Auteur Topic: Trumps Troonopvolger  (gelezen 15910 keer)

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Trumps Troonopvolger
« Gepost op: 10-09-2004, 13:38:15 »
Vanaf vanavond Trumps Troonopvolger  

In dit 15-delige real life drama strijden 16 kandidaten om wie de opvolger wordt van Amerika's beroemdste zakenman Donald Trump. Iedere week ontslaat Trump hoogstpersoonlijk een kandidaat. En de winnaar krijgt een baan.

Wie is Donald Trump?

Donald J. Trump is het voorbeeld van de Amerikaanse droom die waarheid wordt. Hoewel..., helemaal arm is hij nooit geweest. Zijn vader was ook al zakenman in New York. Dus voor Donald J. was het bedje gespreid.

Zijn carrière begon inderdaad bij zijn vader in de zaak, die al snel in de gaten had dat zijn zoon een supertalent was. "Alles wat hij aanraakt, verandert in goud", zei hij over hem. Donald werd miljardair met de aan en verkoop van gebouwen.

In New York is de handtekening van Donald J. Trump inmiddels overal te zien. Er bestaat inmiddels een Trump Tower, Trump Parc, Trump Palace, Trump Plaza, The Trump Park Avenue.

Maar nu dus ook op NBC waar het televisieprogramma The Apprentice een enorm succes werd. Trumps wekelijkse uitspraak 'You're Fired' werd een gevleugelde, waar de merchandising handig op ingesprongen is. Petjes, mokken en T-shirts met de tekst erop vlogen de winkel uit.

In 2005 volgt ook een Nederlandse editie.

Hoe werkt het spel?

Trumps Troonopvolger is eent 15-delige real life drama, waarin 16 ondernemende kandidaten, van verkopers tot afgestudeerde MBA’ers, wekelijks in teams zakelijke opdrachten uitvoeren terwijl ze samen in één appartement wonen. Het verliezende team dient zich te melden in Donald Trump’s boardroom, waar één van hen door de keiharde zakentycoon op staande voet wordt ontslagen. De uiteindelijke winnaar krijgt een topfunctie in het bedrijf van Trump en een jaarsalaris van een kwart miljoen dollar.

You're fired!
In Amerika trok deze serie, daar uitgezonden onder de titel ‘The Apprentice’ (letterijk: de leerjongen of stagiair), wekelijks zo’n 20 miljoen kijkers en siert het door Trump onnavolgbaar uitgesproken "You’re fired" inmiddels talloze koffiemokken, t-shirts en caps. Overigens gaat in 2005 een Nederlandse versie van dit programma bij RTL 4 van start.

Op audiëntie
Bij hun aankomst in New York, staat er voor de kandidaten, acht mannen en acht vrouwen geselecteerd uit 215.000 aanmeldingen, een bezoek aan de Trump Tower op het programma, waar ze op audiëntie mogen bij niemand minder dan Donald Trump himself. Nadat de ultieme megamultimiljonair met het intrigerende haar de groep in twee teams heeft gesplitst (de mannen tegen de vrouwen), deelt hij de eerste opdracht uit. Deze dient groepsgewijs en binnen één dag te worden uitgevoerd, terwijl zij door camera’s en Trump of zijn medewerkers worden geobserveerd.

Overambitieus
Voor het succesvol uitvoeren van de taken hebben de kandidaten al hun parate kennis, sluwheid en bravoure nodig. En incasseringsvermogen, want de overambitieuze teamgenoten lijken met genoegen een mes in elkaars rug te steken. Voor zichzelf maken ze het overigens ook niet makkelijk. Zo kruipt kandidaat Sam letterlijk en ongevraagd in zijn dure pak voor Trump over de grond om niet ontslagen te worden. En dat al in de eerste aflevering.

Slangenkuil
De teamopdrachten beslaan diverse disciplines uit de zakenwereld, zoals verkoop, marketing, promotie, vastgoed deals, financiën, reclame en faciliteiten management. Het team dat het meeste winst maakt met bijvoorbeeld het verkopen van limonade of kunst, wint. Daarmee worden de redelijk onervaren carrièrejagers direct in het diepe gegooid van de slangenkuil van het New Yorkse zakenleven. Kortom de ultieme corporate jungle waarin overleven slechts mogelijk is met een combinatie van boekenwijsheid en boerenslimheid.

