Auteur Topic: [CL] Dag 1: De taakverdeling  (gelezen 50965 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #80 Gepost op: 22-01-2020, 23:03:55 »
Die hints zijn voor mij meestal toch te cryptisch. Kan nog wel ns lezen, maar ga toch niks vinden.

Wat Nieky zegt over leidend zijn en dat overvaller/wolven dat meestal niet zijn ben ik mee eens. Als ik dan toch iets verdachts moet zeggen is het vooral de grote aanwezigheid van sommigen, maar die niets inhoudelijks toevoegen. Die wel heel aanwezig zijn, maar wiens posts ons niks verder helpen.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #81 Gepost op: 22-01-2020, 23:04:23 »
Verder hoef je wat mij betreft niet voor jouw leven te vrezen. Ik vind je leidend, dat zijn wolven vaak niet.

Ik dacht zelf meer aan de overvallers die me weg wilden, maar aangezien jij daar niet eens overna lijkt te denken, krijg je pluspunten in je geloofwaardigheid.


Volgende dat me is opgevallen: Jacco is het steeds met me eens.
Jacco, waarom ben je het steeds met me eens?
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #82 Gepost op: 22-01-2020, 23:06:26 »
Als ik dan toch iets verdachts moet zeggen is het vooral de grote aanwezigheid van sommigen, maar die niets inhoudelijks toevoegen. Die wel heel aanwezig zijn, maar wiens posts ons niks verder helpen.
Ben wel benieuwd welke mensen je dan bedoelt Robbie (of is dit nog te vroeg in deze fase van het spel?) ::vergroot:: misschien zet dat ook weer mensen op ideeën.

Ik moet wel zeggen dat ik vind dat er wat meer een gesprek op gang lijkt te komen  ::ok::

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #83 Gepost op: 22-01-2020, 23:11:11 »
Ik dacht zelf meer aan de overvallers die me weg wilden, maar aangezien jij daar niet eens overna lijkt te denken, krijg je pluspunten in je geloofwaardigheid.


Volgende dat me is opgevallen: Jacco is het steeds met me eens.
Jacco, waarom ben je het steeds met me eens?
ik ben het ook altijd met je eens hoor haha vind je gewoon een goeie leider
chipsverslaafde <3

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #84 Gepost op: 22-01-2020, 23:12:13 »
Het zou toch wat zijn dat Brtdm onze Jan Versteegh zou zijn he, met dat fanatieke gespeur  ;D  ::bravo::

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #85 Gepost op: 22-01-2020, 23:12:59 »
oja lama nog bedankt voor het stemmen op mij<3 ::bravo::
chipsverslaafde <3

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #86 Gepost op: 22-01-2020, 23:17:59 »
oja lama nog bedankt voor het stemmen op mij<3 ::bravo::
::ok::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #87 Gepost op: 22-01-2020, 23:18:36 »
Ben wel benieuwd welke mensen je dan bedoelt Robbie (of is dit nog te vroeg in deze fase van het spel?) ::vergroot:: misschien zet dat ook weer mensen op ideeën.

Ik moet wel zeggen dat ik vind dat er wat meer een gesprek op gang lijkt te komen  ::ok::
Nouja, gisteren waren dat de Pokemonchatters.  ;D


Maar dat is gelukkig gaan liggen. En ik zei ALS ik iets verdacht MOET noemen he. Spring er niet te hard bovenop. We hebben gewoon te weinig info om echt al verdachte zaken te zien.

Maar als ik dus iets moet verzinnen is dat het enige dat ik verzonnen krijg.

Oh en de stemmen. Er werd gisteren geopperd dat de overvallers unaniem of opgesplitst per 2 of 3 zouden kunnen stemmen om een van hun eigen roedel verkozen te krijge. Zit op m'n oude ipad dus krijg even niet snel gevonden wie meer dan 2 stemmen had en vooral: wie daarop gestemd heeft.
Daar hoor ik zelf ook wel bij, want ik stemde ook op brtdm. Maar dat is dan echt het enige verdachte dat ik verzonnen krijg en wat nog ergens op gebaseerd is.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #88 Gepost op: 22-01-2020, 23:18:40 »
Je moet met mij altijd oppassen als je spelletjes speelt. Ik kan wel eens fanatiek worden..

Het probleem als ik normaal weerwolven speel en ik burger ben, dat de weerwolven me te slim achten en me er snel uit stemmen.
Het probleem als ik een weerwolf ben, is dat het opvalt dat ik er nog niet snel uit lig, want normaal stemmen de weerwolven me er wel snel uit.

kort samengevat. Ik win vrijwel nooit weerwolven..
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #89 Gepost op: 22-01-2020, 23:20:05 »
jongens hoe gaat het bij jullie job eigenlijk? het geld wordt wel een beetje vermoeiend maar gaat goed
chipsverslaafde <3

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #90 Gepost op: 22-01-2020, 23:20:59 »
Deze lama gaat lekker slapen. Morgenochtend ligt dat geld er ook nog wel. Welterusten!  ::joehoe::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #91 Gepost op: 22-01-2020, 23:24:09 »
Deze lama gaat lekker slapen. Morgenochtend ligt dat geld er ook nog wel. Welterusten!  ::joehoe::

Welterusten,

De directeur gaat ook maar eens zijn bed opzoeken. Hoewel we in hetzelfde gebouw zitten, zit ik toch in een andere tijdzone. En het is hier wederom pittig laat. Heb ik nou een eigen kamer eigenlijk? Een beetje luxe mag toch wel?
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #92 Gepost op: 22-01-2020, 23:24:59 »
slaap lekker lama ik neem je stapel wel over ::trots::

maar als we nu toch over verdachte mensen hebben,
ik verdenk linus heel erg hij stuurt constant rare berichten, is altijd boos en heeft verdacht veel stemmen voor iemand die iedereen dwong om op hem te stemmen...
chipsverslaafde <3

