Auteur Topic: De Eilandraad  (gelezen 13243 keer)

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #600 Gepost op: 20-12-2021, 14:16:32 »
Maar dit zou toch gebeuren als er geen twist was bij de laatste 5...  ???

Eigenlijk wilt ik Bjorrn ook nog iets vragen. Wat was jouw gedachtegang toen je besloot een neppe idol op mij te spelen? Dat had op dat punt in het spel totaal geen toevoeging, en ik was dan ook verward waarom iemand dit zou doen.

Nou Spacycolours / Jennifer werd gezien als een groter target dan B&W, en zeker aangezien jij zo close was met B&W + de tactische logica dat Spacycolours een grotere bedreiging was, was de Final 6 het beste moment (en eigenlijk was dat al te laat) om een van Spacys accounts weg te stemmen.

En waarom die nep idol?
Ik wist dat ik stemmen kreeg en wilde jullie laten schrikken door een idol te spelen, voor een paar seconden.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: De Eilandraad
« Reactie #601 Gepost op: 20-12-2021, 14:31:58 »
Nou Spacycolours / Jennifer werd gezien als een groter target dan B&W, en zeker aangezien jij zo close was met B&W + de tactische logica dat Spacycolours een grotere bedreiging was, was de Final 6 het beste moment (en eigenlijk was dat al te laat) om een van Spacys accounts weg te stemmen.

En waarom die nep idol?
Ik wist dat ik stemmen kreeg en wilde jullie laten schrikken door een idol te spelen, voor een paar seconden.

Ik was met beiden close, maar B&W kon jullie manipuleren zodat ik geen extra stemmen kreeg. SpacyColours kon dat niet. En SpacyColours is er bij de top 6 eruit gegaan, dus..  ???. Als ik jullie mee had genomen naar de final 3 hadden jullie allemaal op elkaar gestemd. Dus de enige mogelijkheid was om SpacyColours er bij 6 en 5 eruit te stemmen als ik dat wou. Als ik alleen met B&W hier in de finale had gestaan hadden jullie dezelfde speech gehouden hoe ik B&W er te lang in had gehouden. Iets wat ik in mijn biechten heb vermeld hoe de winst mij nooit gegunt zou worden. Ik sta hier ook in de finale en voor mijn gevoel heb ik het perfecte spel gespeeld met de kaarten die er lagen. Vooral in het begin van de samensmelting was er een grote kans dat ik eruit gestemd ging worden en toen heb ik die flip georganiseerd om mijzelf te redden. Dat heeft heel goed uitgepakt.

Maar waarom specifiek die idol op mij dan. Of was het om een reactie uit te lokken die je vervolgens niet kreeg van mij. Was dit dezelfde tactiek die je gebruikte toen je mij een volger/meelifter noemde en zei dat je sowieso op mij ging stemmen?

Offline Jennifer (Survivor)

  • Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Eilandraad
« Reactie #602 Gepost op: 20-12-2021, 14:53:04 »
Dus dit is een vraag voor Jennifer en B&W allebei:

Wat moet ik doen?  :P specifiek gezien op basis van wat ik hierboven omschrijf.
Ik kan natuurlijk alleen maar voor mezelf spreken. Maar ik denk, dat als ik door een ex-winnaar in week 1 al werd gezien als gedoodverfde winnaar, en ik het hele spel lang door iedereen werd gezien als gevaarlijk(st)e tegenstander, dan is het feit dat ik hier nu sta met 0 (geldige) tegenstemmen op mijn naam toch een hele prestatie is. Nog belangrijker, vind ik, is dat ik gedurende het hele spel iedereen te vriend heb weten te houden, terwijl ik altijd voor mezelf ben gegaan. Zo kan het dus ook.

Ik ben gedurende het hele spel in controle geweest door altijd stappen vooruit te blijven denken en ook altijd na te gaan wat de belangen van anderen waren die met mij wilden samenwerken. Door zelf altijd enigszins afstandelijk te blijven en samenwerkingen nooit te verwarren met vriendschappen, ben ik altijd vanuit strategisch standpunt blijven denken en nooit op basis van gunfactor. Mensen volledig inpalmen en vervolgens keihard laten vallen is nou eenmaal niet mijn type spel dus dat heb ik ook voorkomen.

Wanneer het ging om persoonlijke voordelen heb ik altijd een tandje bijgezet en vaak slaagde ik hierin, waardoor ik mezelf meermaals heb weten te beschermen op momenten dat ik kwetsbaar was.

Daarnaast heb ik ook altijd geprobeerd om het spel voor de kijker leuk te houden - een factor die veel spelers nog wel eens vergeten. ::blond::

Sure, mijn spel was niet perfect en ik heb wel eens steken laten vallen. Dus als je puur en alleen stemt op basis van diepdoordachte Survivor-moves, dan weet ik niet of ik het daarin win, wat natuurlijk ook gewoon te maken heeft met het feit dat ik geen enkele ervaring heb met dit spel.

