Auteur Topic: [D] Dag 6 - I don't know her  (gelezen 3714 keer)

Offline belg

  • Forumlid
Re: [D] Dag 6 - I don't know her
« Reactie #40 Gepost op: 7-12-2020, 11:51:23 »
Vorige ronde moest Jacco eruit. Ofwel een wolf, ofwel Cardi: sowieso een win voor mij. Mijn redeneringen waren daarom geschreven vanuit het Jacco-is-wolf standpunt, maar ik heb wat belangrijke details weggelaten  ;D

Cardi en Nikkie weten niet wie de ander is. Dat misverstand wil ik even uit de wereld helpen. Tijdens de tweede nachtopdracht heb ik wel een tip gekregen dat Cardi in de keuken was gespot. Daar zit Jacco inderdaad in. Bovendien heeft Jacco gezegd dat hij ook een tip had gekregen die in lijn was met de idee dat Frank Nikkie zou zijn. Dat klopt, want ik zat samen met Frank in de badkamer.

Maar er is nog meer. Bij de gelijke stand tussen Jacco en Hautoa konden de wolven niet voor de deadline inschatten wie er zou sterven. We zagen een burgerrol, maar mocht Jacco gesneuveld zijn was dit compleet belachelijk geweest.

Nog een argument. Bij de tweede stemming kreeg Jacco 6 stemmen, HIDM 10. Dus Jacco lag al onder vuur. Dan ga je zogezegde burger HIDM als wolf tonen om de druk te verlichten. Nu werd de druk groter. Dat is niet logisch.

Bovendien: als Jacco en Hautoa allebei wolven zijn, dan heeft de stoorwolf niks meer te doen. Zo vroeg in het spel? Vreemd. Tenzij dat Jacco zelf de stoorwolf was, maar dan kan ik niet verklaren waarom heel het Billie-groepje op Jacco stemde en niet op LuchtManiak. Zo'n belangrijke wolf ga je als medewolf niet slachtofferen.

EDIT: ook het feit dat Jacco als tweede enthousiast was over het groepjes-idee, is niet zo logisch als wolf. Ik ben er vrij zeker van dat er die nacht eerst overlegd is door de wolven hoe ze zouden reageren op het plan. 
« Laatst bewerkt op: 7-12-2020, 12:07:07 door belg »

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [D] Dag 6 - I don't know her
« Reactie #41 Gepost op: 7-12-2020, 12:13:55 »
En wie zegt dat jij geen wolf bent en dit allemaal verzint?

Ik vind dat je hier laat mee komt tbh
Frankje Lapi

Offline belg

  • Forumlid
Re: [D] Dag 6 - I don't know her
« Reactie #42 Gepost op: 7-12-2020, 12:20:42 »
Laat?
Cardi moest er eerst uit, en 's nachts had het geen zin om dit te melden.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [D] Dag 6 - I don't know her
« Reactie #43 Gepost op: 7-12-2020, 12:24:12 »
Dag 6 is al zo'n 16 uur bezig tho  :-X

Frankje Lapi

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [D] Dag 6 - I don't know her
« Reactie #44 Gepost op: 7-12-2020, 12:51:12 »
Naja de belangrijkste reden om hem te geloven vind ik dat ie wel daadwerkelijk de rol van Nicki Minaj claimt, iets wat de echte Nicki (denk ik) wel zou tegenspreken als Cardi B Jacco eruit was, want dan zal de echte Nicki ook wel hints hebben gekregen en kunnen beredeneren dat Jacco Cardi B was. Of Jacco was dat niet en beide rollen zitten er nog in natuurlijk, dan zou Nicki natuurlijk liever stil blijven.

