Auteur Topic: [LEG-2] Proloog  (gelezen 1231 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[LEG-2] Proloog
« Gepost op: 14-11-2022, 19:01:20 »
Previously on...
Ultimate Werewolf: Legacy

Vijf families meren aan in Massachusetts en besluiten hun dorpje te stichten op de ruïnes van een ouder dorp. Ze vinden een boek met een mysterieuze spreuk en besluiten na een stemming deze spreuk hardop voor te lezen. Daarmee roepen ze de Cerberus op, die het dorp wil af maken en zelf zijn wolven kiest. Het gaat precies volgens plan en de Cerberus en wolven winnen!

De eerste geruchten over een geheimzinnige doos begonnen de kop op te steken. Veel boeken hebben over deze doos geschreven - de vermoedelijke afkomst, of de verhalen waar zijn of een mythe bestaande uit folklore uit die tijd. Wij denken dat de doos echt bestaan heeft en zullen de vermoedelijke inhoud ervan later bespreken.



Hoofdstuk 1 - 1690: Mysterie
Jullie zijn met 12 spelers, opgedeeld in families. De spelers van de vorige ronde hebben hun eigen familie en personage terug (maar dus niet hun rol van wolf/burger/etc...). De nieuwe spelers nemen personages over van vorige spelers. Dat werd random bepaald (behalve dan dat ik ervoor gezorgd heb dat er geen familie met slechts één lid bleef zitten):

De Eyzburg Familie
Patrick Eyzburg - hillo
Gunther Eyzburg - DRenziboy
Samantha Eyzburg - Deerbetah



De BeinrothFamilie
Alice Beinroth - Zitnie
Harold Beinroth - Kaaasje



De Poorman Familie
Robert Poorman - WhattheFrank
Fodius Poorman - Swifty



De Ulmer Familie
Elmer Ulmer - MitchK
Annie Ulmer - D*N
Moses Ulmer - GerritDeBloempot



De Heathrow Familie
Mary Heathrow - Giorgio
Aldus Heathrow - TimvDons


Bij de eerste lynch stemming zal er in familieverband moeten worden gestemd! Er zullen dus maar 5 stemmen in totaal zijn. De meerderheid van de stemmen binnen één familie zal tellen. Als er geen meerderheid is, zal het lot beslissen welke van de stemmen geldt.



Ik ga zo meteen de rollen verdelen. Jullie zijn met 12 spelers, maar er zijn 13 kaartjes. Eén van deze rollen zal dus niet mee doen. Is het een zoveelste burger? Of hebben de burgers geluk en is het een wolf die niet mee doet? Of zit een van de unieke rollen er niet bij?

In dit potje zitten de volgende rollen:
Burger (goed)
De standaard burger rol. Je hebt geen speciale krachten, je wint als alle Weerwolven dood zijn.

Ziener (goed)
De Ziener krijgt in dit spel enkel te zien of iemand goed of slecht is. Je komt niet de exacte rol van iemand te weten.

Schildwacht (goed)
Deze Schildwacht beschermt niet! Maar hij komt wel te weten wie de Ziener is en kan zo mogelijk de Ziener beschermen als er gestemd wordt wie er gelyncht moet worden.

Wolven (SLECHT!)
Wolven winnen als het aantal nog in het spel zittende weerwolven gelijk is aan of meer is dan de andere rollen die nog in het spel zitten.

Cerberus (SLECHT!)
De Cerberus is gaat actief op zoek naar de Ziener om de Wolven te helpen. Elke nacht mag de Cerberus een speler doorgeven via pm. Ik stuur dan of die speler de Ziener is of niet. De Cerberus kan niet samen met de Wolven overleggen 's nachts, dus zal zijn info openlijk moeten vertellen. Voor de goeden hoeft de Cerberus niet dood om te winnen.

De Cerberus zal dit potje dus niet de wolven kiezen.



De zaken verliepen niet zoals gepland in het zopas gestichte dorpje. De bevolking besluit om een burgemeester te verkiezen om orde op zaken te brengen en jullie te leiden in de donkere krochten van deze nieuwe wereld.

Jullie gaan een burgemeester nomineren. Daarvoor hebben jullie tot dinsdag 19u. Het nomineren verloopt als volgt:
- Je kan iemand (mag ook jezelf) nomineren door in vet te posten Ik nomineer X (waarbij X uiteraard de naam is van degene die je nomineert)
- Deze persoon is pas genomineerd als iemand dat bericht quote en antwoordt Ik ook! Je mag ook jezelf zo bevestigen.
- Je mag maar één keer nomineren en/of bevestigen (dus als je genomineerd hebt, mag je niet meer bevestigen en andersom)
- Er mogen maximum 3 kandidaten genomineerd worden.
- Als niemand genomineerd wordt (bvb als iedereen zichzelf nomineert) bepaalt het lot wie burgemeester wordt!
- Als er dinsdag om 19u géén drie kandidaten genomineerd zijn, krijgen degene die niet genomineerd of bevestigd hebben een streepje achter hun naam. Telkens als je niet stemt, krijg je ook een streepje. Bij drie streepjes lig je uit het spel. (Als er na 7 stemmen ofzo al drie kandidaten genomineerd zijn, dan is het maximum nominaties bereikt en is het niet meer erg als je niet nomineert of bevestigd, want dan gaat het gewoonweg niet meer ;) )

Vanaf dinsdag 19 uur (of eerder als de 3 kandidaten al vrij snel genomineerd worden) mogen die 3 kandidaten een speech geven waarom zij de perfecte burgemeester zouden zijn. Daarvoor hebben ze tot woensdag 19u. Daarna volgt een stemming waarbij iedereen openbaar op één kandidaat moet stemmen. Degene met de meerderheid wordt burgemeester. Een burgemeester beslist bij gelijkspel wie er opgeknoopt moet worden. Iets wat na het vorig potje misschien wel handig blijkt te zijn.

LET OP! De titel van burgemeester is permanent en wordt aan de familierol van de speler geplakt. Bij volgende potjes is die speler dus óók burgemeester! Tenzij die speler dat potje niet mee doet, dan zal het iemand anders zijn die dan mee doet en nog geen familierol heeft (of als er twee spelers mee doen die beiden dezelfde familierol gehad hebben).

Bezin dus goed voordat je op je burgemeester stemt. *mysterieuze lach*

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [LEG-2] Proloog
« Reactie #1 Gepost op: 14-11-2022, 19:06:33 »
De rollen zijn nu verdeeld. Als je niets hebt ontvangen, laat het me weten!

Overigens: pas in de eerste nacht leren de wolven elkaar kennen. Zij weten dus nog niet wie hun medewolven zijn!

Er kan vanaf nu genomineerd en bevestigd worden.

Voor de zekerheid nog even melden: er mag op geen andere kanalen info uitgewisseld worden over dit spel. Alles moet hier openbaar besproken worden. Enkel de wolven krijgen ter zijner tijd een kanaal om dingen met elkaar te bespreken.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [LEG-2] Proloog
« Reactie #2 Gepost op: 14-11-2022, 20:34:40 »
Hallo allen, Annie hier en ik kan jullie mededelen dat ik vandaag "okay" ben voor wie het zich afvraagt...

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [LEG-2] Proloog
« Reactie #3 Gepost op: 14-11-2022, 21:34:33 »
We zijn weer begonnen!

Iemand die mij nomineert? ::rofl::

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG-2] Proloog
« Reactie #4 Gepost op: 14-11-2022, 21:46:54 »
::zwaai::

Ik ben er weer bij.

Ik ben nog nooit burgemeester geweest, en ben ook niet zo goed in het maken van keuzes. Dus of ik nou permanent burgemeester moet zijn weet ik niet ::hypocriet::

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [LEG-2] Proloog
« Reactie #5 Gepost op: 14-11-2022, 22:31:35 »
Jeej, We mogen weer!

De discussie over de burgemeester is nu redelijk interessant geworden. In plaats van een tie-breaker is het nu dus een echte taak geworden. Daarnaast weet ik trouwens ook niet hoeveel toegevoegde waarde de burgemeester nu na zoveel potjes echt gehad heeft.

