Yesss het is tijd
Zoals jullie misschien niet enorm verbaasd heb ik het de afgelopen weken moeilijk gehad met niet m'n mond open trekken en te reageren op alles wat er gebeurd in het spel, maar nu mag het weer!
Allereerst wil ik de 3 finalisten feliciteren, het was een heel lang en moeilijk seizoen, en jullie hebben alle drie echt bepaalde dingen heel goed gedaan wat ervoor heeft gezorgd dat jullie hier staan. Dus: good job
. Ik vind dit ook een leuke samenstelling omdat jullie het spel ook heel anders gespeeld hebben dan de andere 2 finalisten.
Ik denk dat de antwoorden die jullie geven van grote invloed kunnen zijn op de stemmen die jullie krijgen, en dat komt mede door het feit dat we voor het eerst sequestered zijn van de andere juryleden en dus minder elkaar hebben kunnen spreken en beïnvloeden. Des te meer invloed hebben jullie dus!
Ik ben een groot fan van het strategische aspect van Survivor, en zal dat daarom zeker zwaar laten wegen in mijn stem. En daar wil ik dus graag alles over te weten komen (zeker aangezien ik na mijn eigen blindside ook met Stien maar weinig achter de waarheid ben kunnen komen
). Brtdm is alvast begonnen met mensen outcallen wanneer ze valse of overdreven claims maken, en ik wil jullie finalisten ook zeker verzoeken om dit ook te doen als je merkt dat je mede finalisten niet helemaal correct zijn in hun claims. Iedereen wil zichzelf ten slotte in een positief daglicht zetten, en het is onze taak als jury om daar doorheen te prikken en de beste speler te belonen (of de liefste speler, of de knapste speler, dat kiest iedereen zelf natuurlijk
).
Ik wil graag alvast inhaken op jullie jury speeches en een paar vraagjes stellen aan elk van jullie.
Allereerst,
B&W:
Ik vind het tof om te lezen hoe blij je bent met het behalen van deze finaleplek, en het feit dat je hier als grote survivor fan ook van droomde
. Je zat tot de tribe swap in een goede positie in allebei je kampen, en we hadden samen een sterk 3 persoons bondje met Niek, die ontstond met onze schaduwen en sterker werd toen we aan elkaar onthulde wie we waren. Na de hussel heb je ons ook goed geholpen door je legacy advantage op jezelf te spelen, en ons zo met een modder meerderheid richting de samensmelting te sturen. In deze periode begon jij onzekerder te worden binnen ons bondje en heb je je ook tegen ons gekeerd, door mij te blindsiden. Ik was die periode op vakantie met het werk, en had een drukke planning, dus wellicht heeft mijn iets minder actievere week deze onzekerheid versterkt, wat ik jammer zou vinden want dat betekende dus niks negatiefs van mijn kant. Een andere reden die je noemt voor je flip is dat je Niek en mij als grote spelers vond en dat je bang was om van ons te verliezen. Ik denk eerlijk gezegd dat je tegen mij prima kans had gehad in de finale, want ik was niet heel well-liked door een handvol van mijn medespelers
. Desalniettemin snap ik waar je vandaan komt, en mijn claim to fame zou dan ook uiteraard zijn geweest dat ik het vorige tactische spel (Sequester) had gewonnen en dat ik ondanks dat grote target wéér een finale had gehaald, maar of dat mij meer stemmen had opgeleverd dan jij, betwijfel ik.
Afijn, ik snap je punt in ieder geval, maar ben nog benieuwd naar enkele andere keuzes die je hebt gemaakt.
-
Waarom nam je het risico om 3 a 4 rondes lang te blijven liegen tegen mij, Niek en Wouter om ons vervolgens stuk voor stuk weg te stemmen? Je hebt gelijk, ik ben er enkele keren hard ingetrapt, want ik had nooit verwacht dat je er bewust voor zou kiezen om ons keer op keer valse hoop te geven. Wij zouden dan tenslotte het meest teleurgesteld zijn in jou, en niet in je mede finalisten.
