Auteur Topic: Hunted  (gelezen 229750 keer)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hunted
« Reactie #840 Gepost op: 23-02-2021, 17:20:29 »
;D


maar dat snap ik wel, je bent gewoon echt op jacht als hunter he, je gaat er volledig in op
Keep calm and eat chocolates!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Hunted
« Reactie #841 Gepost op: 23-02-2021, 18:17:39 »
Het was in ieder geval een leuk extra seizoen. Ik kijk uit naar de volgende serie!   ::ok::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hunted
« Reactie #842 Gepost op: 23-02-2021, 18:59:23 »
Was het ook niet zo dat aan,op of in de boot veilig was?

Dus was Dennis half op de boot toch veilig?
klaar voor de strijd

Offline :Selmar:

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • You can run, but you can't hide
Re: Hunted
« Reactie #843 Gepost op: 23-02-2021, 19:08:00 »
Was het ook niet zo dat aan,op of in de boot veilig was?

Dus was Dennis half op de boot toch veilig?
Aanraken was veilig

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Hunted
« Reactie #844 Gepost op: 26-02-2021, 21:22:27 »
Leuk en interessant interview met de makers (waaronder Anton, ex-WIDM) van Hunted

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Hunted
« Reactie #845 Gepost op: 27-02-2021, 15:56:25 »
Oké, dat wordt dus pinnen in Odoorn, goed om te weten.

Wel blijf ik het soms nog lastig vinden wat er precies 'gesimuleerd' wordt en wat volledig echt is.

hier wat ik denk:
Het inbreken in computers en telefoons met social media is echt. Kan juridisch ook gewoon, want de deelnemers hebben toestemming gekregen.

Tap op alle kennissen en dergelijken is gesimuleerd. Je kan niet van letterlijk iedereen die mogelijk betrokken is alles aftappen voor een TV programma. Maar als iemand onder de tap staat een verdacht telefoontje pleegt, wordt deze ter plekke opgenomen (is ook nodig voor TV) en doorgegeven aan de hunters.

Protonmail is ook juridisch lastig met locatiebepaling. Ook dat wordt gesimuleerd.
Sowieso de exacte locatiebepaling via sim/IMEI wordt vast gesimuleerd. Daar zit ook nog wat werk achter, want hier worden toch de dichtstbijzijnde zendmasten voor gebruikt?
En ik denk dat dit ook voor een pintransactie geldt. Na een x-aantal tijd komt dit bericht aan.
Ook OV-kaarten lezen zal vast niet via de NS en dergelijke lopen.

Camerabeelden komen van ter plekke opgehangen camera's. Betere kwaliteit voor TV en Juridisch zo ook mogelijk. Maar hunters kunnen natuurlijk wel de echte camerebeelden bekijken bij winkels etc.
In het geval van hoge spoed, is er geen tijd om camera's op te hangen, maar komt er gewoon een bericht binnen van 'Team X is op de Camera op locatie Y gespot richting...' (vorig seizoen met Jasper en Guy of Ralp en Boyd het geval geweest)

Als er een camera-auto ergens staat, zit hier vaak wel een hunter de hele dag naar te kijken.
Maar als er beelden uit een heel dorp 24/7 bekeken moeten worden, wordt dit vast gesimuleerd. Normaal zou een heel team dat doen achter de schermen, nu wordt dat na een x-aantal tijd vrijgegeven.

En de officier van Justitie is vast iemand van Team Anton die moet controleren of degenen die de hunters willen bezoeken toestemming heeft gegeven om mee te werken.


Maar op deze manier weet je al wel snel dat je als hunter op een goed spoor zit. Als je een huiszoekingsbevel kan krijgen voor Roelof de Vries uit Sint Jansklooster, dan zijn de voorvluchtigen daar in ieder geval geweest of hebben hulp van hem gehad. (al krijg je normaal natuurlijk ook niet zomaar een huiszoekingsbevel)

Ik ben wel benieuwd of ze ook daartegen nog iets verzonnen hebben. Of dat ze simpelweg mensen die er niets mee te maken hebben, maar waar de hunters in geďnteresseerd zijn, contacteren of ze mee willen werken.

En hoe het zit met de ANPR hit kom ik ook niet uit. Ik verwacht niet dat dit juridisch mag, maar het simuleren ervan kan ook moeilijk zijn. Voor auto's waar de voortvluchtigen inzitten is de locatie wel bekend. Maar als de Hunters de ANPR van een andere verdachte auto willen weten, gaat dat lastig. Je kan moeilijk iedereen die hulp heeft gegeven blijven volgen. En van die mensen kan je ook moeilijk verwachten dat ze zelf alles doorgeven. Of is dit juridisch toch mogelijk na toestemming van de betrokkenen?

En wat ik me verder nog altijd afvraag is hoe het gaat met camera's ophangen. Is er een heel team dat vooruit loopt en in een heel dorp rondzoekt naar camera's en direct hun eigen camera's ophangt? Moeten de deelnemers vooraf hun route dan aangeven of zijn ze soms gewoon bewust dat er een camera wordt opgehangen?
En als laatste ben ik wel benieuwd wat mensen te horen krijgen als er bij ze wordt aangebeld of bij hun in de auto wordt ingestapt. Die moeten natuurlijk voor best wel wat dingen toestemming geven. Er kan een week later zomaar iemand voor de deur staan die je hele huis wil doorzoeken en je telefoon volledig wil doorlezen.


