Auteur Topic: [U] Dag 9 - De Driedubbele Moord  (gelezen 4170 keer)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [U] Dag 9 - De Driedubbele Moord
« Reactie #20 Gepost op: 18-08-2020, 00:25:16 »
Ik snap het wel. Maar begin er dan niet over.
Ik kan het niet hendelen als we achteraf een wolf in leven gehouden hebben, omdat hij zichzelf wel wilde opofferen.
(Ik kan het sowieso niet hendelen als Robbie een wolf is en we houden hem in leven).

Zolang Robbie of Sanmol een wolf is, is er geen probleem. Maar ik zie ons er voor aan dat we dan morgen switchen naar Vermoljoen of KD.
Het lijkt me heerlijk als Vermoljoen toch een wolf blijkt te zijn, dat er niet van. Maar ik kan maar moeilijk tussen die twee kiezen.


En nu ga ik weer iets heel doms zeggen:
Kunnen niet alle nog onbetrouwbare burgers zich opofferen. Dan blijven Kaaasje, Bjorrn en ik over met max 2 wolven. Dan zouden we toch moeten winnen.
(Maargoed werkt alleen als iedereen meegaat en dat zal niet gebeuren. Oftewel dom plan.)
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 9 - De Driedubbele Moord
« Reactie #21 Gepost op: 18-08-2020, 00:28:17 »
Ik denk dat ik op dit moment de meest inactieve overgebleven deelnemer ben en daar wil me wel oprecht voor excuseren, want het is niet mijn gewoonte om inactief te zijn in een spel. Ik ga mijn best doen om de laatste dagen wat actiever te zijn (al zal dat waarschijnlijk niet veel nut hebben).

Voor mij komt Sanmol enorm verdedigend over. Ik vind hun teveel de slachtoffer uithangen, waardoor ik hun verdacht vind, maar ook Robbie is voor mij verdacht geworden om redenen die al door anderen zijn gezegd. Dit is dus alweer een bewijs van hoe slecht ik in dit spel ben, want deze twee waren voor mij 99% burger in het begin van dit spel  ::rofl::

Van Sanmol ben ik iets zekerder dan Robbie, dus ik ga op hun stemmen  ::jaja::

Brtdm: wat jij zegt over het opofferen snap ik echt niet. Als Robbie straks voor 90% zeker wordt weggestemd, dan zegt hij gewoon: "Ja jongens, ik offer me gewoon op" en dan is dat voor jou reden genoeg om van verdachte te veranderen?  ???
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [U] Dag 9 - De Driedubbele Moord
« Reactie #22 Gepost op: 18-08-2020, 00:55:49 »
Ondanks dat ik je naam net nog noemde, was ik serieus vergeten dat je nog meedoet.  ::schaam:: ::rofl::

Brtdm: wat jij zegt over het opofferen snap ik echt niet. Als Robbie straks voor 90% zeker wordt weggestemd, dan zegt hij gewoon: "Ja jongens, ik offer me gewoon op" en dan is dat voor jou reden genoeg om van verdachte te veranderen?  ???

Ik wil gewoon zo snel mogelijk alle onbetrouwbare mensen die nog over zijn en niets geclaimd hebben weg. En het zou me niks verbazen als Robbies plan om zich eventueel op te offeren is zodat hij minder verdacht wordt en heel misschien toch in leven blijft. Vanuit burgerperspectief snap ik het ook, een burgerstem is belangrijk en zolang je niet de meeste stemmen hebt is opoffering niet nodig. Maar het kan beide.

Sanmol vind ik ook verdacht hoor, moge dat duidelijk zijn. In het begin offline zijn kan zowel wijzen op een slimme burgertactiek als op een risicovolle wolventactiek.

Beiden kunnen het zijn, wellicht allebei.
Maar ik acht de kans toch groter dat Brent een wolf was vanwege de zilveren kogel. Dat zou ook betekenen dat we van elke afvaller of de rol hebben gehoord of iets wat er direct maar leidt. Dat Vermoljoen en KD. inderdaad bink en bodyguard zijn is dan ook logischer.

Dus ik vind het prima als we vandaag voor Sanmol gaan. Als hen het is, winnen we wellicht al. En anders gaan we morgen voor Robbie.



