Auteur Topic: De Gouden Kooi  (gelezen 26615 keer)

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
De Gouden Kooi
« Gepost op: 27-09-2006, 22:09:23 »
De nieuwe stunt van Talpa: 9 mensen in een kapitale villa. Ze hebben alles wat hun hartje begeert, behalve 1 ding: Vrijheid!

Wat denken jullie ervan?
Ik vind het behoorlijk bizar allemaal

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: De Gouden Kooi
« Reactie #1 Gepost op: 27-09-2006, 23:45:28 »
Wanneer wordt t uitgezonden?
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: De Gouden Kooi
« Reactie #2 Gepost op: 27-09-2006, 23:47:35 »
Wanneer wordt t uitgezonden?
Zondag 20:30 is de kick-off

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: De Gouden Kooi
« Reactie #3 Gepost op: 28-09-2006, 12:17:19 »
Wanneer wordt t uitgezonden?

Heb je die tralies in de verschillende Talpa programma's niet gezien dan?  ::)

Ze plannen al die realityprogramma ook tegelijk: Boer zoekt vrouw, Het Blok, nou weer De Gouden Kooi  >:( ::niet-ok::
Geniet nooit met mate...

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Gouden Kooi
« Reactie #4 Gepost op: 28-09-2006, 15:22:11 »
De nieuwe stunt van Talpa: 9 mensen in een kapitale villa. Ze hebben alles wat hun hartje begeert, behalve 1 ding: Vrijheid!

Wat denken jullie ervan?
Ik vind het behoorlijk bizar allemaal
Heel bizar, vraag me echt af wie er nu zo gek is om hier aan mee te doen.

Je mag echt het terrein niet af, en je weet niet hoe lang het gaat duren. Bij Big Brother weet je tenminste dat het maar voor een paar maanden is...

En is het nou het ultieme geluk dat je kunt winnen? Mooi huis hoor dat je wint, maar dat ligt niet in je huidige woonplaats, bij je vrienden/familie/werk/etc. En wordt je dan gelukkig van het niets doen daar? Het lijkt mij dat je het huis wel zat bent als je daar verplicht heel lang opgesloten hebt gezeten...

Ik ga niet kijken trouwens, zulke hebberds en treiteraars, lijkt me niet interessant. Wie wil het wel gaan volgen?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: De Gouden Kooi
« Reactie #5 Gepost op: 28-09-2006, 16:15:01 »
Heel bizar, vraag me echt af wie er nu zo gek is om hier aan mee te doen.

Je mag echt het terrein niet af, en je weet niet hoe lang het gaat duren. Bij Big Brother weet je tenminste dat het maar voor een paar maanden is...

En is het nou het ultieme geluk dat je kunt winnen? Mooi huis hoor dat je wint, maar dat ligt niet in je huidige woonplaats, bij je vrienden/familie/werk/etc. En wordt je dan gelukkig van het niets doen daar? Het lijkt mij dat je het huis wel zat bent als je daar verplicht heel lang opgesloten hebt gezeten...

Ik ga niet kijken trouwens, zulke hebberds en treiteraars, lijkt me niet interessant. Wie wil het wel gaan volgen?
Ik zal het denk ik een beetje volgen, net zoals ik met Big Brother doe: Ik lees een beetje hoe het gaat en wie eruit gaan enzo.

Offline MiSs Stefanie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Gouden Kooi
« Reactie #6 Gepost op: 28-09-2006, 17:06:51 »
Mij lijtk het opzich wel leuk. Ik ga het in ieder geval wel volgen.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: De Gouden Kooi
« Reactie #7 Gepost op: 28-09-2006, 20:37:51 »
nou, ik neem aan dat je dat huis aanhoudt en later verkoopt of desnoods meteen verkoopt. ik zou r iig niet gaan wonen als ik al een huis had?

trouwens, hoe gaan die mensen er ooit uit? als je het niet meer volhoud mag je er gewoon uit?

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: De Gouden Kooi
« Reactie #8 Gepost op: 28-09-2006, 22:10:38 »
nou, ik neem aan dat je dat huis aanhoudt en later verkoopt of desnoods meteen verkoopt. ik zou r iig niet gaan wonen als ik al een huis had?

trouwens, hoe gaan die mensen er ooit uit? als je het niet meer volhoud mag je er gewoon uit?
De poort van het terrein is altijd open, je mag altijd besluiten om weg te gaan

Offline rudeangel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Het leven is leuk!
Re: De Gouden Kooi
« Reactie #9 Gepost op: 29-09-2006, 15:41:14 »
Naar ik heb begrepen gaat het erom dat de in deze kapitale villa aanwezige personen elkaar eruit moeten treiteren, echt pesten dus.
Als dit klopt dan vind ik dat een dergelijk programma zou moeten worden verboden.
Pesten is(ook op volwassen leeftijd) verschrikkelijk schadelijk voor de geestelijke gesteldheid van een mens. En ik kan het weten, want ik heb het ruim 20 jaat moeten ervaren. Als kinderen dit op tv zien, gaan ze geloven dat het een normale zaak is om anderen te treiteren. En dat is het zeer zeker niet!! ::ohno:: ::niet-ok::
Dus verbieden dat programma!!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Gouden Kooi
« Reactie #10 Gepost op: 29-09-2006, 16:38:31 »
John de Mol zei in allerlei interviews enzo dat dat juist geenszins de bedoeling is. En dat als mensen te ver gaan dat er dan maatregelen worden getroffen.

Maar ja, 't lijkt me een suf programma met enorme golddiggers als kandidaten. Neem alleen maar die 19-jarige ex-voetbalvrouw. Maar goed, ze geven in de voorstukjes allemaal ook al enthousiast toe dat ze golddiggers zijn. Vraag me af of die voorstukjes ironisch zijn, of serieus bedoeld...  ::)

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: De Gouden Kooi
« Reactie #11 Gepost op: 29-09-2006, 19:09:26 »
De mensen zitten inmiddels in het huis las ik op Talpa.tv

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: De Gouden Kooi
« Reactie #12 Gepost op: 30-09-2006, 17:41:06 »
In mijn ogen moet je echt compleet gek zijn om aan dit programma mee te willen doen, want:
- het kan eindeloos lang duren (in de aankondiging wordt gesproken over jaren) én
- als de kijkcijfers tegenvallen, dan mag John op ieder gewenst moment de stekker eruit trekken
- in dat geval winnen ze dus niks

Dus stel:
Het spel duurt al drie jaar, maar plots wordt het programma afgebroken.
Dan blijven de bewoners met lege handen achter, terwijl ze jaren van hun leven opgeofferd en verspild hebben!

En dan zijn er ook nog mensen met (kleine) kinderen bij!!!  ::niet-ok:: ::niet-ok:: ::niet-ok:: Wat ben je voor moeder als je besluit je voor jaren op te laten sluiten om al die tijd je kind niet te zien?!

Ik zal ongetwijfeld wel een keer kijken om te weten hoe het precies in elkaar zit, maar ik ga het sowieso niet volgen: die kandidaten zijn volgens mij stuk voor stuk volslagen idioot. Het leuke aan reality tv vind ik normaal gesproken juist dat je je goed in kan leven in bepaalde personen en dat lijkt me hier bij voorbaat onmogelijk.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Gouden Kooi
« Reactie #13 Gepost op: 30-09-2006, 18:17:35 »
Dat gevoel heb ik nou ook bij dat programma. En daarom lijkt mij er ook al zo weinig aan. Misschien ga ik 't eens een keertje kort kijken, maar ik kan me niet voorstellen dat ik dit zou gaan volgen.

Volgens mij is 't trouwens wel zo dat als ome John de stekker d'r uittrekt dat er dan altijd een winnaar aangewezen wordt. Maar of die dan, de hoofdprijs krijgt? Ik vrees van niet... En ik kan me dus ook niet voorstellen dat je daar in gaat zitten, als je een gezin hebt. Ik kan me ook niet voorstellen dat de thuisblijvers even lekker rustig drie jaar gaan wachten tot die mensen terugkomen uit dat huis. Maar misschien ook wel, mensen doen een hoop rare dingen voor geld.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: De Gouden Kooi
« Reactie #14 Gepost op: 30-09-2006, 18:23:50 »
Volgens mij is 't trouwens wel zo dat als ome John de stekker d'r uittrekt dat er dan altijd een winnaar aangewezen wordt. Maar of die dan, de hoofdprijs krijgt? Ik vrees van niet...

Er wordt dan inderdaad wel een winnaar aangewezen, maar hoe willen ze dat dan doen? Als er gewoon nog vijf mensen zijn, wie is dan de winnaar? En als je niet de hoofdprijs wint, wat is het dan waard om de winnaar te zijn?  ??? Doe je het dan voor de eer? De eer van een programma waar niemand naar kijkt (anders zou de stekker er niet uitgetrokken zijn..)?
Volgens mij brengt dit format ook een hoop problemen met zich mee, want wat als er niemand uit zichzelf opstapt? Ja, dan kan het jaren duren... Maar hoe langer het duurt, hoe groter de drempel om eruit te stappen.
Waarschijnlijk moeten er dan uiteindelijk toch mensen weggestemd worden en hé! dan lijkt het wel erg op een bekend concept: Big Brother.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: De Gouden Kooi
« Reactie #15 Gepost op: 30-09-2006, 20:03:56 »
Er wordt dan inderdaad wel een winnaar aangewezen, maar hoe willen ze dat dan doen? Als er gewoon nog vijf mensen zijn, wie is dan de winnaar?
Dan moeten ze er samenwonen ::rofl::

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: De Gouden Kooi
« Reactie #16 Gepost op: 1-10-2006, 11:48:01 »
ik heb 2 bewoners bij pauw&witteman gezien.
die vrouw leek me knettergek. ze heeft 2 kinderen van 6 en 9.
vervolgens zegt ze; 'ik doe het voor mezelf én voor de kinderen. want ik vind mezelf belangrijk.'

vlieg een eind op zeg, voor de kinderen, wat hebben die kinderen er aan als hun moeder maanden van huis is??? ik kon mijn moeder vroeger nog niet eens een avond missen. te triest voor woorden.

'ik ben niet echt weg, ze zien me op tv'.
nee, net of dat helpt, die kinderen hebben aandacht nodig!
hier snap ik dus echt niks van. zielig voor de kinderen.

overigens moeten ze dus 10.000 borg betalen, en als ze een jaar blijven krijgen ze dat geld terug. als ze er eerder uit stappen zijn ze het kwijt.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Gouden Kooi
« Reactie #17 Gepost op: 1-10-2006, 15:54:43 »
Lekker is dat dan. Ik zou 't trouwens niet eens hebben 10.000 euro. Vraag me ook af waar zo'n meisie van 19 dat vandaan haalt. Zeker rijke ouders, of ze heeft haar ex-vriendje (profvoetballer) even financieel uitgekleed  ::rofl::

Offline mirtjee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Gouden Kooi
« Reactie #18 Gepost op: 1-10-2006, 16:47:50 »
Lekker is dat dan. Ik zou 't trouwens niet eens hebben 10.000 euro. Vraag me ook af waar zo'n meisie van 19 dat vandaan haalt. Zeker rijke ouders, of ze heeft haar ex-vriendje (profvoetballer) even financieel uitgekleed  ::rofl::
volgens mij is het echt zo'n verwend, over het paard getild, arrogant meisje.. maar dat kan ik natuurlijk fout hebben  ::)

edit: spelfoutje :P
« Laatst bewerkt op: 2-10-2006, 22:54:43 door mirtjuh »
I'm a real big goblin..

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: De Gouden Kooi
« Reactie #19 Gepost op: 3-10-2006, 17:02:13 »
Ik heb de kickoff gezien en het is eigenlijk best wel leuk!
Wel ben je gek als je voor die 100.000 euro 2 dagen eerder het huis in gaat. Ik zou die laatste dagen nog nemen om afscheid te nemen.
Maar tot nu toe is het wel een leuk programma. :)
The sun came up and reality set in.