Auteur Topic: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval  (gelezen 6490 keer)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #100 Gepost op: 26-06-2020, 13:26:27 »
Zouden de hackers voor 1 van de gescreende personen gaan of wat zouden ze willen doen?

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #101 Gepost op: 26-06-2020, 13:28:44 »
Dat ligt eraan wie de eerste stap zet vandaag. De heks of de engel.
Als de heks dat doet, blijft de ziener een dag langer in leven.

Daarom houdt ik het graag vaag en laat de keuze aan de engel. De hackers moeten dan wel op de ziener stemmen vandaag, anders lopen ze het risico dat we nog 3 namen kunnen controleren.
« Laatst bewerkt op: 26-06-2020, 13:30:20 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #102 Gepost op: 26-06-2020, 13:38:02 »
Om eerlijk te zijn heb ik geen idee wie nog verdachten kunnen zijn, want op mijn lijstje staan nog zo'n zeker 5 mensen. Er zijn echter nog steeds 2 mensen die ik niet helemaal vertrouw: dit zijn Mieke1999 en Lariekoek. Dit zal wel weer één van mijn delusional bettie momenten zijn, maar op dag 2 staat in het verhaal het woord uil verborgen en Mieke1999 haar avatar is een uil ::rofl::.

Citaat
Een kelder vol met spinnenwebben, veel oude kartonnen dozen en uiteraard ook heel vuil.

Een andere hint naar een naam zou in dag 4 hebben kunnen hebben gezeten, wanneer D*N word vermoord word het woord flauw benul benoemt:

Citaat
Hij had geen flauw benul van wat er gaande was.

Lariekoek betekent natuurlijk flauw benul  ::vergroot::.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #103 Gepost op: 26-06-2020, 13:42:42 »
Ik wil wel voorstellen dat voor de discussie over wie de ziener moet bekijken vooral de vertrouwelingen discussiëren. Ik wil niet dat deze keuze beïnvloed wordt door hackers.
Uiteindelijk maakt Lödewijk de definitieve keuze.

succes met de discussie en zorg er in elk geval voor dat het niet de persoon is die gelyncht wordt ::ok::

overigens dacht ik net wat te kunnen met de hints van Michael. maar dat was naar een van de vertrouwelingen, dus dat zal dan wel niet kloppen.
« Laatst bewerkt op: 26-06-2020, 13:45:56 door de_witte »
Wit is ook een kleur!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #104 Gepost op: 26-06-2020, 13:44:59 »
Ik zou kiezen om Larikoek te screenen. Uit zijn posts kunnen we toch weinig uitmaken + Larikoek kreeg 3 stemmen in die ene stemronde waar het spannend was. Dan kunnen we deze personen ook uitsluiten, moest hij een hacker zijn. Dat zijn dan Sanmol, Ester en DRenzieboy

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #105 Gepost op: 26-06-2020, 13:45:52 »
Dit zal wel weer één van mijn delusional bettie momenten zijn, maar op dag 2 staat in het verhaal het woord uil verborgen en Mieke1999 haar avatar is een uil ::rofl::.

You're kidding right?  :P

Also wie is Mieke1999?
I will follow my inner gold

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #106 Gepost op: 26-06-2020, 13:49:43 »
Ik zou kiezen om Larikoek te screenen. Uit zijn posts kunnen we toch weinig uitmaken + Larikoek kreeg 3 stemmen in die ene stemronde waar het spannend was. Dan kunnen we deze personen ook uitsluiten, moest hij een hacker zijn. Dat zijn dan Sanmol, Ester en DRenzieboy

Dit vind ik wel een goed idee. Larikoek was die dag gezien de korte discussie wel een kanshebber om het spel te verlaten.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #107 Gepost op: 26-06-2020, 13:52:54 »
You're kidding right?  :P

Also wie is Mieke1999?

Ik dacht ik kom even met mijn 5 seconds of fame aan lopen  ::rofl::. Excuse me voor de naamfout, maar je moet me telkens denken aan Mieke Foon van studio F  ::rofl:: ::rofl::.