Hoe dan ook, ik zou het nogal een ingewikkelde leugen vinden, dus voor nu neig ik Belg te geloven.
Betekent wel dat er volgens zijn logica maar 1 wolf zat in die Mariah groep, en niet 2 wolven, zoals zijn eigen theorie eerder altijd zei.
Ik ga vanmiddag als ik klaar ben met werken even die theorie goed doorspitten en een verklaring proberen te vinden voor het niet kloppen van de theorie.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [D] Dag 6 - I don't know her
« Reactie #45 Gepost op: 7-12-2020, 13:07:24 »
Ik weet niet precies hoe het nu allemaal zit met die theorie en wie er dus nu liegt of niet.

Ik weet alleen 100% zeker dat er een gelijke stand was tussen allevier de diva’s die ik heb genoemd (dus muv Ariana).

@Bjorn, dan begreep ik je post verkeerd. Je zei letterlijk dat 3 mensen je hoofdverdachten waren en ik was daar niet 1 van dus zoals Miek al zei nogal raar om ineens wel een stem te krijgen

Ik zei ook helemaal niet dat je verdacht was door het pas heel laat zeggen van Billie stemmen, maar ik probeerde uit te leggen wat Belg bedoelde. Ik heb al een aantal keer gezegd dat ik jou wel vertrouw door de manier waarop je speelt ::jaja::



Ik begin Belg wel heel verdacht te vinden. Niet per se door de groepjestheorie maar omdat hij als wolf wel eerder zo actief bezig is geweest en zo een rookgordijn kan opwerpen. Als wolf weet Belg ook dat Jacco evt niet Cardi is als dat zo is want dan heeft de stoorwolf iets gedaan. Dus dan kun je redelijk veilig Nicki claimen
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Online monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [D] Dag 6 - I don't know her
« Reactie #46 Gepost op: 7-12-2020, 13:33:02 »
Ik snap er geen hout meer van  ??? Volgens mij worden we gesaboteerd door de burgers én de wolven.

Ondanks dat de meesten inmiddels zat zijn van de groepjes, zit er absoluut informatie in. Of Lucy nou wel of niet de waarheid heeft gesproken, in nacht 1 heeft "minstens" de grootste groep mensen op Marina gestemd.

Marina-stemmers
SpacyColours, Ycaris, Brtdm, michael90
We gaan er al vanuit dat Robbieazerty op Marina moet hebben gestemd. Voorlopig maximaal 5 dus.

Mariah-stemmers
Ricardo (Mariah), JaccoS (Cardi), HIDM (gewone burger), LuchtManiak (Ariana), Hautoa (gewone burger), belg (Nicki)

Billie-stemmers
Hillo, Convans, FrankLapidus, Sanmol, Vermoljoen (Taylor), Bjorrn

Rihanna-stemmers
Mrchipie (Billie), Molduck, DRenziboy (gewone burger), Daisy (gewone burger)

Ariana-stemmers
monkeysuncle, Mitchkox (Beyoncé), Miek1999

Losse stemmers
Lucy => Taylor
Molfreak Arno => Lana

Als Lucy de waarheid spreekt, dan hebben we vier groepen die 4 tellende stemmen hebben, nl Marina, Mariah, Billie en Rihanna. 3 en 5 kunnen dan niet, want dan zouden er teveel goede rollen gelogen moeten hebben over hun stem (21 geldige stemmen, Britney telde mee toch?).

Dan blijft groep Mariah heeeeeel raar. 4 goede en semi-goede rollen die zich bekend maken, geen reden hebben om te liegen omdat de goeden moeten winnen (geldt voor alle 4 de rollen). Dan zou de stoorwolf nu al twee keer moeten hebben toegeslagen bij Jacco, HIDM, Hautoa of zelfs bij Ricardo (maar dat lijkt me sterk). De rollen die geclaimd zijn (Ariana, Cardi, Nicki, Mariah) zijn niet betwist door anderen. Dan lijkt het erop dat Hautoa én HIDM allebei wolf waren.

In team Billie moeten er dan 2 zijn en in team Marina 1, maar daar waren we al.

