Auteur Topic: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten  (gelezen 1455 keer)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
[Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Gepost op: 22-12-2021, 20:32:36 »
We hebben best wel wat biechten en behind the scènes berichten dus hou je goed vast, want het gaat een avondje worden! ;D

Naast biechten is er ook heel veel in de kamp overleggen gebeurd bijvoorbeeld, en de hoogte-en dieptepunten, zien jullie hier ::vergroot::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Reactie #1 Gepost op: 22-12-2021, 20:38:00 »
De inschrijvingen vloeiden binnen eind augustus:

Ik wil wel meedoen met Survivor 2021.
Nooit eerder gedaan, dus waarschijnlijk ga ik winnen.

Gelukt!

Ik zou graag mijn horizon wat verbreden door het proberen te overleven op een eiland met maniakken. ;)
Alle gekheid opzij.

Ik zit al vaker te denken om me voor spelen in te schrijven, maar ben dan te terughoudend. Nu toch de stoute schoenen aangetrokken en dit berichtje geschreven. (Komt misschien ook omdat ik nu de smaak te pakken heb. ;D)

Dus bij deze schrijf ik me in voor Survivor:Tribal Wars.

De pogingen tot roasts bij de selectieproef moeten we ook even delen natuurlijk

Hoi hosts,

Ik moest de draak steken met de hosts dus Lucy als meedogenloze tacticus die jij bent in spellen ben jij niet alleen een lookalike van een Yuan-Ti.

King of Shade zo noemde ik je tijdens de drag race aflevering van ZAP3. Dat is true, want wat jij allemaal in je vrije tijd uitspookt laten we lekker in de shade. Laten we zo zeggen dat mag het daglicht nooit bereiken.

Lucy, ik weet dat jij baalt dat je geen brief van Zweinstein hebt gekregen en er eigenlijk nog steeds op wacht. Helaas kreeg ik van Perkamentus te horen dat ze het overwogen hadden, maar dat ze te bang waren dat Hagrid je als voorbeeld zou gebruiken tijdens verzorging voor fabeldieren.

Dennis, als echte Robinsonliefhebber weet jij hoe het is om dagenlang verveeld te zijn. Dit lijkt me niet het seintje om je haar in allemaal verschillende kleuren te verven.

Groetjes


Of een leuke luchtige proef:

De "Raad de locatie" gebaseerd op StreetView is altijd leuk, bijvoorbeeld https://hideandseek.world/ of https://www.geoguessr.com/ (maar er zijn vele alternatieven).

Idee 1:
De kandidaten krijgen een serie locaties en proberen te raden waar deze locaties zijn door rond te lopen en de omgeving te verkennen. Je kan kijken welke talen de borden in zijn en zien hoe de architectuur en natuur eruit ziet, en mogelijk kan je een plaatsnaam spotten.
Als hulp kunnen de locaties samen een thema vormen:
* Eerste letters van de landen vormen een woord
* Alle landen zijn stoppunten in het boek "Around the World in 80 days"
* Locaties van de 7 Wonderen van de Wereld
* Etc

Een leuk alternatief zou kunnen zijn om een verzamelspeurtocht te doen, waarbij mensen vanaf de startlocatie moeten proberen om locaties te vinden die voldoen aan bepaalde eisen en daar een screenshot van maken:
* Een plek om af te koelen
* Een man met een zwarte hoed
* Een dikke kat
* Een chique restaurant
* Een goede locatie voor een feestje in de avond

Zelf vind ik het erg leuk om de Oost Aziatische steden te bekijken in streetview, je kan dan vaak ook vele winkeltjes en restaurants in!

De Vuurproef:

Wie van jullie zal ik als eerste roasten? Ik begin maar met Dennis, dan krijgt hij misschien eindelijk eens een kleurtje. De enige keer wanneer Dennis rondloopt met een gebruinde huid is nadat hij met Jesper geneukt heeft. Of met elke willekeurige andere homo op RealityNet. Dennis heeft op dit forum meer tijgerpunten uitgedeeld dan hij in song contests aan punten ooit heeft terug kunnen verdienen.

Gelukkig maar dat Dennis niet elke keer van de daken hoeft te schreeuwen hoe hard hij klaargekomen is, dat doet Lucy al. Ze vertelt er nog net niet over in de kring op maandagochtend in haar klas. Trouwens, hoeveel kinderen in haar klas zou ze al geblokkeerd hebben? Als het er net zoveel zijn als op Discord, staat ze voor een leeg klaslokaal.

Laatst was ik met Dennis in de dierentuin. Toen we in het aquarium een klein geel visje zagen zwemmen, barstte hij spontaan in huilen uit. Hij is er nog steeds niet overheen dat hij niet gekozen is voor de nieuwe K3. Blijkbaar heeft hij toch niet genoeg indruk gemaakt bij Gert Verhulst in bed.

Over K's gesproken... wanneer gaat Lucy eens iets aan haar kaasverslaving doen? Het schijnt dat ze nu zelfs haar teennagels opeet omdat die naar tenenkaas smaken. Moeten de presentatoren in dit programma trouwens ook zonder luxe overleven? Want dan weet ik al wie onze eerste afvaller gaat zijn. Veel succes met de rest in je eentje hosten, Dennis!

Oof!

De roast:

Hallo allemaal welkom bij de roast vanavond. Ik ben super vereerd dat ik ben uitgenodigd door D*N en Lucy om dit te doen. Jullie houden allebei wel van wat shade, vooral als je al zovaak in de schijnwerpers staat. Hé D*N, we cannot get rid of you bitch! Jij kakkerlak. Gesproken over schijnwerpers. We hebben een toneelspeeltser in ons midden. Give it up for Elphaba. Jij bent zo getalenteerd Lucy ... je weet telkens weer een ander gezicht op te zetten. Maar nu even over de heer in ons midden: D*N. Zeg D*N buig eens voorover. Oooh, nu snap ik waar dat sterretje in jouw naam vandaan komt. Ik ken je natuurlijk al een tijdje en ik weet dat je nu ook barman bent. Dat verklaart waarom je altijd klinkt alsof je dronken bent. Als laatste wil ik het nog even over Lucy hebben. Sorry heeft iemand Lucy gezien? Oh, ze ligt nu al uit het spel? Naja Joe Joe ik ga.

*crickets*
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Reactie #2 Gepost op: 22-12-2021, 20:39:56 »
De winnaars kregen een keuze:

Hi Brent,

Gefeliciteerd! Jij hebt zowel de Water- als de Luchtproef als beste gedaan.
Zoals je misschien al hebt gezien, keren de schaduwen dit seizoen terug. Als winnaar krijg jij de mogelijkheid om zelf te kiezen met welk schaduwaccount jij wilt spelen.

Om een keuze te kunnen maken, krijg je ook alvast te horen in welk kamp jij komt. Dit is nog strict geheim tot vanavond 20:00, dus houd het nog even voor je! Jij zit straks in kamp...
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
.

Dit zijn de schaduwen waar je uit kunt kiezen. Je mag zelf kiezen of je er een wil die ook in Lucht zit, of juist niet.

Spoiler: Water (klik om te tonen/verbergen)

Spoiler: Vuur (klik om te tonen/verbergen)

Spoiler: Aarde (klik om te tonen/verbergen)

Spoiler: Lucht (klik om te tonen/verbergen)

We horen heel graag zo snel mogelijk, maar uiterlijk vanavond om 19:30 uur, wat jouw top 3 is van schaduwen die je wil spelen. Er zijn meerdere winnaars die deze keuze krijgen, dus mochten jullie dezelfde schaduw kiezen, kijken we naar wie overall het beste gepresteerd heeft. De ander krijgt dan zijn/haar tweede (of zelfs derde) keuze.

Veel plezier met Survivor! ::bravo::

D*N & Lucy

Brent zijn keuze eerst:
Ooh wat fantastisch! ::bravo:: Omg, er mogen dus maar 16 mensen meedoen?! Of er gaat iemand op een geheim eiland zitten? Wat een spanning en sensatie!

Ik zat eerst meteen te denken om iemand fel te kiezen die dicht bij mij ligt (Jungmoon, Jennifer, Gijs), maar ik ga wellicht zelf al op die felle manier spelen. Misschien is het dus net slim om een heel ander personage te kiezen die erg lief kan doen en dus ook geliefd wordt door de anderen. De anderen krijgen dan die felle personages waardoor ze zichzelf minder populair maken en wordt het voor hen ook moeilijker om zich in te leven. Ik zou Michael90 bijvoorbeeld graag zien als een Gijs, want die is stiekem ook homo. Ik kies bewust iemand van Lucht zodat ik in mijn eigen groepje kan blijven en zo ook de meeste informatie krijg. Grace is gezellig, dus dat kan goed uitpakken. Plus bij een stemming heb ik dan ook alvast iemand die niet op mij stemt. Verder kies ik dan maar een paar mensen uit aarde en water, mocht ik mijn eerste keuze niet krijgen. Nouja, veel tekst, maar dit is mijn top 3:

1. Grace
2. Erica
3. Dylan

en Spacycolours:

Oh, sweet. >:D

Er zitten veel leuke rollen tussen! Dit is mijn top 3:

1. Jennifer
2. Jungmoon
3. Denzel

Ondertussen denkt Molfreak Arno nu al aan opgeven:

Hoi, ik merk dat ik veel minder tijd ga hebben. Kan ik survivor nog afzeggen?
Groeten Arno
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Reactie #3 Gepost op: 22-12-2021, 20:43:50 »
De eerste proef begint en zo ook het overleg nadat iedereen is gevonden:

Hoi allemaal,

Ik heb de overige schaduwaccounts weten te traceren, dus nu komen de PM’s bij iedereen binnen (inclusief Lucy en D*N) als je op dit bericht reageert. :P

De paar dingen die tot nu toe zijn gezegd:
- Het element en de kleur turquoise moeten veel in de vlag terugkomen
- Wat moeten we met de visnetten en vis mochten we winnen? Waarschijnlijk een voordeel in een latere proef

Ik denk dat we allemaal maar lekker kunnen gaan proberen, en misschien vinden we iets leuks ertussen. :)

Gisteravond was ik al even aan de slag en heb ik een filtertje over het Survivor logo gegooid, vond het wel tof worden (maar ik ben een beetje kleurenblind dus laat alsjeblieft weten als het niet turquoise is ::rofl::)


Daarmee heb ik ook al een vlag gemaakt, maar ik ben zelf nog niet helemaal tevreden (vind het vrij druk ogen) maar ik laat het wel alvast zien:

of


En de immuniteitsproef is nu ook bekend. Daar moet ik nog even over nadenken, heeft iemand al een idee?

Dat was het voor nu, groetjes van mij ::joehoe::

Wauw B&W jij bent echt supergoed bezig! Zelf misschien niet supertevreden, maar ik vind het prachtig! De eerste vlag vind ik persoonlijk mooier omdat de 2e meer turquase is. Maar misschien wil je jury dat juist....

Ik ben zelf niet zo creatief dus baal behoorlijk van dit thema meteen. Zeker met photoshop enzo kan ik niks ::)

Ik kan wel alvast nadenken over de immuniteitsproef (uiteindelijk toch belangrijker). Let's kick some fire asses!

Ik vind het leuk om wat humor in de nieuwe schaduw te stoppen. 8 jaar geleden (waar blijft de tijd) waren dat de leukste schaduwaccounts. Met een rol en humor. Wellicht is het leuk om vuur een beetje te bashen of op de hak te nemen met een account? Of juist ons eigen kamp?

Ik opper maar even wat random eigenschappen die wellicht aangedikt neergezet zouden kunnen worden op het forum:
- Betweter
- Iemand die andere mensen non stop corrigeert
- Iemand die alleen maar op versieren uit is
- Iemand die alles met een songtekst omschrijft/doet
- Iemand die vaak dronken is
- Iemand die in complotten gelooft.

Ik doe ook maar even een voorzetje hè. Zeker niet heilig!

Dankjee! Ik ga verder met eraan sleutelen en nieuwe ideeën uitproberen. Het logo in de 2e vlag valt een beetje weg tussen alle blauwkleuren, maar ik vind het turquoise logo ergens ook wel tof om te gebruiken (zeker omdat de kleur een vereiste is).

Jaa we moeten ook even gaan knallen voor immuniteit. Ik ben het heel erg met je eens dat humor the way to go is in deze challenge. Je hebt goede suggesties! We kunnen proberen meerdere van deze eigenschappen te combineren zodat we genoeg te vertellen hebben.

maar alles veranderde toen de taalnazi aanviel...
(avatargrapjes zijn te makkelijk met het elemententhema :P)

Knap gedaan BW. Artistiek zijn is belangrijk, dus je doet dit top ;). Ik vind je nu al leuk.

Lekker geacteerd Wouterv ::ok:: ::rofl::

Ook Aarde komt in beweging:

Hoi standvastige kampgenootjes,

Het leek me wijs om een pm aan te maken voor de opdracht. Ik meende in het topic al gelezen te hebben dat er mensen goed waren met photoshop voor de vlag? Wat een ontzettend handige skill.
Zelf wil ik de focus dan alvast verplaatsen naar de immuniteitsproef. Ik wil dit topteam namelijk compleet houden.

We moeten dus een schaduwaccount maken. Hebben er mensen al ideeën? Zelf zat ik te denken aan één of andere nieuwsfreak die we lekker kunnen koppelen aan de actualiteit. Of een wereldverbeteraar zoals Erica.
Het lijkt mij in ieder geval handig om eerst een verhaal te bedenken met kenmerken en dan pas de Mangatar.
Misschien is het handig om de taken te verdelen? De deadline is echt al snel  :-X.

De taken verdelen lijkt me een goed plan, want de deadline is inderdaad krap.
Zelf dacht ik aan een baby als mangatar omdat je daar een verhaal en kenmerken kan rond bedenken geschreven in een soort baby-taal. Een nieuwsfreak vind ik ook een goed idee, misschien kan je daar makkelijker een mangatar van dan een baby, want de optie op die site waren nogal beperkt.

Rik kan zijn oudere kampgenoten nauwelijks bijbenen:

ik wil graag mijn beste beentje voorzetten bij de opdrachten. helaas zijn allebei mijn beentjes niet meer wat ze geweest zijn...
zowel de nieuwsfreak als de baby vind ik uitstekende voorstellen. ik stel voor dat we die verder uitwerken. ik wil daar graag mee helpen

gegroet,

In vuur maakt Jennifer gelijk een indruk:
Kan die zwartharige tweelingbroer van Guus zich ook even laten zien??? Een man met een vrouwennaam móet wel creatief zijn.

