Auteur Topic: Hunted  (gelezen 229751 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hunted
« Reactie #960 Gepost op: 29-11-2021, 21:55:16 »
Yay ik ben ge-retweed door Selmar ::rofl::

Ik zie Guus en Tim nog wel een kans maken. Die twee Brabantse dames zullen wel als volgende gepakt worden.

Waarschijnlijk wel. Als ze die telefoon weer eens aanzetten dan zijn ze de sjaak.  ::jaja::

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hunted
« Reactie #961 Gepost op: 29-11-2021, 22:05:57 »
Echt wel spannend deze aflevering. Ik zat echt achter die TV: 'pak ze, pak ze'! Ik begin steeds meer voor de Hunters te zijn...

Mooi werk ook Selmar. ::ok::

Als hunters in die auto zou ik trouwens tureluurs worden van al die 'koerswijzigingen'. Ben je bijna op locatie, moet je weer compleet ergens anders heen, terwijl de voortvluchtigen misschien vlakbij waren en toch ontkomen.
Tell me what your telescope says

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hunted
« Reactie #962 Gepost op: 29-11-2021, 22:13:05 »
48 uur ongeveer

:o :o :o

Ik hoop dat het jullie wat heeft opgeleverd... heb je nog wel geslapen tussendoor?
Keep calm and eat chocolates!

Offline :Selmar:

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • You can run, but you can't hide
Re: Hunted
« Reactie #963 Gepost op: 29-11-2021, 22:14:05 »
Echt wel spannend deze aflevering. Ik zat echt achter die TV: 'pak ze, pak ze'! Ik begin steeds meer voor de Hunters te zijn...

Mooi werk ook Selmar. ::ok::

Als hunters in die auto zou ik trouwens tureluurs worden van al die 'koerswijzigingen'. Ben je bijna op locatie, moet je weer compleet ergens anders heen, terwijl de voortvluchtigen misschien vlakbij waren en toch ontkomen.
We hebben Team 1 eens vier keer de Afsluitdijk laten rijden 😃

En dit seizoen ons een keer expres versproken met twee plaatsnamen die op elkaar lijken maar in Limburg en Friesland liggen (weet even niet meer welke, en het kunnen ook twee andere provincies zijn) 😃

Offline :Selmar:

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • You can run, but you can't hide
Re: Hunted
« Reactie #964 Gepost op: 29-11-2021, 22:15:04 »
:o :o :o

Ik hoop dat het jullie wat heeft opgeleverd... heb je nog wel geslapen tussendoor?
Het zijn 3 miljoen personen… ik kan snel typen, maar niet zo snel 😃

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Hunted
« Reactie #965 Gepost op: 29-11-2021, 22:17:35 »

De hunters waren die vrachtwagen met de container toch ergens in het Groene Hart kwijtgeraakt doordat hij alleen nog maar binnenwegen zonder camera's nam?
Wat nou als men naar IJzendoorn is gereden? Daar is een overnachtingshaven*. Je zet de container op een binnenvaartschip en elke voortvluchtige die daar op weet te komen heeft een vrijgeleide richting Duitsland.


* Zo'n overnachtingshaven noemt men ook wel een vluchthaven. Kan het nog mooier?   :D



Mmm, zou het toeval zijn dat het middelpunt van die cirkel die in beeld kwam zo ongeveer in IJzendoorn ligt?
@Selmar: mocht ik het goed hebben, dan mag ik zeker wel op sollicitatiegesprek komen?
 ;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline :Selmar:

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • You can run, but you can't hide
Re: Hunted
« Reactie #966 Gepost op: 29-11-2021, 22:22:34 »


Mmm, zou het toeval zijn dat het middelpunt van die cirkel die in beeld kwam zo ongeveer in IJzendoorn ligt?
@Selmar: mocht ik het goed hebben, dan mag ik zeker wel op sollicitatiegesprek komen?
 ;)
Zeker 😃, als …

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: Hunted
« Reactie #967 Gepost op: 29-11-2021, 22:25:29 »
Hadden de Hunters bij deze aanhouding toch even geluk dat die ene Hunter in de Volvo toch even opkijkt. Duurde best even. (Kan ook zo lijken door de edit) maar ze hadden bijna met een gelukje kunnen ontkomen.

Mooi aflevering weer

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Hunted
« Reactie #968 Gepost op: 30-11-2021, 00:45:55 »
Zeker 😃, als …


Het zou ook nog de overnachtingshaven in Haaften kunnen zijn. Die is zelfs nog iets dichterbij de plek waar de hunters de vrachtwagen met de container voor het laatst traceerden.