Edit: Ik doe er even een plaatje bij van der.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 26-06-2020, 13:55:42 door Sanmol »

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #108 Gepost op: 26-06-2020, 13:54:30 »
Focus zou ik ook graag weten. Het is toch wel handig om te weten of bij een gelijkspel de burgemeester aan de juiste kant staat.
Bovendien vind ik het nog steeds bijzonder dat ze geen uitleg heeft gegeven waarom ze op mij heeft gestemd, terwijl dit meermaals gevraagd is. (of heb ik iets gemist)
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Aurynn

  • Forumlid
  • Leer lezen!
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #109 Gepost op: 26-06-2020, 13:58:00 »
Goed, eindelijk kan ik m'n random bedenkingen ergens op baseren, want het blijkt, ik ben forumlid (en blijkbaar eentje die naar complimentjes vist  ::hypocriet:: ), maar dat laat wel zien waarom het zo moeilijk is om iets te zeggen. Ik wilde tot nu toe niet standaard met de meute meelopen op basis van kleine dingen, maar zoals ik al eerder zei, ik ben blind voor dat soort dingen. Het is in ieder geval dat ik brtdm van mijn gedachtenlijstje kan strepen (en vice versa).

Ik vind het lastig te zeggen wie hackers zijn op dit moment. Eerder sprak ik me uit naar Frank, maar die zegt wel elke keer hele rake dingen. de_witte heb ik ook verdacht, dat blijft ook, maar wellicht is hij dan toch gewoon een forumlid.

De eerder gevonden hackers waren alledrie niet super actief. Af en toe zeiden ze wat, net genoeg om niet als inactief te zien (daarom had ik zelf gutfeeling bij Daisy toen), maar te weinig om er bovenop te zitten. Nu hoeft dit niets te zeggen over de andere drie hackers, maar als we nu eens kijken naar mensen die nét af en toe wat zeggen wat een gesprek de andere kant op stuurt, maar verder niet veel plaatsen, zou dat natuurlijk interessante informatie kunnen opleveren. Molduck is een persoon die daarin past, maar ook mitchkox, mrchipie, larikoek, ester, drenziboy en swifty.
Ten eerste is het Alberto!
En ten tweede: We're gonna start a fire!

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #110 Gepost op: 26-06-2020, 14:01:00 »
Je hebt nu ongeveer iedereen opgenoemt, maar ik ben het volledig met je eens.



Ik heb het lijstje even iets overzichtelijker gemaakt met alleen de hackers en de overgebleven mogelijkheden. Er zitten nog 3 hackers tussen.

« Laatst bewerkt op: 26-06-2020, 14:07:19 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline HappyDutchman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #111 Gepost op: 26-06-2020, 14:18:46 »
Ik heb net ook al gezegd, maar Lödewijk heeft toch al gekeken vandaag? Of is het zo dat hij vandaag een naam door moet geven en dan bij het wisselen van de dag de rol krijgt? In dat geval heb ik niks gezegd  :-X
Doe normaal, dan ben je al mol genoeg

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #112 Gepost op: 26-06-2020, 14:20:18 »
Klopt, maar met ons plan kan Lödewijk nog 2 dagen in leven blijven. We zitten nu te kijken wie hij het beste kan gaan bekijken komende nacht.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline HappyDutchman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #113 Gepost op: 26-06-2020, 14:21:08 »
Klopt, maar met ons plan kan Lödewijk nog 2 dagen in leven blijven. We zitten nu te kijken wie hij het beste kan gaan bekijken komende nacht.
Ah, hij krijgt dus niet random tijdens de dag de rol door. Dat begreep ik nog niet helemaal.
Doe normaal, dan ben je al mol genoeg

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #114 Gepost op: 26-06-2020, 14:22:42 »
Volgens mij niet, normaal ziet de ziener dit ook altijd tijdens de nacht. En is ook wel logisch, hij moet iemand kiezen voordat hij weet wie er worden gelyncht.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Aurynn

  • Forumlid
  • Leer lezen!
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #115 Gepost op: 26-06-2020, 14:38:53 »
Je hebt nu ongeveer iedereen opgenoemt, maar ik ben het volledig met je eens.



Ik heb het lijstje even iets overzichtelijker gemaakt met alleen de hackers en de overgebleven mogelijkheden. Er zitten nog 3 hackers tussen.


Qua stemgedrag kan ik mijn verdenkingen ook wel rijmen aan de_witte, alsnog.
Ten eerste is het Alberto!
En ten tweede: We're gonna start a fire!

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #116 Gepost op: 26-06-2020, 14:47:53 »
Ik denk dat Frank of Miek wel een hacker is.

hebben (dag 0 even niet meegerekend) altijd met de meerderheid meegestemd. Ik denk dat de kans best groot is dat op dag 3 er 2 wolven op Ricardo hebben gestemd. Ook omdat Ricardo al vaker genoemd is die dag. Aangezien we nog maar één wolf hebben die dat deed acht ik de kans groot dat Frank of Miek dus een hacker is. Allebei denk ik niet. 3 op 1 is te opvallend.

