Auteur Topic: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval  (gelezen 6501 keer)

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #80 Gepost op: 26-06-2020, 12:07:32 »
Maar Frank, je reageert niet op wat ik zeg. Als de ziener nu van 2 mensen weet dat ze goed zijn, zijn dat er straks toch 4? Want de ziener kunnen we echt nog wel beschermen. Bovendien is de kans dat de ziener in het koppel zit bijna net zo klein als dat de weerwolven de ziener vermoorden.

Bovendien, heeft iemand een beter idee? ???
Ik denk dat we de discussie niet meer hoeven voort te zetten nu, right?  :P

Nu we van vier namen zeker zijn, goede beslissing Lödewijk.  ::ok::

Zelf zou ik Mitchkox zijn rol eigenlijk wel willen weten  ::jaja::
Frankje Lapi

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #81 Gepost op: 26-06-2020, 12:19:28 »
Ja Lucy maar met zo’n weerwoord vraag je gewoon om stemmen te krijgen vanavond.

En iedereen die jij gaat verdedigen vind ik verdacht

Ik verdedig helemaal niemand, ik zeg alleen dat jullie niet zo vervelend moeten doen met Pinokkio smileys en sarcastische opmerkingen. Ik zeg toch niet dat ze geen hacker is?

Ik snap niet echt waar dat vandaan komt though, hoezo is Molduck verdacht? Ik dacht dat we de conclusie hadden getrokken dat we juist actievere mensen verdacht vonden? ??? Of is dit weer op basis van alleen een vage hint ::)
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #82 Gepost op: 26-06-2020, 12:20:54 »
Dit is op basis van gedrag/hints/weerwoord bij mij.

Vaag gedrag zie ik ook bij Chipie. De stille hacker kan dan weer Lariekoek zijn.

Personen waar we mijn inziens niet meer de rol van willen weten: Brtdm, Robbie, Convans, Aurynn, Sanmol, Mitchkox en Lödewijk

Persoon waar ikzelf graag de rol van wil weten: Molduck, Lariekoek, MrChipie

Andere: Lucy, Frank, DRenziboy, Focus, Miek1999, Swifty, De_Witte, Ester.vdw,
« Laatst bewerkt op: 26-06-2020, 12:23:19 door Convans »

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #83 Gepost op: 26-06-2020, 12:22:22 »
Mijn hoofdverdachten zijn nu Molduck en Lucy. Molduck vanwege wat ik vanmorgen al heb gezegd en Lucy omdat ze Molduck verdedigt (en stond al langer op mijn lijstje)

Ik verdedig helemaal niemand, ik zeg alleen dat jullie niet zo vervelend moeten doen met Pinokkio smileys en sarcastische opmerkingen. Ik zeg toch niet dat ze geen hacker is?

Ik snap niet echt waar dat vandaan komt though, hoezo is Molduck verdacht? Ik dacht dat we de conclusie hadden getrokken dat we juist actievere mensen verdacht vonden? ??? Of is dit weer op basis van alleen een vage hint ::)

Je zegt hier dat je niemand verdedigt, maar vervolgens probeer je wel om de verdenking richting anderen te sturen (dus de aandacht op Molduck te verminderen).

Misschien zijn Lucy en Molduck gekoppeld?
« Laatst bewerkt op: 26-06-2020, 12:25:04 door Miek1999 »
I will follow my inner gold

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #84 Gepost op: 26-06-2020, 12:23:56 »
Wanneer is een weerwoord wel goed though :P Vorige keer kon ik me ook met geen mogelijkheid verdedigen omdat Frank het in z’n hoofd gehaald had dat ik een hacker moest zijn. Je kunt nooit een goed weerwoord hebben.

Wat voor verdacht gedrag heb je gezien?

Mijn hoofdverdachten zijn nu Molduck en Lucy. Molduck vanwege wat ik vanmorgen al heb gezegd en Lucy omdat ze Molduck verdedigt (en stond al langer op mijn lijstje)

Kun jij lezen? Ik verdedig helemaal niemand, ik vraag alleen om argumenten.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #85 Gepost op: 26-06-2020, 12:25:53 »
Kun jij lezen? Ik verdedig helemaal niemand, ik vraag alleen om argumenten.

Ik kan heel goed lezen, maar jij plaatste die reactie terwijl ik bezig was met mijn post. Was al bezig met aanpassen ;)
I will follow my inner gold

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #86 Gepost op: 26-06-2020, 12:29:38 »
Wanneer is een weerwoord wel goed though :P Vorige keer kon ik me ook met geen mogelijkheid verdedigen omdat Frank het in z’n hoofd gehaald had dat ik een hacker moest zijn. Je kunt nooit een goed weerwoord hebben.

Wat voor verdacht gedrag heb je gezien?