Als Lucy liegt, dan kan het nog zijn dat groep Marina 5 tellende stemmen had. Dan geldt nog steeds dat er 1 wolf in team Mariah en 1 wolf in team Billie moet zitten, maar dat het verder free-for-all is, want we weten niet wat de info waard is. Dan lijkt het er wel op dat juist team Marina "wolfvrij" is, want met Lucy als wolf en een wolf in team Marina komen we met team Billie en team Mariah niet aan de 4. Dan zouden wel team Rihanna, Ariana en Lana weer meedoen en uit de verdachtenzone komen.

LadyGaga kan natuurlijk anders gestemd hebben om chaos te veroorzaken.

Het verzoek is heel duidelijk aan de goeden: Nicki, Cardi, Ariana, Mariah(?), als jullie willen dat de goeden dit nog gaan winnen en er is net een van je rollen "geclaimd" door iemand anders, dan graag heel snel een bericht. Anders moeten we er vanuit gaan dat die rollen kloppen.

Als de claims allemaal kloppen, dan óf HIDM en Hautoa waren beide wolf (en dan is de stoorwolf uitgespeeld), óf Lucy liegt.

Klopt dit zo?  :o
« Laatst bewerkt op: 7-12-2020, 14:48:05 door monkeysuncle »
My fall will be for you

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [D] Dag 6 - I don't know her
« Reactie #47 Gepost op: 7-12-2020, 13:34:49 »
Ycaris, waarom stem je op mij?
Frankje Lapi

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [D] Dag 6 - I don't know her
« Reactie #48 Gepost op: 7-12-2020, 13:36:17 »
Maar Nicki en Cardi zijn 'kinda goed'. Dus de andere mogelijkheid is dat HIDM en Hautoa wel goed waren, maar Belg en Jacco wolven zijn/waren. Er is voor de echte Nicki namelijk geen reden om zich te openbaren zolang ze niet zeker weet dat Jacco Cardi was.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [D] Dag 6 - I don't know her
« Reactie #49 Gepost op: 7-12-2020, 13:39:49 »
@Bjorn, dan begreep ik je post verkeerd. Je zei letterlijk dat 3 mensen je hoofdverdachten waren en ik was daar niet 1 van dus zoals Miek al zei nogal raar om ineens wel een stem te krijgen

Ik zei ook helemaal niet dat je verdacht was door het pas heel laat zeggen van Billie stemmen, maar ik probeerde uit te leggen wat Belg bedoelde. Ik heb al een aantal keer gezegd dat ik jou wel vertrouw door de manier waarop je speelt ::jaja::

Ik heb m'n post even gecheckt en ik noem jou inderdaad niet. Wat ik bedoelde ik was dat ik gister ook op jou gestemd had en nog steeds m'n verdenkingen heb wat jou betreft, maar dat ik in mijn eigen groepje de personen verdenk die ik daar noemde. Maar dat eerste deel heb ik niet genoemd dus that is on me  ::rofl::

Voor nu zal ik Lucy even laten, merk dat er niet heel veel animo is onder de mensen die ik vertrouw, dus das geen heel goed teken  :P

Ik ga straks even de theorie van Belg doorspitten en zoeken naar mogelijke redenen waarom hij niet zou kloppen (ervanuitgaande dat Lucy niet gelogen heeft even, want anders klopt ie natuurlijk sowieso niet).
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [D] Dag 6 - I don't know her
« Reactie #50 Gepost op: 7-12-2020, 13:47:55 »
Ycaris, waarom stem je op mij?
Omdat ik vind dat Belg (en nog een aantal anderen) steeds heel goed bezig zijn met het proberen om info boven water te krijgen. En jij lijkt er steeds alles aan te doen om die info in twijfel te trekken. Ik geef toe dat Belg's plannetjes nog niet veel resultaat hebben opgeleverd, maar dat komt volgens mij ook doordat er steeds stoorzenders zijn.
Ook heb je al heel wat keren mensen beschulidig op basis van 'je gevoel'. 'Wolveninstinct'?