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #93 Gepost op: 22-01-2020, 23:30:17 »
Meneer Chippies, ik vertrouw je voor geen meter, en wel hierom:

ik ben het ook altijd met je eens hoor haha vind je gewoon een goeie leider
1. Je probeert Jacco daar te beschermen, maar als Jacco een overvaller zou zijn ben jij dat dan dus waarschijnlijk ook. Maar dit weten we niet zeker.

jongens hoe gaat het bij jullie job eigenlijk? het geld wordt wel een beetje vermoeiend maar gaat goed
2. Je stelt al 3 keer dit soort vragen, je probeert de aandacht de hele tijd af te leiden van de echte discussie.

maar als we nu toch over verdachte mensen hebben,
ik verdenk linus heel erg hij stuurt constant rare berichten, is altijd boos en heeft verdacht veel stemmen voor iemand die iedereen dwong om op hem te stemmen...
3. Vervolgens loop je wél anderen verdacht te maken met als argument "is altijd boos" wat voor geen meter klopt bij Linus.

En ten slotte, nummero 4, je wilde zelf ook wel heeeel graag bankdirecteur worden.

Het zou me niks verbazen.  ::zwaai::
« Laatst bewerkt op: 22-01-2020, 23:36:33 door FrankLapidus »
Frankje Lapi

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #94 Gepost op: 22-01-2020, 23:34:50 »
Wellicht valt er iets uit te halen uit het feit dat iemand wel/geen directeur wilde worden? En dan dit in vergelijking met andere weerwolfspellen die die persoon gespeeld heeft?
Moet het wel net iemand zijn die je kent natuurlijk ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #95 Gepost op: 22-01-2020, 23:51:59 »
Mijn back up plan voor als we geen inactief iemand zouden wegstemmen, is om iemand weg te stemmen die alleen maar domme dingen zegt. Genoeg opties dus ;D.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #96 Gepost op: 22-01-2020, 23:56:25 »
Ik vind het persoonlijk altijd beter om in de beginfase op iemand te gaan stemmen die helemaal niet actief is. Dat deze mensen er wellicht uiteindelijk toch uit gaan vind ik geen krachtig argument omdat het sowieso personen zijn waar je nagenoeg niets aan hebt tijdens het spel. De zaken waar je in dit spel het meeste van kan afleiden zijn de berichten en de stemwijze van mensen, inactieve mensen hebben in het slechtste geval geen van beiden en dus ben je ze liever kwijt dan rijk en ga je door met de actievere mensen. Hierdoor kan je steeds meer informatie vergaren omdat deze daadwerkelijk posten en stemmen.

Het feit dat de actievere mensen het spel ook veel leuker maken speelt uiteraard ook mee.
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #97 Gepost op: 23-01-2020, 00:09:30 »
Meneer Chippies, ik vertrouw je voor geen meter, en wel hierom:
1. Je probeert Jacco daar te beschermen, maar als Jacco een overvaller zou zijn ben jij dat dan dus waarschijnlijk ook. Maar dit weten we niet zeker.
2. Je stelt al 3 keer dit soort vragen, je probeert de aandacht de hele tijd af te leiden van de echte discussie.
3. Vervolgens loop je wél anderen verdacht te maken met als argument "is altijd boos" wat voor geen meter klopt bij Linus.

En ten slotte, nummero 4, je wilde zelf ook wel heeeel graag bankdirecteur worden.

Het zou me niks verbazen.  ::zwaai::
ten eerste is het alberto
1. ja maar je weet niet of ik en of jacco een overvaller is alleen omdat ik zeg dat ik het vaak eens ben meet brtdm dat ik gelijk opeens verdacht ben en de overvaller.
2.ja omdat dat werk ook moet gebeuren he jongens we moeten het wel goed doen zometeen worden we dood gemaakt omdat we ons werk niet goed doen.
3. iedereen net zoals jij nu doet loopt elkaar super erg verdacht te maken terwijl er eigenlijk bijna tot niks is en linus is best agressief naar mensen om op hem te stemmen.
4. nou heeeeeel graag ook weer niet, maar leek me wel leuk. en omdat ik directeur wilde zijn ben ik opeens verdacht dan zijn er wel meer verdacht he.

vind jij ook wel verdacht dat je opeens full target op een iemand gaat terwijl je dingen op niet veel is gebaseerd
chipsverslaafde <3

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #98 Gepost op: 23-01-2020, 00:10:19 »
Ik citeer uit de speluitleg;
Oftewel, als we nou eens met zijn allen op zoek gaan naar hints, kunnen we vast wel wat verder komen dan een inactief mens wegspelen.  ::ok::
Als we het dan toch over hints hebben... ik heb er één gevonden.



Linus is omgedraaid Sunil. Sunil is een wasmiddel, dus Linus heeft schone handen en is geen overvaller en te vertrouwen :P  ::ok::

Nee zonder gekheid, die hints gaan zich de komende tijd ontwikkelen denk ik in het verhaal. Ik vind het mooi geweest voor vandaag. Slaap lekker iedereen  ::zwaai::

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #99 Gepost op: 23-01-2020, 00:10:50 »
ten eerste is het alberto


Linus is omgedraaid Sunil. Sunil is een wasmiddel, dus Linus heeft schone handen en is geen overvaller :P  ::ok::
Ik was mijn handen altijd in onschuld!
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE