Auteur Topic: [CL] Dag 3: Frankfürter Würstchen  (gelezen 60008 keer)

Offline Convans

  • Forumlid
[CL] Dag 3: Frankfürter Würstchen
« Gepost op: 24-01-2020, 21:44:09 »

Tot ieders verbazing werd er een overvaller gelyncht op de tweede dag. Nog met 5 waren ze. Konden ze deze fanatieke groep de baas blijven? De 5 waren uit op revanche en er volgde een schot in de  zaal waar iedereen aanwezig was. Het was voor de overvaller heel erg opportunistisch om in het zicht van iedereen te schieten, maar toch leek hij er mee weg te komen.Tim579 viel op de grond en bleef roerloos liggen. Tim579 was morsdood. Hij was een gegijzelde. Er ontstond heel wat discussie over wie nu dit schot kon afgevuurd hebben, maar niemand leek zeker te zijn.

Convans en Mitchkox hadden gehoord dat Tim579 contact probeerde te maken met de politie om zijn leven te redden. Daarop besloten ze dat er iemand hiervoor gestraft moesten worden om een statement te maken. Zij besloten het lot te leggen in de handen van alle lotgenoten in de bank. Er mocht weer worden gestemd wie vermoord werd en als statement aan de politie werd afgeleverd.
Ondertussen klonk de stem van Convans door de luidsprekers: ‘Big Brother is watching you, wij zien alles. We hebben gezien dat Tim579 met de politie probeerde te communiceren. Natuurlijk is dit niet gelukt, maar we kunnen dit niet ongestraft laten. Jullie kiezen wie er gestraft moet worden’.

Uitslag stemming:
12 stemmen: LdH
4 stemmen: Hautoa, De_witte
3 stemmen: Swifty
2 stemmen: Jacco, Mrchipie
1 stem: D*N, Lama1997, Mollenmania, L Lawiet, FrankLapidus

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Brtdm nam Molduck en SanderFMC apart om hen te vertellen dat zij LdH moesten vermoorden. Hij had namelijk de meeste stemmen gekregen en werd het minst vertrouwd. Molduck en SanderFMC namen LdH mee naar de machinekamer te brengen. Terwijl LdH probeerde te vluchten, was het Hautoa die hem met een grote schep neersloeg. Ze besloten het bewustloze lichaam van LdH in de grote schoorstenen te gooien. Deze schoorstenen werden gebruikt om de schadelijke stoffen van de gelddrukker af te voeren. LdH werd levend verbrand en het statement was gemaakt. LdH was een gegijzelde. Iedereen was gewaarschuwd hoe genadeloos Convans en Mitchkox waren.

Gelukkig was er nog moppentapper Linus. Linus leek zich rot te amuseren, of was dit maar schijn? En was hij bloednerveus voor de zware last die hij op zijn schouders moest dragen van overvaller? Linus deed toch zijn uiterste best om opnieuw voor een vrolijke noot te zorgen. Linus bracht de sfeer weer in de groep door volgend liedje op te leggen:



« Laatst bewerkt op: 31-05-2020, 15:28:19 door D*N »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #1 Gepost op: 24-01-2020, 21:44:22 »
Ennasil , Robbieazerty en Vermoljoen begonnen spontaan te dansen. D*N en L Lawliet waren ook door het dolle heen met dit geweldige intermezzo en Convans had een verrassing geregeld. Hij had kunnen bekomen dat er Frankfürter Würtschen geregeld werd voor alle personen binnenin de bank. Er stonden 50 worsten verpakt voor de ingang van de ECB! Voor de personen die het geld aan het drukken waren, waren er zelfs 2 worsten per persoon omdat de targets makkelijk behaald werden, puik werk! Even leken alle zorgen vergeten..

In een grote opgezette tent buiten de bank liep een grote en norse man in een lange jas met een sigaret rond. Het bleek hoofdrechercheur Hulpdakdekker te zijn. Hij had inmiddels nog weinig succes geboekt, maar hij wist ook dat geduld een schone zaak was. Samen met zijn assistent putyourHANSup! waren ze aan het nadenken hoe ze konden zorgen dat er mensen veilig het pand konden verlaten. Ze besloten Mitchkox te bellen op het niet-traceerbare nummer dat ze hadden ontvangen. De politie eisten dat er een gegijzelde werd vrijgelaten. Mitchkox en Convans bespraken dit natuurlijk met elkaar en besloten iemand vrij te laten.

