Auteur Topic: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten  (gelezen 1467 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Reactie #40 Gepost op: 22-12-2021, 23:50:35 »
Vind Brtdm het erg dat Erica niet is weggestemd?

Wel makkelijk dit. Helemaal niks doen, jezelf willen opofferen, niemand verraden en met 2 accounts in leven blijven.  ::rofl::

Die luxeopdracht wil ik best doen. Ik ben soms ook overdag aan het werk, maar je hoeft ook niet 24/7 online te zijn voor deze opdracht, lijkt me.

Bij die andere opdracht moeten we wel even een goede verdeling maken, want dit is echt een onderdeel waarin kamp Aarde sterk is. Ik zet mezelf dan het liefst bij de Escape Room neer.

Puzzelen misschien voor Bjorrn & Jungmoon?

Topduo!

Bij Bjorrn is alles ondertussen nano

Bedoel je met puzzelen de nanogram? Want dat wil ik best doen ja  :D

Wacht maar af tot ie merkt dat de puzzel een nono is ;D.

Tobia neemt nog even afscheid:

Hey iedereen,

Excuses voor de afwezigheid, ik ben helaas nogal overwelmd geraakt door wat persoonlijke omstandigheden en werk dus ik kom hier moeilijk aan toe :(
Ik vind het vervelend dat mensen niet goed kunnen op mij kunnen rekenen, dus stem mij er maar uit volgende ronde.

Jammer dat het niet ging, hopelijk hebben jullie nog veel plezier!

Sociale vlinder Brent springt er gelijk bovenop:

Awww Tobia, wat jammer om te horen! Ik hoop dat alles verder goed met je gaat <3

De luxeproef zorgt ervoor dat iedereen met elkaar mag praten en de afgesproken codewoorden in play komen. Zo hebben Nieky en Bjorrn hele specifieke eetwaren die ze met elkaar willen delen:

Vanwege de luxeproef mogen de kampen overleggen! Eindelijk overleg met Bjorrn.
En daar was dan ons grote rozemantische moment. Bjorn houdt van vissticks!



Mijn grootste bondgenoot. Het verbondje waar ik met Okwonko (Okwanko voor Chipie) zo hard voor heb gewerkt blijkt dus gewoon Bjorrn te zijn. Ik vermoedde het al. Maar dit is té grappig!

En..... Niet perse heel goed voor mijn spel. Ik hoopte met Okwonko vriendjes te worden met mensen die ik nog niet echt kende. En eigenlijk had ik dat ook wel leuk gevonden, om nieuwe mensen te leren kennen. Daarom deed ik mee, om dat anoniem met mijn schaduw lekker te kunnen doen.

Maar het is ergens ook heel mooi dat je blijkbaar ook anoniem vriendjes wordt met personen waarmee je al vrienden bent. Dat zegt iets over hoe erg je op 1 lijn zit.



And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Reactie #41 Gepost op: 23-12-2021, 01:17:24 »
Tijd voor de escaperoom!

ik tel 13 eenden

Ik tel 14 eendjes, je moet kijken naar de snavel want die is soms dubbel en aan de poten zie je ook soms extra eendjes

Ik 100% 14.

Dan tel ik er nu 15  ::rofl::

De vlag van Aarde is bekrast met belangrijke informatie, Brtdm komt verhaal halen:
Wie van jullie is Brent en waarom beklad je onze ooit zo prachtige vlag?  ::vergroot::

Wat iedereen gelijk ontkent:

Ik ben niet Brent  ::ohno:: ;)

Ik ook niet  ;)
Waarom denk je dat Brent in dit kamp zit?

Brent heeft bij onze vlag achter mijn naam "=Erica" toegevoegd. Dus of één van jullie is Brent of iemand heeft met hem erover gesproken.

Okwonko weet voor wie hij moet uitkijken en heeft geen vertrouwen in de lange termijn:

Chips weg. Ik vind het sneu voor hem. Maar Bjorn/Stien had gelijk. Iets doen wat tactisch niet slim is lijkt me ook niet verstandig. Hopelijk blijft Brtdm/Erica on board. Maar mochten we dit van kamp vuur verliezen dan is Erica de volgende normaal gesproken.

Ik heb ook expres voor vuur gekozen als tegenstander. Ik wil eens een keer met water en aarde proberen te winnen. Maar in kamp water is mijn positie door de tegenstem van Dylan iets riskanter. Lucht lijkt mij zwakker dan vuur, dus prima om tegen hen te spelen met water.

Ik vermoed nu ook dat Gijs de schaduw van Chips is. Weten we voor wie we uit moeten kijken qua wraak. Ik probeer hem met mijn laatste vlagbekladding (een chipszakje) even uit de tent te lokken.

Ik heb  momenteel (Nu Bjorn  Stien blijkt te zijn) bijzonder weinig vertrouwen in een succesvol langetermijn plan. Dus dan maar wat lol trappen  ;D

Interessant wel....
Kan dit niet ook via Chipie zijn gegaan? Misschien zit de schaduw van Chipie wel ook in een kamp van Brent?
Ik beloof plechtig dat ik Brent niet ben. Pinky swear.  ::jaja::

Of Ricardo in theorie ook nog toch?
Inderdaad wel interessant..

Ik beloof het ook  ::jaja:: en ook dat ik het er met niemand buiten dit kamp over heb gehad  ::hug::

En zo komt ook andere informatie los:

Chip niet, ik weet welk schaduwaccount hij heeft.
Ricardo zou wel kunnen, die zit in ieder geval met zijn schaduw wel in lucht.

Ohh dat is wel nuttige informatie Brtdm! Wil je met ons delen wie hun schaduwaccounts zijn?

We hebben natuurlijk met z'n allen op Ricardo gestemd, en een aantal van ons ook op mrChipie, dus wij zullen op onze hoede moeten zijn voor de schaduwen van die twee!

Ricardo weet ik verder niks van. Of ik chippies andere openbaar wil maken, ga ik nog even overnadenken.

Maar we moeten trouwens wel een beetje ons best doen om de vlag van moto te bekladden. Het lijkt erop dat wij het enige kamp zijn dat zich hieraan waagt. Maar op deze manier kunnen ze wel makkelijk een voordeel bij de imuniteitsproef behalen, waar we direct te tegen hun strijden. Ik kan zelf steeds snel 2 bewerkingen achter elkaar doen, maar dan moeten er wel weer 2 anderen tussen zitten. Dus mochten er 2 van jullie zijn die ook op een bepaald moment online kunnen komen deze week tegelijk met mij, dan kunnen we hopelijk in een snel tempo de vlag zo vies mogelijk maken.

Amai ik ben de Brent ook ni
.
.
.
Ik heb niet gezien dat jullie half 8 wilden afspreken, maar ik kan nu ook wel even tijd vrijmaken om de escape te doen

Ik heb verder geen voorkennis maar als ik een gokje mocht wagen dan zou ik zeggen dat mrchipie Juma is.

Wat zijn je overwegingen, Brtdm? Volgens mij is chipie toch al niet zo blij meer met ons ;D


Het is vooral dat ik er nu geen voordeel bij heb, omdat ikzelf niet in een ander kamp zit. Ik vind het een beetje flauw om info over andere kampen te delen als ik er zelf niets mee te maken heb.

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Reactie #42 Gepost op: 23-12-2021, 01:23:06 »
Tijdens de escaperoom van Aarde wordt er nog een onthulling gedaan:

OMG Rik is B&W



Waarom paniek? Water wordt nu echt een probleem als ze daar niet winnen  ::)
Dan wordt het snijden in eigen vlees want ik vertrouw B&W/Rik, Wouter/Charlie en Jann/Charlotte.

Voor de langetermijn is dit prima. Ik zie een heel sterk Water-Aarde verbond ontstaan. Maar water mag echt niet iemand gaan verliezen. Alhoewel Jann zei dat Charlotte ooit best opgeofferd kon worden als de tijd daar rijp voor was.



Er is ook goed nieuws:
Met Nieky, Brtdm, Bjorn, Jann, Wouter en B&W hebben we dus 12 van de 24 accounts....

Al die paniek om niets!

De sabotage proef nodigt uit tot tribe samenwerking:

Hoi iedereen!

Aarde en vuur werken duidelijk samen in de luxeproef. Gaan we daar iets aan doen of geven we ons zomaar gewonnen? ::joehoe::

Laat maar wat weten!

Groetjes



Al gaat het wat onhandig van start:
Ik bedoelde dus water en vuur* ::schaam::

Ik vind het wel een leuk voorstel als je op datzelfde moment wel onze Ardhi vlag besmeurd, maar niet die foeilelijke moto vlag...  ::)

Maar ik wil best de luchtvlag iets minder besmeuren, als jullie ons helpen met de vuurvlag. Sowieso heeft vuur al te veel gewonnen, dat extra voordeel bij de eliminatie hebben ze echt niet nodig.

Oh ik had geen idee wat ik aan het doen was!

Ja ik had het pas door nadat ik opnieuw eens had besmeurd. Niet netjes van mij, sorry, maar beter laat dan nooit een hand uitreiken.

Ik wil graag horen wat mijn kampgenoten er van denken!

Ik ben het ermee eens, Dat vuur mag wel eens uitgeblazen worden.  >:D

Nieky probeert de idol van 5 jaar geleden nog eens:

Is dit hem? Ik doorzoek even de Canada-editie hoor  ;D



HET IS/WAS DEZE POST OFNIET?

::jaja::

dus opnieuw, Pa-Niek

Ik heb de idol gevonden!!!!

Maaaaaaaar hij is al weg aaaaargh

We moeten er dus rekening mee houden dat iemand deze heeft  ::jaja::

Hier lag ie. Canada verwees naar het survivorseizoen. En Moose (de hint van vandaag) naar de bar. Maar iemand heeft hem op 2 oktober al gevonden (toen is het bericht aangepast)

https://www.realitynet.org/forum/?topic=58942.0

Fijn dat Wouter dit nu ook weet, dan kan ie stoppen met ons forumnamen spammen:

ah ok. Dan weten we nu ook hoe idols gevonden moeten worden.

@Charlie: ik kan je niet helpen met je flashprobleem, sorry.

Oh en trouwens...

ow, laat maar. Charlie zit niet in de gesprek

Goed gevonden, Niek! Wel ruk dat iemand hem al heeft :\'(

Vergeet niet om upepo te blijven bekladden.

Zo krijgen ze geen voordeel bij de opdracht

Jungmoon vertrouwt Bjorrn niet:

WEEK 4

We hebben weer gewonnen! Fijn. Ik moet toegeven dat het strijden tegen Lucht een enorm risico was. Het leek alsof zij de beteren waren, maar schijn bedriegt. Hun team was niet als actief als die van ons.

Deze week werd het spel ook keihard gespeeld. Opeens wou iedereen weten wie mijn schaduwaccount was. Ik heb overal maar op geantwoord dat ik het niet ga zeggen. Waarom zou ik? Ik heb inmiddels al Arnoud, Juma, en Okwonko gehoord. Dylan is ook in de mix gegooid, want hij klonk als mij. He hé dat was ik dus niet. Laat ze maar denken dat mijn schaduwaccount er al uit ligt. Als tactiek heb ik gedaan alsof Jungmoon Tobia zijn schaduwaccount is. Ik vermoedde dat hij Dylan was, dus neem ik zijn plaats in.

Ik maak me wel zorgen over het kamp. Bjorn zou zomaar eens bij Spacycolours, Aurynn en Brent in het complot kunnen zitten. Aurynn wou opeens niet meer met mij praten. Aurynn zij zelfs tegen mij dat Jungmoon kut was. Well thanks a lot Rachel! Die schrijf ik op. Dat is best wel een indicatie dat ik niet iemand ben die hij als een vertrouweling ziet. Daarna wou Bjorn ook Jungmoon eruit hebben en daarvoor was hij nog okay met Jeniffer. Er word een vies spelletje gespeeld, dus volgende week moet ik die idol proberen te vinden tussen Lucy haar posts. Het gaat mij lukken! Doei doei.





And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Reactie #43 Gepost op: 23-12-2021, 01:28:48 »
De escaperoom van kamp vuur is wild

15 kippen en de code is 2015

KIPPEN, echt veeg mij op ::rofl::

Ey we nemen nog een hint

Tot iemand binnen komt vallen:
Ik ben net thuis. Voor zover ik kan zien zijn het wel minstens 16 eenden?

en zo in een minuut het oplost terwijl Gijs en Jungmoon al zeker een half uur bezig zijn:
16 eenden code: 7526

Ook Jungmoon vind de idol die al weg is:

Hier?

De Flames gaan in beraad over Jungmoon:

Lieve schatten, heeft één van jullie een idee wie die Jungmoon is?

Het kan wellicht Tobia zijn, net zo vaak en frequent afwezig.

Tobia zou inderdaad goed kunnen  ::jaja::

Verder weet ik t niet zo goed, ze lijkt nogal weinig persoonlijkheid te hebben  ::rofl::, dus dat maakt het lastig plaatsen.

Maar dan komt de aap uit de mouw:
Ik heb de afgelopen dagen wat meer contact met Jungmoon gehad, en die persoon claimt een Idol te hebben. Of dat daadwerkelijk zo is blijft natuurlijk maar de vraag, maar misschien iets om bij een eventuele Eilandraad rekening mee te houden.

Of nouja, de nepidol uit de Jehova getuige

Aurynn heeft nog wel andere doelwitten:
Bij een eventuele eilandraad is er ook nog wel een andere optie hoor w.m.b.  ::joehoe::

Wat zouden jullie een goed plan B vinden als Jungmoon te tricky is ivm een idol?

Citaat
Kandidaat: Bjorrn - Kamp vuur ( Schaduw: Stien - Kamp aarde )

Hallo daar ::zwaai::,

Er is veel gebeurd om over te vertellen deze aflevering, want we kregen tijdens deze luxeopdracht de kans om met mensen te praten die in andere kampen zitten!
En dat besloten Niek en ik met elkaar te doen. Hij is degene die ik het beste ken van deze deelnemersgroep, en hij is tevens een ex-winnaar, net als ik, dus als dat een target met zich meebrengt kunnen we maar beter samenwerken ipv tegen elkaar.

En wat blijkt! Zijn lievelingseten is poffertjes  ::oink::.
Nou dat is in principe niet zo relevant, was het niet dat Okwonko en ik (als Stien) dit hebben afgesproken als codewoord om te hinten wie we zijn  :P.

Zie de big reveal:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


Dus we hebben een final 2 gemaakt samen! Wat ik eigenlijk al een soort van had met Okwonko, maar nu dus ook met de man achter Okwonko  ;D.

En toen ging het balletje rollen. Niek deelde met me dat zowel Wouterv als Jann samen met hun schaduwaccounts in water zitten, met als laatste persoon B&W, en dat ze allemaal een bondje hebben daar en dus niet moeten verliezen!
Daarna hebben we tijdens het escape roomen (of eigenlijk erna pas) nog gebabbeld als Okwonko en Stien met onze vriend Rik, en besloten om onze identiteit te revealen. En Rik is B&W!

