Auteur Topic: [CL] Dag 1: De taakverdeling  (gelezen 50976 keer)

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #100 Gepost op: 23-01-2020, 00:11:26 »
Dit is mij ook opgevallen Frank. Ik vertrouw chippies ook niet. Het lijkt wel bijna te obvious om zo verdacht te doen
hoezo ben ik nu weer verdacht ik discuseer alleen mee en laat mijn verdenking weten net zoals iedereen ::rofl::
chipsverslaafde <3

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #101 Gepost op: 23-01-2020, 00:12:04 »

ondanks dat ik je verdenk heb je ook een plekje in mn hart<3
chipsverslaafde <3

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #102 Gepost op: 23-01-2020, 00:21:51 »
FrankLapidus is een wolf. Ik voel dat echt in mijn kut!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #103 Gepost op: 23-01-2020, 01:33:29 »
Jongens jullie praten echt veel te veel
Moet ik nu echt elk dagdeel dat ik ff niet online ben meer dan 7 pagina’s bijlezen? ::oink::

Eens met mensen dat mrchippie verdacht is en ik vind Frank ook verdacht omdat ie zo per se niet de directeur wilde zijn en ja ik weet dat deze twee dingen elkaar tegenspreken :D
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #104 Gepost op: 23-01-2020, 06:55:53 »
Volgende dat me is opgevallen: Jacco is het steeds met me eens.
Jacco, waarom ben je het steeds met me eens?
Ik vind je ideeën echt gewoon goed, het idee om een screenshot te maken om 23:30 en dat idee van de ziener (al begreep ik dat idee in het begin verkeerd) Ik zal het ooit misschien niet met je eens zijn, maar je hebt tot nu toe nog geen slechte ideeën gehad.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #105 Gepost op: 23-01-2020, 07:00:23 »
Brtdm for president  ::bravo::

Maar hoe gaat het met jouw job dan mrchipie?

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #106 Gepost op: 23-01-2020, 07:27:29 »
Er staan hints in de teksten toch? Ik stel voor dat we die goed bestuderen  ::ok::
In elk geval dat Lucy en Bjorrn geliefdes zijn. Uit het nummer kan ik zo gauw niets halen. Ten feet is ongeveer 3 meter. I don't know. Als er al een hint naar een overvaller in zit, dan vermoed ik dat het iemand is die heeft geroepen: "nee joh, die hints komen later wel, daar kunnen we nog niks mee". In elk geval hebben al die mensen een plusje erbij op mijn verdachtenlijst.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #107 Gepost op: 23-01-2020, 07:38:29 »
Ben nu al de draad kwijt. Heb zometeen een tentamen, maar zal daarna uitgebreid reageren.

Maar wat zijn de huidige opties dan? Lees zoveel namen bij het doorlezen??
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #108 Gepost op: 23-01-2020, 08:05:57 »
Dat wat Frank zegt, dat viel mij ook al op tijdens het doorlezen van de laatste pagina's. Chippie zit de aandacht nogal veel af te leiden, is wat mij betreft opvallend.
Keep calm and eat chocolates!

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #109 Gepost op: 23-01-2020, 08:08:09 »
Dat wat Frank zegt, dat viel mij ook al op tijdens het doorlezen van de laatste pagina's. Chippie zit de aandacht nogal veel af te leiden, is wat mij betreft opvallend.
We moeten wel ons werk blijven doen he anders worden we sowieso vermoord door onze bazen
chipsverslaafde <3

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #110 Gepost op: 23-01-2020, 08:49:31 »
Ben nu al de draad kwijt. Heb zometeen een tentamen, maar zal daarna uitgebreid reageren.

Maar wat zijn de huidige opties dan? Lees zoveel namen bij het doorlezen??

Samenvatting voor de achterliggers:
D*N, Swifty, Daisy, Miek, Nieky, Vermoljoen, Mollenvanger, Linus, Jacco-> Stemmen in met een inactief iemand wegstemmen.

Mollenmania, Spacycolours, Lama, mrchipie- Zijn hier tegen

De rest laat dit in het midden...

Andere verdachtmakingen zijn:
Focus-> Brtdm
Jacco-> Jann
Brtdm-> Nieky en Jacco
Robbie-> Pokemonchatters (Lawliet, Linus, Focus, D*N)
mrchipie-> Linus
Franklapidus, Focus, Lucy, Swifty -> mrchipie
Lawliet, Lucy-> Franklapidus


Voor de mensen die voor een inactief iemand willen gaan en om B&W zijn vraag te beantwoorden wat inactief is. Ik zou gaan voor Dikke Controleur, die is al 5 dagen niet meer online geweest dus het is niet dat hij gewoon een dagje weg was en de eerste stemming heeft gemist.
« Laatst bewerkt op: 23-01-2020, 09:01:59 door D*N »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #111 Gepost op: 23-01-2020, 08:54:39 »
Ik stem ook een inactief persoon weg

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #112 Gepost op: 23-01-2020, 09:03:20 »
ik ben voor beide opties trouwens
chipsverslaafde <3

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #113 Gepost op: 23-01-2020, 09:37:28 »
Robbie-> Pokemonchatters (Lawliet, Linus, Focus, D*N)

Maar again, dat was het minste dat ik verzonnen kon krijgen. En diezelfde mensen werken intussen wel goed mee (enige uitzonderingen daargelaten ::) ), dus tja.

