Auteur Topic: De Biechthut  (gelezen 50828 keer)

Offline Lola

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • _X_
Re: De Biechthut
« Reactie #80 Gepost op: 9-11-2004, 16:46:08 »
Heeeeeeej Hut....even wat privacy.

We hebben net een vergadering achter de rug.Cora en ik vonden het tijd worden om eens wat regels in het leven te roepen.Want er loopt nog wel eens wat uit de hand hier. :-\\

Ten eerste hebben we het lambadadansen afgeschaft,een aantal van ons hielden hier blijvend letsel aan over.Eck,Intikker,we stappen nu over op de Vogeltjesdans.

De Poep en Pieshut mag alleen bij zonsondergang worden gebruikt èn als een kurk echt geen effect meer heeft.

We hebben ook een knuffelkwartier in het leven geroepen,er scheen toch behoefte te zijn hiervoor...Eck,xmoix....maar er mag absoluut geen speeksel worden uitgewisseld!!!!

Niet iedereen was het met deze regels eens maar ja..meeste stemmen gelden.en die van Cora en mij telde dubbel

Verder moet ik zeggen dat het leiderschap mij wel bevalt.Misschien ga ik hier in het echte leven ook nog wel iets mee doen.zweep,handboeien

Ik geloof dat ik het hier maar bij laat..ik hoor weer geritsel en gehijg.Someone's coming...!!
Seeya.... ::zwaai::
back again..

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Biechthut
« Reactie #81 Gepost op: 9-11-2004, 17:23:28 »
Lieve Hut

Dit is de tweede keer dat ik hier binnen kom lopen. Het is wel gezellig hoor, in de Mangrove :) . Ik heb echt geen idee wat de Mangrove is, want ik ken het spel ER niet, maar het is er volgens mij best goed vertoeven :) . Xmoinx is wel lief, allemaal pm's sturen met uitleg over wat te doen en me welkom heten :) .

Doeg!!

Offline kolko

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Biechthut
« Reactie #82 Gepost op: 9-11-2004, 17:29:24 »
Haa biechthut  ::tandpastasmiley::!

De sfeer in ons gele team is niet echt wat je noemt goed, daisy zit te zagen dat we niets doen terwijl ik toch wel degelijk in die boom zat om kokosnoten te gaan halen, straks ga ik op strooptocht bij een van de andere teams(...),kwestie van zelf nog wel iets te kunnen eten


allez, ik ben weg want die hut wordt hier bijna omver geduuwd door rare gevallen zoals die Gerard.

Offline Eck

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Biechthut
« Reactie #83 Gepost op: 9-11-2004, 18:32:32 »
Heeej biechtstoeltje, ik kom effe iets vertellen alweer
Ik erger me dood aan die mensen die de hele tijd maar zeggen dan xmoix een relatie hebben. Ik vindt haar alleen een hele aardige kandidaat maar dat mag waarschijnlijk nie eens tussen een jongen en een meisje... Alleen Heinz,stormpie,groenenman en Annuh doen nog vrij normaal daarover. Zijn ze allemaal nu al zo desperate dat ze niemand hebben dat ze ons maar als koppel te zien als houvast ofzo?
ow er komt weer iemand... ik stop maar weer met biechten doeidoei

Offline Nelisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Guaranteed to blow your mind
Re: De Biechthut
« Reactie #84 Gepost op: 9-11-2004, 19:03:48 »
Hai Hut!

Het loopt tegen etenstijd, dus het is nu rustig genoeg om te biechten. Iedereen is bezig met eten zoeken en klaarmaken.

Nou alles loopt zo´n beetje op rolletjes hoor, op eiland Femina. We hebben eigenlijk prima te eten, je moet Molice elke morgen zien gaan joh! Voor dag en dauw staat hij al naast zijn klamboe. Eerst rent hij altijd van noord naar zuid over het strand, hij noemt het zijn poeprondje. "Anders kan hij niet", ja het zijn mijn woorden niet hoor! Daarna doet hij ongeveer 15 minuten sit ups en push ups, hij is echt zó sterk! Ik lig altijd geboeid te kijken naar al die activiteit op de vroege morgen. Het lijkt wel alsof hij met de dag meer spiervorming krijgt, echt! Komt misschien wel door alle vis die we eten. Als hij klaar is met zijn workout gaat hij met blote handen vis vangen! Als het altijd zo ver is sleur ik mezelf overeind, want dat moet je echt van dichtbij zien. Hij sluipt het water in, op zoek naar een flinke prooi. Heel stil staat ie dan, echt je ziet geen enkel rimpeltje. De nietsvermoedende vis komt dan aanzwemmen en dan... Zijn goed ontwikkelde spieren spannen zich... KLABAM!!! En negen van de tien keer heeft hij hem. Geen speer, geen net, geen mes... Gewoon met de blote handen! Geloof je me niet? Het is echt waar. Het is echt de stoere sterke kerel die wij nodig hebben op het eiland!

