Auteur Topic: WK voetbal Qatar 2022  (gelezen 257924 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WK voetbal Qatar 2022
« Reactie #1480 Gepost op: 1-12-2022, 22:14:49 »
Even leek het erop dat Costa Rica Spanje er nog uit zou spelen. Maar zóver kwam het niet.

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WK voetbal Qatar 2022
« Reactie #1481 Gepost op: 1-12-2022, 23:32:37 »
Nu de teleurstelling ingewerkt is:

Het is jammer dat wij er nu al uitliggen, 1 slechte match tegen Marokko kost je de kop.
Eindelijk kregen we deze match vechtslust, spirit en goed voetbal. Dat misten we de voorbije matchen (het is geleden van juni 6-1 tegen Polen dat we dit konden zeggen).
Als we een fitte Lukaku hadden gehad, of Doku eerder kansen gegeven was de situatie wss anders geweest (maar beiden waren lang geblesseerd dus geen optie).

Maar ik ga niet met stenen gooien, we hebben 10 mooie jaren gehad met onze gouden generatie. We wonnen wel geen toernooi maar dit is de beste ploeg die we ooit gehad hebben.  We komen van de 70ste plaats op de wereldranglijst, op een moment dat we verloren van Estland of Armenië.  Deze ploeg heeft ons sinds 2012 veel mooie momenten bezorgd. Als jonge student zag ik ons plaatsen voor het WK 2014 tegen Kroatië. Eindelijk kon ik nog een WK zien met België, dat was geleden van 2002 toen ik 12 was.

We konden ons plaatsen voor elk toernooi sinds 2014, zonder enig probleem met het WK 2018 als hoogtepunt, want we wonnen mooi met 5-2 van Tunesië, versloegen na een thriller en perfecte counter Japan en wisten zelfs Brazilië te kloppen. Het ging wat minder nadien, maar ik vond ons een mooi EK spelen en we hadden zelfs Italië kunnen verslaan. Het spel ging helaas achteruit maar we wisten toch vaak te winnen. Helaas, blessures op het foute moment en sterspelers die minder in vorm zijn of nog niet topfit zijn nekken ons nu.

Ik ben verdrietig, maar toch trots op onze ploeg.  Ik kijk uit naar de kwalificaties voor EK 2024, waar we een poule hebben waarin we toch met de eerste twee moeten zijn. Een groot deel van onze ploeg kan nu (en in 2026) nog voort. We houden Courtois, De Bruyne en Lukaku nog en we hebben nog sterke spelers als Tielemans, Castagne, Trossard en Dendoncker en jonge talenten als Doku, Onana, Lavia (die er nu niet bij was). Hopelijk staan er nu nieuwe spelers op (zeker vanachter maar ook voorin hebben we nieuw bloed nodig, want Openda komt er wel maar Batshuayi weegt te weinig op een verdediging vind ik). De nieuwe coach staat voor een uitdaging maar we komen er wel.

Daarom: een grote dank u wel aan deze ploeg en de spelers.
Een grote kop op, een nieuw toernooi en nieuwe kansen aan de spelers die nog blijven
en graçias signor Martinez

We zijn trouwens niet de enige: Duitsland en Denemarken mogen ook al naar huis. Duitsland had ik verwacht, want ik had Japan als winnaar voorspeld en het had tegen Spanje al gedaan kunnen zijn maar Denemarken zat in een zwakke poule (Tunesië en Australië hadden ze gewoon moeten kloppen). Servië en Uruguay die ik hoog had zitten, staan op de rand van de uitschakeling. 

Kop op Rode duivels, binnen 1,5 jaar spelen we het EK in Duitsland en in 2026 mogen er 16 europese landen mee (en met poules van 3 waarbij de eerste 2 doorgaan) kan je nog wel geraken als je loting meezit.

