Auteur Topic: Biechten  (gelezen 522 keer)

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Biechten
« Reactie #20 Gepost op: 2-04-2022, 22:11:47 »
Frank doet wat voorspellingen

Als je vooraf had gewed dat ik aflevering 5 zou halen, dan had je best rijk kunnen worden denk ik. Een nieuwe aflevering, dus een nieuwe kans om me te bewijzen!

Ik moet in alle eerlijkheid wel bekennen dat ik nog niet alle spellen heb gelezen, ofja, alleen BAZINGA! nog niet. Ik heb namelijk wel tussen neus en lippen door even snel gekeken naar het topic en ik zag vooral veel tekst en plaatjes dus toen ben ik snel afgehaakt voor een later moment. Misschien kijk ik er vanavond nog wel even naar. Cijfers en letters? Nou breaking news dames en heren, daar ben ik al mee klaar  ::) Ik las die opdracht en ik dacht, JA! Dit is mijn ding! Iets met lettertjes, iets met cijfertjes, iets met puzzelen, dat kan ik! Dat vind ik leuk! Sowieso is rekenen / wiskunde altijd mijn beste vak op school geweest dus ik vind het heel leuk dat ik dat nu in een spel kan toepassen. Ook hoop ik dat ik redelijk taalvaardig ben. Ik moet haast wel als ik voor de klas sta. Nu ben ik geen grammar nazi of wat dan ook maar ik denk / hoop dat mijn basiskennis redelijk goed is. Ik zit mezelf nu wel te complimenteren maar hoe genant zou het zijn dat ik, ondanks dat ik dezelfde avond het spel al heb gespeeld, echt volledig de plank heb misgeslagen en gewoon laatste eindig?  ;D Ik denk het niet, bij de rekensommen kwam ik bij 1 perfect uit. De andere 2 waren wel in de buurt. Het puzzelen met de letters vond ik moeilijker. Het was alsof ik even scrabble ging spelen maar dat de hosts even een vloek uitspreken over de letters die je op je plankje krijgt want jeetje, soms waren combinaties wel moeilijk te maken hoor. Stel dat je een C krijgt, dan vallen er sowieso al wel veel woorden af. Ik ken wel woorden met de C maar je kan er veel minder mee maken dan wanneer je bijvoorbeeld een N hebt. Hopelijk is dat dus goed gegaan! Het is een ideaal spel om te spelen als je eventjes op de bus aan het wachten bent of in de bus zit, dat heb ik dan dus ook maar gedaan. Heerlijk om de puzzelaar in mij even los te laten  ::jaja::

Het Rock Paper blablabla spel, jaaaaa wat moeten we hier nou van maken, dit is toch gewoon een kansspel? Ik weet niet of me dit gaat lukken hoor. Ik zit aan tafel tussen de 2 vrouwen in, die zie ik er allebei wel voor aan om me gewoon te slim af te zijn want ik ga hier denk ik geen tactiek hebben, alhoewel, laat ik even hardop gaan denken en letterlijk de kans erop loslaten
Rock: 50% winkans, 50% verlieskans
Paper: 50% winkans, 50% verlieskans
Scissors: 50% winkans, 50% verlieskans
Spock: 50% winkans, 50% verlieskans
Lizard: 50% winkans, 50% verlieskans
Ah ja nee weet je, laat maar, ik dacht iets leuks gevonden te hebben maar hier schiet ik dus helemaal niks mee op  ::rofl:: Ik denk dat ik dit spel dan maar helemaal op gevoel ga spelen. Ik ga niemand benaderen om samen te werken deze opdracht. Als ik hem verlies, het zijt zo. Als Lucy of Swifty naar me toe komt om dit wel aan te gaan, sta ik er eventueel wel voor open. De vraag is dan natuurlijk wel of ik ze kan vertrouwen of dat ze mijn vertrouwen zouden bespelen. In deze fase van het spel is elke vorm van vertrouwen gevaarlijk

Dan is er nog mijn tactische meesterbondje met Brent waar volgens mij niemand enig weet van heeft. Nou hij heeft even de roddelkraan opengedraaid hoor! Hij heeft me verteld dat hij samen met Swifty, Lucy en Bjorn eigenlijk al een sterk pact had vanaf het begin. Zijn contacten met Swifty zijn nog steeds sterk en hij denkt niet dat zij van hem en mij af weet. Dat houden we zo. Dat bondje van 4 is nu dus uit elkaar gevallen en het is daar ook de vraag wie elkaar kan vertrouwen. Ik heb ook gehoord dat door een samenloop van omstandigheden dat bij Bjorn en Lucy al helemaal de vraag is. Ik weet dit nu, de vraag is, wat kan ik hiermee? Ik denk nog steeds dat Bjorn denkt dat ik hem vertrouw. Nou zit ik in de spellen deze aflevering niet met hem, dus ik weet niet of ik daar al te veel mee kan doen. Wel zit ik met steen papier schaar naast Lucy. Misschien benadert ze me wel om samen te werken, misschien niet. Als ze dit doet, probeer ik misschien even een gesprek aan te knopen over hoe zij in het spel staat. Misschien kan ik daar wat los peuteren. Ik ga er niet vanuit, maar hou het wel achter de hand. Ik weet niet of zij een nieuw persoon zoekt om te vertrouwen. Dan komt ze denk ik sowieso niet bij mij uit want ik denk dat ze mij het minst goed kent van iedereen die er nog is, maarja, we zien het wel!  :)

Dan is er nog het plan wat ik eigenlijk met Mitch wil uitvoeren. Brent en Swifty dachten dus allebei dat ik een bondje met Mitch had, en dat heb ik ontkend want dat is er nou eenmaal niet. Van Brent weet ik dat hij me vertrouwt dus hij gaat daar ook niet meer op terugkomen. Zou het dan een masterzet zijn om nu alsnog mijn Treasure Hunt-bondje met Mitch nieuw leven in te blazen? Ik kan het best helder onderbouwen, Bjorn en Lucy zijn immers een bondje en Swifty en Brent ook. Ik weet niet of Mitch ervoor openstaat of dat hij liever op solo tour gaat, maar hij kan zeker binnenkort even een DM van mij verwachten.

Voorspelling voor komende aflevering:
- +++ winnen we met ons team, dat zou 4 ZP zijn
- Bij ++ behaal ik minstens 2 ZP
- + verpruts ik dusdanig dat ik 0 ZP behaal

Dat zou genoeg moeten zijn, maarja ik ben geen helderziende, misschien klopt er hier achteraf gezien wel helemaal niks van. Ik dacht leuk te doen, even een nieuw rubriekje in mijn biechten. Dat houdt het spannend en lekker scherp. Mijn biechten worden ongetwijfeld in de loop van deze week vervolgd als ik wat meer bezig ben met de spellen. Voor nu ben ik wel weer eventjes klaar, toedeloe  ::zwaai::
My fall will be for you

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Biechten
« Reactie #21 Gepost op: 2-04-2022, 22:12:22 »
Brent heeft wat stroomdiagrammetjes gemaakt

Dag m'n schatjes! Ik laat vandaag, zondag 20 februari, mijn vingertoppen weer over mijn toetsenbord dansen. Dat wil zeggen dat ik gewoon nog in het spel zit en aflevering 5 heb gehaald. Wat een feest! Sterker nog, aflevering 4 was een compleet succes. Squid Game is tot nu toe de enige serie of show die ik kende en het was vooraf al gekend dat deze serie zou langskomen. Ik ben apetrots dat ik deze aflevering mocht winnen en dus de top 6 van Z4P heb weten te halen. Eerlijk gezegd ben ik een beetje laat met het typen van deze Brentbiecht, dus mogelijk zitten er hier en daar wat hiaten in. Nuja, aflevering 4 was toch voor mij de meest wervelende aflevering tot nu toe. Er werd in mijn ogen vaker achter de schermen gesproken dan de eerste drie afleveringen, het Dancing Queens kwartet is zowat ontbonden (al weet niet iedereen dat) en ik heb er een nieuwe, sterke én lieve bondgenoot bij. Echter heb ik ook voor mezelf besloten dat ik, zeker na deze aflevering, weer even bij mezelf wil zijn en zoveel mogelijk op eigen houtje ga proberen te klaren. Bondgenootschappen en afspraakjes zijn wel leuk, maar ook zo onderhoudsintensief. Ik ben in het spel gestapt met een nuchtere blik en die ga ik proberen aan te houden. Dus, focus on the game!

Aflevering 4 begon vrij sterk met de verdeling in de drie opdrachten. De opdrachten waren uiteraard gebaseerd op Squid Game (Knikkerspel, touwtrekken en één, twee, drie piano!). Afleveringwinnaar Niels zette Frank en mij bij elkaar voor het knikkerspel. Dat betekende automatisch dat één van ons twee geen ZP zou verdienen. Shit, ik had net goed contact met die lieve Frank en dan worden we tegen elkaar gezet. Ik kreeg van hem meteen een privéberichtje en dat zorgde voor iets moois waaruit ons nieuwe bondgenootschap ontstond. We hadden voor het knikkerspel de afspraak gemaakt om de andere persoon, indien die in gevaar was om af te vallen, te redden op voorwaarde dat je jezelf niet in gevaar zou brengen. Dat was achteraf niet nodig, maar het zorgde er wel voor dat we dat 'saaie' knikkerspel hadden verzonnen waar we nog zelf inspraak hadden in wat er zou gebeuren. In Tug of War hield Niels bewust het dreamteam van Drug War (Niels, Lucy, Bjorn en ik) aan. Echter was Tug of War niet helemaal een opdracht waar je actief moest samenwerken en dat was ik ook niet van plan. Ik had het geluk dat ik als enige van mijn team twee keer kon spelen, wat me toch meer kans op ZP zou geven. Toen de volgorde bepaald moest worden ging in eerst aankloppen bij Frank. Ik had immers al gehoord dat Swifty en Mitch twee rondes zouden spelen en hij maar één (wat oneerlijk!) waardoor ik dus absoluut niet tegen hem wou. Hij vertelde me snel op welke plaatsen Mitch en Swifty stonden. Ik wilde uiteraard niet tegen mijn topbondgenote Swifty, dus ik heb zeer "random" bepaald wat de volgorde van ons team zou worden. Amai, wat een toeval dat ik twee keer tegen Mitch moest, zeg! En daarna ging ik dus nóg een stapje verder. Die arme Niels ging zijn deck delen in Squid Squad (chat van Drug War) en wie ben ik om dat niet te delen met Swifty die héél toevallig tegen hem moest. Volgens mij deelde ik ook het deck van Bjorn met haar, maar dat weet ik niet meer zeker en ik vind er op dit moment ook geen screenshots van.


Green Light, Red Light was een opdracht waar ik echt op zat te wachten, wat een geweldig spel lijkt me dat om in het echt te spelen! Eigenlijk heb ik er in de biecht niet veel over te zeggen omdat ik niet meteen afspraakjes had gemaakt met iemand. Uiteraard heb ik links en rechts wel over de opdracht gebabbeld, maar in principe heb ik vooral voor mezelf gespeeld. Ik moet echt hier de hosts en vooral mijn geluk en uiteraard de befaamde random.org op mijn knieën bedanken. Die eerste twee omdat ik iets foutief had gecalculeerd en ze me daar van op de hoogte brachten (zo lief) en de andere twee voor de geweldige speelkaarten die ik keer op keer kreeg. Ik ging echt als een speer en grabbelde na de derde dag reeds de winst toen ik over de finishlijn liep. Vijf ZP in de pocket, wat een geweldig gevoel was dat! In dit spel heb ik louter mijn intuïtie gevolgd, maar ik heb hier en daar wel nog tips aan Frank en Swifty gegeven. Ik ben gewoon gegaan terwijl er nog een paar losers onderaan het bord stonden te treuzelen. Die eerste heb ik nog gered omdat hij op een rode draaicirkel stond en dat niet had meegecalculeerd, maar dat deed ik met veel plezier. Ik was dan ook zo trots dat Frank als tweede over de streep kwam, het kon eigenlijk niet beter gaan. Met het knikkerspel hadden we besloten om gewoon te spelen, maar eigenlijk merkten we volgens mij alletwee wel dat het best saai was. Frank heeft me laten winnen omdat ik onder andere voor stond en dat maakte me afleveringwinnaar. Hij is echt een schat, ik sta bij hem in het krijt in ieder geval!

Toen Green Light, Red Light en Tug of War klaar waren bleek het duidelijk dat Lucy en Niels onderaan het klassement stonden. Ik had vertrouwen in Swifty, dus voor mij had één van die twee het spel moeten verlaten. Zoals ik in een vorige biecht al had gezegd was het voor Swifty en mij duidelijk dat we aan het Dancing Queens kwartet minder waarde gingen hechten. Eigenlijk was het mijn bedoeling om Lucy uit het spel te kegelen omdat ik haar een verdomd sterke speler vind. Ze moest enkel nog haar knikkerduel tegen Mitch spelen, maar daar wist ik dus van dat Mitch er minder moeite in zou steken als hij geen weekwinnaar kon worden. Wie ben ik om dan niet even te stoken en wat strijdlust bij hem aan te wakkeren? Even bij Mitch verhaal halen, maar die knul ging natuurlijk meteen lullen bij Lucy. Zo typisch, niet te vertrouwen! Van het één kwam het ander en natuurlijk was Lucy daar niet blij mee. Swifty en ik hadden het al niet met Bjorn, dus we hebben hem voor de bus gegooid en wantrouwen tussen hem en Lucy laten ontstaan. Dat heb ik gedaan door te zeggen dat Niels al bij Tug of War het gevoel had dat ons team expres verloor en dat heb ik versterkt door aan te geven dat Bjorn expliciet naar mijn deck vroeg (wat hij ook echt deed, maar dat gaf ik niet). Dat hij afspraakjes had gemaakt met Frank en Mitch in Green Light, Red Light zorgde er voor dat Lucy concludeerde dat een nieuwe groepje met ons drie (Swifty, Lucy en ik) wel nodig was. We houden echter voorlopig de schijn voor dat we nog een bondje zijn met Bjorn. Misschien is hij al ingelicht, maar ik vind het wel fijn om het zo te stellen in deze biecht!


En dat was het ongeveer voor de roddels in deze biecht! Voor mij zijn Frank en Swifty echt mijn enige bondgenoten en die wil ik dolgraag meenemen naar de finale. Echter is Lucy ook steeds trouw gebleven, dus haar neem ik graag mee om een Final Four te vervolledigen. De opdrachten deze afleveringen waren voor mij een beetje afwisselend. Ik vond het Knikkerspel een klein beetje saai, maar dat was vooral onze eigen schuld. Ik ben in ieder geval blij dat iedereen volwassen genoeg is om geen -5 ZP te forceren op de anderen tijdens deze opdracht, dat maakt het wel fijn voor de groepssfeer. Wel fijn dat er eens zo'n opdracht bij zat, maar ik heb meestal weinig inspiratie als het geforceerd. Het was wel erg fijn om deze opdracht met Frank te spelen en wéér een opdracht van hem te winnen. Het was ook het begin van een mooi bondgenootschap en misschien een nieuwe vriendschap, dus dat koester ik! Tug of War was een spel dat me eigenlijk niet zo lag. Ik had geen flauw idee waarop ik mijn focus moest leggen en dat zorgde ervoor dat ik geen overzicht kreeg over dit spel. Naast het feit dat ik een regel totaal verkeerd geïnterpreteerd had zat ik gewoon niet in de juiste vibe met deze opdracht. Ik vond dat er relatief weinig tactiek achter zat en dat je toch een flinke portie geluk moest hebben. Green Light, Red Light was écht fantastisch. Ik vond het geweldig om te zien hoe mensen elkaar gingen duwen en in putten vielen terwijl ik zomaar kon wandelen naar de finish. In dit spel was het de kunst om dingen te kunnen voorspellen en dat vond ik zo leuk om te doen. Een heerlijke spannende opdracht waar ik de hosts alleen maar complimenten voor wil geven. Top gedaan!

My fall will be for you

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Biechten
« Reactie #22 Gepost op: 2-04-2022, 22:13:08 »
Veelbiechter Frank heeft weer halverwege de aflevering tijd om te schrijven

Voorspelling voor 1/3 done  ;D

WOOOOOOW, dat was echt wel heel erg spannend bij B4ZINGA! Op papier staat dan wel 4 ZP voor mij, Swifty en Brent en 2 voor Lucy, Mitch en Bjorn, in de praktijk had dat echt heeeel anders kunnen zijn. Het verschil is namelijk maar 1 kaart gebleken.. Naarmate het einde vorderde kwamen Swifty, Brent en ik wel tot de conclusie dat het echt heel spannend ging worden. Brent heeft een geniale spreadsheet bijgehouden waarin we alles hadden staan, van onze kaarten tot die van het andere team. Wij wisten dus precies hoever wij waren en hoe dat in verhouding stond met het andere team. Het leek er eigenlijk op dat het gelijk zou gaan eindigen en iedereen 3 ZP zou verdienen. Hoewel ik normaal gezien blij zou zijn met 3 ZP, is dat nu met 2 onvoorspelbare spellen nog in het verschiet niet ideaal als iedereen ze heeft. HOE LEKKER IS HET DAN! Als je net aan met je team weet te winnen. Brent en Swifty, chapeau. We hebben dit als team echt heel goed gespeeld en ik vond het leuk en fijn om met jullie samen te werken!  ::love::

Met rock, paper, blablabla, weet ik niet zo goed hoe het gaat. Inmiddels hebben we 5 rondes gespeeld en ik bungel een beetje in de middenmoot. Ik denk opzich dat dat niet erg is, nu wetende dat er al 4 ZP binnen zijn. Ik moet er wel bij vermelden, mocht ik hier toch nog laatste eindigen, dan kan het alsnog spannend worden hoor! Dit wil ik natuurlijk niet, maar ligt wel in lijn met de voorspelling in mijn vorige biecht  ;D Na heel kort gedeeld bovenaan te hebben gestaan, staat Bjorn momenteel op de laatste plek ineens maar 4 puntjes achter. Het gevaar met dit spel is dat het zowel voorspelbaar als onvoorspelbaar kan zijn maar vooral dat het ineens heel hard kan gaan met de punten. Brent en Mitch hebben momenteel wel een gaatje naar de rest, maar het is maar de vraag hoelang dat er nog blijft. Ik heb nog altijd niemand benaderd om samen te werken met dit spel en dat ga ik denk ik ook niet doen. Ik wil dit spel op ''eigen kracht'' spelen (voor zover dat kan met een geluksspel als dit  ::)). Voor de spanning is het echt wel snijdend dat de laatste paar rondes niet openbaar gepost worden. Zo weet ik dus niet voor het einde of ik al zeker ben of niet. Ach, ik heb al vaker spannende momenten meegemaakt deze editie. Deze voelt als peanuts eerlijk gezegd vergeleken met de teken-opdracht in aflevering 2 of de face-off met Arno in aflevering 3  ::tandpastasmiley::

Voor spel 2, cijfers en letters, heb ik inmiddels meerdere plannetjes uitgezet. Ik heb een bondje met Brent maar hij heeft ook door laten schemeren dat hij in heel veel gesprekken zit. Brent, je bent populair, maar daardoor ook gevaarlijk. Ik ga jou eens even op de proef stellen! Ik ga eens even doen alsof wij samen dit spel kunnen gaan spelen. Brent, je maakt je zorgen of dit wel mag, wat ben je toch eerlijk. Wat je nog niet weet is dat ik dit spel allang heb gespeeld en dat je zorgen dus voor niks zijn  ::) Zoals je zelf zegt, we moeten inderdaad even goed overleggen met de hosts of dit wel mag want hallo, straks spelen we vals! Dat moeten we niet hebben he! Brent, ga jij eens even navraag doen of we samen dit spel mogen spelen ja?  ;D

Ditzelfde voorstel heb ik bij Mitch neergelegd. Swifty en Brent denken dat ik een bondje met hem heb en ik heb heilig gezegd dat dit niet zo is. Een ideaal moment dus om Mitch te benaderen om te bonden. Mitch, laten we elkaar helpen bij dit spel. Wij hebben er allebei baat bij. De rest van de groep is veel te slim, samen kunnen we dit overwinnen! Mitch wil niet zoveel overleggen, vooral gewoon denken en doen. Ik krijg nog niet zoveel uit hem qua bondje-technisch. Ik weet ook niet of dat deze aflevering gaat lukken nu ik een voorsprong op hem heb gebouwd met B4ZINGA. Mitch verwacht hier supergoed op te scoren en wil mij helpen, zolang hij er zelf niet de dupe van wordt. Tuurlijk Mitch, help me alsjeblieft, ik vind dit spel zo moeilijk. Ik heb het echt niet allang gespeeld  ;D Ik hoop dat dit nog een vervolg krijgt. Ik wil testen of Mitch en ik elkaar kunnen vertrouwen namelijk.

Bjorn vind ik nog steeds lastig in te schatten. Ik heb hem eerder deze week een bericht gestuurd met de vraag hoe B4ZINGA gaat / ging in hun team, want ik was oprecht benieuwd. Toen kreeg ik door dat vooral Lucy het snapt en goed bezig is daar, maar dat Bjorn het een lastig spel vindt. Ik denk dat Bjorn zich enigszins zorgen maakt om zijn positie, omdat hij ook aangeeft dat hij met rock, paper, blablabla nog niet zo goed gaat en cijfers en letters nog moet spelen. Het kan natuurlijk met allebei die spellen snel gaan, maar hij zit wel in de dangerzone en dat beseft hij zich denk ik. Ik vind het gevaarlijk om dingen te bespreken met Bjorn. Ik weet niet of we elkaar kunnen vertrouwen.

Op het moment dat ik dit typ is de deadline pas over 6 dagen, en dat terwijl ik toch al bijna klaar ben voor deze aflevering. Tijd om er even een cocktailtje bij te pakken en alleen het eerste spel nog rustig af te maken. Ik denk dat ik wel goed zit voor deze aflevering, maar zeker weten doe je het natuurlijk nooit tot het definitief zwart op wit staat. Ik vind het spel nog altijd even leuk en ik bevind me echt tussen gewaagde tegenstanders waar ik de strijd echt wel voel. Wat een debuut op RN zo he, er zijn toch slechtere manieren om binnen te komen. Nouja goed, c'est la vie!  ::bravo::
My fall will be for you

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Biechten
« Reactie #23 Gepost op: 2-04-2022, 22:13:31 »
Een paar dagen later raakt Frank al helemaal verstrikt in zijn bondjes

Hallo daar ben ik maar weer eens!  ;D

Ik heb wat tijd op te vullen en ik ben net thuis van een gezellig avondje Eindhoven dus laat ik maar weer eens mijn gedachtes in tekst gaan uitdrukken  ::)

Oh oh oh, waarom ben ik zo'n impulsieve flapuit? Ik ben sinds mijn vorige biecht lekker veel gaan kletsen met mensen. Bij de ene persoon heb ik hier wellicht beter over nagedacht dan bij de andere. Ik besef me eventjes niet dat, hoe minder personen in het spel zijn, hoe sneller informatie in omloop kan raken  ::)

Ik begin even met Mitch. In mijn vorige biecht had ik gezegd dat ik een aanbod bij Mitch heb gelegd om samen te werken bij Cijfers en Letters, dit terwijl ik er allang klaar mee ben. Ik heb er nog een keertje navraag naar gedaan bij hem. Voor de woorden heeft hij me als tip meegegeven om niet te lange woorden te willen maken. Hij zegt dat de woorden die hij gemaakt heeft allemaal 4-5 letters zijn. Mijn woorden zijn opstel, sardine en gelei, die zijn allemaal 5 of langer. Dat zou betekenen dat ik het al van Mitch gewonnen heb, maar misschien heeft hij het ook wel beter gedaan dan wat hij zelf zegt. Voor de cijfers heeft Mitch ook een goede tip, namelijk eerst rekenen met het grote getal. Nu ben ik met de getallen 1x perfect uitgekomen op 506, 1x heb ik er slechts 1 nummer naast gezeten (852 i.p.v 851) en 1x zat ik er iets verder naast (501 i.p.v 515). De tips die Mitch geven ogen goed en ik neig hem meer te vertrouwen mochten we allebei doorgaan. Ik ben heel benieuwd hoe hij met deze opdracht gescoord heeft en of het klopt wat hij gezegd heeft!

Dan rock paper blablabla.... wat maak ik het mezelf hier onnodig ingewikkeld zeg  ::)
In mijn vorige biecht heb ik gezegd dat ik nog niet benaderd was bij dit spel en dat ik dat ook niet van plan was om zelf te doen. Ineens had ik de geest gevonden ofzo want ik heb vandaag besloten om dat alsnog te doen. Hoe is dat gegaan? Ik heb, tegen mijn bondgenoot Brent, gezegd dat ik ging proberen een samenwerking met Lucy aan te gaan. Ik had haar uberhaupt nog weinig over het spel gesproken dus dit vond ik een uitgelezen kans, niet wetende of we elkaar konden vertrouwen of niet. Zij gaf gelijk aan dat ze er eigenlijk geen baat bij heeft om de samenwerking aan te gaan. Geen paniek! Had ik misschien ook niet verwacht, maar hey, nee heb je en ja kun je krijgen. Na iets langer het gesprek door te voeren ben ik er nog wel achter gekomen dat Lucy al haar keuzes al doorgegeven heeft en dat ze Cijfers en Letters al gespeeld heeft (ook hier heb ik gezegd ik niet, want ja..), maar inhoudelijk hebben we eigenlijk niks losgelaten. Toen kwam mijn vervolgstap want ik had natuurlijk de smaak te pakken! Nadat ik afgewezen was door Lucy dacht ik hey, laat ik het dan maar bij iemand anders proberen, dus toen heb ik Swifty ook maar gelijk iets gestuurd, wat ik nog niet tegen Brent had gezegd  ;D Ik heb tegen Swifty eigenlijk hetzelfde gezegd als tegen Lucy, echter had zij wel interesse om op het aanbod in te gaan. Ik heb voorgesteld haar van de resterende rondes 2x te laten winnen en zelf 1x te winnen. Ik weet wel zeker dat we elkaar kunnen vertrouwen. Maaaaaaaaaar we waren nog geen 2 uur verder, of Swifty kwam weer terug op ons gesprek. Ze had van Lucy gehoord dat ik haar hetzelfde aanbod heb gedaan. Ik voelde het schaamrood op de kaken, Alsof ik weer een aantal jaar jonger was en betrapt was op het stelen van een snoepje in de Kruidvat. Ja Swifty, ik heb Lucy hetzelfde aangeboden. Ik heb je alles eerlijk verteld wat ik weet! Je hoopt dat je mij kan vertrouwen en dat kan je, ik weet dat wij ons aan onze afspraak gaan houden voor dit spel.

Swifty vroeg me wel in hoeverre we moeten delen met Brent, en dat zette mij ook gelijk aan het denken. Ik moet dit goed spelen. Brent en ik hadden immers tegen elkaar gezegd dat we ons bondje nog even voor iedereen geheim houden, ook voor Swifty, de andere bondgenoot van Brent. Misschien heeft hij het inmiddels allang gedeeld, geen idee eigenlijk! Als ik Brent kan vertrouwen heeft hij dat niet gedaan. Swifty vroeg dus aan me of we onze samenwerking konden delen met Brent en ik heb er een beetje zweverig op geantwoord, om zoveel mogelijk het bondje te kunnen verzwijgen. Ik heb Brent vanmiddag een bericht gestuurd, met dat ik zowel Lucy als Swifty benaderd had voor het plan en wat denk je? Die Brent wist blijkbaar van allebei al af! Echt die informatie gaat zo snel rond  ::rofl::

Ik ben nu wel op een punt in het spel dat ik me begin af te vragen hoe mensen over mij denken. Misschien had iedereen al wel lang verwacht dat ik uit het spel zou liggen. Ik ben zo benieuwd naar de uiteindelijke biechten van iedereen. Ik ben natuurlijk wel nog het groentje wat nu in het spel zit, elke aflevering die ik nu doorkom voelt als een overwinning. Elk spel blijf ik strijden tot het bittere einde, wie weet hoe ver we daar nog mee kunnen komen. Adios!  ::zwaai::
My fall will be for you

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Biechten
« Reactie #24 Gepost op: 2-04-2022, 22:15:01 »
Als Swifty ook even geen huis-stress meer heeft, dan komt er wel een virus om de hoek

Biecht aflevering 5

De aflevering waarin ik vooral ziek was. Die stomme Corona had me goed te pakken. En nog steeds ben ik erg moe, mijn conditie is ineens nul. Wel fijn dat ik nog in het spel zat deze week, dat was leuke afleiding. Want wat was het een leuke week, vooral Bazinga! Brent had 2 evenwichtige teams samengesteld. Hij, ik en Frank in het ene team, en Lucy, Bjorrn en Mitch in het andere. Misschien dat Lucy wat teleurgesteld was dat Brent voor Frank had gekozen ipv haar maar ik vond het een prima keuze. Frank is lekker enthousiast en ging gewoon zonder discussie mee in onze suggesties.

Brent was duidelijk de slimste van ons drieën (blond en ziek, goed excuus voor mij om iets minder slim te zijn deze week?). Het was erg gezellig in onze teamchat en we gingen als een tierelier. Achteraf bezien hadden we een paar dingen anders kunnen doen, en dan hadden we nog meer kaarten op de stapel overgehouden. Maar het was goed genoeg. Lucy deed wat ze kon, en de mannen deden braaf wat werd voorgesteld, maar random.org zat hun iets meer tegen en dus verloren ze nipt van ons.

Cijfers en letters heb ik op mijn laatste ziek-dag gespeeld, in de hoop dat mijn hoofd helder genoeg was en niet moe van alweer werken. Maar het viel me vies tegen. Maar 1 van de 3 sommen kwam precies uit, en bij de letters heb ik geen lange woorden. Ik zag wel een mooi zesletterwoord, laesies, maar toen ik het voor de zekerheid checkte bij Van Dale bleek het niet in de onlineversie te staan.
Nja, ik ga er maar vanuit dat ik niet laatste ben, en dan is het goed genoeg.
Overigens had Niels nog heel lief zijn hulp aangeboden. Ik denk dat hij een goede puzzelaar is, maar ik heb het toch maar eerlijk zonder hem gedaan, ik wil op eigen kracht door.

En dan was er nog Rock Paper Scissors Lizard Spock. Al voor de eerste dag benaderde Lucy mij. We hadden een gezamenlijke buur, Frank, en ze vroeg me of ik toevallig wist wat hij speelde. Ik had er tot dat moment niet eens over nagedacht om afspraken te maken over het spelen.  Ik wilde dit gewoon op de gok doen en ging er vanuit dat iedereen dat zou doen.
Toen ik het met Brent besprak bleek dat hij benaderd was door Bjorrn om afspraken te maken over wat ze zouden spelen, en dan elkaar om beurten wat te laten winnen. Brent dacht er eigenlijk hetzelfde over als ik, en hij zei me dat hij het zonder enige afspraak zou gaan spelen. En dat besloot ik ook, ik wees het samenwerken met Lucy dus af.

Maar ja, dan is het de laatste dag en dan sta ik ineens onderaan. Weliswaar gedeeld met Lucy, en dankzij Bazinga! heb ik een beetje voorsprong op haar, maar toch, laatste… En dan benadert Frank mij, of ik met hem wil samenspelen. Hij gunt mij dan 2 van de laatste 3 dagen de winst, zodat we allebei niet onderaan eindigen. Ineens gingen al mijn principes overboord, en ik greep deze kans aan. Tuurlijk Frank, dat wil ik wel, en ik vertelde hem precies wat ik ging insturen.
Daarna vertelde ik Brent dat Frank me deze deal voorstelde. Meteen waarschuwde hij me. Lucy had hem namelijk verteld dat Frank haar dezelfde deal had voorgesteld. Aan het screenshot te zien had Frank eerst haar benaderd en daarna mij. Oei! Ik dacht dat ik Frank kon vertrouwen!
Meteen confronteer ik Frank en hij geeft als weerwoord dat hij nooit had gezegd dat niet gedaan te hebben. Zij wou niks loslaten volgens hem en daarom benaderde hij mij daarna. Ok, dat klopt met de info die Brent mij geeft, maar het brengt me wel aan het twijfelen. Ik zeg Brent dat hij wraak moet nemen op Frank als Frank me zo wegspeelt, en ik meld Frank dat Brent dat zal gaan doen als hij me bedondert. Maar een dag later besluit ik terug te gaan naar het oorspronkelijke plan: niemand vertellen wat ik instuur. Ik stuur dus iets anders in, en ik ga duimen dat het goed komt.

Mocht ik afvallen omdat ik zowel bij Cijfers en Letters als bij RPSLS als laatste eindig, dan is het niet anders. Dan baal ik natuurlijk enorm, maar dan heb ik het zelf gedaan, terwijl ik gewoon eerlijk speelde, en zonder dat iemand me heeft kunnen voorliegen.

Oh en de ontwikkelingen rondom mijn pas gekochte huis? De vorige keer vertelde ik dat alle stukken bij de bank lagen. Deze aflevering kreeg ik terug te horen dat mijn inkomen goed genoeg was voor de gewenste hypotheek, maar dat ze nog wat andere stukken nodig hadden, en nog wat ander gezeur. Maar het is goedgekomen, vandaag heb ik de hypotheekofferte getekend. Wel zeurt de notaris nog over wat andere dingen. Hopelijk op 8 maart de sleuteloverdracht, als de notaris een beetje gaat meewerken.
My fall will be for you

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Biechten
« Reactie #25 Gepost op: 2-04-2022, 22:15:24 »
Mitch haalt even een paar afleveringen in

Aflevering 4:

Het moest ervan komen: een van de grootste hits van afgelopen jaar. De Squid Game! Weer een serie die ik heb gezien en tof vond. En wat waren de opdrachten leuk. Tug of War was super leuk in het thema. Wel lastig om precies te bepalen wat wel/niet handig was. Verloren en gewonnen van Brent, maar een overwinning met het team. Daarnaast ook het knikkeren. Super grappig dat dit spel gebruikt werd, en iedereen zelf iets mocht verzinnen. Lucy en ik kozen voor een spelletje tegen elkaar en hoopte in eerste instantie voor de afleveringswinst te gaan. Uiteraard lukte dat niet en hoopte ik Lucy alsnog te verslaan. Helaas lukte dat niet, maar het was een spannend potje. En dan natuurlijk Red Light, Green Light: Wat een geweldig spel ::bravo::. Dit ging ook super goed en was duidelijk wat het doel was. Fantastische aflevering heren! ::love::

Aflevering 5:
Bazinga..... Wat.... een.... lastig.... spel. Ik snap het nog steeds niet helemaal denk ik. Gelukkig Lucy wel. Zij deed het erg goed en verdiende het (op basis van deze opdracht) zeker niet om het spel te verlaten. Jammer dat ik uiteindelijk het goede plan had (dezelfde letters als de tegenstander), maar het vervolgens niet uitvoerde omdat het mij toch weer te simpel leek... Anders hadden we gewonnen en had Bjorn ipv Lucy het spel verlaten. Niets tegen Bjorn overigens, maar wel op basis van deze opdracht.

RPSLS was ook super tof. Ook leuk dat het op het einde onbekend was en niemand elkaar kon helpen. Hierdoor werd het spel toch spannend en eerlijk. Wel gebaseerd op geluk. Althans grotendeels. Lizard heeft mij veel punten opgeleverd. Heel tof en het ging ook echt heel goed. Gelukkig toch nog top 3 gehaald, maar ik hoopte stiekem toch nog te winnen.

Dan mijn favoriete opdracht en beste opdracht tot nu toe. Cijfers en letters  ::bravo:: Terwijl Lucy volledig Bazinga aan het uitdenken was, ging ik oefenen met cijfers en letters. Ik ging kijken of er bepaalde tactieken waren en wat handig was. Toch had ik zeker niet verwacht te winnen. Ik had bepaalde kandidaten hoger ingeschat, dan ze uiteindelijk lieten zien.

Op naar aflevering 6 ::zwaai::

Ook Bjorn doet even een inhaalslag

Hey hosts,

Sorry voor mijn afwezigheid uit de biecht kamer van de afgelopen paar rondes.

Ik ga jullie een korte update geven over wat ik toen heb uitgespookt.
In de Squid game week heb ik verzaakt om het touwtrek spel goed door te krijgen, want in mijn battle met Swifty werd ik volledig onderuit getrokken. Ik heb echter wel bewust een heel aanvallend deck gemaakt, en dat had Swifty ook, alleen zij raapte haar "beste" kaarten voor m'n gevoel gewoon eerder. Bad luck of bad strategy? Ik weet het niet.

Bij het Red Light Green Light spel heb ik lekker samengewerkt met Frank nadat ik hem per ongeluk in de lasers gooide. En toen Frank, Mitch en ik ineens vlakbij elkaar stonden besloten we met elkaar te delen wat voor kaarten we gingen spelen zodat er niet gebotst zou worden. Ik stond er echter net wat onhandiger voor dan zij, wat zou resulteren in 2 ZP voor mij en 3 voor hen.
Ik wilde graag de kleine kans die er was om 3 ZP te behalen grijpen, en heb dus bewust iets anders gedaan dan gepland zodat Mitch (en stiekem ook Swifty) in de put zouden lopen. Het backfirede, want Niels kwam ineens zich mengen in onze routes, en is toen zelf in de put beland, en heeft Swifty meegenomen...  ;D.

Mitch boos. Swifty confused.
Ik heb hopelijk mezelf recht gepraat bij Swifty, maar zij is hartstikke slim, dus ik denk eigenlijk dat ze me in de smiezen heeft.

Het hing voor mij die week ineens helemaal af van het knikkerspel met Niels. En ik knikkerde toevallig beter, dus thank god, nipt overleefd daar.

Dan de BBT week, daar kan ik kort over zijn, want mijn strategie was bijna non-existing.

Het bazinga spel is me nog steeds een raadsel, en het cijfers en woorden spel is dramatisch gegaan bij mij... Daar dacht ik wel goed in te zijn, maar het viel me vies tegen.

Bij RPSLS had ik tot de helft een deal met Lucy, we zouden elkaar om en om laten winnen. Verder heb ik weer met puur geluk een top 2 plek behaald en zo ben ik dus net voor Lucy geëindigd. Heel zuur, want ik zou de verdiende afvaller zijn geweest in deze ronde...

De aankondiging van de nieuwe aflevering maakt mij blij: Sequester  ::bravo:: ::bravo::.

Het spel dat ik won! Ik heb er zin in en kijk uit naar de sociale opdrachten die jullie daar verzonnen hebben. Wel denk ik dat enkele medekandidaten maar al te graag wraak op me willen nemen in een tactisch spel als deze (iedereen behalve Frank basically...).
Dus dit kan zomaar mijn einde worden, maar wel cool en ironisch als het dit spel zou zijn dat me de das om doet  :D.
My fall will be for you

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Biechten
« Reactie #26 Gepost op: 2-04-2022, 22:16:45 »
Niels krijgt weer een kans om te biechten

Ha mannen!
Jullie zullen me wel gemist hebben na mijn droevige afscheid. Afgelopen week een Z4ploos weekje, maar we zijn weer los! Wat een leuke tactische opdracht hebben jullie voor ons voorbereid. Ik sta meteen helemaal aan en wil random.org bedanken dat ik als tweede aan de beurt ben. Dit kan later best wel van belang zijn.

Zelf heb ik inmiddels twee kaarten gespeeld. Chip en Lucy blokkeren momenteel de eerste bocht. Arno staat daar al iets voor en ik ben zelfs al in de tweede bocht. Kanttekening: Alleen Chip en ik zijn 2 keer aan de beurt geweest.
Vooraf had ik me geen betere start dan dit kunnen voorstellen. Ik heb achter de schermen contact met Chip en Arno. Uiteindelijk kan er maar één iemand winnen en zullen de 'bondjes' in rook opgaan.

Chip baalde dat hij geblokt was door Arno en Lucy en heeft me in al zijn openheid al zijn kaarten gestuurd. Vergeleken met hem heb ik het echt getroffen met mijn kaarten. Chip is veel afhankelijk van anderen. Zijn idee was om Lucy vooruit te helpen en er zelf achteraan te gaan. Goed idee gezien zijn kaarten, minder goed idee aangezien ik Lucy als gevaarlijkste tegenstander zie..
Snuffelend door de kaarten van Chip heb ik hem erop gewezen dat hij ook Arno verder kan helpen en dat ik hem dan in mijn daaropvolgende beurt in de bocht zou zetten. Chip zag dit na een onderonsje met Arno wel zitten en ik kon de kaart spelen die ik toch al van plan was. Leuk bijkomend voordeel is dat Chip nu samen met Lucy een blok vormt voor Wouter en Dennis. Chip heeft gunstige kaarten voor Lucy dus de kans is groot dat de andere spelers Chip vooruit moeten helpen. Win-win! Sorry Lucy, maar ik weet ook dat je tijdens Squid Game anderen benaderd hebt om mij bewust weg te spelen..

Arno heeft nu dus een klein voordeel door de gift van Chip. Omdat Lucy er ook best goed voor staat (ondanks dat ze pas als laatste mag telkens) heb ik bij haar het zaadje geplant dat Chip en Arno samen lijken te werken. Hopelijk doet dit iets bij haar en zal ze de twee andere heren minder snel 'helpen' dan mij; al weet ik dat iedereen puur naar zijn eigen gewin zal kijken.

Chip lijkt me momenteel kansloos voor de overwinning. Ik hoop dat hij in een later moment bereid is om zijn grijze 5 aan mij te gunnen omdat hij, naar mijn weten, liever mij ziet winnen dan één van de anderen. Ben erg behulpzaam richting hem, al houd ik daarbij wel mijn eigen belang voorop.
Van Arno heb ik geen idee welke kaarten hij heeft, wel handig om dit later te weten. Heb hem wel benadrukt dat de gift van Chip door mij geopperd is. Hij moet weten dat ik te vertrouwen ben natuurlijk. Als we straks bij de trechters komen kan ik hopelijk Arno, als nummer 2, opvangen zodat hij mij wel vooruit moet helpen om zelf geen zetten 'te verliezen'.

Leuk leuk! Ik ben heel benieuwd hoe het spel er over 2 dagen uit ziet.
To be continued..?

My fall will be for you

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Biechten
« Reactie #27 Gepost op: 2-04-2022, 22:16:55 »
Brent zit lekker in z'n vel

Kiekeboe! Alweer zondag 6 maart en weer schromelijk te laat. Zo kennen deze twee hosts hun laatst overgebleven Belgische deelnemer! Hoewel aflevering 4 toch wel wat drama, intriges en complotten bevatte was aflevering 5 meer een serene aflevering. Althans, wat mij betreft toch. Ik had mezelf in het begin voorgenomen om het spel al gaandeweg te ontdekken en mezelf niet te verliezen in tactieken en gedoe. Dat is hoofdzakelijk wel gelukt, al liet ik me wel meeslepen door die roddels en tactiekjes die in aflevering 4 toch prominent aanwezig waren. Nee, ik ging het deze week over een andere boeg gooien en dat is mooi gelukt! Handig was dat de meeste opdrachten zich daar ook toe profileerden. Als afleveringswinnaar van aflevering 4 mocht ik deze keer de groepjes verdelen. Ik wou erg graag eens een groepje vormen met de mensen die speltechnisch het dichtst bij mij staan, en dat zijn Swifty en Frank waarmee ik in BAZINGA! een groepje ging vormen. Ik wilde niet dat Lucy argwaan zou krijgen van ons trio, dus ik vertelde haar dat ik haar bij Bjorn had gezet zodat die geen argwaan zou krijgen van ons "verraad". Bij Cijfers en Letters moest ik niets verdelen en bij Rock, Paper, Scissors, Lizard, Spock had ik met Swifty en Frank besproken dat het beter was dat ze niet naast mij stonden. Dat is mijn blessing geweest, want op dit moment lees jij nu de biecht van de afleveringswinnaar van aflevering 5. Mijn geluk kan niet op! Omdat ik niet veel te biechten heb deze aflevering wil ik wel nog even hieronder delen hoe hard ik met Frank kan lachen. Ik ben een man van mijn woord!


Over de opdrachten nu! Ik snapte dus niets van dat BAZINGA! Eerst vond ik het allemaal maar niks en was ik een beetje druilerig omdat ik het moeilijk vond, maar na 20 keer lezen snapte ik het eigenlijk wel volledig en vond ik het een zeer leuk spel! Zoveel dingen om mee rekening te houden en ook lekker veel achterliggende lagen en strategieën. Top bedacht, hosts! Het was ook geweldig om dit samen met Frank en Swifty te mogen spelen, want onze speelstijlen blenden zo heerlijk samen. We zijn alledrie lekker enthousiast en gaan gewoon voor het spel. Ikzelf had wel het gevoel dat ik af en toe wel even moest trekken en de 'leider' spelen in ons team, maar ik vond het wel belangrijk alles te bespreken met elkaar en de anderen mee te nemen in het plan van aanpak. De leukste momenten waren toen we zo zenuwachtig waren toen we die klotepoort probeerden te sluiten en onze gezamenlijke vreugde toen we een goede zet hadden gedaan! Oké, we hebben bijzonder veel geluk gehad omdat we gretig kaarten pakten in het begin en daar had het andere team een betere tactiek voor. Maar wij hadden teamwerk en dat was iets wat het andere team toch leek te ontbreken. Geen enkel verwijt naar afvaller Lucy trouwens, want ik heb respect voor haar dat ze het bijna helemaal alleen had gedaan. Ik was zo blij dat we 4 ZP kregen, echt een fijn gevoel om al even goed te staan. Bij Rock, Paper, Scissors, Lizard, Spock had ik eerst niet door dat er twee lagen in het spel zaten. Dat had ik pas door toen ik gecontacteerd werd door Bjorn om samen te werken in dit spel. Eerst was ik meteen mee met het plan, maar na dat even besproken te hebben met Swifty besloot ik toch terug te krabbelen:


Ik heb me hierboven wel aan mijn woord gehouden voor wat betreft mijn buren. Ik heb tijdens het spel met niémand gedeeld wat ik zou spelen en heb dus ook geen afspraakjes gemaakt met Mitch, mijn andere buur. Wat wel een drietal keer is gebeurd, is dat Lucy aan me deelde wat Bjorn ging spelen. Lucy en Bjorn hadden blijkbaar wel een onderlinge afspraak, maar ik had niet rechtstreeks aan haar gevraagd om te delen wat Bjorn zou spelen. Dat deed ze eigenlijk meer uit eigen beweging, volgens mij om Bjorn ietwat te naaien. Helaas heeft dat haar niet geholpen om de eliminatie te ontspringen, maar ik ben haar daar wel erg dankbaar voor. Mijn uiteindelijk voorsprong op de tweede plaats was uiteindelijk de volle 10 punten, dus volgens mij is de kans klein dat de hulp van Lucy over Bjorn zijn zetten veel heeft uitgemaakt voor wat betreft mijn overwinning. Ik weet ook niet wat Frank van plan was tijdens het laatste deel van dit spel, want ik kreeg plots berichten van zowel Lucy als Swifty apart dat hij met hen wou samenwerken. Dat vond ik eigenlijk geen goed idee (ook voor mijn eigen positie, je weet maar nooit) dus ik heb toen wel zowel Lucy als Swifty een beetje gestuurd dat ze maar geen samenwerking met Frank moesten aangaan. Dat weet Frank niet, dus als je dit leest Frank: Ik was diegene die het naar beiden had doorgespeeld. Sorry daarvoor, maar bij mijn inschrijving had ik al vermeld dat ik wel eens listig durfde zijn! Je had het dus kunnen weten, net als dat Everon de Mol is en niet Fresia!


Eerlijk is eerlijk, Cijfers en Letters is mijn minst favoriete opdracht tot nog toe. Het "je mag niet opzoeken" of "je mag geen solvers gebruiken" is sowieso een aspect dat dikke minpunten van me krijgt. Ik vind het gewoon niet leuk om zulke restricties te krijgen en geloof dat er altijd wel omheen gewerkt kan worden. Geef ons desoonds een Flashgame ofzo. Daarnaast ben ik bij zulke opdrachten altijd in de waan dat andere mensen gewoon valsspelen. In The Big Puzzle kregen we bij aflevering 3 de eliminatieopdracht om een zo lang mogelijk woord te vormen, maar we mochten alleen een letter gebruiken als je ook een groente (aubergine = A, sla = S, etc.) aan die letter kan koppelen. Opzoeken was uiteraard weer verboden. Ik had op eerlijke wijze een woord van 9 letters gemaakt en dat was uiteraard niet genoeg. Er waren toen mensen met woorden met 20+ en zelfs 30+ letters. Ik nodig iedereen uit om uit het hoofd twintig groenten op te noemen waarmee je met de eerste letters ook effectief een woord van 20+ letters kan maken. Soms heb ik hierdoor op dit forum echt een 'je m'en fous'-houding, maar toch speel ik het dan wel eerlijk en ga ik niet actief opzoeken. Daarnaast lag deze opdracht me niet helemaal, dus deze krijgt helaas de laatste plaats op het randje van haten. Genoeg negativiteit nu! Desondanks ik het dus zonde vond dat Lucy in deze ronde moest afvallen hoop ik dat ze toch ergens een kans krijgt om terug te komen volgende ronde. Ik ben verheugd dat ik me voor de tweede keer als afleveringswinnaar mag kronen. Ik mocht alvast een paar karaktereigenschappen gaan koppelen aan mijn tegenstanders en we gaan weldra lekker racen, dat wordt nog wat. In ieder geval heb ik de top 5 gehaald en dat vind ik fantastisch om te kunnen typen. Dankjewel allemaal!


ViWiRu (31 letters) / Wouterv (23 letters) / Nys-Fan (21 letters) / Hillo (20 letters) / D*N (14 letters) / Brtdm (13 letters) / Swifty (12 letters) / Fabiann (11 letters) / Brent (9 letters)
My fall will be for you

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Biechten
« Reactie #28 Gepost op: 2-04-2022, 22:17:23 »
Frank blijft genieten en schrijven

Ik typ net de titel van dit bericht ''BIECHT - Aflevering 6'' in, en eigenlijk denk ik, wtf, ben ik er nou nog?  ::hypocriet::

Wauw. Laatste vijf! 5 spelers liggen al uit het spel. Dat ik er nog ben, stemt mij gelukkig, maar roept bij mij en ik denk ook mijn medespelers de nodige verbazing op. In 1 van mijn vorige biechten had ik deze voorspelling voor aflevering 5 gedaan:
- +++ winnen we met ons team, dat zou 4 ZP zijn -> CHECK!
- Bij ++ behaal ik minstens 2 ZP -> CHECK! (Chapeau Mitch, goed gespeeld!)
- + verpruts ik dusdanig dat ik 0 ZP behaal (Niet eens, ik verras mezelf)
Die arme Lucy heeft helaas het spel moeten verlaten, nota bene nadat ze zo erg gestreden had bij B4ZINGA. Ik had het echt niet verwacht. Was nou maar op mijn samenwerkingsaanbod ingegaan Lucy!  ::ohno:: Tegelijkertijd moet ik ook denken in het nu. Nu zij eruit ligt ligt er een goede speelster uit, wat de kansen voor mij natuurlijk weer iets vergroot om verder te komen. Dat brengt een hoop stof tot nadenken en ik ben inmiddels al een paar dagen in de aflevering, maar waar moet ik in hemelsnaam beginnen met vertellen?

Ik begin even met Brent en Swifty. Ik heb een bondje met Brent, hij heeft dat met Swifty en zij weet niet van ons bondje af. We hebben ook een groepsgesprek sinds B4ZINGA en daar praten we redelijk in, ik weet niet of Swifty me vertrouwt na het Rock, paper, blablabla spel. En Brent? Ja luister, we zijn dan wel een bondje, die jongen zit in zoveel groepjes... Dat heeft me aan het denken gezet. Brent heeft zijn bondje met Swifty hoger zitten dan dat met mij. Dat heeft hij me verteld, dat voel ik ook wel een beetje en het is oke, ik snap het, zij zijn sinds het begin al iets. Echter ga ik me hierom wel zorgen maken.
BRENT, SWIFTY! Jullie gaan mij onder de bus gooien, ik voel het! Ik weet nog niet waar we heen gaan zappen of wat de opdrachten worden, maar ik MOET hierop gaan anticiperen. Als ik dat niet doe, heb ik geen stok achter de deur en ben ik misschien kanonnenvoer. Oh ik ben slecht, laat ik gewoon weer een volgend bondje op gang helpen, want ja he, ik heb er nog niet genoeg  ::pinokkio::

Hiermee kom ik uit bij Bjorn. Met het vertrek van Lucy is hij zijn bondgenoot natuurlijk kwijtgeraakt. Bjorn is niet gek en weet vast ook van het bondje van Swifty en Brent. Bjorn dacht eigenlijk dat Mitch en Brent een bondje hadden. Ik weet niet of hij tegen me doet alsof hij van niks weet, maar ik heb hem hier even van overtuigd. Bjorn en ik hebben eerder, met succes, samengewerkt bij Red Light, Green Light. Dit kon ik natuurlijk als motivatie voor een pact gebruiken. Bjorn en ik gaan samenwerken bij wat er ook komt, dat staat vast. Ten koste van wie dat zou moeten gaan hebben we nog niet besloten. Bjorn en ik lijken wel aan elkaars kant te staan, maar kan ik hem nog vertrouwen in deze fase? Niks is wat het lijkt!

Dan wordt het bekend dat we Sequester gaan spelen en dan gaat mijn hart eigenlijk al net zo snel kloppen als Alina die aan het bos aan het wegrennen is voor de Minotaurus. SEQUESTER?! Hallo, ik ken dit niet, en het schijnt dat ik opgezadeld zit met 4 zeer ervaren Sequester spelers. Willen de hosts mij zo graag eruit hebben, heb ik iets verkeerds in mijn biecht gezegd?! Echter valt dit ook van een andere kant te bekijken. Vanwege de ervaring die mijn medekandidaten met elkaar hebben, zitten er misschien wraakgevoelens in het spel. Ik denk niet dat er een target op mijn rug staat. Misschien kan ik hier juist wel makkelijk tussendoor wurmen en een subtiele samenwerking met iedereen eruit persen. Zal ik anders gewoon even met 4 bondjes tegelijk gaan spelen, heb ik niet geleerd van mijn fout met Lucy / Swifty?  ::)
Bjorn is blij met Sequester en ik doe maar even alsof ik helemaal in paniek ben. Oh Bjorn, red me. Hoe kom ik in hemelsnaam deze aflevering door, ik weet het niet. Ik ben in paniek. Gun mij een vrijstelling en er gaat 5000 euro uit de pot
Laat ik ook even naar mijn volgende bondje wandelen, Mitch. Brent en Swifty waren ervan overtuigd dat ik een bondje met hem had, en ik heb gezegd van niet, ik heb ook best wel een periode Mitch even wat minder gesproken, maar hey, laat ik het eens te meer weer even aan gaan wakkeren. Mitch vertelt mij dat hij van Brent heeft gehoord dat Bjorn hem wil tegenwerken. Bjorn, dat kan je niet maken. Brent, je bent een snitch! Of Mitch liegt, dat kan natuurlijk ook  ;D Mitch en ik helpen elkaar sporadisch door het spel heen eigenlijk ook wel. Wij lijken elkaar het wel te gunnen.

Inmiddels zijn we dus gestart met de opdracht, dit keer is het er maar eentje, heel apart. En dan spelen we ook nog eens met Dennis. Ja hoor, ik maakte me nog niet druk genoeg om mijn medekandidaten, krijgen we hem er ook nog bij. Wat zit daarachter? We moeten dus met onze autootjes racen naar de finish. Ik kruip even in mijn Lando Norris rol en begin nog even rustig. Ik wil niet gelijk al mijn beste kaarten spelen. Ik wil eerst zien hoe het spel loopt. Je slag kan je natuurlijk slaan op het einde. Inmiddels zijn we al een paar rondjes verder. Ik weet dat Bjorn en Mitch alles of bijna alles op Brent hebben gewed en dat heb ik zelf ook, iedereen gaat hem dus waarschijnlijk wel gunnen. Maar buiten dat?
Bjorn > Wij gunnen elkaar
Mitch > Wij gunnen elkaar
Swifty > Wij gunnen elkaar

Ja en dan kom ik aan bij Brent. Wij vertrouwen elkaar gewoon. Wij delen elkaars kaarten, bespreken strategieen en lijken er alles aan te doen om deze opdracht op plekje 1 en 2 te eindigen. Hij wil mij in de finale en ik gun hem die ook van harte. Wat hij echter niet weet is dat ik ondertussen echt met iedereen zit te konkelen. Echt mensen, dit wordt steeds gevaarlijker. Ik moet echt gaan oppassen wat ik tegen wie zeg en ik moet echt gaan onthouden wie wat weet, anders verspreek ik me en valt alles als een kaartenhuis in elkaar  ::rofl::

Voorlopige plan van aanpak: Ik laat Brent de race winnen door met hem samen te werken. Inmiddels bouw ik vertrouwen op met Bjorn, Mitch en Swifty en dan hoop ik dat ze mij ook gunnen. Ik heb nog wel wat goede kaarten in mijn hand. Mijn hoop is dan om tweede te eindigen. Als Brent dan niet alles op zichzelf gewed heeft, win ik het spel geloof ik, want ik heb wel alles gewed op Brent.

Qua verhoudingen wordt het echt heeeeel spannend dus. Ik mag al mijn medekandidaten echt graag. Mitch en Brent ken ik al wel wat langer maar ben ik door dit spel beter gaan kennen, dat zijn allebei echt toppers. Swifty en Bjorn leer ik dankzij dit spel uberhaupt kennen en zij lijken ook allebei het beste met mij voor te hebben en ik hou ze er ook graag bij, maarja, ik lieg dus tegen iedereen en loop overal en nergens te bonden. Sorry, het is een spel en ik wil graag door, ten koste van wie dat dan ook gaat. Vrienden maken doe ik wel in de kroeg ofzo, spelletjes zijn er om gewonnen te worden toch?  ::tandpastasmiley::

Ik blijf genieten van mijn deelname. De mensen om mij heen. De hosts. De spellen. Ik voel het fanatisme in mij borrelen om door te stoten tot het einde. Hopelijk kan ik iedereen blijven verbazen door toch nog in het spel te blijven!  ::bravo::

P.S. Maar in deze aflevering val ik echt af, ik weet het zeker!  ::rofl::
My fall will be for you

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Biechten
« Reactie #29 Gepost op: 2-04-2022, 22:17:45 »
Frank biecht nog even door

Ik wil gewoon even alvast sorry zeggen. Sorry, sorry, sorry!

Laat ik gewoon even positief beginnen! Ik heb de finish bereikt bij het Sequester Circuit, als 4e. Hey, geen laatste, daar zou ik vooraf voor getekend hebben. Ik heb tijdens het Circuit wel een beetje geklooid hoor. Sorry iedereen die ik geblokkeerd heb in de bocht (met name Dennis, die is denk ik niet blij geweest met mij  ;D). Ik had het tactisch gewoon nodig om vooruit geholpen te worden dankzij jullie kaarten. Ik heb mijn beste kaarten tot het einde bewaard. Ik zag sommigen bij de start al wegkomen met hun 8 alsof het niks was. Mijn plan was juist, wees maar de Diesel. Neem je tijd. Als jullie zien dat ik achteraan sta, is het een stuk makkelijker mij te helpen toch? Nou dat deden jullie ook, heel lief!  ::bravo:: Mijn slag is zeker geslagen op het einde door met 4 opeenvolgende kaarten van ons allemaal 19 vakjes verzet te kunnen worden, pak van mijn hart!

Maar nu, dames en heren, de ellende kan beginnen..
We moeten nu op mensen gaan stemmen die we nomineren om het duel te spelen. Op het moment dat ik dit typ, is het de avond van het uitkomen van die opdracht, Swifty heeft 5 stemmen, Bjorn 4, ik 3, Mitch 2 en Brent 1 maar hij kan er niet uit (want ja, die Brent had weer eens gewonnen, gelukkig hadden we dat allemaal voorspeld). Iedereen gaat vanaf morgen natuurlijk vissen bij elkaar. Iedereens positie in de groep gaat hier zwaar op de proef gesteld worden, en oh oh, ik ben bang dat ik dit net iets eerder heb gedaan dan de rest. Dit is het moment dat ik me officieel een bondjessloerie ga voelen maar jullie nog steeds geen idee hebben van waar ik allemaal mee bezig ben  ::) WAT EEN ELLENDE! Ik heb tegen jullie allemaal gezegd dat ik me zorgen maak. JA DIT KLOPT! Maar niet om de reden die jullie denken...

Ik heb me inmiddels dusdanig in de groep gepositioneerd dat ik wel durf te zeggen dat Brent, Swifty, Bjorn en Mitch mij alle 4 vertrouwen. Ik heb bij jullie allemaal al vertrouwen gekweekt nog voor dit spel begonnen is. Dit betekent dat jullie sneller mijn kant zullen kiezen wanneer het op stemmen aankomt. Ik heb jullie vanavond allemaal gesproken en we lijken allemaal een beetje afwachtend, morgen zou dan de grote dag zijn waarbij we elkaar lastig gaan vallen met ''Hey, wat ga jij doen?''.

Ik begin even bij Bjorn, die spreek ik de laatste tijd steeds meer en dat vind ik tof. Ik heb echt het gevoel dat we elkaar kunnen vertrouwen. Wij lijken samen als duo door te willen. Bjorn en ik beschouwen iedereen die er nu nog in zit als sterk, dus het wordt sowieso een pittige kluif. Hij zegt wel dat hij en Mitch elkaar niet zo vertrouwen, dat heb ik opzich ook al wel opgevangen uit onze eerdere drieluik-samenwerking bij RLGL (ja jongens, ik onthou alles hoor). Ik heb een vrij sterk gevoel dat Bjorn uiteindelijk op Mitch wilt gaan stemmen maar misschien juist ook spreiden, vanwege de tactiek die bij dit spel komt kijken. Conclusie: Waarschijnlijk gaan wij op Mitch stemmen

Mitch, ik vind dat dus echt een topgozer. Mitch en ik hebben elkaar ook al benaderd voor dit spel. Wij kwamen tot dezelfde conclusie. We moeten op Bjorn gaan stemmen. Mitch heeft me verteld dat hij en Bjorn een soort vete hebben vanwege het eerdere seizoen van Sequester. Hij stuurt me ook wel wat screens door, dus ik denk dat Mitch mij ook wel kan vertrouwen. Hij en Bjorn gaan dus waarschijnlijk op elkaar stemmen, bij Mitch weet ik dat wel en bij Bjorn nog niet 100%.

Swifty vind ik ook een heel fijn persoon. Die spreek ik wat meer sinds we in teamverband samen hebben gewerkt en wij spelen ook wel open kaart naar elkaar. Swifty waarschuwt mij voor het gevaar als wij al onze stemmen op iemand zetten. Diegene trekt 1 van ons dan waarschijnlijk mee in het duel. Swifty zegt dat ze met Mitch weinig contact heeft en dat ze Bjorn niet vertrouwt. Ze denkt misschien dat zij samen op 1 van ons gaan stemmen. Ik weet natuurlijk dat dit niet zo is. Wel heb ik, om vertrouwen te winnen, even eerlijk verteld hoe het nou is gelopen bij Red Light, Green Light. Wat ben ik toch een goede jongen he, ik vertel alles zoooo eerlijk!  ::)

Wat ik dus heel ellendig vind, nouja, ik WEET gewoon dat niemand van de kandidaten op mij gaat stemmen. Ik weet dat jullie me vertrouwen en dat vind ik heel fijn. Ik mag jullie allemaal graag en moet dus nu op iemand van jullie gaan stemmen. Op dit punt weet ik nog niet wie. Mitch, Bjorn, Swifty, either way gaat er vertrouwen beschadigd worden. Ik moet echt even goed nadenken over de keuzes die ik hier ga maken en welke gevolgen dit met zich meebrengt. Wordt ongetwijfeld nog wel vervolgd. Dit is echt een mindgame en ik durf niet te zeggen hoe hij gaat lopen. Sorry alvast!  ::bravo::

De tactiek die ik dit spel aan probeer te houden lijkt te werken. Niet excelleren in het winnen van spellen, maar gewoon steeds niet de slechtste zijn. Tot nu toe pakt het goed uit. Ook omdat ik dat kan gebruiken om sympathie te winnen bij de rest. Ik denk niet dat iemand enig idee heeft dat ik me tot hier zoveel met het spel heb bezig gehouden. Pieken op de momenten dat het moet, dat kan ik zeker. Ik denk dat ik met Sequester zomaar wel eens overal tussendoor kan gaan wurmen. Het feit dat ik iemand eruit moet gaan knikkeren die ik echt mag en dat dat iemand is die mij vertrouwt, dat vind ik wel lastig. Ik mag jullie echt allemaal graag hoor! Geen dreigbrieven nu naar m'n adres sturen aub! Op wie ik ook heb gestemd, ik drink graag een drankje met je om het goed te maken!  ;D

We naderen het einde en ik had nooit gedacht zo ver te komen en dit echt zo leuk te gaan vinden. Ik zit er lekker in en ik wou m'n biecht eigenlijk weer voor een later moment bewaren, maar ik vind het gewoon veel te leuk om m'n gevoelens met jullie te delen. Ik ga nu even lekker slapen en morgen verder uitpluizen dat Bjorn en Mitch op elkaar gaan stemmen, waarschijnlijk verdeeld over Swifty, met wie ik samen ga beslissen op wie zij haar stemmen gaat spreiden, waarbij ik dus uiteindelijk het wapen in handen krijg om te beslissen wie de meeste stemmen heeft. Och wat spannend wel. Ik wil slaaplekker zeggen maar jullie lezen dit waarschijnlijk gewoon overdag dus ik zie jullie vast wel weer terug in m'n volgende biecht. Nou, joejoe!  ;D
My fall will be for you

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Biechten
« Reactie #30 Gepost op: 2-04-2022, 22:18:03 »
Frank is inmiddels de Jacco van dit seizoen geworden. 3 op een rij!

Ben ik nou zo'n mastermind, of ben ik veel te naïef?  ;D

Ohhhhh wat was deze stemming spannend. Oh ik was zo bang dat ik eruit gestemd zou worden en iedereen liegt en bedriegt maar en ik schiet er helemaal van in de stress dat mensen waarvan ik het niet verwacht me toch gaan testen en misschien op me stemmen, toch Brent? Neeee Brent, ik wist allang hoe de vork in de steel zat, maar volgens mij heb jij geen idee dat ik dit weet  ::)

Uiteindelijk heb ik mijn 3 stemmen verdeeld over Bjorn en Mitch, 2 voor Bjorn en 1 voor Mitch. Aanvankelijk was mijn plan om 1 stem te spreiden over de heren en Swifty, puur onder het mom van, de marge zo klein mogelijk houden. Dit heb ik tegen jullie allemaal gezegd en was ook eigenlijk mijn plan. Omdat ik Swifty toch zie als een gevaarlijk sterke speler en zij mij eerder bij Rock paper blablabla ook op het einde nog afwees, heb ik even een move gemaakt om vertrouwen te winnen. Ja Swifty, ik mag je graag, deels daarom heb ik mijn stem van je afgehaald, maar het was ook om te laten zien van kijk, je kunt me vertrouwen! Dat ik dit doe in het gesprek waar Brent ook bij zit, is geen toeval. Ik wil dat hij het ook ziet  ::)

Nu ik het toch over Brent heb, oh Brent wat doe je vervelend! Als ik niet allang een plan had en allang wist hoe het zou lopen dan waren m'n irritaties hoog opgelopen. Nu moest ik even doen alsof ik gepikeerd was door jou. Brent zit de hele tijd in prive te doen alsof ik geheimen heb en alles doorspeel, eigenlijk vanalles om me uit de tent te lokken. Ik krijg achteraf zelfs nog berichten dat hij hoopt dat ik hem nog vertrouw en dat hij puur paniek wou zaaien en hij was al bang dat ik dacht dat hij me zou gaan backstabben! Ah nee hoor Brent, alles wat ik tegen jou aan paniek heb verteld, was niet echt. Op het moment dat ik dit typ hebben wij vandaag in een call gezeten waarin je er weer op terugkwam, je lijkt er echt mee te zitten. IK MOET WEL IN M'N ROL BLIJVEN DAN! Ik vraag mij heel erg af wat jij denkt als je dit leest. Ik hoor je denken, waarom gaf je niet meteen toe? Wel...

Ik heb een deal gesloten met Bjorn. Bjorn en ik wouden elkaar door deze Sequesterronde heen helpen. Ik had afgesproken dat Bjorn met de meeste stemmen zou eindigen. Als dit zo bleek, zou hij mij niet uitkiezen voor het duel. Daarom heb ik ook op het laatste moment mijn ene stem van Swifty verzet naar Bjorn. Een zet met meerdere lagen dus  ::) Uiteindelijk belanden er screens van dingen die Bjorn zegt tegen Swifty en Brent in de groep die wij met z'n 3en hebben. Ik moet tegen Bjorn doen alsof ik van niks weet, maar ook in die groep! Brent had een bericht gekregen van Bjorn die info had. Brent had die info alleen tegen Swifty en mij verteld dus hij gooide dat in de groep. Toen moest ik wel even schakelen. De ''zenuwachtige ik'' gooit het al de hele aflevering op Ja maar hallo, jullie zijn de Sequester experts, ik ben hier het groentje, help mij, hoe speel ik dit blablablaaaaa  ;D. Toen dit bericht voorbij kwam, kon ik er mooi gebruik van maken. Toen ik offerde dat Bjorn zo ervaren is en dit puur zei om te gissen, ging Swifty er klakkeloos in mee, heerlijk!

Met Mitch ben ik ook aan het babbelen geweest. Mitch heeft met mij screens gedeeld van de dingen die hij met Bjorn besproken heeft. Wij lijken samen ook tot een strategie te komen, Swifty zegt tegen ons allebei dat ze 3 stemmen op Bjorn zet en 2 op Mitch. Mitch wil vol op Bjorn gaan. Ook tegen Mitch kan ik dus prima verkopen om mijn zetten te spreiden zodat het verschil zo klein mogelijk blijft.

Uiteindelijk;
- Weet ik voor de uitslag al dat Swifty 3 stemmen op Bjorn en 2 op Mitch zet
- Weet ik voor de uitslag al dat Mitch vol op Bjorn gaat met 2 stemmen
- Weet ik voor de uitslag al dat Bjorn spreidt over mij, Swifty en Mitch
En ik maar tegen jullie doen alsof ik van niks weet en heel zenuwachtig ben. Sorry mensen, het is een spelletje en ik doe er op dit moment alles aan om er zelf doorheen te komen en desondanks te proberen jullie te vriend te houden. Hopelijk lukt dat na deze biechten nog steeds!  ::hypocriet::

De twist
Dat was het echter nog niet. Net op het moment dat ik denk met Brent en Mitch al veilig te zijn (welja, dat zijn we nog steeds), komt JW aan met een twist. EEN AFVALLERSTWIST! Blijkbaar hebben de afvallers ook het circuit gespeeld. Wie komt er terug? Wordt het Arno? Wordt het Lucy? Wordt het niemand omdat Dennis gewonnen heeft? In de korte tijd tussen de aankondiging van het spel en die van de daadwerkelijke afvaller, zit ik Brent al helemaal gepanikeerd te berichten. Oh nee he, weer iemand die erbij komt in het spel. Als het maar niet die verdomde Niels is, die veel te goed is in dit spel en tevens mijn bondgenoot sinds het begin in dit spel waar ook niemand vanaf weet. Brent zegt dat hij het wel leuk zou vinden als het Niels is maar NEE HOOR! IK NIET! Ik wil al die sterke spelers niet terug hoor!  ::)

Wat denk je? Uiteindelijk is Niels degene die het afvallersspel gewonnen heeft. Hij gaat nu het duel aan met Bjorn en Swifty, waarvan er dus 2 van de 3 doorgaan. Niels, Bjorn, Swifty, ik spreek ze allemaal. Het kan alleen nog maar gevaarlijker worden vanaf nu. Er zijn 3 situaties;
- Bjorn gaat eruit en daarmee ook zijn 2 ZP, dan heb ik het goede uit onze deal gehaald door niet in het duel meegenomen te worden door hem
- Swifty gaat eruit, dan gaat het bondje Brent - Swifty uiteen vallen en hoef ik niet meer bang te zijn dat dat bondje mij uiteindelijk parte gaat spelen
- Niels blijft eruit, dan kan ik lekker de schijn ophouden die ik nu ook al voorhou, namelijk dat ik bang ben voor de sterke spelers en ik hun echt niet terug wil hebben

Waar het op uit gaat draaien durf ik niet te zeggen. Ik mag jullie alledrie graag en jullie hebben je alledrie ook al wel bewezen in Z4P. Ik kan met jullie alledrie lekker kletsen. Gelukkig hoef ik me geen zorgen te maken voor deze aflevering, ik ben namelijk al door naar aflevering 7 (geloven jullie het wel?). Voor nu zeg ik dus weer even toedels, wetende dat dit niet mijn laatste biecht zal zijn. Het is afwachten op het duel en de samenstelling die volgt. Even een paar daagjes lekker uitrusten en dan knallen in de volgende aflevering  ::bravo::
My fall will be for you

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Biechten
« Reactie #31 Gepost op: 2-04-2022, 22:18:29 »
Swifty schrijft verder in haar dagboek

Biecht aflevering 6

Omdat ik weet dat ik later dit soort van dagboek over deze bizarre tijd een fijn naslagwerk ga vinden ga ik trouw door met biechten icm huisverslagen. Ook al is nu de volgende aflevering alweer begonnen en ben ik dus eigenlijk te laat met deze biecht. Omdat ik het best een beetje druk heb. De vorige keer schreef ik ‘hopelijk op 8 maart de sleuteloverdracht’. Vandaag is het 15 maart, en ja, ik ben al een volle week in het bezit van een huis! (En een hypotheek dus).
Gelukkig was ik genoeg van mijn corona hersteld, al merk ik nog steeds wel een conditietekort, om alle losse eindjes tijdig aan elkaar te knopen. We hebben nogal wat druk gezet op de financieel adviseur, de taxateur (allebei voor ons aan het werk geweest tijdens hun vakantie), de notaris + zijn medewerker, de verkoper en vooral zijn kinderen en de makelaar, maar het is gelukt. Op 8 maart de sleutel. Op 9 en 10 maart nog even niet zoveel gedaan, maar vanaf 11 maart helemaal los gegaan. Alles uit het huis gestript wat we zelf konden strippen: laminaat, tussenwand, alle troep achter de schotten, half plafond in de garage, schrootjes in het toilet, alle inbouwkasten, een achterwand van wat een inbouwkast was, de nep-balken aan het plafond, bijna alle radiatoren, de gipsplaten tegen de dakbalken, de convector uit de convectorput. De gipsplaten aan het plafond zijn vastgeschroefd, een flink deel van de buitenwanden is al voorzien van profielen en isolatiemateriaal (er komt in totaal 14cm aan voorzetwand voor), de meterkast is vernieuwd, alle leidingen voor de 4 airco’s zijn geplaatst en ook de buitenunit. We gaan als een razende, het loopt super.

En tussendoor nog steeds Z4P! En het gaat nog steeds goed, wonderlijk genoeg. Deze week Sequester. Die had ik niet zien aankomen. Vier van de vijf spelers zaten ook in het volle spel op dit forum, twee waren zelfs finalist. Arme Frank, hij had geen idee wat er allemaal naar boven werd gehaald. Nou ja, arme, met hem hadden we dus niks af te rekenen. Met Bjorn wel. Hij mocht dit niet weer winnen natuurlijk.

Eerst een race/gokspel om te bepalen wie er veilig is. Brent en ik stonden gunstig en konden samen de eerste bocht blokkeren voor de anderen. D*N (leuk dat hij een ronde wilde meespelen!) zette Brent vooruit, en dat resulteerde kennelijk in een hoop weddenschappen op Brent. Want iedereen ging Brent ineens vooruit zetten. Ik vond het niet zo slim gespeeld eerlijk gezegd. Natuurlijk had Brent ook op zichzelf gegokt. Dat maakte alle anderen direct kansloos. Nja, ik gunde het Brent wel heel erg, dus wat mij betreft verder een prima ontwikkeling.
Frank was zo lief om mij als tweede over de finish te zetten, wat mij de meeste stemmen opleverde voor het tweede deel, bepalen wie er moet duelleren.

Het was Bjorn al snel duidelijk denk ik dat hij de meeste stemmen zou krijgen. Hij probeerde nog wel met een soort van chantage om mij op andere gedachten te krijgen. Maar ik had Mitch beloofd hem maar 2 stemmen te geven en Bjorn 3, en daar wilde ik niet van afwijken. Ik durfde de gok wel aan, dacht eigenlijk dat Bjorn loze dreigementen uitte. Maar nee, hij deed wat hij had gezegd te doen: degene uitdagen waar hij kennelijk tot voor kort van had gedacht/gehoopt geen stemmen te krijgen: mij dus.
En toen kwam de langverwachte verrassing, toch in een iets andere vorm dan gedacht. De afvallers bleken ook het race/gokspel te hebben gespeeld, tegen elkaar en ook tegen D*N. D*N ging daar kennelijk heel goed, maar de afvallers hebben uiteindelijk Niels toch net voor D*N over de streep weten te krijgen.

Wat tof dat het juist Niels was die terug kwam! Meteen hadden we weer een fijn contact op Discord. Hij was me nog dankbaar voor de hulp bij RLGL, wat uiteindelijk niet het gewenste resultaat had gehad, en we spraken af om elkaar te helpen en Bjorn weg te spelen. Ook voor de anderen was het gunstig als Bjorn niet door zou gaan, hij zou namelijk al 2ZP meenemen.
Het duel met 3 personen werd een potje Can’t Stop. Ik kende het niet, maar Niels wel, en hij dacht fijn met me mee in de eerste paar ronden. Het was ongelooflijk hoeveel geluk ik in dit spel had. En hoeveel pech Niels. Tot 2x toe gooide hij zo slecht dat hij er direct uit lag. Terwijl het bij mij, en ook vaak bij Bjorn, gewoon heel soepel ging. Beiden gokten we 1x teveel, wat bij mij geen enkel probleem was omdat ik al snel ver voor stond. En zo viel toch helaas Niels weer af en ging Bjorn met 2 extra ZP mee naar de halve finale.

De komende 18 dagen gaan we door in hetzelfde razende tempo qua klussen, dus het spelen van Z4P! gaat er vast iets minder geconcentreerd en met wat minder doordachte tactiek. Maar ik vind het veel te leuk, dus zolang ik er in zit zal ik blijven spelen. Zo dicht bij de finale nu…
My fall will be for you

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Biechten
« Reactie #32 Gepost op: 2-04-2022, 22:18:49 »
Brent hoeft deze keer maar 1 tier bij te werken

Hela! Hier spreekt jullie favoriete afleveringswinnaar weer, want het is me ondertussen voor de derde keer op rij gelukt om dat te worden. Ik denk dat ik maar iets met dat talent moet gaan doen! Ik schrijf dit, naar goede gewoonte, weer allemaal veel te laat omdat we op moment van schrijven al halverwege aflevering 7 zitten. Dit spel gaat als een trein! Aflevering 6 was een bijzondere aflevering omdat we een mooie flashback kregen met Sequester als afleveringsthema en omdat we allen één opdracht hebben gespeeld. De ZP werden aan de kant geschoven, we werden in een raceauto gepleurd en moesten met gierende banden aan de opdracht beginnen in Sequester Circuit. Allereerst mocht ik als afleveringswinnaar van episode 6 karaktereigenschappen koppelen aan de andere deelnemers en mezelf. Zo gezegd zo gedaan werd dat gekoppeld aan onze krachten tijdens de race. We moesten telkens inzetten op elkaar en wedden wie er zou winnen, maar de samenwerking tussen Swifty, Frank en mezelf ontstond al snel. Na BAZINGA hebben we gewoon een zeer goed contact met ons drietjes en dat trekken we graag door. We hebben niet specifiek al onze kaarten met elkaar gedeeld, maar we hebben elkaar wel flink geholpen. Ik weet niet precies hoe het allemaal is gebeurd, maar blijkbaar werd ik door de meesten als winnaar aangeduid en mocht ik daardoor de race winnen. Eerlijk is eerlijk, ik heb daar zelf echt niks speciaals voor moeten doen. De anderen hebben het me gewoon zo in handen gegeven en daar heb ik handig van gebruik gemaakt om als eerste over de finish te komen. Misschien dat er een tactiek van anderen in zat om mij te laten winnen, maar ik weet het oprecht niet. Ik hoop het te kunnen lezen in de biechten van de anderen, want dit ging voor mij verbazend gemakkelijk. Nadat ik de race won was het voor mij duidelijk dat ik door mocht naar aflevering 7. Dus eigenlijk kon ik relaxen en hier de biecht afsluiten.

Maar ik zou natuurlijk mezelf niet zijn als ik in het volgend deel van dit spel zou gaan stoken! À la Sequester moesten we uiteraard gaan nomineren en kreeg iedereen stemmen op basis van z'n eindplaats in Sequester Circuit. Je merkte meteen wat spanningen tussen de deelnemers omdat iemand genomineerd zou worden. Eigenlijk was het van in het begin al vrij duidelijk dat dat wellicht Bjorn zou gaan worden, maar ik vind het gewoon te leuk om verwarring te zaaien en mensen een beetje paranoïde te maken. Ook al had ik niet veel te zeggen in deze fase van het spel, kon ik het me toch niet laten. Zo gezegd zo gedaan werd Bjorn genomineerd en die trok Swifty mee. Ik weet eigenlijk nog steeds niet waarom hij dat deed, maar misschien is het wel omdat ik loog dat ik instructies had gekregen om op hem te gaan stemmen en dat hij dacht dat dat door Swifty kwam. Daar is hij dan weer mooi ingetrapt, maar ik vond het wel een beetje kut voor Swifty natuurlijk. Wat niet weet wat niet deert, maar ik hoop dat hij haar gewoon zelf wou uitdagen en niet meer dan dat. Verder bleek dat de afgevallen kandidaten achter de schermen hetzelfde spel hadden gespeeld en dat niemand minder dan Niels kans had om terug te komen. Frank stond al te bibberen op zijn benen, maar uiteindelijk verloor Niels het comebackspel (waar ik eigenlijk weinig over kan vertellen omdat ik het niet heel goed heb gevolgd), dus mochten Swifty en Bjorn door naar de halve finale. Eigenlijk is er dus weinig veranderd, behalve dat Bjorn door zijn nominatie wel 2 extra ZP heeft gekregen. Dat is zeker zuur omdat hij daarmee met een half been in de finale staat, maar ach, die knul mag ook wel eens wat hebben nadat hij volledig onterecht Sequester won vorige zomer. Niet?


Het was, zoals ik al vertelde, een speciale aflevering waar even van het vaste stramien werd afgeweken. Op zich niet erg, maar ik voelde wel dat ik het er een beetje lastig mee had omdat ik me had voorbereid op drie spelletjes en niet op eentje. Nu, Sequester Circuit vond ik erg aangenaam. Het enige minpunt was uiteindelijk toch dat het niet meer zo spannend was aangezien er zoveel op mij gewed werd. Een goed idee had inderdaad geweest om helemaal aan het begin ook een weddenschap af te sluiten, dan had er misschien een heel andere uitkomst op tafel gelegen. De krachten waren leuk, het spelconcept en de uitwerking waren prima en ik heb me goed geamuseerd deze aflevering. Op naar aflevering 7, de halve finale. Reeds 5 mensen zijn afgevallen en er moet er nog eentje weg tot de bij de final four zijn. Sorry Mitch, maar ik hoop stiekem toch dat jij de volgende afvaller wordt omdat Bjorn met zijn 2 ZP extra een moeilijk target zal worden. Ik wil mijn partners in crime Swifty en Frank écht niet kwijt en wil met hen verder komen in dit prachtige spel. De finale met hen spelen zou zo mooi zijn omdat we dan zo'n lang bondgenootschap hebben kunnen aanhouden zonder (hopelijk) enig bedrog. We gaan het meemaken allemaal! In ieder geval kunnen we alle vijf enorm trots zijn dat we het zo ver hebben weten te schoppen, dat staat vast.

My fall will be for you

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Biechten
« Reactie #33 Gepost op: 2-04-2022, 22:19:09 »
Franks biechten worden steeds langer. Nu in twee delen.

Ja hallo, daar ben ik weer / nog steeds  ;D

Mijn laatste biecht is voor mij al wel weer 7 dagen geleden en voor mijn doen is dat best een behoorlijk poosje. Geen stroomstoring of onbetaalde internetrekeningen ofzo, nee gewoon even een druk aantal daagjes. Gelukkig, we zijn er nog, en ik kan jullie blijven vertellen vanuit mijn point of view hoe ik dit spel aan het beleven ben!  ::joehoe::

Met mijn laatste biecht was ik gebleven bij het afvallersduel. Deze is gewonnen door Swifty en Bjorn, helaas heeft Niels het niet gered. Het spel was leuk en spannend om te volgen. Ik had het ook wel leuk gevonden om hem te spelen, aan de andere kant was het ook wel eens even lekker om met een cocktailtje vanaf de zijkant toe te kijken wie er nog in het spel zouden blijven. Bjorn heeft, dankzij zijn verblijf, 2 ZP bemachtigd. In deze fase van het spel is dat natuurlijk echt hartstikke kostbaar! Ik wil niet zeggen dat hij zeker weten al door is, maar een flinke stap is het wel. En met zoveel zijn we niet meer...

En dan belanden we opeens in Sherlock en dat vind ik hartstikke leuk want dat betekent veel nadenken en logisch redeneren en lekker puzzelen en dat is best wel mijn dingetje  ::bravo::
Als ik deze aflevering in ga vraag ik me eigenlijk maar 1 ding af, hoe staan de verhoudingen? Voor zover ik weet gaan Brent en Swifty nog steeds goed met elkaar en denk ik dat Mitch en Bjorn elkaar niet zo vertrouwen. Bjorn en ik hebben nu een succesvolle deal gehad met Sequester, Mitch en ik vertrouwen elkaar nog steeds, en met het groepje van Brent en Swifty deel ik ook veel. Ik begin wel steeds meer na te denken over mijn eigen positie. Heb ik echt geen steken laten vallen, heb ik alles goed weggemoffeld? Het is voor mij echt niet meer mogelijk om 100% alles te delen met iedereen, dus misschien dat in de loop van deze aflevering mijn masker wel af gaat vallen  ::)

Laat ik beginnen met het + spel, Wie is Moriarty? Leuk, een simpel spel. Niet te moeilijk, maar toch iets waarbij je goed moet nadenken. We krijgen allemaal prive toegestuurd wie wij mogen spelen met dit spel. Ik krijg Wouter toebedeeld, ironisch genoeg iemand die ik lichtelijk persoonlijk per ongeluk uit het spel heb gekregen wegens bepaalde handelingen ((waarvoor nog steeds sorry Wouter!  ::tandpastasmiley::) Ik moet het in mijn potjes opnemen tegen Swifty en Bjorn. Persoonlijk denk ik dat het best wel moeilijk is om in dit spel als Moriarty te spelen, en een stuk makkelijker als Sherlock. Eigenlijk ga ik er dus vanuit dat iedereen zijn Sherlock potje wint en zijn Moriarty potje verliest. Dit zou betekenen dat iedereen 2 ZP heeft en er nog meer afhangt van de andere 2 spellen.
SWIFTY! Wat een absolute heldin ben jij. Ja, je hebt van mij gewonnen en tuurlijk baalde ik daarvan. JW had nota bene speciaal vanwege ons potje een regel online gezet, maar ik zou Frank natuurlijk niet zijn als ik daar volledig overheen las. Een tegel mag niet 2x in dezelfde beurt gedraaid worden. Mijn Moriarty tegel stond ingesloten. Er stond een detective bij. Met 1 of 2 stappen kon je aan allebei de kanten van de tegel staan. Er lagen nog 2 draaikaarten. IK ZAG GEEN UITWEG! Waarom let ik nooit eens op als het moet? Nu gooide ik er een soort afleiding in die toch niet zou lukken omdat Swifty toch wel goed uit zou komen. Als ik de regel gewoon gelezen had, had ik de ronde kunnen overleven en was het misschien nog spannend geworden. Swifty, het is je gegund. Ook je potje als Moriarty gewonnen. Wat ben jij goed bezig!  ::bravo::
Mijn andere potje speel ik dus tegen Bjorn. Deze is nog in volle gang. Bjorn beschouw ik ook wel als een concurrent, maar wij vertrouwen elkaar wel. Wij hebben inmiddels 2 rondes gespeeld en daarin heb ik 5 hoofden weggekregen, de derde ronde ziet er ook enigszins positief uit. Bjorn, jij hebt die 2 ZP al. Daarom ga ik die 2 ZP met het winnen van jou ook heel hard nodig hebben. Ik heb wel een strategie voor ogen, namelijk goed vooruit denken. Het is met dit spel een kwestie van alle stappen goed vooruit denken, en vooral het ''wat als'' redeneren, dus wat als je 2 bepaalde kaarten speelt, wat kan iemand dan met die laatste kaart en wat schiet jij er dan mee op? Gelukkig ging mijn 2e ronde in dat opzicht goed bij Bjorn!  ::jaja::
My fall will be for you

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Biechten
« Reactie #34 Gepost op: 2-04-2022, 22:19:31 »
Dan komen we aan bij het ++ spel, Moord Mysterie. Dit is denk ik wel weer een kantelpunt in mijn bondjesleven. Mitch en ik doen een poging om alles vanaf het begin te delen. We beginnen hier best fanatiek mee, maar haken er ook net zo snel weer bij af. Bij Bjorn en ik komt er iets meer uit. Hij wil wel onderhandelen over eventuele dingen die wel of niet nuttig zijn. Ook wij delen informatie met elkaar, maar lang niet alles, onder het mom van ''hier kunnen we eigenlijk niks mee''. Eigenlijk zou je dus denken dat ik bij dit spel veel te weinig informatie zou hebben om alles op te kunnen lossen, maar nee hoor. Brent, Swifty en ik hebben elke dag alle taken netjes onder elkaar verdeeld en ALLES met elkaar gedeeld. Wat zijn we toch trouw aan elkaar, heerlijk  ::bravo:: Swifty heeft tegen Brent wel gezegd dat ze aan mij twijfelt, dit omdat Mitch en Bjorn precies de dingen opvragen in het topic die ik niet heb opgevraagd, waardoor het lijkt alsof we elkaar net zo aanvullen als in de andere groep. Ja Swifty, ik heb in het begin dingen gedeeld met Bjorn en Mitch, maar de situatie waar jij op doelde was echt compleet toeval! Vanaf dit punt ben ik nog consequenter en sneller alle dingen gaan delen die ik qua informatie in mijn bezit had, om zo nog beter vertrouwen te oogsten. Zien jullie nou wel, die Brent wist het natuurlijk ook allang. Ik ben echt wel te vertrouwen en ik zou nooit al mijn informatie met iedereen delen natuurlijk  ::)
Op het moment dat ik dit typ heb ik net de informatie van de laatste taak in het groepsgesprek gedeeld. Alleen het sporenonderzoek en de vragenlijst resteren nog. Deze opdracht is dan bijna tot een goed einde gebracht. Ik zeg bijna, want it ain't over till it's over!  :-X

En dan kom ik nu aan bij 1 van mijn favoriete spellen tot nu toe, Murder Villa! Oh jongens wat vind ik dit ontzettend moeilijk, toch Brent? Ik snap er helemaal niks van hoor! ;D
Met dit spel moeten we een moord oplossen, ik krijg er een beetje een cluedo idee van ook al is het volgens mij gebaseerd op een ander spel. Cluedo vind ik heel leuk dus ik zit er al gelijk lekker in, maar een strategie heb ik niet echt. We stappen al vrij snel over op een solo variant en dat vind ik eigenlijk wel lekker. Dan heb ik snel de kans om het op mijn eigen tempo te doen en kan ik even lekker doen alsof ik het heel moeilijk vind tegen de rest, mocht iemand me ernaar vragen (toch Brent?).

We moeten dus steeds 2 kamers, 2 daders of een mix van beide opvragen en we krijgen dan verschillende biedingen van kaarten met hints die ons kunnen helpen. Wat is nou handig, wil je veel kaarten met veel waarde of juist weinig kaarten met weinig waarde, wissel je het af, wat is nou handig? Dit weet ik eigenlijk niet. De dingen waar ik nog veel opties open heb, zoals wapens of motieven, daar probeer ik lekker veel van te vragen. Als de opties gelimiteerd zijn, neem ik ook niet het hoogste aanbod. Al vrij snel neem ik me voor, ik wil niet gaan gokken als ik niet enigszins in de buurt zit. Een casino is leuk, maar nu staat mijn behoud in Z4P op het spel en dat is me toch wel kostbaar!  ::rofl::
Tijdens het spelen van dit spel hou ik 4 verschillende bestanden bij. Een kaartje met routes, wapens en mogelijke alibi's, een lijst met de wapens en symbolen, een lijst met de verdachten en motieven en een documentje met alle overige opmerkingen die niet in 1 van de andere 3 bestanden passen. Elke kaart die binnenkomt werk ik uiterst secuur in al mijn bestanden bij. Op een gegeven moment gaat er toch wel iets borrelen bij mij. Ik weet natuurlijk niet hoe de rest het doet, maar ik voel gewoon de spanning. Er hangt veel af van dit spel, dus ik wil het gewoon graag goed doen. Tot overmaat van ramp krijg ik ook nog meerdere keren dubbele kaarten. Neeeeee, als ik 3 kaarten vraag en 2 daarvan heb ik al eerder gehad, word ik er niet heel vrolijk van. Desondanks blijf ik het heel leuk vinden en raas ik werkelijk door het spel heen. Op het moment dat ik zowel van de wapens als de motieven als de daders van alles nog een klein beetje over heb, maar toch al wel veel conclusies kan trekken en aannames kan maken, besluit ik om een gokje te wagen. Een gokje met, dat wat voor mij het meest waarschijnlijke klonk met alle infomatie die ik netjes had verwerkt. Ik sprak in PB de magische woorden:
Oke, MIJN GOK!

Moordenaar: Culverton Smith
Moordwapen: Schep
Motief: Valse identiteit


En toen, werd het eigenlijk alleen nog maar mooier. Ik kreeg namelijk vrij snel een berichtje terug, met woorden die eigenlijk nog magischer klonken als degene die ik ingezonden had. Natuurlijk kwamen die af van JW, die toch altijd zo aardig tegen me is geweest

Interessant. Hoeveel zou je er goed hebben?

Alle drie! Gefeliciteerd, je hebt het opgelost.  ::bravo:: Je score is 65, wat die waard is zal aan het eind blijken


YES! Die had ik echt eventjes nodig. De eerste gok was gelijk goed. Ik kan rusten. Het moeilijkste spel is opgelost. Ik heb geen idee hoe goed ik het heb gedaan. Ik zie Mitch er eigenlijk wel voor aan om dit heel goed te doen, die kan volgens mij ook goed logisch nadenken. Bjorn is ook een tactische speler, die zou dit ook vast wel kunnen. Swifty zit ook in een goede flow, ik denk dat zij goed kan puzzelen. En Brent? Ach, die wint toch alles wel weer. Ongelofelijk spannend dus!

Ik weet niet of er nog een biecht gaat komen in aflevering 7. Ik weet ook niet of die er gaat komen in aflevering 8. Ik hoop zo dat ik deze aflevering doorkom. Ik heb mijn doel allang behaald door niet als eerste uit het spel te liggen dus elke aflevering die ik nu nog meemaak voelt als een bonus. Elke aflevering die ik nu nog meemaak voelt als de 24e van de maand. Elke aflevering die ik nu nog meemaak voelt alsof ik een lekker koud pilsje in m'n handen gedrukt krijg. Ik vond deze aflevering heel leuk, alledrie de spellen zijn lekker uitgedacht en I love it. Ik ben echt met leuke en sterke mensen over in het spel. Mitch, Swifty, Bjorn en Brent, ik mag jullie allemaal echt graag. Inmiddels zijn jullie me helemaal zat als jullie dit lezen vanwege alle dingen waar ik over heb gelogen maar het is niks persoonlijks geweest. Ik zet alles op alles om te overleven en daar hoort dit helaas ook bij. Ik gun jullie allemaal de finale, maar we will see!  ::bravo::

(kleine sidenote: deze hele aflevering 7 biecht was te lang voor 1 PB, dat is nieuw voor mij dus ik moest hem maar even splitten. Dit pinnen we maar vast onder enthousiasme want ik vind het gewoon leuk om dingen te vertellen. Hier merken jullie vrij weinig van dus ik weet niet waarom ik dit meld eigenlijk maarja)
My fall will be for you

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Biechten
« Reactie #35 Gepost op: 2-04-2022, 22:19:49 »
Bjorn doet even een inhaalslag

Hoi hosts,

In mijn afwezigheid net na het einde van de spectaculaire Sequester week ben ik vergeten te biechten,
dus bij deze alsnog mijn tactieken tijdens deze week :).
Wellicht kunnen jullie deze iets naar voren schuiven in de biechten aan het einde nog, aangezien je er wellicht al een paar over de Sherlock week hebt nu  ;D.

Maar de eerste game was leuk en spannend!
Ik had in het begin wel het gevoel dat het belangrijk was om niet al achteraan te belanden, dus al snel mijn 0 ingezet. Daarna lagen Brent en Mitch voorop, dus ik koos om te wedden op Brent. En aangezien je 1e moet worden, was het een no brainer om verder ook alles op Brent te wedden. Helaas, Brent wedde zelf ook alles op zichzelf, dus hij won sowieso, en kreeg flink wat hulp van mede gokkers.

Dan de eliminatie twist, en dat was een hele interessante in true Sequester fashion!
Ik als de absolute Sequester koning die ik ben, wist natuurlijk meteen de slimste tactiek.
(nee oke da's onzin, ik schoot eerder gelijk in de stress  :P)

Ik voelde eigenlijk aan het begin van de week al aankomen dat ik de sigaar zou gaan zijn.
Want de final 5 bestond uit mezelf (winnaar van sequester), Brent (heb ik verslagen in de finale), Swifty (stemde tegen mij in de finale), Mitch (stemde tegen mij in de finale), en Frank (newbie).
Dus waarom zouden ze mij niet wegstemmen  ::rofl::.
+ ik heb nu niet het imago van een challenge threat, dus mijn duel threat is niet zo sterk  ;D

Ik heb toen gelijk Frank benaderd om bij deze week te proberen samen te werken, aangezien hij de enige is die niet aanwezig was bij mijn backstabby Sequester gameplay, en dat wilde die gelukkig!
Na onze goede samenwerking bij RLGL zag hij het wel zitten.

En de eliminatie twist was ook een hele boeiende. We moeten allemaal onze stemmen verdelen (en ik had er helaas veel omdat ik hoog eindigde in de race  ::rofl::). Vervolgens wil je iemand wegstemmen met een zo klein mogelijk verschil met de nr 2, en daarna hopen dat hij of zij je niet kiest uit de 3 opties die diegene heeft (want Brent was immuun).

Na alle opties te hebben afgewogen kwam ik tot de conclusie dat de kans groot was dat ik zou worden weggestemd of zou worden gekozen voor het duel. Met wat leugens en het vol targetten van iemand met mijn 4 stemmen, zou ik vast de meerderheid op 1 persoon kunnen krijgen. Dat zou Mitch of Swifty moeten zijn. However, waarom zouden zij mij in die situatie niet gewoon kiezen voor het duel  ::rofl::.
En de weggestemde speler, die kon een voordeel verdienen in de volgende aflevering, wat diegene een grote kans zou geven om die aflevering ook te overleven. Dus, mijn plan was helder, ik moest weggestemd worden  ::rofl::. En wel met een zo groot mogelijk verschil!

Ik besloot Frank in vertrouwen te nemen met dit plan, met natuurlijk als voordeel voor hem:
ik zou hem niet kiezen voor het duel, wat zou betekenen dat hij gratis door zou zijn naar de volgende ronde. Goeie deal dacht hij, en hij zou op mij stemmen, 2-1 of 3-0 (waarvan ik natuurlijk hoopte op een 3-0). Daarna wilde ik de rest enigsinds tegen me in het harnas jagen, in de hoop dat ze mij zouden targetten (en uiteraard van Frank niet zouden weten dat zijn stemmen óók mijn kant op komen.

Swifty vertelde me dat ze ging spreiden, maar niet wilde zeggen op wie. Dus natuurlijk ben ik 1 van die spreid opties  ::rofl::. Ze zou verder dus op Mitch spreiden, of op Frank, ik liet dit weten aan Mitch, die gelijk vermoedde dat het om hem ging. Het zou dus tussen hem of mij kunnen gaan. Hij liet me weten zijn 2 stemmen op mij te zetten, en ik hoorde hetzelfde van Brent over zijn ene stem.
Mijn vermoeden was dus juist, er is geen Dancing Queen bondje meer, die bestond inderdaad vooral vanwege Lucy, want ik heb op geen enkel punt in het spel gemerkt dat ik iets van voordeel kreeg dankzij m'n bondje met Brent en Swifty  :P. Overigens geen verwijt! Ik heb ze ook niet geholpen, dus ik vind dit een logische ontwikkeling in het spel.

Dus het pakte goed uit! Ik kreeg 2 ZP cadeau als ik won, en ik trok Swifty mee het duel in.
Ik had haar al verteld dat ik door haar spreiding op mij absoluut haar zou kiezen, en ze zette door met haar plan, dus prima, dan wil ze wel dus  ::ok::. 2ZP als ik win, en voor Swifty, enkel een nadeel in het spel. Dat had best andersom kunnen zijn, maar dat heb ik gelukkig vermeden  :).

Het duel werd onverwachts een truel met Niels erbij! De kans om met Niels en zonder Swifty, (die natuurlijk totaal niet aan mijn kant stond), door te gaan, maakte mij even blij. Helaas had Swifty heel veel geluk, maar gelukkig, had Niels heel veel pech  :-\\, dus ik ging door!

Halve finale, met als enige het grote voordeel van 2ZP! De Sequester week is geslaagd en ik ben blij  ::bravo::.

Tot volgende week, waarin ik zal proberen te biechten over mijn Sherlock week strategie.

Sneak peek daarvoor:
- Mijn rivaal Mitch, die ik heb verraden bij Squid games RLGL, wordt misschien wel de Watson to my Sherlock deze week  ::oink::.

Stay tuned  ::zwaai::
My fall will be for you

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Biechten
« Reactie #36 Gepost op: 2-04-2022, 22:20:12 »
Frank is (wederom) kritisch op zichzelf

En dan denk ik echt bij mezelf Frank, wat ben je een oelewapper

DUS! Wie is Moriarty is net gespeeld en ik kan me echt wel voor m'n kop slaan. In mijn potje met Swifty kwam ik er te laat pas achter dat tegels niet 2x in dezelfde beurt gedraaid konden worden. Dat heeft me, in ieder geval, een extra ronde gekost. Tegen Bjorn had ik de winst in handen. Ik mocht de ronde beginnen en er lagen 2 draai-fiches en 2 detective-fiches. Ik kon C3 draaien waardoor JW wel aan de rechter- of onderkant van C3 MOEST staan uiteindelijk, de weg naar A3 was dan afgeschermd. Dan had ik gewonnen. In plaats daarvan draai ik C3 niet 270, maar 180 graden. Dit heeft me uiteindelijk de winst en 2 hele dure ZP gekost. Echt wat dom. Ik kan prima tegen m'n verlies als er gewoon iets gebeurt. Nu is het echt volledig mijn eigen schuld en had ik het makkelijk kunnen voorkomen, dat vind ik me toch een partijtje kut  ::ohno::

Het enige wat ik voor deze aflevering nog te doen heb is Moord Mysterie. Alle puzzelstukjes zijn hiervoor bij elkaar gelegd door Brent, Swifty en ik. Het is een kwestie van de juiste dingen bijkopen en onderzoeken en dan de test invullen. Ik ga niks meer qua info geven aan Mitch en Bjorn. Sorry jongens, mijn positie is ineens een stuk kostbaarder geworden. Hoe meer jullie weten, hoe meer risico ik zelf loop. Ik moet echt even voor mezelf kiezen nu. Ik heb geen idee hoe iedereen Murder Villa speelt. Ik ben daar natuurlijk al mee klaar. Aangezien Brent, Swifty en Bjorn nu al op 4 ZP staan en Mitch en ik op 0, gaat het waarschijnlijk tussen ons 2 (of het moet heel raar gaan lopen ineens). Ik gun het Mitch echt van harte maar ik wil zelf natuurlijk ook heel graag door..

Ik weet niet wat ik nog voor elkaar kan krijgen. De deadline van de aflevering is overmorgen. Het is nu denk ik vooral een kwestie van afwachten en de ++ opdracht tot een zo goed mogelijk einde brengen. Brent wil me wel heel erg gunnen en dat vind ik lief van hem, maar ik wil het echt op eigen houtje doen. We wisten alle 5 bij het begin al wel dat dit een spannende aflevering zou worden (ook 1 van de leukste imo!  ;D), maar dat ik nu net aan de verkeerde kant van de medaille zit.. he gadver dat zit me echt helemaal niet lekker. Ik ben een paar afleveringen wat comfortabeler geweest, maar nu komt die spanning toch wel weer kijken hoor. De finale loert om de hoek. In het zicht van de haven wil je er gewoon niet uit liggen. Kan er niet weer even een teken- of kaartopdracht komen? Dan kan ik m'n eigen vel wel weer redden. Ik schijn spanning aan te trekken. Ik ga nu even naar de gall & gall lopen en iets halen om mijn zenuwen weg te drinken. Het was weer gezellig om kort maar krachtig mijn gevoel te verkondigen  ::rofl::

Swifty schrijft in haar dagboek dat ze vertrouwen heeft in haar tweede Zap-finale op rij

Biecht aflevering 7

Weer een week later, en weer is er ontzettend veel gebeurd. In Z4P maar ook in huis. Ik zit nu even lekker in de tuin in de zon want de plafonds moeten drogen en dus moeten alle deuren open staan. Ik kan zelf niks doen op dit moment. Morgen komen de stukadoors terug voor de muren. Vrijwel alle voorzetwanden zijn klaar, alleen bij de schoorsteen nog niet. Dat is Shifty nog even voor naar de bouwmarkt en ik bewaak het openstaande huis. Mooi moment voor een biecht.

Wat een leuke aflevering is het weer. Sherlock Holmes dus op zoek naar moordenaars en Moriarty.
Twee potjes Wie is Moriarty, de ene keer als Sherlock en de andere keer als Moriarty. Op BGG lees ik dat het lastig winnen is als Moriarty. Dat ben ik tegen Mitch. Goed opletten dus wat ik doe. Tegen Frank ben ik Sherlock. Dat komt vast wel goed.
Ik doe de eerste zetten niet heel doordacht. Het is een pittige dag met een spoed tandartsbezoek, een werkoverleg ‘s avonds en veel info over dit en twee andere spellen. Ik moet niet even zo tussendoor wat doen, dat blijkt maar weer. Tegen Mitch verlies ik al gelijk veel poppetjes. Het goeie nieuws is dat ik op BGG heb gelezen dat dat niet te erg is, als je de laatste twee maar goed bij elkaar blijft houden. Ik blijf de volgende rondes aardig goed ondergedoken en pak zo wat zandlopers. Mitch pakt iedere keer de groene kaart voor me weg, tot ronde vijf. De eerste kaart die ik kan pakken en ja hoor, twee zandlopers. Ik heb gewonnen!

Tegen Frank gaat het best aardig. Tot Frank een gekke zet doet. Een regel verkeerd gelezen zegt hij. Jammer voor hem, ik krijg de winst zo cadeau. Ik zal wel proberen hem te helpen bij zijn andere potje en de andere spellen. Want ik ga graag met hem en Brent naar de finale. En Mitch liefst maar dat wordt lastig want hij verliest dit spel ook van Brent. En Bjorrn heeft al twee ZP cadeau gekregen.
Ik probeer zo goed mogelijk mee te denken met Brent en Mitch in hun potjes tegen Bjorn. Het is erg spannend. Helaas verliest Frank in de laatste ronde als Sherlock door de kaart die Bjorn pakt.
Brent zit Bjorn op de hielen en weet hem uiteindelijk te pakken. Stand halve finale na dit spel: Bjorn, Brent en Swifty 4, Frank en Mitch 0.

Tegelijk spelen we in een vorm van Awkward Guests: Murder Villa. Een soort van uitgebreide Cluedo, leuk! Dat speelde ik vroeger vaak, het is nu alweer een poos geleden. We spelen het individueel en ik ben niet ontevreden over hoe het gaat. Best een redelijke score denk ik. Maar morgen hoor ik pas wat de anderen hebben gescoord, nog even geduld.
Brent heeft wel aan dat hij het lastig vindt en hij vraagt mij tips over hoe te spelen, wat voor kaarten te vragen. Het klinkt alsof ik beter scoor dan hij…

Ook moeten we een moord oplossen. Dat mag individueel maar ook gezamenlijk, als je elkaar vertrouwt. Nu vertrouwen Brent, Frank en ik elkaar enorm dus we besluiten alle info te verzamelen en met elkaar te delen.
Bjorn is maar weinig online en vraagt niet veel info. Ook Mitch verzamelt maar weinig info. De laatste avond kunnen ze natuurlijk wel overgebleven tijd steken in het kopen van info per pm. Ergens ben ik bang dat ze samenwerken want ze doen nooit dezelfde taak. Maar Brent is er van overtuigd dat ze niet samenwerken, ze zullen elkaar niet vertrouwen zegt hij. Hmmm ik weet niet, ze zien vast wel dat wij met z’n 3en samenwerken dus ze moeten wel iets doen. Nja uiteindelijk krijgen ze met hun uren nooit zoveel info als wij met z’n 3en.
Gisteravond hebben we veel met elkaar overlegd over hoe de laatste uren te investeren. Brent zette alle info in een mooi document en dan is het analyseren geblazen. Volgens mij hebben we de moord opgelost. Voor 21u moeten we het insturen. Ik wacht nog heel even, misschien krijgt 1 van ons 3en nog een geniaal inzicht maar ik denk dat we goed zitten.