Lucht begint ook aan de vlag:
Heyhey iedereen,
Misschien een goed idee om via deze weg wat meer te praten over de twee opdrachten.
Dus om meteen met de deur in huis te vallen:

- Is er hier iemand goed met Photoshop of een ander fotobewerkingssoftware?
- Is er hier iemand creatief als het aankomt om het schrijven van bepaalde karaktereigenschappen en op die manier een personage neer te zetten?

Mijn antwoorden:
Het enige wat ik heb is Paint, en om eerlijk te zijn heb ik dat wel uitgespeeld, ik kan er goed mee werken, maar het blijft er altijd net een beetje amateuristisch uitzien.
Ik kan best een leuk verhaal schrijven, als iemand met een leuk personage kan komen.

Voor het personage:
Ik zat zelf te denken aan een soort van gentle giant personage.

Voor de vlag:
Ik ben gisteravond al een beetje gaan klooien, maar ben er nu niet heel tevreden meer over:


En zoals ook wel te zien is is er een heleboel aan te tweaken, dus kom maar met de ideeën. 

Wat een ideeën allemaal:

Voorzetjes. Ik heb er nog één toegevoegd. We moeten wellicht nog wel nadenken over een leuke twist, zodat de jury niet om ons heen kan!

Nieuwsfreak

Kenmerken
Naam: ???
Leeftijd: 48
Beroep: Journalist
Kenmerken: Vraagt irritant door, beetje Rutger Castricum type
Hobby: Bordspellen, erg fanatiek
Muziek: Dance
Verhaal: Als kind vrij verlegen, moeilijke jeugd, daarna opleiding journalistiek gedaan en daar losgekomen. Relaties lukken niet vanwege opvliegende karakter en neiging tot vreemdgaan. Is journalist bij omroep Friesland. Rasechte Fries, trots op zijn roots. Wil een beweging organiseren om Friesland onafhankelijk te maken.

Dreumes

Naam: ???
Leeftijd: 1,5
Beroep: Baby
Kenmerken: Praat net driewoordszinnetjes. Huilt veel, zeker wanneer hij/zij lang geen eten krijgt.
Hobby: Nieuwsgierig, speelt graag met dieren/katten. Veel aandacht voor dieren en voor alles wat op tafel staat. Knoeit veel met eten.
Muziek: Wordt blij van Reggae
Verhaal: Kort levensverhaal tot nu toe. Helft van een tweeling. Paar maanden geleden zijn neus gebroken in de speeltuin. Litteken doordat hij een kat aan zijn staart trok en gekrabt werd. Wordt opgevoed door 2 vaders. Draagmoeder is hier zijdelings ook bij betrokken.

Griek

Naam: ??? (iets met 'os' aan het eind)
Leeftijd: 41
Beroep: Hotelmedewerker, nadat hij zijn eerdere goede baan is verloren in de bankencrisis.
Kenmerken: Ontzettend negatief en anti-Eu. Afgunst tegen de rijken. Zijn land is genaaid! Ontzettend passievol. Gooit snel met dingen en kan totaal niet voor zichzelf zorgen.
Hobby: Sport graag om het vele drinken te compenseren. Gaat graag naar pretparken.
Muziek: Pop, R&B
Verhaal: Opgegroeid in een arm Grieks gezin. Door hard werken had hij een goede baan als accountant, maar deze baan is na de bankencrisis verloren gegaan. Daarna paar jaar werkeloos geweest en werkt nu als hotelmedewerker. Door het verliezen van zijn baan ontzettend negatief geworden richting de EU en het vluchtelingenbeleid in zijn land. Moppert hier vaak nog over tegen zijn hotelgasten.

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Reactie #4 Gepost op: 22-12-2021, 20:48:20 »
Okwonko kruipt als eerste de biechtstoel in om zijn wijsheid te delen over het spel:

Hoihoi! Hierbij mijn eerste biecht. Even vanaf mijn schaduwaccount aangezien ik daarmee nu ingelogd ben.

Dus; ik schijn mee te doen. De tijd en commitment van 8 jaar geleden heb ik niet meer, maar ik vond de schaduwen té leuk om te laten liggen.

Wat is nu de tactiek? Altijd leuk om vooraf uit te leggen, zodat achteraf blijkt dat hij compleet gefaald heeft.

Met Nieky: Nieky wil het spel dit keer tamelijk complotloos spelen. Ik kan namelijk toch niet op tegen alle discordmensen. Ik had gehoopt op iets meer oudgedienden, dus dit wordt een uitdaging. Hoe gaan we die uitdaging bestrijden? Proberen mezelf een beetje te downplayen. Als oud-winnaar wordt dit qua proeven wellicht lastig, maar als ik nu met Nieky probeer vast te houden aan niet die-hard complotten en wellicht met 1 of 2 mensen wat te praten. Dan ziet men wellicht dat ik het vrij onafhankelijk speel en op die manier er wat tussendoor kan laveren. Met die-hard spelen is Nieky kansloos, want ik ga met deze tijdsinvestering niet keer op keer immuniteit kunnen winnen.

Het leuke is; er is een schaduwaccount. Okwonko. Voorlopig weet men niet dat ik dit ben, en daar kan ik dus wel mee complotten. En dat lijkt me dus wel wat. En daar kan ik dat gedeelte van mijn spel laten zien.

Kleine kanttekening; ik heb geleerd dat ik een spel niet leuker ga vinden wanneer ik alleen maar met whatsapp of een ander medium dan RN bezig moet zijn met complotten en me op bepaalde tijden moet verantwoorden. Dus alleen complotten via RN en dat kan met Okwonko wel. Maarja wie ga ik benaderen.

De ironie: Wouterv heeft mijn Nieky account wel benaderd voor een bondje. Zie ik eigenlijk wel zitten want we staan geloof ik hetzelfde in dit spel. Wellicht dat dat dan mijn enige bondje blijft. Zelf benader ik nog eventjes niemand.

De kampindeling had in ieder geval een stuk slechter gekund denk ik  ::ok::

Halllooooo  ::zwaai::

De vlag is een goed begin. Misschien ietsiepietsie te simpel om op te vallen. Ik denk er over na...

Voor het personage dacht ik aan een mysterieus type. Een schrijver/detective/undercoveragent. Iets die bij een schaduwaccount past. Ik wil wel helpen met het verhaal schrijven.  ::jaja::

Erica zet de bloemetjes buiten:

dag bloempjes!

wat zijn jullie weer goed bezig alweer  ::bravo::
ik vind de types van okwondo echt helemaal geweldig. die schattige baby is wel mijn favoriet. de jury zal vast helemaal smelten hahaha  ::love::

verder gaan brtdm en mrchipie de vlag verder uitwerken?

dan zal ik wel gewoon op zoek gaan naar eten voor jullie harde werkers

go team!  ::cheerleader::

Heyy lieve kampgenoten  ::bravo::

Ik ben dus Stien en ik heb bij het leger gezeten.
Heb nog gevochten in Afghanistan, dus graag gedaan  ;).

Wat goed Okwondo dat je alvast wat ideeën hebt opgeschreven! Ik vind zelf die baby echt een leuk en origineel idee. Wat vind de rest? Als we die willen uitwerken moeten we wel even kijken of daar ook een goed lijkende mangatar bij te verzinnen is, want anders komt dat misschien minder leuk over bij de jury  ::niet-ok::.

Als jullie willen kan ik daar vanavond wel naar kijken, ik ben de rest van de dag nog druk met trainen voor de vierdaagse van Nijmegen, toch leuk om lekker sportief bezig te blijven na mijn tijd in het leger, want daar heb ik gevochten voor ons vaderland, maar dat had ik al gezegd volgens mij  8).

Laten we lekker veel proeven winnen team, we laten die luchtmensen een Poepie ruiken  ::vergroot::

Eh bedankt Stien! ;D

Ha mensen! Wat goed om in het waterteam te zitten, ik voel me ook wel een watermens. En chapeau B&W dat je met de vlag aan het werk bent gegaan! Ik moet eerlijk gezegd toegeven dat ik niet meer verwacht had mee te doen aan het spel, omdat ik de beginproef nooit heb ingeleverd dus dacht dat ik daarom automatisch al niet geselecteerd zou worden, maar blijkbaar gunnen de survivorgoden (Dennis en Lucy dus) me toch een kans, dus bij dezen ga ik kijken op welke manier ik mijn druppel kan bijdragen.

Ik ga vooraleerst eens het board bijlezen zodat ik weet hoe het water in de golf steekt. U hoort van mij.

Sanmol wil iets meer vuur...

Ik dacht meteen aan Hell's kitchen gezien wij vuur zijn. Dus als grap zijn we allemaal een apart vurig gerecht op de vlag. Is dat niet een leuk idee?

Namasté Juma!

Namasté, ik ben Juma en ik geniet ervan om urenlang te dansen ::joehoe:: ::boogie:: ::cheerleader:: ::boogie:: ::dans::. Ik ben geen photoshop of paint expert want ik heb niet zoveel met computers! Ik wil liever genieten van de buitenlucht. Als nieuwe schaduw dacht ik aan iemand die iets met de lucht heeft zoals een piloot. Misschien kunnen we wel Stef Stuntpiloot maken en daar een leuk verhaal bij bedenken.

De eerste schets van Aarde:
Ik heb een bescheiden poging gedaan om een mangatar-baby te maken. Het is een droevige, om eten smekende baby geworden  ::rofl::



Mrchipie is wakker en zal wel even laten zien hoe je deze proef wint!

Ehm heeey! omg wat een leuke opdracht! ik heb al allemaal ideeën alleen blijkbaar zijn jullie al bezig...... Ik als onwijze creatief iemand en vooral met dit moet dit lukken! heb bevoordeeld elke keer gerandomnized en personages bedacht. ik kan effe kijken wat ik kan maken, het mooi maken moet in ieder geval lukken

Is goed hoor! Ik ben benieuwd met wat voor dingen je komt straks.
Die baby is zo cuteeee  ::love::
Maar is er een manier om die avatar nog babyachtiger of jonger te laten lijken? Dat zou helemaal gaaf zijn!

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Reactie #5 Gepost op: 22-12-2021, 20:53:36 »
Mrchipie is niet enthousiast over de baby:

Neh de Baby lijkt me niet echt leuk.... Ik heb nu 2 avatars gemaakt en er een verhaal bij in mn hoofd


Stien wil concrete verhalen horen!

Wat voor verhalen heb je erbij bedacht?

Ik heb ook al eens geprobeerd een schattige baby in elkaar te knutselen, en die van mij is ook heel zielig geworden  :-[



Mrchipie vind de baby op iemand anders lijken:

Lijkt meer op Monkeysuncle ::rofl:: Nee vind het geen leuk idee.

De linker Tiffany en de rechter is Jasmine
verhaal komt later, is te lang en kijk formule 1

misschien is er een mogelijkheid om het hoofd kleiner te maken, of als dat niet kan de ogen, mond, neus groter.
het kan ook goed zijn om één krullend haartje in de mangatar te bewerken.

alleszins vind ik de baby een goed idee, ik verwacht dat het bij de jury hoog zal scoren op originaliteit en creativiteit.

STOP met de baby!

Jongens het lijkt niet eens op een baby ::) 

Of niet?  ;D

Ik vind de baby inderdaad ook wel een leuk idee. Ietsje lastig in de avatarmaker, maar in combinatie met het verhaal zal het toch wat originaliteitspuntjes moeten opleveren. Het hoofd kleiner maken zorgt er volgens mij eerder voor dat het ouder lijkt. Juist het hoofd vergroten zou wellicht kunnen helpen, aangezien baby's een relatief groot hoofd hebben.

Ondertussen ben ik ook even aan het klooien met een vlag.

Brtdm gooit een andere avatar erin voor chip:


Ja, we moeten denk ik vooral een kloppend geheel maken.
Toen ik nog even wilde kijken hoe je de beste baby kon maken, maakte ik uiteindelijk een soort kwaadaardige kong-fu master. Dus die heb ik voor de lol even afgemaakt:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Mocht iemand het leuk vinden, kan er nog wel een verhaal omheen gemaakt worden.

Die valt beter in de smaak:

::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: Ik vind deze echt best leuk, en ik kan er een leuk verhaal omheen maken? als iemand details kan bedenken ?

Okwonko behoudt de rust:

Dag kampgenoten,

Wat een teamspirit en enthousiasme van iedereen. Super
Ik vind zelf ook de mangatar van de baby net te weinig op een baby lijken. Het idee is erg leuk, maar ik vrees dat dat wel minpunten op gaat leveren bij de jury.
De Kung-fu master is ontzettend herkenbaar. Qua verhaal. Iemand die in retraite is gegaan na een of andere dramatische gebeurtenis en door middel van kong-fu de wereld wil gaan verbeteren/wraak wil nemen. Misschien nog een dramatische familierelatie erin gooien? Of wordt het dan teveel goede tijden, slechte tijden?

Lucht zit natuurlijk boordevol ideeën:

Ik heb drie verhalen geschreven, hebben we nog de keuze:

Gentle giant met een rauw randje:
Deze spierbundel heeft het hart op de juiste plaats, zal er alles aan doen om het iedereen naar zijn zin te laten hebben en kan vrij slecht tegen conflicten met anderen. Hij ziet er misschien wat intimiderend uit, maar zijn hart licht op de juiste plaats. Dat wil niet zeggen dat hij niet heel ver kan gaan voor de winst. En hoe. Speciaal voor dit spel heeft hij extra bijgetraind en het resultaat is dat hij fysiek zwaar een streepje voor zou hebben dan de rest.

Brokkenpiloot:
Deze vrouw heeft veel ervaring met het besturen van een vliegtuig, hierdoor is haar hand-oog coördinatie haar sterkste punt. Maar daar houdt het al snel op, ze weet wel veel van de wereld en heeft dan ook gepoogd om vaak mee te doen aan tv-programma’s waar algemene kennis centraal staat. Ze is tot nu toe nooit uitgenodigd. Verder kan ze af en toe flink onhandig zijn. Maar door haar hechte vriendengroep kan ze haar fouten snel oplossen.

Detective:
Zijn hele leven is in mysterie gehuld, Het gene wat we wel weten is dat hij vaak beroemde mensen helpt met te kleine zaken die de politie niet oppakt. Het grootste waar hij ooit zijn tanden in gezet had, was het verhelpen van een “Katnapping.” Toen hij te horen kreeg dat er ook in dit spel een groot geheim is, namelijk de vele schaduwaccounts, kon hij niet thuisblijven. Met zijn vertrouwde pet, is hij dit spel geïnfiltreerd om de ware identiteit van deze accounts te vinden.


