Auteur Topic: [Kandidaat] ARJEN is niet de mol  (gelezen 144682 keer)

Offline thorinnl

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #280 Gepost op: 7-02-2010, 17:15:45 »
Nou, vorig jaar zat laik 95% op Jon... Vandaar dat ik hem nog steeds de slechste mol ooit vond.
Ik zit juist op Arjen, omdat hij juist vaak de mogelijkheid heeft om subtiel te mollen: leiding nemen, argumenten hebben voor zijn verkeerde suggesties... niet zo opvallend en opzichtig als sommige andere het proberen.

Andere kandidaten hebben ook wel verkeerde suggesties: maar die roepen die dan zomaar zonder enige onderbouwing. Arjen stelt bijvoorbeeld voor om de bordjes van rechts naar links neer te leggen, in de richting als ze die hebben gevonden. Sanne roept dan nog: "Ja! wat Japanners lezen ook van rechts naar links", waarna Arjen haar verbetert: ze lezen eigenlijk van boven naar beneden en dan pas van rechts naar links. Arjen showt zo zijn kennis, zodat hopelijk mensen nog 'beter' naar zijn ideeën gaan luisteren.

Daarna komt Frits met de sloten die hij per ongeluk/expres verkeerd draait...Erik verbetert hem, en dan komt Kim met een argument in de trant van: "Ja maar bij mijn fiets is het zoals Frits het doet"... alsof haar fietsslot ook maar iets te maken heeft met dit, en op deze sloten staat zelfs een pijltje!

Ik zit dus vast op Arjen (o wee als hij het niet is, lach me dan maar uit :P). Maar als ik zou moeten kiezen tussen Kim of Frits: dan zou ik voor Frits gaan. Hij doet die sloten verkeerd, en had zo tenminste de opdracht kunnen laten mislukken...Kim staat er maar bij en roept maar wat.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #281 Gepost op: 7-02-2010, 17:21:31 »
Ik zit juist op Arjen, omdat hij juist vaak de mogelijkheid heeft om subtiel te mollen: leiding nemen, argumenten hebben voor zijn verkeerde suggesties... niet zo opvallend en opzichtig als sommige andere het proberen.

Andere kandidaten hebben ook wel verkeerde suggesties: maar die roepen die dan zomaar zonder enige onderbouwing. Arjen stelt bijvoorbeeld voor om de bordjes van rechts naar links neer te leggen, in de richting als ze die hebben gevonden. Sanne roept dan nog: "Ja! wat Japanners lezen ook van rechts naar links", waarna Arjen haar verbetert: ze lezen eigenlijk van boven naar beneden en dan pas van rechts naar links. Arjen showt zo zijn kennis, zodat hopelijk mensen nog 'beter' naar zijn ideeën gaan luisteren.

Daarna komt Frits met de sloten die hij per ongeluk/expres verkeerd draait...Erik verbetert hem, en dan komt Kim met een argument in de trant van: "Ja maar bij mijn fiets is het zoals Frits het doet"... alsof haar fietsslot ook maar iets te maken heeft met dit, en op deze sloten staat zelfs een pijltje!

Ik zit dus vast op Arjen (o wee als hij het niet is, lach me dan maar uit :P). Maar als ik zou moeten kiezen tussen Kim of Frits: dan zou ik voor Frits gaan. Hij doet die sloten verkeerd, en had zo tenminste de opdracht kunnen laten mislukken...Kim staat er maar bij en roept maar wat.

Ik zeg ook niet dat Arjen het niet is hoor. ;)

Zit net trouwens afl. 1 nog eens te kijken, en daarin verbeterd ie wel goed dat de vlinder van Erik was, en het boek van hemzelf. Anders was het waarschijnlijk wel alsnog goed gelegd, maar toch.. waarom zou je dat doen als mol? Maargoed dat kan je bij elk persoon nu geloof ik wel zeggen inmiddels.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #282 Gepost op: 7-02-2010, 17:27:25 »
Nou, vorig jaar zat laik 95% op Jon... Vandaar dat ik hem nog steeds de slechste mol ooit vond.

Met Anniek en hem was het op laatst toch ongeveer 50/50?
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #283 Gepost op: 7-02-2010, 17:54:58 »
Met Anniek en hem was het op laatst toch ongeveer 50/50?

