Auteur Topic: Survivor 22: Redemption Island  (gelezen 157999 keer)

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #120 Gepost op: 11-03-2011, 16:27:53 »
Matt komt op mij niet overdreven slim of gewiekst over. Hij is misschien fysiek beter dan gemiddeld van de deelnemers nu, maar het is geen Ozzie. Behalve de manier waarop ze hem filmen zie ik nog geen reden om mijn geld op hem te zetten. Weet je wat, ik doe het ook niet. Sowieso als ik met pooltjes mee doe zet ik nooit geld op een team waarvan ik niet wil dat ze winnen. Dat is niet leuk voor mijn kijkplezier. Niks kansen spreiden, alles op 1! :)

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #121 Gepost op: 11-03-2011, 19:55:42 »
Helaas ziet het er naar uit dat Matt het duel zal gaan winnen, de 'editors' besteden namelijk veel te veel aandacht aan zijn religieuze overtuigingen. En laat verlossing nou net een fundamenteel begrip zijn binnen het Christendom.

Interessant! Zo had ik er nog niet over nagedacht. Dat bevestigt wederom mijn gevoel dat hij het weleens tot winnaar zou kunnen maken, als ze het subtiel als thema door het hele seizoen gaan laten lopen.

Citaat van: Terloops
Toch lijkt het me toeval dat iemand die erg gelovig is het heel goed zou doen op RI. Ik ga er iig niet vanuit dat dat ergens de bedoeling van de makers was.

Toeval zou het inderdaad zijn, maar bij de meeste Reality-programma's (& toch zeker Survivor) zoeken (goede) editors altijd naar een mooie plot-lijn in een enorme lading aan onsamenhangend materiaal. Dus, aangezien de editors al weten wat er met Matt gaat gebeuren, zou het goed kunnen dat ze zijn verhaal mooi in het thema van 'redemption' hebben geknipt. Je kunt dit makkelijk doen door bepaalde uitspraken weg te laten of juist aan te dikken. Je moet soms maar eens opletten bij biechten van kandidaten: vaak zijn zinnen die kandidaten uitspreken door slimme montage uit bijvoorbeeld 6 verschillende interviews bij elkaar geknipt.

Wat een bizarre eerste helft had deze aflevering! Ralph blijkt, zoals hij zelf al zei, inderdaad nogal een 'dumbass' te zijn.

Citaat van: Goyathlay
De uitdaging die zijn einde inluidde was een schijnvertoning, ik had een spectaculaire uitputtingsstrijd verwacht geen getransformeerd gezelschapsspelletje. Hopelijk worden de duels de komende afleveringen intenser.

Ik hoop inderdaad dat er ook nog proeven komen die focussen op uithoudingsvermogen: dat kan als duel helemaal spannend zijn.
Ben benieuwd of Russell nu echt nooit meer terugkomt of dat het later alsnog bij hem begint te kriebelen........

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #122 Gepost op: 17-03-2011, 12:41:13 »
Langzaam begin ik te begrijpen waarom Probst zo enthousiast is over Redemption Island. De interacties die daar plaatsvinden bieden nieuwe mogelijkheden en kunnen derhalve grote invloed hebben op het spel. Daarnaast is de heldenstatus van Matt groeiende, de jonge gelovige naïeveling is bezig met een persoonlijke kruistocht die nog niet ten einde lijkt te zijn. Hoelang zal Matt de duels blijven winnen en wat zou er gebeuren indien hij terugkeert? De conversatie tussen Matt en Rob was fascinerend, Matt liet doorschemeren nog steeds te willen samenwerken en Rob deed net alsof hij hem met open armen zou ontvangen. Ik denk dat beiden er geen woord van meenden. Mocht Matt terugkeren in het spel dan zou iedereen er verstandig aan doen om hem zo snel mogelijk weer weg te stemmen. Geen weldenkend mens zal degene die van Redemption Island terugkeert na de nodige overwinningen te hebben behaald in de buurt van de finale laten komen.