Ik heb inmiddels een screenshot gemaakt van die cirkel die in beeld kwam en het middelpunt lijkt echter een stukje noordelijker te liggen. En dan komt ik uit bij een zijtak van de Rijn, tussen Wijk bij Duurstede en Maurik. Ik zie daar bij jachthaven de Lunenburg warempel ook een wat groter schip liggen, wat er op duidt dat binnenvaartschepen daar kunnen en mogen komen. Bovendien zijn daar in tegenstelling tot de twee overnachtingshavens die ik noemde, wel wat bosjes, dus daar zouden voortvluchtigen zich kunnen verstoppen in afwachting van de komst van het schip. De container moet dan wel eerder al op dat schip zijn gezet, want dat kan daar niet. Je hebt daar trouwens ook nog recreatieterrein Gravenbol en mogelijk staat daar wel een toiletgebouwtje o.i.d. dat ook nog als schuilplaats kan dienen. De voortvluchtigen moeten wel hopen dat de hunters het extractiepunt pas op het laatst ontdekken, want het lijkt me geen makkie in deze omgeving.

Anyway, als ik hunter was geweest, dan had ik die cirkel nu nog niet gezien, dus het middelpunt daarvan zoeken zou ik dan nog niet kunnen, maar ik was al wel vast eens die twee overnachtingshavens gaan bekijken omdat een container immers ook via een schip vervoerd kan worden en we weten dat de container vanuit Rotterdam in oostelijke richting is verplaatst.

Hoe dan ook is die cirkel niet vanuit het middelpunt van Nederland getrokken. Nu is de exacte locatie daarvan onderwerp van discussie (zie: https://nl.wikipedia.org/wiki/Geografisch_middelpunt_van_Nederland ) maar dat middelpunt ligt sowieso wat noordoostelijker, richting de Veluwe. Dus denk ik dat de cirkel niet zomaar toevallig is getekend. Ik ben benieuwd wanneer een van de voortvluchtigen dezelfde conclusie trekt. Mocht de hint die ze straks krijgen 'snijlijnen' zijn, dan is het bingo!
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline :Selmar:

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • You can run, but you can't hide
Re: Hunted
« Reactie #969 Gepost op: 30-11-2021, 06:32:46 »

Het zou ook nog de overnachtingshaven in Haaften kunnen zijn. Die is zelfs nog iets dichterbij de plek waar de hunters de vrachtwagen met de container voor het laatst traceerden.

Ik heb inmiddels een screenshot gemaakt van die cirkel die in beeld kwam en het middelpunt lijkt echter een stukje noordelijker te liggen. En dan komt ik uit bij een zijtak van de Rijn, tussen Wijk bij Duurstede en Maurik. Ik zie daar bij jachthaven de Lunenburg warempel ook een wat groter schip liggen, wat er op duidt dat binnenvaartschepen daar kunnen en mogen komen. Bovendien zijn daar in tegenstelling tot de twee overnachtingshavens die ik noemde, wel wat bosjes, dus daar zouden voortvluchtigen zich kunnen verstoppen in afwachting van de komst van het schip. De container moet dan wel eerder al op dat schip zijn gezet, want dat kan daar niet. Je hebt daar trouwens ook nog recreatieterrein Gravenbol en mogelijk staat daar wel een toiletgebouwtje o.i.d. dat ook nog als schuilplaats kan dienen. De voortvluchtigen moeten wel hopen dat de hunters het extractiepunt pas op het laatst ontdekken, want het lijkt me geen makkie in deze omgeving.

Anyway, als ik hunter was geweest, dan had ik die cirkel nu nog niet gezien, dus het middelpunt daarvan zoeken zou ik dan nog niet kunnen, maar ik was al wel vast eens die twee overnachtingshavens gaan bekijken omdat een container immers ook via een schip vervoerd kan worden en we weten dat de container vanuit Rotterdam in oostelijke richting is verplaatst.

Hoe dan ook is die cirkel niet vanuit het middelpunt van Nederland getrokken. Nu is de exacte locatie daarvan onderwerp van discussie (zie: https://nl.wikipedia.org/wiki/Geografisch_middelpunt_van_Nederland ) maar dat middelpunt ligt sowieso wat noordoostelijker, richting de Veluwe. Dus denk ik dat de cirkel niet zomaar toevallig is getekend. Ik ben benieuwd wanneer een van de voortvluchtigen dezelfde conclusie trekt. Mocht de hint die ze straks krijgen 'snijlijnen' zijn, dan is het bingo!
Ik had inderdaad al een team naar een aantal overslag locaties (dat was mijn gok) gestuurd

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hunted
« Reactie #970 Gepost op: 30-11-2021, 13:25:51 »
We hebben Team 1 eens vier keer de Afsluitdijk laten rijden 😃

En dit seizoen ons een keer expres versproken met twee plaatsnamen die op elkaar lijken maar in Limburg en Friesland liggen (weet even niet meer welke, en het kunnen ook twee andere provincies zijn) 😃
::rofl:: >:D

Tunnelgraver, kijk maar uit als je daar wil komen werken.
« Laatst bewerkt op: 30-11-2021, 13:28:35 door vveerraak »
Tell me what your telescope says

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Hunted
« Reactie #971 Gepost op: 30-11-2021, 15:47:22 »
Tunnelgraver, kijk maar uit als je daar wil komen werken.


Ja, ze sturen me op de eerste dag vast op pad om een tandemborstel, een schroefbroek en handlaarzen te kopen.    ;)
Ondertussen ga ik maar op zoek naar mijn kluts.

2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hunted
« Reactie #972 Gepost op: 30-11-2021, 19:10:52 »
Het programma eindige met dat Shifan (of Bijan) aanbood om informatie te delen met als tegenprestatie van de hunters dat ze niet vast gezet werden.
Die snap ik niet, het is toch een tv programma.

Verder zou ik dat ook wel heel erg jammer vinden, als hij het ook echt zou doen.
Waarom denken 'ik niet dan anderen ook niet'
De kandidaten zijn al erg kwetsbaar door fouten van anderen, terwijl ik vind dat ze dat alleen door eigen fouten zouden moeten zijn.

Daarentegen waren de 2 brabantse dames dan weer redelijk veilig in hun eigen woonplaats doordat alle teams naar deze 2 jongens gestuurd werden. Anders waren ze wellicht al gepakt, nu is het wachten totdat ze de telefoon weer aanzetten.

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Hunted
« Reactie #973 Gepost op: 30-11-2021, 19:29:09 »
Hij zat natuurlijk niet echt vast, maar lag wel uit het spel. Ik interpreteer het zo: in ruil voor informatie wordt hij 'vrijgelaten' en doet weer mee met het spel.
Ze hadden al wel de informatie gekregen, maar nog niet de speciale website ontdekt. Ik weet niet wat ze met dat briefje hebben gedaan. Het kan zijn dat ze dat ergens in het bos begraven hebben, toen ze door kregen dat die drone boven hun hoofd hing.

Het kan ook zijn dat een van de heren dat papiertje in zijn onderbroek heeft gestoken. Ik weet niet hoe grondig de Hunters te werk gaan? @Selmar: doen jullie ook aan lichamelijke visitatie?

Mochten ze vrij worden gelaten in ruil voor de informatie dat er een briefje was met een code erop, dan lijkt het mij dat de Hunters dat alleen maar doen omdat ze ook wel doorhebben dat die jongens teruggaan naar dat bos om het briefje op te graven. En dan kan ik de Hunters geen ongelijk geven. Waarom zou je zelf dat hele bos nog eens gaan uitkammen om dat briefje te vinden als je het die jongens kan laten doen? Laat ze maar lekker in de waan dat ze slim waren en volg ze ongemerkt en reken hen opnieuw in zodra ze het briefje hebben opgegraven.
 ;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Hunted
« Reactie #974 Gepost op: 30-11-2021, 22:45:43 »
Ik kan me niet voorstellen dat de Hunters ze weer terug het spel in laten.

Ik ben sowieso wel benieuwd hoe dat precies in z'n werk gaat. Kunnen ze daar een hele dag worden vastgehouden voor verhoor? Ik vind het echt opvallend hoe makkelijk de opgepakte kandidaten, bewust of onbewust, tijdens zo'n verhoor belangrijke informatie loslaten die de Hunters kunnen gebruiken. Terwijl ze zich toch moeten beseffen hoe frustrerend dat voor de deelnemers die nog in het spel zitten moet zijn.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hunted
« Reactie #975 Gepost op: 1-12-2021, 09:08:21 »
Ik kan me niet voorstellen dat de Hunters ze weer terug het spel in laten.

Ik ben sowieso wel benieuwd hoe dat precies in z'n werk gaat. Kunnen ze daar een hele dag worden vastgehouden voor verhoor? Ik vind het echt opvallend hoe makkelijk de opgepakte kandidaten, bewust of onbewust, tijdens zo'n verhoor belangrijke informatie loslaten die de Hunters kunnen gebruiken. Terwijl ze zich toch moeten beseffen hoe frustrerend dat voor de deelnemers die nog in het spel zitten moet zijn.

En toch kan ik het wel begrijpen dat ze zo gemakkelijk informatie delen. Ik denk, dat als ze daar zitten vrij snel nadat ze zijn opgepakt, ze nog vrij gefrustreerd zijn. Op die manier heb je denk ik heel snel het idee van “wij halen het niet, dan zij ook niet”. Vandaar dat ze zo snel uit de school klappen over allemaal geheime informatie volgens mij.

Ze hebben één ding wel slim gedaan: ze hebben volgens mij het briefje met het Onion adres ergens verstopt, anders hadden we allang geweten dat de hunters hem hadden. Dat is slim. Zou het in het natuurgebied verstopt zijn? Zou een van het duo het bijvoorbeeld in zijn onderbroek hebben gestopt?
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Hunted
« Reactie #976 Gepost op: 1-12-2021, 11:06:12 »
Zou het in het natuurgebied verstopt zijn? Zou een van het duo het bijvoorbeeld in zijn onderbroek hebben gestopt?


Dat zei ik dus allemaal gisterenavond al...    ::)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hunted
« Reactie #977 Gepost op: 1-12-2021, 11:22:29 »

Dat zei ik dus allemaal gisterenavond al...    ::)

Sorry, dat heb ik even gemist.  ::schaam::
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Hunted
« Reactie #978 Gepost op: 1-12-2021, 12:43:47 »
Nou, twee zielen, één gedachte kennelijk.   ::hug::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Hunted
« Reactie #979 Gepost op: 1-12-2021, 12:46:25 »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!