Auteur Topic: Ontwikkelingen in het BB-Huis  (gelezen 114007 keer)

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #220 Gepost op: 22-09-2005, 21:04:56 »
Donald Duck op de bank

De Bewoners zitten op de bank te wachten op de Live-uitzending. Ze zien de camera’s bewegen en weten dat het nog maar heel even duurt voor ze weer op de landelijke televisie te zien zijn. Even wordt het stil, maar dan begint Menno weer te zingen en de Bewoners ratelen over werken in een pretpark. Joost zou een baan in een Efteling wel zien zitten. Nathalie wilde vroeger als Sneeuwwitje door het park flaneren, maar kwam er snel genoeg achter dat het wel heel warm is in zo'n pak en dan met al die kinderen om je heen... Joost hoeft één Disney-figuur voorlopig niet tegen te komen: "Als ik die Winnie de Pooh tegenkom, val ik hem aan!" Dan beginnen Joost en Nathalie Donald Duck na te doen. En als variatie doen ze ook Dagobert Duck.

Het eerste moment Live

Joost: “Ik heb twee hangogen.” Terwijl Bridget de uitzending begint en Ruud aan de vader van Tanja vraagt hoe hij de Babykamer zou inrichten, hebben de Bewoners nog niets door en praten ze over scheel kijken en het hebben van een groter rechteroog. Ze kijken elkaar diep in de ogen. “Hallo Bewoners?”, roepen ze zelf. Zo’n minuut later dringt Bridget dan echt hun Huiskamer binnen: “Hallo Bewoners! Jullie zijn nu al een paar keer gestopt met de Weekopdracht en ik begrijp niet waarom!” Joost vertelt hoe hij zich voelde: “Na achttien uur dacht ik dat ik over de drempel heen was, maar ik kon niet meer daarna.”
Bridget maakt het nare, maar te verwachten, nieuws bekend: “De Weekopdracht is mislukt. Jullie moesten er 31.000 inpakken, maar het zijn er vijftienduizend geworden.”
Ingrid: “Da’s toch heel goed?” De thuiswerker-expert in de studio zegt dat ze het makkelijk hadden kunnen redden. “Sommige huishoudsters doen er tweeduizend per dag.” Rob wil de snelste manier weten. De thuiswerker-expert legt uit: “Je had, zoals Tanja al zei, met zes personen stapeltjes moeten maken en met vier personen inpakken.” Tanja steekt trots haar duim omhoog.

Roel over zijn Nominatieplek

Het was Roel die door Rikkert werd genomineerd. "Hoe beleefde je dat?", vraagt Bridget hem vanuit de studio. "Het heeft niet mijn gedrag aangepast, maar het heeft me wel beziggehouden", geeft Roel toe.
Inmiddels zijn de Bewoners naar de keukentafel verhuisd, omdat Bridget hen vroeg daar te gaan zitten. Ze doen alsof ze elkaar aan het interviewen zijn: "Hoe heet jij?", vraagt Joost Nathalie. "Dido, heb jij nog de gekke ziekte?", wil Joost vervolgens weten. "Nee", is het droge antwoord van Dido.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #221 Gepost op: 22-09-2005, 22:00:46 »
Joost hoeft één Disney-figuur voorlopig niet tegen te komen: "Als ik die Winnie de Pooh tegenkom, val ik hem aan!"
Die is niet van Disney hoor.
The British are not impressed.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #222 Gepost op: 22-09-2005, 22:01:05 »
Wie heeft wie genomineerd?

Daar is Bridget weer. “Wilde je net gaan roddelen Joost?” Hij ontkent het. “Jammer.” "Jullie zitten aan de keukentafel te wachten op de uitslag van de Nominaties. Wij willen dat jullie één voor één bekendmaken wie je nomineert en waarom. Als ik straks je naam noem, zeg je wie je nomineert en waarom."
Chantal moet beginnen. “Ik heb Lieske genomineerd, ik vind het een tof wijf en ze wordt vast een wijze dame. Maar nu hebben we zo’n leeftijdsverschil dat we elkaar niet terzijde kunnen staan. Niets ten nadele van jou Lieske, maar puur omdat we niets kunnen betekenen voor elkaar.” De volgende is Joost, hij nomineert Ralph. “Ik weet hoe het is om hier te zitten met het idee dat er thuis iemand op je wacht. Degene die voor Nathalie thuiszit, wordt het onnodig moeilijk gemaakt.”
Ingrid wilde eigenlijk Rikkert nomineren, “maar dat kan niet meer.” Ingrid gaat verder: “Ik wilde je wel de kans geven Lieske, maar ik kan mijn ei niet bij je kwijt.”
Ralph heeft Menno genomineerd omdat "de manier waarop hij de eindstreep wil halen, anders is dan de mijne.”
Nathalie stemt op Ralph omdat ze er niet voor heeft gekozen met hem in Huis te zitten. Tanja stemt op Lieske , want: “Ik zou de vijfduizend euro niet hebben aangenomen.” Rob heeft Menno genomineerd: "We komen elkaar te weinig tegen op de wandelgangen." Linda koos ook voor Lieske, ook al is ze een superleuke meid, maar het is niet het type karakter waar Linda graag mee omgaat. Roel stemt op Linda, wegens het 'akkefietje met het fietsen': zij gaf tijdens een Weekopdracht te vroeg op volgens hem. Dido stemde ook op Lieske, wegens kleine irritatiepuntjes. Dan is Lieske aan de beurt: "Het is jammer dat ik niet op mezelf kan stemmen. Maar ik heb Ralph genomineerd, omdat ik een bepaalde werkwijze anders zou doen dan hij en sommige dingen worden van mij niet aangenomen." Menno heeft ook Lieske gekozen: "Ik ben kort en bondig, zij niet."

Een week niet roken

Lieske lijkt onaangedaan door de vele stemmen voor haar vertrek. Chantal vindt het lullig voor haar, omdat ze juist vandaag aangaf dat ze het idee heeft dat er weinig naar haar wordt geluisterd en ze buiten de groep ligt. Ondertussen blaast Tanja wolkjes. Chantal: “Ingrid, sommige dingen kan je niet uitleggen. Als iemand je niet ligt…”
Dan komt Bridget vanuit de studio de Huiskamer weer binnen. Ze begint over een nieuwe Weekopdracht, extra moeilijk voor de genomineerden. Drie Bewoners mogen een week lang niet roken. Voor Ralph en Lieske niet erg, voor Roel wel. Twee van de Bewoners die niet genomineerd zijn, moeten ook stoppen. Tanja wil meedoen: “Dan ga ik stoppen met roken (mag ik nog één trekje?"). Uiteindelijk sluit Nathalie bij Tanja aan. De opdracht duurt een week. Bridget spreekt de Bewoners aan die niet roken: “Zodra jullie de anderen betrappen op een trekje, dienen jullie dat aan te geven.”

