Auteur Topic: [D] Dag 3 - Backstage Murder  (gelezen 4738 keer)

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [D] Dag 3 - Backstage Murder
« Reactie #40 Gepost op: 30-11-2020, 23:30:00 »
Wie is er aan het floppen!? Dat is mijn taak!

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [D] Dag 3 - Backstage Murder
« Reactie #41 Gepost op: 30-11-2020, 23:37:44 »
Is het dan een idee dat we ons op een van de twee groepen focussen? We killen er eentje, de ziener bekijkt er eentje, etc. Dan hebben we op een gegeven moment duidelijkheid of de theorie van de groepen echt klopt.

Ik zit zelf in team Billie dus m’n voorkeur gaat er naar uit om dat team aan te pakken, zodat ik snel gecleared kan worden ;D

Ik heb wel nog even een overzicht gemaakt van de mogelijkheden wanneer de theorie niet zou kloppen:

- Lucy heeft gelogen over de tie break
- Een burger heeft gelogen over zijn/haar/hun stem zonder goede reden (in dat geval: daar win je niks mee dus biecht maar op :P )
- Lady Gaga zou kunnen denken dat ze gebaat is bij chaos
- Billie is gebaat bij chaos en verdenking en heeft anders gestemd dan gezegd (kunnen we al niet meer van Billie zelf te weten komen)
- De twee geliefden zijn uit verschillende teams en zijn dus gebaat bij zo min mogelijk info

Hebben jullie nog aanvullingen?
Nieky grab a life vest!

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [D] Dag 3 - Backstage Murder
« Reactie #42 Gepost op: 30-11-2020, 23:52:39 »
Ik verdenk HIDM nog steeds. Zat immers bij de Mariah groep (samen met mij, en als we ervan uitgaan dat ik een goodie ben is de kans groter dat HIDM dat niet is). Daarnaast valt deze uitspraak van dag 2 mij zojuist weer op:

belg die denkt dat hij onze messias is en nu iedereen noemt die niet zonder discussie meegaat in zijn gatenkaas van een plan verdenk ik ook!
Omdat het plan dus geen zin had als niet iedereen meedeed. Later inderdaad maar gewoon gedaan omdat ik 19:30 uur niet meer ging redden en dan hadden jullie er nog iets aan als het doorging.

Stemt bovendien als een meeloper op eerst Daisy en dan Sanmol. Probeert zich onopvallend door het spel te verplaatsen, en is daarom voor mij erg opvallend  ::vergroot::

Daarnaast nog een ander lastig ding: als Britney's stem niet telt, zou het dan kunnen dat zij ervoor heeft gezorgd dat Mariah's of Billie's team heeft verloren?

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [D] Dag 3 - Backstage Murder
« Reactie #43 Gepost op: 30-11-2020, 23:54:28 »
Is het dan een idee dat we ons op een van de twee groepen focussen? We killen er eentje, de ziener bekijkt er eentje, etc. Dan hebben we op een gegeven moment duidelijkheid of de theorie van de groepen echt klopt.

Ik zit zelf in team Billie dus m’n voorkeur gaat er naar uit om dat team aan te pakken, zodat ik snel gecleared kan worden ;D

Ik heb wel nog even een overzicht gemaakt van de mogelijkheden wanneer de theorie niet zou kloppen:

- Lucy heeft gelogen over de tie break
- Een burger heeft gelogen over zijn/haar/hun stem zonder goede reden (in dat geval: daar win je niks mee dus biecht maar op :P )
- Lady Gaga zou kunnen denken dat ze gebaat is bij chaos
- Billie is gebaat bij chaos en verdenking en heeft anders gestemd dan gezegd (kunnen we al niet meer van Billie zelf te weten komen)
- De twee geliefden zijn uit verschillende teams en zijn dus gebaat bij zo min mogelijk info

Hebben jullie nog aanvullingen?

Mooi overzicht al  ::jaja::
Als aanvulling zou ik nog zeggen dat Britney dus waarschijnlijk ook niet heeft mogen stemmen en dat kan ook van invloed zijn geweest.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [D] Dag 3 - Backstage Murder
« Reactie #44 Gepost op: 30-11-2020, 23:54:41 »
Ik vind HIDM en Luchtmaniak allebei wel verdacht eigenlijk ::rofl::

Eens dat Bjorn en Belg niet heel verdacht zijn though. Welk groepje zouden we ons best op focussen dan?
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [D] Dag 3 - Backstage Murder
« Reactie #45 Gepost op: 30-11-2020, 23:56:28 »
Maakt me niet zoveel uit welke van de 2 groepjes we doen.
Misschien het groepje van HIDM en Luchtmaniak, want voor allebei valt wel iets te zeggen dat ze wolf kunnen zijn.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [D] Dag 3 - Backstage Murder
« Reactie #46 Gepost op: 1-12-2020, 00:03:47 »
Ik zou zeker op Mariah’s groepje focussen, gezien er daar volgens mij een grote kans is om een weerwolf te kiezen.