Succes aan de andere landen, hopelijk zien we nog veel leuke matchen en wordt het een topWK
klaar voor de strijd

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WK voetbal Qatar 2022
« Reactie #1482 Gepost op: 2-12-2022, 19:20:08 »
En ook Uruguay eruit ::zwaai::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WK voetbal Qatar 2022
« Reactie #1483 Gepost op: 2-12-2022, 22:24:13 »
Servië-Zwitserland staat bij mij in de top 3, qua aantrekkelijkheid.


Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: WK voetbal Qatar 2022
« Reactie #1484 Gepost op: 2-12-2022, 23:05:36 »
Servië-Zwitserland staat bij mij in de top 3, qua aantrekkelijkheid.
Servië - Kameroen ook in die top 3 toevallig?  ::vergroot:: (3-3), maar inderdaad heerlijke wedstrijd.


Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WK voetbal Qatar 2022
« Reactie #1485 Gepost op: 3-12-2022, 07:51:32 »
Ja, die mag er ook zeker bij.

Het is overigens geen criterium voor mij dat er doelpunten móeten vallen in een wedstrijd, om in die top te belanden. Maar deze 2 toevallig wél.

Enige dissonant was het opstootje bijna op het eind. Ik dacht net aan het geringe aantal rode kaarten tot nu toe. Hier werd er hard aan gewerkt om dat aantal flink op te krikken.

En dan valt er een bij de andere wedstrijd, en nog wel voor een actie die op zich standaard met géél bestraft wordt. Ik heb zelden een speler gezien die die kaart zó makkelijk accepteerde.

Alsof ie een kadootje van Sinterklaas in zijn schoen aantrof...,

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: WK voetbal Qatar 2022
« Reactie #1486 Gepost op: 9-12-2022, 19:17:07 »
Omg Kroatië ja wat een lekkere stunt is dit

Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WK voetbal Qatar 2022
« Reactie #1487 Gepost op: 9-12-2022, 23:07:32 »
Het mocht niet zo zijn. Maar ondanks dat vond ik het een wedstrijd waarin van alles gebeurde. Leuke, maar ook onnodig foute dingen.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: WK voetbal Qatar 2022
« Reactie #1488 Gepost op: 9-12-2022, 23:43:28 »
Dit is zoooo zuur. Je komt door slecht spel enigszins terecht 2-0 achter. Dubieuze scheidsrechterlijke beslissingen ook. Dan kom je op bizarre wijze tot 2-2. En dan dit... echt Kroatië in de halve finale. De weg lag open. Helaas, het mocht niet zo zijn.

Maar goed, in de zomer is ook een prijs te pakken: de Nations League. Dan die maar he...
« Laatst bewerkt op: 9-12-2022, 23:51:25 door MollenvangR »

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: WK voetbal Qatar 2022
« Reactie #1489 Gepost op: 10-12-2022, 14:55:48 »
Dit is zoooo zuur. Je komt door slecht spel enigszins terecht 2-0 achter. Dubieuze scheidsrechterlijke beslissingen ook. Dan kom je op bizarre wijze tot 2-2. En dan dit... echt Kroatië in de halve finale. De weg lag open. Helaas, het mocht niet zo zijn.

Maar goed, in de zomer is ook een prijs te pakken: de Nations League. Dan die maar he...

zelfs die tweede geel voor Dumfries tijdens strafschoppen reeks terwijl hij langs de lijn stond  ::rofl::
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WK voetbal Qatar 2022
« Reactie #1490 Gepost op: 10-12-2022, 23:19:14 »
Ik vrees voor Kroatië op het WK 2026, want waarschijnlijk leren ze de vloek van Brazilië kennen.

