Auteur Topic: [Kandidaat] ARJEN is niet de mol  (gelezen 144631 keer)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #240 Gepost op: 4-02-2010, 21:33:39 »
Omgekeerde tunnelvisie, bestaat dat ook ? Ik wil steeds meer geloven dat Arjen het niet is ...
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #241 Gepost op: 4-02-2010, 21:38:36 »
Het was toch zijn idee om de tekens op de bordjes te onthouden? Dat lijkt me niet echt mols.

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #242 Gepost op: 4-02-2010, 21:40:17 »
Die opdracht was belangrijk voor ons. De mol wou juist dat de zin daar zou ontstaan... ;)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #243 Gepost op: 4-02-2010, 21:42:22 »
Hij verraadde zich zo'n beetje toen hij merkte dat hij echt verdacht werd door iemand (ik meen Erik), hij grijnsde een beetje onbeholpen, zodat ik dacht : nee geen mol, want als je mol was wist je dat en werd je er niet door verrast.

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #244 Gepost op: 4-02-2010, 21:44:43 »
Arjen zou weten dat hij zou moeten gaan rennen zoals Frits en Hind, als ze gewoon door zouden lopen.
Op deze manier heeft hij zich ook niet zoveel intespannen. Arjen is denkertje, zag hem denken welke hij zou nemen bij de bioscoop. Koos zaal 2 om Erik dwars te liggen, die nog steeds denkt dat hij alles deelt, zoals hij vorige week aangaf.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2010, 21:47:24 door Pierce_Brosnan »

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #245 Gepost op: 4-02-2010, 21:49:43 »
Arjen zou weten dat hij zou moeten gaan rennen zoals Frits en Hind, als ze gewoon door zouden lopen.
Op deze manier heeft hij zich ook niet zoveel intespannen. Arjen is denkertje, zag hem denken welke hij zou nemen bij de bioscoop. Koos zaal 2 om Erik dwars te liggen, die nog steeds denkt dat hij alles deelt, zoals hij vorige week aangaf.

Arjen had toch niets meer te kiezen? Sanne, Kim en Frits kozen zaal 1 toch? Dus dan moesten Arjen, Erik en Hind automatisch naar zaal 2.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline M90

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #246 Gepost op: 4-02-2010, 21:51:29 »
Arjen had toch niets meer te kiezen? Sanne, Kim en Frits kozen zaal 1 toch? Dus dan moesten Arjen, Erik en Hind automatisch naar zaal 2.

Arjen kwam als derde en had dus nog wel de keuze.

Zaal 1
hind - frits - erik
Zaal 2
kim - arjen - sanne
« Laatst bewerkt op: 4-02-2010, 21:53:06 door M90 »

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #247 Gepost op: 4-02-2010, 21:56:08 »
Klopt. De exacte volgorde was:

Sanne zaal 2
Kim        2
Arjen      2

Frits      1
Hind       1
Erik       1
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #248 Gepost op: 4-02-2010, 22:17:39 »
Arjen was imo de enige die niet "schrok" toen de test en de executie werd aangekondigd door pj.
Sanne begon meteen zenuwachtig op haar zonnebril te knauwen
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #249 Gepost op: 4-02-2010, 22:50:29 »
Arjen was imo de enige die niet "schrok" toen de test en de executie werd aangekondigd door pj.
Sanne begon meteen zenuwachtig op haar zonnebril te knauwen

Vroeg of laat weet je natuurlijk dat er een executie aankomt. Daarnaast kan Sanne het ook gespeeld hebben, ze is niet voor niets actrice.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline thorinnl

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #250 Gepost op: 5-02-2010, 00:48:13 »
Arjen nam wel het voortouw in aflevering 5: hij dirigeerde waar iedereen heen moest varen, bedacht het plan met de plaatjes en de Japanse tekens... hoewel Sanne weer goed was in het bedenken van maffe voorstellingen...

