Auteur Topic: George niet de mol.  (gelezen 10433 keer)

Offline Cosma

• Forumlid
George niet de mol.
« Gepost op: 18-02-2002, 00:00:21 »
Nav de laatste uitzending valt imo George af als mol kandidaat.
Er waren teveel aanwijzingen richting hem, aanwijzingen die gemanipuleerd zijn.
Bv, George kijkt recht voor zich uit in de trein terwijl hij naar buiten dient te kijken om te zoeken naar de aanwijzing (ook nog eens met een zwarte bril op), dit zou toch opvallen bij Jantien en Karen lijkt me, ik vermoed dat deze scene van George (rustig voor zich uit kijkende) gewoon was nadat de aanwijzing al gevonden was.
George zou in een halve minuut de koptelefoon erdoor hebben gezet bij Karen en Jantien, daar leek heel weinig voor nodig, hup koptelefoon doen we.
Dat was het mislukken van de opdracht.
Op zich waren dit de 2 meest verdachte zaken van George in de 2e aflevering, maar achteraf bleek dat de makers ons op het verkeerde been wilden zetten.
Immers zei Karen dat ze er maar niet uitkwamen met het gedicht en wanneer je lang zoekt en niks vind dan was die koptelefoon (veer over de oren, de geluidsoverlast voor de buren oid) helemaal niet zo raar gevonden.
Daarnaast wist Karen zeker dat de mol in haar team zat, dat zij de mol aan het werk heeft gezien van heel dichtbij, dat klopt wel met de George-hints, maar Karen stemt vervolgens op Jantien, eveneens zijn alle snode trucen van George klaarblijkelijk aan Jantien ontgaan want zij stemt op Karen.

In de eerste aflevering heeft George ontzettend veel tijd in beslag genomen met zijn abseil-angst en daarna bij het daadwerkelijk naar beneden gaan, als enige had hij deze opdracht kunnen verpesten indien Prince niet in 1 minuut naar beneden kwam zeilen; en dat zou mol gedrag zijn?

Indien ik alle George aanwijzingen moet geloven hebben de makers al na 2 afleveringen zijn identiteit prijs gegeven, daar geloof ik gewoonweg niet in.

Ik streep George alvast door  ;)

« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline vlaming

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: George niet de mol.
« Reactie #1 Gepost op: 18-02-2002, 00:20:54 »

Citaat

Bv, George kijkt recht voor zich uit in de trein terwijl hij naar buiten dient te kijken om te zoeken naar de aanwijzing (ook nog eens met een zwarte bril op), dit zou toch opvallen bij Jantien en Karen lijkt me, ik vermoed dat deze scene van George (rustig voor zich uit kijkende) gewoon was nadat de aanwijzing al gevonden was.

in één shot zagen we George zitten (die recht voor zich uit keek) en ook het bouwwerk op de achtergrond, dus er was hier volgens mij geen sprake van manipulatie van beelden. (je kunt ook moeilijk verwachten dat iemand een paar uur constant buiten zit te kijken, dus zo raar vind ik dat ook niet, dat hij een zonnebril op had was me ook wel opgevallen , maar dit was ook het geval voor Jantien)

langs de andere kant heb je wel gelijk, veel aanwijzingen naar george in aflvering#2, het kan een poging zijn om ons op het verkeerde spoor te zetten. zelfs de geheime tips leiden naar hem, maar misschien zijn die wel vals? het blijft moeilijk ..... ik heb alleen ellen geschrapt van m'n lijstje

cheers
vlaming

nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline rozefantje

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: 18-02-2002, 02:00:33 »

Citaat

.

In de eerste aflevering heeft George ontzettend veel tijd in beslag genomen met zijn abseil-angst en daarna bij het daadwerkelijk naar beneden gaan, als enige had hij deze opdracht kunnen verpesten indien Prince niet in 1 minuut naar beneden kwam zeilen; en dat zou mol gedrag zijn?

Lijkt me ook een aanwijzing dat George het niet is. Die angst leek behoorlijk echt, als ie dit heeft gefaked heeft ie dat heel goed gedaan, en het had erg voor de hand gelegen als hij de mol zou zijn geweest dat ie dan helemaal niet was gegaan. Als je zo geod kan doen of je bang bent was het niet eens opgevallen. En het had de helft van de pot gescheeld. Dat ie er zo lang over deed viel volgens mij veel meer op dan wanneer ie het echt niet had gedaan.

