we niet voor verrassingen zouden komen te staan. In deze periode won ik twee immuniteitsproeven en tot mijn grote verbazing vond ik een idol! Overigens hebben Wouter, Stien en Spacy mij onbewust geholpen om deze te vinden, want een van de opdrachten was om een vraag te stellen in het Umoja kamptopic waar 5 mensen op moesten reageren. Met Arno, Spacy en Sanmol maakten we ons Top 6 bondje officieel en we stoomden succesvol door naar de final 6. Mijn plan was om daar mijn idol te spelen en met Sanmol naar de final 3 te gaan.



Maar eenmaal daar begonnen er donkere wolken boven mij te ontstaan. Dat Arno en Spacy het op mij hadden gemunt was van mijlenver aan te zien komen, maar ik voelde dat Sanmol zich ook anders gedroeg. Mijn laatste hoop was dat ik mijn idol goed zou spelen. Tot 50 seconden voor de deadline twijfelde ik over mijn keuze: op B&W zoals Sanmol vertelde of op Rik die al een tegenstem had. Ik voelde me ontzettend slecht dat ik Sanmol niet meer vertrouwde, wat resulteerde in de voor mij meest spannende en emotionele avond van het spel. Bij de eilandraad bleek ik gelijk te hebben gehad, voor de tweede keer mijn idol correct gespeeld. Sanmol had zo een duel afgedwongen tussen Spacy en mij. Ik won het duel en overleefde de laatste proef. Nog steeds zaten mijn beide accounts in het spel. Het was geen moeilijke keuze om een account op te offeren om deze fantastische final 3 mogelijk te maken met Spacy, Sanmol en ik.




 ::confettie:: Ik heb mijn stempel op dit seizoen heb kunnen drukken door mijn lot in eigen hand te nemen. Ik heb het spel strategisch gespeeld zoals ik wilde. Niemand heeft mij of mijn schaduwaccount kunnen wegstemmen totdat ik het zelf deed in de final 4! Twee idols heb ik correct gespeeld. Ik heb twee duels en drie individuele immuniteitsproeven gewonnen, nog steeds moest ik er altijd voor strijden om mijn andere account niet te verliezen. Bij iedere eilandraad in het spel was ik in controle en maakte ik deel uit van het plan, een prestatie waar ik trots op ben. ::confettie::

Dit is de weg die ik heb afgelegd om de finale te bereiken. Het grootste obstakel dat ik heb overwonnen in dit spel was ik zelf, door in mezelf te gaan geloven. Het heeft mijn zelfvertrouwen goed gedaan, ik heb een doel gesteld en niemand heeft mij kunnen tegenhouden. Door dit avontuur weet ik ook dat ik meer op mijn gevoel kan vertrouwen. Het was fijn om mensen beter te leren kennen, nu heb ik er een aantal waardevolle vriendschappen bij. Al met al was dit een geweldige ervaring. Uit de grond van mijn hart wil ik iedereen daarvoor bedanken.


Gegroet,
B&W
::love::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: De Eilandraad
« Reactie #477 Gepost op: 18-12-2021, 20:07:20 »
Zo, volgens mij is het dan nu tijd om vragen te mogen stellen.  :D
Superleuk om alles aan te horen en om in de jury te mogen zitten. Allereerst wil ik even wat kleine of grote onwaarheden benoemen.

Citaat van: Jennifer
“Spacy startte gelijk een battle tegen Charlie, en ik pushte Erica om een puzzelgevecht te starten.”

Pushen? Erica kwam volgens mij zelf naar je toe en je hebt haar niet tegengehouden. Zoiets noem ik niet echt pushen.


Citaat van: Sanmol
“Brtdm zat op de bodem bij het Ardhi bondje en doordat te zeggen wist ik hem over te halen naar ons bondje.”