Nathalie denkt het te kunnen

Ze praten nog even door over de Opdracht. Chantal belooft niet in de buurt te roken van de anderen. "We zijn solidair." Er bestaat verwarring over het feit of de opdracht de Weekopdracht is, of gewoon een opdracht tussendoor. Lieske: "Het is een Weekopdracht, want er staat een sanctie op." Nathalie denkt best een weekje te kunnen stoppen met roken: "Ik rook overdag sowieso al niet." Lieske verwacht een verrassing vanavond, en Chantal merkt op: "We hebben Ruud nog niet gehad." Roel begint over de familieleden van twee van de Bewoners die iets met elkaar zouden hebben. Wie zouden dat nou zijn? "Oh, da's allang uit", gokt Joost.

De rookpolitie in de babykamer

Rob, Joost en Lieske worden door Big Brother aangesteld als rookpolitie. Zodra ze iemand zien roken, moeten ze dit bij Big Brother melden. Ze krijgen een pet op, waardoor ze direct herkenbaar zijn.
Na dit bericht gaat iedereen de babykamer van Tanja bekijken. "Oh Tan, wat gaaf!", roept Linda uit. "Sprakeloos", weet Tanja alleen nog te zeggen. "Het ruikt hier naar die billetjeszalf!", merkt Joost op. Chantal kijkt verrukt naar alle kleertjes.
Rob staat ondertussen in de Keuken met Dido: "Wat kut dit nomineren", geeft Rob aan Dido toe. "Waarom?", vraagt ze. Rob: "Nu komen de vragen en gesprekken over het 'waarom'."


« Laatst bewerkt op: 22-09-2005, 22:42:38 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #223 Gepost op: 22-09-2005, 22:43:29 »
Op noodrantsoen

De Weekopdracht is natuurlijk niet gelukt en dat heeft consequenties. Alle boodschappen worden verzameld en moeten bij Big Brother worden ingeleverd. Hoe zullen de Bewoners reageren nu ze wederom op noodrantsoen moeten. De vorige keer viel het ze namelijk opvallend zwaar.

Hormonen op hol

Chantal is niet uit de Babykamer weg te slaan. Menno, Ingrid en Dido raken ook niet uitgekeken. “Ik snap nu hoe leuk het is om zwanger te zijn”, zegt Dido verbaasd. “Ik wil ook een kindje.” Tanja laat haar weten dat zij er ook wel eentje krijgt. Ingrid gaat er op haar beurt met het zwangerschapskussen onder haar trui vandoor. “Nou, dag Tan. Ik laat je alleen.” Het lijkt wel of bij alle vrouwelijke Bewoners de hormonen op hol slaan.

Zware of zwaarste

Dido en Chantal zijn er niet echt blij mee dat ze zijn neergezet als ‘zware rokers’. “Sta ik vorige week in mijn hand met een injectiespuit en een eendenbek, word ik nu weer neergezet als zware roker!”, reageert Chantal lachend. “Wat moeten mijn ouders wel niet denken.” Roel heeft het anders begrepen. “Ze zeiden niet ‘zware rokers’ maar de ‘zwaarste rokers’.” “Nee, das lekker”, zegt Chantal.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #224 Gepost op: 22-09-2005, 23:21:05 »
Geen eerlijke kans

Chantal en Nathalie hebben het over Ralph. Chantal laat weten dat ze vindt dat hij nooit een eerlijke kans heeft gehad. “Hij kwam al later binnen, stuurde zonder het te weten een heel populair persoon weg en is gewoon wat introverter.” Ook vertelt Chantal dat ze een heel fijn gesprek met hem heeft gehad in de Tuin. “Het is ook een goeie gozer”, beaamt Nathalie. “maar ik ben nu eenmaal iemand anders regengekomen.”

Slecht zoenen
Linda vindt het niet zo erg dat ze door Roel is genomineerd. “Dit is goed voor Bart”, laat ze Nathalie en Chantal weten. “Ja, maar niet leuk toch”, vraagt Chantal. “Het maakt mij echt niet uit”, zegt Linda weer. “Je zit toch niet op de Nominatiebank!", stelt Nathalie Linda gerust. “Maar ik sta wel voor lul”, zegt Linda. “Nu denkt heel Nederland dat ik slecht zoen!”

Tanja praat honderduit

Tanja geeft toe dat ze soms overdreven chagrijnig is. “Ik reageer soms wat heftiger dan anderen.” Ook laat ze weten dat ze verwacht had vanavond genomineerd te worden. Zelf heeft ze een eigenaardige manier van nomineren. “Als ik me erger aan iemand die de dopjes niet op de tandpasta doet kan ik dat als reden zien om iemand te nomineren.” Ze is vanavond trouwens opvallend openhartig. Ze heeft zo haar eigen mening over de Nominatie van Roel door Rikkert. “Ik denk dat Rikkert voor 80% op Roel heeft gestemd omdat hij denkt dat hij niet weggestemd wordt en voor 20% omdat hij verliefd is op Lieske.”

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #225 Gepost op: 23-09-2005, 10:09:52 »
"Knettergezond man!"

De Bewoners klagen over het noodrantsoen dat inmiddels is geleverd. “Is dit voor de hele week?”, vraagt Joost. “Mag ik er een positieve wending aan geven, we hebben nog Joost-brood”, zegt Lieske opgewekt. “Nou, ik ga naar bed, anders trek ik het niet hoor”, zegt Rob. “En ik neem geen ui.” “Ach, dat is knettergezond man. Dit wordt de meest gezonde week uit mijn leven”, geeft Roel toe. Chantal merkt op dat er vitamine E in de pindakaas zit. “Hé, ik heb mijn kauwgom nog, moet ik die inleveren?”, vraagt Roel zich af. Rob: “Wat een bijzondere dag, jongens!”

Allergisch voor pindakaas

Lieske is allergisch voor pindakaas. Ze vraagt via de telefoon aan Big Brother of het misschien mogelijk is om vervangend broodbeleg te krijgen. “Anders zit ik binnen no-time onder de eczeembulten.” Ook Nathalie zou graag iets anders op haar bammetjes zien, want zij vindt pindakaas ‘het smerigste dat er is’. Maar of Big Brother daar intrapt?

