Auteur Topic: [Kandidaat] ARJEN is niet de mol  (gelezen 144428 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #440 Gepost op: 2-03-2010, 15:19:41 »
Maar de één na laatste plek is wel de beste mol-plek: diegene die helemaal bovenaan staat (Sanne) krijgt namelijk het spel uitgelegd: bij een joker stopt de keten en komt er geen geld in de pot.
Diegene die als één na laatste staat weet niet de regels van het spel: die kan zich verhullen achter het feit dat hij 4 jokers heeft gepakt in plaats van slechts 500 euro...
Dus de persoon die 4 jokers pakt is veel onschuldiger dan diegene die bovenaan, met kennis dat er niets verdient wordt, 5 jokers pakt.

Ik denk dat de mol dan ook niet helemaal naar de top zou gaan: je kunt je dan namelijk niet meer verschuilen achter de smoes dat je van niets wist.
De mol weet toch precies alle opdrachten al vantevoren? Waarom zou hij/zij dan bij deze opdracht niet te horen hebben gekregen wat de bedoeling was? De mol immers zal aan de hand van wat hij/zij weet over het spel een tactiek kunnen gaan bedenken; dus om hier te zeggen dat de vierde plek de beste was, aangezien de mol dan de spelregels niet wist lijkt mij niet echt te kloppen; of zie ik het hier verkeerd?
Ich bin ein Bärliner!

Offline thorinnl

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #441 Gepost op: 2-03-2010, 16:16:50 »
Klopt, maar als mol is de 4e plek handiger dan de 5e, want je kunt je dan verschuilen achter het 'feit' dat je niet wist dat er helemaal geen geld verdient zou worden. Als Arjen de mol is, zou hij het natuurlijk allemaal wel weten, maar zo kan hij de wel de schijn ophouden.

Helemaal bovenaan krijg je gewoon precies te horen wat alle gevolgen van je keuze zullen zijn: Sanne wist dat er niets verdient zou worden als zij jokers koos. Of zou het moeten weten :)

Dus: de 4e plek is in theorie de beste: meeste mogelijkheden om geen geld te verdienen terwijl je toch een dekmantel hebt.

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #442 Gepost op: 2-03-2010, 16:31:48 »
Dus: de 4e plek is in theorie de beste: meeste mogelijkheden om geen geld te verdienen terwijl je toch een dekmantel hebt.

Ik denk dat de meesten zich daar in kunnen vinden. Maar ik persoonlijk denk dat Frits, Kim of Erik daar ook had kunnen staan als de groep dat toe zou laten. Iedereen kan nog steeds de mol zijn. Dit zegt eigenlijk niks  ::ok::
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #443 Gepost op: 2-03-2010, 16:32:07 »
Klopt, maar als mol is de 4e plek handiger dan de 5e, want je kunt je dan verschuilen achter het 'feit' dat je niet wist dat er helemaal geen geld verdient zou worden. Als Arjen de mol is, zou hij het natuurlijk allemaal wel weten, maar zo kan hij de wel de schijn ophouden.

Helemaal bovenaan krijg je gewoon precies te horen wat alle gevolgen van je keuze zullen zijn: Sanne wist dat er niets verdient zou worden als zij jokers koos. Of zou het moeten weten :)

Dus: de 4e plek is in theorie de beste: meeste mogelijkheden om geen geld te verdienen terwijl je toch een dekmantel hebt.
Maar áls de mol bovenaan kwam te staan, zou PJ gewoon dat weg kunnen laten, achter het feit dat de mol het dan ook niet wist. (Net als bijvoorbeeld Yvon en Lottie in het hotel met de links en rechts georienteerden. Toen hoorden ze pas achteraf dat ze 3000 of 5000 moesten inleveren omdat het was mislukt.)
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline thorinnl

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #444 Gepost op: 2-03-2010, 16:50:31 »
Ja, je hebt helemaal gelijk, PJ zou inderdaad bij de mol (want PJ weet wie dat is) geen uitleg kunnen geven: "Het gaat om vertrouwen. Kies je voor 5 jokers of 500 euro?". Deze gedachte maakt Sanne minder verdacht als de mol: zij staat bovenaan en kiest voor haarzelf en voor géén geld. En zij kreeg precies te horen hoe de vork in de steel zat.

Dus als Pieter-Jans uitleg afhankelijk is van of hij wel of niet de mol voor zich ziet, dan moet de mol dus zo hoog mogelijk komen: plek 5 is dan het beste, maar plek 3 of 4 zou ook nog kunnen.