Voor zover ik weet zat ik niet bepaald op de bodem bij het Ardhi bondje. De enige reden dat ik ben overgestapt is omdat ik niet wilde dat Brent er mét zijn schaduwaccount uit ging vliegen. Ik wilde liever 2 verschillende mensen eruit die nog een dubbel over hadden. In een poging dit op te lossen, moest ik me tegen mijn voormalig kampgenoot Rik keren. Dat was hetgeen wat voor een vertrouwensbreuk zorgde en ik me permanant in het bondje heb gesetteld. Sterker nog, Jennifer heeft een grotere rol gespeeld in het ‘overhalen’ dan jij.

Citaat van: Sanmol
“Nadat Brtdm Nieky immuniteit had gegeven waren de rapen gaar.”

Ik ben heel erg benieuwd op welke situatie je hier doelt. In mijn laatste week heb ik volgens mij juist Nieky aangevallen met 10 punten. Meer dan wie dan ook. Hier zou ik graag opheldering over krijgen.


Nog twee vragen aan alle finalisten:
- Wat was het aardigste dat je dit spel voor iemand anders hebt gedaan?
- Wat was het meest gemene dat je iemand anders hebt misdaan?
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline B&W

  • Forumlid
Re: De Eilandraad
« Reactie #478 Gepost op: 18-12-2021, 20:29:51 »
- Wat was het aardigste dat je dit spel voor iemand anders hebt gedaan?
Ik heb praktisch gezien alles opgegeven voor mijn bondje met Sanmol. Ik wilde het liefst samen naar de finale gaan, om dat te bereiken heb ik iedereen in mijn originele alliantie eigenlijk opgeofferd. Ik nam hier een enorm groot risico mee en het is uiteindelijk maar net goed gekomen voor mij. Door het spel op deze manier op te schudden had iedereen weer een kans en nieuw leven in het spel. :)

- Wat was het meest gemene dat je iemand anders hebt misdaan?
De downside van mijn overstap was dat ik mijn rug moest keren naar mijn originele alliantie. Ook nadat ik dit al twee rondes lang had gedaan, ben ik weer actief gaan praten met vooral Bjorn om zijn vertrouwen te winnen.
In die fase van het spel konden tegenstemmen ontzettend cruciaal zijn, dus ik moest voorkomen dat die stemmen op Sanmol of op mij belandden. Daarnaast had Bjorn een idol en wilde ik ervoor zorgen dat ik wist hoe die gebruikt ging worden.
Bjorn geloofde mij oprecht en het moet hard voor hem zijn geweest dat ik hem heb voorgelogen, maar hij weet ook dat dit puur om strategische redenen was.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #479 Gepost op: 18-12-2021, 20:50:43 »
Yesss het is tijd  ::love::

Zoals jullie misschien niet enorm verbaasd heb ik het de afgelopen weken moeilijk gehad met niet m'n mond open trekken en te reageren op alles wat er gebeurd in het spel, maar nu mag het weer!

Allereerst wil ik de 3 finalisten feliciteren, het was een heel lang en moeilijk seizoen, en jullie hebben alle drie echt bepaalde dingen heel goed gedaan wat ervoor heeft gezorgd dat jullie hier staan. Dus: good job  ::ok::. Ik vind dit ook een leuke samenstelling omdat jullie het spel ook heel anders gespeeld hebben dan de andere 2 finalisten.

Ik denk dat de antwoorden die jullie geven van grote invloed kunnen zijn op de stemmen die jullie krijgen, en dat komt mede door het feit dat we voor het eerst sequestered zijn van de andere juryleden en dus minder elkaar hebben kunnen spreken en beïnvloeden. Des te meer invloed hebben jullie dus!

Ik ben een groot fan van het strategische aspect van Survivor, en zal dat daarom zeker zwaar laten wegen in mijn stem. En daar wil ik dus graag alles over te weten komen (zeker aangezien ik na mijn eigen blindside ook met Stien maar weinig achter de waarheid ben kunnen komen  :P). Brtdm is alvast begonnen met mensen outcallen wanneer ze valse of overdreven claims maken, en ik wil jullie finalisten ook zeker verzoeken om dit ook te doen als je merkt dat je mede finalisten niet helemaal correct zijn in hun claims. Iedereen wil zichzelf ten slotte in een positief daglicht zetten, en het is onze taak als jury om daar doorheen te prikken en de beste speler te belonen (of de liefste speler, of de knapste speler, dat kiest iedereen zelf natuurlijk  ;)).



