Auteur Topic: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval  (gelezen 6493 keer)

Offline Lodewijk van Lodenstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol kan ook een ander plan hebben
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #120 Gepost op: 26-06-2020, 16:23:05 »
Sorry dat ik vandaag niet actiever ben geweest. Ik heb eerst gewerkt en ik ga straks met vrienden naar het park, dus ik zal nu alvast mijn lynchstem uitbrengen. Het ziet ernaar uit dat Molduck gelyncht gaat worden, omdat ze ons niet heeft weten te overtuigen met haar verdediging. Die was inderdaad nogal zwak, maar ik zie dat niet per se als bewijs dat ze een hacker is. Het lijkt mij dat de hackers veel met elkaar overleggen, dus als ik als hacker aangevallen zou worden, dan zou ik om advies vragen wat ik kan reageren. Als iemand anders wordt aangevallen, dan zou ik juist advies geven wat die persoon zou kunnen zeggen. De verdediging van Molduck is zo zwak dat ik niet kan geloven dat ze dat met de andere hackers besproken heeft. Alsnog pleit dat haar niet vrij van het hacker-zijn, want het zou goed kunnen dat ze niet weet hoe ze zich moet verdedigen als hacker.

Ik hoop trouwens voor Lucy dat Molduck geen hacker is, want dan zou ze twee keer op rij vrij fel een hacker hebben verdedigd. Ze doet het zo opzichtig dat ik niet kan geloven dat ze een hacker is, want ze weet dat ze zich hiermee in de spotlights zet.

Morgen hoop ik een uitgebreidere analyse te kunnen posten en ik zal de berichten van de bevestigde forumleden in overweging nemen om te bepalen wie ik wil gaan zien. Als ik nog leef, natuurlijk.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #121 Gepost op: 26-06-2020, 16:59:21 »
Like ineens was je er  ???

Ooooh gurl



Hier word de T echt gespillt door Frank. Ik heb dagenlang mijn mond dicht gehouden, maar ik zat hier al op te wachten. Wat hebben toch heel wat lies and buffoonery gekregen door Mitchcock. Als ik eerlijk ben vond ik het gehele ''get-Sanmol-out'' gebeuren heel zwak, want op dat punt was het vrij duidelijk dat Tim eruit zou gaan. Het was echt zo uncalled om mijn naam in de mix te gooien, en dan dat vervolgens ook nog dagenlang aan te houden. Tenzij je natuurlijk als hacker een vervolg plan hebt voor de komende dagen, want je weet dat Tim een hacker is.. Mitchcock mag dan wel zeggen dat hij niet voor mij kwam, maar als ik deze quote van dag 2 lees probeer je toch mooi de boel te manipuleren:

Ik vind Sanmol trouwens ook makkelijk met alle keuzes meegaan. Of ben ik nu de enige die dat zo ervaart.

Verder vind ik De_Witte erg verdacht zoals ik al eerder aangaf en ook Aurynn ervaart dit zo. [Note van Sanmol: hier probeert hij een ander voor het blok te zetten]

Voor mij zijn dit twee hoofdverdachten en ben ik er nog steeds van overtuigd dat Tim GEEN hacker is. Wel heb ik op hem gestemd omdat ik toch geen meerderheid voor De_Witte of Sanmol ga kunnen verzamelen vandaag. Hopelijk vergroot dit de kansen voor morgen op een van deze twee :).

Vervolgens is het hacker SpacyColours die binnen een minuut op dit bericht reageert om een coupe op mij te houden de volgende ronde.

^dit vind ik verdacht, want normaal ben jij helemaal niet zo dom. Sterker nog, we hebben in WidMO gezien dat je hoogbegaafd bent, omdat je alles van te voren al wist. Dus dat je nu doet alsof je de regels niet gelezen hebt is wolfs. ::vergroot::

En de_witte is natuurlijk per definitie verdacht omdat hij veel te vaak gebruik maakt van de "::hypocriet::"-emoticon.