Als jullie redenen zien om op mij te stemmen zou ik dat vooral doen. Dat helpt jullie qua spel alleen niet heel veel verder. Ik heb nog geen goede argumenten gehoord waarom ik verdacht zou zijn, maar ik hoor ze graag. Tot  nu toe heb ik actief meegewerkt aan groepstactieken en onafhankelijk van anderen mijn stem bepaald, dat maakt mij wat mij betreft geloofwaardig als goodie.

(ondanks mijn diefstal uit de keuken)

Offline belg

  • Forumlid
Re: [D] Dag 3 - Backstage Murder
« Reactie #47 Gepost op: 1-12-2020, 08:58:50 »
Als het plan klopt, dan hebben we de beste kans om een wolf te lynchen als we focussen op de

Mariah-groep
Jacco, HIDM, Hautoa, LuchtManiak, belg en Ricardo:  2 wolven

HIDM is wat mij betreft de hoofdverdachte in deze groep. De tweede wolf is een grotere gok; misschien LuchtManiak omdat hij zichzelf onverdacht wil maken door medewolf HIDM te verdenken (maar dat is heel speculatief).


 Billie-groep
Sanmol, Convans, Frank, hillo en Bjorn: 2 wolven

Bjorn had zich als wolf best bij de Rihanna-groep geplaatst om extra verwarring te zaaien, dus die is het waarschijnlijk niet.
Sanmol zou ik ook onwaarschijnlijk vinden na wat er op dag 1 is gebeurd.
Als Sanmol geen wolf is, is Convans ook onschuldig want dan had hij er geen belang bij om de stemming last minute te veranderen in een gelijkspel tussen Vermoljoen en Sanmol (2 burgers).
Dan blijven enkel Frank en hillo over. 


////////////////////////////////////////////////

Nog wat losse vragen:
@Lucy: was er gisteren een gelijke stand tussen Vermoljoen en Sanmol?
@Michael90: waarom heb jij onmiddellijk gezegd dat je niet mocht stemmen?
@D*N: telde de stem van Britney mee bij de acts?
« Laatst bewerkt op: 1-12-2020, 09:01:07 door belg »

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [D] Dag 3 - Backstage Murder
« Reactie #48 Gepost op: 1-12-2020, 09:17:07 »
Je analyse komt grotendeels overeen met die van mij Belg. Ik zie alleen zeker JaccoS misschien nog wel meer als wolf dan HIDM en LuchtManiak. Die stem vanuit het niets op LuchtManiak, zou wel een stoere actie zijn als ze beide wolf zijn. En Hautoa fietst overal ook een beetje tussendoor. Is mij een meer onduidelijke groep dan de andere.

Qua groepje Billie weet ik het niet met Sanmol, maar zie ik vooral de koppeltjes Convans-Sanmol en FrankLapidus-Hillo. IK vind het niet raar om voor een van de twee laatsten te gaan, zijn allebei sterke en gevaarlijke spelers (ja, jij ook Frank  ;) ). Dan neig ik nu meer naar hillo, omdat hij wel aangaf te willen wisselen, maar toen ik dat deed het daar niet op reageerde. En ik heb geen wolf-gevoel bij FrankLapidus, juist omdat hij op Lucy blijft zitten. Er zijn makkelijkere targets om te kiezen en hij zet zichzelf daarmee wel in de spotlight.
My fall will be for you

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [D] Dag 3 - Backstage Murder
« Reactie #49 Gepost op: 1-12-2020, 09:22:09 »
Die stem komt niet helemaal uit het niets monkeysuncle, ik heb al eerder gezegd dat ik hem verdacht vind:
Hmmm ::vergroot:: Ik heb die burgers wel al heel lang als tekstje op mijn profiel, dus het is niet zo toevallig als het lijkt.

Ik verdenk op dit moment het meest LuchtManiak, dat is gebaseerd op gevoel en het feit dat hij in het verdachte Mariah clubje zit.

Maar ik ben natuurlijk niet 100% zeker, dus als iemand mij kan overtuigen om voor iemand anders te gaan ga ik daar in mee. ::ok::

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [D] Dag 3 - Backstage Murder
« Reactie #50 Gepost op: 1-12-2020, 09:24:17 »
Wel mooi dat je direct reageert  ;D

Waarom vind je LuchtManiak verdacht? En wie verdenk je nog meer uit je eigen Mariah-groep?
My fall will be for you

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [D] Dag 3 - Backstage Murder
« Reactie #51 Gepost op: 1-12-2020, 09:30:24 »
Van de Mariah groep zou ik nu zelf voor Jacco's gaan  ::jaja::
Frankje Lapi

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [D] Dag 3 - Backstage Murder
« Reactie #52 Gepost op: 1-12-2020, 09:33:16 »
Wel mooi dat je direct reageert  ;D

Waarom vind je LuchtManiak verdacht? En wie verdenk je nog meer uit je eigen Mariah-groep?
School is saai :P

Ik voel bij LuchtManiak vooral een wolfvibe, en omdat hij in de Mariah-groep zit werd dat gevoel bevestigd. HIDM zou ik een geniale wolf vinden, toen hij dat zei over Bjornn verdacht ik hem namelijk niet meer. Maar naast dat zie ik niet iets om hem af te schrijven. Hautoa valt van het Mariah-groepje het minst op, dus dat is dan ook weer verdacht, want als wolf wil je natuurlijk niet opvallen. De overige kandidaten uit het groepje verdenk ik niet.

Van de Mariah groep zou ik nu zelf voor Jacco's gaan  ::jaja::
Omdat?

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [D] Dag 3 - Backstage Murder
« Reactie #53 Gepost op: 1-12-2020, 09:37:41 »
Je sloot de vorige dag erg makkelijk aan met je stem, vlak nadat Vermoljoen stemde  ;) dat vond ik erg wolfs overkomen
Frankje Lapi

Offline belg

  • Forumlid
Re: [D] Dag 3 - Backstage Murder
« Reactie #54 Gepost op: 1-12-2020, 09:39:57 »
@Frank: wie verdenk je van jouw groep en waarom?

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [D] Dag 3 - Backstage Murder
« Reactie #55 Gepost op: 1-12-2020, 09:44:52 »
Nja, ik ben zelf geen wolf dus nog 4 over  ;D

Sanmol en Bjorn zou ik dan voor gaan nu  ::jaja:: Convans geloof ik niet zo in en Hillo heb ik nog niet echt gedachten bij
Frankje Lapi

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [D] Dag 3 - Backstage Murder
« Reactie #56 Gepost op: 1-12-2020, 09:54:11 »
Van mijn eigen groepje zou ik het liefst voor Frank of Convans gaan trouwens, Frank omdat ie sowieso nog weinig goeds heeft bijgedragen en nu met weinig argumenten waarschijnlijk een van zijn medewolven vrijpleit in zijn vorige post. Convans die verdacht mij vorige dag omdat HIDM zei dat ik had gezegd dat ik wolf was volgens mij, wat op mij overkomt alsof ie gewoon een makkelijke reden grijpt om de verdenking op iemand te leggen  :P
Hillo en Sanmol vind ik minder verdacht, Hillo stelt slim voor dat de ziener ons bekijkt en dat we op iemand.uit ons groepje stemmen, heel gewaagd voor een wolf. En Sanmol heeft zo de verdenking op zich gelegd door oa op zichzelf te stemmen, ik betwijfel of wolf dat zou doen, dus ondanks dat ik op Sanmol heb gestemd stap ik hier deze keer vanaf denk ik.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [D] Dag 3 - Backstage Murder
« Reactie #57 Gepost op: 1-12-2020, 10:11:39 »

Qua groepje Billie weet ik het niet met Sanmol, maar zie ik vooral de koppeltjes Convans-Sanmol en FrankLapidus-Hillo. IK vind het niet raar om voor een van de twee laatsten te gaan, zijn allebei sterke en gevaarlijke spelers (ja, jij ook Frank  ;) ). Dan neig ik nu meer naar hillo, omdat hij wel aangaf te willen wisselen, maar toen ik dat deed het daar niet op reageerde.

Dat was niet zo handig inderdaad, maar ik ging eten en een slechte Netflix kerstfilm kijken en toen was de tijd voorbij ::rofl:: en tbh: als ik niet wilde ruilen zou ik het ook gewoon niet voorgesteld hebben?

Weten we überhaupt wat het hele nut van die kamers was?
Nieky grab a life vest!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [D] Dag 3 - Backstage Murder
« Reactie #58 Gepost op: 1-12-2020, 10:12:30 »
Er was geen gelijke stand ::ohno::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [D] Dag 3 - Backstage Murder
« Reactie #59 Gepost op: 1-12-2020, 10:16:28 »
Er was geen gelijke stand ::ohno::

Dus 1 van de Sanmol stemmers is dan Britney? Of is het automatisch Vermoljoen geworden omdat jij daarop stemde?
My fall will be for you