Maar als je naar het totaalplaatje kijkt, dan denk ik dat ik op veel facetten tevreden kan zijn en ik kan alleen maar hopen dat dit voor de juryleden ook geldt. :)
Does not give a single fuck about you.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: De Eilandraad
« Reactie #603 Gepost op: 20-12-2021, 14:56:12 »
Noem 1 ding dat elk jurylid goed heeft gedaan en 1 ding dat elk jurylid beter had moeten doen

Wat heeft elk jurylid je geleerd?
Arno: Dicht bij zichzelf blijven // Het heft meer in eigen hand nemen // Genieten van alles wat je doet
Spacy: Gunfactor van iedereen krijgen // Minder idols verspillen // Wie Emma Roberts is
Wouter: Zich laten onderschatten // Zijn schaduw geheim houden ::rofl:: // Dat er achter elk account een mooi mens schuilt
Bjorn: Strategisch inzicht en risico durven nemen voor je team (ik was ervan onder de indruk dat je de proeven wilde throwen zodat we met Ardhi niemand weg hoefden te stemmen, terwijl je risico liep om een account kwijt te raken) // Minder vijanden maken zo vroeg in het spel // Hoe je betrouwbaarheid uitstraalt (ik vond dat jij dit zo goed deed met Stien aan de start dat ik dit van je heb afgekeken ::rofl::)
Nieky: De strijd aandurven als oud-winnaar // Beter verbergen dat je een threat bent // “Flippers never win” of toch wel?
Brtdm: Heel hard doorzetten // Met mij praten ;D // Dat je niet hoeft te winnen om een respectabel spel te spelen
Juma: Naar zichzelf luisteren // Met mij praten ;D // Dat je salsa kunt dansen boven het kakgat

Waarvan heb je spijt tijdens dit spel?
Ik heb nergens spijt van. Het enige waar ik het moeilijk mee had was het voorliegen van Bjorn, maar dit heeft me op strategisch gebied wel veel opgeleverd dus ik heb gedaan wat ik moest doen.

En ook voor jou nog een extra vraag: als Jennifer geen immuniteit had gehad bij de laatste stemming, had je dan ook Rik weggestemd?
Ik had Jennifer niet weggestemd. Dan zou ik nog een extra zuur jurylid krijgen terwijl ik me ook kon verzekeren van 1 stem voor mij door Rik in de jury te zetten. Daarnaast is het Jennifer gegund om hier te staan, want ik vind het bovenal een sterke final 3.

Als ik bij de laatste 7 immuniteit had gewonnen, hoe was de stemming dan gegaan?
Ik denk dat dit een hele spannende ronde geworden was! Ik wilde mijn idol echt bewaren en SpacyColours was ook mijn target geweest. Ik was zeker niet akkoord gegaan met de situatie waarin ik mijn idol moest spelen en Sanmol op mij kon stemmen. Misschien hadden wij nog een manier kunnen vinden om samen te werken.
« Laatst bewerkt op: 20-12-2021, 14:59:06 door B&W »

Offline B&W

  • Forumlid
Re: De Eilandraad
« Reactie #604 Gepost op: 20-12-2021, 15:33:11 »
Ik vind dat je een hele goede pitch houdt B&W, en ik ben het ook met veel van je punten eens.

Ik merk dat ik je graag mijn stemmen gun, maar er is een punt waarmee ik moeite heb in je laatste post. Je hebt met Sanmol een sterke band opgebouwd in korte tijd en dat heeft je mede doen besluiten om je game om te gooien en een scenario te creëren waarmee je met Sanmol naar de finale kon. Ik ben het ook met je eens dat het voor Sanmol logischer was om 2 accounts van Spacy/Jennifer eruit te stemmen op basis van de info die jullie hadden van de jury, en dan heeft hun niet gedaan.

Maar het lijkt heel erg alsof je dus hiermee bedoelt dat je vanwege je vriendschap met Sanmol bewust strategie even op 2 zette en je vriendschap met Sanmol op 1. Wat mag in dit spel, je mag stemmen hoe je wil, en hier heeft Sanmol je dus heel goed overtuigd. Maar ik stem heel graag op degene die strategisch het beste heeft gespeeld en je weet inmiddels hoe belangrijk (en knap) ik het vind als spelers het spel en het persoonlijke aspect gescheiden weten te houden.

Tuurlijk maakt het dat ook een beetje pijnlijker. Het is een logische gedachtekonkel om dan te denken, oh B&W vindt het belangrijk om de mensen met wie die de beste persoonlijke band heeft in het spel te houden, mag hij mij dan minder? Minder dan Sanmol? Ik heb (en ik zal er verder niet over doorgaan) natuurlijk geen positief beeld van Sanmols persoonlijkheid, dus dat de mijne volgens jou blijkbaar minder leuk is, is nooit superleuk natuurlijk.

