Auteur Topic: [CL] Dag 1: De taakverdeling  (gelezen 47462 keer)

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #60 Gepost op: 22-01-2020, 22:16:31 »
Zouden de slechteriken echt inactief zijn?  ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #61 Gepost op: 22-01-2020, 22:17:47 »
Kan best hoor, gewoon als je even niet hier kijkt. Een dag is kort.

Ik stem t liefst ook op een inactief iemand tot er meer info is
You'll never walk alone

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #62 Gepost op: 22-01-2020, 22:18:59 »
Ik vind het geen goed idee. De lynch is het wapen van de burgers, daar moeten we volgens mij gebruik van maken.

Inactieven stemmen maakt het voor overvallers makkelijk om de eerste rondes door te komen en er ontstaat geen spel. Ze varen mee met de menigte en vallen niet op.

En als ik even verder kijk, wat is het plan als er deze ronde een gegijzelde vermoord wordt door de overvallers en we er een gegijzelde uit stemmen? Daarna is er evenmin informatie. Ja een ziener kan zijn actie doen maar die moet nog niet naar buiten komen met zijn of haar informatie, nog daargelaten dat de kans heel groot is dat hij of zij een gegijzelde bekijkt. Dan staan we de volgende ronde dus weer zonder plan, hoeveel burgers gaan we opofferen voor er iets gaat gebeuren?

Ik stel dus voor alvast verdachten te noemen of dingen die je positief opvallen opdat er discussie ontstaat. Deze discussie kan later heel nuttig zijn voor als er meer informatie vrijkomt door rollen van doden. Er is een directeur-stemming geweest en er is genoeg gezegd om een eerste indruk te kunnen geven denk ik. Uiteraard zal ik zelf daar ook mee komen. Ik hoop vanavond nog iets te kunnen posten.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #63 Gepost op: 22-01-2020, 22:28:05 »
sowieso denk ik doordat de overvallers meelezen dat ze sowieso niet inactieve gaan stemmen als ze slim spelen
chipsverslaafde <3

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #64 Gepost op: 22-01-2020, 22:32:29 »
sowieso denk ik doordat de overvallers meelezen dat ze sowieso niet inactieve gaan stemmen als ze slim spelen

Slim om ze op dit idee te brengen ook  ::)
You'll never walk alone

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #65 Gepost op: 22-01-2020, 22:33:38 »
doen ze toch al als ze slim waren ::rofl::
chipsverslaafde <3

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #66 Gepost op: 22-01-2020, 22:34:08 »
Waar we misschien wel al wat mee kunnen, is dat de bankovervallers gisteren om 9.00 aanwezig waren in het gebouw? Heeft iemand iets gezien? Of mensen die we dan al kunnen afstrepen?
Anyone?

Ik vatte hier althans uit op dat de overvallers op dat tijdstip online waren, maar wellicht heb ik het mis.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #67 Gepost op: 22-01-2020, 22:36:37 »
ik zelf was er ietsjes later wan die stomme bus kwam weer eens te laat >:(

ik zag toen ik de bank in liep bij de achter deur wel een soort schim van een man met een lange jas aan en een hoed ::vergroot::
chipsverslaafde <3

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #68 Gepost op: 22-01-2020, 22:39:03 »
sowieso denk ik doordat de overvallers meelezen dat ze sowieso niet inactieve gaan stemmen als ze slim spelen
Klopt, maar ze gaan wel willen dat wij dat wel doen. Dus iedereen die ik tot nu toe heb horen roepen dat het een goed idee is om inactieve mensen weg te stemmen staat al op m'n verdachtenlijstje.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #69 Gepost op: 22-01-2020, 22:39:57 »
Klopt, maar ze gaan wel willen dat wij dat wel doen. Dus iedereen die ik tot nu toe heb horen roepen dat het een goed idee is om inactieve mensen weg te stemmen staat al op m'n verdachtenlijstje.
shiiiiiiit ::schaam::
chipsverslaafde <3

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #70 Gepost op: 22-01-2020, 22:41:33 »
Ik vind het geen goed idee. De lynch is het wapen van de burgers, daar moeten we volgens mij gebruik van maken.