Vrouwen nomineren vrouwen

Linda en Nathalie bespreken de Nominaties. Ze vragen zich af of Lieske eruit zal gaan. “In elke Big Brother zat zo’n meisje”, merkt Linda op. “Ja maar die lagen er wel allemaal zo uit”, zegt Nathalie. “Nou, Jeanette heeft Big Brother 4 gewonnen en dat was ook zo’n type”. Nathalie denkt dat het gaat tussen Lieske en Ralph. Linda: “Ik denk dat er een vrouw uit moet, er zijn zoveel vrouwen.” “Aan de ene kant vind ik het heel zielig voor haar, want ze is ook wel eens afgesnauwd”, moet Nathalie toegeven. Linda: “Nou, het lijkt wel of het een toneelstukje is elke keer. Ik denk dat ze, die keer dat ze hier buiten zat te huilen, eindelijk zichzelf was.” Dan doen de twee dames een schokkende ontdekking: “Als Lieske eruit gaat dan moeten bijna alle vrouwen op iemand anders stemmen en dat is ook gevaarlijk voor ons. Meestal stemmen vrouwen snel op vrouwen”, denkt Linda.

Nog even rust

Na deze emotioneel zware dag liggen de Bewoners nog te genieten van hun rust. Misschien blijven ze wel extra lang liggen om de harde realiteit niet onder ogen te komen? Vanaf vandaag eten de Bewoners namelijk niks anders dan uien, pindakaas en brood en mag Tanja de hele week niet roken. Zij denkt dat ze een maatje heeft in Roel, maar niemand weet dat hij een eigen Geheime missie heeft en juist geld kan verdienen met elke sigaret die hij rookt…

Daar is de Haan!

En daar is de Haan! De Bewoners duiken ver onder de dekens, maar de Haan laat zich niet kennen. Alleen generaal Rob is klaar voor zijn eerste dag als voorzitter van de Rookpolitie. Weet hij veel dat Roel vannacht al zijn eerste sigaretje op heeft. Vandaag beter opletten, want anders gaat Roel er met een dikke geldpot vandoor.

Joost is er klaar voor

Robs partner, Joost, is ook wakker en maakt zich klaar voor een dag Rookpolitie.
« Laatst bewerkt op: 23-09-2005, 12:29:22 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #226 Gepost op: 23-09-2005, 12:30:20 »
"Groep is gegroeid"

Rob en Joost vinden elkaar buiten in het zonnetje en tellen hun zegeningen. “Zo mooi weer en nu kunnen we er ook nog van genieten”, zegt Rob gelukkig. “Beetje jongleren, trik-trakl”, vult Joost zijn baas aan. Samen zijn ze het erover eens dat het gisteren een mooie dag was. Joost: “We zijn als groep weer gegroeid. Door de opdracht en doordat alles open en bloot is gegooid.” Rob is eveneens erg blij met deze ontwikkeling: “Voelt goed, ook al was het zo heftig.”

Twee broodjes voor de hele dag

Joost staat er om bekend dat hij op een dag veel boterhammen eet. En dan met name boterhammen met pindakaas. Terwijl hij deze ochtend fris en fruitig wakker is geworden, wil hij voor zichzelf een heerlijk ontbijtje maken. Echter, wordt hij door Linda op de vingers getikt. Linda: “Je hebt maar twee broodjes voor de hele dag. Als je die nu al opeet. Heb je niets meer voor de rest van de dag.” Joost denkt even na en reageert door te zeggen: “Misschien moet ik inderdaad wel even wachten.” Op dat moment gaat hij de Keuken in en begint aan de afwas. Waarschijnlijk om de tijd te doden.

"Zielige Roel"

Ralph, Nathalie en Linda zitten buiten na te praten over gisteren. Nathalie geeft Ralph, die genomineerd is, een schouderklopje: “De stemmen zijn in elk geval wel gehalveerd.” Ralph geeft toe dat dat wel zijn ego streelt. Automatisch komt het gesprek op de andere genomineerden, Lieske en Roel. “Ik vind het echt zielig voor Roel dat hij twee weken lang weet dat hij genomineerd is. Hij heeft sowieso al een geheime missie gehad en nou mag hij ook niet meer roken”, zegt Linda vol medelijden. Ze moest eens weten!

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #227 Gepost op: 23-09-2005, 14:01:59 »
Honger, honger!

De Bewoners hebben honger! En ze proberen hun aandacht van hun knorrende magen af te leiden. De één doet dat door een grote schoonmaak te houden, een ander door te luieren, maar de meesten door vooral over eten te praten. Over hoe zwaar het wel niet is, en of ze het wel vol houden. Ze worden flink op de proef gesteld. Het valt niet mee. Twee boterhammen op een dag, inclusief avondeten. De meeste mensen eten uit verveling. Maar wat doe je als je zelfs dat niet meer kan doen? Politie spelen! Ja, want deze week treden zij op om Roel, Tanja en Nathalie in de gaten te houden.

"Ik kan makkelijk niet roken"

“Ik kan makkelijk niet roken”, zegt Nathalie. “Mijn oma weet niet dat ik rook. Zij is echt anti-roken. Toen ik achttien jaar werd, kreeg ik van haar 1800 gulden omdat ik niet rookte. Zij zei, als je op je achttiende niet rookt, dan zal je daarna wel niet meer beginnen. Zij was echt trots op mij. Ik ben nu eigenlijk een gezelligheidsroker. Ik hoef niet zo nodig. Behalve als ik gestresst ben misschien.” Ingrid: “Ik kreeg een autootje van mijn ouders toen ik achttien werd. Ook omdat ik niet rookte. Linda: “Ik kreeg 100 gulden van mijn ouders toen ik achttien werd. Mijn ouders hadden niet zoveel geld. Maar vergeleken met jullie is dat niet zo veel.”

Joost wil zijn pet niet op

Joost wil zijn pet niet op en de dames denken dat daardoor de Weekopdracht gaat mislukken. We hebben net de opdracht doorgelezen en daar staat in dat de politie de hele dag zijn pet moet dragen”, zegt de ‘uitgehongerde’ Linda. “Maar mijn haar zit net zo goed!”, is het enige wat Joost uit kan brengen en druipt beteuterd af.

"Twee emmertjes water halen..."

De heren gaan de jacuzzi schoonmaken. “Ik heb er echt zin in”, zegt Menno blij. Ze hebben net in de Dagboekkamer gevraagd hoe ze dat aan moeten pakken. “We gaan nu met emmers het hele bad leegscheppen”, zeggen ze tegen Rob die heerlijk in het zonnetje ligt. Het ziet er niet naar uit dat hij gaat helpen, maar het lijkt ze niks te deren. “Twee emmertjes water halen, twee emmertjes pompen, de heren op de klompen”, zingt Joost uit volle borst. Ze vermaken zich prima en zijn blij dat ze echt even wat te doen hebben.

De volgende sigaret

Roel zit in de Tuin voor zich uit te staren. Zijn geheime missie lijkt hem zwaarder te vallen dan verwacht. Zou hij aan het bedenken zijn waar en wanneer hij zijn volgende sigaret oprookt?

Ik Heb zin om ergens stiekum te gaan roken

Roel is stil. Roel is heel erg stil. Hij heeft zich verplaatst naar een hoekje, waar hij helemaal alleen zit en goed kan nadenken. Hij zal vast wel bedenken hoe hij toch een sigaretje kan oproken zonder gesnapt te worden. Het blijkt hem niet te deren dat hij weinig te eten heeft. Je hoort hem daar niet over klagen. Je ziet hem alleen maar voor zich uitstaren. "Ik heb zin om ergens stiekem te gaan roken", roept Roel. "Ik zou je niet verraden, maar er zijn wel rookmelders. Tja en Big Brother ziet je sowieso", zegt Chantal. "En dan is de Weekopdracht mislukt", antwoordt Roel.
« Laatst bewerkt op: 23-09-2005, 15:36:36 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #228 Gepost op: 23-09-2005, 17:53:37 »
En dat is twee!

Roel heeft besloten om toch te gaan roken en wel onder de douche. Hij heeft de douchekraan helemaal opengedraaid om de aandacht af te leiden. Blijkbaar hield hij het niet meer. Je zag hem alleen maar voor zich uit staren. Roel toont lef!

"Huilen is geen vorm van zwakheid"

De dames krijgen er maar geen genoeg van om over Lieske te praten. En dan met name Chantal, Dido en Linda. Tevens ook de drie dames die haar genomineerd hebben. Chantal: “ Ik vind dat ze er erg goed mee omgaat. Ze kan meer aan dan ze denkt hoor. Ze huilt dan wel. Maar vergis je niet, huilen is geen vorm van zwakheid. Linda: “Nee hoor, ik vind haar helemaal niet sterk. Ze loopt alleen maar steeds achter Nathalie aan om aan haar te vragen hoe ze dingen aan moet pakken. Dido: “Ik vind Lieske ook erg sterk, maar niet hier, maar in haar eigen omgeving. Daar zijn ze gek op haar en wordt ze op handen gedragen.”
Op dat moment komt Roel uit de Badkamer en loopt naar de Tuin en zegt: “Oh, lekker zeg even douchen. En dan vooral als je de Badkamer helemaal voor jezelf hebt.” Chantal: “Ja, ik begrijp het. Ik ben ook erg gesteld op mijn privacy.”

Dan komen de waterlanders!

Chantal heeft besloten om voor iedereen gebakken ui te maken. Gelukkig hebben de Bewoners nog wel zout en peper voor de smaak. De Bewoners hebben allemaal ontzettend veel honger en verheugen zich dan erg veel op hun portie. Chantal moet er echter wel van huilen. Zij moet ze namelijk schillen, snijden en bakken. En tja, dan komen de waterlanders!

Rikkert is terug

Roel is in de Dagboekkamer geweest en komt terug met wat eten voor Tanja en een grote foto van Rikkert. De Bewoners vinden dat hij er op de foto beter uit ziet dan in het Huis. "Ik hang hem boven mijn bed", grapt Roel.
"Hang hem maar achterstevoren ergens op", is Chantal haar suggestie.

Handtastelijke Menno

Menno ligt knusjes naast Dido. Heel erg knusjes zelfs, want hij kan zijn handen niet van haar lichaam afhouden. "Wat zit je haar nou te versieren", zegt Linda. "Als je dit al versieren noemt, dan ben je niks gewend", zegt Menno. Waarop hij Dido nog een kusje op haar mond geeft…

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #229 Gepost op: 23-09-2005, 21:48:19 »
Tosti pindakaas

De Bewoners krijgen zes extra broden en vier extra potten pindakaas. Iedereen rent naar de Keuken om wat boterhammen te smeren. Rob, Lieske, Linda en Nathalie bedenken manieren om wat variatie aan te brengen in het rantsoen. “Ik heb vanmorgen brood met pindakaas in de broodrooster gedaan, dan wordt het een soort tosti”, zegt Nathalie. “Ja, maar jij houdt toch niet van pindakaas?”, vraagt Rob. “Lekker is het niet, maar ik moet het toch eten.” Lieske merkt op dat ze, door haar allergie voor pindakaas, al jeukende bultjes krijgt. Ingrid en Menno zitten samen in een kuipstoeltje. “Het is net of we ons vervelen door dat noodrantsoen, maar wat deden we al die andere dagen dan?”, vraagt Ingrid zich af.

'Het Dorp'

Joost kruipt weer eens in zijn rol van entertainer en speelt dit keer een ‘levende jukebox’. Ingrid en Menno vervelen zich en vragen of Joost nog eens ‘Het Dorp’ van Wim Sonneveld wil zingen. Joost zingt het hele lied. “Kan ik je inhuren op mijn bruiloft?”, vraagt Menno. Joost: “Ja, dat lijkt me mooi als jullie gaan trouwen.” Menno vindt dat het lied opnieuw moet worden uitgebracht en als Joost het zingt belandt het nummer zeker op nummer 1 van de top 40…

Roel beetje verdrietig?

Nathalie, Joost en Linda zitten in bad. Ze overleggen hoe de Weekopdracht vordert. Het valt hen alledrie op hoe gedeisd Roel zich houdt. “ Hij is er echt een beetje verdrietig van”, denkt Linda.
Joost vindt het heel logisch. “Dit Huis lijkt me niet de beste plek om te stoppen met roken. Mensen worden er echt chagrijnig van.” Joost laat weten dat hij het wel heel leuk vindt om onderdeel uit te maken van de rookpolitie. “We vergaderen elke dag.”

Nog meer brood

Dido en Rob zien in het Washok nog meer brood en pindakaas staan. "Oeh vlees!", roept Dido wiens oog op wat pakjes vleeswaar valt. "Nee, das voor Tanja", weet Rob. Maar toch zijn ze opgetogen over het feit dat ze vanaf nu onbeperkt brood mogen eten.

De verveling slaat toe

De stemming in het Huis is zeer bedeesd. Linda, Nathalie en Joost zitten al ruim een uur in bad. Menno en Ingrid slapen. Lieske is buiten in haar eentje aan het sporten. En Ralph, Roel , Rob, Tanja, Dido en Chantal vervelen zich in de Woonkamer. “Zullen we met zijn allen Rikkert in elkaar slaan?”, vraagt Chantal bij gebrek aan actie.


Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #230 Gepost op: 23-09-2005, 21:50:49 »
De boezem van Joost

Joost ziet in bad het bikinitopje van Linda drijven. Dit brengt jolige Joost gelijk op een idee. Hij trekt het topje van Linda aan en paradeert door de Badkamer. Onder de douche vult hij het bovenstukje met twee flessen douchegel Nu heeft hij een ‘echte’ boezem. “Ik ben een vrouw met een piemel”, zingt hij uit volle borst.. “Hé, mag ik ‘m misschien een paar dagen lenen?”, vraagt Joost hoopvol aan Linda. Zij vindt dit geen goed idee. “Nu hoop ik wel dat er niemand binnenkomt”, zegt Joost ineens beschaamd. “Kijk bij jullie kan ik dit doen, maar als Roel binnenkomt.”

Linda snapt niks van Nominatie

Linda kaart bij Menno en Ingrid aan dat het haar toch niet helemaal lekker zit dat Roel haar heeft genomineerd. “Da’s k*t; als je net gezoend hebt en dan nog steeds genomineerd wordt”, zegt ze. “Dus je zoent niet meer met hem?”, vraagt Menno. “Nou dat was ik sowieso niet meer van plan”, zegt Linda stellig. “Ik snap de reden ook nog niet helemaal, maar dat vraag ik nog wel een keer.” Linda komt tot de pijnlijke conclusie dat Roel haar op het nominatiebankje wilde hebben.
“Weet je gelijk wat je aan hem hebt”, zegt Menno. “Ach, wat boeit mij het nou?”, vindt Linda. “Ik wil niet stoken, maar ik zou het niet leuk vinden”, wrijft Menno er nog eens

Verwenbroodje met pindakaas

Tijdens het koken is Menno wat stil na Ingrids opmerking dat hij best wat langer zou mogen zijn. Hij komt er nog even op terug. Ingrid zegt dat ze Menno niet klein vindt. "Goh, wat kan jij liegen zeg!", antwoordt Menno hierop. Lieske klaagt over pijn aan haar knie en biedt haar mede-Bewoners iets lekkers aan: "Iemand nog een rauwe ui?" Joost: "Ik ben een verwenbroodje aan het maken voor Rob en Nathalie." Die spelen nu in de Tuin een spelletje en worden dus straks verrast door Joost en zijn traktatie. "Ik doe wat ui op een schoteltje, dan kunnen ze kiezen of ze dat erbij willen of niet." Met geroosterd brood met pindakaas en twee glazen limonade loopt hij naar buiten en biedt zijn creatie aan. Nathalie is blij: "Nou Joost, je bent fantastisch!"

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #231 Gepost op: 23-09-2005, 22:24:36 »
Memory met kussens

De Bewoners die niet slapen (zoals Dido en Roel) of een spelletje in de Tuin spelen (Ralph, Nathalie en Rob) doen nu met z’n allen ‘Joost-memory’. De kussens dienen als memory-kaarten en eronder liggen spullen die per tweetal bij elkaar horen, zoals de twee messen die Ingrid bij elkaar heeft gevonden. Joost is nu nog de spelleider, maar wil de tweede ronde ook graag meedoen. Een volgend potje volgt. Dido is inmiddels wakker geworden en gaat ook meedoen. Linda banjert door het Huis, op zoek naar spulletjes voor onder de kussens. Als ze terugkomt, vertelt ze de spelregels: “Niet op de kussens lopen, want dan weet je wat eronder ligt!”

Goed voor de lijn?

De vrouwelijke Bewoners praten over de lijn. ‘Zou je van boterhammen met pindakaas afvallen?’, vragen de dames zich af. Ingrid denkt van niet. “Echt wel, je eet alleen maar brood”, denkt Nathalie. “Normaal neem je een colaatje, of een wijntje of een sinasje. Weet je hoeveel suiker daarin zit? Ik eet zo vaak alleen maar brood op een dag. Je moet er alleen goede shit op hebben”, aldus Nathalie. “Als ze ons volgende week echt willen verwennen dan moeten ze friet halen”, vindt Ingrid. De Bewoners praten likkebaardend verder over hamburgers, broodjes kroket, ijs en andere lekkernijen. "Wat een diner hè, uien met pindakaas", zegt Dido. "Ja, waardeloos", vindt Rob.

Hoe flirten Rob en Nathalie?

Nathalie praat met Rob over versieren: “Een man moet wel uitstralen dat hij gelukkig is, anders stap je niet op zoiemand af.” Ze beschrijft hoe ze iemand zou versieren, of versierd zou willen worden. “Ik kijk af en toe.” Rob: “En dan? Want dan moet er iets gebeuren.” Nathalie: “Ik ga wel eens expres naar de WC en kijk hem van dichtbij aan en zeg: ‘Sorry, mag ik er even langs?’" Rob: “Stel, we hebben contact. Staan we dan in een danstent?” Hij stelt het zich helemaal voor. Ze staan te dansen. Nathalie: “Hij moet toch wel een beetje bij mij in de buurt komen.” Rob: “Je gaat niet naar hem toe?” Nathalie: “Nee, maar ik blijf wel steeds oogcontact houden als hij aan het dansen is, dat wel. Als hij een paar keer lief heeft gelachen zou ik zoiets zeggen van: ‘Kom erbij staan.’ Als hij niet kan dansen, is het al geen vent voor mij. Als hij aan het dansen is, moet hij niet meteen aan me komen, maar een drankje aanbieden is leuk.” Rob: "Ik had het anders gedaan. Ik had oogcontact gezocht en jou en je vriendinnen een drankje aangeboden.” Rob vertrouwt Nathalie toe dat hij op mysterieuze vrouwen valt. "Spannende vrouwen. Ik hou wel van slank. Jij bent groot genoeg en Dido ook, die lengte ongeveer vind ik wel mooi. Maar vooral het spannende, dat trekt me aan in een vrouw.”

Over de nominaties...

Nog even over de nominaties. Rob: "Ik zou het langer uithouden met Ralph dan met Menno." Nathalie: "Ik vind het heel spannend deze week." Ze stond wel even te kijken dat Joost Ralph nomineerde omdat hij vond dat het de vriend van Nathalie onnodig moeilijk werd gemaakt met een ex van zijn vriendin in het Huis. "Het was wel lief, maar ik wist niet helemaal wat ik ervan moest vinden", zegt Nathalie nu hierover. Rob zegt dat hij er vast ook nog wel een andere reden voor had, maar deze niet zei. Hij vindt het grappig dat veel vrouwen op Lieske stemden: "Erna zullen de anderen nog wel aan de beurt komen." Hij weet dat hij zelf ook nog wel eens aan de beurt komt. "Het maakt niet uit, het publiek kiest wat het kiest. Je hebt het leven toch niet in de hand."

Zin om te stappen

De Bewoners praten erover hoe het zou zijn om weer lekker thuis uitgebreid een grote boodschap te kunnen doen zonder camera’s. “Lekker weer naar de WC en lekker naakt douchen”, fantaseert Ingrid. “Douche jij naakt dan?”, grapt Rob. “Het is vrijdagavond”, merkt Linda op. “Zullen we uit?”, stelt Dido voor. “Heb je nu zin om te stappen? ”, vraagt ze vervolgens aan Linda. “Ja, altijd! Lekker mensen kijken, aan de bar hangen, wijntjes drinken”, zegt Linda. Dream on, girls.
« Laatst bewerkt op: 23-09-2005, 23:50:03 door Nîcky »

Offline Scabbers

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #232 Gepost op: 25-09-2005, 17:00:06 »
Die is niet van Disney hoor.
En waarom zou je denken van niet??  ::)
Oke, Disney heeft het figuur Winnie de Poeh niet zelf bedacht, maar ze hebben wel de rechten van het figuur Winnie de Poeh. Dus van Disney.  ::)
Sneeuwwitje, Assepoester, Doornroosje, Pocahontas, De Klokkenluider, Mulan, Peter Pan, Alice in Wonderland, Tarzan, Mary Poppins, Robin Hood, Belle en het Beest, Aladdin, Hercules... noem maar op. Allemaal Disney figuren niet door Disney zelf bedacht.  ;)
Maar dat terzijde.  ::rofl::

Menno kreeg net trouwens een standje van Big Brother. Hij zei dat de stemming doorgestoken kaart was en dat Big Brother zelf beslist wie weg gaat (en dat ze Tanja dus niet zouden laten vertrekken). Beetje dom van Menno om daar over te praten.
Een psychologische thriller… Een beetje drama… En het is natuurlijk toch reality, maar dan zonder de ranzigheid.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #233 Gepost op: 25-09-2005, 21:09:47 »
Menno kreeg net trouwens een standje van Big Brother. Hij zei dat de stemming doorgestoken kaart was en dat Big Brother zelf beslist wie weg gaat (en dat ze Tanja dus niet zouden laten vertrekken). Beetje dom van Menno om daar over te praten.

Juist heel stoer dat hij durft te zeggen wat veel mensen denken. ::ok::
Geniet nooit met mate...

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #234 Gepost op: 28-09-2005, 11:53:38 »
Wacht(en)

Omdat de leden van de 'rookpolitie' vermoeden dat er toch stiekem gerookt wordt, hebben ze besloten vannacht op wacht te gaan staan. De laatste uren zijn voor Lieske, die uit verveling al een half uur haar benen aan het insmeren is. Leuk bedacht natuurlijk van de rookpolitie, maar het komt een dag te laat. Roel heeft gisternacht immers al zijn laatste sigaret gerookt.

Slaap lekker Joost

Eindelijk zit de wacht er voor Lieske op. Ze wordt afgewisseld door Joost, die niet echt staat te springen. Slaapdronken loopt hij de gang in en geeft Lieske een dikke knuffel. Maar hij lijkt zijn taak minder serieus te nemen. Gewapend met dekbed slaapt hij op de bank verder. Zo betrap je natuurlijk nooit iemand Joost!

Opstaan...of juist naar bed?

Joost ligt nog steeds op de bank. Af en toe lijkt hij iets te horen en komt ie overeind, maar de nacht heeft niet gebracht wat de rookpolitie ervan verwacht had. De rest van de Bewoners ligt nog lekker te slapen als de haan kraait. Zou dit voor Joost, Lieske en Rob juist het teken zijn om lekker te gaan slapen?

Verantwoordelijke taak

"Het fijne van de ochtenddienst en de middagdienst is dat er ook andere ogen mee kunnen kijken", vertelt Joost aan de nog slaperige Dido en Linda. "Vannacht konden we onze aandacht echt niet laten verslappen. Continu je ronde lopen." Dan komt Lieske binnenlopen met haar dekbed, ze gaat op de bank verder slapen. "Moe Lies?", vraagt Dido. "Ja, we zijn echt gebroken", antwoordt Joost voor zijn beurt.

"En dan moet je ook nog leren vandaag", zegt Dido. Joost heeft er een hard hoofd in. "Dat gaat niet goedkomen. We hopen gewoon dat we geen vragen krijgen." "Sukkel", zegt Linda. " Je staat machteloos als agent, overal zijn handjes, overal zijn oogjes en overal zijn mondjes die aan sigaretjes willen zuigen." Linda wordt gek van het gezwets van de rechercheur: "Joooooosssst!"

'Nu gaat het gebeuren!'

"Nu is de tijd.... Vanaf nu moet je ze in de gaten houden! Ze zitten nu steeds meer in het nauw. Dus nu gaat het gebeuren. Ze moeten op een gegeven moment iets gek gaan doen. Al moeten ze onder het deksel van de jacuzzi liggen. Als je moet roken, ga je roken", zegt ervaringsdeskundige Chantal. Ze drukt Joost op het hart dat hij nu echt beter op de rokers met een rookverbod moet gaan letten. Dido en Nathalie maken zich meer zorgen om de opdracht voor vrijdag. De muzikale quiz. Er wordt weer flink op los geoefend door de Bewoners. Alle uit het hoofd geleerde wetenswaardigheden over de filmsterren en artiesten worden weer stuk voor stuk opgelepeld.

Lieske praat voor haar beurt

We doen niet mee aan '2 voor 12', maar aan een amusementsspel. Chantal is ervan overtuigd dat er vrijdag geen moelijke vragen gesteld zullen worden. Het is dus volgens haar niet nodig om alle jaartallen van uitgekomen albums uit het hoofd te leren. Menno denkt er anders over. "Er moet wel wat verdiend worden, dus ze gaan het ons echt niet heel makkelijk maken." Lieske lijkt alle feiten uit haar hoofd te kennen. Als Chantal een vraag aan Nathalie stelt, geeft Lieske al antwoord voordat Nathalie ook maar even na heeft kunnen denken. Chantal wordt boos en Lieske heeft weer het idee dat niemand naar haar wil luisteren. "Daar gaat het helemaal niet om. Jij weet alles al, maar Nathalie moet nog even oefenen."


Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #235 Gepost op: 28-09-2005, 11:55:53 »
“Denken doe je met je hersens”

De quiz houdt de Bewoners flink bezig. “Hoe heet Bono van U2 van achteren?” Het blijkt dat zijn vader Houston heette, dus dat is zijn oorspronkelijke achternaam. De meeste Bewoners weten dit. Behalve Linda: “Ik kan me helemaal niet herinneren dat ik dat gelezen heb?” Menno heeft gelijk zijn antwoord klaar. ”Denken doe je met je hersens.”

Ingrid baalt
Ingrid heeft een gesprek met Roel. Ze is zich ervan bewust dat de andere Bewoners denken dat ze iets met Menno heeft. Ze wil niet dat mensen anders tegen haar aan gaan kijken. Roel laat weten dat hij Ingrid hier niet op afrekent. Ingrid baalt toch een beetje. “Ik vind het gewoon jammer dat ik niet gewoon even bij jou kan gaan liggen. Ik heb het gevoel dat ik nu opeens rekening moet gaan houden.”

Oast Raining

Chantal overhoort Ralph over ‘haar’ band Kane, maar de antwoorden zitten er bij de Hagenees nog niet echt in. “In welke categorie hebben ze een Edison gewonnen?”, vraagt Chantal. Ralph weet het even niet meer. “Best Alternative is de categorie”, zegt Chantal weer. Hier wordt Ralph niet echt veel wijzer van: “Wat is dat dan? Alternative?” Ook Ingrid is nog niet helemaal op de hoogte. “Wanneer is Otis Redding geboren?”, roept Rob de Tuin in. “Wie?”, zegt Ingrid. “Oast Raining. Wie is dat?”

Legende

Joost, Nathalie en Linda zijn ondertussen druk aan het oefenen in de Dagboekkamer. Joost heeft zich gewaagd aan de biografie van Janis Joplin. Zouden de jonge honden zich de geschiedenis van deze legende eigen kunnen maken?

Dyslexie

"We zijn nu slimmer dan Einstein. Kunnen op de schouder van de reus zitten en meekijken, omdat er zoveel kennis is." Roel filosofeert er wat op los met Menno. Roel: "Intelligentie is een vaag iets. Van leren wordt je niet slimmer, je wordt er alleen handiger van." Menno vertelt dat hij een vorm van dyslexie heeft: "Ik zag soms 'Jan' staan, dan was hij in staat daar 'Piet' van te maken. Menno: "Vreemde talen kan ik niet spreken. Engels verstaan kan ik heel goed, maar als ik moet spreken, krijg ik het niet m'n strot uit, behalve als ik heel rustig aan doe. Sommige Nederlandse woorden vind ik ook moeilijk. Maar ik vind mezelf er niet dommer door geworden." Roel: "Dyslexie heeft niets met intelligentie te maken." Joost: "Mijn vader heeft ook dyslexie en is ontzettend intelligent." Roel legt nog een vorm van dyslexie uit: "Bepaalde lettercodes gaan via een route naar je hersenen. Die route kan anders zijn, of weg, waardoor je woorden die niet bestaan niet kan lezen, omdat je ze niet kent."
« Laatst bewerkt op: 28-09-2005, 12:53:35 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #236 Gepost op: 30-09-2005, 12:52:42 »
"Hij werd rood, man!"

In de Zithoek vraagt Rob zich af waarom Menno zo rood werd op het moment waarop Bridget tijdens de uitzending aankondigde dat er ook een homo in het Huis zit. “Ja man, Menno’s hoofd ontplofte bijna”, overdrijft Roel. “Ik denk dat hij er ter plekke achter is gekomen dat hij homo is!” vermoedt hij. Welnee, eigenlijk is er helemaal geen homo en ze spelen een spelletje met ons”, denkt Dido. Maar Rob is ervan overtuigd dat er een homoseksueel onder hen is.

In de Woonkamer voelt Linda Menno nog eens aan de tand. “Dus jij bent niet de homo?” “Nee, echt niet. Ik weet het echt zeker!"

Elf schone slapers...

En toen waren er nog maar elf! Na een spannende avond ligt iedereen nog lekker te slapen. Pas tegen het ochtendgloren gingen de Bewoners naar bed. Zou de haan ze met rust laten?

Wake-up call
En jawel hoor, er is nog leven in het Big Brother-Huis. Ingrid bezoekt het toilet, maar duikt daarna gelijk weer in haar warme bed. Maar niet voor lang, want daar kraait de haan weer. Wakker worden, Bewoners!!! Tijd voor een nieuwe dag..... Met zijn elven.

'The girl is mine'

Rob springt als eerste zijn bed uit . De bezige bij stort zich gelijk op het sorteren van de was. Dan volgt Nathalie. Rob verbaast zich over haar dikke ogen. "Die heb ik altijd als ik de dag ervoor gehuild heb", is haar reactie. Blijkbaar heeft Rob daar zelf nooit last van. "The girl is mine, mine, mine", zingt Rob vrolijk. Zou hij Nathalie bedoelen? Nu ex Ralph weg is, maakt hij misschien kans.

"Welke naam gaat er door jouw hoofd?"

Nathalie vraagt aan Joost of de avond nog gezellig is geweest. Joost vertelt dat er nog druk gespeculeerd is over wie 'de homo' in Huis is. Hij laat weten dat de meeste Bewoners Menno, Rob en Ingrid verdenken. "Het is knap dat diegene het zo voor zich heeft kunnen houden. Want je denkt mensen te kennen. Dat vind ik wel moeilijk", zegt Joost. Nathalie: "Ik vind het wel leuk." Ze vindt dat het een onderdeel van het spel is. "Ik heb bij één iemand al vanaf het begin zoiets van 'daar zit wel meer achter'. Maar ik denk dat nog wel één of twee anderen het kunnen zijn", zegt Nathalie. Joost vindt het raar dat iemand zijn geaardheid vijf weken voor zich kan houden. "Welke naam gaat er door jouw hoofd?", vraagt Joost. "Nou die drie", antwoordt Nathalie. "En ga jij op Rob stemmen?" "Waarschijnlijk wel. Ik denk eigenlijk dat het tussen Ingrid en Rob gaat", aldus Nathalie.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #237 Gepost op: 30-09-2005, 12:54:14 »
"Ik zal hem nog missen"

Nathalie zit buiten Met Rob en Joost en is gisteravond nog niet helemaal vergeten. "Nu moet ik echt weer opnieuw ontnuchteren. Heel raar gevoel. Ondertussen was ik er namelijk gewoon gewend aan geraakt." Ze neemt nog maar eens een hap van een overheerlijke boterham met pindakaas en mijmert dan: "Ik denk dat ik hem zelfs nog zal missen." Rob begrijpt dat het wel heel vertrouwd was. "Ja, aan de ene kant zijn we best vriendjes, maar aan de andere kant kon ik het niet opzoeken. Ik wilde niet met hem een opdracht doen ofzo." Joost voelde ook dat Ralph niet altijd zichzelf kon zijn, omdat hij teveel met thuis en de camera's bezig was. Nathalie: "Aan de ene kant is het echt een opluchting en aan de andere kant, uhmmm." Maar dan zegt Rob heerlijk nuchter: "Het is gewoon zo."

Plassen, eten en weer naar bed

Rob komt met de boodschap dat iedereen snel moet plassen en eten, want ze mogen het komende uur de Slaapkamer niet uit. "Ze gaan aan het Huis werken." De Bewoners komen met een extreem slaperig gezicht hun bed uit. "Ik heb het gevoel dat het nog midden in de nacht is", zegt Roel moe. Menno sluit zich helemaal bij hem aan. Gelukkig voor hen 'moeten' de Bewoners zo nog even terug naar bed.

