Auteur Topic: Formule 1  (gelezen 70515 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Formule 1
« Reactie #40 Gepost op: 5-07-2003, 19:10:11 »
Er gingen toch ooit eens weddenschappen over Jos Verstappen:

In welke ronde vliegt Jos Verstappen uit de baan, en belandt in de grindbak?

De vraag was niet OF het gebeurde, maar in welke ronde dat hij eruit zou vliegen. ::)








Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Formule 1
« Reactie #41 Gepost op: 5-07-2003, 19:18:11 »
Was toch ook zo'n verhaal bij dat programma "Wist je dat", dat Jos Verstappen zou komen en dat hij aan de grindbak kon horen welke baan het was ;D








Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Formule 1
« Reactie #42 Gepost op: 5-07-2003, 19:24:09 »
Bijna goed, Annuh, dat was WEDDEN DAT, een programma dat overigens al in zijn nadagen was, toen Jos Verstappen begon met racen. Ik ben dus niet echt een Jos Verstappen-fan, maar dat komt hoofdzakelijk omdat hij eens een kart-tegenstander een paar klappen verkocht, omdat die laatste het had gewaagd hem op de baan in te halen. De man hield er zware hersenschudding en een kaakbreuk aan over, en Jos Verstappen kreeg een taakstraf (ook nog eens voorwaardelijk). Verstappen hield er namelijk niet van, zo vertelde hij, dat jochies van nog geen twintig jaar hem op de kartbaan aftroefden.

Hij ontkende eerst alles voor de rechtbank, maar toen er op bewakingsvideo's duidelijk te zien was dat Verstappen weldegelijk gemept had, moest hij wel toegeven dat hij fout was geweest.







« Laatst bewerkt op: 5-07-2003, 19:25:00 door bodejosm43 »

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Formule 1
« Reactie #43 Gepost op: 5-07-2003, 19:44:14 »
Klopt ja, ik wist dat het iets in die richting was. Ik ben ook nooit zo'n Jos-fan geweest. Iedereen zit altijd te vertellen dat hij goed is, maar hij bewijst het nooit. Hij zal misschien wel veel pech hebben met z'n auto, maar hij stuurt zelf ook vaak zat verkeerd.
Natuurlijk moet ik weinig zeggen met net m'n rijbewijs en hij is toch een van de besten van de wereld... maar toch.








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Formule 1
« Reactie #44 Gepost op: 5-07-2003, 19:47:06 »
Wat 'n negatievisme over Jos zeg. Dat kan ik als echte Limburgse natuurlijk niet zo goed waarderen.  ;)

Ik blijf Jos 'n ontzettend sympathieke man vinden of hij nu wel of niet ooit 'n keer iemand 'n klap heeft verkocht. Hij is tot nu toe de enige Formule 1 coureur die Nederland kent en dat maakt hem toch wel heel speciaal. En dat hij dan ook nog uit de mooiste provincie van Nederland komt, maakt hem natuurlijk alleen nog maar geweldiger!  ;D

Ik vind nog steeds dat Jos 't er echt goed vanaf brengt ook al vliegt hij af en toe van de baan (dat doen immers bijna alle coureurs). Hij heeft 't gewoon nooit echt gemakkelijk gehad, want hij zit steeds in teams die niet genoeg geld hebben om 'n echt goede wagen te bouwen. Ik ben er dan ook nog steeds heilig van overtuigd dat Jos in 'n Ferrari ook podiumplaatsen zou kunnen halen. Eigenlijk jammer dat 't vooral om 't geld draait en in mindere mate om de rijderskwaliteiten van de coureurs.  :-\  Gelukkig komt daar wel steeds meer verandering in en worden de racekwaliteiten steeds meer van belang.  :)

Maar zoals ik al eerder schreef, is 't natuurlijk ook geweldig dat de nieuwe regels dit jaar zoveel meer spanning brengen. Dat zagen we wel aan Jos gisteren. 't is toch geweldig dat Minardi 't 'n keer kan presteren om de 2 beste tijden neer te zetten? Wel jammer overigens dat Jos vandaag dan weer 19de wordt.  :(

Ik verheug me iig weer op 'n spannende race morgen. Ik hoop jullie ook.  :)








Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Formule 1
« Reactie #45 Gepost op: 5-07-2003, 19:49:34 »
Morgen ga ik ook kijken, RTL 4 Wimbledon RTL 5 Formule 1. Gewoon lekker zappen.
En ik weet dat Jos een hele sympathieke gozer is, vind hem echt kei aardig enzo, maar vind het wel typerend dat hij het altijd is die van de baan gaat, of het nou aan de auto ligt of niet. Het is natuurlijk wel zielig dat hij het altijd is, altijd heeft hij het ongeluk.








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Formule 1
« Reactie #46 Gepost op: 5-07-2003, 19:52:53 »
Klopt ja, ik wist dat het iets in die richting was. Ik ben ook nooit zo'n Jos-fan geweest. Iedereen zit altijd te vertellen dat hij goed is, maar hij bewijst het nooit. Hij zal misschien wel veel pech hebben met z'n auto, maar hij stuurt zelf ook vaak zat verkeerd.

Ik weet niet of jij echt vaak naar Formule 1 kijkt, maar 't komt nog maar zelden voor dat Jos zelf 'n fout maakt en daardoor uitvalt. 't komt telkens (al finished hij de meeste races tegenwoordig wel) door 'n gebrek aan de auto en daar kan onze Jos echt helemaal niks zelf aan doen. Dat ligt geheel aan 't team en dan vooral aan 't sponsorgeld dat binnen komt. En top 8 finishen is echt verrekte moeilijk als je de slechtste auto van alle 20 coureurs hebt.

Ik vind 't altijd zo jammer dat mensen zeuren dat sportmensen niet goed presteren terwijl we eigenlijk gewoon moeten beseffen dat er niet veel mensen op de wereld zijn die 't ze na doen. Jos is toch wel mooi 1 van de 20 coureurs die mee mogen doen aan de Formule 1. En dat is niet alleen omdat hij 'n leuk koppie heeft of 'n leuk karakter. Dat is omdat hij wel degelijk rijderskwaliteiten bezit.








Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Formule 1
« Reactie #47 Gepost op: 5-07-2003, 19:53:15 »
Wat 'n negatievisme over Jos zeg. Dat kan ik als echte Limburgse natuurlijk niet zo goed waarderen.  ;)

Ik blijf Jos 'n ontzettend sympathieke man vinden of hij nu wel of niet ooit 'n keer iemand 'n klap heeft verkocht. Hij is tot nu toe de enige Formule 1 coureur die Nederland kent en dat maakt hem toch wel heel speciaal. En dat hij dan ook nog uit de mooiste provincie van Nederland komt, maakt hem natuurlijk alleen nog maar geweldiger!  ;D


Het is ook niet alleen vanwege die klap, dat ik hem niet zo moet, ik kom hem weleens tegen hier in de stad, en dan vertoont meneer toch echt wel schumi-achtige trekjes.

Aan de andere kant had ik ook bewondering voor hem toen hij een paar jaar geleden in Montréal (of all places) in de stromende regen een ereplaats voor zich opeiste (was het toen niet zo dat hij zelfs heel even virtueel leider in de race was). Niet alleen negativisme over Jos Verstappen van mijn kant, hoor.

Die ene klap: daar reken ik hem dan ook niet op af, maar het zou eens een volstrekt onbekende geweest zijn, die zou er beslist niet met een voorwaardelijke taakstraf mee zijn weggekomen. Jammergenoeg is dat een kronkel in ons rechtssysteem.







« Laatst bewerkt op: 5-07-2003, 19:56:28 door bodejosm43 »

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Formule 1
« Reactie #48 Gepost op: 5-07-2003, 19:58:02 »
En ik weet dat Jos een hele sympathieke gozer is, vind hem echt kei aardig enzo, maar vind het wel typerend dat hij het altijd is die van de baan gaat, of het nou aan de auto ligt of niet. Het is natuurlijk wel zielig dat hij het altijd is, altijd heeft hij het ongeluk.

En hier moet ik je weer ongelijk in geven. Jos is de laatste jaren echt veel minder uitgevallen tegenover veel van z'n medecoureurs. Er zijn maar 'n klein aantal coureurs (die op 1 hand te tellen zijn), die 't lukt om hoogstens 1 of 2 keer per jaar 'n race niet te finishen. Formule 1 bolides hebben nu eenmaal zeer complexe systemen, die ook nog 'ns onder grote druk komen te staan in zo'n race. Ik vind 't niet zo gek dat er daarom wel 'ns ergens 'n slangetje of iets kapot springt. En dan, ik blijf 't zeggen, brengt Jos 't er in z'n Minardi, de slechtste auto die je kunt hebben in de Formule 1, nog niet zo slecht vanaf.