Inactieven stemmen maakt het voor overvallers makkelijk om de eerste rondes door te komen en er ontstaat geen spel. Ze varen mee met de menigte en vallen niet op.

En als ik even verder kijk, wat is het plan als er deze ronde een gegijzelde vermoord wordt door de overvallers en we er een gegijzelde uit stemmen? Daarna is er evenmin informatie. Ja een ziener kan zijn actie doen maar die moet nog niet naar buiten komen met zijn of haar informatie, nog daargelaten dat de kans heel groot is dat hij of zij een gegijzelde bekijkt. Dan staan we de volgende ronde dus weer zonder plan, hoeveel burgers gaan we opofferen voor er iets gaat gebeuren?

Ik stel dus voor alvast verdachten te noemen of dingen die je positief opvallen opdat er discussie ontstaat. Deze discussie kan later heel nuttig zijn voor als er meer informatie vrijkomt door rollen van doden. Er is een directeur-stemming geweest en er is genoeg gezegd om een eerste indruk te kunnen geven denk ik. Uiteraard zal ik zelf daar ook mee komen. Ik hoop vanavond nog iets te kunnen posten.
Kijk dit klinkt in ieder geval als een antwoord op mijn vraag of er alternatieven zijn dan inactievelingen wegstemmen  ::ok:: maar hoe kijken anderen hier dan weer tegenaan?

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #71 Gepost op: 22-01-2020, 22:43:40 »
Kijk dit klinkt in ieder geval als een antwoord op mijn vraag of er alternatieven zijn dan inactievelingen wegstemmen  ::ok:: maar hoe kijken anderen hier dan weer tegenaan?
ja ik wil best wel mensen wegstemmen die ''verdacht'' doen in mijn ogen maar zoveel is er nog niet gebeurd dus op welke basis is iemand opeens een overvaller
chipsverslaafde <3

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #72 Gepost op: 22-01-2020, 22:49:33 »
Anyone?

Ik vatte hier althans uit op dat de overvallers op dat tijdstip online waren, maar wellicht heb ik het mis.
Voor zover ik weet is er geen manier om na te kijken wie er wanneer online is geweest. :-\\

Ik denk met de liedjes dat we niet nu al er iets uit kunnen halen. Waarschijnlijk moeten we toch nog wat dagen verder zijn totdat er echt een woord of naam uit kan komen.

Op zich vind ik het niet erg om op een inactieve speler te stemmen, alleen: wat is inactief. Het is ook flauw om iemand weg te stemmen die net 24 uur het forum niet geopend heeft. Als het spel drie dagen bezig is en iemand heeft nog niets gezegd, is het een ander verhaal. Maar nu is dat nog niet het geval.

Verdachten heb ik nog niet. Net als bij WIDM moet ik de aflevering een tweede keer zien voordat ik de verdachte acties eruit kan halen. Dat is hier niet veel anders denk ik ::vergroot::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #73 Gepost op: 22-01-2020, 22:50:02 »
Het lijkt me geen slecht idee om in ieder geval te delen wat ons opvalt.

Zal ik dan maar beginnen, met gevaar voor eigen leven?

We hadden vandaag muziek van Afrojack, wiens echte naam 'Nick van de Wall' is. Nick vind ik op Nieky lijken. Wellicht een hint dus. Daarbij houdt Nieky zich vooral nog redelijk op de vlakte en heeft veilig gestemd op iemand die veel stemmen zou krijgen gezien de reacties. Uiteraard hoeft het niets te betekenen, maar tot dusver past hij wel in het profiel.

Dus nu de vraag aan Nieky, waar heeft u uw keuze op gebaseerd voor de directeur en wat is de reden dat u nog niet veel prijsgeeft in uw antwoorden?
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #74 Gepost op: 22-01-2020, 22:52:51 »
Ik denk met de liedjes dat we niet nu al er iets uit kunnen halen. Waarschijnlijk moeten we toch nog wat dagen verder zijn totdat er echt een woord of naam uit kan komen.