Successtory Donald J. Trump, die zijn imperium heeft opgebouwd in de vastgoed-, gok-, sport- en entertainmentsector, is medeproducent van ‘Trumps Troonopvolger’.

Vanaf vanavond 21.30 op RTL4
 
(Bron: Showbizz.web-log.nl)

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Trumps Troonopvolger
« Reactie #1 Gepost op: 11-09-2004, 20:37:10 »
Dit is cool, mijn vakgebied he  ::rofl:: Die ene gast ik geloof dat ie Sam heet, wat een hielenlikker zeg, maar waar is waar. David was gewoon niet geschikt hiervoor.

Mooie vrouwen  :-X

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trumps Troonopvolger
« Reactie #2 Gepost op: 12-09-2004, 12:47:00 »
Ik heb 't gisteren ook eindelijk gezien! (had 't op video opgenomen vrijdag)

Ik vond 't 'n leuk programma! En geweldig natuurlijk dat de vrouwen die eerste opdracht gelijk konden winnen van de mannen! Echt slim van ze om hun charmes in de strijd te gooien.  ::ok::

Die Sam vind ik echt 'n irritant mannetje. Hij zit niet alleen ongelooflijk te slijmen bij Donald Trump, maar is ook nog 'ns ontzettend tegendraads en 'n betweter. Volgens mij gaat die veel problemen krijgen met de rest van de mannen.  ::ohno::

David was idd niet zo geschikt. Ik ben benieuwd hoe 't nu verder gaat. De andere kandidaten ken ik nog niet goed genoeg om te kunnen zeggen wie er 'n grote kans maakt. Ik hoop iig dat Sam niet Trump's opvolger wordt, want volgens mij zou die in 'n paar weken 't hele bedrijf op z'n kop zetten.  ;D

Offline Madcat

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Trumps Troonopvolger
« Reactie #3 Gepost op: 12-09-2004, 13:09:48 »
Leuk programma inderdaad! Ben blij dat er op dit forum ook een topic over dit tv-programma is. Het nadeel van amerikaanse programma's op de nederlandse TV is dat ik nooit op internet durf te surfen naar sites over zo'n programma, bang dat ik dan al de uiteindelijke winnaar te weten kom. Maar hier kan ik hopelijk mooi met mede-onwetenden discussieren over dit programma!  ::tandpastasmiley::

Ik heb me ook enorm zitten ergeren aan Sam, hij komt wel als een enorme loser over zeg! Ook de manier waarop hij de namen van de ouders van Donald Trump even ter sprake bracht... Maar voor het programma hoop ik dat hij er nog wel een tijdje in blijft zitten.

Ik vind verder die donkergekleurde vrouw (weet haar naam niet meer) wel een goede indruk maken, die gaat denk ik een eind komen.

Volgende week kijk ik in elk geval weer!!!

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trumps Troonopvolger
« Reactie #4 Gepost op: 16-09-2004, 20:56:55 »
Vandaag hadden ze bij RTL Boulevard 't nieuws dat Eyeworks (de productiemaatschappij van Reinout Oerelemans) 'n Nederlandse versie van "The Apprentice" gaan maken. En 't gerucht was nu dat dat zou zijn met niemand minder dan Bram Moszkowicz. Dat lijkt me wel 'n goede keuze!  ::ok::

Overigens heb ik 'n tijdje geleden 'ns ergens gelezen dat ze in Duitsland 't programma zouden gaan opnemen met John de Mol.  :)

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Trumps Troonopvolger
« Reactie #5 Gepost op: 17-09-2004, 15:07:09 »
vorige week hadden ze de vorige kijkcijfers:

TRUMP VALT DUBBEL TEGEN
--------------------------------------------------------------------------------
 
 Gisteravond was er de premiere van Trumps Troonopvolger (The Apprentice) op RTL4. En het viel niet mee. 651.000 kijkers is te weinig voor RTL4. Op 20-34 jaar was de kijkdichtheid het hoogst met 5,2% (14% aandeel). Waarschijnlijk spreekt Donald Trump de gemiddelde Nederlander te weinig aan en wordt het pas interessant als de Nederlandse versie van start gaat.

