Auteur Topic: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten  (gelezen 1450 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Reactie #60 Gepost op: 23-12-2021, 11:03:50 »
Lezen lezen lezen:

Oh shit! Er gaan wel nog 2 mensen weg  ::oink::

Dan is sowieso 1 van ons de sigaar

Neen hoor, Charlotte is weg en er moet nog een tweede weg (zo interpreteer ik het)

We hebben dus Juma, Arno (met idol), Jennifer (met iets) en Brtdm (met iets)

Nu is het idd beter om Juma te houden ingeval dat ze de idol goed spelen.
Zo behouden wij volgende keer de macht.

Maar wie wordt het dan?

Gelukkig kan je de dubbele stem heen en weer gooien:

Ik draag de dubbele stem over aan die lieve, knappe en intelligente Nieky

Oooh gelukkig  ::rofl::
Slecht gelezen en ik zit in de les dus kon het filmpje niet luisteren.

Dan blijft mn voorstel staan dat Juma niet handig is. Arno ook onhandig. Spacy en Sanmol kan niet.

Dus Jennifer? Of Brtdm?
Mijn eerste ingeving zou Jennifer zijn, maar dat ligt mss qua idol meer voor de hand. Dus zo kunnen we brtdm ook redeneren.

We hebben nu iets meer de tijd. Dus hoor graag de reacties van de rest :)


Brtdm kan ook mss vanuit wraak.

Arno heeft een idol, maar zou hij die ook spelen op zichzelf nu?

Hmmmm

Waat? Welke opties hebben we nu nog? Sanmol en Spacy zijn immuun, Arno heeft de idol. Dat houdt Jennifer, Juma en Brtdm over.

Ik denk dat Arno de idol voor de zekerheid op zichzelf speelt.

Ik denk dat het handig is om Juma te houden voor de tegenstemmen inderdaad. Brtdm wordt dan ook een goede optie. Het is aan te nemen dat hij een bruikbaar item heeft gewonnen bij de veiling omdat hij informatie had over de veiling. Ik zie hem er ook wel voor aan om zo lang mogelijk aan dat voordeel vast te houden, dus misschien gebruikt hij het niet deze ronde.

Ik begin hoe langer toch te twijfelen.

De anderen weten ook dat Juma de meeste tegenstemmen heeft en dus voor ons aanlokkelijker  is om te houden, mss net daarom dat ze hem geen idol geven.


Stel dat het idd misloopt, is Juma er nog steeds en kunnen we bij de volgende stemming er 6-6  van maken, en gaat hij nog.

Stel dat het lukt, behouden we sowieso een meerderheid.

Juma lijkt me gwn de minst waarschijnlijke die ze een idol geven op dit moment.

Spacy maakt de inschatting ook:

Hej hej ::joehoe::

Jeetje, er is alweer zo veel gebeurt na mijn vorige biecht, ik kan het allemaal niet bijhouden. ::rofl::

Het is nu dag 24 en de eerste Eilandraad na de volledige samensmelting is in aantocht. Charlotte heeft het spel zelf verlaten, waardoor er nog maar één Eilandraad is in plaats van twee.

Zelf ben ik sowieso safe, want ik heb immuniteit gewonnen met het tekenduel, en op Jennifer ga ik een idol inzetten. Ik heb nu dus twee Idols in bezit: eentje die ik eerder al gevonden had (en waar nog steeds niemand anders in het spel vanaf weet ::hypocriet::), en de idol die bij de Eilandraad lag. En dan te bedenken dat het er drie hadden kunnen zijn als die !@#$% DRenziBoy me niet nèt voor was geweest bij die biechthut, maar oké, ik mag eigenlijk niet klagen. ;D

Hoe ik aan die andere idol kom? Via Brtdm wist ik dat ik bij de veiling voor de zak snoep moest gaan, en daarin vond ik deze clue:

"Gefeliciteerd, de idol ligt binnen handbereik namelijk op de Eilandraad. In het spreekgestoelte waar D*N of Lucy staat zal je de idol kunnen zien. Pak deze openbaar tijdens de eilandraad als je hem toe wilt eigenen."

Ik heb aan Arno gevraagd of hij de Idol wilde pakken en die vervolgens via PB naar mij te sturen. Hij had een vogel gekocht bij de veiling, dus het is logisch om te denken dat hij degene was die daarmee een clue vond, en hopelijk denkt men nu dat hij de Idol heeft en op zichzelf gaat inzetten. Dat maakt de kans dat ze op hem gaan stemmen wat kleiner, en dus meer kans dat ze op Jennifer gaan. Want hoe gek dat ook klinkt, een meerderheid op Jennifer is het enige scenario waar ik op kan hopen.

Het kamp is momenteel volledig in twee groepen verdeeld, waarbij ik/Jennifer/Arno/Brtdm/Juma/Sanmol in de minderheid zijn. Het vertrek van Charlotte betekent dat als we nu nog iemand van de anderen eruit kunnen krijgen, het speelveld in principe weer gelijk is. We hebben nog niet bepaald op wie we gaan stemmen, maar eigenlijk is Okwonko de enige logische keuze, want via Juma weten we dat hij een extra stem heeft gekocht bij de veiling.

Een meerderheid op Jennifer krijgen en zelf op Okwonko stemmen is dus onze enige kans om weer wat meer macht in het spel te kunnen krijgen. De vraag is alleen of ze ook op Jennifer gaan stemmen? Sanmol en ikzelf zijn immuun, en op Arno stemmen zou vanuit hun perspectief heel riskant zijn. Dan blijven Brtdm, Juma en Jennifer over. Brtdm en Jennifer hebben allebei op de veiling ook een gesloten item gekocht. In die van Jennifer zat... helemaal niets. ::) En Brtdm zei dat zijn item iets was waarmee hij van één Eilandraad-stem kon bekijken van wie die afkomstig was. Ook weinig waard dus. Maar de anderen weten natuurlijk niet wat er in onze kistjes zat. Wat trekken ze daar voor conclusies uit?

Zelf zou ik in hun positie nu op Juma stemmen, die geen items heeft en al wat stemmen tegen zich.

En dus zit ik nu heel erg met het dilemma van wat ik met mijn andere idol wil doen. Ga ik hem inzetten op iemand anders, en zo de kans vergroten dat we Okwonko weg kunnen krijgen? Of bewaar ik hem voor een later moment om voor mezelf te gebruiken?

Oorspronkelijk zouden er twee Eilandraden komen, en was mijn plan om beide keren een Idol op Jennifer in te zetten. Als Spacy zou ik mijn immuniteit dan bewaren voor de tweede Eilandraad, en er vanuit gaan dat ze in de eerste Eilandraad niet het risico zouden nemen op Spacy te stemmen. Dan was ik dus twee Eilandraden achter elkaar (zo goed als) safe geweest. Maar nu zit ik een beetje met een luxeprobleem. Als ik volgende week geen immuniteit win, dan zit ik in de volgende Eilandraad met twee accounts en slechts één Idol. Als ik hem dan wil gebruiken, moet ik dus gokken dat ik hem op het juiste account inzet, en als ik hem niet inzet, heb je kans dat ik met Idol en al naar huis wordt gestuurd.

Maar ja, je weet het nooit. Stel dat ik wel met één van mijn accounts immuniteit kan winnen, dan kan ik dus mijn Idol op de ander inzetten en ben ik wederom volledig safe. En hoewel het huge zou zijn om nu Okwonko eruit te krijgen, vind ik het een te groot risico om daar mijn andere Idol aan te verspillen. Dus. We'll see! ::joehoe::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Reactie #61 Gepost op: 23-12-2021, 11:13:50 »
En verbetert zichzelf:

Gebeurd*. ::schaam::

Sanmol heeft immuniteit!

Week 10

Dit was een mega lange aflevering voor mij. Er leek maar geen einde aan te komen! Eigenlijk heb ik veel geluk gehad dat Brtdm en Charlotte mij de immuniteit gunde bij het kamertje claimen. Anders had ik nooit zoveel visjes gekregen. Toch heb ik er alsnog aan moeten werken hoor! Het kwam niet uit de lucht vallen. Ik ben ook enorm trots op onze groep deze week. Wij hebben allemaal zoveel visjes binnen geharkt door onze best te doen in de proeven. Brtdm, SpacyColours, Molfreak Arno en Ricardo jullie zijn toppers  ::bravo::. Hopelijk werkt ons plannetje om de aarde/water alliantie Nieky, WouterV, B&W en Bjornn er uit te krijgen. Joe Joe.

Bjorrn stelt Juma voor:

Mij lijkt Juma ook de meest onverwachtste dus ik zou daar zeker mee akkoord gaan  ::jaja::.
We hoeven Juma niet te houden voor als het mis gaat en 6-6 wordt, want als het mis gaat en 6-6 wordt dan is Juma er dus blijkbaar niet uitgegaan en dan blijft dat een optie  ::ok::.

Ik stem op Juma

(Ik denk overigens dat ik een goede kans maak om eruit te gaan, want ik krijg 99% zeker weer de stemmen van Sanmol/Arno/Juma/Spacy/Brtdm en ze hebben advantages)

Wouterv:

Hier ben ik weer, en man wat is er veel gebeurd.

Allereerst, de swap. Het pakte goed voor mij uit aangezien ik in een kamp bleef met Charlotte en Charlie (mijn schaduw). Ik verloor wel Nieky en BW maar ik kreeg Okwonko (Nieky's Schaduw) en mijn maatje Bjorrn. We hadden sowieso de meerderheid.

Nieky had de kans om 1 persoon te kiezen die in zijn kamp mocht blijven en hij koos mij bij Okwonko te zetten (jeej).

Het doelwit was duidelijk: Brent. Brent was in het andere kamp aan het jagen op Nieky of BW en in mijn kamp wou die Charlie eruit. Tja, als je gaat voor mij en mijn bondgenoten moet ik wel op je stemmen. (ook al vind ik je zeer aangenaam als persoon).

Wij vormen samen kamp Modder (naar Aarde en water) met een beetje vuur want Bjorrn zit ook bij ons aangezien zijn schaduw in aarde zat maar hij in vuur. Leuk, want ik kan wel samenwerken met Bjorrn.

Brent probeerde mij te overtuigen dat het dom was om samen te werken met Nieky/BW/Bjorrn want zij hebben een aardebondje. Wat hij (en gelukkig niemand weet) is dat ik in dat bondje het beste geplaatst bent van iedereen. Nieky en Bjorn willen beiden met mij naar de finale-eilandraad en BW wou dat ook (maar eerst moet ik nog eens wat persoonlijk contact hebben met hem) :).

Charlie overleefde de stemming en Brent mocht dubbel vertrekken maar toen kwam de battle-arena en Spacy daagde direct Charlie uit in een artistiek duel.  Ik ben niet kunstzinnig en mijn tekening trok op niet veel dus hij won wel maar toch was het niet slim om Charlie uit te dagen. Als je iemand met 2 accounts een account wil afpakken, neem je best de account met het minst aantal tegenstemmen, niet de meeste. Charlie had 6 tegenstemmen, die moest je houden omdat die simpeler uit te schakelen is in de toekomst. Stel dat Erica won van Nieky, was het 7-7 geweest en was Charlie a sitting duck, nu gaf je ons de kant om een gemakkelijke Juma-stemming te hebben in dat geval. Gelukkig won Nieky en is het 8-6.

De veiling bracht wat roet in het eten, want ons eerste idee was Sanmol of Arno stemmen (omdat dat de minst verwachte zijn waarop ze een idol zouden spelen) maar Sanmol werd immuun en Arno heeft de idol. Dus moeten we kiezen tussen Juma, Brtdm of Jennifer. Jennifer is Spacy en die heeft 2 accounts en Brtdm lijkt als target logisch dus stemmen we op Juma (die hadden we graag nog gehouden door zijn groot aantal tegenstemmen maar helaas).

Een verrassing (of eigenlijk ook niet) was dat Charlotte opgaf. Jann was minder online en privé-zaken. (hoop dat alles ok is). Dit geeft weer een mindere buffer maarja het is niet anders.

Als alles goed gaat, verspelen de andere de idol, Juma gaat en we hebben een 7-5 voordeel. (en we hebben een extra stem van Nieky). Mijn bondgenoten hebben nog 2 accounts en zijn daarom grotere doelwitten dan ikzelf :). Als we dit kunnen uitspelen, halen we zo de laatste 7 en dan wordt het lspannend met mijn bondgenoten die alledrie nog 2 accounts hebben. Mss overtuig ik ze wel om er allemaal 1 account van te maken en het zo gelijk te trekken naar de F4. Als me dat lukt, zit ik in de F4 met alleen maar mensen die me willen meenemen. :p

Kortom, het lijkt er goed uit te zien, maar mogelijk over een paar uur speelt Arno zijn idol goed en komen er 6 wouter stemmen en is het bye bye (ik hoop van niet)

Nog niet:

Ik stem op Juma.

Hopelijk wordt dit niet Owkonko's einde. Maar spannend wordt het wel  ::jaja::

Juma stemt op Juma?
Uhm dit was niet de bedoeling, ik bedoelde Okwonko. Sorry drukte met Bier drinken bij de voetbal.

Spelen of bewaren?

Ik stem op Juma

Na lang wikken en wegen: Mijn dubbele stem bewaar ik nog even. Het kan daardoor vanavond misgaan (ook voor Okwonko) Maar dan kunnen we later met die stem nog wat herstellen. De kans dat het goed gaat is ook aanwezig en dan kan ik de stem later nog goed gebruiken. Met de idol kan het nu toch een verspilling zijn vd stem.

Spelen!

Ik stem op Okwonko, en ik zet een Idol in op mezelf (Jennifer).

Wat Okwonko blij maakt:

Een idol geflusht waarvan we het bestaan niet wisten (alhoewel Spacy wel net als DRenzieboy de hint had. Of misschien had DRenzie hem wel helemaal niet...)

Maar dus een idol geflusht, de stemming overleeft. En de dubbele stem terecht uitgespaard. Het survivorleven is mooi de laatste weken  :D



Juma's afscheid:

Bedankt hosts,

Ik heb me tijdens de meeste proeven goed geamuseerd en weer het gezellige gevoel van het forum ervaren in de bondjes waar ik in zat. Ik excuseer mij voor mijn zoutige gedrag van afgelopen week. Ik had een beetje het gevoel van Klein Duimpje tegen de reus. Ik heb gewoon door mijn eigen agenda sinds het eitje doorgeven niet meer het gevoel gehad nuttig in het spel te zijn. Nogmaals bedankt voor de proeven, toch de samensmelting behaald en ik weet zeker dat jullie er een prachtig slot van zullen maken ::bravo::.

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Reactie #62 Gepost op: 23-12-2021, 11:21:54 »
Paar afleveringen te laat sanmol!

Ik kijk in de waterput ::vergroot::.

Ik pak een ladder en kijk in de waterput.

Oké Angelina

Nieky de gamebot met zijn SWOT analyse:

Zoals beloofd vorige week, even een SWOT analyse van de concurrentie. Wie zijn de F12?

Bjorn/Stien: Zit er nog met 2 accounts in en werkt lekker met me samen. Ik ben geneigd hem te vertrouwen en hij lijkt me nog steeds een goede optie om mee naar de finale te gaan. Iedereen haat hem (anti-bjorn-bondje), in de proeven presteer ik wat beter en mocht ik onverhoopt niet winnen dan kan ik prima leven met hem als winnaar.

Wouterv: Heb het gevoel dat hij superloyaal is. Speelt het spel eigenlijk een beetje saai (lift mee op het Rik-Stien-Okwonko begin) en is daarom ook een goede optie om in de finale tegenover te staan. Tactisch weinig bijgedragen dit spel.

B&W/Rik: Voor hem moet ik denk ik ontzettend op mijn hoede zijn. Ook nog 2 accounts, goed tactisch inzicht en op het goede moment een idol gespeeld. Bovendien heeft hij ook nog contactjes met het anti-bjorn-bondje. Deze jongen is voor mij de topfavoriet om dit seizoen van Survivor te winnen. Liever niet tegen hem in de finale dus. Ik ben door de contactjes met de rest ook nog op mijn hoede voor een eventuele flip.

Brtdm: Ontzettend sterke speler. Gaat ook met deze account mogelijk nog ver komen. Jammer dat hij niet aan onze kant is gebleven. Wellicht was hij daar laatste wiel aan de wagen geweest door het begin vh spel en kamp aarde. Dus wat dat betreft snap ik de flip wel, maar toch hadden er aan onze kant ook gekke dingen kunnen gebeuren. Ik speel liever niet tegen hem in de finale.

Spacy/Jennifer: Ook een hele sterke speler. Kan elke proef winnen. Blij dat we de idol geflusht hebben. Ook geen ideale tegenstander in de finale door het neerzetten van een leuk karakter en actief spel. Tactisch inzicht ontbreekt soms. Dat blijkt uit de split-vote in vuur. Uit de blunder om Charlie uit te dagen en niet wouter. En uit deze niet juist gespeelde idol (alhoewel dat een beetje gokken blijft).

Sanmol: Enerzijds een ontzettende charmeur. Praat met iedereen en weet veel mensen voor zich te winnen. Anderzijds lekker temperamentvol en ruziezoekend met bv. Bjorn. Praat nu ook een beetje met mij. Dat vind ik op zich wel fijn. Zoals ik vorige week uitlegde hoop ik dat dat ergens ooit de stemmen van mij afhoudt (dat lukt nog niet echt  ::rofl::)

Molfreak: Praat ik ook een beetje mee, dat vind ik sowieso erg leuk want ik kende hem helemaal nog niet. Leuke kandidaat en leuk dat ik toch nog wat nieuwe mensen leer kennen. Dat was ook wel een beetje de insteek van Okwonko/schaduw aan het begin van het spel om onbevooroordeeld nieuwe mensen te leren kennen. Uiteindelijk blijkt dat dat door dubbelaccounts toch niet lukt. Volgende keer met alleen maar schaduwen? 
Enfin: Molfreak heeft nog een idol. Dat wordt link. We gaan nu voor een week complete radiostilte om hem onzeker te maken.