Sinds 1986 heb je nog brazilië niet ongestraft kunnen uitschakelen.
In 1986 schakelde Frankrijk Brazilië uit, zij wisten zich voor EK 1988 en WK 1990 niet te kwalificeren.
In 1990 werd Brazilië uitgeschakeld door Argentinië, zij werden 1994 uitgeschakeld door Roemenië in de 8ste finales én hadden het schandaal met Maradonna
In 1994 werden ze wereldkampioen, dus geen vloek
In 1998 verloren ze de finale van Frankrijk die in 2002 niet door de groepsrondes raakten
In 2002 wonnen ze, dus geen vloek.
In 2006 verloren ze van Frankrijk die in 2010 niet door de groepsrondes raakten.
In 2010 verloren ze van Nederland die op het EK 2012 0/9 haalden
In 2014 verloren ze van Duitsland en Nederland. Nederland haalde het EK 2016 en WK 2018 niet (dubbele straf voor 2010 :) ), Duitsland raakte in 2018 niet door de groepsrondes.
In 2018 verloren ze van België die nu niet door de groepsrondes raakten.

Kortom, schakel Kroatië uit en het komend WK of groot toernooi is vervloekt.
klaar voor de strijd

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: WK voetbal Qatar 2022
« Reactie #1491 Gepost op: 11-12-2022, 00:00:32 »
Je moet wel heel slecht zijn als je WK 2026 niet haalt met de uitbreiding van teams. En bij Wereldkampioenen was er ook een 'curse', die heeft Frankrijk ook doorbroken. Over 3,5 jaar komen we hierop terug  ::vergroot::

Wel een applausje voor Marokko, eerste Afrikaanse land dat zich in de halve finale heeft weten te brengen  ::bravo:: Finale Kroatië - Marokko zou ergens ook wel lachen zijn.

Ik bedenk me nu dat de herhaling van 2018 er ook nog in zit  :o
« Laatst bewerkt op: 11-12-2022, 00:02:44 door MollenvangR »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WK voetbal Qatar 2022
« Reactie #1492 Gepost op: 11-12-2022, 08:39:05 »
Dat laatste: dan hoop ik wel op een andere winnaar. Ook leuk, omdat dan (met 90 jaar en 22 edities) het aantal landen dat de titel op zijn naam schreef, met 1 wordt uitgebreid.

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WK voetbal Qatar 2022
« Reactie #1493 Gepost op: 11-12-2022, 12:59:58 »
Je moet wel heel slecht zijn als je WK 2026 niet haalt met de uitbreiding van teams. En bij Wereldkampioenen was er ook een 'curse', die heeft Frankrijk ook doorbroken. Over 3,5 jaar komen we hierop terug  ::vergroot::


Europa krijgt er 3 ploegen bij en gaat naar 16
Oceanië krijgt 1 vast ticket (dus Nieuw-Zeeland zal zich zo goed als altijd plaatsen)
Zuid-Amerika en Noord-Amerika krijgen er 6
Afrika krijgt 9 plaatsen
Azië krijgt er 8.

Daarnaast komt er een eindronde met 6 landen uit 5 confederaties (geen Europa) die strijden om 2 tickets. De federatie die organiseert, mag 2 landen afvaardigen. Dit wordt gebaseerd op de wereldranglijst

Even voor de leut gekeken naar de kwalificaties voor dit wk, als er dit jaar 48 ploegen waren zouden
Europa: Oekraine, Zweden en Noord-Macedonië zich plaatsen (dus nog altijd geen Italië)
Oceanië: Nieuw-Zeeland
Noord-Amerika: Costa Rica, Panama en Jamaica
Zuid-Amerika: Peru en Colombia
Azië: VAE, Irak en Oman
Afrika: 4 van de volgende 5 (Egypte, Algerije, Nigeria, Congo en Mali)

voor de play-offronde gaat het dan tussen:
Chili,
Mali/Nigeria/Algerije/Egypte/Ivoorkust, (afhankelijk wie zich niet kwalificeert, als Congo niet kwalificeert krijgt Ivoorkust zijn kans)
El Salvador
Honduras
Oman
Salomonseilanden

2 van deze landen plaatsen zich voor het WK.