Muisstil

Gezellig met zijn allen in één kamer! Een mooi moment om te studeren. Of toch niet zo? "Stil nou", zegt Rob streng als Chantal wat overlegt met Joost. Iedereen lijkt in te zien dat ze dit uur inderdaad goed kunnen gebruiken om te studeren. Want vanavond is het al zover. De Bewoners hebben hun eerste televisieoptreden in een andere show; 'In de huid van'. Het is nog nooit zo stil geweest in de Slaapkamer. Muisstil.

Menno is boos

"Oh, wat kijk je boos!", zegt Dido tegen Menno. "Ben je boos?" "Nee", zegt hij grimmig. "Je bent dus boos", weet Dido nu.

"Woef" zegt Joost

Joost zit bij Nathalie op schoot. Hij doet net of hij haar hond is, want hij wil een hapje van haar boterham. “Woef”, blaft hij in haar oor. “Oh Joost”, zucht Chantal. “Je kunt beter kleine kinderen om je heen hebben dan één Joost.” “Zou ik misschien een héél klein hapje van jouw broodje mogen hebben?”, probeert Joost nog een keer. “Nee”, zegt Nathalie volhardend. “Nou, doe niet zo stom zeg, Naat!” Dan stop ze het laatste hapje in zijn ‘bek’.


« Laatst bewerkt op: 30-09-2005, 13:32:30 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #238 Gepost op: 5-10-2005, 13:14:43 »
Toen en nu

Was het gisteren nog een behoorlijke drukte in de Gang met Bewoners en ballen, deze ochtend is het er muisstil. Logisch, iedereen ligt nog te ronken in hun bed. Wat zal de nieuwe dag straks brengen...?

Wakker worden!

Het licht floept aan en een langdurig gekraai van de elektrische haan vangt aan. Wakker worden! Rob is er als eerste uit en opent de tuindeuren waardoor de ochtendzon naar binnen straalt.

Actie alom

Linda komt de Keuken in: “Ik kan mijn broek niet meer aan. Hij is al heel vaak uitgewassen, maar hij is te klein. Komt door de droger.” Rob zegt meteen: ‘Moet je een nieuwe bestellen.” “Ach, ik heb wel meerdere broeken”, gaat dit ochtendgesprek verder. “Ja, maar hij is leuk!”, zegt haar modebewuste mede-Bewoner. Linda loopt weer weg, Nathalie kneedt het deeg en Lieske ligt onderuit op de bank. Joost is in de Tuin. Lekker actief bezig daar zeker? Neehoor. Hij ligt op de zitzak onder een dekentje met z’n ogen dicht.

Leven in de brouwerij

Rob heeft de was al in de machine gestopt en een praatje met Nathalie gemaakt over de bloem voor het brood. Ze wikt en weegt over de hoeveelheid die ze nodig heeft. Rob doet nu de afwas. Joost heeft ondertussen al enkele minuten naar de foto van zijn vriendin gestaard. Nu droogt hij af. Dido ligt nog te slapen, ook al heeft de haan al drie keer uitvoerig gekraaid. Ook de meeste anderen liggen nog op hun gat...

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #239 Gepost op: 5-10-2005, 13:16:14 »
VIP-treatment
Roel heeft een vriend die sprekend op rapper Snoop Doggy Dog lijkt. Als hij met hem naar feesten gaat, krijgen ze altijd volop aandacht en leuke reacties. Het plan is om nog een keer naar de Verenigde Staten te gaan en dan te doen alsof die vriend de echte Snoop is. Een VIP-behandeling lijkt Roel wel wat!

"Curling is een leuke sport!"

Menno heeft zin om te sporten. Hij stelt voor om een potje korfbal te spelen. "Korfbal is de basis van elke teamsport", weet hij. "Dat is toch een Nederlandse uitvinding?", zegt Joost. "Ja, net zoals sjoelen, dat komt ook hier vandaan, en het is in het buitenland ook erg populair", weet Ingrid. Dan begint Menno over curling. Dat is een soort sjoelen, maar dan in het groot. "Dat is écht een heel leuke sport!", zegt Menno iets te enthousiast. "Als je drie jaar traint kan je zo naar het EK". "Daar scoor je ook niet veel vrouwen mee, met curlen", zegt Roel.

Liever geen jurk voor Roel

In de Tuin hebben ze het over het travestietenfeestje. “Weet je wat ik erg vond? Dat jij zo lelijk was als de nacht in dat ding!”, zegt Linda tegen Menno. Menno vond zichzelf ook minder aantrekkelijk in vrouwenkleren. Chantal: "Ik vond mezelf wel een pittig ventje, haha!” Roel vond het allemaal maar niks: “Het was een duidelijke afknapper om als jongen in een vrouwenjurk te lopen. Jullie durfden me amper aan te kijken! Ik voel me er oncomfortabel in. Vrouwen gaan je onbewust toch anders zien.” Roel heeft net met Big Brother gepraat over het feit dat hij zijn vrouwelijke jurk afgelopen feestavond zo snel weer uit deed. "Ze waren er niet blij mee, maar er zijn verder geen consequenties aan verbonden", vertelt hij. “Ik heb mezelf even kunnen verdedigen.”

Tien dooien

Er komt nog een stemming over wie de homo is, vertelt Roel. Deze mededeling doet de Bewoners blijkbaar terugblikken naar wat er tot nu toe allemaal is gebeurd in het Huis. Linda: "Van de meeste dingen heb ik geen spijt, alleen van sommige gemene dingen die ik heb gezegd." Chantal: "Ik heb spijt dat ik niets gezegd heb op het einde van die avond (travestietenfeest, red.). Op dat moment moest ik erom lachen en de volgende dag besefte ik dat het onaardig was wat er werd gezegd." Roel vond het ook niet zo handig allemaal wat er werd geroepen: "Maar ik heb geen spijt van die avond, had hem voor geen goud willlen missen."

Chantal heeft het ook over het rookgedrag van Tanja: "Ik ben benieuwd wat het los heeft gemaakt in Nederland. Ik kan me een collega herinneren die een maand of vier zwanger was. Zij rookte ook. Als je al zag wat dat voor discussie opleverde binnen de vierendertig mensen die bij ons werkten." Dan begint ze met Roel te praten over dat hij zo 'los ging', zoals hij het zelf noemt. Chantal: "Zo vreemd dat je in een huiskamer zo uit je dak kan gaan." Roel: "Ga je een keer los, dan wordt het een extreme baldadigheid. Als er hier elke dag alcohol staat, zou het minder zijn." Chantal: "Het is ook niet de bedoeling dat we er als tien dooien bij gaan zitten."