Auteur Topic: [U] Dag 9 - De Driedubbele Moord  (gelezen 4171 keer)

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [U] Dag 9 - De Driedubbele Moord
« Reactie #60 Gepost op: 18-08-2020, 16:50:43 »
Wij gaan gewoon door op plan A. Stemmen op Robbie of Sanmol in de hoop dat Vermoljoen en KD. niet hebben gelogen over hun rol. Als dat laatste wel het geval is hebben we pech gehad en heeft deze wolf goed gespeeld en geluk gehad bij zijn claim.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Dag 9 - De Driedubbele Moord
« Reactie #61 Gepost op: 18-08-2020, 17:24:22 »
Ik vind stemmen op Vermoljoen ook aanlokkelijk anders, maar denk dat ik toch voor Sanmol ga.  ???

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [U] Dag 9 - De Driedubbele Moord
« Reactie #62 Gepost op: 18-08-2020, 17:27:17 »
Ik vind stemmen op Vermoljoen ook aanlokkelijk anders, maar denk dat ik toch voor Sanmol ga.  ???

Dit maakt me sad, want ik ben echt geen weerwolf en we kunnen potentieel de weerwolven dan laten winnen. Als ik nog proof moet sturen waarom ik geen weerwolf ben dan doe ik dat. Als je alles bij elkaar optelt, dan kun je gewoon weten dat ik geen weerwolf ben.

Bijvoorbeeld op dag 5 wanneer Hillo zichzelf als ziener bekend maakt vraag ik nadrukkelijk om bekeken te worden. Zou een weerwolf nou serieus zo'n groot risico nemen wanneer net mede-wolf D*N al naar huis is gestuurd?

Citaat van: Sanmol, dag 5
Well, dan wil ik dat Hillo mij gaat bekijken, want hier ben ik zoooo klaar mee. Ik ben echt geen wolf.

Daarna op dag 6 stem ik op weerwolf DRenziboy wanneer de stemmen 5 Vermoljoen - 1 Kaaasje - 1 Daisy - 2 DRenziboy zijn. Dit is voordat iedereen switchte naar DRenziboy. Again als ik echt een weerwolf was, dan was dit heel gedurft.
« Laatst bewerkt op: 18-08-2020, 17:38:17 door Sanmol »

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Dag 9 - De Driedubbele Moord
« Reactie #63 Gepost op: 18-08-2020, 17:35:32 »
En hoe wil je dan bewijzen dat je geen weerwolf bent? (Binnen de regels van het spel...)

Het hele lastige is natuurlijk dat je alles als oprechte burger kunt zeggen maar ook als weerwolf. Maar goed dat maakt dit spel ook juist zo leuk als je het mij vraagt.

Ik denk ook nog steeds dat Brtdm een volgeling kan zijn. Hij is bijvoorbeeld best dominant en heeft er ook mede voor gezorgd dat we na de claim van KD hem op die dag in ieder geval niet gingen lynchen. Maar nu lynchen we hem ook nog steeds niet.

Als ik nou tijd had gehad zou ik al jullie posts, vooral in het begin wat ik al weer vergeten ben, nalezen om een gewichtig oordeel te vellen. Maar goed ik heb ook nog meer te doen voor 8 uur.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [U] Dag 9 - De Driedubbele Moord
« Reactie #64 Gepost op: 18-08-2020, 17:40:38 »
En hoe wil je dan bewijzen dat je geen weerwolf bent? (Binnen de regels van het spel...)

Het hele lastige is natuurlijk dat je alles als oprechte burger kunt zeggen maar ook als weerwolf. Maar goed dat maakt dit spel ook juist zo leuk als je het mij vraagt.

Ik denk ook nog steeds dat Brtdm een volgeling kan zijn. Hij is bijvoorbeeld best dominant en heeft er ook mede voor gezorgd dat we na de claim van KD hem op die dag in ieder geval niet gingen lynchen. Maar nu lynchen we hem ook nog steeds niet.

Als ik nou tijd had gehad zou ik al jullie posts, vooral in het begin wat ik al weer vergeten ben, nalezen om een gewichtig oordeel te vellen. Maar goed ik heb ook nog meer te doen voor 8 uur.