Ik citeer uit de speluitleg;
Citaat
Er zullen ook hints verstopt zitten in de teksten na iedere ronde, deze leiden naar de overvallers of wie weet zelf naar een andere rol

Oftewel, als we nou eens met zijn allen op zoek gaan naar hints, kunnen we vast wel wat verder komen dan een inactief mens wegspelen.  ::ok::
Frankje Lapi

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #75 Gepost op: 22-01-2020, 22:53:54 »
Uitslag stemming:
Brtdm: 7 stemmen
Linus: 6 stemmen


Ik wil wel graag FrankLapidus, D*N, Nieky, Daisy, L Lawliet en Focus bedanken voor het vertrouwen! Jullie zijn schatjes <3

Nou bankdirecteur, wat moeten we doen want jij bent nu de baas?!
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #76 Gepost op: 22-01-2020, 22:54:08 »
Kijk dit klinkt in ieder geval als een antwoord op mijn vraag of er alternatieven zijn dan inactievelingen wegstemmen  ::ok:: maar hoe kijken anderen hier dan weer tegenaan?
Nja op zich klinkt het goed. Door discussies te voeren wordt de aandacht gelegd op de actieven. Deze zullen dat ook sneller weggestemd worden. Als de inactieven inactief blijven, worden zij na verloop van tijd toch verwijderd.

Conclusie:
1. Inactieven verlaten het spel
2. Er ontstaan discussies dus meer clues om je stemmen op te baseren
3. Ook actieven worden gelyncht, wat goed is voor het spel ook!

Nu ik erover nadenk is het idee van Mollenmania helemaal zo slecht nog niet  ;D

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #77 Gepost op: 22-01-2020, 22:56:20 »
Het lijkt me geen slecht idee om in ieder geval te delen wat ons opvalt.

Zal ik dan maar beginnen, met gevaar voor eigen leven?

We hadden vandaag muziek van Afrojack, wiens echte naam 'Nick van de Wall' is. Nick vind ik op Nieky lijken. Wellicht een hint dus. Daarbij houdt Nieky zich vooral nog redelijk op de vlakte en heeft veilig gestemd op iemand die veel stemmen zou krijgen gezien de reacties. Uiteraard hoeft het niets te betekenen, maar tot dusver past hij wel in het profiel.

Dus nu de vraag aan Nieky, waar heeft u uw keuze op gebaseerd voor de directeur en wat is de reden dat u nog niet veel prijsgeeft in uw antwoorden?

Heel eerlijk: omdat me dat geen reet kan schelen met 34 mensen en ik na een dag werk snel nog voor iemand moest kiezen. Jij en Linus leken het te worden, dus een van die twee.

Verder hoef je wat mij betreft niet voor jouw leven te vrezen. Ik vind je leidend, dat zijn wolven vaak niet.

En even ter verdediging van mezelf; als de hints van dit niveau zijn hebben we wel heel snel alle overvallers als het gewoon een naam is die lijkt op een van onze namen  ::rofl::
You'll never walk alone

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #78 Gepost op: 22-01-2020, 22:57:00 »

Nou bankdirecteur, wat moeten we doen want jij bent nu de baas?!

Ja ik zeg toch net 'deel wat u is opgevallen'. Of het nou gegrond is of niet.

En Nieky, bedankt voor je reactie. Ik zal er eens goed overna denken..  :P
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #79 Gepost op: 22-01-2020, 23:03:12 »


Ik wil wel graag FrankLapidus, D*N, Nieky, Daisy, L Lawliet en Focus bedanken voor het vertrouwen! Jullie zijn schatjes <3

Nou bankdirecteur, wat moeten we doen want jij bent nu de baas?!
weet niet in welk team je zit maar ik ga verder met het geld
chipsverslaafde <3