En om bij Arjen uit te komen: hij vraagt Eriks mening over Kim en gaat met Erik mee om Kim als 3e te laten wachten. En hij onderhandelt met Sanne zodat hij van haar de vierde plek krijgt als zij helemaal naar boven mag. Dus voordat ze bij de 3e stop aankomen, had hij in ieder geval de 4e plek bemachtigt.
Speculatie: als hij de laatste plek zou vragen aan Sanne én Kim, dan zou het zomaar kunnen dat die twee meiden hem dat niet gunnen en dat hij op drie uitkwam. Goed onderhandelen is compromissen sluiten :)

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #445 Gepost op: 2-03-2010, 18:19:28 »
Ik denk dat PJ hoe dan ook dezelfde uitleg had gegeven, ongeacht of het de mol of een kandidaat was die voor hem stond. Maar het zou eventueel kunnen inderdaad.

Ik wil graag weer nog wat meer ontopic maar ik kan zo gauw even niets meer bedenken om over Arjen te zeggen ;)

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #446 Gepost op: 4-03-2010, 21:25:54 »
Ik kan het niet geloven!!!
Mijn mol!

Nou ja, beste kandidaat ever zo ongeveer dan in elk geval. Dan heb je echt lef met dat scherm vorige week!

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #447 Gepost op: 4-03-2010, 21:29:52 »
Nooit mijn Mol geweest  ;) Maar had eigenlijk wel gedacht dat ie zou winnen.

Offline Bubbeltje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Mag ik jouw pet Edo? Ik eet hem thuis wel op."
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #448 Gepost op: 4-03-2010, 21:37:48 »
Oh oh oh wat zuur voor Arjen... ::ohno::
Nooit mijn mol geweest, al was 't maar omdat iedereen hem al verdacht, dan weiger ik 't al te geloven als ie op .nl bovenaan in de peilingen blijft staan.
Maar oei wat was hij bloedddfanatiek. ::oink::
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #449 Gepost op: 4-03-2010, 21:50:06 »
Ongelooflijk dat Arjen eruit is, en dat met 2 jokers.. Leuke kandidaat, heb enorm om hem gelachen, hopelijk tot op de MFD! :)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline de_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #450 Gepost op: 4-03-2010, 21:50:47 »
En gedurende de hele aflevering bleef hij verdacht. Met dat in de war schoppen van het spelletje op dat zebrapad...   :-\\
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline M90

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #451 Gepost op: 4-03-2010, 21:51:20 »
Jammer dat Arjen eruit is. Topkandidaat.  ::ok::

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #452 Gepost op: 4-03-2010, 21:54:05 »
Jammer dat ie er uitligt. Ik begon net te denken dat hij de mol kon zijn o.a. door al die mooie theorietjes die ik gelezen had. Gelukkig alleen in afl.7 op Arjen gestemd, maar helaas nooit op Kim gestemd die mij deze aflevering erg molproof leek. Nog maar eens wat oude afl. bekijken. Arjen vond ik een leuke kandidaat :-*, grappig en erg leuk met het spel bezig. Maar nu dan toch verslagen door het rode scherm. Zonde. Denk dat er heel wat molloten in een kleine depressie zitten nu..

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #453 Gepost op: 4-03-2010, 22:16:22 »
Arjen was mijn mol.

Maar nu ie dat niet blijkt te zijn..

Wat een lef om als kandidaat zonder 1 joker ingezet te hebben dan te zeggen: "druk maar op enter!"  :o  ::ok::

Mooie kandidaat, maar ook zeer zeker geschikt voor mol ;)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #454 Gepost op: 4-03-2010, 22:18:16 »
Arjen heeft ons aardig genaait met die joker op de groepsfoto. Was dus geen hint ::bravo::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #455 Gepost op: 4-03-2010, 22:19:47 »

Wat een lef om als kandidaat zonder 1 joker ingezet te hebben dan te zeggen: "druk maar op enter!"  :o  ::ok::

heel veel lef, maar dat heeft hem nu wel genekt, want hij dacht daardoor dus echt goed te zitten...
Keep calm and eat chocolates!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #456 Gepost op: 4-03-2010, 22:25:12 »
Ik vind het jammer dat Arjen er uit ligt. Ik vond de manier waarop hij het spel speelde leuk om te zien. Soms sluw en manipulatief. Hij heeft me in het begin van de serie ook behoorlijk aan het twijfelen gebracht en was 3 afleveringen lang een goede tweede verdachte.
Zonde voor hem dat hij zich blind heeft gestaard op de verkeerde mol. Ik had hem de finale wel gegund.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2010, 22:30:39 door Rat »

Offline thorinnl

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #457 Gepost op: 4-03-2010, 22:28:26 »
Tja, hij was mijn mol én ik vond hem erg sympathiek, dus ik vind het ontzettend jammer dat hij eruit ligt. Hij was inderdaad grappig, sluw en speelde het spel goed.

En ik had nog wel zo mijn best gedaan om hem te verdedigen als mol ;D

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #458 Gepost op: 4-03-2010, 22:29:14 »
Ben blij dat ik hier nog regelmatig tegengas heb gegeven :P
Keep calm and eat chocolates!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #459 Gepost op: 4-03-2010, 22:42:21 »
Gelukkig niet mijn mol, wel een topkandidaat!  ::bravo::
We zullen je missen in de laatste afleveringen!