In de VS is de tweede serie van The Apprentice van start gegaan. En ook daar viel de start tegen. 14,1 miljoen kijkers zagen de eerste aflevering (tegen 18,5 miljoen vorig jaar). Gemiddeld haalde de serie vorig seizoen 20,7 miljoen kijkers.

--------------------------------------------------------------------------------
Geplaatst door TVF 
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trumps Troonopvolger
« Reactie #6 Gepost op: 17-09-2004, 23:07:37 »
Ik vond 't vandaag weer erg leuk!  :D

Leuke opdracht die reclamecampagne! Op 't moment dat de mannen besloten dat ze niet met de klant gingen praten, wist ik al dat ze de opdracht zouden verliezen. Dat was echt 'n hele stomme beslissing! De wensen van de klant zijn gewoon 't allerbelangrijkste! Wel jammer dat hierdoor Jason werd ontslagen, want ik vond 't wel 'n leuke kandidaat. Hij heeft verder denk ik ook goed 't project geleid, wat de andere mannen (uitgezonderd Sam) ook beaamden. Ik had echt gehoopt dat Sam zou vertrekken, maar ik denk dat Trump nog effe wil aanzien waar 't met hem heengaat. Als hij nog 'n aflevering problemen veroorzaakt tussen de mannen, zal hij er wel 'ns uit kunnen vliegen.

De vrouwen hebben natuurlijk weer geweldig gepresteerd!  ::ok::  Zien we maar weer dat al die vooroordelen over dat vrouwen 't niet kunnen maken in de zakenwereld helemaal onjuist zijn.  8)

Maar goed, de vrouwen ruzien wel wat af. Ik vind die Omorage (of hoe die donkere mevrouw ook heet) toch steeds minder sympathiek worden. Ik vond haar vorige week erg sterk over komen, maar nu veroorzaakt ze teveel strubbelingen met de andere vrouwen. Ze wordt echt 'n looner in de groep, omdat iedereen zich aan haar irriteert. Ze wordt de vrouwelijke Sam zeg maar. Dus dat kan ook nog wel voor leuke televisie gaan zorgen.  ;D

Offline Dokter Wouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Trumps Troonopvolger
« Reactie #7 Gepost op: 18-09-2004, 01:01:22 »
Het was weer leuk inderdaad.
Onbegrijpelijk dat die Sam niet werd ontslagen; slapen op het werk is wel zo'n beetje het ergste wat je kan doen. Geen idee wat Trump nog in hem ziet.
Het wordt wel eens tijd dat de mannen wat gaan winnen anders is er straks alleen nog maar een vrouwenteam.
Reality top 3:  1. Wie is ... de mol?  2. Peking Express  3. Expeditie Robinson

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trumps Troonopvolger
« Reactie #8 Gepost op: 18-09-2004, 16:16:43 »
Ik heb het gister voor het eerst een stuk gezien en het programma sprak me erg aan ::ok:: . Die reclame-opdracht van de vrouwen vond ik mooier dan die van de mannen, ik heb niet gezien dat ze niet met de klant hebben gepraat, maar toen ze dat zeiden, dacht ik ook al van: ow... dat is niet goed!
Dit is een programma om te onthouden!

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trumps Troonopvolger
« Reactie #9 Gepost op: 29-09-2004, 12:18:05 »
Niemand vrijdag meegenoten van 't ontslag van Sam?  ::tandpastasmiley::

Geheel terecht natuurlijk dat hij eindelijk weg moest! Kon echt ontzettend slecht leiding geven. Is 'n totale chaot en zorgde er daardoor voor dat er bijna geen kortingen bedongen konden worden. Ik zag 't van mijlen ver aankomen dat de vrouwen weer zouden gaan winnen. Ik vind 't toch erg mooi dat in dit programma keer op keer bevestigd wordt dat zakenvrouwen beter zijn dan zakenmannen.  8)