Daarna houd Mitchcock de slechtste acting poging ooit op het bericht van SpacyColours:

Fijn dat we het hier over eens zijn  ::bravo:: Nog mensen die liever van Tim naar een van deze twee switchen?

[Edit: Note van Sanmol: Hier proberen jullie met zijn tweeën een laatste poging te doen om Tim te redden en mij onder de bus te gooien, maar dat lukte niet. Je kan dan wel zeggen ik stemde uiteindelijk op ''Tim'', maar je probeert hier een coupe te houden op mij.]

Vervolgens letterlijk een dag later hamer je er nog steeds op dat ik wel naar huis moet (- en stem je ook op mij met hacker SpacyColours):

Lees mijn bericht terug van dag 2. Ik zou graag vandaag (of morgen) op Sanmol gaan voor nu. Misschien verander ik morgen van gedachte maar ik vertrouw Sanmol momenteel niet

[Edit: Note van Sanmol: Wederom proberen de hackers mij onder de bus te gooien de volgende dag, en het lukte net niet want ik kreeg maar vier stemmen. Opnieuw neemt Mitchcock hier het front touw.]

Dus nu moet ge niet de vermoorde onschuld gaan uithangen Mitchcock, want het was jij die mij probeerde aan te vallen twee dagen op een rij en daar zijn genoeg receipts voor. Denk ik dat je een hacker bent? Misschien. Ik hou zeker deze acties van jou in gedachten.
« Laatst bewerkt op: 26-06-2020, 17:10:43 door Sanmol »

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #122 Gepost op: 26-06-2020, 17:03:14 »
Oops oh wijze ziener, sorry dat ik aan uw goede intenties twijfelde! ::sorry::

Maar wel goed gedaan, ok geen hacker maar verschillende bevestigde non-hackers weten is ook veel waard.

De beschermengel kan inderdaad pokeren zoals brtdm zei, want doordat wij het plan zo openbaar posten, gaan de hackers misschien iemand anders bannen zodat er in ieder geval iemand verbannen wordt. Als de beschermengel dan toch iemand anders koos, kunnen we zelfs nog meer rollen te weten komen.
Maar goed als ze het wel doen, dan komen we er maar 2 te weten.

Ik zou Focus wel willen weten. Inderdaad om zeker te zijn dat ons aanspreekpunt aan onze kant staat.
En ik heb geen idee hoe evil de hackers zijn, maar iedereen had kunnen voorspellen dat Brent zijn burgemeesterschap aan Focus zou geven. Zouden de hackers Brent gekozen hebben zodat Focus (een medehacker) aanspreekpunt zou worden? Of is dat too out of the box.

Het is waarschijnlijk vergezocht, vandaar dat ik ook niet op haar ga stemmen. Ik ga voorlopig mee op molduck. Al vrees ik dat zij het niet is, inderdaad door wat Lodewijk zegt (haha ik ben het weer met je eens nu hoor  ::hypocriet:: ). Toen ik wolf was werd er heel nauwkeurig besproken wie wat wanneer moest zeggen in de wolven pm.

En aangezien er twijfel is over Lucy omdat ze spacy beschermde, kan zij misschien ook gecheckt worden?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #123 Gepost op: 26-06-2020, 17:13:22 »

Ik zou Focus wel willen weten. Inderdaad om zeker te zijn dat ons aanspreekpunt aan onze kant staat.
En ik heb geen idee hoe evil de hackers zijn, maar iedereen had kunnen voorspellen dat Brent zijn burgemeesterschap aan Focus zou geven. Zouden de hackers Brent gekozen hebben zodat Focus (een medehacker) aanspreekpunt zou worden? Of is dat too out of the box.

