Poll

Alleen stemmen als je nog leeft en meedoet!

Rocket Hideout
0 (0%)
Silph Co.
2 (28.6%)
Viridian Gym
4 (57.1%)
Rocket Warehouse op de Zeven Eilanden
1 (14.3%)

Totaal aantal stemmen: 7

Auteur Topic: [P] Dag 3 - Op naar Giovanni  (gelezen 2984 keer)

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
[P] Dag 3 - Op naar Giovanni
« Gepost op: 7-10-2020, 20:00:18 »

‘Jij krijgt een extra stem vandaag michael90’ zei Jenny. Er was geen reactie. ‘Je kan je verschuilen, maar die stem blijft staan!’ riep Jenny geïrriteerd. Ze besloot iedereen te ondervragen over de moord op monkeysuncle. Ze begon bij haar crush Ricardo.

Ze vroeg Ricardo, vooral figuurlijk, het hemd van het lijf. Daarna ging ze vragen stellen aan Lucy. Lucy gaf de antwoorden en vond dat het allemaal teveel tijd kostte en te weinig resultaat op ging leveren. Vervolgens wilde Jenny Chardo ondervragen, maar de rollen bleken al snel omgedraaid. Chardo had namelijk niet het idee dat Jenny genoeg kennis over Pokémon had om dit onderzoek te leiden. LuchtManiak, Convans en MollenvangR-Art bleken beter mee te werken. Vervolgens kwam ze uit bij SpacyColours. De professor die wel heel makkelijk een vrijstelling kreeg, waardoor er veel argwaan was. Gaven de wolven de vrijstelling om hem verdacht te maken? Of gaf hij deze aan zichzelf om onschuldig te lijken? Na wat pittige vragen was ook deze ondervraging klaar.

Jenny had haar onderzoek bijna afgerond en iedereen geteld, maar ze had minder mensen ondervraagd dan verwacht. Ze telde nog eens. En nog eens. Ze telde maar zeven mensen, terwijl er dat toch echt acht moesten zijn. Ineens zag de groep het. Er ontbrak iemand en ze wisten gelijk dat hij niet meer terug zou komen. De wolven hadden hem waarschijnlijk vermoord. Het was
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

SpacyColours besloot actie te ondernemen: ‘We gaan de bron van dit probleem opzoeken. We gaan naar Giovanni, maar hij kan overal zijn. Waar gaan we hem zoeken?’. Iedereen mocht een stem uitbrengen en er zou democratisch gekozen worden.

Het stemtopic is open tot 8 oktober 20:00 uur om de moordenaar van michael90 te vinden, daarna gaan we de vierde nacht in. Ook kun je tot dan stemmen op de poll.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

De vraag voor de poll: Waar gaan jullie op zoek naar Giovanni?

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [P] Dag 3 - Op naar Giovanni
« Reactie #1 Gepost op: 7-10-2020, 20:08:46 »
Convans, wie heb je vannacht bespied?
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [P] Dag 3 - Op naar Giovanni
« Reactie #2 Gepost op: 7-10-2020, 20:13:24 »
Heel schattig dat het Rocket Warehouse van FireRed en LeafGreen ertussen staat, maar iedereen weet natuurlijk wel dat Giovanni daar niet zat. Fun fact: Archer en Ariana, waren daar toen wel de Rocket Admins die terugkwamen in HeartGold en SoulSilver.

Silph co. lijkt me ook sterk, want praktisch zat Gio daar enkel in overleg met de CEO van dat bedrijf, dus het is niet zijn hideout.

Rocket Hideout kan, maar dat ligt wat voor de hand. Dus misschien moeten we dan maar de Viridian Gym binnenstormen.


Offline Convans

  • Forumlid
Re: [P] Dag 3 - Op naar Giovanni
« Reactie #3 Gepost op: 7-10-2020, 20:24:05 »
Lucy heb jij info voor ons?

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [P] Dag 3 - Op naar Giovanni
« Reactie #4 Gepost op: 7-10-2020, 20:30:20 »
Disclaimer: Dit heb ik al op 6-10 om 21:10 geschreven toen alle puzzelstukjes in elkaar vielen.