- Je bleek nadat wij allemaal eruit lagen ineens volledig on the bottom van je verbond te zijn. Een gelukkige idol play en mazzel met de twist die je een extra stemming bespaarde hebben je uiteindelijk safe gehouden, maar dit paste vast niet in je ideale plan of wel? Dus mijn vraag:
Waarom besloot je niet eerder terug te flippen en enkele van ons te gebruiken om een move te maken? met als vervolgvraag
Waarom heb je er niet voor gezorgd dat Spacycolours en Jennifer werden weggestemd aangezien ik en enkele medejuryleden toen ze in het spel zaten al aan je lieten merken dat Spacy/Jennifer een frontrunner was voor de finale winst?Dan
Jennifer:
Gefeliciteerd met het halen van de finale! Ik had persoonlijk verwacht dat het niet ging lukken omdat we hebben laten merken dat we jou als beste speler zagen van het bondje van 6, maar je staat er toch maar! Wij hebben samengewerkt in kamp vuur en dat deden we heel succesvol, maar uiteindelijk zat het helaas niet in de kaarten om echt ver met elkaar te komen in dit spel... Ik moet zeggen dat ik enorm getwijfeld heb welke kant ik moest kiezen bij de stemming in kamp vuur toen we nog met 7 waren. Ik werkte in dat kamp het meest close samen met Sanmol, met Spacy als een na beste bondgenoot. Hij/jij hebt me al heel snel laten weten dat je weet wat voor soort speler ik ben en dat je me in de gaten houdt, wat heel eerlijk was maar me gelijk wantrouwend heeft gemaakt richting jou. Je klonk niet als iemand die me heel ver zou meenemen, ook al dacht ik je op korte termijn zeker te kunnen vertrouwen. Ik waardeerde het dat je ondanks mijn neiging om proeven te throwen toch loyaal aan mij bleef, en terecht wel, want voor jou was dat ook een prima positie om in te zitten, lekker schuilend achter mij als schild.
Na de Brent vote zijn we helaas uit elkaar gedreven, en dat snap ik van jou kant wel. Een move tegen hem was niet automatisch een move tegen jou, maar ik had wel degelijk het modder bondje waar ik meer loyaal aan was dus je maakte de juiste keuze om een bondje elders te zoeken.
Ik waardeer het ook dat je in dit spel nooit persoonlijk tegen me bent geworden. Ik heb je semi ''verraden'' wat voor sommige spelers reden genoeg is om me intens te beledigen en me te vertellen dat ze me in elkaar willen slaan, maar zo speel jij het spel niet
. Ook toen je me in 2 luxeproeven bewust gesaboteerd hebt (proeven throwen tegen de proeven thrower
), heb je dit gewoon eerlijk toegegeven en me verteld dat het puur tactisch was, en dit heeft me veel irritatie bespaard
.
Als sociale speler vind ik je dus ook het beste van de 3. Maar het is me ook opgevallen dat je wat strategie betreft soms net iets te weinig survivor tactieken hebt kunnen observeren op tv. De split vote die je wilde doen tussen Jungmoon en Gijs heeft er direct voor gezorgd dat Auryyn via de tiebreaker ge-elimineerd werd. Je geloofde de leugen dat Gijs en Sanmol op elkaar zouden stemmen, en wilde dus 1 stem op Gijs doen om zo een idol play te counteren. Echter had dit enkel nadelen. Wanneer Gijs en Sanmol niet logen, zouden ze zelf al voor een vote split zorgen door op elkaar te gaan, en zou jou extra stem op Gijs dus niet nodig zijn, je kon dan veilig met onze 4 votes op Jungmoon. However, als Sanmol en Gijs logen, kwamen er dus minstens 3 stemmen op een van jullie 3 (ik zat veilig in de swing vote positie) en zou deze slordige vote split dus resulteren in een tiebreaker waar in dit geval Auryyn de dupe van was en jij dus een goeie bondgenoot verloor.
Ook had ik denk ik zelf persoonlijk 4 votes op B&W gedaan in de final 6 eilandraad, ipv een vote split tussen allebei zijn accounts. Een idol play zou jou dan namelijk de tiebreaker insturen omdat je B&Ws grootste bedreiging was. En dat is dus ook precies wat er gebeurde. Maar goed, ik was hier niet bij dus het is goed mogelijk dat mijn read hier niet helemaal juist is. Ik leer er graag meer over, want zoals ik lees in de speeches was dit een best complexe vote.
Mijn vragen voor jou:
-
Hoe heb je ervoor gezorgd dat jouw alliantie je ondanks dat je een big social threat was nog steeds niet wegstemde, ondanks de vele kansen die ze ervoor hadden? Wat voor subtiele beinvloeding heb je gedaan om hiervoor te zorgen?-
Waarom heb je niet eerder een move gemaakt tegen B&W en Rik, toen je nog gratis numbers had in bijvoorbeeld mij en Wouter om die move te maken?-
Wat is jouw beste strategische move in dit hele spel?En dan tot slot,
Sanmol.
Mijn speech en vragen voor jou moeten nog heel even op zich wachten, ik zal ze later vanavond typen en versturen