Het zou kunnen. Dat ze op dag 1 eerst Chardo eruit hebben gestemd, zodat het niet opviel als Brent een dag later eruit zou gaan. Wie van de pokémongroep stemt nou op twee van hen?
Maar ik kan het me eigenlijk niet voorstellen. Zo heel waardevol is de burgemeesterspositie op het begin ook weer niet, maar je staat wel in de schijnwerpers.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #124 Gepost op: 26-06-2020, 17:16:07 »


[Edit: Note van Sanmol: Hier proberen jullie met zijn tweeën een laatste poging te doen om Tim te redden en mij onder de bus te gooien, maar dat lukte niet. Je kan dan wel zeggen ik stemde uiteindelijk op ''Tim'', maar je probeert hier een coupe te houden op mij.]


Ik wilde net gaan zeggen dat Mitchkox en Spacy ook samen mij voor de bus probeerden te gooien toen Aurynn mijn naam riep, maar dat was zelfs in dezelfde berichten als waar ze jou voor de bus probeerden te gooien

Als Molduck (ik neem aan dat die de meeste stemmen krijgt) heks of engel is gaan we een klein probleempje hebben. Bij elke andere rol zitten we wel goed denk ik

edit: waar ik eerst ziener zei bedoeld ik heks... stop de tijd.
« Laatst bewerkt op: 26-06-2020, 17:22:48 door de_witte »
Wit is ook een kleur!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #125 Gepost op: 26-06-2020, 17:28:12 »
Dit is waarom ik de_witte wel betrouwbaar vind en zeker geen hacker, want onze namen zijn het meest onder de bus gegooid door de hackers.

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #126 Gepost op: 26-06-2020, 17:30:56 »
Nog 7 stemmen!  ::joehoe::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #127 Gepost op: 26-06-2020, 17:32:17 »
Nog een klein hersenspinseltje:

De titels zijn:
Vluchtpogingen.
Op het verkeerde been gezet (= Val)
Invalid
Het Containerpark
Een Auto-ongeval


En wat stop je in een muizenval?

te ver gezocht hè?


Oh:
een gat in het systeem

Wat heeft er nog meer gaten?



Deze zit me toch ook nog niet helemaal lekker:
De stemmen kwamen één voor één binnen.

Misschien wordt er wel bedoelt dat er een 1 voor een 1 staat. Oftewel 11. De elfde in de lijst?


Nou, mijn laatste kansloze geval:
Dromen zijn bedrog is een nummer uit 1994. Er is hier in ieder geval één geboren in 1994.
« Laatst bewerkt op: 26-06-2020, 17:56:39 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #128 Gepost op: 26-06-2020, 18:08:29 »
Sanmol verwoordt het misschien niet op de beste manier, maar hij legt duidelijk uit waarom Mitchkox zeker nog tot de (in mijn ogen) verdachte groep behoort  ::jaja::

Mijn stem gaat dan ook naar hem, al denk ik dat het weinig uit zal maken.
Frankje Lapi

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #129 Gepost op: 26-06-2020, 18:14:03 »
Door queen sanmol ben ik ook geswitcht naar mitchkox ik stem op hem ::zwaai::
chipsverslaafde <3

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #130 Gepost op: 26-06-2020, 18:31:48 »
Dan pak ik deze er nog wel even bij:
Qua chaos in dit topic scheelt het wel. ::rofl::
Nee hoor, ik mis chippie ook ::hug::

Volgens mij is ronde 1 gewoon één grote loterij. Dan denk ik dat ik ook voorlopig voor één vd spelers ga die niet gestemd heeft, Mitchkox of Kitty. Ik zie op dit moment geen aanknopingspunten om ergens anders op te gaan.

Daisy heeft uiteindelijk wel op Kitty gestemd, maar of het slim is om met een medehacker aan te halen als het spannend kan worden?

En spacy ging wel echt voor Mitchkox:
Ondanks het feit dat ik Kitty Catswell op persoonlijk vlak voor geen meter vertrouw en als we, hypothetisch gesproken, samen met elkaar aan een WidM-spel zouden meedoen, ik hem nevernooit penningmeester zou maken, denk ik niet dat hij een wolf is. Dat is puur omdat het dan wel erg slordig zou zijn als Vermoljoen zijn rol dan aan een verkeerd persoon heeft doorgestuurd, al is dat niet ondenkbaar.

