Auteur Topic: George is de mol - deel 2  (gelezen 17736 keer)

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: George is de mol - deel 2
« Reactie #80 Gepost op: 5-03-2002, 11:00:46 »
Ik vind het idee dat George de Mol is wel aantrekkelijk, maar da's meer omdat ik hem wel leuk begin te vinden.  :D
Eigenlijk gun ik het hem nog meer dat hij uiteindelijk wint, maar dit terzijde...

Er zijn een aantal aanwijzingen dat hij de Mol zou kunnen zijn, maar die zijn wel redelijk subtiel. En da's op zich wel verdacht, want het mag er natuurlijk niet te dik bovenop liggen. ;)

Waar ik het meest mee zit is toch wel dat er in ieder geval wordt gesuggereerd dat George als enige niet gebeld heeft. Hieruit zou je dus kunnen concluderen dat hij het moet zijn, omdat de Mol zichzelf niet zou bellen. Maar ja, ik denk nu juist men zou doen alsof de Mol ook gebeld heeft, en dan gaat die vlieger weer niet op...
Want zeg nou zelf, het zou wel een hele sterke aanwijzing zijn. En dat al in aflevering 4! We zijn nog niet eens op de helft. Zo makkelijk willen ze het ons toch niet maken?

« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Ville

• Forumlid
« Reactie #81 Gepost op: 5-03-2002, 11:09:30 »

Citaat

Ik vind het idee dat George de Mol is wel aantrekkelijk, maar da's meer omdat ik hem wel leuk begin te vinden.  :D
Eigenlijk gun ik het hem nog meer dat hij uiteindelijk wint, maar dit terzijde...

Er zijn een aantal aanwijzingen dat hij de Mol zou kunnen zijn, maar die zijn wel redelijk subtiel. En da's op zich wel verdacht, want het mag er natuurlijk niet te dik bovenop liggen. ;)

Waar ik het meest mee zit is toch wel dat er in ieder geval wordt gesuggereerd dat George als enige niet gebeld heeft. Hieruit zou je dus kunnen concluderen dat hij het moet zijn, omdat de Mol zichzelf niet zou bellen. Maar ja, ik denk nu juist men zou doen alsof de Mol ook gebeld heeft, en dan gaat die vlieger weer niet op...
Want zeg nou zelf, het zou wel een hele sterke aanwijzing zijn. En dat al in aflevering 4! We zijn nog niet eens op de helft. Zo makkelijk willen ze het ons toch niet maken?

Inderdaad lijkt het me logisch dat je in elk geval zegt dat de mol ook gebeld heeft. Want nu is George de enige die dat niet gedaan zou hebben. En inderdaad lijkt het me sterk dat ze het ons zo makkelijk maken :) Daarnaast wil ik er zelf af dat George de mol is want het begint er steeds meer op te lijken en ik vind het toch nog een beetje te vroeg om dat nu al te weten ;D

don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!

Offline micha

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geniet van elke dag
« Reactie #82 Gepost op: 5-03-2002, 13:01:05 »
Even een theorie over George waarom hij de mol kan zijn. Bij het abseilen had ie last van "hoogtevrees"bij de opdracht met het touw over het water bleef zijn hartslag bewonderingswaardig laag.Zelfs vergelekn met kandidaten die geen hoogtevrees hadden !!! Uit eigen ervaring weet ik dat je hartslag toch bij elke stap flink oploopt.........!!!!!!!!!! Een aanwijzing of niet. ???

who's digging there.....it's the mole.......

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #83 Gepost op: 5-03-2002, 13:14:00 »
zou kunnen micha, hartslag kun je niet faken, dus ook niet als molzijnde.
maar george is mij een beetje te favoriet voor de mol.
Daar krijg ik dan een onbestemd gevoel van.

Offline micha

• Forumlid
  • Geniet van elke dag
« Reactie #84 Gepost op: 5-03-2002, 13:17:46 »
ja misschien wel. Maar is een niet een afleiding, om te denken "Hij is het toch niet want dat ligt er te dicht op ????

who's digging there.....it's the mole.......

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #85 Gepost op: 5-03-2002, 13:19:04 »
Nou, echt heel laag was 'ie niet hoor! Meet je eigen hartslag maar eens op als je zo achter je pc'tje zit. Zal toch een stuk lager zijn.