Dit vind ik zelf echt een gunstig, want nu heb ik hele goeie connecties in kamp water voor na de kampenhussel, die er vermoedelijk bijna aankomt. En via Niek en B&W is er een goede kans dat Wouter en Jann ook met mij samen willen werken om zo een sterk front te vormen  ::ok::.

Met aarde en vuur speel ik helaas wel tegen mezelf, dus ik ga ergens naar de eilandraad moeten.
Met Stien is dat zonde, want dan gaat de schaduw van Brtdm weg (wat hij de vorige aflevering prima vond) en verliezen we dus een bondgenoot. Als het tegenzit zelfs 2, want misschien is Brtdm dan niet blij dat hij blijkbaar on the bottom is...

In kamp vuur heb ik een ander probleem momenteel.
De Ethernal Flames (Jennifer, Auryyn en Spacy) hebben met mij een verbond gesloten, met Sanmol heb ik al vanaf het begin een bondje én ook veel contact. Gijs denkt dat ik met hem samenwerk, dus dan blijft alleen Jungmoon over! En dan stuurt die meid me vandaag dus dat ze graag een bondje met mij wil, like, ik kan geen bondje met iedereen hebben!!

Oke dat kan natuurlijk wel, want ik zeg tegen iedereen ja  ;D Maar een eilandraad met vuur zorgt er dus voor dat ik hoe dan ook mensen moet verraden. En het liefst nog steeds Jungmoon, maar Sanmol en Gijs willen absoluut niet op Jungmoon, en nu zijn de Ethernal Flames nog bang ook dat Jungmoon een idol heeft omdat ze dat blijkbaar heeft gezegd  ::). Mensen die een idol hebben vertellen dit vaak niet aan iedereen hoor, dus ik denk dat ze er geen heeft. Maar het lijkt erop dat ze zichzelf er nog mee gaat redden ook  ::ohno::.

Maar goed, nog eventjes afwachten op de uitslag en dan kan de chaos misschien wel beginnen  :P.
Je hoort dan vast weer meer van mij.

Groetjes,
Bjorn  ::joehoe::

Bjorrn probeert ook een eerste lichte throw actie, alleen blijkt zijn kamp zo slecht te zijn dat het niet opvalt:

Oh wauw,

Wat ik nog vergeten was te benoemen is dat ik met kamp vuur ook een lichte throw heb gedaan, bewust 5 tot 10 minuten later ingeleverd.
En dan blijkt dat Sanmol nog steeds 4x zo traag was als ik  ::rofl:: ::rofl::.

Oke dat is wel komisch, dat was het even voor nu, laat het schemen beginnen  ::zwaai::

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Reactie #44 Gepost op: 23-12-2021, 01:34:13 »
En zo geschied:
Lekker gedaan iedereen hoor! Meer dan 2 uur verschil.  ::oink:: ::rofl::

De paranoia lijkt soms nog hoger te zitten dan bij een wie is de mol seizoen:

Sorry voor deze PM, maar ik moet het even zeker weten.


Zit achter deze puntkomma een idol? ;D

Een split plan in the making?

Als jullie drie stemmen op Jungmoon, stem ik op Gijs. Dan probeer ik Jungmoon en Gijs op elkaar te laten stemmen en verwacht ik dat Sanmol ook op Jungmoon zal gaan.

Dan hebben we 5 stemmen op Jungmoon en 2 op Gijs. We zouden hier ook nog 4/3 van kunnen maken als één van jullie op Gijs gaat, of als Sanmol op Gijs gaat.

In elk geval heeft dan Jungmoon de meeste stemmen, en mocht ze een Idol inzetten op zichzelf, dan gaat Gijs eruit.

Persoonlijk wil ik Jungmoon er graag uit want ik vind haar compleet onberekenbaar.

Ik vind het prima om op Jungmoon te stemmen!

Nieky is blij:

Essentiële winst!!!
En stiekem ook blij dat vuur naar de eilandraad moet. Dunt dat ook wat uit met een hussel voor de boeg?

Heel fijn dat we hebben gewonnen!
Ik had de puzzel al gemaakt met mijn schaduwaccount. Jann en ik kregen precies dezelfde puzzel, dus toen kon ik het antwoord snel geven :P

Molfreak Arno zijn gevoel zegt om Arnoud te redden en hij stuurt een berichtje:

Heey, ik heb zitten kletsen en het gaat tussen jou en Juma maar ik vind jou te goed dus ik probeer hun te overtuigen om op juma te gaan en niet op jou. Dan ga je ook op hem stemmen toch?

Ja, dan stem ik op juma  ::jaja::

Maar Juma voelt stemmen aankomen en vraagt zijn schaduwbondje om hulp:

Namasté,

Daar zijn we weer. Ik voel me alles behalve veilig met die Brent, Drenziboy en Molfreak Arno. Ik weet echt niet wat we moeten doen. Ik ben zo bang om naar huis gestuurd te worden.

Arnoud troost hem:

Ze hebben de vorige keer om mij gestemd, dus waarschijnlijk gaan ze dat weer doen.

Fantastisch nieuws jongens! Leve BW’s slinkse schaduwplan! En inderdaad, bij een hussel zal ik jullie niet loslaten!

Knap gedaan allemaal  ;D

en Wouter, niet erg. Fouten maken kan altijd dus no worry

Inderdaad Wouter, kan gebeuren! Iemand moet het zeggen.

Vind Nieky ook trouwens:

Dubbele immuniteit!!!



Erg belangrijk nu er langzaam een sterk aarde-water complot aan het ontstaan is. Zeker in water was het erg pijnlijk geworden als er iemand weg had gemoeten. In aarde wilde Erica zich toch opofferen.
Ik hoop/verwacht volgende week een hussel. Zou de perfecte timing zijn. Door de eilandraad van lucht en vuur verliezen deze kampen hun meerderheid t.o.v. aarde en water. Als het complot Brtdm-Erica-Stien-Okwonko-Rik-B&W-Nieky-Jann-Charlotte-Wouter-Charlie-Bjorrn stand gaat houden en écht gaat ontstaan dan hebben we de meerderheid (dankzij Bjorrn). Moet hij wel de vuur eilandraad overleven.

Maargoed het antwoord van Brent (gevaarlijke speler) is ook wel tekenend. Er is dus contact geweest tussen de kampen. Alhoewel ik Brent er ook wel voor aanzie om te stoken.

Cute hoe Wouter zichzelf opbeurt terwijl iedereen al weet dat Charlie Wouter is  ::rofl::

Bij lucht zijn ze aan het tellen:

Bij een tweedeling schaduw-echt, wordt het een 3-3 stand. Dan tellen de vorige stemmen, wat altijd in mijn nadeel is. Daarom ben ik er vrij zeker van dat de echten op mij gaan stemmen.  ;)

Mochten ze toch op jou stemmen, heb jij bij een 3-3 stand nog een kans in de vorm van een duel, vermits zowel Brent, DRenziboy als jij ooit al een (zwarte) stem hebben gekregen. Dus om je overlevingskansen te verhogen, zouden wij als schaduwen op Brent of DRenziboy moeten stemmen.

Wie zou jij dan kiezen, want ik vind dat beiden al erg hun best hebben gedaan?






And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Reactie #45 Gepost op: 23-12-2021, 01:38:53 »
Een populaire jongen zijn is moeilijk voor Bjorrn:

Kandidaat: Bjorrn - Kamp vuur ( Schaduw: Stien - Kamp aarde )

Hallo daar  ::zwaai::

Ik heb mezelf weer eens flink in de penarie gewerkt door zo populair te zijn, want iedereen wil wat van me deze aflevering in kamp vuur  :-\\.
Nadat al duidelijk werd dat Sanmol en Gijs echt liever niet op Jungmoon wilden stemmen, hebben ze me nu ook nog eens in een 4 persoons verbond geslingerd met haar erbij. En we gaan Auryyn blindsiden.
Oh ze hebben er zo'n zin in en zijn zo blij dat we met z'n vieren samenwerken.
In de tussentijd is er bij de Ethernal Flames besloten dat we Jungmoon niet geloven met haar idol waarover ze aan iedereen verteld, en daar willen we dus haar targetten.

Dit zou top zijn, maar ik heb schijnbaar maar 1 stem dus ik kan helemaal niet iedereen blij maken  :P.
En doordat iedereen zo enthousiast is en mij vertrouwt ga ik dus 3 mensen keihard moeten verraden.
Dat doe ik wel vaker natuurlijk, maar meestal is het veel beter gepland en beredeneert dan nu  ;D.
Nu zijn echt beide opties heel shit voor mijn gevoel, en wie ik ook kies, ik vertrouw ze eigenlijk überhaupt niet. Ik weet ook echt niet wat ik moet doen dus ik ga even een pros en cons lijstje maken:



Dus ik neig het meest naar Jungmoon stemmen momenteel.
Maar ik vertrouw Spacy, Auryyn en Jennifer ook niet op de lange termijn, dus die moet ik dan binnenkort ook weer verraden  ::vergroot::.

Hopelijk husselen jullie de boel zometeen gewoon, ik moet weg uit dat kamp vuur  ::hypocriet::.

Groetjes,
Bjorn

Gaan we nog een flip doen?

Ik zou dan voor Drenzi gaan. Dat lijkt me een grotere concurrent.

Of toch met ons hart stemmen?

Deze week stem ik met mijn in het hart op Juma.

Mijn stem deze eilandraad gaat naar Juma
Ook om mezelf te redden, maar ook omdat hij de slechtste tijd had bij de immuniteitsopdracht.

Arnoud heeft zijn dagen geteld:

Dag D*N en Lucy,

Het maakt niets uit denk ik, maar voor de volledigheid: ik stem op Juma.

Groeten,
Arnoud

Bij Vuur vlamt de spanning er ook vanaf:

Mijn stem gaat naar Aurynn! hoop dat iedereen van ons bondje zich aan de afspraak houd its you or me

Oke ik neem een risico vanavond.
Spacy en Auryyn hebben gestemd op Jungmoon. Sanmol, Gijs en Jungmoon hebben gestemd op Auryyn. Jennifer is al een tijdje niet online geweest en heeft dus waarschijnlijk al gesplit op Gijs.

Ik vind het zelf het gunstigste om voor nu de kant van Spacy, Auryyn en Jennifer te kiezen, maar door hun domme split wordt het dan 3-3-1.

Maar ik ben ook wel weer benieuwd naar wat die tie-breaker is. Zolang het maar geen rocks is dat zou dramatisch zijn  :-X.
I risk it for the biscuit.
Ik stem op Jungmoon.

Openlijk hypocriet zijn is beter dan inactief hypocriet!

Kandidaat: Bjorrn - Kamp vuur ( Schaduw: Stien - Kamp aarde )

Laat de drama maar komen  ::zwaai::
Die Jungmoon is echt 5 weken onzichtbaar en ineens komt ze tevoorschijn als de hypocriet die ze is  ::rofl::.

Ik ben het ook though. Loyaliteit my ass  ::hypocriet:: maar ik omarm het  ;D

en ook Aurynn heeft nog een zure boodschap voor zijn kamp na zijn eliminatie:

Succes met dit totaal onwerkbare team, losers! (en schatten  ::bravo:: )

Iemand die wel blij is?

Wat een dramatische eilandraden, maar ik ben er best blij mee  :-X

Stiekem hoopte ik dat Bjorrn de kant van Sanmol-Gijs en Jungmoon zou kiezen, om iemand van het sterke drietal Jennifer (brent?) - Spacy - Aurynn eruit te stemmen. Ik begrijp zijn beweegredenen om het niet te doen overigens. Dus mooi dat het zo uitpakt.
Waarom er 1 stem op Gijs uitgebracht moest worden is me een raadsel. Ook toen Bjorrn het uitlegde snapte ik er niks van. De exit van Aurynn had voorkomen kunnen worden, maar wel een sterke speler weg  ::jaja::

 ::hug:: Voor Aurynn. Moet een lastige exit zijn.  ::hug::

Iedereen is bang voor Brent:

WEEK 5

Deze week heeft mij toch een paar vreemde wendingen gehad. Na onze escape wist ik dat we niet zou meer zouden winnen (wees eerlijk wij waren ook heel slecht!), dus ik moest aan het werk. Een dag na de escape zei SpacyColours tegen mij dat hij op Gijs of Jungmoon zou gaan stemmen met de reden dat ze "wel heel slecht" waren. SpacyColours zelf had het natuurlijk uitstekend gedaan. En bedankt! Die schrijf ik ook nog even op.

Hierdoor wist ik dat Jungmoon op het strafbankje zat. Ik heb er alles aan gedaan om stemmen op Gijs te krijgen. Gijs en ik hoopten zo op een 2-2-3 of een 3-4 stemming. Ik heb als last minute idee maar gezegd dat ik een idol had. Ik wist waar de oude idol lag, dus ik kon sowieso een plek aanwijzen. Jennifer had ik dit verteld en ze zei dat ze op Gijs ging stemmen. Vorige ronde had ze dat ook gedaan, dus Jennifer geloofde ik wel. SpacyColours hapte er helaas niet op en ik wist dat hij op mij ging stemmen. Dan bleef Bjornn nog over en ik heb toen een bondje met hem gemaakt samen met Gijs en Sanmol. Echter, wist ik dat hij heel graag op mij wou gaan. Uiteindelijk heeft hij dat ook gedaan. Slechte move meneertje! Aurynn vertelde mij gelijk alles. De stemming werd uiteindelijk 3-3 en wonderbaarlijk had ik dus nog een kans. Sorry Aurynn, want ik mag je heel erg graag MAAR je moest weg. Je bent veels te close met Brent. En iedereen weet wat voor sterke speler hij is. Nou ik leef nog. Doei!

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Reactie #46 Gepost op: 23-12-2021, 01:42:58 »
Tijd voor weer een hoogstaand drama moment, eieren!

Wat wordt onze tactiek met het ei?
In ieder geval eerst elke keer naar elkaar overdragen lijkt me? En misschien moeten we even kijken wie van de kijkers eieren breekt. Dan kunnen we misschien de bom ontdekken

Mede daarom zou ik niet meteen de tactische wapens inzetten.

De beste tactiek lijkt mij telkens iemand het door te geven aan iemand waarvan je weet dat ze actief zijn? Of althans van mensen die dan online zijn. Niet door te vertraging, maar omdat degene die het ei heeft het ook door moet geven. Misschien is het handig een lijstje te maken met mensen die het door willen geven.

We mogen het niet naar elkaar overdragen geloof ik. Ik weet verder niet wat een strategie is bij dit spel. Verder ben ik het eens over de tactische wapens, misschien handig om die allemaal in te zetten bij 1 poging? Het gaat uiteindelijk om de beste van de 5 pogingen.

Ik denk dat we ons ei maar gewoon aan iemand moeten geven die toevallig online is, en dan maar gewoon hopen dat het goedkomt en de mensen een beetje mee willen werken?