Dorine dan. Ze blijft zich een prinsesje voelen. Maar prinsesjes hebben we ook nodig! Ze draagt niet veel bij aan de voedselvoorziening, haar taak is het onderhouden van onze hut. Ze heeft een heus kaptafeltje gemaakt voor zichzelf, met een aangespoeld stuk glas (ja gevaarlijk, vond ik ook...) en een stuk boomschors er achter als spiegel. Als de zon goed staat kan je jezelf er echt in zien! Daar besteedt ze per ochtend ongeveer drie kwartier aan het kammen van haar haar en het kuisen van haar perzikhuidje. Hoe ze het doet, ik weet het niet, maar ze ziet er nog steeds onberispelijk uit! Van dat dieet met veel vis ga je echt uit je smuicheltje rieken, maar Onze Dorine lijkt daar totaal geen last van te hebben. Kokosolie is schijnbaar erg goed voor je haar, ik zie haar dat elke keer gebruiken. Ook zorgt ze dat de hut brandschoon, zand(vlooien)- en ongediertevrij blijft. Ik moet wel toegeven dat ze daar soms gekke rituelen bij uithaalt, maar niemand neemt haar dat kwalijk. Zolang ze onze kleding ook maar opvouwt. Zoals je hoort ook een onmisbare kracht!

Tijgertje doet haar naam eer aan hier op het eiland! Ze sluipt regelmatig geruisloos rond hier op handen en voeten, op zoek naar indringers, net als de vorige keer. Toen had ze die clowns uit de mangrove of Bicepcië ook al gespot voordat wij ook maar iets door hadden. Haar ogen en oren zijn werkelijk geweldig goed! Bij elk verdacht geritsel sluipt ze op de plek der onheils af om te checken wat het is. Tijgertje fungeert dus eigenlijk een beetje als onze enige echte eigen waaktijger.

Ville weet veel van inheemse plantensoorten en insecten enzo en ze is er ook helemaal niet bang voor. De grootste spinnen, torren, maakt niet uit, ze kan ze allemaal aan. Overigens vermoed ik dat ze zich ook wel eens wat stoerder voordoet dan ze in werkelijkheid is, want toen we laatst samen weg waren en er ineens vanuit zijn holletje in de grond een mega grote Koepelspin te voorschijn kwam, trok ze wel even wit weg... Ze zei dat het door de honger kwam, maar ik geloofde het toch niet helemaal! Eigenlijk was het wel een mooi beest, wat zich kennelijk erg goed thuis voelde op ons deel van het eiland, het achterlijf van het beest was helderrood met vier zwarte stippen. Maar goed, ongedierte of andere onderkruipsels, Ville weet er raad mee! Ook neemt ze regelmatig exotische planten mee, zodat we gister iets te eten hadden dat wel verdacht veel leek op Jambalaya! Eergister hadden we zelfs een soort van hutspot, alleen het klapstuk was vervangen door in (van Dorine´s kaptafeltje gejatte) kokosolie gefrituurde haaienvin. In de hutspot zat verder een soort maniok, zoete aardappel, verschillende kruiden, enzovoort.

Angel of the first degree

Offline Nelisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Guaranteed to blow your mind
Re: De Biechthut
« Reactie #85 Gepost op: 9-11-2004, 19:04:04 »
Zoals je ziet, hut, zijn de taken bij ons goed verdeeld! Ik ben er echter ook nog, en nee, ik zit ook niet stil! Hoe je mijn taak het beste kan omschrijven weet ik niet precies, maar in ieder geval zorg ik voor de kleine klusjes die niemand eigenlijk wil doen. Hout zoeken, kleding wassen, dat soort dingen. Ook heb ik gezorgd voor een soort transportsysteem voor het water van de waterput naar de hut, waar het via halve bamboestronken die ik met bladeren aan elkaar gekoppeld heb, in een lege meelpot terecht komt, zodat we eigenlijk altijd voldoende bij de hand hebben, en we niet de hele tijd dat pokke-eind naar de waterput te hoeven lopen. Ik heb ook een val gebouwd voor onoplettende leguanen, zo eentje die je altijd in films ziet, met een net op de grond, verbonden met een touw aan een flexibel jong boompje en als zo´n beest er dan overheen loopt dan schiet ie de lucht in, in het net gevangen. Ken je dat? Echt heel cool! We hebben hem al uitgeprobeerd, Tijgertje deed voor de verandering weer ens een tijger na en liep quasi-nietsvermoedend over het net. ZWIEPPP!!! hoog in de lucht wiegde ze daar aan de top van de boom, en ze lag helemaal in een deuk, het was een beetje een achtbaan-ervaring zei ze! Ik had er alleen niet over nagedacht over hoe we haar weer naar beneden gingen krijgen, zodat ze daar wel effe heeft gehangen. Gelukkig heeft ze het me niet kwalijk genomen!

