Auteur Topic: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval  (gelezen 6429 keer)

Offline Molduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • keep calm and be happy’s
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #60 Gepost op: 26-06-2020, 09:51:39 »
ik ben 1 dag niet online en ik ben meteen hoofdverdachte. ik kan jullie verklappen dat ik geen tijd heb om te hacken . daarvoor lijd ik een te druk leven zoals jullie allemaal ondertussen weten. ik hoop dat jullie mij op mijn woord geloven. ik ga voor vanavond weer random stemmen zoals ik altijd doe want heb geen tijd om alle honderden pagina's bij te lezen. de kans is groot dat vanavond mijn laatste stemming is.
deelnemer WIDMO 18 :)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #61 Gepost op: 26-06-2020, 09:59:52 »
Maar je moest toch niet aangeven of je wilde hacker zijn of niet?  ::rofl::

Dit vind ik echt een erg slecht weerwoord

En heel erg dat je aan het lijden bent in je leven Molduck, sterkte  ::hug::
« Laatst bewerkt op: 26-06-2020, 10:04:04 door Convans »

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #62 Gepost op: 26-06-2020, 10:02:17 »
Heb je het gelezen? Brtdm’s plan involves meer dan alleen de ziener hè. De ziener blijft nog zeker 2 extra nachten in leven, dus hebben we dadelijk van wsl 4-8 mensen duidelijkheid. Dat is al minstens een kwart van wie we nu hebben, en een nog groter deel van wie er straks nog over zijn.
Ja ik heb het gelezen  ::), maar hij zei er niet bij dat het ook te vroeg kan zijn als de ziener nog maar 1 of 2 mensen gezien heeft die nog leven. Als de ziener uit bijv. enthousiasme al had reageerd (ik ga er in dit scenario dan van uit dat éen van de onbekende, onervaren spelers het was geweest) en maar 1 of 2 namen kon geven hadden we er nou niet heel veel aan gehad, plus zie de opmerking over het koppel. De engel kan natuurlijk ook gekoppeld zijn en zijn geliefde al de hele tijd aan het beschermen zijn. Als zijn geliefde dan alsnog (per ongeluk, als in ze kiezen iemand omdat ze de ziener niet kunnen hebben) wordt vermoord door de hackers, gaat het hele feest alsnog niet door. Zelfde geldt als de ziener in een koppel zit.
Frankje Lapi

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #63 Gepost op: 26-06-2020, 10:03:41 »
ik ben 1 dag niet online en ik ben meteen hoofdverdachte. ik kan jullie verklappen dat ik geen tijd heb om te hacken . daarvoor lijd ik een te druk leven zoals jullie allemaal ondertussen weten. ik hoop dat jullie mij op mijn woord geloven. ik ga voor vanavond weer random stemmen zoals ik altijd doe want heb geen tijd om alle honderden pagina's bij te lezen. de kans is groot dat vanavond mijn laatste stemming is.

Het zijn maar 38 pagina's  ::hypocriet::
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #64 Gepost op: 26-06-2020, 10:07:28 »
Een ziener in het koppel zou kunnen weten dat zijn partner een hacker is
Een heks of beschermengel in het koppel kan dat niet met zekerheid weten

Inderdaad als een van deze drie in het koppel zit is dat niet goed voor het plan.

De engel in het koppel zal beurtelings zichzelf en zijn partner beschermen
De heks in het koppel zal de ziener niet redden als deze wordt aangeduid

Of ze moeten vermoeden dat hun partner zeker geen hacker is

De ziener in het koppel gaat hier gewoon niks zeggen
Wit is ook een kleur!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #65 Gepost op: 26-06-2020, 10:09:04 »
Het zijn maar 38 pagina's  ::hypocriet::

In het vorige weerwolvenspel deden we dat in twee dagen :-)
Wit is ook een kleur!

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #66 Gepost op: 26-06-2020, 10:22:29 »
Molduck heeft geen tijd om hacker te zijn maar wel om 40 songfestivalliedjes tweemaal te beluisteren in één week  ::pinokkio::
Frankje Lapi

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #67 Gepost op: 26-06-2020, 10:41:40 »
ik ben 1 dag niet online en ik ben meteen hoofdverdachte. ik kan jullie verklappen dat ik geen tijd heb om te hacken . daarvoor lijd ik een te druk leven zoals jullie allemaal ondertussen weten. ik hoop dat jullie mij op mijn woord geloven. ik ga voor vanavond weer random stemmen zoals ik altijd doe want heb geen tijd om alle honderden pagina's bij te lezen. de kans is groot dat vanavond mijn laatste stemming is.