Maar goed, to get to the point. Je hebt tactisch dus het best gespeeld, maar veel van je tactiek lijkt gedreven te zijn geweest door emotie en vriendschap. Jennifer heeft dit mijns inziens beter gescheiden gehouden en het heel bewust in haar tactiek meegenomen om het einde te halen met spelers die die denkt te kunnen verslaan. En dit was niet omdat hij ons minder lief vond, dat gevoel geeft hij mij in ieder geval alleszins niet.
Ik begrijp je punt, maar ik denk dat het iets genuanceerder ligt. Mijn doel is altijd geweest om de finale te bereiken. Ik denk dat de strategie die ik heb toegepast heel voordelig was voor mezelf, want als ik niet zo vroeg was geflipt, had ik de finale waarschijnlijk niet gehaald. Maar ik had niet kunnen flippen als ik er geen vertrouwen in had gehad dat ik in dat bondje verder kon komen dan 6e/7e plaats. En daar was Sanmol op de juiste plaats en de juiste tijd om me het vertrouwen te geven dat het wel kon. Hier komt wel bij dat ik 4 spelers hernieuwde kans heb gegeven om te winnen en dat vond ik ook een goede daad.

Naar mijn idee ben ik een beetje een atypische Survivor speler omdat de opties die op het eerste gezicht onverstandig lijken mij juist aantrekken en omdat ik niet in alle gevallen denk dat een "zwakke" tegenstander in de finale een betere is. Ik heb mijn keuzes na de samensmelting durven maken omdat ik al in zekere mate trots was op wat ik had bereikt in het spel, meer had gedaan dan wat ik dacht te kunnen. Ik heb daardoor het lef gekregen om keuzes te maken waarmee ik alles eruit kon halen wat er in zit of het eerstvolgende jurylid zou worden. Mijn strategie werkte en mijn keuzes hebben me naar het eind gebracht, dus het heeft voor mij ontzettend goed uitgepakt :)

Ik hoop echt niet dat je denkt dat ik je niet mag. Wanneer ik zei dat ik blij ben mensen beter te hebben leren kennen in het spel, dan bedoel ik jou daar ook zeker mee ::hug:: Als dit spel straks is afgelopen, kunnen we veilig praten zonder bang te zijn voor boze hosts, dus laten we dat zeker doen! :D

Wat moet ik doen?  :P specifiek gezien op basis van wat ik hierboven omschrijf.
Ik ga niet slijmen om een stem en ik ga je ook niet adviseren op wie je moet stemmen. Slaap er lekker een nachtje over en doe wat goed voelt! Of wat je strategisch gezien het slimste vindt. :P

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #605 Gepost op: 20-12-2021, 15:33:55 »
Ik was met beiden close, maar B&W kon jullie manipuleren zodat ik geen extra stemmen kreeg. SpacyColours kon dat niet. En SpacyColours is er bij de top 6 eruit gegaan, dus..  ???

Maar waarom specifiek die idol op mij dan. Of was het om een reactie uit te lokken die je vervolgens niet kreeg van mij. Was dit dezelfde tactiek die je gebruikte toen je mij een volger/meelifter noemde en zei dat je sowieso op mij ging stemmen?

Ja Spacycolours ging er bij Final 6 uit maar als B&W naar jou had geluisterd was ie er zelf uitgevlogen  ::rofl::. Je hebt daar geen kant gekozen, dus werd het B&Ws move in plaats van de jouwe  :).

Dat B&W naar jullie geflipt is vind ik op basis van de antwoorden meer jouw prestatie Sanmol, dat heb je knap gedaan!

Die idol specifiek op jou was omdat ie toch nep was en ik dacht wat ik de minst logische persoon om die op te spelen, dat was jij, dus dat leek me het meest komische.

Uiteindelijk vloog ik er gewoon keihard uit daar, dus als er iemand voor lul stond ben ik het wel  ;D
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #606 Gepost op: 20-12-2021, 15:38:21 »
Ik begrijp je punt, maar ik denk dat het iets genuanceerder ligt. Mijn doel is altijd geweest om de finale te bereiken. Ik denk dat de strategie die ik heb toegepast heel voordelig was voor mezelf, want als ik niet zo vroeg was geflipt, had ik de finale waarschijnlijk niet gehaald. Maar ik had niet kunnen flippen als ik er geen vertrouwen in had gehad dat ik in dat bondje verder kon komen dan 6e/7e plaats. En daar was Sanmol op de juiste plaats en de juiste tijd om me het vertrouwen te geven dat het wel kon. Hier komt wel bij dat ik 4 spelers hernieuwde kans heb gegeven om te winnen en dat vond ik ook een goede daad.

Naar mijn idee ben ik een beetje een atypische Survivor speler omdat de opties die op het eerste gezicht onverstandig lijken mij juist aantrekken en omdat ik niet in alle gevallen denk dat een "zwakke" tegenstander in de finale een betere is. Ik heb mijn keuzes na de samensmelting durven maken omdat ik al in zekere mate trots was op wat ik had bereikt in het spel, meer had gedaan dan wat ik dacht te kunnen. Ik heb daardoor het lef gekregen om keuzes te maken waarmee ik alles eruit kon halen wat er in zit of het eerstvolgende jurylid zou worden. Mijn strategie werkte en mijn keuzes hebben me naar het eind gebracht, dus het heeft voor mij ontzettend goed uitgepakt :)

Ik hoop echt niet dat je denkt dat ik je niet mag. Wanneer ik zei dat ik blij ben mensen beter te hebben leren kennen in het spel, dan bedoel ik jou daar ook zeker mee ::hug:: Als dit spel straks is afgelopen, kunnen we veilig praten zonder bang te zijn voor boze hosts, dus laten we dat zeker doen! :D
Ik ga niet slijmen om een stem en ik ga je ook niet adviseren op wie je moet stemmen. Slaap er lekker een nachtje over en doe wat goed voelt! Of wat je strategisch gezien het slimste vindt. :P

Helder!