En zelf ben ik ontzettend trots dat ik met 2 accounts de f12 heb gehaald zonder iemand te hebben hoeven naaien tot nu toe. Ook individuele winst in proeven en mooie bijdrages in de kampen. En behalve de ei-week nog geen frustraties gehad over mijn deelname qua tijd en energie irl. Het gaat gewoon heerlijk en hoe het ook afloopt. Het is een mooi seizeoen.
Ik probeer uiteraard te winnen, maar als oud-winnaar lijkt me dat toch nog een beetje een utopie  ;D

Maar in de app zijn ze het niet eens met elkaar:

Felle discussies ineens in de app over wie weg te stemmen

Wouterv wil Sanmol weg
B&W wil Brtdm weg
En ik wil Jennifer weg

Dan is er ook nog een idol in omloop.
Spannend! Morgen een knoop doorhakken maar ik krijg vast mijn zin.
Wellicht ligt Jennifer teveel voor de hand en wordt er een idol gespeeld. Maar Spacy moet ooit weg. Iig met 1 account. Die gaat nog veel proefjes winnen hoor  ::jaja::

Anderzijds. Als Molfreak nu een idol op iemand speelt en de vorige ronde (toen het er qua numbers echt om ging) niet. Dat zou ook ietwat vreemd zijn.

Ik realiseer me ineens hoeve geluk we met random.org hadden met die dubbele stem en het opstappen van Jann    ::oink::

Bij Sanmol zijn de rapen gaar:

Week 11

Al 11 lange weken zit ik op dit eiland. Ik wilt nog niet gaan, maar zie ook in dat de kans dat ik ga op de dag realistischer word. Vorige ronde heeft SpacyColours een gok genomen om de immuniteit op Jennifer te gebruiken. Dat viel toen niet lekker uit. Ik wil niet degene zijn, maar ik heb letterlijk in de groeps PM gezegd dat ze op Juma zouden gaan. Die had immers geen enkele troeven gevonden en was de makkelijkste keuze. Toch snap ik wel dat SpacyColours niet Jennifer wou verliezen. Vanuit zijn perspectief is ze een handige troef om te hebben.

Ook blijkt mijn "nep bondje" met Nieky ook niet van enkele toevoeging vanuit zijn kant te zijn. Dus de rapen zijn helemaal gaar! Het vertrouwen in het upepo/moto bondje is ook een beetje geschaad met Brtdm. Hij was heel erg stil in de groepschat en met de kennis van vroeger dat hij close was met Bjorrn en Okwonko zou hij zomaar over zijn gesprongen naar dat groepje. Het ziet er niet heel erg positief uit voor ons. Maar niet gevreesd ik heb nog een geheim wapen. Wat dat geheime wapen is hou ik nog even geheim. ::vergroot::.

Bjorrn maakt een move?

Ik stem op Jennifire.
En ik zet mijn hidden immunity idol in:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Overgooien met jezelf woohoo:

Oja en mijn dubbele stem zet ik dus nog niet in en ik draag hem weer over aan wijze Okwonko  ;D

En daar komt de volgende flip:

Hoihoi, daar ben ik weer.

Ik heb heel lang nagedacht over wat ik wil doen in het spel. En misschien verklein ik zo mijn kansen, maar dan heb ik in ieder geval het heft in eigen hand genomen.

Mijn stem gaat naar
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Groetjes,
B&W

Het gaat helemaal mis!

Zul je altijd zien. Biecht ik 1 keer niet paranoia voor een eilandraad. Gaat het niet volgens plan  ::rofl::

Ik kom hier later op terug  :P

Bjorn en ik (en wouter?) Wilden niet met B&W naar de finale. En zijn contactjes met de rest vielen op. Dus het lag voor de hand dat dit een keer ging gebeuren. Maar zo vroeg snap ik écht niet. Dan is ie zelf ook de pineut.

Maar om me tactisch toch nog een beetje slim te laten lijken. Ik heb met beide accounts dezelfde lijstjes (op vraag 1 na) ingeleverd bij touchy subjects. Dan wordt raden makkelijker :)

Niet dat je iets aan immuniteit hebt met 2 accounts en geen idol   ::rofl:: Dan stemmen ze doodleuk op de ander.

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Reactie #63 Gepost op: 23-12-2021, 11:25:36 »
Spacycolours gaat op zoek naar de volgende idol:

Ik doorzoek de Waterput. ::hypocriet::

En nog een vraagje; tellen de stemmen die Jennifer tijdens deze Eilandraad heeft gekregen nog wel mee voor een eventuele tie-breaker in de toekomst?

Vertel onze wijze Okwonko, hoe gaat deze casus goed aflopen?

De rookwolken zijn opgetrokken en ik heb mijn beste Sherlock Holmes capaciteiten van stal gehaald over de casus van de afgelopen eilandraad.



B&W flipt. Dat an sich viel een keer te verwachten. Maar ik vond dit nogal vroeg. En de reden die hij geeft slaat kant nog wal. 'Hij denkt niet dat het zijn kansen vergroot maar vond het tijd om iets te doen'. Een beetje doorvragen leert dat hij bang was om van mij en Bjorn te verliezen in de finale. Gek dat perceptie zo anders kan zijn. Wij denken juist van B&W te verliezen....

Maar áls je flipt. Doe het dan goed. Ik bedoel; nu wordt er ook (weer!) een idol onnodig ingezet. Blijkbaar vertrouw je elkaar dan ook voor geen meter.



Maar; het wordt nog maffer. Brtdm en Molfreak geven aan hier totaal niks vanaf te weten. Waarom zou je dan flippen? Waarom zou je alles riskeren? Dan moet je een mooie deal met Spacy hebben toch? Maar die zet een idol in?

Conclusie: Het is een move om een move te maken. Niet echt doordacht en Spacy vertrouwde het blijkbaar ook niet. Niemand vertrouwd B&W op dit moment nog écht. En hij had echt de sterkste positie om het spel te winnen. Dat kan nog steeds, maar wat heeft hij het zichzelf lastiger gemaakt  ::ohno::

Speltechnisch zijn we nu flink aan de bak. B&W lijkt nog steeds met ons te willen samen werken en het liefst op Brtdm te gaan. Brtdm wil het omgekeerde. Dus nu moeten we een keuze maken. Met B&W hebben we een account meer, maar de vraag is nu. Wie is te vertrouwen...... Dikke kans dat we er gewoon 1 voor 1 uitliggen, want terugflippen dat doet alleen Jann  ;D.
En als dat gebeurt. Dan schiet mij maar lek. Dan spelen we dit spel met idioten  ::)

En niet alleen een overzicht bij zijn eigen kansen, maar ook de blunders van anderen worden goed bijgehouden:

Oja, voor ik het vergeet: De tactische blunders van Spacy-lijst. Altijd handig in een finale óf als jurylid. Want het begint een lang lijstje te worden  ;D

- Een compleet mislukte split-vote in kamp vuur waardoor bondgenoot Aurryn eruit ligt
- Charlie uitdagen i.p.v. Wouterv waardoor er geen kans meer is op een meerderheid (i.v.m. tegenstemmen).
- Een idol onnodig spelen op Jennifer
- Nog een keer een idol onnodig spelen op Jennifer op het moment dat B&W flipt.
- En dan ook nog op Bjorn stemmen en niet op Stien, terwijl Stien geen tegenstemmen had en Bjorn wel.

Proeventechnisch is Spacy een van de sterkste hoor. En hij is ook een leuke concurrent die ik al van het begin af aan hoog inschat. Maar hier ben ik in de finale hoe dan ook benieuwd naar. Of het nou als jurylid is of als tegenstander.  ::jaja::

B&W speelt nu alle kanten van het bord:

[Week 10, Dag 68, Biecht 6]
Ik heb dit spel een andere wending gegeven. ;D

Ik zat (vast) in een sterke alliantie met Bjorn, Nieky en Wouter en hun schaduwaccounts Stien en Okwonko. Het is een alliantie waar ik me niet heel goed meer in voel omdat het misschien wel te sterke spelers zijn en ze vaak niet echt luisteren naar mijn suggesties. Toch heb ik een final 3 afspraak gemaakt met Nieky en Bjorn en denk ik niet dat ze mij zullen verraden. Daarbij ben ik aan de praat geraakt met Sanmol en ik merk dat ik heel goed met hun kan opschieten.

Ik merk dat ik twee keuzemogelijkheden heb:
Of ik blijf bij de alliantie. Ik stem de rest (Spacy, Brtdm, Sanmol en Arno) er een voor een uit en moet hopen dat Nieky en Bjorn zich aan hun woord houden. Er is dan een grote kans dat ik de finale haal, maar mijn spel is ‘saai’ en ‘eenzijdig’, daarom gaat me dat geen stemmen opleveren van de jury. En waarschijnlijk wint Nieky dan.

Of ik ga voor de meer risicovolle, anarchistische aanpak. Ik verraad mijn alliantie en kijk vervolgens wat er dan gebeurt.
Let’s go.

(Het lag natuurlijk wel gecompliceerder.)

Wat ik vind wat er in het spel moet gebeuren, is het wegstemmen van Brtdm. Startend vanaf de week in Ardhi dat mrchipie werd weggestemd, zit Brtdm alleen nog in het spel omdat Bjorn, Nieky en ik dat wilden. We dachten dat er met hem samen te werken viel. We stemden mrchipie weg terwijl Brtdm op zichzelf stemde, en vervolgens ging Bjorn proeven throwen in Moto zodat Ardhi niet zou verliezen en we Brtdm niet hoefden weg te stemmen.
Het eerste wat Brtdm doet na het hervormen van de kampen is, je raadt het al, flippen. Op mij notabene. Hij heeft geen seconde afgewacht en probeert mij weg te stemmen. Sorry, maar die kan je terug verwachten.

Sindsdien heb ik mensen geprobeerd te overtuigen om op Brtdm te stemmen. Afgelopen spelronde (final 12) weer. Ik geef argumenten waarom Brtdm moet gaan, maar Bjorn, Nieky en Wouter willen maar niet luisteren. Ze zijn super bang voor de idol van Arno, en denken dat het stemmen op Jennifer daarom het meest safe is. Wat zij niet weten is dat Arno’s idol al is ingezet door Jennifer in de ronde hiervoor. Dit is achteraf heel ironisch, want ik was nu niet geflipt als ze op Brtdm hadden willen gaan en Jennifer had nog een idol, en was dus niet de meest veilige optie.

Ik laat Sanmol aan Spacy en Arno vragen of we op Brtdm kunnen gaan, maar ook zij willen dat niet. It pisses me off, want ben ik nu de enige in dit hele spel die Brtdm wil zien gaan?
Het is om het even wat ik doe. Als ik op Jennifer stem, dan MOET ik Brtdm er in de volgende ronde uit krijgen, anders wordt het speelveld ondoenbaar voor mij. Als ik op Bjorn stem, dan heb ik de alliantie eerder verraden dan ik eigenlijk wilde, en kan ik voor eeuwig de meerderheid verliezen als Brtdm terugflipt en ze die 6-6 situatie overwinnen (Nieky heeft een extra vote).

Er zit sowieso een risico aan, wat ik ook doe, en ik besluit op Bjorn te stemmen. Ik doe het voor Sanmol, ik doe het om iedereen weer een echte kans te geven in het spel, ik doe het om een move te maken, en zo achteraf tevreden te kunnen zijn op het spel dat ik heb gespeeld.

De eerste fase van het spel is nu klaar. Een fase waarvan ik nooit had gedacht hem te kunnen afmaken. Namelijk, het vormen van een stabiele alliantie en me omringen met mensen waarmee ik een connectie heb. Zo, dat ik me in een bepaalde mate veilig kan voelen in mijn positie.
Eerlijk gezegd is het voor mij al een groot stuk klaar, dit seizoen is voor mij een succesverhaal. Ik had nooit verwacht dat ik daartoe in staat was.

Sommige Survivor spelers, zoals Todd Herzog, hebben een bepaalde drang om te winnen en zullen letterlijk alles doen om te winnen. Die drang heb ik niet. Ik speel om te winnen, maar ik hoef niet per se te winnen. Met een goede blindside ben ik okay. Als ik tweede wordt in de finale met een goed spel achter de rug, I’m fine.
En aangezien ik al voor een groot deel tevreden ben, wordt het tijd voor fase 2. Een fase waarin ik niet bang ben om te falen, maar waarin ik aan het genieten ben van het spel. Een fase waarin ik dingen ga doen die het spel opschudden en die mij een memorabele speler maken. Om eventueel voor entertainment te zorgen. En de betrayal van Bjorn is een goede eerste stap.

Ik kan nog lang spijt hebben dat ik de move misschien een ronde te vroeg gemaakt heb. Je moet je kaarten niet te vroeg uitspelen. Survivor is een marathon. Ik kan bang zijn dat Sanmol, Arno, Spacy en Brtdm mij wegstemmen wanneer ze de kans hebben. Maar eigenlijk ben ik blij hoe het is gelopen.

Na de eilandraad hebben Spacy, Brtdm, Arno en Sanmol mij ‘opgenomen’ in hun groepje, voor wat het waard is. Ik ben namelijk geflipt. Tegelijkertijd kunnen Bjorn en Nieky mij niks anders doen dan me vergeven. Wouter vertrouwde ik niet, maar vertelde me nu zelfs dat hij al die tijd maar 1 deal is en dat die met mij was (Ik was eerlijk gezegd vergeten dat we dit in week 1 hebben afgesproken ::hypocriet:: )

Deze actie heeft dus eigenlijk onbedoelde positieve effecten gehad. Bjorn en Nieky nog steeds ‘in mijn broekzak’, hernieuwd vertrouwen in Wouter, Sanmol laten zien waar ik sta en een nieuwe alliantie gejoined met Arno, Spacy en Brtdm.

Ik heb nu dus een lijntje lopen met every single player in this game. Ik ben me ervan bewust dat sommigen van deze mensen kunnen liegen, misschien wel allemaal, en dat mijn hele strategie kan backfiren. Dat zou oprecht vrij grappig zijn. Maar als ze menen wat ze tegen me zeggen, dan was dit een geniale zet. En dan ben ik goed op weg naar sterspeler van het seizoen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Reactie #64 Gepost op: 23-12-2021, 11:40:21 »
And so the tables turn...

Kandidaat: Bjorrn ( Schaduw: Stien )

Hey.

Het ging een tijdje goed!
De samensmeltingsaflevering hebben we moeten zien hoe onze tegenstander een handvol Idols bemachtigde terwijl ik helaas geen tijd had om te bieden met mijn rode visjes. Een domper, maar we wisten de Idols te omzeilen en Juma weg te stemmen!  ::bravo::

Het modder bondje stond er echt goed voor, en ik had mijn plan al uitgestippeld naar het einde. Ik heb een aantal mensen tegen me in dit spel, dus ik moet mijn positie uitbuiten en en profijt van hebben dat mensen in mijn verbond mij graag meenemen naar het einde om me te verslaan. Ik zou de minderheid elimineren, en vervolgens flippen op Niek! Niek en Wouter hadden al laten merken dat ze waarschijnlijk B&W wel zouden willen wegstemmen als we met alleen ons overblijven, want B&W is symphatiek en zou veel jury votes krijgen. Klopt helemaal! Maar Niek zou mij inmiddels ook makkelijk verslaan in een finale. Hij speelt zoals ik maar mensen haten hem minder, dus dat doet ie goed  ;D.

Dus, als ik B&W tegen die tijd zou informeren dat ze hem weg willen, en dan samen met hem op Nieky zou stemmen zou hij er met 4-3 uitliggen. Erna nog eens op Okwonko, en dan Wouter overtuigen dat hij inderdaad een betere kans maakt tegen mij dan tegen B&W. Dat was mijn hoop. Een Final 3 met Bjorrn, Stien en Wouter. Daarin had ik nog een kans dacht ik.

Maar de realiteit is anders  :\'(.
B&W is geflipt op mij, en Jennifer heeft nog een idol gespeeld! Dus ik heb dubbel verloren bij deze stemming. Het ziet er gelijk een stuk minder rooskleurig uit  ::rofl::.

Niemand verwachte het blijkbaar dat B&W zou flippen, zelfs de minority niet lol. En Jennifer vertrouwde hem ook niet genoeg want die speelde haar idol. Dus er lijkt nog hoop.

Brtdm wil alle dubbele accounts eruit, en dat matcht ineens enorm met mijn eigen agenda! Nu ik maar 1 account heb, mag niemand meer 2 accounts hebben  :D.

Maar B&W wilde al het liefst op Brtdm. Hij lijkt bereid te zijn weer met ons mee te stemmen op de rest, want hij flipte omdat ie het spel anders te makkelijk en te saai vond basically. Ik hoop dat ie tegen me liegt en in het geheim allemaal samenwerkingen heeft lopen, want anders zou ik dit te zuur vinden  :-\\.

Ik ga B&W geen gelijk geven. Als ie weer erbij wil stemt ie maar mee op Sanmol... Als B&W alleen mee wil stemmen als ie zijn zin krijgt dan ben ik toch al kansloos namelijk, Brtdm eruit zou super onhandig zijn. Hij lijkt de enige van die kamp die open staat voor een samenwerking.

Arno ook wel, maar die geeft aan zelf echt 0 invloed te hebben op wie ze wegstemmen zegt ie. Nou dat is al een iemand waar mijn 2 jury stemmen niet heengaan als hij in de finale staat, ik beloon het liefst iemand met veel controle  ;D.

Voor nu zou dat van hun verbond absoluut Spacycolours zijn. Hij lijkt al helemaal gerecoverd van mijn verraad tegen Brent en heeft zich nu weer in een goeie positie gewerkt.
Hij heeft 2 idols al weten te bemachtigen en beide niet eens nodig gehad! Dat vind ik impressive.

Ik ga er nog alles aan proberen te doen als Stien om ver te komen, maar ik ga het ook proberen een beetje los te laten.
Sommige spelers hebben onaardige dingen gezegd tegen me die me meer raken dan ik had verwacht, dus ik wil niet te invested blijven in het spel want dan blijf ik me die opmerkingen ook aantrekken.

Ik ga m'n best doen.