Toen ik vanmorgen naar het zuiden van ons deel van het eiland liep om mijn kleren te gaan wassen in het klaterende beekje, wat tot mijn verbazing eerder deze week niet zout- maar zoetwater bevatte, merkte ik dat ik niet alleen was. voor de duidelijkheid heb ik een kaartje van het eiland meegenomen, kijk:



Vermoedelijk was het dus een teamlid van Blauw die ook net zaken had aan het beekje. Ik ga natuurlijk niet zonder fototoestel weg, en zo zag hij er uit:



Het was duidelijk dat blauw géén kaptafeltje had gefabriceerd, ik herkende de ziel nieteens met die volgroeide baard en bossen haar! Zoals je kan zien wilde hij me ook niet recht aankijken. Ik kon wel zien dat hij erg gebruind was door de zon. Hij wilde zijn identiteit niet bekend maken... Maar ondanks dat had ik nog best een intelligent gesprek met hem. Hij vertelde over het wel en wee op hun deel van het eiland, nou een stuk minder roodkleurig moet ik zeggen hoor! Maar daar gaat het even niet om. Tijdens het kleding wassen stelde hij voor om stiekum contact te houden. Hierna haalde hij twee volle conservenblikjes uit zijn lendedoek, maakte ze open, ramde met een steen een gat in de onderkanten en verbond ze met een verbazend lang touw. Ik dacht nog: die heeft me hier vast eerder gezien, hij was goed voorbereid. En: de malloot. Ze hebben al zo weinig te eten, en nu gooit hij zomaar de inhoud van 2 conservenblikken (witte bonen in tomatensaus en ananas op lichte siroop) leeg in de rivier! Die jongen zal lekker liggen in de groep... Maar goed. Nu hebben we dus een "telefoonlijn". Nog steeds weet ik niet wie het was, maar ik zal zo een briefje met een cryptische boodschap achterlaten tussen de balken van de biechthut. Misschien dat als hij een keer komt biechten (waar ik overigens niet zeker van ben), dat HIJ wat achter kan laten waardoor ik weet wanneer ik naar de telefoonlijn moet komen!

Nou zeg dat was al een heel lang verhaal! Ik ga maar eens kijken hoe het er bij staat  bij mijn teamleden, en wat er vanavond op het menu staat. Ik hoop stiekum op lasagna! Lekkerrrrrrr!

Briefje volgt.

Tot later!!!
« Laatst bewerkt op: 9-11-2004, 19:11:50 door Nelis »
Angel of the first degree

Offline Nelisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Guaranteed to blow your mind
Re: De Biechthut
« Reactie #86 Gepost op: 9-11-2004, 19:10:41 »
*briefje tussen de balken van de hut gestoken*


Pluizig en Blauw,

onder ons gezegd en gezwegen

had toch niet aan mij gelegen

sta nog altijd langs de LIJN

morgen zal dat anders zijn?

true colors shining

achter je omheining baard

PAARS is ook een mooie kleur

en goed voor mijn humeur

*einde briefje*

en nu maar hopen dat de goede persoon hem vindt!
Angel of the first degree

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: De Biechthut
« Reactie #87 Gepost op: 10-11-2004, 10:27:55 »
Hut, Hut..
ben ik dan weer eens. DIe Eck heeft de laatste tijd veel op te biechten zeg! Sommigen zeggen dat hij tot over zijn oren verliefd is op xmoix en anderen die zeggen.. Nou ja laat maar... Soms vergeten mensen dat ik lijk te bestaan in de Mangrove en dat is hun soms wel kwalijk te nemen, maar goed... Waarom kom ik eigenlijk hier??! Even uitblazen, mijn rust pakken en mijn hart luchten.. Dat heb ik echt wel nodig, maar de Mangrove heeft mij tot nu toe nog niet klein weten te krijgen. Ik ga nu maar weer eens en me nuttig maken in het kamp. Spreek je snel! Trouwens, wat is dat voor een raar briefje tussen de balken van de hut..
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Nelisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Guaranteed to blow your mind
Re: De Biechthut
« Reactie #88 Gepost op: 10-11-2004, 12:17:05 »
Daar ben ik even snel, ik was eigenlijk op weg naar die ene boom vol met kokos, maar ik MOEST even checken of het briefje er nog lag!