Hmm, beetje onsamenhangend verhaal, maar is ook al laat he. Ik ga zo ook maar eens een hazenslaapje (mollenslaapje?) doen, in de hoop dat er geen klanten komen. (Voordat mensen rare ideeen krijgen over wat ik dan zo de hele nacht doe, ik werk in de gezondheidszorg hoor, niet iets dubieus crimineels of met rode lampjes of zo ::))

sandra

In het land der blinden is de mol koning

Offline Madere

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 18-02-2002, 09:26:42 »
Jullie hebben dan blijkbaar allemaal het volgende gemist in aflevering 2:
Toen de Denkers en Doeners bij de Dromers aankwamen, las George het gedicht voor en verklaarde zo hun vondts van de koptelefoon. Dit was dus fout en geopperd door George. Vervolgens gaf hij de papieren (met daarop het gedicht) en het boekje aan Jantien. Hij was de eerste die beaamde dat de opdracht mislukt was. Daarna griste hij (zo onopvallende mogelijk door de andere kant op te kijken) tot 2 keer toe, een papier (met daarop het gedicht) uit de handen van Jantien en moffelde dat weg in zijn broekzak. Waarom? Hadden de anderen dan nog eens na kunnen lezen en zien dat de koptelefoon inderdaad niet goed en voor de hand lag? Stond er misschien nog wat meer op wat de anderen niet mochten zien?
Deze actie lijkt mij zeer verdacht: eerst afgeven en dan toch weer terugpakken en wegstoppen. Denk hier maar eens aan de komende tijd.
Madere.

Offline Gerben

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 18-02-2002, 11:01:02 »
Nou iedereen roept dan wel dat George voor zich uit zat te kijken in de trein, maar ik heb de aflevering op de band, en op het moment VLAK VOOR dat ding, die tank of zo, voorbij komt, zie je heel subtiel zijn hoofd naar links draaien; op het moment dat die tank helemaal in beeld is staat George zijn hoofd echt richting raam, waarna in de volgende beeldjes hij zijn hoofd weer rechtdraaid en voor zich uit kijkt. Op dat moment roept Jantien Ja, daar is ie (of zo iets)

Ik heb het 5 keer teruggespoelt en opnieuw bekeken en het gebeurd maar heel even, maar het gebeurd. Bijzonder onbetrouwbaar volgens mij want ik weet zeker dat ie em zag!!!

Offline Nicolle

• Forumlid
George is wel de mol
« Reactie #5 Gepost op: 18-02-2002, 12:36:59 »
Ik heb net eens even de site van www.wieisdemol.nl goed bekeken, en dit keer heb ik geleten op de achtergronden die ze gebruikt hebben. Je ziet bijvoorbeeld onder statistieken links boven een langwerpig balkje staan met het overzicht van de geldpot. Op de achtergrond zie je een mollenpoot en een schim van iemand met een half bloot bovenlijf en een vest of jasje half open. Als je nu naar deelnemers gaat dan moet die pagina eens inladen. Dan zie je deze foto in het groot, maar dat is maar heel even. Om dit beeld wat beter te bekijken kan je deze achtergrond opslaan. En dan heb je de voorgrond eraf. Je kunt nu dus ook inzoomen. Je ziet links op de foto een soort toren met een bol erop. En je ziet duidelijk iemand waarvan het hoofd heel vaag is gemaakt. Als ik nu de foto's bekijk van de twee afleveringen heeft George heel vaak een soort jasje, of blouse of vest aan wat heel ver open hangt of open is. Vergelijkbaar met de foto op de achtergrond. Verder heeft dat niemand. Ook vind ik dat die persoon op de achtergrond foto vrij gespierd is. Dat is George ook wel.
Ik ben benieuwd wat jullie hiervan denken. Zou George de mol zijn? Zou dit een aanwijzing zijn?