Trouwens, er zou dus ook 'n Nederlandse versie van dit programma komen, maar dat gaat zeer waarschijnlijk niet door. Trumps Troonopvolger heeft te lage kijkcijfers en dan komt er ook nog 'ns dit bij:


Show rond John de Mol van scherm gehaald

Niet alles wat John de Mol oppakt is succesvol. Zijn Duitse versie van Trumps Troonopvolger, Hire or Fire, is al na één aflevering van het scherm gehaald. Hierin werd een creatief directeur voor De Mol gezocht.
De uitzending op het Duitse station Pro Sieben trok, ondanks een grote publiciteitscampagne, zo weinig kijkers dat De Mol verzocht met het programma te stoppen. Achteraf gezien had ik er niet aan moeten beginnen. Ik heb me er een beetje in laten trekken, maar dat heb ik voor de start van het programma al meerdere malen geroepen, aldus de tv-maker in de Telegraaf.

(Bron: Medialog)

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re: Trumps Troonopvolger
« Reactie #10 Gepost op: 2-10-2004, 10:43:06 »
Was weer een leuke aflevering. Werd ook er tijd dat Trump de dames er terugfloot vwb gebruik van sexappeal om de opdrachten te winnen ::ohno:: ;D Nou moet er ook gezegd worden dat de heren regelmatig vergeten even na te denken. Dat, gecombineerd net het feit dat Trump steeds de verkeerde wegstuurt
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Trumps Troonopvolger
« Reactie #11 Gepost op: 2-10-2004, 10:46:54 »
Dat, gecombineerd net het feit dat Trump steeds de verkeerde wegstuurt

 ::ohno:: vind ik niet, Kwame was zeker niet sterk, maar die Bowie doet gewoon erg zijn naam eer aan, je kan hem niet erg serieus nemen. Te besluiteloos, altijd met de groep mee, weinig eigen iniatief, het minste leiderstype bij de mannen.

Die week ervoor was het Sam en tsja.... ;D

Die week daarvoor had die gast niet eens met zijn klant gepraat.  ::ohno::

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trumps Troonopvolger
« Reactie #12 Gepost op: 2-10-2004, 17:50:22 »
Ik vond 't vorige week ontzettend terecht dat Sam moest vertrekken, maar ik vond 't dit keer echt niet goed dat Bowie moest vertrekken.  ::ohno::  Oke, Kwame zou 't ook niet verdient hebben, want zoveel fout had hij niet gedaan gisteren. Nick heeft in deze opdracht wel echt bijna niks nuttigs gedaan, dus eik had hij moeten vertrekken vind ik. Hij was wel in die afleveringen ervoor best goed. 't was dus ook wel echt 'n moeilijke keuze dit keer. Vind 't wel jammer voor Bowie, want ik vond die wel grappig.

Vind 't trouwens wel weer leuk dat de dames alweer gewonnen hebben. 8)

Jammergenoeg gaat er nu 'n einde komen aan hun zegentocht, want volgende week staat 'n grote reorganisatie in de planning. Kon ook niet uitblijven natuurlijk, nu de heren nog maar met 4 zijn. Ben benieuwd of ze gewoon 2 vrouwen overhevelen naar 't herenteam of dat zowel de heren als de dames gesplitst worden en en dus 2 groepen van 2 heren en 4 dames zullen worden gevormd. Ben erg benieuwd hoe dan de verhoudingen gaan worden.  ::ok::

Vind 't nog steeds 'n erg leuk programma trouwens! En deze week werd bij RTL Boulevard bekend gemaakt dat we toch 'n Nederlandse versie krijgen. Eyeworks gaat 't presenteren en 't gaat dus, zoals ook al eerder 'n gerucht was, om 'n opvolger voor Bram Moszkowicz.  :)