Kun je uitleggen waarom je zo graag weggestemd wil worden?
Wit is ook een kleur!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #68 Gepost op: 26-06-2020, 10:42:38 »
De ziener zal zelf wel wijs genoeg zijn om te bepalen of hij/zij gaat posten. Als er nog maar eentje van degene die gezien zijn in leven is, hebben we er niet veel aan En dat weet de ziener ook.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #69 Gepost op: 26-06-2020, 11:02:05 »
Doe even niet zo vervelend tegen Molduck, het is echt niet gek dat ze het niet kan bijhouden, kon ik afgelopen dagen ook niet. Dit soort commentaar heeft niemand wat aan.

Maar Frank, je reageert niet op wat ik zeg. Als de ziener nu van 2 mensen weet dat ze goed zijn, zijn dat er straks toch 4? Want de ziener kunnen we echt nog wel beschermen. Bovendien is de kans dat de ziener in het koppel zit bijna net zo klein als dat de weerwolven de ziener vermoorden.

Bovendien, heeft iemand een beter idee? ???
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #70 Gepost op: 26-06-2020, 11:05:41 »
Ja Lucy maar met zo’n weerwoord vraag je gewoon om stemmen te krijgen vanavond.

En iedereen die jij gaat verdedigen vind ik verdacht

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #71 Gepost op: 26-06-2020, 11:14:48 »
Het weerwoord van Molduck vind ik niet sterk. Twee dagen op rij op een hacker gestemd, vandaag hoogtwaarschijnlijk op Molduck. Drie op een rij?  ::bravo::

Offline Lodewijk van Lodenstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol kan ook een ander plan hebben
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #72 Gepost op: 26-06-2020, 11:21:05 »
Lang heb ik getwijfeld wanneer ik mezelf zou openbaren als Ziener, maar ik denk dat nu het geschikte moment is. Als we ervan uitgaan dat de lunchslachtoffers random gekozen worden, dan is de kans inderdaad 1/16 dat ik gekozen word, maar de hackers baseren hun lunchkeuze natuurlijk op iets, wat inhoudt dat de kans voor mij juist hoger (of net zo goed lager) kan zijn. Ook zijn er wel eens wat lynchstemmen op mij uitgebracht, dus de kans was ook aanwezig dat ik eens gelyncht zou worden.

Ik had voorgenomen mezelf te openbaren als ik minstens één hacker had gevonden, maar dat is tot op heden helaas niet gelukt. Gelukkig weet ik wel de rollen van vier nog levende deelnemers, dus dat vind ik wel wat waard. Inclusief mijn eigen rol worden er met deze post vijf rollen bekend gemaakt, wat het zoeken naar de hackers een stuk moet vergemakkelijken.

Als de Forumbeveiliger mij vandaag beschermt, de heks mij later tot leven wekt en de Forumbeveiliger mij daarna nog eens beschermt, dan kunnen we gezamenlijk nog een aantal rollen opvragen, dus volgens mij staan we dan in een erg sterke positie tegenover de hackers. Zelfs als de heks of Forumbeveiliger tussentijds sneuvelt, dan alsnog hebben we wat aan de informatie tot nu toe.

Dag #1: Brent
De eerste rol die ik wilde zien was van het aanspreekpunt. Ik denk een logische eerste keuze om op te vragen. Zoals we allemaal weten was Brent de bondjesvormer.

Dag #2: Brtdm
Omdat Brtdm zich nogal dominant opstelt in dit spel en met lynchplannen komt, wilde ik ook graag weten welke rol hij heeft. Brtdm is forumlid.

Dag #3: Aurynn
Dit is misschien een niet zo voor de hand liggende keuze, maar ik vind dat Aurynn zich nogal voordoet als een allemansvriend. Hij heeft niet per se verdachte keuzes gemaakt, maar ik vond zijn gedrag een beetje fishy. Complimenten geven aan andere kandidaten, zich relatable opstellen, enzovoort. Maar hij is gewoon een aardige knul, want ook Aurynn is forumlid.

Dag #4: Convans
Ik wilde de rol van Convans weten om de reden die ik al had gegeven waarom ik mijn lynchstem op hem uitbracht:
Citaat
Ten eerste was jij één van de weinige mensen die fel tegen het stemmen op TimvDons was, die later een hacker bleek te zijn. Ten tweede vond ik het apart dat je er zo stellig over was om mrchipie eruit te stemmen, terwijl hij niet eerder genoemd werd als verdachte. Ik weet niet hoe die knul bij vorige edities speelde, dus misschien dat hij inderdaad opvallend anders speelt, maar ik vroeg me af waarom je zo de focus op hem wilde leggen.
En ja, ook Convans is een forumlid.