Graag jullie reacties

Groetjes Nicolle

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #6 Gepost op: 18-02-2002, 12:42:26 »
Het zou kunnen maar ik zie het echt niet Nicolle en heb er ook al op .nl over gehoord maar zie het echt niet, net zoiets als da gezicht in vingerafdruk.

we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 18-02-2002, 12:59:30 »

Citaat

Nou iedereen roept dan wel dat George voor zich uit zat te kijken in de trein, maar ik heb de aflevering op de band, en op het moment VLAK VOOR dat ding, die tank of zo, voorbij komt, zie je heel subtiel zijn hoofd naar links draaien; op het moment dat die tank helemaal in beeld is staat George zijn hoofd echt richting raam, waarna in de volgende beeldjes hij zijn hoofd weer rechtdraaid en voor zich uit kijkt. Op dat moment roept Jantien Ja, daar is ie (of zo iets)

Ik heb het 5 keer teruggespoelt en opnieuw bekeken en het gebeurd maar heel even, maar het gebeurd. Bijzonder onbetrouwbaar volgens mij want ik weet zeker dat ie em zag!!!

hier de bewuste fase

Offline WCEend

• Forumlid
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
« Reactie #8 Gepost op: 18-02-2002, 13:04:32 »
Hij moet dat ding dus wel gezien hebben  :o. Dit spel is echt verwarrend  ;D.

Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline Gerben

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 18-02-2002, 13:33:50 »
Nou verwarrend is het zeker, maar waar ik zeker van ben, is dat ie em gezien heeft. Kijk de band er maar op na en je zult het met me eens zijn!! Of het iets is in de trant van "wel gezien maar niet tot hem doorgedrongen" ik weet het niet. George doet zich af en toe lekker onnozel voor, dus het zou mogelijk zijn dat het kwartje gewoon niet bij hem is gevallen maar ja, zouden ze hem dan hebben geselecteerd voor deelname??

Offline heike

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 18-02-2002, 21:24:00 »
hij zou wel zo blind zijn als een mol als hij het ding niet zou hebben gezien. maar tegelijk heb ik het gevoel dat de makers ons dit ook wel graag wilen doen geloven... en des te meer ga ik twijfelen.

herinnert iemand zich de bibliotheekproef in mol 2 in belgie? daar moest marianne op zoek naar de schrijver van the godfather... en toen lieten ze een shot zien waarbij het overduidelijk was dat marianne haar duim op de schrijver van het boek hield terwijkl ze zei "het staat er niet bij, ik kan het niet vinden'... en logisch dachten we allen dat zij de mol moest zijn. enfin, hugo bleek de mol... en marianne won.

ik bedoel maar... we zijn zo afhankelijk van hetgeen de makers ons willen doen geloven. hoe duidelijker de aanwijzing, hoe minder ik geneigd ben het te geloven... toegegeven, ik begin ook enigszins paranoia te worden  ;)

dagdag,
heike

Offline WCEend

• Forumlid
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
« Reactie #11 Gepost op: 18-02-2002, 23:24:45 »

Citaat

hij zou wel zo blind zijn als een mol

Leuke woordspeling ;D!

Maar je hebt gelijk, het staat op de officiele site, dus de bron is zeer onbetrouwbaar...  :'(

Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 18-02-2002, 23:36:55 »

Citaat

Jullie hebben dan blijkbaar allemaal het volgende gemist in aflevering 2:
Toen de Denkers en Doeners bij de Dromers aankwamen, las George het gedicht voor en verklaarde zo hun vondts van de koptelefoon. Dit was dus fout en geopperd door George. Vervolgens gaf hij de papieren (met daarop het gedicht) en het boekje aan Jantien. Hij was de eerste die beaamde dat de opdracht mislukt was. Daarna griste hij (zo onopvallende mogelijk door de andere kant op te kijken) tot 2 keer toe, een papier (met daarop het gedicht) uit de handen van Jantien en moffelde dat weg in zijn broekzak. Waarom? Hadden de anderen dan nog eens na kunnen lezen en zien dat de koptelefoon inderdaad niet goed en voor de hand lag? Stond er misschien nog wat meer op wat de anderen niet mochten zien?
Deze actie lijkt mij zeer verdacht: eerst afgeven en dan toch weer terugpakken en wegstoppen. Denk hier maar eens aan de komende tijd.
Madere.

Ik denk niet dat iemand dit gemist heeft, het is meermaals geschreven en was zeer opvallend in beeld.
Er waren meer dingen overigens die George verdacht maakten in deze aflevering, en zo ontzettend duidelijk in beeld ook nog (zie foto waarbij hij duidelijk recht voor zich uit kijkt), maar juist daarom Madere is het onaannemelijk dat George de mol is, dat zou te makkelijk zijn; het is de bedoeling dat men weken lang blijft ploeteren en zoeken, indien dit de sabotage acties van George (als mol zijnde) waren, reken er dan maar op dat we ze juist niet te zien hadden gekregen.
Overigens, lees dat gedicht maar eens na, wanneer je de oplossing niet kunt vinden op internet, is koptelefoon best wel goed gevonden, daar hoeft George het papiertje echt niet voor weg te moffelen.