Ja maar op een gegeven moment, in de finale, was het wel dik 75/25 voor Jon. Ohja, ook nog 0.003 voor Vivienne. (Jelsir)
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #284 Gepost op: 7-02-2010, 22:03:17 »
Op het moment dat Arjen het geld aanpakt van Pieter Jan na de bioscoopkaraoke-opdracht, werpt hij hem een bepaalde blik toe. Het lijkt wel zo'n mol-presentatorblik, zo van: jij en ik weten wel beter hè?

Of zie ik nou spoken?  ::spook::

edit: En dan nog het moment, door jullie niet genoemd  ??? waar Arjen nummertjes roept die niet passen:
"8661!"
Groep: "Er zitten er maar drie op Arjen!"
Erik: "Heeeeeee, Arjen..."
Arjen (grijnzend): "Sorry jongens, ik sta niet aan die kant van de kist hè?"
Erik: "Je zit te mollen!"
[Arjen kijkt opeens naar de lucht aan de andere kant... ::)]
« Laatst bewerkt op: 7-02-2010, 22:12:54 door vveerraak »
Tell me what your telescope says

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #285 Gepost op: 8-02-2010, 12:19:56 »


edit: En dan nog het moment, door jullie niet genoemd  ??? waar Arjen nummertjes roept die niet passen:
"8661!"
Groep: "Er zitten er maar drie op Arjen!"
Erik: "Heeeeeee, Arjen..."
Arjen (grijnzend): "Sorry jongens, ik sta niet aan die kant van de kist hè?"
Erik: "Je zit te mollen!"
[Arjen kijkt opeens naar de lucht aan de andere kant... ::)]

Ja was mij wel opgevallen en heb ik ook ergens genoemd (weet niet meer waar hoor, waarsch. topic afl.5), maar niet zo expliciet als jij nu omschrijft. Dit moment was voor mij reden Arjen af te schrijven als mol, ze laten dat nooit op zo'n manier zien als hij werkelijk de mol is, denk ik. Ik vond Arjen's reactie op het gebeuren ook niet "des mols", dat laatste is moeilijk de vinger op te leggen, maar iets in Arjen's blik.
Maar de regie heeft toch vaak de tendens om molacties te laten zien, zonder dat er reacties van de kandidaten bij getoond worden. Daarmee lijken ze wat minder betekenis te hebben en vallen ze voor de kijker minder op.

Elders in dit topic wordt gevraagd of de mol wel ooit hoofdverdachte is geweest, hier misschien wel, maar op NL volgens mij nog nooit. Ook daar staat Arjen fors bovenaan en dat doet hem bij mij flink dalen op de lijst van verdachten  ::)

Gelukkig voor alle Arjen-verdenkers kan ik het ook nog helemaal mis hebben  ;)

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #286 Gepost op: 8-02-2010, 12:54:50 »
Ik kan me nog herinneren dat velen week in week uit op Dennis zaten en Dennis uiteindelijk de mol ook bleek te zijn.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #287 Gepost op: 8-02-2010, 13:04:03 »
Ik kan me nog herinneren dat velen week in week uit op Dennis zaten en Dennis uiteindelijk de mol ook bleek te zijn.

Van die velen was ik er één, maar het duurde veel langer voordat Dennis zo verdacht werd door meerderen. Tot op het laatst was het behoorlijk 50/50 met Edo, meen ik me te herinneren.
Op de NL site echter, was zo'n beetje iedereen verdacht behalve Dennis, zeker halverwege de serie zoals we nu zijn.

Arjen staat ver bovenaan nu op NL.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #288 Gepost op: 8-02-2010, 13:10:31 »
Ik ben na deze rampzalige aflevering voor Arjen van hem afgestapt als mol ::oink::. Vergeet niet dat we nu ook opeens zien dat hij de potbeheerder is ::hug::! Dat word je enkel en alleen als je het hoogste vertrouwen geniet zoals Tim eerder. Het klopt dan ook van geen kant dat hij deze hele aflevering vertrouwen is gaan opbouwen: die was blijkbaar al maximaal en zoveel geld voor de pot verdienen was totaal onnodig. Dag Arjen, je was een leuke mol voor mij maar tot hier   ::zwaai::  ::joehoe:: ::bravo::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #289 Gepost op: 8-02-2010, 13:42:52 »
Inderdaad heeft Arjen veel geld in de pot gebracht in afl.5 maar hij is wel verdacht bezig vind ik. Ik zit overigens nog op Sanne die ik ook verdacht vond.

 In de opdr. met de bootjes en bij de krater neem Arjen de touwtjes in handen. Hij prijst Sannes plan maar waarom ging hij zelf niet varen zodat niet Sanne alleen met Kim die zware dingen omhoog moest tillen. Het lijkt mij duidelijk dat of Sanne of Arjen hier een mollenstreek leverde. Arjen was de eerste die riep ik weet hoe het zit waardoor hij de touwtjes in handen kreeg en de anderen op zijn plan vertrouwden. Doordat dit plan niet klopte was het gedoemd te mislukken.

Bij de krater was het Arjen die op het onthouden van de tekens wees en daar ook zijn best deed. Eenmaal boven is hij diegene die de bordjes gaat neerleggen. Eentje klopt niet en Arjen draait ze ook te snel om naar de cijfers en moet ze dan even later weer op de tekens terugdraaien omdat ze er nog niet uit zijn. Hij houdt twee verkeerde bordjes aan Sanne voor en wijst ook een verkeerde aan die op de grond ligt. Kan best een mollenstreek zijn. Sanne is echter zeker van haar zaak en reikt Arjn het juiste teken aan.

Daarna probeert Arjen nog de volgorde waarin de cijfers gebruikt moeten worden te veranderen want dat zou iets met de berg te maken hebben dus misschien moest de volgorde toch echt anders. Alleen bij de karaoke heeft ie er erg veel goed, misschien opzettelijk omdat het om relatief weinig geld gaat? Misschien is het een tactiek van hem om juist ook dingen goed te doen en daarna weer subtiel te gaan mollen of andersom.

Ik vind het verwarrend en weet nog niet of ik over zal stappen op Arjen als mol. Grappig is ie wel.

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #290 Gepost op: 8-02-2010, 15:07:01 »
@Lo: Arjen was het maatje van Barbara, daarom heeft hij de pot gekregen denk ik, zij vertrouwde hem.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #291 Gepost op: 8-02-2010, 19:00:30 »
@Lo: Arjen was het maatje van Barbara, daarom heeft hij de pot gekregen denk ik, zij vertrouwde hem.

Precies.
Barbara kreeg de pot van Tim. Niet omdat zij maatjes waren maar omdat Tim op haar zat. Toen hij een rood scherm kreeg, wist Tim zeker dat Barbara niet de mol kon zijn en dat de pot bij haar veilig was.
Als we de montage mogen geloven zat Barbara op Erik. Ook na de herkansing ging ze (volgens Schiffers) weer op Erik. Voor haar logisch om de pot dan door te geven aan Erik. Toch gaf ze de pot aan Arjen omdat Arjen haar al een paar keer geholpen heeft (jokers, topito). Barbara vertrouwt Arjen dan wel, maar ik niet. Niet voor de volle 100% tenminste.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #292 Gepost op: 8-02-2010, 22:31:16 »
Inderdaad heeft Arjen veel geld in de pot gebracht in afl.5 maar hij is wel verdacht bezig vind ik.

Ik ben het met je eens en denk ondanks zijn goede acties in aflevering 5 dat ie de Mol is. Voor wie geïnteresseerd is: hier vind je een uitgebreid overzicht van Arjens acties in het spel gevolgd door een samenvatting waarom ik hem nog verdenk zo halverwege de serie. :)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #293 Gepost op: 8-02-2010, 23:56:32 »
hier vind je een uitgebreid overzicht van Arjens acties in het spel gevolgd door een samenvatting waarom ik hem nog verdenk zo halverwege de serie. :)

Hehe, zit jij ook met het halverwege de serie idee ? Ik hoop zo dat of ik, of mijn diagram, halverwege op de goede Mol zit ...
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #294 Gepost op: 9-02-2010, 00:05:25 »
Hehe, zit jij ook met het halverwege de serie idee ? Ik hoop zo dat of ik, of mijn diagram, halverwege op de goede Mol zit ...