Oke, het is nu dag 3, als ik niet gekilled ben afgelopen nacht. Op de 3de dag gaat ook de 3de zienerclaim komen, niet Convans, maar ik ben Alakazam. I know dat ik me niet zou verdedigen, maar ik doe het toch. Ik speel zoals ik meestal speel. Vaag en met rare keuzes, een rol als ziener is eigenlijk niks voor mij. Ik koos ervoor om eerst MrChipie te bekijken, omdat die jongen mij vaak genoeg heeft bespeeld. Lekker dan dat hij het eerste slachtoffer van de wolven is. Nou met al het claimen op dag 2 is mijn rol blijkbaar minder waard geworden. Echter heb ik op dag 3, Convans onze Alakazam gezien en tot mijn verbazing zag ik Weedle - een doodgewone burger staan. Na even na te denken besefte ik dat Weedle al zijn waterloo heeft gevonden en dat was Monkeysuncle. Convans moet dus een hele brutale Weezing zijn! Ik begon verder door mijn gedachtes te spitten en dacht aan een potje weerwolven op Discord, daar doet Convans ook altijd gezellig mee samen met wat andere forummers en wat mensen van andere Fora. Tijdens 1 van deze potjes slachtofferde de wolven 1 van hun teamgenoten. De wolven waren toen Focus en Brent die beiden afwezig zijn deze editie. De derde wolf was de eerste speler die geëlimineerd is niemand minder dan: Mrchipie. Volgens mij heeft hij soms nog steeds trauma's aan dat moment en dachten Convans en D*N dat het handig was om hem als eerste te lozen, zodat er geen links gelegd zouden worden met dat weerwolvenpotje. Dit maakt het allemaal veel logischer dat Convans zo ontzettend vroeg Ziener claimde. Hij wilde de echte ziener uitlokken zien ware identiteit te onthullen. Dit heb ik bewust niet gedaan, omdat de kans groot was dat Convans beschermd zou worden en ik als Ziener de pineut zou zijn en Lunchmateriaal zou worden. Dus samengevat: Convans is Weezing aka de wolf in schaapskleren en heeft D*N expres opgeofferd in overleg met zijn medewolven. Ik ben de echte Alakazam die zag dat Convans Weedle was. Een rol die er al uit ligt. R.I.P. Monkeysuncle.

Andere mensen die ik verdacht vind zijn Michael90 voor het blindelings volgen van Convans met al het vertrouwen en er een heel probleem van te maken dat ik zogenaamd gestemd zou hebben op de Battle van het wolfje Dennis. Wat niet zo is helaas denkt nu het grootste gedeelte dat dit wel zo is. Chardo vind ik heel stil, maar dat is hij op andere platformen ook. Dit is echter geen reden om hem al af te schrijven.
Så hva gjør vi nå?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [P] Dag 3 - Op naar Giovanni
« Reactie #5 Gepost op: 7-10-2020, 20:31:54 »
Oke maar Ricardo pleegt hier suicide  ::rofl::


Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [P] Dag 3 - Op naar Giovanni
« Reactie #6 Gepost op: 7-10-2020, 20:46:41 »
Ik wilde dit eigenlijk nog even voor me houden, maar nu iedereen erover begint, moet ik wel. Ik ben de ziener. In nacht 1 heb ik D*N bekeken, en die bleek een wolf. In nacht 2 bekeek ik MV; hij is Eevee. En in de derde nacht bekeek ik mezelf omdat ik door al die Zienerclaims begon te twijfelen, en toen bleek dat ik zelf inderdaad helemaal geen Ziener bleek te zijn. :-X
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [P] Dag 3 - Op naar Giovanni
« Reactie #7 Gepost op: 7-10-2020, 20:58:32 »
Oke maar Ricardo pleegt hier suicide  ::rofl::
Suicide? Of Suicune? De Aurora Pokémon?
Så hva gjør vi nå?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [P] Dag 3 - Op naar Giovanni
« Reactie #8 Gepost op: 7-10-2020, 21:24:56 »
Spacy doe jij nu eens gewoon  ::rofl::

Je vraagt je dan af waarom je altijd verdacht bent haha

Dus Ricardo, ik ben een wolf? Welke wolf dan?

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [P] Dag 3 - Op naar Giovanni
« Reactie #9 Gepost op: 7-10-2020, 21:31:01 »
Spacy doe jij nu eens gewoon  ::rofl::

Je vraagt je dan af waarom je altijd verdacht bent haha

Dus Ricardo, ik ben een wolf? Welke wolf dan?
Zoals ik heb gezegd Weezing de wolf in schaapskleren. Die als form Weedle heeft aangenomen. Ik zag namelijk Weedle staan toen ik je bekeek. Helaas hebben jullie Weedle al geluncht en is je dekmantel voor de ziener weg.
Så hva gjør vi nå?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [P] Dag 3 - Op naar Giovanni
« Reactie #10 Gepost op: 7-10-2020, 22:01:25 »
Oja, ik lees wel erg slecht..

