Auteur Topic: [CL] Dag 3: Frankfürter Würstchen  (gelezen 60464 keer)

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #300 Gepost op: 26-01-2020, 15:50:49 »


de_witte inderdaad.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #301 Gepost op: 26-01-2020, 15:51:06 »
Misschien bedoelt hij de_witte  ;D

 ::rofl:: ::rofl::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #302 Gepost op: 26-01-2020, 15:51:24 »
Misschien bedoelt hij de_witte  ;D
::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #303 Gepost op: 26-01-2020, 15:58:35 »
Hoi, ik merk dat mijn activiteit hier ook meer en meer omlaag gaat. Ik heb een beetje moeite met alles bijhouden, onthouden en conclusies trekken. Ik wil alles nog één keer helemaal langsgaan en een goed verdachtenlijstje bijhouden voordat ik weer goed mee ga posten. Anders zeg ik dingen die toch nergens op slaan en tot die tijd heb ik liever iets minder bijdrage dan een slechte bijdrage. Ik hoop voor de deadline weer helemaal bij te zijn ::ok::

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #304 Gepost op: 26-01-2020, 16:12:54 »
Ik ga ook op Swifty stemmen, ik
vond haar dag 1 al verdacht en dat is niet beter geworden. De stelligheid dat die theorie van Kaaasje klopt is idd vrij verdacht. Daarnaast is ze 1 van de mensen die op Molebuster en Ldh heeft meegelopen. Ik acht de kans groot dat overvallers hun medeovervaller Molebuster hebben geofferd. Hij was inactief en deed ook niks om actief te worden, zijn stem op Bjorn geeft imo duidelijk aan dat hij zich al neergelegd had bij dat hij dood zou gaan. In dit geval als overvaller heel handig om op hem te stemmen.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #305 Gepost op: 26-01-2020, 16:16:51 »
Jeeeeeej, eindelijk alles bijgelezen ::bravo::

Maar tjemig, ondanks zoveel pagina's is er echt bijzonder weinig inhoudelijks gezegd. Inderdaad een hoog gehalte 'Verdenk jij mij, dan verdenk ik jou. Lekker puh!'.

Ik ga nog even wat dingen naast elkaar leggen. Ik vind de theorie van Kaaasje net te toevallig. Hier moet iets mee aan de hand zijn  ::jaja:: Vermoljoen en Swifty hierdoor erg verdacht. Ik heb al eerder verdenkingen richting Swifty geuit op dag 1 volgens mij. Dus dit neem ik wel mee.

Daarnaast wil ik toch kijken wie er vrij laat op MB stemde (stille stem) en wie uiteindelijk meeging in de stem op LdH. Het lijkt me sterk dat een overvaller als eerste LdH zou opperen. Dat zou wel heel brutaal zijn. Ik kom hier nog op terug  ::vergroot::

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #306 Gepost op: 26-01-2020, 16:17:20 »
Ik ga ook op Swifty stemmen, ik
vond haar dag 1 al verdacht en dat is niet beter geworden. De stelligheid dat die theorie van Kaaasje klopt is idd vrij verdacht. Daarnaast is ze 1 van de mensen die op Molebuster en Ldh heeft meegelopen. Ik acht de kans groot dat overvallers hun medeovervaller Molebuster hebben geofferd. Hij was inactief en deed ook niks om actief te worden, zijn stem op Bjorn geeft imo duidelijk aan dat hij zich al neergelegd had bij dat hij dood zou gaan. In dit geval als overvaller heel handig om op hem te stemmen.
Lekker bezig maatje, je hebt het werk al voor me gedaan  ::bravo:: ::bravo::

We denken weer synchroon, net als 2 jaar geleden :D

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #307 Gepost op: 26-01-2020, 16:32:15 »
Ik ga lekker m'n eigen ding doen, maar mijn keuze is intussen extra ondersteund.
Ik vond DC's eerdere post over hoe inactievere mensen toch ineens wel met de meerderheid van de mensen meestemmen en dat ze mogelijk via een apart wolvengesprek geïnformeerd waren best interessant.

Ik had toen dit overzichtje gemaakt. Als ik op dezelfde manier verder denk vanuit dat lijstje, blijft er maar één persoon over die ook toevallig in de meerderheid op ldh ging. En dat is molduck.

Daar bovenop komen nog enkele hints die naar haar wijzen. Ik heb eerder gepost die hints niks te vinden omdat ze naar iedereen kunnen verwijzen mits wat fantasie. Eén hint gaat mij nog steeds niet overtuigen, maar iemand wees me al op 2 of 3 hints... Dan kan het bijna geen toeval meer zijn.

Dus mijn stem gaat naar molduck.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #308 Gepost op: 26-01-2020, 16:44:51 »
Hey Mama trouwens linken aan Molduck snap ik wel. Maar lijkt mij veel te makkelijk...

