Auteur Topic: Scholierenstaking  (gelezen 25172 keer)

WorldExpress

  • Gast
Re: Scholierenstaking
« Reactie #40 Gepost op: 2-12-2007, 00:52:42 »
Ik heb ook gestaakt, afgelopen vrijdag. De verwarring is dat mensen denken dat scholieren staken om minder uur les te krijgen. Dat is dus niet zo, het gaat erom dat scholen die 1040 uur amper halen, en daardoor trucjes gaan verzinnen om er wel aan te komen.

Paar voorbeeldjes op mijn school:

-Schooljaar een dag eerder laten beginnen
-Dag beginnen om 8.10, ipv 8.15.
-Als een les uitvalt mag je niet naar huis of naar mediatheek ofzo, je moet in groot studielokaal zitten met zn 50'en bij elkaar met een man (Ik noem hem geen docent) die op je moet letten.

Vooral die laatste vind ik onzin. Je gaat dan leerlingen op school houden om ze maar op school te hebben. Zelfs als je dan al naar huis kan.

Bovendien vond ik het wel merkwaardig. De staking van afgelopen vrijdag kwam amper in het nieuws en er is amper enig antwoord gekregen van de regering, de stakingen met veel geweld wel.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Scholierenstaking
« Reactie #41 Gepost op: 2-12-2007, 14:45:35 »
Iemand verfoeien is iets anders dan uitschelden voor mongool.
Neemt trouwens niet weg dat het inderdaad een beetje raar is dat je niet weet waarvoor je aan het staken bent.

Zie het niet als uitschelden, maar als uitdagen, ik wil met deze knul wel even een discussie starten.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Scholierenstaking
« Reactie #42 Gepost op: 2-12-2007, 16:36:58 »
Ik heb ook gestaakt, afgelopen vrijdag. De verwarring is dat mensen denken dat scholieren staken om minder uur les te krijgen.

Ik weet idd dat dat niet zo is, maar dat mensen denken dat het wel zo is, komt deels door de scholieren die het ook niet weten, maar wel gaan staken, omdat ze lekker een vrije dag willen. Of de scholieren, die heel hard roepen dat ze minder les willen.

Verder ben ik het er echt wel mee eens. Mijn moeder zat zelf in het onderwijs en kent heel veel mensen in het onderwijs en die zeggen ook allemaal dat het onhaalbaar is. Het lijkt niet veel, maar als je alle proewerkweken, excursieweken, sportdagen, lessenuitval door zieke docenten, lesuitval door een tekort aan docenten etc. allemaal meetelt, dan komt bijna geen enkele school aan die 1040 uur. Veel scholen (waaronder mijn eigen oude school), kiezen er dan voor om kwaliteit, boven kwantiteit te laten gaan, daar hun tijd in te steken, waardoor ze niet aan de 1040 uur komen en een boete krijgen. HOewel ze wel weer voor de zoveelste keer op rij beste school van Nederland worden. Andere scholen verzinnen de raarste dingen om maar aan die 1040 uur te komen, weinig van die dingen leiden tot een hogere kwaliteit, maar die scholen krijgen tenminste geen boete.

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Scholierenstaking
« Reactie #43 Gepost op: 2-12-2007, 17:10:05 »
Zie het niet als uitschelden, maar als uitdagen, ik wil met deze knul wel even een discussie starten.

Dan nog hoef je hem toch niet voor een mongool uit te schelden? Ik denk dat je op een andere, minder beledigende manier ook wel de discussie kunt starten...

On topic: Er stonden veel jongeren zoals Tommie op het museumplein die uit verveling dan maar ongein beginnen te trappen. Ik snap overigens niet waarom de leerlingen moeten gaan staken, terwijl het een probleem van de scholen is. Laat de directies maar eens wat harder actie voeren tegen dit soort beslissingen van de regering. Maar ja geluisterd wordt er toch niet ::ohno:: Dat heb ik wel gemerkt nu ik in het basisonderwijs werkzaam ben.
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Scholierenstaking
« Reactie #44 Gepost op: 2-12-2007, 20:04:24 »
Het wordt tijd dat er ook weer eens studentenstakingen komen. ::zwaai::
Minister Plasterk met zijn domme proefballonnetjes.  ::ohno:: ::niet-ok:: ::niet-ok:: ::niet-ok::
Nu wil hij de studiefinanciering voor de masters verlagen, of het helemaa afschaffen en er een lening van maken. Op die manier wil hij studenten 'helpen' te overwegen of ze wel echt een master willen gaan doen. Krankzinnig plan. ::niet-ok:: ::niet-ok:: ::niet-ok::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Scholierenstaking
« Reactie #45 Gepost op: 2-12-2007, 20:36:24 »
't Is idd nogal raar, dat Nederland steeds roept dat ze een kenniseconomie willen hebben en dan weer de financiering van de masters af willen schaffen. En dan roepen dat je met een bachelor ook wel aan een baan komt  ::rofl:: Ik ben laatst bij een bachelordiploma uitreiking geweest en die mevrouw daar zei nota bene nog, dat ze echt door moesten studeren, omdat dit diploma gewoon eigenlijk niks waard was. Ik denk dat ik straks met mijn HBO diploma nog op meer plekken terecht kan, dan mensen met een bachelordiploma.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Scholierenstaking
« Reactie #46 Gepost op: 2-01-2008, 13:40:12 »
Dan nog hoef je hem toch niet voor een mongool uit te schelden? Ik denk dat je op een andere, minder beledigende manier ook wel de discussie kunt starten...