Hee... Ik weet toch zeker dat ik het briefje tussen de tweede en de derde balk had gestoken... Nu ligt hij tussen de vijfde en de zesde! Dat moet dus betekenen dat iemand het briefje al heeft gelezen. Waarschijnlijk snapte hij of zij er niks van en heeft m weer terug gedaan.

Gelukkig maar. Er is nog hoop.

Ik ga snel weer, anders worden mijn teamgenoten nog achterdochtig!
Angel of the first degree

Offline Lindå

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Bono is verhuisd
Re: De Biechthut
« Reactie #89 Gepost op: 10-11-2004, 13:26:25 »
Hey Hut...

ik loop ook maar weer eens ff binnen..
ik ben bono al een tijdje kwijt, zo raar hij ging wandelen, nou ja, ik vind t best. een beer heeft zo nu en dan ook wat tijd voor zichzelf nodig en hij is ook niet zo gewend aan al die mensen om m heen.. Maar ik begin m toch wel te missen nu..
Van mn teamgenoten snap ik niet altijd even veel, zo doet gerard heel lief omdat ik bono mis, maar als ik even met iemand van een ander team praat doet ie meteen zo jaloers.. maar goed, zal zn eigen geweten wel zijn dat knaagt..

* ziet een briefje liggen
* kijkt
Citaat
Pluizig en Blauw....


Aaaah Bono had een blauw jasje aan de laatste keer dat ik m zag... en pluizig.. jaaa hij is zo zacht..
Wat zou dit betekenen?
vreemd, ik neem t maar ff mee voor de zekerheid...



Wat t ook was, t lag gewoon niet aan mn toestand

Offline Lola

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • _X_
Re: De Biechthut
« Reactie #90 Gepost op: 10-11-2004, 16:55:07 »
Heeeeej Hut...ik was toevallig in de buurt en dacht ik wip heel ff binnen.Ik zag nl.net iemand eruit komen..volgens mij was ut Linda...en die verloor een briefje uit haar kontzak.Ik riep haar nog na maar ze hoorde het niet...wel een raar briefje hoor :o...iets met blauw en pluizig...ik snap er nix van.Maar misschien voor Linda erg belangrijk.Zou dit de post van het thuisfront zijn???
Weet je wat..ik stop het hier in de hut tussen een paar planken..dan vind ze het wel weer.Ik zou het niet eerlijk vinden van mezelf als ik haar hierdoor een hoop verdriet mee doe... ::ohno::


Nou..seeya.Lola
back again..

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: De Biechthut
« Reactie #91 Gepost op: 10-11-2004, 16:58:28 »
*loopt biechthut binnen, ziet papiertje tussen de planken: 'He gatverdamme, wie heeft dat als toiletpapier gebruikt?

*stuurt Mangrovekamp-leider Lola naar de biechthut om eens grondig schoon te maken.

Offline xmoix

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Biechthut
« Reactie #92 Gepost op: 10-11-2004, 18:35:24 »
Heey daar ben ik dan weer!

Dit hutje is net namelijk lekker schoongemaakt!  :P
Ik heb het hier nog steeds erg naar mijn zin. Veel aardige mensen  ::ok::
Ik ben erg blij met onze nieuwkomer Annuh. Ze is heel aardig!
Verder zijn er nog wel mensen waar ik mee op kan schieten: Lola, Nostradamus, Stormpie, Eck, groeneman !
Voor de rest zijn de de andere ook heel aardig!
Er gaat alleen een roddel dat Eck mij leuk zou vinden...  ??? Ik hoop  niet dat dit waar is en zal straks wel eens verhaal gaan halen bij Eck  :-\\
Ik denk trouwens van niet hoor we zijn gewoon goede vrienden maar dat zijn wel meer mensen...
ff 1 ding voor iedereen ik ben niet verliefd op Eck!

