Auteur Topic: Hints & clou's in de serie  (gelezen 74287 keer)

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Hints & clou's in de serie
« Reactie #60 Gepost op: 15-01-2005, 23:02:07 »
Nee dat was Lottie.

Vast een duikopdracht waar ze hun eigen foto op moeten duiken oid?
« Laatst bewerkt op: 15-01-2005, 23:09:43 door Lorelei »
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints & clou's in de serie
« Reactie #61 Gepost op: 15-01-2005, 23:06:35 »
Ik vind jouw rode kleur theorie errug sterk!!
Maarruh... als het waar is is de lol er ook al weer van af, he?

Nou, je weet nooit zeker of 't waar is tot de allerlaatste allesonthullende aflevering. Dus daarom blijf je toch speuren op andere dingen!  :)

Citaat
In het intro filmpje:
Er was 1 kandidaat van wie een foto getoond werd onder water. Yvon of zo? Ik weet niet hoe iedereen heet. Waarom van haar wel en de rest niet???

Omdat 't haar introfilmpje is. Iedere kandidaat zien we bij 'n andere opdracht in die intro en Lottie ('t is niet Yvon) zien we onder water en dus zien we haar foto ook. Van de andere kandidaten zal bij die bewuste opdracht ook wel 'n foto onder water liggen en zij zullen ook wel moeten duiken. Maar dit gaat dus om 't introfilmpje van Lottie en 't lijkt me ook logisch dat dan alleen haar foto te zien is.

Offline eindechaos

  • Forumlid
Re: Hints & clou's in de serie
« Reactie #62 Gepost op: 15-01-2005, 23:07:38 »
MM draagt een shirt met opvallend 18 erop en ook 1881 en 81 (spiegelbeeld én omgekeerde van 18). Deze site begint (afl.1) met "Drie mollen, ..." want er zijn drie mollen in de kamer. Koffiebranderij "de Drie Mollen sinds 1818" (www.driemollen.nl) is opgericht in 1818!

Offline Z-Man

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol Is Wonderful
Re: Hints & clou's in de serie
« Reactie #63 Gepost op: 15-01-2005, 23:07:52 »
Oh aha.. hehe, tja zou kunnen maar vraag me af of er niet erg veel in gezocht wordt nu in dat gerecht :P

Lottie bijv verklaarde helemaal niet te kunnen koken dus zou dan ook op haar kunnen slaan in dat geval.

Maar denk eerder dat we verder moeten zoeken naar verbanden idd met keukenhof, mogelijk VOC gezien wat er idd op de officiële site gemeld staat ::jaja::

Citaat
De eerste kennismaking van de kandidaten is op het Landgoed Keukenhof in Lisse. Het landgoed is gebouwd op de oude strandwallen en de daartussen gelegen veenweide gebieden. Het totale landgoed omvat ca 220 ha grondgebied. Oorspronkelijk gesticht als groot woonhuis in 1641 door de heer Adriaen Martensz. Block, die zijn kapitaal vergaard had als Commandeur der Verenigde Oost-Indische Compagnie.

In 1861/62 werd het huis door de familie Van Pallandt verbouwd tot zijn huidige verschijningsvorm, naar een ontwerp van de architect Saraber. In 1857, is de Engelse landschapsstijl ingevoerd naar ontwerp van de heren J.D. en L.F. Zocher.

   
 


Ik heb ff gezocht naar de link met de keukenhof en ik kwam uit op het volgende:

Midden in de Napoleontische tijd (1809) werd het landgoed Keukenhof eigendom van de schatrijke patriciër mr. Johan van Steengracht van Oostcapelle , ambachtsheer van Oosterland, Sint Jansland en Oosterstein, een kunstzinnig man met een fraaie kinstverzameling. Van 1816 tot 1841 was hij directeur van het Koninklijk Kabinet van Schilderijen te Den Haag, het zogenaamde Mauritshuis. Na deze aankoop heeft deze eigenaar het landgoed meerdere malen uitgebreid. Na zijn overlijden werd zijn dochter jonkvrouw Cecilia Marie, gehuwd met Anne Adriaan baron van Pallandt, eigenaresse van het landgoed. Het echtpaar wilde huis en tuin verfraaien en in 1857 nodigden zij de toenmalige beroemde tuinarchitecten J.D. en L.F. Zocher uit om een ontwerp te maken. De vijvers zouden diep en breed uitgegraven worden tot dicht in de omgevinf van het huis Keukenhof. het huidige kasteeltje.

Het kasteel is dus eigendom geweest van ene mevrouw Marie. Weer een link naar die Huybregts. Het wordt nu wel erg opvallend. Ik hoop niet dat ie de mol is anders was het dit jaar te makkelijk. Ik heb m'n hoop gevestigd op Roeland. Hup Mol!
« Laatst bewerkt op: 15-01-2005, 23:13:41 door Z-Man »

Offline Z-Man

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol Is Wonderful
Re: Hints & clou's in de serie
« Reactie #64 Gepost op: 15-01-2005, 23:10:44 »
MM draagt een shirt met opvallend 18 erop en ook 1881 en 81 (spiegelbeeld én omgekeerde van 18). Deze site begint (afl.1) met "Drie mollen, ..." want er zijn drie mollen in de kamer. Koffiebranderij "de Drie Mollen sinds 1818" (www.driemollen.nl) is opgericht in 1818!

Briljant gevonden!! Ik wist niet dat de Koffiebranderij shirts verkocht!! ;)

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Hints & clou's in de serie
« Reactie #65 Gepost op: 15-01-2005, 23:11:15 »
MM draagt een shirt met opvallend 18 erop en ook 1881 en 81 (spiegelbeeld ?omgekeerde van 18). Deze site begint (afl.1) met "Drie mollen, ..." want er zijn drie mollen in de kamer. Koffiebranderij "de Drie Mollen sinds 1818" (www.driemollen.nl) is opgericht in 1818!

hehe ok dat is best intrigerend ;)
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Hints & clou's in de serie
« Reactie #66 Gepost op: 15-01-2005, 23:14:38 »
Het kasteel is dus eigendom geweest van ene mevrouw Marie. Weer een link naar die Huybregts. Het wordt nu wel erg opvallend. Ik hoop niet dat ie de mol is anders was het dit jaar te makkelijk. Ik heb m'n hoop gevestigd op Roeland. Hup Mol!

tja .. zal wel niet toch? ;) Meestal moet je zoeken naar de clou in de clou en dan drie maal omgedraaid :P
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Hints & clou's in de serie
« Reactie #67 Gepost op: 15-01-2005, 23:16:26 »
Die geschiedenis van de Keukenhof wordt inderdaad wel heel nadrukkelijk genoemd. Dat moet haast wel een hint zijn. Adriaen Block is vooral bekend vanwege de kaart die hij heeft gemaakt van een stuk van Amerika. Misschien dat daar iets leuks op te vinden is. Over kaarten gesproken: het viel me op dat Yvon Jaspers werd geinterviewd terwijl ze een landkaart voor zich had liggen. Ik kon niet zien waarvan (maar ik meen zowaar een lichte overeenkomst te zien met die kaart van Adriaen Block.). Heeft iemand anders een idee welke kaart het is?

Offline Z-Man

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol Is Wonderful
Re: Hints & clou's in de serie
« Reactie #68 Gepost op: 15-01-2005, 23:17:48 »
tja .. zal wel niet toch? ;) Meestal moet je zoeken naar de clou in de clou en dan drie maal omgedraaid :P

En dan ook nog achterstevoren afspelen natuurlijk!! ::rofl::

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Hints & clou's in de serie
« Reactie #69 Gepost op: 15-01-2005, 23:18:01 »
Die geschiedenis van de Keukenhof wordt inderdaad wel heel nadrukkelijk genoemd. Dat moet haast wel een hint zijn. Adriaen Block is vooral bekend vanwege de kaart die hij heeft gemaakt van een stuk van Amerika. Misschien dat daar iets leuks op te vinden is. Over kaarten gesproken: het viel me op dat Yvon Jaspers werd geinterviewd terwijl ze een landkaart voor zich had liggen. Ik kon niet zien waarvan (maar ik meen zowaar een lichte overeenkomst te zien met die kaart van Adriaen Block.). Heeft iemand anders een idee welke kaart het is?

