Auteur Topic: De Eilandraad  (gelezen 13096 keer)

Offline Rik

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • het leven is voor mij gewoon ontzettend zwaar
Re: De Eilandraad
« Reactie #440 Gepost op: 9-12-2021, 21:15:41 »
Rik: De jury van kandidaten die jullie hebben weggestemd kijken mee, hoeveel let je daar op bij het beantwoorden van deze vragen? En hoeveel denk je dat anderen daarop letten?
De jury is een ontzettend belangrijk aspect van Survivor. Ik waardeer het spel enorm en ik kan me ook geen mooier einde van het spel voorstellen dan de afvallers die bepalen wie de overwinning het meest verdient.

Eerlijk gezegd ben ik vrij weinig bezig met welke informatie de jury heeft. Uiteindelijk komt alle waarheid toch wel boven tafel en ik wil ook alleen winnen wanneer dit mij echt gegund wordt. Wat ik weet is dat Bjorn en Nieky niet blij zijn dat ik ze heb weggestemd. Daarnaast vinden ze dat mijn strategie slecht was. Mijn kansen om de finale te halen en vervolgens te winnen zijn niet zo groot meer, maar op zijn minst heb ik het heft in eigen handen genomen.
Zzzzzzzzzzz

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: De Eilandraad
« Reactie #441 Gepost op: 9-12-2021, 21:33:28 »
Spacycolours: De kandidaten die nu over zijn vormen al een tijdje een openlijke alliantie, alleen nu moet er in eigen vlees gesneden worden. Welke keuzes maak je daarin?
Een hele ondankbare, hele egoïstische, en vooral hele vervelende keuze. Ik gun het niemand om nu het spel te moeten verlaten. Maar mezelf nog net het minst. ::sorry::
Sky might be falling but remember you can fly

Offline B&W

  • Forumlid
Re: De Eilandraad
« Reactie #442 Gepost op: 9-12-2021, 21:36:36 »
Jij weet ook dat wij dat niet konden vertellen want dan zou je er een stokje voor steken. Wat ook logisch is.

Ik vind het erg dat je zegt dat dit ons plan was bij de final 6. We wilden met ons 6 overblijven en dan kijken wat te doen. Dat hebben we nu gedaan. Ik vind het een erge beschuldiging dat je zegt dat dit altijd ons plan was. We hebben een goede band ja, maar we hebben nooit gezegd dat we jou er uit zouden werken bij final 6.

En tuurlijk doe ik alles om in de finale te komen, maar denk je dat ik dat leuk vind? Ik vind dit oprecht een hart verscheurende keuze want ik ben je echt dankbaar en ben oprecht blij dat ik je dit spel heb beter leren kennen.
Maar dit is het spel en als je je inschrijft weet je dat dit kan gebeuren.

Ik probeer mij echt in je schoenen te plaatsen en ik zou nog veel erger reageren maar ik vind wel dat je verwijten maakt die niet echt waar zijn. En ik vind dat jammer aangezien ik jou oprecht als een geduchte speler zie.

Bovendien weet ik nog oprecht niet op wie ik ga stemmen. En dat klinkt ongeloofwaardig maar is geen leugen.
Het was bij de proef letterlijk 3 tegen 1! Ik had op geen enkele manier kunnen winnen. Jullie hadden het rustig kunnen zeggen.

Ik ben bang dat je me er niet van kan overtuigen dat er nog nooit over de endgame is nagedacht. Alles bij elkaar zijn het sterke aanwijzingen dat het wel degelijk zo is.

Offline Jennifer (Survivor)

  • Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Eilandraad
« Reactie #443 Gepost op: 9-12-2021, 21:43:14 »
Jennifer: Dit is de laatste mogelijkheid om een idol te spelen, hou jij rekening met de mogelijkheid dat er nog idols tevoorschijn kunnen komen?
Laatste mogelijkheid? Oh... maar... ik heb er nog zo veel! :\'(

Nou, dan bewaar ik ze wel tot de veiling. ::blond::
Does not give a single fuck about you.

Offline Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Re: De Eilandraad
« Reactie #444 Gepost op: 9-12-2021, 21:57:45 »
Het was bij de proef letterlijk 3 tegen 1! Ik had op geen enkele manier kunnen winnen. Jullie hadden het rustig kunnen zeggen.

Ik ben bang dat je me er niet van kan overtuigen dat er nog nooit over de endgame is nagedacht. Alles bij elkaar zijn het sterke aanwijzingen dat het wel degelijk zo is.

Met je eerste stelling kan ik inkomen en heb je misschien wel gelijk.

Maar wij hebben echt niet gesproken over the final 6. Dat is echt een beschuldiging die niet klopt. Ik zou je echt willen overtuigen dat dit niet zo is. Want zo zit ik niet in elkaar.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: De Eilandraad
« Reactie #445 Gepost op: 9-12-2021, 23:42:32 »
Voor alle duidelijkheid ik wil niemand ergens van beschuldigen. Als jij nu zegt dat er geen vooraf bedacht plan is om op mij te gaan en dat je aan het twijfelen bent op wie je gaat stemmen, heb ik het gevoel dat de puzzelstukjes niet in elkaar passen. Waarom moest je voorkomen dat ik de proef zou winnen terwijl ik niet getarget word? Ik zie het echt niet.