Ik heb hierboven als vast dingen over dag 5 en dag 6 neergezet. Als ik echt een weerwolf was dan heb ik zoveel risico's genomen. Ik ben echt een goede burger trust me.

Edit: Een ander ding dat ik me nu bedenk is dat Franklapidus als eerste werd vermoord door de wolven. Frank is letterlijk één van mijn grootste vrienden op het forum hier, dus als ik echt een weerwolf was, dan was dat een domme beslissing.

Als je kijkt naar Daisy haar stemgedrag van de vorige lynch dan zie je dat zowel haar als Robbieazerty mij eruit wouden hebben. Nu heb ik ook op Robbieazerty gestemd die dag, maar de key zit erin wat Daisy deed. Als Robbieazerty geen weerwolf was dan had Daisy makkelijk met mij en Brtdm mee kunnen gaan op Robbieazerty als haar laatste reddingsmiddel. Wat deed ze wel? Ze ging vol op mij en niet Robbie. Ja, want ze wist dat ik geen weerwolf was, dus moest ze samen met Robbieazerty wel proberen om op mij te gaan om zo nog een burger eruit te werken.
« Laatst bewerkt op: 18-08-2020, 18:03:07 door Sanmol »

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 9 - De Driedubbele Moord
« Reactie #65 Gepost op: 18-08-2020, 17:56:15 »
Als je wolf bent heb je wel goed gespeeld, Sanmol want je haalt goede argumenten aan. Alleen vrees ik nu dat je als enige wolf de bui zag hangen en je jezelf daarom opofferde omdat het spel toch al gespeeld was, dus durf ik nu niet meer te switchen.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Dag 9 - De Driedubbele Moord
« Reactie #66 Gepost op: 18-08-2020, 18:32:36 »
Ik heb even wat berichten terug zitten lezen van Daisy.

Wat me opviel:
- Ze verdachte Vermoljoen best en heeft dit een paar keer benoemd (ook ten gunste van bv. DRenziboy). Ze zette ook twijfels bij Vermoljoen's claim over bink zijn.
- Ze stemde op het eind op Sanmol met weinig onderbouwing en terwijl ze wist dat ze waarschijnlijk wel dood zou gaan.

Uiteraard kunnen wolven ook wolven verdenken, maar bij nader inzien verdenk ik Vermoljoen hierdoor minder.

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [U] Dag 9 - De Driedubbele Moord
« Reactie #67 Gepost op: 18-08-2020, 18:50:59 »
Ik dacht eerst dat Sanmol en Robbie wolven waren, maar ik geloof toch meer in de zilveren kogel van Brent.

Ik denk dat nu Sanmol me het minst zou verbazen als wolf. Maar ook Robbie zou het nog prima kunnen zijn.

Hopelijk is dit de laatste dag.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 9 - De Driedubbele Moord
« Reactie #68 Gepost op: 18-08-2020, 19:03:57 »
Maar dames en heren, ik heb momenteel wel 4 stemmen tegen, nu Sanmol toch weer stiekem naar mij veranderd is ipv naar Vermoljoen. Het is logischer dat Sanmol wolf is dan dat ik het ben. Sanmol kon zich opofferen in de wetenschap dat het spel toch sowieso klaar was omdat hun toen de meeste stemmen hadden. Ik heb me pas daarna opgeofferd om aan te tonen dat er niet op mij gestemd moest worden, maar dan best op kd of vermoljoen. Kd deed daarna hetzelfde om dan maar op vermoljoen te stemmen.

Nu is alles geannuleerd, maar de meeste stemmen staan op mij.
Jullie mogen het ook zo laten, maar dan buig ik heel diep naar Sanmol, want dan is dit meesterlijk gespeeld om alle stemmen last minute toch naar mij te laten switchen op deze manier. Dus pas het aub nog aan, want anders is dit niet de laatste dag. Ik ben burger.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Dag 9 - De Driedubbele Moord
« Reactie #69 Gepost op: 18-08-2020, 19:07:27 »
Ik verdenk KD ook nog wel echt als wolf (naast Sanmol en Robbie).

