Auteur Topic: [TAB] Dag 5 - En dat is…  (gelezen 681 keer)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
[TAB] Dag 5 - En dat is…
« Gepost op: 30-08-2022, 22:37:29 »
Dag 5 - En dat is 

De zon kwam op en wederom voelde de bewoners dat er weer iemand minder was. Dat klopte ook want Mr.Chipie was dood. Hij was
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

De dag is wederom begonnen. Er kan tot woensdag 22.00 uur gestemd worden.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [TAB] Dag 5 - En dat is…
« Reactie #1 Gepost op: 30-08-2022, 22:40:03 »
Robbie is dus niet dood dus dat is raar als hij de genezer is en niet zichzelf kon beschermen?
Dus dan zit ie misschien in het koppel met een wolf?
I will follow my inner gold

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re: [TAB] Dag 5 - En dat is…
« Reactie #2 Gepost op: 30-08-2022, 23:10:58 »
Robbie is dus niet dood dus dat is raar als hij de genezer is en niet zichzelf kon beschermen?
Dus dan zit ie misschien in het koppel met een wolf?

Zou kunnen inderdaad. Iemand die meer weet?
Eindelijk...

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [TAB] Dag 5 - En dat is…
« Reactie #3 Gepost op: 30-08-2022, 23:12:10 »
Ik heb alles eindelijk eens grondig kunnen lezen en ook de zaken van de voorbije dagen kunnen herlezen.

1. MitchK
2. NielsE
3. Convans
6. Sanmol
7. Miek1999
11. Robbie
13. giorgio
14. BloodWolf14

Er zijn nog 8 deelnemers waarvan Robbie de genezer claimt.
Als dit klopt, dan is er nog maar 1 potentieel goede rol in het spel: Cupido.
Als Cupido niets van zich laat horen, ga ik er van uit dat we met een S/S koppel of en G/S koppel zitten OF dat Cupido zichzelf gekoppeld heeft in een G/G koppel. Dus ik vind het misschien wel logisch dat Cupido nog niets van zich liet horen, want als er 2 goedjes aan elkaar gekoppeld zijn, kan dit spel snel gedaan zijn vrees ik.

Ik geloof Robbie voor nu wel. Al begrijp ik ook niet waarom hij nog leeft?

Van de 7 andere potentiële wolven werd Niels door Sanmol vrijgesproken wegens een zienerhint van Kaaasje.
Hier geloof ik niet in. Niels is voor mij even verdacht/onverdacht als alle anderen.

Mitch lijkt vrijgesproken te zijn wegens zijn cruciale stem op D*N.
Hier ga ik ook niet in mee, want Mitch is ervaren genoeg om een wolfje onder de bus te gooien.
Maar dan vermoed ik dat er 4 wolven waren in het begin, want met 4 kan je makkelijk iemand onder de bus gooien.
Dan betekent dit ook dat het nu 3 / 8 is voor de wolven.. Laten we daar hopelijk niet vanuit gaan. Zou Mitch ook een medewolf onder de bus gooien als ze nu nog maar met 2 wolven over bleven?

Van Giorgio kan ik weinig hoogte krijgen, moeilijk oordelen.

Miek1999 geloofde ik meer dan PieterBasje, maar kijk.. mijn gevoel zat helemaal verkeerd. Mss heeft Miek me wel ingepakt met haar heldere uitleg waarom ze bepaalde acties doet.

Bloodwolf geeft heldere analyses en komt daardoor niet op de radar, maarja Bloodwolf is natuurlijk erg ervaren genoeg om als wolf ook goed mee te denken.

Sanmol wilde BM worden, maar is daarna mijn inziens wat minder met het zoeken naar wolven bezig.
Ging Niels vrijspreken (waar ik niet in geloof) en kweekte zo wel goodwill bij de anderen. Ik weet het zo niet.
Er viel mij nog iets grappigs op, de titel van vorige nacht sprak me aan: Salomonsoordeel.
Dat is een anagram voor: 'O lees: door Sanmol' en daaronder zien we ook meteen een foto van een wolf.
Ik denk niet dat het iets is, maar ik vond het wel grappig en het woord salomonsoordeel is toch ook niet zomaar gekozen of wel?

Voor nu heb ik dus Miek en Sanmol op mijn verdachtenlijstje  ::vergroot::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TAB] Dag 5 - En dat is…
« Reactie #4 Gepost op: 30-08-2022, 23:22:51 »
Ah yes ik leef nog!  ::rofl::

Ik ben al een paar keer deze rol gehad hier op RN en doe dan altijd een dubbele bluf over wie ik bescherm. Maar wetende dat een aantal van deze spelers ook in die potjes zaten, heb ik deze keer niet gebluft. Voordeel dus dat ik er nog minstens één nachtje bij kan blijven volgende ronde, want ik kan mezelf weer beschermen.


Maar degene die goed weer hoe ik als genezer speel, is Sanmol. Die heeft daar ooit iets over gezegd de tweede keer toen ik zo’n bluf stunt uitvoerde. Misschien is Sanmol sturende kracht geweest bij het wolven overleg wie ze gaan eten en leef ik daarom nog?

Voor de rest geen idee dus. Giorgio en ik zijn safe. Want de heks heeft nog gezegd dat ie geen drankje heeft gebruikt dus dan heb ik hem die nacht beschermd.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [TAB] Dag 5 - En dat is…
« Reactie #5 Gepost op: 30-08-2022, 23:35:09 »
Er viel mij nog iets grappigs op, de titel van vorige nacht sprak me aan: Salomonsoordeel.
Dat is een anagram voor: 'O lees: door Sanmol' en daaronder zien we ook meteen een foto van een wolf.
Ik denk niet dat het iets is, maar ik vond het wel grappig en het woord salomonsoordeel is toch ook niet zomaar gekozen of wel?

En jullie vonden mijn theorie bagger  ::rofl::. Als je serieus denkt dat ik een wolf op basis van zo'n hint ben je delusional. Ik had hem even gemist maar hier komt ie weer: de san-o-visie. Mijn stem gaat weer naar Miek1999, want ik blijf haar enorm verdacht vinden.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [TAB] Dag 5 - En dat is…
« Reactie #6 Gepost op: 30-08-2022, 23:48:13 »
@robbie PB heeft gezegd dat hij nog een drankje heeft niet drankjes. De heks heeft twee drankjes om te gebruiken. Dat zou betekenen dat PB nog het levenselixer of dodelijk gif had. Ik kan mij niet voorstellen dat PB het dodelijke gif heeft gebruikt zo vroeg in het spel tenzij hij echt aan zijn chakra's voelde dat iemand een wolf was. Dan heeft PB dus het levenselixer gebruikt, maar hij heeft ons niet verteld op wie. Ik vind het zo frustrerend dat we hierdoor info voorbij zijn gegaan. PB had ons zo iemand kunnen vrijstellen :/.

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [TAB] Dag 5 - En dat is…
« Reactie #7 Gepost op: 30-08-2022, 23:48:54 »
Ik reageer morgenochtend even uitgebreid, maar kun je je stem op mij ook even beter onderbouwen Sanmol?  ::)

En een observatie: iedereen die op D*N heeft gestemd is nu dood (chipie, PB, belg) of safe (giorgio), behalve MitchK en ik blijf erbij dat ik denk dat er een wolf tussen de D*N stemmers zat. Ik begin ook steeds minder te geloven in de zienerhint dus Sanmol en NielsE sluit ik ook niet uit.
I will follow my inner gold

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [TAB] Dag 5 - En dat is…
« Reactie #8 Gepost op: 30-08-2022, 23:57:58 »
Ik reageer morgenochtend even uitgebreid, maar kun je je stem op mij ook even beter onderbouwen Sanmol?  ::)

Omdat er mensen waren die opeens op PB vlogen de vorige ronde. PB was de heks en dus goed. Je geloofde hem ook niet echt. Als jij een wolf bent dan wouden ze dus last minute jou nog even saven. Je komt ook met veel theorieën en als je een wolf bent dan lijkt mij jouw tactiek dat je aan het misten bent. Heel veel roepen en dan kijken welke theorie aan plakt bij de anderen.