Nou, volgens mij heb ik nu wel zo'n beetje alles gehad.  :)
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Hunted
« Reactie #846 Gepost op: 27-02-2021, 16:16:19 »
Ik denk dat aan iedere voortvluchtige van te voren gevraagd wordt om toestemming, maar ook betrokkenen van de voortvluchtigen, vrienden en familie (sowieso degene die informatie krijgt voor het extractiepunt bijvoorbeeld).

Maar als ik nergens toestemming voor heb gegeven, en ze zouden bij mij aan de deur komen vanwege mogelijke betrokkenheid en ze plaatsen ongevraagd een afluisterapparaat onder m'n aanrecht, of tappen stiekem m'n telefoon af, dan zou ik dat wel kwalijk vinden en juridisch aanvechten.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Hunted
« Reactie #847 Gepost op: 24-03-2021, 13:27:58 »
Zo, in Hunted VIPS was al te zien dat Bilal Wahib behoorlijk dom is, maar vandaag is hij dan echt gearresteerd:
https://nos.nl/artikel/2373906-arrestatie-vanwege-livestream-waarin-acteurs-jongen-vragen-penis-te-tonen.html

Wat een smerig kereltje...    ::niet-ok::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: Hunted
« Reactie #848 Gepost op: 27-03-2021, 23:59:47 »
Blijft een leuk programma, al vaak over gehad om zelf op te geven. Wel best wat dingetjes dat ik denk, hmm dat is toevallig. Maar ach ook niet te veel over nadenken. Blijft televisie.

Aan de andere kant wordt er ook wel eens een methode van de Hunters zo breed uitgemeten alsof het hoogste materie is, maar dan valt dat best mee, een gemiddelde IT student komt een heel eind.

Lijkt me ook leuk om @Selmar zelf eens op de vlucht te zien :-P

Offline ZiemNatB

  • Forumlid
Re: Hunted
« Reactie #849 Gepost op: 24-05-2021, 15:21:49 »
Lijkt me echt geweldig om aan Hunted mee te doen maar ook ontzettend spannend. Ik wil me de volgende keer opgeven al denk ik niet dat ik uitgekozen word. Wat ik ook erg intrigerend vind is dat ze ook online je sporen tracken. Best bizar hoe makkelijk je eigenlijk gevonden kun worden. Ik heb er eigenlijk wel veel van geleerd, ik heb dan ook veel accounts verwijdert onder andere op Social Media. Vond het trouwens best bizar dat ze na 3 weken al heimwee kregen. zeker als je met zo’n intensief spel bezig bent. Maar misschien ligt dat aan mijn, ben al een aantal keer langer dan 6 maanden naar het buitenland geweest.
« Laatst bewerkt op: 28-05-2021, 08:13:06 door Heinz »

Offline :Selmar:

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • You can run, but you can't hide
Re: Hunted
« Reactie #850 Gepost op: 29-05-2021, 10:47:22 »
..

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Hunted
« Reactie #851 Gepost op: 29-05-2021, 10:52:48 »
 ::vergroot:: ::bravo::

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Hunted
« Reactie #852 Gepost op: 29-05-2021, 11:00:27 »
 ::hyper::

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Hunted
« Reactie #853 Gepost op: 29-05-2021, 11:52:46 »
Wat goed! Ik heb er weer zin in!
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hunted
« Reactie #854 Gepost op: 29-05-2021, 13:08:35 »
Ik zat net in de auto en ik dacht, wat als er nu een Hunter auto voorbij rijdt. Wat een toeval. ;D ::bravo::

Wat een toeval. Benieuwd of ze weer hier in de buurt komen. :D

Offline :Selmar:

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • You can run, but you can't hide
Re: Hunted
« Reactie #855 Gepost op: 29-06-2021, 15:15:27 »

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Hunted
« Reactie #856 Gepost op: 29-06-2021, 16:34:02 »
Ah, alles staat er op? Al bekend wanneer het op tv komt? ::hypocriet::
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hunted
« Reactie #857 Gepost op: 30-06-2021, 13:26:49 »
Goed bezig  ::bravo::

Weer benieuwd naar het nieuwe seizoen :D

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hunted
« Reactie #858 Gepost op: 30-06-2021, 19:07:38 »
Ah jammer, had me willen aanmelden  :P

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Hunted
« Reactie #859 Gepost op: 1-09-2021, 12:58:31 »
Startdatum Hunted seizoen 6: maandag 1 november  ::vergroot::

Ik had al in de schema's van oktober gekeken, maar daar stond Hunted nog niet in. Op de website van de perspresentatie van NPO (en dan zoeken bij NPO 3) kreeg ik geen resultaat. Even verder zoeken bij NPO 3 online, leverde dit op ;D

Citaat
Op de sociale kanalen van Hunted en NPO 3 en op npo3.nl zal het weer wemelen van de extra content. Zoals de bio's en voorstelvideo's van de kandidaten, de mooiste fragmenten, behind the scenes video's en Q&A's met de kandidaten. Vanaf 1 november via npo3.nl, de Hunted socials en de socials van NPO 3.

Die kan dus in de agenda  ::ok::