Goed om al te beginnen denk ik ook.
Zou ik het ei aan Lucy geven? Dan heeft ze beide eieren en dan krijgen we geen voorsprong maar ook geen achterstand op vuur.

Maar wat moet Lucy toch met al die eieren?

WAT MOET IK DOEN

WAT MOET IK DOEN

Nou in ieder geval niet naar hun ex:

Zolang je hem maar niet aan mrchipie geeft ben ik blij  ;D

Van mij mag hij naar Hadewychisdemol. Best kans dat hij eitjes breekt. Maar ach dan weten we dat ook weer  ;D

Sanmol gaat ervoor:

Ik heb heel wat mensen even benaderd en de order is nu:

Lucy > Molduck > JaccoS > ???

Maar Bjorrn wil daar graag iemand aan toevoegen!

Putyourhansup geeft hem vast wel door! Mag ie na Jacco door naar hem?

Sanmol zet snel een wapen in en door:

Molduck vroeg losgeld voor het eitje, dus ik moest hem wel snel doorgeven aan een ander anders was ie stuk. Ik denk dat de tactiek is om er voor te zorgen dat Aarde nooit hoger dan ons komt. We moeten dus snel werken. Giorgio wil sowieso het ei doorgeven voor ons. Hij werkt alleen nu, maar is savonds weer actief. Hij is ook te vertrouwen.

Het is nu Lucy > Molduck > Monkeysuncle > JaccoS > Giorgio > Hans? 

Nee we moeten eerder vastlopen!

Ik zou dan Hans > Giorgio doen, want Hans kan vanmiddag al online zijn zei die. En als Giorgio dan terug is dan kan hij het erna weer doorkaatsen.

Vermoljoen wil ons ook helpen  ::bravo::. Die kan ook op het lijstje. Tarbozan vast ook wel. Die is ook alleen savonds actief.

Is niet nodig hoor Sanmol!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Reactie #47 Gepost op: 23-12-2021, 01:52:02 »
Oh, ik heb hem al een D*N gegeven  :P

Slechte keuze, proteïne tekort bijgevuld voor vandaag!

Anderen zien het spel ook met veel afschuw aan:

Heb ik je systeem gekaapt wouter? We hadden Starlight dubbele instrcuties gegeven dacht ik.
Hans gaat nu naar Miek en dan naar Hillo en verder ben ik nog niet qua contactjes.

Ik haat dit spel ::rofl::

Jann en Wouterv worden ingelicht over een water-aarde verbond:

Hee Jann/Wouter

Oké ; even met de billen bloot. Mijn schaduwaccount zit in kamp aarde. Dus ik heb een dealtje geregeld dat ons ei daar veilig is en andersom. Hopelijk zijn jullie het daarmee eens want het kan ons deze week alleen maar helpen.

Ik vond het ook tijd worden om met jullie te delen dat mijn schaduw daar zit. Zoals Jann in het begin zei; als we echt willen dat het gaat werken dan moeten we een keer met de billen bloot; dus bij deze! Ik vertrouw jullie en wil echt met jullie verder en vandaar dat ik deze informatie nu met jullie deel. Ik heb liever dat jullie het van mij zelf horen dan van een vijand. In kamp aarde is mijn identiteit nog anoniem en dat wil ik heel graag zo houden, aangezien dat de voornaamste reden was om mee te doen met deze survivor. Dus ik hoop dat jullie dat voor je willen houden, dat is uiteindelijk in ons aller belang.

Daarnaast ben ik door mijn dubbele positie wat interessante informatie op het spoor. In kamp aarde zit ook een dubbelaccount (Brtdm). Hier zitten we ook met een dubbele account. Volgens mij hebben we in kamp aarde ook de meeste mensen al weggestemd die een link kunnen hebben met kamp lucht of vuur (Chipie/Ricardo/Belg). Dat hebben we denk ik hier ook gedaan.

Lucht en vuur hebben echter onderling ook veel overlappingen. Brent, Spacey,Aurryn en ik denk Sanmol (alhoewel die ook Dylan bij ons kon zijn) zitten hier dubbel volgens mijn redenaties. Van Drenzieboy en Molfreakarno ben ik niet zeker, maar ik ben vrij zeker dat zij niet in aarde zitten. Hun activiteit sluit dat uit, of ze moeten het heel slim gedaan hebben en binnen een tijdsbestek van een paar seconde een bericht hebben gepost in het forum en in onze aarde pm.

Al met al denk ik dat het niet alleen in mijn eigen belang is als water en aarde samen gaan werken, maar in het belang van ons allemaal. Het is een kwestie van tijd totdat lucht en vuur ook doorhebben dat ze overlap hebben (misschien weten ze het al). Dit maakt onze positie na een swap of merge sterker. De samenwerking kan later ook voortgezet worden.

Hoe denken jullie hierover? Ik ben erg benieuwd. Als jullie positief reageren dan kan/wil ik ook wel een soortgelijk bericht in kamp aarde posten. Al snap ik dat het voor jullie misschien 'eng' is dat de communicatie met name via mij verloopt i.v.m. de regel dat overleg tussen kampen niet mag.

 ::zwaai::

Brtdm heeft ondertussen de eetproef voor kamp Aarde gedaan:

::oink::
Je bent briljant!

Ik lig vandaag een beetje ziekjes op de bank, dus wellicht later in de week (en als schaduw is het sowieso lastig).

Even qua ei-proef (die gaat over immuniteit). Het ei van water is bij Rik terecht gekomen zie ik. Ik weet niet hoe jullie erover denken, maar we strijden nu niet tegen water. Wellicht kunnen we ons ei ook bij hun kwijt (haha) als we deze niet breken?

 ::zwaai::

Brtdm ::respect::

Het is voor ons geen nadeel om hun te helpen, want we spelen niet direct tegen kamp water. Als ik hun ei doorgeef, misschien breken ze ons ei dan ook niet als we het daar doorgeven?

Daar zit ook geen idol:
Zit er dan een idol in het topic “Aflevering 1: Geografie” op het Survivor 2013 board?

Campagne voeren is nieuw voor Brtdm:

Ik vind de eiproef wel ingewikkeld. Heel veel kunnen we zelf niet doen toch?
Het moet vooral niet worden doorgegeven aan mensen die ook in kamp vuur zitten. En hopen dat de rest een beetje lief is.
En jullie mogen uiteraard ook jullie andere account openbaren om aan door te geven.


en de mensen raken op:

Heeft iemand een idee naar wie het ei kan na Timvdons? Ik raak door mn mensen heen  ;D

ik ben zeker voor een deal met aarde, want dat kan ons sterker maken. Dan hebben we alleszins bondgenoten en dat kan alleen maar goed zijn.

Ik zal ook met de billen bloot gaan, ik wou het geheim houden om geen groot doelwit te zijn maar ik ben Charlie hier

Dus hier hebben we 2 dubbelaccounts  :)



Dit lijkt me alleen maar een goede ontwikkeling, Niek! De overhand houden bij een merge is cruciaal, en als dat met team Aarde kan, helemaal prima. Ook goed om te weten dat je Charlie bent, Wouter! Het kan niet meer fout gaan nu.

Jungmoon meldt zich weer netjes af:

Eyy ik ken weinig mensen op dit forum daarom word deze imuniteitsproef moeilijk voor mij :(... GR Jungmoon


Kamp Vuur krijgt door dat er iets niet in de haak zit met die broedende Putyourhansup!

Nou Hans doet niks en nu? en wat gaan we doen met de eetproef? Waar is het team gebleven! Kom op

Maar het is allemaal de schuld van Sanmol!

Ik weet niet wat we kunnen als hij het vasthoudt..
We hebben onze fast pass niet meer namelijk  :-\\

Die ondertussen als Jungmoon een nieuwe tactiek probeert:

Wat doet jungmoon???

Mooi! Maar op een gegeven moment moet er ook een beetje tempo in komen qua online zijn enzo.

Jungmoon kan niet tegen dr verlies en gaat gewoon klieren  ;D

En pakt haar nonnenpakje erbij, oh my god:



Maar de strijd tussen water en lucht is ON:

Water: Lucy - Starlight - Hans - Miek1999 - Hillo - Rik - Okwonko - Army Stien - Timvdons - Molduck - Swifty - Vermoljoen (13, nu naar Brtdm)

Lucht: MollenvangR - Tarbozan - Michael90 - Larikoek - Lyra - Chardo - Aurynn - Dylan the Man - Ricardo - Sanmol - Lodewijk - Denzel - Monkeysuncle - MitchK (14, nu naar Swifty)

We staan voorlopig voor jongens, wat spannend! ::bravo::

Zowel wij als Kamp Water hebben reeds onze break én free pass gebruikt. Kamp Vuur heeft ook beiden gebruikt. Kamp Aarde nog geen enkele. Elk kamp heeft nog een protect.r

HIDM of D*N is de bom. Dus als iemand hem daarnaartoe speelt gebruik sowieso de protect. ::ok::

Aarde in de gaten houden, ik kan morgenochtend wel controleren, maar heb wel de hulp van de rest nodig voor het volgende deel van de dag.

Explosief koppel wel ja

"Maar wij zegevieren in dit alles glansrijk dankzij hem die ons heeft liefgehad. Ik ben ervan overtuigd dat dood noch leven, engelen noch machten noch krachten, heden noch toekomst, hoogte noch diepte, of wat er ook maar in de schepping is, ons zal kunnen scheiden van de liefde van God, die hij ons gegeven heeft in Christus Jezus, onze Heer."

Amen.

Bid voor Jann:

Sorry dat ik niet zo meedoe met dit hele eieren eten, watermensen. Maar heb even wat persoonlijke sores deze week (liefdestroubles).

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Reactie #48 Gepost op: 23-12-2021, 01:57:32 »
Jungmoon biecht op dat intimidatie onderdeel is van haar strategie:
WEEK 6

Een vroege biecht deze week, want ik weet dat Jungmoon eruit gaat liggen. Ten eerst de manier waarop is echt een vies vuil spelletje. Ik had gehoopt op een kampenwissel, maar helaas was die er niet gekomen. Deze hele week heb ik zo erg mijn best gedaan om de proef te laten slagen. Dit zou mijn week worden om mijzelf te bewijzen. Ik had ook iedereen verteld dat ik de leider deze week zou zijn. Ik wou mijzelf echt inzetten. Ik wist ook dat Bjorrn niet meer te vertrouwen was. Dat kun je wekenlang al terug lezen in mijn biechten, maar ik had geen andere optie dan leuk te doen tegen hem. Dat je dan ook van anderen moet horen dat Bjorrn achter mijn rug om mensen roddels zit te verspreiden over mij vind ik niet kunnen. Echt van alles werd uit de kast gehaald om mij zwart te maken. Je moet echt een triest figuur zijn om zulke dingen te doen. Terecht dat ik ook boos was.

Niemand in dit kamp, naast Gijs dan, mag mij. Je kan dan ook wel snappen dat ik laaiend was toen Bjorrn de proef liet mislukken. Niet alleen is dat echt een low blow, maar het is ook vals spelen. Een grote middelvinger naar mij toe, want dit zou mijn week worden. En dan ook nog de schijn hoog houden dat ik het "oh zo goed deed". Je bent een pathologische leugenaar Bjorrn. Ik mag hopen dat je niet zo in het echte leven bent. Zulke mensen horen in een gesticht te zitten. Het is nog genanter, want ik heb veel mensen gevraagd om mij te helpen met het ei. Het feit dat Bjorrn Jungmoon er zo graag uit wou dat hij de hele groep laat zakken vind ik echt afschuwelijk. Wij zijn geen personen voor hem, maar pionentjes. Ik heb vanaf minuut één al gezegd dat hij in het midden speelt van alles. Iedereen die ik waarschuw hierover is te bang om actie te ondernemen. Hij hoort bij de "oude garde" en ik ben nieuw op RN, dus ik sta onderaan op de rankings. Kijk wat er met een Arnoud of Tobia is gebeurt. Zonder pardon werden die naar huis gestuurd. Ik heb nog geprobeerd om wat met Tobia te praten, maar het mocht niet baten. Het is net alsof alles al is beslist. Iemand zoals Jann, Wouterv of Bjorrn moet winnen door bondjes die ze van te voren hebben afgesproken. Ik speel het spel graag eerlijk en heb aangegeven daar niet aan mee te doen. Mocht dat betekenen dat ik vroeg uit lig, dan is dat dan maar zo. Ik ga niet vals spelen om verder te komen in een online spel. Voordat ik ging heb ik Bjorrn nog even bang gemaakt met wat bijbelse teksten. They need jesus. Daar lig je toch s'nachts wakker van.

Nou groetjes dan maar!

Gaat Water/Aarde nog oké?

Is aarde boos/lastig omdat Jann niets gedaan heeft?

Water wint en er worden weer dingen geprobeerd om een idol te vinden:
Ik tik de eitjes een voor een open

Het lukt natuurlijk nog steeds niet:
Maar ik heb wel lekker gegeten  :D

We geven een kleine tip dat de eieren nog heel zijn:
Moet ik er dan op gaan zitten om ze uit te broeden?   ::rofl::

Maar dat doet niet veel...

Terwijl Sanmol een plasje doet langs elke boom:

Ik pak de idol onder de boom vandaan.

De idol onder de derde boom?

Bjorrn krijgt een bedreiging:

Kandidaat: Bjorrn - Kamp vuur ( Schaduw: Stien - Kamp aarde )

Zo. De immuniteitsproef is eindelijk afgelopen.
Dit was een heftige week in survivorland  ::rofl::.

Het begon allemaal toen SpacyColours besloot mij in vertrouwen te nemen en aan te bieden om te delen wie onze schaduwaccounts zijn. Dat leek me goed want ik heb zojuist zijn kant gekozen in de eilandraad en met als gevolg daarvan heb ik tegen Jungmoon gestemd en is ze in het spel gebleven, dus ik wil dat hij mij meer vertrouwt nog.

Hij is Jennifer! Dus mijn hele verbond in kamp vuur is dus met Spacy  ;D.
En eigenlijk ben ik daar best wel blij om. Dit betekent dat hij niet in een ander kamp zit en dus letterlijk niemand anders heeft behalve ik momenteel.

Die veilige positie is me nogal naar mijn hoofd gestegen deze week.
Ik besloot subtiel de immuniteitsproef te throwen zodat kamp aarde met Stiens bondgenoten veilig zou blijven, en zodat we alsnog Jungmoon konden wegstemmen!  :D
En toen dat niet lukte, besloot ik extreem onsubtiel de proef te throwen  ::rofl::.
Ik heb zoals misschien voor de meeste spelers wel obvious was aan Hans gevraagd of hij het ei van vuur in ontvangst wilde nemen en dit NOOIT meer los wilde laten. De Fast pass ofzoiets was namelijk al gebruikt door Sanmol, en je kunt je eigen ei niet breken, dus we zouden sowieso verliezen  8).