En terug naar je vraag: ja, als iemand zichzelf opoffert, hoef ik er niet meer op te stemmen hè?
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 9 - De Driedubbele Moord
« Reactie #23 Gepost op: 18-08-2020, 01:09:17 »
Maar wat betekent opofferen voor jou? Als iemand zegt dat we hem/haar/hun mogen opofferen, dan wilt dat toch niet automatisch zeggen dat hij ook een burger is? Volgens mij begrijp ik je niet helemaal  ::schaam::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [U] Dag 9 - De Driedubbele Moord
« Reactie #24 Gepost op: 18-08-2020, 01:13:21 »
Opofferen zoals Ricardo deed. Niet in de zin van 'stem allemaal op mij'.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [U] Dag 9 - De Driedubbele Moord
« Reactie #25 Gepost op: 18-08-2020, 01:19:16 »
Zucht. Als jullie mij weg willen stemmen, dan doe je dat dan maar. Ik kan de beslissing respecteren, maar hij is niet slim. Soms voelt het net alsof ik in een spel zit met mensen die mij het leven alleen maar zuur willen maken. Alles wat ik zeg is fout, wolfs en heeft geen toegevoegde waarde. Erg frustrerend als je weet dat je een gewone burger bent, die probeert actief het spel mee te doen. Helaas word dat dan weer gezien als "verdedigend". Nee, dat is gewoon hoe ik ben als een persoon. Mijn hart zit op mijn tong. Ik zeg wat ik denk en af en toe is er wat humor. 

Hetzelfde gebeurt trouwens met Mrchipie, wie heel toevallig ook mijn liefje is. Ik hou enorm veel van je MrChipie, als je dit leest. Soms is het schandalig hoe spelers zoals Mrchipie en ik per definitie worden gezien als minderwaardig, want we praten anders zoals anderen. Als iedereen elkaar nou een keer respecteert op het forum zou er niet zo'n nare sfeer hangen. Hetzelfde geldt trouwens ook voor het "Jacco is een kind, dus kan niks" en "DHL is oud en loopt niet met de tijd mee" grappen. Het word op een keer vervelend en pesterij achtig. Ik snap dat ik dingen in het verleden heb gezegd, die niet iedereen leuk vond, maar om telkens weer aan te horen hoe "dom" en "bitchy" ik ben is erg vervelend.

Ik heb alles geprobeerd om jullie wijs te maken dat ik geen wolf ben, maar als jullie mij niet willen geloven dan stem je maar op mij. Jullie snijden jullie zelf in de vingers, dus straks niet boos zijn als Sanmol een gewone burger blijkt te zijn. Ik heb in ieder geval 100 procent de waarheid gesproken. Dat jullie de foute beslissing maken om mij in plaats van Robbieazerty/KD./Vermoljoen te lynchen is straks jullie probleem. En dan hoop ik dat jullie gaan inzien dat ik wel de waarheid sprak. Misschien word ik dan wel een keer als meerderwaardig gezien  ;).

Trouwens, nog wel even een speciale shout-out naar Brtdm, wie wel altijd in mij heeft gelooft. Je bent een kanjer en luister vooral niet naar de anderen. Jouw plannen blijken uiteindelijk toch altijd het beste. Ik vertrouw erop dat jij dit spel tot een goed einde kan brengen.
« Laatst bewerkt op: 18-08-2020, 01:22:56 door Sanmol »

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 9 - De Driedubbele Moord
« Reactie #26 Gepost op: 18-08-2020, 01:22:31 »
Opofferen zoals Ricardo deed. Niet in de zin van 'stem allemaal op mij'.
ooooooowwwwwww nu snap ik het
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [U] Dag 9 - De Driedubbele Moord
« Reactie #27 Gepost op: 18-08-2020, 01:23:33 »
Trouwens, nog wel even een speciale shout-out naar Brtdm, wie wel altijd in mij heeft gelooft. Je bent een kanjer en luister vooral niet naar de anderen. Jouw plannen blijken uiteindelijk toch altijd het beste. Ik vertrouw erop dat jij dit spel tot een goed einde kan brengen.

Oké, ik ben om. Stem op Sanmol!
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [U] Dag 9 - De Driedubbele Moord
« Reactie #28 Gepost op: 18-08-2020, 01:28:57 »
Oké, ik ben om. Stem op Sanmol!