Deze persoon wordt door de lotgenoten gekozen. De deadline is zondagavond  26 januari 20:00. Ook de politie houdt zaterdagavond vrij om naar Wie is de mol te kijken! Er is sprake van een staakt het vuren voor 1 dag!

Deelnemerslijst:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #2 Gepost op: 24-01-2020, 21:50:13 »
Waarom ik voor Swifty ben gegaan is een vlaag van "shit we hebben nog maar 5 minuten maar ik ben volgens mij iets op het spoor en bij Swifty is iets geks" in combinatie met wat ik al had gepost dat ik er haar al niet helemaal vertrouwde.

Net voor de deadline was ik nog aan het denken. Ik vond het wel een goede theorie dat in de drie groepen (uitkijk, kluis, geld drukken) overvallers zouden moeten zitten. En dat we dan naar groepcombinaties moeten kijken. Nu ging ik opschrijven wie wat deed ahv inschrijvingslijst en vond al snel een patroon (uitkijk - kluis - geld). Overigens, uitkijk en kluis worden van inschrijflijst naar beneden benoemd in de tekst; geld van inschrijflijst de namen van onderaan naar boven. Het patroon klopt alleen niet helemaal; dat doet me er aan denken dat het patroon is aangepast om te zorgen dat in alle groepen overvallers (of specifiek 2 overvallers in elke groep als brtdm onschuldig is) zitten.

Dit is de lijst (in mijn excel ziet het er handiger uit  ::tandpastasmiley::)
kaaasje   uitkijk
belg   kluis
franklapidus   geld
molduck   uitkijk
D*N   kluis
MV   geld
Miek1999   uitkijk
Swifty   geld
Vermoljoen   kluis
ldh   kluis
lucy   geld
bjorrn   uitkijk
jann   kluis
spacycolours   geld
timvdons   uitkijk
jacco   kluis
B&W   geld
Nieky   uitkijk
SanderFMC   kluis
Daisy   geld
Tim579   uitkijk
Dikke Controleur   kluis
Robbieazerty   geld
Molebuster   uitkijk
Linus   kluis
Lama1997   geld
L.Lawliet   uitkijk
Focus   kluis
Mrchipie   geld
Brtdm   
Hautoa   uitkijk
Mollenmania   kluis
de_witte   geld
ennasil   uitkijk

Patroon tot swifty is uitkijk - kluis - geld.
Bij Swifty gaat het eerst anders en vanaf bjorrn is het weer uitkijk - kluis - geld. Dat doet me denken dat er bij Swifty, Vermoljoen, ldh, lucy wat is aangepast. LDH blijkt nu in ieder geval gegijzelde te zijn. Swifty & Vermoljoen omgedraaid? Zou een van de twee een overvaller zijn?

Er zit hier iets denk ik.. Ik weet nog niet precies wat, dus twijfelde om het al te delen, maar misschien brengt het iemand anders op ideeën?

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #3 Gepost op: 24-01-2020, 21:52:52 »
Ik vond Swifty ook al verdacht dus ben het wel met je eens ::jaja::
Interessante theorie! Plus als Swifty overvaller is, is de kans groot dat de meeste mensen die in haar lijstje van ‘verdacht inactief’ staan gegijzelden zijn
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #4 Gepost op: 24-01-2020, 21:54:26 »
Oei dag 3 moet het dus zijn  ::rofl::

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #5 Gepost op: 24-01-2020, 21:55:02 »
Hey Mamma  ::love::
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #6 Gepost op: 24-01-2020, 21:55:35 »
Oei dag 3 moet het dus zijn  ::rofl::
Hint?  ::hypocriet::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #7 Gepost op: 24-01-2020, 21:56:06 »
Oei dag 3 moet het dus zijn  ::rofl::

Oh ik dacht zondag is dag 4 dus klopt wel ;D
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #8 Gepost op: 24-01-2020, 21:59:26 »
Ik snap er niks van ::rofl::

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #9 Gepost op: 24-01-2020, 22:01:50 »
oh! had meer stemmen verwacht maar dankjewel ::bravo::

sterke theorie trouwens kaaasje we hebben nog tot zondag he dus dit worden nog lange discussies denk
 
Stom, Ldh was helemaal niet verdacht
ndd maar mijn stem was tactisch dusja
« Laatst bewerkt op: 24-01-2020, 22:05:50 door mrchipie »
chipsverslaafde <3

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #10 Gepost op: 24-01-2020, 22:05:29 »
Stom, Ldh was helemaal niet verdacht
Maar wel irritant

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #11 Gepost op: 24-01-2020, 22:06:27 »
Dus waarom was Tim een target voor de wolven ::vergroot::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #12 Gepost op: 24-01-2020, 22:07:20 »
Balen dat we mis zaten met LdH.