Ik ben wel heel benieuwd naar de rol van diegene die vandaag dood gaat!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 9 - De Driedubbele Moord
« Reactie #70 Gepost op: 18-08-2020, 19:13:27 »
Ja burger dus als jullie je stem op mij laten staan.  ::)


Echt, denk even logisch na: waarom zou ik me na sanmol opgeofferd hebben anders? Hij zei het zelf ook dat ie nu meer in mij gelooft, maar switcht dan toch nog snel naar mij.

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [U] Dag 9 - De Driedubbele Moord
« Reactie #71 Gepost op: 18-08-2020, 19:16:25 »
Ik twijfel nog even.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Dag 9 - De Driedubbele Moord
« Reactie #72 Gepost op: 18-08-2020, 19:16:50 »
Ja maar als jij wel wolf bent, vergeef ik het mezelf toch niet dat ik ben geswitcht :P

Het is nu dus:
Sanmol - Robbie, KD, bjorrn
Robbie - Brtdm, Kaaasje,  Vermoljoen, Sanmol

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 9 - De Driedubbele Moord
« Reactie #73 Gepost op: 18-08-2020, 19:18:50 »
Ja maar als jij wel wolf bent, vergeef ik het mezelf toch niet dat ik ben geswitcht :P

Het is nu dus:
Sanmol - Robbie, KD, bjorrn
Robbie - Brtdm, Kaaasje,  Vermoljoen, Sanmol
Dan killen jullie mij in de volgende ronde. En je oorspronkelijke stem was sowieso op sanmol want die verdacht je meer.

Maar goed, Vermoljoen komt waarschijnlijk niet online, dus zelfs als jij switcht, wordt het gelijkspel en moet brtdm de knoop doorhakken en die kiest dan voor mij, dus waarschijnlijk maakt het toch niet meer uit.

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [U] Dag 9 - De Driedubbele Moord
« Reactie #74 Gepost op: 18-08-2020, 19:22:27 »
@Kaaasje

Ja, dat heb ik ook een beetje.
Al vrees ik dat mensen mij enorm als volgeling verdenken, mocht Robbie burger zijn.

Ik had niet verwacht nog een meerderheid mee te krijgen. Maargoed, spreken we bij deze wel af dat we morgen op de ander stemmen?

Ik lees ondertussen nog snel even door wat alle bevestigde wolfjes hebben gezegd.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 9 - De Driedubbele Moord
« Reactie #75 Gepost op: 18-08-2020, 19:28:53 »
Oh you guys.... Seriously. Denk aub logisch na, na wat er vandaag gebeurd is.

Na die jageractie willen we niet weer zo'n flater in ons dorp. Ik zou bijna blij worden dat ik dood ga om niet meer tot zo'n beschamend dorp te horen.  ::)

Allemaal in game natuurlijk, niemand is echt dom en alleen ik weet dat dit een domme keuze is om mij alsnog weg te stemmen after all that. But still.. Dom.

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [U] Dag 9 - De Driedubbele Moord
« Reactie #76 Gepost op: 18-08-2020, 19:34:43 »
Ik ga mijn stem wijzigen in KD.
Dan kan ik nog iets langer nadenken.  ::rofl::

(en jullie in spanning laten)
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 9 - De Driedubbele Moord
« Reactie #77 Gepost op: 18-08-2020, 19:39:59 »
Dank, nu kaaasje of vermoljoen als ie online komt nog....

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Dag 9 - De Driedubbele Moord
« Reactie #78 Gepost op: 18-08-2020, 19:47:23 »
Ik dacht er nog over te switchen naar KD zodat Brtdm de knoop door kon hakken.  ::rofl::

Zoals eerder gezegd, als er nog twee wolven en een volgeling zijn moeten we vandaag wel een wolf hebben om te winnen als burgers.
(Mits de wolven ook succesvol een niet volgeling lunchen.)

Ik vind het lastig en mij kennende zal ik vast de verkeerde keus maken. :p

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [U] Dag 9 - De Driedubbele Moord
« Reactie #79 Gepost op: 18-08-2020, 19:57:00 »
KD, Bescherm jij vannacht Kaaasje?
Mocht er een wolf overleven, dan moet die op mij of bjorrn stemmen en zo mogelijk een eventuele volgeling eruit stemmen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?