Al met al een goed gevoel over deze week. Zowel over het huis (hard gewerkt dit weekend om het klaar te krijgen voor de stukadoors, en wat werken die nu mooi en snel) als over deze aflevering. Op naar de finale. Met Brent en Frank (hoop ik). En dan maar hopen dat ik volgende week tijdens het verven en verhuizen genoeg tijd heb om te spelen, en nog goed te spelen ook. Winnen zal heel lastig worden zo tussen al het klussen door maar ik ga ervoor!
My fall will be for you

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Biechten
« Reactie #37 Gepost op: 2-04-2022, 22:20:35 »
Brent heeft de halve finale lastig gevonden

Dag dag! Het is officieel, je leest nu een biecht van een finalist van Z4P! Dit moet je haast wel printen en boven je bed hangen, want zo exclusief vind je ze tegenwoordig niet meer. Natuurlijk had niemand iets minder verwacht aangezien ik het al duidelijk maakte bij mijn introductie, ik stel nooit teleur! Oké dat is een leugen, want ik heb bijna heel deze aflevering teleursgesteld, zeg. Wat was dit?! Doorheen heel Z4P heb ik best een chill avontuur gehad. Een opdrachtje hier, een puzzeltje daar en klaar was dat. Maar deze aflevering was echt een dramatische rollercoaster waar ik maar niet uit geraakte. Ik zat bijna permanent onder de stress omdat ik alles wéér zo moeilijk vond. En dan heb ik het bijna alleen over de spelletjes. Want bij Moriarty speelde je in duels, bij Murder Mysterty kon je samenwerken om een moord op te lossen en Murder Villa moest strikt individueel gespeeld worden. Er was niet echt een manier om elkaar tegen te werken, dus achter de schermen heb ik eigenlijk weinig leuks om te delen. Mijn bondgenootschap met Frank en Swifty was beter dan ooit, want we hebben heel Murder Mystery samengespeeld en dat vond ik fantastisch. Murder Mystery was voor mij persoonlijk de makkelijkste en ook wel de leukste opdracht. Dat was vooral een opdracht waar het verdelen van taken centraal stond, maar ik heb ook genoten van het hele verhaal te doorspitten. Ik wist uiteraard meteen dat die Miranda de moord op haar geweten had, kon niet anders! Bij Wie is Moriarty moest ik even op gang komen. Als Sherlock was het best nog makkelijk om te winnen, maar als Moriarty was het toch wat moeilijker. Eerlijk gezegd weet ik maar al te goed dat ik enorm veel geluk heb gehad dat Mitch een grote fout had gemaakt en dat ik bij Bjorn nog op tijd een fout bericht had gewist. Anders had deze finale misschien helemaal niet mogen halen.

Murder Villa was bij mij toch wel een kleine ramp. Ik ben stiekem wel een fan van Cluedo, maar ik kon in dit spel helemaal mijn weg niet vinden. Het is voor mij erg dualistisch, omdat ik normaal gezien dergelijke spelletjes leuk vind om te doen. Deze keer kreeg ik er echter enkel stress en frustraties van. Misschien kwam dat omdat het 'samenspel' wegviel en we de solo-variant gingen doen waardoor je minder referenties hebt aan de andere spelers. Ik was wel blij elke keer dat ik verder kwam, om dan te klagen als ik wéér door mijn eigen schuld een duplicaat kreeg. Al bij al een prima aflevering, maar omwille van de vele interne frustraties ben ik stiekem toch wel blij dat de eindsprint nu is ingezet. Ik baal echt zo hard dat Swifty uit het spel ligt, mede door mijn slechte prestaties, want ik ga die meid echt missen. Ze was een superbondgenote en ik ben zo blij dat ze met mij in zee wou gaan van het begin af aan. Ik had haar oprecht zo hard de finale en zelfs de winst gegund omdat ze een mooi persoon is en ook gewoon fanatiek dergelijke spelletjes speelt. Ik mag met mijn hand op het hart zeggen dat ik tijdens Z4P het meeste heb gehad aan haar en daar ben ik haar eeuwig dankbaar voor. Het gaat je goed, ik hoop dit voor jou te winnen <3

Verder gebeurde er achter de schermen niet zo heel veel. Na de bekendmaking van de final four ik kreeg nog een paar giftige en onnodige opmerkingen van die vervelende Bjorn. Ik heb echter beslist daar verder niet veel belang aan te hechten. Als hij zich zo negatief wenst op te stellen, dan moet hij dat vooral doen. Ik ben blij voor hem dat hij in de finale mag zetelen, maar hij is niet mijn eerste keuze om de winnaar te worden. Als ik naar het traject doorheen het spel kijk hoop ik echt dat Frank Z4P wint als ik niet de winnaar mag worden. Frank heeft ook een hart van goud en ik vond hem zo'n verfrissend nieuw lid in dit spel dat ik echt van hem ben gaan houden. Hij is (net als ik) soms ook zo'n onzeker gansje op zijn eigen manier, maar toch weet hij het elke keer maar weer te doen! Mitch zou ik ook wel een fijne winnaar vinden als underdog. Ik heb bizar weinig contact met hem gehad doorheen het spel, maar ik kon wel altijd smakelijk om hem lachen zoals gewoonlijk. In ieder geval wordt het een straffe finale en gaan we alles uit de kast halen om een zo mooi resultaat neer te zetten. Wij gaan de hosts trots maken, want dat verdienen Peppi en Kokki wel!


Swifty sluit haar avontuur af met een mooie slotbiecht

Slotbiecht

Tja, ik had zo’n goed gevoel over de halve finale, schreef ik in mijn vorige biecht. Gedurende de dag voor de uitslag zat bijna iedereen onzeker te doen in de chat (behalve Bjorn, en die was dan ook afleveringswinnaar). Was ik mezelf aan het overschatten? In de chat met Mitch bevestigde hij mij dat hij met Bjorn had samengewerkt bij Murder Mysterie, zoals ik al had verwacht. Maar hij vertelde ook dat hij al wat uitslagen van dat Cluedo-achtige spel had gehoord. En daar werd ik ineens heel nerveus van. Ik had dat spel gewoon ontzettend slecht gedaan blijkbaar! Koortsachtig zocht ik naar de puntenverdeling. Tijdens het spelen ging ik er vanuit dat de moord oplossen het belangrijkste was en altijd een punt zou opleveren, wat icm mijn 4 punten van Moriarty genoeg zou moeten zijn. Helaas had ik dat mis. Dat gold wel voor Murder Mysterie maar niet Murder Villa. Ai ai!

Robbie post eerst de uitslag van MM, en dan weet ik al genoeg. We zijn niet duidelijk genoeg geweest bij 1 van de vragen, en Mitch verdient daar 2 punten meer dan ik. Als JW de uitslag van MV post, blijkt dat we allemaal 6 of 7 punten hebben gewonnen deze aflevering (waarbij Bjorn nog 2 extra punten kreeg had van de vorige keer). Wat een close finish! Wat een spannende halve finale! En wat zuur dat ik aan het kortste eind trek! Ik val af want ik heb het 3-sterren spel het slechtst gespeeld. Wat ontzettend balen zeg, ik had zo graag de finale gespeeld!

Ik troost mezelf met de gedachte dat ik de finale nooit had gewonnen. Ik ben de hele komende aflevering druk met klussen en verhuizen. Ik ben ’s avonds gewoon te moe om scherp te spelen. Ik probeerde deze halve finale overdag tussendoor wat zetten te doen. Maar omdat dat tussendoor is, speel ik ook dan totaal niet scherp. Ik had het anders moeten doen. Bjorn was 3 dagen vrijwel niet online ivm een vakantie en dat was veel slimmer. Ik doe hetzelfde als wat ik in Sequester deed: ik wil het spel niet stilleggen en speel doe ik tussendoor (tijdens Sequester reed ik op de motor van Luxemburg naar huis en deed ik iedere drinkpauze iets) en dan speel ik gewoon niet goed. Stom, spijtig, zuur.
Het was een erg leuk spel, de hosts doen het werkelijk fantastisch, de groep spelers is heel gezellig en lekker fanatiek, ik heb genoten, en ik ben eigenlijk nog heel erg ver gekomen, gezien de ‘thuis’situatie. De timing was gewoon moeilijk voor mij, het viel precies samen met mijn hele verhuisperiode, vanaf de bezichtiging van het huis, de uitspraak van de Raad van State en de overhaaste verhuizing naar het tijdelijke huis naar nu komende week weer vertrekken uit dat huis, het afwerken en inrichten van het gekochte huis en daar in trekken op de dag dat de finale klaar is (en vanaf nu tot die dag moeten we nog zoveel verven en afwerken en marktplaats leeghalen en uitzoeken en en en). Het niet meer moeten spelen geeft me wel een beetje rust. Maar oh wat baal ik dat ik de finale niet mag spelen!
My fall will be for you

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Biechten
« Reactie #38 Gepost op: 2-04-2022, 22:20:55 »
Frank laat alles los om de finale goed te spelen

''De snelste van het stel, absolute winnaar en dus ook de allereerste finalist! In 1 keer goed met 65 punten WHATTHEFRANK!''

Ik wist echt niet wat ik las. Ik dacht eigenlijk dat het een grapje was. JW heeft wel humor dus misschien was het gewoon een verkeerde uitslag. Maar als ik door ben moet Mitch er wel uit liggen toch? Nee? Ook niet? Wat is dit voor ziek spannende halve finale geweest? Ik heb, wonder boven wonder, dus Murder Villa, het +++ spel gewonnen. Mitch heeft Moord Mysterie, het ++ spel, gewonnen. We hebben allebei gepiekt op het moment dat het echt even moest. Helaas is dat ten koste gegaan van Swifty. Dit vind ik jammer omdat ik haar in de loop van het spel steeds vaker heb gesproken en haar meer ben gaan waarderen. Slimme speelster ook, toch wel weer, na Niels en Lucy, een onverwachtse exit. Bjorn, Brent, Mitch, finale, WE MADE IT!

Dit is het eerste punt in het spel dat ik mijn hele tactische brein gewoon uit gaan schakelen. Sorry aan alle bondjes die ik in de loop van het spel wel of niet heb kunnen waarborgen en voor iedereen waar ik tegen gelogen heb. Het is de finale. Het is nu echt ieder voor zich. Ik heb er denk ik geen baat meer bij om met wie dan ook samen te werken. Ik zit in de finale met leuke mensen maar ik moet kiezen voor mezelf. De bondjes-tactiek, de dommer voordoen-tactiek, de paniek-tactiek, ze gaan allemaal de prullenbak in. De finale is momenteel al een paar dagen bezig en ik heb eigenlijk met alledrie mijn mede-finalisten nog nauwelijks gesproken, dat terwijl ik met alledrie tijdens het spel toch wel heb samengewerkt. Tijd om nog even 1 keer het beste uit mezelf te halen en hopelijk de finale tot een zo goed mogelijk einde te brengen. Ik hang net als Daniel Boissevain in een helikopter en ik ga gewoon mijn mede-finalisten afschieten. Nee?  ::ohno::

+ Draftosaurus
Het eerste spel wat we deze finale spelen snap ik eigenlijk wel vrij snel. We moeten dinosaurussen in zoveel mogelijk verschillende kooien zetten om zo punten te halen. Wat is hier nou een goede tactiek? Nouja, ik wil eigenlijk proberen om zoveel mogelijk opties open te houden. Punten scoren kan op een aantal manieren.
- In het bos der gelijkheid mogen alleen maar dezelfde dino's. Deze is goed mogelijk maar ook goed lastig. Laat ik nog even buiten beschouwing.
- In de Wei van Differentiatie mogen alleen maar verschillende dino's. Deze is makkelijker te vullen dan het bos der gelijkheid. Als ik me niet per se op een bepaalde kooi moet focussen, zal ik waarschijnlijk kijken of ik hier een dino kan plaatsen. Het kan met 6 dino's toch wel 21 punten opleveren
- In de Love Shack mag je lekker koppeltjes maken voor 5 punten per koppel. Ja leuk! Helemaal mijn dingetje om Cupido uit te hangen! Mijn eerste koppeltje heb ik al gemaakt. Dit worden er misschien nog wel meer
- Trio in het Woud wil ik zo lang mogelijk leeg laten. Stel dat ik echt even niks anders kan dan wil ik de kans hebben om hier iets te kunnen plaatsen. Niks te snel plaatsen zodat ik niet over het maximum van 3 heen ga
- King of the Jungle is een prachtige kooi die speciaal naar Robbie vernoemd is, wat leuk! Deze ga ik ook zo lang mogelijk leeg laten zodat ik aan het einde van het spel kan zien waar iedereen de meeste dino's van heeft!
- Eenzaamheidseiland blijft ook zo lang mogelijk leeg. Dit klinkt een beetje als een nieuw experiment van Expeditie Robinson maar hier mag dus maar 1 dino staan.. Wel een klein beetje zielig

Kortom, vooral dus focussen op de eerste 3 kooien, daar zijn de meeste punten mee te scoren. Als ik de kans heb, ook vooral focussen op de andere 3. Ik ga alle punten zo hard nodig hebben hier!

++ Evolution
Ik heb vooraf eigenlijk al besloten dat ik mij het minste focus op dit spel. Ik denk eigenlijk dat dit het moeilijkste spel is. Ik zou hier ook allemaal GIFjes kunnen plaatsen van evoluerende Pokemon om te verbloemen dat het een lastig spel is, maar laat ik maar gewoon op de inhoud ingaan. Eigenlijk is dit het enige spel waarbij ik nog niet een tactiek heb. We moeten met onze soorten en populaties overleven in de jungle en misschien ook elkaar opeten. Wat een heftig spel. Ik snap wel wat ik moet doen maar ik heb geen idee of dat wat ik doe ook goed genoeg is. Het voelt alsof ik weer in de economie les zit. Ik begreep de stof altijd wel, ik haalde altijd wel voldoendes, wel van die typische student-voldoendes dus ik was nooit de beste van de klas. De andere mannen gaan mij met dit spel dan ook zeker overtreffen  ::)

+++ Dino Park
Wat een heerlijk spel om de finale mee af te sluiten. Ik moet toegeven, het is veel lees- en kijkwerk en daar hou ik eigenlijk helemaal niet van, maar als je het spel eenmaal snapt is het echt een geschenk om te spelen. Het is vooral een spel met heel veel lagen. Je moet op veel fronten nadenken. Munten, trucks, klauwen, volgordes, upgrades... om duizelig van te worden. Met zo'n groot spel als deze zou je snel het overzicht kwijt kunnen raken maar ik heb wel voor ogen wat ik wil gaan doen. Ik wil controle houden. Ik moet controle houden. Ik wil ervoor zorgen dat ik altijd de hoogste munt heb die in het spel zit. Dan weet ik zeker dat ik in ieder geval 1 dino sowieso zelf kan kiezen. Momenteel heb ik de 11-munt en niemand heeft hoger. Ik heb dan ook de enige dino gekozen die nog mist in mijn park (met nog een redelijk goed nummertje erbij ook). Op deze manier wordt er dus een superdino tevoorschijn getoverd. Ook weet ik met quasi zekerheid dat ik na ronde 3 de meeste stegosaurussen heb, wat nog een bonus zou betekenen. Hoe meer stegosaurussen ik in mijn park heb, hoe beter. Ik ga de balans iets meer die kant op leggen en iets minder focussen op van elke soort iets hebben. Ik hou ook wel in de gaten wat mijn mede-finalisten doen. Ik moet het toch weten als ik ergens de meeste van heb of niet. Ik ga niemand tegenwerken, puur op mijn eigen hachje focussen. Als ik dit een beetje slim blijf spelen, heb ik er eigenlijk wel hoop en vertrouwen in!

Het spel is echt bijna klaar nu. 3 maanden al bezig, ik moet even een traantje wegpinken. Ik zei het al eerder maar ik zit echt met leuke mensen in de finale. Wie het gaat winnen? Oprecht geen idee, dat zouden we allevier zomaar kunnen worden. Wie het ook wint, ik gun het je. Ik vind het zo leuk dat ik de finale heb gehaald en hopelijk nu een bepaalde kant van mezelf heb kunnen laten zien!! Nog even een paar dagen vlammen en dan gaan we het meemaken. Wie.... is..... ohnee wacht, dat is een ander spel. Jullie zien het hopelijk wel volgende week!  ::joehoe::

Sidenote: weer een complimentje naar de hosts. Robbie, JW, jullie zijn echt toppers. Jullie werken al maanden zo hard en komen met leuke spellen en zijn altijd bereikbaar voor ons. Ik kan jullie niet genoeg bedanken voor het goede hostwerk!  ::bravo::

Mitch haalt drie afleveringen in met een eerste gesproken biecht van ruim 8 minuten

https://vocaroo.com/1n7O9I919Rcy
My fall will be for you

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Biechten
« Reactie #39 Gepost op: 2-04-2022, 22:22:05 »
En dat waren de biechten. Natuurlijk hebben de finalisten nog een hoop extra te vertellen, dat hebben ze me tenminste beloofd (op Mitch na, want die had alles al verteld).

Mooi om mee te lezen en mee te genieten van alles wat er speelde. Wat een topgroep waren jullie!
My fall will be for you