Auteur Topic: Scholierenstaking  (gelezen 25171 keer)

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Scholierenstaking
« Reactie #20 Gepost op: 26-11-2007, 20:08:38 »
mijn school staat er ook bij en nog wel met naam genoemd ::schaam:: gelukkig was ik werken  :D
Zoals misschien is geweten,heb ik voor deze jongeman enorm veel  ::respect::  ::ok:: Ik wil niet iedereen over dezelfde kam scheren,maar het heeft ook in België het nieuws en de krantenkoppen gehaald.Wat was de reden tot protest? Teveel lesuren en een te hoge werkdruk  :o :o Wat gaan die jongeren dan doen eens ze op de arbeidsmarkt terechtkomen?  ??? ??? ???

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Scholierenstaking
« Reactie #21 Gepost op: 26-11-2007, 20:50:22 »
Ik deel de 1040 uur door 40 (weken), dan kom ik op 26 uur per week. Let wel, dit zijn LES-uren, als ik me goed heb laten informeren. Die bestaan toch uit 50 minuten?


Ik heb op de Mavo 32, en later 30 lesuren per week gehad. Dan praat ik in het laatste geval over 1200 (les-)uren. Ook in die tijd waren er 2 studie-uren per week, waarin de docent steeds wisselend was, en maar voor zich uit zat te staren.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Scholierenstaking
« Reactie #22 Gepost op: 26-11-2007, 23:58:28 »
Het gaat niet per se om die uren. Als het goed is. Bij de jongeren die verkeerd bezig zijn, is dat dan wel zo. Waar het om gaat is dat die uren opgevuld worden met nutteloze onzin, omdat de scholen van gekkigheid niet meer weten wat ze met die verplichte uren moeten. En als ze die uren niet geven, dan krijgen ze een boete. Nou dan laten ze de scholieren dus maar verplicht op school zitten niks doen. Met een docent erbij die ook te weinig betaald krijgt, dus die ook niet echt enthousiast is. Kijk als ze daar tegen willen protesteren hebben ze mijn zege. Maar een deel denkt dat ze gewoon voor meer vrije uren staken (wat deels ook wel zo is), voor een ander deel is dit gewoon een handige manier van spijbelen en weer een deel is er alleen op uit om rotzooi uit te halen. En vrijwel niemand die nou ook echt weet waarom er gestaakt wordt.  ::)

Offline hAgAr

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just Cruisin'
Re: Scholierenvernieling
« Reactie #23 Gepost op: 27-11-2007, 10:42:44 »
Verander de topicnaam maar in "Scholierenvernielingen".
Dit heeft héél weinig te maken met staken. En waar gaat het nu om, 1040 uur naar school per JAAR!
En als je dan die gastjes met een sjaal voor hun mond op het journaal zie, dan zijn al de uren die ze nu al op school hebben gezeten, zonde van de moeite gebleken.
Geen respect, geen verantwoordelijkheidsgevoel. Wat moet er later van worden ?
En die knapen die nu opgepakt zijn voor openlijke geweldpleging en vernieling: geef ze maar 1040 uur taakstraf!

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Scholierenstaking
« Reactie #24 Gepost op: 27-11-2007, 16:35:02 »
Het gaat zelfs verder dan vernielingen...

Bron: nu.nl

Aanhouding voor mishandeling leraren

TILBURG - De politie heeft dinsdagmorgen een 14-jarige jongen uit Goirle aangehouden op verdenking van mishandeling van vier docenten van een school in Tilburg.

De mishandelingen zouden hebben plaatsgevonden tijdens de scholierenstaking een dag eerder. De jongen werd opgespoord na een anonieme tip, zei een woordvoerder van de politie.

De vier docenten van het Willem II College in Tilburg wilden een groep actievoerders van andere scholen de toegang tot het gebouw belemmeren. Een van de demonstranten schopte en sloeg de leraren.

Ziekenhuis

Een 54-jarige leraar werd in het gezicht geraakt, viel achterover met zijn hoofd tegen een deur en raakte buiten bewustzijn. De leraar werd bij de spoedeisende hulp van het ziekenhuis behandeld.

De politie denkt dat met de aanhouding van de 14-jarige de belangrijkste verdachte achter slot en grendel zit. De jongen wordt donderdag voorgeleid aan de rechter-commissaris.
Keep calm and eat chocolates!

Offline lord menno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
Re: Scholierenstaking
« Reactie #25 Gepost op: 27-11-2007, 17:24:13 »
er gingen hier gisteren een aantal scholieren gratis winkelen... ze zijn met zn allen een winkel binnen gerend en hebben daar allemaal eieren en tomaten meegenomen ::niet-ok::.
Menno is gek

Offline -Lieke-

  • Winnaar pool PE2005, PE2007 én Idols'05/'06
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Scholierenstaking
« Reactie #26 Gepost op: 27-11-2007, 18:55:13 »
bij mij op school gingen ze gisteren ook staken, maar dat waren bijna alleen brugklassertjes die stoer wilden doen (en nu moeten nabljiven >:D)
ik heb nu 36 lesuren in de week, zonder nutteloze tijdsbesteding, dat moeten andere scholen toch ook kunnen?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Scholierenstaking
« Reactie #27 Gepost op: 27-11-2007, 21:16:43 »
Het gaat sommigen niet om het staken voor het doel dat LAKS heeft gesteld, het is net als bij het voetballen: je hebt een groot aantal voetbalsupporters, en een klein aantal raddraaiers, dat het niet uitmaakt in welke clubkleuren ze rondlopen, als ze maar rotzooi kunnen trappen.

Ik durf te wedden dat verreweg de meesten niet eens weten waar de akties voor zijn, ze hebben geen les, en dat telt meer voor ze. Helaas.

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Scholierenstaking
« Reactie #28 Gepost op: 28-11-2007, 07:50:59 »
Mijn oudste wilde vandaag ook gaan staken...heb hem verteld dat de eventuele boete voor hem is want wanneer je vandaag niet op school bent en je hebt je niet ziekgemeld dan wordt je gemeld bij de leerplichtambtenaar.
Ik heb het allemaal maar iets strenger aan hem verteld dan eigenlijk is, want hij snapte er ook niet vele van waarvoor er eigenlijk gestaakt wordt...jaja stoer doen was dus eigenlijk hoofdmotto ;)
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Scholierenstaking
« Reactie #29 Gepost op: 28-11-2007, 21:31:18 »
Hahaha ik vind dit hele gedoe eigenlijk best wel grappig.
Al die kansloze figuurtjes staken, en ik zit lekker 20 uurtjes per week op school gezellig te keuvelen over van alles en nog wat! Wat nou zinnige lesinvulling? School is gewoon gezellig!
 ;D

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Scholierenstaking
« Reactie #30 Gepost op: 28-11-2007, 22:11:54 »
er gingen hier gisteren een aantal scholieren gratis winkelen... ze zijn met zn allen een winkel binnen gerend en hebben daar allemaal eieren en tomaten meegenomen ::niet-ok::.

Om mee te gooien? de watjes  ::jaja:: als ze willen protesteren dat ze het dan meteen goed doen!!!! neem dan gepelde tomaten in blik mee,dat komt veel harder aan  ::jaja:: ::jaja:: ::tandpastasmiley::

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Scholierenstaking
« Reactie #31 Gepost op: 28-11-2007, 22:14:57 »
Nu is het debat over de 1040-urennorm.

Offline lord menno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
Re: Scholierenstaking
« Reactie #32 Gepost op: 29-11-2007, 17:38:28 »
ik vind eik dat die uren moeten blijven. onder welke uren moet ik anders spijbelen? straks mis ik nog iets
Menno is gek

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Scholierenstaking
« Reactie #33 Gepost op: 29-11-2007, 19:18:15 »
Waar staken de scholieren eigenlijk voor? Als je 1040 deelt door 168 (het aantal uren in de week), gaan ze 6,19 week naar school. De rest van de tijd (bijna 46 weken op jaarbasis) hebben ze vrij. ::rofl:: ::rofl::

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Scholierenstaking
« Reactie #34 Gepost op: 1-12-2007, 21:18:19 »
Ik ben ook gaan staken.. Stond ik daar op Museumplein.. Wist ik niet eens waarom :P
maarja.. Tis beter dan school :D En bij ons was bijna de hele school leeg. Haha!
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Scholierenstaking
« Reactie #35 Gepost op: 1-12-2007, 22:28:25 »
Ik ben ook gaan staken.. Stond ik daar op Museumplein.. Wist ik niet eens waarom :P
maarja.. Tis beter dan school :D En bij ons was bijna de hele school leeg. Haha!

 :o
is dat niet een heel klein beetje een rare insteek om te gaan staken? beter dan school..?

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Scholierenstaking
« Reactie #36 Gepost op: 1-12-2007, 23:20:21 »
Ik ben ook gaan staken.. Stond ik daar op Museumplein.. Wist ik niet eens waarom :P
maarja.. Tis beter dan school :D En bij ons was bijna de hele school leeg. Haha!

Wauw! Een levend voorbeeld van een zielige kansloze staakmongool! Op ons forum!
 ::bravo::

 ::)  ::)

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Scholierenstaking
« Reactie #37 Gepost op: 1-12-2007, 23:22:45 »
Wauw! Een levend voorbeeld van een zielige kansloze staakmongool! Op ons forum!

Nounou.. wat minder kan ook.
The sun came up and reality set in.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Scholierenstaking
« Reactie #38 Gepost op: 1-12-2007, 23:35:17 »
Nounou.. wat minder kan ook.

Het kan, maar ik vind het niet nodig.

Deze Tommie is het precieze voorbeeld van alle mensen die wij met z'n allen hebben verfoeid in dit topic, dus dan mag ik dat toch ook tegen hem zeggen?

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Scholierenstaking
« Reactie #39 Gepost op: 1-12-2007, 23:39:34 »
Het kan, maar ik vind het niet nodig.

Deze Tommie is het precieze voorbeeld van alle mensen die wij met z'n allen hebben verfoeid in dit topic, dus dan mag ik dat toch ook tegen hem zeggen?

Iemand verfoeien is iets anders dan uitschelden voor mongool.
Neemt trouwens niet weg dat het inderdaad een beetje raar is dat je niet weet waarvoor je aan het staken bent.
The sun came up and reality set in.