Maar het kan ook zijn dat ze allemaal op iemand anders hebben gestemd.
In dat geval vind ik Swifty, Molduck, chipie en de_witte verdacht.

Bij nader inzien is in dat geval iedereen verdacht. En lijkt me dat ook de meest logische tactiek voor de hackers. Dus dan zijn Frank en Miek weer niet verdacht.

Komen jullie er nog uit? volgens mij hebben we niet zo heel veel aan de stemmingen momenteel.
« Laatst bewerkt op: 26-06-2020, 14:51:39 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #117 Gepost op: 26-06-2020, 14:52:16 »
Ik zal stil zijn en het over laten aan de mensen die we zeker weten kunnen vertrouwen  ::ok:: dat is indd het beste voor nu.

O Brtdm plaatst nu een post die o.a. over mij gaat. Ga niet nog een keer alles typen, dus ik verdedig mezelf even door te quoten:

Na een heerlijke dag op het strand, ondanks ongelofelijk verbrand te zijn en bijna oververhit te raken, ben ik enerzijds erg blij dat Daisy (die schijnbaar altijd leuke rollen krijgt in Weerwolven  ::vergroot:: eerst ziener en nu hacker) meegenomen is naar de kelder door Ricardo, en anderzijds verdrietig dat we onze cupido (ik mag hopen dat je een gay couple gecreeërd hebt, Dennis!), onze administrator Ricardo (hoewel ik op je stemde - die stem op jezelf vind ik nog steeds verdacht) en ons altijd slimme forumlid belg te moeten missen.

En, ik snap dat ik er nu enorm verdacht uit zie. Want ik stemde altijd met de meerderheid, zoals Swifty al aangaf, en ik weet niet of het al was opgevallen, maar ik keek net even in het overzicht van Brtdm naar wat Daisy stemde en ik stemde - op de burgemeesterstemming na - altijd hetzelfde als haar  ;D

Dat eerste argument vind ik zelf niet gelijk sterk, omdat ik in het vorige potje weerwolven ook vrijwel altijd met de meerderheid mee stemde, en toen was ik de dokter/heks :P en daarnaast stem ik altijd met de meerderheid ja, maar ben ik wel vaak degene, in zowel het vorige spel als in dit spel, die, zoals Aurynn zo mooi zei, extra olie op het vuur gooit. Ik volg de menigte vaak niet, ik creeër het meestal, ookal heb ik op één keer na tot nu toe altijd fout gezeten. Dus luister maar niet meer naar mij  ::ohno::

Dat ik hetzelfde als Daisy stemde verbaast mij ook en is denk ik puur toeval, maar wat me wel op valt in haar posts is dat ze zich altijd vrij laat aansloot bij de ideeën van mij en anderen om een bepaald persoon te targetten.Typisch wolfsgedrag, dus ik denk dat we ons daar vooral op moeten gaan focussen. We hebben nu de touwtjes in handen, we kunnen nu echt zorgen dat we gaan winnen heb ik het idee.

Morgenochtend lees ik even alles rustig bij uit het topic van dag 3 - dat heb ik nog niet gedaan, heb alleen nog dag 4 gelezen - en update ik het overzicht dat ik aan het begin van die dag heb gemaakt.  ::ok::

Welterusten allemaal!

 ::proostbier::
Frankje Lapi

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #118 Gepost op: 26-06-2020, 15:33:16 »
Ik zal stil zijn en het over laten aan de mensen die we zeker weten kunnen vertrouwen  ::ok:: dat is indd het beste voor nu.

Ik ben het een keer met je eens! ::rofl::

Ben wel benieuwd waarom je mijn rol wilt zien? Buiten het Sanmol-gebeuren (waar ik al wat uitleg over heb gegeven) natuurlijk.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #119 Gepost op: 26-06-2020, 16:09:49 »
Ik ben het een keer met je eens! ::rofl::

Ben wel benieuwd waarom je mijn rol wilt zien? Buiten het Sanmol-gebeuren (waar ik al wat uitleg over heb gegeven) natuurlijk.
Sowieso om het Sanmol gebeuren dus, en ook omdat je wel heel toevallig precies online kwam op het moment dat je op het lynch-lijstje stond toen het tussen jou en Kitty ging. Like ineens was je er  ???
Frankje Lapi