Met de boot-opdracht liet hij eerst iedereen een plan bedenken, en kwam samen met Sanne als eerste met iets bruikbaars. Als iemand voorkennis heeft, dan snapt diegene de regels van het botenspel al: diegene kan dan 'samen' met zijn eiland-maatje 'snel' tot de oplossing komen.
Het patroon wat uiteindelijk gevormd wordt met alle routes lijkt een Avro-A op te leveren... of een Arjen-A, maar dat kan 'wishful thinking' zijn.
Doordat Arjen en Sanne de oplossing hebben en leiderschap tonen, trekken ze het hele spel naar hen toe: zij bepalen dus wie en hoe er gevaren wordt. Dat het niet binnen de tijd lukt lijkt dan niet aan hen te liggen: zij deden hun best, zij hadden tenminste een vaarschema...

Bij de tweede opdracht nam/wilde Arjen ook de touwtjes in handen: hij bedacht de strategie. Maar hij probeerde wel nog even verwarring te zaaien met de nummers. Tevens hield hij twee bordjes omhoog die de draak ('het beest') moest voorstellen om uit te kiezen: de juiste lag echter gewoon nog op de grond. En hij liet sommige mensen naar beneden rennen om bordjes te controleren.

Ik heb zo'n gevoel, doordat hij juist zo alles lijkt te regelen om het in goede banen te leiden, hij juist stevig de touwtjes in handen heeft. En dat moet de mol natuurlijk hebben.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #251 Gepost op: 5-02-2010, 01:53:34 »
Ik vindt Arjen deze aflevering een stukje minder verdacht geworden. Zijn acties tijdens de eerste twee opdrachten zijn van twee kanten te bekijken, maar in de bios raadt hij heel veel liedjes goed.
Van de 7 nummers die we langs zien komen die zij moeten raden, heeft hij er 6 goed geraden. De zevende hadden ze geen van allen goed.

Offline Nano

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #252 Gepost op: 5-02-2010, 02:00:32 »
Ik vindt Arjen deze aflevering een stukje minder verdacht geworden. Zijn acties tijdens de eerste twee opdrachten zijn van twee kanten te bekijken, maar in de bios raadt hij heel veel liedjes goed.
Van de 7 nummers die we langs zien komen die zij moeten raden, heeft hij er 6 goed geraden. De zevende hadden ze geen van allen goed.

Misschien om zich minder verdacht te maken.. hij had in de eerste opdracht misschien al genoeg gemold door maar 1500 euro ipv 5000 in de pot te laten komen.

Offline blomke

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #253 Gepost op: 5-02-2010, 11:01:40 »
Mijn dochter merkte op dat hij wel een hele toepasselijke nickname op twitter gebruikt.

Schemer is engels voor intrigant, konkelaar.

(en het is ons bekent dat hij onder de naam slimme schemer een hit had tien jaar geleden, maar toch)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #254 Gepost op: 6-02-2010, 00:57:26 »
Veel kandidaatacties van Arjen dit keer.

- roept op om 5 minuten of langer na te denken over de opdracht. Kan mols zijn (tijd rekken) maar ook heel erg niet-mols, want chaotisch beginnen kan ook funest zijn voor de opdracht.

- komt op het idee de bordjes te onthouden, zeer niet-mols.
En dan ook nog zoveel liedjes raden bij de karaoke.

Offline Jaspervl

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #255 Gepost op: 6-02-2010, 03:11:41 »
Veel kandidaatacties van Arjen dit keer.

- roept op om 5 minuten of langer na te denken over de opdracht. Kan mols zijn (tijd rekken) maar ook heel erg niet-mols, want chaotisch beginnen kan ook funest zijn voor de opdracht.

- komt op het idee de bordjes te onthouden, zeer niet-mols.
En dan ook nog zoveel liedjes raden bij de karaoke.

-5 minuten nadenken terwijl je de 'oplossing' voor de vaarroutes al weet is een molactie. Verder deed het me denken aan de opdracht met Dennis in seizoen 8, dat vaarschema zat net zo onlogisch in elkaar als de Pinatas van Dennis destijds.

-als je er even vanuit gaat dat Arjen de Mol is, weet ie dat ie aan het eind van de opdracht nog de mogelijkheid heeft om alles te verpesten. Hij begint vragen te stellen over de volgorde, laat volgens mij ook mensen terugrennen, wat alleen maar tijd kost en schept toch enige verwarring over de bordjes zelf.