Langzaamaan kreeg ik wel wat medelijden met mezelf, omdat ik als Ziener alleen maar forumleden te zien kreeg. Ik denk dat Vermoljoen me stilletjes zat uit te lachen, want die knul zat me namelijk keihard te pesten. Toen ik de rol van Convans opvroeg, stuurde Vermoljoen vijf spoilers in elkaar waarin uiteindelijk stond dat Convans forumlid is. Ik heb tranen met tuiten gehuild.

Dag #5: Robbieazerty
Dit had voornamelijk een persoonlijke reden, omdat Robbieazerty eerst akkoord ging met alles wat ik zei en zich toen opeens tegen mij keerde. Ik had misschien beter iemand anders uit kunnen kiezen om te zien, maar die disloyaliteit van hem werkte op mij als een rode lap op een stier. Mijn wachten werd wederom niet beloond, want ook Robbieazerty is een forumlid.

Het voordeel is wel dat ik voornamelijk voor mensen heb gekozen die op dat moment niet in de risicogroep vielen om gelyncht te worden, want het is erg zonde om de rol van iemand op te vragen van wie de rol een paar uur later bij de lynch ook bekend wordt gemaakt.


tl;dr:
Brtdm, Aurynn, Convans en Robbieazerty zijn forumleden. Forumbeveiliger, red mij.

« Laatst bewerkt op: 26-06-2020, 11:25:25 door Lödewijk »

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #73 Gepost op: 26-06-2020, 11:32:03 »
Good job, Denk dat de hackers nu wel hun als eerste er uit gaan stemmen, of juist niet
chipsverslaafde <3

Offline HappyDutchman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #74 Gepost op: 26-06-2020, 11:34:29 »
Goed bezig! Dit geeft wel echt handige inzichten. Met 4 nog levende spelers waarvan je de rol weet, was dit de juiste keuze denk ik.
Doe normaal, dan ben je al mol genoeg

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #75 Gepost op: 26-06-2020, 11:36:04 »
Ik denk dat ik wel al bevestigd was als forumlid door Spacy te targetten.

Mijn verdachtenlijstje blijft wel Molduck - Lariekoek - MrChipie.

Mss is het een idee om Molduck te lynchen en Lariekoek zijn rol te bekijken?

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #76 Gepost op: 26-06-2020, 11:41:16 »
En waarom ben ik weer verdacht? ::rofl::
chipsverslaafde <3

Offline HappyDutchman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #77 Gepost op: 26-06-2020, 11:45:19 »
Mss is het een idee om Molduck te lynchen en Lariekoek zijn rol te bekijken?
Molduck lynchen lijkt me goed, maar er kan niet meer gekeken worden vandaag toch? Lödewijk zegt op dag 5 naar Robbie te hebben gekeken.
Doe normaal, dan ben je al mol genoeg

Offline Molduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • keep calm and be happy’s
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #78 Gepost op: 26-06-2020, 11:47:10 »
Kun je uitleggen waarom je zo graag weggestemd wil worden?

Dat heb ik niet gezegd. Ik wilde gewoon even reageren op wat er over mij gezegd is. Ik vrees dat ik wordt weggestemd. Ik wil juist in het spel blijven
deelnemer WIDMO 18 :)

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #79 Gepost op: 26-06-2020, 12:00:06 »
Dankjewel Lödewijk.  ::bravo::

Beveiliger en heks, jullie weten wat te doen!


Het enige wat wij vandaag niet moeten doen is een van hen te elimineren.

Dan nu nog even goed kijken wiens rol we willen zien. Ik ben zelf wel benieuwd naar Focus en chipie eigenlijk.

En Frank valt me ook steeds meer op. Hij had geen slecht punt betreft het koppel. Maar volgens mij is mijn plan niet heel gek. De ziener had er ook vandaag of morgen onverwacht kunnen uitliggen en nu weren we zeker dat deze nog 2 dagen in leven blijft, mits het plan wordt gevolgd.

Stel dat de beveiliger in een koppel zit en afwisselend zichzelf en een geliefde red, wil ik vragen dit nu aan te passen. De beveiliger kan alleen iemand redden van de lynch door de wolven en de wolven verplichten we om op de ziener te stemmen. Stel dat ze dat niet doen, kunnen ze gokken op de heks, maar als ze fout gokken, blijft de ziener nog een dag langer leven.


Verder ben ik echt nog niet zo overtuigd van molduck als hacker.
« Laatst bewerkt op: 26-06-2020, 12:12:52 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?