Dit vind ik trouwens héél interessant.
... Tijdens de tweede nachtopdracht heb ik wel een tip gekregen dat Cardi in de keuken was gespot. Daar zit Jacco inderdaad in. Bovendien heeft Jacco gezegd dat hij ook een tip had gekregen die in lijn was met de idee dat Frank Nikkie zou zijn. Dat klopt, want ik zat samen met Frank in de badkamer.
Die indeling in ruimtes is er niet voor niets en nu weten we een beetje waar dan wel voor.

Zou het kunnen dat er steeds ook alleen mensen geluncht kunnen worden die in een ruimte met een wolf zitten?
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline belg

  • Forumlid
Re: [D] Dag 6 - I don't know her
« Reactie #51 Gepost op: 7-12-2020, 13:53:27 »
Ik snap er geen hout meer van  ??? Volgens mij worden we gesaboteerd door de burgers én de wolven.

(...)

Als de claims allemaal kloppen, dan óf HIDM en Hautoa waren beide wolf (en dan is de stoorwolf uitgespeeld), óf Lucy liegt.
Ik heb ook het gevoel dat er burgers aan het saboteren zijn. Een koppeltje wolf-burger zou dat eventueel kunnen verklaren.

Ik begin Belg wel heel verdacht te vinden. Niet per se door de groepjestheorie maar omdat hij als wolf wel eerder zo actief bezig is geweest en zo een rookgordijn kan opwerpen. Als wolf weet Belg ook dat Jacco evt niet Cardi is als dat zo is want dan heeft de stoorwolf iets gedaan. Dus dan kun je redelijk veilig Nicki claimen

@Lucy: je verdedigt jezelf steeds door te zeggen dat een gelijke stand tussen 4 diva's een te ingewikkelde leugen zou zijn. En ik zou het me als wolf niet te ingewikkeld maken door al die plannen te bedenken en valse claims te lanceren?

Bovendien: stel het volgende lunch-slachtoffer is Nicki of Cardi. Dan val ik genadeloos door de mand.


« Laatst bewerkt op: 7-12-2020, 13:59:21 door belg »

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [D] Dag 6 - I don't know her
« Reactie #52 Gepost op: 7-12-2020, 14:40:59 »
Ik twijfel tussen Convans en Frank. Eigenlijk staat Convans op 1, maar ik wil ook wel op Frank meegaan voor nu.

Belg geloof ik niet zo in eigenlijk, ik vertrouw wel op zijn claim. Bjorrn geloof ik voor nu ook nog wel ::ok::
Nieky grab a life vest!

Online monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [D] Dag 6 - I don't know her
« Reactie #53 Gepost op: 7-12-2020, 14:54:22 »
Ik hoop zo hard dat FrankLapidus wolf is. Maar iedereen gaat wel heel makkelijk mee. Wordt hij als wolf onder de bus gegooid door z'n medewolven?  :-\\

En mochten Belg en Jacco niet Nicki en Cardi zijn, dan kan ik de "echte" Cardi en Nicki alvast feliciteren met de pyrrhus-overwinning want dan winnen de wolven of LadyGaga vrij zeker. Dus ik denk dat we er vanuit móeten gaan dat Belg en Jacco de kemphanen zijn en dat we het anders niet gaan winnen.

Belg, ouwe theoreticus van me, kun jij een gat schieten in mijn betoog van een paar uur geleden? Want jij roept heel stellig dat volgens jou Hautoa wel "goed" moet zijn, maar die snap ik niet als Lucy de waarheid spreekt.
My fall will be for you

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [D] Dag 6 - I don't know her
« Reactie #54 Gepost op: 7-12-2020, 14:55:54 »
@belg, jij hebt toch wel eens eerder als wolf zo ingewikkeld gedaan dacht ik? Vandaar dat ik dat wel zie gebeuren. Bovendien haalt het verdenking van je af. Dat van mij zou veel onnodiger zijn. Maar ik geef je nog het voordeel van de twijfel ;)

Waarom is Convans verdacht?
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [D] Dag 6 - I don't know her
« Reactie #55 Gepost op: 7-12-2020, 14:59:08 »
Waarom is Convans verdacht?