En toen hielp Lucht ineens door het ei van vuur te breken.
Ik dacht, ohjee, als ik nu voorkom dat het breekt is het wel HEEL duidelijk dat ik throwde.
Dus ik heb daar 30 seconden over nagedacht en het alsnog gevangen.

Nou dat heb ik geweten.
Ik weet vanaf nu dat ik Sanmol nooit moet tegenkomen want als dat ooit gebeurd dan gaat hij mij hoogstpersoonlijk in elkaar slaan. Nadat hun me dat vertelde heeft hun me geblokt..

Maar goed, laten we leuk blijven doen en niet teveel elkaar persoonlijk gaan aanvallen.
Back to the game. Ik krijg waarschijnlijk 3 stemmen op de eilandraad, en Jungmoon is helemaal kierewiet geworden. Ze spamt de topics, de groepspm en mijn pm vol met teksten over God.
Arme meid, we kunnen beter de dokter bellen denk ik.

Dus, sorry Jungmoon, maar het is tijd voor jou om te gaan  ::zwaai:: ::zwaai::


De wanhoop nabij gaan we op een mad idol hunt:

Ik gebruik de Ras el hanout

Ik open de kruidnagel

Ik gooi alle kruiden eruit en kijk wat er in het bakje zit.

Ik gooi het kruidenrekje in het water.

Ik gebruik samen met Jungmoon en Gijs het kruidenrekje.

Ik gebruik drie kruiden.

Het emotionele vriendschappelijke water kamp moet iemand wegstemmen:

Ja, de stemming. Dat wordt een lastige nu, want iemand van ons moet zich opofferen of er moet gekonkeld worden. Waarmee ons hele bondje op de schop moet.

Ik ben wel bereid een van mijn accounts op te offeren. Al ben ik er nog niet over uit welke van de twee.

Dat is erg nobel van je Jann  ::hug::
Uiteindelijk is het inderdaad voor onze long-play goed dat we sterk blijven samen.  ::jaja::

Welke account je wil offeren laat ik bij jou. Als ik advies mag geven; Ik zou zelf je "echte" account opofferen. Het onbekende van Charlotte kan in jouw/ons voordeel werken denk ik. Ik denk dat weinig mensen weten wie Charlotte is.  ::jaja::

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Reactie #49 Gepost op: 23-12-2021, 02:01:15 »
Maar het is niet Jungmoon waar Bjorrn zijn zinnen op heeft gezet:

Kandidaat: Bjorrn - Kamp vuur ( Schaduw: Stien - Kamp aarde )

Okeee change of plans.

Jungmoon lijkt echt helemaal haar eigen ruiten in te gooien door totaal onaanspreekbaar te zijn. En ik heb nog steeds een lichte angst dat ze een idol heeft en dit keer wel speelt, want de vorige keer dacht ze door mij dat ze veilig was.
Waarschijnlijk heeft ze er geen hoor, echt niet. Maar ik wil niet die loser zijn die een proef throwt en daarna zelf wordt weggestemd.  ::rofl::

Ik heb met Spacy overlegd. Gijs heeft ook al tegenstemmen dus we zouden eventueel op hem kunnen stemmen. Niemand gaat een idol op hem spelen. Hij voelt zich waarschijnlijk relatief veilig. Hij is ook MrChipie, en met hem heeft Stien ruzie dus op lange termijn is Gijs toch enkel een nadeel voor mijn game. Hij is ook anti Jennifer dus Spacy vindt het ook wel een fijn idee om op Gijs te gaan.

Ideaal, we zijn het eens, en het zou een leuke blindside zijn  :D.
En daar hou ik van. Laat de drama maar weer komen!
We houden Jungmoon in het spel en gooien Gijs er helemaal uit  ::zwaai::

Daar heeft Sanmol andere ideeën bij:
Sanmol: Jungmoon met drie hartjes
Jungmoon: Geen stem (JA, ik forceer een zwarte stem op haar dat is de beste optie die ik heb, want wil niet op iemand anders stemmen)

Ik stem op Gijs.
Je mag er "Gijs (MrChipie)" op zetten als je wil  :P.

Ik wil.

Charlotte als spion klinkt als een idee:

Ik deel die mening wel. Zo kunnen we wel Charlotte als spion gebruiken later

Biechtje van onze vast H2O biechter:

Tijd voor een biecht! Dat heb ik deze week te weinig gedaan, terwijl het vanaf deze week dus echt game on was!

Ik vertelde de vorige keer dat Team H2O echt niet mocht verliezen. Dus ondanks de vreselijke opzet (écht ik haat dat slijmen) moest ik er wel voor gaan. We kwamen daardoor heel ver. Ik ben niet bescheiden, maar zonder mij was kamp aarde er niet in betrokken en waren er wat minder snelle schakels geweest op de slotdag. Helaas was het zoals verwacht niet genoeg tegen de discord-overmacht. Ik had nog het account van mijn broertje en vriendin erbij kunnen betrekken, maar dat vond ik té flauw omdat ze vrijwel nooit op RN zitten. Achteraf had ik dat misschien wel moeten doen, omdat team lucht ook over lijken ging.

Eilandraadje voor water dus. Dat is paniek sinds de dag dat B&W uit de kast kwam als Rik. Ik hoop al de hele week op een opoffering van Jann en vanochtend kwam daarvan 'opeens' een pm binnen! Top!
Vertrouw ik het helemaal 100%? Nee. Want hij stuurde me ook nog een berichtje om Charlie eruit te stemmen. Wouter was echter een van mijn eerste contacten. Die wil ik niet nu al boos maken. B&W is vanwege aarde geen optie meer, anders was hij mijn voorkeur geweest, maar dat weet hij zelf ook.

De tegenstem die ik heb maakt het wel tricky vind ik. Jann kan met B&W of wouter op mij stemmen, maar ik denk niet dat B&W dat gaat doen vanwege hetzelfde kamp aarde-argument. Dus hopen dat wouter ook loyaal aan mij is zoals ik aan hem. Hopelijk was dit dan de laatste moeilijke water eilandraad. Expres met de war-token vuur tegenover water gezegd. Misschien kan Bjorrn dan nog wat betekenen.

Qua schaduw-overzicht van de spelers die er nog in zitten ben ik een heel eind denk ik:

Charlotte: Jann
Charlie: Wouter
Okwonko: Nieky
Rik: B&W
Stien : Bjorrn
Jennifer : Spacy (alhoewel ik er stiekem rekening mee houd dat dit toch Brent is met een gemene truc)
Gijs: Mrchipie
Jungmoon: ?
Juma: ?
Grace: ?

De laatste drie zijn gokjes. Juma postte iets bij de masked singer qua publiek. Zou Ricardo kunnen zijn of ook weer een trucje van Brent. Ik denk zelf qua online zijn dat Juma Brent is. Grace is voor mij een shot in the dark. Geen idee. Jungmoon is gewoon een idioot  :P

B&W moet op zijn bondgenoot stemmen:

Ik ga stemmen op Jann :\'(. I feel a little paranoid, but we'll see how it plays out.

Maar overal in het waterkamp is het stil water:

Ik stem op Jann

Veel radiostilte vandaag. Dus dat blijft altijd spannend. Maar ik hou me vast aan het feit dat ik het echt een domme move van Wouter, B&W en/of Jann zou vinden als ze op mij zouden stemmen. Langetermijn technisch heb je veel aan een verbond tussen aarde en water.
Als ze vooral aan de korte termijn denken, dan kan het spannend worden.
Nu het spel zich ontvouwt vind ik vooral Spacy, en Brent gevaarlijk voor de eindzege. Misschien B&W ook wel als hij wat actiever wordt. Molfreak en Drenzie zijn ook wel gevaarlijk, maar moeilijk om kamp lucht nu te peilen. Daarom was een eilandraad voor hun wel leuk geweest  :P. Volgende week beter  ::ok::

Ben benieuwd wat Bjorn en Spacy vanavond gaan bekokstoven. Dat is altijd gevaarlijk. Fijn feestje Minke  :-*

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Reactie #50 Gepost op: 23-12-2021, 02:07:39 »
De kampen moeten een leider doorgeven en de eerste gegadigden bieden zich snel aan:

Ik denk dat de leiders nieuwe kampen mogen aanduiden. Ik wil best wel leider zijn maar ik denk dat Brent daar ook wel wel geschikt voor is. Of DRenziboy. Voor de comedy: laten we allemaal 3 dingen verzinnen voor de foto's en dan elkaars dingen beoordelen en zo onze 3 beste insturen.

Wat in vuur weer voor vuurwerk zorgt:

Amen.

Hoi lieve kampgenoten, zal ik leider worden?

Ik wil wel leider zijn voor de luxeproef aangezien ik best vaak onderschriften maak.

Pak je CV er maar vast bij!

Oh, en ik heb een aantal keer gewonnen als onderschriftenaar lol.

Maar Bjorrn stelt gerust:

Geen zorgen, dat kan ook gewoon als je geen leider bent  ;D

ik denk niet dat ik iemand als leider vertrouw die de proef opzettelijk laat verliezen lol. Sorry maar dan kies ik toch liever iemand anders die zich wel inzet voor dit team.

Hij beloofd wel zijn best te doen?

Hmm dan moeten we de meerderheid laten beslissen denk ik  ;).
Ik ben overigens niet van plan om nog meer proeven te verliezen hoor.
Ik hoop dat we met z'n allen de finale halen  :D

Nog betere argumenten?

Jennifer is een lekker wijf dus die mag ook wel de leider zijn van mij ::joehoe::.

Heeeey Ik leef nog hoor had effe rust nodig na vorige week.

Ik wel effe zeggen dat ik ondanks de random blindside op mij die ik niet snap en niet zag aankomen. Idk of jullie het willen uitleggen ofzo. Maar dat is het spel. Ben niet boos eerder teleurgesteld....

Ik hoop dat we nu als team weer elkaar kunnen vertrouwen en de proeven winst weer binnen kunnen halen ::jaja::

GO TEAM MOTO ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::


Ik wil ook wel leider zijn. Ik zou me graag willen bewijzen ::jaja:: ::jaja:: ::jaja::

Vind ik ook:
Ik vind dit het beste argument tot nu toe. ::blond::

Kumbayaaaa:

Ja super plan! Ik wilde sowieso al graag dat Jennifer leider werd dus laten we dat doen  ::ok::

Sanmol is blij met hun move om hunzelf weg te stemmen:
Me na de eilandraad:



Enigszins lach ik, want Bjornn zijn plannetje is weer mislukt ::rofl::. Zelfs heb je de proef nog laten mislukken je hebt niet de blindside gekregen die je wou. Kusjes!

Sanmol is er klaar mee:
Week 7

Jullie gaan vast denken wow die biechten komen steeds sneller in de week. Ja, dat klopt. Om eerlijk te zijn ben ik best wel klaar met hoe dit spelletje word gespeeld. De enige reden waarom ik überhaupt meedeed in de eerste plek was voor Chipie, want hij is zo'n toppertje! Ik hoef niet te winnen, maar Chip mag dat zeker wel (en stiekem Brent ook een beetje, want die had echt Sequester moeten winnen!).

Jungmoon heb ik als een sociaal experiment gebruikt om te zien hoe mensen reageren op iemand die "verward" is. Ze was vaak inactief, sprak bijbelse teksten uit door haar geloof en was pittig confronterend. Ik ben dan ook teleurgesteld dat in de loop van het spel mensen over haar begonnen te roddelen. Ze was "zwak", "dom" en "kon helemaal niks". Bijvoorbeeld Spacycolours moest even benadrukken hoe goed hij wel was in die escape en hoe slecht de anderen waren. Meerdere keren heb ik gehint dat ze hulp nodig had en een simpele "hoe gaat het?" zou al gewaardeerd worden door haar. Helaas hapte niemand daar op behalve Chipie dan, maar die wist dat ik Jungmoon was. In Nederland lopen er zoveel mensen rond die o.a niet worden begrepen door hun mentale problemen. Vaak worden ze geïsoleerd en kijkt de maatschappij niet om naar ze. Hetzelfde gebeurde ook bij Jungmoon. Ik ben in totaal misschien twee keer beantwoord via de PM's en dat is het. Nooit werd ze echt serieus genomen en dat is spijtig.

Nu over de stemming na de eilandraad: you don't fool me bitch! Het grappige is dat Bjornn zo graag de proef moest laten mislukken om Mr.Chipie eruit te krijgen en dat het nog steeds niet is gelukt. Hoe dom kun je zijn! Ik had al mijn vermoedens dat er iets aan de hand was toen Spacycolours vroeg op wie iedereen zou stemmen. Als je zulke vragen stelt ben je dus bezig met een ander plannetje. Lang had ik getwijfeld wat ik moest doen. Twee stemmen op Sanmol, twee stemmen op Bjornn of toch twee stemmen op Jungmoon. Uiteindelijk besloot ik twee stemmen op Jungmoon te doen. Ik wist dat Spacycolours onmogelijk op Bjornn of mij zou gaan stemmen. Uit vorige stemmingen bleek dat hij of op Gijs of op Jungmoon zou stemmen. Ik ken deze mensen langer dan vandaag en als Spacycolours met Bjornn werkt houden ze de slechtste spelers erin. Dat ben ik en Jungmoon. Gijs is een veel sterkere speler desondanks wat Bjornn tijdens de eilandraad heeft gezegd. Ik speel niet eens om te winnen, dus ik weet niet waarom ik als een sterke speler word gezien. Letterlijk als ik de finale zou halen dan had ik gezegd jongens stem maar op die andere twee, want ik hoef niet te winnen. Enfin, om Mr.Chipie te redden heb ik een paar uur van te voren twee keer op mijzelf gestemd. Ik wist dat ik meer stemmen had gekregen dan Mr.Chipie bij de vorige eilandraden en dus Jungmoon eruit zou gaan. Mr.Chipie is gewoon een sterkere speler dan ik ben. Dat is een feit. Ik kan geen proeven winnen.

Als we de proef weer verliezen stem ik waarschijnlijk weer op mijzelf om Mr.Chipie erin te houden. Ik hoef echt niet te winnen. Ik doe alleen maar mee om de proeven te spelen. Ik merk wel dat ik moe word van de manier waarop Bjornn het spel speelt, maar dat hij echt een enorm zwakke speler is. Geen enkel van zijn plannetjes hebben nog gewerkt én dat terwijl Mr.Chipie en ik in de outs zitten. Ik waardeer ook niet de manier waarop hij mij aanspreekt. Het is altijd net alsof ik een kind ben. I'm a grown ass person. Hij is vast gewend dat alle vrouwen op de knieën gaan om hem te serveren, maar ik ben niet dat type. Ik doe wat ik wil en ik wil een proef winnen. Nou ik praat al te veel. Joe joe!

Stientje heeft ondertussen een druk gezinsleven:

Toffe opdracht inderdaad!
Ik denk dat wij hier wel een goeie kans maken! En ik vind aarde vs lucht helemaal prima trouwens, sorry dat ik daar niet op tijd op reageerde, ik had een nogal druk weekend met mijn man en kinderen!

Zoals brtdm ook al zei, geen wartoken, dus dat geeft mij veel hoop dat we dan eindelijk gaan husselen na deze ronde!  ::bravo::
Ik hoop zo dat we ons hele clubje intact kunnen houden, dus laten we er alles aan doen om hier weer immuniteit binnen te slepen  8)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Reactie #51 Gepost op: 23-12-2021, 02:10:43 »
Zelfs Gijs is oké met Jennifer als leider:

Als boegbeeld voor ons kamp vind ik het prima

Jennifer strookt Sanmol hun ego even en stelt zichzelf op als echte leider:

We're the ultimate queen and queer, darling. ::blond::

Na zoveel weken met elkaar op dit eiland en alles wat we samen hebben meegemaakt, ben ik trouwens stiekem best wel van jullie allemaal gaan houden. Er zijn ook momenten geweest dat ik mij bedreigd voelde, daarom dat het mijn koude hartje extra verwarmt dat jullie vertrouwen in mij hebben als leidster. ::love:: Ik hoop en verwacht dat wij deze week allemaal ons best gaan doen om onze winning streak weer op te pakken. Ik wil koste wat het kost een Eilandraad voorkomen omdat ik het jullie allen evenveel gun om door te gaan in dit spel, my fiery brothers and sisters. ::hug::

So let's get lit af. >:D

We kiezen dus voor Jennifer aka Moi als leidster.

queer squad ::bravo:: Ik bedoel succes Jen :-*

Wouterv is iets scherper vandaag:

Boksen klopt, je ziet achter hem 2 bokshandschoenen staan.

Nieky heeft betere dagen gehad:

Oh, suf  ::)

Terwijl Jennifer nog steeds high is on power:

They better call the fire department cause we're too hot to handle, baby. ::blond::



And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Reactie #52 Gepost op: 23-12-2021, 09:51:23 »
De leiders komen uit alle hoeken en gaten:

Aangezien niemand zich als leider aandient, wil ik me daarvoor wel aanmelden. Mensen mee eens? Ik denk dat mijn weggaan niet zo’n probleem gaat worden, aangezien ik alleen maar hoef te bepalen wat er met het voordeel gebeurt?

Ik wil dat leidertje wel spelen hoor:

Sorry voor mijn inactiviteit de laatste dagen, jongens. Coronabesmettingen op het werk zijn geen pretje, maar ik ben gelukkig negatief getest! Echter moet ik me morgen dus weer laten testen, wat een gedoe #bureaucratie

Ik vind Zebrapad en Breaking News ook helemaal perfect voor de bijhorende foto's, goede onderschriften! Ik moet zeggen dat de eerste foto een weerspiegeling is van mijn reactie toen ik zag dat het weekthema "sport" is. Ik voel me zo nutteloos, want ik weet niks van sport! Ik vond eigenlijk alle gegeven onderschriften wel hier leuk bij passen. Misschien is Pokémon toch iets te veel niche voor bepaalde juryleden? Ik vind "IK HEB HELEMAAL GEEN CURSUS ANGER MANAGEMENT NODIG" ook wel grappig.

Wat het leiderschap betreft: Ik wil gerust leider worden indien jullie daar akkoord mee zijn. In ieder geval vind ik het belangrijk om als team te blijven samenwerken en dat alles wel in teamverband besproken zal worden, wie ook leider mag worden.


Zelf vond ik de protest-grap van vorige week wel leuk bij foto 1 omdat dat nog wat verser in het geheugen ligt. Maargoed het was dan ook mijn onderschrift  ;D
Ik vond de squid game dan weer mijn slechtste onderschrift, maar die is wel actueel. Net als de dansmarathon.

Misschien B&W een leider laten kiezen? Hij wilde als enige niet namelijk   :P
Aan de andere kant heeft Charlotte/Jann voor mij ook bewezen aan het teambelang te denken. En wouter vind ik ontzettend goed en scherp in de proeven. Dus ik heb in iedereen vertrouwen  ::jaja::
Ik twijfel wel of afwezigheid een ding is. Als een leider iets moet beslissen en je ziet dat niet op tijd. Kan een dingetje zijn. Of kan je wel zo nu en dan kijken?

Wrijf het er nog maar even in Wouter:

de zelfspot is ook goed voor mij.

Jann is weggestemd, het is CHarlotte hoor  :P

B&W moet de keuze maken en doet dat:

Oh gosh, ik ben al zo slecht in keuzes maken  ::rofl:: Jullie weten dat ik iedereen fijne kampgenoten vind. Alledrie zouden het super doen! Om het zekere voor het onzekere te nemen ga ik niet voor Charlotte ivm met de vakantie en kies ik voor Nieky. Hopelijk vinden jullie dat oké? :)

Leve Nieky de grote leider!

Groot zeker ;D

Okwonko komt steeds dichterbij met de schaduwen:

De sportweek!



Fijn dat hij is gebleven :)
Het verbond met Bjorrn en B&W (Stien en Rik) blijft sterk. We proberen leider te worden in aarde en water. Stien is leider in aarde, Nieky in water. Dus dat is goed. Hopelijk zijn de onderschriften dat ook.

Toen die chaos met die plaatjes. Uiteindelijk binnen een minuut raden, dat is als je wilt overleggen best wel chaos. Kostte ook tijd, maar wouter wist de Voetballer zeker en daar had ik bij aarde dan weer een voordeeltje van :). Het bleken dezelfde plaatjes te zijn  :)

6 keer hetzelfde antwoorden is niet zo slim. Zeker niet als je 3 plaatjes hebt gegokt op basis van uiterlijke kenmerken en er bij 2 plaatjes twijfel was. Zo meende ik een honkballogo te zien (maar dat was voor water helaas te laat :( ) en die hippe dude met dat lange haar zou ook best kunnen skaten of breakdancen i.p.v. surfen. Wie weet speelt ie wel curling. Hah! Dit spel werkt gewoon op vooroordelen  ::rofl::



Afwachten dus. Water mag echt niet naar de eilandraad. Dan gaat het pact dood. Aarde boeit me niet zoveel omdat Erica daar wel op wil geven, maar aangezien lucht best weer een keer mag verliezen zou dat leuk zijn  :D

Oja: Het schaduwoverzicht. Ik ben weer wat verder

Erica: Brtdm
Jennifer: Spacy
Rik: B&W
Stien: Bjorn
Okwonko: Nieky
Grace: Brent
Charlie: Wouter
Charlotte: Jann
Juma: ?

Jungmoon zal wel sanmol zijn geweest. Vandaar de opofferingsactie.

Ciao en tot later!

Alvast eentje voor het feedback topic

Dit is overduidelijk mijn Kristel Verbeke in K3 zoekt K3 momentje, maar ik kan eigenlijk totaal niet vatten dat er zoveel gebrek aan flexibiliteit is in deze situatie. We kunnen letterlijk de hele immuniteitsopdracht spelen tussen woensdag 21:00 en donderdag 19:00. Ik weet niks van sport en ben totaal waardeloos in deze opdracht, maar als je op woensdagavond niet kunt dan wordt zomaar verwacht dat je donderdag voor etenstijd zomaar tijd hebt?

Ik snap natuurlijk wel dat het allemaal last minute is en het is moeilijk voor jullie als hosts, maar ik vraag me eerlijk gezegd wel af wat jullie hadden verwacht? Moeten kandidaten hier de dupe van zijn? Ik schreeuw al jaren dat "je mag niet zoeken" opdrachten gewoon niet werken en ik hoop eerlijk gezegd dat jullie eindelijk je lesje hebben geleerd. Zoals Tyra Banks ooit zei: "Learn something from this!"



Jullie hebben deze opdracht verzonnen lijkt me? Dat er valsgespeeld wordt is niet jullie schuld, maar het format van het spel zorgt er wel voor dat dat mogelijk is. En dat is jullie verantwoordelijkheid. Daarnaast heb ik zelf nooit een antwoord gegeven in het topic en ben naar mijn weten de enige die heeft gezegd niets van sport te weten. Dus jouw "argument" slaat echt nergens op? Het is duidelijk dat er gebrek is aan flexibiliteit, maar dat is niet de eerste keer dat ik dat zeg. Ik schrijf het op mijn feedbacklijstje waar niks mee gaat worden gedaan!



Molfreak Arno zijn gevoel zegt dat Grace een paardenmeisje is:
Deze week grace 🐴

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Reactie #53 Gepost op: 23-12-2021, 10:11:41 »
Wouterv zit in een goede positie in kamp water:

Hier ben ik weer.

Voorlopig zit ik wel goed in het spel, mijn tactiek om met Charlie de schaduwcontacten te benaderen en met mijn regulier de gewone werkte goed.

We zijn al 3x naar de eilandraad gemoeten en nooit was er een probleem.
Eerst ging Christina, mij maakte het niet uit maar Charlotte is Janns profiel (die willen we behouden). Daarna ging Dylann (beide brachten niets bij en we weten niet wie hun account is).

Daarna wonnen we gelukkig 2x maar verloren we bij het eitje. Jann offerde zijn profiel op.
Bij sport werd er helaas vals gespeeld maar wij wonnen wel onze proef. Hierdoor gaan we met 5 sterk door + Nieky/BW hebben hun nepprofiel nog en volgens Nieky wiens schaduwprofiel ook nog bij kamp  Aarde zit, wil BRTDM en zijn schaduw met ons samenwerken. Als dat klopt en alles verloopt normaal, zullen wij 9 stemmen hebben van de 18 na de samensmelting.  ;D

Ik ben volgens mij ook de nummer 1 van iedereen bij kamp Water, zowel Nieky als BW als Jann willen graag met mij samenwerken. I like it

Spacycolours werkt samen met Bjorrn en heeft die Jungmoon helemaal door:

Sorry, ik loop enorm achter met biechten. ::schaam::

De belangrijkste update is dat ik inmiddels daadwerkelijk een idol heb! ::boogie:: Gevonden in de Moose Bar uit de Survivor-archieven. De grootste grap was nog dat Jungmoon later beweerde daar een Idol te hebben gevonden tegenover Jennifer, waardoor ik toen al wist dat dat onzin was, al speelde ik uiteraard wel dat ik dat geloofde.

Maar goed, inmiddels zijn we al aan de vooravond van de 7e eliminaties. Bjorrn weet dat Jennifer bij mij hoort en we werken samen om een meerderheid te hebben in ons kamp. We hebben nu alle drie op Gijs gestemd, dus als er geen gekke dingen gebeuren is hij morgen het slachtoffer. Hopelijk neemt chipie Gijs dat niet te persoonlijk, maar hij loopt al het hele spel op Jennifer te azen. Ik vrees dan ook dat hij op Jennifer gaat stemmen, wat wel heel erg kut zou zijn. Ik wilde deze Eilandraad heel graag voorkomen in de hoop dat Gijs dan bij een samensmelting hopelijk in een ander kamp terecht zou komen en daar zou worden weggestemd, zodat ik nog even schadevrij zou blijven maar we gaan het zien. Sanmol is een wandelende wildcard, maar als hen niet op Bjorrn gaat stemmen dan is er wel iets heel vreemds aan de hand.

Bjorrn heeft wel alias Army Stien het leidersvoordeel gewonnen, dus ik ben erg benieuwd wat dat inhoudt en hopelijk kan het ook in mijn voordeel werken dat hij dat heeft. Hoe de komende fase eruitgaatzien; ik heb geen idee. Tot nu toe kan ik in elk geval zeggen dat ik met beide accounts nog in het spel zit, met een idol op zak en 0 tegenstemmen; hopelijk na morgen nog steeds. Ik verwacht dat er nu wel husselingen plaats gaan vinden, dus dan kan het grote socializen weer beginnen. Het liefst weer samen met mijn geliefde Jennifer in één kamp, want dat bevalt me wel, dus hopelijk kan Bjorrn daarin iets betekenen met zijn leidersvoordeel.

Gijs is nie dom nie

Mijn stem gaat naar Bjornn. je bent niet te vertrouwen speelt smerige spelletjes en sorry schat zo dom ben ik niet :-* hopen dat spacy het zelfde doet of anders een tie gebeurt... Op hoop van zegen ::vlaglinks::

Idols hebben is leuk, behalve als iedereen het weet:

En alweer is er een ronde voorbij, ik typ dit op zaterdag 23 oktober rond 11:30. De eilandraad heeft net gesproken dat DRenziboy het spel moet verlaten. Juma en ikzelf waren bang dat hij zijn vermeende idol zou inzetten, maar dat heeft hij gelukkig niet gedaan. Dat betekent dat ik nog steeds met mijn maatje Ricardo/Juma én met mijn eigen schaduw (Grace) in het spel zit. In totaal zijn we nog met 18 spelers in het spel. Kamp Aarde en Water hebben nog elk 5 leden, kamp Vuur en Lucht nog met 4 spelers. Hierna volgt een live moment op zaterdagavond en dinsdagavond, ik ben uitermate benieuwd hoe dat zich verder zal ontplooien of wat we zullen moeten doen.

Ik zit nu eigenlijk zo comfortabel in mijn kamp dat er wellicht een twist moet aankomen op dit moment. Ik vermoed dat het leiderschap (dat ik heb gekregen van mijn kamp) daar iets mee te maken zal hebben, dus dat wordt nog spannend allemaal. Ik verwacht dat we ofwel gehusseld zullen worden in twee of drie kampen met respectievelijk negen of zes personen, ofwel komt er nu de samensmelting aan. Maar even nog recapituleren wat de vorige rondes hebben bepaald. Ik weet eigenlijk nog maar heel weinig van de vorige rondes, maar ach, ik moet dan ook maar wat vroeger biechten.

In ronde 5 was voornamelijk de waterpomp race belangrijk. Zowel Grace als ik hebben het nonogram pijlsnel weten op te lossen en ook de andere teamgenoten hebben de flashgame uitstekend gedaan. Uiteindelijk verloren we omdat het andere team creatief gebruik maakte van hun schaduwen in de escape room. Teleurstellend omdat wij eigenlijk de meeste deelopdrachten hadden gewonnen. Achja, exit Arnoud was onvermijdelijk. Eigenlijk hadden Arno en Drenzi afgesproken om op Juma te stemmen, maar omwille van mijn bondje heb ik dat uiteraard niet gedaan zonder hen dat op voorhand te zeggen. Omwille van mijn charisma heb ik dat kunnen verbloemen zonder dat er argwaan werd gewekt.

Ronde 6 hebben we glansrijk gewonnen. Niet omwille van de eetproef, want daar deden we dus collectief niet aan mee zo blijkt, maar wel het eitje doorgeven. Het frustreerde me een beetje dat sommige oud-leden andere team gingen blokkeren, maar gelukkig hebben we in Upepo meer connectis dan dat ze in Maji hebben. Geen eilandraad voor ons, dat is eens fijn om een weekendje vrij te hebben. Ronde 7 was wel een beetje messy. Ik weet niets van sport, maar ook de hilarische onderschriften die ik via Grace had aangegeven werden door Molfreak Arno aan de kant geschoven. Prima wat mij betreft, maar ik had al van ver zien aankomen dat we deze proef gingen verliezen. Een eilandraad was door de omvorming naar een immuniteitsproef onvermijdelijk. Arno en Drenzi stelden voor om Grace te elimineren en natúúrlijk ga ik helemaal mee in hun verhaal. Nouja, in hun gezicht dan. Achter de schermen heb ik uiteraad gewoon op Drenzi gestemd samen met Grace en Juma. Wij verdenken Drenzi er namelijk van een idol te hebben en daar hadden we niet zoveel zin in. Exit Drenzi, lekker makkelijk. Ik ga hem wel missen omdat hij soms een beetje nors was en een sterke kracht. Maar dat is nu eenmaal het spel. Een onverwachte blindside staat nooit mis, toch? Tot de volgende keer! x

Bjorrn was blij verrast:

Kandidaat: Bjorrn - Kamp vuur ( Schaduw: Stien - Kamp aarde )

Heyy  ::zwaai::

Daar ben ik weer met een update over de vorige aflevering!
Het begon allemaal heel goed. Spacy/Jennifer en ik waren op Lucy der verjaardag toen de eilandraad online kwam en toen bleek dat Jungmoon er toch ineens uit lag  ::rofl::.

Een vreemde blindside, want ik zag het totaal niet aankomen, maar tegelijkertijd is dit resultaat veel beter dan wat ik verwacht had (ik verwachtte 3 stemmen te krijgen namelijk).

En nu zat Gijs er nog in, terwijl hij duidelijk tegen ons is. Vond ik niet zo erg, want ondanks dat Spacy/Jennifer elke keer doet wat ie zegt dat ie gaat doen, ben ik elke keer bang dat ie mij gaan verraden. Ik krijg gewoon geen heel goed gevoel bij hem en ik weet niet precies waar dat door komt. Hij is sowieso sneaky bezig geweest want hij probeert nog goed contact te houden met sanmol (ondanks dat Sanmol hem vast niet vertrouwd). Daarom ben ik blij dat Spacy in ieder geval een hele goede reden heeft om mee op Gijs te stemmen. Want Gijs is sowieso tegen hem.

We leken tot 2x toe makkelijk immuniteit te winnen omdat we een uitstekende valsspeler in ons team hebben, maar nadat de spelleiding besloot de uitslag van de luxe proef te laten afhangen zorgde Jennifers matige humor ervoor dat we toen weer naar de eilandraad moesten  :D.

Ik ben heel blij met die beslissing trouwens, perfect is het nooit maar ik denk echt dat dit de eerlijkste oplossing was die jullie hadden kunnen bedenken  ::bravo::.

Maar goed. Eilandraad was (gelukkig) niet zo spannend. Ik heb gewoon Spacy/Jennifer z'n kont gekust en hem precies gegeven wat ie wilde. Ik had er veel liever sanmol uit gestemd maar ik vertrouw Spacy/Jennifer te weinig momenteel en hij wilde sowieso sanmol er niet uit.

En nu eindelijk de hussel! Dag kamp vuur  ::zwaai::. Dit wordt ongetwijfeld een hele interessante eerste week, ik ga mijn messen wel al slijpen want sommige ruggen zien er heel sappig uit  >:D.

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Reactie #54 Gepost op: 23-12-2021, 10:19:03 »
Stien doopt zichzelf tot de leukste thuis:

Schaduw: Stien - Kamp aarde ( Kandidaat: Bjorrn - Kamp vuur )

Hey biechtstoel  ::zwaai::

Ik ben de comedy queen van Survivor  ::bravo::. Wat nice om dat leidervoordeel te hebben gewonnen! En dat het ons ook nog eens immuniteit opleverde, echt top!

Ik denk dat het heel gunstig is dat wij ons groepje in aarde volledig intact hebben kunnen houden. Ik ben ook van plan veel meer te investen in mijn contact met brtdm/Erica. Want ik zie een aarde-water momenteel als mijn beste route naar de Final 2, maar ik wil in ieder geval iets achter de hand hebben waar ik closer mee ben dan Niek en B&W. Daarom heb ik ook Nieky en Brtdm gekozen met mijn leidervoordeel. Dit delen met brtdm (want dat mag nu heh?) kan zijn vertrouwen in mij nog wat groter maken.

Ik ben benieuwd hoe de eilandraden gaan uitpakken. In mijn kamp zie ik er het liefst sanmol zo snel mogelijk uitvliegen. Hopelijk gaat dat lukken  ;).

Enthousiasme!

JEOPARDY!!!!  ::bravo::



Ratten zijn geen goeie leiders:

Week 8

Chile wat een drama weer! Ten eerste wou Bjorn perse de leider zijn deze week, maar daar heb ik een stokje voorgestoken. Dat gaat echt niet zomaar gebeuren rat! Dus toen heb ik maar Jennifer geopperd als leider, want ik wist dat ik daar ook een meerderheid op zou kunnen vallen. Daarna kwam nog het hele drama dat de immuniteitsproef niet door ging. Enorm balen, want ik had mij enorm voorbereid op deze proef :(. Ik kom uit een hele sportieve familie en heb werkelijk 24/7 sport op de tv staan. Puntje bij paaltje verloren we ook nog eens de vernieuwde immuniteitsproef. Weer heel zuur. Bjorn had natuurlijk weer eens niks gedaan, maar die heeft nog nooit iets voor vuur gedaan. Zijn loyaliteit lag bij aarde.

Tijdens de eilandraad heb ik er alles aan gedaan om SpacyColours te overtuigen: Bjorn moest weg! Ook al wist ik uit vorige stemmingen dat Gijs eruit zou gaan. SpacyColours wou niet luisteren naar mijn argumenten zoals Bjorn is niet loyaal aan ons, Bjorn speelt alleen maar voor zichzelf en Gijs is veel meer inzetbaar voor ons kamp. Het mocht niet baten. De klap op de vuurpaal was toen SpacyColours zei: "ook al gaat Bjorn er niet uit dan heeft ie alsnog wat stemmen gekregen" wat Frans is voor ik gebruik jullie om mijn eigen positie veilig te stellen. Ik had geen andere keuze en moest wel op Bjorn blijven stemmen. Gijs eruit.

Daarna kwam de hussel. Thank god, want ik had sowieso niemand meer om met mij mee te gaan in mijn oude kamp. In mijn nieuwe kamp Ardhi 2.0 werd gelijk een vermoeden van mij bevestigd door Brtdm. Bjorn liet de vuur proeven mislukken om aarde verder te brengen. Hij vertelde mij ook dat hij twee bondjes had in aarde, en moeite had om loyaal te blijven. Toch werd een meerderheids bondje gevormd met mij, Grace, Brtdm, Molfreak Arno en Juma. Veel heb ik niet te kiezen, dus ik moest wel ja zeggen.

Nou ik ga weer. Joe joe!

En hier won Okwonko het spel:

JEOPARDY GEWONNEN  :D



Survivor is geslaagd  ;D


En ik was niet eens nuchter tijdens Jeopardy   ::rofl::

Maar goed even wat meer inhoud tijdens deze biecht vanuit Okwonko perspectief.
De swap is perfect gegaan. In beide kampen een meerderheid van aarde-water. Het voordeel winnen (met Nieky) heeft denk ik wel zijn vruchten afgeworpen en de Survivor-Goden zijn met ons.

Er is een water aarde pmmetje gemaakt door mij. Misschien maak ik teveel pmmetjes, maar ach let's play this game!
Jennifer, Spacy en Brent staan nu onder druk en beginnen al te scramblen. Bjorrn is mijn spion. Volgens mij heeft nog niemand onze hechte samenwerking door. Wouter zei namelijk ook al dit.

Dus dat gaat wel lekker. B&W koppelen aan ons zal al helemaal lastig worden, dus voorlopig zie ik het best rooskleurig in. De perfecte uitslag van de onderschriftenproef heeft daar uiteraard ook aan bijgedragen.

Goed Okwonko mag weer een tijdje wat meer offline. Er is werk aan de winkel met de Nieky account. Dat kamp is toch wel wat spannender vind ik. Scheelt een poppetje in de meerderheid. Maar nog steeds 1 poppetje meer  ::jaja::

Het modder complot wat er al aan zat te komen, gaat in werking bij de herverdeling:

Hoi lieve nieuwe kampgenoten  ::zwaai::. Deze nieuwe fase van het spel lijkt me wel een beetje eng, dus ik heb wat gekeken naar wie ik wel vertrouw in dit kamp en wie niet.

Nu hebben wij in onze oude kampen (aarde en water) al een soort lichte samenwerking gehad tijdens het eieren spel. Dus het leek mij ook een tof idee als we daarop konden voortborduren. Ik vrees een beetje voor een soortgelijke samenwerking van kamp lucht en kamp vuur, maar als wij samen sterk kunnen staan dan hebben we een nipte meerderheid in dit kamp!

Mij zou het hartstikke leuk lijken om samen verder te gaan en samen de samensmelting te bereiken! Wat vinden jullie ervan? Lijkt jullie dit ook een leuk groepje?

Ik hoor het graag!
Dag lieve kampgenoten  ::zwaai::

Groetjes,
Stien

Hoi Stien!
Ik ben erg blij met je berichtje. Zo'n nieuwe fase is toch altijd spannend. Ik vertrouw jullie ook en zou graag dit spel ook met jullie verder willen spelen. Ik merk dat andere mensen (ook in het andere kamp) ontzettend veel aan het scramblen zijn en van alles roepen tegen iedereen. Ik vertrouw al die plotselinge benaderingen niet zo. Jullie vertrouw ik wel want met jullie heb ik al lang een fijn contact.
Team modder klinkt top  :D

Sanmol valt niet snel voor Nieky zijn smoesjes:

Week 8 bonus biecht

Even een snelle biecht, want er worden steeds meer vermoedens van mij bevestigd. Ten eerste dat kamp aarde er alles aan doet om met elkaar naar de samensmelting te gaan. Dit roep ik letterlijk al wekenlang!! Hoe wij pionetjes zijn in hun spel. Luister je SpacyColours?? Hier heb ik jou voor gewaarschuwd! Maar jij wou niet naar mij luisteren! Jouw ego was te groot om Gijs naar huis te sturen. Ten tweede zijn ze het enige kamp dat nog alle schaduwsaccounts heeft (Bjorn heeft Army Stien, B&W heeft Rik, Nieky heeft Okwondo en Brtdm heeft Erica). Goh hoe toevallig dat een groot deel van die mensen ook in water zat? Dit was een voor opgezet plan. You don't fool me! Dit is iets wat ik ook al wekenlang roep. Ben ik nou serieus de enige die dit ziet?? Brtdm heeft mij wel toegegeven dat hij optioneel voor ons (Molfreak Arno en mij) wilt gaan. Meid dan zal je toch één van jouw vriendjes eruit moeten sturen. Dus hopelijk doet hij dat dan ook.

De klap op de vuurpijl was Nieky die mij benaderde voor een bondje. "Je bent zo alleen en hebt niemand. Ik ben ook alleen.. :(".. Alsof ik daar in zou trappen... YOU LIAR! Je hebt letterlijk B&W, Rik en Army Stien in jouw clubje zitten. Optioneel hoort daar Brtdm ook bij met Erica. Dat zijn dan al 6 mensen!! Maar laat mij maar de domme doos spelen naar jou toe. Dan pakt die doos jou vanzelf in.




Ik ben ook helemaal voor een dergelijke samenwerking. Het zou top zijn om met dit clubje de samensmelting te halen (en nog verder het liefst). Aan mijn loyaliteit hoeven jullie niet te twijfelen. Als ik mijn woord geef, dan houd ik me daar ook aan. En bij deze geef ik jullie mijn woord ::ok::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Reactie #55 Gepost op: 23-12-2021, 10:23:04 »
Maar Nieky is met andere dingen bezig:

'Nieky'

Wie is drievoudig Jeopardy-kampioen en technisch gezien ongeslagen want bij de Freeze kon ik niet meedoen  ::)?



En cruciaal!! Want wat was het een chaos deze week. Brtdm is natuurlijk niet achterlijk en heeft wel door dat hij Stien-Mij en B&W niet aan een machtspositie moest helpen. Maar hij lijkt Brent/Grace er ook heel graag uit te willen hebben.
Dus Grace mocht geen immuniteit winnen, want ik was ook al half target. Wat een stress zeg.... En dat deels vanaf je telefoon onderweg van het restaurant naar hotel.

Maar het is gelukt! Op naar een dubbele Brent-executie. Idols hoef ik deze eilandraad ook niet echt bang voor te zijn vanwege de immuniteit. Dus het is now or never ben ik bang. We gaan er een powerplayer uit proberen te spelen  ::jaja::

Als het aan mij ligt tenminste  :P

Oja; Thank God dat ik na de vraag over Ycaris/Abdullah van afgelopen zaterdag vanmiddag nog even alle schaduwaccounts van dat seizoen had doorgenomen  :D

Hihi, ben ik toch stiekem weer fanatiek met Survivor bezig. Wie had dat gedacht in Augustus   ::hypocriet::

Ik!

Nice!
Allereerst gefeliciteerd met je immuniteit Nieky!

Op wie zullen we gaan stemmen?
Ik merkte dat Grace wel een goeie tegenstander was en heb zelf het vermoeden dat dat Brent is, en Brent is een slimme..
Ik sta ook open voor andere opties hoor :)
Als het maar niet een van ons 5en is.

Wie zouden jullie het liefst targetten?

Valsspelers winnen altijd:

Hoi Okwonko,

Tjonge jonge wat ben jij oud zeg.
Gefeliciteerd met immuniteit winnen nog! Knap gecheat hoor.

Ik moet je iets vertellen wat misschien wel een enorme shocker is, maar ik ben Stien.
Iknow ik ben niet de onweerstaanbare vrouw die ik claimde te zijn, maar ik ben nog steeds lief en knap.

Wil je samenwerken met mij, Spacycolours, Jennifer en Brent? We zijn me het teampje wel hoor.
Als je mee wil doen dan nemen we je mee naar de Final 5 en daarna stemmen we je uiteraard wel meteen weg, zo leuk vinden we je nou ook weer niet.

Nou, wil je of niet?
Er staan genoeg anderen in de rij.

Ik hoor het graag van je.

Ja, ik vind iedereen van dit kamp eigenlijk te leuk. Maar ik heb zelf gewoon niet zoveel met Brent/Grace. Iemand die ik gewoon zeker niet twee keer aanwezig hoef te zien in een forumspel.

Officieel zit ik nog in een bondje met iedereen die niet in deze chat zit, maar die zitten er vooral in omdat ze geen andere  mogelijkheid zien. Brent vertrouwen ze ook niet volledig. En ik denk ook niet dat Brent mij vertrouwd, dus dan zie ik hem liever eerder dan mezelf vertrekken.
Overigens denkt die groep er nu aan om Rik eruit te stemmen.

