Ik denk dat het tijd is dat ik iedereen eens meeneem in mijn volledige avontuur en aan de hand daarvan zal ook mijn relaties met de finalisten duidelijk worden.
Het begon allemaal op het Eiland Ardhi, ik had de aarde-proef gewonnen en mocht mijn schaduw uitkiezen. Ik wilde liever niet in 2 verschillende kampen zitten, dus koos ik voor het vage vrolijke type Erica. Al heel snel zat ik in een discordgroep met 2 van mijn Fatinidad vrienden, namelijk Chipie en Ricardo. Al heel snel gaf ik aan 'erg goed contact' te hebben met Erica, maar het kwartje viel vrij laat. Ondertussen vormde er zich ook een schaduwbondje met Erica. Op deze manier was belg een makkelijk eerste slachtoffer, want ik kon beide bondjes makkelijk sturen en hoefde helemaal niemand te verraden.
Maar toen kwam het moment dat ik het schaduwbondje toch leuker vond. Iedereen leek er wel vol voor te gaan in het kamp. Bij Ricardo had ik dat gevoel minder, dus heb ik hem moeten verraden. (gelukkig viel dat niet op, want Chipie kon de afwezigheid van Ricardo ook niet meer hendelen). Op dat moment ben ik meer gaan bonden met het schaduwbondje en dus ook met B&W, al duurde het nog iets langer voordat ik dat wist. De week erna had ik zelf weinig tijd en vond het vervelend voor Chipie als hij er uit moest na juist een hele fanatieke week te hebben gehad. Ik heb toen aan iedereen voorgesteld om Erica eruit te stemmen. Ik kreeg weinig reacties vanuit de schaduws en ze wilden blijkbaar toch liever Chipie eruit dan iemand die zich vrijwillig opofferde.
Vervolgens wonnen we alles en haalden we de eerste hussel. Op dat moment wist ik ook eindelijk met wie ik al die tijd heb samengewerkt. In eerste instantie wilde ik graag trouw blijven aan mijn ardhi-bondje. Maar al snel kwam ik erachter dat dit al snel ten koste zou gaan van vele leden die al een schaduw of hoofdaccount kwijt waren geraakt. Dat wilde ik liever niet en besloot me na lang twijfelen en wat goed contact met Jennifer, kon ik het niet aan om te stemmen op Brent en om hem te sparen, moest ik mee in de stemming op Rik. Het was totaal niet met het idee om te flippen, maar na de stemming merkte ik wel dat het contact met mijn voormalige kampleden niet meer was zoals vroeger en B&W behoorlijk onzeker aan het worden was. Hoewel ik niet per sé hem eruit wilde, maar vooral iemand met een dubbel (die geen immuniteit had), had ik toch het gevoel dat B&W sindsdien mij als een gevaar zag.
Ondertussen was ik in een gezellig bondje beland met allemaal individuen, Jennifer en mijzelf. In dit bondje had ik het meeste contact met Sanmol, die heel erg wanhopig overkwam om maar de samensmelting te halen. Nou dat is ruim gelukt. Hun kwam soms echt over alsof hun geen enkele vrienden had, dus voelde het bijna als plicht om een beetje te helpen. Het grappige is dat ik de week voor de samensmelting zowel goed contact had met Bjorrn als met Sanmol en ik pas echt op het laatste moment de keuze heb gemaakt om helemaal niet op Brent te stemmen en dus wel op Rik. Ik geloof dat tegen het einde van de week Bjorrn en ik beide van elkaar wel doorhadden dat we niet meer zo eerlijk waren als voorheen.
Vervolgens heb ik als Erica nogal ambitieus Nieky uitgedaagd. Het moest iemand uit kamp modder zijn, maar ik heb destijds er bewust voor gekozen om niet B&W uit te dagen, omdat het dan zou lijken dat ik hem er echt graag uit wilde hebben, wat in principe ook zo was. Maar B&W bleef volgens mij nog steeds een beetje bang voor mij, waardoor hij toch wel een gevaar werd voor mij.
Maargoed, volgens mij is het geen geheim meer dat ik het ook niet heel erg vond om mijn schaduw kwijt te raken, zodat ik me volledig kon focussen op één account. En ik gunde het Sanmol en Arno ook gewoon om de samensmelting te halen.
Vanaf toen werd wel duidelijk hoe belangrijk Jennifer was in ons bondje. We waren in de minderheid, maar Jennifer won haar battle en daarna ook regelmatig een opdracht. En vervolgens was ze ook nog eens ongelofelijk tactisch bezig met idols. Ze kon er in haar eentje (oké, met hulp van Spacy) voor zorgen dat de we de meerderheid in handen kregen. Kón, want ondertussen gebeurde er nog iets anders waar ik al bang voor was...
B&W die flipte naar onze kant toe. Vanaf toen wist ik dat het voor mij ontzettend lastig ging worden. We leken net de leiding te kunnen pakken en Bjorn, Nieky en B&W een voor een hun schaduwen af te kunnen pakken. Maar op deze manier zouden er ook 2 schaduwen aan onze kant staan, waarvan ik wist dat B&W mij nogal wantrouwde. Vanaf dat moment werd mijn contact met Bjorrn ook weer wat beter en hoorde dat B&W mij er graag uit wilde. Het was misschien het begin van een reeks leugens, maar ik zag het als een goed back-up plan voor B&W en als enige mogelijke uitweg voor de modderbrigade. Ik denk dat B&W op geen beter moment kon flippen, want vanaf nu had behoorlijk wat invloed in beide groepen.
Ik heb toen nog voor een laatste keer duidelijkgemaakt bij Sanmol en Molfreak dat ik er van overtuigd was dat B&W mij eruit wilde hebben en of er toch niet een mogelijkheid was om hém eruit te halen, maar aan de hand van hun reacties wist ik dat het verloren zaak voor mij was. Sanmol had behoorlijk goed contact met B&W en Molfreak had al te horen gekregen dat er schaduwen gedropt zouden worden voor de finale.
De laatste week begon met een groep die mij nog immuniteit leek te gunnen. Maar eindigde in een eentonige eilandraad. Ik was wel een beetje teleurgesteld in B&W die een dag voor de eilandraad nog naar me toe kwam en me nog best leek mee te willen nemen naar de laatste 7, maar nog meer in Sanmol die een uur voor de deadline even bang was dat ik zou opgeven om me vlak daarna gewoon naar huis te sturen.
Ik denk dat we 3 hele waardige finalisten hebben.
B&W die op het juiste moment durfde te flippen en als langste met 2 accounts overbleef, ondanks dat Rik er al uit had gelegen indien hij geen idol had.
Sanmol die onwijs goed was in het contact leggen met mensen en zo nu en dan toch behoorlijk de touwtjes in handen leek te hebben.
En Jennifer die behoorlijk sterk was in proeven, het tactisch goed aanpakte met idols en naar mijns inzien het spel het meest sociaal heeft gespeeld.
Op wie ik ga stemmen? Ik denk er nog even over na.