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [TAB] Dag 5 - En dat is…
« Reactie #9 Gepost op: 31-08-2022, 00:06:13 »
Omdat er mensen waren die opeens op PB vlogen de vorige ronde. PB was de heks en dus goed. Je geloofde hem ook niet echt. Als jij een wolf bent dan wouden ze dus last minute jou nog even saven. Je komt ook met veel theorieën en als je een wolf bent dan lijkt mij jouw tactiek dat je aan het misten bent. Heel veel roepen en dan kijken welke theorie aan plakt bij de anderen.

Ik was ook degene die probeerde om de vote van PB naar Mitch te switchen though, ik heb ook gezegd dat ik het verhaal van PB (voordat hij zei dat hij de heks was) best plausibel vond. Waarom zou ik dat doen aangezien PB toch al een van de hoofdverdachten was? Dan had ik beter nog meer argumenten richting PB kunnen geven zodat iemand zou switchen van mij naar PB.
Maar ik ga natuurlijk niet mezelf evicten als PB amper een kwartier voor de deadline met een heks-claim komt en dit niet heeft gezegd bij het gelijkspel met Dennis, want dat slaat nergens op.
I will follow my inner gold

Offline BloodWolf14

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "I can smell your fear from miles away..."
Re: [TAB] Dag 5 - En dat is…
« Reactie #10 Gepost op: 31-08-2022, 00:22:46 »
Goed, ik zet deze post vast even klaar voor morgen (op tijd van posten vandaag I guess).

Hieronder even een overzicht van alle eindstemmen inclusief BM:
Spoiler: tabel (klik om te tonen/verbergen)

Ik haal uit dit overzicht Mitch, Gio en Chipie als vrij zekere goedjes op dit punt. Mitch vanwege de keuze om DN te lynchen en Gio + Chipie vanwege hun stemmen op DN en Miek nu.

Gezien de lynches zou ik ook zeggen dat Miek en Niels nu twee slechtjes zijn. Reden hiervoor is dat beiden meegestemd hebben op Kaasje, niet hebben meegestemd op DN en nu beide op PB zijn gegaan. Letterlijk alle lynches zijn verkeerd bij hun.

Dit geldt ook voor Convans, alleen hij stemt nu twee lynches consistent op PB, wat in mijn ogen voor hem spreekt. Eventueel zou hij nog een 4e wolf kunnen zijn als die er is.

Als je er vanuit gaat dat Miek hier als wolf gered is van de lynch maakt dat Sanmol ook goedje in mijn ogen.

Dan heb je verder Robbie nog over met de claim die niet is tegengesproken. Dit wil ik voor nu dan ook voor waar aannemen.

Mijn lynchvolgorde nu zou Miek -> Niels -> Convans -> Mitch zijn.

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [TAB] Dag 5 - En dat is…
« Reactie #11 Gepost op: 31-08-2022, 00:29:51 »
Ik stem op MitchK.

Trust me. D*N stemt als wolf op Mitch als burgemeester, Mitch stemt D*N weg om zo goodwill te kweken waardoor de wolven de upper hand krijgen en D*N onbezorgd op vakantie kan. Dus straks zijn de wolven in het voordeel bij een gelijkspel. Ik weet het echt 99% zeker.

Bloodwolf: chipie is geluncht dus lijkt me obvious dat ie goed is he?  ::). En take note dat chipie ook nog last minute zei dat ie nog wel naar Mitch wilde switchen  ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 31-08-2022, 00:46:39 door Miek1999 »
I will follow my inner gold

Offline BloodWolf14

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "I can smell your fear from miles away..."
Re: [TAB] Dag 5 - En dat is…
« Reactie #12 Gepost op: 31-08-2022, 01:24:05 »
Ja ik typte die post tijdens de spelnacht, vandaar dat ik er zei dat ik de post had klaargezet voor vandaag.

