Auteur Topic: Survivor 22: Redemption Island  (gelezen 158010 keer)

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #100 Gepost op: 4-03-2011, 16:19:16 »
Is er ook weer zo'n foto recap? Kan me herinneren dat vorig jaar een blog was die een recap van de aflevering deed met hilarisch commentaar bij de foto's ::rofl::

Jup, die lees ik ook altijd: http://www.bsideblog.com/

Ik vind het toch jammer dat Russell er uit is. Die stralende gezichten van de anderen op het einde ook.. ja wees maar trots :P Het zou echt geweldig zijn als Russell weer terug in het spel komt ^^

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #101 Gepost op: 4-03-2011, 22:26:44 »
Wat een heerlijke start van het seizoen deze eerste drie afleveringen. Probst kan naar mijn idee zomaar eens gelijk hebben dat dit een van de beste Survivor-seizoenen gaat worden.

Ik vond Tribal Council deze aflevering eigenlijk eerder verwarrend dan spannend. Ik was er zo van overtuigd dat Russell eruit zou gaan dat ik helemaal niet aan zag komen dat het op een 'tie' uit zou komen. Dat hij er nu toch uit ligt, bewijst volgens mij wel wat een zwakke speler hij eigenlijk is. De vorige twee seizoenen heeft hij immers erg geprofiteerd van zijn onbekendheid. Rob's spel is eigenlijk wel vergelijkbaar in agressiviteit, maar hij pakt zijn sociale spel een stuk beter aan (& sluit dus een meerderheidsalliantie i.p.v. een bondgenootschap met twee vrouwen die niet snappen dat ze zich nu dusdanig buiten de tribe plaatsen, dat ze eigenlijk weinig kans meer maken).

Ik ben benieuwd naar de volgende aflevering. Ik denk dat Matt nog best wel eens ver zou kunnen komen. Op de een of andere manier is zijn verhaal zo gemonteerd dat ik het gevoel heb dat hij nog zou kunnen winnen ook. Ik hoop niet dat ik gelijk krijg, want ik erger me ook nogal aan zijn ietwat overdreven 'relatie met God'............
« Laatst bewerkt op: 4-03-2011, 22:28:57 door honeymaker »

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #102 Gepost op: 4-03-2011, 22:43:20 »
Ik heb hem net ook gezien en de stukjes die ze lieten zien deden me even geloven dat Russell het toch weer zou redden. En dat zou niet zo vreemd zijn gezien zijn verleden. Ik heb hem nog nooit weggestemd zien worden. Ik ben het niet eens met de bewering dat hij zonder idol geen sterke speler is. Met zijn verleden was het in deze groep denk ik niet haalbaar om een meerderheidsalliantie rond hem te bouwen.

Ik merk trouwens dat ik het vaak eens ben met die Indiaan met die moeilijke naam. :)

Offline Lexxan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just call me a SURVIVOR -- Helena Paparizou
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #103 Gepost op: 6-03-2011, 18:37:20 »
Het zou echt geweldig zijn als Russell weer terug in het spel komt ^^

Ugh, nee bedankt >_< Persoonlijk hoop ik dat Russell zin duel verliest, onceremonieël het spel als tweede verlaat, en zijn "fantards" die zijn "I'm da best playa" onzin als evangelie op handen dragen en zonder nadenken napraten EINDELIJK hun ogen openen en beseffen dat Russell eigenlijk niet meer dan een middelmatig-spelende brulaap is. (hiermee bedoel ik niet zijn *echte* fans, die van hem houden vanwege de drama die hij voortbrengt).

En realistisch gezien, denk ik ook niet dat Russell het duel gaat winner. Matthews verhaallijn heeft meer potentieël dan Russells, en bovendien hebben de editors Russell alleen maar als een grap afgeschilderd. (dus zijn opmerkingen over RI, en hoe het daar "vakantieleven" is, zullen waarschijnlijk als ironisch bedoeld geweest zijn). En ten slotte, Matt is mijn -op dit ogenblik- mijn keuze als de winnaar, dus lijkt het me logischer dat Matt wint en dat Russell verliest (maar dit alles is natuurlijk geen garantie dat mijn giswerk correct is)
HOEZO, HYENA'S??? DIE ETEN JE ZO ALS EEN BORRELNOOT OP!!! *nom nom nom*

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #104 Gepost op: 6-03-2011, 19:11:10 »
Misschien dat de edits die ze ons voorschotelen meer informatie bevatten dan logica dicteert, maar..

Het is niet reeel om te verwachten dat iemand die meteen aan het begin van de afleveringen naar Redemption Island gestuurd wordt ook daadwerkelijk de finale haalt.
Je moet dan iets van 16 spelers verslaan voordat je weer in het spel staat (aangenomen dat je ergens rond de finale er weer bijkomt).

Zelfs als je bij ieder duel een 60-40 kans zou hebben om te winnen, betekent dat dat je 0.6^16 kans hebt. Dat is dan 0.03% kans.
Het meest reeel is het om terug te komen van RI als je er pas lat heen bent gestuurd. Maar ja dat zijn kansen heh. Beating the odds geeft
wel leukere tv.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #105 Gepost op: 6-03-2011, 20:00:08 »
De kans om terug te keren in het spel is inderdaad erg klein wanneer je al in de beginfase van het spel op Redemption Island terecht komt. Doch, het is nog onbekend hoe vaak er iemand terugkeert en wanneer. Als we er van uit gaan dat er rond de samensmelting ook een kandidaat van Redemption Island terug mag keren in het spel stijgen de kansen voor Matt en Russell fors. Helemaal indien de volgende 'boots' bestaan uit kandidaten die vooralsnog niet echt uitblinken in uitdagingen. Op dit moment lijken Kristina, Philip, Andrea, Stephanie en Krista in een precaire situatie te verkeren. Zowel Matt als Russell zie ik wel een winreeks neerzetten tegen deze kandidaten. De kandidaten die wel excelleren in uitdagingen bevinden zich momenteel in meerderheidsallianties en zullen derhalve waarschijnlijk niet snel op Redemption Island belanden. Mits de teams niet herverdeeld worden, er niemand blundert en de immuniteitsketting geen onverwachts slachtoffer maakt. Ik hoop dat Russell het duel wint vanwege de controverse die hij met zich meebrengt. Ondanks al zijn gebreken heeft hij ook veel kwaliteiten en is hij een factor die altijd voor opschudding weet te zorgen. Helaas ziet het er naar uit dat Matt het duel zal gaan winnen, de 'editors' besteden namelijk veel te veel aandacht aan zijn religieuze overtuigingen. En laat verlossing nou net een fundamenteel begrip zijn binnen het Christendom.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #106 Gepost op: 7-03-2011, 10:05:30 »
Het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat de volgende RI proeven helemaal niet fysiek van aard zijn, waardoor Russell en Matt misschien ook niet speciaal in het voordeel zijn.

Ik heb toch dezelfde dingen gezien als jullie (denk ik) maar hoe kan het dan zijn dat ik vrijwel niks heb gemerkt van de religieuze opvattingen van Matt? Kijken jullie naar en langere versie? Of ben ik inmiddels onbewust een expert in het eruit fileteren van voor mij minder interessante informatie?

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #107 Gepost op: 7-03-2011, 11:27:40 »
Ik denk ook zeker niet dat de duels alleen fysiek van aard zijn, sterker nog ik verwacht weinig uitsluitend fysieke duels maar ik verwacht wel dat kandidaten als Steve/Mike/Grant/Rob op de meeste gebieden bovengemiddeld presteren en daardoor veel moeilijker te verslaan zijn in een duel. Wat betreft Matt en zijn relatie met God, er zijn al flink wat verwijzingen geweest in de afleveringen/previews en ook bij Survivor Insider is er al aandacht aan geschonken. Deze transscriptie is tekenend:

"My faith is everything. My entire life kind of revolves around it, as I strive to become more like my Savior. It will be interesting. I'm excited to see where everyone else is in their walks in life, and just talk with them about how they feel about religion and faith, and really explore those ideas. I'm looking forward to that."
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #108 Gepost op: 7-03-2011, 12:02:38 »
Ah previews / Survivor Insider en de beschrijvingen per character op websites heb ik allemaal niet gelezen.

Toch lijkt het me toeval dat iemand die erg gelovig is het heel goed zou doen op RI. Ik ga er iig niet vanuit dat dat ergens de bedoeling van de makers was.

Is dat meisje waarmee hij so close was (ben naam ff kwijt) ook erg gelovig? Lijkt me redelijk lastig om volledig verliefd te worden op iemand die eigenlijk maar 1 liefde heeft -> the Savior.

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #109 Gepost op: 7-03-2011, 20:17:38 »
Het was mij gewoon al lang duidelijk uit de afleveringen zelf dat hij zo gelovig was hoor ;)

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #110 Gepost op: 10-03-2011, 12:49:41 »
Ik bemerkte 1 referentie naar god bij Matt in episode 4, maar naast hem stond Russell met een kruisje om zijn nek :)

Jammer dat Russell eruit vloog, want dat scheelt een hoop vuurwerk. En Kristina was eigenlijk mijn favoriet van dat kamp :(

Ik zie dat kamp nog niet zo snel een challenge winnen om eerlijk te zijn. Maar meestal verzint de productie dan wel een proef waarbij de verschillen genivelleerd worden.

Toch vind ik dit seizoen nog niet zo leuk als Australian Outback die ik nu ook kijk. Ze hadden vroeger veel meer airtime voor iedereen. Ik heb  het gevoel dat ik al die personen daar heel goed ken, terwijl er nu veel mensen zijn die nauwelijks of niet in beeld geweest zijn. Dat blonde vriendinnetje van Russell (Kelly?) heeft die ooit al iets gezegd?



Offline catshee

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #111 Gepost op: 10-03-2011, 13:42:44 »
Ik ben echt een Rob-fan dit seizoen ::bravo::

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #112 Gepost op: 10-03-2011, 14:34:39 »
En hiermee komt er een einde aan het tijdperk van Russell Hantz. Het was wel aandoenlijk zoals hij daar stond te huilen nadat hij besefte dat het écht over was. Die man heeft de afgelopen twee jaren veel gegeven voor Survivor maar kon zijn kunstje niet voor een derde keer herhalen. De uitdaging die zijn einde inluidde was een schijnvertoning, ik had een spectaculaire uitputtingsstrijd verwacht geen getransformeerd gezelschapsspelletje. Hopelijk worden de duels de komende afleveringen intenser. De ontwikkelingen binnen Ometepe blijven interessant: Rob heeft de immuniteitsketting, Andrea lijkt weer deel uit te maken van de kernalliantie, Grant begint zich meer te profileren en Philip probeert uit zijn benarde positie te komen. Gelukkig is Kristina weggestemd en kunnen we nog even blijven genieten van Philip. De volgende keer dat Ometepe een uitdaging verliest zal het voor Rob niettemin erg moeilijk worden om Philip in het spel te houden.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline catshee

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #113 Gepost op: 10-03-2011, 14:41:46 »
De volgende keer dat Ometepe een uitdaging verliest zal het voor Rob niettemin erg moeilijk worden om Philip in het spel te houden.
Ik denk dat hij Andrea wel zou kunnen targeten.
Overigens ben ik wel benieuwd naar wat die twee meiden volgende week gaan doen. En beloofde Probst geen vuurwerk in aflevering 6? Ben benieuwd wat er dan gaat gebeuren. Misschien merge dacht ik maar dat maakt pas sense in aflevering 7. Het kan natuurlijk wel als er volgende week zo'n aflevering is waar beide kampen naar tribal gaan.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #114 Gepost op: 10-03-2011, 15:01:00 »
Russel eruit ::ok::, hierbij beetje bevestigd dat hij grotendeels door de HII's macht kon uitoefenen in de vorige reeksen.  

Ik ben niet zo'n Philip-fan ::ohno::, veel te vermoeiend...  

Jammer van Kristina maar maakt volgens mij toch een betere kans dan de rest van de vrouwen van dat kamp om een duel te winnen, hopelijk komt ze Philip aldus nog eens tegen in een duel om hem eruit te ballen.




Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #115 Gepost op: 10-03-2011, 15:14:49 »
Ik vroeg me wel af of dit de laatste keer is dat Russell in Survivor te zien is. Zijn manier van spelen bevalt de rest van de spelers niet en werkt daardoor ook niet. Het eerste wat mensen doen is hem eruit kieperen zodat ze zich daar geen zorgen meer over hoeven te maken.

Ik vind het een beetje vroeg voor Rob om nu al iemand (Philip) uit te zoeken waar je graag naast zit in de finale. Laat hem eerst maar even zorgen dat ze eens een proef winnen, want anders heeft hij wel andere zorgen. Als hij Philip erin wil houden betekent dat (nu Kristina weg is) dat hij iemand uit zijn tight alliance moet kicken. Dat zal ellende opleveren en als je echt wil domineren in het spel moet je je alliance tight en betrouwbaar houden tot je na de merge alle anderen van het andere kamp hebt weggespeeld. Dat lijkt op dit moment nog niet te gaan gebeuren.