Ja, ik vond wel dat George aardig goed over dat koord ging. Maar als ik mezelf dan eens in die situatie verplaats, dan denk ik dat ik ook veel liever zou parallellen dan abseilen.
Ikzelf heb niet echt hoogtevrees in de ware zin van het woord, maar een ander soort 'vrees'. Ik weet alleen niet hoe je dat noemt... angst om te vallen? M.a.w. als ik bovenop een hoge toren sta, heb ik nergens last van, maar hang me niet in een hoge kabelbaan. Ik vermoed dat George ook een dergelijke angst heeft en geen echte hoogtevrees.
En het kan ook nog allemaal gespeeld zijn, uiteraard.  :P

Offline Natje

• Forumlid
« Reactie #86 Gepost op: 5-03-2002, 13:23:44 »
George lijkt zo bezig met het winnen van het spel, dat het moeilijk is om hem als verdachte te zien. Dat is ook zo met Prince, maar toch zijn er meer aanwijzingen, denk ik, voor Prince.
Mijn theorie dat Prince de mol is lijkt misschien wat ver gezocht, maar gisteren bedacht ik ineens de relatie tussen de muzikale aanwijzing van Wim Sonneveld.
Aan de amsterdamse grachten (prinsegracht) De makers hebben het stukje over het water laten horen om ons op het verkeerde been te zetten. Ik word helemaal gek van al die theorieen, maar toch blijf je eraan denken.
Waarschijnlijk zijn de muzikale aanwijzingen veel ingewikkelder dan ik denk, maar ja zo ben ik weer van de straat.
Graag jullie reactie.

Offline mariek

• Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 5-03-2002, 13:53:11 »

Citaat

Nou, echt heel laag was 'ie niet hoor! Meet je eigen hartslag maar eens op als je zo achter je pc'tje zit. Zal toch een stuk lager zijn.

Als ik op het wieisdemol forum zit issie toch aardig hoog!
Ik begin ook mijn twijfels te krijgen over George, door al die aanwijzingen... Het zou er wel zoooo dik bovenop liggen! Maar misschien is dat alleen als je er zoveel mee bezig bent!

The moment I let go of it
Was the moment I got more than I could handle
The moment I jumped off of it
Was the moment I touched down...

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 5-03-2002, 14:41:43 »
Citaat

maar als je dan in een poll kijkt die nix met dit forum/site te maken heeft dan zie je dat george bij het 'normale' publiek absoluut niet verdacht wordt.......

hoewel George m'n hoofdverdachte blijft sluit ik zeker ook Prince, Jantien, Kerstin en John nog niet uit. ik ga vanavond/vannacht alle afleveringen nog eens rustig bekijken denk'k. ik heb me evt. te veel laten (mis)leiden door die spelfout bij dat schilderij.

groeten
vlaming

nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #89 Gepost op: 5-03-2002, 14:53:04 »

Citaat

't blijft wel raar dat george z'n oranje t-shirt gaat bedekken in 'n proef waar zichtbaarheid heel belangrijk is (hij steekt z'n vlagje ook bijna in de grond)....

Dat van 't vlaggetje is me bij George niet opgevallen. Ik heb wel 'n moment gezien waarbij John z'n vlaggetje op z'n kop in z'n rugzak heeft geduwd. Je ziet op dat moment alleen 'n oranje steel uit z'n rugzak steken. 't vlaggetje lijkt foetsie te zijn, maar hij zal 't niet hebben weggegooid want later is 't ineens weer terug. Maar door z'n vlaggetje te verstoppen is hij wel moeilijker te volgen geweest voor Karen en konden George en Prince hem natuurlijk minder goed zien.

Maar zoals terecht opgemerkt, hier kun je totaal geen conclusie uit trekken, want we weten niet of hij dit deed om de vrijstelling te verdienen of omdat hij de mol is. Maar ik vond 't wel de moeite waard om 't nogmaals te melden.  :)

Offline mariek

• Forumlid
« Reactie #90 Gepost op: 5-03-2002, 14:55:47 »

Citaat

maar als je dan in een poll kijkt die nix met dit forum/site te maken heeft dan zie je dat george bij het 'normale' publiek absoluut niet verdacht wordt.......