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #309 Gepost op: 26-01-2020, 17:14:01 »
15/30 stemmen zijn binnen  ::ok::

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #310 Gepost op: 26-01-2020, 17:16:47 »
En wat betreft de discussie over het wel of niet noemen van je verdachten.
Op een gegeven moment moet je toch informatie geven, om daar later in het spel weer informatie uit te kunnen halen.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #311 Gepost op: 26-01-2020, 17:21:36 »
Ik vind het echt chaos van hier tot Tokio en denk dat het een goed plan is om in de volgende ronde wat overzichtjes te gaan maken zoals DC eerder al heeft gemaakt. Op deze manier gaan we er niet komen, iedereen stemt op iemand anders en niemand luistert naar elkaar en het is indd vooral "jij verdenkt mij, dus ik jou ook".
Frankje Lapi

Offline belg

  • Forumlid
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #312 Gepost op: 26-01-2020, 17:21:54 »
Mee eens. Om langer in het spel te zitten loont het dus om je mond te houden. Voor de overvallers is dat belangrijk. Maar voor de ziener en de arts ook. Dus het is wel tricky om vanuit het niets op stillere spelers te stemmen.

Het argument van Swifty valt te begrijpen. Dat het net Swifty is die dit expliciet aankaart, doet verder niet ter zake. Ik wil graag even doorgaan op het argument zelf.

Op dag 1 is er een stillere speler weggestemd. Toen was dat blijkbaar geen risico. Toen was het "leuker voor het spel om met actieve mensen door te gaan". In eerste instantie ging het (terecht) over DC en MoleBuster die niet gestemd hadden. Het is vooral DC die geviseerd wordt, tot hij na ongeveer 5 dagen forum-afwezigheid opduikt. De aandacht gaat naar MoleBuster en hij blijft de "inactieveling" zelfs nadat hij iets gepost heeft. MoleBuster wordt met (te?) overtuigende meerderheid weggestemd, en hoera: het is een overvaller.

Vandaag is het spel bijna een week bezig, 4 mensen hebben quasi niets gezegd: Jann, Molduck, Sander en Ennasil. Waar is het credo "leuker voor het spel om met actieve mensen door te gaan" gebleven?

Ik opper niet om die mensen eruit te stemmen, want het argument van Swifty valt te begrijpen. Het verbaast me gewoon dat die discussie enkel op dag 1 relevant was. En dat het dan toevallig een goed resultaat heeft opgeleverd.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #313 Gepost op: 26-01-2020, 17:26:53 »
De witte vertrouw ik redelijk
Mollenvanger krijgt voordeel vd twijfel
Swifty wil ik meer van zien maar is wel verdacht.
Ik ga voor een inactief iemand. In dit geval molduck
You'll never walk alone

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #314 Gepost op: 26-01-2020, 17:39:24 »
Ik vind het echt chaos van hier tot Tokio en denk dat het een goed plan is om in de volgende ronde wat overzichtjes te gaan maken zoals DC eerder al heeft gemaakt. Op deze manier gaan we er niet komen, iedereen stemt op iemand anders en niemand luistert naar elkaar en het is indd vooral "jij verdenkt mij, dus ik jou ook".
Ja er is zo veel chaos dat ik een beetje mijn eigen plan trek wa betreft stemmen. Ik neem daarin de theorieën van anderen die ik interessant vind mee.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #315 Gepost op: 26-01-2020, 17:46:12 »
Het argument van Swifty valt te begrijpen. Dat het net Swifty is die dit expliciet aankaart, doet verder niet ter zake. Ik wil graag even doorgaan op het argument zelf.

Op dag 1 is er een stillere speler weggestemd. Toen was dat blijkbaar geen risico. Toen was het "leuker voor het spel om met actieve mensen door te gaan". In eerste instantie ging het (terecht) over DC en MoleBuster die niet gestemd hadden. Het is vooral DC die geviseerd wordt, tot hij na ongeveer 5 dagen forum-afwezigheid opduikt. De aandacht gaat naar MoleBuster en hij blijft de "inactieveling" zelfs nadat hij iets gepost heeft. MoleBuster wordt met (te?) overtuigende meerderheid weggestemd, en hoera: het is een overvaller.

Vandaag is het spel bijna een week bezig, 4 mensen hebben quasi niets gezegd: Jann, Molduck, Sander en Ennasil. Waar is het credo "leuker voor het spel om met actieve mensen door te gaan" gebleven?

Ik opper niet om die mensen eruit te stemmen, want het argument van Swifty valt te begrijpen. Het verbaast me gewoon dat die discussie enkel op dag 1 relevant was. En dat het dan toevallig een goed resultaat heeft opgeleverd.