Er is wat mij betreft een belangrijk verschil tussen flippen omdat je zo'n goeie band hebt gekregen met Sanmol of flippen omdat je dat ziet als een manier om je winkans te vergroten, met je band met Sanmol als goed middel om na die flip ook stabiel in dat verbond te overleven!

In je voorgaande post leek je sterk het eerste te suggereren, terwijl je nu meer het laatste suggereert.

En het lijkt me tof om na de stemming even leuk bij te kletsen over alle moves die we samen en tegen elkaar gemaakt hebben  :D
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Rik

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • het leven is voor mij gewoon ontzettend zwaar
Re: De Eilandraad
« Reactie #607 Gepost op: 20-12-2021, 16:01:37 »
Finalisten, nog even een paar vragen voor jullie:

B&W: je kunt dit moment gebruiken om nog iets te vertellen over jouw ervaringen tijdens het spel, gebruik het goed! :-*

Sanmol: bij deze eilandraad gaf je aan niemand 100% te vertrouwen op Molfreak Arno na. Kun je toelichten waarom je de rest van de juryleden niet (helemaal) kon vertrouwen?
ik wil geen olie op het vuur gooien, dus je mag enkele juryleden overslaan als je dat wilt

Jennifire: er wordt over jou gesproken als de meest sociale finalist van de drie en je vindt jouw social game zelf ook het best. Kun je mij en de andere juryleden uitleggen waarom jouw spel sociaal was en niet sociaal afhankelijk? Ik denk dat niet alleen B&W, maar ook jij erg veel geluk hebt gehad met de twist bij de laatste 5. Heeft jouw sociale spel er echt voor gezorgd dat je de finale kon bereiken? Je leek namelijk te schuilen achter je idols en immuniteitswinsten. Jij werd altijd genoemd als threat die getarget moest worden, zowel bij spelers binnen en buiten je alliantie. Dat je weinig tegenstemmen kreeg, was vaak aan mij te danken, die de stemmen van de tegenpartij stuurde naar Brtdm of Arno. Om je een specifieke richting in te helpen: als Sanmol en Arno hadden besloten om een move naar jou te maken rond de f8, f7; had jij dan een sociaal vangnet om je op te vangen, of was jij afhankelijk van Sanmol en Arno dat ze niks tegen je zouden ondernemen?
Zzzzzzzzzzz

Offline B&W

  • Forumlid
Re: De Eilandraad
« Reactie #608 Gepost op: 20-12-2021, 16:15:50 »
Helder!

Er is wat mij betreft een belangrijk verschil tussen flippen omdat je zo'n goeie band hebt gekregen met Sanmol of flippen omdat je dat ziet als een manier om je winkans te vergroten, met je band met Sanmol als goed middel om na die flip ook stabiel in dat verbond te overleven!

In je voorgaande post leek je sterk het eerste te suggereren, terwijl je nu meer het laatste suggereert.
In mijn voorgaande bericht probeerde ik vooral te laten zien hoe ik mij positioneerde voor de laatste rondes in het spel. Dat is belangrijk, want het leek daarvoor een beetje alsof ik de sukkel was die flipte en daar terechtkomt op de bottom van de alliantie. Mijn positie verbeterde wel degelijk en dat moest ik even duidelijk maken.

En het lijkt me tof om na de stemming even leuk bij te kletsen over alle moves die we samen en tegen elkaar gemaakt hebben  :D
::ok:: ::ok:: ::ok::

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: De Eilandraad
« Reactie #609 Gepost op: 20-12-2021, 17:04:24 »
Citaat van: Rik
Sanmol: bij deze eilandraad gaf je aan niemand 100% te vertrouwen op Molfreak Arno na. Kun je toelichten waarom je de rest van de juryleden niet (helemaal) kon vertrouwen?
ik wil geen olie op het vuur gooien, dus je mag enkele juryleden overslaan als je dat wilt

Simpel. Arno is mijn liefje. Natuurlijk vertrouw je die het meest. Mensen die getrouwd zijn zullen dit vast begrijpen.