Ze zijn er nog niet uit of ze 16 poules van 3 doen waarbij de eerste 2 doorstoten of 12 poules van 4 waarbij de eerste 2 en de 8 beste derdes doorstoten.

Beiden lijken mij minder. Bij poules van 4 gaan er zo waarschijnlijk zwakkere ploegen door maar bij poules van 3 kan er de laatste match echt afspraken gemaakt worden.

Waarschijnlijk worden het poules van 4, want zo wordt het spel eerlijker (én meer matchen, meer geld)

klaar voor de strijd

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: WK voetbal Qatar 2022
« Reactie #1494 Gepost op: 11-12-2022, 14:20:34 »
Weinig landen die wat gaan toevoegen. Zelf vind ik alleen wat meer Afrikaanse landen die mee mogen doen wel terecht/leuk!

Volgens mij was de kogel al door de kerk wat betreft de poules. Ze gaan juist poules van 3 doen om ervoor te zorgen dat landen niet meer wedstrijden hoeven te spelen op het WK.
Kansloos format natuurlijk. Juist die laatste poulefaseronde was leuk dit jaar. Daarom gaan er binnen de Fifa nu stemmen op om dat toch weer te wijzigen.

We gaan het zien.
You'll never walk alone

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WK voetbal Qatar 2022
« Reactie #1495 Gepost op: 11-12-2022, 18:36:22 »
In een grijs verleden was er een eerste ronde met 3 wedstrijden, en een 2e ronde met 2 wedstrijden. Daarna pas de knockout-fase.

Met 16 teams in het hele toernooi.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: WK voetbal Qatar 2022
« Reactie #1496 Gepost op: 12-12-2022, 10:28:31 »
De enige echte winnaar lijkt me Zuid Amerika. 10 leden waarvan zich er dan 6 zomaar kwalificeren, en nog kans op een 7de... Dat is dus kans op 70% van de leden. Even omrekenen naar Europa: dat zou betekenen dat Europa kans zou moeten hebben op pak m beet 37 deelnemers...

In een grijs verleden was er een eerste ronde met 3 wedstrijden, en een 2e ronde met 2 wedstrijden. Daarna pas de knockout-fase.

Met 16 teams in het hele toernooi.
Zo is het volgens mij nooit geweest. In 74 en 78 waren er 16 deelnemers inderdaad, en 3 wedstrijden in de voorronde, maar ook 3 wedstrijden in de tweede ronde. Daarna direct finale. In 82 waren er voor het eerst 24 deelnemers in 6 groepen. De top 2 ging door, en speelde vervolgens in 4 groepen van 3 (dus inderdaad wel 2 wedstrijden), daarna was het halve finale en finale.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WK voetbal Qatar 2022
« Reactie #1497 Gepost op: 18-12-2022, 18:38:16 »
Op het moment dat ik hier wilde schrijven dat Even tot Hier gelijk leek te krijgen met hun Twee Nul Twee Twee, maakte Messi er 3-2 van.

En toen ik het berichtje ging editten, kwam Frankrijk langszij.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: WK voetbal Qatar 2022
« Reactie #1498 Gepost op: 21-12-2022, 13:15:44 »
Elftal van het toernooi volgens MV

                 Mbappe -  Messi

E. Fernandez - Tchouameni - Amrabat - Bellingham 

T. Hernandez - Gvardiol - Upamecano - Hakimi
 
                            Martinez

15 spelers op de bank
12. Livakovic
13. Noppert / Bounou
14. Aké
15. Saïss
16. Mazraoui
17. Mac Allister
18. Modric (lang getwijfeld, stond lang in de basis, maar kon zijn stempel niet enorm drukken als in 2018)
19. Ounahi
20. Casemiro
21. Musiala (veel te vroeg uitgeschakeld, wat was die goed)
22. Ziyech
23. Gakpo
24. Alvarez
25. Richarlison
26. Valencia