Tot snel biechtstoel,

Bjorn/Stien


Stien mag daarna ook meedoen met het overgooien van de dubbele stem:

Ik draag mijn dubbele stem over aan ArmyStien

Graag een bevestiging als dit binnen is gekomen  :)

Idol hunt:

Ik probeer dit lekkere eten op te smikkelen terwijl ik rondkijk of ik iets opvallends zie, een beloning ofzo ::vergroot::

Sanmol hun geheime wapen is gespeeld:

Week 11.2

Mijn geheime wapen is bekend gemaakt. In het diepste geheim hebben B&W en ik al een tijdje een bondje. Het was eerst nog wat pril, maar het is steeds meer uitgegroeid tot iets echt. Ik heb inderdaad B&W overgehaald naar onze kant. Nieky en Bjorrn zouden heel bazig zijn en niet naar zijn ideeën hebben geluisterd. Met kennis van SpacyColours dat er een bondje was met WouterV, Nieky en Bjorrn, de "oude garde, waren de rapen gaar. Daarom besloot B&W op Bjorrn te stemmen. Zelf wist ik niet dat Jennifer een idol had, maar toch goed van haar dat ze die stemmen heeft verwijdert. Dit bewijst weer een keer dat als je luisterd naar mensen dat je ook loyaliteit krijgt. Zo moeilijk is het niet.

Er is wel frictie tussen Brtdm en B&W, maar ik probeer dat zoveel mogelijk te sussen. B&W heeft ook zolang mogelijk mijn naam niet proberen te noemen bij het Bjorrn bondje, dus dat waardeer ik heel erg. Nieky en Bjorrn wouden mij wel weg, maar daar heeft hij een stokje voor gestoken. Zelfs nu probeerden ze het weer. B&W heeft natuurlijk Brtdm genoemd én die wilt hij ook echt weg hebben hoor. Nu gooien Nieky en Bjorrn B&W onder de bus. Poging om chaos te creëren, maar wat ze niet weten is dat wij alles delen. Hierdoor is het nog erger geworden en hoort B&W definitief bij ons. Toch zit ik niet helemaal fijn, maar ik hoop dat ze dan maar op Brtdm gaan of Rik en niet mij. Joe Joe!

Okwonko ziet het somber in:

Ik doe mijn best, maar een account redden van mij lijkt inmiddels een vrij hopeloos verhaal te worden  ::rofl::
En ook een beetje gênant om je te proberen te verdedigen tegen iets wat toch wel gaat gebeuren. Maar ik zou nieky niet zijn als ik het niet toch zou proberen.

Mede daarom begin ik ook alvast te 'werken' aan de situatie voor als er 1 account uit ligt. Mocht dat inderdaad gebeuren, dan lijkt het me wenselijk om B&W en Spacy ook weg te stemmen met 1 account.

B&W pusht heel erg om op brtdm te stemmen, dat valt op. We zeggen dus tegen hem om mee te gaan op brtdm. Er was nog een kleine loophole waarin we met brtdm en de extra stem proberen om Rik weg te stemmen. Maar brtdm is duidelijk en eerlijk (en de rest ook). Hun stemmen gaan naar Nieky of Okwonko.

Ik geloof écht niet dat B&W op brtdm gaat stemmen. Hij doet afwezig en het zou echt zijn flip totaal ongeloofwaardig maken van de vorige eilandraad. Maar in dat geval snap ik niet dat hij nu heel erg doet alsof. 1 keer naaien en flippen ben ik in een jury niet bitter om. Maar als je nu onnodig aan het liegen bent, dan wordt het een ander verhaal.

Maargoed we (Bjorn wouter en ik) hebben niet echt een andere keus. Dus we gaan met B&W mee op op brtdm. Niet omdat ik Brtdm er nu het liefst van iedereen uit wil hebben, maar omdat ik wel moet als verdediging op mezelf. Hopelijk snapt brtdm dit ook voor als we het rondje erna wel weer samen willen/moeten werken. Kan idoltechnisch ook nog spannend worden want ze weten dat de votes richting brtdm gaan.

Ook Spacy heb ik maar eens een berichtje gestuurd. We hadden nog geen contact gehad en jurytechnisch is het altijd handig om dat tenminste 1 keer gedaan te hebben. Prima contact (ik denk nog steeds dat hij 1 account gaat wegstemmen) maar het opende wel een klein deurtje voor een bondje na de stemming. Een soort Hillo-Nieky bondje uit Big brother. Met je grootste vijand naar de finale. We weten allemaal hoe dat af liep  ::rofl::

De dubbele stem heb ik voor de zekerheid overgedragen aan Stien. Logischerwijs stemmen ze Nieky weg en niet Okwonko vanwege de tegenstemmen, maar we hebben bij Bjorn en Charlie gezien dat de concurrentie die logica niet echt volgt. Vandaar ook mijn wijze woorden op de eilandraad van Okwonko 'laat Nieky leven'. Wellicht denken ze dan grappig te zijn en denken ze 'dan stemmen we Okwonko toch weg'.
Dat ze Bjorn weer wegstemmen lijkt me sterk. Wellicht was de stem veiliger geweest bij wouter, maar ik was toevallig met Bjorn aan het appen.

Grappig hè; ben ik toch weer aan het appen, vaak ook na 12 uur 's nachts deze week. Had mezelf voorgenomen niet zo ver te gaan bij forumspellen  ::rofl::

Op hoop van zege:

Ik stem op Brtdm

Dit kan op 1000 manieren fout. B&W kan niet mee stemmen of er wordt een idol ingezet. Maar dit is de enige kans voor dit rondje.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Reactie #65 Gepost op: 23-12-2021, 11:46:20 »
Maar ook het einde van Okwonko is near:

Vandaag was een hele zware dag en ik ben zo moe ervan ::rofl:: Gelukkig kan ik mijn stem nog op tijd uitbrengen, want ik was bijna door de deadline heen geslapen.

Maar goed, ik kan niet meer terug. En ik heb deze ronde echt moeten vertrouwen op mijn vertrouwenspersoon Sanmol.
Ik ga stemmen op Okwonko.

Sorry!

Terwijl B&W doorzoekt naar een idol:

- ik kijk in de picknickmand
- ik kijk onder het picknickkleed
- ik zoek tussen de sneetjes brood en stokbrood
- ik kijk in en onder het glazen potje
- ik ga helemaal los op de pastasalades
- ik bekijk de beker linksonder grondig
- ik eet al het eten op
- maar bedenk dat ik ook een beetje wil meenemen naar mijn verhongerende kampgenoten
- ik graaf in het zand

Hopelijk levert een van deze acties wel iets op?? ;D


Ik wil ook meedoen!

Ik geef de extra stem aan Nieky

Sanmol probeert de groep bij elkaar te houden:

Week 12

Twaalf weken zit ik al op dit eiland. Nog acht spelers over waarvan twee spelers nog een dubbel account hebben. Het is fijn dat de meesten mij vertrouwen, maar het is ook lastig om de bemiddelaar in de groep te zijn. B&W wilt Brtdm er al twee rondes uit hebben. Brtdm weet dit inmiddels. Dan moet ik weer die persoon zijn die zegt jongens nou niet elkaar eruit willen spelen. We moeten bij elkaar blijven als een groep. Soms wilt ik ook andere mensen eruit hebben, maar je moet tot een compromis komen. Brtdm is daarin heel erg moeilijk. Hij is een ongeleid projectiel dat zijn eigen koers aan het varen is. Zijn missie is om alle schaduwsaccounts eruit te spelen. Als het aan hem lag ging B&W er de volgende ronde uit. Ik snap waar hij vandaan komt, maar B&W is niet een logische keuze voor ons. B&W heeft mij alles verteld wat er tegen hem word gezegd en is zeker loyaal aan mij. Die wilt je er nog even in houden. Als die er nu uit word gespeeld komt er drama in het bondje. Dat wilt je niet. Dus we moeten wel Bjorrn, Nieky of WouterV deze ronde eruit spelen. Van mij mag Brtdm op B&W gaan, maar ik ga er niet op mee. Wat er ook gebeurt ik hoop niet een stem te ontvangen. Ik ga mijn best doen in de proeven en dan zie ik wel wat er gebeurt deze week. Groetjes.

Ik kijk nog even goed in de waterput, op de waterput, naast de waterput, door de waterput heen ;D
Ik bekijk de versieringen op de waterput in het thema van dit seizoen.

Zie ik ergens toevallig een idol clue?


Maar is toch al snel klaar met de mensen in het kamp:

Week 12*bonusbiecht

Ik ben echt zo over bepaalde mensen in dit kamp. Brtdm had beloofd niemand van ons bondje aan te vallen tijdens de immuniteitsproef. We hadden Molfreak Arno zo erg de winst gegund. Die afspraak heeft hij verbroken. Dit gaat hem nog zwaar te komen staan. Bovendien wou hij de schaduwsaccounts eruit, dus heb ik B&W en SpacyColours gevraagd alsof ze met mij en Molfreak Arno een top zes bondje willen hebben. Daar zijn ze op akkoord gegaan. Dat garandeert mij sowieso een plek in de top zes. Niemand heeft nog steeds niet door hoe close ik met B&W ben. Hij wilt met mij in de finale staan. Ik zie dat het liefst ook gebeuren. We hebben beiden vijanden gemaakt en kunnen mensen dus niet denken ik stem maar op x, want Sanmol mag ik niet. Ik heb ook een finale afspraak met SpacyColours en Molfreak Arno. Dat houd ik nog zo zodat ik beide opties open heb staan. Ik merk wel dat ik echt de "fixer" ben die van alles regeld. Ik heb met zowat iedereen contact behalve Bjorrn en WouterV, en dat zet mij in een gunstige positie. Als ik iets wil dan krijg ik het ::brunette::.

Nieky kreeg ook immuniteit deze week en daar ben ik niet zo van gediend. Nu gaan we weer duizend keer horen hoe geweldig hij wel is. Gelijk na de proef stuurde hij mij een smiley om mij een beetje de gek aan te steken. Oh shut up, excuseer mijn woorden. Ik ben zo klaar met die man op dit punt in het spel. De volgende keer als hij geen immuniteit heeft stemmen we hem weg.

Wie er nu uit gaat? Bjorrn, WouterV of Brtdm. Wie het word weten we nog niet.

Joe Joe.


B&W maakt progressie in zijn idol opdrachten:

Ik tel er vijf ;D
(Sanmol, Wouterv, Stien, Jennifer, Rik)

Daarom ga ik maar eens goed kijken bij de rode boom en inspecteer ik deze van alle kanten in de hoop iets te vinden. Ik klim ook in de boom om wat meer wind te vangen en te kijken of er daar iets verstopt is.

Nieky zijn tactiek is immuniteit winnen:

Een Biecht! Dat is toch zeker alweer een weekje geleden.

Okwonko eruit. Het zat eraan te komen natuurlijk, maar toch denk ik dat het van brtdm niet de slimste move was. Ik heb het hem nog letterlijk gezegd vorige week.

Hij schijnt tegen Bjorn gezegd te hebben dat hij nu graag op B&W zou willen, maarja dat had ie dus een rondje eerder moeten bedenken  ::)

Dus waarom biecht ik zo weinig. Ik heb weinig tactieken meer. Gewoon 6 keer op rij immuniteit winnen. Deel 1 daarvan is gelukt dankzij een telfoutje van wouter  ::hug::
En een beetje sluw gespeeld van mij door mijn foto's op te sparen tot wouter al zijn punten had uitgegeven om de concurrentie te killen  ::hypocriet::

Stien, Wouterv en Jennifer winnen de reward en nog geen seconde na de uitslag stroomt de pm box vol:

Ik zoek bij de massage naar een idol of een clue

Ik kijk onder het massagebed voor een clue of een advantage of idol.

Of specifieker ik kijk onder mijn massagetafel naar een clue of idol

Ik vraag aan de masseur of hij of zij een hint voor me heeft

Ik kijk onder het kleed waar ik op lig of ik daar iets kan vinden

Ik ga ook even wat meer in de omgeving kijken op het luxe eiland om te zien of ik een clue of iets kan vinden

Ik kijk op het dak en achter de paaltjes van het huisje waar we gemasseerd worden.

Rustig! Jullie krijgen de clue gewoon  ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Reactie #66 Gepost op: 23-12-2021, 11:51:09 »
En dus ontstaat er een race om de idol:

Ik pak de tweede idol clue uit de survivor bar!!!!

Ik vernietig al het bewijsmateriaal van deze clue onmiddellijk...
Dat kan niet!

In alle chaos pakt B&W zijn idol:

Uitdaging voltooid? Ik ben nu in de hut en ik pak de idol!

Sanmol roep hunzelf uit tot queen:

Week 12*bonusbiecht 2

Alweer een biecht? Ik kan er ook niks aan doen dat er zoveel drama is deze week.



Ten eerste had ik die Bjorrn natuurlijk weer door tijdens de luxe proef. Deze dame fop je niet! Dat hele "ik ben de enige weerwolf en Brtdm is een weerwolf nu" was natuurlijk bullshit. Ik schrik ervan hoeveel mensen hierin trapten. Die man vertelt alleen maar leugens. Ik had dan wel verkeerde conclusies getrokken (Nieky in plaats van WouterV), maar het idee erachter klopte wel. Bjorrn is niet te vertrouwen. Om eerlijk te zijn had ik op Nieky gestemd zodat hij niet de idol zou kunnen vinden. Die man wint te vaak en te veel al. Een idol erbij zo al helemaal teveel van het goede zijn.

Ten tweede, gelukkig weet ik dat B&W de echte idol heeft. Ik heb hem geholpen hem te vinden. Een enorm risico voor mij gezien SpacyColours zegt mij ook mee te nemen naar de finale. Zo speel ik wel heel erg open kaart, maar Bjorrn mocht die idol niet vinden. Hij is al zo vaak door de naald gekropen en deze keer gaat het niet gebeuren! Om verwarring te zaaien heb ik gedaan alsof ik ook opdrachten had door bijvoorbeeld drie keer in het biechtstopic te plaatsen of tijdens de eilandraad. Ik weet ook dat Bjorrn mensen nodig heeft tijdens de opdrachten voor een idol clue en ik heb de anderen verteld niet te commenten  ::brunette::. In de woorden van Kim: "I didn't start this, but I'll finish it".

Ik merk ook dat ik nu heel erg klaar ben met bepaalde spelers. Waarom is iedereen zo egocentrisch. Ik heb mijzelf zo vaak op geofferd voor de groep. Niet eens aan mijn eigen belang gedacht. Ik moet mijn plek af staan aan iemand zoals Bjorrn die niet eens het fatsoen neemt om mensen serieus te nemen. Hetzelfde geld ook voor Nieky, die ook mensen behandeld alsof je niks waard bent. Ik ben geen kind van twee die je zinnen moet voeden. Dit is waarom ongeacht wie er op het einde naast jullie zit gaat winnen.  Ik wed dat als Bjorrn de idol vind dat hij hem op zichzelf gaat inzetten. Hij is iemand die er alleen maar voor zichzelf zit. Toch weet ik dat hij nooit gaat winnen. Dat stelt mij dan wel weer gerust.

Ten derde, ik heb mee opzet de dubbele accounts van Jennifer en B&W erin gelaten. Mocht ons doelwit een idol hebben en die gebruiken dan sta ik nog altijd niet onder schot. Ik blijf mijzelf koel houden, want chaos creëren is iets wat je nu niet wilt. Dan gaan mensen beslissingen maken die niet slim zijn. Bjorrn, WouterV of Brtdm moeten weg. Mijn avontuur mag nog niet eindigen.

I'm the fucking queen of survivor darling.

B&W maakt duidelijk dat hij geen volger is:

[Week 11, Dag 76, Biecht 7]
Vorige week heb ik gezegd tegen Nieky, Bjorn en Wouter dat ik wilde dat ze op Brtdm gingen, en dat ik anders niet met ze mee zou gaan. Oprecht is het heel lang mijn plan geweest om op Brtdm te stemmen, maar ik hoorde van Sanmol, mijn do or die, dat Nieky en Bjorn achter mijn rug om mij aan het targeten waren, onder andere bij Brtdm. Weer een teken dat ik ze niet kon vertrouwen, en daarna ontving ik plotseling een voor een onschuldige appjes van Bjorn, Nieky en Wouter dat ze het er helemaal mee eens waren om op Brtdm te stemmen.

Ik vond dat lastig te geloven. Mijn stem ging dus naar Okwonko (Nieky).

Blijkt dat ze wel op Brtdm gestemd hebben. Oeps. Maar niet mijn probleem, want mijn positie is eigenlijk best goed.

Het stevent af op een top 6 bondje met Sanmol, Arno en de twee Spacy’s, en dat is waar ik momenteel loyaal aan ben. Voor de volle 100% ben ik loyaal aan Sanmol. Als het aan mij ligt is de boot order vanaf hier Stien (Bjorn) – Nieky – Brtdm – Wouter.

Door het winnen van touchy subjects had ik ook een reward gewonnen. Ik heb een PM gestuurd waarin ik zeg dat ik bij de reward aan het zoeken was, maar dat leverde niks op. Ik heb toch doorgezet en gevraagd naar alle mogelijke manieren waarop ik kon zeggen te zoeken en… het werkte! Eerste stap: 10 berichten in het kamptopic plaatsen. Ik besloot voor de obvious weg te gaan maar heb er een gesprek tussen B&W en Rik gemaakt, zodat het onduidelijk zou zijn wie van de twee de idol nou gaat hebben. Tweede stap: een vraag stellen in het topic waarop 5 kampleden reageren. Ik heb twee dagen gewacht om iedereen de eerste stap te laten vergeten. Vervolgens heb ik gevraagd naar hun favoriete opdrachten en Jennifer, Stien en Wouter trapten er volledig in ::tandpastasmiley::. Thanks for the idol! Ik had Sanmol gevraagd om te reageren en als laatste maakte ik het af met Rik. Derde stap: 3 berichten in de biechthut. Om het minder obvious te maken heb ik Sanmol gevraagd om het topic te bumpen, en vervolgens heb ik er snel 3 berichten in gepost.

IK HEB DE IDOL MENSEN! ::excitement::

Ondertussen is de luxeproef afgelopen en Wouter, Jennifer en Bjorn hebben clues en gaan als een gek berichten plaatsen om die idol te bemachtigen. Daarom valt het helemaal niet meer op dat ik net drie opdrachten heb uitgevoerd om er een te vinden.
Sterker nog, het zou kunnen zijn dat geen van de drie de idol kan vinden, omdat ik de idol al heb.