On topic: Er stonden veel jongeren zoals Tommie op het museumplein die uit verveling dan maar ongein beginnen te trappen. Ik snap overigens niet waarom de leerlingen moeten gaan staken, terwijl het een probleem van de scholen is. Laat de directies maar eens wat harder actie voeren tegen dit soort beslissingen van de regering. Maar ja geluisterd wordt er toch niet ::ohno:: Dat heb ik wel gemerkt nu ik in het basisonderwijs werkzaam ben.

Het is ook ons probleem. Wij krijgen nutteloze lessen. Maar goed, ik baal ervan dat het grootste deel van Nederland het niet snapt. Ik deed mee aan de eerste staking, er waren veel camera's. Maar ja, onze demonstratie verliep rustig dus er kwam niks van in het nieuws. Jammer, want ze gingen een spoeddebat houden. Als er dan wat meer aandacht van de media was geweest hadden we misschien wel wat bereikt. En toen kwamen de scholieren die rotzooi gingen trappen, die mensen hebben echt geen verstand. Denken ze nou echt dat dat helpt? Waarom zouden ze luisteren naar een stel debiele jongeren die niet eens weten waar de staking over gaat. Vind ik ook slecht van de scholen dat ze hun leerlingen niet goed hebben ingelicht.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Scholierenstaking
« Reactie #47 Gepost op: 2-01-2008, 13:44:55 »
On topic: Er stonden veel jongeren zoals Tommie op het museumplein die uit verveling dan maar ongein beginnen te trappen.

Ik trapte geen ongein hoor ;)
keek alleen maar en daarna ben ik weggegaan van museumplein.  ;)
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Scholierenstaking
« Reactie #48 Gepost op: 2-01-2008, 13:56:38 »
Ik trapte geen ongein hoor ;)
keek alleen maar en daarna ben ik weggegaan van museumplein.  ;)

Dat je niet wist waar het over ging zegt voor mij al genoeg hoor...

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Scholierenstaking
« Reactie #49 Gepost op: 2-01-2008, 14:00:27 »
Dat je niet wist waar het over ging zegt voor mij al genoeg hoor...

Dus alleen maar omdat ik niet wist waarom ik er stond.. Moet ik dan meteen maar gaan rellen? Slaat nergens op..

Uiteindelijk ben ik dus weggegaan.. Stond daar denk ik maar 10 minuten ofzo
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Scholierenstaking
« Reactie #50 Gepost op: 2-01-2008, 14:59:25 »
Dus alleen maar omdat ik niet wist waarom ik er stond.. Moet ik dan meteen maar gaan rellen? Slaat nergens op..

Uiteindelijk ben ik dus weggegaan.. Stond daar denk ik maar 10 minuten ofzo

Voor mij is het juist erg dat je niet wist waarom je er stond. Alleen maar om vrij te hebben. Daarom wilde de regering niet luisteren, omdat er nogal veel van jou soort mensen rond liep. Die niet wisten waarom ze eigenlijk ging staken.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Scholierenstaking
« Reactie #51 Gepost op: 2-01-2008, 17:26:35 »
Dus alleen maar omdat ik niet wist waarom ik er stond.. Moet ik dan meteen maar gaan rellen? Slaat nergens op..

Uiteindelijk ben ik dus weggegaan.. Stond daar denk ik maar 10 minuten ofzo

Antwoord:
Voor mij is het juist erg dat je niet wist waarom je er stond. Alleen maar om vrij te hebben. Daarom wilde de regering niet luisteren, omdat er nogal veel van jou soort mensen rond liep. Die niet wisten waarom ze eigenlijk ging staken.

Door jou en alle anderen die net als jij waren, heeft die staking geen succes gehad. Dat had hij overigens ook niet verdient.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Scholierenstaking
« Reactie #52 Gepost op: 2-01-2008, 17:51:16 »
Dus je denkt dat het mislukt is omdat niemand het snapte?
Knap dat ze dat weten dat niemand het snapte..
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline lord menno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
Re: Scholierenstaking
« Reactie #53 Gepost op: 2-01-2008, 17:53:04 »
Voor mij is het juist erg dat je niet wist waarom je er stond. Alleen maar om vrij te hebben. Daarom wilde de regering niet luisteren, omdat er nogal veel van jou soort mensen rond liep. Die niet wisten waarom ze eigenlijk ging staken.
dus door de mensen die daar gewoon moesten zijn, is het mislukt?
Menno is gek

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Scholierenstaking
« Reactie #54 Gepost op: 2-01-2008, 19:49:57 »
Jullie vatten het verkeerd op. Doordat er zoveel mensen waren die geen idee hadden waarom ze daar stonden. En er ook nog eens een deel rotzooi ging trappen. Wilde de tweede kamer niet meer luisteren. Want als wij niet weten waarom we daar staan, hebben we blijkbaar nergens last van, dus hebben we ook geen probleem. Dus hoeft er ook niks veranderd te worden.  Ze namen ons gewoon niet meer serieus, omdat veel van de mensen die in de media kwamen (denk aan die gozer die een beetje suriname ging roepen op elke vraag) echt geen flauw idee hadden waarover het ging. En dat snap ik wel weer van hun kant, waarom zou je iets veranderen als de helft niet eens door heeft wat er aan de hand is. Blijkbaar hebben die nergens last van.
Dus je denkt dat het mislukt is omdat niemand het snapte?
Knap dat ze dat weten dat niemand het snapte..
Dat denk ik dus ja, en zo moeilijk was het niet om door te hebben dat er nogal wat mensen waren die het niet snapte. De media was er vol van.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Scholierenstaking
« Reactie #55 Gepost op: 2-01-2008, 20:09:29 »
Dat denk ik dus ja, en zo moeilijk was het niet om door te hebben dat er nogal wat mensen waren die het niet snapte. De media was er vol van.

Het enige dat steeds in de media was.. Was dat er rellen kwamen over de staking. Heb niks over gehoord dat veel mensen de actie niet snappen. Maja het zal wel :P .  Maak me er niet zo druk over. De staking was alweer een tijd geleden.. :P

Maare willemson.. Als je op straat of ergens buiten weet ik veel.. Een discussie wil starten en je scheld meteen iemand uit voor mongool ? ..
Ten eerste : Best wel kinderachtig om het meteen op schelden te zetten.
En ten tweede.. : let wel op he.. Bij wie je het zegt.. Want je kan wel is een keer een ander persoon tegen het lijf lopen die met losse handjes rondloopt..  :o
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Scholierenstaking
« Reactie #56 Gepost op: 2-01-2008, 22:45:55 »
Antwoord:
Door jou en alle anderen die net als jij waren, heeft die staking geen succes gehad. Dat had hij overigens ook niet verdientd.
dDus door de mensen die daar gewoon moesten zijn, is het mislukt?
Ze namen ons gewoon niet meer serieus, omdat veel van de mensen die in de media kwamen (denk aan die gozer die een beetje sSuriname ging roepen op elke vraag) echt geen flauw idee hadden waarover het ging. En dat snap ik wel weer van hun kant, waarom zou je iets veranderen als de helft niet eens door heeft wat er aan de hand is. Blijkbaar hebben diezij nergens last van.Dat denk ik dus ja, en zo moeilijk was het niet om door te hebben dat er nogal wat mensen waren die het niet snapten. De media wasren er vol van.
Maare wWillemson.. Als je op straat of ergens buiten weet ik veel.. Een discussie wil starten en je scheldt meteen iemand uit voor mongool ? ..
Ten eerste : Best wel kinderachtig om het meteen op een schelden te zetten.
En ten tweede.. : let wel op he.. Bij wie je het zegt.. Want je kankunt wel iseens een keer een ander persoon tegen het lijf lopen die met losse handjes rondloopt..  :o

I rest my case  ;D
Keep calm and eat chocolates!

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Scholierenstaking
« Reactie #57 Gepost op: 2-01-2008, 23:28:22 »
Maare willemson.. Als je op straat of ergens buiten weet ik veel.. Een discussie wil starten en je scheld meteen iemand uit voor mongool ? ..
Ten eerste : Best wel kinderachtig om het meteen op schelden te zetten.
En ten tweede.. : let wel op he.. Bij wie je het zegt.. Want je kan wel is een keer een ander persoon tegen het lijf lopen die met losse handjes rondloopt..  :o

Heel het forum heeft mensen zoals jij verfoeid, en als ik jou dan hard toespreek dan doet men ineens moeilijk, dat noem ik pas kinderachtig

Maar verder heb je wel gelijk, ik had niet hoeven schelden.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Scholierenstaking
« Reactie #58 Gepost op: 2-01-2008, 23:45:46 »
Heel het forum heeft mensen zoals jij verfoeid, en als ik jou dan hard toespreek dan doet men ineens moeilijk, dat noem ik pas kinderachtig

Duss,, als veel mensen dezelfde mening hebben, en ik geef ook me mening over het staken..En die is precies het tegen overgestelde.. Moet je me dan meteen hard toespreken ? Alleen omdat ik me eigen mening geef?? Yeah right!
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Scholierenstaking
« Reactie #59 Gepost op: 3-01-2008, 00:20:20 »
Duss,, als veel mensen dezelfde mening hebben, en ik geef ook me mening over het staken..En die is precies het tegen overgestelde.. Moet je me dan meteen hard toespreken ? Alleen omdat ik me eigen mening geef?? Yeah right!

Ik heb ook mijn mening, en mijn mening spreekt de jouwe gewoon hard toe...