Maar waarom stem jij dan als ziener op Chardo en D*N?

Nu ja een moedige poging, maar het is als ziener natuurlijk makkelijk als je deelnemers die dood zijn, hebt gezien  ::rofl::

@Lucy kijk je nog eens naar mijn vraag

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [P] Dag 3 - Op naar Giovanni
« Reactie #11 Gepost op: 7-10-2020, 22:28:48 »
Ik heb mijn stem aangepast naar D*N en Chardo na op jouw battle gestemd te hebben. Ik had heel nog niet gestemd op de poll. Het was hoogst waarschijnlijk weer een kijker/dooie die stemde. Wel makkelijk dat ik daardoor verdacht werd, is ook wel logisch, maar ik heb bewezen op jouw battle gestemd door van Jouw battle--> D*N batlle-->mijn battle--> jouw battle te gaan. Ik dacht ik blijf nog even onder de radar als ziener want de beschermer zou eerder jou geloven en als ik niet verdacht werd was er geen reden voor jou en je medewolven om mij erin te houden.

Edit: over het bekijken van dode personen. Dat is mijn luck, ik weet in ieder geval dat ik dat giftige wormpje bij jouw naam zag staan. Jij hebt overigens alleen gezegd dat je Spacy zou hebben bekeken, niet wat zijn rol was. Dus beetje vreemd om mij hierop aan te spreken. En je probeerde ook even sneaky de aandacht op Spacy te gooien ook al heb je hem bekeken.

Edit 2 (mods wees trots op me): Ik heb overigens nooit Chardo en D*N bekeken dus was het ook niet gek geweest als ik die 2 wilde laten battlen. Dat zien de 2 pokémonmensen van de groep met op een derde plaats MV.
« Laatst bewerkt op: 7-10-2020, 22:34:37 door Ricardo »
Så hva gjør vi nå?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [P] Dag 3 - Op naar Giovanni
« Reactie #12 Gepost op: 7-10-2020, 22:46:21 »
Ja omdat ik Spacy mss de kans wil geven om zelf wat te zeggen. Hoe langer hij zwijgt hoe verdachter ik hem vind

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [P] Dag 3 - Op naar Giovanni
« Reactie #13 Gepost op: 7-10-2020, 22:54:15 »
Zeg maar welke rol je bij me zag. Dan kan ik bevestigen of dat klopt en dan weten we zeker wie van jullie twee een leugenaar is.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [P] Dag 3 - Op naar Giovanni
« Reactie #14 Gepost op: 7-10-2020, 22:54:56 »
Zeg maar welke rol je bij me zag. Dan kan ik bevestigen of dat klopt en dan weten we zeker wie van jullie twee een leugenaar is.

Ik weet het niet bij jou, zegt dat ook al genoeg om me te vertrouwen? ;)

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [P] Dag 3 - Op naar Giovanni
« Reactie #15 Gepost op: 7-10-2020, 22:56:20 »
Zeker. ::hypocriet::
Sky might be falling but remember you can fly

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [P] Dag 3 - Op naar Giovanni
« Reactie #16 Gepost op: 7-10-2020, 22:57:29 »
Lucy heb jij info voor ons?

Wat bedoel je met dit bericht?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [P] Dag 3 - Op naar Giovanni
« Reactie #17 Gepost op: 7-10-2020, 23:00:37 »
Wat bedoel je met dit bericht?

Dat weet Lucy wel  :P

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [P] Dag 3 - Op naar Giovanni
« Reactie #18 Gepost op: 7-10-2020, 23:03:08 »
Ah nice stem maar op mij. Ik zal wel zorgen dat jullie niet op de juiste locatie van mijn baas geraken!

Edit: Wel knap gededuceerd wat Spacy moest zijn Convans. Dat heb je heel goed bedacht. Jammer dat ik jou toch echt als weedle zag en dat was toch echt de rol van Monkeysuncle.
« Laatst bewerkt op: 7-10-2020, 23:07:01 door Ricardo »
Så hva gjør vi nå?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [P] Dag 3 - Op naar Giovanni
« Reactie #19 Gepost op: 7-10-2020, 23:08:19 »
Ik heb helemaal niet gezegd wat Spacy en Lucy zijn, maar ik denk dat ze beiden weten dat ze me kunnen vertrouwen.

Dat kan niemand bij jou