Tone deaf, much?  ::zwaai::. Meid daar ging het gehele bericht niet om.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 9 - De Driedubbele Moord
« Reactie #29 Gepost op: 18-08-2020, 01:33:05 »
Ik ga ook op Sanmol stemmen. Goed bericht van hun en t op de emotionele toer gooien is een logische wolven tactiek. Als ie t niet is zit ik ernaast, maarja veel meer hebben we toch niet om nu op af te gaan en dus maar naar een minder goed te onderbouwen persoon switchen is ook dom. Dus dat wordt m voor mij  ;)
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [U] Dag 9 - De Driedubbele Moord
« Reactie #30 Gepost op: 18-08-2020, 01:44:32 »
Ik ga ook op Sanmol stemmen. Goed bericht van hun en het op de emotionele toer gooien is een logische wolven tactiek. Als ie t niet is zit ik ernaast, maarja veel meer hebben we toch niet om nu op af te gaan en dus maar naar een minder goed te onderbouwen persoon switchen is ook dom. Dus dat wordt m voor mij  ;).

Ik snap echt niet hoe je als een persoon een bericht kan lezen, waar ik nadrukkelijk mijn frustratie deel dat ik dom word genoemd (en vraag om anderen zo niet te noemen). En dat je dan zo'n opmerking maakt. Als jullie straks zien dat ik geen weerwolf ben verwacht ik een groot excuus van jullie allemaal, en een bosje bloemen + een CD van Sieneke. Ik zit letterlijk te huilen door alle respectlose reacties van jullie. We zijn op een punt gekomen waar ik niet meer Sanmol heet, maar "t/het" - hoe ver moet je dan zakken. Je weet niet wat je iemand aandoet door ze de grond in te boren.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [U] Dag 9 - De Driedubbele Moord
« Reactie #31 Gepost op: 18-08-2020, 02:00:21 »
Tone deaf, much?  ::zwaai::. Meid daar ging het gehele bericht niet om.

Het is vooral mocht je wel een wolf zijn, dan zijn de complimenten om snel te vergeten.
Al je gewoon een burger bent, hang ik het natuurlijk direct boven mijn bed.  :P

Maargoed, mijn twijfels bij Robbie zijn nog altijd ietsje groter. Maar het is gewoon gokken nu. Iets meer verdeeldheid in stemgedrag had ik wel leuker gevonden.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [U] Dag 9 - De Driedubbele Moord
« Reactie #32 Gepost op: 18-08-2020, 02:04:40 »
Het is vooral mocht je wel een wolf zijn, dan zijn de complimenten om snel te vergeten.
Al je gewoon een burger bent, hang ik het natuurlijk direct boven mijn bed.  :P

Maargoed, mijn twijfels bij Robbie zijn nog altijd ietsje groter. Maar het is gewoon gokken nu. Iets meer verdeeldheid in stemgedrag had ik wel leuker gevonden.

Ik vind je oprecht een hele intelligente knappe man  ::rofl::. Laat Mrchipie dit maar niet lezen ;p.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Dag 9 - De Driedubbele Moord
« Reactie #33 Gepost op: 18-08-2020, 07:49:26 »
We hebben nu nog 7 mensen, waarvan max 2 wolven en max 1 volgeling.

In het slechtste scenario. Als we vandaag geen wolf stemmen, de wolven eten een burger/weet ik het op en de volgeling en twee wolven leven nog na vannacht, hebben we verloren?

Dan zijn er namelijk bij dag 10 nog 5 mensen waarvan 2 wolven en een volgeling over en die kunnen dan samen burgers wegstemmen.

In het gunstige geval is er nu nog één wolf en die stemmen we vandaag weg en dan hebben we gewonnen.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [U] Dag 9 - De Driedubbele Moord
« Reactie #34 Gepost op: 18-08-2020, 10:46:03 »

Well.. at least I go out looking gorgeous.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 9 - De Driedubbele Moord
« Reactie #35 Gepost op: 18-08-2020, 11:35:52 »
Ik snap echt niet hoe je als een persoon een bericht kan lezen, waar ik nadrukkelijk mijn frustratie deel dat ik dom word genoemd (en vraag om anderen zo niet te noemen). En dat je dan zo'n opmerking maakt. Als jullie straks zien dat ik geen weerwolf ben verwacht ik een groot excuus van jullie allemaal, en een bosje bloemen + een CD van Sieneke. Ik zit letterlijk te huilen door alle respectlose reacties van jullie. We zijn op een punt gekomen waar ik niet meer Sanmol heet, maar "t/het" - hoe ver moet je dan zakken. Je weet niet wat je iemand aandoet door ze de grond in te boren.