Ik bedacht me net wel dat het voor de ziener niet de beste tactiek is, zo stil mogelijk meespelen. Ik mag hopen dat de ziener wel eea post over wie wel of niet te vertrouwen is, zodat we dat weten als de ziener dood gaat. Wat betreft de arts ligt dat mogelijk anders. Ik acht de kans dus een stuk groter dat stille mensen overvaller zijn dan ziener.
Keep calm and eat chocolates!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #316 Gepost op: 26-01-2020, 17:57:06 »
Ik weet nog niet wie ik ga stemmen....
Waarschijnlijk op iemand die mij er koste wat kost uit wil hebben  ::ohno::, hoewel het voor mezelf misschien beter is om dat niet te doen en mee te stemmen op iemand die ook onder vuur ligt
Wit is ook een kleur!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #317 Gepost op: 26-01-2020, 18:40:17 »
Ik wil nog even een en ander zeggen wat mij is opgevallen, voordat ik straks mogelijk uit het spel lig. In de hoop dat jullie mijn posts nog gaan analyseren na mijn dood.



Ik geef toe dat de opmerking dat Daisy en ik tegen zonlicht kunnen erg voor de hand lag, maar Hey Mama aan Molduck koppelen (of Ten Feet Tall aan Nieky of L Lawiet, die volgens het verhaal allebei erg groot zijn) is ongeveer net zo makkelijk. Het feit dat Bjorrn en Lucy geen koppel waren geeft al aan dat we niet zo vreselijk eenvoudig conclusies moeten trekken nav de teksten van de spelleiders.
Mocht het wel zo eenvoudig zijn: De_witte slaapt blijkbaar 's nachts niet (zonder teddybeer) en MV droomt wel weg (van voetbal).
Maar zoals eerder vandaag gezegd: ik ben geen malloot, ik ben erg slecht met hints.


Ik verwacht dat er wel iets is met de inschrijflijst, aangezien die lijst vandaag herhaald wordt, inclusief de nummertjes voor onze namen. En simpelweg de namen en de nummers van afgevallenen eruit verwijderd.
Ik vind de theorie van Kaasje dus aannemelijk maar mogelijk zit er toch iets anders achter.

Zouden de rollen echt geloot zijn nadat de inschrijvingen bekend waren, of zouden de spelleiders vooraf getallen hebben bepaald mbt de rollen? Of zouden de rollen gekozen zijn nav de personen?
Als vooraf is gezegd nr 8 krijgt die rol, nr 11 die rol, etc. dan zou bij de laatste 9 rollen geen cupido, heks, ziener, jager meer zijn (aangezien ze hoopten op 25 deelnemers, het aantal wolven zou worden vastgesteld nav het aantal inschrijvingen, bij minder dan 25 deelnemers zouden er speciale rollen kunnen wegvallen.



Let er ook op dat er nog een theorie was dat in ieder groepje in principe een overvaller zit, om de anderen in de gaten te kunnen houden. Groepjes die tot dusverre in het verhaal zijn gevormd:

Dag 0:
Uitkijk: Kaaasje, Molduck, Miek1999, Bjorrn, TimvDons, Nieky, Tim579, Molebuster, L Lawliet, Hautoa en Ennasil.
Kluis: Belg, D*N, Vermoljoen, LdHmolletje, Jann, Jacco, SanderFMC, Dikke Controleur, Linus, Focus en Mollenmania.
Geld: De_witte, Mrchipie, Lama1997, Robbieazerty, Daisy, B&W, SpacyColours, Lucy, Swifty, MV en FrankLapidus.

Dag 1:
Swifty en Daisy brengen dode Bjorrn naar buiten onder dekking van Mrchipie, Hautoa en B&W.
Molebuster werd door Jacco en SanderFMC, gevold door Ennasil, Dikke Controleur en Tim579 weggebracht.

Dag 2:
LdH werd door Molduck, SanderFMC en Hautoa verbrand.

De mensen die niet actief lijken mee te spelen zijn Ennasil, Jann, Molduck en SanderFMC. Drie van hen zitten in een groepje op dag 1 en/of dag 2.

Wat mij betreft ook opvallend in de tekst van dag 4: Linus gaat moppentappen en Hey Mamma zingen, en dan staat er: Ennasil , Robbieazerty en Vermoljoen begonnen spontaan te dansen. D*N en L Lawliet waren ook door het dolle heen met dit geweldige intermezzo. Waarom zijn deze mensen zo uitbundig, waarom zouden nou juist deze namen genoemd worden?