Nu is de tijd om alle afleveringen achter elkaar terug te kijken hè, je hoeft al op vijf kandidaten minder te letten.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #295 Gepost op: 9-02-2010, 09:42:30 »
Hehe, zit jij ook met het halverwege de serie idee ? Ik hoop zo dat of ik, of mijn diagram, halverwege op de goede Mol zit ...

Ja, ik vind het zo halverwege de serie wel leuk om echt een Mol te hebben en te kunnen verdedigen waarom. Niet dat je dan verder krampachtig aan die Mol moet vast blijven houden natuurlijk.. (Of misschien wel want vorig jaar switchte ik na aflevering acht van de goede naar de verkeerde.)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #296 Gepost op: 9-02-2010, 10:02:13 »
Arjen heeft echt een heel listige kant. Met name als dingen van op groepsfoto staan met zo'n joker prominent in de hand, dat is tot nu toe altijd voorbehouden geweest aan de echte mol. En superheld zijn in de auto-opdracht met achteraf wetenschap dat al het geld geschrapt is. Maar ik kan geen goede verklaring vinden waarom hij zoveel geld verdiende donderdag. Soms is die verklaring er ook gewoon niet maar toch de mol. Dus ik blijf hem verdenken.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Marijee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #297 Gepost op: 9-02-2010, 14:11:27 »
Ik zit ook op Arjen, onderbuikgevoel :P

Maar even nog over die pot, had George ook niet de pot in aflevering 3? Denk dat de mol júist de kans grijpt de pot te beheren hoor ;) Althans ik las het alsof de pot sowieso niet bij de mol is. Inderdaad, degene die het meest verdacht is onder de kandidaten zal de pot niet krijgen.. Maar het kan ook (Inge) gebeuren dat pas in de finale één iemand op de mol stemt, en daarvoor niemand (zo was het toch?) en dat dus gewoon niemand nog van de kandidaten Arjen als mol ziet, maar hij het wel is!  ::vergroot:: Mijn redenatie klinkt een beetje onlogisch alleen volgens mij :lol:

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #298 Gepost op: 10-02-2010, 16:53:16 »
Ik weet het niet met Arjen... Zal een mol echt de anderen op het spoor gaan zetten door te zeggen dat het misschien wel handig zou zijn om de karakters op de bordjes te gaan onthouden? Dat lijkt mij niet. Het was beter geweest om het door de anderen dan te laten uitzoeken... Dan was de kans veel groter geweest dat er iets mis zou gaan, of dat men buiten tijd zou komen!
Ich bin ein Bärliner!

Offline thorinnl

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #299 Gepost op: 10-02-2010, 17:09:30 »
Ik weet het niet met Arjen... Zal een mol echt de anderen op het spoor gaan zetten door te zeggen dat het misschien wel handig zou zijn om de karakters op de bordjes te gaan onthouden? Dat lijkt mij niet. Het was beter geweest om het door de anderen dan te laten uitzoeken... Dan was de kans veel groter geweest dat er iets mis zou gaan, of dat men buiten tijd zou komen!
Wel als de mol zelf op het idee kwam (Theorie: De Mol als Held), maar dan wel ná de eerste twee bordjes. Maar dan wel lekker doorlopen en ze niet alsnog bekijken. Om uiteindelijk boven zelf of als groep, een verkeerd eerste bordje neer te zetten. En dan als mol tegensputteren als Frits en Erik het juiste bordje vinden. Om hem daarna tussen wat andere bordjes in je hand te stoppen, en deze weer neer te leggen in/op de tas. Helaas voor de mol kwam het juiste bordje uiteindelijk wel op de juiste plek te liggen.

Dit is natuurlijk allemaal geredeneerd vanuit gaande dat Arjen de mol is, of graag als mol gezien wilt worden. Maar wat zou slimmer zijn? Boven komen, merken dat niemand de bordjes precies heeft onthouden, en dan met z'n allen weer terug lopen in groepjes? Wordt leuke televisie, door elkaar hollende kandidaten met daarachter hollende cameramannen :D Maar omdat iedereen dan wel teruggaat, is er een goede kans dat ze goed onthouden worden.
Door pas na de eerste twee bordjes alles te onthouden, maar de eerste twee 'vaag' te laten, zorg je ervoor dat de groep vertrouwen heeft in zichzelf, alsmede in die slimme Arjen die dit allemaal bedenkt, en dat ze eenmaal boven toch niet 100% zeker zijn van de bordjes.