Ik wil graag alvast inhaken op jullie jury speeches en een paar vraagjes stellen aan elk van jullie.
Allereerst, B&W:
Ik vind het tof om te lezen hoe blij je bent met het behalen van deze finaleplek, en het feit dat je hier als grote survivor fan ook van droomde  ::bravo::. Je zat tot de tribe swap in een goede positie in allebei je kampen, en we hadden samen een sterk 3 persoons bondje met Niek, die ontstond met onze schaduwen en sterker werd toen we aan elkaar onthulde wie we waren. Na de hussel heb je ons ook goed geholpen door je legacy advantage op jezelf te spelen, en ons zo met een modder meerderheid richting de samensmelting te sturen. In deze periode begon jij onzekerder te worden binnen ons bondje en heb je je ook tegen ons gekeerd, door mij te blindsiden. Ik was die periode op vakantie met het werk, en had een drukke planning, dus wellicht heeft mijn iets minder actievere week deze onzekerheid versterkt, wat ik jammer zou vinden want dat betekende dus niks negatiefs van mijn kant. Een andere reden die je noemt voor je flip is dat je Niek en mij als grote spelers vond en dat je bang was om van ons te verliezen. Ik denk eerlijk gezegd dat je tegen mij prima kans had gehad in de finale, want ik was niet heel well-liked door een handvol van mijn medespelers  ;). Desalniettemin snap ik waar je vandaan komt, en mijn claim to fame zou dan ook uiteraard zijn geweest dat ik het vorige tactische spel (Sequester) had gewonnen en dat ik ondanks dat grote target wéér een finale had gehaald, maar of dat mij meer stemmen had opgeleverd dan jij, betwijfel ik.

Afijn, ik snap je punt in ieder geval, maar ben nog benieuwd naar enkele andere keuzes die je hebt gemaakt.
- Waarom nam je het risico om 3 a 4 rondes lang te blijven liegen tegen mij, Niek en Wouter om ons vervolgens stuk voor stuk weg te stemmen? Je hebt gelijk, ik ben er enkele keren hard ingetrapt, want ik had nooit verwacht dat je er bewust voor zou kiezen om ons keer op keer valse hoop te geven. Wij zouden dan tenslotte het meest teleurgesteld zijn in jou, en niet in je mede finalisten.
- Je bleek nadat wij allemaal eruit lagen ineens volledig on the bottom van je verbond te zijn. Een gelukkige idol play en mazzel met de twist die je een extra stemming bespaarde hebben je uiteindelijk safe gehouden, maar dit paste vast niet in je ideale plan of wel? Dus mijn vraag: Waarom besloot je niet eerder terug te flippen en enkele van ons te gebruiken om een move te maken? met als vervolgvraag Waarom heb je er niet voor gezorgd dat Spacycolours en Jennifer werden weggestemd aangezien ik en enkele medejuryleden toen ze in het spel zaten al aan je lieten merken dat Spacy/Jennifer een frontrunner was voor de finale winst?