Tot slot nog een oproep aan de ziener: benader per pm de gegijzelden die je gezien hebt en meldt hen de overvallers die je zag. Zij kunnen dan de overvallers die je hebt gezien laten wegstemmen door dat hier in de groep te gooien.
En een oproep aan goeie mensen die door de ziener zijn gezien en benaderd: bedenk dat je als gegijzelde wint als alle overvallers dood zijn, ook als je zelf dood bent (want alle gegijzelden winnen dan). Bescherm de ziener door de overvallers die hij gezien heeft hier ter discussie te stellen, zodat zij weggestemd gaan worden, zelfs als dat betekent dat jij snel door die overvallers gedood zult worden. Je wint dit spel als team, het is jammer als teamgenoten onnodig geofferd worden doordat jij zo nodig zo lang mogelijk in het spel wilt blijven en daarom info voor je team achter houdt. Het is belangrijker dat de ziener lang in het spel blijft dan iedere willekeurige gegijzelde zonder extra rol.
Keep calm and eat chocolates!

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #318 Gepost op: 26-01-2020, 18:41:01 »
Vandaag is het spel bijna een week bezig, 4 mensen hebben quasi niets gezegd: Jann, Molduck, Sander en Ennasil. Waar is het credo "leuker voor het spel om met actieve mensen door te gaan" gebleven?
Hier dacht ik ook aan, maar de overvallers vermoorden waarschijnlijk mensen die niet verdacht zijn. Sander en ennasil word door niemand verdacht volgens mij en hebben dus een grote kans om vermoord te worden. Daarom wil ik mijn stem niet 'verspillen' aan mensen die toch wel worden vermoord   :)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #319 Gepost op: 26-01-2020, 18:43:04 »
Lol wat een onzin ::rofl::
Ik heb volgens mij ook zat dingen gezegd die niets met Dennis te maken hebben en zeker ook zelf dingen aangedragen dus ik stel voor dat jullie je valse beschuldigingen lekker voor je houden ::)
Achternalopen pff ::rofl::

Jullie zijn het anders met z’n tweeen ook de hele tijd met elkaar eens, maar dat is toch ook niet raar? Als iemand dingen zegt die jij ook vindt dan krijg je dat 🤷🏻‍♀️

Speciaal voor jou zet ik het even op een rijtje.

Dennie op wie wil je stemmen dan? Wie is er volgens jou het minst actief?

Random D*N vragen wat hij vindt.

@Den ik ben t wel eens met Molebuster om het spel voor iedereen leuker te maken. Alle random accusations aside weten we toch nog eigenlijk niets

Achterna lopen

Eens met Dennie dat mensen die per se niet een inactief persoon weg wilden hebben verdacht zijn ::jaja::

Achterna lopen

Ik ben het wel met Nieky eens dat LdH raar doet. Hij komt ook anders op me over dan tijdens andere forumspellen.

Achterna lopen

Nou Dennie zeg eens iets nuttigs dan ;D

Random D*N vertrouwen en vragen wat hij vindt

Verder eens met DC en D*N dat Mollenvanger verdacht verdrag vertoont, opvallend dat hier weinig op gereageerd wordt? Heeft iemand nog gedachten over Mollenvanger?

Achterna lopen en de groep sturen naar MV

Dan een hele verdachte quote:

Maakt toch niet uit? Als de ziener dood gaat en gezegd heeft wie hij wel en niet vertrouwt kunnen we met een beetje meer kennis degene die hij niet vertrouwde lynchen. Blijkt dat een burger te zijn hebben we zekerheid dat degene die de ziener als wel betrouwbaar noemde ook echt betrouwbaar is. Als het een wolf is hebben we een wolf minder. Win win situatie lijkt me

Dit is niet een win win situatie. Mocht de ziener geen overvaller gezien hebben lynch je unaniem een gegijzelde (=gegijzelde minder en geen informatie op basis van stemming). Overvallers stemmen degene weg die we op basis van de zienerinfo konden vertrouwen en je hebt er dus niks aan gehad, alleen maar gegijzelden verloren voor niks. Strak plan Lucy.

Verder staat de witte niet meer bij je verdachten omdat hij het eens was dat het zienerplan niet goed is. Dus als overvaller hoef je bij jou 1 ding te zeggen waar je het mee eens bent en hij verdwijnt uit je verdachten.

Al je verdachten baseer je op meningen van anderen. En tegen bijna iedereen die je verdenkt zeg je “ik ga niet op je stemmen hoor” wat onwijs overkomt als iemand paaien en vriendjes willen blijven. De enige verdenking waar ik het mee eens ben is Swifty. Eerst verdacht je trouwens Swifty en nu zet je Swifty / Vermoljoen. Wil je nog switchen naar Vermoljoen als die kans zich voordoet?

Wat bedoel je eigenlijk met “Ik ken molduck”? Ik ken haar ook en ze doet niet anders dan normaal. Weinig posten deed ze altijd.