Spacycolour wil graag één van de hosts boos maken:

Dat lijkt me een tof idee! ::ok::
Lucy gaat mij haten, maar ik zat aan zoiets te denken (er moet alleen nog een leuke avatar bij verzonnen worden):

Naam: Pluske
Geslacht: Man
Beroep: Levensleraar
Allergisch voor:: Kaas, musicals, Kaasmusicals
Verzot op: Koolhydraten
Valt niet op: Belgen, geheime agenten
Harry Potter: Is voor sukkels
Grapjes over etnische minderheden: Zijn mijn lievelings
Favoriet gezelschapsspel: Vier op een rij
Eventuele overeenkomsten met bestaande personen: Puur toevallig

"Mijn naam is Pluske. En ik ben levensleraar. Wat houdt dat precies in? In deze maatschappij gebeuren er helaas nog te vaak dingen die NDBH zijn. NDBH staat voor "niet de bedoeling, he". Ook zie ik regelmatig mensen fouten maken, waar NIEMAND vervolgens iets van durft te zeggen. Dat is jammer, want fouten zijn leermomenten. Iemand hiervan bewust maken draagt bij aan meer kennis en uiteindelijk een slimmere samenleving. Gelukkig zijn er mensen als IK die WEL hun mond open durven te trekken.

Even als voorbeeld. Op het moment dat ik dit schrijf, zie ik dat Jann uit het Waterkamp NOG STEEDS geen avatar heeft. Dat is zonde, want het spel is al begonnen, en de rest heeft al WEL een avatar. Dit werkt voor die jongen nadelig, want zonder avatar zal men hem toch minder serieus nemen en nog minder snel een indruk van hem krijgen. Op deze manier worden zijn winkansen STERK beïnvloed, terwijl dit helemaal niet nodig hoeft te zijn. SOMMIGE mensen zullen zich hier niet druk om maken en denken dat er wel belangrijke dingen in de wereld zijn. Maar IK zie het als een potentieel leermoment. Ik ga zo ook GELIJK een afspraak met Dennis en Lucy inplannen om een keer bij mij thuis rond de tafel te komen zitten met wat kamillethee en op een rustige manier te bespreken hoe dit ZO mis heeft kunnen lopen en hoe dat in een volgend spel voorkomen kan worden. Natuurlijk kost dat mij tijd en energie, maar je moet het zien als een investering. Je zult zien dat in een volgend Survivor spel van Lucy en Dennis waar Jann aan meedoet, hij WEL netjes op tijd een avatar heeft en vanaf het begin gelijke kansen heeft, en zo heb ik de wereld weer een stukje eerlijker gemaakt."


Gijs heeft ook sterke meningen:

::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: Ik vind het fantastisch! Misschien wel wat aanpassingen, want vind de naam niks ;D



Hier mijn avatar!

Brent zal dat kampje wel even redden:

Hoi hoi, bedankt voor het leuke initiatief alvast! Ik ben, naar eigen zeggen, best goed met Photoshop en zal maandagavond en dinsdag een paar vlaggen uit de mouw proberen te schudden. Ik zal Drenzi's vlag als basis gebruiken voor een eerste, maar zal ook mijn eigen creativiteit een beetje proberen te gebruiken. Jullie mogen dan gerust kiezen wat jullie mooier vinden, ik denk alvast goed na!

Voor de verhaaltjes kijk ik vooral naar jullie, maar ik wil gerust helpen waar nodig is! Het lijkt me zeker handig om goed te communiceren met elkaar en ik hoop dat de schaduwaccounts ons daar ook in kunnen bijstaan!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Reactie #6 Gepost op: 22-12-2021, 20:59:16 »
Spacycolours legt de parodie even uit:

Helemaal perfect! ::bravo::

De naam Pluske vond ik in dit geval passen omdat de rest van het personage ook een parodie is op Lucy (die eigenlijk superlief is), en Pluske is een parodie op haar echte naam. ::hypocriet:: Maar je hebt wel een punt, want er zitten ook nog wat inside jokes in die misschien niet iedereen in de jury gaat begrijpen, vooral de mensen die Lucy niet goed kennen.

Generaal Stien met een plan:

Ik heb even zitten nadenken over een opzetje wat de 10 kenmerken betreft.

Leeftijd: 83 jaar, maar heeft de dicipline om de oudste overlevende op de wereld te worden.
Locatie: de Shaolin Kung Fu Academy, aan de voet van Songshan; de bergen ten Westen van Zhengzhou.
Geslacht: Man
Favoriete geluid: Stilte
Favoriete nacht activiteit: Doen alsof hij mediteert terwijl hij stiekem een plan bedenkt om de hele wereld over te nemen  >:D
Werk: Kung Fu leraar aan trouwe Chinese volgelingen
Favoriete dier: de Chinese draak
Heeft een hekel aan: Mensen die ooit aan hem getwijfeld hebben
Levensdoel: Het vernietigen van iedereen die ooit aan hem getwijfeld heeft
Guilty pleasure: Chinese jaarkalenders met foto's van knappe monniken

Vul gerust dingen aan of verander dingen. Ik denk dat er wel een goed thema inzit,
maar als iemand zich geroepen voelt kan dit denk ik nog een stuk komischer en passender gemaakt worden. Eventueel ook op basis van een leuk verhaal wat iemand erbij kan schrijven kunnen de kenmerken hier ook aan gewijd worden. Hopelijk hebben we hier alvast een beetje aan,
ik moet zeggen, bij het leger deden we niet zo veel aan kung fu. Daar schoten we vooral met geweren.
Werkte ook!

Groet,
Generaal Stien  8)

Ik heb nog wat extra’s toegevoegd ::joehoe::



Beter

Bedankt voor de verhaaltjes, ik heb deze wat uitgebreid met wat kenmerken. Voel je vrij om deze aan te vullen :)
Welke willen jullie kiezen? Zelf ben ik wel fan van de detective
We moeten ook nog een avatar maken, maar dat zou goed te doen moeten zijn als we er eentje gekozen hebben

Gentle giant met een rauw randje:
Deze spierbundel heeft het hart op de juiste plaats, zal er alles aan doen om het iedereen naar zijn zin te laten hebben en kan vrij slecht tegen conflicten met anderen. Hij ziet er misschien wat intimiderend uit, maar zijn hart licht op de juiste plaats. Dat wil niet zeggen dat hij niet heel ver kan gaan voor de winst. En hoe. Speciaal voor dit spel heeft hij extra bijgetraind en het resultaat is dat hij fysiek zwaar een streepje voor zou hebben dan de rest.

Geslacht: Man
Leeftijd: 25
Werk: Gymdocent
Locatie: Klimmend in bomen
Favoriete kleur: Marineblauw
Favoriete eten: Rotisserie Kip van Snackbar Sjaantje om de hoek van zijn huis
Houd niet van: Haring, makreel, zalm, paling. Meeste vis eigenlijk, hoewel kibbeling wel oké is.
Favoriete dier: Baby nijlpaard
Favoriete nummer: Benny Benassi - Satisfaction
TV-shows: Warrior Ninja, Wipeout, Fear Factor, American Gladiators
Grootste angst: Zoekraken in een grot, levend begraven worden
Wat wil hij op het eiland doen: Boomhut bouwen zodat iedereen veilig kan slapen
Levensmotto: Niet lullen, maar gewoon doen!



Brokkenpiloot:
Deze vrouw heeft veel ervaring met het besturen van een vliegtuig, hierdoor is haar hand-oog coördinatie haar sterkste punt. Maar daar houdt het al snel op, ze weet wel veel van de wereld en heeft dan ook gepoogd om vaak mee te doen aan tv-programma’s waar algemene kennis centraal staat. Ze is tot nu toe nooit uitgenodigd. Verder kan ze af en toe flink onhandig zijn. Maar door haar hechte vriendengroep kan ze haar fouten snel oplossen.

Geslacht: Vrouw
Leeftijd: 39
Werk: Piloot
Locatie: Waar de anderen zijn
Favoriete kleur: Smaragd
Favoriete eten: Sushi
Houd niet van: BBQ met alleen vlees, hamburgers
Favoriete dier: Secretarisvogel
Favoriete nummer: ABBA - Waterloo
Boek: Harry Mulisch - Ontdekking van de Hemel
TV-shows: Boer zoekt vrouw
Grootste angst: Alleen sterven
Wat wil zij op het eiland doen: Het team samenbrengen en winnen!
Levensmotto: Samen staan we sterk

Detective:
Zijn hele leven is in mysterie gehuld, Het gene wat we wel weten is dat hij vaak beroemde mensen helpt met te kleine zaken die de politie niet oppakt. Het grootste waar hij ooit zijn tanden in gezet had, was het verhelpen van een “Katnapping.” Toen hij te horen kreeg dat er ook in dit spel een groot geheim is, namelijk de vele schaduwaccounts, kon hij niet thuisblijven. Met zijn vertrouwde pet, is hij dit spel geïnfiltreerd om de ware identiteit van deze accounts te vinden.

Geslacht: Man
Leeftijd: Onbekend
Werk: Detective, probleemoplosser
Locatie: Waar mensen hem niet verwachten
Favoriete kleur: Aubergine
Favoriete eten: Gegrilde Aubergine
Houd niet van: Pudding, deze kan hij moeilijk vertrouwen
Favoriete dier: Slimme vogels - Kraaien, kauwen, papegaaien
Favoriete nummer: Louis Armstrong - What a wonderful world
Boek: Alles van Agatha Cristie
TV-shows: Wie is de mol, Lost
Grootste angst: Leeuwen, tijgers en beren!
Wat wil hij op het eiland doen: Een geheime missie volbrengen
Levensmotto: A caelo usque ad centrum (from the sky to the center)

Aurynn halloooo

Haaaa hallo vurige kampgenootjes van me. Hier ben ik dan eindelijk. Nog lekkere zandkoekjes gemaatk hier, speciaal voor jullie!

De deadlines zijn kort inderdaad zeg, maar ik ga even alles lezen en eens kijken wat ik kan doen!

Ik heb nog even de kat uit de boom gekeken, maar ik ben er hoor. Wat een mooie vlag. Ik ben hier volledig content mee. Wij gaan sowieso alle proeven winnen, toch?

Kamp wat? *proest*

Ik denk dat we met dit personage best een kans maken tegen die sukkels uit Kamp Spetterbadje.

Wat betreft die vlag vind ik dat we voor het idee van Samuel moeten gaan, van Hell's Kitchen. Qua originaliteit en creativiteit is dat voldoende maar de uitvoering moet top notch zijn als wij kans willen maken op een prijs. Je zult zien dat die losers van die andere kampen de hele dag zitten te vingerverven en te knutselen dus die weten vast hoe je zo'n vlag maakt.

Jij daar, Bruno. Jij ziet er wel uit als iemand die alle seizoenen van Survivor heeft gezien, dus jij hebt vast nog wel goede tips.

Jep, Sanmol had al een goed idee voor de luxe proef en ik denk dat we met ons huidige personage, daar zou je wel nog kunnen kijken naar het verhaal wat er momenteel bij gedeeld is door Spacy, en die eventueel nog verbeteren  :)
En ik weet niet of we al 10 goeie / grappige kenmerken hadden? Want dat is ook onderdeel van de opdracht en moet goed aansluiten op de rest  :D
Dus als je wil kun je daar nog mee helpen Aurynn  ::jaja::.

Ik ben zelf vandaag superdruk, dus ik kan vooral morgenavond nog helpen aanvullen als we dan nog geen volledige inzending af hebben.  :-\\

Teamgenoten!

Ik heb een avatar gemaakt voor de piloot en de detective, de giant doe ik misschien later nog als ik inspiratie heb. Hou jullie niet om ook te proberen, want het kan altijd beter  ;D
Op het einde kiezen we de beste  :) :) :)

Piloot
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Detective (zonder pet, want dat lukt niet met de mangatermaker  ::rofl::)
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Arnoud


And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Reactie #7 Gepost op: 22-12-2021, 21:01:23 »
Mooi initiatief! Ik heb hier een aanvulling op bedacht om het personage wat meer te laten zijn dan alleen Kong-fu eigenschappen.

'De Klimaat Kong-fulosoof'

Levensdoel: China motiveren meer te doen aan het klimaat in deze veranderende wereld. Werkt met zijn Kong-fu krachten de grote bedrijven en regering tegen die onvoldoende doen aan klimaatbestrijding.

Locatie: de Shaolin Kung Fu Academy, aan de voet van Songshan; de bergen ten Westen van Zhengzhou.
Geslacht: Man
Favoriete geluid: Het gefluit van de Nachtegaal
Favoriete nacht activiteit: Mediatie en het kijken naar de Sterrenhemel
Werk: Kung Fu leraar aan trouwe Chinese volgelingen
Favoriete dier: de Chinese draak
Heeft een hekel aan: Mensen die de wereld overvliegen om op een onbewoond eiland voor TV te 'overleven' terwijl ze gewoon een pan rijst krijgen van een presentatrice die het liefst elitair zit te doen op Broadway bij verschillende musicals met een vleesplankje en dure wijn.
Guilty pleasure: Chinese jaarkalenders met foto's van vegetarische knappe monniken
Favoriete liedje: Earth song?

Hint alvast naar hun strijdlied ::vergroot::

Goed bezig, Stien.

Moeten we ook een naam bedenken voor onze Kungfu-meester? Anders dacht ik misschien aan Lu Si, of is dat een te flauwe woordspeling?

Flauuwww

::rofl:: Ik vind het allemaal helemaal leuk.

Ik heb ondertussen wel een vlag, maar ben nog niet helemaal tevreden eigenlijk. Sowieso moeten we denk ik een andere naam hebben of is onze kampnaam gewoon onze eilandnaam?



Erica heeft drugs gevonden op het eiland:

dag bloempjes, daar ben ik weer!

Ik was even in hogere sferen door bepaalde plantjes, maar nu weer helemaal down to earth hihi
de kung fu master vind ik wel een beetje angstaanjagend, maar het verhaal eromheen is echt helemaal top. Lu si moet toch gewoon gaan winnen?

En wat een leuke vlag! ik vind hem echt gaaf geworden  ::bravo::

als ik nog iets mag doen mogen jullie het zeggen hoor. anders ga ik lekker verder met besjes plukken  ::joehoe::

Mrchipie is kritisch:

Ja ik denk wel dat het enorm lijkt op de voorbeeld vlag....

B&W blijft initiatief nemen:

Ik heb geprobeerd kenmerken met liedteksten te verzinnen. ::rofl::



Leeftijd: Once I was 20 years old, my story got told
Before the morning sun, when life was lonely
Once I was 20 years old
::zingen::

Geboorteplaats en woonplaats: Waterloo
Couldn’t escape if I wanted to
Waterloo
Knowing my fate is to be with you
::zingen::

Bijnaam: Kinderen willen niet met me spelen
Noemen me rat en wijzen me na
::zingen::

Thuissituatie: De enige die me wat kan schelen
Die is er nooit, dat is m’n pa
::zingen::

Lievelingskleur: Vandaag is rood
De kleur van jouw lippen
Vandaag is rood
Wat rood hoort te zijn
::zingen::

Grootste angst: Hello darkness my old friend
I’ve come to talk to you again
::zingen::

Verslaving: Nicotine, nicotine
And you won’t let me sleep
‘Cause your love is like a drug, all I need
::zingen::

Talent: Can’t read my, can’t read my
No, he can’t read my poker face
(She’s got me like nobody)
::zingen::

Favoriete alcoholische drank: Ik ga zwemmen in Bacardi Lemon::zingen::
Lievelingsdier: Een echte tijger is niet te temmen ::zingen::

Op één na favoriete alcoholische drank: Tutti Frutti Tequila
That’s the drink to forget ya
Bittersweet from the freezer
Makes me think I don’t need ya
::zingen::

Traumatische ervaring na ziekenhuisopname:
Spoiler: Heel slecht (klik om te tonen/verbergen)

Klagen klagen klagen

ondanks dat ik het niet geschilderd heb: ziet er mooi uit die vlag. of is het gemaakt d.m.v. een computer? je ziet het verschil niet eens meer tegenwoordig ::niet-ok:: in dat geval het woord beach even overschilderen... ik meen dat alleen ardhi volstaat.

komt lu si ook op ons strand wonen? ik sta liever niet nog meer eten af >:(

Enthousiast op B&W:
Oh wauw, wat goed! Je bent me voor!
Ik vind het in elk geval erg creatief. Ik heb er ook een mangatar bij proberen te maken. Wat vinden jullie?





Niek biecht over Aurynn die klaagt over geen fatsoenlijke bedden en zijn rug:
Dit is of een foutje en Aurynn is Rik. Of het is wel niet zo ontzettend doorzichtig en het is een dwaalspoor.

Wie wie is, zien we later wel. Even een update van week 1:

Wouter zegt dat zijn schaduw ook bij water zit en dat dat Charlie is. Als dat zo is heeft precies de goede contact met mij gezocht en hebben we meteen een stem extra. Die houden we te vriend! Ook controleer hij op deze manier B&W. Briljant dat dat kan.

Verder heb ik me in beide kampen redelijk waardevol weten te maken. Met Okowngo zet ik denk ik een best leuk karakter neer en zo probeer ik wat met mensen aan te poten. Met Nieky ben ik niet de aller actiefste, maar ook niet de meest inactieve. Of we de proeven gaan winnen weet ik niet, maar ik heb in ieder geval meer een bijdrage geleverd dan sommige anderen. Dat is in week 1 wel belangrijk. Met Nieky heb ik een mangatar geopperd en de groeps-pm aangemaakt (iemand moet het doen  ;D) en verder wat meegedacht. Met Okwongo heb ik wat hilariteit in het verhaal proberen te stoppen en een aantal voorstellen gedaan waardoor Stien me meteen benaderde. Met de vlaggen heb ik me niet al te veel bemoeid behalve mijn mening geven. Daar zijn anderen toch beter in.
So far so good. Maar de eilandraad ontlopen zou mooi zijn.

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Reactie #8 Gepost op: 22-12-2021, 21:05:24 »
Hoi Arnoud,

Ik zou wel echt voor het luchtthema gaan en ik vind onze brokkenpiloot meer op een stewardess lijken.

Juma

Stien heeft er vertrouwen in:

Wauw ik vind het een tof verhaal wat jullie ervan gemaakt hebben met die Kung fu master, en Lu Si als naam is heel leuk  ::rofl::.

Die vlag vind ik er ook knap uitzien! Misschien lijkt ie wel op de voorbeeldvlag, maar ik weet alvast zeker dat ik dat niet beter zou kunnen maken.
Ik ben trots op dit team en hoop dat we die immuniteit mogen gaan binnenslepen met zo'n inzending als deze  ::bravo::

Een luchtmeester aan het werk:

Nou ik ben aan de slag gegaan, maar ben wel van scratch begonnen. Ik heb alles er in kunnen verwerken, maar ik ben ook nog niet helemaal overtuigd. Ik vond het sowieso leuk om onze avatars er in te verwerken en om persoonlijk schrift te gebruiken. Ik ben helemaal verliefd op het lettertype van Noortje, vond ik zo goed passen! Maar ik ben toch nog niet helemaal overtuigd. Het is misschien te paars?

De naam van jullie kamp
Alle namen van de kampleden
De kleur van jullie kamp
Jullie element (vuur, water, aarde, lucht)




En hierbij zie je gelijk het verschil tussen paint en photoshop-achtige taferelen. 
Ik zweer het ik heb mijn best gedaan! ::rofl::

Ik vind het een mooie vlag. Alleen het idee dat wij vast zitten in de tornado is een beetje tegenstrijdig. Wij zijn juist Lucht, dus wij zijn niet de gevangenen ervan. Wij zijn de "meesters" ervan.  ;)
De aparte lettertypes zijn leuk.

Ik vind het verhaaltje van de detective het leukst, denk ik. Lekker mysterieus ook. Dat past ook enorm goed in het thema van een schaduwaccount, dus ik zou die kiezen. Eigenlijk denk ik niet dat het de bedoeling is om in het luchtthema te blijven maar wel een account te maken dat wel een beetje bij elke stam zou passen.

Halloooo, doet iemand iets? ?

Is er nou al iemand met het logo bezig? Ik zou het graag doen maar ik heb gewoon te weinig tijd. Dus ik hoop maar dat één van jullie nog iets kan maken vóór vannacht. ::rofl::

Brent gaat weer aan de slag:

Je hebt gelijk, wij zijn de luchtmeesters en wij ownen Survivor. Dus ik vond het een leuk idee om het Survivor logo te laten verzwelgen door de tornado, mooi symbolisch. Ik heb toch moeite met dat paars hoor, dus ik moet even goed nadenken. Ik heb jouw logo ook nog even gerestyled, voor de zekerheid!





En gaat voor.....

Thanks, lief! <3

Sorry voor de vele vlaggen, maar ik vind die rand toch maar niks. En eigenlijk ben ik tevreden met deze, daar zit voldoende genuanceerd paars in:



Perfectie!

Oké voor jullie me gaan rapporteren voor stalkerig gedrag wil ik echt de laatste update doen, deze vind ik het leukste!




And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Reactie #9 Gepost op: 22-12-2021, 21:09:14 »
Schaduw Brent en Brent zijn het eens!

Hey Arnoud! Ik vind dit een goed begin. Ik ben het eigenlijk met Grace eens dat ik ook de detective het leukste vind. Ik ben wel helemaal voorstander om het volledig te pimpen binnen het karakter, bijvoorbeeld zo:



Nu ik het zo zie mis ik wel een beetje hoe dit met Survivor te maken heeft, dat is volgens mij toch wel belangrijk. Misschien moeten we hier nog eens goed (en snel) over nadenken, wat hier hangt onze immuniteit aan vast.


De achtergrond moet denk ik wel blanco zijn zodat het 1 van de elementen kan worden.

Als we hem meer met survivor willen verbinden, misschien extra achtergrondverhaal van een mysterie dat hij nooit heeft kunnen oplossen, iets met een eerdere survivor die op het eiland verdwenen is?

Oké, jullie gaan me haten voor AL deze berichten, maar ik had net een ingeving!

Kunnen we van die vrouwelijke brokkenpiloot geen soort Robinson Crusoe maken?! Ze heet dan bijvoorbeeld Robyn Crusoe en heeft een aantal jaren geleden een noodlanding moeten maken met haar privéjet op een onbewoond eiland. Daar heeft ze een jaar (?) moeten overleven op een onbewoond eiland en heeft daar alle kneepjes geleerd. Die ervaring wilt ze nu laten zien in Survivor.

Dit past perfect bij lucht (pilote) en bij het thema van Survivor! Misschien kunnen we de avatar dan schuin splitsen waarop ze een deel gekleed is als een pilote en een deel eruit ziet als een eilandbewoonster met dezelfde kleren, maar dan wat gescheurd ofzo. Ik kan dat gerust photoshoppen!

Wat vinden jullie?

Jann gaat gelijk helemaal casanova op hun nieuwe schaduw:

Trots op jullie, jongens! Al stiekem helemaal verliefd op Valerie

Sanmol heeft een eigen plan:

Bennie Dood



Geslacht: Man
Leeftijd: 55
Woonplaats: Balk
Beroep: Lijkbezorger

Favoriete ex-Robinson: Bertie Stuur
Motto: "Are you dying for it?" - Pooja uit Big Brother India
Droomvrouw: Het liefst niet levend, dan kan ze ook niet zeuren
Favoriete dier: Hond
Kan niet zonder leven: Zuurstof
Meest gehate land: Frankrijk, telkens als ze je ja of nee vraagt antwoorden ze met wie

Bennie is een 25 jarige zelfstandige ondernemer uit het noorden van Nederland. Op zijn werk is hij één van de sociaalste mensen én hij gaat die eigenschap ook gebruiken om iedereen om de tuin te leiden. Normaal gesproken heeft hij het laatste woord en geniet hij van alle stilte op "zienh hofke". Hij is niet bang om zijn handen vies te maken en kan op het eiland allemaal klussen doen zoals het fileren van vis of het opgraven van kisten. En je weet hoe het spreekwoord gaat: de één zijn dood is de ander zijn brood.



Naam: Kristel "Kamalia Kiki" Peeters
Geslacht: Vrouw
Nationaliteit: Vlaams
Leeftijd: 22
Kinderen: 1, 2 jaar oud
Beroep: K3 fan
Meest geluisterde K3 nummer: Liefdeskapitein :-*
Favoriete K3'tje: Kristel
Favoriete kleur: Regenboog
Ultieme droom: Mijn eigen K3 starten

Oorspronkelijk gaf Kristel haar op voor K2 zoekt K3, maar kwam ze niet verder dan de eerste voorrondes. Daarna vroeg studio 100 alsof ze mee wou doen met survivor. Dat wou ze wel natuurlijk. "Dit is mijn laatste kans op beroemdheid", zei Kristel vurig. Eerder had ze al meegedaan aan 16 and pregnant terwijl ze eigenlijk 18 jaar was. Toen productie vroeg waarom ze niet haar echte leeftijd had gezegd antwoorde ze met: "2 redens, ik ben niet heel goed in wiskunde". Hopelijk voor Kirstel hoeft ze geen puzzels te doen voor immuniteit.

Gijs zal wel even met paint aan de slag gaan:

De vlag hoeft natuurlijk niet perfect gelukkig is dat minder dringend dan de mangatar. Ik ga nog effe kijken wat ik kan maken met paint

Sanmol heeft de opdracht verkeerd begrepen??

Ik heb de opdracht verkeerd begrepen? Ik dacht dat we allemaal één mangatar moesten sturen, maar blijkt dus dat we er maar één hoeven te doen per tribe. Naja er stond niet echt duidelijk alsof het per persoon of per tribe was.

Dit was de mijne:


Bericht van Jungmoon:

Ey effe een update van mij. Ik ben heel druk deze week met werk. Ik kan op het moment weinig doen voor ons kamp. Ik beloof dat ik meer actief ben volgende week. Zet hem op toppers!  ::bravo::

Gijs paint de marshmellows:

Update ;) Vond dat Marshmallow ding  wel een leuk idee Sanmol
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Reactie #10 Gepost op: 22-12-2021, 21:14:41 »
Oei maar Gijs kent zijn kampgenoten nog niet zo goed!

Oei, mijn naam moet wel met dubbele R ipv dubbele N. Mij maakt het niets uit  ::rofl:: maar misschien ziet de jury dat als minpunt als ze het ook door hebben. Verder ziet ie er echt tof uit  :)
Goed werk team!

We moeten nog wel even kiezen welke mangatar we gaan insturen incl verhaal en kenmerken. Die van sanmol doen of die van spacy van eerder deze week?

Ik moet ook altijd alles zelf doen hier!

Nou ik ben een beetje teleurgesteld omdat er zo weinig animo is. Ik wil wel gewoon door en ik heb het gevoel dat we nog niet genoeg hebben. Normaal ben ik een teamspeler, maar ik moet nu even doordrukken omdat we anders nergens komen. Lucht is creatief, dus we moeten een risico nemen! Dus ik heb hier en daar getweakt:



Robyn Crusoe was in een vorig leven een succesvolle pilote. Toen ze rond haar dertigste een noodlanding moest maken op een eiland veranderde haar leven compleet. Robyn was de enige overlevende van dit vreselijke ongeval en heeft meer dan een jaar zelfstandig moeten overleven op het verlaten eiland. Dit was voor haar een groot trauma. Nadat ze na meer dan een jaar gered werd kostte het haar enorm veel moeite om te verwerken wat ze allemaal had meegemaakt. Nu, een aantal jaar later, is ze klaar om haar trauma onder ogen te zien en haar verhaal over te brengen. Ze wil aan iedereen tonen hoe je écht moet overleven op een onbewoond eiland.

Voornaam: Robyn
Achternaam: Crusoe
Geslacht: Vrouw
Leeftijd: 43
Werk: Ex-piloot
Locatie: Waar de anderen zijn
Favoriete kleur: Smaragd
Favoriete eten: Sushi
Houd niet van: BBQ met alleen vlees, hamburgers
Favoriete dier: Secretarisvogel
Boek: Harry Mulisch - Ontdekking van de Hemel
TV-shows: Boer zkt. vrouw
Grootste angst: Alleen sterven
Wat wil zij op het eiland doen: Mijn survivorskills gebruiken om mijn trauma te overwinnen
Levensmotto: Eén van de vele vormen van eenzaamheid is een herinnering hebben en er niet over kunnen praten
Favoriete nummer: Destiny’s Child – Survivor




Zelfs de complimenten:

::oink:: ::oink:: ::oink::

Dit is echt prachtig. Het enige wat ik nog zou veranderen is dat haar favoriete eten sushi is. Ik kan me voorstellen dat iemand met een trauma zoals Robyn geen rauwe vis meer kan zien of ruiken. Verder echt top gedaan!