Als je even zegt in welke scene dan zoek ik hem even op en maak even een screenshot ervan? ;)
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Hints & clou's in de serie
« Reactie #70 Gepost op: 15-01-2005, 23:26:06 »
Over kaarten gesproken: het viel me op dat Yvon Jaspers werd geinterviewd terwijl ze een landkaart voor zich had liggen. Ik kon niet zien waarvan (maar ik meen zowaar een lichte overeenkomst te zien met die kaart van Adriaen Block.). Heeft iemand anders een idee welke kaart het is?

Nee, over die kaart heb ik geen idee.

Maar over kaarten gesproken:

Wel heb ik de vertrekkaart bestudeerd (die met die groene kleuren en Lisse zo duidelijk in het midden). Het enige vreemde wat ik daaraan kon ontdekken is dat de plaatsnamen Noordwijk aan zee en Katwijk aan zee er wel op staan maar de (veel grotere) plaatsen Noordwijk en Katwijk niet.
Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Hints & clou's in de serie
« Reactie #71 Gepost op: 15-01-2005, 23:46:56 »
Dat shot met die kaart zit in de introductie van Yvon Jaspers, vier minuten vanaf het begin van de aflevering.

Offline Grace

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints & clou's in de serie
« Reactie #72 Gepost op: 15-01-2005, 23:51:29 »
Als we het nu toch hebben over de introductie van de kandidaten dan haak ik gelijk even in op het volgende;

Wanneer je Yvon aan ziet komen en die paparazzi foto's geschoten worden ben je ervan overtuigd dat zij de volgende kandidaat is. Totdat in het laatste shot ineens Yvonne naast haar opduikt. En dus niet Yvon maar Yvonne de volgende is. Vond ik vreemd.... ::jaja::
That's all

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Hints & clou's in de serie
« Reactie #73 Gepost op: 15-01-2005, 23:52:11 »
Denk dat je deze scene bedoelt vwb Yvon en kaart?

Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Hints & clou's in de serie
« Reactie #74 Gepost op: 15-01-2005, 23:54:27 »
Yep (doe je snel trouwens), bij nader inzien bedenk ik me dat het misschien een van haar kinderboeken is?

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Hints & clou's in de serie
« Reactie #75 Gepost op: 15-01-2005, 23:57:38 »
Of Kangaroo island? ;)
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Hints & clou's in de serie
« Reactie #76 Gepost op: 16-01-2005, 00:01:10 »
Dat laatste is wel onwaarschijnlijk denk ik trouwens want er zit geen grote inham op dat stukje landkaart en die bespeur ik niet bij Kangaroo island :) Wel een soort punt die uitsteekt na een smallere strook die ermee verbindt maar dat ziet er toch niet hetzelfde uit mi
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Hints & clou's in de serie
« Reactie #77 Gepost op: 16-01-2005, 00:07:34 »
Als we het nu toch hebben over de introductie van de kandidaten dan haak ik gelijk even in op het volgende;

Wanneer je Yvon aan ziet komen en die paparazzi foto's geschoten worden ben je ervan overtuigd dat zij de volgende kandidaat is. Totdat in het laatste shot ineens Yvonne naast haar opduikt. En dus niet Yvon maar Yvonne de volgende is. Vond ik vreemd.... ::jaja::

Ja is ook vreemd maar ze komen samen aan volgens mij, toch? Op een bepaald shot zie je ze samen staan namelijk volgens mij?
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Grace

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints & clou's in de serie
« Reactie #78 Gepost op: 16-01-2005, 00:12:46 »
Maar wanneer dan de aankondiging voor Yvon is, zie je vervolgens Yvon moederziel alleen daar tussen die bomen lopen... :-\\
That's all

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Hints & clou's in de serie
« Reactie #79 Gepost op: 16-01-2005, 00:13:56 »
Tja.. ;)
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you