En eigenlijk denk ik ook niet dat er een wolf is die meteen inactief wordt, maar dit was de vorige keer dus blijkbaar wel zo. Dus stem ik ook maar op Mitchkox. ::hug::
« Laatst bewerkt op: 26-06-2020, 18:33:27 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #131 Gepost op: 26-06-2020, 18:40:24 »
Dan pak ik deze er nog wel even bij:
Daisy heeft uiteindelijk wel op Kitty gestemd, maar of het slim is om met een medehacker aan te halen als het spannend kan worden?

En spacy ging wel echt voor Mitchkox:

Dat is waarom ik ook misschien zei. Mitchkox is een twijfelgevalletje voor mij. Het is in ieder geval iets om te noteren  ::vergroot::.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #132 Gepost op: 26-06-2020, 18:43:06 »
Ik weet het ook niet helemaal zeker. Hij lijkt wel veel af te wijken van de andere al gepackte hackers. Dus ik neig ernaar dat hij geen hacker is. Maar de vorige keer heb ik belg ook volledig vertrouwd door een slimmigheidje van hem, dus ik pas wel op met mensen afstrepen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #133 Gepost op: 26-06-2020, 18:43:41 »
@Brtdm de afleveringstitel'hint' ('val') lijkt me wat vergezocht :P. Aan de andere kant, als ik het me goed herinner was er een TO-hint die sloeg op het Engelse woord 'two' wat vervolgens naar belg verwees omdat hij de tweede in de lijst was, dus je weet nooit ;D

De mensen die ik op dit moment het meeste vertrouw naast de ziener en de vertrouwelingen zijn de_witte en Sanmol.
Voor vandaag hou ik mijn stem op Molduck, want zij staat hoger op mijn verdachtenlijstje dan Mitchkox.

Alvast een disclaimer voor komend weekend: ik ben zowel zaterdag als zondag aan het werk van half 9 tot 6 uur, dus tussen die tijden zal ik hoogstwaarschijnlijk niet online zijn. Ik ga uiteraard wel stemmen en zal meegaan in wat de vertrouwelingen beslissen, tenzij ze op mij willen stemmen ;D. Mochten mensen mij verdenken, neem niet mijn (in)activiteit van de dag als argument want ik geef duidelijk aan wanneer ik er wel en niet ben :)
I will follow my inner gold

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #134 Gepost op: 26-06-2020, 18:44:44 »
Maar, het is uiteindelijk 12-7 geworden tussen Kitty en Mitchkox? Dat is 5 stemmen verschil, niet alsof het echt kantje boord was...
Frankje Lapi

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #135 Gepost op: 26-06-2020, 18:50:03 »
Waarom blijft iedereen maar roepen dat ik Molduck fel verdedig :(
Ik heb gewoon op haar gestemd hoor ::hand::

Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #136 Gepost op: 26-06-2020, 19:04:48 »
Trouwens ben ik de enige die heeft opgemerkt dat Ester.vdw en Larikoek niks hebben gezegd vandaag. Zijn ze überhaupt wel online geweest?

Edit:
Ester.vdw was actief op 15:35:01 vandaag.
« Laatst bewerkt op: 26-06-2020, 19:06:53 door Sanmol »

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #137 Gepost op: 26-06-2020, 19:07:53 »
Ester is rond 15:00 online geweest,
Larikoek is vandaag niet online gekomen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #138 Gepost op: 26-06-2020, 19:09:26 »
Ester is rond 15:00 online geweest,
Larikoek is vandaag niet online gekomen.

Larikoek heeft gisteren ook niks gezegd zie ik nu. Dan verdacht ik hem toch weer minder daarom.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #139 Gepost op: 26-06-2020, 19:11:43 »
Je zou inderdaad wel zeggen dat je als hacker wel even online zou komen. Maar er kunnen natuurlijk altijd dingen tussendoor komen.

Of Sanmol en Lariekoek hebben dit zo afgesproken  :P
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?