Dit vraag ik mij ook al af, want Convans vind ik dus echt niet verdacht.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [D] Dag 6 - I don't know her
« Reactie #56 Gepost op: 7-12-2020, 15:14:48 »
Dit vraag ik mij ook al af, want Convans vind ik dus echt niet verdacht.
Is ook niet zo gek als je zelf wolf bent

Maar sure guys, zo te zien gaan alle stemmen naar mij, beetje weird lijkt me als ik echt een wolf zou zijn. Ik heb jullie gewaarschuwd voor Lucy en Sanmol en dan nog Brtdm/hillo en belg evt

Was leuk weer maar wel goed dat dit t laatste potje was voorlopig  ::joehoe::
Frankje Lapi

Offline belg

  • Forumlid
Re: [D] Dag 6 - I don't know her
« Reactie #57 Gepost op: 7-12-2020, 15:17:56 »
Belg, ouwe theoreticus van me, kun jij een gat schieten in mijn betoog van een paar uur geleden? Want jij roept heel stellig dat volgens jou Hautoa wel "goed" moet zijn, maar die snap ik niet als Lucy de waarheid spreekt.
Hautoa is een lastige zaak. Ze kan een wolf zijn, maar ik heb zo mijn twijfels.
Ik vraag me sterk af of de stoorwolf zou ingrijpen op een moment dat het onduidelijk is wie er gaat sterven: Jacco of Hautoa, het was een gelijke stand met nog last-minute veranderingen.
Bovendien: zou wolf Hautoa een single vote uitbrengen (op mij) als ze zichzelf kan redden door op een burger te stemmen (Jacco)? Voor een burger is een single vote uitbrengen in zo'n situatie ook vreemd, maar ik denk dat Hautoa me echt niet vertrouwde omdat ik in het eerste wolvenspel Hautoa nogal misleid heb.

Op dit moment bekijk ik de situatie vanuit een statistisch oogpunt:
- ofwel hebben we al 2 wolven te pakken, dan is het geen ramp dat we nu missen met burger Lucy
- ofwel hebben we nog maar 1 wolf te pakken, dan is wolf Lucy pakken cruciaal om nog kans te maken op winst
- ofwel klopt er helemaal niks van de redenering en is het een verloren zaak


@belg, jij hebt toch wel eens eerder als wolf zo ingewikkeld gedaan dacht ik? Vandaar dat ik dat wel zie gebeuren. Bovendien haalt het verdenking van je af.
Een keer succesvol geweest als "stille" wolf, een keer hard gefaald als "aanvallende" wolf. In de one-night-versie die jij organiseerde was ik de looier, toen heb ik het inderdaad ingewikkeld gemaakt (zonder succes).

Offline Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Re: [D] Dag 6 - I don't know her
« Reactie #58 Gepost op: 7-12-2020, 16:19:25 »
We hebben nu al zovaak fout gestemd dat ik denk dat Frank het niet is  ::jaja::
Maar hij is wel verdacht ja.

Online monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [D] Dag 6 - I don't know her
« Reactie #59 Gepost op: 7-12-2020, 16:21:41 »
We hebben nu al zovaak fout gestemd dat ik denk dat Frank het niet is  ::jaja::
Maar hij is wel verdacht ja.

Ik hoop toch dat we het een keertje goed hebben  :-\\

De stoorwolf moet wel de meest irritante rol zijn waar ik ooit tegen heb gespeeld  ::niet-ok::
My fall will be for you