Dankje, Brent ::bravo::

Sanmol begint met biechten:

Hey allemaal ik ga per week biechten, dus hierbij de eerste ::joehoe::. Ik ben niet heel erg verrast dat ik in het vuur kamp ben gekomen. Iedereen weet dat ik nog wel eens vurig uit de hoek kan komen. Mijn eerste ingeving was dan ook dat ik in een hell kamp was gekomen. Bjornn, die mocht mij tijdens sequester niet. SpacyColours heeft zover ik weet nog nooit positief over mij gesproken. Aurynn, die lijkt mij wel aardig - maar is ook een vriend van Brent. Als Jennifer Brent blijkt te zijn kan dat nog wel eens een vervelend puntje worden, die twee houden elkaar altijd de hand boven de hoofd. Ik werd eerst gecontacteerd door Denzel, maar die heeft daarna niks meer gedaan voor ons team. Ik heb dus ook Bjornn, Aurynn en SpacyColours "de OG spelers" gevraagd alsof ze op hem gaan stemmen als wij de immuniteitsproef verliezen. Dat vond ik wel het meest eerlijkst. Hopelijk gooien ze mij niet onder de bus bij Denzel. Ik hoop er zo erg op dat ik niet een Sieneke ben. Vaak word ik niet serieus genomen, maar ik ben echt een hele loyale speler in dit spel. Gelukkig heb ik nog een extra troef in handen: ik ben ook Jungmoon. Daardoor heb ik altijd een extra stem, die ik kan inzetten. Mijn tactiek is om Denzel, Gijs, en Jennifer eruit te spelen. Daarna als er nog 5 over zijn ga ik met Bjornn de andere OG's SpacyColours en Aurynn blindsiden door met Jungmoon 3 stemmen op één van de twee te gooien.

Aarde is verslagen:



Helaas :(
Ik vond de inzending van team lucht niet slecht. Maar een 7-1 uitslag is wel erg zuur en onterecht :(
Het is niet anders..... Veel wijsheid allemaal  ::hug::

Oh en deze hilarische running joke wil ik jullie niet onthouden, Wouterv is gebrand om die idol te vinden!
Ik gok dat er een HI ligt bij de dikke controleur

Ai jammer alleen 7-1 vind ik zuur hoor maar we mogen niet klagen want we mogen een duel partner kiezen volgende ronde ::jaja:: goed gedaan brtdm ::bravo::

en bij de reward?
Niet in de biechtstoel nee

Positieve vibes van Erica:

dag bloempjes!

wat geweldig de eerste prijs met de vlag  ::bravo:: die gaan we met trots overal mee naar toe nemen

wel jammer dat de jury Lu Si niet zo kon waarderen, die hebben duidelijk geen smaak. al zag robyn er ook wel leuk uit natuurlijk
heeft iemand al een idee tegen welk team we willen strijden volgende ronde? niet nog eens water denk ik, maar lucht of vuur maakt me niet zo veel uit. hoewel ik vuur wel een beetje angstanjagend vind en met deze zomerse temperaturen vind ik een fijn briesje net iets fijner hihihi

Idol?
Is er 1 bij Maxwest??

Hoi presentatoren,

Ik doorzoek stiekem ons gewonnen visnet om te zien of ik een idol clue kan vinden  ::ok::

Werkt niet!

Wie daag je uit grote wijsheid?

We moesten de vorige keer tegen lucht. Niet tegen water. Maar ik snap dat je door al die plantjes een beetje high bent geworden  ;)

Vuur heeft 2 keer ruim verloren. Zou een logische keuze zijn. We moeten dan wel in ons achterhoofd houden dat de battles dan Vuur VS aarde worden en water VS lucht. Dit houdt in dat Vuur of Aarde na de volgende ronde met 6 man komt de staan. En water OF lucht met 8 man.

Of dat een voordeel of nadeel is, daar ben ik nog niet uit, want als we Vuur niet uitdagen kunnen zowel vuur als aarde met 6 man komen te staan en hebben er 2 kampen een overmacht. Heeft een van jullie hier een gedachte of tactiek over?

We moeten in ieder geval niet vergeten dat we dit ook voor de eilandraad moeten doorgeven.

Hey

ik was weer eens in slaap gevallen van die ene graankorrel rijst. Jeezzz. Goed gedaan bubbelfriendz  ::bravo::

Hoe DURFT die jury?!

Het slaat nergens op dat we niet gewonnen hebben, de jury was vast partijdig >:(
Moeten we ook gaan stemmen. Het zit niet mee...

Je zou denken dat Moto wat meer vuur in zich zou hebben, maar dat hebben we nog niet gezien. Ik zou het wel tegen dat kamp willen opnemen in de volgende ronde.
Denkt iedereen daar ook zo over?

Gegroet,

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Reactie #11 Gepost op: 22-12-2021, 21:19:22 »
Stien wil het zwakke vuur wel uitdagen:

Spijtig dat we moeten stemmen inderdaad.. Daar word ik niet heel vrolijk van.
Maar het is niet anders.
Ik vind het een goed idee wat er geopperd wordt. Team Vuur leek behoorlijk zwak in de eerste opdrachten, en het lijkt me wijs om tactisch met deze keuze om te gaan.
Dus, mocht de rest het hier ook mee eens zijn, dan zal ik dit zeker een goed plan vinden  ::jaja::.

Mrchipie is het er NIET mee eens:

Ik ben voor team water eigenlijk. Team vuur had vooral tegenslagen, maar ik vind wel dat het een beetje verdeeld moet worden dan is er nog een persoon daar weg. ik zelf zou willen gaan voor Team water, die lijkt me easy om te pakken.

Wat naar dit, ik baal dat ik weinig heb bijgedragen. Creativiteit is gewoon niet mijn onderdeel in deze vorm. Ik heb ook geen flauw idee wie we moeten wegstemmen.

Wauw Brent jij bent echt een toppertje. Ik ben klaar voor volgende week. Ben benieuwd wat die Aardelosers gaan doen met de wartoken.

Idol?

ik doorzoek de jungle ?

Thanks! Ik ben trots op ons team ::bravo::

Vol-
Ik wandel door het ondiepe water, kijkend naar een clue of een idol

-houden
Ik blijf proberen, ik zoek op het strand?

En een biecht:

Eindelijk heb ik tijd..


Het spel is begonnen, en ik ben eigenlijk niet zo heel tevreden met de kampindeling. Het zijn wel aangename mensen maar ik heb doorheen mijn RN-tijd minder contact met Nieky/Jann en BW.
Daarbij zit mijn schaduwaccount (Charlie) bij mij in het kamp.

Maar ik maak van de nood een deugd. Ik heb contact gezocht met BW, Jann en Nieky. Daarnaast ook met schaduwaccount van Christina. Met alle 4 heb ik wel een goed contact maar het wordt nog afwachten wat het geeft. Op dit moment betrouw ik BW, Jann en Nieky wel.

Enkel Nieky weet dat mijn schaduwaccount hier ook zit, Jann en BW vertel ik dit nog niet. Als Charlie heb ik contact gezocht met Christina en Charlotte. Beide willen al wel samenwerken. BW contacteerde mij om ook samen te werken. Nou, dat doen we man; dan kan ik zien of je eerlijk bent tegen mij als wouterv  ::jaja::

Als ze Charlie benaderen, ga ik zeggen dat ik BW en wouterv wel vertrouw dus dat ik niet op hen wil stemmen. Op dit moment zijn mijn ogen gericht op Dylan. Hij post weinig en doet precies niets.

Maar goed, de eerste week overleef ik sowieso door de immuniteit en het thema creativiteit is al gedaan. Het kan voor mij nog beter worden, als volgende week een thema is dat mij ligt.

en dooor...
Ik gok op Bakkertje

In lucht komen de schaduwen samen:
Namasté medeluchtschaduwen,

Een gezamenlijke pmgroep leek mij handig om te maken. Hier zijn we dan!

Groet Juma

Okwonko moet stemmen en dus biechten over het roerige aarde kamp:
Nou op kamp aarde wordt er al lekker gekonkeld achter de schermen. Pittige eilandraad.

Zelf dacht ik vooraf (zonder overleg): Ricardo. Hij heeft duidelijk het minste bijgedragen aan de opdrachten. Maar een beetje rondvragen leert me dat Brtdm en Chipie hem er sowieso niet uit gaan stemmen. Opvallend natuurlijk.

Met Stien heb ik veel contact. En ze opperde het idee wat ik al had; een schaduwverbond. Ik heb toen het initiatief genomen om een groeps-pm te maken en de rest toe te voegen. Later bedacht ik me dat dat natuurlijk erg riskant is, omdat ik nu als initiatiefnemer wordt gezien en er misschien ook wel iemand met een dubbel account in kamp aarde zit (Wouter zit immers ook met 2 accounts in water).

Dus misschien heb ik nu een groeps-pm aangemaakt waar iemand inzit en ik diegene heb getarget  :-\\

Enfin. Hopen van niet, en ik heb er nog een berichtje achteraan gestuurd dat dat alleen maar mooi zou zijn en er een extra stem zou zijn.

Omdat ik mijn eigen positie niet supersterk vind heb ik gisteren wat aangepapt met chipszakje zonder harde beloftes. Hopelijk geeft hem dat nét het zetje om niet op mij te gaan maar op Erica. Ook Brtdm heb ik een bericht gestuurd met de mededeling dat ik sowieso niet op hem ga. Hopelijk kweekt dat ook weer wat goodwill. Ook hij lijkt op Erica te gaan.

Het blijft nog wel even spannend denk ik. Sowieso weet je bij een eerste eilandraad de verhoudingen nog niet. Soms voelt het alsof ik te passief in bondjes/contacten ben geweest de eerste dagen en soms voelt het juist alsof ik te agressief ben geweest. We zullen het morgenavond weten.

Ook de schaduwen van Aarde komen samen:

Ik vind dat je hier veel spijkers op hun kop slaat!

Wat mij betreft is Belg geen 5e wiel aan de wagen als hij zich bij ons wil aansluiten. Ik heb nog geen contact met hem gehad (moet ik dat nog doen?), maar ik denk dat we met 5 (of 6 in het geval van een dubbelaccount) super sterk staan. We hoeven vast niet 4 keer naar de eilandraad voor er een of andere eiland-hussel plaatsvind.

Ik voeg D*N en Lucy toe aan de PM. Vinden ze fijn las ik in de bar.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Reactie #12 Gepost op: 22-12-2021, 21:24:57 »
Tijd voor ruzie!

Oh jeetje, Ricardo valt mij aan in het topic. Ik heb ook bij Belg laten merken dat ik liever op Ricardo zou stemmen dan op Erica.. zou hij dit gelekt hebben?  ::ohno::

Het kan ook positieve gevolgen hebben natuurlijk. Als Ricardo graag op mij stemt en chipie graag op Erika, en Belg twijfelt tussen Ricardo en Erika. Dan zijn onze 4 stemmen op dezelfde persoon natuurlijk voldoende.  8)

Wie heeft jullie voorkeur om op te stemmen? Ricardo of toch liever iemand anders?

Dit is een nare wending. Op belg kunnen we niet meer rekenen denk ik.

En Ricardo zegt dikke vriendjes met belg te zijn in het topic, maar belg heeft Ricardo achter zijn rug als stemoptie genoemd. Dat moeten we niet vergeten

Erica komt de boel verduidelijken:

huh, ik snap er echt helemaal niks meer van
ik kreeg juist een berichtje van Brtdm dat hij op belg zou willen stemmen en met mijn stem wellicht een meerderheid kon creëren. ik denk dan dat Brtdm, Ricardo en mrchipie van plan zijn om belg eruit te halen, maar dan snap ik weer niet alle heibel in het topic.
Ik ben er verder nog niet echt op ingegaan en heb alleen gezegd dat ik belg best wil overwegen.

Denzel is een ziek zwaantje:

Dag iedereen, het is jullie waarschijnlijk opgevallen dat ik na de avond niks meer zei. Ik ben ongelooflijk ziek en ik ben veel te druk met van alles terwijl ik eigelijk met jullie zou moeten bezig zijn. Ik wil nog graag meer van mezelf tonen maar als jullie mij eruit stemmen zou ik dat begrijpen.
Groetjes.

Belg speelt beide kanten?!

Wat een verrassing. Het komt wel aan het licht dat belg er een beetje tussen zit en dat hij beide helften probeert te bespelen.

Als er een overeenkomst zou kunnen bestaan om op belg te stemmen is dat geen verkeerd idee, want hij is geen schaduwspeler en dat was ons doel.
Maar Brtdm kan ons ook proberen te bespelen, want misschien wil hij niet dat Chip, Ricardo of hijzelf in het gelijkspel eindigen, wat zou lukken als wij op Belg stemmen.

Ik vind het heel goed dat je dit met ons deelt Erica. Bedankt voor je vertrouwen. ::bravo:: Blijf zeker met Brtdm praten.

Het begin van een acteercarrière:

WEEK 1

Even een biecht als Jungmoon:

Oh god wat een lastige week dit! Niet alleen, omdat we beide proeven hebben verloren - maar ik moet ook een goede vriend naar huis sturen. Ik had al snel door dat Wendel MolfreakArno was. Ik spreek hem bijna dagelijks en de laatste tijd voelde hij zich al niet lekker. In dit stadium van het spel ga ik voor de groep, want als het persoonlijk aan mij had gelegen ging Jennifer (Brent) naar huis. Arno kan potentieel de meeste loyale persoon van mij worden.

Eerst wou ik de drie schaduwsaccounts naar huis sturen, maar de meeste schaduwsaccounts zijn een voordeel voor mijn spel. Mrchipie (Gijs) is een hele goede vriend van mij en zal niet zo snel tegen mij werken. Bjornn vertrouw ik ook, maar hij is niet mijn nummer 1. Bjornn is iemand die het liefst in het midden staat van alle bondjes staat. Daar moet je voor uitkijken.

Mijn boot order lijst is nu:

8. Denzel (Molfreak Arno)
7. Jennifer (Brent)
6. Aurynn
5. SpacyColours
4. Bjornn
3. Gijs (Mrchipie)

Als Belg écht in het midden zit en van 2 walletjes snoept dan is hij misschien over te halen. Ook voor hem is in het 5-3 groepje zitten voordelig denk ik dan in het andere groepje bij het ontstaan van een 4-4 situatie.

Een lange biecht van Rik:

[Week 1, Dag 7, Biecht 2]
Hoi Lucy en D*N, ik had niet verwacht dat dit spel zo snel al zo intens zou worden :o

Ik ben een beetje van mijn faalangst hersteld, want ik bleef mezelf maar gek maken met dat ik de proef niet zou winnen. Ik heb zo veel gedaan voor kamp Maji. En toen ik de andere vlaggen had twijfelde ik zelfs tussen plaats 3 en 4, maar plotseling was mijn vlag tweede geworden. ::oink:: En ook het schaduwaccount waarvan ik 75% van heb gedaan had ruim gewonnen!  ::bravo::

Een persoonlijke overwinning, want ik kan me niet herinneren dat ik iets echt goed heb gedaan in een groot spel op RN, en nu dus twee proeven winnen in één week is echt geweldig. En met mijn gewone account immuniteit, i love it.