Offline Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Re: De Eilandraad
« Reactie #446 Gepost op: 10-12-2021, 10:36:24 »
Voor alle duidelijkheid ik wil niemand ergens van beschuldigen. Als jij nu zegt dat er geen vooraf bedacht plan is om op mij te gaan en dat je aan het twijfelen bent op wie je gaat stemmen, heb ik het gevoel dat de puzzelstukjes niet in elkaar passen. Waarom moest je voorkomen dat ik de proef zou winnen terwijl ik niet getarget word? Ik zie het echt niet.
Maar deze hele opdracht is bedoeld om iemand te targetten, dus dat is gebeurd. En tot de final 6 stonden wij denk ik echt allemaal met het idee: "eerst met ons 6 in de final 6 en dan zien we wel weer."
En tuurlijk is het niet leuk dat we je nu aangevallen hebben dat snap ik geus ook wel. En je mag geïrriteerd zijn maar je hoeft niet zo kwaad te worden.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: De Eilandraad
« Reactie #447 Gepost op: 10-12-2021, 11:56:39 »
Niet onaardig bedoeld, maar je begrijpt me helemaal verkeerd.

Zoals ik meteen al aangaf, ik heb geen hard feelings tegen iemand van jullie. Het is allemaal onderdeel van het spel en ik wil het allemaal meemaken. Het is niet meer dan logisch dat er nu een beslissing gemaakt wordt om iemand weg te stemmen. Ik ben overigens ook niet kwaad. Om dezelfde reden.

Wat ik wel probeer te zeggen deze eilandraad, is dat ik me door jullie aan de kant geschoven voel. Na al die tijd samenwerken bereiken we week 14. Niet één keer vraagt iemand hoe ik over de situatie denk. Vervolgens is het een feit dat iedereen all-in op mij gaat bij de proef. Dat is verdacht. ::vergroot::
Arno, als jij zegt dat er tot deze week nog niks besloten was, dan wil ik dat geloven. Maar voor mij maakt het geen verschil, want gezien het feit dat niemand mij iets heeft gevraagd, was er nul procent kans dat de beslissing niet op mij was gevallen.

Daarnaast schieten sommige reacties hier bij mij in het verkeerde keelgat. Niemand vindt het jammer om mij weg te stemmen. En Arno, je zegt dat je twijfelt op wie je gaat stemmen. Dat is onzin, want jij gaat nooit op Spacy of Sanmol stemmen. De enige twijfel die je kan hebben is of je op mijn ene of mijn andere account gaat. Er zijn nog 6 spelers in het spel, we weten ALLEMAAL hoe het zit, dus er is geen reden om achter zulke antwoorden te schuilen.

Als ik straks een jurylid ben, gaat mijn stem naar iemand die keuzes durft te maken en er vervolgens achter durft te staan. Ik ben nog te overtuigen. ::hypocriet::

Offline Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Re: De Eilandraad
« Reactie #448 Gepost op: 10-12-2021, 12:18:05 »
Ik heb gezegd dat ik twijfelde op wie ik zou stemmen en dat is ook niet gelogen. Ik twijfel of ik op jou of Rik ga ::rofl::

Ik sta volledig achter mijn keuzes en ik schuif er niet achter, anders zou ik nu niet zo argumenteren en discussiëren.

En best wel naïef dat je zegt dat we met jou hadden moeten overleggen. Wat hadden we moeten zeggen? "B&w, mogen wij alsjeblieft op jou of Rik stemmen?"

Ik heb ook al gezegd dat het  grotendeels dankzij jou is dat wij hier staan maar ik sta hier ook door sanmol, spacy en mezelf. En we moeten echt een keuze maken. Je mag me nog altijd proberen overtuigen om niet op jou te gaan tho. Maar door de argumenten die je nu hebt gebruikt ben ik alleen zekerder aan het worden van mijn keuze.
Aanvallen werkt bij mij niet, bij mij draait alles om liefde en die krijg ik het meest van spacy en sanmol momenteel.


Offline B&W

  • Forumlid
Re: De Eilandraad
« Reactie #449 Gepost op: 10-12-2021, 12:31:59 »
Kijk eens aan, je zegt eindelijk waar het op slaat!

Je hebt een betere band met Spacy en Sanmol. Je werkt langer samen met Spacy en Sanmol. Je enige twijfel die je had, was of je op mij of op mij ging stemmen.

Ik denk niet dat je dat hier had gezegd als ik niet zo ver had doorgevraagd.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: De Eilandraad
« Reactie #450 Gepost op: 10-12-2021, 13:22:33 »
Niemand vindt het jammer om mij weg te stemmen.
Ik wil wel even duidelijk maken dat dit niet klopt. Ik vind het enorm pijnlijk om nu iemand van onze alliantie te moeten backstabben. We hebben alle drie lange tijd samengewerkt, elkaar kunnen vertrouwen en bovendien ook elkaar op een goede manier beter leren kennen. Natuurlijk vind ik het jammer. Maar het moet nou eenmaal, want ik wil zelf ook naar de finale. En omdat ik jullie alle drie even graag mag, is mijn keuze niet op de persoon gebaseerd maar puur tactisch.