-in de bioscoop deed ie het inderdaad gewoon goed, maar zou daaruit ook geen andere kandidaat kunnen halen. Lijkt me overigens wel dat de mol in het groepje zou gaan zitten dat de nummers zou moeten raden, maar kan er idd niet onderuit dat ie daar niet in vorm was al ;)s mol
PJH: "Lijdt dat dan niet tot een verdenking?" Patrick:"Ja onwijs! Maar ja, je doet er verder niks mee!"

Offline thorinnl

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #256 Gepost op: 6-02-2010, 03:36:36 »
Nog een aanvulling:

Arjen komt met het idee om de tekens te laten vertalen. Kandidaatsactie? Of juist van de mol, om te voorkomen dat de rest dat doet? (ja ja, whisful thinking/tunnelvisie, ik weet het :P)

Arjen heeft in zijn molboekje alle Japanse tekens overgenomen, maar ze staan niet allemaal in de juiste volgorde. Zodoende kan de tolk enkel de tekens afzonderlijk vertalen, en ze niet in context zien! En dus klopt de vertaling niet. Arjen is schrijver...dit zal hij toch wel weten?
---> De juiste vertaling heb ik via het AVRO-forum en beetje eigen speurwerk: Link naar mijn post op dit forum

Waarom krijgen we het boekje van Arjen zo goed in beeld? (33 minuten, 12 seconden in de aflevering). Waarom staan er geen cijfers op plek 8 en 9...dit was de combinatie van de sloten van de kluis? En plek 10 en 12 zijn verwisseld? Hij heeft wel neergezet hoe iedereen aan tafel zit tijdens de lunch... Forummer Rat heeft hier op het forum een theorie...

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #257 Gepost op: 6-02-2010, 09:44:32 »
Arjen was degene die opperde om de tekens op de bordjes te onthouden. Als mol had je dat niet geopperd, dan houd je je mond over die bordjes, want dan weet je dat de opdracht daar iets mee te maken heeft ::vergroot::
Keep calm and eat chocolates!

Offline thorinnl

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #258 Gepost op: 6-02-2010, 11:13:36 »
Arjen was degene die opperde om de tekens op de bordjes te onthouden. Als mol had je dat niet geopperd, dan houd je je mond over die bordjes, want dan weet je dat de opdracht daar iets mee te maken heeft ::vergroot::
Even advocaat van de duivel spelen: elke kandidaat weet na een aantal bordjes, vooral als er een mollogo opstaat (!), dat je ze moet onthouden. Door het als eerste te zeggen verdenken mensen je minder. Als hij het niet had gezegd, dan had Erik of Frits er wel op gekomen. Hij komt met het idee om ezelsbruggetjes te verzinnen, alleen blijkt Sanne er goed in te zijn om ze snel te verzinnen...
De truc is om als mol bovenaan de berg de omzetting van tekens naar code te verzieken.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #259 Gepost op: 6-02-2010, 11:48:42 »
Waarom krijgen we het boekje van Arjen zo goed in beeld? (33 minuten, 12 seconden in de aflevering). Waarom staan er geen cijfers op plek 8 en 9...dit was de combinatie van de sloten van de kluis? En plek 10 en 12 zijn verwisseld? Hij heeft wel neergezet hoe iedereen aan tafel zit tijdens de lunch... Forummer Rat heeft hier op het forum een theorie...

Dat vertalen lijkt me een kandidaatsaktie. Dat hij niet alles juist in het boekje heeft staan is (behalve als hij de mol is)moeilijk te verklaren. We hebben niet gezien wanneer hij dit erin gezet heeft en of hij daar mogelijk te weinig tijd voor kreeg. Ook weten we niet wat anderen eventueel in hun boekje hebben staan.

De combinatie met twitter (van Jelsir)ligt voor de hand maar verder blijft het vooral giswerk...

Voor wat betreft de tekst heb ik het idee dat het inderdaad met de volgende opdracht te maken heeft.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)