Auteur Topic: [CL] Dag 3: Frankfürter Würstchen  (gelezen 60321 keer)

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #60 Gepost op: 24-01-2020, 23:41:03 »
Dat ik ernaast zat, betekent niet dat LdH zich niet verdacht gedroeg girl :-*

Wel interessante opmerking die je maakt. Jullie wisten beter? Omdat jullie wel weten wie de overvallers zijn? Omdat ze in jullie geheime teampje zitten? ::vergroot::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #61 Gepost op: 24-01-2020, 23:43:32 »
Ik ben weer thuis hoor. Alles even vluchtig doorgelezen. Ik ben de draad even kwijt, maar gelukkig is het weekend en is er wat extra tijd om alles bij te lezen.

Ik vind ons wel een beetje naïef tot nu toe. Stel dat er gewoon 1 overvaller is die altijd enorm mee speurt en zo nu en dan actief echte andere overvallers aanwijst. Dan kunnen we wel leuk nog 4 andere wolven vinden, maar nummer 5 blijft onder de radar.

Om mezelf maar als voorbeeld te gebruiken. Niemand die me ook maar enigszins lijkt te verdenken. Maar wat heb ik nou effectief toegevoegd? Door mijn plan om onze verdenkingen uit te spreken, worden mensen die dat daadwerkelijk doen gelijk verdacht.

We spelen dit spel met een heel aantal slimme molloten, dus houd er absoluut rekening mee dat er iemand tussen zit die zich niet houd aan alle weerwolf clichés.  En blijf elke ronde kritisch kijken naar wat er gebeurt. Niet mensen vanwege 1 of 2 rondes al afstrepen als mogelijke overvaller. Als bankdirecteur eis ik meer focus van jullie. (Nee Focus, ik heb het nu niet over jou). Blijf kritisch op elkaar, maar ook op jezelf.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #62 Gepost op: 25-01-2020, 00:00:58 »
Jullie vonden hem verdacht omdat?
O ja, jullie vonden hem irritant  ::rofl::
Dat was alleen ik voor zover ik weet ::joehoe::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #63 Gepost op: 25-01-2020, 00:01:57 »
Ik vond zelf LDH niet echt verdacht, maar ken hem niet zichzelf goed in online spelletjes. Volgens mij hebben we nog niet superveel samen in eenzelfde spel gezeten en spellen waar ik niet in zit lees ik niet wegens tijdsgebrek.  :-[

Het feit dat hij zei wie hij vertrouwde snapte ik zelfs want dit werd opgeroepen door verslag. Als iedereen gewoon een naam noemt wie hij of zij vertrouwt, kan de echte ziener ook makkelijker een naam posten van wie te vertrouwen is (I.e. gezien heeft dat het een gegijzelde is) en mocht die toevallig dood gaan kunnen we in ieder geval kijken wie die persoon wel en niet vertrouwde.

Ik heb dat zelf ook niet gedaan, maar ldh dus wel en is misschien wel slim. Straks ligt de ziener er ineens uit en heeft die niet gepost wie te vertrouwen is omdat we het allemaal zo ultra verdacht vinden om te posten wie je vertrouwt.

Hautoa, mijn stem op jou is vanwege mijn uiteenzetting in het andere topic (bij de meerderheid die op een bankdirecteur stemde én een MB stemmer omdat ik ervan overtuigd ben dat wolven daarin mee gegaan zijn). Vervolgens kwam je posten dat alle MB stemmers in ieder geval niet verdacht zijn. En tja aangezien ik je in mijn visie al verdacht vond en je dan komt verkondigen dat je zelf totaal niet verdacht kan zijn, ben je dus juist wél verdacht in mijn hoofd.:) En ik had mijn stem toen al ingestuurd voordat, was het mollenmania, jou ook verdacht begon te vinden. Ik heb het allen niet vantevoren gezegd omdat mensen anders maar mee gaan op de meerderheid.

En is er een complotje achter de schermen? Zoveel mensen op ldH ineens! Het is geen survivor hè jongens  ;D

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #64 Gepost op: 25-01-2020, 00:11:04 »
Nee hoor
Wie heeft nog meer gezegd dat ze voor hem hebben gestemd omdat ie irritant is? En waar? ::) Had je vandaag marihuana op je vega pizza? ;D

Ik vond zelf LDH niet echt verdacht, maar ken hem niet zichzelf goed in online spelletjes. Volgens mij hebben we nog niet superveel samen in eenzelfde spel gezeten en spellen waar ik niet in zit lees ik niet wegens tijdsgebrek.  :-[
Je bedoelt los van Survivor 2012, Survivor 2013, De wonderen der wereld 2, The Amazing Race 1 en hem gehost hebben in Zap! en Big Brother US?  ::rofl:: ;D

Citaat
En is er een complotje achter de schermen? Zoveel mensen op ldH ineens! Het is geen survivor hè jongens  ;D
Oh shit, verkeerde spel? ::rofl::

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #65 Gepost op: 25-01-2020, 00:22:53 »
Je bedoelt los van Survivor 2012, Survivor 2013, De wonderen der wereld 2, The Amazing Race 1 en hem gehost hebben in Zap! en Big Brother US?  ::rofl:: ;D
Oh haha, lag hij er daar overal snel uit dan?  ::schaam::

Denk dat ik terug moet refereren naar mijn mfq toelichting waar ik al zei dat ik zo'n dingen niet onthou. Wist zelfs al niet meer dat Nieky Zap gewonnen had  :-[

In that case heb ik geen recht van spreken over of ldh anders deed of niet dus  ;D

Ik ben oud, laat me...

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #66 Gepost op: 25-01-2020, 01:07:15 »
Jullie vonden hem verdacht omdat?
O ja, jullie vonden hem irritant  ::rofl::

Nee om verschillende redenen die door zowel mij als Nieky als Swifty als Daisy zowel in dit als in het andere topic uitgebreid besproken zijn :-X

Oh ja en Dennie is zelf vooral irritant :-*

Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #67 Gepost op: 25-01-2020, 08:40:19 »
Girl bye, ik heb mijn verdenking geplaatst en wat heb je gevraagd?

Stom, Ldh was helemaal niet verdacht

Ik heb het over deze opmerking. Typisch wolfs om na een dode burger te roepen dat jij dat toch zeker wel wist. Maar daarvoor geen woord over hem. Makkelijk achteraf praten om jezelf zo in een goed daglicht te zetten. Als je het zo goed weet moet je wat actiever meediscussiëren.

En hier weer:

Je zat er naast girl #flop
Frank en ik wisten wel beter!

Daarnaast gooide je hier een balletje op:

Dan is het trouwens interessant om te zien wie Lucy zogenaamd verdacht vond

Heb je A. niks meer mee gedaan en B. Mijn vraag daarover niet beantwoord. Waarom? Omdat je niet naar overvallers zoekt maar liever gewoon verwarring zaait?

Waarom vind je dat precies interessant? Als de overvallers Bjorrn doodden in de hoop dat Lucy mee zou sterven zou je als overvaller je juist niet op Lucy of Bjorn richten omdat dan bij de lunch duidelijk zou worden dat ze een gegijzelde was. Daarnaast als lucy daadwerkelijk lynch geworden zou zijn en Bjorrn zou meesterven zouden de wolven een lunch verspild hebben aan Bjorrn. Of bedoel je dat ook?

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #68 Gepost op: 25-01-2020, 09:10:46 »
Ik heb nog proberen bij elkaar te zetten, wie sprong nou op de LHD-wagen en wie verdachte hem zelf?

Begon over LDH:
- SpacyColours - combinatie
- Nieky - op basis van samenvatting/analyse (on)wolfse acties van Dikke Controleur

Gaat vroeg mee in op LDH toen nog niet veel mensen dat deden:
- Lucy - vind ldh anders dan normaal.  - zegt overduidelijk (meermaals) dat ze op ldh gaat stemmen.

Niet heel duidelijk:
- de_witte Stem stond al min of meer vast (o.a. gebaseerd op opmerking over compleet vertrouwen?) en ziet dat die ook verdacht wordt door anderen (noemt geen naam!)

Gaat later mee op LDH:
- Daisy - ldh gaf geen duidelijk reden waarom hij haar vertrouwde; zag al dat er meer op ldh gingen en ging mee
- Swifty vind hem ook anders dan anders reageren; gaat mee met de stemmen op hem.
- Timvdons - Vindt zijn argumenten en opmerking was warrig en onduidelijk plus loze argumentatie om wat te kunnen posten.
- molduck gaat mee, voegt verder weinig toe
- Mrchipie - zegt meermaals tactisch te stemmen.


(voor mij) onbekend  (kan gewoon aan mij liggen want ben niet alles doorgegaan ;) )
- ennasil
- D*N
- Tim579 <-- dode gegijzelde

Hulde Kaaasje.
Ik quote je post ff omdat er een bladzijde gekibbel na komt.

Mijn verdachten DeWitte staat weer in dit lijstje dus ik weet mijn stem van morgen denk ik al.


Ik zou het fijn vinden dat we meer op feiten de stem baseren.
Jullie reageren niet eens (allemaal)  op Kaaasje!

O ja, als algemene observatie als iemand je naam noemt hoef je echt niet te reageren. Zeker als je niet wordt aangesproken.

Het hele LdH gedoe begreep ik gisteren al niet, en nu hij goed blijkt blijft dit gedoe het topic domineren. (Ik bedoel de verdenkingen en meningen over hem, niet de stemming zelf).
Stop daarmee aub.
Het leidt niet tot de identificatie van een overvaller.

Ik bedoel dit positief hoor, want het is wel levendig dit spel.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2020, 09:13:53 door DikkeControleur »
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #69 Gepost op: 25-01-2020, 09:13:21 »
Je zat er naast girl #flop
Frank en ik wisten wel beter!
::bravo:: ::love::

Oneens DC. We kunnen juist veel info halen uit zijn dood:

LdH doet altijd raar ::), dus nee niet anders, wel raar ;D
Precies, hij doet altijd raar. Dan is het vreemd dat bijvoorbeeld een Nieky en Lucy ineens roepen dat hij zich raar gedraagt.

Daarnaast ging ik net even teruglezen in dag 1.

En bij mij blijft het volgende hangen:
Liefde maakt blind (zeker in dit geval) en Lucy wilde per se samenwerken met haar loverboy.
Na deze "hint" dachten we dat Lucy en Bjorn gekoppeld waren door Cupido. Was niet zo, we zaten fout. Echter zou het ook kunnen leiden naar de serie, waar een gegijzelde (Bjorn in dit geval) en een overvaller (Lucy) een koppel werden. Ook deze mogelijkheid kwam ter sprake, maar er werd al snel niet meer over gesproken.

Er werd vooral gefocust op de mogelijkheid dat zij door Cupido gekoppeld waren. Echter was er één iemand die het volgende zei:

We moeten dan wel heel zeker zijn dat er een burger en een wolf een koppeltje zijn. Dat lijkt mij een gewaagde veronderstelling omdat je dan persé de link moet leggen met de serie (die niet iedereen heeft gezien).
Zelfs áls Lucy en Bjorn een koppeltje zijn, dan moeten we ze niet doden want dan doden we wellicht 2 burgers. Die kans is statistisch gezien het grootste....

Bjorn bleek een gegijzelde, Lucy weten we nog niet. Stel Lucy is gegijzelde, heeft Nieky gelijk, is het heel slim.
StelLucy is een overvaller, net als in de serie bij het koppel, zou het zo kunnen dat dit tactisch van Nieky was, als hij ook een overvaller is. En al helemaal zou het een reden kunnen zijn om Bjorn er uit te stemmen, aangezien Lucy al door een aantal mensen werd verdacht op dag 1. Door Bjorn er uit te stemmen, kwam namelijk al snel het volgende ter sprake:

::bravo::
Pleit lucy enigssinds vrij?
Echter zou dit juist NIET waar moeten zijn. Als het daadwerkelijk een hint naar de serie is, zou Lucy juist wel verdacht moeten zijn, aangezien de gegijzelde van het koppeltje al dood is, en de overvaller dus nog niet.

Door Bjorn te doden werd de aandacht afgeleid van Lucy, het zou een slimme zet zijn van eventuele overvallers Nieky en Lucy.


Frankje Lapi

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #70 Gepost op: 25-01-2020, 09:28:36 »
Frank, ik vind je tot nu toe goede bijdragen leveren, maar dit raakt noch kant noch wal. Het is zoals Lucy zei - LdH zei iets raars en daar hebben een aantal mensen een verkeerde conclusie aan verbonden (ja, ikzelf oa). De overvallers hebben ongetwijfeld geprofiteerd door met meer dan 1 persoon mee ge stemmen. Maar om nu gelijk Nieky en Lucy als overvaller te bestempelen gaat mij te ver. Ik zeg niet dat ik ze uitsluit als overvallers, maar om nu naar één verkeerde stemming zo'n conclusie te trekken vind ik veel te gevaarlijk. Dat is wat de overvallers juist willen > een blinde vlek.

Ik denk dat, nu we twee dagen hebben even wat meer opties moeten bespreken, voordat we nu al een bepaalde richting opgaan.
DC > jij verdenkt de_witte, hoe komt dat?
Ik zag een hint richting SanderFMC voorbij komen, moeten we dat serieus nemen. En Swifty wordt genoemd?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #71 Gepost op: 25-01-2020, 09:37:00 »
Ik sluit me wel aan bij DC en Frank.
Op dit moment verdenk ik de_witte, Lucy en Nieky zelf nog het meest. (Vanwege bovenstaande redenen)
Verder vertrouw ik DC wel, maar ook Jacco en D*N. Al is D*N wel de eerste waarvan ik eventueel nog een meesterbrein verwacht.
Verder zijn er nog een heel aantal mensen waar ik nog geen mening over heb.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #72 Gepost op: 25-01-2020, 09:43:21 »
Frank, ik vind je tot nu toe goede bijdragen leveren, maar dit raakt noch kant noch wal. Maar om nu gelijk Nieky en Lucy als overvaller te bestempelen gaat mij te ver.

Oneens, en daarnaast bestempel ik ze als mogelijke overvallers, en niet alleen vanwege de stemming op LdH, ook vanwege de andere redenen die ik genoemd heb. Ik kan begrijpen dat je het er niet mee eens bent, maar om te zeggen dat het nergens op slaat vind ik weer onzin. Ben benieuwd wat er de komende dagen gaat gebeuren iig.  ::vergroot::

Edit: Misschien is het handig als de "inactievere" mensen iets meer zouden kunnen posten? Zodat de overvallers niet meer een heel makkelijk doelwit hebben, en we info zouden kunnen halen uit de dode gijzelaars. Bijv ennasil, L Lawliet, SanderFMC, Molduck...
« Laatst bewerkt op: 25-01-2020, 09:49:16 door FrankLapidus »
Frankje Lapi

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #73 Gepost op: 25-01-2020, 09:49:24 »
Zelfs ik snap Frank  ;D
Ik opperde de mogelijkheid dat de overvallers het koppeltje wilden uitschakelen.
Lucy vrijpleiten gaat inderdaad te ver.

Ik vind het argument dat het koppeltje net als in de serie een overvaller + gegijzelde moet zijn trouwens niet zo sterk. Er zit een cupido in het spel en die heeft geen idee van de verschillende rollen  ;).

En ja, ik nam mede initiatief om voor LdH te gaan omdat ik zn beweringen echt niet te volgen vond. Foutieve beslissing helaas, maar iemand moet zn kop boven het maaiveld uitsteken anders kunnen de overvallers sowieso bepalen wie er gelyncht wordt. (Als wij random stemmen).

En kijkende naar de stemming waren heel veel mensen het met me eens en die heb ik niet hard zien protesteren.
You'll never walk alone

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #74 Gepost op: 25-01-2020, 09:58:33 »

Mijn andere theorie wil ik graag nog een keer herhalen. Stel dat de wolven dus dachten dat dit een koppel was. Dan heeft het huidige koppel geen wolven!

Daar heb je wel een punt. Of dat is precies wat ze ons willen laten geloven. Ik kom er nog niet uit, maar ga vanwege deze reden vandaag in in ieder geval nog niet op Lucy stemmen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #75 Gepost op: 25-01-2020, 10:03:32 »
Ik vond het vooral verdacht dat LdH (geen DHL) zo stellig een uitspraak deed dat hij iemand vertrouwde, wat volgens mij in deze fase van het spel nog helemaal niet kan.
Het leek mij een tactiek van een overvaller om zich in te dekken en zodra deze persoon het spel zou moeten verlaten te kunnen zeggen: zie je wel..... Daarom ging mijn stem naar LdH

Dat er vier stemmen naar mij zijn gegaan snap ik ook wel weer een beetje. Ik stemde niet mee op MoleBuster (omdat ik het gedrag van chipie veel verdachter vond). Wel vind ik het opvallend dat de beide personen die MoleBuster als directeur wilden hebben bij deze vier personen zaten (Jacco en BrtdM) terwijl DC voor die stemming te laat was. Alleen Focus stemde toen op Linus.

BrtdM stemde vervolgens na dag 1 mee MoleBuster weg. Jacco stemde op Lucy, die in het topic ook enkele malen als verdachte was genoemd. Focus ging mee in het stemmen op chipie en DC stemde heel random op Robbie....

Ik moet even nadenken of dit betekent dat ik op een van hen ga stemmen of niet. BrtdM en DC lijken wel goed mee te doen met de discussies. Van Jacco zie ik vooral vage one-liners en van Focus heb ik wel wat berichten gezien maar heb ik even geen idee meer waar ze over gingen (zoek ik later wel op)
Wit is ook een kleur!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #76 Gepost op: 25-01-2020, 10:07:23 »

Mijn andere theorie wil ik graag nog een keer herhalen. Stel dat de wolven dus dachten dat dit een koppel was. Dan heeft het huidige koppel geen wolven!


dan kan het huidige koppel nog steeds een wolf hebben.... Immers als je als wolf gekoppeld bent aan een burger ga je dat niet tegen je medewolven zeggen. Wel zou het kunnen betekenen dat we geen wolf-wolf koppel hebben
Wit is ook een kleur!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #77 Gepost op: 25-01-2020, 10:16:49 »
Juist wel, het zou dom zijn om het niet te zeggen. Als je de burger dood die gekoppeld is aan de wolf dan gaat de wolf ook dood. Weer een opvallende uitspraak de witte!

De wolf die gekoppeld is speelt tegen de andere wolven remember.... Die kan alleen winnen als koppeltje en zal dus (denk ik) zo lang mogelijk geheim proberen te houden dat hij gekoppeld is.
Wit is ook een kleur!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #78 Gepost op: 25-01-2020, 10:17:46 »
@Frank als de hint zou zijn dat Bjorn en ik verliefd waren net als in de serie met een overvaller en een gegijzelde zou het toch van mij als overvaller heel dom zijn om Bjorn te doden? Dan kan ik beter iedereen in de waan laten dat we misschien een Cupido koppeltje zijn zodat die andere theorie niet sterker wordt toch? Ik weet verder ook niet waar dat stukje in t verhaal op slaat maar ik heb de serie verder ook niet gezien. Lijkt me trouwens ook gek dat je de serie gezien moet hebben om de hints te snappen?

Verder snap ik echt wel dat je me verdacht vindt, omdat ik niet op MB heb gestemd en wel op LdH maar er zijn ook superveel mensen die wel op MB en ook op LdH gestemd hebben dus stemmen op LdH is toch ook weer niet zo heel raar? Zeker niet omdat ik het uitgebreid uitgelegd en gezegd heb in het topic 🤷🏻‍♀️

@DC lekker makkelijk praten wel, “als je naam genoemd wordt hoef je niet te reageren hoor” ::rofl:: ik spreek je wel als men zich eens tegen jou keert :-*

Zijn er niet nog andere mogelijkheden? Bijvoorbeeld mensen die niet op MoleBuster gestemd hebben en ook niet op LdH maar steeds op mensen die weinig stemmen kregen?
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #79 Gepost op: 25-01-2020, 10:22:36 »
Hoezo de wolven kunnen toch ervoor zorgen dat de wolven + het koppel wint? Of moeten de wolven echt het koppel gedood hebben. @Convas @Mitchkov

In een normaal weerwolvenspel moeten de wolven het koppel inderdaad gedood hebben (als het geen wolf-wolf) koppel is. Ik neem aan dat dat hier ook geldt
Wit is ook een kleur!