Maar ik zei ook nog:
Er werd gisteren geopperd dat de overvallers unaniem of opgesplitst per 2 of 3 zouden kunnen stemmen om een van hun eigen roedel verkozen te krijgen. Zit op m'n oude ipad dus krijg even niet snel gevonden wie meer dan 2 stemmen had en vooral: wie daarop gestemd heeft.
Daar hoor ik zelf ook wel bij, want ik stemde ook op brtdm. Maar dat is dan echt het enige verdachte dat ik verzonnen krijg en wat nog ergens op gebaseerd is.
Als de overvallers met meerderen tegelijk stemmen om samen één van hen proberen te verkiezen, zouden de volgenden allemaal verdacht zijn:
Brtdm: 7 stemmen (van Belg, miek1999, Swifty, Robbieazerty, mrchipie, hautoa, ennasil)
Linus: 6 stemmen (van FrankLapidus, D*N, Nieky, Daisy, Lawliet, Focus)
FrankLapidus: 4 stemmen (van Molduck, Bjorrn, Lucy, Timvdons)

Maar goed, dan blijven er dus nog 20 mensen over...

En voor de spelers en het spel vind ik het wel leuker als er een inactieveling weggestemd wordt. Alleen strategisch schiet je daar niet veel mee op.

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #114 Gepost op: 23-01-2020, 09:42:23 »
Er is 18% kans dat een inactieveling een overvaller is. De kans dat een 'verdachte' een overvaller is, is eigenlijk net zo groot dat als een inactieveling een overvaller is.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #115 Gepost op: 23-01-2020, 09:48:35 »
Jammer dat iedereen alleen maar aan zichzelf denkt en zelf door wil naar de volgende ronde, in plaats van logisch na te denken. Yes, laten we iemand eruit stemmen die sowieso onschuldig is, in plaats van een potentiële overvaller. Dat De DikkeControleur vanavond ineens online kan komen, zich het spel herinnert en daarna nog actief met ons mee kan denken, vergeten we dan maar even.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #116 Gepost op: 23-01-2020, 09:49:02 »
Er is 18% kans dat een inactieveling een overvaller is. De kans dat een 'verdachte' een overvaller is, is eigenlijk net zo groot.
eigenlijk is iedereen verdacht en weer niet.
want overvallers gaan echt niet 24/7 hier berichten sturen. die gaan sowieso ook aansluiten bij de mensen  die mensen als verdachte uitroepen.  voor de rest wil ik af en toe ook het verhaal erin houden dus zeg ik af en toe dingen over het werk enzo. ik denk wel dat we eerst de inactieve mensen moeten weghalen want dat zou ook anders niet leuk zijn voor de anderen
chipsverslaafde <3

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #117 Gepost op: 23-01-2020, 10:02:22 »
Ik vind mensen die het altijd eens zijn met de personen die net iets meer macht hebben altijd verdacht.

Maar ik moet wel zeggen, Jacco was het al met me eens toen er nog geen enkele aanwijzing was dat ik Bankdirecteur ging worden.

Verder ben ik het ook eens om een inactief persoon weg te sturen, maar tot die tijd kunnen we in ieder geval mensen ondervragen en delen wat ons opvalt, toch?

Ik vind overigens Nieky en Jacco niet verdacht, maar ze vielen me gewoon op door de benoemde redenen.

Wat me verder nog opviel: Linus, Focus en L. Lawliet. (Nee, echt joh..) Maar ik kan me niet voorstellen dat die alle drie overvallers zijn. Die kans is niet zo groot. En als er één iemand met dit gedrag een gegijzelde kan zijn, kunnen ze dat allemaal zijn. Kan, hoeft niet.


En laten we allemaal nog even aangeven wie we wel of niet vertrouwen.
Ik vertrouw D*N.
« Laatst bewerkt op: 23-01-2020, 10:12:17 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #118 Gepost op: 23-01-2020, 10:51:22 »
De eerste verdachtmaking komt van Focus, de Brtdm verdenkt... meteen gevolgd door mrchipie die Focus verdenkt.

Meestal is de eerste verdachtmaking niet van een slechterik, dus voorlopig vertrouw ik Focus het meest.
Meestal is echter ook de eerste verdachtmaking eentje die niet juist is, dus dat ik Focus het meest vertrouw wil niet zeggen dat ik ook Brtdm weg wil hebben.

De snelle reactie van mrchipie vind ik dan wel weer verdacht....
Wit is ook een kleur!

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #119 Gepost op: 23-01-2020, 10:54:52 »
De eerste verdachtmaking komt van Focus, de Brtdm verdenkt... meteen gevolgd door mrchipie die Focus verdenkt.

Meestal is de eerste verdachtmaking niet van een slechterik, dus voorlopig vertrouw ik Focus het meest.
Meestal is echter ook de eerste verdachtmaking eentje die niet juist is, dus dat ik Focus het meest vertrouw wil niet zeggen dat ik ook Brtdm weg wil hebben.

De snelle reactie van mrchipie vind ik dan wel weer verdacht....
ik ben ziek en heb niet veel te doen moet ik nu op alles letten  ::rofl::
chipsverslaafde <3