Bjorn heeft bij de eilandraad een bericht geplaatst over dat er ‘volgers’ in de alliantie van 7 zitten (Arno, Sanmol, 2xSpacy, Brtdm, 2xik). Dus ik vragen wie hij daarmee bedoelde, noemt hij mij. Dus ik ben een volger volgens hem.
Het maakt me moedeloos dat dit de tweede keer is dat iemand zegt dat ik een saaie speler ben basically. Eerst was het Spacy die me door het spel heen vond glippen, nu is het Bjorn. Ik vind het flauw. Het is de eeuwige struggle van de anxious introvert. Ik vind het moeilijk om met mensen te praten en ik denk niet dat iemand doorheeft waar ik allemaal doorheen heb moeten gaan. Het is een flauw dat hij zegt dat ik geen eigen inbreng heb, puur om de reden dat ik niet zo vocal ben op het openbare forum.
Ik vind het belachelijk om mij een volger te noemen. Belachelijk. Ik typ het wel helemaal uit wanneer ik binnenkort in de final 3 sta. Maar wat er centraal staat in mijn spel, is het maken van mijn eigen keuzes. Bij de mensen die ik niet vertrouw doe ik me dommer voor dan ik ben, en ze weten niet dat ik me in een strategisch hele sterke positie heb kunnen manoeuvreren. Dat ik mijn kaarten niet aan hun laat zien en ik niet luid en grappig ben ik het openbaar, betekent niet dat ik de menigte volg.

Maar goed, al twee rondes lang heb ik gelogen tegen Wouter, Bjorn en Nieky.
Ik voel me er niet heel goed bij, want ja, ik vind het niet leuk om te liegen.
Maar het moet! Het domste wat je kan doen in Survivor is eerlijk zeggen dat je op iemand gaat stemmen. Je geeft daarmee iemand anders de tijd en de mogelijkheid om gebruik te maken van je zelfverzekerdheid en plannen tegen je te maken.
Als ik dan toch ga liegen, moet ik het maar goed doen. Vandaag heb ik weer gepraat met Bjorn. Ik heb maar lief moeten lachen na zijn volger-opmerking, maar vanbinnen voelde ik mij razend als Corinne Kaplan uit Gabon. Ik ben voluit gaan liegen en ik weet niet hoe, maar Bjorn gelooft dat ik aan zijn kant sta. Ik geloof dat ze gelijk hadden toen ik bij touchy subjects als beste leugenaar werd verkozen, maar vervolgens trappen ze er nog steeds in. ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Reactie #67 Gepost op: 23-12-2021, 12:01:55 »
Stien kan de idol ruiken:

Ik ga naar de hut en pak daar mijn derde clue!

Maar die is nog buiten bereik:

My god, geen idol tijdens de eilandraad dus  ::oink::

Hey biechtstoel,

Ik ben er net achter dat ik de idol onmogelijk te pakken kan krijgen voor de eilandraad is  :-X

Wat een spannende week wel!
Ik ben trots op mijn weerwolven overwinning en het feit dat ik zo snel 10 kijkers aan mijn kant wist te krijgen. Leuke opdrachtjes zijn het  ;D.

En er is hoop bij de stemming.
B&W is bereid terug te flippen zegt ie! Hij lijkt het echt te menen, dus dat maakt mij hoopvol. Het liefst had ik mijn idol al gehad voor de eilandraad, zodat ik mensen er bang mee kon maken. Nu moet ik hopen dat ze er voor de zekerheid vanuit gaan dat ik de idol heb, of nog beter, dat B&W dus inderdaad flipt.

Ik heb goede gesprekken met hem gehad al, en als mijn mensenkennis een beetje oke is, denk ik inderdaad dat hij flipt. Als dat lukt, dan zit ik tijdelijk weer in de majority, mèt een idol. En zo niet, dan verlaat ik waarschijnlijk morgenavond nog het spel  :-\\.

Ik ga flink duimen, want ik ben nog niet uitgespeeld. Tot hopelijk volgende week biechtstoel  ::zwaai::.

Nieky stemt met tegenzin:

Ik stem met grote tegenzin op BRTDM

Ik gun hem de winst heel hard. Dus daarom met tegenzin. B&W/Rik zegt mee te stemmen. Ik geloof er echt helemaal niks van. Vandaar ook met grote tegenzin. Maar het is de enige kans van Bjorn en Wouter aangezien brtdm zelf en arno hen negeren en Jennifer/Spacy negeerde mij. Een andere ingang dan B&W lijkt er niet te zijn.

Geen zin om me weer te laten gebruiken door die jongen , maargoed ik ben immuun dus heb makkelijk praten. Snap wel dat wouter en bjorn ervoor willen gaan. En met zo vaak liegen verliest ie wel elke finalestem aan onze kant  ::rofl::

Sanmol babbelde vandaag nog wel even. Ik hoop dat ik duidelijk heb gemaakt dat als B&W en Spacy met 2 accounts bij de laatste 8 komen ze alles voor het zeggen hebben en volgende week de laatste kans is voor een move.

We zien het wel vanavond. Ik en mijn dubbele stem doen in ieder geval nog een rondje mee  :)

Jennifer is wat later dan Stien:

Ik pak de volgende Idol Clue in de hut.

Nou, gedaan. :')

En nu?

B&W krijgt eindelijk zijn zin:

[Week 12, Dag 78, Biecht 8]
Ik vond het zo typisch dat sinds het moment dat hij flipte, ik heb geprobeerd de anderen zo ver te krijgen om Brtdm weg te stemmen. Het lukte maar niet. Deze week had ik het maar losgelaten. Precies dan vind ironisch gezien IEDEREEN het een goed idee om op Brtdm te stemmen. Van strategisch oogpunt was het niet nodig nu, maar uiteindelijk was hij wel degene die mij het snelst zou wegstemmen.

Ik zit nu op een hele sterke positie in het spel samen met Sanmol. Een idol in m’n zak, een alliantie met Sanmol, Spacy’s en Arno, en tegelijkertijd speel ik een dubbelspel door te doen alsof ik bij Bjorn, Nieky en Wouter hoor. Doordat Brtdm van beide kanten getarget werd gisteren, kon ik het dubbelspel blijven doorzetten omdat Bjorn, Nieky en Wouter denken dat ik gewoon heb gedaan wat er van me gevraagd werd.

De targets van de kanten zijn momenteel Spacy en Bjorn. Wanneer dit zo door blijft gaan, ben ik niet de volgende die het spel verlaat.

Het nadeel van alles: ik ben dus volledig aan het liegen tegen Bjorn, Nieky en Wouter. Ik voel me er niet top over. Ik kreeg net nog een appje van Bjorn: “thanks dat ik je kon vertrouwen Rob, heb nu echt weer zin in het spel”. Hij weet niet dat ik helemaal niet aan zijn kant sta en het is best wel fout om zo tegen mensen te liegen. :-X
Al zijn leugens een onderdeel van het spel. Daar hou ik me maar aan vast. Uiteindelijk is het de beste manier op dit moment om alle stemmen te ontwijken en mijn weg vrij te maken naar de finale. Op dit moment kan ik niet meer terug en zal ik het maar vol moeten houden.

Wel grappig overigens dat niemand naast Sanmol door lijkt te hebben dat ik een idol heb gevonden. Waren die twintig berichten in het kamptopic niet duidelijk genoeg? ::rofl::

PS: leuke proeven weer deze aflevering ::bravo::

Paniek!

Week 13



Paniek in de survivorfabriek. Ik merk dat ik dit spel zo anders speel dan mijn medekandidaten. Ik had SpacyColours en B&W ingelicht dat Brtdm hun eruit wou stemmen. Daarom moest hij weg. SpacyColours was volledig in de paniek geschoten dat hij weg zou gaan. Ik houd het hoofd koel. Niemand heeft nog door dat B&W en ik onder een hoedje spelen. Hij speelt een dubbel rol bij Bjorrn, Nieky en WouterV. Ik houd SpacyColours en Molfreak Arno in de gaten. Brtdm zat voor de langste tijd ons niet in de weg, maar hij moest nu ook weg. Hij had het zelf al zo'n beetje opgegeven. Ook heb ik bewust Bjorrn de idol laten vinden. Ik weet dat hij SpacyColours/Jennifer weg wilt hebben. Mocht hij gaan dan is dat geen ramp voor mijn spel. Hij is ook een sterke speler. Inmiddels zit ik zo'n positie dat ik geen gevaar ben voor wie dan ook. Ik werk vanuit de achtergrond en laat SpacyColours voor alles de schuld geven. Zo heb ik altijd een plekje bij de laatste vijf.

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Reactie #68 Gepost op: 23-12-2021, 12:05:29 »
Bonus paniek:

Week 13*bonus biecht

Ik ben echt de grootste flop deze week. Ik snap niks van de opdrachten en als ik ze denk te snappen klopt er gewoon niks meer van. Ik voel me echt schuldig tegenover SpacyColours en B&W die het wel snappen. Ik heb dyslexie en vaak als er teveel woorden zijn raakt mijn hoofd in paniek. Ik zie dan de woorden verdraaien en dan gaat het mis. Ik had namelijk de helft van de regels niet door bij het duiken. Door mij krijgen straks die akelige Bjorrn en Nieky een voordeel bij zowel de eilandraad als de immuniteitsproef (Vind dat wel enorm overpowered hoor!! Alleen een extraatje bij de immuniteitsproef was genoeg geweest) - en Bjorrn heeft al een idol in bezit. Die mannen krijgen teveel macht in dit spel. En daar houd ik zeker niet van.

Maakt alleen hun target maar groter dat dan wel weer. Vooral Nieky moet zo spoedig mogelijk weg. Die gaat winnen tegenover letterlijk iedereen. Ik snap trouwens ook niet hoe WouterV hun niet heeft verlaten. Je staat onderaan in dat bondje en als je een move wilt maken moet je dat nu doen. Je weet zelf ook wel dat je de beste kans maakt als je samen met Molfreak Arno en ik in de finale staat. Als ik nu iedereen zou moeten ranken op meeste kans om te winnen:
1. Nieky
2. SpacyColours
3. B&W
4. WouterV
5. Bjorrn
6. Sanmol
7. Molfreak Arno

Denk ik dat ik een slecht spel speel? Absoluut niet. In tegendeel ik speel één van de betere spellen, maar ik besef ook dat het heel lastig word om de jury te overtuigen om op mij stemmen. Ook speel ik het spel van mijn leven die stemmen ga ik niet krijgen. Dat komt deels, omdat ik niet serieus word genomen als speler. Ja, ik flop af en toe enorm. Monogram, Duiken en de escape als voorbeeld. MAAR ik maak dat weer goed met andere opdrachten en mijn sociale spel. Mijn geheim bondje met B&W is nog in tact en best een goed ding om te hebben. Ik denk overigens dat de mensen nu wel echt voorkeuren hebben op wie ze stemmen in de jury. We zijn op dat punt in het spel.

Volgens mijn high-tech analyse zou dat dan dit moeten zijn:*
* Dit is alleen puur speculatie, dus het hoeft echt niet zo te gaan

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


Zoals je kan zien zit ik een benarde situatie. De spelers die ik nodig heb om in de finale te komen zullen altijd op mij stemmen om te winnen. Aan de andere kant heb ik hun nodig om naast mij te zitten in de finale :P. Daardoor zal ik eigenlijk niet meer winnen.  :\'(.

Joe Joe.

Zeg hun naam niet, want je zal het weten!

BREAKING NEWS BACKSTABBING LITTLE BITCH ALERT 🚨


Blijkbaar heeft SpacyColours geprobeerd mij onder de bus te gooien bij Bjorrn. Verbaast mij eerlijk gezegd ook niet, want SpacyColours is een roddeltante. Hij is jouw beste vriend totdat hij niet meer jouw beste vriend is. Hij probeert stiekem een dealtje te maken met Bjorrn dat hij "Bjorrn" gaat redden. Wat een stom gedoe. SpacyColours je weet zelf ook wel dat je een leugenaar bent. Eerlijk gezegd heb ik ook nooit gelooft dat hij mij en Molfreak Arno naar het einde wilt brengen. Ik zit alleen maar op dit eiland met ratten. Nieky, SpacyColours, en Bjorrn ze zijn het allemaal. Hij probeert zo mij eruit te wippen, maar hij moet zelf ook wel beter weten. Ik weet dat Nieky, Bjorrn, en WouterV SpacyColours eruit willen hebben. Spel technisch is hij ook de sterkste speler van onze kant, dus die move is logisch. Hopelijk houden ze zich daaraan en zit ik weer veilig. Ik ga meer op de achtergrond spelen, want zo blijf ik geen doelwit.

Soms vraag je je iets af...

Hoi biechtstoel,

Ik vraag me iets af.
Waarom krijg ik haat en word ik zelfs bedreigd als ik een proef throw, terwijl iedereen (lees: Spacycolours en B&W) het doet als ze de kans krijgen om er voordeel uit te halen  ;).

Arme jongens, ze hebben vast hun discord chat al vollopen met bedreigingen van Sanmol, of zou die alleen mensen bedreigen als ie er zelf last van heeft? Zou wel hypocriet zijn  ::hypocriet::.

Anyways, genoeg gerant.
Het lijkt erop met deze afgesproken throw tussen Spacy en B&W dat we misschien toch niet op de support van B&W kunnen rekening, heel vreemd. Ik ben in ieder geval niet van plan om de idol saai op mezelf te spelen met als risico dat ze hem flushen. De bedreiging van de idol is het enige wat me nog in het spel houdt namelijk. Ik ben er vrij zeker van dat dat is wat de stemmen richting Brtdm heeft doen switchen  :P.

Dus of ik red komend weekend hopelijk Niek of Wouter door de situatie goed te lezen, of ik hou de idol op zak en maak mensen er volgende week weer mee bang  ::vergroot::.

Of ik word weggestemd met een idol in m'n broekzak  ;D. Hoedanook, geen saaie exit voor mij hopelijk  ::tandpastasmiley::

Frustratie alom!

Hier ben ik nog eens.

Manmanman, ik ben supergefrustreerd.

3 eilandraden terug, ik zei nog om niet Jennifer te nemen omdat het te obvious was. Toch werd er wat gekozen om voor Jennifer te gaan. Gevolg= idolplay en Bjorrn er al 1x uit.

Maar belangrijk, de idol was niet eens nodig want BW koos om te flippen, zijn reden: het is wat saai om bij dezelfde mensen te blijven, dan heb ik geen goed spel gespeeld.

wel newsflash, je bent een survivorfan lees ik uit je posts dus kan ik je zeggen dat er verscheidene winnaars zijn die niet nodeloos flipten en bij hun verbond bleven om zo te winnen (Hatch, Tina, Ethan, Tyson in S27,...).

Nu de ronde erna kwam BW terug en begon hij ons de wet te spellen: Brtdm stemmen of hij deed niet mee. Wij volgen hem en weer stemt hij tegen ons. (want hij durfde niet terug te keren).

Lo en behold, de ronde erna wilt hij weer terugkeren en we kunnen hem niets doen want we hebben hem nodig. Het plan is om er 5-5 van te maken tegen Brtdm (enige manier voor ons om dit te overleven) en dan stemt iedereen op Brtdm. Plannen veranderde plots zei BW: ZEG ONS DAT VOLGENDE KEER. Hoe moeten we je vertrouwen als je al 3x bij de stemming iets raars doet.

Deze ronde hebben we eindelijk een voordeel. Onze groep heeft een idol en kan een voordeel halen bij de eilandraad. Spacy met zijn schaduwaccount zorgt ervoor dat Bjorrn en Nieky niet kunnen winnen en BW doet dit met mijn en zijn team. Waarom doe je dit als je wil samenwerken. Hij wint het voordeel wel maar spacy ook. Daarbij waren zij deze voormiddag actief, en nu de derde ronde start blokkeren ze door niet meer online te komen. Als het is om andere teams te blokkeren zijn ze snel maar om voort te doen nu totaal niet meer. (Ik vind dat eigenlijk laf, maja het is het spel helaas)

Heeft niemand door dat Spacy de gevaarlijkste speler is van hun? Als hij/Arno/Sanmol doorstoten zijn zij de laatste 4. Daar kan niemand iets aan veranderen. BW, als je spacy blijft steunen win je niet want hij wint in een jurystemming. (je hebt met mij, Nieky, Bjorrn wss al 5 stemmen verpest)

We hebben hem nodig om spacy eruit te kunnen werken. Ik zie dat Arno/Sanmol helaas niet doen.

Vanavond start ik mijn initatief om BW dit te laten inzien. Hopelijk met succes :)

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Reactie #69 Gepost op: 23-12-2021, 12:11:46 »
Spacy zit al zo lang op het eiland dat ie de dagen niet meer weet te tellen:

En ik heb alweer véél te lang niet meer gebiecht. :-X

Het is dag... honderd miljoen of zo, in elk geval hebben vlak na de proeven met de kamelen en de duikboten.

Het is mij dus gelukt om twee eilandraden achter elkaar volledig onschendbaar te zijn met beide accounts. Ik heb beide keren ook hard gestreden om Immuniteit te winnen zodat ik dat kon combineren met een Idol, en dat mijn inzet dan wordt beloond, daar kan ik alleen maar met een voldaan gevoel op terugkijken. ::trots::

De eerste keer baalde ik achteraf natuurlijk wel dat ik de Idol niet op Juma had ingezet, maar dat kwam ook omdat hij dat per se niet wilde, want ik had het wel aan hem voorgesteld. Met wéér een bondgenoot minder, zonk de moed me wel een beetje in de schoenen, want daardoor leek een finaleplek voor mij vrijwel onmogelijk te zijn geworden. Gelukkig had ik dus nóg een Idol, waar niemand vanaf wist, waarmee ik succesvol een aantal tegenstemmen op Jennifer naar de shredder heb kunnen doorverwijzen. Maar nog veel beter nieuws was dat B&W en Rik plotseling naar onze kant waren overgestapt! :o

En toen kantelde het spel volledig. Van een totaal uitzichtloze positie, ben ik nu plotseling één van de machthebbers geworden.

In elk geval wil ik Jennifer zo lang mogelijk bij me houden, al is het maar omdat ik in dit spel met niemand echt heel close ben of volledig vertrouw. De mensen die hier potentie voor hadden (Aurynn, Brent) zijn allemaal allang naar huis. Wat betreft Bjorrn en Sanmol, die had ik op dag 1 al bovenaan mijn lijstje gezet van: "Zo lang mogelijk te vriend houden, maar nóóit volledig vertrouwen", en bij Sanmol nog wat extra uitroeptekens erachter. Ik was dus al wel enigszins voorbereid op die twee. Bij Bjorrn weet je dat hij met je samenwerkt totdat hij je niet meer nodig heeft, maar hij is hier eigenlijk net wat te kortzichtig in, waardoor hij een heel bloedspoor achterlaat doorheen zijn spel. In de Moto-fase was het wel handig om met hem samen te werken, omdat hij binnen no-time allemaal vijanden gemaakt had, waardoor hij boze tegenstemmen aantrok en ik buiten schot bleef.

Sanmol kan zó goed manipuleren dat menig hypnotiseur jaloers op hen zou zijn. Uit berichten zoals deze blijkt wel hoe extreem goed hen kan en durft te liegen. Dat wil overigens niet zeggen dat ik mijn privé-contact met hen niet waardeer. Vóór dit spel spraken we elkaar nooit en mochten we elkaar ook niet. Maar nu is hen degene met wie ik het meest contact heb over het spel, en verwacht ik van hen voorlopig ook geen onverwachte actie, alleen blijf ik me ervan bewust dat hen met wel meer mensen in dit spel dagelijks contact heeft.

In elk geval hebben Sanmol, Arno en ik een finalebondje afgesproken. Ik vind dat in elk geval wel een heel fijn idee. Het enige is dat ik nog niet zeker weet of er straks plek gaat zijn voor 3 mensen in de finale, of dat het er maar 2 zijn. Want ik zie het niet snel gebeuren dat zij elkaar gaan wegstemmen.

B&W vind ik enorm lastig in te schatten. Ik sta natuurlijk volledig bij hem in het krijt, maar ik blijf zijn move toch een beetje vreemd vinden. Ik heb gewoon steeds het gevoel bij hem dat hij heel erg zijn kaarten tegen zijn borst houdt en zich heel bewust is van wat hij wel en niet met mensen deelt. Maar voorlopig hoop ik nog met hem samen te kunnen werken.

Het zou natuurlijk mooi zijn als we nu Nieky, Stien en Wouter eruit kunnen krijgen, maar als ik dit spel volledig met een schoon geweten wil uitspelen, zou ik het ook niet heel erg vinden als één van die anderen nog om wat reden dan ook eerder afvalt. Anders moet ik straks kiezen wie van mijn bondgenoten ik moet gaan backstabben en bedenken wiens reactie het makkelijkst te verdragen gaat zijn. Arno zou waarschijnlijk heel verdrietig zijn, Sanmol zou waarschijnlijk doodsbedreigingen sturen, en B&W zou waarschijnlijk iets zeggen als "Geen probleem hoor. :)" (die zijn het ergst).

Ik hoop dat te kunnen voorkomen, maar aan de andere kant schuw ik er ook niet voor. Immers, de finale bereiken zonder vijanden te maken is misschien toch een beetje vuur-onwaardig. En wie weet steken ze wel een mes in mijn rug.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Sanmol zit ondertussen in een ander programma:

Week 13*bonus biecht

Oh wat erg, maar wat heb ik gemold tijdens de opdrachten. Ik wist op een gegeven moment dat mijn positie in de kamelenrace slecht was, dus heb ik er alles aangedaan om Nieky en Bjorrn niet te laten winnen. Ik hoefde die immuniteit niet te winnen en ging voor de groep. Er waren duidelijk spelers die wel voor de winst gingen zoals SpacyColours en B&W. We mochten niet overleggen, maar ik kon door handig op te schrijven wie welke zet had gedaan wel een zetje geven naar de richting van de anderen. Ik heb oases verplaatst zodat blauw niet meer kon winnen en door slim te dobbelen  bepaald dat groen ging winnen. Daardoor heeft B&W gewonnen én ik ben zo blij dat hij dat was. Zo kan hij zijn idol veilig stellen op dat account. Op dit punt van het spel weet je het niet wat er gaat gebeuren.

Als alles goed gaat en SpacyColours niet liegt over de advantage dan gaat Army Stien of Nieky eruit. Beiden zijn een gevaar voor mijn spel en die van de anderen. Hopelijk hoor ik via B&W wat Bjorrn zijn plan is zodat ik weer veilig zit. Ik denk spel technisch ze eerder geneigd zijn om te stemmen op Molfreak Arno (heeft al 1 extra stem gekregen), SpacyColours (meeste kans om te winnen van ons groepje) of B&W (loog meerdere keren tegen Bjorrn en Nieky). Dus blijf ik weer niet onder schot staan. De enige die mijn naam heeft genoemd is SpacyColours, die alle macht heeft deze week dus dat is een beetje eng.  Hij denkt dat ik een grote kans maak om te winnen, maar gunt mij het ook om die finale te halen. Ik vind hem als Jennifer ook hilarisch. Echter, weet ik niet alsof het zo slim is om hem mee te nemen naar de finale. Een paar rondes geleden zou ik ja zeggen, nu neig ik meer naar een nee. Hij is te sterk om jury stemmen te krijgen én hij weet zichzelf goed te verkopen. Soms komt het wel wat te gespeeld over. Alsof het nep is. Volgens mijn analyse is hij ook het meest een gevaar. Toch wil ik hem nu nog niet weg. Nieky of Army Stien moeten eerst gaan. Deels is dit spel zo gebaseerd om jezelf zo te positioneren dat je er niet uit kan gaan en ze je erin moeten houden. Dat is mij nu nog goed gelukt. Zolang ik geen stemmen krijg blijf ik erin. Hopelijk word ik het nu weer gegund.

Nieky ziet het einde aankomen:

Weer even een update, want waarschijnlijk is het de laatste

Vorige week dus brtdm weg. Voor mij een bewijs dat B&W/Rik nog steeds niet te vertrouwen is. Hij stuurt mooi iedereen op brtdm en heeft zo geen kleur hoeven bekennen. Bjorn en Wouter mogen geloven wat ze willen. Ik vertrouw het voor geen cent.

Immuniteit zat er deze week niet in. Dus ik had met Bjorn al bedacht dat we deze week heel goed B&W moeten "lezen" om succesvol de idol in te zetten. Maar toen werd mijn stem gestolen en dat is best dramatisch.

1) Hierdoor kunnen ze de vote splitten als B&W met hun meestemt.

2) Zelfs als B&W met ons meestemt wordt het 5 tegen 5. Dan hebben we alleen een klein kansje als we op Molfreak gaan denk ik. Ivm tegenstemmen

3) B&W weet nog niet van mijn extra stem. Dus om een 5-5 uberhaupt mogelijk te maken moet ik dat nu maar eens met hem gaan delen denk ik. Maakt me wel meer target maar ach.

Het is vrij hopeloos vrees ik lieve presentatoren!  :P

En ze gaan splitten:

Hoihoi! Mijn stem vandaag is voor Army Stien >:D

Ze gaan boos zijn wanneer ze zien dat Nieky eruit is  ::rofl::

De andere kant richt de pijlen op Arno:

Ik stem op Molfreak Arno.

En ik zet met tegenzin mijn idol in  ::zwaai::

Ik speel mijn dubbele stem op Molfreak Arno

En dan nog maar een biecht.

Ik realiseer me heel goed dat dit een pijnlijk verhaal kan worden en een move van de rest om zowel de idol als de dubbele stem  te flushen. Maar een keuze was er niet echt meer door de gestolen stem.

En we moeten Rob wel vertrouwen. Als hij niet on board is dan zijn we vroeg of laat toch screwed. Ik gun de rest geen mooie idol flush move. Maar het is even t beste om op veilig  te spelen. De volgende ronde zien we dan wel weer.....

En de kans is natuurlijk super aanzienlijk dat ik die ronde uberhaupt niet haal  ::rofl::

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Reactie #70 Gepost op: 23-12-2021, 12:13:25 »
Meester strateeg Sanmol legt uit:

Week 14

AAAAAAAHH de meesterlijke move is gelukt. Opgeruimd staat netjes.  ::brunette::. Alle troeven behalve de idol van B&W zijn uit het spel en ik heb geen enkele stem gekregen tijdens de eilandraad. Hoe ik dit voor elkaar heb gekregen zal ik nog even samenvatten:

De vorige ronde heeft B&W mij ingelicht dat Bjorrn de idol kan krijgen na de eilandraad. Eerder op de dag heeft Brtdm mij ingelicht dat hij denkt dat B&W en SpacyColours samenwerken en dat hij hun schaduwsaccounts eruit wilt hebben. Ik vertel Molfreak Arno, SpacyColours en B&W dat Brtdm dit wilt en er komt lichte paniek. Hierdoor is Brtdm opnieuw een potentieel target. Jennifer kan potentieel de idol pakken, maar ik wilt dat Bjorrn hem pakt. SpacyColours is een slinkse speler en Bjorrn is te impulsief. Bjorrn gaat zeker die idol inzetten. Brtdm gaat eruit nadat hij SpacyColours benoemt tijdens de eilandraad en Bjorrn krijgt de idol. De ronde daarna saboteer ik de imuniteitsproef zodat Nieky en Bjorrn niet meer immuniteit kunnen winnen. B&W wint immuniteit en kan de idol zeker houden. Tijdens de luxe proef saboteren B&W en SpacyColours de proef en winnen wij een voordeel. Dat voordeel gaat naar SpacyColours de "steal a vote". Hij steelt de stem van Nieky, die verplicht de extra stem moet inzetten. B&W verteld Bjorrn dat wij allemaal op Stien gaan en zet de idol in. Tijdens de eilandraad gaat Nieky naar huis, Stien zit zonder idol, SpacyColours denkt dat hij "de move" heeft gemaakt terwijl B&W en ik erachter zaten en B&W heeft als enige nog een idol op zak.



Maar nu? Ik voel aan alles dat SpacyColours niet meer te vertrouwen is. Hij probeert iedereen op het eiland te bespelen. Hij denkt dat hij de ster speler is en dat zit mij dwars. Zijn ego is te groot voor dit spel. Vroeg of laat gaan B&W en ik hem naar huis sturen. Deze ronde ga ik er alles aan doen om immuniteit te winnen zodat ik a. veilig zit en b. geen stem van Stien kan krijgen. Ik denk dat immuniteit realistisch te behalen is.

Week 14*bonus biecht

FLOP FLOP FLOP. Ik heb wel urenlang dat spel gespeeld, maar kwam niet verder dan een vijfde plek ::rofl::. Gelukkig heeft SpacyColours immuniteit gewonnen en gaat Stien naar huis. Stien heeft 5 potentiële jury stemmen (Charlotte, Brtdm, Okwonko, Nieky en Bjorrn) en dat zijn er te veel. Bovendien is Stien heel goed in proeven en dat is iets wat je niet wilt hebben op het einde van het spel. Als Stien naar huis gaat is WouterV de volgende en dat vind ik niet erg. B&W en ik zijn er nog steeds niet uit alsof we WouterV of SpacyColours op de vijfde plek willen hebben. Ik denk dat we nu weer neigen naar SpacyColours, omdat hij twee accounts heeft bij de laatste 6. Dan kan je er altijd één van de twee eruit stemmen door de idol van B&W.

Deze week ben ik opeens weer benaderd door heel wat mensen. WouterV ziet het einde naderen en wilt opeens een met mij en Molfreak Arno in de finale staan. Leuk bedacht, maar iets te laat. Molfreak Arno heeft besloten geen bondje te maken en dus liegen we tegen WouterV om te zeggen dat we de stemmen splitten. Zo stemt WouterV altijd op Stien. Als het goed is gaat dan Stien altijd naar huis. Dat is ook de meest logische zet voor mijn spel. Dan heb ik eindelijk rust ::brunette::. Ik hoop dat alles in ons voordeel werkt.

Stien je girl, uit het leger, doet een gewaagde uitspraak:

Hey biechtstoel,

Ik ga een hele hele hele hele gewaagde uitspraak doen!
Ik denk dat dit mijn laatste rondje was, woensdag word ik weggestemd.

Ik heb niet opgegeven, maar de rondes sinds mijn lieve vriend Bjorrn eruit ligt is eigenlijk bijna niks goed gegaan... Enige succesje wat ik nog mocht vieren is dat de hele groep op Brtdm gestemd heeft omdat ze bang waren voor de idol nog niet had  ;D. Ja dat was een goeie ronde eigenlijk! Jennifer die in mijn wolventeam zit en de proef probeerde te throwen, maar ondanks dat won ik voor mij en Wouter die ronde  ::tandpastasmiley::. Daar ben ik wel een beetje trots op stiekem!

Ik vond het een leuk spel Lucy en D*N. Heel erg bedacht voor de organisatie! Ik ben me er helemaal in verloren maar heb het naar mijn zin gehad  ::ok::.

Spacycolours, ik ben benieuwd of je gaat winnen, want ik denk dat je je laatste kans om jezelf te beschermen deze ronde gaat wegstemmen. Ik root wel voor hem, symphatieke speler die het hard speelt maar nooit persoonlijk is geworden, love it  ::bravo::.
Als ie het wint is ie ook een hele goeie winnaar, want dan heeft ie zijn bondgenoten aan zichzelf loyaal gehouden terwijl hij de duidelijke winnaar was.

Ik kijk ernaar uit om te zien hoe het spel afloopt. Adieu!

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Reactie #71 Gepost op: 23-12-2021, 12:16:48 »
Nog een slotbiecht van Nieky:

Zoals het hoort! Nog even een slotbiecht!

Wat ben ik ontzettend blij dat ik heb meegedaan. De exit zat er natuurlijk al even aan te komen, maar in alle eerlijkheid vind ik dat ik het spel heel erg goed heb gespeeld en vrijwel geen fout gemaakt heb. Klinkt misschien gek als je eruit gestemd bent, maar toch vind ik het. Een paar dingen even op een rijtje:

Social game

- Ik heb letterlijk niemand hoeven 'backstabben' in dit spel. Ook weleens een keer fijn! De enige misschien waar ik niet 100% eerlijk tegen ben geweest is mrchipie in kamp aarde. Maar ik zat nou ook niet echt in een bondje met hem.

- Ik had graag nog wat meer nieuwe mensen leren kennen, maar de kampfase leende zich daar door de indeling niet echt voor. B&W heb ik goed leren kennen en brtdm ook wel een beetje, maar (helaas?) zaten in kamp aarde en water de mensen die ik al goed ken. Dat heeft me natuurlijk ook ver gebracht. Maar een van de redenen voor mijn inschrijving was om met mijn schaduw zonder vooroordelen mensen te leren kennen. Dat leek me te lukken met Stien als maatje voor Okwonko. Blijkt dat Bjorn te zijn. Typisch  ::rofl::

De proeven

- Dubbele Jeopardy winst  ::bravo::
- Waardevol geweest in de team-fase
- Een mooie puzzelbattle-winst toen het erom ging tegen Erica.
- Immuniteit tijdens Harry Potter.  ::love::
- Minpuntje: geen idol in mijn bezit gehad. Dat had ik nog wel leuk gevonden  ::jaja::

Fanatisme
- Een valkuil voor mij is om té fanatiek te worden of me teveel in het spel te verliezen waardoor ik frustratie krijg en teveel aandacht aan het spel geef ipv aan de andere leuke dingen in het leven. Dit gebeurde alleen in de 'ei-week' maar verder helemaal niet. Het was heerlijk om dit jaar het spel zo te spelen. Goede balans. Leuke bondjegenootjes met dezelfde instelling. Jullie waren écht super Wouter en Bjorn. Zonder jullie was het zoveel saaier geweest  ::love::

Tactiek
Ik zie mezelf als de aanstichter van het water-aarde verbond. Dat vond ik tactisch ook een sterke zet eigenlijk. Daarmee hebben we ons in een mooie meerderheidspositie gemanoeuvreerd. Ook hier weer ten koste van spelers die ik misschien beter had willen leren kennen, maargoed op dat moment waren er al allianties binnen de kampen ontstaan natuurlijk.

En ja; natuurlijk heb ik me misrekend op de flip van B&W. Goede move van hem, want we wilden hem zeker wel een keer wegstemmen omdat we niet met hem naar de finale wilden. Maar zo vroeg hadden we niet bedacht. 1 ronde eerder op B&W/Rik stemmen was voor ons geen optie i.v.m. het verliezen van de meerderheid na de opgave van Charlotte. Achteraf had ik het in kamp water met mijn goede positie wat harder moeten spelen en niet moeten sturen op een opoffering van Jann, maar op het wegstemmen van B&W. Maar dat was vanwege kamp aarde ook onhandig, dus ook dat vind ik niet echt een fout.

Zelfs na de backstab-actie van B&W had ik nog hoop. Brtdm (of B&W zelf op dat moment) zou toch moeten inzien dat ze on the bottom zijn bij de rest? Ik heb het Brtdm nog letterlijk gezegd in mijn pm; ik snap dat hij Okwonko eruit wilde, maar de volgorde was verkeerdom. Dat kostte hem ook de kop en mij een ronde later ook definitief. Is dat een fout van mij? Wellicht had ik wat eerder/harder moeten pushen maar ach daar ben ik niet zo van.

Het enige wat ik misschien anders had moeten doen was na de merge wat actiever met Spacy en Molfreak enzo babbelen. Met Sanmol deed ik dat wel een beetje, maar ik wilde dit keer niet steeds (zoals die keer dat ik won) mensen valse hoop geven en ze dan wegstemmen. Zeker niet nadat ik eigenlijk geen contact met ze had en ze niet goed ken.
En misschien had ik mijn schaduw wat langer geheim moeten houden. Dat was voor mezelf wel leuker geweest, maar mensen leggen de puzzelstukjes op een gegeven moment toch wel. En had ik dan ergens vertrouwen gewonnen? Denk het niet....

Wel grappig dat wanneer ik mijn eerste bericht/biecht lees dat van mijn geplande tactiek niet echt veel terecht is gekomen, Ook typisch  ;D

Voorspelling
Nog 8 deelnemers te gaan. Ik denk/vrees dat Wouter en Stien 'gewoon' het bokje zijn de komende 2 eilandraden, maar dan gaat het interessant worden. Misschien al wel 1 eilandraadje eerder. Er is nog een eilandraad bij de laatste 6 als ik mijn dubbele stem toelichting mag geloven. Dus dat wordt smullen.

B&W/Rik moet om een reden geswitcht zijn. Ik denk dat hij bond met Sanmol. En Sanmol doet dat op zijn beurt weer met Spacy/Jennifer. Arno eruit zou dus misschien logisch zijn, maar ik kan me ook voorstellen dat B&W/Spacy nog een move op elkaar willen maken voor een sterke finale positie. Ik verwacht een finale tussen hun 2 (eventueel zelfs met een schaduw erbij), wellicht haalt Sanmol het ook nog.

De finale

Naar wie mijn stemmen gaan? Ik hoop dat Spacy wint. Zelf had ik Brtdm de meest verdiende winnaar gevonden, maar hij ligt er helaas al uit. Spacy heeft wat dingen laten liggen (zie eerdere biecht) maar de rest gaat mijn stem niet krijgen tegen hem.

B&W/Rik. Goede move gemaakt. Echt complimenten, dat kan ik waarderen. Maar je hebt daarna nog wat onnodig lopen liegen. Slecht jury-management vind ik.
Sanmol. Weet teveel van Zuid-Afrikaanse sportklimmers. En ik vind de bedreiging aan het adres van Bjorn echt een no-go. Dan heb je jezelf gediskwalificeerd.
Molfreak Arno: Heeft in mijn ogen echt te weinig gedaan om dit spel naar zijn hand te zetten. Kansloos in de proeven en een floater qua stemmen. Misschien verrast hij me met een speech.
Wouter: Ondanks dat hij mijn vroege bondgenoot was heeft hij teveel meegelift vind ik.
Stien: Zou eventueel mijn stem kunnen krijgen, maar gaat de finale niet halen vrees ik  ;D

Spelleiding

Jullie waren geweldig. Bedankt en we zullen het nooit, nooit vergeten  ::bravo::

Wie weet tot ooit. Zeg nooit nooit.....  ;)
 ::zwaai::

Stien en Wouter doen tactische stemmen:

Ookal krijg ik waarschijnlijk 7 stemmen vanavond, ik kan niet het risico nemen dat ze een split vote doen en dat ik daar niet van profiteer..
Ik stem het liefst op Sanmol, maar die gaat toch niks bereiken in dit spel dus het is niet nodig. Nog een laatste tactische poging:

Wouter (sorry) <3

Ik stem helaas op Stien the Queen

Ook B&W gaat aan het overgooien!

Hoihoi!

Ik weet vrij zeker wat er vanavond gaat gebeuren, maar op de een of andere manier heb ik zo’n onderbuikgevoel dat het ook nog wel eens helemaal anders kan gaan verlopen. Ik ga m’n idol niet inzetten, maar voor de zekerheid ga ik mijn idol doorgeven van B&W naar mijn andere account Rik.

- Wouter heeft tegen Bjorn gezegd dat hij op B&W wilde stemmen
- Sanmol weet dat B&W de idol heeft
- in principe blijft het een gokje, maar ik denk dan toch beter af te zijn wanneer Rik de idol bewaart. Stel dat Rik wordt weggestemd, kan ik in ieder geval nog bluffen dat ik de idol nog heb.

Groetjes,
Rob

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Reactie #72 Gepost op: 23-12-2021, 12:23:55 »
Sanmol ruikt de finale:

Week 15

En weer is mijn plannetje gelukt! Hoe krijg ik het toch telkens voor elkaar :P. Door tegen WouterV te liegen dat we de stemmen zouden gaan splitten moesten Army Stien en WouterV wel verplicht op elkaar stemmen. Hierdoor denkt WouterV dat we hem hebben gered, ligt Stien uit het spel en heb ik geen stem gekregen van Stien ::brunette::. Dat heb ik dan weer mooi voor elkaar gekregen.

Verder ga ik weer totaal voor immuniteit deze week. Mocht WouterV hem winnen dan is B&W het sjaakje, maar door hem weten te kalmeren deze week heeft hij de idol niet ingezet. Die hebben we dus nog in de pocket. Deze kan ook nog maar worden gebruikt bij de volgende twee rondes. Ik denk dat ik wel veilig zit, want B&W en SpacyColours willen elkaar weg hebben en WouterV wilt Molfreak Arno en mij erin houden. Ik kan die finale al ruiken!

Hoihoi,

Vorige keer had ik de idol even aan Rik gegeven, maar aangezien ik nu immuniteit heb met B&W wil ik de hidden immunity idol doorgeven van Rik naar B&W. Zo is de idol sowieso veilig ::tandpastasmiley::

Gegroet,

En zo gaat de laatste van het modder complot:

WouterV met de tekst "te laat :'("

en hun maakt een turn op hun bondgenootje:



Ik weet niet wat er is gebeurt, maar na alles gehoord te hebben lijkt het mij verstandiger om mijn bondgenootje B&W eruit te spelen. Als je alles puur op een rij zet heeft SpacyColours niet eens zoveel moves gemaakt. B&W en ik zijn veel tactischer. Molfreak Arno bungelt een beetje onderaan. Hij is nog steeds mijn #1 in dit spel, maar echt veel moves hebben wij samen niet gemaakt. Toch heb ik hem besloten te vertellen dat B&W nog een idol heeft. Arno is een acteur die emoties kan spelen en uitzetten. Hij speelt dit hele spel al het naïeve jongetje, iets wat ik hem heb gevraagd te doen. Doordat B&W en SpacyColours beiden nog een schaduwaccount erin hebben zitten blijven Molfreak Arno en ik onder de grond. Alle ogen zijn op hun gericht. Het ultieme plan. De volgende ronde gaat SpacyColours of B&W eruit. Beide heren willen mij naar de finale brengen. Molfreak Arno ook, maar die heeft minder invloed op het spel. Met Arno heb ik al sinds de start van de samensmelting een final 2 bondje. Later kwam daar ook SpacyColours bij voor een final 2 én 3 bondje. Met B&W heb ik ook een final 2 bondje. B&W denkt dat ik een dubbelspel speel en dat is ook waar, maar nu speel ik een dubbelspel tegen hem. Ik vind dat heel lastig. Toch moet ik het doen om te winnen. Voor de volgende ronde zijn twee scenario's:

Scenario 1
- B&W wint immuniteit
- B&W zet een idol in op zijn andere account
- SpacyColours gaat naar huis 4 - 2

Scenario 2
- B&W wint geen immuniteit
- Rik heeft één extra stem
- Molfreak Arno, SpacyColour en ik stemmen op B&W
- Ik laat B&W geloven dat ze op Rik gaan, want met 3 - 3 gaat Rik weg in verband met de extra stem
- B&W zet een idol in op Rik
- B&W gaat weg met 4 - 2

De mol?

Week 16



De mol? Dat ben ik. Tja, ik kon tijdens deze opdracht niet mijn best doen. Ik speel een dubbelspel van beide kanten. SpacyColours denkt dat ik op B&W ga en B&W denkt dat ik op SpacyColours ga. Alleen Molfreak Arno heb ik ingelicht over ons plan. De enige die deze proef hoort te winnen is niet B&W. Het kwam mij dus ook heel goed uit dat Jennifer, SpacyColours en Molfreak Arno de bloemen hebben gekregen. Zij gaan natuurlijk kamikaze op B&W. Als mijn plannetje werkt dan zet B&W de idol verkeerd in en gaat hij naar huis. Daarna stemmen we hem bij de top 5 eruit. Dan blijven we met SpacyColours, Molfreak Arno en ik over. SpacyColours wilt zichzelf eruit stemmen bij de laatste vier en dan zit ik in de finale.

B&W heeft de laatste 6 gehaald met twee accounts, maar heeft nog niet door dat zijn bondgenootje het verraad heeft ingetikt:

[Week 14, Dag 96, Biecht 9]
Laat ik maar even snel een biechtje typen in de tijd die ik nu heb.

We’re here, final 6! Het is moeilijk te bevatten dat er ooit 32 accounts waren en ik er nog steeds niet ben uitgestemd. Het is crazy.

Op dit moment ben ik lichtelijk sceptisch over mijn positie. Ik wed op dit moment volledig op een enkel paard en dat kent zijn risico’s.

Op dit moment hebben we Spacy (+Jennifer), Arno, Sanmol en ik (+Rik) nog over. Sinds week 8 heb ik een ontzettend goede band weten op te bouwen met Sanmol en daar ben ik heel erg blij mee. Wat er ook gebeurd, ik heb er een vriendschap bij.
Op dit punt zijn we bij de zes gekomen en het is duidelijk dat Arno en Spacy zich tegen me hebben gekeerd. Dit was altijd al hun plan. Ik begrijp het en ik heb het altijd al aan zien komen. Het is daarentegen wel pijnlijk dat ik enorm mijn nek voor hun heb uitgestoken en letterlijk de eerste kans die ze krijgen gooien ze mij meteen onder de bus. Wat ik merk is dat ze nauwelijks meer met mij praten, er komt nul input van hun kanten richting mij. Ook bij deze proef, zonder iets te zeggen zetten ze alle bloemen in tegen mij, zodat ik niet win. I mean, I get it. De manier waarop siert hun niet. We zijn bijna op het einde, het spel wordt nu echt vies gespeeld. Daarom ga ik dat ook doen. Voor nu laat ik het gebeuren, laat ik hun mij onder de bus gooien. Ik ben van plan dit tegen ze te gebruiken om jury votes bij hun weg te kapen. Want zeg nou zelf, Arno’s integere en eerlijke spel is zo vrij weinig nog waard.

Waarom ik wel nog vertrouwen heb in mijn leven in dit spel is Sanmol. Sanmol weet dat ik 100% aan hun kant sta en ik heb een idol in mijn pocket. Dus wanneer Sanmol mij eerlijk doorgeeft of Arno en Spacy op Rik of B&W stemmen, kunnen we die stemmen teniet doen en gaat ofwel Spacy ofwel Jennifer naar huis. Na deze eilandraad hebben Sanmol en ik met 3 votes de meerderheid.
Ik heb af en toe mijn twijfels of Sanmol wel echt te vertrouwen is. Maar eerlijk gezegd kan dat ook mijn paranoia zijn die opspeelt en al zou het zo zijn, dan is er vrij weinig wat ik er aan kan doen. Ik denk dat het ook voor Sanmol het meest beneficial is Spacy weg te stemmen in plaats van mij. Wat betreft de jury doet hij het veel beter dan ik. Wat betreft challenges is hij beter dan ik. En in deze samenstelling heb ik alleen Sanmol, de rest van mijn social game heb ik namelijk weggestemd.

Om af te sluiten, een reële kans dat ik er uit ga, maar ik ben heel benieuwd om erachter te komen of Sanmol daadwerkelijk loyaal is aan mij. Het wordt erop of eronder en als het universum dan eindelijk een keer meezit, dan wordt het een geweldige final tribal council met Sanmol en ik. ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Reactie #73 Gepost op: 23-12-2021, 12:25:56 »
Sanmol is blij met de aanval op B&W:

Ergens klinkt een geniepig lachje..



Opeens is iedereen boos. B&W is pissig op SpacyColours en Molfreak Arno, want ze vielen hem aan tijdens de immuniteitsproef. Hoe konden ze? Hij weet niet dat ik degene ben die Molfreak Arno en SpacyColours precies heeft verteld wat ze moesten doen. Ik bleef op de achtergrond en had weer de touwtjes in handen. Molfreak Arno is op zijn beurt weer boos op B&W dat B&W boos is. SpacyColours is al wekenlang klaar met B&W. En ik? Ik heb alsnog niemand die mij eruit wilt stemmen. Zo te zien ga ik weer geen stemmen krijgen.

Vanaf de bottom spelen is lastig na lang aan de top te hebben gestaan:

[Week 14, Dag 97, Biecht 10]
Jemig wat ben ik een naar persoon ::rofl::

De tactiek “verzekeren dat Arno en Spacy op mij gaan stemmen” lijkt goed te werken. Al waren ze dat sowieso van plan geweest. Ik heb een idol die ik ga spelen bij deze eilandraad, dus kunnen alle stemmen maar beter naar mij gaan. Ik gebruik eigenlijk de strategie van Randy Bailey in Gabon, al faalde het in zijn geval.

Voor de duidelijkheid, als ik geen idol had gehad had ik Wouter nooit weg laten gaan, want zonder idol was het in deze 3v3-situatie erg pittig geweest.

Gisteren zei ik dat ik twijfel of ik Sanmol wel helemaal vertrouw. Misschien goed om daar even op terug te komen. 90% van de tijd ben ik er zeker van dat we gewoon naar de final 3 gaan samen. Ik ben altijd eerlijk tegen hun geweest en ik krijg ook heel veel oprechtheid terug. Alleen heel af en toe krijg ik een berichtje waarvan ik denk dat Sanmol dat ook had gezegd als hen mij weg zou stemmen. En natuurlijk gedeeltelijk paranoia. Overigens zou dit een reden voor Sanmol kunnen zijn om mij weg te stemmen: als iemand het verdient om dit spel te winnen is dat in mijn ogen Sanmol, dus wanneer ik in de jury zit en Sanmol niet, dan zijn dat twee easy stemmen hun kant op. Daarom zou het een strategische move zijn om mij weg te stemmen, maar ik ga dit niet proberen te voorkomen. Ik heb geen andere redenen om Sanmol niet te vertrouwen, overall vertrouw ik Sanmol dan ook voor zo’n 90%. Maar ik ben me er wel bewust van dat mijn leven in het spel in hun handen ligt. Sanmol vertelde me dat het plan is om op B&W te stemmen en niet op Rik, en als dat een leugen blijkt te zijn lig ik er uit.

Ergens zou het ook wel ironisch zijn als de grootste leugenaar van het spel eruit gaat omdat hij is voorgelogen. ::rofl::

Over mijn… leugenachtige verschijning in dit spel gesproken ::rofl:: Ik heb geen vrienden gemaakt in dit spel. Bjorn, Stien, Nieky en Okwonko hebben beloofd om niet op me te stemmen. Met Brtdm had ik enige rivaliteit (en stemt toch liever op Sanmol, Spacy of Arno). Nu ben ik ruzie aan het maken met Arno en Spacy. Met Juma heb ik twee PM’s uitgewisseld. Wouter… vast ook niet? Deze bijna de hele jury haat mij en dat is ze goed recht. Dus wanneer ik ooit nog een ORG (online reality game) speel moet ik jury management iets hoger op mijn prioriteitenlijstje zetten. ::rofl::

Over jury management gesproken: het is duidelijk dat Arno en Spacy daar flink mee bezig zijn. Ik heb vandaag rond 12:00 tegen Arno verteld dat Spacy twee weken terug al aan het proberen was om een deal met mij te sluiten en dat ik er niet op in ging. Een uur later verschijnt er een bericht van Spacy in het topic waarin hij die actie “opbiecht”. Wat een eerlijke gozer is dat toch. ::rofl:: Eventjes de kijkers laten weten dat hij zo’n open boek is. En beiden blijven maar aangeven hoeveel moeite ze er mee hebben om me weg te stemmen, hoe jammer het wel niet is. Ondertussen, een quote van Arno privé naar Spacy en Sanmol: “EN NU WIL IK HEM GODVERDOMME WEG HEBBEN OOK”. Dat is toch gewoon heel erg grappig? Het maakt het zo duidelijk dat ze erg bezig zijn met het winnen van stemmen in de jury, door een beeld neer te zetten van hunzelf waar anderen in kunnen meeleven. Het is slim en strategisch, maar het is zo typisch als je net wat meer informatie hebt en je er zo doorheen kijkt.

Het is trouwens gek wat dit spel met mij doet. Ik hoop in het echte leven over te komen als vriendelijk en rustig. Ik ben af en toe sociaal maar meestal teruggetrokken. Gedurende de loop van dit spel heb ik niet normaal veel geappt en gechat met mensen. Ik heb gepraat in groepsapps met meer dan 3 personen. En afgelopen dagen ben ik aanvallend, een tikkeltje agressief. Ik maak kans om de main villain te worden van het seizoen. Dit zijn dingen waarvan ik denk: wut? ik? Er gebeuren gekke dingen ::rofl::

Ondertussen zijn er 26 eliminaties geweest en geen enkele keer was ik de pineut. Daarnaast heb ik elke eilandraad waar ik ben geweest de controle gehad. Dit is mijn allereerste ervaring met online Survivor. Nou, het is beter gegaan dan verwacht xD

Nog even een mededeling: van iedere individuele speler van dit spel ben ik blij dat ik ze heb leren kennen, no matter what ik zeg of doe of probeer over te komen. Ik ben echt blij dat ik jullie heb leren kennen :-*

Sanmol krijgt irritaties en jeuk van de eilandraad:

Spontaan tussen alle ellende in..

Ik erger me echt dood aan hoe dramatisch iedereen is deze eilandraad. Er gaat niemand dood. Ik herhaal: "er gaat niemand dood!". Het ergste is dat ik tussen alle ruzies in zit. B&W tettert in mijn oor dat Molfreak Arno en SpacyColours zo irritant zijn. "Ze denken dat ik zo dom ben!", zegt B&W tegen mij. Hij is onder de veronderstelling dat ik zeg op wie SpacyColours, Molfreak Arno en ik gaan. Ik lieg daarover natuurlijk. Een enorm risico, want zo geef ik de macht aan SpacyColours. Toch moet je ook wel eens mensen vertrouwen. Als B&W de idol goed speelt komt er een duel tussen SpacyColours en hem. Als B&W de idol verkeerd speelt gaat Rik eruit. Wat heb ik dan te verliezen? Helemaal niks.



SpacyColours irriteert mij dan weer door zijn egoïsme. Hij doet telkens alsof hij geweldig is. "Ik had allang dealtjes gemaakt", zegt hij tegen mij. Oh shut up! Als ik het wou had je allang naar huis gestuurd. Hij denkt dat hij het spel de heletijd al in controle heeft, maar degene die alles regelt ben ik. Ik heb B&W bij ons bondje gekregen. Ik heb alle stemmen tactisch verdeelt. Ik heb ervoor gezorgd dat ik geen enkele tegenstemmen heb gekregen. Ik ben degene die het spel stuurt. Niet hem. Dat hij straks de finale haalt is, omdat ik makkelijker tegen hem kan winnen dan tegen B&W. Hij heeft veel minder moves gemaakt dan mij, maar laat mij nog maar even de domme doos spelen. Dan pakt dit pakje ook weer jou in!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Reactie #74 Gepost op: 23-12-2021, 12:33:49 »
Niet zo lief meer achter de schermen:
Ik stem op b&w  >:D

Zolang het maar rijmt:
Jennifer en ik stemmen allebei op Rik (dat rijmt).