Offline Jennifer (Survivor)

  • Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Eilandraad
« Reactie #610 Gepost op: 20-12-2021, 17:23:07 »
Rikkie! ::bravo::

Jennifire: er wordt over jou gesproken als de meest sociale finalist van de drie en je vindt jouw social game zelf ook het best. Kun je mij en de andere juryleden uitleggen waarom jouw spel sociaal was en niet sociaal afhankelijk? Ik denk dat niet alleen B&W, maar ook jij erg veel geluk hebt gehad met de twist bij de laatste 5. Heeft jouw sociale spel er echt voor gezorgd dat je de finale kon bereiken? Je leek namelijk te schuilen achter je idols en immuniteitswinsten. Jij werd altijd genoemd als threat die getarget moest worden, zowel bij spelers binnen en buiten je alliantie. Dat je weinig tegenstemmen kreeg, was vaak aan mij te danken, die de stemmen van de tegenpartij stuurde naar Brtdm of Arno. Om je een specifieke richting in te helpen: als Sanmol en Arno hadden besloten om een move naar jou te maken rond de f8, f7; had jij dan een sociaal vangnet om je op te vangen, of was jij afhankelijk van Sanmol en Arno dat ze niks tegen je zouden ondernemen?
Ik zou mezelf niet omschrijven als de meest sociale finalist van ons drie, want ik heb me daar helemaal niet zo mee bezig gehouden. Ik weet dat Sanmol met elke kandidaat en hun moeder en hun goudvis dagelijks contact had, en B&W er elke ronde weer op uit trok om nog maar weer eens opnieuw toekomstige juryleden extra tegen zich in het harnas te jagen, for no real reason. Hartstikke leuk. Het resultaat is dat ze nu al de hele finale lang bezig zijn met dat allemaal weer recht te breien, ik vind het prima. ::wijn::

Wat lief dat je altijd je best hebt gedaan om tegenstemmen van mij af te houden! ::love:: Vooral omdat ik zo'n enorme threat was. ::trots:: De vraag is of dat zegt dat ik afhankelijk was van jou, of eerder andersom? Hield je mij niet zo lang mogelijk in bescherming omdat je de meeste andere spelers sowieso al tegen je had? ::vergroot::

Ik heb altijd proberen te denken en handelen op basis van logica, nooit op basis van hoop. Ik wist dat Sanmol en Arno geen reden hadden om zich tegen mij te keren dus was ik daar ook niet bang voor. Jij nam Sanmol volledig in vertrouwen, dat vond ik een naïeve move. Het had - wat was het - 40 seconden gescheeld of Sanmol had jou zover gekregen om de Idol verkeerd in te zetten. Heel goed dat je daar last minute vanaf zag, maar het was dus kiele kiele.

Om die reden heb ik altijd voor mezelf gespeeld en ook niemand verteld over de Idol die ik had bijvoorbeeld. Ik ben altijd uitgegaan van mijn eigen kracht en door voorzichtig om te gaan met mijn contact met anderen, waardoor ik mijn kaarten altijd een beetje tegen de borst hield.
Does not give a single fuck about you.

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: De Eilandraad
« Reactie #611 Gepost op: 20-12-2021, 17:24:00 »
Ik denk dat het tijd is dat ik iedereen eens meeneem in mijn volledige avontuur en aan de hand daarvan zal ook mijn relaties met de finalisten duidelijk worden.


Het begon allemaal op het Eiland Ardhi, ik had de aarde-proef gewonnen en mocht mijn schaduw uitkiezen. Ik wilde liever niet in 2 verschillende kampen zitten, dus koos ik voor het vage vrolijke type Erica. Al heel snel zat ik in een discordgroep met 2 van mijn Fatinidad vrienden, namelijk Chipie en Ricardo. Al heel snel gaf ik aan 'erg goed contact' te hebben met Erica, maar het kwartje viel vrij laat. Ondertussen vormde er zich ook een schaduwbondje met Erica. Op deze manier was belg een makkelijk eerste slachtoffer, want ik kon beide bondjes makkelijk sturen en hoefde helemaal niemand te verraden.

Maar toen kwam het moment dat ik het schaduwbondje toch leuker vond. Iedereen leek er wel vol voor te gaan in het kamp. Bij Ricardo had ik dat gevoel minder, dus heb ik hem moeten verraden. (gelukkig viel dat niet op, want Chipie kon de afwezigheid van Ricardo ook niet meer hendelen). Op dat moment ben ik meer gaan bonden met het schaduwbondje en dus ook met B&W, al duurde het nog iets langer voordat ik dat wist. De week erna had ik zelf weinig tijd en vond het vervelend voor Chipie als hij er uit moest na juist een hele fanatieke week te hebben gehad. Ik heb toen aan iedereen voorgesteld om Erica eruit te stemmen. Ik kreeg weinig reacties vanuit de schaduws en ze wilden blijkbaar toch liever Chipie eruit dan iemand die zich vrijwillig opofferde.

Vervolgens wonnen we alles en haalden we de eerste hussel. Op dat moment wist ik ook eindelijk met wie ik al die tijd heb samengewerkt. In eerste instantie wilde ik graag trouw blijven aan mijn ardhi-bondje. Maar al snel kwam ik erachter dat dit al snel ten koste zou gaan van vele leden die al een schaduw of hoofdaccount kwijt waren geraakt. Dat wilde ik liever niet en besloot me na lang twijfelen en wat goed contact met Jennifer, kon ik het niet aan om te stemmen op Brent en om hem te sparen, moest ik mee in de stemming op Rik. Het was totaal niet met het idee om te flippen, maar na de stemming merkte ik wel dat het contact met mijn voormalige kampleden niet meer was zoals vroeger en B&W behoorlijk onzeker aan het worden was. Hoewel ik niet per sé hem eruit wilde, maar vooral iemand met een dubbel (die geen immuniteit had), had ik toch het gevoel dat B&W sindsdien mij als een gevaar zag.

Ondertussen was ik in een gezellig bondje beland met allemaal individuen, Jennifer en mijzelf. In dit bondje had ik het meeste contact met Sanmol, die heel erg wanhopig overkwam om maar de samensmelting te halen. Nou dat is ruim gelukt. Hun kwam soms echt over alsof hun geen enkele vrienden had, dus voelde het bijna als plicht om een beetje te helpen. Het grappige is dat ik de week voor de samensmelting zowel goed contact had met Bjorrn als met Sanmol en ik pas echt op het laatste moment de keuze heb gemaakt om helemaal niet op Brent te stemmen en dus wel op Rik. Ik geloof dat tegen het einde van de week Bjorrn en ik beide van elkaar wel doorhadden dat we niet meer zo eerlijk waren als voorheen.

Vervolgens heb ik als Erica nogal ambitieus Nieky uitgedaagd. Het moest iemand uit kamp modder zijn, maar ik heb destijds er bewust voor gekozen om niet B&W uit te dagen, omdat het dan zou lijken dat ik hem er echt graag uit wilde hebben, wat in principe ook zo was. Maar B&W bleef volgens mij nog steeds een beetje bang voor mij, waardoor hij toch wel een gevaar werd voor mij.
Maargoed, volgens mij is het geen geheim meer dat ik het ook niet heel erg vond om mijn schaduw kwijt te raken, zodat ik me volledig kon focussen op één account. En ik gunde het Sanmol en Arno ook gewoon om de samensmelting te halen.

Vanaf toen werd wel duidelijk hoe belangrijk Jennifer was in ons bondje. We waren in de minderheid, maar Jennifer won haar battle en daarna ook regelmatig een opdracht. En vervolgens was ze ook nog eens ongelofelijk tactisch bezig met idols. Ze kon er in haar eentje (oké, met hulp van Spacy) voor zorgen dat de we de meerderheid in handen kregen. Kón, want ondertussen gebeurde er nog iets anders waar ik al bang voor was...

B&W die flipte naar onze kant toe.  Vanaf toen wist ik dat het voor mij ontzettend lastig ging worden. We leken net de leiding te kunnen pakken en Bjorn, Nieky en B&W een voor een hun schaduwen af te kunnen pakken. Maar op deze manier zouden er ook 2 schaduwen aan onze kant staan, waarvan ik wist dat B&W mij nogal wantrouwde. Vanaf dat moment werd mijn contact met Bjorrn ook weer wat beter en hoorde dat B&W mij er graag uit wilde. Het was misschien het begin van een reeks leugens, maar ik zag het als een goed back-up plan voor B&W en als enige mogelijke uitweg voor de modderbrigade. Ik denk dat B&W op geen beter moment kon flippen, want vanaf nu had behoorlijk wat invloed in beide groepen.

Ik heb toen nog voor een laatste keer duidelijkgemaakt bij Sanmol en Molfreak dat ik er van overtuigd was dat B&W mij eruit wilde hebben en of er toch niet een mogelijkheid was om hém eruit te halen, maar aan de hand van hun reacties wist ik dat het verloren zaak voor mij was. Sanmol had behoorlijk goed contact met B&W en Molfreak had al te horen gekregen dat er schaduwen gedropt zouden worden voor de finale.

De laatste week begon met een groep die mij nog immuniteit leek te gunnen. Maar eindigde in een eentonige eilandraad. Ik was wel een beetje teleurgesteld in B&W die een dag voor de eilandraad nog naar me toe kwam en me nog best leek mee te willen nemen naar de laatste 7, maar nog meer in Sanmol die een uur voor de deadline even bang was dat ik zou opgeven om me vlak daarna gewoon naar huis te sturen.


Ik denk dat we 3 hele waardige finalisten hebben.
B&W die op het juiste moment durfde te flippen en als langste met 2 accounts overbleef, ondanks dat Rik er al uit had gelegen indien hij geen idol had.
Sanmol die onwijs goed was in het contact leggen met mensen en zo nu en dan toch behoorlijk de touwtjes in handen leek te hebben.
En Jennifer die behoorlijk sterk was in proeven, het tactisch goed aanpakte met idols en naar mijns inzien het spel het meest sociaal heeft gespeeld.

Op wie ik ga stemmen? Ik denk er nog even over na.  ::zwaai::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: De Eilandraad
« Reactie #612 Gepost op: 20-12-2021, 17:26:45 »
Dank allemaal voor jullie antwoorden! ::bravo::

Ik ga gewoon een statement maken, want dat kan.

Ik vind het zeer respectloos hoe sommige juryleden geen enkele vraag over mijn gameplay vragen, maar alles in de aanval zetten over wie ik ben als een persoon. Het is een spel. Ik doe niet mee zodat je jouw persoonlijke mening over mij kan doordrukken wat je wel of niet vind. Meningen hebben we allemaal, maar als ik dan lees hoe je mij het liefst niet op het forum ziet vind ik oprecht gemeen. We zitten bij deze eilandraad om vragen te krijgen over ons spel. Respect voor de jury leden die dat ook gedaan hebben. We zitten hier niet over wie we zijn als persoon. Dan komt het juist over als een persoonlijke aanval. Neem me zoals ik ben, maar tenminste een betere woordkeuze wordt gewaardeerd. Het gaat mij niet om de winst. Ja, dat is leuk voor me maar het is maar een symbolische titel. Het gaat me om de erkenning dat ik een finale plek heb verdient. Als je me echt "poep" vind dan mag je dat vinden, maar houd het voor je. Niemand vind het leuk zo genoemd te worden. Dat wou ik even kwijt.

Ik wil hier graag nog even op reageren, net als op je antwoorden op mijn eerdere vragen.

Ik ben het volledig met je eens dat je ander soort vragen van de jury krijgt. Ook ben ik het ermee eens dat je speltechnisch gezien je finaleplek volledig verdiend hebt. Zeker nu ook B&W jou bijvoorbeeld heel veel credits geeft voor de flip, wat m.i. toch wel de move was die de rest van het spelverloop bepaald heeft. Sterker nog Sanmol, ik durf te stellen dat je na alles wat je uit de doeken gedaan hebt, misschien wel de eindwinst verdiend zou hebben.

Toch ben ik het met de quote hierboven ook grotendeels niet eens. Ik vind het niet respectloos dat je een ander soort vragen krijgt. Het zijn namelijk vragen die gericht zijn op acties die jij binnen dit spel hebt genomen. Het bericht aan Bjorrn was een gebeurtenis die binnen de context van het spel plaatsvond. En die invloed heeft gehad op het verloop van het spel. Het is ook iets wat bij mij als kijker enorm is blijven hangen en wat ik niet los kan zien van jouw spel, dus ik vind het volkomen terecht dat daar op ingegaan wordt.

Ik ga ook nog even in op je statement als queer persoon. Ik behoor zelf ook tot die doelgroep, als trotse echtgenoot van mijn man, met hopelijk op zeer korte termijn een kleine op komst. Het feit dat je die kaart trekt vind ik hier gewoon echt niet fair. Ik zou nooit iemand anders behandelen vanwege geaardheid, geloof, gender of wat dan ook. En ik durf m'n hand ervoor in het vuur te steken dat dat voor alle deelnemers én organisatoren hier geldt. Ik heb immers zelf dus ook als queer persoon meerdere malen in jouw schoenen gestaan en mijn gameplay werd net zo hard aangesproken tijdens de eilandraad, maar ook net zo goed beloond met een titel.

De reden echter dat ik jouw speeches en antwoorden als arrogant bestempel heeft puur met de inhoud en her en der de woordkeuze te maken. Plus zoals ik al zei: het naar mijn mening gebrek aan voldoende empathie richting wat bepaalde acties teweeg gebracht hebben. Tuurlijk zet je je spel neer als waardig voor de winst: en terecht! Logisch ook dat B&W en Jennifer dat ook doen, maar er zit naar mijn idee wel degelijk een verschil tussen jullie drie. Zo heb ik zowel B&W als Jennifer al meerdere malen credits zien geven aan anderen waar zij niet in charge waren. Bij jou zie ik gevoelsmatig juist het tegenovergestelde: credits pakken waar ze niet volledig voor jouw verdienste zijn. Dat mag, dat is je goed recht, maar om mij te overtuigen van een stem op jou heb ik juist wel die andere kant nodig.

Misschien helpt het als ik je dan een paar spelgerelateerde vraag stel die je graag wil krijgen:
Waar was jij niet in controle dit spel?
Waar heeft geluk een grote rol in jouw spel gespeeld?


En last but not least wil ik die vraag over de sporter nog even verduidelijken: ik bedoel niet dat als je het goede antwoord geeft, dat je dan automatisch mijn stem hebt. Maar de manier waarop je antwoordt is wel bepalend voor mijn afweging.
Nieky grab a life vest!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De Eilandraad
« Reactie #613 Gepost op: 20-12-2021, 17:33:50 »
Van mijn kant nog even complimenten naar alle finalisten en andere juryleden. Ik vind dit een heel verhelderende finale-eilandraad. Er worden goede punten aangesneden en de finalisten beantwoorden hun vragen goed!

Ik heb lang getwijfeld. Maar ik ben eruit  ::ok::
You'll never walk alone

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #614 Gepost op: 20-12-2021, 17:38:29 »
@Jennifer: beantwoord je mijn laatste vraag ook nog. (of heb ik het gemist)??
klaar voor de strijd

Offline Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Re: De Eilandraad
« Reactie #615 Gepost op: 20-12-2021, 18:03:51 »
Nou, nog een laatste vraag voor alle 3 van mij uit:

Waarom zou ik op jou moeten stemmen?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: De Eilandraad
« Reactie #616 Gepost op: 20-12-2021, 18:06:54 »
Dankjewel voor jouw vragen Hillo!