Da's wel waar. Niemand in mijn omgeving denkt dat George de mol is, alleen de mensen die ik hier op 't forum spreek! Ik ga er echt voorlopig vanuit dat hij de mol is.
Heeft iemand nog iets kunnen vinden over zijn bungeejump-praktijken? Ik ben al een paar dagen niet meer zo actief geweest, dus ik kan het gemist hebben.
Mariek

The moment I let go of it
Was the moment I got more than I could handle
The moment I jumped off of it
Was the moment I touched down...

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #91 Gepost op: 5-03-2002, 17:10:20 »

Citaat

Dat van 't vlaggetje is me bij George niet opgevallen. Ik heb wel 'n moment gezien waarbij John z'n vlaggetje op z'n kop in z'n rugzak heeft geduwd. Je ziet op dat moment alleen 'n oranje steel uit z'n rugzak steken. 't vlaggetje lijkt foetsie te zijn, maar hij zal 't niet hebben weggegooid want later is 't ineens weer terug. Maar door z'n vlaggetje te verstoppen is hij wel moeilijker te volgen geweest voor Karen en konden George en Prince hem natuurlijk minder goed zien.

Volegns mij konden jantien, karen en kerstin ze toch niet meer zien, het was te ver weg... en john heeft op het punt dat hij nog wel gezien kan worden het vlaggetje als enige op zijn rug. george en prince dragen hem, maar bijna altijd heel laag bij de grond. wat me ook opviel aan george is dat ie als ie het vlaggetje in de lug steekt ook de schop in de lucht tilt. wat is het nut hiervan? (volgens mij deed prince et ook, maar dat weet ik niet zeker) volgend mij kost het alleen maar meer kracht om ook de schop de lucht in te tillen, en als ie dat stuk waarmee je graaft voor het vlaggetje doet, ziet niemand het vlaggetje meer, maar ik weet niet of ie dat graafstuk er nou voor deed... ik hoop wel heel erg dat george de mol is, want hij is echt de kickste van allemaal!
Doris

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: 5-03-2002, 17:37:17 »

Citaat

wat me ook opviel aan george is dat ie als ie het vlaggetje in de lug steekt ook de schop in de lucht tilt. wat is het nut hiervan? (volgens mij deed prince et ook, maar dat weet ik niet zeker) volgend mij kost het alleen maar meer kracht om ook de schop de lucht in te tillen,

Ja idd, is me ook opgevallen dat zowel Prince als George dit deden. En ik zie er ook niet echt 't nut van in, maar waarschijnlijk is dit weer iets waar wij wat achter zoeken maar wat dan helemaal niks betekend.  :)

Offline Whacko

• Forumlid
« Reactie #93 Gepost op: 5-03-2002, 18:08:26 »
Volgens mij ben ik een van de weinigen die echt overtuigd is dat George de mol is, daarom zal ik even de anwijzingen geven die ertoe leiden dat George de mol is. Ik zet er ook een eventueel tegen argument  bij :)
(Ik heb Aflevering 1 niet gezien, dus wat daarin gebeurde weet ik niet)

1. George vind heel snel de naam "Gorge Golago" op de muur in het station. Heel groot station, en hij vind het heel snel! kan naatuurlijk geknipt zijn, maar zo ziet het er niet uit als je de band bekijkt.

2. Op de site wieisdemol.nl staat bij de omscrijvingen van de deelnemers ALLEEN bij George zijn beroep en leeftijd in een andere volgorde genoemd. Dit kan een foutje zijn van de webdisigner, maar het KAN ook een hint zijn.

3. Het eerste geluidsfragment: "Mission Impossible". George heeft hoogtevrees, en moest van de dam abseilen. Dit was heel eng voor hem, dus een soort van mission impossible. Deze hoogtevrees kan gespeeld zijn, wat hem alleen maar meer verdachter maakt.

4. Geluidsfragment: "Bicycle race" George heeft veel gefiets in de fiets opdracht, en kreeg compliment van zijn teamgenoten. Dit zegt natuurlijk niet veel, maar ALS George de mol IS, dan heeft diet wel enige betekenis.

4. NOG een keer "Mission Impossible": George moet Parallelen, zelfde verhaal als eerst. Hoogtevrees, eng,MI etc. Hij had toch hoogtevrees, hoe komt het dan dat George's hartslag niet (veel) omhoog ging?? Is zijn Hoogtevrees dan toch gespeeld??