Bij Philip denk ik vooral: is het wel verantwoord om zo iemand mee te laten doen? Of hij wordt zodanig neer gezet dat iedereen denkt dat het een zielige gek met waanideeen is of hij flipt helemaal en rijgt 1 van die giechelende meiden aan zijn speer.

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #116 Gepost op: 10-03-2011, 16:47:58 »
Ik vind het jammer dat Russell er uit is. En dan al helemaal door zo'n zielige challenge! Ze hadden toch wel even iets beters kunnen bedenken  ::ohno::

Ik ben nu voor Rob!
Oh en Ralph is toch niet zo heel snugger geloof ik  :P

Offline Da Wizz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #117 Gepost op: 10-03-2011, 19:39:48 »
Mooi dat Russell er nu uitligt en officieel zelfs de tweede persoon is die uit het spel ligt. Ik denk dat hij bij zijn exit weer eens heeft laten zien dat hij geen sportieve verliezer is en werkelijk waar denkt dat hij beter is dan anderen zelfs wanneer het tegendeel is bewezen. Op zich vind ik het wel mooi dat hij het spel zo enormm waardeert, maar hopelijk duurt het nu toch heel wat seizoenen voordat hij weer eens terugkomt. :P

Wat betreft Philip, iedereen kan hem wel uitlachen en zich aan hem ergeren, maar hij was wel de enige die doorhad dat Ralph in eerste instantie de waarheid vertelde over de idol. Ik weet alleen niet in hoeverre ik hem serieus moet nemen en ik begrijp heel goed dat zijn teamleden dat ook niet weten. ;)

Het aanhang van Rob begint me een beetje te irriteren. Vooral Ashley en Natalie die Philip o zo irritant vinden, maar er verder niks aan doen. Rob is de enige in de alliantie die liever Kristina ziet vertrekken en toch volgen ze uiteindelijk het plan van Rob. Ik snap niet dat ze niet voor zichzelf denken en zo blindelings Rob vertrouwen. :-\\

De alliantie van zes in Zapatera vind ik tot nu toe het leukst, dus hopelijk gaan ze nu niet imploderen zoals de preview suggereert. Ik ben ook benieuwd wat Stephanie en haar blonde vriendin van plan zijn.


Offline Lexxan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just call me a SURVIVOR -- Helena Paparizou
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #118 Gepost op: 11-03-2011, 00:01:06 »
De Zap6 is verruit de beste alliance op dit ogenblik, maar ik vindt het echt irriterend hoe iedereen hen als een *goede* alliance afschilderd. Ik bedoel, ze zijn o.k., maar verder...? Ze komen naar mijn mening niet eens in de buurt van de betere alliances. Ze behoren tot de "niet slecht, maar ik wordt er niet wild van" cathegorie.

Nochthans heb ik iedereen in die alliance (behalve Steve) nogal graag. Ik ben een fan van Ralph, Sarita, Julie, David en Mike individueel gezien (vooral Mike!), maar collectief? Nee. De alliance *sprankelt* niet voldoende om mijn aandacht te trekken.

Rob is verscrikkelijk. Ik denk dat ik nog nooit zo'n hekel aan hem had (indien ik dan überhaupt ooit een hekel aan hem heb gehad) als nu. Jongens, hij is echt de nieuwe Russtroll. Dominantie in de airtime, alles, maar dan ook ALLES is strategie en een arrogante zak op de koop toe. Bah! Ik mis HvV :(

Nochthans is hij niet een mijn minst favoriete persoon van dit seizoen. Die eer gaat naar Matthew (nadruk of "ew").

Kristina :( RIP en never forget :( Nóg een reden om Matt te haten, neem ik aan. (alsof ze een kans maakt bij het duel)

De winnaar... ik heb erover zitten denken, maar ik denk dat een van de volgende zeven onze winnaar zal zijn. In feite, ik ben er ERG zeker van: Natalie, Krista, Sarita, David, Mike, Matthew en Andrea. Op dit ogenblik denk/vrees ik dat het Matt zal zijn die wint... maar alles is nog mogelijk, natuurlijk ^_^

HOEZO, HYENA'S??? DIE ETEN JE ZO ALS EEN BORRELNOOT OP!!! *nom nom nom*

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #119 Gepost op: 11-03-2011, 14:32:43 »
Ik merk wel dat ik het eigenlijk nooit eens ben met Lexxan :P
En overdrijven is ook een vak he..

Het enige waar ik het wel mee eens ben is het geval Matt. Ik krijg ook het gevoel dat hij het heel ver gaat schoppen en misschien wel gaat winnen.