Dan Jennifer:
Gefeliciteerd met het halen van de finale! Ik had persoonlijk verwacht dat het niet ging lukken omdat we hebben laten merken dat we jou als beste speler zagen van het bondje van 6, maar je staat er toch maar! Wij hebben samengewerkt in kamp vuur en dat deden we heel succesvol, maar uiteindelijk zat het helaas niet in de kaarten om echt ver met elkaar te komen in dit spel... Ik moet zeggen dat ik enorm getwijfeld heb welke kant ik moest kiezen bij de stemming in kamp vuur toen we nog met 7 waren. Ik werkte in dat kamp het meest close samen met Sanmol, met Spacy als een na beste bondgenoot. Hij/jij hebt me al heel snel laten weten dat je weet wat voor soort speler ik ben en dat je me in de gaten houdt, wat heel eerlijk was maar me gelijk wantrouwend heeft gemaakt richting jou. Je klonk niet als iemand die me heel ver zou meenemen, ook al dacht ik je op korte termijn zeker te kunnen vertrouwen. Ik waardeerde het dat je ondanks mijn neiging om proeven te throwen toch loyaal aan mij bleef, en terecht wel, want voor jou was dat ook een prima positie om in te zitten, lekker schuilend achter mij als schild.

Na de Brent vote zijn we helaas uit elkaar gedreven, en dat snap ik van jou kant wel. Een move tegen hem was niet automatisch een move tegen jou, maar ik had wel degelijk het modder bondje waar ik meer loyaal aan was dus je maakte de juiste keuze om een bondje elders te zoeken.

Ik waardeer het ook dat je in dit spel nooit persoonlijk tegen me bent geworden. Ik heb je semi ''verraden'' wat voor sommige spelers reden genoeg is om me intens te beledigen en me te vertellen dat ze me in elkaar willen slaan, maar zo speel jij het spel niet  :D. Ook toen je me in 2 luxeproeven bewust gesaboteerd hebt (proeven throwen tegen de proeven thrower ::hypocriet::), heb je dit gewoon eerlijk toegegeven en me verteld dat het puur tactisch was, en dit heeft me veel irritatie bespaard  ::hug::.

Als sociale speler vind ik je dus ook het beste van de 3. Maar het is me ook opgevallen dat je wat strategie betreft soms net iets te weinig survivor tactieken hebt kunnen observeren op tv. De split vote die je wilde doen tussen Jungmoon en Gijs heeft er direct voor gezorgd dat Auryyn via de tiebreaker ge-elimineerd werd. Je geloofde de leugen dat Gijs en Sanmol op elkaar zouden stemmen, en wilde dus 1 stem op Gijs doen om zo een idol play te counteren. Echter had dit enkel nadelen. Wanneer Gijs en Sanmol niet logen, zouden ze zelf al voor een vote split zorgen door op elkaar te gaan, en zou jou extra stem op Gijs dus niet nodig zijn, je kon dan veilig met onze 4 votes op Jungmoon. However, als Sanmol en Gijs logen, kwamen er dus minstens 3 stemmen op een van jullie 3 (ik zat veilig in de swing vote positie) en zou deze slordige vote split dus resulteren in een tiebreaker waar in dit geval Auryyn de dupe van was en jij dus een goeie bondgenoot verloor.

Ook had ik denk ik zelf persoonlijk 4 votes op B&W gedaan in de final 6 eilandraad, ipv een vote split tussen allebei zijn accounts. Een idol play zou jou dan namelijk de tiebreaker insturen omdat je B&Ws grootste bedreiging was. En dat is dus ook precies wat er gebeurde. Maar goed, ik was hier niet bij dus het is goed mogelijk dat mijn read hier niet helemaal juist is. Ik leer er graag meer over, want zoals ik lees in de speeches was dit een best complexe vote.

Mijn vragen voor jou:
- Hoe heb je ervoor gezorgd dat jouw alliantie je ondanks dat je een big social threat was nog steeds niet wegstemde, ondanks de vele kansen die ze ervoor hadden? Wat voor subtiele beinvloeding heb je gedaan om hiervoor te zorgen?

- Waarom heb je niet eerder een move gemaakt tegen B&W en Rik, toen je nog gratis numbers had in bijvoorbeeld mij en Wouter om die move te maken?

- Wat is jouw beste strategische move in dit hele spel?

En dan tot slot, Sanmol.
Mijn speech en vragen voor jou moeten nog heel even op zich wachten, ik zal ze later vanavond typen en versturen  ;)
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.