Veel zal niettemin afhangen van de komende immuniteitsuitdagingen en het moment dat er iemand terugkeert in het spel. Zal Zapatera een numeriek overwicht houden of slaagt Ometepe erin de aanvankelijke achterstand goed te maken? Er zijn prachtige scenario’s mogelijk. Stel je voor dat Zapatera de komende uitdagingen wint, er een vroege samensmelting plaatsvindt en Matt terugkeert van Redemption Island na respectievelijk Philip en Andrea te hebben verslagen. Dan lijkt Ometepe sterk in de minderheid te zijn maar indien Matt en Stephanie zich bij hen aansluiten is alles opeens weer mogelijk. Wanneer Ometepe de komende uitdagingen wint zal Zapatera intern verdeeld raken nadat Stephanie is weggestemd en kan het zijn dat er drie of vier verschillende subgroepen samensmelten. Hetgeen complete onvoorspelbaarheid zal betekenen en spelers als Matt, Philip en Andrea weer volop kansen biedt.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #123 Gepost op: 17-03-2011, 12:55:58 »
Ben benieuwd of Russell nu echt nooit meer terugkomt of dat het later alsnog bij hem begint te kriebelen........

Ik denk dat er een grote kans bestaat Russell terug zal keren wanneer Survivor een volgende All-Stars editie gaat houden, helemaal wanneer grootse spelers als Richard Hatch en Brian Heidik hun herintrede doen (wishful-thinking). Russell is nog lang niet verzadigd en zal proberen zijn teleurstellende optreden in Redemption Island goed te maken als hij daarvoor de kans krijgt. Vergeet niet dat Russell een kolossaal ego heeft en wellicht denkt nog steeds een grote kans te maken mits de voorwaarden juist zijn. Mocht hij toch twijfelen dan acht ik de productie er zelfs toe in staat een aantal (kleine) toezeggingen te doen om ervoor te zorgen dat Russell instemt met een volgende All-Stars editie.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #124 Gepost op: 17-03-2011, 14:06:04 »
De grote alliantie in Zapatera is wel erg gemakzuchtig als het om strategie gaat. Misschien denken ze echt wel dat je niet al te ver vooruit moet denken. Eerst maar eens sterk de merge halen. Ik vond het wel leuk dat Krista eindelijk eens uit de verf kwam. Tot nu toe vrij anoniem naast Stephanie, maar er blijkt toch echt een persoon in te zitten en ook nog met wat verstand.

Ook Stephanie's idee om Rob duidelijk te maken dat ze willen swappen na de merge was wel een solide plan. Het leek er immers op dat Zapatera meer kans had op het winnen van challenges en dan waren hun 2 stemmen goud waard voor Rob. Daarbij zouden ze dan wellicht het genoegen hebben om hun oude teamgenoten er een voor een uitgestemd te zien worden voor hen. Revenge is een krachtige motivator.

Ik vond het wel grappig dat Rob het wel grappig vond om samen met Grant over het hele eiland te sprinten op zoek naar de HII met zijn oude weinig specifieke clue als vorm van tijdverdrijf. Alles beter dan verveling :)

Aflevering 6 zou vuurwerk worden toch? In de preview voor volgende week was daar nog niks van te bespeuren.



« Laatst bewerkt op: 17-03-2011, 18:37:49 door Terloops »

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #125 Gepost op: 17-03-2011, 16:55:39 »
Die Zapatera alliance is wel 1 van de saaiste ooit  ::)

Offline Lexxan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just call me a SURVIVOR -- Helena Paparizou
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #126 Gepost op: 17-03-2011, 17:50:49 »
Die Zapatera alliance is wel 1 van de saaiste ooit  ::)

Amen.

Het is echt raar, maar ik heb echt een hekel aan de Zapatera Zes (en die zijn bovendien niet eens de ergst alliance in dit seizoen oO), omdat ze een groep inactieve, lamlendige mensen zijn. Er is een reden waarom dysfunctionele alliances zoals de Crazy Casayans of Samburu of the Fang Alliance de best groepen zijn. Ze interageren met elkander, en brengen entertainment voor. De Zap 6... die liggen gewoon de godganse dag op hun kont en zeggen dingen zoals "Nou, goed gedaan, joh" en "wat even we vanavond." BOOOO-Ring.

Nochthans, gek genoeg, heb ik hen haast allemaal graag op een individuele basis. Mike, Sarita, David, Julie en Ralph (niet echt een Steve fan, soz) zijn interessante mensen die ik graag op mijn scherm zie... alleen niet als  één grote groep harmonieuze mensen. Dit is Survivor. Niet Woodstock.
HOEZO, HYENA'S??? DIE ETEN JE ZO ALS EEN BORRELNOOT OP!!! *nom nom nom*

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #127 Gepost op: 18-03-2011, 11:25:01 »
Qua favorieten staan Grant, David en Philip op dit moment bovenaan mijn lijstje. Gevolgd door Rob, Andrea en Natalie. Vrijwel alleen maar Ometepe kandidaten dus. Dat komt met name doordat Zapatera onderbelicht wordt en de meerderheidsalliantie ietwat oppervlakkig overkomt, Mike en Ralph zijn prima karakters maar door de huidige gemoedelijke sfeer zijn ze in hun schulp gekropen. David blijf ik fascinerend vinden. De editors beginnen hem steeds meer naar voren te schuiven: hij kwam op voor Krista/Stephanie, kreeg een aanvaring met Sarita en lijkt het minst zeker van zijn positie binnen de Zapatera Zes. Dat doet mij vermoeden dat er iets op het punt staat om te gebeuren met betrekking tot David. Zal hij voortijdig geslachtofferd worden of een coup plegen? Terug naar Ometepe, Andrea begint spelinzicht te vertonen. Ze heeft haar lot niet verbonden aan het lot van Matt en is bezig met het verkennen van haar opties. Als ze de samensmelting weet te halen groeien haar kansen en zou ik niet raar opkijken indien ze erg ver weet te geraken.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #128 Gepost op: 18-03-2011, 13:20:28 »
David? - Die komt op mij over als iemand die als jongetje zijn hele leven angstig is geweest.
Philip? - Iemand die zo geflipt is laten ze toch niet winnen? Het verbaast me dat hij door de screening is gekomen. Of zou hij ze verteld hebben dat hij een Federal Agent is :)
Andrea? - Leuk persoon en ook niet dom, maar ze heeft eigenlijk helemaal geen vrienden in het spel (op Matt na). En gelegenheidsvriend Philip, maar dat durft ze niet eens te denken.
Grant? - Die laat zich op het moment volledig dollen door Rob

Stiekem vind ik Stephany het leukste. Ondanks haar huidige benarde positie ga ik die maar aanmoedigen. Altijd leuk om voor de underdog te zijn.

En die oude vrouw in het kamp-Z doet me een beetje denken aan T-Bird van Africa. Misschien door hun leeftijd en verweerde gezicht, maar T-Bird vond ik leuk dus ik denk dat ik niet veel nodig heb om ook fan te worden van haar. Ze heeft er wel voor gezorgd dan mijn favoriet Russell eruit ging, maar vanuit haar positie was dat misschien niet eens zo'n slecht idee. Zeker niet als je wilt voorkomen dat Russell 65% van de airtime krijgt.


Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #129 Gepost op: 18-03-2011, 14:27:17 »
Even voor de volledigheid: de favorieten die ik opnoemde zijn niet per se de kandidaten die ik de grootste winstkansen toedicht maar vooral kandidaten die ik graag zo ver mogelijk zie komen vanwege hun persoonlijkheid/vaardigheden/spelinzicht of een combinatie daarvan.

David is geen sociaal dier maar met afstand de intelligentste kandidaat dit seizoen. Inhoudelijk is hij zeer sterk en zijn manier van denken is onorthodox. David lijkt mij iemand die (zoals hij zelf ook al aangaf) op zijn best is in chaotische en stressvolle situaties. Hij is constant aan het observeren en daardoor goed op de hoogte van de verhoudingen en mogelijkheden binnen het spel. Helaas is hij als individualist niet erg gebaat bij de huidige gemoedelijke sfeer binnen Zapatera. Indien er niet snel iets gaat veranderen zullen de overige kandidaten door gaan krijgen dat David zijn loyaliteit veinst en denkt in kansen en mogelijkheden en wars is van sentimenten.

Philip is een vreemde vogel maar niet zo wereldvreemd als men wellicht denkt. Zelfbewust zal ik Philip niet noemen maar hij is daarentegen wel in hoge mate bewust van zijn omgeving. De generatiekloof kan hij moeilijk overbruggen maar dat zorgt juist voor geweldige televisie. Philip praat, denkt en handelt op een heel ander niveau dan de overige kandidaten en daardoor ontstaan bijzondere, onvoorspelbare en lachwekkende situaties. Zijn winkansen zijn heel erg klein maar zijn aanwezigheid in het spel is van grootse waarde.

In Grant zie ik een ijzersterke speler op zowel fysiek als mentaal gebied met een groot aanpassingsvermogen. Grant is een alfaman die aan het leiden is door te volgen. Boston Rob is zijn verdediging én zijn wapen. Rob vormt een schild waardoor Grant beschermd wordt en een geweer waarmee Grant kan schieten (neem nu het wegstemmen van Matt waarvoor Rob verantwoordelijk wordt gehouden). Als hij zich anders had opgesteld tegenover Rob of zijn eigen gang was gegaan dan zat hij nu hoogstwaarschijnlijk op Redemption Island in plaats van Matt. Zijn schoothondjes gedrag heeft hem in zekere zin gered. Als Grant verstandig is probeert hij Rob zo lang mogelijk in het spel te houden om zelf niet te snel het voornaamste doelwit te worden.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Lexxan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just call me a SURVIVOR -- Helena Paparizou
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #130 Gepost op: 18-03-2011, 14:32:08 »
Philip? - Iemand die zo geflipt is laten ze toch niet winnen? Het verbaast me dat hij door de screening is gekomen. Of zou hij ze verteld hebben dat hij een Federal Agent is :)

En wat dan nog? Phillip is verruit de grooste bron van humor (vooral ironie en leedvermaak, maar toch *fun* ^_^) en entertainment dit seizoen, dus is het allesbehalves onlogisch om een fan te zijn.

Enne... niet iedereen wordt gecast omdat ze kunnen "winnen". Survivor is een reality TV show. Het draait vooral om entertainment, en dus voegt casting er altijd enkele mensen aan toe die geen kans hebben om te winnen (laat staan het verder dan aflevering 5 te schoppen), maar die wel entertainment kunnen brengen voor de weinige afleveringen waarin ze zullen voorkomen - Kannnonnenvoer, dus - Mensen zoals Robb, Ghandia, Jimmy T, Wendy, Wanda, Crazy Dave, Chicken, Yasmin, Kristina, enz...  Phillip is een van die mensen die gewoon wat verder geraakt is dan gewoonlijk. (Zoals bijv. Rudy, Jan of Courtney Y.)
HOEZO, HYENA'S??? DIE ETEN JE ZO ALS EEN BORRELNOOT OP!!! *nom nom nom*

Offline catshee

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #131 Gepost op: 18-03-2011, 19:32:11 »
Overigens hoop ik wel dat er snel een "eet iets vies"-challenge komt
Boston Rob heeft er maar eentje gedaan en daar had hij toch wel moeite mee ;D

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #132 Gepost op: 24-03-2011, 11:33:48 »
Hey, ik ben de eerste die reageert op de nieuwe aflevering? Hier klopt iets niet.

Het was een leuke aflevering, maar niet het vuurwerk dat ons beloofd was.

Mensen die ik meer ben gaan waarderen: David en Philip
Mensen die ik minder ben gaan waarderen: Natalie en Ashley
Leukste uitspraak: Why didn't I learn that at school
Proef: vangen van ballen? Grant (NFL speler) -> appeltje eitje
Tribal Council: Ik heb het idee dat als je er zo hard in beukt als Stephanie dat dat meestal averechts werkt.

@ Catshee ik heb net de aflevering gezien waarin Rob iets vies moest eten .. Ha ha dat was een close call :)
« Laatst bewerkt op: 24-03-2011, 14:55:25 door Terloops »

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #133 Gepost op: 24-03-2011, 13:24:55 »
Het ziet er naar uit dat het vuurwerk een week wordt uitgesteld, maar desondanks weer een vermakelijke aflevering. Jammer dat David zijn team niet wist te overtuigen om Sarita weg te stemmen in plaats van Stephanie. Sarita is namelijk de kandidaat die op dit moment het allerminste toevoegt aan het seizoen, het vervelende is dat ze ook nog eens ver kan geraken wanneer ze de samensmelting haalt omdat ze geen enkele bedreiging vormt. Toch denk ik dat Steve/Ralph/Mike en Julie strategisch gezien de juiste keuze hebben gemaakt. Stephanie gedraagt zich weliswaar als een bronstige olifant die op het punt staat om aan te vallen maar heeft ook weinig laten zien in de uitdagingen en kan niet wachten om de rest van haar team te verraden. David wilde haar erin houden voor persoonlijke doeleinden, Stephanie gaf hem meer mogelijkheden en Sarita wacht overduidelijk op een kans om voorgoed met David af te rekenen. David heeft de eerste slag dus verloren en komt daardoor in een nauwe positie te zitten. Hopelijk is zijn positie binnen de Zapatera Zes niet teveel verzwakt door deze mislukte ingreep.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline catshee

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #134 Gepost op: 24-03-2011, 13:43:36 »
LOL@Philip en zijn alliantie met Rob en Grant.
Ik ben ook blij dat David eens wat zendtijd kreeg.
Volgende week beloofd inderdaad vuurwerk maar ik hoop toch dat Rob erin blijft.

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #135 Gepost op: 24-03-2011, 17:56:32 »
Echt.. die alliance van Zapatera is booooring! Ik was blij dat ze de proef verloren, maar helaas ging Stephanie er uit en niet Sarita. Ik vond het wel leuk dat Grant Mike even een ass whoopin' gaf  ;D

Offline langkousonline

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #136 Gepost op: 25-03-2011, 15:31:21 »
Weinig tijd om hier te schrijven maar het seizoen is een beetje mat vind ik..
Philip entertaint me in ieder geval wel, ik moet er steeds zo om lachen en soms betrap ik me erop dat ik medelij met hem heb ;-) Zeker ook omdat hij gelijk heeft, die grieten voegen helemaal niets toe....
Sarita voegt ook weinig toe dus tactisch gezien hebben ze een goede zet gemaakt, ik hoop dat David er in blijft al zal hij erg goed zijn best moeten doen!
En Stephanie...ik hoop dat zij Matt eruit kickt. Ik respecteer mensen die geloven maar hij begint me mateloos te irriteren.....
Grant is een favoriet voor de zege als Matt eruit gaat tenminste ;-)

En Rob, tsja, blijf toch een zwak voor die kerel houden hoor ::love::
"Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor. Lijkt me logisch."

Offline Lexxan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just call me a SURVIVOR -- Helena Paparizou
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #137 Gepost op: 25-03-2011, 19:18:09 »
Geen slechte Aflevering IMHO. Enkele hoogtepunten naar mijn mening:

Phillip: "ZOMG YOU... YOU... YOU ARE SUCH BEAUTY QUEENS!! >_<"
Ashley: "kthx ^_^"  ::rofl::

Krista: "Here have my bible, Messiah"
Matt: "Wow, THANK YOU ^_^"
Andrea: "Grrrr... what is this between those two? I cannot trust Matt anymore  >:(::rofl::

Ashley: "I mean, I've worked hard all my life, with pageant and basketball... so I'm definitely not lazy"  ::rofl::

Sarita: "MY TEETH HURT"
De Anderen: "ZOMG HOW IRRITATING >_<"  ::rofl::

Phillip: "I'm gonna channell both Lion and gorilla, rawr from now on"  ::bravo::



STEPHANIE ;___; Ik zal haar zo hard missen... tenzij ze Matt verslaat, natuurlijk ^_^ Godzijdank is er nog Phillip. Zonder hem zou dit seizoen zo verschrikkelijk slaapverwekkend zijn  :-\\

 
HOEZO, HYENA'S??? DIE ETEN JE ZO ALS EEN BORRELNOOT OP!!! *nom nom nom*

Offline catshee

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #138 Gepost op: 31-03-2011, 10:20:42 »
Sarita weg, toch een beetje verassend.
Volgende week merge en de eerste terugkerende kandidaat van RI. Eigenlijk geef ik Rob nog steeds een goede kans. Vind dit tot nu toe om eerlijk te zijn, zijn beste seizoen.

Offline Da Wizz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #139 Gepost op: 31-03-2011, 11:43:55 »
Hoewel ik de gedachte achter de mentale vermoeidheid wel leuk vond, was het memoryspel toch niet zo heel erg geslaagd. Er zat zo weinig spanning in en er werd zo vaak toevallig een paar gevonden. Ik vind het ook wel een beetje jammer dat Stephanie weg is. Zij had een beter verhaal voor 'redemption'. Ik denk dat Sarita en Matt namelijk niet zo'n wraakgevoel hebben als Stephanie dat had. :-\\

Zapatera verliest niet van Ometepe, ze verliezen steeds van Grant :P. Ik verwacht dat Zapatera nu snel zal worden uitgedund in de samensmelting en omdat Ralph als een enorme sukkel wordt neergezet, zal hij wel de idol verkeerd gebruiken. Toch hoop ik dat Zapatera en Philip blijven, want ik zie de anderen van Ometepe niet echt actie ondernemen tegen Rob. Rob heeft het tot nu toe veel te makkelijk gehad als je het vergelijkt met Rob's vorige seizoenen.

David, Philip en Andrea worden steeds meer mijn favorieten en dat zijn ook de drie die nu de meeste opties lijken te hebben om een alliantie te kiezen in de samensmelting. Hun benarde posities gaan nu eindelijk veranderen.  :)