Merci! Ik moest er flink voor knokken tegen Brent/Grace!

Grace is voor mij prima hoor! Misschien moeten we alleen doen alsof we op Juma gaan ofzo? In verband met mogelijk een idol?

Van Juma krijg ik trouwens totaal geen hoogte. Iemand van jullie wel?

Informatie lek hier, informatie lek daar:

Juma is Ricardo. Volgens mij kan hij het wel vinden samen met Brent.
Mogelijk nog gevaarlijk vanwege wraak naar Ardhi, maar in zijn eentje zal hij ook niet zo ver komen.

Inderdaad! Voor nu wel prima om op Grace te gaan dan, ik ben hem ook liever kwijt dan rijk  ::jaja::.

En bedankt voor je eerlijkheid Brtdm! Fijn dat ze in ieder geval denken een optie te hebben, dat scheelt ook bij een mogelijke idol play. En aangezien ze zelf ook Brent/Grace niet helemaal vertrouwen vinden ze het vast nog acceptabel als hij gaat  :D

Ja heel fijn dit!  :)
Als ik niks meer verneem ga ik er dus vanuit dat ik donderdag op Grace stem  ::jaja::

Dankjewel voor de informatie Brtdm! Ik ben ook helemaal on board om te stemmen op Grace. Niet heel geruststellend dat ze op mij willen, maar dat hoort er nu eenmaal bij. Hopen dat Grace geen idol inzet. Misschien handig wel om te zeggen dat wij op Juma gaan, om ze in de war te brengen.

Stien en Okwonko spreken elkaar ook onder vier ogen (en die van de spelleiding)

Hee Bjorn!

Wat leuk om te horen dat jij Stien bent! Ik had al wel beetje een vermoeden, maar was niet zeker ;).

Wat betreft het spel. Ik wil graag met de leden van oud kamp ardhi verder. Maar een beetje contact met jou, Jennifer, Spacy en Brent kan geen kwaad. Toch even kijken wat ze te vertellen hebben.
Ik weet niet of je doelt op een harde stemafspraak? Ik wil daarvoor echt even kijken wat voor mij uiteindelijk het beste is. Ik hoop dat jullie begrijpen dat het ook uit de lucht komt vallen dat Spacy, Jennifer en Brent ineens contact met me willen.

Wat is hun plan?

 ::zwaai::

Mijn gevoel zegt dat dit niet gaat lukken:

Helaas is deze week rik aan de beurt.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Reactie #56 Gepost op: 23-12-2021, 10:30:34 »
Wat is het favoriete dier van Brtdm?

Brtdm op dit moment:



En afhankelijk zijn van aanwezigheid van Jann is ook eng.

Het wordt toch weer spannend.

Mad idol hunt?

Allereerst zoek ik echt overal op de eilandraad naar een idol of een (stem)voordeel of ik weet niet wat. Ik kijk vooral nog eens in, naast, onder de stempot!

En dan stem ik op Charlie!

Rik zet zijn advantage in:

Hoihoi!

Mijn stem deze week gaat naar
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Verder hoop ik dat ze op mij stemmen, want Rik zet de Legacy Advantage in.  ::ok:: ::joehoe::

En met zijn andere account maakt hij een strategische move:
Hoihoi,

Ik (B&W) stem deze week op

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Groetjes,
Rob ::joehoe::

Nieky verwacht een idol play:

Spannend!!!!
Klein beetje angst voor een idol wel... Ikzelf ben daar nooit de pineut van. Maar ik gun B&W en Wouter een langer verblijf.

Is ook voor mn eigen spel beter  ;D

en vervolgens: sensatie!

Wat een sensatiedagje! Weekje eigenlijk.

Brtdm is dus inderdaad een flipper. Jammer. Flippers never win. En ik vond hem tot nu toe echt een goede speler. Move gemaakt en afgestraft met een idol.

Wtf Rik haf dus een idol. Best random. Ook hoe hij het beschrijft met die puzzelproef. Maar het geluk is aan onze zijde. Alweer eigenlijk.

Besefmomentje: als ik jeopardy niet had gewonnen dan lag ik er nu uit. Wat dat betreft is dit duel een soort van bonus. Ik had hem liever niet gespeeld want ik schat brtdm hoog in, maar crypto's zijn wel leuk! Ben al heel gelukkig dat ik niet hoef te tekenen  ::rofl::

Dan even over Spacy! Ik schatte hem echt in als een supersterke speler. Maar na de rare split vote in vuur is dit een 2e tactische blunder van jewelste. Na de duels kan het qua numbers 7-7 worden en dan kan het dus op tegenstemmen aankomen. Charlie had de meeste tegenstemmen. Maar toch daagt Spacy, Charlie uit en niet wouter als "echte" account.
Gevolg: in het slechtste geval (zonder nieuwe flipper) wordt het 7-7 en gaat het om tegenstemmen. Die hebben Juma en Erica veel meer dan ons groepje. Echt een blunder dus imo.

Dus het duel hoeft niet cruciaal te zijn. Maar toch win ik hem liever. Ik verwacht dat het missen van een echte account me op kan breken in the endgame en ik verwacht nog wel een twist. Want met 1 afvaller per week gaan we veel te traag.

Verder: zorgen dat wouter en jann loyaal blijven. Daarvoor mag vooral de hechtheid van mij, Bjorn en B&W niet blijken. Dus daar doe ik met subtiele berichtjes mijn best voor. En ik wil ook echt loyaal blijven aan wouter. Mocht ik aan t eind in de luxepositie komen iets te kunnen kiezen dan zie ik dat dan wel.

Merge gehaald met Owkonko. Dat is al fijn! Nu met Nieky dat duel over de streep trekken. Zal lastig genoeg worden.

Sanmol wist alles al tho:

Week 9

OMG we hebben de samensmelting gehaald!! ::oink::. Sinds de vorige biecht is er zoveel gebeurt, dus even een snelle recap voor de kijkers onder ons:
  • Er was een vijf persoon bondje gevormd tussen Grace, Juma, Arno, Brtdm en mij om Rik eruit te krijgen
  • Ik heb een Brtdm's Charlie Angels gevormd waar Arno ook in zit (we zaten beiden in de minderheid in onze vorige kampen, dus moesten we wel een andere optie zoeken! Brtdm lag goed in aarde, dus hij is de Russische spion die mij dingen gaat vertellen)
  • De schaduwaccounts waren uitgelekt door Brent, nadat ik ze deels gespilled had aan hem
  • Ik wist van de idol die B&W had, maar besloot niks te zeggen tegen de anderen. Brent zijn nummer één bondje was namelijk Juma én ik heb het liefst Juma voor mijzelf. Brent zat helaas in de weg, maar heb alsnog niet voor hem gestemd.
  • Ik heb zowel een vriendschappelijke relatie (let op geen bondje!) met zoals B&W als Nieky. In dit stadium van het spel wilt je iedereen te vriend houden. Ik wist dat de idol gespeeld zou kunnen worden, dus moest er een back-up plan komen.

Nou ik zit er nog in hoor. Joe Joe!

Bij de daadwerkelijke samensmelting staan velen met hun voeten in de modder:

Beste Survivors!

Gefeliciteerd met het halen van de samensmelting! We hebben het als team modder (aarde+water) gehaald  ::bravo::
Charlie en Nieky spelen nog een spannende battle. Hopelijk kunnen we hen beide of nog een van hen ook verwelkomen  ::bravo::

Helaas moet ik jullie mededelen dat Brtdm/Erica liever met modder ging gooien dan dat hij deel uit wilde maken van team modder

In het slechtste geval gebeurt dat niet, maar dan zijn we nog steeds met 7 personen die voor de samensmelting ontzettend succesvol hebben samengewerkt! We hebben dan ook 7 concurrenten die dat ook hebben gedaan.

Het goede nieuws: Spacy heeft (in mijn ogen) een enorme blunder gemaakt door Charlie uit t dagen. Charlie had de meeste tegenstemmen van ons, en die gaat er dus nu óf uit óf wordt immuun. Wat inhoudt dat wij bij een gelijkspel (7-7) altijd de meerderheid hebben. Gekke twists daargelaten.

Ik zou het erg mooi vinden als we deze samenwerking kunnen voortzetten. Let's face it; waarschijnlijk heeft iedereen dadelijk een eigen plan voor zijn of haar endgame, maar daar moeten we eerst wel zien te komen. Bovendien zullen de andere zeven er alles aan doen om ons uit elkaar te spelen, maar laten we proberen sterk te blijven. Ik zou het mooi vinden als we daar als groep voor kunnen gaan!  ::jaja::

Hoe denken jullie hierover?

Wijze groet,
Okwonko

Hoi wijze Okwonko  ::bravo::.

Ik wil jullie allemaal bedanken voor mij betrekken bij team modder, want ik maakte me in kamp vuur behoorlijk zorgen over mijn kansen om ver te komen in dit spel  :-X.
Dat ik me hierbij mag voegen zorgt ervoor dat ik weer hoop heb dat we van dit spel een spannende endgame kunnen maken met allemaal leuke spelers  ::jaja::.

Ik was ook alvast aan het tellen over de duels, en merkte al dat het in ons voordeel zou kunnen werken dat Spacy een duel met Charlie wilde doen, vanwege zijn grote aantal tegenstemmen inderdaad  ;D. Dus als er geen idols of andere nare advantages in de weg gaan liggen, schat ik onze kansen groot in!
Ik denk ook dat we met een slimme groep zitten die wel in staat is om om al die idols van de tegenpartij heen te spelen.

Kortom, ik wil dolgraag door met dit team en hoop dat jullie dat ook allemaal graag willen  :)

Groetjes,
Bjorn  ::zwaai::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Reactie #57 Gepost op: 23-12-2021, 10:52:50 »
Bjorrn heeft er zin in:

Kandidaat: Bjorrn ( Schaduw: Stien )

Heyy  ::zwaai::

Wat een spannende survivor week was dit zeg, met een kampen hussel en vervolgens een vroege samensmeltingstwist  :D.

Dankzij mijn (ofja Stiens) voordeel hebben we onze odds iets vergroot om te zorgen voor een meerderheidje van team Modder in beide kampen, en al snel werd duidelijk dat de enige die dat voor ons kon verpesten Brtdm was!

Want wat een Snake is dat zeg, en dat zegt veel uit mijn mond  ;D
Hij is er echter niet heel subtiel in en hij leek wel 10 keer van plan te zijn veranderd. Ik vertrouwde hem van ons modder bondje dus ik besloot deze week te proberen om heel close met hem te worden, en daarmee te hopen dat hij opties zag in team modder, en als hij die niet zag, dat hij op z'n minst mij erbij zou betrekken.

En dat lukte... deels  ::)
Hij vertelde me inderdaad dat hij wilde flippen, en ik dacht, we hebben hem nog 1 ronde nodig, dus ik moet hem overtuigen om ermee te wachten.

Na veel wikken en wegen leek zijn plan te zijn om in het ene kamp op Grace te stemmen samen met mij, en in het andere kamp te flippen op team modder en te stemmen op Charlie. En ik voelde me eerst echt super slim, want ik kon dan tegen hem liegen dat ik mee op Charlie zou stemmen, zodat hij als cruciale stem op Grace mee zou gaan, en dat zijn plan in het andere kamp zou mislukken en dat Brent zou gaan daar. Een dubbele Brent eliminatie dus  >:D.

Maar goed, het domme plan om in beide kampen een andere groep te verraden was te dom om überhaupt door iemand logisch gevonden te worden, dus natuurlijk stemt brtdm in beide kampen niet op Brent en flipt ie in beide op ons  ::rofl::.
De enige reden dat dit voor mij succesvol was is een legacy advantage van Rik waar ik helemaal niets vanaf wist  ::rofl::.

Dat zegt wel iets over mijn kansen in dit spel, want de vorige ronde heeft bewezen dat ik het geluk aan mijn kant heb  ;D. En het helpt ook dat Spacycolours weer een kleine fuckup heeft gemaakt bij het kiezen van zijn tegenstander, want door Charlie te kiezen (onze bondgenoot met de meeste tegenstemmen) kan het in worst case scenario een 7-7 gelijke stand worden waar wij op Juma kunnen stemmen. Oke nog steeds heel tricky, want idols enzo, maar ik ben hoopvol dat Nieky zijn duel tegen Erica kan winnen. In Charlie's tekenskills (die van Wouter dus) heb ik minder vertrouwen, wat ironisch is want Charlie z'n hele character is dat hij artistiek is ofzo  :P.

Wat een wonder trouwens dat ik niet de dupe ben geworden van deze twist nadat ik de halve cast van dit seizoen al heb verraden! Ik had op z'n minst een challenge van Sanmol verwacht  ;D. I guess dat het loont om een flipper te zijn, want ze dachten waarschijnlijk dat er meer kans was om met mij samen te werken dan iemand als Nieky of Charlie. They are probably wrong, maar ik vind het een mooie gedachte  ::joehoe::.

Afijn, ik heb zin in de samensmelting! Die ik glansrijk met allebei mijn accounts heb behaald. Hadden jullie daar ooit aan getwijfeld?  ;)

Tot snel biechtstoel,

Bjorn/Stien

Mag je ook nog eens proberen als je van je vlot valt?

Je natte voetjes glijden gelijk weer van het vlot af!

Maar we krijgen wat liefde terug:

Heey, ik wil jullie even mijn excuses aanbieden. Ik heb het thuis niet zo goed voorlopig en dit spel is een beetje afleiding maar het gaat me niet lekker in dit spel voorlopig terwijl ik echt mijn best wil doen en door dingen vergeten of verkeerd begrijpen, grijp ik telkens naast de winst en dan raak ik echt vervelend. Ik geef toe dat ik niet leuk doe en ik ga mij proberen herpakken. Het spel is echt tof. Dankjewel.

Wouterv maakt "per ongeluk" een foutje:

Geef die jongen een oscar!



Charlotte is redelijk afwezig:

Hoi lieve moddermensen,

Sorry dat ik een paar dagen afwezig ben geweest, mijn hoofd had het even druk met andere dingen. Heb even de opdrachtentopics doorgescrolld, maar denk dat het even makkelijker is om jullie te vragen of en wat ik nog kan doen voor de sake of our team.