Ik ben burger, al snap ik dat jullie me verdenken. Ik vind het patroon dat Kaaasje heeft gevonden (yes, je bent weer actief, en dat geeft direct resultaat!) erg interessant. Wat mij betreft betekent het dus dat Vermoljoen overvaller is.

Ik heb geen idee meer hoe ik mezelf nog verder kan verdedigen of vrijpleiten. Ik kan hopen dat de Ziener mij heeft bekeken en weet dat ik goed ben, maar ik kan ook begrijpen dat een Ziener zich nog graag op de achtergrond houdt.

Ik hoop vooral dat meer mensen met mij Vermoljoen verdenken (die opvallend genoeg al 2x op mij gestemd heeft). Dat afwijkende patroon bij hem en mij moet er wel iets mee te maken hebben.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #13 Gepost op: 24-01-2020, 22:10:09 »
Kijk en dit is dus precies waarom ik jou verdacht vind, dit is al de zoveelste keer dat je heel stellig bent over wat de hints wel moeten zijn en wat dat dan wel moet betekenen
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #14 Gepost op: 24-01-2020, 22:10:36 »
Goed, ik kan niet echt onderbouwen waarom ik op Frank heb gestemd. Ik was zeer laat thuis en had nog maar enkele minuten op de klok, dus ik ben keihard naar mijn pc gerend om alsnog een stem door te voeren. Ik had echt geen idee.

Helaas heb ik ook weinig meegekregen van dag 2, dus als iemand het even wilt samenvatten, graag. Verder snap ik het allemaal heel goed hoor.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #15 Gepost op: 24-01-2020, 22:11:36 »
Ik vind de linkjes naar je uitspraken erg leuk ;D
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #16 Gepost op: 24-01-2020, 22:12:09 »
Eerst maar eens dit neerzetten, en dan eens verder naar de stemmen kijken.


Mensen die op molebuster & LDH hebben gestemd:
molduck   molebuster   ldh
D*N      molebuster   ldh
Swifty   molebuster   ldh
timvdons   molebuster   ldh
Daisy   molebuster   ldh
Tim579   molebuster   ldh <-- inmiddels dode gegijzelde



p.s. check vooral wat ik schrijf, want ik zag net ook al dat er ergens een fout in was geslopen toen ik wat dingen aan het opschrijven was.

Edit: Dank @Miek voor de observatie wat niet klopte.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2020, 22:58:24 door Kaaasje »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #17 Gepost op: 24-01-2020, 22:12:53 »
Dus waarom was Tim een target voor de wolven ::vergroot::
Tim zei het volgende:

Ik denk zelf dat er ook overvallers zijn die meegestemd hebben op Molebuster, Waarschijnlijk om zichzelf in te dekken om zo minder verdacht te zijn. Dus eigenlijk kunnen we nog weinig opmaken uit het stemoverzicht.


Ik vind de eersten die gezegd hebben op Molebuster te gaan het minst verdacht. een overvaller zou lijkt mij in het begin af willen wachten voor te zeggen dat hij op Molebuster zou gaan aangezien dat een overvaller was. Maar de mensen die later aangaven op Molebuster te gaan die zijn naar mijn idee net iets verdachter, want die hebben dan gezien dat er veel mensen op Molebuster gaan en stemmen ze mee om niet op te vallen. maar ik kan er natuurlijk ook compleet naast zitten 

Maar misschien wilden de overvallers iemand verwijderen die wat minder actief was?

Offline Hautoa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Snorriaantje
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #18 Gepost op: 24-01-2020, 22:13:12 »
Zal ik maar weer lekker kort door de bocht zijn? ;D

Mensen die op Ldh hebben gestemd zijn verdacht.
...if one only remembers to turn on the light.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #19 Gepost op: 24-01-2020, 22:13:14 »
Kijk en dit is dus precies waarom ik jou verdacht vind, dit is al de zoveelste keer dat je heel stellig bent over wat de hints wel moeten zijn en wat dat dan wel moet betekenen


Kijk en dat is dus precies waarom ik geen idee heb hoe ik nog duidelijker kan maken dat ik echt een gegijzelde ben. Ik geef het gewoon op wat dat betreft.
Keep calm and eat chocolates!