« Laatst bewerkt op: 5-07-2003, 19:59:29 door Han13 »

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re:Formule 1
« Reactie #49 Gepost op: 5-07-2003, 20:01:17 »
Jammer, dat dat grindbakverhaal steeds weer de kop opsteekt. Ik snap natuurlijk wel dat het erg geestig is, maar tegenwoordig rijdt Jos zo niet meer. Een aantal jaar geleden toen ie nog jonger en wilder was, gebeurde dat gewoon, omdat ie het feit dat ie in een mindere auto reed, wilde compenseren door teveel op of over het randje te rijden en dat eindigde dan meestal in tranen uiteindelijk.

Natuurlijk heeft Jos in het begin van zijn carriere bij een topteam gereden. Dat was bij Benneton toen  M. Schumacher daar ook reed. Maar hij had toen nog helemaal geen F1 ervaring en had tevens een hoop pech. Jullie herinneren je vast nog wel hoe zijn auto met Jos erin in de fik vloog tijdens een pitstop en hoe Eddie Ervine hem een keer van de baan reed, waardoor Jos een enorme schuiver inclusief koprol maakte.

Ik ben ook van mening dat Jos met de beste coureurs mee kan als ie in een goede auto zou kunnen rijden. Maar helaas, zoals Han al zei, spelen er heel andere dingen mee dan alleen rijderskwaliteiten. En dat dat de laatste tijd wat aan het veranderen is, zie ik eigenlijk niet zo. Hoogstens dat er geen coureurs meer meerijden die zich hebben ingekocht in een team via een groot geldbedrag.







Geniet nooit met mate...

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re:Formule 1
« Reactie #50 Gepost op: 5-07-2003, 20:08:20 »
Het is ook niet alleen vanwege die klap, dat ik hem niet zo moet, ik kom hem weleens tegen hier in de stad, en dan vertoont meneer toch echt wel schumi-achtige trekjes.

Misschien komt dat wel omdat ie dik bevriend is met Michael?  ;D

Maar ff serieus. Hoe Jos prive is interesseert me niet zoveel. Ik waardeer hem om wat ie op de baan laat zien. Daarnaast zijn er natuulijk genoeg mensen in de sport te vinden die erg goed zijn maar die prive niet echt aardig zijn. Ik hoef dan ook geen vriendjes van die mensen te zijn om te kunnen waarderen wat ze in hun sport presteren.







« Laatst bewerkt op: 5-07-2003, 20:15:18 door Test »
Geniet nooit met mate...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Formule 1
« Reactie #51 Gepost op: 5-07-2003, 20:11:23 »
Jammer, dat dat grindbakverhaal steeds weer de kop opsteekt. Ik snap natuurlijk wel dat het erg geestig is, maar tegenwoordig rijdt Jos zo niet meer.
Hier moet ik Test toch wel gelijk geven. Het probleem met zo'n verhaal is helaas, dat het na tien of twintig jaar vanaf nu nog steeds de kop op zal steken. Hoeveel WK-punten Jos Verstappen ook bij elkaar gereden zal hebben.

Hetzelfde principe geldt toch ook (een beetje off-topic) voor Joop Zoetemelk. De eeuwige tweede, wordt hij nog steeds genoemd. Terwijl hij in zijn carriere toch ook prachtige overwinningen heeft behaald, toevallig zat Joop in 1980 in een legendarische ploeg, dus dat heeft hem ook wel een beetje geholpen toen. Het zijn dus ook de omstandigheden die eraan meehelpen om een pracht-prestatie neer te kunnen zetten. En inderdaad: dat gaat ook op in de wereld van de Formule 1.







« Laatst bewerkt op: 5-07-2003, 20:11:49 door bodejosm43 »

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Formule 1
« Reactie #52 Gepost op: 5-07-2003, 20:32:50 »
Jammer, dat dat grindbakverhaal steeds weer de kop opsteekt. Ik snap natuurlijk wel dat het erg geestig is, maar tegenwoordig rijdt Jos zo niet meer. Een aantal jaar geleden toen ie nog jonger en wilder was, gebeurde dat gewoon, omdat ie het feit dat ie in een mindere auto reed, wilde compenseren door teveel op of over het randje te rijden en dat eindigde dan meestal in tranen uiteindelijk.

Natuurlijk heeft Jos in het begin van zijn carriere bij een topteam gereden. Dat was bij Benneton toen  M. Schumacher daar ook reed. Maar hij had toen nog helemaal geen F1 ervaring en had tevens een hoop pech. Jullie herinneren je vast nog wel hoe zijn auto met Jos erin in de fik vloog tijdens een pitstop en hoe Eddie Ervine hem een keer van de baan reed, waardoor Jos een enorme schuiver inclusief koprol maakte.