Ik zat met Chipie in ieder geval goed dus ik verwacht dat met Gio ook te zitten.

Mocht er een g/s of s/s koppel in zitten is dat trouwens geen groot probleem. Zolang we alle wolfjes wegstemmen sterft dat koppel vanzelf. Alleen als er een g/g koppel hebben kunnen we nog weleens in de problemen komen.

De Dief zorgt er trouwens voor dat niet zeker elke rol in het spel zit.

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [TAB] Dag 5 - En dat is…
« Reactie #13 Gepost op: 31-08-2022, 01:31:59 »
Giorgio is vrijgepleit doordat hij is beschermd door Robbie, niet door zijn stemgedrag.
I will follow my inner gold

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TAB] Dag 5 - En dat is…
« Reactie #14 Gepost op: 31-08-2022, 06:48:35 »
Ik stem op MitchK.

Trust me. D*N stemt als wolf op Mitch als burgemeester, Mitch stemt D*N weg om zo goodwill te kweken waardoor de wolven de upper hand krijgen en D*N onbezorgd op vakantie kan. Dus straks zijn de wolven in het voordeel bij een gelijkspel. Ik weet het echt 99% zeker.
Ik vind dit eigenlijk vrij overtuigend klinken. Aaaargh, terwijl ik je al die tijd ook verdacht.


@sanmol: inderdaad postte PB dat ie zijn drankje nog heeft. Maar ik denk dat dat “drankjes” moest zijn. Anders post ie toch “mijn dodend drankje” of iets in die strekking?
En heb je de wolven op chipie geleid, wetende hoe ik speel als genezer?  ::vergroot::

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [TAB] Dag 5 - En dat is…
« Reactie #15 Gepost op: 31-08-2022, 07:44:50 »
@Robbie okee ik heb nog een argument. Jij kent mij het beste van de overgebleven kandidaten. Ik zeg altijd dat ik altijd een beetje in paniek ben als ik wolf ben en het veel leuker/makkelijker vind als ik burger ben. Het is online natuurlijk wel iets makkelijker om wolf te zijn, maar toch. Ik zou als wolf veel meer under the radar spelen (zie ook het la casa de papel potje) en al helemaal niet op de eerste dag iets doen waar mensen makkelijk op kunnen springen (de switch naar Kaaasje).

@Sanmol er zijn steeds meer mensen die posten dat ze twijfelen aan de zienerhint. Ik kan hier als ik wolf ben gebruik van maken door hierin mee te gaan en jou en NielsE onder de bus te gooien of te zeggen van wow Convans goeie hint gevonden (ik vind het complete onzin, for the record  :P) . Ja ik heb gezegd dat ik jullie niet meer uitsluit, maar ik zet nu veel harder in op Mitch en de kans is echt nihil dat ik daar vandaag nog van afwijk (hij moet natuurlijk nog wel reageren). Als je inderdaad goed bent moet dit toch ook logisch klinken voor jou?

@Bloodwolf, dat verhaal over chipie van jou is wel lekker makkelijk natuurlijk, je kunt dat net zo goed na de deadline hebben bedacht om mij verdachter te laten lijken  ::rofl::.. En
hoezo pleit het voor Convans dat hij twee keer op PB stemde?

Voor mij zijn Robbie, Giorgio en Convans onverdacht, Mitch hoofdverdachte en de rest voordeel van de twijfel.

Kleine praktische mededeling: ik heb een huwelijksjubileumsetentje met mijn opa en oma vandaag, dus na 16u/16:30 ongeveer ben ik niet meer online en zal ik dus ook sws niet meer mijn stem wijzigen. Maar de kans dat ik dat doe is dus al heel klein.
« Laatst bewerkt op: 31-08-2022, 07:49:57 door Miek1999 »
I will follow my inner gold

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [TAB] Dag 5 - En dat is…
« Reactie #16 Gepost op: 31-08-2022, 08:16:01 »
Ik stem op MitchK.

Trust me. D*N stemt als wolf op Mitch als burgemeester, Mitch stemt D*N weg om zo goodwill te kweken waardoor de wolven de upper hand krijgen en D*N onbezorgd op vakantie kan. Dus straks zijn de wolven in het voordeel bij een gelijkspel. Ik weet het echt 99% zeker.

Bloodwolf: chipie is geluncht dus lijkt me obvious dat ie goed is he?  ::). En take note dat chipie ook nog last minute zei dat ie nog wel naar Mitch wilde switchen  ::vergroot::

Miek, ik geloof dat Mitch D*N onder de bus gegooid heeft, maar ik vind het niet geloofwaardig dat dit Dennis zijn idee was. Dennis doet mee aan een spel en hij gaat zich er niet laten uitstemmen omdat hij dan onbezorgd op vakantie kan gaan. Anders ging Dennis gewoon niet meedoen.

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [TAB] Dag 5 - En dat is…
« Reactie #17 Gepost op: 31-08-2022, 08:21:14 »
Miek, ik geloof dat Mitch D*N onder de bus gegooid heeft, maar ik vind het niet geloofwaardig dat dit Dennis zijn idee was. Dennis doet mee aan een spel en hij gaat zich er niet laten uitstemmen omdat hij dan onbezorgd op vakantie kan gaan. Anders ging Dennis gewoon niet meedoen.

Ik zei ook niet dat het Dennis z'n eigen idee was, ik denk dat de wolven dit samen hebben besproken en het hebben omgezet naar een goede tactiek. Je kan inderdaad zeggen dat Dennis anders gewoon niet mee had gedaan, maar hij kan er ook op hebben gegokt dat hij burger zou worden en dan hoef je sowieso al minder actief te zijn (je bent dan om de dag sowieso vrij als het nacht is) en kun je dus nog best een beetje meedoen als je op vakantie bent (door een paar keer per dag iets te posten en wel te zeggen 'sorry ik ben niet zo actief als normaal ivm vakantie').
Het kan ook nog een wolventactiek zijn geweest zonder dat dat direct iets te maken heeft met het feit dat Dennis op vakantie is. Ik gooi het misschien iets teveel daarop nu maar Mitch staat gewoon echt by far bovenaan mijn lijstje nu.
« Laatst bewerkt op: 31-08-2022, 08:25:27 door Miek1999 »
I will follow my inner gold

Offline BloodWolf14

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "I can smell your fear from miles away..."
Re: [TAB] Dag 5 - En dat is…
« Reactie #18 Gepost op: 31-08-2022, 09:42:17 »
@Miek wie is wolf samen met Mitch dan?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TAB] Dag 5 - En dat is…
« Reactie #19 Gepost op: 31-08-2022, 10:27:43 »
@Robbie okee ik heb nog een argument. Jij kent mij het beste van de overgebleven kandidaten. Ik zeg altijd dat ik altijd een beetje in paniek ben als ik wolf ben en het veel leuker/makkelijker vind als ik burger ben.
True dat bedacht ik me sowieso al, maar inderdaad ook dat dit online makkelijker was. Ik dacht  ok in het echt zou ze panikeren want je moet on the spot kunnen antwoorden/liegen als wolf. Maar online kan je eerst goed nadenken over wat je gaat typen. En kan je overleggen in een pm, wat in het echt ook niet kan, dan moet je het enkel met wijzen en knikken stellen.

Voorlopig vind ik het wel ok om Mitch te doen. Als hij onschuldig is, gaan alle ogen op jou natuurlijk.

Als Mitch wolf is, durf ik ook naar Sanmol te kijken. Zij waren de enige twee die voor het burgemeesterschap gingen en erg hard heeft Sanmol daar niet voor gestreden. Misschien omdat beide wolven al iets hadden 'van ok niemand anders stelt zich kandidaat, sanmol hoeft niet veel moeite meer te doen, want een van ons (wolven) wordt sowieso burgemeester'.