Doe niet zo man. Er is niks mis met wat ik zeg. Stemmen op andere mensen kan ik minder goed onderbouwen, dus ik stem op jou.
Dat jij het dan extreem persoonlijk gaat maken is jouw probleem. Der zijn al genoeg mensen door t dorp vermoord en die doen er allemaal niet zo moeilijk om als jij. T is een spelletje dus vat t ook zo op  ;)
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [U] Dag 9 - De Driedubbele Moord
« Reactie #36 Gepost op: 18-08-2020, 11:43:36 »
Doe niet zo man. Er is niks mis met wat ik zeg. Stemmen op andere mensen kan ik minder goed onderbouwen, dus ik stem op jou.
Dat jij het dan extreem persoonlijk gaat maken is jouw probleem. Der zijn al genoeg mensen door t dorp vermoord en die doen er allemaal niet zo moeilijk om als jij. T is een spelletje dus vat t ook zo op  ;)

Ik weet niet hoe ik mij moet voelen als ik dit lees, want je kan zelf ook wel begrijpen dat je niet netjes aan het doen bent. Aangezien de boodschap nog niet is aangekomen - ga ik het gewoon nog een keer zeggen: mijn pronouns zijn hun en je mag me als Sanmol of zij aanspreken. Ik snap dat een foutje af en toe kan gebeuren, maar om mij nou ''het''' te noemen vind ik niet fijn. Ik ben alsnog een persoon en geen Ikea kast die in de hoek van de woonkamer staat.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [U] Dag 9 - De Driedubbele Moord
« Reactie #37 Gepost op: 18-08-2020, 12:13:35 »
Zullen we deze discussie stoppen?

Bjorrn had het over een domme actie. Dat mag, want ook slimme mensen kunnen domme acties doen (geloof mij).

'doe niet zo man' is meer een uitspraak. Zit niet echt vast aan geslacht. En bovendien heeft Sanmol mij ook wel eens meid genoemd. Klopt ook niet, maar is ook meer een uitspraak.

Dus ik zie hier niet echt een probleem.

Enn doorr...
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [U] Dag 9 - De Driedubbele Moord
« Reactie #38 Gepost op: 18-08-2020, 12:24:13 »
Zullen we deze discussie stoppen?

Bjorrn had het over een domme actie. Dat mag, want ook slimme mensen kunnen domme acties doen (geloof mij).

'doe niet zo man' is meer een uitspraak. Zit niet echt vast aan geslacht. En bovendien heeft Sanmol mij ook wel eens meid genoemd. Klopt ook niet, maar is ook meer een uitspraak.

Dus ik zie hier niet echt een probleem.

Enn doorr...

Volgensmij mag ik zelf bepalen wanneer ik me offended voel  ::ohno::. Of ik heb daar ook al geen rechten meer op?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [U] Dag 9 - De Driedubbele Moord
« Reactie #39 Gepost op: 18-08-2020, 12:37:01 »
Nee, tuurlijk. Respect hebben voor elkaar is ook zeker goed.

Maar ik denk dat je dan het bericht van bjorrn niet goed hebt gelezen.

Ik ga ook op Sanmol stemmen. Goed bericht van hun en t op de emotionele toer gooien is een logische wolven tactiek. Als ie t niet is zit ik ernaast, maarja veel meer hebben we toch niet om nu op af te gaan en dus maar naar een minder goed te onderbouwen persoon switchen is ook dom. Dus dat wordt m voor mij  ;)

Ten eerste gebruikt hij hier gewoon hun
En het tweede stuk lees ik als 'Sanmol is verdacht omdat hun het persoonlijk opvat' (zelfde tactiek als Daisy? 2 potjes terug)
'Als ik zelf naar iemand anders zou switchen, zou dat een domme actie van mezelf zijn, want die kan ik niet onderbouwen.'

En dan snap ik de reactie van Bjorrn, omdat jij wat fel naar hem reageert.



Maargoed, hier laat ik het bij. Volgens mij heeft niemand hier verkeerde intenties. Ik ben blij dat iedereen meedoet, laten we leuk met elkaar om blijven gaan.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?