Nu over naar Ardhi. Ik was een beetje bij de pakken neer gaan zitten, want ik had het gevoel dat niemand mij daar zag als een goede deelnemer van het team en dat ik niet genoeg contacten had gelegd om de volgende ronde te halen.

Maar toen fleurde Stien mijn dag helemaal op met een PM die precies was wat ik nodig had. Een schot in de roos, ze had dezelfde twijfels die ik had. En niet veel later stuurt Okwonko een PM naar Erica, Stien en ik met de vraag of we samen kunnen werken zodat er geen schaduwspeler weg gaat deze ronde. Dit was gisteravond. Zoals je in mijn vorige biecht kon lezen, was mijn beste scenario om met de schaduwen Ricardo weg te stemmen, en zoiets leek ineens uit te komen. Stien en ik reageerden direct. Erica reageerde vandaag pas maar we zitten allemaal op een lijn.
Want het zou zo jammer zijn als de leukste schaduwen allemaal één voor één worden weggestemd, omdat je een schaduwaccount moeilijker kan vertrouwen dan een echt account.

Ondertussen benaderde mrchipie een aantal spelers om op Erica te stemmen: Brtdm, Ricardo, Stien en mij. Dit gaf ons het gevoel dat de schaduw vs echt daadwerkelijk aan de gang was.

Toen wij vier sterk waren, moesten we een plan maken om gelijkspel te voorkomen. We hebben een 5e stem nodig, anders moeten we het laten afhangen op een gelijkspel. Chip, Brtdm en Ricardo leken een sterk drietal en belg leek te willen stemmen op een zwakke speler.

Ik werd ondertussen bang want in Erica had ik het minste vertrouwen. Wat als Brtdm en Erica dezelfde persoon zijn? Dan waren we maar 3 sterk en konden we alles wel vergeten. Stien stelde me gerust en ondertussen heb ik er meer vertrouwen in. ::love::

Stien heeft met belg gepraat en hij gaf aan tussen Ricardo en Erica te twijfelen. Stien heeft toen gezegd liever op Ricardo te gaan.

Hierop volgde de uitspatting in het kamptopic, waarin Ricardo de schaduwplannen open en bloot op tafel legde.
Maar het verontrustende is dat belg dus aan Ricardo heeft gelekt of dat Ricardo heeft gebluft. Ricardo probeert belg aan z’n kant te krijgen, maar ik weet niet of hij weet dat belg ook Ricardo’s naam heeft genoemd.

In ieder geval is belg niet te vertrouwen, want hij probeert both sides te spelen. En ik vind het juist zo niet ideaal, want ik was vooraf aan het spel van plan om me aan belg te alliëren, omdat ik in Zap 2.0 een goede tijd gehad heb toen we samen als eerste werden weggestemd. Toch heb ik dat niet kunnen zeggen, omdat ik alleen via mijn schaduwaccount met hem heb kunnen communiceren...

Ondertussen heeft Erica ons gemeld dat Brtdm haar vroeg om op belg te stemmen, en dat Erica de meerderheidsstem kon zijn. Maar hoe dan? Brtdm, Erica, mrchipie, Ricardo? Dat is vier. Okwonko lijkt niet benaderd te zijn.
Alleszins zou ik nu bereid zijn de both sides playing snake belg weg te stemmen, maar ik weet niet of Brtdm ons probeert af te leiden van zijn core alliance.

Ik heb met mrchipie moeilijk contact. Voor de uitslag had ik al met hem een verbond, maar dat lijkt een beetje verwaterd te zijn. Ik kreeg twijfels toen hij “kan!” reageerde op mijn vraag of we samen konden stemmen als we naar de eilandraad moesten. Like, “kan!” is een ander woord voor nee.
Ondertussen ben ik op prima terms en hebben we redelijk contact. Mrchipie zegt wel heel goed met Brtdm en Ricardo te zijn, wat het trio bevestigd. Hij geeft geen duidelijk plan meer aan en is verward. Hij zegt wel niet op Ricardo te willen stemmen, en dat hij denkt dat het tussen Ricardo, Stien en belg gaat. (Erica ineens weer uit de gevarenzone, ondanks dat ze door iedereen is genoemd). Nu, maar echt nu, zegt hij op belg te willen stemmen, wat top is!
(En ook jammer omdat ik belg mag, maar wat top dat hij op belg wil stemmen!)

Ik ben van de heftigste paranoia af. Eerst twijfelde ik bij alles of er niet stiekem een complot achter mijn rug om was en dat alles afgesproken was om mij eruit te krijgen, maar ondertussen is het daar te complex voor geworden. En naar wat ik hoor blijven Okwonko en ik aardig buiten schot. Dat moet ik maar koesteren en strijden voor mijn bondgenoten.

Ik ga het afronden want ik moet op PM’s antwoorden lol.

Korte rangsch(r)ikking van wie mijn beste bondgenoten zijn naar wie ik weg zou stemmen als het aan mij lag:
1. Stien
2. Okwonko
3. Mrchipie
4. Erica
5. Brtdm
6. Belg
7. Ricardo

Groetjes,
Rob en Rik

Het spijt me ZEER dat dit zo’n onsamenhangend verhaal is lol. Ik heb dit in een hurry geschreven en vast alles een beetje samen wat er is gebeurd van gisteravond tot nu ::rofl::

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Reactie #13 Gepost op: 22-12-2021, 21:35:46 »
Die rare belgen ook...

Begint het steeds meer op te lijken!
Brtdm stuurt me net ook een fijn bericht waarin hij ook vertelt op Belg te gaan. Heel raar dat Belg dan informatie gelekt heeft want hij lijkt echt 3 stemmen te gaan ontvangen van die andere 3.

Het lijkt alsof wij in de powerpositie zitten dus. Wat vinden jullie de fijnste oplossing? Ik zal volgen wat jullie voorkeur is. Belg stemmen met de rest zou een 7-1 kunnen worden. Vrede in het kamp. Of we kunnen op Ricardo stemmen bijvoorbeeld en een soort 4-3-1 vote krijgen. Dan is er wrijving tussen Belg en de overige 2, en zitten wij er perfect bij.

Beide opties vind ik prima, het lijkt goed te komen  ::ok::

Ik heb met mrchipie gepraat en hij is aan het nadenken of hij niet toch op belg wil stemmen. Ik geloof dat Brtdms aanbod aan Erica klopte!

Als belg niet te overtuigen is tot een 5-3, vind ik het niet erg om dat op te geven. Brtdm en Mrchipie lijken op belg te willen stemmen (Ricardo ga ik ook wel van uit) en als wij dat ook doen, kan er misschien wel een 7-1 stemming op Belg uit voortvloeien.

De reden om op belg te stemmen is dat niemand van dit kamp nog echt weet wat belg wil doen, en dat het daarom te risicovol is om op hem te vertrouwen. Hij zit er echt tussen in, en daarom is het voor ons schaduwgroepje en het Ricardo/chip/Brtdm trio allemaal voordelig om belg weg te stemmen bij de eilandraad.

——

Net voor het versturen even gecheckt en ja hoor, iemand van jullie zegt precies wat ik al dacht ::rofl::

Als ik kon kiezen tussen een 4-3-1 en een 7-1 scenario heb ik liever 7-1. Ik vind dat jammer voor belg, maar dat is minder risicovol en in een eventuele volgende eilandraad hebben wij een 4-3 meerderheid als we samen sterk blijven.

Ik denk dat op belg stemmen wel het meest veilige is. zolang wij dat allemaal doen heeft hij in ieder geval 4 stemmen en komt het in het ergste geval aan op een tiebreaker. en zolang het trio de waarheid spreekt zijn we allemaal veilig. Het liefst wil ik ook iedereen erin houden maar het is niet anders.

zal ik nog even met Brtdm overleggen dat ik mee ga op belg dan zodat we de anderen ook onze plannen kennen?

Idol?
GIG?

Jennifer weet wel raad met die zieke denzel:

Hier. Een heet soepje met geneeskrachtige kruiden, geplukt van dit eiland.



Idol?
Elise?

Dag allemaal!

Geen probleem hoor Erica, ik heb er zelf ook nog even over nagedacht en het lijkt me voor het kamp en voor ons schaduwgroepje een goede keus om in het begin een veilige stemming te doen en niet onnodig drama te creëren. Belg heeft te lang geen kant gekozen ben ik bang, en blijkbaar ook informatie weer doorgespeeld naar de andere kant, en blijkbaar hebben zij daar ook hun twijfels bij. En het is natuurlijk top dat wij dan met een schaduwmeerderheid overblijven, wat willen we nog meer!

Dus als Okwonko en Rik het ook goed vinden, zal ik morgen ook mijn stem op Belg inleveren, en dan vermoed ik dat het wel eens een 7-1 kan worden inderdaad.

Ik spreek jullie morgen nog, slaap lekker lieve vriendjes  ::bravo::

Praten ze zo ook in het leger? XOXO Love u guys, wil jullie nooit meer kwijt  ::love::

Kameraden,

Ik blijf er ook bij dat het stemmen op belg de beste keuze is. We bewaren nu de vrede, doen er straks alles aan om immuniteit te verdienen en mochten we toch weer een date krijgen op de eilandraad, hoeven we ons geen zorgen te maken aangezien we met z'n vieren de meederheid vormen.

Er blijven altijd meerdere scenario's open, maar ik hoop dat we met de groep een echte consensus hebben bereikt.

Ik stuur mijn stem straks ook in.

Gegroet,

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Reactie #14 Gepost op: 22-12-2021, 21:38:50 »
Brent zal ons inzicht geven in kamp lucht:

Nou, hier zijn we weer hoor! Het is nu zaterdag 11 september 2021 en Survivor 2021 is een weekje bezig. Tot nu toe ben ik zeer tevreden met hoe het spel gaat. Zelf heb ik nog maar weinig moves gedaan, dus dit zal eerder een korte biecht zijn. Voor de eerste proeven heb ik zowel de challenge van Water als die van Lucht gedaan. Ik had geen zin in Vuur omdat ik geen roaster op commando ben en die van Aarde heb ik maar geskipt omdat daar een paar saaie mensen aan meededen, daar had ik geen zin in! Dus ik ben de Jigsaw gaan maken en ik heb een opdracht verzonnen voor Lucht. Wonder boven wonder kreeg ik een paar dagen later bericht van de hosts dat ik beide proeven had gewonnen, dat had ik niet verwacht! Van Lucht kan ik nog verwachten dat er weinig mensen deze proef hebben gedaan, maar Water was de meest toegankelijke proef in mijn ogen. Dat boost natuurlijk wel mijn bescheiden ego!

Omdat ik zo succesvol was mocht ik vooraf alle schaduws zien en zelf kiezen wie ik mocht zijn. Ik was enorm aan het twijfelen, want ik wou in eerste instantie een schaduwaccount kiezen dat dicht bij mijn persoonlijkheid stond. Aan de andere kant weet ik dat mijn speelstijl niet populair is, dus wou ik uiteindelijk kiezen voor iemand die gewoon "aardig" kan zijn. Dat is een voordeel want dan ben je als schaduw wat meer geliefd, en de anderen krijgen de meer harde personages waarbij ze het vast moeilijker hebben om zich in te leven. Toen ik dat beslist had was het de vraag of ik voor iemand in mijn eigen kamp (Lucht) zou gaan kiezen, of voor iemand van een ander kamp. Desondanks ik weet dat ik rekening moet houden met twists (bv. reductie van aantal kampen, wissels binnen de kampen, etc.) ben ik toch voor Lucht gegaan om gewoon alle informatie bij mij te houden. In deze fase van het spel is je eigen kamp toch echt wel prioriteit en dat ga ik zo houden tot de situatie ernstig wijzigt.

Uiteindelijk werd ik Grace, en daar ben ik enorm blij mee. Ze is gewoon lief en gezellig, maar ligt ook dicht bij mij als persoon qua karakter. In mijn team zitten momenteel Grace, Tobia, Juma, Arnoud, DRenziboy, Noortje en Molfreak Arno. Het is wel handig aangezien ik met de meeste van deze mensen niet zoveel heb en ik handig een 'kampband' kan opbouwen met deze mensen. De mensen die me nauwer aan het hart liggen (Ricardo, Bjornn, Aurynn, Spacy) zitten in andere kampen. Dat kan handig uitpakken voor later. Ik kreeg bij aanvang van het spel ook een berichtje van B&W dat hij het super leuk vond dat ik meedeed, dus daar zie ik ook wel nog een toekomstig bondje in. Nuja, mijn focus ligt momenteel op Lucht en de challenges.

We moesten twee opdrachten doen. De eerste opdracht was een vlag maken (luxeproef) en de tweede opdracht was een schaduwaccount maken (immuniteitsproef). Voor die vlag heeft niemand, behalve DRenziboy, moeite gedaan. Eerlijk is eerlijk, als we die vlag van Drenzi hadden ingezonden, dan waren we gewoon laatste geweest. Ik heb mijn schouders onder de vlag gezet en heb eigenlijk alles gedaan, maar Lucht is best een tricky thema hoor. Alle andere elementen hebben iets 'tastbaars', maar lucht heeft dat niet echt. Ik vond het net leuk dat er met gepersonaliseerde fonts werd gewerkt, maar dat ene jurylid weet gewoon niks af van design. In ieder geval werden we derde, maar wonnen we er niets mee. Achja, volgende keer beter. De andere opdracht ging beter, desondanks weer een paar mensen al het werk deden. Als ik die Mangatar niet had gemaakt, dan was er niets van in huis gekomen. Ik heb het gevoel dat mijn team (zowel schaduws als echte deelnemers) een beetje low-energy is. Dat vind ik best jammer, want ik wil net heel energiek kunnen spelen maar word een beetje tegengehouden. Gelukkig wonnen we die immuniteitsproef Ik probeer bescheiden te zijn, maar zonder mij zaten ze nu gewoon op de Eilandraad te kniezen.

Juma is objectief de leukste schaduw van ons team. Door een beetje te babbelen ben ik te weten gekomen dat Ricardo de bestuurder van dit account is. Dat pakt voor mij zeer goed uit, want dan zit er een bondje in. Aangezien ik ook Grace ben (Ricardo weet dit niet) en enig contact heb met Molfreak Arno kan dat een ideale situatie zijn om een stevig blok te vormen bij een Eilandraad. Hij is nu ook bang dat zijn kamp hem uit het spel zal stemmen, wat me zou verbazen. Binnen Upepo (Lucht) hebben we met de vaste deelnemers een beetje afgesproken om eerst de schaduwen uit het spel te stemmen wanneer dat noodzakelijk zou zijn. In ieder geval kan ik met een gerust hart zeggen dat ik het een leuk spel vind en dat ik sowieso niet de eerste zal zijn die het spel zal moeten verlaten aangezien ik nu een exotische cocktail mag drinken aan het strand al wachtend op de volgende proeven.

Goed idee Juma. Ik ben opgelucht dat we niet naar de eilandraad hoeven. Jullie?

Idol?
Hdd

Tegen wie gaan we nou strijden?

Hoi allemaal,

We moeten niet vergeten naar te denken welk kamp we willen uitdagen aankomende week.
Ik heb eerlijk gezegd geen sterke voorkeur. Tijd voor een kleine sterkte/zwakte analyse?

Vuur: Waren het zwakste in week 1, maar ik denk wel dat dit wat vertekend. Ik schat de reguliere spelers hier best hoog in. Denk dat zij hoog scoren op tactische spellen waar je vaak online voor moet zijn.

Lucht: Hebben ons verslagen, hebben sterke spelers. Juist ook op het gebied van creativiteit denk ik. Ook als het op samenwerking aankomt is dit denk ik een sterk kamp.

Water: Dit team scoort denk ik vooral hoog op kennis en puzzelen. Ik zou ze op creativiteit wat minder ingeschat hebben, maar dat deden ze dus wel weer goed.

Over de schaduwen weten we nog niet echt iets. Dus dat maakt het lastig.
Ik heb geloof ik niet echt een sterke voorkeur. Alles hangt af van het thema en ik denk dat er niet echt een overduidelijk sterkste of zwakste kamp is.

Ik heb een lichte voorkeur voor water, maar de andere opties zijn ook goed.

Empatische Sanmol:

Lieve schat dan toch ook. Wat een nare situatie om in te zitten. Hopelijk word je snel beter Denzel.

Ik denk zelf dat vuur de grootste mess is en dat we daar een goeie kans tegen maken. maar ik heb verder geen sterke voorkeur  ::jaja::

Ervaring?

Ik zeg ook Vuur. Die gaan wij eens flink roosteren!

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Reactie #15 Gepost op: 22-12-2021, 21:40:31 »
Bjorn zijn gedachten over zijn vurige kampgenootjes:

Kandidaat: Bjorrn - Kamp vuur ( Schaduw: Stien - Kamp aarde )

Hoi biechtstoel,

Aflevering 1 zit er bijna op. En het was gelijk een interessante voor mij  ;D.
Tijdens de proeven voelde ik al aankomen dat het de verkeerde kant op ging voor kamp vuur.
Zowel onze vlag als onze mangatar zagen er niet veelbelovend uit, dus ik ben op tijd begonnen met kletsen met mijn kampgenoten.
Ik heb het eerste met Sanmol gebabbeld. Hen haatte mij nogal tijdens Sequester omdat hen team Brent was en ik won van Brent in de finale, dus die relatie wilde ik al vroeg herstellen om uit de problemen te blijven.
Dit lukt best goed volgens mij, Sanmol praat veel tegen me op discord en we hebben de stemming ook goed besproken. Verder heb ik gebabbeld met de andere echte spelers, SpacyColours en Auryyn. Ook allebei aardige mensen en voor nu vertrouwen ze me wel denk ik.
Spacy gaf wel al meteen aan dat ie wel weet hoe gevaarlijk ik kan zijn in dit soort spelletjes, dus guess what Spacy, over een tijdje ga je eruit  ;). Nu nog niet though, ik heb mensen nodig om m'n kamp en heb nog niets heel stabiels weten op te bouwen, dus voor nu pas ik op  ;D.

Mijn grootste vriend van de schaduwaccounts is Gijs, dat is ook gelijk de meest actieve schaduw (de enige eigenlijk) in ons kamp en wij hebben beloofd elkaar te beschermen. Probleempje is echter, Gijs is denk ik mrChipie. Mijn grote vriend van Sequester, die helaas een heel groot mes in zijn rug heeft ontvangen met mijn naam erop tijdens de final 4 van dat spel.
Voor nu staat ie aan mijn kant, maar ik vertrouw er niet op dat dat zo blijft dus ik wil eerst striken..

De rest van ons kamp is inactief as fuck. Jungmoon en Jennifer geven ons nog wel het gevoel dat ze wat actiever of nuttiger gaan worden, maar Denzel is echt invisible geweest de afgelopen dagen.
Het kamp leek in al mijn gesprekken heel eensgezind: dan maar Denzel eruit en met een zo sterk mogelijk kamp verder. En dat vind ik ook de beste keuze. Alle echte accounts hebben al een beetje aangegeven dat ze liever met mensen spelen die ze kennen dan enge schaduwen, maar een echt verbond (waarvan ik weet) lijkt er nog niet te vormen. Wie weet komt dat nog, er is in ieder geval een meerderheid na deze eilandraad.

De tiebreaker van voorgaande stemmen vind ik een interessante. En ik zou Bjorn niet zijn als ik hier niet al meteen gebruik ga proberen te maken met als risico dat het volledig backfired. Hallo, we zitten in kamp vuur, we moeten wel villains zijn  ;).
Dus een 7-1 op Denzel wordt het alvast sowieso niet. Iedereen ''weet'' dat ik op Denzel ga, dus ik kan veilig iets anders doen. Ik wil dat Gijs een stem krijgt alvast. Een likeable schaduw, maar vermoedelijk Chipie. En zoals je zo ook in Stiens biecht zal lezen, gaat Stien het op Chipie gemund hebben, dus ik wil mijn kansen vergroten dat Gijs uiteindelijk kan worden uitgeschakeld zelfs als er geen meerderheid is  ::vergroot::.
Iknow, kleine kans dat dit van pas komt, maar ik leef voor een beetje chaos  >:D.

Tot volgende week,
Bjorn  ::zwaai::

Okwonko stemt:

Ik stem op Belg

Ik had liever Ricardo zien vertrekken, zodat het sterke drietal met brtdm en chips wat zwakker zou worden en Belg zich bij ons zou kunnen aansluiten, maar ik schik me naar de meerderheid en het leek me ook wel slim om na het initiatief nemen bij de schaduwaccounts wat belg doorvertelde niet weer meteen een diehard voorstel te doen terwijl ik zelf nauwelijks contact had met Belg. Ook voor het vertrouwen van de andere schaduwen lijkt me dit het beste  ::jaja::

Je girl Stien, uit het leger:

Schaduw: Stien - Kamp aarde ( Kandidaat: Bjorrn - Kamp vuur )

Hallo biechtstoel, je girl Stien hier, uit het leger  ::zwaai::

Nou waar het in kamp vuur nog vrij straight forward is, is er in kamp aarde al van alles gebeurd.
We wonnen de luxe proef dankzij brtdm en we verloren immuniteit  :-\\.
Liever andersom, maargoed  ::rofl::
Ik ben alvast een van de enige die met beide accounts naar de eilandraad moet denk ik, knappe prestatie van mezelf.
En in kamp vuur is er al een beetje echte spelers vs schaduwen aan de hand, waar Bjorn aan de goede kant zit, maar in kamp aarde is dat ook al.

Chip vertelde me alvast: we stemmen op Okwonko, want we vertrouwen de schaduwen niet zo en de rest heeft meer waarde in het kamp. Leuk Chip, target anders alvast een van de actiefste en creatiefste schaduw in ons kamp, en toevallig ook degene met wie ik al goede gesprekken heb gehad tijdens de proeven.

Okwondo was de eerste die echt liet merken graag met mij samen te werken, en ook echt het tactische spel wilde spelen. Vervolgens kwam ik ook met Rik in contact en hij straalde ook heel veel vertrouwen in mij uit, en die favour wil ik dus graag returnen. We realiseren ons het belang van deze eerste stemming. Chip is tegen de schaduwen, en hij werkt blijkbaar close samen met brtdm en Ricardo. Dat steken die 3 ook niet bepaald onder stoelen en banken.

Ze veranderde hun target in Erica. En dat was fijn, want natuurlijk wil Erica ook graag met ons samenwerken nu  ;). Het schaduwverbond in ons kamp is ontstaan, en we willen er alle vier loyaal aan zijn, dat laat iedereen goed merken en het is fantastisch  :D.
4 is nog net geen meerderheid helaas. Dus wilden we Belg aan onze kant krijgen. Dat is waar het mis ging though. Ricardo viel me ineens aan in het topic omdat ik aangaf aan iemand dat ik op hem wilde stemmen. Dit zei ik tegen Belg, dus Belg, wat doe je  :\'(.

En Ricardo noemde me een dictator, ugh.. echt niets in mijn bericht naar belg klonk ook maar een beetje alsof ik hem vertelde wat ie moest doen. Ik deelde enkel mijn twijfels en wat ik waarschijnlijk ging doen.

Dus ik ben niet blij met Ricardo, wat een kleuter. Maar ik ben ook niet blij met Belg  :P.
Op dit punt maakte ik me ook echt wel even druk, dit zou toch niet misgaan  :\'(

Gelukkig is het verbond van Chipie, brtdm en Ricardo weer heel flipflopperig aan het doen. Want brtdm vertelde me ineens heel uitgebreid dat ze waarschijnlijk op Belg gaan  ::rofl::.
Brtdm zijn bericht was wel heel fijn overigens! Hij vertelt me niet wat ik moet doen (ugh chipie) en hij valt me niet aan (ugh Ricardo). En hij snitcht niet (ugh Belg). Dus thanks daarvoor brtdm  ::hug::.

Voor nu lijkt het dus het veiligst voor ons schaduwen om ook op Belg te gaan. Hij leek de swing vote maar hij heeft nu beide kanten tegen zich gekregen, knap gedaan hoor Belg!
Ik vertrouw het drietal van brtdm, chipie en Ricardo nog steeds niet hoor, natuurlijk niet, dat zou dom zijn. Maar ik vertrouw mijn mede schaduwen wel  ::jaja::.

Dus ik heb vertrouwen. En hopelijk zit ik straks in aflevering 2 met een meerderheid in kamp aarde! Dat zou een fijn begin zijn. Duimen jullie mee?

Groetjes,
Stien  ::zwaai::

LUISTER NOU:

Wat ik vorige keer ook al zei is heel een kamp uitdunnen niet heel eerlijk en leuk. Dus ik zou voor water willen gaan die lijken me goed om te verslaan

Pijn in zijn hart wel:

Ik stem op Belg, na lang overwegen is het toch een keuze die we moeten maken... Ik heb met jou het minste en heb bondjes met de rest dusja :-\\ maar met veel pijn in mijn hart ::sorry::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Reactie #16 Gepost op: 22-12-2021, 21:46:01 »
Gijs wil een sterk team:

Ik stem op Denzel, ja je bent ziek niet geholpen met alles. we moeten een sterk team zijn en met jou zijn we dat niet

Hoi,

Ik wil mezelf saven. Ik stem dus op Belg. Het spijt me echt :(.

Idolssss?
Starlight

Lukie4

Swifty?

Puzzelweek tijd!
Wie van jullie denkt all round het beste te zijn in puzzels? Want dan kunnen we diegene het beste als eerste sturen.

Ik ben zelf goed in woordzoekers en cryptogrammen, maar over het algemeen is snel puzzels oplossen niet mijn ding. Bjorrn, jij gaf aan dat jij er wel goed in bent, dus misschien kan jij als één van de eerste gaan.

Ik kan het beste de slide en de sudoku. Cryptogrammen lukken mij dan ook nog als het moet. Bjornn is inderdaad een goede keuze voor morgen.



Ik neem aan dat ze deze bedoelen, en dan hoop ik dat er online ook een "bruut geweld"-optie is om deze puzzel op te lossen. ::hypocriet::

Nee die hebben we helaas niet

iDoLsS?

Focus

YCaris

Gijs kan goed puzzelen:

Heey :-* Ik ben redelijk goed in puzzelen! Alleen Japanse puzzels en Jigsaws gaan me wat moeilijker. Ik zou het liefst op een maandag dinsdag woensdag willen ::bravo::

LET OP, welke dagen van de week zien wij mrchipie hier beschikbaar? Hint: Het gaat nog belangrijk worden:

We moeten wel effe kijken wie wanneer kan, Er kunnen dus 2 niet meedoen. Ik kan sowieso super goed puzzelen. behalve bij de slide puzzel >:(

Zondag:
Maandag: Mrchipie
Dinsdag:Mrchipie
woensdag:Mrchipie
Donderdag:


Ik ben wel een prima puzzelaar. Onder druk ben ik iets minder sterk, maar ik durf deze challenge wel aan te gaan!

IDOL
Boredmonkey?

Belg vind het prima:
Ik zal wel aan de zijlijn toekijken  ;)

Dag kampgenoten,

Het sociale luik van dit spel ligt ver buiten mijn comfortzone. Dat wist ik op voorhand, maar soms doet een mens eens gek. Misschien zou ik er toch een beetje van gaan houden? Helaas. Na afgelopen week besef ik weer dat het sociale gekonkel echt niets voor mij is. Om te overleven in dit spel, zou ik mezelf anders moeten gedragen dan wie ik ben, mezelf wat verloochenen. En dan nog is dat geen garantie tot succes. De wil en energie om een andere versie van mezelf neer te zetten ontbreekt. Zeker omdat thuiswerken sinds kort bijna volledig is afgeschaft (wat overigens na mijn inschrijving plots is doorgevoerd op mijn werk).

Bij de komende eilandraad mogen jullie op mij stemmen, tenzij jullie liever iemand anders weg willen natuurlijk.

Voor de proef zal ik me proberen inzetten, maar puzzelen onder tijdsdruk op de werkvloer is uiteraard niet ideaal.

Groeten,
Arnoud / is wel duidelijk denk ik

Ik weet gelijk wie je bent.....Captain Obvious!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Reactie #17 Gepost op: 22-12-2021, 21:55:26 »
Jann scheld er gelijk op los in zijn eerste biecht:

Hoi K*j en Nicolucy!

Hier dan mijn eerste biecht. Zoals gezegd ben ik een beetje onverwacht het spel alsnog in gekukeld, omdat ik a la Jann me vaker voor iets heb opgegeven, waarna ik achteraf toch besloot dat ik er eigenlijk geen tijd of inspiratie voor had. Maar nu ik toch ingedeeld ben, ga ik ook met heel mijn lijf en leden voor het behalen van de overwinning. Aan vorige Surivivor-deelnames heb ik geweldige herinneringen. Vooral het aspect van een groep vertrouwelingen om je heen verzamelen en maar hopen dat je de pionnen goed hebt neergezet.

Wat dat betreft heb ik al wat connecties die wel veilig aanvoelen. Alleen nog in eigen kamp, dat wel. Met zowel B&W als Wouter heb ik een op een contact waarin we elkaar op de hoogte zullen houden van mogelijke gevaren en plannen zullen delen. Deze samenwerkingen hebben zich nog niet bewezen omdat we de eerste week nog niet naar de eilandraad hebben moeten gaan, maar ik heb het idee dat ik ze wel kan vertrouwen.

Een valkuil van mijn vorige deelnames is dat ik te graag meerdere lijntjes tegelijkertijd wil laten lopen, maar daar moet ik dit jaar maar een keer voor uitkijken. Daarom heb ik Niek ook nog niet apart aangesproken. Laat ik het voorlopig maar rustig bij die andere twee houden. B&W is sowieso een goeie om voorlopig in het kamp te houden, want hij is zo enthousiast dat ie beide eerste opdrachten in zijn eentje voor ons heeft bedacht en gemaakt.

Gelukkig zijn er de schaduwaccounts waarmee ik mijn drang naar connecties verzamelen kan lessen. Als Charlotte heb ik namelijk een Charlie-bondje met Artzy Charlie. Hiermee heb ik dus in mijn kamp de meerderheid al aan mijn kant (wat kan Charlotte toch goed rekenen hè).
En daarnaast probeer ik met mijn schaduw nu een romance uit met Jennifer van het vuurteam. Maar dat is een belegging in een ongewisse toekomst. Maar zou wel erg leuk zijn als dit nog eens ergens toe leidt.

Slechte luchtgrapjes is alles wat je krijgt van Lucht:

Yes, ik ben ook opgeLUCHT. Hihihi.

Hahaha ik had het niet eens door. ::tandpastasmiley::

En voor goeie tactieken moet je bij water zijn:

Mahjong was degene waar ik het minst op hoopte  :(
Heeft iemand nog een goede tactiek?  ;D

Grote bak koffie zetten en goed kijken en klikken! Succes Niek!

iDoL?
Schulz?

Ik kan geen Chinees teken meer zien  ::)

Ik moet alles zelf doen 2.0

Niemand heeft gereageerd, dat is wel een beetje jammer.

Het is nutteloos om mensen te laten puzzelen die niet kunnen. Aangezien Tobia aangaf morgen te kunnen schuif ik hem en mezelf naar voor voor morgen.

Mocht dat niet gewenst zijn, dan kan dit nog steeds aangepast worden voor de deadline.

En ook aarde moet vaart maken, dus stellen ze mrchipie voor:

Mocht er om 9 uur niemand gereageerd hebben, dan moeten we misschien voor mrchipie gaan want die had aangegeven morgen te kunnen.
Ik wil bij niemand een dag opdringen die misschien niet uitkomt of niet wil, maar ik wil ook geen consequentie krijgen omdat we te laat zijn  ;)

Misschien dus ook alvast meteen nadenken voor de dinsdag?

Beslissing:

Goed idee! Chipie en ik dan  :)

IdoOLLl>?
Megan

En daar is Mrchipie dan met het verlossende woord:

Ik zou liever dinsdag willen als dat kan?

Maar de keuze is gemaakt:

Dat kan niet meer

and so we go...

Hoezo? Ik heb niet eens toestemming gegeven dat ik dan wil of er iets over gezegd dat het goed was? ik zeg het nu niet voor niks, omdat er grote kans is dat ik weinig tijd heb

In lucht gebeurt er nog steeds niet zoveel:
Namasté,
Ja, er gebeurd hier niet veel. Ik was de hele dag aan het vissen. Ik wil op dinsdag wel.

Meanwhile bij Aarde krijgt Stien de schuld:
Ja ik ook, want weet niet meer zeker over morgen, lekker overleggen dit Stien ::)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Reactie #18 Gepost op: 22-12-2021, 22:00:59 »
Rik komt op voor zijn bondje:

Je hebt aangegeven dat je maandag beschikbaar was, en er moest een snelle beslissing gemaakt worden dus zo absurd is het toch niet?

Maar daar moet Mrchipie niets van weten:

Ja klopt. maar dingen kunnen veranderen en we hebben nog tijd om die beslissing te nemen? dus zonder overleg dikdrukken terwijl de andere persoon nog geen toestemming heeft gegeven of iets heeft gezegd vind ik persoonlijk heel raar en totaal niet overleggen

IIDOOOOL
Addie

Ik had het toen nog niet eens gezien ::rofl:: Maar prima. als we verliezen weten we aan wie het ligt >:( ::hypocriet::

Okwonko gaat het rustig te lijf:

We hadden geen tijd meer, dat was nu juist het probleem.... Er moest om 9 uur een beslissing zijn :(. En zoals in de regels staat nu; geen beslissing is automatisch verliezen.

Ik denk dat we met zijn allen alert moeten zijn om op tijd een beslissing te nemen om situaties als deze te voorkomen. Dat is een groepsverantwoordelijk imo en niet de schuld van 1 iemand.
Dus het is Chipie niet kwalijk te nemen als hij nu weinig tijd blijkt te hebben. Mocht dat zo zijn, so be it.
En zo vind ik het ook logisch dat Stien en ikzelf(want ik opperde Chipie ook op basis van eerder opgegeven beschikbaarheid) iets doen, omdat de deadline naderde.

Laten we de goede sfeer bewaken en knallen in deze proef!  ::hug::

En om meteen maar de verantwoordelijkheid te pakken als groep; Wie gaat er op dinsdag? Ik zou kunnen, maar woensdag en donderdag heb ik zoals het ernaar uit ziet net wat meer tijd.

Maar Stien is hier nog niet over uitgesproken:

Oh Jezus, geen idee waarom hij mijn bericht niet gewoon normaal verzonden heeft.

Maar wat ik zeg komt redelijk overeen met wat Okwonko zegt.
Ik heb het (zelfs na de tijd nog) dikgedrukt omdat we voor 9 uur een beslissing moesten nemen van Lucy. Dit gebeurde niet en aangezien jij had aangegeven dat je maandag kon en er 1 andere kampgenoot wel online was nog en dit voorstel ook deed, besloot ik het dik te drukken om een automatisch verlies te voorkomen.

Ik hoop dat wij ons in dit kamp veilig voelen om beslissingen te maken als er zulk risico op de loer ligt. Het laatste wat we willen is dat iedereen zijn mond houdt omdat ze bang zijn dat een beslissing direct afgebrand wordt toch?

En Mrchipie ook niet!

Nee maar dat bedoel ik, dan doe je toch jezelf en haal je niet een random iemand erbij

Er moesten 2 mensen meedoen. En als dat niet gebeurde zouden we het punt automatisch verliezen.
Lijkt het je beter als we als kamp besluiten geen beslissingen meer te nemen en in dit soort situaties altijd een punt te verliezen?

Lees je wel wat ik zei? ik was er toen niet. jij was in gesprek met okwando, dan ga je met hem toch samen die doen. Ik heb niks gezegd over of ik wil ja of nee

Wie is Okwando trouwens?

Nieky is nog steeds geen Mahjong fan:

Zaterdag 22:00: Bekendmaking puzzelweek



Zondag 10:00: Nieky gaat de game spelen



Zondag 11:00: We gaan Mahjong spelen



Zondag 15:00: Ik ben het beu



Ohja ruzie in aarde:

Okwonko zei letterlijk dat hij morgen niet kan? De enige info die we van jou hadden is dat jij wel kon. Doe eens even normaal chipie.

Ik stem je weg hoor!

Ik doe normaal, ik vind het gewoon raar hoe dit is gebeurd. zonder meedeweten mijn naam dikdrukken. thats all. als je dan zo aangevallen voelt moet je zelf weten. Maar als we verliezen, ik stem op jou! bij deze ::zwaai::

Okwonko duikt snel de biechtstoel in om te schuilen:

Tijd voor een biecht.

Belg weg. De goede vrede is bewaard. Prima.
Alhoewel goede vrede. Chipie zet heel het kamp op stelten. Ik wist gewoon dat dit ging gebeuren toen ik hem naar voren schoof. Maarja, deadline = deadline, een ander optie was er niet echt. Hopelijk ziet hij dat ook in.



Voorlopig nog niet, maar Stien gaat er met gestrekt been in. Dat zorgt er in ieder geval voor dat Chips een grotere hekel aan haar krijgt dan aan mij. Voorlopig lijkt me dat niet persé ongunstig.

Over Stien gesproken. Ik denk dat het Bjorrn is. Of Rik is Bjorrn. Maar ik denk echt dat ik hier met mijn schaduw met Bjorrns schaduw zit te plotten.
Ik hoop het eigenlijk niet, want Bjorrn is wel een soort natuurlijke bondgenoot. Zou eigenlijk fijn zijn als ik juist vriendjes heb gemaakt met iemand van de discord-bende.

Tot zover mijn biecht, toedeloe.

PS; die Nieky uit kamp Water is echt een lekker ding.

Zelfliefde is belangrijk!

en herinnert de twee dat ze samen moeten bogglen ;D

Dit wordt het meest gezellige potje Boggle ooit  ;D

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Reactie #19 Gepost op: 22-12-2021, 22:09:28 »
De aanval is de beste verdediging:

Je valt me toch ook duidelijk aan?
En "als er verliezen, ik stem op jou" dat is ook geen aanval zeker?
Chipie, ik ken je pas een week ongeveer maar je bent echt de grootste hypocriet die ik ooit ontmoet heb. Ik vind het jammer dat je zo'n negatieve invloed hebt op dit team, tenminste, naar mijn mening. Wat de rest vindt mogen ze zelf oordelen. Dus je ziet maar, ik hoef je niet meer te spreken in ieder geval.

Okwonko zit nog steeds in de biechtstoel:

Ik pak de popcorn erbij hoor! Is dit nou die drama waar het steeds over gaat?



Maar voor de schermen is hij de verstandige:
Het kan me nu nog even niet schelen wie op wie stemt. Morgen gaan we proberen een potje Boggle te winnen. En dat kunnen jullie samen  :-*

Maar het woekert gewoon door:

Bullshit! Sorry maar volgensmij ben jij de grootste hypocriet en leugenaar hier hoor! vorige week beginnen met een all schaduw bondje om ricardo eruit te krijgen. die is boos terecht. en nu ga je in je eentje beslissen om mijn naam dik te drukken om te spelen. terwijl je ook een brtdm rik of erica had kunnen vragen op dat moment. wat jij doet is alleen spelen terwijl we een team zijn. en al achterbaks doen in week 1 en nu dit, sorry maar als er 1 negatieve factor is in deze groep, dan ben jij het die nu mij onder de bus gooit terwijl ik alleen maar het raar vind wat jij doet atm en alleen een beslissing neemt zonder mijn medeweten.

Maar Stien heeft in het leger gezeten en is het zat!

Chipie, ik ben het spuugzat dat ik beschuldigd wordt van een complot beginnen tegen Ricardo en nu beschuldigt wordt van een egoïstische keuze maken terwijl ik enkel handel in belang van het kamp

Ik heb jouw naam dikgedrukt NA DE TIJD dus tijd om te overleggen was er letterlijk niet. En ik daag je uit. Gooi het "bewijs" van mijn complot tegen Ricardo maar open en bloot, want het bestaat letterlijk niet. Ik heb gezegd dat ik overwoog om op Ricardo te stemmen, EN DAT MAG. Dit is een spel waarin je elkaar wegstemd chipie. En ik wilde dat tactisch doen. Maar ik kan het ook wel zoals Expeditie Robinson doen hoor. Stemmen op de persoon die ik het minste mag. Maar ik weet niet of jij daar zo blij mee moet zijn, want dat zou elke keer een stem voor jou zijn...

Meer dan één dramaqueen op dit eiland? :o

En ik maar denken dat ik drama queen ben ::rofl:: Schat, Ricardo wordt boos om een reden, alleen op hem stemmen dat is niet perse iets om woest op te worden op het eiland op een random moment. en oh is dit een spel waar je mensen weg stemt? en oke als we tactisch gaan spelen en ook mensen eruit gooien die we niet mogen. dan bij deze. als we verliezen pak je koffer maar alvast, want schat your next bitch ::zwaai:: :-* Oh en dit is wel een aanval btw ;D Succes met je spel morgen ::zwaai::

Stien wil concrete voorbeelden:

Goed, laat die reden zien dan waarom Ricardo boos is?
Ik ben ontzettend benieuwd.

In kamp vuur ruikt Gijs de drama van Aarde:

Oke dus ik morgen, Sanmol woensdag en de rest?

En aan Mrchipie zijn bericht te zien, is er in dat andere kamp iets aan de hand ::vergroot:: 8) >:D

Oh en de rest van aarde staat voor vrede hoor:

Dag bloempjes!

ben ik even een dagje mezelf aan het afzonderen geweest om allemaal volleyballen van bladeren en ons visnet te maken, kom ik terug in een verhitte discussie. we  zijn toch zeker kamp vuur niet?
Nee, wij zijn kamp aarde, dus laten we aardig blijven!


O komende week heb ik eindelijk wat meer tijd, dus ik wil best dinsdag als hier nog niemand staat. ik ben het overzicht een beetje kwijt, maar een andere dag is ook goed. Ik heb wel zin een leuk puzzeltje! hihi

Kom op, sta erboven allebei. >:(

Wouter zijn idol gokken worden ondertussen vermoeiend voor spelleiding:
Had je al antwoord gehad?
Anders: Nee

Nee op alles! en dan nog eens nee!

Ricardo bemoeid zich er ook mee:

Ah gezellig, ruzie. Laten we aardig blijven en niet zo vurig doen als die vuurlieden.

en ziet spoken!
Beste hosts,

Ik weet het niet zeker, maar onderaan het puzzelrad op de eerste foto heb ik volgens mij 2 idols gespot. Ik claim daar 1 van.

Kusjes Ricardo
(Wss zie ik spoken)

Net als Juma:
Namasté vrienden,

Ik weet het niet zeker, maar onderaan het puzzelrad op de eerste foto heb ik volgens mij 2 idols gespot. Ik claim daar 1 van.

Ik doe alvast een vreugdesdans,

Juma

Maar vind niets:

Haha dat is Jumar!

IIIIIDOOOOLLL?
Megan

HALLO DIE HEB JE AL GENOEMD OOK!

HIDM

Teamwork!



Gijs mag wél op de dinsdag!

Gijs gaat dinsdag gehakt maken van die Aardse sukkels.

Ik controleer het bord op een idolclue
n.e.e.


And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human