Ik vond het al verdacht dat ze niet stemde (samen met jij en Lariekoek). Zeker omdat jullie alledrie wel al zaken hadden gepost op Discord die dag.

Daarna volgt een randomstem op Robbie op de dag waarop we geen informatie zouden delen in het topic. Wat perfect te verklaren valt als hacker, stem gewoon random op iemand die je verdacht vindt overkomen. Robbie is een bevestigd forumlid. Hier doet ze wat ik als hacker ook zou doen (en naast het vage gedrag van Chipie, vind ik zijn stem op Ester deze ronde ook erg verdacht).

Inhoudelijk heb ik haar nog weinig zien toevoegen + dan komt er een weerwoord waarbij ze zegt maar random te gaan stemmen en waarbij ze zegt geen tijd te hebben voor hacker te zijn? Alsof je aan Vermoljoen kan zeggen, nee ik weiger. Ik heb geen tijd om hacker te zijn, geef die rol maar aan iemand anders.

Kortom: voor mij genoeg bezwaar om vandaag voor Molduck te kiezen. Als iemand nog met betere zaken voor de pinnen komt, sta ik natuurlijk open om mijn stem nog te wijzigen.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #87 Gepost op: 26-06-2020, 12:32:31 »
Ik heb een pagina geleden al gezegd dat ze best een hacker kan zijn. En jullie dachten gisteren ook allemaal dat ik met Spacy gekoppeld was en dat was ook niet waar ::zwaai::

Ik vraag gewoon naar argumenten. Er wordt gezegd dat Molduck verdacht gedrag vertoont, ik zie dat niet zo. Als jullie zo overtuigd zijn, wil ik best op Molduck stemmen, want ik heb zelf ook geen idee wie het zouden kunnen zijn, maar dan moeten jullie wel met meer argumenten komen dan DD, ze heeft een vaag weerwoord, en het gaat over kinderen in de teksten.

Ik vond het al verdacht dat ze niet stemde (samen met jij en Lariekoek). Zeker omdat jullie alledrie wel al zaken hadden gepost op Discord die dag.

Daarna volgt een randomstem op Robbie. Wat perfect te verklaren valt als hacker, stem gewoon random op iemand die je verdacht vindt overkomen. Robbie is een bevestigd forumlid. Hier doet ze wat ik als hacker ook zou doen (en naast het vage gedrag van Chipie, vind ik zijn stem op Ester deze ronde ook erg verdacht).

Inhoudelijk heb ik haar nog weinig zien toevoegen + dan komt er een weerwoord waarbij ze zegt maar random te gaan stemmen en waarbij ze zegt geen tijd te hebben voor hacker te zijn? Alsof je aan Vermoljoen kan zeggen, nee ik weiger. Ik heb geen tijd om hacker te zijn, geef die rol maar aan iemand anders.



Kijk dat bedoel ik. Ja fair.

Wat betreft het niet stemmen, had al aangegeven dat ik het niet kon bijhouden, ik was dinsdag-donderdag met m’n vriend in Zeeland en even reageren in de Discord app is makkelijker dan al die pagina’s hier lezen. Dus gewoon vergeten te stemmen helaas :(

Alright, dan ga ik voorlopig wel mee op Molduck, ook door gebrek aan beter. De opmerking van geen tijd hebben is idd wel vreemd.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #88 Gepost op: 26-06-2020, 12:36:07 »
Ik vind Lucy niet zo verdacht indien Molduck hacker is. Zou je zo nu nog (weer) zo duidelijk iemand verdedigen?

Lucy houdt er gewoon van als we iemand oppakken vanwege sterke redenen ipv ingewikkelde hints.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #89 Gepost op: 26-06-2020, 12:37:14 »
Ik vind hints sowieso stom in dit spel :-X
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #90 Gepost op: 26-06-2020, 12:39:37 »
Ben in wel aardig met je eens. Als de hints te duidelijk zijn, wat heb je dan nog aan het spel?

Als ik op Molduck ga stemmen is dat vooral omdat Spacy haar nog verdacht wilde maken. Niet vanwege DD of kinderen/moeder.
« Laatst bewerkt op: 26-06-2020, 12:41:12 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #91 Gepost op: 26-06-2020, 12:41:25 »
Ik vind hints sowieso stom in dit spel :-X

Ik vind de hints naar Molduck ook niet sterk genoeg hoor, maar hints zoals die kleuren bij Spacy vind ik dan weer veel te toevallig.

@Aurynn, Robbie en Lödewijk. Jullie kunnen nu ook jullie bedenkingen posten zonder dat we ze in vraag moeten stellen of ze al dan niet door een hacker zijn geplaatst. Dus ik hoor graag ook wat opbouwende posts van jullie. @Brtdm doe verder zoals je bezig bent  :P

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #92 Gepost op: 26-06-2020, 12:42:23 »
@Lucy mijn argumenten tegen Molduck staan op pagina 2 trouwens  ;)
I will follow my inner gold

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #93 Gepost op: 26-06-2020, 12:45:04 »
Ik moet er nog even aan wennen dat niemand mij meer hoeft te verdenken. Normaal noem ik nog wel eens extra namen, zodat de wolven mij niet zien als Ziener en ook niet op mij gaan stemmen, omdat er vanuit de groep al verdenkingen zijn.

Nu kan ik gewoon gaan delen wat ik echt denk. (En wat mensen uitlokken natuurlijk)
Al heb ik eigenlijk geen idee meer wat ik denk.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #94 Gepost op: 26-06-2020, 12:57:27 »
Fijn Lodewijk! Jammer dat je nog geen hacker hebt gezien, maar lekker dat bijna iedereen die je wel zag nog in leven is :D

Ik vind Molduck niet zo afwijkend reageren tov hoe ik haar vaker ervaar. Die random stem op Robbie komt waarschijnlijk omdat Robbie op haar had gestemd de eerste dag en ze leek zijn uitleg niet te accepteren. Hoef verder geen hackergedachte achter te zitten.
De opmerking mbt tijdgebrek is wel raar en niet goed doordacht.

Ik kan wel leven met een Lynch van Molduck al ben ik niet overtuigd van haar als hacker.

Misschien kunnen we als alternatief plan nog iets met de mensen die hetzelfde hadden gestemd als Daisy, Tim en Spacy? Jij hebt een overzicht toch Brtdm?
Keep calm and eat chocolates!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #95 Gepost op: 26-06-2020, 13:01:46 »
Ik heb vandaag twee verhalen gehoord over de volgorde van beschermen:

engel-heks-engel (met als risico dat de heks sterft en we nog maar 1 iemand van de ziener komen te weten, maar ook met de kans dat we drie dingen te weten komen) Als de engel het eerste slachtoffer van de hackers is hebben 2 dagen van de ziener
heks-engel (waarbij we zeker weten dat we twee rollen te weten komen)

Misschien kunnen de vijf bevestigde mensen hier een keuze tussen maken. Nemen we het risico dat we maar 1 iemand zien, met een vrij grote kans op 3, of gaan we voor een zekere 2


En verder: we moeten niet iemand lynchen met een van die speciale rollen natuurlijk. En ook moet Lödewijk niet de persoon bekijken die gelyncht wordt

« Laatst bewerkt op: 26-06-2020, 13:03:19 door de_witte »
Wit is ook een kleur!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #96 Gepost op: 26-06-2020, 13:10:35 »
Misschien kunnen we als alternatief plan nog iets met de mensen die hetzelfde hadden gestemd als Daisy, Tim en Spacy? Jij hebt een overzicht toch Brtdm?

Klopt, hij staat ergens op het begin vd dag, ietsjes later. Voor mij halverwege pagina 2, maar dat is vanwege mijn bijzondere instellingen.



Ik denk dat de volgorde of eerst de engel de ziener moet beschermen of eerst de heks dat moet doen kan worden bepaald door de engel. Deze mag een beetje pokeren.

Als de heks te horen krijgt dat de wolven de ziener willen lynchen, betekend dat dat de engel hem niet beschermt heeft.

Tenminste @vermoljoen:
Als de engel kandidaat X beschermd, kan de heks kandidaat X dan ook nog beschermen of krijgt deze te horen dat er niemand afvalt?
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #97 Gepost op: 26-06-2020, 13:16:22 »
Super Lodewijk! Ik wil net als Convans ook graag de rollen weten van Molduck, Larikoek en MrChipie. Molduck vanwege de hints, Larikoek omdat ik toch begin te twijfelen vanwege haar stemmen en MrChipie omdat hij super anders speelt dan eerst

eentje hoeven we niet te weten want we stemmen sowieso iemand weg vandaag en zo te horen wordt dat Molduck

Verder zou het denk ik handig zijn van de minder actieve spelers de rol te bevragen, omdat je van de actievere leden sowieso wellicht al meer informatie uit hun posts kan halen (maar dat kan ik natuurlijk makkelijk zeggen als actievere speler)
Wit is ook een kleur!

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #98 Gepost op: 26-06-2020, 13:17:55 »
Tenminste @vermoljoen:
Als de engel kandidaat X beschermd, kan de heks kandidaat X dan ook nog beschermen of krijgt deze te horen dat er niemand afvalt?
Dan krijgt de heks te horen dat er niemand sterft.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #99 Gepost op: 26-06-2020, 13:21:47 »
Ik wil wel voorstellen dat voor de discussie over wie de ziener moet bekijken vooral de vertrouwelingen discussiëren. Ik wil niet dat deze keuze beïnvloed wordt door hackers.
Uiteindelijk maakt Lödewijk de definitieve keuze.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?