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re: Trumps Troonopvolger
« Reactie #13 Gepost op: 8-10-2004, 21:51:06 »
Vind 't nog steeds 'n erg leuk programma trouwens! En deze week werd bij RTL Boulevard bekend gemaakt dat we toch 'n Nederlandse versie krijgen. Eyeworks gaat 't presenteren en 't gaat dus, zoals ook al eerder 'n gerucht was, om 'n opvolger voor Bram Moszkowicz.  :)
Ah, het verbaast me dat de Nederlandse versie alsnog door zal gaan ondanks dat de Duitse versie met de opvolger voor John de Mol van de buis is gehaald vanwege de kijkcijfers. Enfin, voor elke andere werkgever had ik me misschien nog op willen geven, maar Bram Moskowicz... ::ohno:: ::tandpastasmiley::

In elk geval is het eerste deel van deze aflevering al aardig grappig, dus gaat leuk worden met die gemengde teams :D
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re: Trumps Troonopvolger
« Reactie #14 Gepost op: 8-10-2004, 22:15:26 »
Tsja, dat Protégé team was erg ehm ongeorganiseerd. Niet verwonderlijk dat ze het verloren. En volgende week waarschijnlijk nog wel een keer.  Versacorp heeft volgens mij de betere kaarten.



De nieuwe teams:

Protégé:
Kristi, Troy, Jessie, Kwame, Heidi, Omarosa

Versacorp:
Nick, Amy, Bill, Katrina, Erika, Tammy
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trumps Troonopvolger
« Reactie #15 Gepost op: 9-10-2004, 20:48:29 »
Ik vond 't ook weer erg leuk! Erg leuke opdracht ook weer!  ::ok::

Ik had 't trouwens echt leuk gevonden om met dit programma mee te doen. Al begrijp ik eik niet echt dat alle kandidaten zoveel ervaring op zakengebied en 'n succesvolle carriere moeten hebben. Ik heb tot nu toe niet echt dingen gezien waar je echt jarenlange ervaring voor nodig lijkt te hebben. Bovendien vond ik de ideeen waarmee te teams tot nu toe zijn gekomen nu niet echt briljant. Daar had ik zelfs nog wel op kunnen komen!  ;)

Tsja, dat Protégé team was erg ehm ongeorganiseerd. Niet verwonderlijk dat ze het verloren. En volgende week waarschijnlijk nog wel een keer.  Versacorp heeft volgens mij de betere kaarten.

Denk 't ook ja. En die twee heren van Versacorp kunnen dan nog wel 'ns ver komen! Vind dit trouwens nu ook 't leukste team.  ::ok::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trumps Troonopvolger
« Reactie #16 Gepost op: 9-10-2004, 23:38:40 »
Ik heb gister het voor het eerst gezien en ik vond het erg leuk! :) Ik loop me nu al te irriteren aan die Heidi, wat een bitch zeg. Maar terecht dat Kristi eruit werd gezet, ze liet veel te makkelijk over zich heenlopen en nam alle schuld op zich en beet niet van zich af, iets dat Heidi en Omarosa wel deden.

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Trumps Troonopvolger
« Reactie #17 Gepost op: 10-10-2004, 12:42:07 »
Ik vond ze nogal matige ideeën hebben, ik zou een loterij georganiseerd hebben waar loten 1 dollar per stuk kosten en dan een hele lullige 'verrassingsprijs' gedaan.

Offline essie75

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trumps Troonopvolger
« Reactie #18 Gepost op: 13-10-2004, 07:23:43 »
Ik vond iig dat die jessie wel hele slechte ideen gaf aan kristi, misschien opzettelijk, toch niet zon goede vriendin als kristi dacht.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trumps Troonopvolger
« Reactie #19 Gepost op: 16-10-2004, 00:21:24 »
Weer een leuke aflevering vandaag, tsjonge wat zijn sommige sterren arrogant :-\\ of was het expres zo in beeld gebracht?

Nou ja, in ieder geval een terechte exit. Ze liet veel te makkelijk over zich heen lopen, maar ook Omorosa en Heidi zijn hun eigen graf aan graven met hun grote mond. Als je ziet hoe die Trump reageerde met 'dat pik je toch niet', zie je al dat hij ze niet helemaal niet ziet zitten. Maar Jessie pikte alles, terwijl ze Kristie nog allerlei adviesen gaf vorige week (en vervolgens zich tegen haar keerde), maar bracht deze zelf niet in praktijk.

Tot ziens! ::zwaai::