Misshien denken mensen dit omdat we even oud zijn enzo maar het is niet waar!

Ik ga maar weer eens (verhaal haren bij Eck! Je hoort het nog wel)


::zwaai::  Groetjes  ::zwaai::



Offline Eck

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Biechthut
« Reactie #93 Gepost op: 10-11-2004, 20:26:18 »
Hey hutje ben ik weer

xmoix kwam net naar me toe om te vragen of ik nou verliefd op haar was. ik moest haar teleurstellen dat ik haar nie leuk vindt maar wel heel aardig.
Het ruikt hier trouwens lekker fris. Het ruikt naar.......de zoete aroma van dreft. Begin ik dreft te missen??? dat wordt wel heel erg. Thuis heb ik namelijk nooit dreft. Als ik thuiskom moet ik dat maar eens gaan kopen.... Trouwens ik en stormpie liepen vandaag over het strand en zagen een heel lief krabbetje. We hebben hem gevangen en als huisdiertje genomen. We moeten nog een leuke naam bedenken maar ik denk aan Eppie of Stoeck. Maar dat spreken we nog wel af. ik ga weer.

Ciao Eck

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: De Biechthut
« Reactie #94 Gepost op: 10-11-2004, 20:48:38 »
Hoi Hut :o.....Doei Hut! ::zwaai::

Ja ik moet mijn conditie op peil houden hè, dus ik vandaag even aan een stukje hardlopen!
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Biechthut
« Reactie #95 Gepost op: 10-11-2004, 20:56:08 »
Zo, even naar de biechthut. Eventjes bijkomen van dat stelletje halve garen. ::jaja::

Offline Nelisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Guaranteed to blow your mind
Re: De Biechthut
« Reactie #96 Gepost op: 10-11-2004, 22:40:09 »
*schijnt met zaklamp rond de hut om te checken of er niemand anders is*

Eventjes zachtjes praten, hut... Kom weer even een briefjescheck maken...


GETVER!!!  :o

Oh oeps...  :-X Sorrie. Niet schreeuwen nu natuurlijk! Maar het briefje is helemaal smoezelig! Wie heeft daar aan gezeten joh, bahbah... Aangezien hij er nog ligt ga ik er van uit dat de gebronsde blauwe baardmans hier nog niet is geweest. En toen ik vanmiddag bij de telefoonlijn ging kijken was het ook al helemaal stil aan de overkant. Er zal hem toch niets overkomen zijn he... Ik hoop het van niet, een man die zomaar 2 blikken schaars voedsel voor míj verspilt, dat moet toch een soort droomprins zijn, een gebronsde godheid onder zijn weelderige haardos...  ::love::

*zucht*

Dan ga ik maar weer.


*spoelt het briefje af met wat meegenomen water en strijkt hem glad. Denkt: Gelukkig is alles nog leesbaar. Stapt uit de hut en gaat somber weer terug naar het kamp.*
Angel of the first degree

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: De Biechthut
« Reactie #97 Gepost op: 10-11-2004, 22:59:18 »
lieve hutteputtie

allemaal gedoe hier.. ::), daar later meer over. maar ook leuk nieuws!! xmoix en eck zijn in love! :D ::love:: ahhh schattig he huttie?? tot snel :-* gr. coor

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Biechthut
« Reactie #98 Gepost op: 10-11-2004, 23:22:36 »
He biechthut

Wil ik biechten, vind ik twee verliefde mangrovers in de biechthut, omarmd met elkaar! Heb ze snel weggegejaagd, eilandbewoners hebben tenslote voorrang. Maar wat wilde ik nou eigenlijk zeggen ... ik ben het door alle comotie vergeten, ik kom morgen wel terug!

Offline Lindå

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Bono is verhuisd
Re: De Biechthut
« Reactie #99 Gepost op: 12-11-2004, 15:32:42 »
Hey hut..

Nou ja ze, wat een gedoe allemaal
Eerst verliezen we dankzij simon de proef, moeten we ook nog eens naar de eilandraad.. nou ja, simon weg, das jammer dan..
Maar dan moet dat leidertje van ons ff wat doen laat ie ons gewoon stikken... en bedankt weer verloren.
En dan komt t mooiste vanalles..
Worden de teams opgesplits, nou zit ik bij test, en dat vind ik prima, maar tot overmaat van ramp zit ik nou weer met dat daantje opgescheept..

Miss zijn t de naweeen, maar i feel blue  ::ohno::
Wat t ook was, t lag gewoon niet aan mn toestand