Persoonlijke mening op dit moment:
Voor een potje? Ja leuk graag zelfs.
Voor een long term comitment... Uugh...

met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [LEG-2] Proloog
« Reactie #6 Gepost op: 14-11-2022, 22:44:27 »
Het maakt dan eigenlijk niet zoveel uit wie we kiezen: die persoon wordt vanzelf een keer wolf. Als het niet dit potje is dan wel de volgende keer of de keer daarna. Dus wat mij betreft gaan we voor een actieve speler die het zelf ook echt leuk vindt. ::jaja:: Als iemand wil, roep maar, dan nomineer ik je ;D
Nieky grab a life vest!

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [LEG-2] Proloog
« Reactie #7 Gepost op: 14-11-2022, 23:52:34 »
Ik ga telkens moeten haasten met stemmen realiseer ik me nu aangezien ik tot 6 uur werk, dacht dat de dealines nog steeds op 8 uur zouden zitten...  :-X
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG-2] Proloog
« Reactie #8 Gepost op: 15-11-2022, 00:03:40 »
Eindelijk weer rens een potje weerwolven meespelen :D

Wie wil er wel genomineerd worden voor de burgemeestersrol?
Keep calm and eat chocolates!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [LEG-2] Proloog
« Reactie #9 Gepost op: 15-11-2022, 07:03:28 »
 ::zwaai:: Goedemorgen allemaal!

Als niemand wil, wil ik wel burgemeester worden. Als er andere liefhebbers zijn, mogen die gerust burgemeester van worden ::jaja::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [LEG-2] Proloog
« Reactie #10 Gepost op: 15-11-2022, 07:50:53 »
Ik ga telkens moeten haasten met stemmen realiseer ik me nu aangezien ik tot 6 uur werk, dacht dat de dealines nog steeds op 8 uur zouden zitten...  :-X
Ik wil de toekomstige deadlines ook wel op 20u zetten.  :)

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [LEG-2] Proloog
« Reactie #11 Gepost op: 15-11-2022, 07:57:23 »
Ik wil de toekomstige deadlines ook wel op 20u zetten.  :)

Oh dat vind ik ook wel fijn!

Ik nomineer Tim
Nieky grab a life vest!

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [LEG-2] Proloog
« Reactie #12 Gepost op: 15-11-2022, 09:36:54 »
::zwaai:: Goedemorgen allemaal!

Als niemand wil, wil ik wel burgemeester worden. Als er andere liefhebbers zijn, mogen die gerust burgemeester van worden ::jaja::

Ik wil het ook wel zijn hoor! ::jaja::

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [LEG-2] Proloog
« Reactie #13 Gepost op: 15-11-2022, 10:00:16 »
Ik wil het ook wel zijn hoor! ::jaja::

Ik nomineer MitchK
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [LEG-2] Proloog
« Reactie #14 Gepost op: 15-11-2022, 10:26:18 »

Offline Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: [LEG-2] Proloog
« Reactie #15 Gepost op: 15-11-2022, 10:58:35 »
Ik wil het ook wel zijn!  ::jaja::
Er is geen Mol meer...

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [LEG-2] Proloog
« Reactie #16 Gepost op: 15-11-2022, 12:17:59 »
Eerste genomineerde kandidaat: MitchK

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [LEG-2] Proloog
« Reactie #17 Gepost op: 15-11-2022, 13:40:43 »
Lijkt me trouwens wel goed om drie nominaties te hebben. Uiteraard hoop ik te winnen, maar het kan volgens mij vooral in het voordeel van de wolven werken als er mensen zijn met extra stemmen!

Offline Deerbetah

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [LEG-2] Proloog
« Reactie #18 Gepost op: 15-11-2022, 13:50:26 »
Oh dat vind ik ook wel fijn!

Ik nomineer Tim

Ik ook

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG-2] Proloog
« Reactie #19 Gepost op: 15-11-2022, 14:07:32 »
Ik vind Swifty denk ik wel een goede burgemeester. Ik heb eigenlijk geen idee of ze het wel wil zijn...

Ik nomineer Swifty

Dan moet ze zelf maar bedenken of ze ik ook zegt. :P