Het zag er al vele rondes geleden naar uit dat we met ons zessen zouden overblijven, dus ik was zelf toen al wel bewust bezig met hoe ik het spel verder wilde spelen. Nadat Nieky het spel verliet heb ik jou al een voorstel gedaan om tot het einde te blijven samenwerken. Toen gaf je aan liever nog te wachten tot de final 6 en dan verder te kijken. Dat heb ik gedaan, maar ik heb toen ook niets meer van jou gehoord. Ja, sorry, maar ik wil ook voorkomen dat ik zelf getarget ga worden.

Overigens heb ik Arno geholpen met Immuniteit te winnen vooral omdat ik hem dat gewoon gunde en hij dat op basis van de foto's ook verdiend had. Bovendien hebben jij en ik er momenteel toch vrij weinig aan. Ik heb er nog wel over gedacht om dat met jou te bespreken van te voren maar ik vond het ook weer niet leuk om de héle proef te riggen. We zijn nu eenmaal bij de laatste 6 en de tijd van samenwerken is voorbij, en nogmaals, ja, dat vind ik zeker jammer. Als we met ons vieren naar de finale zouden kunnen, zou ik daar direct voor tekenen.

Ik kan alleen maar zeggen; je bent een enorm sterke speler en er is nog niets gespeeld. Rik zegt dat je met je huidige spel weinig win-kans maakt. Dat betwijfel ik. Maar wat er ook gebeurt, je bent nog lang niet down and out. De weg naar de finale ligt naar ons allemaal nog open, en de gene die het hardst moet knokken om daar te komen gaat die winnen.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Re: De Eilandraad
« Reactie #451 Gepost op: 10-12-2021, 13:27:59 »
Ik denk niet dat je dat hier had gezegd als ik niet zo ver had doorgevraagd.
You got me.
Maar niets is wat het lijkt

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Eilandraad
« Reactie #452 Gepost op: 10-12-2021, 13:51:26 »
Maar niets is wat het lijkt
Verkeerde programma!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Re: De Eilandraad
« Reactie #453 Gepost op: 10-12-2021, 14:00:03 »
Verkeerde programma!
Verdorie, ik dacht dat ik sanmol al van het begin doorhad als mol. Heb ik me toch voor het verkeerde programma ingeschreven, wat dom van me  ???

Offline B&W

  • Forumlid
Re: De Eilandraad
« Reactie #454 Gepost op: 10-12-2021, 19:51:59 »
Hebben de hosts nog een paar relevante vragen om te beantwoorden? ;D

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Eilandraad
« Reactie #455 Gepost op: 10-12-2021, 20:03:25 »
Aanvallen werkt bij mij niet, bij mij draait alles om liefde en die krijg ik het meest van spacy en sanmol momenteel.
In welke vorm krijg jij liefde van Spacy en Sanmol de laatste tijd?

Hebben de hosts nog een paar relevante vragen om te beantwoorden? ;D
Het is duidelijk dat je een target bent, maar wie zou volgens jou naar huis moeten gaan in plaats van jou?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: De Eilandraad
« Reactie #456 Gepost op: 10-12-2021, 20:09:14 »
Verdorie, ik dacht dat ik sanmol al van het begin doorhad als mol. Heb ik me toch voor het verkeerde programma ingeschreven, wat dom van me  ???


Spoiler: mijn ware identiteit (klik om te tonen/verbergen)

Offline B&W

  • Forumlid
Re: De Eilandraad
« Reactie #457 Gepost op: 11-12-2021, 11:35:42 »
Het is duidelijk dat je een target bent, maar wie zou volgens jou naar huis moeten gaan in plaats van jou?
Tegen het einde van het spel zijn er tal van redenen waarom je iemand zou willen wegstemmen. Van wie ga ik niet winnen bij de jury? Wie is het meest waarschijnlijk om mij weg te stemmen? Wie gaat er immuniteit voor mij wegkapen? Bovenal heb ik maar twee opties en zit ik niet in de positie om veel te kiezen, dus "as long as it ain't me" klinkt ook als een goede strategie op dit specifieke moment.

Ik heb iemand in mijn hoofd, maar het lijkt me stom om dat hier te delen aangezien ik mijn kansen daarmee nog eens een keer halveer.

Voor alle duidelijkheid, ik gun de anderen het allemaal stuk voor stuk. Ik ga niet opgeven want het is nog niet voorbij. Al voelde ik me afgelopen dagen in een hoekje gedreven, eigenlijk voor het eerst in 3,5 maand dat dit spel nu bezig is. Maar gewoon weer doorgaan

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Eilandraad
« Reactie #458 Gepost op: 11-12-2021, 21:17:14 »
Dag 36: Eilandraad #14.1 Umoja


And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Eilandraad
« Reactie #459 Gepost op: 11-12-2021, 21:19:44 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human