5. Geluidsfragment "Aan de amsterdamse Grachten". De tekst die in het fragment zit luid:
"Alleen de Bomen, DROMEN, Hoog boven 't verkeer...En over 't water gaat 'r een bootje net als welleer"
DROMEN slaat op de "dromers/denkers/doeners" opdracht, en je KUNT hieruit opmaken dat de mol iets in deze opdracht heeft gesaboteerd. In deze opdracht heeft George wel DEGELIJK iets (Bewust??) Gesaboteerd, nl hij interpreteerd het gedicht als zijnde een aanwijzing, en staat er niet bij stil dat het afgemaakt moet worden(bewust??) en denkt aan een KOPTELEFOON (??).
Dan "Hoog Boven't verkeer" slaat mischien weer op de Parallell opdracht, en geeft aan dat de mol BOVEN is geweest, dwz dat hij heeft meegedaan aan het parallellen.
Het bootje, slaat op George op zijn waterskis achter het BOOTJE, Het lijkt wel of hij het eerder heeft gedaan(had hij dat van te voren gezegd of toch niet?), hij kan het zich niet veroorloven om te vallen bij deze opdracht, dat zou hem verdacht maken. MAAR stel nou dat hij van tevoren deze odracht heeft mogen oefenen zodat hij hem niet kon verpesten, dan wordt ie alleen maar verdachter!!! :)

Klinkt mischien een beetje ver gezocht de verklring van dit geluidsfragment, maar Angela zegt zelf in het inteview bij Schiffers "ik vind het heel ingewikkeld". Dus ik dacht ik maak er het beste van ;)

6. Dan is er nog het feit dat George bij de "driehoek"opdracht het oranje vlaggetje met de wimpel naar beneden in zijn rugzak heeft gestopt, waardoor hij moeilijker te zien was voor de teamgenoten boven op de berg.

7. George besluit om bij de "driehoek" Opdracht maar zelf naar de telefoon te gaan zoeken, en laat daarbij Prince en John allen achter. ZIJ zijn het uiteindelijk die de telefoon vinden (beetje te laat welliswaar maar goed).

btw, dat mollenvangen is wel een dagtaak hoor :P
Ik hou met met moeite de nieuwe ontwikkelingen bij, om er  maar niet over te spreken, dat ik de eerdere theorien niet heb meegekregen :(

Offline kareltje80

• Forumlid
  • Niets is wat het lijkt......
« Reactie #94 Gepost op: 6-03-2002, 11:59:08 »
Hallo allemaal, ik ben nieuw voor jullie op dit forum, maar ik lees het wel al een tijdje.
Ik ben ook van mening dat George de mol gewoon MOET zijn. De argumenten daarvoor zijn natuurlijk al allemaal genoemd.
Ik wil er wel nog een mini-argument aan toevoegen: ik heb ergens gelezen dat op de officiele site stond dat de mol 's avonds graag zijn biertjes drinkt. Nu is het dus mischien toeval en heeft het niets te betekenen, maar ik zag gisteren bij het bekijken van aflevering drie, George die bij het bellen met z'n moeder een biertje in zijn hand heeft. Het is dus in ieder geval wel een bewijs dat George aan dat criterium voldoet. Zouden nog meer mensen van de groep hieraan voldoen? Ik hoop en denk 't niet!

Who's the mole? Ferdi! update (4-5): Niet dus, mijn nieuwe mol is Elise!

Offline Mahtob

• Forumlid
« Reactie #95 Gepost op: 6-03-2002, 12:02:59 »
Op de officiële site staat alleen dat "George na het drinken van zijn biertjes in slaap viel", maar niet dat de mol bier drinkt. :P

molzot

Offline Compuart

• Realitynet.nl Administrator
  • SMF rulez!
« Reactie #96 Gepost op: 6-03-2002, 14:33:38 »
De eerste kandidaat die zelfs aan twee delen nog niet genoeg heeft! Hieruit kan ik twee conclusies trekken: of George is populair als mol...of de stelling 'George is de mol' is erg omstreden. Hoe het ook zij: hier gaan we vrolijk verder met deel 3!  :D

Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.