Auteur Topic: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.  (gelezen 47408 keer)

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.
« Reactie #100 Gepost op: 27-01-2006, 21:40:14 »
Vocalen van Viola



Viola checkt haar stembanden afgezonderd van de andere Hoteliers.

Bart wordt baldadig

Bart gooit een propje richting de vuilnisbak. Helaas, hij mist. Bonnie: “Bart begint baldadig te worden, in het begin was hij nog zo rustig.” John: “Zie je de baas is weg, en dan krijg je dit.” Bart lijkt naar de prullenbak te lopen om zijn prop op te rapen. Maar schijn bedriegt, in plaats daarvan besluit hij Bonnie te verrassen. De Hoteliers zijn behoorlijk melig vanavond, zal de chinees te spicy zijn geweest?



Work that body

Er is zojuist een fitnessapparaat binnen gebracht. “Ik heb hier zo lang om moeten zeuren”, zegt Monique tegen Anita. Bonnie: “Oh, ik ga gelijk sporten.” “Kijk wel uit hoor, want als je je voeten verkeerd zet, dan breek je zo je enkel”, waarschuwt Monique. “Nou, doe het dan maar even voor”, vraagt Bonnie. Maar ze besluit toch zelf het apparaat te testen. Dapper bestijgt ze de rotex. “Ik heb een hele verkeerde motoriek, wat raar zeg”, roept ze lachend.



Viola voorziet problemen



Bonnie, Viola en Anita zitten aan de speciaal door hen gecreëerde rooktafel. Onder het genot van hun sigaret kletsen ze er lustig op los. Wanneer Frank binnenkomt zegt Viola tegen hem: “We hebben wel een probleem nu, het fitnessapparaat staat naast de rokerstafel. Het apparaat is speciaal voor Monique, zij kan natuurlijk niet in onze rook staan.” Frank: “Ja, maar misschien wil ze wel alleen ’s ochtends trainen.” Viola onderbreekt hem: “ik ga me niet aan trainingstijden houden hoor, dit is onze rookhoek en ik wil roken wanneer ik wil. Het apparaat kan ook ergens anders staan. Straks met de diners moet hij toch ook weg?” Bonnie en Anita zijn het roerend met Viola eens. Frank wil er nu even niet over nadenken en trekt zich terug van het trio: “Jongens ik ga douchen en mijn joggingpak aantrekken, het lost zich wel op.” “ik voorzie weer ellende”, zegt Viola met een zucht.



Ook nieuwkomer Anita pakt haar zonnebril!



Alle Hoteliers behalve Bart en John schuiven aan voor de film van vanavond: ‘Snake eyes’. Ze hebben alleen erg veel moeite met hun concentratie. Vooral nieuwkomer Anita kan de film slecht volgen. “Ik schakel alles uit”, zegt Bonnie. “Ja, het is een te grote ruimte en je hoort zoveel geluiden”, reageert Frank. “Ik ben gewoon heel snel afgeleid. Weet je wat, ik zie jullie vaak met een zonnebril, dat ga ik ook gewoon doen”, zegt Anita lachend. “Ja, dat helpt echt hoor, daarom heb ik altijd een petje op”, vertelt Bonnie. “Ja, nu begrijp ik het”, zegt Anita en ze loopt naar de slaapkamer om haar zonnebril te pakken.

Stoofvlees op het menu?



Het overgrote deel van de Hoteliers zitten gezamenlijk tvoor de buis. Ondertussen zijn John en Monique in de keuken te vinden. Monique wilt stoofvlees maken. "Ik heb die film al gezien en heb niet zoveel zin in film", zegt Monique terwijl ze de keuken binnenloopt. "Kan ik alvast iets voor je voorbereiden? Uien?", vraagt John. De twee vermaken zich prima in de keuken.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.
« Reactie #101 Gepost op: 27-01-2006, 22:32:26 »
Snake eyes?



Zou Frank de film ook al hebben gezien net als mede-Hotelier Monique!

Staafmixer van John



Zijn ze nog steeds bezig?

Alle Hoteliers maken aanstalten om te gaan slapen. Alleen Hotelier Jones staat enthousiast te roeren in zijn kommetje. "Zo, hoe laat leven we?, vraagt Bart die hem even vergezeld. "Half elf", antwoordt John terwijl hij zijn staafmixer afspoelt onder de kraan. "Wow, ik doe nog even een peukie, dan ga ik ook liggen", meldt Bart aan de kok.

Zonnen in Hotel Big Brother

De Hoteliers hebben vanavond een zonnebank gekregen. Monique heeft hem boven haar bed laten plaatsen. “Misschien moeten we een bordje op de deur hangen, voor wanneer er iemand onderligt”, oppert Anita. “Haha, weet je nog niet hoeveel camera’s er hangen. Dan maakt het toch ook niet uit of wij elkaar in ons nakie zien”, zegt Monique en alle Hoteliers liggen in een deuk.



Het is stil in Hotel Big Brother



Het einde van de dag nadert. Iedere Hotelier neemt wat tijd voor zichzelf en doet waar die zin in heeft . Zp speelt Viola ontspannen een computergame, Bart leest in alle rust zijn krantje en John is uiteraard te vinden in de keuken. Af en toe komt er een Hotelier John wat moed inspreken. "Maak het niet te laat!", adviseert Monique haar mede-Hotelier en gaat vervolgens naar bed.

Banaantje erbij?



John is eindelijk uit de keuken. Waarschijnlijk is zijn boek interessanter dan de krant van vandaag!

Bart ontwaakt!



Barts uitzonderlijke reukvermogen haalt hem uit zijn slaap. "Koekies?", vraagt hij John. "Yeah, cookies are good!", antwoordt John en Bart volgt zijn neus. "Anita, is niet die achttienjarige IJslandse waarvoor we een briefje in de dagboekkamer hadden gelegd, hè?", grapt Bart. "IJslandse?", vraagt John. "Ik bedoel Anita" "Oh, ik dacht dat je het over een achttienjarige IJslandse had. Nu begrijp ik hem", zegt John. "Ik ken haar helemaal niet. Ook niet van....", stamelt Bart. "Ze is wel een lekker en prettig persoon", zegt John. "Ze zaten wel te lachen met z'n allen daarnet. Dat is wel een goed teken voor de hele groep!", merkt Bart op.

Is Bart niet wat vergeten?



Eigenlijk wilde Bart al slapen, maar hij is toch nog achter de computer gedoken voor zijn dagboek. John en Viola zijn ook nog op. John neemt de krant door en Viola speelt haar computergame, zou ze de tijd nog wel in de gaten hebben?

Tanden poetsen



Ook Hotelier Jones houdt het voor gezien. Hij poetst zijn tanden en duikt in bed. Alleen Bart en Viola zijn nu nog op. Maar het zal niet lang duren voordat ook zij onder de dekens kruipen. Als Viola tenmiste afscheid kan nemen van haar computergame...
« Laatst bewerkt op: 30-01-2006, 14:31:20 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.
« Reactie #102 Gepost op: 28-01-2006, 15:47:43 »
Goedemorgen Bonnie!

Het is nog stil in Hotel Big Brother. Maar Bonnie is al op en ijverig bezig. In roze ochtendjas en bijkleurende sloffen dekt ze zorgvuldig de tafel voor haar collega's.



De kaars gaat van de zithoek naar de eettafel. Wel zo gezellig!

Wakker worden

"Jij drinkt geen koffie 's morgens hè. Ook geen thee?", vraagt Bonnie aan Frank, die inmiddels ook aan tafel is aangeschoven. "Nee", zegt hij. "Jij gaat aan je perziksapje?", vraagt Bonnie dan. "Ja...", mompelt Frank, alsof hij het nog niet helemaal zeker weet. Bonnie zegt liever in de oertijd te hebben willen geleefd: "Met een lekkere kop met haren, die niet kapot gingen van het blonderen." Frank vraagt nuchter: "Dan blondeer je het toch niet meer." Bonnie lacht: "Dan komt er misschien wel iets grijs tevoorschijn! Nee hoor, grijs ben ik nog niet." Dan begint ze over donker haar, dat ze ook wel eens heeft gehad: "Maar met blond haar val je meer op op het podium."



Een goede eerste nacht

Anita wordt wakker na haar eerste nacht in Hotel Big Brother. Ze heeft goed geslapen: “Viola, jouw gesnurk is zo zachtjes. Ik had er helemaal geen last van.” “O wat fijn dat je dat zegt”, reageert Viola. “Je moet je er gewoon niet op focussen”, vindt Bonnie. “Ik vind het toch niet fijn dat iemand er last van heeft”, reageert Viola. “Ja, maar die mensen focussen zich er dus op, dat is hun eigen schuld”, stelt Bonnie.

Aan de ontbijttafel

De rokers praten over spelletjes: "Ik was zo verslaafd aan Mayong dat ik zelfs de Bold and the Beautiful ervoor heb laten schieten. Nou, dat zegt wat!", zegt Bonnie. Viola's man kan dat spel ook goed, vertelt haar collega-vriendin. Als ze later met iedereen ontbijten, leest Monique een bericht in de krant: "Kijk, dit is nou waar ik het voor doe. Er zijn mensen die hun rekeningen niet meer kunnen betalen, waardoor de elektriciteit wordt afgesloten. Sommigen kunnen de reis naar het ziekenhuis niet eens betalen! Dat is bij Mappa Mondo misschien ook. Ik wist het wel al lang, maar hier doe ik het dus voor."

Viola heeft dagje buiten de deur

Viola neemt vandaag een rustdagje buiten de deur van het Hotel. Hoewel: ze gaat wel aan het werk om Mappa Mondo-enveloppen uit te delen. "Ik ga jullie missen vandaag!", zegt ze. "Dat ga je helemaal niet", reageert Bonnie. Viola wenst haar Hoteliers veel succes, er is namelijk vandaag van alles te doen: "Als ik dat geweten had, was ik een andere keer gegaan hoor", aldus Viola.

Scheef dartbord

Frank dekt de tafel in de dinerzaal en Bart loopt er ook rond. Hij zingt een liedje. Ze praten over de hometrainer. Frank gaat er zeker drie keer per week op heeft hij zichzelf voorgenomen. Bart niet: "Ik sport niet." Maar echt stil zitten doet hij toch niet: "En ik loop veel." Hij blijft stilstaan voor de twee dartborden die aan de muur hangen voor de komst van Mieke de Boer. "Dat dartbord hangt helemaal scheef", concludeert Bart.



Uitgesproken over roken

Viola en Bonnie praten met Monique nog even over het roken. Nu Viola en Bonnie een apart rookhokje in het restaurant hebben ingericht, is iedereen tevreden. Viola vindt: "Jij wordt ziek van roken, wij worden ziek van niet roken. Maar zo is het goed." "Het is over, klaar. No hard feelings", zegt Bonnie ook, terwijl ze Monique knuffelt. Laatstgenoemde is blij dat het is uitgepraat: "Ik ben ook niet perfect." Het is duidelijk weer goed tussen de drie, want Viola antwoordt hierop: "Nou, het scheelt weinig hoor meid!" Monique is blij dat deze dingen gewoon kunnen worden uitgesproken: "Als dat nou in de wereld ook zo ging..."

Tafel tip top



Anita's taak is de tafel zo mooi mogelijk te maken.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.
« Reactie #103 Gepost op: 28-01-2006, 15:51:04 »
Monique gaat op stap

Viola en Bart staan in de tuin te roken. Dan zien ze een schim bij de poort. "Daar staat Monique", zegt Bart. "Dag Monique!", zwaait Viola. "Volgens mij is ze nog binnen", herinnert Bart zich dan. Viola: "Ze leek er wel op." Bart: "Ja, ik dacht ook dat zij het was." Maar Monique was inderdaad nog even binnen aan het bellen en komt dan naar buiten, klaar om naar Eindhoven te vertrekken, om daar te collecteren met Henk. "Jongens heel veel succes toi toi toi! Ik hoop dat we met een koffer met geld terugkomen", zegt ze. Viola kletst nog even met haar voordat ze met de auto wordt opgehaald.



Herrie in de keuken



Hoteliers in actie!

Hartstikke leuk water

De oud-BB'ers zullen straks met open armen worden ontvangen. "Ik heb warm water in de kannen gedaan, dan kunnen ze zelf hun thee kiezen", zegt Frank. "Ik heb nog een suikerpotje, dus dat komt ook goed", aldus Anita in de dinerzaal. "Schalen dan straks rechts", zegt Viola in zichzelf. Er staan croissantjes klaar, chocomel, jus d'orange. Frank komt met flesjes water aanzetten: "Aan zakenmensen zou ik dit niet geven, maar voor deze groep is dat hartstikke leuk!" John komt met nieuws: "Laten we het nog even in de koeling zetten, want een paar van hen zijn vertraagd, dus het kan een beetje later worden." Frank en Viola denken dat dat niet nodig is: "Het is hier best koud en de airco staat aan."

Bedankt voor uw bezoek



Gastvrijheid kent geen tijd.

Weer voor even thuis

“Dat je gewoon moet aanbellen bij je eigen Huis”, klinkt het vanaf de andere kant van de poort. Het zijn de oud Big Brother 5 Bewoners die ervoor staan. Bart begroet hen bij de deur, “Welkom in jullie eigen Huis”. Direct spoeden de Bewoners zich naar de slaapkamer. “Waar is mijn bed”, gilt Nathalie. “Oh, Ing hier hebben we wat af gekletst hè”, gilt Linda uit wanneer ze samen met Ingrid de badkamer herontdekt. Het is duidelijk de Bewoners voelen zich al bijna weer thuis.



Nathalie en Viola

Viola praat met Nathalie en Roel in de tuin. Ze begint: "Net als jullie hebben we onze eigen ego's en persoonlijkheden. In het begin hadden we veel huilbuien." Nathalie lacht: "Ja, ik ook." Viola: "Je kiest ervoor om jezelf te laten zien. Mensen mogen je of niet. Ik ben daar overheen gestapt." De huidige Hotelier wil weten hoe het was om uit het Huis te gaan. Roel zegt meteen stellig: "Eruit gaan is veel raarder dan het Huis inkomen!" Dat vond Nathalie ook: "Ik ben van slag geweest. De eerste nacht droomde ik dat ik hier in het Huis was en ik voelde in één keer mannenbenen. Ik dacht dat het Joost was uit het Huis en zei: "Joost, je mag niet bij me in bed liggen, dat weet je toch! Maar mijn vriend heette ook Joost, dus die raakte helemaal in de war!" "Haha, wat een leuk verhaal", zegt Viola.

Viola zwaait uit



Viola verlaat het Hotel voor een dagje. In haar woonplaats gaat ze extra geld verzamelen voor Mappa Mondo.

Aangeschoven voor de brunch

De oud-Bewoners zijn intussen aangeschoven aan de brunch in het restaurant. Het is direct een gezellige boel. "Wat een rumoerig stelletje", merkt Anita op. "Zo zijn wij ook hoor", reageert Bart. John zorgt ervoor dat alles op rolletjes loopt en herinnert zijn collega's aan de ettiquette: "Zullen we straks rechts uitserveren?"



"Er is nog veel contact"

Bonnie praat met Rob. Ze vertelt hoe de sfeer is. "Viola zei laatst: ik ga nog even stofzuigen. Toen zei ik: ga lekker rusten, want zo zijn we ook hè!" Rob: "Soms heb je heel veel energie, omdat je soms een dag iets minder doet, en dan denk je: dan doe ik dit nog eventjes, en dat nog eventjes. Bij ons maakten heel veel de WC niet schoon." Ondertussen vertelt Chantal Frank: "Er is best nog veel contact. We bellen en we mailen. Volgende week is er een feest van Joost. Die heeft volgens mij een heel hotel afgehuurd." Nathalie is blij dat Friends weer komt, vertelt ze Ingrid: "Ik hoopte het al, want ik heb zo'n box van Friends en die was nog niet vol. Dus ik dacht: er moet nog wel iets komen!" Ingrid vertelt dat ze een bod heeft gedaan op een huis in Den Haag.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.
« Reactie #104 Gepost op: 28-01-2006, 15:53:04 »
Scoort Ralph?

Met Anita praat Nathalie over boetes krijgen en aangehouden worden. Nathalie: "Ik heb altijd heel veel op mijn chip staan. Eerst dacht ik altijd: ga ik even ergens snel naar binnen, en dan krijg je alweer een boete!" Anita kent het: "Heb ik ook gehad, doe ik niet meer." Dan wil ze van Roel weten: "Waar is jouw vriendin?" Roel vertelt dat Dido niet kon komen, omdat ze een ontsteking heeft. Chantal en Roel praten verder over wat er allemaal op internet over hen werd geschreven. "Ik wist niet dat mensen dat zo zouden volgen!", zegt Chantal. Ralph en Menno spelen een potje dart op de borden waar Mieke de Boer vanavond aan de slag gaat. "Ik mik altijd op de Triple 20", zegt Ralph. "Dus kan je nagaan hoever ik er wel eens naastzit." Eén keer had hij een darttoernooi: "Toen moest ik dubbel één gooien en ging ik zo staan (hij keert zich met zijn rug naar het dartbord), "En gooide ik hem er zo in." (hij draait een halve slag). Menno lacht: "Wat een sterk verhaal." Maar volgens Ralph is het echt waar: "Ik heb twintig getuigen!"



Betalen bij Bart

Bart vertelt Anita dat er een discotheek is waar ze liedjes van de Dolly Dots draaien. Dat vindt ze verrassend om te horen: "Wat leuk!" Rob rekent af voor de brunch met Bart. Ondertussen zingen Bonnie en Anita enthousiast Duitse liedjes. "Ik heb er nog wel wat in mijn repertoire!", zei Bonnie net al. Rob heeft het geld gegeven, Bart stopt het in een envelop en de huisoudste van de vorige Big Brother gaat terug naar de dinerzaal. "Jullie kunnen bij Bart betalen jongens", lacht hij.



Op de foto!

Bonnie en John nemen de etiquette door van 'het bestek op de juist plek leggen'. Bonnie weet het niet zo goed. Bart brengt verlossing: "Bonnie, jij bent de chef van vandaag, dus als jij het goed vindt, is het goed!" "Kunnen jullie even op de foto, dat vind ik dan wel weer leuk!", zegt Bart dan tegen zijn bezoek. De oud-BB'ers poseren voor wellicht de laatste keer in hun vertrouwde huis in Aalsmeer. Daarna verlaten zij het Hotel. Big Brother was watching you...



Bart & Anita in de 'Rokers Corner'



Een sigaret in een warm Hotel is nog altijd beter dan buiten in de koud!

Bonnie overdressed?

Op bezoek is ook een vrijwilliger van het Rode Kruis. Een onbekende zou je misschien denken, maar nee, het is Robert Halewijn, zanger (hij komt vanavond zingen) én voormalig stylist van Viola Holt in de 5-uurshow. Ondertussen heeft Bonnie ook te maken met een stylist: haar eigen. Vanavond is zij de gastvrouw, dus een prachtige outfit kan van pas komen. In een zwart jurkje met daarover een sjaal met stippen staat ze voor de spiegel. "This is not me", vindt ze. "What is 'not me'?", vraagt Anita die het beeldig vindt staan. "Ik moet wat frivolers hebben. Zo voel ik me net een uitvaartbegeleider. Veel te stijf!" Anita weet het goed gemaakt. "Vraag de mannen wat ze ervan vinden!" Bonnie loopt naar de keuken waar Bart zit. "Bart wat vind jij?", vraagt ze. "Niets meer aan doen", zegt hij duidelijk. "Zie je wel!", zegt Anita blij.



In het jurkje met sjaaltje voelt Bonnie zich niet lekker.

Wat komt er op tafel?



Anita zoekt de tafeldecoratie uit. “Die ananassen zien er beestachtig uit, ze zijn helemaal droog. Ik wil wat anders op tafel, een vaasje of een wijnkoeler. Ik zou het wel weten maar het is er niet”, klaagt ze tegen John.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2006, 22:29:33 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.
« Reactie #105 Gepost op: 28-01-2006, 23:20:41 »
Chaos in Hotel Big Brother?



De dinergasten zijn gearriveerd. De Hoteliers zijn er alleen nog niet klaar voor. Nadat ze de gasten begroet hebben, gaan ze dan ook weer snel verder. Bonnie neemt de drankjesbestelling op, waarna ze in de keuken Bart inlicht: "Ik heb al gezegd dat het niet volgens de etiquette gaat vanavond. Ook op het eten heb ik ze al voorbereid, dat is ook niet zoals het moet zijn. Maar ja, ze vinden het geen probleem, als we maar gezellig zijn." En daar zal het niet aan liggen vanavond!

Een foutje is menselijk

Bonnie is de gastvrouw van vanavond. “Gaan maar zitten waar je wilt, het is jullie feestje”, zegt ze. Na het uitleggen van het diner snelt ze de keuken in. “Even kijken of ik het wel goed zei. Oh, het is basilicum en ik zei crème fraiche. Ach ja, wat maakt het uit”, besluit ze.

Bonnies gitaar hangt aan de wilgen

"Krijgen we geen muziek?", vraagt één van de gasten. "Nee, dat mag niet", zegt gastvrouw Bonnie. "Mogen we wel fluiten? Spelen jullie trouwens geen instrument?" "Ik speel gitaar, maar die heb ik al heel lang geleden aan de wilgen gehangen" , lacht Bonnie. Ze vlucht snel weer naar de keuken en checkt of alles goed gaat. John schept de soep op. "Met gorgonzola en basilicum", zegt de kok met gepaste trots. "Ik ga nooit de horeca in", zucht de gastvrouw.



Meer dan 10.000 euro!

Henk en Monique zijn terug uit Eindhoven. Henk snelt zich naar de gasten: "Ik excuseer mij dat ik niet bij de ontvangst aanwezig was." Hij heeft goed nieuws over de collecte in de Brabantse stad. "Alleen al aan grote giften hebben we meer dan 9000 euro opgehaald. En dan moeten we de collectebussen met kleine giften nog tellen. We komen dus op meer dan 10.000 euro uit. Echt geweldig", zegt Henk trots. Hij is ook blij met de media-aandacht. "Er stonden vier camerateams ons te filmen."



Bonnie en Anita struikelen

Bonnie en Anita worstelen met het uitspreken van een gerecht. John heeft niet het makkelijkste menu gekozen: zalm en slibtong terrine met balsamicostroop en basilicummayonaise. De dames hebben het er maar moeilijk mee. “Wat was het ook alweer?”, vragen ze continue. Na een paar keer struikelen over de woorden en goochelen met de volgorde besluiten ze het samen te doen. “Doe jij het eerste, dan maak ik het af”, besluit Bonnie. Met kloppend hart lopen ze de dinerzaal in. Anita doet het voortreffelijk, dan is het de beurt aan Bonnie. “Maak jij het maar af”, zegt Anita. “Balsamicosaus oh nee stroop en basilicummayonaise”, verbetert ze zichzelf. De dames lachen er hartelijk om, net als de gasten. In de keuken liggen de collega’s ook dubbel. “Zo gaan we het met de bingo ook doen, de mensen vinden het veel leuker als het mis gaat”, zegt Bart.

Even de post doornemen

Henk gaat door de post heen. "Dit is een leuk idee", zegt hij tegen Bart. "Om de muur rondom het Hotel ècht te maken. Mensen kunnen dan een steentje kopen voor 50 of 100 euro met hun naam erop. Maar ik moet eerst overleggen of dat kan nauurlijk."



Gaat het wel lukken vanavond?

John en Bonnie zijn bang dat het schema in de soep loopt. Het is bijna acht uur en de darters zijn in aantocht. Maar het dessert, de koffie en het optreden staan nog in de planning. Beide Hoteliers besluiten de Big Boss om advies te vragen. “We hebben een dilemma, hoe laat komen de darters?” “Die komen om half negen. Maar als we de dinergasten het dessert in de lounge laten eten, dan kunnen ze met bord op schoot naar het optreden luisteren. Ik heb het al met hen overlegd, ze hebben er alle begrip voor. Het is immers voor het goede doel.” Dat schiet Hotelier Jones in het verkeerde keelgat: “We kunnen de gasten niet met hun bord op schoot laten eten hoor. Er ligt ijs en taart op hun bord, daar moeten ze bestek bij hebben, wat onhandig”, zegt hij. “Laat ze anders het dessert in het restaurant eten en daarna hun koffie met optreden hier in de lounge”, oppert John. Henk gaat akkoord: “Oké, als jij je er prettig bij voelt. Bonnie wil jij als gastvrouw het nieuws brengen?”, vraagt Henk.

"Ik ben vrij, dit is mijn leven!"



Robert Halewijn heeft een achtergrondkoortje...

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.
« Reactie #106 Gepost op: 28-01-2006, 23:23:51 »
Bonnie wordt beloond

Henk vertelt over zijn dag in Eindhoven. “We hebben een heel mooi cadeautje meegekregen voor jou, maar dat krijg je straks pas”, zegt hij tegen Bonnie. “Iedereen vindt jouw deelname zo leuk! Je bent zo anders dan de meeste mensen denken”, vertelt hij. “Ja, dat is wat iedereen zegt, dat lees ik ook in veel kijkersmails”, reageert ze blij verrast.

De gastvrouw moet even bijomen



Dolly Dots-reünie in Hotel Big Brother

Anita krijgt een kijkersmail, met de vraag of de Dolly Dots op kunnen treden in Hotel Big Brother. “Dat levert natuurlijk veel geld op. Ik ga kijken of ik iedereen bij elkaar kan krijgen”, zegt ze enthousiast.

Zonnebank in de aanbieding

Frank geeft de dinergasten als afsluiter een grand tour door het Hotel. “Voor vijf euro mogen jullie onder de zonnebank”, zegt hij. “Nou, daar houd ik je aan, vijf euro”, zegt één van de gasten. Dat is natuurlijk ook wel een koopje. Maar Frank speelt het slim, hij eindigt zijn rondleiding namelijk in de hotelkamer. Op die manier probeert hij twee vliegen in één klap te slaan.

Mieke is binnen

Mieke en consorten zijn gearriveerd. Samen met John bekijken ze de zaal. “Ik weet niet hoe de puntentelling gaat”, zegt John lachend. “Nou, als ik een goede dag heb gooi ik alles bovenin, dus dat is makkelijk tellen. Maar wat is precies de bedoeling?”, vraagt Mieke. “Nou, ik heb eigenlijk geen idee, misschien zijn wel het beginners. Geef ze gewoon een lesje en leuke tips, het hoeft allemaal niet zo serieus hoor”, vertelt John. Let the games begin!



Mieke heeft een verrassing in petto

Het Hotel Big Brother-dartteam is binnen. Vol verwachting lopen ze de zaal in. Keurig in een rijtje wachten ze op de dartqueen: Mieke. “Weten jullie allemaal hoe het werkt? Moet ik nog wat uitleggen?”, vraagt ze. Geen gehoor, dus besluit Mieke: “Begin maar, eerst even lekker ingooien. Ik heb nog wel een leuke verrassing voor jullie: dartshirts! Leuk hè iedereen trekt ze aan behalve ik, zegt ze met een ‘gemene’ lach.

Er zijn pro’s in Hotel Big Brother

De darters hebben zich in koppels opgedeeld. Terwijl zij een wedstrijd doen, houdt Mieke de score bij. Maar ze houdt ook de spelers goed in de gaten. Waarschijnlijk zijn het goede darters, want Mieke geeft weinig aanwijzingen. Die hebben ze blijkbaar niet nodig, want complimentjes geven doet de dartqueen wel. “Wie wil er tegen mij”, vraagt Mieke. “Ik wil het wel proberen”, zegt een dappere gast.

Henk en Monique hebben goed nieuws



Vanmiddag haalden zij 10.911,71 euro in Eindhoven!

Monique en John zijn een goede combi

Monique en John ruimen de keuken op. “Ik ben best een beetje op”, zucht Monqiue.”We moeten vaker koken. Een Nederlander met een Surinamer is best een goede combi”, zegt ze. “Ja heel graag, samen koken is gewoon lekkerder”, antwoordt Hotelier Jones.

Frank is kieskeurig



Frank zoekt met uiterste precisie een bonbon uit. “Ik wil nu echt een hele lekkere”, legt hij uit aan Monique.

De verrassingsact is gearriveerd



Henk heet zanger, Ronnie Tober welkom. “Jongens kijk eens welke verrassing we voor jullie hebben”, roept hij het Hotel in. Monique: “Ik hoorde dat je van een optreden komt? Wil je eerst wat drinken of wil je even van de slaapkamer gebruik maken?”, vraagt ze uiterst professioneel” “Nou, alleen een thee met suiker graag. Waar is Bonnie?”, vraagt de zanger. Maar dan zingt Bonnie vanuit de dartzaal: “My Ronnie is over the oceaan.” En de twee vliegen elkaar in de armen. “Waar is Viola”, wil Ronnie weten. “Viola is het nuttige met het aangename aan het combineren, daar laat ik het bij”, aldus Bonnie.

Ronnie breekt de tent af

« Laatst bewerkt op: 29-01-2006, 00:29:19 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.
« Reactie #107 Gepost op: 29-01-2006, 22:14:38 »
Natafelen met Ronnie



Bedankt voor uw bezoek en tot ziens!



Vannacht

Om iets voor tweeën vannacht waren de Hoteliers nog bezig met opruimen. Bart ging niet veel later naar bed, in tegenstelling tot Bonnie en Anita: zij bleven op tot kwart voor drie! Het zal vooral voor gastvrouw Bonnie een zwaar avondje zijn geweest. Hoewel, het allereerste grootse evenement waar Anita aan meewerkte zal haar ook niet in de koude kleren zijn gaan zitten! Beide dames deden het erg goed. Bart kwam om kwart voor vijf nog even uit zijn bed om de Donald Duck te lezen. Wat zou hij gedacht hebben: Anita doet al twintig jaar Donald Duck na, op deze manier leer ik haar wat beter kennen...?



Is Monique nou aan het slaapwandelen? Nee. Ze verliet even haar warme bed voor een bezoek aan het toilet.

Gespot

Frank en Monique zijn al wakker en groeten elkaar. Het ziet er naar uit dat Frank weer de verantwoordelijkheid voor het ontbijt op zich gaat nemen!



Opgeruimd staat netjes!



IJverige Monique in de morgen.

Een grote baby

Nadat Anita is komen kijken wie er in het huis zo hard aan het werken is, komt Hotelier Jones z'n bed uit. "Ha ,kijk nou eens. De grote baby is wakker!", merkt Monique op. "Whahaha, inderdaad. Een grote baby!", voegt Anita toe. John Jones speelt het spel mee en zeurt: "Mam, ik heb geen baddoek. Waar liggen de baddoeken, ma?" "Ach, kom maar. Ik laat je wel zien waar ze liggen, lieverd!", zegt Monique en loopt met John mee naar de badkamer.



Een lach in morgen is altijd een goed begin.

Eigen paard

"Hoe gaat die deur open?", vraagt Anita aan Monique over de tuindeur. "Dat mag niet", zegt Monique. "Echt niet?" Anita wist duidelijk van niets. Monique geeft uitleg: "Dat mag alleen op gezette tijden, wist je dat niet?" "Nou nee", zegt Anita, maar erg druk maakt ze zich er niet om. "Dan doe ik het een andere keer." Maar de deur blijkt gewoon open te staan: blijkbaar niet zo'n streng deurbeleid als op sommige andere plaatsen. "Ik ben toch echt te laat naar bed gegaan", zegt Anita als ze de opening naar buiten ziet. Even later loopt ze opgetogen de keuken in: "Er stond net zo'n leuk stukje in de Donald Duck." De strip is erg populair in het Hotel. Bart kwam er vannacht zijn bed voor uit, en Anita heeft hem net dus even doorgebladerd. Ze gaat verder: "Volgens mij was het speciaal voor mij. Er stond: eigen paard is goud waard."

Eindelijk ontbijt!



John terug in zijn rol.


Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.
« Reactie #108 Gepost op: 29-01-2006, 22:18:36 »
Dankwoord

Vanmiddag reikt het COC de prestigieuze Bob Angelo Penning in Amsterdam uit aan Henk Krol. De Big Boss is erg trots op deze prijs, die uitgereikt wordt aan mensen die zich op een bijzondere wijze verdienstelijk hebben gemaakt voor de emancipatie van homoseksuele mannen en lesbische vrouwen. Deze penning ging eerder naar Hans van Manen (kunstwereld), Rob Tielman (wetenschap), Paul de Leeuw (entertainment) en John Blankestein (sport). Nu Henk even in het Hotel is, kan hij zich richten op het schrijven van zijn dankwoord. Maar eerst bespreekt hij met Bart de theateravond van aankomende maandag. "Mijn voorstel is dat we maandag een theatermiddag houden, in plaats van een theateravond", zegt Henk. "'s Avonds zijn de meeste acteurs bezet." Dat vindt Bart een goed plan.

Allemaal dames

Hotelier John is even de deur uit op weg naar zijn kinderen. Hij mist ze. Niet veel later gaat de bel van het Hotel. Wie zou dat nou zijn? “Ah, dat zullen de gasten zijn uit Sneek!”, roept Frank. Nieuwsgierig kijken de zes dames rond en nemen plaats aan tafel voor de lunch. “Jullie krijgen straks ook een rondleiding, hoor! Ik zag jullie al kijken”, zegt Monique terwijl ze de vaatwasser leegruimt.

Heeft Monique heimwee?

“Wordt er in Friesland al geschaatst?”, vraagt Frank aan de twee gasten die uit de noordelijke provincie komen. “Mijn vader heeft gisteren nog geschaatst”, zegt één van de dames. Monique voelt meteen een band, aangezien zij ook uit het hoge noorden komt. "Het was wel leuk om daar als kind op te groeien. Vooral de natuur. Ik houd veel van de natuur. Ik mis het wel allemaal”, verzucht Monique. “Kievitseieren zoeken!”, roept Frank in een poging om zich in het 'Friesche' gesprek te mengen.



De vier 'jonge dames' vieren vandaag een verjaardag

Monique dolblij met gulle giften

Monique vertelt vol trots over het geldbedrag dat ze gisteren in Eindhoven hebben opgehaald. Ze praat met de gasten over de mogelijkheid om de inzamelingsactie ook in 'haar eigen' Friesland te houden. "Naast geld hebben we ook diverse waardecheques gekregen, zoals deze waardebon voor een wandschildering", vertelt Monique begenadigd.



Anita nog jong van geest

Anita en Bonnie kletsen gezellig met de gasten. Anita vertelt over haar dochter Robin die al twintig jaar oud is. De gasten reageren verbluft. “Dan was jij heel jong toen je moeder werd.” “Vijfentwintig”, legt Anita uit. “Ik ben al vijfenveertig, maar ik voel me nog jong hoor.” De ex-Dolly Dot heeft nog een leuke anekdote over de geboorte van haar dochter: “Toen ik was bevallen stond er in de Telegraaf dat ik een zoon had gekregen, want ze hadden alleen naar de naam geluisterd.”

Hallo Viola, welkom terug!

Viola keert terug van haar avondje Muiderberg. Ze heeft even ‘bijgetankt’ bij haar man Peter, maar uiteraard heeft ze zich thuis ook ingezet voor het goede doel. De Hoteliers zijn heel benieuwd naar haar avonturen. “Dit was magisch”, vertelt Viola. “Ik heb heerlijke worstjes van de plaatselijke slager en een prachtige taart van de bakker. Ik heb de enveloppen met donaties. En ik heb de livestreams gekeken en het was ‘beautiful TV’”, laat Viola weten. “Nou we zijn blij dat je er weer bent”, heet Monique haar welkom. Ook Bart onderbreekt zijn werkzaamheden om zijn collega gedag te zeggen. “Heb je goede zaken gedaan?”, vraagt hij nieuwsgierig. “Nou Muiderberg is anders dan Eindhoven, maar daar zijn maar drie winkels. Ik heb wel een kist met sinaasappelen meegenomen.”

Oproep aan Friesland

De gasten hebben genoten van een heerlijke lunch. Maar ze mogen niet naar huis voordat de dames uit Friesland een videoboodschap hebben ingesproken. Een oproep aan alle inwoners uit het noorden. Brabant heeft gisteren gul gegeven, dus nu worden de Nederlanders uit het noorden opgetrommeld. De oproep staat niet in een keer op tape. “Ik krijg er hartkloppingen van”, geeft één van de dames toe. Maar na een paar keer oefenen lukt het toch. Friesland steun Mappa Mondo!



Mappa Mondo op de kaart

Bezoek! Twee dames komen binnen met een grote landkaart. Henk begint er meteen op te tekenen en gaat bezig met stickertjes, zodat hij een mooi overzicht heeft van alles wat ze waar willen bereiken.



Gaat Henk Nederland veroveren voor Mappa Mondo?

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.
« Reactie #109 Gepost op: 29-01-2006, 22:21:25 »
De dames over mannen

Bonnie en Viola zitten in hun 'smokers corner' heerlijk bij te babbelen. Bonnie vertelt: "We kregen complimentjes over hoe de tafel was gedekt. Op dat gebied hebben we je gemist", zegt de zangeres. "Ah, ben je gek, Monique kan ook goed stylen", zegt Viola bescheiden. Ze gaat door: "Ik ben thuis ook precies. Alles was schoon, ik was zo trots op Peter." Ze vertelt over hun etentje. "Hij had twee dagen van tevoren mijn lievelingsgerecht besteld. En dat stond niet eens op de kaart! Door de inktvis zwart gemaakte dunne pasta met een hele kreeft erop. En een hele fles champagne erbij! Ik had zoiets van: ik wil van alles het meest. Veel leuke reacties gekregen van mensen over wat we deden. En ik zag mijn honden naar me kijken. Ahh..." Bonnie heeft nu afstandelijkere gesprekken dan normaal met haar man Anne-Jan: "Je weet dat er wordt meegeluisterd. Ik zou wel heerlijk in de armen van Anne-Jan willen liggen." Viola: "Dat is ook het lekkerste wat er is."

Fanmail voor Bonnie

Viola krijgt een kijkersmail onder ogen, van de stapel die Bonnie al gelezen heeft. Het is een zeer complimenteuze mail. "Hoezo zeg je hier niets over, Bonnie?", vraagt Viola verontwaardigd en leest de mail aan de rest voor. "Je bent een topwijf. Wat heerlijk dat de kijkers je nu van de goede kant kunnen zien. Was geen fan van je, maar nu 100%. Je bent top. De roddelpers gaat zich nu schamen dat ze zo rot over je hebben geschreven in de afgelopen tijd. Je bent een kanjer. Hans." Bonnie vindt het hartstikke leuk en glimt van trots.



Alleen in het donker

Bart heeft zich even teruggetrokken in zijn slaapkamer. Met maar een klein lampje aan probeert hij wat te lezen. Helaas wordt zijn rustuurtje bruut verstoord: er is telefoon voor hem. De normaal zo ontspannen Hotelier laat de onbekende beller met een knipoog weten niet blij te zijn: hij lag net zo lekker. Snel maakt hij het gesprek af en holt weer terug naar zijn warme nestje, waar hij vermoeid even een dutje gaat doen...



Vet cool

Het is duidelijk een rustdag in Hotel Big Brother. Iedereen is iets voor zichzelf aan het doen. Bonnie en Anita zitten aan de rooktafel samen de digitale post door te nemen. Het valt Hotelier Bonnie op dat er juist veel vrouwen e-mails sturen. Bonnie krijgt ook een lieve mail met een gedicht van een veertienjarige fan: Shannon. Ontroerd leest zij hem door. "Wat lief zeg." Anita is ook onder de indruk. "Vet cool!", voegt Bonnie toe.

Huishoudelijk geklets

Ook Viola is even op zichzelf: haar wekelijkse column schrijft natuurlijk niet zichzelf. Maar al snel komen Bonnie en Anita even bij haar zitten. De agenda wordt doorgenomen en bestellingen worden gedaan. Ook willen de dames vanavond geen voetbal zien, maar een mooie speelfilm. Big Brother geeft echter niet toe: “Het is het één of het ander”, legt Bonnie uit aan haar twee mede-Hoteliers. Om de mannen een plezier t edoen wordt het dan maar voetbal.

Bonnie en Antita lekker bezig



Gezellig samen aan de afwas

Opzij, ik heb nog zoveel te doen

Als echte huisvrouwen geven Bonnie en Anita na het afwassen en stofzuigen Viola een lekker glas rode wijn voor naast de computer. Dan voegen de poetsende Hoteliers zich bij Bart, die een beetje voor zich uit staart in de rookruimte. Maar al snel krijgen vrolijke Bonnie en Anita Bart weer aan de praat: "Ik vind nog steeds dat we een maffia-avond moeten organiseren." Hotelier Anita reageert dolenthousiast: "Wat leuk! Fantastisch. Met italiaans eten." Bart voelt de druk blijkbaar stijgen, want zachtjes zingt hij voor zich uit: "Zo veel te doen, ik heb nog zoveel te doen." (van Toontje Lager, red.) Anita en Bonnie zetten daarop in: "Opzij, opzij, opzij." (Van Herman van Veen, red.)



Bart verdient een biertje

Viola wil met alle geweld haar column vanavond nog versturen, want maandagochtend begint weer een drukke werkweek voor de Hoteliers. Ze krijgt de bijlage echter niet één, twee, drie verstuurd. ‘Whizzkid’ Bart schiet haar te hulp. Na wat gegooghel is het bestand eindelijk weg. “Maar hij staat niet in het postvak UIT”, roept Viola ongerust. “Nee, je moet in verzonden berichten kijken”, legt Bart uit. “Ja daar staat ie”, zucht Viola opgelucht en dankbaar. “Kan ik nog een biertje voor je inschenken? Ik heb ‘m weer gehaald hoor.”

Mannenuurtje: voetbal


Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.
« Reactie #110 Gepost op: 29-01-2006, 22:24:05 »
One of the guys

Viola zit als 'one of the guys' bij de mannen op de bank naar 'De Wedstrijden' te kijken. "Nee, dat is geen buitenspel", roept ook zij naar de televisie. Na niet al te lange tijd slentert ze naar de andere dames in de rookruimte. "Nu is RKC, die is toch erg laag. Ik wil Ajax wel echt zien; ik ben natuurlijk ook met voetbal opgegroeid...", legt Viola hen uit. Ondertussen in de woonkamer staren de voetbalfans met een bord onder de kin gespannen naar de televisie. Maar ze kennen de uitslag al!

"Er kwam geen eind aan..."

Bonnie en Anita wisselen verhalen uit over het artiestenleven. Anita: “We hadden op één avond twee optredens; één in Groningen en één in Valkenburg. Het was een lange weg naar beneden; er kwam geen eind aan. Echt vreselijk. Ik hou me ook nooit aan routeplanner, ik zoek het liever zelf allemaal uit.”



Een avondje met reclamemuziekjes

“Was dit het al?”, vraagt Monique zich af. “Nee, ze zetten de televise uit wanneer er reclames worden uitgezonden. Anders is dat verkapte reclame”, legt John uit. “We kunnen natuurlijk geen gesprek voeren terwijl je op de achtegrond ‘blah di blah di blah’ (John doet een reclamemuziekje na, red.) hoort.” “We kunnen die mannen van dat ‘hi hi hi’ (ook Monique doet een reclameliedje na, red.) ook uitnodigen.” “Oh ja!”, lacht John. “Dan doen we een avond met alleen maar liedjes van reclames. Goed idee!”

En ook nog televisie voor de vrouwen

Het voetbal is voorbij, dus ook de dames kunnen weer in de woonkamer zitten. Met patatjes in het midden kletsen de Hoteliers over ditjes en datjes. Bart neemt de telefoon aan en voert een kort gesprek, als hij ophangt heeft hij nieuws voor zijn mede-Hoteliers: "Dames en heren ik heb nieuws: er mag geen televisie meer gekeken worden!" "Dat meen je niet!", wordt er gereageerd. "Nee, inderdaad niet", antwoordt Bart weer laconiek. De dames geloven het haast niet: van Big Brother mogen ze nog meer televisie zien: de serie Rome is vanavond op de buis. Viola gaat direct haar pyjama aandoen. Een lekker avondje voor de buis dus voor de Hoteliers!

Bijpraten in de tuin



Viola: "Heerlijk om op een rustige dag thuis te komen"

Wasbeertje?



Triomfantelijk komt Bart met Monique binnen lopen: "Kijk eens wat ik nu in de wastrommel heb gevonden?" Iedereen lacht om Monique, die helemaal is ingepakt met het schone wasgoed. "Wel lekker warm, die handdoeken!", roept Monique vanonder de handdoeken.

Dekbeddenlol

“Je hebt echt een bloedneus gehad in je slaap”, zegt Monique, terwijl ze John helpt met het opmaken van zijn bed. “Heb je er nog steeds last van?” “Nee hoor, nu niet meer”, zegt John geruststellend. “Heb je ‘m al omgedraaid?”, vraagt Monique over het dekbed. John stamelt: “Uh nee, uh.” Monique doet voor hoe ze een dekbed in een dekbedovertrek doet, maar raakt per ongeluk een camera. John krijgt de slappe lach en Monique houdt het ook niet meer. Al lachend lopen ze naar de woonkamer, waar ze de overige Hoteliers vergezellen op de bank, voor de televisie.


Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.
« Reactie #111 Gepost op: 29-01-2006, 23:09:43 »
Knus voor de buis



De Hoteliers zitten nog steeds gezellig voor de televisie. Alleen Bart lijkt het niet te boeien. Hij vermaakt zich prima achter internet.

Bonnie duikt er lekker vroeg in

"Welterusten allemaal!" De serie is voorbij en Hotelier Bonnie gaat Monique achterna naar de slaapkamer. Het team is goed uitgerust vandaag, maar wil toch vroeg naar bed. Zo kunnen ze er morgen weer helemaal tegenaan voor het goede doel: een derde Mappa Mondohuis. Viola en Anita snoepen nog een lekker stikje worst in de keuken. Die gaan straks pas...En zal Bart ook vroeg gaan slapen?

Bart door de bocht

De dames hebben het over ouder worden. "Alles wordt kleiner als je ouder wordt", is het statement van Anita. Bart komt ook gezellig bij ze zitten en voegt toe: "Ja, ik vond vroeger zelfs Madurodam groot!" De vier beginnen weer voorzichtig plannen te maken voor de komende week. John spuit ideeën voor de comedy-avond en Anita voor een avond met Engelse muziek. Misschien wel de Dolly Dots? Bart: "Ik sprak laatst iemand die kwam een oude Dolly Dot tegen. Die schrok zich rot!" Viola, die ondertussen wel weet dat Bart dit soort opmerkingen maakt, lacht en legt uit aan Anita: "Dit is typisch Bart door de bocht hoor!"

Mag het licht uit?



Bij Bonnie gaat het lichtje uit

Computercursus van Bart

“Wat is die tientjes actie eigenlijk precies?”, vraagt Anita. “Dan moet je naar henkkrol.nl en daar verder klikken”, antwoordt Viola. “Anita en computers gaan nog niet zo goed samen”, lacht Bart. “Ik heb net toch ook die site gevonden. Maar ik kan nog niet e-mailen, dat moet ik nog leren.” Bart begint maar gelijk bij de basis: “Je hebt twee smaken computers, mac en pc.”

En toen was er nog maar één...

"Trusten Bartje!" Ook Viola en Antia zoeken hun warme bedjes op. Want morgen is weer een drukke dag, met een een live-uitzending, waarin in ieder geval de nieuwe Big Boss wordt voorgesteld. En Bart? Die vermaakt zich nog wel even op het wereld wijde web...De tune van Indiana Jones fluitend, tikt hij er hevig op los.

Ook bij Bart gaat het lichtje uit



Welterusten Bart!

Het begin van de nieuwe werkweek...

Terwijl de rest van de Hoteliers nog lekker ligt te slapen, is Viola al druk in de weer. Ze heeft dit weekend heerlijk uit kunnen rusten bij haar man Peter, maar nu is er weer werk aan de winkel. Een nieuwe werkweek staat voor de deur. Viola zet koffie, ruimt de afwasmachine in en dekt de ontbijttafel.



Bonnie krijgt een smakkerd



Bonnie helpt Viola met het ontbijt. Dat verdient een zoen!

Viola wil een Chinees

Bonnie wil graag een dagje naar huis. “Op zondag terugkomen is heel fijn. Als je dan in het Hotel komt, val je lekker in de rust. Anders moet je gelijk je uniform aan”, tipt Viola, die zelf net een dagje thuis is geweest. Daar heeft ze ook een mooi schilderij uitgezocht voor de Hotel Big Brother-veiling. Haar doeken zijn namelijk net terug van een expositie. “Ga je er één veilen?”, vraagt Bonnie. “Ja, ik heb een hele mooie, 'Chinese Newyear' heet hij. Die wil ik gaan verkopen, het liefst aan een groot Chinees bedrijf. Er zijn Chinezen zat in Nederland”, zegt ze bloedserieus tegen Bonnie.

Mozart ligt Bonnie te zwaar op de maag

Viola mist haar muziek in de ochtend. “Ik zou wel wakker willen worden met Mozart. Als ik vroeger beneden kwam, zat mijn moeder achter de vleugel te spelen”, vertelt ze tegen Bonnie. “Pff, dat is me te zwaar op de maag hoor. Ik word liever wakker met Frans Bauer of Queen. Dat gepingel ’s ochtends vroeg wordt me snel teveel”, zegt Bonnie met een zucht en ze zingt: “I want to break free.”

Henk collecteert in de dierentuin



Gisteren was in Artis de uitreiking van de Bob Angelo penning. Onze Big Boss was de gelukkige winnaar. Bij binnenkomst in het Hotel laat hij trots zijn onderscheiding zien. Maar ook tijdens zijn feestelijke dag ‘vrij’ heeft Henk zich ingezet voor Mappa Mondo. Tegen Bonnie en Viola vertelt hij: “Ik ben in Artis met de pet rondgegaan, dat leverde nog eens 550 euro op.”
« Laatst bewerkt op: 30-01-2006, 14:29:16 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.
« Reactie #112 Gepost op: 30-01-2006, 13:22:03 »
Mannen versus de vrouwen

Terwijl de dames zich voorbereiden op de komst van kapper Reon. Zijn Bart en Henk alweer druk aan het bellen.

De wonderkapper

De vriend van Henk Krol is gearriveerd in het Hotel. Hij komt vandaag de Hoteliers kappen. “Hij kan echt wonderen met je haar, zulke mooie dingen”, zei Viola eerder vanmorgen. Anita is dolblij met de komst van Reon. “Ik heb twee permanenten over elkaar gehad vorige week, het is echt verschrikkelijk”, zucht ze. “Ach meid ik zie het, je hebt een bosje touw”, zegt Reon. Maar over een paar uur zit ieders kapsel vast weer prachtig.

John gaat de mode in



John ontwerpt een origineel Mappa Mondoshirt. Kapper Reon kan Johns (kale) hoofd dan wel niet kappen, maar met zijn creativiteit kan hij wel zijn licht laten schijnen over het shirtontwerp. Dat vindt John erg handig, al lijkt de hulp overbodig, hij zit namelijk zelf vol ideeën.

Viola wordt verwend



Viola kiest een mooi kapsel uit. Ze geniet met volle teugen.

Lachen bij de kapper



Monique en kapper Reon hebben de grootste lol

"Het is vast een lullig knopje..."

Bonnie en Viola hebben een onderonsje in de tuin. "Zag je hoe uitgerust Frank terugkwam? Hij straalde helemaal", valt Viola op. "Dat is wat één dagje vrij met je kan doen." Uitgerust kijkt Viola de tuin rond en haar oog valt op de jacuzzi. "Maar dat bad. Ik ga vandaag nog naar de dagboekkamer om te vragen of dat ding aan mag." Viola windt zich er over op. "Het is vast een lullig knopje", denkt Bonnie. "Dat is het", denkt ook Viola.

Monique showt per ongeluk veel decolleté

Frank heeft thuis de internetstreams gevolgd. Er zijn hem twee dingen opgevallen aan Monique. “Het staat heel mooi in beeld als je je haar opsteekt”, begint hij. “Maar er is nog iets: het camerastandpunt is heel hoog. Daardoor lijkt het alsof je heel veel borsten laat zien, meer dan er eigenlijk is. Het is nu net alsof je heel laat open bent”, zegt hij voorzichtig. Monique vindt het niet vervelend, ze is juist heel blij dat Frank haar adviseert. “Goed dat je het zegt”, zegt ze dankbaar.

Henk heeft toppertjes in dienst

Henk heeft een fijne mededeling voor de Hoteliers. “Bij mij op de zaak hebben we een toppertje, die kan alles verkopen. Ze heeft alle vaste adverteerders gebeld of ze een toeslag willen betalen. Op dit moment hebben we al 3.057 euro binnen. Inge bedankt”, roept Henk in de camera.

Sugar honey!

Terwijl Anita zich onder handen laat nemen door kapper Reon ("Niet met wc-rollen beginnen hoor. Het zit al hoog genoeg. Dan word ik zelf een WC-rol!") lunchen de andere Hoteliers in de woonkamer. Als Anita haar kapsel komt tonen, zijn de reacties positief: "Oh beeldig", vindt Viola. "Sugar honey, darling, darling! Lekker hè, als je haar goed zit", zegt Monique. Anita heeft nog een wens: "Het moet nog wat uitzakken." Frank heeft ook verstand van haar: "Het zakt vanzelf uit." "Zwaartekracht werkt vanzelf", vult de kapper aan. Dan gaat Henk een plek bedenken voor de groepsfoto. Want die moet er komen voordat hij vertrekt!

Nieuw artikel



Bart heeft zich een moment afgezonderd. In alle stilte geniet hij van zijn break.

Bonnie promoot

Bonnie gaat straks een promo inspreken en nu overlegt ze met de anderen wat ze daar precies in moet zeggen. Henk: "In de hotelkamer hoef je 's nachts niet gefilmd te worden." Viola belooft: "En ik kom een ontbijtje op bed brengen." Bonnie oefent hardop: "Leuke evenementen, prachtige hotelkamer, bingoavond, Hollandse avond, Mappa Mondo. Viola adviseert: "Anders schrijf je het toch even op?" Maar Bonnie vindt: "Jullie hebben het toch ook uit je hoofd gedaan?" "Ja", zegt Viola, "Maar ik heb
al dertig jaar ervaring. Ik kan zelfs in mijn hoofd meetellen (terwijl ze praat, om te kijken hoe lang het duurt, red.)." Bonnie wil ook de website noemen. "Het zijn drie w's hè?" Monique: "Je hoeft dat niet eens te noemen, dat internet bestaat al zeven jaar, dus dat weten de mensen wel."
« Laatst bewerkt op: 30-01-2006, 16:33:58 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.
« Reactie #113 Gepost op: 30-01-2006, 16:36:16 »
Spirituele plannen

Viola, Bonnie en Anita praten over de dood en spirituele ervaringen. Zo had Bonnie een goede kennis die de laatste keer dat ze elkaar zagen zei: "Pas goed op jullie zelf, want ik hou van jullie." Een paar maanden later was de beste man overleden. "Dat doet je zoveel hè. Dat vergeet je nooit meer." Viola had ook een heel bijzondere ervaring. Ze droomde over haar vader en had een heel goed gesprek met hem. Dat was om 06:30 uur in de ochtend. Even later werd ze gebeld: om precies die tijd was haar vader overleden. Dit serieuze gesprek komt voort uit een idee om een reading-avond te organiseren. Met handlezen of aura's analyseren bijvoorbeeld. We wachten af...

John krijgt nieuwe pannenset

John is met een mevrouw van bestek- en pannenleverancier Sola aan de telefoon. De hobbykok lijkt een klein kind in een snoepwinkel: “Hebben jullie ook een wokpan? En wat is de doorsnee daarvan? 36 centimeter? Ah fantastisch! Heeft u ook een grote soeppan? Zo’n flinke dat ik gelijk voor acht man kan beginnen? Weet je wat, zou u ook jullie catalogus kunnen sturen?" John is ook geïnteresserd in een bepaald soort mes en wil daarvoor wel eens de gids doorbladeren. Maar de mevrouw van Sola legt hem uit dat er geen messen in de brochure staan. “Oké, dan komen er twee koekenpannen groot, twee wokken groot, een soeppan en een messenset?”, besluit John het gesprek. “Ik zet het voor jullie klaar”, laat de dame behulpzaam weten. “Oké, lovely! Ontzettend bedankt… Heerlijk!”



Een hele bijzondere dag

Viola adviseert Bart om ook een dagje vrij te plannen. “Ik heb zondag vrij, want dan is mijn oma jarig”, laat hij haar weten. Hij vertelt aan Viola hoe zijn grootouders elkaar hebben leren kennen; tijdens bevrijdingsdag op de Lange Voorhout in Den Haag. “En ik vroeg nog aan mijn oma in welk jaar dat was geweest”, geeft Bart toe. “Maar voor mijn oma is er maar één bevrijdingsdag.” “Wat moet dat een sfeer geweest zijn die dag”, fantaseert Viola.

Doe mee met de actie van Henk!

Henk maakt zich aan het eind van zijn managerschap druk over zijn tientjesactie. Het is een initiatief dat na zijn vertrek gewoon door zal gaan. Maar Henk vreest dat zijn actie nog weinig landelijke bekendheid heeft. “Ik maak net reclame op de regionale omroep Brabant en de tientjes stromen ineens binnen. Dan moet dat landelijk toch ook kunnen?” Anita begrijpt er ook niets van: “Het is zo simpel, dat kan ik zelfs!” Dus mensen, doe mee met de actie van Henk. Want ‘een kind kan de was doen’ volgens Anita.

Laat die viezigheid maar buiten



Anita: "Ik denk dat als we hier in de zomer hadden gezeten, dan hadden we alles buiten gedaan." Bonnie: "Dat geeft toch niet? Dan hadden we binnen minder vuil gemaakt."

Badderen en pitten

“Jongens ik vind het vreselijk om jullie te verlaten. Maar ik ben er heel erg aan toe om even uit te rusten”, laat Henk aan Anita, Bonnie en Viola weten. “Wat is het eerste dat je gaat doen als je thuis bent?”, vraagt Viola nieuwsgierig. “In bad zitten, gewoon in bad zitten, lekker in bad zitten”, mijmert Henk. “En dan trek ik een flesje lekkere wijn open. Dan kijk ik nog even naar de herhaling van de live-uitzending omdat ik jullie dan al mis en dan ga ik pitten.” “We hadden ons geen betere manager kunnen wensen”, laat Viola haar ‘baas’ weten.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.
« Reactie #114 Gepost op: 30-01-2006, 21:35:26 »
Hoteliers nemen promo op

Vandaag moeten de Hoteliers een promo opnemen om het Hotel en de website te promoten. Het is de bedoeling dat de Hoteliers ergens in het Hotel een filmpje opnemen en afsluiten met het adres van de website. Anita schijnt daar erg zenuwachtig voor te zijn: “Soms krijg ik er echt geen zin uit”, verklaart zij tegenover Monique. “Ach meid, dan zeg je toch gewoon dat je het nog een over wil doen.”

Direct naar de hoogste baas of z'n secretaresse

De Hoteliers proberen de tientjesactie van Henk groots te promoten. Een advertentie in een groot blad is de inzet, of een banner op de site. Anita gaat straks makelaardij Anna Sprenger bellen. “Dat is wel een interessante dame”, reageert Bart. “Ja, ik vond die naam ook al goed klinken”, reageert Anita. Ze ziet er een beetje tegenop bedrijven te bellen. “Je moet direct naar de hoogste baas vragen of zijn secretaresse”, tipt Viola.

Vanavond op het menu



Thais gehakt by John.

Hotel Big Brother Hotelier wijn

“Dat lijk ik wel”, denkt Bonnie als ze een fles wijn openmaakt. Bonnie heeft gelijk, de wijnflessen uit de wijnkoeler hebben allemaal een persoonlijk etiket, voor elke Hotelier is er één. “Ik zal die van jou maar mee naar huis nemen vanavond”, adviseert Bonnie haar Big Boss Henk. “Wil jij ook een wijntje uit de Bonnie-fles”, vraagt ze vervolgens aan John.



Monique heeft een date



Buiten de poort wacht -met roos- de vriend van Monique, ze gaat er even een nachtje tussenuit.

Rembrandt, kom je buiten spelen!

De dochter van Anita heet Robin: “Toen mijn dochter geboren werd, was dat heel ongebruikelijk. Toen stond er in de krant ‘Anita met zoon Robin’.” “Ik heb ooit gedroomd dat ik een dochter kreeg, haar noemde ik toen ook Robin”, vertelt Bonnie. Henk vindt het onvoorstelbaar dat de meest bekende Nederlandse voornaam nooit meer wordt gebruikt. “Raar dat er tegenwoordig niemand meer Rembrandt heet!” “Daar wordt je nu mooi meer gepest”, denkt Viola. “Rembrandt buiten spelen!”, grapt John.

De puntjes op de i

De sfeer in het Hotel is rustig. Henk Krol zal vanavond zijn plek afstaan aan een nieuwe Big Boss, maar zet op de valreep nog even de puntjes op de i. Bonnie en Anita houden zich ondertussen bezig met de afwas. Zouden de emoties later op de avond pas loskomen?

Schmutzig klinkt schatzig

Bonnie en Anita zitten een beetje te keuvelen tijdens de afwas. "Schmutzig, dat vind ik zo'n leuk woord", begint Anita opeens. Om er daarna aan toe te voegen: "Schmutzig klinkt schatzig (schattig red.)" Ehh...dat wordt je Duits even bijspijkeren Anita.

John zit er al klaar voor



John wacht ook met smart op de live-uitzending

Bonnies fanmail

Caroline komt het Hotel binnen en wordt enthousiast ontvangen. Ze praat even met Bonnie over de vele reacties die ze per mail krijgt. Bonnie staat er zelf ook verbaasd van: "Nu kom ik er eigenlijk pas achter hoeveel impact het heeft gehad, dat er zo slecht over me werd geschreven. Mensen hadden een heel verkeerd beeld van me, daarom ben ook ik heel blij met die positieve reacties!"

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.
« Reactie #115 Gepost op: 30-01-2006, 21:38:03 »
'Kan de bewaking komen?"

Big Boss Henk laat Caroline de opbrengst zien tot nu toe. We praten hier over 50.000 euro en daar komt de opbrengst van de tientjesactie nog bij. "Kan de bewaking komen?", grapt Henk.



Hoe werkt nu die tientjesactie?



Henk legt Caroline op internet uit hoe de tientjesactie werkt

Chiel van Praag is de nieuwe Big Boss



Nog een gast?



Opeens gaat opnieuw de bel. "Henk is zeker wat vergeten", denken de Hoteliers. Maar dan stapt opeens Wilma Nanninga door de poort. Wat voor nieuws komt zij brengen?

Komen de Dolly Dots weer even bij elkaar?

Wilma praat nog even met Anita over de mogelijkheid om de Dolly Dots voor even weer bij elkaar te brengen. "Ik was er zelf ook al mee bezig", laat Anita de toekomstige Big Boss weten. "Ja, maar vier maart vindt er een geweldig evenement plaats", begint Wilma. "De top van Nederland werkt hieraan en het zou toch geweldig zijn als jullie daar komen optreden!" Anita wordt er helemaal enthousiast van: "Angela komt deze week weer terug, dus dan bel ik die ook even!" Zouden de 'Dots' ons na al die jaren dan toch weer verblijden met hun hitsuccessen?

De eerste vergadering

De vergadering loopt even spaak. Door Chiel zijn grote enthousiasme, praten hij en de Hoteliers een beetje langs elkaar heen. Viola pakt kordaat het ‘grote boek van Henk’ erbij. Ze maant Chiel om eerst even het boek door te lezen: “Zo leer je alles over de regels.” Wil jij dan iets voor mij doen? Wil jij een draaiboek maken van wie wanneer gaat schoonmaken?” Maar Bonnie vindt: “Chiel, we zijn al zo op elkaar ingespeeld, daar hebben we geen rooster voor nodig.” Maar Chiel denkt dat een rooster, in ieder geval als leidraad, op de lange termijn toch beter werkt.

John luistert aandachtig...



...of denkt hij er het zijne van??

Even centraal graag

Big Boss Chiel wil graag een resumé. “Jongens wat ik morgen ga doen. Morgen ben ik er om tien uur”, meldt Big Boss Chiel. “Niet eerder hoor”, zegt Viola, anders zijn we nog niet klaar. Het verloopt chaotisch in het Hotel, maar de vergadering is bijna ten einde. “Ik ga het niet zeggen hoor, ik hou me maar een beetje rustig nu,” fluistert Viola. Wat zou ze bedoelen?

Net zoals mama

“Het is erg veel geweest”,zegt Chiel vermoeid. Viola wil het fluitje symbolisch overdragen, maar daar wil hij niks van weten. Wel belooft hij morgen mee te gaan ontbijten. De nieuwe Big Boss verlaat het Hotel en roept nog: ”Welterusten en gezond weer op zou mijn moeder zeggen, Dahááág!”

Er valt toch nog iets te lachen

Viola, Bonnie en Anita evalueren de indrukwekkende avond. Ze gieren het uit. Hé, hé nog even tijd voor ontspanning voor het slapen gaan.

« Laatst bewerkt op: 31-01-2006, 14:30:21 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.
« Reactie #116 Gepost op: 31-01-2006, 14:33:47 »
Anita heeft een wens

Anita vertelt mede-Hoteliers Bonnie en Viola over haar wens om met gehandicapte kinderen te werken: “Als je ziet hoe kinderen reageren op het contact met dieren. Dat is zo mooi!” Zelf heeft de ex-Dolly Dot nog een aantal paarden in haar stal en ze denkt erover om hiermee iets te organiseren. Hoe interessant ze het ook vindt, Viola is doodop: “Sorry, maar ik kan echt niet meer. Ik ga slapen.”

Een gesnurk van jewelste



Normaal gesproken is er rond dit tijdstip altijd wel tenminste één Hotelier wakker. Maar vandaag niet...'Nog even uitslapen voordat we door de nieuwe Big Boss aan het werk worden gezet' moeten de Hoteliers denken. En geslapen wordt er! In de snurkkamer wordt een heel bos omgezaagd...

Ontbijtje aardbeien



Terwijl Bonnie een bakje yoghurt eet, wordt de rest langzaam wakker

Lekker weertje!



"Het is lekker weer buiten. Het is niet zo heel erg koud", zegt Anita tegen Bonnie. Ze geniet van een licht bananenontbijtje. Frank windt zich ondertussen op over de jacuzzi die nog steeds niet werkt. "Er zijn natuurlijk belangrijkere dingen in de wereld, maar toch..."

Big Boss Chiel arriveert

Big Boss Chiel arriveert in het Hotel. "Ik heb nog even op de streams naar jullie gekeken", vertelt hij. "Oh wat grappig", zegt John. "Zit daar dan geluid bij?" "Jazeker. Ik kan alles horen wat jullie zeggen." John is verbaasd: "Wat grappig." Chiel vindt het zeer apart. "Best verslavend zeker", zegt Bart. "Dat wil ik niet zeggen. Maar het is bijzonder."



Chiel is al op dreef

Ik heb vanochtend liggen woelen. En dat is een goed teken, want dan komen er meestal goeie ideeën", zegt Chiel aan de ontbijttafel. "Als je dingen wilt bereiken. Dan moet je dat tussen half negen en zes doen. Het is nu half elf. We zijn dus al twee uur kwijt." Chiel wil vandaag met iedereen een individueel gesprek hebben om ieders plannen aan te horen. "Het is voor mij van belang dat ik weet wat iedereen belangrijk vindt." Hij wil ook dat er een duidelijk bord komt waar hij de planning gemakkelijk op kan noteren.

Spijkers met koppen



De vergadering is nog steeds in volle gang. Chiel probeert spijkers met koppen te slaan

Aan de slag!



De vergadering is klaar. Terwijl de anderen hun armen en benen strekken, is John de eerste die de telefoon pakt

Trotse filmster



Monique mocht gisteravond het Hotel even verlaten, want de film waar zij een rol in speelt ging op het Internationaal Filmfestival Rotterdam in première. Vol trots laat zij de filmposter aan Bonnie zien. “Het is geen soapfilm, het is een cultfilm. Ik was echt apetrots!”

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.
« Reactie #117 Gepost op: 31-01-2006, 14:35:53 »
Chiel ziet het groot

Chiel laat er duidelijk geen gras over groeien. Zelfs in de zakjesactie zet de nieuwe Big Boss zijn tanden. Chiel wil deze namelijk uitbreiden en begint de tekst, met hulp van Hotelier Anita, meteen te redigeren. Nu richt deze actie zich namelijk uitsluitend op hotels. Er wordt weggestreept en veranderd, want Chiel ziet het groot: “Zou het niet mooi zijn als deze zakjes bij de Albert Heijn komen te liggen?”

Alles aan kant



Bonnie zorgt ondertussen dat het Hotel spik en span wordt

Henk gaat onvermoeibaar verder

Anita heeft Henk aan de telefoon over ‘de zakjes’. Het idee is namelijk opgevat om de zakjesactie veel breder op te zetten. Vooralsnog zijn de zakjes alleen verdeeld over hotels, maar de Hoteliers willen ook andere bedrijven betrekken bij de actie. “Stuur elk ideetje dat jullie krijgen even per mail, dan bespreek ik het allemaal met het Rode Kruis”, stelt Henk voor. De ex-Big Boss lijkt het zelf een lumineus idee om het zakje in auto’s van autoverhuurbedrijven te leggen. “Dus jij bent er zelf ook al mee bezig?”, vraagt Anita verrast. “Nadat jullie het gekscherend ‘het zakje van Henk’ zijn gaan noemen, moet ik natuurlijk wel”, zegt hij schaterlachend.

"Koekje erbij?"



John en Monique nemen de mail door. Maar de blonde filmster kan haar aandacht er niet bij houden. “Koekje erbij?”, vraagt ze te pas en te onpas. “U bent live op internet getuige van de meligheidsaanval van mevrouw Sluyter”, zegt John met een omroepstem. "Sorry, dat komt gewoon door de vermoeidheid", verontschuldigt Monique zich. Dan komt Bart voorbij lopen en doet Monique net of er niks aan de hand is. “We hebben hele leuke ideeën voor alle avonden”, zegt ze bloedserieus.

Een ouwe rot met humor

De nieuwe Big Boss wordt in de tuin besproken door Bart, John en Monique. Bart wist niet wat hij van Chiel moest verwachten. "Het is een ouwe rot in het vak. Hij heeft wel humor volgens mij." Het is wel wennen, elke week een nieuwe Big Boss. Dat vraagt van ons wel wat flexibiliteit. Ik vind het niet vervelend dat Ferri erbij komt. We kunnen wel wat hulp gebruiken", denkt Bart.

Oma Viola is onder de indruk



De Hoteliers krijgen bezoek van drie heren van Wannahaves. Ze hebben een hele kar vol artikelen bij zich die bij de bingo kunnen worden weggegeven. Monique ontfermt zich over de mannen en schenkt een lekkere sterke bak koffie in. “We hebben ook nog een trampoline van vier meter, maar die paste niet meer in de auto”, laat één van de jongens weten. “Oh, dat is leuk op een balkonnetje van twee bij twee”, reageert Bonnie. Viola is zwaar onder de indruk. “Jongens wat een prijzen, oh wat mooi.” Er is ook een aantal gadgets bij waar Viola nog nooit van heeft gehoord. “Dat leggen we je later nog wel uit, oma”, grapt John.

Vershouddozen en dweilen

“Johnny boy, look who’s here!”, roept Monique verrukt. Er komen twee heren van Rubbermaid binnen. De mannen hebben een hele lading huishoud- en schoonmaakartikelen meegenomen. “Oooh Tupperware”, kirt Monique als ze de verschillende vershoudbakken uitpakt. De Hotelier moet direct haar mond gaan spoelen. “Dat is de concurrent, wilt u dat nooit meer zeggen”, zegt één van de heren quasi geschokt. “Oh, pardon, dit is dus van CURVER?”, zegt Monique extra duidelijk. John is heel erg blij met de spullen en vooral met de maatbeker. “Deze vrouw doet er bloemen in”, zegt hij wijzend naar Monique. “In de enige maatbeker…onverlaat!”



Een momentje voor Anita

Anita heeft even een momentje voor zichzelf. Ze geniet in stilte van haar sigaretje. Ze baalt ervan dat het allemaal niet in één keer lukt. Anita is een echte doener. Het feit dat ze niet meteen resultaat ziet vindt ze vervelend. Wat zou ze allemaal van plan zijn om de teller omhoog te laten gaan?

« Laatst bewerkt op: 31-01-2006, 16:58:42 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.
« Reactie #118 Gepost op: 31-01-2006, 17:00:10 »
Bonnie biecht op

Het is tijd voor een wijntje. “Ik ben geen etiquettemens”, biecht Bonnie op tegen Viola. “Ik moet zo lachen als er iets misgaat.” “Wat ging er dan mis?”, wil Viola weten. “Bij het diner laatst vertelde Anita de gasten wat er in de soepterrine zat. Maar dat zou IK toch zeggen?”, riep ik toen verontwaardigd. Viola giert het uit. "Gelukkig lagen die mensen in een deuk", zegt Bonnie.

John als groentemuts

De Hoteliers hebben trek. De keuze is gevallen op hamburgers en cola. Monique bakt ze lekker bruin in de keuken, terwijl John de paprika snijdt. “Ik ben vandaag de groentemuts”, grapt John.



Is dit hét presentatieduo voor een nieuw kookprogramma?

Lieve mailtjes voor Viola



Viola is heel blij met de lieve mail die ze ontvangt.

Hulpkok Karen meldt zich

Karen, de kok van de Griekse avond is gearriveerd. Ze heeft haar dochter Rosanne meegebracht. Karen heeft zich vrijwillig aangemeld via de mail om de Hoteliers zaterdag te helpen, met het bereiden van de Griekse gerechten. Ze kan heel goed koken, maar Grieks koken vindt ze toch het leukst. “Monique!, Karen is hier”, roept John. “Niet in je neus peuteren er zijn overal camera’s,” zegt John lachend tegen de dames. Als een echte gentlemen verzorgt John een uitgebreide rondleiding door het Hotel.

Ondertussen in de smokerscorner....

De dames zitten weer op hun vaste stek in de smokerscorner. De stemming zit er nog steeds goed in.



"Tjonge, wat is Bart toch leuk bezig met die prijzentafel"

John, Monique en Karen stellen het menu samen

Gehaktballetjes in tomatensaus oftewel ‘Keftedakia (Salsa)’ is een van de gerechten die kok Karen zeker gaat maken. “Hoeveel hebben we dan ongeveer nodig voor tien personen? Zullen we twee pond tomaten doen?”, wil John weten. Monique is bang dat er niet genoeg schalen en servies zijn om alle gerechten te presenteren. Samen met Karen zoekt ze de keukenkastjes door en kennen alle schalen alvast een functie toe. “Gaan we ze na het eten dan ook kapot gooien”, wil Monique weten. Karen weet dat in Griekse restaurants het gooien met borden verboden is, dat gaf veel te veel ongelukken. Toch vindt ze dat het er wel een beetje bij hoort.



John doet het eten...weer

De Griekse avond is inmiddels doorgesproken. Monique laat de dames netjes uit. Dat lijkt al weer een zorg minder. John houdt zich, voor de verandering, bezig met het eten. Alles lijkt zijn gangetje te gaan in het Hotel.



Een intiem diner

Frank Awick eet vanavond niet mee wegens andere verplichtingen. Ook Big Boss Chiel heeft zijn avondmaaltijd op een andere plek. Dan eet ook Hotelier Bart nog eens niet mee, want die is druk met het opzetten van de bingoavond. Het wordt dus een intiem diner deze avond in het Hotel, waarin de dames oververtegenwoordigd zijn. Dat is ook te merken aan de gespreksonderwerpen: 'Zit er varkensvlees in rundergehakt?'

Bingotafels staan weer klaar



Wordt ook de tweede Bingoavond een succes?
« Laatst bewerkt op: 31-01-2006, 22:30:40 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.
« Reactie #119 Gepost op: 31-01-2006, 22:33:49 »
Soundcheck

Robert Leroy, de artiest die vanavond extra luister aan de bingo zal geven, is bezig met de soundcheck. “Geef de nacht maar de schuld” en "Wil jij mij vanavond" zullen deze avond ongetwijfeld door het Hotel schallen.



Bart dolt John



Nog snel even, voor de gasten komen, een dolletje maken.

Daar zijn de gasten!

Het is even over halfnegen en de bingo gasten staan gespannen voor de deur te wachten. Dan gaat de bel. Het huis stroomt vol en het is meteen een gezellige drukte. “Hallo, welkom”, de Hoteliers delen handen uit en stellen zich voor. “Zal ik uw jas aannemen”, horen we Viola meerdere keren aanbieden. “Het is net of de vorige bingo gisteren was”, zegt Bonnie tegen Anita terwijl ze tevreden om zich heen kijkt.



Bart is weer de bingo baas

Bart legt, op zijn volledig eigen wijze, de regels van het bingo spel uit. Er zijn vanavond geweldige prijzen te winnen die ter beschikking zijn gesteld door Wannahaves. Slim als hij is deelt hij ook gelijk de ‘zakjes-van-Henk’ uit. “Als u nog een kleine donatie wilt doen voor het Mappa Mondohuis, dan kunt u dat hierin kwijt. Inleveren aan het eind van de avond!”

Dikke knuffel van Monique

”Is iedereen compleet? Missen we niemand? Dan is het tijd voor de eerste ronde!”, roept Bart en de ballen gaan rollen. “Nummer 13, nummer 25”, volgen de nummers elkaar snel op. “Bingo!”, wordt er geroepen. Een man komt naar voren en inderdaad, hij heeft bingo. Monique geeft hem zijn prijs en meteen ook maar een dikke knuffel. “Hou op”, roept Bart: “Ik ben ook niet van steen!”

Simone heeft bingo



Simone, de jongste gast van vanavond, heeft bingo. Onder leiding van haar moeder kiest ze een digitale videocamera uit.

Franks nieuwe energie

Frank is weer terug in het Hotel en Anita informeert bezorgt of hij misschien honger heeft. “Nou, een beetje”, zegt Frank: “Maar ik neem zo wel zo’n chocolaatje, dat geeft weer nieuwe energie.” De twee Hoteliers lijken beiden wel wat behoefte aan wat energie. Anita steunt op de rug van Frank om uit te rusten. "Oh nee dat mag ik niet doen, straks denken de gasten dat er iets aan de hand is ofzo", denkt Anita hardop. Frank speelt de voiceover: "Patty kan het niet meer aan en zoekt steun bij Frank." "Patty?", reageert Anita verbaasd. Het is duidelijk Frank kan wat energie gebruiken. Nu haalt hij zelfs ex-dolly Anita door de war met haar collaga-zangeres Patty.



Donderdag massagedag

”Donderdag, tussen half twee en half vier kan er hier iemand komen om ons allemaal te masseren. Zouden jullie dat willen?”, begint Frankt tegen Anita “Ja natuurlijk wil ik dat”, reageert Anita. “Viola kom eens hier!”, roept ze en Viola komt meteen aanlopen. “Zou jij donderdag gemasseerd willen worden?”, wil Anita weten. “Oh ja, natuurlijk, zalig!!” “Nou”, zegt Frank: “Dan ga ik meteen bellen, dan hebben we donderdag allemaal een massage.”

Robert zet de zaal op zijn kop

Het is de hoogste tijd voor Robert Leroy. Vanaf het eerste nummer is de zaal los. Alle handjes gaan meteen de lucht in, behalve bij tafel twee, constateert Robert. “Lieve dames en heren, bedankt dat ik hier bij de bingo aanwezig mag zijn, mijn moeder is stikjaloers. Laten we een salsa gaan doen.” En dat is niet aan dovemansoren besteed. Er wordt gejuicht en gefloten. Aan het eind van het nummer krijgt hij een staande ovatie. “Ik kom zo nog een paar nummers zingen”, beloofd hij.



De trein halen

De bingogasten die uit Amsterdam komen moeten er vandoor. Het openbaar vervoer wacht helaas niet. Bart herinnert ze uiteraard nog wel even aan de ‘zakjes-van-Henk’ die aan het begin van de avond zijn uitgedeeld. Dat was overbodig want de zakjes werden al in de aanslag gehouden. Alle Hoteliers nemen hartelijk afscheid. “Hopelijk liggen er geen bladeren op de rails”, zegt John. “Anders komen jullie gewoon weer terug.”

Bart zet de laatse rondes bingo in: "De radiografisch bestuurbare auto, de radardetector en de bokshandshoenen moeten er nog uit!"
« Laatst bewerkt op: 31-01-2006, 23:50:33 door Nîcky »