Op het juiste moment, slaat de twijfel toe bij B&W:

Ik stem op SpacyColours.

Ik laat zo nog weten op wie ik mijn idol speel. I’m stressing out. Ik vertrouw Sanmol NIET meer.
Als Sanmol de waarheid spreekt moet ik op B&W zetten
Als Sanmol liegt dan weet iedereen van mijn idol en moet ik op Rik inzetten omdat ze dan wsl splitten tussen B&W en Rik en gaat Rik eraan door de tegenstem van Wouterv...

Ik twijfel niet normaal erg en het nare is dat ik het zelf in de hand heb :\'(

Ik laat het zo weten

Ik zet mijn idol in op Rik.

Ik ben nog nooit zo paranoid geweest :\'(

[Week 14, Dag 98, Biecht 11]
De deadline van 20:00 is net geweest en eerlijk zit ik nog na te trillen van de spanning en de stress.

Vanochtend vroeg ik Sanmol om een screenshotje door te sturen van Spacy en Arno die zeggen op B&W te stemmen, om mijn laatste twijfel weg te nemen. Vervolgens krijg ik twee vage niet echt duidelijke stukjes tekst.
Dat was precies wat ik deed toen Bjorn mij om een screenshot vroeg en ik niet de waarheid sprak :\'(

Sanmol zou heel goed redenen kunnen hebben om niet met mij door te willen.

Maar afgelopen uur hebben we gepraat en ik werd meer en meer paranoid. Ik krijg het gevoel dat het voor Sanmol niet uitmaakt op wie ik de idol heb ingezet, waarschijnlijk omdat Sanmol wel op mij gestemd heeft en het dus niet duidelijk wordt dat Sanmol mij verraden heeft terwijl we hadden afgesproken allebei met 3 stemmen totaal op Spacy te stemmen.

Ik voel me er helemaal slecht over dat Sanmol mij waarschijnlijk heeft weggestemd en dat ik hun zo lang heb geloofd.

Of dat Sanmol altijd de waarheid heeft gesproken en dat ik eraan twijfel.

En dat het neerkomt op 50 seconden voor de deadline.

Ik weet het gewoon echt even niet meer en ik heb nu al deels spijt van mijn keuze.

Ik moet het gewoon maar even aanzien zometeen.

Precies wat Sanmol wou?

Een duel..

Why wouldn't it be? Precies zoals ik het wou. Laat die meiden maar vechten om een plek in de top 5 ::blond::. Nu heeft zowel SpacyColours als B&W een kans. Als B&W wint stemmen we zijn account weg volgende week. Als SpacyColours wint stemmen we B&W ook weg. Één van de twee gaat het niet overleven. Wie zit er weer veilig? Ik. Als enige persoon heb ik nog geen stemmen gekregen. Ik zie wel wie er wint.

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Reactie #75 Gepost op: 23-12-2021, 12:35:08 »
[Week 14, Dag 99, Biecht 12]
Wauw, gisteren was een hele heftige en daarbij ook emotionele dag. Ik vond het echt heel erg spannend. Ik werd helemaal gek gemaakt door het vertrouwen dat ik al die tijd had voor Sanmol en toen plots weg was.

De rode vlaggen die er afgelopen weken waren hebben er uiteindelijk ervoor gezorgd dat ik de – achteraf gezien – goede keuze heb gemaakt door Sanmol niet te geloven en op Rik de idol in te zetten. Als ik het op B&W had ingezet, dan had Rik nu uit het spel gelegen. Nu heb ik tenminste nog een kans om mezelf in leven te houden in een duel.
Ik heb even aan kansberekening gedaan en, ervan uitgaande dat ik altijd word weggestemd wanneer ze de kans hebben, is de kans dat ik de finale haal nog maar 15%. Ik heb betere odds gehad, maar ik geef niet op.

Rode vlaggen die ik nog onthouden heb:
-   Ons plan was al vanaf de f10/f9 om eerst Spacy en daarna Wouter weg te stemmen. Toen we op het punt aankwamen om Spacy weg te stemmen, was het plan ineens gewijzigd naar Wouter.
-   Sanmol stelde in de vorige ronde voor dat ik mijn idol kon gebruiken om die ene stem van Wouter op Rik teniet te doen. Whut?
-   Sanmols banden met Arno en Spacy. Arno en Sanmol waren al vrienden vooraf aan het spel en Spacy zei sinds het begin van het spel iedere dag met Sanmol te hebben gepraat
-   Afgelopen dagen probeerde Sanmol continu het gespreksonderwerp te veranderen wanneer ik naar de plannen van Spacy en Arno vroeg
-   Sanmol stuurde twee screenshots door die echt geen duidelijkheid gaven.
-   Sanmol zei op vrijdagmiddag ergens uit het niets al te hebben gestemd. Normaal gesproken dubbelcheck je eerst tien keer dat we op goede persoon gaan stemmen en daarna vraag je nog tien keer aan elkaar of het helemaal goed is gegaan.
-   Toen ik zei dat ik misschien de idol op Rik ging spelen, zei Sanmol dat ik er dan zelf uit zou gaan. Als Sanmol en ik op Spacy hadden gestemd, dan zou ik er nooit direct uit kunnen gaan door de idol op Rik te zetten, dan werd het hoogstens 3-3 en daarna een tiebreaker. Dit was dus een kleine verspreking waardoor ik sterk vermoedde dat Sanmol op mij had gestemd. (Fyi, dit gebeurde VIER MINUTEN voor de deadline)

Het is eigenlijk erg dat ik Sanmol zo lang in vertrouwen heb genomen ondanks deze super lange lijst, waar zeker nog een paar dingen missen.

Omdat ik een paar minuten voor 20:00 de naam B&W naar Rik had veranderd, door de laatste rode vlag in het rijtje, stond de PM klaar om te verzenden met de idol op Rik. Nog steeds niet zeker en ik kon nauwelijks meer nadenken door alle stress, werd het 19:59. Omdat te laat zijn het allerergste scenario was, moest ik NU de knoop doorhakken en bleef ik bij wat ik al had ingetypt, Rik, want het zou weer tijd kosten om het weg te halen en B&W te typen. Toen heb ik heel gauw op verzenden geklikt en heb ik 50 SECONDEN voor de deadline die idol ingezet.

Achteraf bleek dat mijn keuze de enige goede keuze was geweest. Dat voelde heel gek, want al die keren dat ik mensen heb voorgelogen in dit spel, hadden ze het niet door. En dan word ik uiteindelijk voorgelogen, en is het me op het nippertje gelukt om uit de val te ontsnappen. Nu heb ik zelfs twee correcte idol plays op mijn naam staan, wat best wel cool is.

Na de eilandraad vertelt Sanmol mij dat hen de situatie zo had gestuurd zodat dit duel zou plaatsvinden. Omdat Sanmol echt geen keuze kon maken om Spacy of mij naar huis te sturen. En dat hen nu bij niemand een dolk in de rug hoefde te steken. Ik reageerde een beetje verontwaardigd, want ik was this close om de idol op B&W in te zetten. Sanmol zegt: “Ik ken je langer dan vandaag” en vertrouwde er dus blijkbaar op dat ik de idol op Rik ging spelen.

Ik was echt verontwaardigd om dat te horen, want Sanmol heeft mij echt doen geloven dat we samen naar de f3 gingen. En wanneer je daar echt in gelooft, dan maak je die keuze om een close ally weg te stemmen voor het doel dat je voor ogen hebt. Ter herinnering, ik heb al vijf keer mijn close allies weggestemd om met Sanmol door te kunnen gaan. En eigenlijk, stom als ik ben, heb daar geen enkele keer iets voor teruggevraagd. En nu was het eindelijk tijd dat Sanmol een actie moest doen die hunzelf en mij verder zou helpen, en Sanmol doet. het. niet. Niet te vergeten dat Sanmol een ENORM risico heeft gelopen door mij leugens te vertellen en me actief te laten denken dat ik de idol op B&W moest spelen. Nogmaals, het was this close en ik had er uit gelegen.

Dus ik denk terug aan wat er de afgelopen dagen is gebeurd. Ik bedenk me, wanneer Sanmol mij echt aan het lijntje heeft gehouden en wel van plan was om mij weg te laten gaan, dan was dit, wat ik afgelopen dagen heb gezien, PRECIES de aanpak geweest. Daarentegen had Sanmol ook kunnen doen alsof Rik en niet B&W het target was, zodat ik de idol op Rik zou spelen. Sanmol heeft bewust gekozen om tegen me te liegen en in dat licht is het willen zorgen voor een duel een slap excuus. Arno en Spacy hebben nu nog steeds geen flauw benul van het dubbelspel dat Sanmol afgelopen weken heeft gespeeld, juist doordat Sanmol mijn naam heeft opgeschreven en niet die van Spacy.

In dit hele verhaal heb ik ALLES wat ik had opgegeven voor Sanmol en wanneer het er echt op aankomt is alles wat ik terugkrijg een… vote to evict? Sorry, maar de verhoudingen zijn scheefgegroeid en ik was stom dat ik dat actief negeerde.

Ik krijg ook geen enkel perspectief. Wat gebeurt er na dit duel? Als ik verlies, dan zijn Sanmol en ik 2 tegen 3 en in de minderheid. Als ik win, dan hebben we die meerderheid, maar net zo goed kan Sanmol met Arno en Spacy de meerderheid vormen. Gisteren kon hen geen keuze maken, maar het is onvermijdelijk dat hen een keuze moet maken in een paar dagen tot een week. En ik heb geen idee wat Sanmol daar van plan is.

In de 14 weken dat dit spel bezig is heeft Sanmol nog geen enkele daad gedaan die mij goed uitkwam zonder een specifiek voordeel voor Sanmol zelf. Het zou gestoord zijn dat ik mijn lot zou laten afhangen van iemand die tot de dag van vandaag de keuze elke keer andersom heeft gemaakt.

Ik heb helemaal geen zin om het weer te gaan doen, maar het moet. Vanaf nu word ik de persoon die Sanmol gaat voorliegen (ik heb Sanmol nog geen enkele keer een leugen verteld in dit spel). Ik ga me dom voordoen, doen alsof ik Sanmol toch nog vertrouw. Misschien komt daar vervolgens nog iets bruikbaars uit voort.

Ik heb nog weinig behoefte om nog met Sanmol naar het einde te gaan. Het is daarvoor namelijk noodzakelijk dat Sanmol voor mij kiest ten opzichte van Arno en Spacy, en eerlijk gezegd zie ik dat niet meer gebeuren. Dan heb je Arno, ik weet niet 100% of het klopt, maar als het klopt wat ik denk, dan doet hij super lief voor de juryleden, super lief in mijn gezicht. Maar achter mijn rug om zegt hij dingen die veel negatiever zijn. Je moet in staat kunnen zijn om frustraties te kunnen uiten, maar doe dan niet of alles top is wanneer ik het wel kan lezen. Om die reden valt Arno ook af als potentiele samenwerking, omdat ik niet weet wat waar is en wat niet en een samenwerking juist op vertrouwen is gebaseerd. De enige optie die over blijft is SpacyColours. Ironisch, want we hebben net allebei op elkaar gestemd en duelleren momenteel tegen elkaar om te bepalen wie van de twee een account verliest. Ik ga er hard aan werken om… überhaupt een gesprek lopende te houden en misschien wel een afspraak te maken. Oprecht, de kans dat dit lukt acht ik heel klein. Maar ik moet iets proberen.

Nogmaals, iedereen gaat mij haten en wat ben ik ook een mess :-X
::hug::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Reactie #76 Gepost op: 23-12-2021, 12:37:42 »
Week 17

AAAAAAHHHHH

Het is week 17. Ik zit al langer dan twee maanden op dit eiland, en ik ben er nog!  ::blond:: Tot nu toe heb ik dit spel heel erg lief noch aggresief gespeeld. Als ik de biechten terug lees dan lijk ik af en toe wel eens een bitch, maar ik merk dat dit spel een soort egoïsme oproept bij mensen. Bij mij is in het in de vorm van heel bitchy te zijn. Ik ben dan ook eerlijk om te zeggen dat spelers zoals SpacyColours, Nieky en Bjorrn op momenten heel egoïstisch waren. Nieky stal notabene de immuniteit van WouterV! Zijn eigen bondgenootje, die tot het einde loyaal bleef aan hun. Iets wat hem fataal werd. Misschien word dat mij ook wel fataal.

Ik vind deze hele twist dat er nog iemand uitgaat tijdens de proef he-le-maal niks. Statistisch gezien zijn Molfreak Arno en ik het vaakst laatste geweest bij een proef. Vooral ik heb mijn slechtere momenten gehad (de escape en de monogram), maar ook mijn betere momenten (de beste, de vissen veiling). Vooral op de vissen veiling heb ik laten zien dat ik wel een hele sterke speler kan zijn. Als ik toen geen immuniteit had gehad, dan was ik nu allang naar huis geweest.

Bij het duel is SpacyColours naar huis gestuurd door B&W. Hierdoor is B&W vrij pissig op mij, dat ik te lief was voor SpacyColours. Ook al heb ik SpacyColours egoïstisch genoemd en zei ik dat ik hem zonder pardon naar huis wou sturen. Ook ik heb een hart. En mijn hart zei dat ik geen keuze kon maken. Speltechnisch heel dom, maar hoe vet zou een duel zijn om te bepalen wie er wint. B&W won dat duel en staat dus een streepje voor op SpacyColours. Dit hele spel speel ik al vrij naïef lief, maar ik heb wel mensen met elkaar verbonden. Verbintenis is iets wat de mensheid sterk maakt. Ik was bijna altijd de brains achter een eliminatie. Wat mij zeker geen volger maakt! Ik weet van mijzelf dat ik gecalculeerd ben en elke zet was strategisch om mijzelf verder te brengen. Mensen vertrouwen mij snel en dat is ook hoe ik nooit een stem heb gekregen bij een eilandraad. Door mijn Russische spionnen in te zetten wist ik mijzelf uit de schijnwerpers te houden. Dat spel begon pas bij de samensmelting trouwens. Daarvoor was mijn positie heel erg anders.

Even een trip memory lane, want mocht ik de proef verliezen dan lig ik definitief uit het spel en kan ik niet meer mijn finale speech* houden. Dus jullie houden die van mij te goed. 

*Beknopte versie


Hoofdstuk 1: "Geen blij ei"

Tot mijn grote verbazing zat ik in een kamp met mijn schaduwaccount. Op het eerste gevoel een "extra veiligheidje" om niet bij twee eilandraden eruit te liggen. Ik heb er echt alles aan gedaan om niet geassocieerd te worden met Jungmoon. Ik nam een rol aan en heb die tot het einde vol gehouden.  De eerste ronde ging Denzel (scha. Molfreak Arno) naar huis, iemand die dicht bij mijn hart ligt. Toch moest ik aan de groep denken en vroeg ik iedereen om hem eruit te stemmen. Hierdoor kon ik gelijk een band scheppen met de anderen. Wij wonnen gelukkig met Moto een paar proeven met als hoogtepunt ons strijdlied. Ik kreeg een #1 bondje met Gijs. Daarna moest er weer iemand gaan. Ik wist dat Bjorrn, en SpacyColours Jungmoon eruit wouden hebben. Ik wist ook dat SpacyColours een stem op Gijs had gezet de vorige eilandraad. Om mijzelf erin te houden heb ik een heel toneelstukje gehouden met Jungmoon. Niemand wist dat ik dat was en door SpacyColours om de tuin te leiden werd de stemming 3-3. Ik won het duel en Aurynn verliet het spel. Het scheelde weinig of er kwam een duel met Jennifer. De enige reden waarom Aurynn eruit moest was, omdat ik dacht dat Jennifer Brent was en die twee zijn te close. Daarna gebeurde iets wat mij het hele spel heeft bezig gehouden: Bjorrn liet de proef opzettelijk verliezen. Mijn alarmbellen gingen af, en als je de eilandraden terug leest dan kun je lezen dat ik toen al dacht dat Aarde/Water elkaar hielpen om naar de samensmelting te gaan. Dit alles vond ik een enorme tegenslag. Ik wist namelijk dat Gijs (scha. MrChipie) of Jungmoon eruit zou gaan. Ik kon Gijs zijn expeditie niet ontnemen en besloot toen om mijn eigen schaduwsaccount eruit te spelen. Een totale naïeve, maar volgens mijn hart goede keuze. Iedereen was in shock. Behalve ik dan. Ik wist dat als Jungmoon eruit ging dat niemand meer een oog op mij zou zetten en Gijs kon zich inzetten tijdens de proeven. Hierna wou Bjorrn leider worden van Moto, maar daar heb ik een stokje voor gestoken om Jennifer leidster te maken. Bjorrn zou geen voordeel krijgen. Helaas kreeg hij die alsnog. We verloren de proef en de dagen waren geteld voor Gijs. Ik heb nog geprobeerd om Bjorrn eruit te spelen, maar SpacyColours durfde niet. Strategisch liet SpacyColours hier een stokje vallen, want MrChipie wou Jennifer dan wel weg hebben maar hij wou zeker met ons samenwerken. Het is jammer dat onderling niet veel mensen met elkaar konden omgaan. Ik heb zeker geprobeerd mensen te verbinden, maar dat lukte niet altijd.


Molfreak Arno wil de finaleproef op pauze zetten ondanks de regels:

Maar ik moet echt leren voor mijn examen nu. Kan daar geen uitzondering voor gemaakt worden? Ik zweer plechtig dat ik daartussen niets opzoek.  Maar je snapt ook dat ik niet meer kan wachten met mijn examen.

en kan het niet meer aan:


Ik vind mijn andere fouten echt niet. Ik ga forfait moeten geven denk ik. Het lukt echt niet.  ::ohno::

Tot een breekpunt:

Het doet echt pijn na al die weken. Maar ik voel dat niet gaat lukken  en mijn examen is nu wel echt belangrijk.  Ik geef op.

Alhoewel, dan zit ik niet in de jury. Maar hier kan ik echt niks aan doen.

Doorzetten Arno:

Pffff dit valt mij echt zwaar.  :-[

Sanmol kon de liedjes niet goed tellen door Jennefire haar strategische move:

UGH IK DACHT DAT DIE LIEDJES OVER DE CANADA PROEF GING :\'(. Dit is Jennifer haar schuld!!!

Maar meer kandidaten hebben moeite met de proef:
Oh mijn god ik ben zo'n domme trol.

SURVIVORHOST

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Reactie #77 Gepost op: 23-12-2021, 12:42:55 »
Sommige kandidaten zijn het niet eens met de moeilijkheid:

Protest!

Dat zijn twee woorden en niet één woord van 12 letters  ::nieuwsgierig::.

Nee, maar serieus ik vind dat ik verkeerd geïnformeerd ben over wat de oplossing zou zijn van deze opdracht. In de uitleg wordt er vermeld dat we moeten zoeken naar "het 12 letterwoord" of "sleutelwoord". Dus ik was onder de indruk dat we moesten zoeken naar een (Nederlands) 12 letterwoord zoals de woorden aanmeldingen of filmscenario. Als ik het mij goed kan herinneren is dat ook hoe 2 voor 12 werkt op de televisie. Daarom deed ik er zo gigantisch lang over, omdat ik gewoon geen 12 letterwoord kon vinden met de letters die we kregen. Daarom vroeg ik nadrukkelijk ook alsof de letters klopten. Het antwoord Survivor Host is dan ook twee woorden van acht en vier letters. Dan gaat het hele idee van een "12 letterwoord" zoeken ook niet echt op :\'(. Bij wijze van spreken had het antwoord dan ook kunnen zijn "I'm At Your Home" of "Miss Vanjieee". Dan had er in de uitleg moeten staan dat je van 12 letters twee Engelse woorden moest maken in plaats van in de huidige uitleg het zoeken naar een "12 letterwoord". Ik heb nu gewoon uren blind gestaard op iets wat uiteindelijk niet klopte. Ik vind dan dus ook dat ik enorm misleid ben door de uitleg van deze proef. Daarom teken ik protest. Ik heb tot nu toe van alle proeven absoluut genoten, maar ik vind dat ik bij deze niet goed geïnformeerd ben naar wat de oplossing zou moeten zijn.

Lucy legt uit maar kan niet op tegen de helpdesk mevrouw van Sanmol:

Dit is gewoon niet waar ::). Survivor host zijn twee Engelse woorden. Het woord survivor staat niet eens in de VanDale laat staan "Survivorhost". De term "host" in het Nederlands wordt ook gebruikt voor totaal iets anders. Volgens de VanDale is de definitie van host "zich dansend en zingend voortbewegen" (werkwoord) of "computer met gegevens die door andere computers via een modem of netwerk te benaderen zijn". En het woord wat jullie bedoelen heeft niet die definitie. Het Engelse woord host betekent gewoon spelleider in het Nederlands. Ik heb vanochtend ook met de Van Dale gebeld om te vragen alsof zij bekend waren met het woord "Survivorhost" waarop ik een lachende helpdesk medewerkster aan de telefoon kreeg die zei nog nooit van het woord te hebben gehoord en ze kon mij verzekeren dat het geen correct gespeld Nederlands woord was. Ik citeer haar: "dat woord bestaat niet".

En dus zijn we de nieuwe van Dale ::bravo::

Als jullie denken dat jullie de nieuwe van Dale zijn, dan moet ik dat maar respecteren. Ik ga yoga doen. Heb ik wel nodig.

Joe Joe.

B&W beseft zich ook een domme fout:

Wow, ik besef me nu dat ik mezelf heb geantwoord en niet Bjorn en hoe dom dat wel niet is omgg::rofl::

Maar ook dat besef is niet helemaal juist:

::rofl::

Bjorn was ook niet goed :P

Mijn mond gaat lettelijk zo ver open atm: ::oink::

::rofl::

Dat valt wel mee, als je even nadenkt snap je het wel :P

Volgend onderdeel?

Is het dan toch Sanmol met die hartjesketting... hmm dat denk ik dan.

Ja, kom maar door!

Pssssst: het was Stien! ::vergroot::

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Reactie #78 Gepost op: 23-12-2021, 12:45:44 »
Niet alleen Jennifer is nu verzekerd van een finaleplek, ook B&W is met twee accounts verzekerd van de finale:

[Week 14, Dag 103, Biecht 13]
WOW! Het is officieel! Met nog maar 1 eilandraad te gaan en twee accounts in het spel ben ik verzekerd van de final 3. Ik ben daar echt heel erg blij mee en ook trots op. Survivor is echt hét spel van mijn dromen geworden in het afgelopen jaar. Bij seizoen 1 begonnen en kan nu beginnen aan seizoen 19. Ik vond het gewoon ontzettend gaaf om het spel zelf te kunnen spelen wat een enorme eer is. En om het dan ook nog zo succesvol te doen! Ik denk dat ik het wel succesvol kan noemen, want ik ben tot het eind gekomen. Final Tribal Council, as far as you can go in this game. Ik weet verder niet zo goed wat ik moet zeggen maar ik ben gewoon echt heel blij. :D

Ik zou er op dit moment nog voor kunnen kiezen om op Sanmol te stemmen, maar dit ga ik niet doen. Ik hecht meer waarde aan een toffe final 3 dan mezelf voordringen met 2 accounts in de finale. Daarnaast is het voordelig voor mij dat Rik in de jury komt en niet Sanmol omdat dat alvast 1 stem voor mij om te winnen garandeert. Daarnaast zal iedereen die niet op mij stemt hun stemmen verdelen over Sanmol en Jennifer, wat ook nog in mijn voordeel uit zou kunnen pakken.

Of ik kan winnen? Idk. Het zou echt alle kanten op kunnen vallen en ik denk dat Jennifer en Sanmol allebei hele verdiende winnaars zijn. Met welke uitkomst dan ook ben ik tevreden ::bravo::

.
.
.

Eventjes kort nog terugkomen op mijn vorige biecht:
Ik oordeelde best wel snel en hard op mijn medekandidaten denk ik. Het was ook wel een lastige week die ik moest overwinnen met mijn closest ally die zich tegen me keerde. Ik wil het graag weer terugnemen want het is van mijn kant allemaal weer goed.

Ik was van plan om te gaan liegen en mezelf van de domme te houden bij Sanmol. Dit heb ik niet gedaan uiteindelijk want dat voelde toch niet goed. En vrij snel kwam de twist waarbij er iemand af zou vallen bij de proef en er dus nog maar 1 afvaller zou zijn door een eilandraad, en dat kwam mij zo goed uit dat het niet eens meer nodig was om een sluw plan uit te voeren.


Sanmol onderbreekt het even:

Ik onderbreek deze biecht even..


AAAAAAAAAAAHHH ik zit bijna in de finale! Wie had dat gedacht? Nog even die laatste eilandraad surviven en dan ben ik er ook ::ok::.

Waarnaar B&W de keuze zelf maakt om met één account verder te gaan:

Het voelt gek om dit te doen na al die tijd mijn accounts met mijn leven te hebben verdedigd ...

Maar ik ga mezelf wegstemmen ::rofl::

Mijn stem is voor Rik.

Ik ga Sanmol niet saboteren door hun nu van de nul stemmen af te brengen, dus ik stem op B&W. Hopelijk volgen er in een paar dagen nog veel meer stemmen op B&W, maar dan om te winnen ;D

En dan start de finale eilandraad, maar dat blijkt lastig:

[Finalebiecht]
Het is ... vermoeiend die FTC ::rofl::

Ik was van plan niks negatiefs te zeggen over mijn medefinalisten maar ik merkte dat het te goed gaat voor Jennifer dus ik hoop nog iets teweeg te brengen.

Ik denk dat het er zo uit gaat zien:
Jennifer (4): Spacy, Nieky, Okwonko, Hillo
B&W (3): Rik, Bjorn, Stien
Sanmol (2): Arno, Juma
?? (2): Brtdm, Wouter

Al moet ik zeggen dat ik bij Wouter ernaar neig dat hij op Jennifer gaat en Bjorn zou ook nog op zowel Jennifer als ik 1 stem kunnen zetten. In beide gevallen is het afgelopen voor Sanmol en mij. :-X

B&W ziet zijn kansen wegglippen:

[Finalebiecht 2]
Okeeee.

Ik denk dat Brtdm in het Jennifer-rijtje komt, dus congratz met je overwinning Jennifer! ::bravo::

Idk ik vind nog steeds dat Sanmol het spel het beste heeft gespeeld, maar ik begrijp dat hen een kleine kans over heeft vanwege de opmerkingen naar Bjorn en alles wat daar mee te maken had.

Ik heb zelf ook wel onderschat wat het effect van deze FTC heeft op mijn gemoedstoestand. Ik vind het echt moeilijk om alles even los te laten. Daarnaast ervaar ik er best wel veel anxiety omdat deze situatie eigenlijk een publieke “wat vinden we van B&W?”-show is (natuurlijk gaat het niet alleen om mij, maar alsnog). En daarbij, het is over een paar dagen voorbij.

Om alles op te helderen, waar een FTC voor is bedoeld, leek het me een goed idee om meer te vertellen over mijn angsten en dat ik trots ben ik daarmee ben omgegaan in het spel. Alleen ga ik daar toch weer vanaf zien, want ik denk niet dat ik dat goed onder woorden zou kunnen brengen en tegelijkertijd zouden ze kunnen denken dat het alleen maar zou “gebruiken” om stemmen te winnen, wat nog erger zou zijn dan niks zeggen.

Ik twijfel nog over mijn eigen stem... als ik toch ga denken dat er niemand op mij zou stemmen, kan ik zelf beter op Sanmol stemmen, want 0 stemmen krijgen vind ik minder vernederend dan 1 stem die van mezelf is. En als ik niet kan winnen dan liever Sanmol. Maar het is ook ongemakkelijk als ik toch plots wel stemmen krijg maar mijn winst weggeef omdat ik zelf niet dacht te kunnen winnen. Dan had ik beter normaal kunnen doen. :-\\

Idk idk idk
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Reactie #79 Gepost op: 23-12-2021, 12:46:52 »
Nieky stemt met beide accounts:

De finalisten hebben het me moeilijk gemaakt. Maar ik ben eruit.

Allereerst Sanmol: Hillo verwoorde het erg goed. Jij hebt misschien qua combinatie tussen sociaal en tactiek het beste gespeeld van allemaal. Maar ik kan de bedreiging ook niet los zien van het spel. Bjorn was mijn maatje dit spel en ik weet dat hij het spelplezier verloor door dit soort zaken. Daarom, ondanks je fantastische spel, geen stem op jou.

Dan blijven Jennifer en B&W over.... En man; wat is dit een close call. Het feit dat ik 2 stemmen heb maakt dat ik een grote druk voel om hier een goede beslissing te maken, want; it's all in the details.

Om te beginnen de proeven:

Jullie hebben beide individueel immuniteit gewonnen. Dus beide hebben jullie je waarde bewezen in de proeven. Toch heeft Jennifer hier een klein streepje voor bij mij. Ik heb het idee dat ze in de Kamp/Team-fase iets nadrukkelijker een rol speelde bij de proeven dan B&W. Bovendien had Jennifer de ballen om een duel aan te gaan bij de samensmelting en won ze de halve finale. Klein pluspuntje voor haar dus, ook al won B&W het rechtstreekse duel.

Vervolgens Tactiek

Hier moet ik B&W duidelijk de credits geven. Hij voelde goed aan dat ik hem weg wilde hebben en zijn flip was een rondje eerder dan ik had gedacht. Complimenten voor die move. Na de Brtdm stemming niet terugflippen vind ik; ondanks dat je hier in de finale staat een fout. Op die manier had je echt iedereen outplayed kunnen hebben en had je dit spel (zeker met je idol!) kunnen winnen. Nu kwam er een gelijke stemming en koos Sanmol uiteindelijk toch niet echt door jou. Het op een duel aan laten komen vind ik tactisch toch wat minder.
Desalniettemin toch de credits naar B&W vanwege de foutjes die Jennifer gemaakt heeft. Denk aan de mislukte split vote in Vuur en het verkeerd uitdagen van Charlie en het verkeerde idol-spel. Ik las wel dat het vooral aan Juma lag dat je de idol niet op hem speelde. Dat scheelt iets, want als je daar de goede idol had gespeeld was je tactisch echt in de buurt gekomen van B&W. Ook jij had misschien tactisch wat meer (eerder?) kunnen doen om B&W te outplayen door bijvoorbeeld wouter of Stien in te schakelen nadat ik weg was. Wat wel knap is van Jennifer is dat ze als gevaarlijke speler het toch zo lang heeft volgehouden met 2 accounts! Chapeau

Sociaal

Dit vind ik een lastige. Met Jennifer heb ik bijna geen contact gehad, maar het contact dat er was voelde fijn. Ik heb het idee dat Jennifer op zichzelf in het spel stond, maar wel de gave had om met iedereen fijn contact te kunnen leggen.
Met B&W heb ik echt een ontzettend fijn contact gehad, en dat zou ik graag willen belonen met een stem of een positieve sociale score. Maar structureel rondes lang iemand voor blijven liegen, dat vind ik teveel als je graag iemands jurystem zou willen. Ik snapte het tactisch wel beter toen ik zag dat je een idol had. Maar daarmee heb je echt wel jury-sympathie verloren. Ook een belangrijk aspect van Survivor. Je bent een ontzettend toffe gozer, dat heb ik zeker gezien. Maar toch moet ik daarom hier een klein pluspuntje aan Jennifer geven.

Overig
Ik knapte een beetje af op de volgende zin van B&W tijdens het juryberaad:

Hier komt toch weer naar voren dat het vooral Sanmol was die B&W heeft overgehaald en minder dat het een eigen geïnitieerde move is. Bovendien vind ik de laatste zin écht onzin. Dat je 4 nieuwe spelers een kans geeft om te winnen lijkt me tactisch juist niet handig.... We spelen hier niet voor Artispunten!

Jennifer heeft haar karakter leuk neergezet, maar dat speelt voor mij geen rol in de finale. Ik snap wel dat andere juryleden daarvoor kunnen vallen. Daarom wilde ik dat met Okwonko ook doen, maar ik vind het geen pré.

De conclusie
Alles wikkend en wegen stem ik sowieso met mijn Nieky-account op........
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Dan is er nog 1 dilemma. Stem ik met mijn Okwonko account op dezelfde persoon en maak ik een duidelijke keuze. Of stem ik met Okwonko op de ander, omdat het echt een hele close call was......

De stem van Okwonko gaat:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Bjorrn en Stien ook:

Dit was een hele interessante Final eilandraad zeg. Er zijn zowel door finalisten als door juryleden hele belangrijke argumenten gegeven en punten gemaakt die relevant zijn voor het bepalen van de winnaar als ook hopelijk de manier waarop komende strategische forumspellen gespeeld worden.

Wat betreft mijn 2 stemmen. Ik twijfelde hele eilandraad over wat ik wilde kiezen. Voor de eilandraad begon (in de afgelopen weken) dacht ik, ik stem op Jennifer, want ik zag haar als de grootste bedreiging in het spel (met B&W wel als een na grootste) en het feit dat ze ervoor heeft weten te zorgen dat de meerderheid van haar bondgenoten loyaal bleef en dus op B&W/Rik stemde ipv haar en Spacy, vind ik impressive. Ik geloof Sanmol niet dat hun een duel wilde uitlokken, want dan kon hun gewoon eerlijk zijn tegen B&W over het target bij de Final 6, en dat was hun bewust niet.

Echter, als ik kijk naar wie de meeste agency had in dit hele spel is dit B&W geweest. Samen met Niek en mij was hij in charge in kamp aarde en een van de best gepositioneerde spelers in het modder bondje. De flip van B&W kwam redelijk op het juiste moment (waarschijnlijk beter om nog 1 ronde te wachten, maar dit werkte ook oke). Vervolgens de Brtdm vote die vooral in het voordeel van B&W (maar ook Jennifer) werkte. Echter, hij bleek on the bottom van het bondje waar hij heenflipte, wat toch echt voor punten aftrek zorgt in mijn ogen.

Zijn correcte idolplay vind ik dan wel weer knap, en het verklaart iets meer zijn bereidheid om naar de Final 6 te gaan met die groep. Ondanks dat Sanmol hem voorloog, wist hij dat correct te lezen en zichzelf te redden. De Final 5 twist heeft hem absoluut geholpen, maar het heeft Jennifer ook geholpen.

Dan jury management, wat ik zelf een belangrijke factor vind. B&W heeft dit bewust niet zo gedaan, omdat hij dacht dat hij toch wel zou winnen als hij de beste was. Dit heeft hij behoorlijk onderschat, en hier heeft Jennifer een stapje voor. Ondanks het 2x throwen van een luxe proef om te voorkomen dat ik en mijn bondgenoten een advantage kregen (1x gelukt en 1x mislukt omdat ik zo geniaal ben in weerwolven  ;)), heeft Jennifer mij nooit kwaad of geïrriteerd gemaakt, dus zelf toe te geven dat dat is wat ze deed en me uit te leggen dat het puur strategisch was.

Want ook dat vind ik belangrijk en dit deed Jennifer heel goed. Ik heb Brent weggestemd zonder Jennifer hierbij te betrekken, waar ik haar dus indirect mee verraden heb. Geen enkele persoonlijke reactie van haar. Maar ze reageerde gewoon rustig, en zocht (heel logisch) een alternatieve alliantie, en succesvol. B&W was set-up in een grote alliantie bestaande uit de combinatie van 2 kampen. Hier kan hij alleen in terecht komen op zo'n stabiele manier door in 2 kampen een account te hebben. Jennifer had dit voordeel niet, doordat ze slechts oren en ogen had in 1 kamp. Dit zorgde voor minder contactjes en meer werk om zich goed te integreren na de samensmelting. Ondanks dat lijkt dat haar eenvoudig te zijn gelukt.

Ik heb er goed over nagedacht en ben tot de volgende conclusie gekomen.
Met mijn beide stemmen (Bjorrn en Stien) stem ik op:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

en Wouterv:

Mijn stem:

Ik stem op degene die volgens mij de meeste risico's genomen heeft, het meeste onderlinge contact gehad heeft met de andere spelers en geknald heeft in de proeven.

Kortom, ik stem BW
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human