Ik wil even benadrukken dat ik enorm veel respect heb voor B&W en Jennifer voor het behalen van de finale. Het komt misschien over dat ik ze ''geen credits'' geef terwijl ik ze dat zeker wel wil geven. Als je geen vragen over gameplay krijgt, waar ik credits kan geven naar hun, is het lastig om er wat in te proppen ::rofl::.



Ik heb het hele spel al geschreeuwd dat ik Jennifer iconisch vond met haar bitchy commentaar. Ze blijft wel mijn Moto zuster. Hoe enig is dan ook dat er twee mensen van Moto bij de laatste drie zitten. Statistisch gezien kun je ook zeggen dat er een 66% kans is dat iemand van Moto het spel wint. Hoe leuk is dat. Jennifer heeft mij laten zien dat jezelf zijn ver kan brengen en dat jezelf moet durven te zijn. Leef het leven zoals je het wilt leven.

B&W is sinds de flip mijn maatje geweest en wat is dit toch een analytische jongeman. Hij heeft het hart op de goede plek zitten. Wij kwamen er vanochtend nog achter dat we dezelfde laptop hebben, dus dat heb ik dan ook weer gemeen met hem. Ik ben zo trots dat hij altijd in mij heeft gelooft toen andere mensen het niet zagen.

Citaat van: Hillo
Waar was jij niet in controle dit spel?

Dit heb ik deels al een beetje beantwoord maar letterlijk in het begin stadium van het spel had ik minder te zeggen. De kaarten waren tegen mij geschud en moest ik dus creatief er doorheen komen. Ik had pas echt de touwtjes in handen na de flip met B&W. Ik heb dus echt een stijgende lijn gemaakt in het spel wat dat betreft.

Citaat van: Hillo
Waar heeft geluk een grote rol in jouw spel gespeeld?

Het geluk dat Jungmoon op hetzelfde eiland zat als mij. Wat dat betreft heeft B&W het lastiger gehad dan mij en Jennifer. Hij had de kans om twee eilandraden eruit gestemd te worden terwijl wij maximaal 1 eilandraad per ronde hadden. Hierdoor was het makkelijker om het overzicht te behouden en mijn tijd te besteden aan bijvoorbeeld de schaduwaccounts te ontdekken. Vooral met Moto hebben wij in het begin heel wat keer immuniteit gewonnen waarbij wij konden gaan rusten. Dat vond ik toen een echte privilege om te hebben.

@sport vraag. Gezien ze een Red Bull muts draag zal het wel te maken hebben met een extreme sport. Daar is Red Bull wel het meest bekend voor in de sportwereld. Zelf zou ik eerder aan een wintersport te denken, want het is warme kleding. Alhoewel die sporten logisch gezien niet heel erg populair zijn in Afrika. Als je aan Afrikaanse sporters denkt dan denk je eerder aan atletiek, cricket en voetbal. Dat zijn sporten waar ze wel echt in uitblinken.

Offline Jennifer (Survivor)

  • Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Eilandraad
« Reactie #617 Gepost op: 20-12-2021, 18:10:26 »
@Jennifer: beantwoord je mijn laatste vraag ook nog. (of heb ik het gemist)??
Oh, sorry! ::schaam:: Ik wist niet zeker of die vraag naar ons allen bedoeld was of alleen B&W.

Citaat
Als ik bij de laatste 7 immuniteit had gewonnen, hoe was de stemming dan gegaan?
Dan denk ik dat ik met Sanmol en Arno al een ronde eerder op B&W en Rik was gegaan. Waarschijnlijk had hij zijn Idol dan nog een ronde bewaard.
Does not give a single fuck about you.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: De Eilandraad
« Reactie #618 Gepost op: 20-12-2021, 18:11:21 »
Van mijn kant nog even complimenten naar alle finalisten en andere juryleden. Ik vind dit een heel verhelderende finale-eilandraad. Er worden goede punten aangesneden en de finalisten beantwoorden hun vragen goed!

Ik heb lang getwijfeld. Maar ik ben eruit  ::ok::

Dankjewel voor alle lieve woordjes!  ::bravo::

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #619 Gepost op: 20-12-2021, 18:18:10 »
Bedankt voor jullie antwoorden,

mijn vragen waren bedoeld om te zien hoe sociaal en tactisch jullie waren.

je kan jezelf wel sociaal noemen, maar hoe goed ken je de juryleden? Dat is een toonbeeld van sociaal spel (en één waarin ik zelf wat tekort kwam).

je kan jezelf tactisch noemen, maar wat doe je bij een onverwachte gebeurtenis? Hoe pak je dat aan?

Ikzelf wens jullie nog een proficiat, jullie verdienen alledrie de winst in mijn ogen maar ik weet op wie ik ga stemmen.
klaar voor de strijd