Liefs,
Charlotte

B&W weet dat hij revenge wil op een zekere flippende dolfijn:

[Week 9, Dag 59, Biecht 5]
Zo. Het biechten is er duidelijk niet meer van gekomen. Ik wil het in dat opzicht goedmaken, dus ik ga vertellen in deze biecht wat ik tot nu toe heb gedaan om bij de final 14 te komen. Mocht ik het tot de Final Tribal Council schoppen, is dit eigenlijk ook een geheugensteuntje. ;D

De belangrijkste game-changing gebeurtenis was na de immuniteitsproef in week 5, de niet-fameuze escape room. Ons kamp in Ardhi bestaat uit Brtdm+Erica, Stien, Okwonko en ik (Rik). We zijn een alliantie maar we weten allemaal dat we een account van Brtdm gaan wegstemmen bij een volgende eilandraad. Nadat Okwonko, Stien en ik klaar zijn, blijven we even hangen in de chat en hebben het over onze samenwerking. We besluiten op tafel te gooien wie onze echte accounts. Nieky verbaast me niks, maar Stien blijkt Bjorn te zijn! We zijn er allemaal zeker van dat we met elkaar door willen. Nieky en ik zitten zowel in aarde als water, Bjorn zit ook in vuur. Vanaf dat moment willen we een water+aarde verbond sluiten, omdat Nieky en ik goed zitten met alle 11 spelers in water en aarde. Bjorn hoort daar natuurlijk ook bij en besluit proeven te throwen bij vuur zodat aarde kan winnen en we Erica niet weg hoeven te stemmen.
In de rest van de rondes hoeven we slechts 1 keer naar de eilandraad, waar we vrij inactieve Jann wegstemmen, maar hij heeft gelukkig zijn andere account, Charlotte nog.

We willen niemand meer wegstemmen, dus het is te hopen op een herindeling van de kampen. Eindelijk komt ie bij de final 18. Het pakt goed uit, want de 11 spelers die we hebben in het modderverbond zijn goed verdeeld en we hebben in beide kampen een meerderheid.

Ik zit zelf met mijn beide accounts in Ardhi. Ik ben hier niet zo blij mee, want er blijven zo mensen met wie ik niet kan communiceren. Ik neem mijn kans wel om met Sanmol, Arno en Grace (Brent) te kletsen. Brtdm wordt ondertussen benaderd van alle kanten en weet dat ze op Rik gaan stemmen met 4 accounts, als wij met 5 op Grace gaan zitten we goed. Brent ziet het somber in en denkt in beide kampen weggestemd te gaan worden. Ik weet dat het klopt, en daar baal ik ontzettend van. Vorig jaar, toen zat ik samen met Brent in Big Brother. Ik heb het toen erg goed gehad met Brent en ik weet dat hij een betrouwbaar persoon is. In dit spel zijn we in andere kampen gestart, daarom hebben we niet op datzelfde samenwerkingslevel kunnen komen, want net een week kunnen we met elkaar praten. Ook stelt hij mij niks voor. Hij wil niet eens met me samenwerken. Dat is omdat ze hebben bepaald dat ze op mij gaan stemmen. Ik wil iets doen, maar de combinatie van enerzijds mijn alliantie die Brent weg wil stemmen en anderzijds Brents alliantie die mij eruit willen stemmen, brengen mij in de positie dat ik niks voor hem kan betekenen.

Ondertussen ben ik het vertrouwen in Brtdm verloren. Ik hoor aan alle kanten dat 1) hij wordt betrokken bij Brents alliantie 2) hij dubbele accounts eruit wil hebben 3) onze vriendschap niet op peil is. Meerdere redenen dus dat hij kan flippen. Nieky en Bjorn denken dat Brtdm zich aan zijn woord houdt, maar ik vertrouw er niks van.

Gelukkig heb ik de Legacy Advantage.

Ik kom er deze week pas achter dat hij specifiek geldig is voor deze week. Rik moet hem wel inzetten en het levert een voordeel op voor de ronde erna. Geruststellend, maar ik weet ook dat ik het duel heb gespeeld tegen een onbekend persoon, en dat de kans dus bestaat dat de andere alliantie ervan af weet. Ook verdenk ik Juma ervan dat hij een ander duel heeft gedaan omdat hij in de tijdperiode van het spel (16-19 sept) iedere dag een vaag bericht heeft geplaatst in het kamptopic. Iets over salsa dansen in het kakgat ::rofl:: . In dat geval, liegt Brtdm dat ze op Rik gaan stemmen, is Brtdm met hun en stemmen ze vijf keer op mijn normale account. Wetende dat ze mijn plan door kunnen hebben en ik alsnog het spel kan verlaten deze week, kijk ik met klappertanden naar de eilandraad.

Ja hoor, de eerste stem is voor Rik. Ze hebben niet op B&W gestemd, dus ik ben veilig. Maar het blijft niet bij de verwachte vier stemmen. Het zijn er vijf. Brtdm is geflipt en zonder Legacy Advantage was ik weggestemd geweest. Ondanks dat ik een bondgenoot ben verloren (Brtdm+Erica) en een potentiele samenwerking verloren is gegaan (Brent+Grace) spring ik als een gek rond in m’n kamer. Want O. M. G. ik heb een correcte idol play in mijn eerste Survivor spel ooit. En nog beter, het is Brtdm niet gelukt om me weg te spelen. >:D

Het verloopt al vrij soepel, want zonder ik er iets voor hoef te doen verliest Erica het duel van Nieky, waar hij hem zelf voor had uitgedaagd.
HAHAHAHAHAHAHAHAHA

-----

Ik ben nu wel even klaar met biechten, maar ik heb nog VEEL te vertellen over de mess waar ik nu weer in terecht ben gekomen.

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Reactie #58 Gepost op: 23-12-2021, 10:55:16 »
Tactiek bespreking:

Bij het streepjesspel werken Sanmol en Brtdm samen, dus vooral nergens je streepjes zetten op een manier waarop die twee een hokje kunnen afmaken samen hahah.

Tot grote verbazing:

HOE DURVEN ZE!  ;D

ik neem het ze niet kwalijk, maar als we het kunnen voorkomen...

Wouterv vind ook dat ze zagen:

Ik lees nu pas het hele topic bij,

Jezus Christus, wat een gezaag bij de anderen.
Ok, ze hebben wat pech bij de loting maar kom

a) Iedereen zou net hetzelfde doen
b) bij de ei-opdracht konden de mensen van wie het account al uitgeschakeld was hun account gebruiken in hun voordeel.

Ja ik vind wat mensen ook vrij negatief doen deze week. Maar dat is denk ik een teken van hoe goed wij als verbond dit hebben aangepakt, ze zijn nu niet blij dat ze er zelf slecht voorstaan...

Wel vervelend helaas.

Maar hoe gaat modder stemmen?

Dag allemaal,

ik was het volgende aan het denken.

Er kunnen wel wat voordelen in het spel komen en dit moeten we voorkomen, helaas kunnen we de de stemmen niet opdelen dus moeten we de stemming zo voorzichtig mogelijk aanpakken.

Daarom moeten we op de minst verwachte persoon stemmen deze ronde.
Dus lijken mij BRTDM (omdat hij als enige van aarde niet meedoet), Jennifer (Spacy's account en die zou zijn dubbel account wel willen beschermen) en Juma (de meeste tegenstemmen, dus altijd beter om te houden nog) geen opties.
Spacy is veilig dus lijkt mij het beste idee om op Sanmol of Arno te gaan.

Wat denken jullie?

Dat ligt er denk ik ook aan wie welk voordeel pakt. Ik denk dat we dus eerst de veiling moeten afwachten en dan snel moeten handelen  ::jaja::

Mits sanmol en Arno beide geen eng voordeel weten te winnen denk ik dat dit inderdaad de veiligste opties zijn  ::jaja::.
Maar wat Nieky zegt ook, we moeten snel goed met elkaar communiceren nadat de veiling is afgelopen  ::ok:: we moeten dan al 2 stemopties uitdenken want er is dan na 1 dag al een eilandraad en erna na 1 dag nog een eilandraad.


Juma verdiend het voordeel en krijgt kostbare informatie over de veiling waarin hij niet mag meebieden:

Hoi,

Ik zoi graag de inhoud van gesloten item 1 en 3 willen weten. Ik ga maar weer eens vissen vangen.

Juma

Jennifer is niet weg te slaan uit de biechthut:

*ik doorzoek toch nog één keer grondig de biechthut, ook op het dak, zoekend naar een Idol die hier na het vertrek van DRenziboy wellicht is teruggekeerd.*  ::hypocriet::

Goed. Wat is wijsheid....

Molfreak heeft een vogeltje
Spacy is immuun (voor 1 vd 2 eilandraden)
Jennifer heeft iets geheims
Brtdm heeft iets geheims
Juma heeft de meeste tegenstemmen
Sanmol is immuun

Wat is wijsheid?

Ik weet het, vraag het misschien even aan Okwonko! Die is suuuuper wijs!

Oh. En Molfreak heeft een idol  ::rofl::

Blijven Brtdm, Juma en Jennifer over  :P

Ik denk nog steeds dat Juma ook een advantage heeft gewonnen op dezelfde manier als ik de legacy advantage had. ::rofl::

Deze eilandraden worden heel naar

Voorstel: Brtdm en Jennifer stemmen. Dan hebben we daarna de numbers om de vote splitten om Molfreaks idol eruit te spelen.

Juma als eerste stemmen vind ik ook een optie vanwege de tegenstemmen (stel zij hebben extra wapens gekocht). Maar die zie ik in een toekomst minder snel immuun worden.  ::jaja::

Hoor graag jullie mening. Ik ben vanavond weg.


And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Reactie #59 Gepost op: 23-12-2021, 10:58:04 »
Pffff lastig allemaal dit.
Ik twijfel tussen Juma, Jennifer en Brtdm om redenen die jullie al noemden. Juma is misschien een beter idee omdat ze misschien een steal a vote of iets anders kuts hebben en er ineens een gelijkspel van maken.

Ik doe mee met wat de meerderheid wil :)

Arno pakt een idol voor Jennefire:

Ik geef mijn idol charmant door aan mijn survivor crush Jennifer!

::bravo:: Dank je wel, lieve Arno! ::bravo::



Terwijl Wouterv een mangatar make-over krijgt:

ja, echt wel. Bedankt. Dit had ik nog niet...

Splitten is sowieso geen optie.
Wij hebben 8 stemmen zij 6. Wij kunnen sowieso niet splitten.

Brtdm heeft sowieso iets goed aangeziens hij die info had over de veiling. Mogelijk hebben ze dit samen gedeeld.

Juma lijkt me nu de beste optie (zeker met de steal-a-vote) in gedachten.
Dan wordt het 7-7 en winnen we nog met tegenstemmen.

Andere optie: we moeten laten blijken dat iemand anders de optie is, en  zo de idol fout laten spelen.??

Klinkt als een goed plan Wouter!
En het blijft tricky inderdaad, dus laten we in gesprekken met mensen vooral ze het idee geven dat ze niet veilig zijn ofzo inderdaad, of het target zo vaag mogelijk houden.

Juma dus vandaag?
En Jennifer morgen?

Door de drukke overleggen heen meldt Charlotte zich:

Hoi Lucy en D*N, hier spreekt Jann. Zoals jullie hebben gemerkt ben ik niet bijzonder actief binnen Survivor. Ik kan de laatste tijd mijn hoofd hier ook moeilijk naar zetten. Het zou lullig zijn als nu een kandidaat afvalt die wel nog lang in het spel zou willen blijven, terwijl ik met mijn lage activiteitsniveau door zou gaan. Ik wil dus opgeven, want anders krijg ik hier nog een heel naar gevoel van.

Maar nog niet iedereen weet dat:

Allereerst probz voor de spelleiding voor het timen en de kwaliteit van de twists dit jaar! Net als je denkt dat je je safe bent met je meerderheid komt er een duel en komt er daarna een veiling. Heel irritant als je het spel wil domineren, maar wel ontzettend interessant en leuk. Pakt goed uit!  ::ok::

Desalniettemin. Dit wordt een rot-eilandraad denk ik. Qua numbers is het 8 tegen 6. En ik verkeer in de gelukkige omstandigheid een dubbele stem gewonnen te hebben. Lang getwijfeld of ik hier open over moest zijn, maar omdat Brtdm beschikt over de informatie van de items in de veiling leek me liegen niet heel handig....
De waarheid verzwijgen is echter iets anders, want ik heb niet gezegd dat ik deze dubbele stem ook na deze eilandraad nog zou kunnen inzetten als ik dat vanavond niet doe  ;D. Wellicht handig ooit als ik B&W eruit wil spelen. Of Bjorn. Of Wouter. Over deze 3 poppetjes kom ik dadelijk terug  ;)

Deze eilandraad wordt rot vanwege de idol(s). Wij vermoeden dat Juma nog een legacy voordeel heeft gewonnen vanwege zijn rare berichten. Ook weten we dat Molfreak een idol heeft en er zijn meer geheime voordelen in het spel gekomen. Dus het is een beetje een gok op wie we moeten stemmen. Het wordt waarschijnlijk Juma (vanwege het aantal tegenstemmen) en Jennifer (vanwege dubbel account). Molfreak heeft een idol. Sanmol is immuun. Spacy is ook een van de eilandraden immuun. Brtdm was ook een optie. Supersterke speler, maar we moeten misschien geen risico nemen.
Het kan voor mij dus weleens de spannendste eilandraad ooit worden dit seizoen. Niet qua numbers, maar wel qua wapens/idols. En ik ben met mijn dubbele account en veel winst in proeven best een target denk ik. Maargoed het blijft dus een beetje gokken qua idol-play. Dubbele psychologie enzo.

Dan mijn bondjes met B&W, Bjorn en Wouter. Bjorn domineert met mij dit spel qua sociaal contact. Maar hij lijkt nog wat meer te hebben lopen. Wouter lijkt superloyaal aan mij en verder niet veel te hebben lopen. Dat geeft mij een supervertrouwd gevoel. B&W vind ik wat spannender. Als ik nu jurylid zou zijn zou mijn finalestem naar hem gaan. Goede bijdrage in de proeven. Goed tactisch inzicht en hij heeft zich in een mooie sociale positie gepositioneerd. Ook in het andere kamp (contact met molfreak etc.). Mocht het allemaal perfect blijven gaan dan moeten we aan het einde kijken hoe we het eindspel gaan doen, maar ik ga om die reden liever niet met B&W naar de finale. Ook spacy en brtdm wil ik ontwijken, want die spelen supersterk. Complimenten  ::ok::

Zelf zoek ik nu ook wat meer contact met 'de rest'. Leuk om wat meer mensen te leren kennen en ik heb nu wel wat contact met Sanmol en Molfreak Arno. Misschien zorgt dat er uiteindelijk dan weer net voor dat ze bij zo'n eilandraad niet op mij gaan. Je weet het maar nooit.

Dus nu nog even nadenken of ik mijn immuniteit in eilandraad 1 of 2 inzet. 2 ligt voor de hand, omdat ik niet denk dat ze het risico nemen bij eilandraad 1. De meerderheid halen is voor hen belangrijk. Daar zullen ze niet zulke risico's voor nemen. Ik verwacht dus een veilige stem van hen op Okwonko of op een van Bjorn's of B&W's accounts. Nieky moet dan kunnen overleven.

Later deze week (als ik nog leef) kom ik wel met een SWOT analyse van mijn tegenstanders. Belangrijk voor mijn end-game.  ::jaja::
De schaduwen weten we inmiddels wel. Daar ga ik geen overzicht meer aan wagen, ook al zat er in het laatste overzicht nog een foutje  :P

 ::zwaai::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human