Ik ben ook van mening dat Jos met de beste coureurs mee kan als ie in een goede auto zou kunnen rijden. Maar helaas, zoals Han al zei, spelen er heel andere dingen mee dan alleen rijderskwaliteiten.

Ik ben 't geheel met je eens Test. Wat kun je 't toch mooi verwoorden.  :)

Ik zag trouwens laatst nog 'n keer die beelden van die pitsbrand. Jos heeft daar echt heel erg veel geluk gehad dat hij er niks aan overgehouden heeft. 't zag er echt wel heel dramatisch uit.  :-\


Citaat
En dat dat de laatste tijd wat aan het veranderen is, zie ik eigenlijk niet zo. Hoogstens dat er geen coureurs meer meerijden die zich hebben ingekocht in een team via een groot geldbedrag.

Dat laatste is idd een van de dingen waar ik op duidde. Ik bedoelde ook dat door 't nieuwe kwalificatie systeem en alle nieuwe regels kleinere teams ook meer kans krijgen om 'n rol van betekenis te spelen. Nu is er nog steeds 'n groot verschil tussen de teams met veel geld en de teams die iets minder ruim in kas zitten, maar ik zie toch wel dat de verschillen minder klein worden. Dat is vooral te zien aan 't feit dat Ferrari niet meer zo dominant is als andere jaren en aan 't feit dat 'n team als Renault 't ook heel goed doet.

Eigenlijk zouden we 20 coureurs in 20 identieke wagens en met 20 identieke teams moeten hebben om de coureurs echt op rijderskwaliteiten te kunnen beoordelen. Maar dit zal er nooit van komen denk ik. Eigenlijk maakt 't verschil in de teams en bolides de strijd natuurlijk ook wel weer ietsjepietsje interessanter.   ;)







« Laatst bewerkt op: 5-07-2003, 20:34:01 door Han13 »

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Formule 1
« Reactie #53 Gepost op: 5-07-2003, 22:15:23 »
Ik weet niet of jij echt vaak naar Formule 1 kijkt

Blaat

nee ;D
Maar ik kijk wel altijd uitslagen op teletekst voor onze Jos, want zo voel ik het wel. Maar ik had al gezegd dat ik het knap vind dat hij bij de besten van de wereld zit!

Ff klein vraagje... Jos z'n auto heeft geloof ik wel stuurbekrachtiging he? En die van Wilson (teamgenoot, heettie zo?) ook? Of niet? Want dat weet ik even niet meer zeker.








Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re:Formule 1
« Reactie #54 Gepost op: 6-07-2003, 17:32:29 »
Wat vond je van de race Han? Ik vond hem toch wel een beetje saai. Het was toch een beetje een optocht. De vele pitstops maakt het nog wel weer een beetje spannender, maar daar heb je dan ook wel zo'n beetje alles mee gezegd.  :(

Jammer dat de Renaults stuk gingen en jammer dat Barricello zo'n stomme fout maakte aan het begin. Waarschijnlijk ligt die nieuwe Ferrari hem toch niet zo heel erg goed.

Ik heb er verder eigenlijk niet zoveel over te vertellen. Jij wel?  







Geniet nooit met mate...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Formule 1
« Reactie #55 Gepost op: 6-07-2003, 20:54:50 »


 maar ik zie toch wel dat de verschillen minder klein worden.
 

Eigenlijk zouden we 20 coureurs in 20 identieke wagens en met 20 identieke teams moeten hebben om de coureurs echt op rijderskwaliteiten te kunnen beoordelen.
De bovenste opmerking: bedoel je hier niet juist het tegenovergestelde?


Het onderste: hier kan ik het alleen maar mee eens zijn.
1 groot, onafhankelijk team van technici, maar dan voor alle rijders. Dat zou misschien een optie zijn, dan worden de kosten per team misschien ook lager, en kunnen ze het uitgespaarde geld op een andere manier besteden.