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 18-02-2002, 23:54:41 »
Overigens, veel mensen verbazen zich erover dat George bij de denkers zat. (een mollenstreek enzo)
Het viel mij op dat Angela zelf George aanwees als denker, en dat hij zich niet als vrijwilliger melde (door zijn hand op te steken) zoals bv Jantien.
Nog iemand die dat opgevallen is?

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 18-02-2002, 23:57:39 »

Citaat

Overigens, veel mensen verbazen zich erover dat George bij de denkers zat. (een mollenstreek enzo)
Het viel mij op dat Angela zelf George aanwees als denker, en dat hij zich niet als vrijwilliger melde (door zijn hand op te steken) zoals bv Jantien.
Nog iemand die dat opgevallen is?

yeah dat klopt

Angela weet ook wie de Mol is natuurlijk en wou er misschien 100% zeker van zijn dat George bij de denkers zat?! je kunt het dus als mols blijven zien als je dat wilt............

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 19-02-2002, 00:04:40 »

Citaat

Er waren meer dingen overigens die George verdacht maakten in deze aflevering, en zo ontzettend duidelijk in beeld ook nog (zie foto waarbij hij duidelijk recht voor zich uit kijkt), maar juist daarom Madere is het onaannemelijk dat George de mol is, dat zou te makkelijk zijn; het is de bedoeling dat men weken lang blijft ploeteren en zoeken, indien dit de sabotage acties van George (als mol zijnde) waren, reken er dan maar op dat we ze juist niet te zien hadden gekregen.

wat je schrijft klopt over het algemeen cosma, dus ik twijfel sterk aan m'n keuze......ik ben vooral voor george gegaan omwille van die schilder Jorge & George Sandeman port. het zou goed kunnen dat ik in de val loop

cya
vlaming

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 19-02-2002, 00:05:18 »

Citaat

yeah dat klopt

Angela weet ook wie de Mol is natuurlijk en wou er misschien 100% zeker van zijn dat George bij de denkers zat?! je kunt het dus als mols blijven zien als je dat wilt............

Dat is waar, maar ook dit was zo duidelijk te zien, worden er niet teveel hints in 1 aflevering gestopt mbt George?
Juist door al die hints geloof ik er juist niet in dat George de mol is, dat zou nl veel te makkelijk zijn, en ik denk dat de zoektocht elk jaar eerder moeilijker wordt dan makkelijker.

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #17 Gepost op: 19-02-2002, 11:46:08 »
Volgens mij was George niet echt in beeld toen Angela hem aanwees, misschien heeft hij zich toch wel zelf gemeld. Hoewel het wel heel snel geweest moet zijn.

Of Angela wees hem aan omdat het een vooropgezet plan was om hem in deze aflevering verdacht te maken (met de naam van de schilder bijvoorbeeld). Daarvoor moest hij bij de denkers zitten?
Kweenie hoor, er is iets vreemds aan de vorming van de groepjes deze serie. Ze laten het niet of niet goed zien.

Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline DaRealRobje

• Forumlid
  • Hola!
« Reactie #18 Gepost op: 19-02-2002, 11:55:01 »
Het zit me dwars dat voortdurend word gesuggereerd dat de Mol zo verschrikkelijk goed is en dat we allemaal om de tuin worden geleid. Dan valt George dus af, dan verdenkt de groep KAren geheel ten onrechte en zitten er te veel mensen op Harry... Jantien is de Dark Horse en de favoriet van te veel mensen die bewust een outsider kiezen en zo houden we onwaarschijnlijke mensen over...

Kerstin of... Toch een heel klein beetje John? Dan zou Ellen er vanaf dag 1 met haar tanden middenin zitten! Ook stoer!

Ik zie alles... Denk ik... Soms... Een beetje...

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #19 Gepost op: 19-02-2002, 12:39:56 »
Let wel er is al vaak verwezen naar de Mol is onder jullie altijd.. Dus dit wijst mijns inziens naar een actieve Mol.

Eerst dacht ik nog even de Mol valt af en blijft in Portugal en verstiert wat en komt weer terug maar dat zou nie fair zijn.

George is te verdacht gemaakt in beeld en zou dus normaliter afvallen gezien alle eerdere series, maar of dat zo is

we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld