Auteur Topic: [U] Dag 9 - De Driedubbele Moord  (gelezen 4168 keer)

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
[U] Dag 9 - De Driedubbele Moord
« Gepost op: 17-08-2020, 20:26:41 »
Goedemorgen!

Vandaag vond burgemeester Brtdm tot zijn verbazing drie nieuwe lijken. Allereerst lag het lichaam van
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
aan de oever van de rivier. Het lichaam van
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
lag half over zijn bed heen. Hij had zijn geweer nog in zijn ene hand, en in zijn andere hand was een briefje gepropt: “ZWIJG!” Naast hem lag het lichaam van
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
met een kogel door zijn hoofd. Het leek erop dat ze elkaar vermoord hadden...

Wie gaat er vandaag op de brandstapel?

Deelnemerslijst:
1. Ricardo
2. FrankLapidus
3. Mitchkox
4. michael90
5. D*N

6. Robbie
7. Convans
8. DRenziboy
9.Mrchipie
10. Lödewijk
11. Brent
12. Timvdons

13. Brtdm
14. catshee
15. Sanmol
16. Chardo
17. Daisy

18. Kaaasje
19. Swifty
20. KD.
21. hillo
22. Molduck
23. Spaisy

24.  Bjorrn
25. Vermoljoen
26. Molcrazy
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [U] Dag 9 - De Driedubbele Moord
« Reactie #1 Gepost op: 17-08-2020, 20:28:04 »
Ricardoooo, Waarom!!?!?!?!

« Laatst bewerkt op: 17-08-2020, 20:32:29 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [U] Dag 9 - De Driedubbele Moord
« Reactie #2 Gepost op: 17-08-2020, 20:38:41 »
Och, Rikkie de Jager doet een Mitchkoxje... :o RIP Michael.

Verrassend en zonde. Hier schieten we niet zoveel mee op en we zijn wel wéér een burger kwijt. Alleen zeker dat Kaaasje dus ook onschuldig is, want hiermee is het (sowieso al niet bijster waarschijnlijke) scenario ontkracht dat Michael en zij elkaar als wolven dekten.

Btdm, kun jij je andere schema ook weer bijwerken?

En ook RIP Mitch natuurlijk... Mitch I en Mitch II in dezelfde nacht gesneuveld...
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Dag 9 - De Driedubbele Moord
« Reactie #3 Gepost op: 17-08-2020, 20:41:51 »
Beetje heel jammer Ricardo... Hoezo nou weer Michael? Die was inderdaad wel onverwacht..

Nou ik nomineer maar Sanmol.

De impliciete rolaanduiding (geweer in z'n hand, elkaar vermoord) geeft bij mij wel het gevoel dat mogelijk bij andere doden ook impliciet kan zijn (zilveren kogel). Maar ja hier is het wel een stuk duidelijker dan toen dus het kan net zo goed dat er nog wel twee wolven zijn.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [U] Dag 9 - De Driedubbele Moord
« Reactie #4 Gepost op: 17-08-2020, 20:44:17 »

Btdm, kun jij je andere schema ook weer bijwerken?

Nou, die is volledig opgebouwd met de gedachte dat Ricarde een D zou schieten.
kort samengevat: als Sanmol en Robbie niet de laatste wolven zijn, kan het moeilijk worden.

Ik had gehoopt dat de jager er tot het einde zou in blijven, als het spannend werd, hadden we nog een schot over. Maarja....

Als één van beiden geen wolf is, dan is het de volgende dag gokken op KD. of Vermoljoen.

We zijn nog met 7 over, waarvan 2 wolven. Nu goed gokken is belangrijk. Vandaag maar op Sanmol stemmen?


De impliciete rolaanduiding (geweer in z'n hand, elkaar vermoord) geeft bij mij wel het gevoel dat mogelijk bij andere doden ook impliciet kan zijn (zilveren kogel). Maar ja hier is het wel een stuk duidelijker dan toen dus het kan net zo goed dat er nog wel twee wolven zijn.

En inderdaad. Dit is wel heel opvallend. Best wel een kans dat Brent dan een Weerwolf was.
Ik snapte de zilveren kogel eerst niet helemaal, maar dat blijkt dus het enige wapen om een weerwolf te vermoorden. Nou... Laatste dag dan maar?
« Laatst bewerkt op: 17-08-2020, 20:48:14 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [U] Dag 9 - De Driedubbele Moord
« Reactie #5 Gepost op: 17-08-2020, 20:47:16 »
Meiden ik ben echt geen wolf waarom zou anders wolf Daisy een coup op mij houden. En Ricardo is een dommerik die had Robbie moeten doodschieten, want die is volgensmij echt een wolf.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 9 - De Driedubbele Moord
« Reactie #6 Gepost op: 17-08-2020, 20:52:12 »
Ja inderdaad die had echt mij of sanmol moeten schieten, dat waren de enige twee waar toch nog twijfel over was?

Tja voor mij dus duidelijk dat het Sanmol is.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [U] Dag 9 - De Driedubbele Moord
« Reactie #7 Gepost op: 17-08-2020, 20:53:50 »
Meiden ik ben echt geen wolf waarom zou anders wolf Daisy een coup op mij houden.

Misschien om jou minder verdacht te maken? Zelf ging ze er toch wel duidelijk uit.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [U] Dag 9 - De Driedubbele Moord
« Reactie #8 Gepost op: 17-08-2020, 20:56:05 »
Misschien om jou minder verdacht te maken? Zelf ging ze er toch wel duidelijk uit.

MEIDEN IK BEN HET ECHT NIET. Als Brent een weerwolf was heb ik hem dus als weerwolf onder de bus gegooid? Doesn't make sense. Bovendien was ik de eerste twee nachten afwezig. Ik ben het niet. Ik heb ook DRenziboy als derde gestemd toen het nog spannend was. Robbie heeft veel meer dubieuze keuze's.

Ik nomineer Robbie.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [U] Dag 9 - De Driedubbele Moord
« Reactie #9 Gepost op: 17-08-2020, 21:03:34 »
Ik ben voorstander om met zijn allen op Robbie te stemmen totdat hij zichzelf durft op te offeren. Dan pas ga ik over op Sanmol.

Als ze allebei geen wolf zijn, dan is het hopen dat we morgen goed gokken tussen KD en Vermoljoen. (of ze zijn het allebij) We hebben dan nog nèt genoeg mensen over.

Als we vandaag stemmen op Sanmol en die is het niet en morgen op robbie en die is het ook niet, dan gaan we verliezen.


Bovendien heeft robbie heel raar stemgedrag vertoont: Altijd meegestemd met de meerderheid (dag 3 op mitchkox was hij laat en zag niet dat mitch de magiër geclaimd had). En nooit iemand genomineerd.

Sanmol was op het begin ook raar, maar dat heeft hen toen al bijna de kop gekost. Zou een gewaagde wolventactiek zijn, die vaak mislukt.
Robbie heeft altijd hele goede dingen voorgesteld, wat hem ver heeft gebracht. Maar heeft het dat de wolven echt heel veel moeilijker gemaakt, wat hij zei? Het was slim, maar vaak een kwestie van tijd voordat iemand anders het opmerkt.
« Laatst bewerkt op: 17-08-2020, 21:08:29 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 9 - De Driedubbele Moord
« Reactie #10 Gepost op: 17-08-2020, 21:06:59 »
Ik ben voorstander om met zijn allen op Robbie te stemmen totdat hij zichzelf durft op te offeren. Dan pas ga ik over op Sanmol.

Als ze allebei geen wolf zijn, dan is het hopen dat we morgen goed gokken tussen KD en Vermoljoen. (of ze zijn het allebij) We hebben dan nog nèt genoeg mensen over.

Als we vandaag stemmen op Sanmol en die is het niet en morgen op robbie en die is het ook niet, dan gaan we verliezen.
Maar same als ik me opoffer en Sanmol is het ook niet.

Dan kunnen Sanmol en ik ons samen opofferen. Maar dat zal Sanmol niet doen want dan hebben de wolven definitief verloren met de laatste wolf eruit.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [U] Dag 9 - De Driedubbele Moord
« Reactie #11 Gepost op: 17-08-2020, 21:07:27 »
Brtdm spreekt hier de waarheid. Waar is opeens Robbie zijn promise? Precies zoals ik heb gezegd, een empty one.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 9 - De Driedubbele Moord
« Reactie #12 Gepost op: 17-08-2020, 21:08:53 »
Als ik mijn promise uitvoer, gaan er allemaal op jou stemmen, Sanmol. Wil je dat?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [U] Dag 9 - De Driedubbele Moord
« Reactie #13 Gepost op: 17-08-2020, 21:11:02 »
En dit is precies zo irritant: 'jongens, ik offer mezelf wel op. Maar het is niet nodig, dus ik doe het toch niet.'
Ja, wat heb ik hier aan?
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [U] Dag 9 - De Driedubbele Moord
« Reactie #14 Gepost op: 17-08-2020, 21:12:30 »
En dit is precies zo irritant: 'jongens, ik offer mezelf wel op. Maar het is niet nodig, dus ik doe het toch niet.'
Ja, wat heb ik hier aan?

Dit is letterlijk wat ik de hele tijd al zeg, maar niemand gelooft mij. Behalve Ricardo dan, maar die is al dood. Ik ben echt geen wolf mensen.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 9 - De Driedubbele Moord
« Reactie #15 Gepost op: 17-08-2020, 21:17:53 »
En dit is precies zo irritant: 'jongens, ik offer mezelf wel op. Maar het is niet nodig, dus ik doe het toch niet.'
Ja, wat heb ik hier aan?
Nouja jij bent degene die aan komt zetten met “als sanmol en robbie het niet zijn gaan we verliezen”. Dan is het juist handig dat ik er in blijf als burgerstem.

En ook: de nieuwe dag is net een uurtje bezig. Eerst maar es een lekker ontbijtje voordat ik mezelf van kant maak. En dan nog lunch en een laatste avondmaal. En als ik dan niet de meerderheid van de stemmen heb, is er voor mij geen nut om me op te offeren, want ik weet dat ik burger ben.

Als ik wel de meerderheid aan stemmen krijg, offer ik me wel op, zodat jullie nog naar sanmol kunnen switchen. En dan hopen dat het niet is of Vermoljoen met een goeie bluf was.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [U] Dag 9 - De Driedubbele Moord
« Reactie #16 Gepost op: 17-08-2020, 21:21:10 »
En als ik dan niet de meerderheid van de stemmen heb, is er voor mij geen nut om me op te offeren, want ik weet dat ik burger ben.

Als dit niet een wolfse uitspraak is, dan weet ik het niet meer  ::rofl::.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [U] Dag 9 - De Driedubbele Moord
« Reactie #17 Gepost op: 17-08-2020, 21:45:23 »
Ik zou het echt zo hilarisch vinden als jullie allebei wolven zijn.  ::rofl::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [U] Dag 9 - De Driedubbele Moord
« Reactie #18 Gepost op: 17-08-2020, 21:50:58 »
Ik zou het echt zo hilarisch vinden als jullie allebei wolven zijn.  ::rofl::

Of beide een burger.


Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 9 - De Driedubbele Moord
« Reactie #19 Gepost op: 17-08-2020, 22:15:24 »
Is er buiten brtdm en Sanmol wel iemand die mijn logica begrijpt, of moet ik mezelf maar van kant maken?  ::)