« Laatst bewerkt op: 6-07-2003, 20:58:14 door bodejosm43 »

Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re:Formule 1
« Reactie #56 Gepost op: 6-07-2003, 22:31:39 »
Ik wil me er ook ff mee bemoeien. Ten 1e, Jos heeft idd in zijn 1e jaar in de F1 2x op het podium gestaan (2x 3e) dus rijden kan Jos goed. Toen had hij een hele goede auto onder zijn kont hangen, Benneton zoals eerder gezegd. Helaas is hij daarna in mindere teams terecht gekomen. De auto's waren beduidend minder. Helaas kijken mensen niet verder dan hun neus lang is en bestempelden Jos als "grindbakcoureur". Ach, wij weten wel beter toch? ;)
Als je Joske in een Ferrari zet, moet je eens kijken hoe hij het doet! En iedereen heeft het over dat "Schumi" zo'n goede regencoureur is maar Jos rijd ook perfect in de regen.
Ok, dit moest ik ff kwijt. (ja, ik ben idd lid van de JV-fanclub ;))

Over de race, zonde van Jos zo op het laatst. Maar gelukkig heeft hij hem weer weten uit te rijden. Dat zal hem en zijn team zeker goed doen.
De pitsstops waren ook echt om te huilen bij sommige teams. Gister al die aanrijding tussen Schumacher en een Jaguar (ik had net niet gehoord wie) was een stom ongeluk en een hele stomme fout van de "lollypopper". Vandaag gebeurde dat dus weer! Alleen dit keer bij Coulthard. Dezelfde fout. Schande voor het team. Wel mooi dat gebaar van die man die viel (zo van rijden :D).







Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Formule 1
« Reactie #57 Gepost op: 7-07-2003, 10:27:28 »
Ik had net 'n hele mooie lange post over de GP van gisteren geschreven, loopt de computer vast.  >:( Dan maar weer 'n nieuwe poging.

Ik heb de GP gisterenavond pas gezien, omdat 's middags de hele kamer vol zat met bezoek voor m'n vader's verjaardag. Ik had 'm dus fijn opgenomen en bewust niet in dit topic gekeken, omdat ik perse niet wilde weten wie er ging winnen en wat er allemaal gebeurd was.

Ik vond de race idd ook erg saai. Ik viel zelfs bijna in slaap (maar dat kan ook komen doordat 't vrij laat was toen ik 'm ging kijken  ;) ). De pitstops waren eigenlijk 't enige interessante aan de race. Gelukkig gebeurde daar vanalles bij. Ik vond 't echt zonde dat 't weer zo mis ging bij Coulthard. Die heeft de laatste tijd ook steeds pech.  :(

Ik vind trouwens dat er de laatste tijd wel veel mis gaat met die tankinstallaties. Daar moeten ze toch 'ns wat beter naar gaan kijken, want 't gaat tegenwoordig bijna iedere GP wel weer bij iemand mis.  :-\

Ook jammer dat er zoveel mis liep bij Jos aan 't einde van de race. Hij had al niet zo'n goede plaats, maar door al die ellende werd 't nog erger. Gelukkig heeft hij de race wel kunnen finishen en ook nog met 'n hele snelle laatste ronde.  :)

En Barricello met de nieuwe Ferrari....wat kan ik daar 'ns over zeggen? Die twee kunnen 't idd niet zo goed met elkaar vinden. Ik heb dan ook 't idee dat die wagen er alleen voor Schumi is gekomen en dat Barricello er maar genoegen mee moest nemen en haast geen inspraak heeft gehad. Al vind ik dat Schumi ook nog niet zo dik bevriend is met z'n nieuwe auto. De resultaten blijven iig nog erg achter en ik vraag me af of dat nog gaat verbeteren dit jaar. Ik vind 't trouwens helemaal niet erg dat de nieuwe Ferrari niet meer zo overheersend is dan de vorige. Maar 't is natuurlijk wel 'n beetje 'n schande voor 't team, omdat die van te voren zoveel lof uitspraken over de nieuwe wagen.

Dat is 't weer voorlopig van mij. Ik ben zeer benieuwd wat de rest van 't seizoen ons nog allemaal gaat brengen. Zal Ralph z'n broer weten te evenaren en serieus 'n greep naar 't kampioenschap kunnen doen? Wie weet.  ;)








Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re:Formule 1
« Reactie #58 Gepost op: 7-07-2003, 10:53:33 »
Bij wie was dat ook alweer die zonder brandstof stond nadat het tanken ook niet goed ging? (ook ik heb maar half kunnen kijken op mijn zusjes verjaardag)
Het gaat idd erg raar met tanken de laatste tijd, ook in de "goede" teams. Daar zal de FIA wat op moeten verzinnen.







Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Formule 1
« Reactie #59 Gepost op: 7-07-2003, 12:57:17 »
Bij wie was dat ook alweer die zonder brandstof stond nadat het tanken ook niet goed ging? (ook ik heb maar half kunnen kijken op mijn zusjes verjaardag)

Bij Button was dat. Ook zoiets stoms ja.  :-\